שרשור חדש
מהותו של חסידפיצוחית

הרבה לחשוב, מעט לדבר, ועוד יותר לעשות- זהו מהותו של חסיד.(לקוטי דיבורים א, ב.)
 

תורת הרבי מונגשת ברמה שלא היתהמושיקו

המפתח

 

באודיו וידיאו ודפוס

אז איזה ספרים קניתם בה' טבת חג דידן (דהספרים) נצחמושיקו
חתתפיצוחית

ועוד כמה חדשים.

שו”ע אדמור הזקן כיס. כמה כרכים. גם קהת, גם הלכה...חיה רוזאחרונה
ח טבתהשאלה.

*ח' בטבת יום ההילולה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון אשת האדמו"ר הצמח צדק זצ"ל*.

🍃🍂✨🍃🍂✨🍃🍂

הרבנית חיה מושקא שניאורסון נולדה בעיירה ליאזנה בשנת תק"נ לאביה האדמו"ר האמצעי.

בכל יום הייתה מרבה באמירת תהילים. ביום ה' כסלו תקס"ד, נישאה לאדמו"ר הצמח צדק. כשלוש שנים לאחר נישואיה, בשנת תקס"ז ביקש ממנה האדמו"ר הזקן שתביא לו מהכתבים של בעלה, בינהם היה המאמר "שורש מצוות התפילה" ובראותו את הכתבים קרא לרבי יהודה לייב ולרב פינחס רייצס וביקשם לענות "אמן" על שהוא חייב לברך "שהחיינו".

הדבר נודע לחסידים ואלו החלו לכבד את הצמח צדק. משוגע לצמח צדק לפשר הדבר, התרגש מאוד ורצה לגרש את הרבנית על שעשתה זאת ללא ידיעתו. למרות טענת הרבנית כי הינה מחויבת בכיבוד הסבא - האדמו"ר הזקן, כיוון ומצוות כיבוד הסבא היא יותר מצוות כיבוד אב. הצמח צדק השיב כי עליו לעיין בדין וכיוון שיש בליבו עליה, לא יוכל לדור עמה, עד שיגמור את העיון. במשך מספר ימים הרבנית בכתה ללא הרף וחיכתה חודשיים שמא בעלה יתחרט, לאחר מכן סיפרה על כך לאביה. האדמו"ר האמצעי שוחח על העניין עם חתנו וכאשר נוכל לראות שלדעתו תקיפה נכנס אל האדמו"ר הזקן ושטח בפניו את העניין.

בשבת פרשת מקץ לאחר שהאדמו"ר הזקן אמר בחדרו מאמר חסידות, המתין שכל הנוכחים יצאו מהחדר, פנה אל הצמח צדק ואמר לו כי שמע שיש לו עיון בדבר הלכה אך כיוון שהוא נוגע בדבר ויקשה עליו לכוון לאמת ברצונו לעיין יחד עמו ושתי נפשות אלוקיות יוכלו לגלות את אמיתות ההלכה. לאחר העיון המשותף חזר בו הצמח צדק והצטער על שעלה בדעתו לגרש את זוגתו. האדמו"ר הזקן הבטיח ללמוד עמו, ברעם כי יקויים בהם הכתוב "תטעי נטעך נעמנים...ביום נטעך תשגשגי ובבוקר זרעך תפריחי", ביקשו להוציא מליבו כל קפידה על הרבנית ולשמח אותה, נאנח ולהוסיף:"נד קציר ביום נחלה וכאב אנוש". במוצאי שבת פרשת ויגש נכנסה הרבנית אל האדמו"ר הזקן והודתה לו על שלום הבית ועל הברכה.

הרבנית נסתלקה בערב שבת פרשת ויגש ח' טבת תרכ"א ומנוחתה כבוד בליובאוויטש באוהל זקנתה הרבנית סטערנא ואמא הרבנית שיינא.

במוצאי שבת אמר הצמח צדק לבנו ר' שמואל - האדמו"ר המהר"ש כי נתקיימו דברי קודשו של האדמו"ר הזקן - עברו נ"ד שנים מאז נאנח ואמר לו "נד קציר ביום נחלה".

בהסתלקותה אמר בעלה האדמו"ר הצמח צדק "עולמי חשך בעדי".

לאחר הסתלקותה אמר האדמו"ר הצמח צדק לבניו:
"עד עכשיו הייתה לכם אמא פה, בעולם הזה, מעכשיו תהיה לכם אמא בגן עדן. אבל לי היא חסרה...." מאז הפסיק האדמו"ר הצמח צדק לקבל אנשים ליחידות באמרו כי כעת הוא שרוי ללא עצה.

הרבנית חיה מושקא הייתה מוקפת מכל צדדיה בכל רבותינו נשיאנו:הייתה אשר רבי - האדמו"ר הצמח צדק, בת רבי - האדמו"ר האמצעי, נכדת רבי - האדמו"ר הזקן, אם רבי - האדמו"ר המהר"ש, זקנת רבי - האדמו"ר הרש"ב, אם זקנתו של רבי - האדמו"ר הריי"צ וזקנת זקנתו של רבי - הרבי.

🍂🍃✨🍃🍂✨🍃🍂✨

מוקדש לרפואה שלמה, המתקת הגבורות ודינים, חזרה לבריאות איתנה, ישועות, ניסים ונפלאות ל:
הרב זלמן ניסן פנחס בן חנה ביילא רייזא, דן בן אהובה, יצחק בן אהובה, מנשה בן פנינה, זהבה בת חתון, רות בת ג'ולייט, אדח סיגל בת לאה, נויה בת אנה חנה, הגר בת חנה, רחל בת מרגלית, יעל בת דינה רחל, מוריה אסתר בת עינב, מרגלית בת פנינה, שפרה בת פנינה, שירית בת רות רותי.

ולהבדיל לעילוי נשמת
דליה בת נזימה ז"ל
לימוד חסידות.שיח סוד

כל העניין של ללמוד חסידות וכו', אז זה רק ממש מאמרים של חסידות ותניא וכד'?

או שאם לומדים שיחה של הרבי למשל זה גם נקרא ללמוד חסידות בהגדרה?

שיחה של הרבי זה חסידות.פיצוחית

אז מובן שללמוד אותה זה לימוד חסידות.

 

 

(כל הלוקש והתורת מנחם והספרים של הרבי -היום יום וכו לא היו נקראים חסידות אם זה לא נכלל

חסידות זה מאמרים וליקוטי שיחות של הרבימושיקו

בשביל להבין אותם כראוי צריך  ללמוד את החסידות של שאר האדמו"רים ושאר ספרים שמובאים במ"מ.

 

נ.ב.כדאי מאוד גם לעיין בשיחות הלא מוגהות ולהאזין למה שיש בוידיאו/אודיו בשביל להבין כראוי

בסדר, תודה לכם שיח סוד

אבל דווקא שיחות של הרבי יותר קלות להבנה מאשר מאמרי חסידות של האדמורים הקודמים.

פשוט אם אני רוצה ללמוד חברותא עם מישהי לא חבדניקית, וחשוב שזו תהיה חסידות. אז אם שיחות זה נקרא, עדיף. כי הן יותר פשוטות ורלוונטיות לחיי היום יום, מאשר מאמרים עמוקים...

נכון. שיחות זה ממש כיף! וגם תניאהפואנטה
נכון שיח סוד


יש לקו"ש שמבוססות על מאמרים..מושיקו

התורה  של הרבי מאוד מרוכזת, יש שיחות 'קלות' ויש כאלו שיותר 'למדניות'.

 

למי שמתחיל אפשר לבחור שיחות מותאמות(כדאי להעזר בלקו"ש פרשיות לבחור שיחות שנראות מענינות), יש מאמרים של הרבי הקודם שיחסית קלים (ספר המאמרים קונטרסים וכדו'), ליקוטי דיבורים וכמובן תניא  

ובתור התחלהמאמינה ומתאמנת

לדעתי כדאי לך להתחיל עם לקו"ש חלקים א'-ד' שבהן יש שיחות קלות יותר להבנה.

בטח שנקראפלפלחריף


ליקוטי שיחות זו תורה של הרבי. יש שם נגלה וחסידותחיה רוזאחרונה
פשט, רמז דרש וסוד.

זה מדהים בלי קשר להגדרות. דווקא החיבור בין כל חלקי התורה זו היחודיות של ליקוטי שיחות.

לפני תפילה מתאים יותר לפתוח מאמר. שזו חסידות נטו.

למרות שיש בליקוטי שיחות הרבה הרבה חסידות.
חת"ת וקופת צדקה (ומזוזה), סגולה לשמירה בדרכיםמושיקו

היום יש הנחות  לספרי חב"ד..

 

אפשר לנצל את זה.

 

 

חומש תהילים ותניא-יש ספר שמאחד את שלושתם בספר אחדמושיקו
יש שאלות שלא שואלים בפורום חב"ד.אריק מהדרום
אז איפה אני אשאל?לילה כיום יאיר~
סתם נו...אריק מהדרום
זה בסדר הבנתילילה כיום יאיר~
זו היתה יותר עקיצה של מושיקו ולא שלך...אריק מהדרוםאחרונה
מי שרוצה באזור שילה ובנימין שיפנה באישימושיקו
ה' טבת – דידן נצח! כל פרשת הספרים והניצחוןמושיקו

יחידות פתאומית

באותו יום קיצי ארוך, שבו מתחילה פרשיית הספרים, היה חם ומהביל מאוד, נפש חיה לא שוטטה ברחוב, כולם היו ספונים בבתיהם או ברכביהם הממוזגים כהלכה, בעיצומה של "תקופת תמוז", בערב ראש חודש, בשעות אחר-הצהרים המאוחרות, סמוך לשעה שש וחצי החלה להתפשט השמועה: משהו חריג ויוצא דופן עומד להתרחש, היום נקראו ל"יחידות" להיכל קודשו של הרבי, כל חברי "אגודת חסידי חב"ד העולמית".

"ראיתי את חברי אגו"ח נכנסים ליחידות בחדרו של הרבי", נזכר הרב לוי יצחק גרליק, אז אברך כולל האברכים שליד 770, "וכמובן שזה עורר בנו סקרנות לפשר היחידות הנדירה. ביציאתם מהקודש פנימה, הם מילאו פיהם מים ולא סיפרו דבר. לאלו שביקשו לחלץ מפיהם דבר, אמרו: במשך הזמן כולם יידעו…".

"לי אישית", אומר הרב יוסף קרסיק, שהיה אז בשנת ה'קבוצה', "נודעו מקצת הדברים אחר כשבוע מידיד נעורי הרב שמואל קמינצקי, המכהן כיום כרבה של עיר המלך דניפפטרובסק, הוא לחש באוזני שהרבי ציווה להקים בדחיפות ספריה גדולה של אגודת חב"ד בארץ ישראל, ויש לדבר סיבה חשאית שהרבי ידבר אודותיה בריש גלי בהתוועדות י"ב תמוז בשבוע הבא".

השמועה התפרסמה במהירות רבה כמו להבה בשדה קוצים, הילה של קדושה אפופה במורא ופחד שרתה על כולנו. וקהל עצום של אנ"ש והתמימים מכל רחבי תבל נהרו ל-‏770, לקראת ההתוועדות המדוברת.

זעזוע בהתוועדות

ההתוועדות החלה בשעה תשע וחצי בערב והשידור הלוויני הסתיים כדרכו לאחר שלוש שעות, בשעה שתים עשרה וחצי. או אז כשדברי הרבי נשארו במסגרת המשפחתית של אנ"ש בלבד פתח הרבי בדברים בענין הסוד הכמוס, הטרגדיה הנוראית והסוּפה האיומה שפקדה את ליובאוויטש – ואלו תמצית דברי הרבי:

פרצו בחשאי לאוצרות היקרים של מלכות חב"ד – ספריית אגודת חב"ד, שהיא בעצם "אוצר העם היהודי", של מנהיגו ונשיא הדור – הרבי, וגנבו משם מאות ואולי אלפי ספרים עתיקים וכתבי-ידי נדירים, דרושי קבלה וחסידות, שערכם לא יסולא בפז, ושווים נאמד בהון-עתק גשמי ורוחני.

אחד הגנבים היה מאוד מתוחכם וערמומי: קרוב משפחה שהיה בידו מפתחות של הספריה, חדר אליה בחשאיות, שדד את הספרים ומכר אותם תמורת הון עתק לסוחרי עתיקות. עד "לשאול תחתית", שיא הטומאה והרע, המקום הטמא ביותר בעולם – מרכז הנצרות העולמי, ה"וותיקן" – הגיעו הספרים וכתבי היד שלקח אותו גנב!

פחות מארבעים וחמש דקות נמשכה שיחת הקודש של הרבי שנאמרה בהתרגשות רבה ובצער רב, ומיד תמה ההתוועדות, הרבי יצא לחדרו הקדוש ונסע לביתו, והיכל 770 כמרקחה, רוב רובו של הציבור העצום נשאר נטוע על עומדו הלום ומזועזע: הרבי מצוי בכאב וצער נורא, ולרוב רובו של הציבור אין לאל-ידו מה לעשות ואף לא נהירה להם היטב מהות האירוע ועוצמת חומרתו.

היה ברור לכל שהרבי מתייחס לגניבת הספרים בצורה מחרידה – ספריית ליובאוויטש היא במובן מסוים "אוצרות הגנוזים של הממלכה", ו"כתר המלך", ופגיעה בספרייה כמוה כעירעור ופגיעה בכלל חסידי ליובאוויטש ובקודש הקודשים עצמו – ברבי! אוי לאוזניים שכך שומעות.

חמש התוועדויות

חלפו יומיים של סערת-רוחות ב770– וביום השלישי נסע הרבי להשתטח על האוהל אדמו"ר הריי"ץ, ממנו הוא שב בשעת לילה מאוחרת ואחר התפילות התוועד ושוב דיבר בכאב לב על המצב הנורא. הרבי הדגיש שמעשה הגניבה הינו פגיעה ישירה ברבותינו נשאינו, והובלת אדמו"ר הריי"ץ לקבורה, הרבי הזכיר את שמו הפרטי הקדוש בתחינה להשבת הספרים למקומם.

בין השאר הרבי ביקש שני דברים: 1) שיכתבו על שער הכניסה ל770– "בית אגודת חסידי חב"ד, אוהל יוסף יצחק ליובאוויטש". 2) שבכפר חב"ד יבנו בית אגודת חב"ד ובתוכו תשכון ספריה, ותחילת הבניה תהיה עוד לפני י"ז בתמוז. לא חלפו עשרים וארבע שעות, ולמחרת התקיימה התוועדות נוספת, ושוב הרבי הקדיש זמן רב לנושא כשדבריו נאמרו בחריפות רבה.

יומיים אחר-כך בהתוועדות שבת פרשת בלק הוסיף הרבי ודיבר בלהט על חומרת המעשה, הרבי התבטא ביטויים קשים מאוד – "כל מי שבידו הספרים מספריה קדושה זו, בין הגנב ובין מי שקנה ממנו ביודעין או שלא ביודעים – חייב להשיבם מידית לרשות הבעלים, ויש לדעת שהאוחז ספרים גנובים אלו בביתו הוא כאוחז "פצצה מתקתקת מסוכנת ביותר", העלולה להתפוצץ ולגרום נזק נוראי לו ולבני ביתו!"

בהמשך סיפר הרבי שהפרשה כולה מסבה לו צער ועגמת נפש רבה "אני יושב ללמוד גמרא, רמב"ם וכיוצא-בזה והדבר קשה לי, בשל כאב הראש וכאב הלב מהמצב הנורא"!

דברי הרבי בארבע ההתוועדויות האמורות היו כהקדמה לביטויים החמורים שנאמרו בהתוועדות פרשת פנחס (השיחה האחרונה בענין), ההתוועדות שהחלה כרגיל בשעה 1:30 בצהרים נמשכה יותר משבע שעות עד סמוך לשעה שמונה בערב, ובשיחה האחרונה שנמשכה כשעתיים תמימות, דיבר הרבי אודות הגניבה בחריפות מיוחדת.

מי שנכח בהתוועדות אינו יכול לשכוח את הדברים שנאמרו, ואת הצורה בה נאמרו הדברים. "אפילו הצורה הגשמית של ישיבת הרבי באותה שיחה היתה שונה מהרגיל", אומר הרב זלמן ליברוב. "בדרך כלל, הרבי אינו נשען על הכסא, פניו הקדושות מופנות לעבר מרכז 770, וידיו הקדושות מונחות תחת השולחן. ואילו בשיחה זו, נשען הרבי על הכסא, הפנה את פניו הקדושות לשמאלו, וכשידיו הק' מעל השולחן החל לדבר באריכות רבה".

"השיחה נאמרה בקול נמוך מאוד, שרק מתי מעט יכלו לשמוע", מוסיף הרב קרסיק. "משפטים שלמים היו סתומים ובלתי ניתנים להבנה. היו שטענו שאולי השיחה מכוונת כלפי בית-דין של מעלה שיבטל את הגזירה הקשה".

גזירה בבית דין של-מעלה

בכלל, הרבי התייחס לגניבה כעירור וגזירה שמימית על כלל ליובאוויטש, וכה אמר הרבי:

"בבית-דין של מעלה קמו עוררין נגד חסידי ליובאוויטש ופעילותם בכל רחבי תבל וכתוצאה מהעירור ב"מלכות שלמעלה" גרר הס"מ בכבודו ובעצמו את שלוחו – הגנב השפל להיכל המלך ונטל ממנו את אוצרותיו הגנוזים ביותר, שיש בהם מידה מסוימת של עירור המלוכה החבדי"ת העלולה לפגוע בכללות חב"ד ובכלל ישראל – ה' ישמור ויציל!"

משום כך אמר הרבי, כ"תשובת המשקל" לערעור בשמים על כלל ליובאוויטש יש להגביר ולחזק את התנועה ביתר שאת וביתר עז וכך תתבטל הגזירה למעלה ולמטה, "ושבו ספרים לגבולם".

קשה לתאר במילים את מידת עגמת הנפש ששרתה על פני הרבי באותם השעות והימים.

מנקודת זמן זו ואילך, במשך חודשים ארוכים הרבי לא דיבר עוד בציבור אודות הענין, אך נודע שהוקם "ועד פעולה" שמטרתו לאתר ככל האפשר את הספרים הגנובים ולהשיבם למקומם האמיתי. הרבי עצמו היה מעורה בכל מהלך הענינים, בתשובות ובהוראות בכתב ובעל-פה.

בחלוף ארבעה חודשים החלו להתפרסם שמועות ש"נתפסו הספרים", ונודע בציבור פרשת הגניבה: הגנב נתפס ובידו שלל ספרים, כמה עשרות ארגזים ובתוכם מאות ספרים וכתבי-יד, שעדיין לא הספיק למכור והם הופקדו זמנית בכספת משטרתית, והכל ממתינים לדיון בבית המשפט שיחל, כך נקבע בהשגחה פרטית, ביום ראש השנה לחסידות – י"ט כסלו. ציבור אנ"ש והתמימים מתחילים לקלוט את עוצמת הזעזוע שבענין:

הגנב העיקרי הוא "צאצא" וקרוב משפחה לבית ליובאוויטש אשר לטענתו האווילית מגיע לו מקצת הספרים מדין "יורש", זאת בניגוד להגיון הפשוט ולדעת התורה שהספריה הינה רכוש ואוצר של כלל ליובאוויטש וכלל ישראל ולא אוצר פרטי ואישי [זאת נוסף על כך שאין אדמור"י ליובאוויטש דמויות אישיות פרטיות, הם שייכים לכלל ישראל, כפי שיוזכר בהמשך].

בכל מדינה ומדינה

השמועה על המשפט הקרב פרסה כנפיים והגיעה לכל מושבות אנ"ש ברחבי תבל. אנ"ש, שגם כאשר מתגוררים במרחקים, ליבם תמיד פועם בבית חיינו, ביקשו לדעת כל פרט וכל שביב מידע.

בימים ההם, טרם עידן הפקסים והאימיילים, גם מי שביקש להיות מעודכן, לא היה ממש מעודכן.

מספר הרב ישראל פרישמן ע"ה, שניהל באותן שנים את חדר השידורים בירושלים יחד עם הרב אליעזר ליכשטיין:

"אנשים שמעו פה ושם דברים, אבל לא ממש היו מעורים במה שנעשה, ובוודאי לא בפרטים. עד כדי כך, שפעם נפוצה שמועה שהפסידו במשפט.

"בקרב אלו שלא מאנ"ש, כולם היו בטוחים שזו מערכה אבודה שהרבי מנהל. גם בקרב אנ"ש הייתה סקפטיות רבה לגבי הניצחון. אנשים שמעו את הרבי מדבר על המצב, והבינו שהסיפור לא פשוט, וכי מערכה קשה מוטלת בפתח.

"צריך לזכור שבאותם ימים, התקשורת עם חו"ל לא הייתה רציפה כמו היום, והכל התנהל בשיחות טלפון קצרות מאוד, בשל היוקר הרב. אלו שכן התעניינו, שמעו על השיחות הכואבות של הרבי, ומצב הרוח היה שפוף. המידע היה מוגבל; מקור המידע היחיד היה מ'חדר השידורים', ור' חיים ברוך הלברשטאם לא שחרר הרבה מידע, מה גם שהמשפט עצמו התנהל במשך תקופה ארוכה, ורמת המתח וההתעניינות, באופן ממילא, ירדה.

"לאחר השיחה הידועה של הרבי כי מדובר בקטרוג, הבינו כולם שאין מדובר רק על ספרים או על הערך הכספי שלהם, אלא בערעור על עצם הנשיאות, ומי הבעל הבית של ליובאוויטש. גם היה זעזוע גדול לאחר שהרבי התבטא שמי שמחזיק בספרים הרי הוא מחזיק פצצה בביתו. אני זוכר שכולם היו בהלם. זה לא ביטוי רגיל בלקסיקון של הרבי. זה עורר רעש גדול.

"בעקבות זאת הסתובבה קבוצה מכובדת של אנ"ש, ביניהם הרב שמואל אשכנזי והרב שמואל גרייזמן, בקרב סוחרי עתיקות וסוחרי יודאיקה בניסיון לאתר את הספרים שכבר נמכרו. אצל מי שנמצאו הספרים, הודיעו להם על דבריו של הרבי, ורובם ככולם השיבו מיד את הספרים. על פי הוראת הרבי, מי שקנה את הספרים בתום לב, קיבל את כספו בחזרה, אבל לא יותר מכפי שקנה. הרבי לא נתן שישלמו מעבר למחיר ששולם, על אף שהיו מספיק עשירים שהיו מוכנים לשלם כל הון כדי לפדות את הספרים בחזרה ולהשיבם לספריה כדי לגרום לרבי נחת רוח. זכורני שאחד הסוחרים, מחשובי חסידי סטמאר, ששמע את דבריו של הרבי, ולמרות המתיחות ששררה באותן שנים בין החצרות, הוא הוציא מיד את ספרים שרכש והחזירם. (בשלב מסוים הרבי אף גמל לו טובה על כך, אבל אין כאן המקום).

איך נוצר השיר "דידן נצח"?

מספר הרב זלמן ליברוב:

"במהלך אותה שנה דיבר הרבי רבות על הצורך להוסיף בשמחה. למרות שהרבי לא קישר זאת ישירות, היה מובן לכולם שזה קשור למשפט. כמה מהבחורים החליטו שצריכים להוסיף בשמחה, והיה ברור לכולם שכאשר הרבי דורש להוסיף בשמחה, הכוונה היא גם כפשוטו: לרקוד ריקודי שמחה. וכך, מפעם לפעם היינו, כמה בחורים, נכנסים ל-‏770 ופורצים בריקוד של שמחה.

"במהלך כינוס השלוחים תשמ"ו, דומני שהרה"ח ר' שלמה קונין ביקש מהסבא של אשתי, הרה"ח ר' שלום פוזנר, שיקום ויצעק בשם השלוחים ש"דידן נצח". מישהו הרים את הרב פוזנר על הכתפיים, הוא זעק "דידן נצח", וכל השלוחים אחריו. מאז, החלו להשתמש במטבע לשון זו כאיחול שננצח במשפט.

"בהמשך לזה, שבוע-שבועיים אחר-כך, באחד הריקודים הספונטניים של הבחורים ב-‏770, ניגנו את הניגון המוכר כיום כ"דידן נצח", שאז היה ניגון ללא מילים – ופתאום נכנס הרה"ח ר' בערל לאזאר, כיום רבה הראשי של רוסיה, והכניס את המילים "דידן נצח" לתוך הניגון. זה התאים מאוד לקצב וכו', ומאז זה הפך להיות הניגון של "דידן נצח"".

בהיכל בית המשפט

קרוב לחודש ימים נמשך משפט הספרים בבית המשפט שבברוקלין, ובכל אותם ימים נסע הרבי לאוהל מידי יום ביומו.

"קשה לתאר היום, את המתח שהיינו שרויים בו באותם ימים", אומר הרב גרליק. "מצד אחד, היינו בטוחים שיד החסידים תהיה על העליונה. מצד שני, בדרך הטבע גם כאשר מנצחים – אין ניצחון של מאה אחוז. במקרה הטוב ביותר, אגו"ח היו מקבלים את רוב הספרים, והצד השני היה מקבל אחוז מסויים של הספרים. בכל משפט אחר, זה ייחשב לניצחון – אבל מבחינת הרבי זה הפסד. הרבי רצה ניצחון של מאה אחוז. שכל הספרים, ללא יוצא מן הכלל, יחזרו לספריית ליובאוויטש. לכן, היה מתח עצום, כי בחלל האוויר ריחף תמיד החשש שהשופט יחליט לתת גם לצד השני משהו. ובשביל הרבי זה אסון!

"הנסיעות של הרבי לאוהל, מידי יום, העלו את רף המתח לשיאים חדשים. עד אז, במשך כל שנות הנשיאות, היה הרבי נוסע לאוהל רק פעמיים בחודש. כאשר אירע פעם שהרבי נסע פעמיים בשבוע, המשפיעים והבחורים המבוגרים היו מאוד טרודים: איזה דבר נורא אירע, בעטיו נוסע הרבי פעמיים בשבוע? לכן, כאשר הרבי נסע יום אחרי יום – המתח היה אדיר".

אנ"ש והתמימים בכל העולם כולו אמרו מדי יום את כל ספר תהילים הרבו בצדקה, תחינה ותפילה להצלחת המשפט ולהשבת הספרים וכתר המלכות. ואילו התמימים שבחצר המלך וזקני וראשי החסידים נסעו מידי יום לאולם המשפט.

מספר הרב יוסף קרסיק: "לחץ הדם והדופק בימי המשפט היה בלתי סדיר, לא היה ברור וחד משמעי לאן נוטה רוח המשפט ודעתו של השופט: היו ביטויים של השופט – כמו 770 הוא אמנם בית אבן אך הוא כבנין זכוכית שקוף מאיר ומקרין החוצה – דברים שמאוד שימחו את כולנו. אך היו גם תגובות אחרות שהעלו חששות ופחדים. ובכלל השמועות אמרו שהשופט נוטה בדרך כלל במשפטים כגון דא לפסוק בצורה לא הכי משמחת לטובתנו.

"אחד השיאים המרגשים במשפט היתה הצגת קלטת ווידאו עם עדותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, שלעדותה היתה השפעה מכרעת על פסק הדין, ובדבריה אמרה: "אבי – אדמו"ר הריי"ץ ורכושו וכל הספריה – שייכים לכל החסידים" [הרבי הזכיר את עדותה בימים שאחר הסתלקותה בחורף תשמ"ח]".

חנוכה וזאת חנוכה

המשפט הסתיים בימי האור של חג החנוכה ובהתוועדויות של סוף חנוכה שב הרבי וגילה שביבים מהדיון הסמוי מן העין שנערך באותם הימים בבית-דין של מעלה: השטן המקטרג טוען שלא מגיע לחב"ד האוצרות הגנוזים של הספריה מפני ש"חב"ד אינם פעילים מספיק", ומולו ניצב כאריה הרבי האהוב שלנו הנלחם בכל עוז ומפציר בחסידים להרבות בהפצת אור של נרות חנוכה בכל אתר ואתר בכל קצווי תבל, כדי לבטל את הקטרוג הקשה.

עתה נדרשים כולם להציג הוכחות מצולמות על פעילות ליובאוויטש, כך אומר הרבי, ואשר על כן יש לצלם את כל החנוכיות עם שלט "חב"ד ליובאוויטש", והוצאת קה"ת תדפיס הכל באלבום מפואר שיקרא "יהי אור", והוא יהווה "כתב הגנה" אמיתי מול טענות האויב המר.

בשיחות התקופה ההיא, העלה הרבי את האפשרות שחברי הכולל יעברו ללמוד בדירתו של הרבי הריי"צ. לפועל לא יצא הדבר אל הפועל, אבל היה עניין אחר בו היו מעורבים חברי הכולל, וכפי שמספר הרב לוי גרליק:

"הרבי הורה שחברי הכולל יעסקו במראי-מקומות לרמב"ם, וכן במאמרי הרבי הריי"צ. לקחתי אז על עצמי להוציא לאור במהלך המשפט חוברות של הערות ועיונים ברמב"ם ובמאמרי הרבי הריי"צ, וזכינו שהרבי לקח את החוברות הללו לאוהל.

"הקובץ הראשון יצא לי"ט כסלו, יום תחילת המשפט, והשתדלתי להוציא קבצים נוספים לימים מיוחדים במהלך המשפט. בכ"ח טבת הייתה אפשרות להביא מסמכים נוספים למשפט, והכנתי קונטרס נוסף. חיפשתי איזה תאריך חב"די שנופל בכ"ח טבת, אך ללא הצלחה. פתאום פגשתי את ידידי היקר הרה"ח ר' שמשון יוניק, והוא גילה לי בשם אביו שכ"ח טבת הוא יום הולדתה של הרבנית חנה ע"ה! באותה תקופה חשבו שיום הולדתה חל בכ"ה תשרי, וכך נרשם גם בספר "אם המלכות". ביקשנו ממנו לוודא את זה, ואביו – המשב"ק הרה"ח ר' בערל יוניק – אמר שביומנים שלו נרשם שבכ"ח טבת היו נכנסים לרבנית חנה לאחל מזל טוב ליום הולדתה. כך יצא, שבחוברת זו נחשף לראשונה יום הולדתה הנכון של הרבנית חנה".

דידן נצח!!! טעימה משמחת הגאולה

חנוכה חלף ועבר, האלבום הודפס, חלפו ימים וחודשים ארוכים ו"אין קול ואין עונה", הציבור כולו ממתין בחרדה לפסק הדין. חלפה שנה תמימה – שוב פעילות מוגברת בחנוכה, "מפטירין כדאשתקד", ועדיין ממתינים.

על הרגעים הבלתי-נשכחים של הבשורה המשמחת ש"דידן נצח", מספר הרב קרסיק: "היה זה ביום השלישי שלאחר חנוכה, יום שלישי ה' בטבת, יום חורפי קפוא, ואנו תלמידי התמימים משכימים כדרכנו לשיעור החסידות של הרב יואל כהן, אחר תפילת שחרית ופת של שחרית הנני והחברותא שלי הרב נחמיה שמרלינג (המכהן כיום כרב ושליח הרבי בכפר יונה) מתיישבים במקומנו הקבוע על בימת ההתוועדות לתחילת הלימוד היומי בגמרא, השעה 11:07 נשמעה זעקה מירכתי בית המדרש, קול גדול הולך ומתחזק ומכריז: ד י ד ן נ צ ח!

לוקח שניות ספורות לעכל את הבשורה ומיד קופץ נחמיה וצועק – "אנחנו ניצחנו". אצנו רצנו מיידית לחצר הבית, לשם הספיקו להיקבץ כבר אחדים מהתמימים וההתרגשות והשמחה אדירה למשמע באופן חד וברור: דידן נצח – הספרים ישובו בעזרת ה' – לרבי!!!"

"השמחה שלנו באותם רגעים הייתה טעימה משמחת הגאולה", מדגיש הרב גרליק. "במהלך שנות הנשיאות שלו הטעים אותנו הרבי בכמה מענייני הגאולה, ובאותו יום הטעים אותנו הרבי משמחת הגאולה.

"מה שכתוב בחסידות על שמחה בלתי-מוגבלת שיש לאדם בעת חתונת בנו – אינני יודע אם מישהו מאיתנו חווה פעם שמחה שכזאת. אנחנו, בה' טבת תשמ"ז, חווינו את התחושה הזאת, של שמחה בלתי-מוגבלת. המעבר הזה, מהמתח הכי גבוה שלא ירד אפילו לרגע – לשמחה הכי עוצמתית, היה משהו שאי-אפשר לשכוח לעולם".

הבשורה הטובה תפסה את הרב זלמן ליברוב כשהוא נוסע ברכב על רחוב קינגסטון. "מישהו דפק על החלון וצעק "דידן נצח!". ברגע הראשון היינו המומים. לא הייתה לנו שום אינדיקציה שהפסק אמור להיות בימים אלו, וזה נחת עלינו בהפתעה גמורה.

"מרוב שמחה יצאתי מהרכב, והתקדמתי תוך כדי קולע'ס, עד שהגעתי למעגל הסוחף שהתהווה ליד 770.

"המשקה נשפך כמים, ואמרתי כל כך הרבה 'לחיים' שאני לא ממש זוכר הכל. אבל יש דברים שאי-אפשר לשכוח. כמו את אותה תפילת מנחה מיוחדת, כאשר נודע שהרבי יירד להתפלל מנחה בזאל הגדול למטה. צריך להבין שבאותן שנים הרבי התפלל בימות החול בזאל הקטן למעלה, ואם הרבי יורד להתפלל למטה, זאת תפילה ממש חגיגית. לאחר מכן הייתה הפתעה עצומה כאשר הרבי אמר את השיחה המיוחדת. בשלב זה אינני זוכר בדיוק, אבל ביומני התקופה נכתב שלאחר השיחה עמדתי וצעקתי "עד מתי?", והרבי פנה לעברי וחייך".

להבת השמחה נמשכה שבעה ימים רצופים, מלוא "שבעת ימי המשתה" ("ימי ההיקף"), ללא הפסקה, "לא טעמו טעם שינה". ביום ובלילה שרו ורקדו בהלל והודאה לה' יתברך, על ניצחון האור על החושך, והשבת כתר המלכות לתפארתו.. כזרם מים אימתני הפורץ בבת אחת סכר שהתרסק לרסיסים והוא שוצף בעוצמה ובעוז וממלא שמחה את כל הלבבות. שיחת הרבי

נחזור ליום שלישי ה' טבת – חלפו ארבע שעות של שירה ושמחה לאחר פרסום הבשורה והנה הגיעה עת תפילת המנחה. הרבי ירד להתפלל ב"זאל הגדול" [בימים שבדרך-כלל התפילות היו בזאל הקטן שלמעלה] והשמחה הגביהה והרקיעה שחקים.

העולה על כולנה ההפתעה עצומה נוספת – הרבי אומר שיחת קודש אחר התפילה לרגל המעמד הקדוש!

אחר שיחת הקודש המשיכה השמחה. "הללוהו בנבל וכינור. הללוהו בתוף ומחול. הללוהו במינים ועוגב" – כלי זמר רבים הובאו ל-‏770 שהוסיפו בשמחה.

למחרת, ביום רביעי נסע הרבי לאוהל ובשובו מהאוהל התפלל מנחה מעריב בזאל הקטן למעלה ואחר אמר שוב שיחת קודש, ובה נאמר – בין השאר: "עת רצון מיוחדת היא עכשיו, וכל אחד ואחת יכולים לכתוב פדיון-נפש עם בקשות ככל שיחפוץ, והכל ייענה ויקוים בעזרת ה', את הפדיון אפשר להביא לרבי עצמו ל-‏770 עד מחרת בצהרים לפני הנסיעה לאוהל או להניח על קברי צדיקים, כיון שהכל מחובר לאילנא דחיי".

"מיד לאחר השיחה", נזכר הרב ליברוב, "הלכנו לחדר האסיפות של אגו"ח, ומשם טלפנו לכל מרכזי חב"ד בעולם לבשר להם על דברי הרבי. השיחה הזאת, הציתה למעשה את השמחה העצומה מחדש, ושוב התגלגלו החסידים ב-‏770 מרוב שמחה".

בכל קראון הייטס היו אז שלושה מכשירי פאקס, והם פלטו ללא הרף בקשות ברכה מכל רחבי העולם.

למחרת הרבי נסע לאוהל עם כעשרה שקים (!) של פדיונות ובקשות של אחינו בני ישראל מכל קצווי תבל.

"המעשה הוא העיקר"

בימים ובשנים הבאות לימד הרבי שלוש הוראות למעשה מפרשת הספרים:

1) לחזק את "ספריית אגודת חסידי חב"ד העולמית", כל מחבר ספרים ומי שיש בידו ספרים נדירים מתבקש לשולחם לספריה זו. 2) כל אחד ואחת יקים בביתו ספרית ספרי קודש, ולהוסיף ולהרבות בה ספרים וכתבי קודש בנגלה ובחסידות, שיהיה ביתו "בית מלא ספרי קודש". 3) להוסיף בלימוד התורה והחסידות בכמות ובאיכות.

(פורסם בגליון בית משיח לרגל חצי יובל שנים לדידן נצח)

יש את זה ביותר ארוך|מהורהר|פיצוחית

למה פשוט לא לשלוח בקצרה מה קרה? ומי שרוצה גם קישור.

אנשים רואים כזה אורך אוטומטית מדלגים.

היה קיטרוג שהתבטא במשפט וה' טבת ב"ה היה הניצחוןמושיקו

ההוראה העיקרית ליום הזה הוא לקנות ספרים וללמוד  בהם.

 

 

לכן יש מכירות ספרים בהנחה

 

(בלי שום קשר למכירות של צמאה בי"ט כסלו)

ללמוד בהם לימוד שיביא לידי מעשהפה לקצתאחרונה
ולא ישאר לימוד בשכל, במחשבה

#מה שלקחתי מההתוועדות היום
איך החסידות השפיע עליך?אמאל'ה 3
נניח ולא באתם מבית חב"די ולא למדתם במוסד חב"די כלשהו ורק למדתם פה ושם חסידות ,זה שינה בכם משהו באופי/השקפה? פרטו בבקשה..
ההוראה להצביע לרשימה הכי חרדית תואמת להפליא עם שלימות הארץhamedinai
לא רק שחייבים לקיים את העניין מתוך קבלת עול, אלא זה מובן בשכל האנושי איך שזה תואם להפליא:

הימין הכי חזק ואחראי הם החרדים. כל השאר...

בואו נראה קצת היסטוריה:

* קרוב לחצי ממפלגת צומת שהיו עוד יותר ימינה מהליכוד חצו את הקווים ועברו לשמאל הקיצוני. אחד מהם התגלה אחר כך כסוחר סמים, ובאחרונה נחשף שהיה גם מרגל עבור איראן.

* חצי מהליכוד ביחד עם ראש הממשלה אריק שרון חצו את הקווים ועברו לשמאל הקיצוני ובצעו את ההתנתקות.

* גם בזמנו של נתניהו כראש הממשלה חלק גדול של הליכוד שמו לו רגליים ומשכו שמאלה. עכשיו הוא מחפש כל מיני חוקים שלא יבצעו נגדו פוטש.

* ועוד לפני זה היה עזר ווייצמן בתוככי הליכוד שמשך שמאלה ואחר כך עבר לגמרי לשמאל, היה את איציק מרדכי, דוד לוי, בני בגין, דן מרידור, ציפי לבני והרשימה ארוכה...

יש חשש גדול שגם עכשיו שליש עד חצי מהליכוד עלולים לעבור לשמאל הקיצוני.

לפני כמה חודשים זה היה נראה דמיוני, היות ורק לפני פחות מכמה חדשים הייתה הפגזה בלתי פוסקת מעזה.

אבל אחרי שנתניהו ריסן את החמאס עד שיפסיקו לירות, שטיפת מוח של התקשורת עובדת, והסכם עם המחבלים התחיל להיות פחות מפחיד. היות ולא רואים את הטילים נוחתים ברגעים אלו. התקשורת השכיחה את הכול עוד פעם והתחילה לזמר שירים של שלום, מכנה כל שר וח"כ שאינו רוקד לפי החליל שלהם בתור ימני קיצוני, ומנגד נותנת ציונים מחמיאים לשרים וח"כ שמושכים שמאלה, ואז כמה חקירות משטרה כבר יעשו את שלהם.

אם ישנם חרדים שהם לא בסדר, הם לא עוברים לגמרי לשמאל הקיצוני. קצת מצפון נשאר להם.

הנה כמה סיבות למה, בנוסף ליראת שמיים:

הח"כ החרדים צריכים את הקהל שלהם, רואים אותם בבית כנסת, לעומת זה אלו שהם לא חרדים יכולים לצפצף לגמרי על הקהל שלהם, כי רואים אותם רק דרך חלון מכונית הפאר שלהם.

הקהל החרדי צורך פחות את התקשורת השמאלנית עם הרעל נגד כל הקדוש בישראל, וחלקם כלל לא צורכים תקשורת שמאלנית, ולכן דעותיו יותר הגיוניות וימניות. מסיבה זו, לפעמים הנציגים החרדים הם עוד יותר ימניים מאשר הדתיים לאומיים.

כאשר היה את הסיפור של המסתננים, היחידי שנאבק נגדם ללא פחד היה שר חרדי שנבחר לא בזכות ימניותו, אלא בזכות חרדיותו.

עוד נקודה: כאשר יש נציג ימני, כל התקשורת השמאלנית פונה עם הפנים לחו"ל ומציגה שיש פה ממשלה ימנית קיצונית, אבל הנציגים החרדיים, העיקר הוא שהם חרדיים, ובחו"ל באופן כללי מכבדים יהודים דתיים, ומכירים אותם שהם לא קיצוניים. והאמת היא שלהיות ימני זה לא קיצוני, רק שהתקשורת מציגה את זה ככה.
ההוראה בדיוק בשביל זהמושיקו

לא להצביע מפורשות על  אף אחד וד"ל

כל אחד, והאשלייה משלו, כולל הציבור החרדיshaulreznik

יש חלקים נרחבים בציבור החרדי שסבורים כי כל הבעיות של מדינת ישראל והיושבים בה מקורן ב"שלוש השבועות" שהופרו ע"י הציונים. אליבא אותם האנשים, אם מדינת ישראל תפייס את הערבים ע"י החזרת שטחים, או שמדינת ישראל תחדל מלהתקיים ("בדרך השלום", כמובן, רצון הסאטמרים), היהודים והערבים ישובו לחיות בידידות.

 

דבר נוסף: ההשקפה הכללית של הציבור החרדית היא די סוציאליסטית - "המדינה צריכה לתת לנו קצבאות ולממן את המוסדות שלנו". קרי, למפלגות השמאל יש פוטנציאל לא מבוטל בקרב המצביעים החרדיים.

קישקוש גמור.מי האיש? הח"ח!אחרונה

הפוליטיקאים החרדים עשו יד אחת פעמים רבות בקואליציה הנוכחית עם נציגי המיעוטים, בעיקר נציגי הערבים המוסלמים. אפשר לתרץ זאת בצורך להגן על זכויות מיעוטים באשר הם, אבל אי אפשר לקרוא לזה ימין.

סקר:כמה פעמים למדתם את ג"ן פרקי התניאמושיקו

(לימוד = בעיון, לא במסגרת שיעור היומי)

 

א.גמרתי פחות מחצי מהפרקים

 

ב.לפחות פעם אחת.

 

ג.יותר מפעם אחת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

וואוציף
יותר מחצי בטוח פעם אחד
לעיון לא בטוחה שגמרתי הכל הכל 100%
בפועל את כל התניא גמרתי הרבה פעמים,רק יותר ככקריאה פחות עיון עמוק
עכשיו בזכות בעלי יותר משתדלת ללמוד כל יום תניא בעיון
הלוואי ונצליח לגמור ליקוטי אמרים
(מאוהב) וואוהשאלה.
נראה לי ב'הפואנטה
נראה לי בין א' לב'טאבולה ראסה
יותר מחצי בטוח, לא הכל
(ליקוטי אומרים כן, אבל את 4 החלקים האחרים לא חושבת שבשלמות)
הרבה בזכות הבגרות התניא. לבגרות לבד למדנו עד פרק מ' בליקוטי אומרים + נבחרים מהחלקים האחרים.
התחלה מכל החלקים האחרים יש לי בטוח... (כן. בבגרות היה לנו גם וספרתם תשי''א ו'ואשה אחת'. בעיון)

וכל זה עוד לפני שיעורי התניא שהשתתפתי וחברות בפרקים נבחרים...
חצי בעיון לפחות פעם אחתט'אחרונה
צריכה לחזור לזה..

ערוץ היוטיוב של הרב ערד. מומלץ בחום.
נר חמישימשתדל לאהוב

מישהו יודע איפה אפשר למצוא את סיפור נר חמישי של חנוכה בצורה טובה?

ורבים השיב מעווןיראת גאולהאחרונה
קדימה, למבצעיםמושיקו

 

 

 

 
חזרתי עכשיו מ4 שעות מבצעיםפיצוחית

סרטון חזק.כן

ולא לשכוח לצלםמושיקואחרונה
 
מעניין איך אתם מיישבים את חלק אלוקה ממעל עם הרמבם שכותב שה'חוני המעגל פינות
שה' יחיד שאינו מתחלק כלל


מזמן לא שמעתי להטוטנות תיאולוגית מעניינת...
בואו נראה מה יש לכם להציע..
ולמה שירצו לענות בכזאת צורה?משיח נאו בפומ!
מה דעת הניקים החבדיים המנוסים, לנעול או לא?מושיקו

אם אפשר לתייג

פחדנות רגילה של אנשים שלא בטוחים באמונתםחוני המעגל פינות
ובכל זאת לא מוכנים לפתוח עיניים
יש מענה תיאולגי של אדמו"ר הזקן לשמעון הזאמוטימושיקו

תקרא ותפנים

 

ואז תתחיל ללמוד מחדש.

או זו תשובה חסידית מדופלמת!חוני המעגל פינות
'אין לנו מושג בואו נזרוק ספר'


אני ככ מופתע
זו לא תשובה חסידית מדופלמתבוז
זו תשובה הגיונית מאד.

להפנות אותך למקור שיש בו הסבר ארוך לנושא שתיארת, להגיד לך שזה כתוב ולך תפנה לשם בשביל מענה רציני במקום לנסות לפתור את השעמום שלך על ידי שאילת שאלות סתם בשביל להציק.
מושיקואחרונה

כנראה הוא לא מכי את המקור המדובר..

 

שיפתח ויבין

 

 

(חלק אלוה מעל זה כתוב בזוהר, לא המצאה של חב"ד)ברגוע


אל תבלבל את התיאוריות שלו עם העובדות שלך בוז
חלק א-לוה ממעל הוא פסוקחייל בית דוד

באיוב לא, ב.

 

לפי מה שהבנתי מהתניאלילה כיום יאיר~
לצדיקים אין יותר יצר רע רק יצר טוב. איך זה מסתדר עם בחירה חופשית? (למשל איך אפשר לתת שער למישהו שלא יכול לעבור עבירה)
קטונתי. אבל יכולה לענות מה שעלה לי בעקבות השאלהפה לקצת
לצדיקים אין יצר רע כי הם הפכו אותו לטוב, זאת הבחירה שלהם.
הם ירדו לעולם עם יצר הרע ועם היכולת להפוך אותו לטוב גמור, והם בחרו לממש את היכולת שניתנה להם
לעניות דעתי, 2 סוגי צדיקיםחיובי

יש צדיקים שהגיעו למצב זה על ידי הפיכת הרע לטוב, ועל דרך מה שכתוב על דוד המלך, והובא בפרק הראשון בתניא שאין לו יצר הרע כי הרגו בתענית.

ויש צדיקים שנולדו מלכתחילה עם כוחות מיוחדים ונשמה מיוחדת ללא נטיה לרע, על דרך הנאמר על משה רבינו שכבר שנולד נתמלא הבית כולו אורה.

אך אין זה סתירה לבחירה - כי: א. בחירה לא חייבת להיות בין טוב לרע, אלא גם בין טוב ליותר טוב. במדרגות הקדושה אין גבול וסוף, ולכן גם הצדיק הגדול ביותר תמיד צריך ויכול לבחור להיות בתנועה של עליה והתקדמות.

ב. גם כאשר אנו יוצאים מנקודת הנחה שאין לו יצר הרע כלל, הצדיק לא נהפך להיות רובט או מכונה. הוא בן אדם עם יכולת בחירה. כביכול הוא יכול לבחור לעשות היפך טבעו האלוקי, ולבחור ברע. אמנם אין זה עיקר ההתמודדות שלו, אך זה לא אומר שהוא מנוטל יכולת בחירה.

ובעומק יותר - בחירה לאמיתתה אין פירושו בדוקא בחירה בין טוב לרע. אלא בחירה במובן של היפך מכפיה והכרח. כשיהודי בוחר בה', מצד המהות העצמית שלו, ולא מצד סיבות חיצוניות "הכופות" אותו, זה עצמו נקרא בחירה, גם אם זה לא היה אצלו בדילמה פנימית בין היצר הטוב והיצר הרע.. ויש להאריך בזה..

הגעת לפרק י'?מושיקו

מבואר שם באריכות.

 

צדיק מואס ברע בתכלית

עוד לא פרק י..לילה כיום יאיר~
תודה כולם!
כיצד פרק י' עונה על השאלה שנשאלה?חיובי


הבחירה שלו היא שנאה בתכלית של הרעמושיקו

וזה מביא אותו למעמד ומצב נעלה שאין לו שום שייכות עם הרע

שם הוא לא נוגע בענין הבחירהחיובי

הוא מתאר מצב, שהוא אוהב את ה' בתכלית וממילא שונא לרע בתכלית, ושזה אחד תלוי בשני, כגודל השנאה לרע כך אהבת ה' וכן להיפך. אין התייחסות שם לענין הבחירה חופשית. לכן לענ"ד ההסבר כפי שכתבתי למעלה.

זו הנקודהמושיקו

הבחירה היא מהנפש השכלית - כי האלוקית רוצה רק אלוקות והבהמית  להפך

אצל צדיק הנפש האלוקית 'מתפשטת' לכל הגוף עד שהנפש השכלית בטילה עלי ולא 'מתבטאית' וממילא בדרגתו אין את  הבחירה למעליותא.

(ע"פ ביאור הרבי בליקוטי שיחות כרך י"ט ע 280 והלאה - שיחת שלישית על פרשת ניצבים) 

מסכים עם מה שאתה אומרחיובי

רק טוען, שכל זה לא כתוב בפירוש בפרק י בתניא. אלא זהו ביאור בענין על פי השיחה של הרבי הנ"ל ומקומות נוספים (גם בשיחה שהזכרת לפי מה שראיתי אין זה מוזכר בהקשר דרגת הצדיק גמור של התניא, כלומר אין שם את ההקשר הישיר לפרק י.)

גם לצדיק וטוב לו ישנה בחירהשפיפול
רק שהבחירה אינה בין טוב לרע , אלא בין מספר התלבשויות של טוב.
זה גם מה שזכור ליחיה רוז
בגדול,
אם אנחנו מחפשים את המלחמה עם הרע, היה לו גם עד שהוא הכניע אותו.

אבל כיום כמו ששפיפול כתב הבחירה היא בין טוב לטוב יותר, בין דרכים שונות בתוך הטוב.

דוגמא שלא שייכת דווקא לצדיקים שאצלם זה עדין הרבה יותר

אבל יש סיפור ידוע על המזכיר של הרבי הרייץ שהיה פעיל רציני במחתרת ברוסיה ודאג שעוד ילד יהודי יעשה ברית מילה, עוד מקווה יוקם וכו
וכשהיה מול הרבי הרייץ הוא בכה והתחנן לשחרור מעוד חצי שעה בשביל לימוד חסידות בזמן הזה.

זה חסיד שהמלחמה שלו היתה בין הלימוד האישי שלו למצוות של מלא יהודים אחרים.

זו לא מלחמה אם דבר לשון הרע או לומר פרק תהילים....
ואיך זה מסתדר עם הביאור של הרבי?מושיקו
(אגב בפניני התניא זה מסוכם יפה)
אשמח שתשלח לי את מה שאתה מדבר כדי להביןחיה רוז
איפה הסתירה

בדרגה של הצדיק וטוב לו, לא שייכת בחירה חופשיתמושיקו
תודה. אעיין יותר מאוחרחיה רוז
זה ביידיש אז אני צריכה זמן

למרות שברפרוף ראשוני נראה שהרבי מבחין בין בחירה לאמיתית עניין הבחירה

שזה לא שולל שם בחירה מדרגה נמוכה יותר

כל דרגה גבוהה יותר היא אמת לגבי הדרגה הנמוכה יותר.

אבל אני בהחלט צריכה ללמוד את השיחה.
לאדם הראשון הייתה בחירה, אז לצדיק וטוב לו לא תהיה?יפה עיניים
זה לא דומהמושיקו

אדם הראשון היה במהות אחרת לגמרי מצד נשמתו גופו ועבודתו

לכל אחד יש בחירה, אחרת אין טעם לשכר.יפה עיניים
מאדם הראשון נגזרו כלל הנשמות, והם פחותות ממנו בהגדרה.

מה שאנחנו עושים היום זה לתקן את עבודתו, לכן לא יתכן לומר שלאדם הראשון הייתה בחירה, אבל לאדם הנחות היום, גדול ככל שיהיה, לא תהיה בחירה.
הנשמות ירדו לעולם שיוכלו להגיע לרמה הרבה יותר גבוהה מכפימושיקו

שהיו בתחילתם.

 

כך שיש אפשרות להיות למעלה מדרגת  אדם הראשון.

 

וכפי שהוסבר למעלה, צדיק וטוב לו זו דרגה שהבחירה לא שייכת בה,.

כמובן, אד"ה לא היה במדרדה הגבוהה ביותריפה עיניים
אך עדיין, בכל מדרגה יש בחירה.
אצל אדם הראשון לא היה שייכות ברע, יותר מצדיק ורע לו למשלהדוכס מירוסלב

והנפילה שלו הייתה, ע"פ הסוד, מעצם זה שהוא רצה להשיג במקומות שלא היה צריך להשיג.

וזה שייך עדיין וזאת הנפילה של חלק ממי שהיו מפורסמים לצדיקים שנפלו (יוחנן, אחר, ש"צ וכו').

לא כתבתי שהייתה לו שייכות ברע.יפה עיניים
כמו דיאטה...לשכת

אני חושב שצריך לעשות חילוק בין בחירה להתמודדות.

כמו בדיאטה- מי שיש לו חולשה לעוגות זה יהיה קשה,

אבל מי שכבר התרגל לטעם של מלפפונים והתרגל שהוא לא צריך עוגות כדי להנות- אין לו יותר מאבק עם הכללים של הדיאטה, וממילא יותר קל לו לבחור לאכול בריא ולא לאכול דברים מזיקים. כמובן שאי אפשר לומר שהוא אינו בוחר במה לאכול, רק שזה קל לו לבחור בטוב.

אצל בינוני הנפש הבהמית הוא בתקפה ולכן ההתמודדות לבחור בטוב יהיה קשה יותר- ולכן הנחת רוח שעושה לה' בזה הוא רב,

לעומתו צדיק כבר השליט את הנפש האלוקית על הגוף ולכן אין לו התמודדות כאשר הוא בוחר לעשות הטוב ולסור מהרע. הבחירה קיימת רק שאין לו קושי לבחור בטוב ואדרבה, יותר כיף לו לבחור בטוב כעין מי שלא אוהב עוגות ולכן בוחר במלפפון.

בקיצור לצדיק יש בחירה ואמנם אין לו קושי לבחור כך.

לכולם יש בחירה ולכולם יש יצר רע, נקודת הבחירה היא זו שמשתנהיפה עיניים
לצדיק אין בחירה אם ללחוץ על הכפתור המנורה בשבת,
נקודת הבחירה שלו שונה, אבל קיימת.
כל שגדול מחברו יצרו גדול ממנוארלט


תלוי איך אתה מגדיר יצר הרעהבל הבלים
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 22:03
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 22:02
עבר עריכה על ידי הבל הבלים בתאריך י"ט בכסלו תשע"ט 21:59

כי אני מכיר שתי הגדרות באופן כללי : 

1) שם כללי לתאוות ותשוקות גשמיות.

2) כוח שמנסה לגרום לך לחטוא ולהימנע מעשיית מצוות.

 

עכשיו אם אין לך את הראשון עדיין אתה יכול לבחור אם להתאמץ ולקיים מצוות.

אם אין לך את השני אז אין  יש לך רק יצר הטוב במובן של כוח שדוחף אותך לקיים מצוות ולעשות טוב -ואז אתה לא במשחק.

 

למרות שאפשר לומר שבכל מקרה אתה בוחר לאיזה יצר להקשיב. וגם אם יש לך רק יצר הטוב ואין לך שום יצר ושום דחף להימנע מקיום מצוות ולעשות עבירות, עדיין אתה יכול לבחור לא להקשיב לו. כמובן בלי שום אינטרס.

כי אם אין לך אפשרות לבחור לאיזה יצר להקשיב אז איפה הבחירה החופשית שלך?

 

זה צד אחד של המטבע. שגם לצדיק יש בחירה חופשית וגם הוא במשחק.

 

למרות שאפשר גם לומר שצדיק קרוי על שם מה שהוא עשה ולא על שם מה שהוא עושה. אין לו בחירה חופשית עכשיו אבל בגלל שכשהייתה לו בחירה חופשית הוא בחר נכון אז עכשיו הוא גם מקבל קרדיט.

ההפך!כל זמן

יש ציטוט כזה שאני לא זוכרת בדיוק אבל הוא הולך משו כזה - ככ שאדם גודל יצרו מתגבר. משו כזה. מישהו יודע מה הציטוט ומה המקור? אני מנחשת שזה מהגמרא.

 

יובל דיין אמר פעם בשיעור את אותו דבר. שלצדיקים יש תיאבון גדול. במקביל לתאוותם לגדול בתורה.

כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנואמא ל6 מקסימים
תודה :כל זמןאחרונה


לפי התניא יש צדיקים שהם מנצחים את יצר הרע אבלבוער לארץ השלמה

אי אפשר באמת למגר אותו תמיד נשאר משהו אבל יש צדיקים שלקחו את יצר הרע שלהם והם משתמשים בו לדברים טובים

והתניא אומר בברור שאי אפשר למגר אותו אבל אפשר להיות צדיק אמיתי שמשתמש בו למצוות אגב למדת לבד נכון?

למען האמת..לילה כיום יאיר~
למדתי רק קצת על הבינוני והרב הסביר מה זה בינוני ומה זה צדיק...
ככה אני זוכר את העניין בע"פהדוכס מירוסלב

לצדיק וטוב לו יש יצר הרע שהוא בעצם יצר הטוב (מה שנקרא בחב"ד "התהפכא").

לצדיק ורע לו יש יצר הרע שהוא מורדם, לא מתעורר אפילו כדי לעורר נסיון (מה שנקרא "אתכפיא").

 

בשני המקרים יצר הרע הוא עדיין בבחינת "טוב מאוד". כלומר שיש דרך להשתמש בו בשביל העליה.

נראה לי ביאור יפה כמו שכתבה @חיה רוז וכמו שמבואר בסידורו של שבת (אאל"ט כותב ע"פ) מהמעשה מרס"ג שאמר שהוא חוזר בתשובה על המצוות שלו (כלומר מצד עוצם גילוי הטוב, לא רק מצד סוג הלבוש כמו שכתב מישהו אחר פה).

 

ועדיין, כמו שאומרים ע"פ הסוד על אדם הראשון, שייך גם באדם שאין בו שום מציאות של עבירה שהוא "יציץ ויפגע" ואז ילביש בעצמו את היצר הרע.

איך זה יתכן שאחד כזה יבחר בפועל לעשות את זה? לא יודע כרגע להסביר. אבל פשוט שלאדם הראשון לא היה יצר הרע בכלל ולא הייתה נגיעה לרע בו ורק מצד הרצון שלו להתבונן בצד האחר הוא קיבל התלבשות של יצר הרע וכל מה שנלווה אליו.

סגולה לעשירותהשאלה.
מאמרים של האדמור האמצעי או הצמח צדק?

שמעתי משהו ואני לא זוכרת של איזה אדמור
90 שנה לי"ד כסלו. גוט יום טוב.פיצוחית

היום שקישר אותנו עם הרבי.

 

 

(תרפט-תשעט)

אני מתחיל להבין את החרם..הסטורי
אחת הטענות המרכזיות נגד החסידים, היתה ש'כל ימיהם כחגים'. מהצצה (מסקרנות) לפורום הזה, אני רואה שהטענה נכונה.
עד שנהרג שטן זה אתה מתעקש לעשות לו הנשמה?אריק מהדרום


לחרם - לאהסטורי
לזה שצריך פרופורציות כן.
כל ימיהם כחגים זה רע?פה לקצת
רק רוצה להבין את הטענה. לא שום דבר מעבר
כן. צריך פרופורציות בחיים, אחרת הכל חסר משמעותהסטורי
יום טוב, זה יום מיוחד, כדי שהוא יהיה מיוחד צריך שהוא לא יהפוך לרגיל. מהתורה יש שלושה רגלים ושני ימי דין. מדרבנן נוספו עוד כמה ימים.

אבל אם היום אומרים 'חג שמח' או 'גוט יו"ט' וגם אתמול אמרו וגם בר"ח וגם בכ"ח חשוון ושבוע הבא יהיו יומים שבכלל רואים בהם ר"ה - אז זה כבר לא מיוחד. אז כשיגיע חנוכה, החגיגיות לא תורגש (וכמה פולמוס יש בפוסקים על ההגדרה המדוייקת של חנוכה - כי להגדיר ימים טובים או ימי שמחה זה לא משחק).

לא סתם אמרו חז"ל "האומר הלל בכל יום, הרי זה מחרף ומגדף"
המציאות בפועל מוכיחה אחרתאמא ל6 מקסימים
בחבד יודעים לחגוג יפה מאוד את כל החגים, נתת את חנוכה כדוגמא, אז גם אני אתן: מאות אם לא אלפי הדלקות מרכזיות של חבד בארץ ובעולם, הכוללים שמחה וריקודים, חלוקת חנוכיות ונרות ליהודים כדי שיקיימו את מצוות היום בביתם, עלונים המסבירים על חנוכה, על האור וכו'.
כך שאי אפשר בשום אופן לומר על חבד "כשמגיעים לחנוכה החגיגיות לא תורגש".
וזו רק דוגמא של חנוכה. יש עוד חגים, ועל כל אחד מהם אפשר לומר על חבד את מה שכתבתי על חנוכה.
דווקא בגלל י"ט כסלו חוגגים את חנוכהמושיקו

על ידי שמבינים יותר את התוכן הפנימי שלו

יש לי יום יום חג יש לי חג יום יוםפיצוחית


אכן- גוט יו"ט גוט יו"ט גוט יו"טשלוימלה

בס"ד

בדיוק אתמול קראתי סיפור מהגאון ר' חיים עוזר (אחד מגדולי הליטאים שהיה לו קשר חם מאוד עם הרבי הרש"ב)

רב אחד מהחוג הליטאי פנה אליו עם השאלה הזאת... (אותו רב היה מקיל גדול) ר' חיים עוזר רצה לענות לו כמו שמגיע לו:

והוא ענה- אצל החסידים זה "מוסיף והולך" אצלך זה "פוחת..."

 

פיצוחיתאחרונה


...הפואנטה
כתבה: חני ליפשיץ - בית חב''ד נפאל
לכבוד יום הנישואים של הרבי והרבנית

*למי למי ...יש יותר כבוד?!*
***********************
היום לפני 90 שנה נישאו רבי מנחם מענדל והרבנית חיה מושקא שניאורסון זה לזו בוורשה שבפולין.
תמיד אהבתי לשמוע סיפורים על חיי הנישואין של הרבי והרבנית.
הן מהסיבה הפשוטה שהרבי והרבנית מלובביץ' הם דוגמא ומופת להנהגה יום יומית עבורי והן משום שדרך הטבע זו היתה אמורה להיות זוגיות קצת מאתגרת יותר..
כזו שבה הדבק המאחד בין בני זוג: ילדים, היה כידוע חסר.
אבל במקרה של הרבי והרבנית נראה שההיפך הוא הנכון. היה שם חיבור מיוחד במינו
והיה שם עוד דבר....
*כבוד.*
*הרבה כבוד.*

זוהי המילה שחוזרת על עצמה בכל הסיפורים.

הרבנית חיה מושקא שבחרה שלא לחיות באור הזרקורים (אף על פי שמדובר היה בבתו של האדמו"ר הקודם של חב"ד) *היתה יושבת וממתינה לבעלה* בבית הלבנים, ברחוב פרזידנט שבקראון הייטס.
גם כשהרבי היה שב בשעות הקטנות של הלילה, היא *חיכתה לו בסבלנות* בסלון הקטן.
כשהיה נכנס - ואין זה משנה מה היתה השעה וכמה היה עסוק - *היה מתיישב לידה ומשתף אותה בעניינים השונים. מתיעץ איתה על כל דבר וענין*
והכל... בכבוד הדדי.
כזה שהיה ממגנט את כל מי ששהה במחיצתם.

הם *היו קמים זה לכבודו של זו. מדברים בנחת ובנעימות.*
מנגינת קולם מעידה על היחס המיוחד שיש להם האחד כלפי השני והמבט המעריך שהיה להם בעיניים כשהביטו זה בזו - לימד את כל הסובבים אותם הרבה יותר מכל שיעור אחר.

כבוד בחיי הנישואין.
נשמע כל כך פשוט
וכל כך לא..

הרבה יותר קל לכבד מישהו רחוק ממך.
כזה שאתה לא נתקל בו הרבה בחיי היום יום.
כבוד בנישואין הוא עבודה לכל דבר!!!!
*פירושו לשים את עצמך בצד, בלי חשבונות של מי עשה יותר בשביל השני - ולהכיר ולהאמין בערך הפנימי של בן או בת הזוג שלך* ואחרי ששמת את האגו בפינה והכרת באמת ובתמים בערך הפנימי של בן הזוג - כל יום מחדש להדגיש את הערך הזה של האדם איתו אתה חולק את חייך:
במחשבה
דיבור
ובמעשים.

זה דורש כוחות נפש
והבנה *שחיי הנישואין הם קודש קודשים!!!*

אני יודעת שאני נשמעת קצת מיושנת אבל זוהי התפיסה שלי את הזוגיות. (כמובן, להוציא זוגיות שלילית. כזו שמבטלת אותך והורסת אותך מבפנים..)
קודש הקודשים היה החדר הפנימי והקדוש ביותר במשכן ובבית המקדש. נכנס אליו הכהן הגדול פעם אחת בשנה: בעבודת יום הכיפורים. בחרדת קודש. בבגדי לבן. ובכבוד.

אני חושבת גם שחלק מהכבוד של חיי הנישואין הוא לזכור, שכל זוגיות נבנית באופן אחר.
כל זוג קיבל את האתגרים והתמודדויות שלו: יש זוג שמתמודד יותר עם אתגר הפרנסה, יש כאלה שחינוך הילדים מאתגר אותם ויש שבריאות..
ולכן ההשוואה בין חיי הנישואין שלך ושל החבר שלך היא מיותרת!!!
ולא מכבדת את התהליכים שעברתם יחד בתור זוג.

ובסוף אני מרשה לעצמי לכתוב שאולי חלק מהכבוד הוא גם.. קצת להצניע..
בדור שלנו - דור האינסטגרם והתמונות..
לזכור למנן. ולסנן.
ולהזכיר לעצמינו שאם הזוגיות שלנו היא קודש קודשים - אולי טוב יהיה לנו לפתוח פחות את הדלת לכל מה שקורה אצלינו - בקודש פנימה....
אני מוחהחיה רוז
על הכותרת ששמו לטור שכתבו על חייו האישיים של הרבי

אי אפשר למצוא ציטוט ממקור נקי יותר?
צודקת.. אולו כי זה מונגש לקהלים אחרים.. לא יודעתהפואנטה
כל הכבוד על הרגישות
עדיין...חיה רוז
שנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידותמושיקו

תכתבו ותחתמו.

באתי לכתוב שיט כסלו ואין פה כלוםפיצוחית

ואז ראיתי את זה.

 

 

 

גוט יו"ט

חג גאולה שמיח!!א"י לא למכירה

מישהו יודע אם יש היום איפשהו התוועדויות?

מתפלפל

כל מקום שיש בו קוקה קולה.אריק מהדרום
פיצוחית

או שעוד לא הגיע לשם הקוקה קולה

חחחחח חזקמימייי
נדוש וישן אבל כל פעם שיגידו אותו זה יהיה חזק!!!
גוט יום טייב!שיח סודאחרונה


ארבעה או חמישה ראשי שנים?(מכתב הרבי בנושא)מושיקו

ג'רנ

 

 

ב"ה, ד' שבט, תשט"ו

ברוקלין.

 

 

 

שלום וברכה!

 

 

... מ"ש שתמהו עליו בהנוסח של רבותינו הק' בהנוגע לי"ט כסלו לכתוב כוח"ט, הרי פלא על בני תורה שיקשו כזה, לאחרי המבואר במשנה תחלת ר"ה אשר ארבעה ראשי שנים הם, ובש"ס שם ובמשנה סוף פ"ח גיטין אשר מונים למלכים אפילו למלכי או"ה, ועאכו"כ למלכי ישראל, ובכל שנה ושנה חוגגים את יום ההכתרה, וכיון שגם זה נקרא בתורתינו, אשר כל עניני' מדויקים בתכלית הדיוק, בשםראש השנה, הרי מובן שגם ע"ז קאי הביאור בזה, וכמו שהראש כולל כל האיברים כך יום זה כולל, בענין זה כל הימים שאחריו עד תקופת השנה.

 

 

וכיון שכל דבר ישנו מתחילה רק בכתיבה ואח"כ נחתם, וכמובא בש"ס בכמה מקומות, במילא מובן מזה אפילו ע"פ נגלה הענין דיום י"ט כסלו שהוא ר"ה לחסידים המתנהגים ע"פ תורת החסידות שיצאו אז בנצחון.

 

 

מובן אשר כ"ז הוא רק ע"פ נגלה (משא"כ פנימיות תוכן הענינים - שמבוארים ע"פ פנימיות התורה), וע"ד לשונו של רבנו הזקן, מהנגלות לנו ולבנינו (באגה"ק סוף סי' כ"ה) להאמין אמונה שלימה - שנשיאנו הק' זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, אשר קשרו ואחדו נגלה דתורה ונסתר דתורה להיות תורה אחת, ועל פיהם נהגו את עדתם את בניהם ובני בניהם. בודאי שהנהגותיהם מדויקות הן ע"פ נסתר דתורה והן ע"פ נגלה דתורה...

 

 

בברכת הצ' בכהנ"ל.

 

 

מספרי שדכניות.טלפון לשידוכים

יש למישהו כאן רשימת מספרי טלפון של שדכניות בחב"ד? לבחורות ובחורים צעירים, רווקים, חבדניקים, נורמטיבי.

או המלצה על שדכנית מסויימת? שיהיו שדכניות אמינות שעובדות לשם שמיים ולא רק לשם המקצוע והעסק...

אשמח מאוד, די דחוף, תודה.

רק הבהרה:בחב"ד נהוג לשלם על השידוכיםמושיקו

אשמח לתת באישי

ברור לי.טלפון לשידוכים

כך צריך, רק שיש שדכניות ויש שדכניות. ואשמח אם תשלח לי במסר.

אם תזכירי לי יותר מאוחר אשלח לך רשימהפה לקצת
יש לי מודפסת בבית ואני לא בבית
אם זו רשימה של אנשים אמיניםחולמת.
אני גם אשמח לקבל
רשימה של עדי עד, לחיים ולברכה. אם אומר לך משהופה לקצת
נחשב אמין?
בעיניי כן. אם תרצי תעדכני
אני אשמחחולמת.אחרונה
יכירו וידעו כל יושבתי תבל מה קרה בי"ג כסלומושיקו

י״ג כסלו תשמ"ו.


במהלך משפט הספרים העלה הצד שכנגד תביעה שהרבי בעצמו יעיד במשפט ח"ו (כוונתם בזה מובנת היטב, שהרי במעמד זה היו יכולים לשאול בחוצפה ובהעזה כל מיני שאלות על נשיאותו של הרבי וכו'). י"ג כסלו  הי' היום שהשופט אמור להחליט האם על הרבי להעיד בבית המשפט.
 
יום זה נקבע ע"י חברי הכולל ליום תענית ואמירת תהילים. כבר בהשכמה הי' ה-770 מלא באנ"ש  והתמימים שאמרו תהילים. ההרגשה הכללית היתה איומה.
 
הרבי הורה לעו"ד לטעון שהיות והרבי הרי הוא מנהיג רוחני של חב"ד, ולא בעה"ב על דברים פיזיים, וכיוון שמדובר כאן על נושא פיזי ששייכת לחב"ד, אין לרוחניות התנועה קשר לכך, ואין סיבה שעדות של המנהיג הרוחני דווקא, תועיל בבירור הענין.
 
אחד מהעדים אשר פעלו שהרבי לא יצטרך לבא לבית המשפט על מנת להעיד (ר"ל), הי' ד"ר וויס המכונה "רופאו של הרבי", שהעיד בבית המשפט אשר היות והרבי עבר התקף לב קשה בחודש תשרי ה'תשל"ח, לכן אין זה מן הרצוי אשר הרבי יבא לבית המשפט לדבר על ענינים הגורמים לו עגמת נפש רב.
 
מסופר שבהקשר לי"ג כסלו התבטא הרבי : "מ'דארף טראכטן ווי וועלען די בחורים אויפנעמען אזא זאך" [=צריךלחשוב איך יקבלו הבחורים דבר כזה].
 
ת"ל, המאמצים נשאו פרי, ובשעות הצהריים, נפסק בבית המשפט הפרדלי של ארה"ב אשר "המלך אינו מעיד"– שהרבי אינו צריך להעיד בבית המשפט בענין הספרים.
 
זמן קצר לאח"כ התפרסם הדבר ב-770, והשמחה הרקיעה שחקים.
 
בלילה התוועד הרה"ח ר' אברהם שי' שמטוב בזאל הקטן ב-770 עם קהל התמימים שעות ארוכות, וההרגשה היתה נפלאה. בלבבות חשו שזהו הצעד הראשון בדרך לניצחון.
 
בין החסידים הותאמו המילים שנה אח״כ (ע"י ר' ישראל דוכמאן ע"ה) "יכירו וידעו כל יושבי תבל וואס איז געטראפן אף י"ג כסלו" למנגינת "אכן אתה", ניגון המסמל את הצעד החשוב מאז ועד היום.
 
באותו יום דיברו העו"ד עם הרבי בבנין הספרי', למשך כשעתיים. הרבי אמר אז שאצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ אינו שייך ענין הירושה היות והוא עדיין איתנו. באותה הזדמנות שאלו העו"ד את הרבי למי הוא מתכוון כשהוא אומר "נשיא דורנו" והרבי הראה בידו הק' על עצמו.. כמו"כ אמר להם הרבי שעליהם לפעול לא כחסידים אלא כעורכי דין - "ווי ביי אייך קומט אויס" [=כפי שנראה לכם] הרבי נכנס לחדרו הק' ומיד חזר, והרבי חזר שוב על דבריו שהכל יתנהל ע"פ דרכי הטבע, והוסיף: "אבער אז איך זאל איבערגעווינען אייער דעת" [=אבל שיהי' באופן כזה שאני אנצח לדעתכם].
(מתוך הספר דידן נצח)