ראו כאן
ככה ערוץ הטלוויזיה הממלכתי מסקר את תהלוכות ל"ג בעומר: "הדתה"shaulreznik
כנראה שהסיטרא אחרא לא יכל לסבול את זה, מידי הרבה קדושה ברחוב+mp8
בפרט הפשע הבלתי נסלח של חלוקת חומש לילדים יהודיים תמימים...
בבחינת "זה לעומת זה עשה אלוקים"shaulreznik
יהודי ששומר תורה ומצוות נזהר מתולעים במזון, מחמץ בפסח, מאביזרייהו דעבודה זרה וכיו"ב. יהודי שלא שומר תומ"צ לעת עתה בודה לעצמו סייגים וחומרות חדשות: "אני לא קונה תוצרת התנחלויות", "אני מחפש הדתה בנרות" ועוד ועוד.
כמו כן, נתקיים בהם "אל תקרי ונטמאתם אלא ונטמטם", מה שרואים היטב בכתבה הנ"ל.
אמאלה כמה שנאההפואנטה
מפגריםפה לקצת
איך בדיוק זה נראה להם במסווה של אירוע חילוני כשעל כל הודעה כתוב חבד?!
אנשים משועממים
יתרה מכך-+mp8
אבל רש"י כבר מזמן ציין ששנאה מקלקלת את השורה...
מלאך רע בעל כורחו אומר אמןמושיקו
גם פרסום שלילי הוא פרסום.
ובנושא של תהלוכות ל"ג בעומר שאחרי למעלה מ30 שנה חדר בכל המגזרים זה רק מוסיף פרסום חיובי בסופו של דבר
אל תהייה בטוחברגועאחרונה
קמפיין ההדתה גרם השנה להרבה ביטולים של דברים חשובים
(בעיקר פעילויות של גרעינים תורניים)
כולם מוצאים לזה דברים חיוביים וזה טוב כי זה פרסום וכ'ובזרימה
אני מזועזעת.
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. כל כך חסר היגיון
פעילות לחג השבועותבראבו
שלום לכולם
אני מחפשת קטע\רעיון משיחה שמתאים לבנות כיתה ג' לחג השבועות.
אני צריכה להעביר שם פעילות מעין שיעור חווייתי ומחפשת נושא מעניין.
אם יש למישהו גם הצעה לפעילות יפה ומעניינת אשמח מאוד!
תודה מראש.
האם זה נכון שהרב זמרוני שיחיה, הוא חוד החנית של המשיחיסטים?חסדי הים
לפני השאלות והתשובות.פיצוחית
אמרת עליו פרק תהילים לרפואתו המהירה והשלימה תכף ומיד ממש בתוך שאר חולי ישראל?
הרה"ח זמרוני זעליג בן פייגה ציפורה.
אמרתי עכשיו. בעז"ה שיהיה לו רפואה שלמה במהרה!חסדי הים
אמן.פיצוחית
אכן,חסיד מאוד מיוחד גם בנושא הזהמושיקואחרונה
שאלה היסטורית: מתי עבר הלשון הרשמי ב-770 מיידיש לעברית?חסדי הים
הלשון הרשמית עדיין יידישציף
כניראה שתלמידי הקבוצה הכניסו את העברית ל770 יותר.
ההתועדויות שם בד"כ בעבריתחסדי הים
לא,ממש לא תמידציף
אז למה כל ההתוועדויות שאני מקבל בפיד ביוטיוב, הם בעברית.חסדי הים
כי המסגרת הישיבתית לישראלים היא ב770מושיקואחרונה
במסגרות לבחורים לא ישראלים ב770 ושאר הישיבות הכל מתנהל בשפת האידיש.
התוועדויות של הרבי תמיד היו באידישמושיקו
אנגלית עברית ואידיש.
בגלל הקהל המגוון
רוצה לעבוד את ה' ברוח חבד"ית בשילוב תורת ארץ ישראל??סמיילי...
כן, זה קיים! ישיבת ערשנו רעננה הוקמה על ידי הרב מרדכי אליהו זצ"ל והייתה בהכוונתו עד פטירתו. בישיבה לומדים את כל חלקי התורה מתוך חיבור לעם ישראל. העבודת ה' בישיבה היא עבודה חסידית למשתוקקים להגיע לעבוד את ה' לשם שמיים באמת! העבודה נעשית מתוך אהבת חברים, לא כמושג אלא כעבודה.. בישיבה עובדים על אהבת חברים! בישיבה יש קשר ישיר לראש ישיבה המדריך כל תלמיד ותלמיד למחוץ חפצו ומעביר מגוון שיעורים בעבודת ה' במהלך השבוה ברב קוק, חב"ד, ברסלב, ועוד.. בישיבה יש משפיע חב"ד!! הישיבה אינה מגזרית ואינה שייכת למגזר מסויים, זהי יהודים שרוצים לעבוד את ה'!
סרט תדמית:
לשבושי"ם: 0525253767 אוריאל
.. ראיתי . נהיה לי צמרמורת לא יודעת מה איתכם (שירת הצאמה)מיכלייי
מקררסער5
סליחה על הבורות..(חוזר בתשובה)
ברכישת מקרר חדש ברגע שהמוכר בחנות אומר לי שלמקרר יש הכשר זה בסדר ? או שיש רשימה שאני יכול לבדוק מראש את הדגמים הכשרים ואז לבוא לחנות ולדעת ?
מקרר לא צריך הכשראריק מהדרום
יכול להיות שהכוונה שהמערכת של כיבוי האור בשבת מופעלת גם על הנוריות ההפעלה וכלל המערכת וזה נתון לפיקוח של רבנים שמחמירים בזה אבל חוץ מזה אל תדאג, אם זה כך זה הרבה יותר מבסדר ואין לך מה לחשוש.
הכשרות זה על הפיקוד שבתמושיקואחרונה
וכדאי תמיד שיהיה רב ממשו ולא וירטואלי לשאול אותו על כל הפרטים האלו..
מישהו יכול להסביר לי מה זה משיחיסטים?שיינא היפה
גישה מסוימת לתורת הרבימושיקו
עם מסקנות שנגזרות ממנה.
בפועל הם נוקטים בשיטה שלפרסם שהרבי הוא מלך המשיח
ואם אני מאמינה שהרבי הוא המשיח אבל שהוא כן הסתלק, מה אני?שיח סוד
בכלל מוזר לי שלא כל החבדניקים אומרים שהרבי המשיח, כאילו... זה הבסיס!
הייתי בהלם כשגיליתי את זה.
זה לא הבסיס שהרבי המשיחבזרימה
הבסיס הוא תורתו, תורת האדמו"רים, מבצעים שלו וכו'.
אם משיח או לא משיח, ואם חי או לא חי זה לא בסיס בחב"ד..
לפעמים אנשים הופכים את הטפל לעיקר ועיקר לטפל. וזה מה שקורה בנושא הזה הרבה..
שהוא משיח זה בסיס. אם ואיך לפרסם זאתמושיקו
בכ"מ מה שחובה על פי תורה זה אהבת ישראל.
שמקיימים איתה ודרכה את הוראות הרבי ב"ה מצליחים.
הפורום ממתן אותך. היזהראלעדאחרונה
משיחקטסט פרשת תזריע מצורע.חק
מסדר את כל הדבר מלכות והאירועים שמסביב לשיחה בשפה מדוברת וקלילה.
משיחקאסט תזריע-מצורע.mp3
*משיחקאסטחקאחרונה
משהו יודע איך קוראים לניגון הזה?נעלמת מסתתרת
וואוו שיר ישןןפה לקצת
חסום..פיצוחית
השיר נעלמת מסתתרת, מכירה?פה לקצת
כן, ניגון שבת ויו"ט.פיצוחיתאחרונה
זה אחד מניגוני שבת ויו"ט.
ושרים אותו בסדר ניגונים בישיבות. (לא בסדר ניגונים המיוחד שלנו)
שאלה על מוסיקה בחסידותnadav79
שלום,
הבנתי שבמיוחד בתנועת החסידות יש למוסיקה סגולות רוחניות ומיסטיות רבות. האימרה החסידית ש"ניגון אינו מקבל טומאה", שכל קטע מוסיקלי, יהיה מקורו אשר יהיה, יכול להפוך לכלי לעבודת הבורא ו"להעלות ניצוצות". אבל לא בדיוק הבנתי - איך מעלים ניצוצות? איך "מכשירים" מוסיקה? האם זה קשור לאופן הביצוע? האם יש מושג של מוסיקה רעה, משחיתה, שמורידה את האדם במקום להעלות אותו, והכוונה היא לא לתוכן מילולי, או האם המבצע צנוע או לא - הכוונה לצליל המוסיקלי עצמו. האם זו המשמעות של המונח "מנגן רשע"?
האם מוכרת התפיסה לפיה המוסיקה עומדת בהתאמה עם הנשמה בכך שיש לה ארבע שכבות והיא מוכשרת לתנועת עליה? נתקלתי בתפיסה זו בספר "ידע נגן" מאת דניאל שליט אך לא הצלחתי לברר האם זו פרשנות אישית שלו או תפיסה רווחת בחסידות. אשמח לכל חומר בנושא.
אתה במידות גבוהות לבינתיפיצוחית
לא הבנתי את הקושיה מהשאלה.
אשמח אם תוכל להוריד לעם במילים יותר פשוטות ואז אולי אוכל לענות...![]()
אני פשוט אתן דוגמאnadav79
למשל הגרסה החסידית ללהיט דספסיטו שיצאה לא מזמן:
האם זו נחשבת למוסיקה טובה? שמעלה את הנפש, בגלל המילים? או האם יש בעיה במוסיקה עצמה שהיא ממקור חילוני לחלוטין, ולכן היא פסולה?
חסום לי היוטיוב
פיצוחיתאחרונה
אבל מה שהאמא ל6 אמרה בעיקרון.
שאתה שומע מוזיקה אתה מתחבר לנפש האדם ששר\מלחין. -אומנות המוזיקה- ולכן לא רצוי לשמוע שירים של גויים או להבדיל אלף אלפי הבדלות יהודים שמחשבתם ומעשיהם עסוקים בלא יודעת מה.
תלוי במלחיןמושיקו
כדאי לשמוע ניגונים ממקור קדוש כי היצירה של הנגינה מגיעה ממקום מאוד עמוק בנפש וברגע שמישהו עם מידות לא טובות מוציא את זה בניגון זה יכול לחדור לנפש השומע.
יש אפשרות להעלות ניגון אבל לא כל אחד מוכשר וראוי לכך
תודה - אפשר פירוט?nadav79
למה הכוונה מקור קדוש? איך מזהים? האם אפשר לשמוע את זה במוזיקה עצמה? באופן הביצוע? מי מוכשר וראוי להעלות ניגון?
מקור קדוש,זה מי הלחין מי שר ואת מי רוצים לחקותמושיקו
מי שבעולם הזה בצורה יהודית יוכל לענות מו מוכשר או להפנות לרב שמכיר ובקי בכך
בקשר להעלאת ניגונים לקדושה, מהסטרא אחראאמא ל6 מקסימים
מכתב תנחומים של הרבי לאלמנת צה"למושיקו
לקט ליום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש, ב אייר-לכתחילה אַריבערמושיקו
תפארת שבתפארת
כשהיה בן שבע בחן אותו פעם הצמח-צדק. הסבא [=המהר"ש] ידע כל-כך טוב, שהמלמד התפעל מאוד ולא יכול היה להתאפק ואמר לצמח-צדק: הא, מה אתם אומרים, הוא 'עושה' טוב!
ענה לו הצמח-צדק: מהי ההתפעלות שתפארת שבתפארת 'עושה' טוב!
(היום-יום ב אייר)
יפה כוח הבן
כידוע, שאדמו"ר מהר"ש התחיל לומר דא"ח ברבים בחיי אביו הצמח-צדק, שכתב לו כתב-רבנות: "ראיתי דא"ח שלך והוטב בעיני מאוד". ולהעיר שרצונו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היה להוציא לאור את המאמרים של זקנו אדמו"ר מהר"ש, ועל הסדר, היינו, מאז שהתחיל לומר חסידות, כולל גם המאמרים הראשונים שאמרם בחיי אביו.
(תורת מנחם כרך ב, עמ' 186)
בעל השמועה עומד כנגדו
בנוגע לאדמו"ר מהר"ש, שגם ממנו אין תמונה (לפנינו, כי יש אומרים שנמצאה תמונתו אלא מפני סיבה לא נתפרסמה) – יש לומר על-פי הידוע שדמות דיוקנו של כ"ק מו"ח אדמו"ר היתה דומה לדמות דיוקנו של אדמו"ר מהר"ש.
וכסיפור הידוע אודות אחד מזקני החסידים שראה עוד את אדמו"ר מהר"ש, שכאשר ראה בפעם הראשונה את תואר פני כ"ק מו"ח אדמו"ר – נתעלף, מפני שראה בו את תואר פני אדמו"ר מהר"ש! ולכן, בנוגע לאדמו"ר מהר"ש – יכול להיות העניין ד"כאילו בעל השמועה עומד כנגדו" (בכללות על-כל-פנים) בנוגע לדמות דיוקנו בפשטות.
(התוועדויות תשד"מ, כרך א, עמ' 538 ואילך)
לימוד באופן המותר
כ"ק מו"ח אדמו"ר סיפר שלאדמו"ר מהר"ש היה ידע רב בחכמת הרפואה, והיה כותב בעצמו "רעצעפטן" (=מרשמים) לתרופות, ושולח לבית-המרקחת. ב'אותו מקום' היה לו מדף עם ספרים בלטינית, וכשנפנה לשם, היה מעיין בהם, וכך למד חכמת הרפואה.
ולהעיר, שמצינו דוגמתו בנוגע לשמואל (שבשם זה נקרא גם אדמו"ר מהר"ש) – ש"אסיא דרבי הווה", משום שהיה יודע בחכמת הרפואה, והעיד על עצמו שלא עסק בעניינים אלה "אלא בשעה שהייתי פנוי מן התורה, אימתי, כשהייתי נכנס לבית המים".
(תורת מנחם שם ע' כה)
פיטורי הפקיד הגיעו מלמעלה...
כ"ק אדמו"ר מהר"ש הוצרך פעם לנסוע לחוץ-לארץ, ונסע מליובאוויטש לעיירה הסמוכה, שבה היתה תחנת רכבת. מצד סיבה התאחר אדמו"ר מהר"ש לרגע ולא הגיע בזמן, והרכבת יצאה לדרכה; הפקיד הממונה על הרכבת לא המתין לאדמו"ר מהר"ש, ובינתיים הורה שהרכבת תיסע. כאשר אדמו"ר מהר"ש הגיע ונוכח שהרכבת כבר נסעה – הקפיד על כך. ולא ארכו הימים והגיע ציווי מעיר הבירה, פטרבורג, לפטר את הפקיד הממונה על הרכבת.
– בפטרבורג לא ידעו שום מעשיות. אלא כיוון שמדובר אודות אדמו"ר מהר"ש שהיה רבי, נשיא בישראל, שעניינו הוא כמו שכתוב "אנכי עומד בין הוי' וביניכם גו' להגיד לכם את דבר הוי'", עניינו הוא למסור בכל מקום את השליחות של הקב"ה שנמסרה על-ידו, הנה כאשר היה פקיד שלא מילא את תפקידו – שעל-ידו יוכל אדמו"ר מהר"ש לנסוע ולמלא שליחותו, ואדרבה, עוד גרם בלבול לדבר – אזי פיטרוהו מתפקידו.
ואף שבפטרבורג לא ידעו מכל העניין – הרי כיוון שגויים אינם בעלי בחירה, לא נוגע השכל והידיעה שלהם, כי אם העשייה שלהם בפועל, לכן מבלי הבט על כך שלא ידעו מכל העניין, היתה העשייה שלהם כדבעי – שפיטרו את הפקיד הנ"ל, כיוון שלא מילא את תפקידו.
(תורת מנחם כרך יז, עמ' 143-147)
הכבוד למי?
כאשר אדמו"ר מהר"ש נסע חזרה לליובאוויטש, עבר בדרכו בעיירה "אַחרעמאָואָ", ויצאו כל הגויים תושבי המקום יחד עם זקני וחשובי העיר ("סטאַריסטי") וקיבלוהו בכבוד גדול, שהלכו לקראתו עם לחם ומלח, ונפלו לפניו על ברכיהם.
בנסיעה זו נסע גם אחיינו של אדמו"ר מהר"ש, ר' ישעיה ברלין, ואמר לאדמו"ר מהר"ש בהתפעלות: "פעטער" [דוד]! ראיתם איזה כבוד גדול נתנו לכם!...
השיב לו אדמו"ר מהר"ש: "פּעטאַך" [=שוטה]! ומה אתה חושב? וכי על מי נאמר "ברוך תהיה מכל העמים"?!...
(שם)
יגיעה אמיתית
אדמו"ר המהר"ש לא היה מתייגע בלימודו, כיוון שלא היה לו צורך בכך. הוא ידע הכול בלי יגיעה.
פעם דיבר עמו הצמח-צדק אודות מעלת היגיעה בתורה, ומאז החל לעמול ולהתייגע בתורה, עד כדי כך שנעשו כתמים על מצחו מגודל היגיעה. לאחרי זמן, חזר בו הצמח-צדק ("ער האָט צוריק געצויגן"), ונתן לו סדר חדש בלימודו.
(תורת מנחם כרך ד ע' כו)
לכתחילה מלמעלה
עניינו המיוחד ודרכו המיוחדת של אדמו"ר מהר"ש באים לידי ביטוי בפתגמו הידוע (כפי שנמסר ונתגלה לנו על-ידי כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ששמע מאביו, בנו וממלא מקומו של בעל יום ההולדת) "די וועלט זאָגט אַז מען קען ניט אַרונטער דאַרף מען אַריבער; און איך האַלט אַז מ'דאַרף לכתחילה אַריבער" (=העולם סבור שכאשר אי-אפשר ללכת מלמטה, מדלגים מלמעלה; ואני סבור – אומר הרבי מהר"ש – שמלכתחילה צריך לדלג מלמעלה).
ופתגם זה נעשה הוראת דרך לכל ההולכים בדרכיו ואורחותיו בזמן נשיאותו של אדמו"ר מהר"ש, ובאופן דפעולה נמשכת גם בדורות שלאחרי זה, כאמור, שפתגם זה נמסר על-ידי בנו וממלא מקומו של אדמו"ר מהר"ש – אדמו"ר מהורש"ב נ"ע, לבנו יחידו ממלא מקומו – כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שפרסם פתגם והוראה זו, וציווה להדפיס כו'.
ואם בכל העניינים יש לקיים את הוראת אדמו"ר מהר"ש, להתנהג באופן ד"לכתחילה אריבער" – בעניינים השייכים ליום-ההולדת שלו (כולל גם יום השבת שלאחריו, שאז ניתוסף העילוי ד"ויכולו"), על-אחת-כמה-וכמה שצריכה להיות ההנהגה באופן ד"לכתחילה אריבער".
(התוועדויות תשמ"ז, כרך ג, עמ' 235-216)
דברים היוצאים מן הלב
רב חסידי מסמיליאן בא לפני המהר"ש והתאונן על השומעים ממנו חסידות – שאינם מפנימים, ואין הדברים מגיעים לידי פועל.
ענה לו אדמו"ר מהר"ש: ומה נעשה אתך עצמך – הדג מריח מן הראש...
הוא היה יהודי חסידי, והדברים פעלו עליו.
(ספר השיחות תש"ו ע' 18)
יודע עתיו ורגעיו
בעת ההסתלקות ישב אדמו"ר מהר"ש על כיסאו (כי בימים שקודם הסתלקותו היה יושב על כיסאו כל הזמן, גם בעת השינה).
זמן מועט (דקות אחדות) קודם ההסתלקות, לקח את השעון שלו (או שביקש שיביאו לו שעון), וסיבב את מחוגי השעון שיהיו מורים על איזה זמן לאחרי-זה, ולקח פיסת נייר ותחבה (על-ידי נוצה) בתוך השעון כדי שיעמוד מלכת. ובדיוק בזמן זה – שאליו כיוון את השעון – נסתלק!...
(תורת מנחם תשי"ב כרך ד ע' כו)
עדיין לא הבנתי למה העיפו הרבה בחורים מקבוצה ...מיכלייי
למה זה משנה?מושיקו
לחפור על זה בארץ זה בזבוז זמן
זה משנה .. מה הקשר לחפור?מיכלייי
שמירת הסדריםמושיקו
כי זה הטריד אותי .. בעבודת השם ..מיכלייי
למה צריכים להעיף כל כך הרבה בחורים .. והתשובה היא .. שמירת הסדרים .. אוקי .. עכשיו מובן הכל טוב
קטונתי מלהתערב. אבל אני מאוד מבין את החברה של קבוצה.הלב בוער למלך!
תברר מה הרבי ענה לבחורים (וגם להנהלה) שהגיעו עם כאלו תלונותמושיקו
מגיעים לישיבה ללמוד
לא לישון או לאכול.
נכון האוכל לא משהו
אבל סביר בהחלט, כמו כן יש מספיק עבודות שאפשר לשלב אותם בשמירת סדרים מליאה או עבודות אחרות באישור ההנהלה.
אחשלי..אם האוכל היה סביר. ניחה.הלב בוער למלך!
שוב, תבדוק מה ההתייחסות של הרבי להנהגה כזומושיקו
יש מספיק דרכים גם ללמוד וגם להרוויח מהצד בשביל לא לרעוב.
וגם אם לא היה אוכל ומקום נורמלי לישון זה לא מצדיק לא לשמור סדרים
זה א"ב של תומכי תמימים
ומי שמתמסר ללימוד ולשמירת הסדרים ב"ה שולחים לא הכל בלי שהוא שם לב
הנהלה של הקבוצה לא צדיק שכולן תכלת.הלב בוער למלך!
מאז ומעולם זה היה כךמושיקו
שבחורים התלוננו הרבי נתן גם להם וגם לישיבה על הראש.
תלמד את תולדות ישיבת תו"ת - כי אחרת תגיע ולא תקבל כלום, לפחות אם כזה ראש, חבל
הרבי בטוח יודע!!!מנדול
זה מה שהרבי כתב לבחורים שניסו לעזור להנהלה לנהל את הישיבהמושיקו
עם כל הכבוד להנהלהחק
הבחורים באים לקבוצה בלי משפחה ליד לחלק אין דמי כיס מההורים. ההנהלה מקבלת סכום כסף מכובד כל חודש מכל בחור ומה בתמורה: בפן הגשמי- אוכל לא אכיל בכלל (וממש לא בקטע של התפנקות אלא לא אכיל כפשוטו), פנימיה מחאה בפיקודים כשלא טורחים אפילו לטפל בבעיה, כביסות בתשלום מלא.
ובפן הרוחני- משגיח שלא יודע אפילו את שנות התלמידים אבל כשצריך להעיף אין לו בעיה.
אז נכון בחור שהוא חסידי יעשה מאמצים ויהיה בכל הסדרים וכ״ו ובאמת כל הכבוד לו אבל התורה לא ניתנה למלאכי השרת ולא כל הבחורים מסוגלים לזה. לכן אין לחברה ברירה ויוצאים לעבוד כדי לממן את עצמם! אם לישיבה באמת היה אכפת היה ניסיון לעזור (היו הרבה ניסיונות דיבורים על כך מצד הבחורים ואפילו מצד אברכים בשכונה אבל אין עם מי לדבר) הישיבה סה״כ מקבלת תקציבים ממשלתיים גדולים אבל הכספים לא הולכים למקומות שצריך!
ובתור אחת שגרה בשכונת המלך- למה בשבתות בחורים צריכים ללכת לחפש משפחות לאכול כי אין באמת מה לאכול בפנימיה??
כל בחור היה מעדיף ללכת לחדר אוכל עם החברה בראש שקט בלי לשבת בבית של משפחה אבל אין את האופציה הזאת.
מישהו ראה פעם בצפת שהבחורים של הישיבה מתארחים בכמויות אצל משפחות? צריך לשכנע אותם כדי לבוא. ולמה? כי הישיבה דואגת לאוכל! גשמיות באה יחד עם רוחניות ואי אפשר לצפות שיהיו מלאכים.
בישיבה היה אחד שבאמת היה אכפת לו מהבחורים והוא הרב ראפ ז״ל אצלו ראו אכפתיות אמיתית (וכמובן הוא באמת ידע והכיר את הבחורים שהגיח עליהם)
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
כי להעיף 100 בחורים מתוך 150 מראה שיש בעיה רצינית עם ההתנהלות של ההנהלה...
משגיח שלא יודע את *שמות התלמידיםחק
*פנימיה מלאה בפישפשיםחק
וואו..לא ידעתי שמשכונת המלך כותבים פההלב בוער למלך!
לענות?מושיקו
מצד אחד מישהו השקיע מצד שני כ"כ הרבה אי דיוקים שיכול(ה) לכתוב רק מי שלא נמצא בעולם של התמימים בקראון הייטס.
ומצד שלישי יש עוד אנשים שרואים את זה..
רק אציג מספר עובדות.
א.להנהלה יש מה לשפר
ב.יש דרך לבקר אותה
ג.תפקיד של בחור הוגדר על ידי נשיא הישיבה וכשמתמסרים לתפקיד הברכה (כולל הכסף) מגיעה לבד
ד.משפחות בשכונה מתחננים שבחורים יגיעו אליהם למרות שהאוכל הכי טוב בישיבה הוא בשבת.
ה.יש עבודות שמאושרות על ידי ההנהלה.
ו.לא חסר אוכל ב770 מאירועים שיש שם כל יום, כך שלא פעם בחורים לא יוצאים מ770 יום שלם ושבעים.
ז.אין פישפשים בפנימיה.
ח.כדאי ללמוד תניא מה כתוב של על לשון הרע, כי כל מה שנכתב מעלה זה משמועות ולא מחיים בתוך הישיבה, בעיקר שמזכירים רק את הרב ראפ ולא את ר' איצ'ה שפרינגר.
צודקחקאחרונה
ולעצם הענין: אני אמנם לא חיה בתוך עולם הבחורים אבל אני חיה ליד. אנחנו גרים פה בקראון הייטס כבר 10 שנים. אם כל הנ״ל שאמרתי היה מבוסס על שמועות לא היית רואה את זה רשום פה.
לגבי העובדות:
א. צודק לא רק לשפר צריך שם שינוי מהותי.
ב. בהחלט יש דרך לבקר וכבר נעשו כל הדרכים הלגיטימיות לבקר בין אם מצד הבחורים ובין אם מצד אברכים בשכונה (ואת זה אני אומרת לא משמועות אלא ממקור ראשון שמעורב בזה וזה בעלי)
אבל פה לא מדובר על ביקורת אלא פועל יוצא של התנהלות לא נכונה (וזה בלשון הכי יפה) שמביאה לתוצאות האלה.
ג. נחמד לזרוק סיסמאות (גם אם נכונות) אבל כשתהיה במצב של בחור שנמצא פה לבד רעב ואין לו כסף לאוכל זה לא בדיוק עוזר.
ד. עם כל הכבוד לכבודו אני גרה פה ומארחת כל שבת בין 50-60 בחורים בסעודה (ב״ה שירבו!) ולא, אף אחד לא מתחנן אליהם ואפילו אין הזמנה מסוימת בחורים פשוט באים והרבה מהם שאכפת להם עושים קידוש בישיבה (כי יש ענין לעשות בתו״ת) אבל לאכול באים לפה כי אין! מה לאכול בישיבה. ואנחנו לא המשפחה היחידה עיין ערך: משפחת פרישמן, כהן, קבקוב, שטרסברג ועוד. אז לבוא ולאמר כזה דבר זה רק ממישהו שלא חי את החיים של הבחורים בקראון כפי שציינת לפני.
ה. נכון יש עבודות שהם בעצם עזרה ב770 עם הספרים ניקיון ארגון אבל העבודות האלה לא מספיקים לכולם (להזכירך לערך 150 בחורים בקבוצה) ולכן חברה גם יוצאים החוצה לחפש.
ו. ממש נחמד מצדך- חברה מה אתם מתלוננים על הישיבה לכו תאכלו מהשאריות של האוכל ב770. אז דבר ראשון אם אתה רוצה בוא תאכל אתה מהאוכל שנשאר ב770. ודבר שני לא כל בחור מרגיש בנוח לשבת ולאכול בכל אירוע שיש ב770. והדבר הכי עיקרי גם אם יש כמויות של אוכל ב770 זה עדיין לא פוטר את הישיבה מלדאוג לבחורים שמגיעים ללמוד בה מעבר לים.
ז. לגבי הפשפשים אז באמת אני לא בפנימיה אבל טענה זו שמעתי מכמה בחורים שישנים שם (ובתוכם אחי) ולהם אני מאמינה יותר מצטערת.
ח. תודה על ההמלצה. נקח בחשבון.
וצודק שכחתי לציין את ר׳ איצ׳ה שפרינגר ז״ל שבאמת רק הוא והרב ראפ ז״ל היו אלו שבאמת היה אכפת להם מהתלמידים אבל מה לעשות כרגע הם לא כאן ומעצם העובדה שגם אתה טרחת לציין ולהוסיף רק את שפרינגר מראה שאין עוד מישהו שבאמת אכפת לו (ונשאיר את זה במשפט הזה כי זה הרבה יותר גרוע אבל לא זה המקום וד״ל)
כ"ח ניסן - עשו כל אשר ביכולתכם!!מושיקו
מיום עלותו לנשיאות הודיע הרבי שדורנו הוא הדור שיזכה לגאולה. עבודתנו היא לפעול לזרז את הגאולה על ידי קיום התורה והמצוות ובפרט הפצת היהדות והמעיינות. בהדרגה, במהלך שנות נשיאותו, העלה הרבי יותר ויותר את רף הציפייה לגאולה והוסיף יותר ויותר לעורר ולדחוף לעשות את המרב להבאתה. במהלך השנים הרבה הרבי לצטט את דברי הרמב"ם[3], אודות חובתו של כל אדם לפעול ולו פעולה קטנה, שבכוחה להביא את הגאולה: "צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה כאילו חציו זכאי וחציו חייב, וכן כל העולם חציו זכאי וחציו חייב.. עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות, וגרם לו ולהם תשועה והצלה".
לקראת שנת תנש"א הכריז הרבי[4] שראשי התיבות של שנה זו הינם "תהא שנת אראנו נפלאות", כלשון הפסוק המנבא על הגאולה העתידה[5]: "כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת". בהמשך, כאשר החל הסכסוך במפרץ הפרסי ובעקבותיו פרצה מלחמת המפרץ, קרא הרבי לא לפחד והבטיח שבמלחמה זו יהיו ניסים גדולים. הרבי הדגיש שאירועי המלחמה הם התגשמות מדוייקת של המדרש בילקוט שמעוני[6] אודות ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו"[7].
לאחר סיום המלחמה - בחודשים אדר וניסן תנש"א - קרא הרבי להתבונן בניסים הגלויים שאירעו בה, והסביר שהם גדולים יותר אפילו מניסי חג הפורים[8]. ביחידות כללית בכ"ו ניסן, יומיים לפני אמירת השיחה הידועה, ביאר הרבי בהרחבה את הניסים הגלויים שנראו לאחרונה, הן במלחמת המפרץ והן בהתרחשויות נוספות - כגון התפרקות ברית המועצות - והסביר שיהודי צריך להכיר בניסים אלו, "עד שהוא לא מתבייש לצאת בריקוד בגלל הניסים הגלויים!"[9].
יומיים אחר כך - ביום חמישי בלילה, אור לכ"ח ניסן תנש"א, לאחר תפילת מעריב - אמר הרבי את השיחה הידועה[10].
תוכן השיחה[עריכה]
(מתוך חב"דפדיה)
קפיץמושיקו
וידיאו מרטיט מחלוקת דולרים בהמשך לשיחה בכ"ח ניסןמושיקואחרונה
כ"ב או תשרי?בראבו
מה אתם אומרים מה יותר טוב לנערה בת חמש עשרה?בראבו
התכוונתי לתאריכים לטוס לרביבראבו
כב שבט+mp8
כן! בואי!שטרודל
זה מתחיל מכיתה יא ואם את צריכה עזרה במשהו....... תפני אלי. שווה לך.
הגבת אלי??+mp8
לבראבושטרודל
שתבוא לקבוצה של צייטלין לכב שבטשטרודל
אני ממליצה בחום!!+mp8
גם אנישטרודל
ההית?שטרודל
בקבוצה?שטרודלאחרונה
תשרי.פיצוחית
למה בעצם?בראבו
הייתי גם בהתלבטות הזו רק שלי הצטרף פעם שניה חנוכה להתלבטות.פיצוחית
בסוף אני על תשרי.
זה התובנות שלי.
אוקייבראבו
הסיבות העיקריות הם כמו שכתבו.פיצוחית
טסתי פעם אחת לחנוכה. (בתור בת מצווה אם משנה הגיל)
ופעם שניה ב"ה לתשרי בתור יותר בוגרת.
מהסיבה שהחלטתי שאני רוצה לטוס לרבי,-פסיק- . -נקודה-
לחיות ולהוות רבי.
דברים אחרים יש לי גם בארץ. (כמו שליחות, 770, הדלקות ענקיות, כנסים מלאי תוכן וכו)
בתשרי יש לך יותר זמנים של קדושה , התעלות , זה חודש שכולו חגים (גם יותר צפיפות כע אבל אפשר להסתדר מי שיודע)
ואת יכולה לנצל אותו\ חלקו להיות עם הרבי. בתפילות שיעורים ריקודים התוועדויות מלא[לא שאת צריכה להיות בכולם אבל הם קיימות]
חנוכה לא רציתי שוב למרות שזה עוצמתי מאוווד [כל המעמד ושירת הנרות הללו והאוירה] כי רציתי פעם שניה להרגיש עוד משו.
את טסה לכב שבט זה גם אופציה אבל עם את משקיעה תמרץ בלדבר עם השליחות ובקעמפ מה עשית שטסת? היית בתפילות בבענקט ובאוהל, יופי, אבל חסר פה משו. אין איזה משו מיוחד.
זה היה בעיקרון השיקולים.
כב שבטחיה רוז
אנא נמקו גם למהבראבו
אילו חוויות היו פה שלא היו שם
אני פשוט ממש מתלבטת
די תלוי בהשקפה שלך.. לפחות לחלק מהסיבותחיה רוז
עונה על פי השקפתי. לא על מנת לפתוח וויכוח. תקחי את זה לאן שאת רוצה.
שנים נסעתי לתשרי וזה היה מדהים. נתן לי המון לכל החיים.
אבל,
בעיה ראשונה:
תמיד היה מי שישב עלי נגד האוהל, נגד צומות ועוד שאר ירקות.
יותר מידי שיעורים סביב הנושא הזה.
יותר מידי "הרגשים" של אנשים מסביב בכל תחום - החל מידית החדר ועד לראיית צל של הרבי דרך עדשת המצלמה... ועוד כל מיני עניינים שלא שיערום אבותינו.
ונערה בת 15 יכולה ללכת לאיבוד בין כל הבלאגן ולא לדעת לסנן את הרוב...
בכב שבט יש הרבה פחות מקום לכל הדברים האלו.
בעיה שניה:
בתשרי כמות הבחורים גדולה מאוד. ברוך השם, רוב רובם חסידיים ואין יור מידי בלאגן. ובכל זאת, יש מקומות מועדים והם נמצאים על קינגסטון. לא רחוק...
בכב' שבט זה זמן נשי. השכונה מלאה עד אפס מקום בנשים. הבחורים הם אלו שצריכים להתחבא.. באוהל כל הזמן יש נשים ולפעמים אפילו בדלפק המודיעין.
ומעבר לזה זו פשוט עוצמה מרגשת ומדהימה לפגוש את כל השליחות של הרבי. הזדמנות גם לשבת עם שליחות לדבר, להתוועד, לשמוע, ללמוד.
בעיה שלישית:
טוב, זו לא ממש בעיה- עניין של סגנון. בתשרי אין יום ואין לילה. גם יותר קשה להשיג תנאים בסיסיים כי אפילו רובשקין תפוס לבחורים. הכל הפוך. אין סדר. אני אוהבת את זה. אבל היו בנות סביבי שהסתובבו מבולבלות מידי והיה להן מאוד קשה. עניין של סגנון וזרימה.
אני ממש לא נגד תשרי.. אני אוהבת להיות בזמן הזה. ועוד אהיה שם בעזרת ה'... פשוט חושבת שזה לא הגיל.
אז ככה, ברור שאני מתכננת ליסוע עם הקבוצה של בנות חבדבראבו
שזה כבר אומר שההשקפה שלי היא "אנטית"
דבר שני עוד שלוש אחיות שלי מתכננות לסוע לתשרי
דבר שלישי יש לי שם המון משפחה ככה שתנאים בסיסים לא יהוו לי בעיה
כמובן שתעשי מה שנוח לךחיה רוז
אבל לא לגמרי פותרים את הסעיף הראשון.
כהבנתך

למה להכניס את הפוליטיקות ?מושיקו
אפשר להשמיט כמה מושגים ולהסביר בפשטות שתשרי זה זמן תוסס מי שלא מכיר את המקום יכול ללכת לאיבוד מאוד מהר משא"כ באמצע שנה.
ולבננות יש עדיפות להגיע בזמן שיש אירועים מותאמים להם - כי אז יש מסגרת הרבה יותר נוחה
כי לעניות דעתיחיה רוז
זה לא נכון, אני לא יודעת מה ההשקפה שלך אבל מנסיוןבראבו
בקבוצה (של הבנות לפחות) של מה שנקרא "אנטיות" לא מכריחים אף אחת לחשוב משהו מסוים
מה שאין כן בקבוצה של המשיחיסטיות שבה מכריחים אותך להאמין בדברים מסוימים ואם לא חו את כופרת
אני לא אוהבת או להכליל, אני רק מדברת על קבוצה מסוימת שבה מכריחים, מה שאני לא אוהבת שעושים לי
את רוצה לטוס לרבי נכון?ציף
יש נטיה לחשוב שתשרי זה לא זמן של בנות אבל לא מצאתי שבגלל חוסר צניעות הרבי כתב לנשים לא לבוא לתשרי.חוסר צניעות זה בעיה ענקית שלא תפטר אם פחות אחת תגיע לתשרי.
(@חיה רוז אני ממש מבינה את מה שכתבת וכתבת נכון,אני חושבת שזה לא צריך להוות שיקול בטיסה *לרבי*)
ואם את כותבת שממילא את רוצה להיות במסגרת של בנות חבד
את טסה לרבי,לא לקעמפ,לא לתוכניות,ולא להתוועדיות.
לרבי!
תשאלי את עצמך שאלה אחרת-את מסתדרת עם המוניות? לראות הרבה אנשים,ועוצמה אדירה?
אם כן תסעי לתשרי אפילו רק לסוכות,זה זמן מדהים זכיתי להיות 10 שנים רצופות ואין מילים כמה זה נותן לכל השנה וכמה זה טוב לנפש.
קשה לך לחשוב על צפיפות יתר?
תסעי לחנוכה או כב שבט
ברוגע לך,בנחת,בסיבה יותר נשית
ואחכ תסעי לתשרי
לדעתי,אחרי שהייתי גם בזמן שקט, כל אחת צריכה גם וגם,לדעת מה זה העוצמה של תשרי ולהכיר את 770 מקרוב במהלך השנה.
 הרבי: אין דעת חכמים נוחה מיום השואה בחודש ניסןמושיקו
הרבי: אין דעת חכמים נוחה מיום השואה בחודש ניסן

בקשר עם היום בו מציינים באה"ק את השואה האיומה ורצח ששת מליון הקדושים ה' יקום דמם, אנו מביאים קטע משיחת י"א ניסן תשל"ז, בה מדבר הרבי אודות ההנהגה לזכור את הנרצחים בליל הסדר, וקביעת יום השואה בחודש ניסן, דבר שנעשה כנגד דעת הרבנות הראשית באה"ק, כיון שההלכה אוסרת ענינים של היפך השמחה בחודש זה • לשיחה

בקשר עם היום בו מציינים באה"ק את השואה האיומה ורצח ששת מליון הקדושים ה' יקום דמם, אנו מביאים קטע משיחת י"א ניסן תשל"ז, בה מדבר הרבי אודות ההנהגה לזכור את הנרצחים בליל הסדר, וקביעת יום השואה בחודש ניסן, דבר שנעשה כנגד דעת הרבנות הראשית באה"ק, כיון שההלכה אוסרת ענינים של היפך השמחה בחודש זה:
ישנה ההמצאה (ומן הסתם כוונתם לטובה), שבליל הסדר יעשו זכרון לקדושים וכו', עד כדי כך שישנם מקומות שהכניסו זאת להגדה, שבמקום פלוני צריך לומר כך וכך וכו'.
ולכאורה הענין של זיכרון לקדושים והטהורים הי"ד, אזי הוא דבר טוב, ובפרט כאשר כל המשפחה יושבת ביחד, ונמצאים במעמד ומצב רגוע, אזי מדוע לא להוסיף את זה?
וההסברה בזה היא שנוסח ההגדה וכל פרטי ההגדה, הם דברים שנקבעו על ידי גדולי ישראל במשך הדורות, ולאחר מכן נתקדש על ידי מליוני יהודים במשך דרורות, ובמילא זה קיבל גדר של מ"ע ומצות לא תעשה, וכפי שהרמב"ם אומר בהלכות ממרים (בתחילות, פ"ב ה"ב) שדבר שנתקבל בכל תפוצות ישראל, נהיה בגדר של מ"ע ומל"ת, ולכן יש עליו את הענין של "לא תוסיפו".
לאחר מכן ישנו ענין נוסף: בנוגע לימים טובים ישנו ציווי שצריך להולסיף ב"מועדים לשמחה", ולא להיכנס לענינים של היפך השמחה, ולכן ביום טוב אסור להתענות
וכן אסור בכל הענינים שהם היפך השמחה, ובמילא מובן שלהכניס ביו"ט ועל אחת כמה וכמה בהגדה ענין שהוא להיפך השמחה לגמרי, זה נוגד דין פשוט ומבואר לא רק מדרבנן אלא גם נגד דין מהתורה.
עד כדי כך ההקפדה היא שבכל חודש ניסן לא לעשות ענינים של היפך השמחה (טושו"ע או"ח סתכ"ט), שלכן אין דעת חכמים נוחה מכך שקבעו את היום [=יום הזיכרון לחללי השואה] בחודש ניסן, במקום לדחות לחודש אייר, כדי לא לבלבל בחודש ניסן, ואין כאן המקום להאריך בזה.
מנהגי חב"ד ימי הספירה (מתוך גיליון התקשרות)מושיקו
מנהגי ימי הספירה:
נישואין: אין נושאים נשים בין פסח לעצרת, לפי שהם ימי דין ומתאבלים בהם על עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בימים אלו50.
בדבר נישואין בל"ג בעומר – משנה אחרונה51 ומעשה רב52 שעושים גם בליל ל"ג בעומר.
בדבר נישואין בשלושת ימי הגבלה53 – בשנים עברו54 העדיף הרבי לדחות זאת לאסרו-חג של שבועות, אך בשנים האחרונות, כשביטל את ההגבלות שבתאריכים כידוע, התיר והסכים לערוך נישואין אז, וכן הורה הרה"ג רז"ש דבורקין ע"ה למעשה.
מותר לעשות שידוכים וסעודת-שידוכים בלא ריקודים, מחולות וכלי-זמר55. מותר לערוך סעודות-רשות, אבל בלי "ריקודים, מחולות ושמחות יתרות"56. אין להקל בזה בערב שבת-קודש ובמוצאי שבת-קודש יותר מבשאר ימי השבוע. עם זאת, נהגו להתוועד ולזמר ניגונים חסידיים בפה ואף בהשמעת מוזיקה מוקלטת, ואף ה'מחולות' שבהתוועדות אין אוסרים57.
הכנסת ספר-תורה מתירים גם בתופים ובמחולות, כנהוג58.
תספורת: על-פי האריז"ל, אין מסתפרים, גם בעלי ברית, ואפילו בל"ג בעומר, עד ערב שבועות [בשנה זו – עד ערב שבת שלפניו59]. נהוג לחנך בעניין זה גם את הקטנים60.
תספורת מצווה לבני שלוש: מי שיום-הולדתם חל עד ל"ג בעומר – יעשוה בל"ג בעומר (ואם אפשר – במירון)61, ואלה שנולדו אחריו – בערב חג השבועות62 [בשנה זו – ערב שבת שלפניו63], אבל אין להקדים התספורת לל"ג בעומר לפני מלאות לילד שלוש שנים64.
אם הגיע הילד לגיל זה לפני הפסח, אין לדחות התספורת (והתחלת החינוך) עד ל"ג בעומר, ולכל היותר יכול לסיים התספורת בל"ג בעומר65. את שאר ענייני חינוך הילד (להרגילו בנשיאת טלית-קטן, ברכות-השחר, ברכת-המזון וקריאת-שמע שעל המיטה) יעשו כבר בהגיעו לגיל שלוש66.
כינוס תורה: כ"ק אדמו"ר הנהיג, זה כמה שנים, שבהמשך ובסמיכות לחג הפסח67 יארגנו 'כינוס תורה', מיד לאחר החג ובאופן שיוכלו להגיע אליו גם מרחוק, שבו כמה וכמה שקלא וטריא ומפלפלים בדברי תורה, כי בהמשך לחג הפסח מתחיל מחדש העניין ד'משה קיבל תורה מסיני' תורה שבכתב ותורה שבעל-פה וכל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, וממילא זהו הזמן המתאים להוסיף בלימוד התורה...
"וכדי להוסיף בזה, כדאי לעורר יהודים בכל מקום ומקום האפשרי, שדבר נכון וטוב מאוד שיערכו 'כינוס תורה' בימים אלו בשבוע זה, או על-כל-פנים בשבת הבאה, או בימים שלאחרי זה (בכל מקום – לפי תנאי המקום והזמן). ובמקומות שעורכים כבר כינוס תורה – יוסיפו בזה, בכמות ובאיכות...
"תכלית הכינוסים היא גם 'והעמידו תלמידים הרבה', ואחד האמצעים להבטיח זאת הוא על-ידי הדפסת הנאמר בכינוסים ('בקלף נאה ודיו נאה')"68.
תספורת: מותר לאישה לספר בימי הספירה את השערות היוצאות מחוץ לכיסוי-הראש שאינה יכולה לכסותן. מריטת שער הגבות, הריסים והרגליים אינה נחשבת תספורת.
שהחיינו: נוהגים שאין מברכים שהחיינו (מלבד על פדיון-הבן ובכל דבר שעלולים להחמיץ) בימי הספירה. אך בשבת ובל"ג בעומר – מברכים.
מלאכה: נוהגים אנשים ונשים שלא לעשות מלאכה כל ימי הספירה משקיעת החמה ואילך, עד לאחר הספירה (וזו סיבה נוספת שגם הנשים יספרו ספירת-העומר).
איסור 'חדש': אסור לאכול 'חדש' אף בזמן הזה עד תחילת ליל י"ז [ובחו"ל – ח"י] בניסן69. יש מחלוקת גדולה בפוסקים אודות תבואת חו"ל70 (ובפרט כשהגיעה לאה"ק71). המנהג העתיק בין חסידי חב"ד היה להיזהר מ'חדש'72, וכיום רבים נזהרים בזה מכל החוגים. אם כי הרבי נהג להקל בזה גם בשנים האחרונות.
הסופר אליעזר שטיינמן על התרשמותו ממשנתו של הרבימושיקו
דברים שכתב ופרסם הסופר הידוע אליעזר שטיינמן בספרו 'באר החסידות – משנת חב"ד' (כרך ב' עמ' 205-203), על תורתו של הרבי ועל התרשמותו ממשנתו של הרבי, הנה דברים בהירים וצלולים:
"הרואה חכם מברך עליו ברוך שחלק מחכמתו לבשר ודם. הברכה היא לנותן החכמה, צור משלו אכלנו. כל נפש חלקה, בלחם הפנים של דעת עליון. אך עיתים אנו משתוקקים גם להביע את שלמי-תודתנו ורחשי-ברכתנו לאיש אשר ההשגחה העליונה בחרה בו לעשותו כלי לבינה יתרה ולתת לו פי שניים ברוחו על יתר אחיו. היין הוא מכרם הבורא. והלב מחזיק טובה גם למשקה אותנו מן היין הטוב. הברכה משמשת לכמה לשונות וכמה פנים לה. יש בה שבח והלל וכרוכים בה דברי-תודה וברכת הנהנין. אך, דומה, עיקרה של ברכה היא הערכה לפועלו של ברוך הרוח, כי על-ידי שאנו מודיעים את טיבו ברבים הננו מקרבים את הרבים אליו ליהנות מטובו, להבין ביתר בהירות ודיוק את שיחו וניבו ולהתענג על אורו וזיוו. כוונת הברכה היא לא להגיד שבחו או מקצת שבחו של החכם בדברים הערבים לאוזניו, כי אם לעשות אוזנים לחידושי-תורתו ולשיחותיו הערבות לאוזנינו.
"אולם ברכה שיש עמה הערכה מן הדין הוא שתיעשה על המוגמר. היינו, על תנובת הרוח. שכבר נערמה ונאספה הגרנה. על חידושי-תורה שנתקבצו למעין משנה סדורה או שיטה ערוכה, שיש בהם תמצית וסך הכל. ברכה הקודמת לסך הכל, כמדומה, אינה מידה. אפשר להביע התפעלות מן העץ בלבלובו ומן המעין בשעת נביעתו, אבל חכם העומד בעצם לבלובו ובמלוא נביעתו והוא כמעין המתגבר – הלא נאה לנו להקשיב לו בדומיה. כל הבעת רגש של התפעלות היא בגדר הפרעה; כל קריאת-אישור היא מעין קריאת-ביניים, שיש בה משום מיעוט דרך ארץ. האדמו"ר האמצעי, שהיה כמעין המתגבר וכנהר שאינו פוסק להעמקת רעיונותיו, והיה שופך שיחו ממעמקים, מתוך שני מעמקים, עומק-רום ועומק-תחת, נוהג היה ללוות כל דיבור שלו בקריאה הס-הס! זו היתה בקשה על הדממה, תחנון על השתיקה. תפוחי זהב במשכיות כסף הם דיבור בשכיות השתיקה האופפות אותו. שיחה הצומחת מתוך באר השתיקה היא לבדה בחזקת דיבור חי, הנושא את עצמו ואת כלל שומעיו. אין הברכה שורה אלא על הסמוי מן העין – ואף מן הפה.
"רבי מנחם מענדל שניאורסאהן בימינו ממשיך בעוז ונושא ברמה את שלשלת נשיאי חב"ד, אבירי הרועים מדור לדור. אף בו נתאחדו במזג טוב ובמתכונת נאותה עומק העיון וחן ההסברה. עושר המדרש וכשרון המעשה, לומדות חריפה בנגלה ובנסתר וחכמת ההנהגה. בינה יתירה ניתנה לו לישב בצל רבותיו מאורות החב"ד, להסתמך הרבה עליהם עד כדי להבליע את חידושי-תורתו בתוך שלהם, לגלות בשיחותיהם המפורשות וברמזי-דיבוריהם כל רעיון נכון ומחיה-נפש הנובע ממקורו שלו. זכתה משנת חב"ד, שאין שכינת חכמה בינה ודעת זזה מבית מדרשה ובמלכותה אין חס ושלום שקיעה וסתימת המעיינות. עד שלא שקעה שמשו של מורה זה בחב"ד זורחת שמשו של זה. מעיין אל מעיין קורא: קום ורש אותי! רבי מנחם שניאורסאהן הוא כעת היורש המפואר. יורש מפואר הוא זה, שאינו רק יורש, אלא גם מוריש כביכול לקודמיו, כי הוא מחיה את דברי קודמיו וזורק עליהם אור חדש. אור הזמן החדש, אור החכמה בת הזמן החדש, אור הנשמה החדשה של היורש. וכלום מהי נשמה חדשה?
זו השופכת זיו חדש על אור עתיק-יומין. זיו חדש לאור עתיק-יומין עולה מן השיחות הלא-מרובות, שהגיעו אלינו מקצתן בדפוס וקצתן בכתב-יד. אך אוצר-שיחותיו רב האיכות הוא גם רב הכמות והוא שמור לפי שעה רק לאנשי-שלומו ומקושריו, השומעים את דיבורו החי. מן המעט שהגיע לידינו רואים אנו את עוצם בקיאותו בתורת הנגלה והנסתר בכלל ובמשנת החסידות בפרט. החידוש בבית-מדרשו הוא זה, שאינו בא כאילו לחדש כלום. הוא מסביר ומפרש, ודומה שהוא מלמד פשט. אבל בכל עניין, אף שיסודו במסתורין, הפירוש הוא הפנים והפשט הוא הנשמה. עיתים צריך לקיים כיבוש היצר גם לגבי היצר הטוב, מכל מקום לגבי היצר הטוב של לומדות חריפה, של הברקה והמצאה. כיבוש היצר הזה הוא בעצם כיבוש הישות וביטול הרגשת הישות.
"בשכלו החד חותך ובוקע ענני הגמגום"..
"רבי מנחם שניאורסאהן נאה דורש על נושא זה בכמה משיחותיו וכל שיחו ושיגו מקיימים דרישה זו. הוא כאילו בטל לאורו של רבותיו. הוא נוהג בענווה רבה וכלל אינו עושה את הענווה עטרה לעצמו. זו היא עצמותו ומהותו. מכאן שאף הענווה עצמה צריכה להיות ענוותנית. אין זו אלא ענווה שמקורה בגדלות הרוח ובנדיבות הלב, היינו, ענווה מתוך יתרון הכשר ושאר-רוח באמת. גדולי-דעה מצטיינים גם בבינה יתירה לראות את גדלותם של קודמיהם. המחוננים בסגולות הרוח מחוננים גם בסגולה של יראת הרוממות בפני אנשים גדולים. העומד בהיכל חב"ד הלא רגליו עומדות בחלקת מחוקקים וחוזים גדולים וקול הלב דופק ואומר לו: של נעלי הגאווה מעליך! – ענווה מתוך יראת הרוממות היא ענווה לאמיתה. אין היא מצוות אנשים מלומדה. אין היא בגדר אדם הכופה את עצמו להיות עניו. היא פשוטה כמשמעה. "כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך, ירח וכוכבים אשר כוננתה, מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו". וכשאנו זוכרים תמיד את המאורות האנושיים הגדולים בשמינו משנות דור ודור ומעשה אצבעות החכמה שלהם החרות על לוחות ימות עולם, מה אדם כי יתגאה.
"במקום שאנו רואים את ענוותנותו של רבי מנחם שניאורסאהן שם אנו שומעים גם את קולו התקיף והבוטח. יש ענווה הכרוכה ביראה יתירה, ביראת ההוראה, וזו גורמת דיבור מהוסס וחששנות מרובה גם כלפי חוץ. אך טובה יותר ענווה, שכבודה פנימה ויתרון-חנה מצד צורתה וגילויה ולא מצד תכנה והגיונה. יאה ענווה לנפש; אך ההיגיון, כיוון שהוא בא לידי ביטוי, צריך להיות חזק. כלום הדיבור למה? להחיות נפשות. ורק הדיבור השוקק בעוז, השופע חוסן-ביטחון, עשוי למלא את שליחותו. פועל רק כוח הפועל, הנהגת הזולת צריכה מצעד בטוח. כוחו של רבי מנחם בנגלה שבתורה נותן לו משנה-עוז בשיחותיו על דברים שהם מכבשונו של עולם. הוא מפליא לשלב הלכה באגדה. כל הליכותיו במסתורין שלובות בהלכות. כל מאמר חז"ל, דין והלכה, או הגיון שכלי, שרבי מנחם מעלה אותו בדיונו, מבריק מיד בזוהר מסתורי. יש מטיילים בפרדס, שכל פעם שצריכים לעבור ממדור הפשט למדורות הרמז. הדרוש והסוד, הם מקפצים על הרים וגבעות, או לפחות מקפצים על מחיצות ופורצים גדרים שבין מדור למדור. ואילו רבי מנחם מטייל בפרדס, נכנס רשות ויוצא רשות, כאילו הכל רק רשות אחת. חלקה אחת, מקשה אחת, מעמק אחד. בחינת מה שנאמר אני מחצתי וארפא – עשיתי מחיצות ומרופף אותן. כל אבני החן של פשט, רמז, דרוש וסוד, מקופלות יחד מתחת למדרשותיו. איש המסתורין, שמשנתו ברורה. בהגיונו הוא מפזר כל ערפל, בשכלו החד הוא חותך ובוקע ענני הגמגום. שקוף ויש לו רב. ללמדך שהשקיפות והעמקות אינן תרתי דסתרי. חלקו של רבי מנחם שניאורסאהן עם הבהירים שבין חכמי החב"ד".
מעוניינת לצאת לשליחות? בית חב"ד דרום דלהי🏠 מחפש..מושיקו
מעוניינת לצאת לשליחות?
בית חב"ד דרום דלהי🏠
מחפש בנות עם שמחת חיים וניסיון עם ילדים❤ לשליחות מיוחדת, מאתגרת ומלאת חוויות של פעם בחיים!!
מסוף אב/ר"ח אלול לחצי שנה עם אופציה להארכה.
השליחות הנה בקרב ילדי השליחים המתוקים וילדי ונוער קהילה ישראלית בניו דלהי- בירת הודו.
אם את מתאימה, אשמח שתשלחי לי הודעה עם כמה מילים עלייך ואם לא- העבירי לחברות.
שרה +919971246738
שלח לרב חפר(בראבו
(;בראבו
איך באלי שליחות.שיח סודאחרונה
אבל אני לא יכולה טכנית ב3 שנים הקרובות , ואחכ אהיה זקנה כבר 


