שרשור חדש
היום יום של היוםמושיקו

אאמו"ר [הרש"ב] כותב באחד ממאמריו: הא [=ענין זה] דסעודה שלישית [מכוון כנגד הפעם השלישית שנאמר 'היום' בפרשת המן, והוא בלשון:] "היום לא גו'" [בבחי' שלילית] - היינו שאין צריך פת, אבל צריך לטעום איזה דבר, ואמר ר' יוסי יהא חלקי מאוכלי ג' סעודות.

***

 תורת רבינו הזקן בתחילת בואו לליאזנא: "לעולם יהא אדם זהיר בתפלת המנחה" - יתרון תפלת המנחה על התפלות דשחרית וערבית הוא בזה, שהיא באמצע היום, בשעה שבני אדם עסוקים וטרודים בעניניהם, ומפסיקים לתפילת המנחה. וזהו: 'לעולם' - עבודת האדם בעולם היא ש'יהא אדם' - שכל המאיר ופועל במדות, 'זהיר' - יאיר; היינו, התגברות הצורה על החומר. וזה ניכר בענין 'תפלת המנחה'.

היום יום של היוםפיצוחית

שם חסיד הוא שם קדום הנמצא בדרז"ל גם על אדם הראשון (עירובין יח ב), והוא תואר השלימות וההפלגה אם בשכל או במדות או בשניהם יחדיו. אמנם בתורת חסידות חב"ד תואר חסיד הוא, מי שמכיר מהותו העצמי ומעמדו בידיעת התורה ולימודה ומצבו בקיום המצוות. יודע הוא מה שחסר לו ונותן לב ודואג למלאות את החסר, ומרבה במשמעת בדרך קבלת עול.

מצחיקה היזומה של שמות "מנחם מענדל" מג' תמוזמושיקו

בעוד שנתנו מאז ומעולם את השם הזה

נתנו את השם על שם הרבי האחרון?ברגוע


אכןמושיקו
מתחילת נשיאותו
מענייןברגוע

בעיקרון המנהג של האשכנזים שלא קוראים על שם אדם חי

לא תקף לגבי צדיקים.בוז
נתנו את השם ע"ש הרבי הצמח צדק+mp8
כמו שקראו חיה מוסיא ע"ש אשתו.
מכ"ב שבט קראו לבמות חיה מושקאמושיקו

השם 'מנחם מענדל' היה נפוץ עוד לפני ג תמוז.

 

 

^. מכירה הרבה..פיצוחית

מעל 25 וקרואים מנחם מענדל.

 

 

 

אבל לרוב אם תשאל אותם הם יגידו לך שזה על הצ"צ.

מכירה כמה חיה מושקא בגילי וגדולות ממני+mp8
וזה יותר מ30....
לא רק. בהחלט קראו בשם של הרבי. לא על שם הרבי.חיה רוזאחרונה
כשאחי נולד צחקו על ההורים שלי שמהצד התימני הוא בשם של הרבי ומהצד האשכנזי הוא על שם הצמח צדק.

אבל תכלס, קראו לו בשם של הרבי. וההורים שלי לא היחידים.
בגדול זה שם שהיה נפוץ מאוד אצל כל האשכנזיםהסטורי
למשל, ראש תלמידי הגר"א בירושלים, היה ר' מנחם מענדל משקלוב. במקביל ראש החסידים בירושלים היה ר' מנחם מענדל מטוויסק (הצ"צ נקרא אולי על שמו?).
ניגונים. דשא סינטטי

אני צריכה ניגונים באוקראינית או המקור מאוקראינה (עיירות-קרמנצוג, שיפולי וכיוב)

 

 

 

 

וכל המרבה ומקדים

 

הרי זה משובח

האפ קאזק זה של הסבא משפולימושיקו
צמאה צמאה, כאטש מי כודי,נייעט נייעט ניקאוואמושיקו


יש את ר׳ אשר מניקולייב.פנסאי


יש גם את ר׳ שלום חריטונוב שחיבר כמה וכמה ניגונים.

http://chabadpedia.co.il/index.php/שלום_חריטונוב_(ניקולייב)
קובליץ באוקראינה?ברגועאחרונה


לא מצליח להשתייך לזרם ספציפי...מחפש אותי

אני נשוי עם ילדים 

לא יודע מה לעשות ...

הילדים בחב"ד

אני מחבר בהשקפה גם ללאומי וברסלב וחסידות בכלל

נמצא בצומת דרכים כי אני רוצה להנהיג את הבית 

אך לא מצליח למצוא מקום שמכיל את הטוב שבכולם 

זה גורם לי להרגיש בפנים מאוד בודד

מישהו מזדהה עם המצב שלי ויכול לתת עיצה- אשמח...

עשה לך רבמושיקו

ותלמד תורה..

 

שיעורים בנגלה ובחסידות, לקבל פורפורציות ומושגים שיוכלו להוות  עוגן להמשך.

הבעיה היא שכל רב בדרך כלל משייך את עצמו לזרם מסוייםמחפש אותי

ואז זה חוסם אותי

זה לא שאני לא מתייעץ עם רבנים אבל אני לא מצליח להשתייך לזרם ספציפי

להסתכל על המיינסטרים של כל זרם ואז להכריע או לפחות לקחת צדshaulreznik

לא רוצה להוציא לעז על יהודים, אבל במבחן התוצאה בחב"ד מקפידים יותר על קיום המצוות מאשר בציונות הדתית. כמו כן, בחב"ד יותר מיושבים בשכלם מאשר בברסלב.

..יחידי
אפשר להחזיק בהשקפה דתית לאומית ולשמור על דרישות ההלכה. עיגולי פינות בהלכה הם לא חלק מהשקפת העולם של הציונות הדתית, ובוודאי שלא אצל הרב קוק ובתי המדרש של ממשיכיו
לא נעים להגיד אבל היום לא כל מה שהלכה כזה ברור שהלכה.פיצוחית

נראה כמו הידור וכדו' לדוג' גרביים אצל נשים.

..יחידי
ספציפית - דעת המשנה ברורה היא שאין בזה חובה (או"ח סימן עה ס"ק ב), ויש שפוסקים כמותו כנראה
יש בעיות מציאותיות - אבל הן לא מעוגנות באידיאולוגיה. וגם בתוך הציונות הדתית יש קהילות שמוכרות כיותר מקפידות או מחמירות.
עצבות היא לא עבירהמושיקו

אבל  לאיפה שעצבות יכולה להוריד שום עבירה לא יכולה להוריד.

 

יש 'הידורים' שנועדו לכה"פ שידעו איפה הגבול עובר.

בחב"ד יש רבימושיקו

אפר לקחת מחב"ד הרבה דברים

 

אבל חבדניק אמיתי הוא מחויב לרבי לתורת החסידות וללימוד החסידות..

 

מאתגר אבל שווה

 

 

שקר וכזב, הוצאת שם רע והכללה גסההסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך י' באדר תשע"ט 09:15
ולייתר דיוק, בניגוד לחב"ד שהיא תנועה מאוד מוגדרת, הציונות הדתי אינה חסידות או תנועה מוגדרת.

ממילא במשך השנים, רבים שבציבור החרדי לגווניו הוצאו החוצה ועזבו הכל, בציונות הדתית אפשרו לאנשים להישאר וכך גם רבים המשיכו לשמור שבת, כשרות טהרה וכד' חינכו את ילדהם במוסדות דתיים ורבים מאוד התחזקו בזכות זה.

לגופו של עניין, אצל עשרות האלפים של הציבור הקשור לישיבות ולת"ח בציבור הדתי לאומי, יש הקפדה על שמירת הלכה כדינה ע"פ הפוסקים המקובלים בישראל, לא פחות מבחב"ד ואף יותר למשל מקפידים על הדינים הפשוטים בכל הפוסקים (כולל שו"ע הרב) של זמני תפילה, שינה בסוכה, איסור גמור לאכול לפני התפילה לאדם בריא ועוד.
אהה, כן, כשמחפשים עם פינצטה...shaulreznik

קח אדם ברחוב ותשאל אותו: "מי מקפיד יותר, הסרוגים או החרדים באופן כללי? מי מציית להוראות הרבנים, חב"ד או הציונות הדתית?"

 

כמו כן, אתה מוזמן לעקוב אחרי החדשות, כאשר ה"דתיים הנורמליים" שונאים את חרד"ל ובוכים מרה על הרכב הרשימה של הבית היהודי (כי חרד"ל!) וכו' וכו'. 

 

נכון, הציונות הדתית היא תנועה לגמרי לא מוגדרת ואף מתפוררת.

זה מצדיק הוצאת שם רע על עשרות אלפים?!הסטורי
כי לאדם ברחוב יש איזו שהיא תמדית?

חוץ מזה, שאחרי הנהי בתקשורת, עובדה שהן הוועדה והן המרכז של המפד"ל (הפלג שלכאורה הוא פחות 'דוס') בחרו לכל המקומות הראליים וגם הראשונים אחריהם, תלמידי חכמים ותלמידיהם וה(לא רוצה לכתוב הגדרות משמיצות) פחות מדקדקים נשארו ממש מאחור.
ראשית, הסטראוטיפים לא טועיםshaulreznik

וזה מוכח מדעית:

Truth, lies and stereotypes: when scientists ignore evidence | Aeon Essays

 

שנית, עצם השימוש במונח "דוס" בקרב הסרוגים הוא אינדיקציה טובה ליחס מזלזל כפי ההידורים הלכתיים. החרדי המצוי שומע על מישהו שמקבל על עצמו הידור כזה ואחר ואומר "כל הכבוד, איזה צדיק, הלוואי עליי". הסרוג המצוי רואה באותו המהדר "דוס" ועוף מוזר. 

 

המפד"לניקים בחרו לעצמם רבצ"ר במיל' עם עמוד שדרה מאוד, אבל מאוד גמיש (ע"ע ענף התודעה היהודית ואישורי זקן), את יוגב נטול הזקן ואת בן דהן הממלכתי. אהה, ואז רצו לחפש בנרות אישה, כי "הדתיים הנורמליים" רוקדים לצלילי החליל החילוני שדורש "ייצוג".

אתה ממשיך בכח בהוצאת שם רעהסטורי
כמי שמכיר את האנשים שלושתם תלמידי חכמים והזקן, נו, יש הרבה עמי הארץ עם זקן ארוך...

לגבי הביטוי שהזכרתי, חיפשתי איך להגיד בצורה לא משמיצה. אני מכיר רבים שמחמירים במה שצריך להחמיר, לא פחות מהרבה חרדים. אמנם אופנת כל המרבה להחמיר הרי זה משובח- באמת פסולה, שבד"כ לא שמים לב שהחומרא מגיע לידי קולא בדברים שהם עיקר הדין.
למשל 'החומרא' להתפלל בדיעבד...
שכחת להוסיף "גאונים, עוקרי הרים שליט"א"shaulreznik

במיוחד הרב פרץ שמכריח להאזין לשירת נשים כי המדינה מעל הכול

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/232537

 

אגב, היעדר זקן הוא ביטוי מובהק לרצון "לא להיראות דוס". זוהי תובנה אנתרופולוגית בסיסית. מי שדתיותו מפריעה לו (בתת-מודע), מנסה להסתיר אותה.

לא נכנס אם זה נכון או לאמושיקו
אבל הא-ב של חסיד זה אהבת ישראל לכל אחד באשר הוא
לא סותרshaulreznik

אפשר לאהוב יהודי ולהסתייג מהשקפת העולם שלו.

אפשר להסתייג,בלי להוציא שם רע...הסטורי
מושיקו
חסידים מהדרים במצוות,יותר ממה שצריך.

זה לא סותר את הזולת ששומר מצוות לפי דרכו והוראת רבותיו,לפי השו"ע כמובן.
'חסיד' - כהגדרתו בדברי חז"ל ובספרי הראשונים והאחרוניםהסטורי
הוא אחד שמקיים את כל חובותיו על פי הדין, כפי שמחוייב כל יהודי וע"ג זה מוסיף כפי כוחו ומהדר.

תמיד המושג 'חסיד' היה שמור לייחידים.

בשלוש מאות השנים האחרונות, זה הפך לשם של תנועה. חשוב לזכור ש"אל תסתכל בקנקן וכו'". ישנם יהודים רבים, צדיקים וחסידים (בהגדרת חז"ל) בלבוש/תנועה/קבוצה זו וישנם גם באחרת.

כפי שציינתי, כדי לעמוד בהגדרות 'חסיד' של חז"ל, ההידורים חייבים לבוא ע"ג שמירת עיקר הדין בדקדוק. למשל מי שמהדר לחשוש לכל מיני מושגים רוחניים ובגלל זה מבטל מצוות עשה מדאורייתא של שינה בסוכה, או מהדר בהכנות לתפילה ובגלל זה מבטל תפילה בזמנה ומברך ברכות ק"ש בשעה שהן לבטלה לרוב מוחלט של הפוסקים - אולי יש לו על מי לסמוך, אבל שלא יחדוב שהוא יותר צדיק או 'חסיד' מאחרים.
אגב מי שקרא לחסידים 'חסידים'מושיקו
היו המתנגדים
אל תסתכל בקנקן וכו'הסטורי
נראה לינפשנו חכתה לה'אחרונה

שצריך להיזהר מאוד בלשון ובמה שכותבים במיוחד בדורינו. היום כבר מבינים שצריך לדבר אחרת לא יעזור לאף אחד ההשמצות והמחלוקות אלא להיפך צריך להיתמקד בנקודות הטובות ולהרחיב אותן ולראות בהן עיקר.

ובנוגע למה שכתבת על חסידות ברסלב אני הייתי מציע לך להיכנס קצת יותר ולהכיר את החסידות גם על צדדיה האחרים והעמוקים. אני מאוד מקווה שברסלבר בשבילך זה לא רק אחד שמקפץ כל היום על סוואנות. בקיצור לא להכליל ולכתוב שטויות כי זה כמו שאני יפצה את פי על חסידות חב"ד בעוד אני מכיר רק את הצד של המשיחיסטים או האלוקיסטים.

דמעות..מנדול
ללכת בכפר לשמוע את הילדים של הרבי שרים..מתגעגעים אליו..מחכים לו..חבל שאני לא חלק מהם ..
לא מספיק מקושר
מתחזק בידיעה שאני שייך אליו ..שאני הבן שלו..שהוא שומר חושב ומסתכל עלי!!!
מחכה לו..שיבוא כבר ..
בעז"החסיד חסידאחרונה


חבד ומדינה...סער5

רציתי לשתף בהתלבטות לא קטנה...מראש מתנצל על סגנון הכתיבה כמי שבא מבית מסורתי ולא דתי והראיה שלי כפי שאני כותב אותה למטה איננה כנראה של מישהוא שגדל כדתי.

אני בעל תשובה. בשנים האחרונות השתדלתי להחשף במתינות ללימוד בזרמים השונים ביהדות והיתה קשה לי מאוד ההגדרה כפי שדתיים רואים אותה, מאין תוית או משבצת או ריבוע שצריך להכנס אליו. די התחברתי לחבקוק, בעיקר מכיוון שהתפיסה של תורת ארץ ישראל, היחס למדינה, ציונות, שירות בצהל, תפיסה הקדושה של המדינה (כמובן בצד הכי ממלכתי שיש בזרמים האלה) אופן הגאולה כפי שאינטואיטיבית הרגשתי שהוא הכי נכון ממה שקיים בזרמים השונים ביהדות התאים לי. מצד שני הגילוי והדחיפה לשמירת ההלכה, תכני הלימוד שדיברו לנפשי, פנימיות התורה מצאתי אותם בחסידות. אהבתי ללמוד ברסלב וחבד וזה משך אותי פנימה לשינוי.

מזה תקופה ארוכה, אני מרגיש לאחר העמקה של שנים (שוב מדגיש שבמתינות ובקצב שלי, לא במסלול ישיבתי גרידא אלא במתכונת של שיעורים מתונים לאורך שנים רבות ולימוד עצמי), שאופן עבודת השם שהכי מדבר לנימי נפשי, אופן התכנים והלימוד, ההתבוננות, התניא וכל ספריית חב"ד הכי מדברים לנפשי. אני מבין בעת הזאת, שכדאי לי אולי להתמיד בעיקר בדרך השם של חבד, כי היא גורמת לי להתקדם ולהרגיש שאני נמצא במקום הכי מדוייק לנפשי ללימוד התורה.

גדולתו של הרבי מדברת אלי, אני מרגיש מחובר לחבד.

אלא שיש 2 לבטים מאוד משמעותיים לי ואשמח לשתף אותכם, אולי אני מתייחס למשהוא חיצוני ולא מהותי ? אולי הראיה שלי בשלב הזה לא נכונה ? :

התפיסה של חב"ד והציונות - זה משהוא שמפריע לי. אני רואה קדושה במדינת ישראל, אני מאמין בתורת ארץ ישראל, אני באמת חושב שאחד מהדברים הכי חשובים שקיבלתי בחינוך חילוני זה ערכי הציונות, השירות בצהל, הממלכתיות. קשה לי עם זה מאוד בחבד.

הדבר השני (שעליו התחלתי לקרוא, ואני מאמין שהוא בשלב הזה פחות משמעותי מהדבר הראשון שהזכרתי) הוא נושא המשיחיות שהבנתי שגם חבד בעצמה חלוקה ומכילה גוונים שונים.

אז לסיכום בעצם אני שואל אם אני מסתכל על משהוא חיצוני או מהותי, משהוא שאפשר ליישב ?

לא שלו, של חסידיו, סבו מצד אמא היה חסיד מובהק של הצמח צדקהסטורי
ואחריו של בנו המהרי"ל מקאפוסט.

בגדול הרב היה בדרך של איחוד כל השיטות - הנגלה והנסתר, הפשט והדרש, הקבלה והפילוסופיה וגם החסידות וההתנגדות.
"ובדורות האחרונים יפה לנו מאוד כל שיחתם של תלמידי הגר"א יחד עם כל תלמידי הבעש"ט, שהיו עומדים במצב כ"כ ניגודי זלעמ"ז בשעתם. " (אגרות הראיה, כרך א' איגרת רס"ח, עמ' שד)
כ"ב שבט - יום הילולא של הרבנית הצדקנית ,הרבנית חי' מושקאמושיקו
אי אפשר לנהל פה דיון???????מתבגרת..


אפשר לנסות..מנדול
ניראלי..
כל זמן שזה בגדר הטעם הטובמושיקואחרונה
בשמחה
איפה אפשר למצוא חת''ת זול בירושלים?משתדלת יותר


היכל מנחם ברחוב ישעיהומושיקו
זה לא שחסר בתי חב"ד וחנויות ספרי קודש בירושליםאריק מהדרום
ובכללי, ספרים בזול עדיף באינטרנט.
תודה רבהמשתדלת יותר

 @אריק מהדרום - הועלתם.

אגב, למה לא אפליקציה?shaulreznik

יש את "תפילולרי"

תפילולרי - Apps on Google Play

אין סמארטמשתדלת יותראחרונה
זמני סעודה שניההפואנטה
ראיתי שנכון לכתחילה לעשות סעודה שניה קודם חצות היום,
אשמח אם יתבהר כיצד חב"ד שמהדרים בהלכות, חלקם עושים סעודה שניה בשעות שלאחר חצות היום? (כיוון שהתפילה מתחילה מאוחר יותר.. וגם על זה יש שאלה אגב...)

תודה!
ע.י.צ'יאל

הוא לא מבוסס הלכתית, לא הבאת שום מקור הלכתי.

מעניין אם לזה התכוון הגר"א כשפסל את שחיטת החסידים אז.

סתם שאלה..אומרים תחנון ב-י' שבט או לא?!מנדול
אומריםפה לקצת
עניין של הרגשפיצוחית
ראיתי חסידים ובתי כהסת שלא אומרות.
וראיתי שאומרים


....פה לקצת



מתוך חבדפדיה

@מנדול
הסיבה שחושבים לא לאמר זה לא בגלל ההילולא אלא בגלל הנשיאותמושיקו


^.פיצוחיתאחרונה


דואגים שיהיה חתן וכדו'מושיקו
גוט יו"ט - חג התקשרות שמח ומנוצלמושיקו

י-י"א שבט חסידות חב"ד מציינים  את יום ההילולא של הרבי הקודם ,הרבי הריי"צ ותחילת  נשיאותו של הרבי.

 

הרבי הורה לחסידים לנהוג מנהגי הילולא (כמופיע במכתב כדלהלן)

ביום זה מתוועדים ומקבלים  החלטות טובות בהתחזקות בהתקשרות לרבי ולחיזוק באמונה בנבואתיו-הוראותיו ובמיוחד בנבואה העיקרית "לאלתר לתשובה - לאלתר לגאולה" תיכף ומיד ממש

 

 

 

 

 

 

 

 

ב"ה, ראש חדש שבט, ה'תשי"א ברוקלין, נ. י.

אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים

או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר

זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ, ה' עליהם יחיו

שלום וברכה!

במענה על שאלת רבים אודות סדר מפורט ביום העשירי בשבט הבע"ל, הוא יום היארצייט של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, הנני בזה להציע:

בשבת קדש שלפני היארצייט ישתדלו לעלות לתורה.

אם אין מספר העליות מספיק – יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים.

ישתדלו שמפטיר יהי' הגדול שבחבורה – בריצוי רוב המנין – או על פי הגורל.

יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום היארצייט, ונכון לחלק שיתפלל אחד ערבית, שני – שחרית, שלישי – מנחה כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש.

להדליק נר שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל – נר של שעוה.

בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות.

אחר התפלה (בבקר – אחר אמירת תהלים) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ"ד דכלים ופ"ז דמקואות. אח"כ יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו' ויאדיר.

בלחש – איזה שורות בתניא, קדיש דרבנן.

אחר תפלת ערבית – יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה באתי לגני, נדפס בקונטרס ע"ד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר.

ולסיימו אחר תפלת מנחה.

בבוקר קודם התפלה – פרק תניא. וכן לאחר תפלת מנחה.

בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה.

לאחר תפלת הבוקר וחזרת הדא"ח – יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ליחידות, או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ – יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו.

במשך המעת לעת – ללמוד פרקי המשניות של אותיות השם.

במשך המעת לעת – לעשות התועדות.

לקבוע שעה במשך המעת לעת – לבאר לבני ביתו שי' אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.

במשך המעת לעת – לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות ובבהמ"ד אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו ע"ד אמירת תהלים, לימוד חומש עם פירש"י – ובמקומות המתאימים – גם ע"ד לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. – אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות.

במשך המעת לעת – לבקר (המוכשרים לזה) במקום כנוסי הנוער החרדי – ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי – ולבאר להם איך שחבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקוה והבטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער.

* * *

מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו.

* * *

והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.

מנחם מענדל שניאורסאהן

מבצע התוועדיות משפחתימושיקו

ערב ראש השנה להתקשרות..

ביום זה יומשך עלינו אור חדש עצום, של התקשרות עמוקה ונצחית עם הרבי מלך המשיח,

שולח לך כעת הזמנה להצטרפות למבצע התקשרות - התוועדות משפחתית - להגברת מדורת אש האהבה לרבי,

נא להפיץ לחברים וידידים וכו' 

חשוב להכניס לסטטוס..

לחיים, לחיים ולברכה!

תודה רבה

שנזכה לראות את הרבי נאו! יחי המלך!

 

קישור למערך התוועדות

יו"ד יא שבט - מערך התועדות משפחתית - דף ראשי - מערך התועדות

ד.א.פיצוחית

בהתקשרות וביום יום לא כתוב שאומרים היום גוט יום טוב.

היום יום יצא לפני תש"י..מושיקו

זה הרגש חסידי ליום זה, בעיקר אחרי ההתייחסות  הראשונית למאמר של הרבי כפי שכתובה  ביומנים מאז

לא אמרתי שלא אומרים.פיצוחית
הרבה הולך עפי הרגש.


אבל מקור להגיד היום אין. (בשונה מימים אחרים)
שיר ישן ואקטואלימושיקואחרונה

עמוד התורה בוצינא דנהורא, חד מבני עלי' מראשו ומעלה עטרת זהבמושיקו

(התוארים  שהרבי כתב על הבבא סאלי בעל  ההילולא)

 

מכתב שכתב הבבא סאלי לרבי מליובאוויטש, בו שואל את הרבי האם לעבור לגור לידו בארצות הברית.. ותשובתו של הרבי בהמשך..

לכבוד יום ההילולא של הבבא סאלי זצ"ל, שחל היום ד' שבט.

כך כותב הבבא סאלי:

"לכבוד קודש הקודשים, עמוד העולם, אור ישראל ותורתו, שלא קם כמותו, שר התורה והוראה, אהוב בשמים ובארץ, מורנו ורבינו הרב מנחם מענדל מליובאוויטש, הנני עבדך הקטן ישראל,
עליתי ממרוקו לארץ ישראל, ואנשים כאן לא נתנוני השב רוחי, באים אלי בכל שעות היום והלילה, ונבצר ממני לעבוד את ה' כאשר היתה באומנה עימי, ימים ולילות שלא ביטלתי מן התורה רגע אחד.
ועתה נפשי בשאלתי אם אוכל לבוא אליך לארצות הברית לגור על ידך בקרבת מקום, ואסתר מעיני כל איש.
קיבלתי עלי שמה שיורני מורנו הרב אעשה, כיון שהוא עמד העולם, וכך הכריזו עליו בשמים".

תשובתו של הרבי אל הבבא סאלי:

"הרב הגאון, הרב החסיד, בנם של קדושי עליון, ענף עץ אבות, מנהל עדתו במישרים, בר אוריין ובר אבהן שלשלת היוחסין כו' וכו' מורנו הרב רבי ישראל שליט"א...
כיון שזיכה ה' יתברך את כבוד הדר גאונו להיות איש כללי ומנהיג בישראל, אשר מאות ואלפים נשמעים לקולו, הנה בטוח שניתנו לו גם כן הכוחות...
בהיות כבוד הדר גאונו שליט"א בסמיכות למקומות בהם נמצאים מאחינו הספרדים שליט"א הצמאים לדבר ה' ומשתוקקים לקבל הוראות בעבודת ה' יתברך, וקבלת עול מלכות שמים ועול תורה ומצוה, הנה זו תפקידו חובתו וזכותו...
זכות עצום וגדול נפל בחלקו של כבוד הדר גאונו שליט"א אשר הוא ישתמש בהכשרונות והסגולות אשר חננו ה' יתברך, ובאוצרות-מלכים אשר נמסרו לו מאבותיו הקדושים דור אחר דור...
בכבוד, הוקרה והערצה".

איזה תניא מבואר אתם ממליצים עליו?נגרינסקי
התניא שלרב שטיינזלץ הוא טוב?
אני לימדתי מביאורי התניא,היה לי מאוד ברור וגם לתלמידותאשליה
באור תניא? הצהוב?נגרינסקי
זה שלרב שטיינזלץ...
לא,אגיע הביתה אבדוק של מי זה בלנאשליה
סליחה, שיעורים בספר התניא של וינברגאשליה
או פניני התניא של גינזבורג
שטיינלץ או הרב חיים לוי יצחק גינזבורג (לא ה'מלאך')מושיקו


באתר של חב"דshaulreznik
שיעורים בספר התניאשוליינית

גם של הרב שטיינזלץ ממש נחמד.

אוהבת את חסידות מבוארתמשיח נאו בפומ!
באמת באמת, שיעור קבוע. זה הכי טוב והכי מתאים לנפש הספציפיתאלעד


אני מאוד אהבתי את הספר של הרב שטינזלץ+mp8אחרונה
אבל יש עוד מעולים.
https://www.facebook.com/groups/1652215251743684/התניא היומיצביק
למה חב"ד עושים התוועדות שלהם בעיקר בלילה אחרי היום המיועד?חסדי הים
יש ענין להמשיך את היום סגולה ליום הבאמושיקו

יש ביאור מפורט באחת השיחות של הרבי, אחפש אותו

בקדשים הלילה הולך אחרי היוםמושיקואחרונה

זו הנקודה

סתם כדי לסבך..דשא סינטטי

אם מסתכלים על הייחוס של הרבי, מגיעים לצמח צדק-ופה מתחילה העלילה..

 

הצמח צדק מיוחס למהר"ל מפראג ושלמה המלך מצד אימו (הרבנית דבורה לאה בת האדמו"ר הזקן), ואילו אביו הוא ר' שלום שכנא בן ר' נח.

 

אז הרבי הוא מזרע בית דוד מצד האם (הרבנית דבורה-לאה).

 

 

אז איך מוכיחים שהרבי משבט יהודה?

 

 

 

 

 

 

*לא בשביל הטרלה, בשביל קבלת תשובה*

א.מה זה משנה?מושיקו

הרי לא מסתמכים רק על זה

 

ב.הסבר אפשרי שזכור לי שיש ענין ע"פ חסידות של נוקבא ביחוס.

 

 

מקור עיוני מהרב וולפא

http://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=63386

למה הוא צריך להיות משבט יהודה?ק"ש
אחלה שבט.אריק מהדרום
כי ממנו המלוכה ומשיח בן דודאלעד


מה הבעיה שיהיה מבית דוד מצד האם?הנורמלית האחרונה
ולמה זה סותר שהוא משבט יהודה מצד האב?
מוסבר בקישורים שהובאו למעלהמושיקו
להיות צאצא מצד האם זה פחות שווה כי נשים זה פיחסה.אריק מהדרום


הנורמלית האחרונה

שוביניזם. איפה אשתך, איפה?


<צ> כמובן
עזוב אחיהאריאלניקהנאמן

כל האמונה הזו שהרבי הוא המשיח והוא חי והוא אלקים היא כפירה גמורה. מה אתה משקיע עליהם?

יש לך את זה ביותר מתנשא?אריק מהדרום
זה בדיוק כמו נוצריםהאריאלניקהנאמן

כמו שעל נוצרים לא היית חושב שאני מתנשא, כך גם זה. 

ואל תאמר לי מה אתה משווה. כל הכיתות המשחיות שהמיטו חרבן על עם ישראל החלו כך. ולא ח"ו שאני חושב שהרב זצ"ל היה לא בסדר. רק חסידיו הם אלו שהגהיו את עצמם מדרך ה' ומעם ישראל כולו.

עד כמה שידוע לימושיקו

אריק לא מבין גדול בנצרות - אם בכלל.

 

כך שלא בטוח שהוא יבין את ההשוואה

אתה עושה סלט מ3 דברים שונים...הנורמלית האחרונה
תבדיל בין
משיח
לחי
לאלוקים.
אף אחד לא מאמין שהוא אלוקים, חלילה. ואם יש מי שכן - חבדניק הוא לא.
יש הבדל בין 2 דברים בלבדמושיקו

מי שלומד את תורת החסידות

ומי שלא.

 

שלומדים ופותחים ספרים הכל נראה באור אחר

ככה בדיוק אמרו תלמידי יש"והאריאלניקהנאמן

וחסידי ש"ץ. ההבדל היחיד הוא בין מי שמאמין בה' לבין מי שמאמין בדברים אחרים. הרי הרמב"ם קרי בחיל שמי שעושה מליץ אפילו את אחד המלאכים (ק"ו בשר ודם) בינו לבין ה' יתעלה הרי הוא מין. 

ואל תאמרו לי שאין כאלו המאמינים שהרבי ע"ה הוא אלהים, יש אלוקיסטים (המתגוררים בנצ"ע ובקריית מלאכי) חלקם ביטלו את הצומות כידוע. וגם 'המשיחיסטים' שאינם 'אלוקיסטים' אומרים בפה מלא 'שהרבי ישפיע עליך שפע' 'שתזכה לעשות נחת רוח לרבי' ו'שכל מגמתנו לעשות נחת רוח לרבי'. וה' יתברך? נעלם!

אתם הולכים ומתקרבים לנצרות ולכת של שבתאי צבי. ויותר גרוע שאתם אומרים שזה כתוב בחסידות. מעניין שעולם החסידות הכל כך רחב (סאטמר בעלז קאליב צאנז ועוד ועוד ועוד) לא הגיעו מעולם לשיבושים כאלו. ואם זה היה כל כך עקרוני בתורת החסידות מוכרח היה שיגיעו לדרככם. (אהה שכחתי בשבילכם הם לא חסידות הם רק 'חסידות כללית'. עפר לפיכם.)

 

הסברא פשוטה. ברגע שהפכתם בשר ודם, צדיק ככל שיהיה, לדמות נצחית שלא שייך בה מוות, הפכתם אותו לכמעט אלהים. ובדור הבא (כפי שאנחנו רואים כבר  היום) לאלהים ממש. 

ועבדתם אלהים אחרים. בגוף ממש.

כמה צדק הרב שך ע"ה. 

נו נומושיקו

מיילא אם היית מביא ציטוטים תורניים ומתווכח עליהם היה שווה להגיב.

 

אבל אתה מביא משפטים שאנשים אמרו ועל זה מתבססות כל טענותיך..

 

נקודה אחת נכונה.

 

עיקר החסידות קיבל אדמו"ר הזקן ומשם הוא פיתח את תורת חסידות חב"ד.

 

וזה ממקורות שמקובלים על כלל תלמידי המגיד (קרי החסידויות)

 

נ.ב.אגב איזה ספרי חסידות יש ל"סאטמר בעלז קאליב צאנז"?

(יש להם)

זה לא נורמאליהאריאלניקהנאמן

אתה מאמין שצדיק שנפטר הוא חי. ושהוא המשיח. אתה מסרב להאמין שאמונה כזאת גרמה בעבר (ובהווה !) ליצירת 'אלוקיסטים'. ועוד דורש טענות תורניות. תבין חז"ל אמרו שאסור להתווכח עם משומדים כופרים ומינים, איני רואה שום צורך להתווכח איתך בטענות הגיוניות. חז"ל ע"ה אסרו זאת בכדי שאנשים לא יבואו לחשוב שיש בכלל מקום לדיון.

הגאון הצדיק הרב יואל כהן שליט"א אמר טענה אחת חזקה 'המציאות חזקה יותר מכל דמיון'. 

עוד סיבה למה אין צורך להתווכח איתכם, היא משום שזה כל כך מופרך שעוד עשרים שנה כולכם תהיו בטיסה מהירה מחוץ ליהדות, אשר על כן אין שום צורך להתווכח איתכם, זה סתם ביטול תורה.

 

אגב, אני צאצא של אדמור"י קאליב. מה שאתה בודאי לא.

בהנחה וזה מבוסס תורניתמושיקו

למה שתעניין אותי התיאוריות מה זה גורם?

 

זו גישה הלכתית ..

 

ואגב מי שאתה קורא להם 'אלוקיסטים' הם אחוז מזערי (או ליתר דיוק הרבה פחות ממנו) מחסידות חב"ד שמשום מה רק מתחזקת ומחזקת אחרים בתורה ומצוות ויראת שמים כך שהיחס בהתאם

ומה היא העבודה זרה שלך?אריק מהדרום


למה עבודה זרה? היום כולם נהיים חבדניקים,מושיקו
אולי בכל זאת אומר איזו טענההאריאלניקהנאמן

לא בשביל לשכנע אותך. אלא אולי בעיקר כדי לשכנע יהודים תמימים (באמת) שלא ליפול ברשתכם.

 

ראשית אבהיר שהרבי מבחינתי היה צדיק גדול ועובד ה' גדול, ובעל רוח הקודש גלויה. אולם הוא לא היה משיח (זאת שמעתי מהרב אליהו זצ"ל בעצמו) ואף לא בחזקת משיח (עי' ברמב"ם הלכות מלכים מהן ההגדרות למשיח וראה שהרב זצ"ל לא ענה על אף אחת מההגדרות). אמי שתחיה אף שלחה מכתב לרבי בחייו והרבי השיב לה. אני כשלעצמי איני מרוחק מן החסידות (אני אחד הנצרים הבודדים לאדמו"ר מקאליב).

 

ואסביר. בכל הכיתות המשחיות שהמיטו חרבן על עם ישראל - הנצרות והשבתאות, זה החל כך שלב ראשון - מנהיג כריזמטי שסוחף אחריו קהל חסידים. שלב שני - המנהיג הופך להיות המשיח (בה"א הידיעה). שלב שלישי - המשיח (בין לפני פטירתו ובין לאחריה) - הופך להיות אלהים. אצל יש"ו זה ידוע. וש"ץ היה חותם 'אני ה' אלהיכם'.

 

הערתי תתחיל על המשפט המצוטט בסוף תגובותיך "העם היושב בציון-יושב בארץ ישראל, ארץ מיוחדת שאין דוגמתה – ואין המדובר כלל במדינה שבין מדינת סוריה ולבנון וירדן ומצרים". איני יודע מה פירוש משפט זה בצורתו המקורית. אולם מסתבר שאתה מבין זאת, כמו שאחרים בודאי מבינים זאת, כהפיכת ארץ ישראל לדבר אידיאלי א-גשמי, שאינו מתוחם בגבולות כלשהם. ולכן כשם שאני כאן שוכן בארץ ישראל ומקיים מצווה (אולי?). כך גם אתה לפי דעתך מקיים את אותה מצווה "בבית רבינו שבבבל". דהיינו יש אמירה בחב"ד שחוזרת על עצמה והיא שלא הכל צריך להיות ע"פ אמות מידה הגיוניות ושכליות, אלא ככל שהדבר יותר לא הגיוני א-נורמאלי ומופרע הוא יותר קרוב אל האמת. 

כך בשינה בסוכה (שעל פי כל אמת מידה הלכתית אין שום היתר לחסידים שלא לישון בסוכה אולם אסור לחשוב בהגיון). כך גם לגבי ביטול סעודה שלישית. אותו דבר ל"כיסוי הראש" לנשים הנהוג אצלכם שלא די שאמרתם שדבר זה (פ"ן תשחיתון) הוא מותר, אלא שהוא "יותר טוב" מכיסוי ראש אמיתי. ש"אלהים אחרים" זה שם קדש. ועוד דוגמאות רבות. כמובן שעל כל סעיף וסעיף אפשר לתרץ תירוצים (בעיקר דחוקים). אולם כשהכל מצטרף ביחד יש כאן שיטה. שיטה המתעלמת מיכולת חשיבה הגיונית, המתעלמת מהמציאות (הגשמית וההלכתית) וממציאה לעצמה תורה חדשה. אמירה שהרבי הוא משיח/אלקים בכל גרסא שרק תירצו, היא חלק מהסתכלות לא הגיונית מופרעת וחסרת כל בסיס ביהדות. 

זה תואם דווקא את גישות הנוצרים, השצי"ם, וכן גישות קדמיוניות של ע"ז (איזיס ואוזריס) במצרים העתיקה. לזה אתם מתדמים ולא ליהדות. (ועי' בעלון בית משיח שיצא שנה שעברה על הימים הנוראים בחצר הרבי ותזדעזע מחחשבתך)

חבל. ממש חבל.

ומי התמים שחושב שבסופו של דבר השגעון הזה יפסק, צריך להבין שזה לא יקרה. החבדניקים הנורמאליים ("האנטים" כפי שהם מכונים בעגה החבדית) העדיפו מכל מיני שיקולים של 'אחדות החסידות', שלא להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, הסכמה למחצה עם המשיחיסטים ("הרבי משיח אך הוא לא חי" השקפה מבוססת מאוד אצל חלק מהאנטים. וכן השקפה של כדאי להתחזק מזה בימי הנעורים שכן זה עניין 'המשיח', בכל מקרה בבגרותם הם יתנערו מזה. דבר שלא קרה),ועוד סברות שונות ומשונות. מכל השיקולים האלה העדיפו האנטים שלא להלחם עם המשיחיסטים שנתגלגלו לאלקיסטים, ותוסיף על זה שתנועת הנוער 'צבאות ה'' היא כולה משחיסטית כך שהדור הבא בודאי לא יהיה "אנטי". לכן השגעון הזה לא יפסק (אגב מה המצחיקים האלה עושים? במקום לטפל בבעיה שלהם ולגדוע את המשיחיזם, הם פשוט צדים חבר'ה דתיים לאומיים שהם קצת יותר נורמאליים בשביל שיצילו להם את החסידות. זה מה שעומד מאחורי יריד החסידות ולא שום דבר אחר)

כך קרה שחסידות שלמה במודע ובלא מודע מוציאה את עצמה מכלל ישראל, והחסידים שמדברים על כך הרב יואל כהן ועוד מעטים כמעט שקולם לא נשמע. שכן הרבה יותר מגניב זה לצעוק 'משיח' בצבע צהוב, מאשר להיות "אנטי" אפרורי.

 

מרדכי היהודימושיקו

היה רצוי לרוב אחיו - למה לרוב ולא לכולם?

 

יש פירוש מענין מדוע אין את חנוכיה במשניות.. - שרבי לא אהב שהכהנים לקחו את המלוכה מבית יהודה.

 

אם תיקח את מחלוקות בית שמאי ובית הלל ותתרגם אותם לשפה עכשווית, השערות יעמדו.

 

ולסיכום, מחלוקות היו מאז ומעולם בעם ישראל, כל זמן שזה מבוסס הלכתית וע"י תלמידי חכמים גאוני עולם - אי אפשר לומר מילים חמורות שכאלו..

רוב הרבנים היו בעד ש"ץ והם טעוהאריאלניקהנאמן

הבעיה בחב"ד שאפילו אחרי שהם טעו הם לא מסוגלים להודות בטעות. ועוד אומרים שזו מחלוקת לגיטימית בתוך תחומי התורה. 

בתחילה טענת שאין לי טענות שאפשר להתווכח איתן. וכאשר אני מביא טענות מוצקות אין לך מה לומר חוץ מזה שזו מחלוקת לגיטימית.

זאת אומר לך ידידי, לומר שהרבי הוא משיח או אלקים (דבר שלא הכחשת שאתה חושב אותו. ואם זכור לי נכון מלפני כמה שנים, הכי נמי סבירא לך) זה מחוץ ליהדות.

מה זה אלוקים?מושיקו

רק חסידות מלמדת את מצוות יחוד ה' כראוי, בשביל  לידע שאין מציאות אחרת זולתו ,לייחדו לאוהבו וליראה ממנו, צריך  ללמוד חסידות בכלל  ובפרט חסידות חב"ד, עובדתית.

 

אפשר לנסות לתת פירושים אלו או אחרים אבל זה ללמוד את הדבר כראוי.

 

 

לקחת ציטוט אחד וממנו לשלול הכל  זה דברי הבל 

 

 

'מבוסס הלכתית'האריאלניקהנאמן

אגב אמרת מבוסס הלכתית. וכל עוד שזה 'מבוסס הלכתית' אין עם זה בעיה. 

רק אזכיר לך שפסיקתו של נשיא הדור מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בדבר שטחים תמורת שלום (פסיקה שאיני מסכים איתה וגם מרן הגרע"י חזר בו) זכתה לזילזול רב מצד חב"ד אע"פ שזה בודאי היה 'מבוסס הלכתית'. בסופו של דבר אם אתה וחבריך מחליט מה זה 'מבוסס הלכתית' אוי ואבוי לנו

הוא פרך את זה הלכתיתמושיקו

עדיין לא קם מי שיפרוך את דבריו על הנקודה הזו.

 

ראוי לציין שפסקים אחרים לא פרכו ואף הוזכרו ע"י הרבי בשיחותיו.

 

אגב מאיפה המקור לתואר נשיא הדור לגביו?

עכשיו הכל ברורהאריאלניקהנאמן

אם הרבי פרך דעה הלכתית של מישהו אחר, אז אותה דעה כבר לא נקראת 'מבוסס הלכתית' ואפשר לגחך עליה, למרות שהכל שם מפי ספרים וסופרים. אולם דעה שאומרת שהרבי חי/משיח/אלהים זה בכל מקרה מבוסס הלכתית, כי הרי זה עוסק ברבי.

חביבי אל תאתגר את מנת המשכל שלך יותר מדאי...

אתה אפילו לא יודע איזה רב פרך את זה הלכתית?מושיקו
🤔
תפתח ספרים ותבדוק היסטוריה לפני שאתה ממשיך את הדיון.
חבל אתה יוצא מזה לא משהו...
הרב עובדיה מעולם לא חזר בו מהפסק הזהאריאל יוסף

רק הבהיר שאינו שייך במציאות הקיימת שאין שום סיכוי לשלום:

 

עקרונית, הוא סבר עד יומו האחרון שבמקום שניתן למנוע בכך פיקו"נ - מותר ומצווה למסור שטחים.

עייניך הרואותאריק מהדרום

שהדבר האחרון שיביא חב"דניק לנטוש את אמונתו שהרבי הוא המשיח הוא לומר לו זאת.

כשאתה נכנס עם חב"דניק לויכוח הטחון הזה, קודם כל אתה גורם לו להתבצר בעמדות שלו ודבר שני תהיה בטוח שהוא מכיר טוב ממך את כל הטיעונים שהבאת ושתביא אי פעם.

אתה רוצה לשכנע אותם בצידקת דרכך? אל תפריע להם, הם כבר חושבים על זה לב וחושבים על זה הרבה, ולאט לאט אתה רואה חב"דניקים עוזבים אמונה זו בשו שו, אז אל תפריע.

 

יצויין שההשוואות המטופשות שלך בין הרבי לבין ישוע הנוצרי ושבתאי צבי הם ברמה של כיתה ח'-ט' בערך.

ואני גם יכול להראות לך הלכות תמוהות באלפים שהונהגו בידי גדולי ישראל.

לא קראת את דבריהאריאלניקהנאמן

לא השוותי בין הרבי ליש"ו וש"ץ ח"ו אלא בין החסידים ותנועת המשיחיות והאלוקיסטיות. ודי בזה אם חכמתך עמדה לך

תודה רבה על ההבהרהאריק מהדרום
ילד חצוף, תחזור לשחק בקקה עם ילדים בני גילך!

אתה קורא לעצמך נאמן לאריאל? אתה חושב שהזוהמה ששפכת כאן על חסידות גדולה בישראל תביא לבניין אריאל בקרוב? בכיסלותך הוכחתך שיש עוד בעיות של שנאת חינם.

אני מבין שסיימת לטהר את האינטרנט ואת העולם ועכשיו כל דאגתך שלא יפול אדם תמים חלילה לאמונה שהרבי הוא המשיח, מי שישמע, אז בחרת לבער את הנגע בפורום חב"ד בערוץ 7, במסירות נפש עליונה נכנסת לפורום של כת שאתה משווה לשבתאות ולנצרות רק כדי להציל נשמות יהודיות תמימות עם גישה לאינטרנט מהטעות הזו, עם ישראל מוריד בפניך את הכובע.

לך בכוחך זה ועוף לנו מהעיניים.
ממש בגרות למופתהאריאלניקהנאמן

האמת הבהרת לי למה אין שום צורך לדון עם רפי שכל כמותכם

מצויןאריק מהדרום
אתה אינטיליגנט מידי בשביל הפורום הזה, אתה מוזמן לא לחזור עד שתשוב בתשובה, חוצפן.
בוא נעזור לך, אם לא הבנת לבד.אלעד

נחסמת

ר שלום שכנא הוא צאצא של בעל המצודות המיוחס לדוד המלךחיה רוזאחרונה


האם הרב גינזבורג גם גדול בנגלה? הוא מעביר שיעורים בנגלה?חסדי הים
לכאורה כןמושיקו

עד כמה שידוע לי הוא לא מעביר

...ברגוע

אני חושב שיש לו ספר על סוגיות במסכת כתובות שמחבר בין הנגלה לנסתר

לפחות בעבר הוא העביר שיעורים כלליים בגמראהסטוריאחרונה
שהיו שיעורים ישיבתיים ברמה גבוהה מאוד, לכל דבר ועניין. (לא הייתי בעצמי, אבל שמעתי מכמה אנשים)
הערב - ליל ניטלמושיקו


מה החידוש?פיצוחית

ליל השחמט

יום יום חגאריק מהדרוםאחרונה
יש מצב מסבירים לי מי זה הרב גינזבורג??לילה כיום יאיר~
ומה הדרך שלו (חסידות או ישיבה) (חרדי חסידי דתי לאומי)??
הוא חבד"ניקאלעד


לא שאני אסביר מי זהפה לקצת
אבל לפי הידוע לי יש כמה גינזבורג ולא ברור על מי אתה שואל
נראלי מתכוונים פה למלאך.פיצוחית


בעיקרון חבדניק אבל עם דרך מיוחדת משלוברגוע

הוא נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, אם שמעת עליה במקרה..

חבדניק שמעביר את תורת החסידות בדרך קבליתמושיקואחרונה
יש מתלמידיו שמגזימים ביחס אילו.
אך העיקר שלומדים..