שיחה לפורים, מעובדת על-פי לקוטי שיחות חלק ל"ב.
לחץ למטה להורדת הקובץ:
20110316151448.pdf
בעניין "קם רבה - שחטיה לרבי זירא"
מצורף בפנים גם סיפור הקשור לתוכן השיחה...
פורים שמח לכולם! ושתיית "יינה של תורה" באופן של "עד דלא ידע"....
שיחה לפורים, מעובדת על-פי לקוטי שיחות חלק ל"ב.
לחץ למטה להורדת הקובץ:
20110316151448.pdf
בעניין "קם רבה - שחטיה לרבי זירא"
מצורף בפנים גם סיפור הקשור לתוכן השיחה...
פורים שמח לכולם! ושתיית "יינה של תורה" באופן של "עד דלא ידע"....
מצאתי וידואו מרגש וקולע: לצפיה בוידאו
ביום חמישי, ב' אדר ראשון תשנ"ב, נרצחה בקראון הייטס האשה הצדקנית מרת פעשא לאה לאפיין הי"ד, שנהרגה על קידוש ה'. בשבוע שלאחר מכן נשא הרבי מלך המשיח שיחת קודש בה זעק "למה עשה ה' ככה?!... ועל אחת כמה וכמה כשמדובר באשה צעירה, אמא לילדים קטנים שצריכים לאמם ויתגעגעו אחריה'...". לאחר מכן הסביר הרבי את גודל הענין דקידוש ה' שבמאורע באופן נפלא ואמר "אבל לאחרי כל העילויים וההפלאות שבקידוש השם ברבים . . זועקים בני ישראל להקב"ה: עד מתי?!... היתכן שלאחרי אריכות הגלות המר זקוקים עדיין למסירות נפש על קידוש השם של אשה צעירה אמא לילדים קטנים?!...● כעת, בעקבות המאורע המחריד בבומביי, הוציא לאור מכון 'לראות את מלכנו' את השיחה עם תרגום ללשון הקודש לתועלת אנ"ש והתמימים ● לצפיה בוידאו
במבצע שלום הגליל הרבי ציק למה עוצרים באמצע? למ לא נכנסים לבירות תוםסים תמחבלים ומעיפים אותם לכל עבר?- אלא, נותנים לחיילים להישאר בשטח במצב מסוכן בו הם חשופים לכל כשהם לא יכולים להגיב
צפו בוידאו:
מספר אחד המזכירים:אחרי ששת הימים היה אצל הרבי אריק שרון, כשהוא יצא מהחדר הוא שאל אותי, הרבי היה בארץ? אמרתי לו לא. הוא התפלא ואמר לי שמע מה היה ביחידות: הרבי שאל אותי למה לא בונים בשטחים שחזרו, עניתי שלא שייך לבנות כי אין תשתיות של מים חשמל וכו', הרבי אמר לי: תביא דוגמה של מקום, והבאתי לו דוגמה, הרבי הוציא עיפרון ושרטט על הנייר - מפה אפשר להביא חשמל ומפה אפשר להביא מים וכו'.
אמרתי לו – מה נראה לך? אם הרבי היה בארץ כולנו היינו שומעים, הוא לא היה מגיע כגנב או משהו כזה.
עוד סיפור :
פעם הרבי הראה לי (או אמר לי) ידיעה בניו יורק טיימס ששכם כתוב שבנורווגיה מצאו נפט והם מחפשים קונים. והרבי הורה לי ללכת למשרד הביטחון ולהראות להם את זה. הלכתי לסניף משרד הביטחון הישראלי בניו יורק והראתי להם את זה, והם אכן עשו עמם עיסקה. . . לפני כמה חודשים הייתי במשרד הביטחון והם אמרו לי שעד היום יש נמשך עדיין הקשר עם נורווגיה!
ועוד אחד:
שמעון פרס היה אצל הרבי ביחידות, והוא סיפר שלהוריו לא היו ילדים והוא נולד בזכות ברכה של הבעלזער רב, הרבי שאל אותו איך הוא מתנהג כך, אדם שנולד מברכה של הבעלזער צריך להראות אחרת, והוא ענה לרבי: ה' יעזור, הרבי אמר לו, התפקיד שלי זה להגיד ה' יעזור התפקיד שלך הוא לבצע, אתה רוצה להחליף את התפקידים ואתה תשב במקומי?
אלא פעם אחת שהוא דיבר עם הרבי או שבאמת זה לא היה...
http://dmag-pub.com/_data/ebooks/b69d3c9678/COL_PESACH.PDF.pdf
אבל הנה לך...
ויש לי בעיה ענקית עם המקום שאחיו זה משתייך אבל זו הוכחה חותכת מספיק נראה לי.
והנה עוד משו:
_________________
זה לפני היחידות והוא נכנס
כמו שמתואר בקטע למטה שמתחת לקישור
ואגב הוא גם אמר את זה בכמה וכמה הזדמנויות.
מה הרבי אמר בקשר לחיות טמאות? מותר להסתכל עליהם או להתקרב אליהם? ללטף אותם?
ולמה אסור?
בתור סיפור/סרט וכו' וכו' ולכאורה אפילו טיול סתמי
אבל למשל להסביר מה טמא ומה טהור וכדו' מותר
אם זה אסור איך אמורים להסביר לידלים את פרשת שמיני למשל?
או מה זה חמורו של לבן/בלעם/אברהם/מלך המשיח?
או הוי עז כאריה וכו'?
הרבי אומר בפירוש שמותר להראות חיות על מנת להמחיש סיפורי תורה ואגדות חז"ל.
בשיחת חיי שרה תשד"מ הרבי מתייחס לזה:
"
מבואר בכמה ספרים על-דבר הפעולה, שנפעלת באדם ע"י הראיה וההסתכלות: הן הפעולה לטוב - ע"י הראיה וההסתכלות בצורות קדושות וכיוצא באלה, והן הפעולה "למוטב" - ע"י הראיה וההסתכלות בצורות של בעלי-חיים טמאים וכיוצא באלה.
(שונה הדבר כאשר מסתכלים כדי לברך "משנה הבריות" או כדי להתבונן ב"מה רבו מעשיך וגו'", או להמחיש עניין תורני. מכאן גם מובנת ההליכה לגן חיות וכיוצא בזה).
ועל פי מה שנאמר (משלי כב, ו) "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה": מובן, שעניין זה צריך להיות בהדגשה יתרה בנוגע לילדי ישראל בגיל החינוך, מכיון שכל העניינים הנחקקים במחשבתם (ע"י ראיה, הסתכלות וכו') בהיותם בגיל החינוך, יש להם פעולה והשפעה על כל משך החיים - "גם כי יזקין".
וכמנהג ישראל, שכאשר התינוק יוצא לאוויר העולם - תולים מסביבו ומקיפים אותו בעניני קדושה, "שיר המעלות" וכו'. ומזה מובן גם לאידך - ההשתדלות שהתינוק לא יסתכל בצורות טמאות...
על-פי האמור לעיל אודות גודל הפעולה שע"י הראיה, מובן, שכאשר נותנים לתינוק צעצוע בדמות בעל-חי (מאיזה טעם שיהיה, מפני שהוא ילד קטן) - יש להשתדל לבחור צעצוע שהוא בדמות בעל-חיים טהור: בהמה טהורה, עוף טהור, דג טהור, וכיוצא בזה.
ועל דרך זה, כשהילד מתבגר ומתחיל ללמוד צורת האותיות, שאז מראים לו ציורים מסויימים כדי להקל בתפיסת צורת האותיות - יש להשתדל שבעלי-החיים שבציורים אלה יהיו רק בעלי-חיים טהורים. לדוגמא: כשמציירים לילדים אות אל"ף בדוגמת אדם הנושא שני דליי מים (אחד מלמעלה ואחד מלמטה), וכדי להמחיש יותר את הציור, מציירים נהר עם דגים, ועל שפת הנהר - חתול וכיוצא בזה, ישתדלו "לזרוק" את החתול ולצייר במקומו בהמה או חיה טהורה. וכיוצא בזה בשאר ציורים.
(ההוראה היא לא בנוגע לציורים של בהמות וחיות טמאות המדוברות בתנ"ך ובמדרשי רבותינו ז"ל שמלמדי תינוקות וכיוצא בזה מציירים עבור התינוקות בכדי להקל לימודם כו' או שמעתיקים סיפור מתנ"ך ומדרשי רבותינו ז"ל, שאז הרי זה לימוד ופירוש התורה).
וכמו-כן, מובן בנוגע להוצאה לאור של חוברות וכיוצא בזה שיש בהן ציורים ותמונות של בעלי-חיים, ועל אחת כמה וכמה בנוגע לחוברות המיועדות לילדים בגיל החינוך - שיש להשתדל שישתמשו בציורים של בעלי-חיים טהורים דווקא.
ישנו, אמנם, "מנהג המדינה" לקשר עניינים מסויימים עם ציור של... "עכבר" (!), או של חיה שאינה טהורה, ולדאבוננו, חדר הדבר גם בחוברות ובעיתונים ששאר הפרטים בהם על טהרת הקודש, אלא שמפני סיבה שונה ומשונה שאינה מובנת כלל, לא שמו לב, שיש להשתדל שיהודי (ובפרט ילד קטן) יראה רק דברים טהורים.
עניין זה מודגש ביותר כשמתכוננים לקיום הייעוד "את רוח הטומאה אעביר מן הארץ" (זכריה יג, ב) - ביטול והעברת כל העניינים, שהם היפך הטהרה. ולכן, צריכים לפעול בכל מקום האפשרי, שישתמשו אך ורק בציורים טהורים, ויתרה מזו - על טהרת הקודש."
וגם בתש"נ:"וכמדובר כמה פעמים על דבר הצורך בזהירות ממשחקים וציורים בדמות בעלי חיים שאינם טהורים, כדי שהילדים יראו רק דברים טהורים, ועד לדברים קדושים. ועד כדי כך שהזהירות בזה מתחילה תיכף ומיד כשנולד ויוצא לאויר העולם, שמניחים ותולים מסביבו דברים של טהרה וקדושה, ויתרה מזה, שהזהירות בזה מתחילה עוד לפני שנולד - בזמן העיבור, כידוע המנהג דנשי ישראל שבזמן העיבור נזהרים ביותר שלא להביט על דברים שאינם טהורים, כי אם, על דברים טהורים וקדושים".
(ש"פ אמור ערב ל"ג בעומר תש"נ)
בהרחבה: http://www.chabad.info/bm/index.php?magazine=bm_&status=goto_id&id=1669
תבין לבד שאפילו על נושא של שמירת העיניים לא צריך לדבר כי זה מובן מאליו.
שמירת העיניים וכו' זה שמירה של פרט בגוף, אבל מה שחב"ד מלמדת ובעיקר בתניא שכל הגוף יהיה כלי לקדושה ושירתע ו'יגעל' ממה שלא שייך לקדושה, גם אם זה לא דבר רע.
אם הרבי אמר שזה ממש אבל ממש לא טוב אז...
כדאי שנגדיר
מבחינתי זה אסור - ודיברתי על סתם להראות תמונה לילד של חיה
אבל
כמובן שזה מותר רק בדרך של סיפורי צדיקים וכד' ...כמו שהרבי כותב ומורה לנו.
ואגב מה שאהבתי זה שהרבי כותב שם- שחיה טמאה היא טמאה בכל מצב לא משנה אם זה חתול על החוף או משו דומה
ב"ה
http://www.col.org.il/חדשות_חבד_מדוע_אין_דובי_בבית_של_החבדניקים_59680.html
לתשובה בביקור בבית של חבר חבדני"ק שלי הבחנתי במשהו מוזר: לילדים לא היה אפילו דובי אחד לרפואה! מה יש לכם נגד הדובון החמוד?
תשובה:
חלילה, אין לנו נגד הדובון החמוד כלום... אך אם שאלת, נגלה את אוזנך שלא רק דובי לא היית מוצא שם: גם בובות של ארנבות, חמורים או חתולים לא היית מוצא בבית.
הסיבה לכך היא הצעה שהרבי מליובאוויטש הציע לפני כ-26 שנה כי ילדים ישחקו רק עם חיות טהורות וכשרות ולהשתדל ככל שאפשר שהסביבה בה ילדים גדלים תהיה מלאה רק בחיות ובבהמות כשרות.
הלכות הכשרות אומרות לנו אלו דברים מותר לאכול ואלו לא. הסיבה העיקרית לכך שאנו שומרים כשרות היא, כמובן, כדי לקיים את רצונו של האלוקים, אך פרשנים רבים מציינים כי ההבדל בין חיות כשרות ולשאינן כאלה הוא שבעוד החיות הכשרות עדינות יותר, אלו הלא כשרות אגרסיביות וטורפות. לפיכך אנו מצווים שלא לאכול אותם כדי שתכונותיהם השליליות לא יהפכו להיות חלק מאיתנו.
אולי, מאותה סיבה, אנו גם לא משחקים עם דובי: האם אנו רוצים שילדינו יתנהגו כמו דוב רעב? האם תכונותיו האגרסיביות של הדוב צריכות להיות דוגמה לחיקוי עבור ילדינו? או שמא נעדיף שהם יהיו עדינים כמו כבשים ודורשי שלום כמו היונה. כשהם משחקים עם בובות או מביטים על תמונות של חיות, נעדיף להציג בפניהם את החיות הכשרות המייצגות עדינות, רוגע וטהרה
וברגע שמישהו שומע חצי תשובה מזה הוא יכול להבין את זה לא כמו שצריך..
נקודה למחשבה לפני שכותבים
בין חב"דניק שיודע שהרבי הוא משיח לבין חב"דניק שאינו מאמין ?
בקטע היותר חיצוני ..יש תמונות של הרבי בבית? כותבים באיגרות קודש? הולכים לפי הרבי? נוסעים בכלל ל 770? כי יש יחי אדוננו בגדול!
איך אני יכולה להבדיל?
ויש רוב של חב"ד שאינו מאמין שהרבי מלך המשיח?
איך בכלל אפשר להיות חסיד חב"ד בלי להאמין שהרבי המשיח?!?! זה לא נשמע כ"כ הגינני..כי אם הרבי הוא האדמו"ר האחרון והרבי בעצמו אומר שהוא מלך המשיח איך אפשר לא ללכת לפי הרבי?
אשמח לקבל תשובות
תשובה כמעט ואין...
בקטע החיצוני את יכולה לראות: דיגלון, כיפה יחי כרטיסי משיח מחולקים
(זה לא אומר שאם אין אז הם לא כאלה)
בקטע של הדיבור- מדבר בהתלהבות סוחפת על הרבי מה"מ, נוסע ל770 לפחות פעם בשנה בתשרי/ יו"ד שבט/ י"א ניסן, מדבר על הרבי בלשון הווה
חדור בעניין של גאולה ומשיח- שמח מטבעו מנסה לנחדיר בכל דבר ועניין.
חדור בדבר מלכות
אלא שלא נחשבים לזה- בד"כ לא מדברים בהתלהבות על הרבי, אין להם סממנים חיצוניים, אם הם מדברים על הרבי אז זה בד"כ בלשון עבר וגם בלשון קצת שונה.
רוב חסידי חב"ד מאמינים שהרבי הוא מה"מ- רק שיש כאלה שאומרים שאין צורך לפרסם את זה
ויש כאלה שאומרים שצריך ובשיא השטורעם
וגם בהם יש מתונים יותר וקיצוניים יותר.
זה בכללי מה שידוע פה.
אני, ככל חסידי חב"ד (הלא משיחיסטים), מאמין ויודע שהרבי יגאל אותנו.
חיצונית, תוכלי לזהות אותנו כי אנחנו עם כיפה שחורה, וחליפה נטולת סמלים.
רובנו אינם כותבים באגרות קודש (רק לומדים אותם), אלא שולחים את מכתבינו לאוהל הק'.
תמונה של הרבי, זה הדבר הראשון שתולים בבית.
נוסעים לרבי בהתלהבות, ל770 ולאוהל הק'. (זה עוד סימן זיהוי, המשיחיסטים נוסעים רק ל770).
כן מדברים על הרבי בהתלהבות, לומדים את תורתו בחיות ומקשיבים ורואים את התוועדויותיו בוידאו.
אחרי החתונה, יוצאים בשליחות הרבי (בדרכים שאמר לעשות זאת) לכל מקום בארץ ובעולם.
סה"כ כולם עם אותה מטרה: להביא את הגאולה השלימה עכשיו נאו!
ולכן זה הגדרה עצמית זה כמו הגדרה של בחור חסידי- כל אחד וההגדרים שלו
אבל דבר ברור הוא שחיות והתלהבות קיימת בצד החי יותר. (לא אמרתי שבצד השני אין אבל יותר יש בצד החי )
הנה משו מעניין שקצת קשור לעניין
פילוח האתרים של חב"ד:
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=59422
עוד משו- שני נאומים בכנסת של בחורים מישיבת חב"ד באה"ק
אחד משיחיסט ואחד לא- תעשי בעצמך את ההשוואה ותגלי גם מי זה מה:
ממתצוגים בדגלי משיח וצהוב בכל פינה
לפי מה שאני שומעת פה.
איך הלא משיחיסטים מאמינים שהרבי יגאל אותנו וגם חושבים שהוא נפטר?
זה לא מסתדר.
אך המשמעותי מאוד
2 בחורים חבדיים נאמו בכנסת אחד משיחיסט אחד לא
המשיחיסט מדבר יותר בהתלהבות על הרבי מלך המשיח שליט"א ורואים מבחינה חיצונית כמובן.
והשני גם מדבר על הרבי אבל לא בהתלהבות כמו השני...ולא רואים כלום במראה החיצוני..
אז כל חסיד חב"ד שאני רואה בלי כיפת יחי או דגל משיח הוא לא משיחיסט?
אבל אם הם מאמינים שהרבי הוא זה שיגאל אותנו הם גם משיחיסטים!לא?
הם החליטו לקרוא ככה למשיחיסיטים- למרות שבאמת כל יהודי רוצה משיח
זה כמו עם החסידים- מי שהדביק להם את הכינוי היה דווקא המתנגדים
זה רק מראה על המהות האמיתית.
ולא תמיד מי שבלי כיפה או דיגלון הוא לא משיחיסט
יש כאלה שההורים שלהם מתנגדים
יש כאלה שאין להם ממש תנקודה
ויש כאלה שפשוט הולכים לפי החברים והישיבה בה הם לומדים
כולם חסידים כולם מאמינן וכולם מפיצים יהדות וחסידות בעולם, ומי שלא אז יש לו זמן להבדלים מחלוקות וכו' וכו'
תמיד היה חילוקי דעות באיל להבים את דברי הרבי, ולא רק במשיח.
זקני החסידים למשל של הדור שעבר הסבירו את דברי הרבי על מבצע תפילין שזה ברוחניות, ויש כאלה שחלקו עליהם ואמרו שצריך ללכת בפועל ממש.
כשם שפרצופיהם אינם שווים כך דעותיהםאינם שוות, אבל לא צריך להדגיש וללבות את החילוקים.
ואף תמך בזה...
ראה את הוידאו הזה:http://chabad.info/newvideo/video.php?id=2212
נשאלה פה שאלה- שענו עליה דווקא יפה מכל הכיוונים.
ובגוף ההודעה אתה כותב בעצמך שיש הבדל...
יש הבדל וזה לא אמור לתפוס מקום לגבי כל דבר.
לא יודע אם את צודקת או לא
לא יודע מה הרבי אמר
ומה לא אמר
ומה אמר שלא
אני רק מרגיש שהחשיבה שלך נורא נורא צרה, ושאת נתפסת לפרטים הקטנים הסטיגמטיים ומלבה אותם לגדי מחלוקת גדולה, שהרבי עצמו היה פותר בחיוך ותו לא
הוצאת לי את האותיות מהמקלדת

בחורה שאלה שאלה- ענו לה בלי יותר מידי מחלוקת
אח"כ הביאו טענה שגדולי החסידות אמרו שמבצאע תפילין זה רק ברוחניות
הבאתי קטע וידאו של הרבי שאומר שממש לא.
ואני ממש לא סטיגמטית- ההיפך!!!
שיש הבדל- אבל בכל זאת אוהבים
ולכולם מטרה אחת ברורה- להביא את הגאולה האמיתית והשלימה נאו!!
וידוע ההבדל בין אחידות לאחדות....
ב"ה
אתר הגאולה
http://www.hageula.com/news/chabad/5994.html
חב"ד שטורם
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=48269
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=48241
חב"ד אינפו
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59859
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59799
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59830
חב"ד און ליין
http://www.col.org.il/חדשות_חבד_רבני_ומשפיעי_חבד_להתאחד_בלימוד_משיח_60148.html
אולי ככה הוא המשיח יבוא יותר מהר..
א. רב מהציבור הדתי לאומי - שעשה מחקר של 8 שנים בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172
ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302
ב. וכן עוד מחקר חדש [יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
ג.מחקר שקובע כי בעל התניא עסק בגאולה והרבי אמר שהוא מלך המשיח
יש לי ספקות שהרבי הוא המלך המשיח והוא חי בגוף גשמי.כי אני יודעת את זה טוב מאוד!.אבל סתם רציתי להתעניין מה זה בכלל הצד ה"מתנגד".
"הנה הנה משיח בא"
שיחה של הרבי מעובדת לפרשת השבוע (ויקרא), לפי לקו"ש חלק ל"ב (שיחה א)
קובץ 'קטן' ינעים לכם את שולחן השבת
(לקבלת הקובץ השבועי במייל: w770770@gmail.com)
ש"ש
ניגון "האחים מסלאוויטה.
(יש על זה סיפור משו עם כיפה........)
תודה!
כל אחד יספר פה מה יהה אצלו בהתוועדות.
אז פה התוועדו 4 אנשים מכל הקשת הפוליטית ביניהם הרב והמשפיע
והיה ממש יפה לראות איך כולם מדברים על נקודות ממה שהם יודעים
זה אנשים ששנים היו אצל הרבי בהזדמנויות שונות
כל אחד הביא תנקודה שלו
הנקודה שמישו אמר שם זה :
שפעם הוא היה בפגישה עם כמה אנשים והיה שם אחד
שאמר לו" חב"ד אתם תמיד אןומרים גאולה , משיח
אז תחיו נאת זה אפילו שזה נשמע הזוי
אתם הרי הראשונים שיצאתם עם מבצע תפילין נש"ק
כולם צחקו עליכם הסתכלו ככה במוזרות
אבל היום אחרי 20-30 שנה כולם כמוכם
חב"ד כולם אחריכם.- אתם פורצי הדרך
אז במקום להגיד הגאולה כבר כאן, והרבי אומר שהנה משיח בא
תחיו את זה, פשוט תחצינו את זה החוצה
תתלו מודעות תראו לכולם איך זה לחיות גאולה
ואלי יצחקו עליכם אבל תכלס אם זה לא יקרה עכשיו עוד כמה שנים כולם יהיו כאלה
אתם פורצי הדרך בהכל, אתם הראשונים- ולהיות ראשון זה מחייב..
שנזכה
זה היה בפגישה של כמה אנשי עסקים עם אותו שליח-
אני מחפשת בבקשה את השם של הניגון של הסיפור הבא
בקיצור אני צריכה לדעת איזה ניגון ניגנו בסיפור!)
:זה היה ברוסיה והייתה כנראה איזה מגיפה שהרבה אנשים מתו בה!היה איזה אחד שדאג לקבור אותם בלילה אז מה הוא עשה כל היום הוא היה חופר קברים ובלילה הוא היה קובר אותם ,לפעמים היה נשאר קבר פתוח ובגלל שאסור להשאיר קבר פתוח הוא היה נכנס ושוכב שם כל הלילה!!!
יום אחד הוא חפר יותר מדי קברים ו2 קברים נשארו פתוחים והוא היה צריך להשיג עוד מישו שישכב בקבר הפתוח!
אף אחד לא הסכים עד שמישו הסכים אבל הוא אמר לאותו חסיד שהוא מפחד לשכב שם כל הלילה אז החסיד הציע שהם ינגנו בייחד ניגון וכך לא יפחדו!
עכשיו השאלה היא איזה ניגון זה היה
זה לא חידון זה פשוט שאני חייבת תניגון הזה!!!
תודה מראש!
למישו יש עוד סיפור איך נוצר ניגון אשמח לשמוע תודה!!!
שחזר מחודש החגים אצל הרבי , כידוע שמגיעים מהרבי עושים התוועדות וחוזרים על החסידות ששמעו מהרבי, אבל החסיד לא זכר שומדבר מכל המאמרים והחסידות ששמע וראה,- חוצ משלושה משפטים-תקעו בחודש, בחודש השביעי, שובה ישראל.
אנשי עיירתו ,שגם היו אנשים פשוטים- שמחו לשמוע את דברי החסידות מהרבי- שחיברו על זה את הניגון- תיקעו בחודש.
הרבי שליט"א לימד כל שנה ניגון בשמחת תורה
שנה אחת הרבי לימד את המילים האדרת ואמונה על המנגינה של הימנון צרפת
ואמר שע"י זה מעלים לקדושה את הקליפה הקשה ביותר של צרפת לקדושה.
אחרי כמה זמן צרפת שינתה את מנגינת ההימנון שלה
מארש נפולוין
זהו שיר שמושר בידי החסידים במוצאי יוה"כ
הרבי אומר שכל הניצחונות של נפוליון היו בגלל ששרו שיר שמח וככה ניצחו
מיד אחרי יוה"כ- גמר ימי הדין- שברור שניצחנו במשפט וע"כ מנגנים את מארש נפוליון כאות ניצחון
בס"ד
רציתי לשאול איך בדיוק מניחים תפילין על"פ חב"ד כמה כריכות..?
נוהגים להניח תפילין בעמידה. מוציאים את התפילין של יד ומניחים על פרק הזרוע השמאלית בין המרפק לכתף, במקום גובה הבשר הנקרא "קיבורת" (מי שכותב ביד שמאל מניח על יד ימין). לאחר שמברכים : "... אשר קידשנו במצוותיו וציונו להניח תפילין" מהדקים את הרצועה שבתוך הקשר וכורכים את הרצועה שלוש פעמים סביב הזרוע, כצורת האות "ש", ועוד שבע כריכות סביב הפרק שבין כף היד והמרפק.
בקבוצות של ,2,4 , 1
.על הכף יד 2 כריכות בצורת ד'
באצבע שלוש כריכות
בס"ד
אגב תודה רבה..=] !
עמ' רסא או משו כזה
בסידור עם תהילים- זה בין הסידור לתהילים
ב"ה
התאריך כ"ז באדר (ובפרט כשזה אדר א' בשנה מעוברת) טומן בחובו משמעות עמוקה ביותר בקרב חסידי חב"ד בפרט, ועבור עם ישראל בכלל. היום בדיוק לפני 19 שנה, כ"ז אדר א' בשנת תשנ"ב (1992), התרחש אירוע בריאותי ('סטרוק' לפי הגדרת הרופאים) לרבי מיליובאוויטש, בשעה שביקר בציון הקדוש של חותנו, מורו ורבו, כבוד קדושת האדמו"ר הריי"צ. (הרבי הקודם זצוק"ל). מאז אותו אירוע, חל שינוי משמעותי בהנהגתו של הרבי: הוא הפסיק לירד להתפלל ביחד עם הציבור בבית המדרש, ואף ההתוועדויות פסקו לחלוטין. לאחר תקופה, במהלך שנת תשנ"ג, החל הרבי שוב לצאת אל הקהל, אך לא כדרכו על בימתו הקבועה, אלא במרפסת שנבנתה במערב 770 במיוחד לשם כך.
כמובן שבראיה חיצונית שלנו, כל זה נראה לכאורה רע מאד: האירוע המוחי ('סטרוק') של כ"ז אדר א' תשנ"ב, לאחר מכן האירוע המוחי הנוסף והחמור הרבה יותר שאירע שנתיים לאחר מכן ובאותו יום בדיוק!!! בתאריך כ"ז אדר תשנ"ד (שהייתה שנה רגילה ולא מעוברת), ואח"כ כמובן ההעלם והסתר הגדול ביותר שאנו חווים מאז ג' תמוז תשנ"ד, שמאז ועד לרגע זה איננו יכולים אף לראות את הרבי בעיניים גשמיות.
אלא, שבספר ישעיהו פרק נ"ג, כבר מתוארת באופן מפורש ביותר הסיבה למצבו הבריאותי הרעוע של מלך המשיח בפסוק:
"אכן חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם, ואנחנו חשבנוהו נגוע, מוכה אלוקים ומעונה".
כלומר שאמנם בהסתכלות חיצונית, מה שניתן לראות זה שהרבי לכאורה חולה מאד וכ'ו וכ'ו...
אלא שרק מהתבוננות במקורות מגיעים להבנה, שסיבת חולייו של המשיח היא בגלל שהוא נוטל על עצמו את הייסורים על כל העוונות והחטאים של כולנו ("חוליינו הוא נשא"), בתור נשיא עם ישראל ונשמה כללית המכילה בתוכה את כל נשמות עם ישראל שבדורנו, עד כדי כך שבגמרא, על אף העובדה שהוא כשלעצמו מהווה כמובן את תכלית השלימות, מכונה המשיח בכינוי "מצורע"!
רק בדרך זו של הצמדות למקורות היהודיים, שהם כידוע נצחיים ואינם משתנים, יודעים אנו כי זו איננה המציאות האמיתית, אלא מדובר בסך-הכל בהעלם והסתר. לפיכך, השאיפה והציפיה שלנו הייתה ונותרה אחת ויחידה: מחכים שהרבי יחזור! מחכים שאנו נחזור לראות את הרבי בעיני בשר! לראות את המציאות האמיתית בה לא חל כל שינוי, ולקבל עם כל עם ישראל את המלכות בהכרזה ושירה:
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.
לקראת כ"ז אדר בשבוע הבא - חב"ד כולה מתאחדת סביב המטרה האחת והיחידה: לפעול את זירוז התגלותו של הרבי ע"י עריכת התוועדויות אחדות בכל מקום ומקום, והכל על מנת לטכס עצה ולחשוב מה עוד ניתן לעשות שעדיין לא עשינו להבאת הגאולה השלימה בפועל ממש!
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=59928
ב"ה
ראו תגובה מס' 60
http://www.col.org.il/חדשות_חבד_חבד_מתאחדת_בואו_ליטול_חלק_בהתוועדויות_ארציות_מיוחד_60258.html
יש בחסידות שתי מושגים:
ביטול היש וביטול במציאות - המציאות כרגע היא ביטול היש
כדי להגיע למעלה של ביטול במציאות צריך לצרף את
הרבנים יחזקאל סופר מירושלים וזמרוני ציק מבת ים
שאוחזים חזק בדיעותיהם על חי וקיים
כיום יש לנו אפשרות להתאחד ולכן יש לשים את הנקודה
הזו בצד בשביל האחדות ולחזור אליה בדיון הלכתי ראוי
הייתי אצל הרב סופר בבית ואצל הרב זמרוני במשרדו
ולשניהם יש טענות חזקות
הצלחתי למצוא בשתיהם אמת ולתווך בין שניהם אמרתי את
הדברים בתשרי השנה ב770 כשהתוועדתי עם התמימים משני
הסוגים והם אהבו את החידוש .
כפי שהרבי לוקח דיעות מהרמב"ם והרמב"ן ומראה איך ששניהם נכונים
ומתווך ביניהם לעצם התיווך הוא כרגע בשלבי כתיבה לאחר שקבלתי אישור
מהמשפיע שלי כעת אני מבקש ממכם אנו השפיעו עליהם שיצטרפו לרשימה
ולכל אלו שלא מקבלים אותם נכון שהם עשו טעויות כך נגד שולחן ערוך אך
נדון אותם לכף זכות שרצו לעשות טוב והתבלבלו זה קורה לכולנו בחיי היום יום.
בן ציון גגולה -שליח המלך המשיח לגדולי ישראל
בית חב"ד - אדמ"ורים
שיחה מרתקת של הרבי לז' אדר:
של ישראל רפאל בן מלכה
בתושח"י.
תודה מראש!!
הופעה במעלות יום שני י' אדר א'(14.02.11 למניינם) בבית הכנסת זכור יעקב -כולל מעלות התורה.
בשעה 8:00 בערב.פתוח לציבור הרחב
הופעה במגדל העמק יום רביעי י"ב אדר א'(16.02.11 למניינם)
איש קשר:052-7670913 פתוח לציבור הרחב.
הופעה בקרית שמונה מוצ"ש פרשת פקודי כ"ט אדר א'(05.03.11 למניינם)
איש קשר:052-8249034 פתוח לציבור הרחב.
הופעה בתל אביב יום ראשון ל' אדר א'(06.03.11 למניינם) פייברג 13 תל אביב (ליד שינקין)
איש קשר:שורשים:03-6853440 בשעה 8:30 בערב.כניסה 15 ש"ח
פתוח לציבור הרחב.
הופעה ברעננה יום שני א' אדר ב'(07.03.11 למניינם)
איש קשר:054-5556533 פתוח לציבור הרחב .