שרשור חדש
הרבי שלנו...חשבשבת

וידאו פשוט מדהים

 

http://chabad.info/newvideo/video.php?id=2212

נא להתפלל לרפואה - דחוףאות והדר

רפואה שלמה לרות בת גבי שעוברת ניתוח מאוד מסובך היום

תודה

פרק כ'מושיקואחרונה

 

תהילים פרק כ

א  לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב  יַעַנְךָ יְהוָה, בְּיוֹם צָרָה;    יְשַׂגֶּבְךָ, שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.
ג  יִשְׁלַח-עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ;    וּמִצִּיּוֹן, יִסְעָדֶךָּ.
ד  יִזְכֹּר כָּל-מִנְחֹתֶךָ;    וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.
ה  יִתֶּן-לְךָ כִלְבָבֶךָ;    וְכָל-עֲצָתְךָ יְמַלֵּא.
ו  נְרַנְּנָה, בִּישׁוּעָתֶךָ--    וּבְשֵׁם-אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל;
יְמַלֵּא יְהוָה,    כָּל-מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ.
ז  עַתָּה יָדַעְתִּי--    כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה, מְשִׁיחוֹ:
יַעֲנֵהוּ, מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ--    בִּגְבֻרוֹת, יֵשַׁע יְמִינוֹ.
ח  אֵלֶּה בָרֶכֶב,    וְאֵלֶּה בַסּוּסִים;
וַאֲנַחְנוּ,    בְּשֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר.
ט  הֵמָּה, כָּרְעוּ וְנָפָלוּ;    וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ, וַנִּתְעוֹדָד.
י  יְהוָה הוֹשִׁיעָה:    הַמֶּלֶךְ, יַעֲנֵנוּ בְיוֹם-קָרְאֵנוּ.

אני חב"דניקיתלחיות באמת

ובזמן האחרון החב"דניקים מתחילים קצת לעצבן אותי, במקום לעשות מה שהרבי אומר הם כל היום רבים על שטויות!

לדוגמא?בת מלך!
אהבתיאנונימי (פותח)

שואלת: "לדוגמא?", ואז פותחים את התגובה והתשובה מוכנה שם...

אייייחשבשבת

זה לא מה שמעצבן אותה אני בטוחה

 

מעצבן אותה שאנשים לא מקבלים דעות של אחרים כמובן מאליו שאם הוא בן אדם שונה אז גם דעותיו יכולות להיות שונות....

 

ופה אתה נופל!!!

 

מי שרב, זה מי שאף פעם לא האמין ברביhaim770

ב"ה

גם המשיחיסטים וגם מה שנקרא האנטים.

מה אומרים בר"ה: שניה לראש ולא לזנב

לא אומרים שניה ראש, ראש יש רק אחד, כשיש "ראשי חב"ד" זה מפלצת אם כמה ראשים.

אבל רוב רובם של חסידי חב"ד הם אנשים שלא הכפת להם אם זמרוני או אהרונוב, יואל כהן או קרינסקי או גרונר או מי שלא יהיה חושב את עצמו כ"ראש" הם רוצים באמת להיות מסורים ל"ראש בני ישראל".

מי שלא מאמין ברביאנונימי (פותח)

זה מי שתובע את הבית דין שלו לבית משפט, וחושב שלקבוע את הרכב אגו"ח זה תפקיד של שופט. למשל.

אהממ....חשבשבת

מאירוביץ תפסיק כבר להיות ילד קטן...

 

הגיע הזמן לגדול אתה תמיד מנסה לערב פוליטקה פנימית וחיכוכים בכל שרשור שיש...

 

דיברו פה על עניין כללי ,להזכירך- בכל צד יש את הקיצוניוצת שלו..

 

והשתלטות אהרונוב על אגו"ח היתה בהחלט ביריונית...

ואין שום טעם לזה שמינו אותו על סמך ש.... וש...

 

ואני לא אוסיף וארחיב בדבר המצער.!!

עם כל הביקורת, ויש ביקורתאנונימי (פותח)

מה לעשות, זה הבי"ד שלנו. אסור שתהיה הפקרות. אם כל אחד יעשה לפי מה שהוא מבין (גם אם הוא בטוח) תהיה אנרכיה שהרבי רצה למנוע. בשביל זה הרבי מינה רבנים.

הרבי לא נתן אישור לרבנים שלךוקחים שוחדחשבשבת

ואת זה אני יודעת ממידע אישי והיכרות קרובה- האמן לי

 

בית דין שלא יכול לעמוד באיומים שלא יהיה בי"ד!!!!

אולי תפסיקו???+mp8אחרונה

אם בא לכם להתפלמס- יש שיחה אישית, זה לא המקום.

הרבנית חיה מושקא ע"ה - 23 שנים להסתלקותהמשיח נאו

ב"ה

כ"ב שבט תשמ"ח (1988) זהו יום שלא ישכח לעד אצל חסידי חב"ד. ביום זה השיבה את נשמתה ליוצרה הרבנית הצדקנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה.

הרבנית חיה מושקא, בתו של רבי יוסף יצחק שניאורסהן (האדמו"ר הרי"צ, הרבי הקודם של חב"ד), נישאה בי"ד כסלו תרפ"ט (1929) לרבי מיליובאוויטש מלך המשיח.

חייה של הרבנית היו מסכת מופלאה של מסירות נפש ואהבת ישראל עצומה עד אין קץ, והסיפורים המתהלכים אודותיה מגלים לנו רק טפח קטן מאישיותה הנפלאה.
אולם מכל אינספור המרכיבים המדהימים באישיותה- הדבר הנפלא ביותר היה צניעותה!
חרף היותה אישה למנהיג הגדול, מי שכל העולם צמאים לדבריו - היוותה הרבנית את שיא הענווה והצניעות וברחה מכל צל של כבוד.

פעם הגישו לרבי מעטפה עם שמות לברכה, והמעטפה הייתה צמודה לאחד מזירי הפרחים שהרבנית קיבלה ליום הולדתה. בקבלו את המעטפה הגיב הרבי בפליאה, והורה למסור לרבנית את המעטפה באומרו: גם היא יכולה לברך!

באחת משיחותיו הק' (שנאמרה בתאריך כ"ב שבט תשנ"ב- יום השנה הרביעי להסתלקות הרבנית), מבאר הרבי את משמעות השם "חיה מושקא", שמה של הרבנית, עפ"י החסידות, באומרו:
"חיה" (מלשון חיים) מרמז וקאי על כללות חיי הנשמה (חלק אלוקה ממעל ממש), שנמשך ממקור החיים בעצמותו ית'.

בחיות (הנשמה) גופא ישנם בכללות ב' דרגות:

(א) חיות פרטי (פנימי) - אור וחיות הנשמה אשר מתלבשת באופן פנימי ופרטי בהגוף (ובכחות הפנימיים)

(ב) חיות כללי (מקיף הנשמה) - שלמעלה מהתלבשות (באופן פנימי) בהגוף (ובכללות - הרי זה מתבטא בכחות המקיפים, רצון ותענוג.

ויש לומר שב’ ענינים אלו מרומזים בב’ השמות "חיה מושקא": "חיה" כוונתו (בעיקר) על החיות פנימי, שמחיה את הגוף בדרך התלבשות פנימית, ו"מושקא" - שזהו "מין ריח בשמים" ומברכין עליו בורא מיני בשמים, ולכמה דיעות הרי זה אחד מאחד-עשר סממני הקטורת (מור) - כוונתו למקיף הנשמה, כידוע שריח הוא ענין של מקיף (לא כמאכל שטועמים אותו והוא נכנס בפנימיות ונעשה דם ובשר כבשרו), וריח משיב את הנפש [שלכן מברכים "בורא מיני בשמים" במוצאי שבת, "כדי להשיב את הנפש שהיא דואבת ליציאת השבת בשביל הנשמה יתירה שהלכה כו'"], כי ריח (שמגיע למקיף הנשמה) יש בכחו להמשיך חיות חדשה בהגוף. עד יתירה מזו - הנשמה נהנית מן הריח.

ובכללות - בהחמשה שמות שנקראו לה (להנשמה), נפש רוח נשמה חיה יחידה - "חיה" קאי על נפש רוח נשמה (פנימיות), ו"מושקא" (ריח) קאי על יחידה (מקיפים).
ובפרטיות יש לומר - ש"חיה" קאי על חיה שבנשמה (מקיף הקרוב אל הפנימי), ו"מושקא" - יחידה (מקיף דמקיף, נשמה לנשמה). עד - לעצם הנשמה (שלמעלה מהחמשה שמות שנקראו לה), שמשם בעצם ממשיך הריח חיות חדשה (והנאה ותענוג) בנפש האדם.

וכאשר שתי תיבות אלו ("חיה מושקא") באות יחד כשם אחד של אדם אחד, הרי זה מורה על חיבור ואיחוד של שני הענינים יחד - שהגילוי של מקיף ועצם הנשמה (אחד עשר, כנגד הי"א סממני הקטורת) נמשך ומתלבש (לא רק באופן מקיף, כפי שזה ע"י ריח בלבד, אלא גם) באופן פנימי בהגוף ובעשר הכחות הפנימיים.

ויש לומר, שזה בא מבחינת יחידה שבנשמה כפי שהיא מאוחדת עם היחיד שלמעלה - "יחידה לייחדך", ויתירה מזו - מעצם הנשמה ("לה") כפי שהיא מאוחדת עם עצמותו יתברך, "ישראל וקוב"ה כולא חד" - שהוא נעלה הן ממקיפים והן מפנימיים, ולכן יש בכחו לחברם ולאחדם, את כל החמשה שמות יחד בגלוי.

(עד כאן משיחתו הק' של הרבי מה"מ כ"ב שבט תשנ"ב)

כאמור, ביום רביעי, כ"ב בשבט תשמ"ח (10 בפברואר 1988) נפטרה הרבנית חיה-מושקא, לאחר מחלה קצרה.

הרבנית שחשה שלא בטוב, הובהלה לבית-רפואה. בהגיעה למקום ביקשה כוס מים, בירכה עליו "ברוך אתה ה'... שהכל נהיה בדברו" והחזירה את נשמתה ליוצרה.

את דרכה האחרונה, עשתה הרבנית בהלוויה ענקית המתאימה למלכה. למעלה מ-15 אף איש ליוו אותה ובראשם טורי אופנועים משטרתיים, שהובילו את הלוויה לבית-העלמין בקווינס, שם נטמנה בסמיכות לאביה, אדמו"ר הרי"צ.

בימים ובחודשים שלאחר הפטירה, הירבה הרבי לצטט את הפסוק "והחי יתן אל לבו", שמשמעותו היא-פטירתו של אדם קרוב צריכה להביא לפעולות חיוביות - הליכה בדרכיו של הנפטר וייזום פעולות לעילוי נשמתו.

לאחר שהרבי יצא בקריאה להקים מוסדות על שמה, הוקמה בירושלים בשנת תשמ"ט מדרשת "אור חיה" - מרכז תורני לנשים, בו מתקיימים שיעורים בשפות שונות ביהדות, עם דגש על פנימיות התורה כפי שהיא מוארת בחסידות.

יה"ר שדרכה של הרבנית, מסירות נפשה למען כלל ישראל, ענוותנותה ונועם הליכותיה- שכל אלה יהיו נר לרגליהן של כל נשות ישראל, אשר "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים, ובזכותן ניגאל בגאולה השלימה בקרוב ממש!"

זכיתי לעמוד על קברה בכ"ב שבט+mp8אחרונה

הלוואי שייענו כל התפילות!!

שנזכה במהרה לראות פני משיח!!

דבר תורה לשבוע פרשת תרומהמושיקו

סיכום שיחת פרשת "תרומה" ליקוטי שיחות חלק ל"א עמ' 142-148


1.פתיחה:מהפסוק-"וערת אילם מאדמים וערת תחשים ועצי שיטים" (כה, ה) מפרש רש"י-"ועצי שיטים":"ומאין היה להם במדבר?, פירש רבי תנחומא:יעקב אבינו צפה ברוח הקודש שעתידין ישראל לבנות משכן במדבר והביא ארזים למצרים ונטעם וציוה לבניו ליטלם עימהם כשיצאו ממצרים".


2.שאלה 1:מדוע רש"י מסביר את הפסוק באמצעות דברי אגדה ומדרש ולא בצורה פשוטה, כפי שהט"ז מסביר שבני ישראל קנו מתגרי האומות או כדעה נוספת שהיה יער סמוך להר סיני שמשם כרתו את העצים?


3.תשובה אפשרית:מהפסוק בפרשת "ויקהל" (לה,כד) "וכל אשר נמצא איתו עצי שיטים", משתמע שהעצים היו כבר בידי ישראל לפני הציווי על בניית המשכן. (אבל לדעת הרבי זה עדיין הסבר דחוק).


4.הביאור בפשטות:בלשון הכתוב "ויקחו לי תרומה" מדובר על פעולת לקיחה. מדוע לא נאמר "תתנו" בלשון נתינה?, כי לשון נתינה יכול ליפול על דבר שכבר נמצא, אבל גם על דבר שעוד לא נמצא. לקיחה-היא רק אחרי שקיים כבר הדבר בפועל. היו גזברים שעברו בין כל בני ישראל ולקחו מהם את הציוד הנדרש לבניית המשכן, ולאחמ"כ הביאו את הציוד למשכן (ספורנו), והמשמעות היא שכל הדברים כבר היו קיימים אצל בני ישראל ורק היה צריך לקחת את זה מהם.


5.הסבר נוסף:אם היה כתוב בלשון נתינה, משמע שיש חיוב לתת, וגם לעשות כל מה שביכולת האדם המצווה כדי שתהיה נתינה, כולל גם כריתת עצים או קנייתם. אבל לשון קיחה (ככה הרבי אומר), תוכנו שמצד הנותן הכל מוכן ורק חסר מעשה הלקיחה של הגזבר.


6.שאלה 2:מכיוון שבני ישראל היו יכולים להשיג עצים במדבר בדרכים שנאמר לעיל, מדוע היה צריך יעקב אבינו להשתדל 200 שנה לפני כן (לפני בניית המשכן) להביא ולנטוע את הארזים במצרים?


7.תשובה אפשרית:יעקב ידע על ציווי השם על מלאכת המשכן שיהיה בלשון "תקחו", שכפי שהזכרנו לעיל, צריך שהדברים כבר יהיו מוכנים בידם כדי לקיים "לקיחה", ולכן יעקב אבינו ציווה על הבאת ונטיעת הארזים.


8.ביאור בדרך הרמז:רש"י מפרש "פירש רבי תנחומא", ש"יעקב אבינו צפה ברוח הקודש וכו'", מכיוון שעניין זה הוא נחמתן של ישראל.
כאשר בני ישראל שרויים בגלות קשה במצרים עם גזירות קשות ושעבוד נורא, הם שואבים נחמה ותנחומין כל משך זמן הגלות, כאשר הם רואים במו עיניהם את עצי הארזים שיעקב כ"כ טרח להביא ולנטוע, כיוון שצפה ברוח הקודש שבני ישראל יצאו משם יום אחד ויבנו משכן במדבר. וכולם ידעו מהציווי שציווה יעקב שכאשר יצאו ממצרים, יצטרכו לקחת את הארזים איתם, והדבר נתן להם נחמה וכוח לסבול את הגלות.
כלומר:אם הצורך היחידי בעצי השיטים היה בשביל המשכן, את זה היו יכולים להשיג באמצעות קנית או כריתת עצים, אבל כדי שתהיה נחמתן של ישראל, ואח"כ גאולת ישראל, הוצרך שיהיו עצי שיטים במצרים כבר מתקופת יעקב.


9.סיכום:רבינו בחיי כותב שהגלות נמשלה להליכת בני ישראל במדבר, ותכלית הליכה זו היא "לבנות משכן במדבר"-זאת אומרת, לעשות במדבר ומהמדבר משכן לו ית'. ובגמר עבודה זו זוכים לקיים "ועשו לי מקדש" כפשוטו בבניין בית המקדש.
והכוח להתגבר על הגלות הוא בזכות ה"ארזים" של יעקב שמרמזים על הצדיקים, כמו שנאמר "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה" (כפירוש הכלי יקר). ובמיוחד נאמר על נשיאי ישראל. והשייכות ליעקב אבינו דווקא-נשיא ר"ת "ניצוצו של יעקב אבינו" (כמו שכתב המגלה עמוקות), וכמו שיעקב דאג לאחד את כולם, כך גם נשיא ישראל בדורו דואג לאחד את כל העם.
וזוהי נחמתם של בני ישראל, שאפילו כאשר הם נמצאים בגלות, יש להם את ה"ארזים" שנטע יעקב אבינו בכל דור ודור ("ראה הקב"ה בצדיקים שהם מועטין, עמד ושתלן בכל דור ודור"). ואותם "ארזים" נמצאים מעל לגלות ונותנים כוח לבני ישראל לא להתפעל מהגלות, אלא להתגבר עליה ולבנות משכן במדבר.
ואז זוכים לגאולה האמיתית והשלימה ע"י הרבי מה"מ נשיא דורנו

והנה עוד משו חזקחשבשבתאחרונה
"יחי אדוננו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"(= נחמה =)

הרבי אנחנו מחכים לך תגיע בבקשה!!!!
 

יחי מלך המשיח שליט"א!!!!בת מלך!אחרונה
32 שנים עברו והרבי שוב צדק..מושיקו

 

"..אפילו אם ערב הסעודית תבטיח - לא יודעים כמה זמן זה יחזיק, ולא יודעים כמה זמן יחזיק זה שיושב שם על הכסא.
 
ולא צריכים לשם כך להיות פוליטיקאי גדול או חכם גדול בתכסיסי פוליטיקה ומלחמה - ידוע שהדבר הכי לא נורמלי שיכול להיות ישנו בערב הסעודית:
 
ישנם שם שלשה אנשים ממשפחה אחת שיש להם הכנסה של עשרות מליארדי דולרים מידי שנה בשנה, הדבר היחיד שמחזיק אותם, הוא: חלק מהכסף מנוצל עבור שכירת חיילים שיגנו על עורם ועל בשרם, ומשלמים להם במיטב בכסף ובזהב עבור היותם "שומרי ראש" - או כפי שקוראים לזה שם - והם מגינים על שלשה או עשרה אלו או על משפחה שכל ההכנסה - שכאמור, מדובר בעשרות מליארדים מידי שנה בשנה - תיכנס לרשותם של אותם מספר אנשים!
 
- לפני מאה שנה יכלו לחשוב שיתכן כזה מעמד ומצב: מכיון שלעם שחי שם לא היה שכל והם היו לחוצים, ולא היה מי שיספר להם את האמת, וכן לא היה מי שיספר להם שיש בכוחו כו' וכו', במילא - כך יכלו לחשוב - זה יכול להחזיק כך עוד ריבוי שנים.
 
ההוכחה הראשונה שזה לא יתכן - היתה ברוסי': כאשר היה אז כל המהפיכה התלחשו אז שלא שייך במציאות שלאחרי שלש-מאות שנה שיושב על כסא מלכותו - יבואו לפתע מספר איכרים ומספר חיילים וירצו להורידו מכסא מלכותו, "היה-לא-תהיה"!
 
לאחר-מכן - כאשר ראו שזה קרה - עמדו כל האומות מסביב וטענו, שמובן שמאחר ורוסיה היא מדינה "פראית" ("ווילדער פאלק") עם סדרים "פראיים" ("ווילדער סדרים") והרבה מדבריות, וכל מיני סוגים של דברים "פראיים" ("ווילדער זאכן") - מתאים ל"פראיותם" ולמדינתם שיקרה כזה דבר.
 
ראו למה נקיטת עמדה זו הביאה: אשר "מצפון תפתח הרעה" - זה התחיל ברוסיה ומשם המהפכות התפשטו לכל המדינות כולם - ולא למדו מכך מאומה!
 
זה לא היה רק בעבר - אלא גם בימינו ממש, אשר זהו כל העניין שהיה בפרס ומדי: אשר הוא ישב על מלכותו ושכר חיל שלם שישמור עליו, ויחד עם זה הוא שלשל לכיסו (לא מליארדים כערב הסעודית, אבל) הון עצום.
 
אזי הגיעו כאלו שהיה להם חשק לכך, ובנוסף לכך "מצפון תפתח הרעה" - אשר היא שלחה אנשים לכל מקום שהם הסבירו את העניין - אשר זהו עניין שמובן על-פי שכל: ניגשים לאנשים ואומרים להם: הקשיבו! אתם הרי מליונים והם רק שלשה, ארבעה, עשרה וחמשה-עשר אנשים... וגם אלו המנגדים עליהם - הם אנשים שכורים, וכאשר יבטיחו להם שיתנו להם פי-שניים, פי-שלושה או ארבעה - מדוע שיגנו על שלש-עשרה אנשים נגד שלשה-עשרה מליון - זה לא "משתלם" להם!
 
ועל-דרך-זה במדינות הקטנות שמסביב לערב הסעודית - שגם בהם ישנו מצב "פראי" ("ווילדער מצב") שמספר אנשים - אחד או שניים - מקבלים מהעם הון עצום עבור דברים "פראיים". ואפילו אם הם יאמרו שאין אלו דברים "פראיים" - בכל אופן אין זה לטובת שאר בני המדינה, ובני המדינה הם פי-מליון או שתי מליון או שלש מליון מאותם מספר אנשים.
 
אשר לפי"ז היו צריכים להבטיח את-עצמם ממצב זה - עכ"פ במשהו - ולמעשה: בפרס לא הבטיחו את-עצמם כלל, וכן בערב הסעודית לא הבטיחו את-את עצמם כלל. הדבר היחיד שהבטיחו את-עצמם על-ידו - שלחו נשק לפרס, אשר נשק זה נפל עכשיו לרשותם של אלו שהדיחו אותו מכסאו, וחלק ממנו נמצא כבר ברוסיה - אלא שעושים מכך סוד.."
 
(משיחת מוצאי שבת פרשת תשא, תשל"ט)
 
32 שנים עברו, וכעת מתברר שוב - הרבי צדק.
 
ההסכם מצרים תיכף כבר לא יהיה שווה את הנייר שהוא חתום עליו, שלטון איסלאמי קיצוני אנטי-ישראלי ישלוט שם, והם ישארו עם מה שהבאנו לסאדאת - שטח ענק עליו יכולים להתאמן בלי סוף ולבסוף גם לתקוף רח"ל היל"ת.
שיחות הרבי על טו בשבט מתאים לילדיםאנונימי (פותח)

ב"ה

 

רציתי לדעת היכן אני מוצאת שיחות קלות של הרבי על טו בשבט מתאים לילדים.

יש בספר בשם 'מעיין חי'מושיקואחרונה

יש שם שיחות מעובדות לילדים

 

ויש גם את 'הרבי מדבר אל ילדי ישראל'

השבת יו"ד שבט - 60 שנות נשיאות!משיח נאו

ב"ה
השבת חל התאריך המיוחד יו"ד שבט, בו מציינים 60 שנה לנשיאותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח.
לפני 61 שנה, ביום יו"ד שבט תש"י(1950), שחל גם כן בשבת קודש עפ"י הקביעות של אותה שנה, הסתלק רבי יוסף-יצחק שניאורסון (הרבי הרי"צ), שהיה נשיאה השישי של שושלת חסידות חב"ד. פטירתו היכתה בהלם רב את רבבות החסידים שהיו פזורים בעולם ועסקו בשיקומם לאחר השואה הנוראה.

על פי הכלל שקבעו חז"ל ש"אין דור שאין בו כמשה", משמעות הדבר היא שבכל דור חייב להיות אדם, שהוא מנהיג את הדור ומורה לו הוראות.
בדרך כלל חילופים בנשיא הדור קרו באופן של "ובא השמש - וזרח השמש, עד שלא תשקע שמשו של זה כבר זורחת שמשו של זה", כלומר שלא יכול להיות רגע שאין לדור מנהיג...

החסידים ההמומים חיפשו את אותו מנהיג שינהיג את הדור, שיתן הוראות, שיענה תשובות לבעיות.
בקיצור, הם חיפשו את הרבי - ראש בני ישראל. את נשיא הדור שהינו קיים בכל דור - ניצוץ של יעקב אבינו.

במשך שנה תמימה הפצירו החסידים ברבי מה"מ שיסכים לקבל על עצמו את הנשיאות! ורק כעבור שנה זה קרה... בהתוועדות לרגל יום השנה לפטירת מורו וחמו רבי יוסף-יצחק, פתח הרבי ואמר את מאמר חסידות בשם "באתי לגני". לאמירת המאמר הידוע לא היה שום הסבר אחר, מלבד הסכמתו של הרבי לקבל על עצמו את הנשיאות. גולת הכותרת של המאמר היא שבו הרבי קבע חד משמעית את תפקידו המיוחד של דורנו, הדור השביעי לחסידות חב"ד, וכלשונו הק´ של הרבי: "והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין. דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על-פי בחירתנו ולא על-ידי עבודתנו ובכמה עניינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל-מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי-אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא".

מאותו רגע ואילך, החסידים בכל רחבי העולם ששו ומיהרו להתקשר אל הרבי, שהחל מנהיג את עם ישראל ביד רמה.
תוך תקופה קצרה נשלחו על ידו שלוחים לרחבי העולם, על מנת לבסס שם את החיים היהודיים, להיות כתובת לכל עניין, גשמי ורוחני, עבור המוני היהודים שחיים ברחבי העולם כמו גם עבור אלפי המטיילים הישראלים, ועוד והוא העיקר - למלא את התפקיד העיקרי של דורנו שאותו כאמור הגדיר הרבי במפורש במאמר קבלת הנשיאות "באתי לגני": להביא את השכינה ולהורידה בפועל לעולמנו בגאולה האמיתית והשלימה!

אין שום ספק שהיום, כאשר אנו עומדים לאחר שישים שנה לנשיאות הרבי, אנו יכולים לקבוע בוודאות כי התפקיד התבצע בשלימות, וכפי שהרבי עצמו הודיע והכריז בשנים תשנ"א-תשנ"ב (1991-1992) - שהעבודה היחידה שנותרה כעת היא קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש, שאת זה עושים בין היתר ע"י הכרזת הקודש:
"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"!

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל, שבת של התעלות רוחנית מיוחדת. גוט יום טוב!

מישהו יכול להסביר לי על י' בשבט של חב"ד?בל"חית
בשני מיליםמושיקו

יום ההסתלקות של הרבי הקודם ויום קבלת הנשיאות (=אדמורו"ת) של הרבי שלנו.

הנה הסבר קצר...חשבשבתאחרונה

בתאריך י'-י"א שבט בשנת תשי"א קיבל על עצמו הרבי מלך המשיח שליט"א את כתר נשיאות חסידות חב"ד באופן רשמי.

בחודשים כסלו וטבת בשנת תשי"א, רמז הרבי בשיחותיו השונות כי הוא מוכן לקבל את הנשיאות, אך הדבר לא היה באופן מוחלט.

בכ”ו בטבת פורסמו בעיתונות היהודית בניו-יורק ידיעות בהן פורסם כי חסידי חב”ד קיבלו על עצמם את הרבי כממלא מקום של אדמו”ר הריי”צ. בידיעות גם נכתב על כתבי התקשרות שהוגשו להרמ"ש, וכי קבלת הנשיאות הרישמית תהיה בי’ שבט תשי”א.

כאשר נודע הדבר לרבי, ביקש מהרב חודקוב להכניס הכחשה בשמו לכל העיתונים. הרב חדקוב גילה זאת לזקני החסידים, והם נכנסו לרבי והתחננו בפניו שלא להכניס את ההכחשה. רק לאחר תחנונים רבים נעתר להם הרבי.

שבוע לאחר מכן, ביום ג’ בשבט, פורסמו מודעות רשמיות מטעם תנועת חב”ד על קבלת הנשיאות הצפויה.

במוצאי י’ שבט תשי”א נאסף קהל החסידים להתוועדות עם הרבי ב-‏770. כשעה לאחר תחילת ההתוועדות, קם החסיד הישיש הרב אברהם סנדר נמצוב וביקש מהרבי בשם כל הקהל לומר דא"ח.

ואכן, בשעה עשר וארבעים דקות, פתח הרבי ואמר את המאמר ד”ה “באתי לגני”, בהקדימו כי במאמר שניתן לי’ שבט על ידי הרבי הקודם, נאמר וכו’.

לאחר י’ שבט הודפסו בלנקים חדשים עליהם התנוסס שמו הק’ של הרבי, ועליהם הרבי כתב את מכתביו.

חשוב להוסיף את דבריו של הרב יוסף וינברג: “חסידים מספרים שלאחר ההסתלקות, כאשר הרבי סירב בכל התוקף להפצרותיהם של זקני החסידים לקבל את הנשיאות - מי שהשפעתה הייתה מכרעת, זו הרבנית חיה מושקא נ”ע, שעם כל צניעותה וענוותנותה וההקרבה הגדולה שנכפתה עליה, היא שהתבטאה בנחישות כי יש להמשיך את העבודה”.

אדמו"ר שליט"א מבאר (בשבת פרשת בשלח, וש"פ יתרו וכ"ב שבט תשנ"ב), כי על פי פנימיות התורה המספרים יו"ד וי"א רומזים לדרגת ההשתלשלות והדרגה שלמעלה מהשתלשלות, ויו"ד-י"א בחודש הי"א, רומזים לשלבים המכריעים בחדירת הגילוי שלמעלה מהשתלשלות, בהשתלשלות.

 

הסבר מורחב יותר פה :

http://www.chabad.co.il/chabadpedia/index.php?title=%D7%99%22%D7%90_%D7%A9%D7%91%D7%98_%D7%AA%D7%A9%D7%99%22%D7%90

 

 

אגב מושיקו- שתי מילים לא שני...

לחיים! לחיים!חשבשבת

חג ההתקשרות -60 שנה-לרבי מה"מ שליט"א.

שנזכה להיות מקושרים באמת!!

תפילותבת מלך!

כמה תפילות נשים חייבות ביום לפי חב"ד?

כמה תפילותמושיקו

נשים חייבות ביום עפ"י הלכה? שו"ע?

 

נשים מקפידות על שחרית ומנחה בלבד!חיים שלמה
וזו דעת ההלכה בענין...חשבשבת
דיני ומנהגי תפילה לנשים
איזה קטעים בתפילה חשוב שאישה תתפלל? האם נשים צריכות לומר הלל? ומה לגבי תפילת ערבית? אישה המתפללת בבית, האם יש לה לקבוע מקום מיוחד לתפילה? ומה עושים כאשר תינוק בוכה באמצע התפילה? ● דיני ומנהגי תפילה לנשים ובנות, מאת רבה של כפר חב"ד, הרב מרדכי שמואל אשכנזי (נערך על ידי בנו הרב שלום בער אשכנזי) ● לקריאה
הרב מרדכי שמואל אשכנזי
יט אב ה'תש"ע (30.07.2010)
סדר התפילה

• נשים מברכות כל ברכות־השחר כיוון שהן חייבות בברכות־הודאה כמו האנשים, וכן אומרות "יהי רצון" שיוצאים בו ידי חובת תפילה דאורייתא. לכן גם עליהן לברכן מיד בבוקר, קודם האכילה וקודם ההתעסקות בענייני הבית. ויכולות הן להתעסק בענייני הבית קודם תפילת שמונה־עשרה מכיוון שהן משועבדות לענייני הבית.

• "נוהגות הנשים שיודעות ללמוד (=לקרוא), להתפלל כל סדר התפילה כמו האנשים אין פחות, מפרשת העקדה עד סוף עלינו לשבח", וכמובן שכל זה הוא לכתחילה.

• תפילת נשים הרצויה כוללת את הקטעים הבאים: ברכות־התורה וברכות־השחר, "הריני מקבל", "אדון עולם", עקידה, "לעולם יהא" עד "וידבר... זאת תורת", פרשת־התמיד שהיא "וידבר... צו את בני ישראל", "ושחט", פרשת־הקטורת ודי לומר "אתה הוא" עד "לדורותיכם". כמו כן צריכות לומר "ריבון העולמים" המופיע לפני "איזהו מקומן".

• כמו כן יאמרו "הודו" ופסוקי־דזמרה וג' פרשיות קריאת־שמע עם ברכותיה, לפניה ולאחריה.

• מצוות עשה מדאורייתא להתפלל בכל יום, ותקנו חז"ל להתפלל תפילת שמונה־עשרה שחרית ומנחה, ואף נשים חייבות בכך וכלשון רבנו הזקן "וכן עיקר".

• לפיכך "כיוון שהם [=הנשים] חייבים בתפלת שמונה־עשרה, יש להם לסמוך גאולה לתפילה", היינו להתפלל שמונה־עשרה מיד לאחר ברכת 'גאל ישראל' בלי להפסיק ביניהם כלל.

• כן אומרות: "אשרי", "למנצח.. יענך", "היום יום" ו'שיר של יום', "קווה", "אין כאלוקינו" ו"פיטום הקטורת", "עלינו" עד "אך צדיקים". תהילים.

• נשים שהן עסוקות ואין להן פנאי להתפלל כל הנ"ל, יאמרו: ברכות־השחר וברכות־התורה, פרשת־התמיד ופסוק "ושחט", פרשת־הקטורת עד "לדורותיכם" (ובדיעבד די באמירת "אתה הוא... בתורתיך").

•"שמע ישראל" ו"ברוך שם" ויכוונו בקריאה זו לקבל עליהן עול מלכות שמים , פרשת "ואהבת", ברכת "ויציב" עד "גאל ישראל" אשר דבר זה הוא חובה ממש לכל אישה ומקיימות בזה מצווה דאורייתא של זכירת יציאת־מצרים, ובלשון רבנו הזקן "זכירת יציאת מצריים שהוא מצוות עשה שלא הזמן גרמא שמצוותה ביום ובלילה, לפיכך יש להם לברך הברכה על יציאת מצרים שהוא אמת ויציב" , ומיד בסמיכות לכך יש להתפלל שמונה־עשרה.

• נשים שיש להן ילדים ומשום כך הן עסוקות מאוד בגידולם ובענייני הבית, בדיעבד ובשעת הדחק אם לא מצאו זמן כמה דקות פנויות במשך היום בכדי להתפלל שמונה־עשרה, אם אמרו ברכות־השחר ופסוק "שמע ישראל" מתוך כוונה לקבל עליהן עול מלכות שמים בקריאה זו, וברכת "ויציב" עד "גאל ישראל" – יש להן על מה לסמוך להסתפק בכך. ובמקרה זה תאמר ברכת "ויציב" ואם יתפנה לה זמן תתפלל שמונה־עשרה אף שתפילה זו אינה 'סמוכה לגאולה'.

דיני תפילה

• כדאי להשתדל להתפלל שחרית לפני השעה הרביעית של היום
ועל־כל־פנים עד חצות היום.

• "ברוך שאמר" אומרים "בניגון ובנעימה כי הוא שיר נאה ונחמד".

• כאשר אומרות פסוקי־דזמרה יש לומר לכל הפחות "ברוך שאמר", "אשרי" ו"ישתבח", אך אין לברך "ברוך שאמר" ו"ישתבח" בלי לומר ביניהם פרק מפסוקי־דזמרה. וכן אין לדבר עד לאחר סיום תפילת שמונה־עשרה.

• כמו כן, פסוקי־דזמרה נתקנו לאומרם קודם (קריאת־שמע) תפילת שמונה־עשרה, ולכן אם כבר התפללה שמונה־עשרה ורוצה לומר פסוקי־דזמרה לאחר שמונה־עשרה – תאמר את המזמורים בלי ברכות "ברוך שאמר" ו"ישתבח".

• בקריאת־שמע עדיף לשבת ואם עומדים אזי לכל־הפחות יש לעמוד במקום אחד ולא להסתובב באמירת פסוק "שמע ישראל" (ו"ברוך שם") .

• אישה הקוראת כל קריאת־שמע תכפול המילים "ה' אלוקיכם אמת" כפי שעושים האנשים.

• 'תחנון' אינן צריכות לומר, ואם אומרות – יש להשמיט את י"ג מידות הרחמים המתחילות ב"ויעבור ה'" הנאמרות רק בציבור.

• צריך לעמוד ב"ה' מלך", ב"ברוך שאמר", ב"ויברך דוד" עד "תפארתך" ויש מוסיפים לעמוד עד "אתה הוא ה' האלקים", ב"ישתבח" (ולמעשה נוהגים לעמוד מ"ויברך דוד" עד לאחר "ישתבח" כדי לעמוד באמירת השירה, ואפשר להקל בזה). לשמונה־עשרה נעמדים במילים "תהילות לא־ל עליון". תפילת "עלינו לשבח" בעמידה.

• תפילת מנחה הרצויה היא: פרשת־התמיד ופסוק "ושחט" (כפי שאומרות בבוקר). "אשרי" ושמונה־עשרה. "עלינו" ו"אך צדיקים".

• חשוב לציין שתפילת שמונה־עשרה במנחה היא חובה כמו בשחרית ולכן בשעת הדחק תתפלל שמונה־עשרה בלבד. ויכולה להתפלל גם בזמן בית־השמשות עד צאת־הכוכבים.

• אמירת 'הלל' היא רשות אך נהגו לאומרה ככל המצוות התלויות בזמן שנהגו הנשים לקיימן, ולכן יכולות גם לברך על ה'הלל'.

• תפילת 'מוסף' של שבת, חג וראש־חודש – המנהג הוא שמתפללות, ויש הסוברים שתפילות אלו הן חובה.

• נשים פטורות מתפילת ערבית אך חייבות מדאורייתא בברכת "אמת ואמונה" עד "גאל ישראל". ואם זמנן בידן – רצוי שיתפללו כל תפילת ערבית.

• מי שנזכרה בלילה שלא בירכה בשחרית ברכת־התורה ורוצה ללמוד או לומר 'קריאת־שמע שעל המיטה', עליה לברך תחילה ברכת "אהבת עולם" שלפני שמע־ישראל והיא נחשבת לברכת־התורה. ותגיד מיד לאחר הברכה פסוק כלשהו, כדי לסמוך לימוד לברכת־התורה.

ורצוי לעשות זאת גם אם אין בדעתה ללמוד עוד בלילה זה (וכמובן שכל זה נאמר בתנאי שלא התפללה ערבית ולא בירכה ברכת "אהבת עולם" כחלק מהתפילה, שאז יצאה ידי חובתה בכל מקרה).

• 'קריאת־שמע שעל המיטה' שהוא לשמירה – כל הנוסח, ולפחות ג' פרשיות שמע וברכת "המפיל".

• מנחה בערב־שבת מתפללות לפני הדלקת הנרות. ואם לא הספיקה – תתנה בשעת ההדלקה שאינה מקבלת שבת לעניין שתוכן להתפלל תפילת חול.

• בליל־שבת צריכות לכתחילה להתפלל תפילת שמונה־עשרה של שבת כדי לקיים מצוות זכירת השבת בתפילה (חוץ משמיעת ה'קידוש') כיוון שחייבות במצוות זכירת השבת בתפילה כמו האנשים. ואם שמעה קידוש לפני שהתפללה – אינה חייבת להתפלל לאחר מכן שמונה־עשרה של מעריב (אך כמובן צריכה לומר ברכת "ואמונה"). וכן בליל יום־טוב צריכות להתפלל שמונה־עשרה וכנ"ל.

• בשחרית ומנחה של שבת יש יותר חיוב להתפלל מכיוון שהן פנויות יותר.

• כדאי מאוד להתפלל שמונה־עשרה של מעריב במוצאי־שבת ולומר נוסח "אתה חוננתנו" ורק אחר־כך לעשות מלאכה, ולא להסתפק באמירת "ברוך המבדיל". ואם התפללה ושכחה "אתה חוננתנו" תגיד אחרי התפילה "ברוך המבדיל בין קודש לחול" (ודין זה הוא גם באנשים).

• נשים מריחות את הבשמים ומסתכלות באש בהבדלה ויש נשים המקפידות לברך בעצמן.

• אישה שהתפללה וטעתה בתפילה כגון ששכחה לבקש גשם חורף או הזכירה או בקשת גשם בקיץ, וכן במקרה ששכחה לומר "יעלה ויבוא" בימים ובתפילות שחייבים לומר בהם "יעלה ויבוא" – חוזרת על תפילתה כמו האנשים, כיוון שלא עלתה לה תפילה והיא חייבת בכך כמו אנשים. ונראה, שאפילו בתפילת מעריב שהיא רשות בשבילה – אם טעתה, לא עלתה לה תפילתה ואם רוצה שתיחשב לה לתפילה עליה לחזור ולהתפלל.

• וכן בברכת־המזון אם שכחה לומר "רצה" או "יעלה ויבוא" – חוזרת כמו האנשים.

• צריך להתפלל בבגד נקי ומסודר ולא בבגד־השינה או בגד המיוחד לניקיון הבית.

• צריכה לקבוע מקום קבוע בבית להתפלל בו, שלא יבלבלוה בני הבית.

• צריך להתפלל עם גרביים ונעליים כדרך שעומדים לפני מלך.

• נטילת־ידיים לפני התפילה: אם יודעת בוודאות שנגעה בטינופת (או במקומות המכוסים בגוף, חיכוך בראש, צואת האוזן או האף) צריכה ליטול ידיים פעם אחת על כל יד, ונטילה זו נעשית על־ידי שפיכת מים על האצבעות עד מקום חיבורן לכף־היד. ותיקח עוד מים בכף־היד ותשפשף כפות הידיים זו בזו. ואם אין מים או שנגעו בטינופת באמצע תפילת שמונה־עשרה שאי־אפשר לזוז – יכולה לנקות על־ידי שפשוף הידיים בכל דבר שמנקה כדוגמת קיר, שולחן וכדומה. וכמובן שכל זה לתפילה או קריאת־שמע אך לאמירת ברכה או ללימוד – אפשר לנקות את הידיים על־ידי שפשוף בכל דבר, גם אם יודעים בוודאי שהידיים התלכלכו מטינופת.

• אם תינוק בוכה באמצע שמונה־עשרה ומפריע לה להתרכז, מותר להרגיעו על־ידי רמז בתנועה אך לא בהשמעת קול של גערה וכדומה. אם אין ברירה, אפשר לגעור. ואם גם זה לא מועיל – אפשר לגשת אליו או להתרחק ממנו אך בלי להפסיק בדיבור. ויש להשתדל שלא להפסיק באמצע שלוש הברכות הראשונות או שלוש הברכות האחרונות. בשאר הברכות יש להפסיק בין הברכות ולא באמצע ברכה. ותתחיל שוב מהברכה שפסקה בה, ואין משנה כמה זמן נמשכה ההפסקה. כל זה במקרה שהפסיקה מעצמה, כתוצאה מחוסר אפשרות להתרכז בתפילה. אך אם הפסיקה כתוצאה מאונס וכגון שהילד נפל וחייבים לרוץ אליו – במקרה זה כמובן שמפסיקה בכל מקום בו אוחזת וכן יכולה לדבר אם צריכה, וכאשר חוזרת להתפלל צריך לראות כמה זמן הייתה ההפסקה: אם הפסיקה כשיעור הזמן שבו בדרך־כלל היא מספיקה לסיים את כל תפילת שמונה־עשרה – עליה לחזור לתחילת שמונה־עשרה. לעומת זאת, במקרה שההפסקה הייתה פחות מפרק־הזמן הזה – אזי אם לא דיברה במהלך אותה הפסקה – חוזרת היא למקום שבו אחזה בתפילתה. ואם הפסיקה באמצע הברכה, ממשיכה מאמצעה. ואם דיברה – באמצע הברכה – חוזרת לתחילת הברכה שאחזה בה. ואם הפסיקה באחת משלוש הברכות הראשונות – חוזרת לתחילת מונה־עשרה. אם הפסיקה באמצע שלוש הברכות האחרונות חוזרת לראשיתן, דהיינו ל"רצה".

• אין להחזיק תינוק על הידיים בשעת התפילה לפי שהחשש שמא ייפול מסיח את הדעת מהתפילה. ואם אין ברירה – אפשר לנענע את העגלה תוך כדי תפילה.

(באדיבות העלון "הכפר של הרבי", היו"ל על ידי ועד כפר חב"ד).  
וואי תודה רבה על התשובה שלך ממש עזרת לי חשבשבת!בת מלך!אחרונה
את הדבר המדהים הזה כל אחד חייב לדעתחשבשבת

ב"ה.
 
דף עזר ללימוד הדבר-מלכות * ש"פ בא תשנ"ב
גילוי עצמותו ית' לנשמה בגוף

 


מושגים מרכזיים בשיחה
 
נשמה בגוף (ס"ג ואילך). דירה בתחתונים. ישראל וקוב"ה כולא חד (ס"ה ואילך). ביטויים בתוכן זה מופיעים בשיחה עשרות פעמים, ובהם עיקר הביאור שבשיחה:
בכמה וכמה מקומות מבאר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שבגאולה האמיתית יתגלה כיצד יהודי הנמצא כאן למטה נשמה בגוף הוא מהות אחת עם הקב"ה בכבודו ובעצמו, "ישראל וקוב"ה כולא חד" (ראה ש"פ תצא תנש"א, ש"פ תולדות תשנ"ב, ועוד). ובזה מתמלאת בשלימות התאווה של הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים, "ושכנתי בתוכם" – בתוך כל אחד מישראל.
והתמיהה פשוטה. אפילו משה כאשר רצה לראות את כבוד ה' נאמר לו "לא תוכל לראות את פני, כי לא יראנו האדם וחי". כיצד אם כן תוכל נשמה בתוך גוף מוגבל, להיות מהות אחת עם הקב"ה ולא להתבטל במציאות [כמבואר בס"ח בשיחה].
ועל כך מבואר בשיחה, שזה אכן היה פחדו של משה כשה' רצה לתת לו את הגילוי הבלתי מוגבל של "אתפריעו כל נהורין" [כמבואר בס"ג בשיחה]. וזו היתה הנתינת כח המיוחדת מאת הקב"ה הכל יכול, שמשה כנשמה בגוף יוכל לקבל את הגילוי הכי נעלה של עצמותו יתברך [כמבואר בס"ד בשיחה]. כך זה היה בגאולת מצריים, וכך ויותר מכך יהיה בגאולה האמיתית והשלימה [כמבואר בס"י בשיחה].
[אפשר לקשר זאת עם שיחת י"ג שבט תש"י: "הענין של הרביים הוא הכנה לביאת המשיח, בביאת המשיח יהיה ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר, ובתור הכנה לזה עצמות ומהות העמיד עצמו בגוף גשמי".
וזהו ג"כ תוכן שיחתנו, שעצמותו ית' התגלה למשה רבינו בהיותו בגוף גשמי, כהכנה לגילוי עצמותו ית' לכל ישראל החל ממתן תורה ועד לגאולה האמיתית].

 

מבנה השיחה
 
פתיחה. התבוננות בשמה ותוכנה של הפרשה.בתחילת השיחה מעלה נקודות שיתבארו במהלכה:
מדוע השם "בא אל פרעה" מבטא כל כך את תוכנה של פרשת הגאולה (ס"א). ומהי ההוראה מ"בא אל פרעה" כעת, אלפי שנים לאחר גאולת מצרים וביטול קליפת פרעה (התחלת סעיף ב).
 
ביאור (חלק א). "בא אל פרעה" – גילוי העצמות לנשמה בגוף (סעיפים ב-ד).פותח בדברי הזוהר אודות שרשו של פרעה בקדושה, "אתפריעו ואתגליין מיניה כל נהורין" (ס"ב). ומעמיק ומדקדק בדברי הזוהר, ומוכיח מתוכם ש"אתפריעו כל נהורין" הוא גילוי עצמותו יתברך. ולכן מובן פחדו של משה להכנס לבית פרעה, היכן שמתגלה הקב"ה בכל עצמותו, גילוי שנברא נשמה בגוף לא יכול לקבלו (ס"ג).
ומוסיף ומדקדק בדברי הזוהר, ומבאר ביאור עמוק יותר ש"אתפריעו כל נהורין" הוא כחו של עצמותו ית' לחבר את הגבול עם הבלי גבול. ומבאר שזהו הכח שניתן למשה "בא אל פרעה", שיוכל להכיל את גילוי עצמותו ית' בתוך גופו המוגבל (ס"ד).
זוהי הנקודה העמוקה שבשיחה, שבכחו הבלתי מוגבל של הקב"ה להתגלות בכל עצמותו בתוך נברא גשמי. ומכאן ואילך יוסיף לבאר נקודה זו ולדון בה.
[ראה הרחבת הביאור בסעיפים אלו, במדור 'מושגים בשיחה'].
 
ביאור (חלק ב). "בא אל פרעה" כהכנה לגאולה.מוסיף ושואל מדוע עשה הקב"ה נס זה, שנברא מוגבל יכיל בתוכו גילוי העצמות (תחילת ס"ה).
ומבאר שגאולת מצרים היא הכנה למתן תורה בו החל חיבור עליונים ותחתונים, עד לשיא החיבור כשיתגלה שישראל וקוב"ה כולא חד, גילוי עצמותו ית' לכל יהודי (ס"ה).
ועל פי זה מובן שהנס ד"בא אל פרעה", גילוי עצמותו ית' למשה, הוא הקדמה לגילוי עצמותו יתברך לכל יהודי.
וזוהי גם התשובה לשאלה בה נפתחה השיחה, מדוע "בא אל פרעה" הוא הקדמת והתחלת הגאולה עצמה (ס"ז-ח).
[תוך כדי הענין נתבארו ג"כ (ס"ו) דברי משה "כבד פה וכבד לשון אנכי", בקשר לנתבאר לקמן (סי"ב) אודות הענין של "כבד פה" אצל אדמו"ר הריי"צ].
מוסיף ומבאר  ע"פ הנ"ל את ענין "וינצלו את מצרים" שהי' גם חלק מההכנה לגאולה ודירה בתחתונים (ס"ט). ומסיים הענין, שביציאת מצרים עדיין לא היה שלימות בירור התחתון, והשלימות בזה תהיה רק בגאולה השלימה (ס"י).
 
בדורנו. גילוי עצמותו ית' בדור הגאולה. (סעיפים יא-יג).
מדי שנה ביו"ד שבט, יום ההילולא של אדמו"ר הריי"צ, הוא עולה בעילוי אחר עילוי "אתפריעו כל נהורין" (סי"א). אך אצלו הגילוים העליונים אינם חודרים בגוף הגשמי ובכלי הדיבור, כיון שטרם נשלם בירור העולם וטרם בא זמן הגאולה האמיתית. דורנו יש בכחו להשלים זאת, כיון שזהו הדור בו בא משיח צדקנו (סי"ב).
זהו גם הקשר ליום הרביעי בו "נטלו המאורות" (הסתלקות אדמו"ר הריי"צ) ומיד "נתלו המאורות" (ההמשך בדור התשיעי על ידי תלמידיו), כיון שזהו הדור שזוכה לביאת משיח כנ"ל (סי"ג).
כעת מובנת גם התשובה לשאלה השניה בתחילת השיחה [ס"ב], מהו הלימוד עתה מ"בא אל פרעה". שעתה הגיע הזמן שיהיה "אתפריעו כל נהורין" בגשמיות העולם בביאת משיח מיד (סי"ד).
 
המעשה הוא העיקר (סעיפים טו-יח).ההוראות מכל האמור בנוגע לפועל:
קבלת החלטות בכל הענינים שתבע בעל ההילולא, ולקבל על עצמו להשלים את ענין הדיבור שהיה חסר אצל בעל ההילולא, הן על ידי לימודו לעצמו והן על ידי הפצת המעיינות לאחרים (סט"ו), כולל ובמיוחד פעולות עם נשים וטף (סט"ז).ובכללות: שכל מציאותו חדורה ב"כל נהורין" של התורה והמצוות, ובאחדות המוחלטת עם הקב"ה (סי"ז).וע"י ההחלטה בהנ"ל יוצאים תיכף ומיד לגאולה השלימה ובעל ההילולא בראשינו (סי"ח).
 
מושגים בשיחה
 
בית פרעה דא היא סימנך לעילא (ס"ב). = בית פרעה זהו סימן על העליונים, בית שנפרעים ומתגלים ממנו כל האורות וכל המאורות, כל מה שהיה סתום משם מתגלה. ובשביל זאת הקב"ה הוציא כל האורות וכל המאורות כדי להאיר לאותו קול שנקרא 'קל' בלא וא"ו.
[בפרשת ויגש נאמר "והקל נשמע בית פרעה". וא"ו מורה על ההמשכה והגילוי מלמעלה, ו'קל' בלא וא"ו מורה על חסרון בגילוי מלמעלה. והזוהר מבאר שהקב"ה הוציא את כל האורות והמאורות של "בית פרעה" בכדי להאיר לאותו קול].
 
מה כתיב בא אל פרעה (ס"ג). = מה כתוב בא אל פרעה, לך אל פרעה היה צריך לכתוב, מהו בא, אלא שהכניסו הקב"ה חדרים אחר חדרים אל התנין האחד העליון התקיף שכמה דרגות משתלשלות ממנו, ומי הוא סוד התנין הגדול. ומשה ירא ממנו לא התקרב אלא אל היאורים והדרגות שלו, אבל אליו ירא ולא התקרב כיון שראה את שרשו בשרשים העליונים. כיון שראה הקב"ה שירא משה ושלוחים ממונים אחרים למעלה לא יכולים להתקרב אליו, אמר הקב"ה הנני עליך פרעה מלך מצרים התנין הגדול הרובץ בתוך יאוריו, והקב"ה צריך לעשות עמו קרב ולא אחר, כמו שנאמר אני ה'.
[מאמר זה מבאר את תוקפו של פרעה בקליפה, ואילו אד"ש מה"מ בשיחה מבאר את הפסוק 'בא אל פרעה' במשמעות שונה לגמרי, על שרשו העליון של פרעה בקדושה (כביאור הזוהר בפרשת ויגש שהובא בס"ב).
מאמר זה מובא בשיחה רק בשביל הביאור שמשה חשש מלהכנס לפרעה עד שהקב"ה נתן לו כח מיוחד לכך. אך הפחד של משה מתבאר באופן אחר לגמרי מביאור הזוהר שם, לא פחד מפני תוקף הקליפה, אלא מפני הגילוי העצום של אתפריעו כל נהורין].
 
אתפריעו כל נהורין (ס"ג). אור מעין המאור. יכולת (ס"ד). בסעיפים אלו [ג-ד] החלק העמוק בשיחה, ואין המקום במסגרת מצומצמת זאת לבאר הדברים לכל עומקם. לשם כך יש לעיין במראי מקומות המצויינים ולשאול אצל המשפיעים. אך נבאר עכ"פ בקצרה תמצית הדברים, על מנת להבין את מהלך הענינים בשיחה:
כפי הנתבאר בשיחה [בס"ג, וחוזר על כך באופן הא' שבתחילת ס"ד], כל אור מוגבל בגדרו וציורו הוא (ספירת החכמה מוגבלת בזה שהיא חכמה ולא בינה, ודרגת הכתר מוגבלת בזה שהיא כתר ולא א"ק). וכאשר ישנו גילוי של עצמותו ית' ו"אתפריעו מיניה כל נהורין" ללא הגבלות, מתבטל גדרו וציורו של האור, כלומר מתבטלת מציאותו (על דרך נר המאיר בצהריים, שאור הנר נבלע באור השמש). ומכך חשש משה, שכשם שהגילוי של אתפריעו כל נהורין מבטל את מציאותם של האורות העליונים, על אחת כמה וכמה שתתבטל מציאותו של משה כנשמה בגוף גשמי מוגבל.
ועל כך המענה [בס"ד] שאפשר לפרש את "אתפריעו כל נהורין" באופן עמוק יותר [כפי האופן הב' שנתבאר שם], שהאור עצמו במדידה והגבלה שלו הוא באופן של "אתפריעו", גילוי עצמותו ית' ללא הגבלות. וכשם שהאור המוגבל יכול להכיל גילוי עצמותו ית' הבלתי מוגבל, מזה משתלשל שגם משה בגופו הגשמי יכול להכיל את גילוי עצמותו ית'.
תוך כדי הביאור הוזכרו שני דרגות במושג 'אור', הקשורות לשני הפירושים הנ"ל:
אדמו"ר הזקן (באגרת הקודש ס"כ) ביאר שהאור הוא מעין המאור [כמוזכר בתחילת ס"ד, בביאור האופן הא']. זהו אמנם ההסתכלות הכי עמוקה ופנימית על המושג 'אור', שהוא מעין המאור – מעין עצמותו ית', אך עדיין אנו מתייחסים אליו כמציאות מסויימת שנמשכה מעצמותו ית'.
אדמו"ר הרש"ב (בהמשך תרס"ו, כמצויין בהערה) מעמיק עוד ומבאר, שהאור קודם שנמשך להאיר היה כלול בעצמותו ית', שם אמנם אי אפשר לקרוא לו 'אור' אלא 'יכולת' [כמוזכר בהמשך ס"ד, בביאור האופן הב'], כלומר שעצמותו ית' יכול להאיר. היכולת אינה מציאות לעצמה כלל, אלא מזוהה לגמרי עם עצמותו ית'.
ולכן, כאשר מדברים על האור לאחר שנמשך להאיר ונהיה כמציאות אור, הרי עם היותו "מעין המאור" אין הוא יכול להכיל את הגילוי של עצמותו ית', והגילוי של "אתפריעו כל נהורין" מבטל את מציאותו [כפי הפירוש הא' הנ"ל]. אך כאשר מתייחסים אליו כיכולת העצמות, יכול להיות אצלו חיבור ההפכים של אור מוגבל המכיל בתוכו גילוי עצמותו ית' הבלתי מוגבל [כפי הפירוש הב' הנ"ל].  
 
מספר בני ישראל. מקום הארון (ס"ח). המושג 'מספר' מורה על הגבלה, "מספר בני ישראל אשר לא יספר" מורה על חיבור של גבול ובלי גבול.
עד"ז מקום הארון היה מקום מוגבל, ויחד עם זאת אינו מן המדה, שכאשר היו מודדים בקדש הקדשים מקיר הארון לקיר הבית היתה התוצאה כאילו הארון איננו תופס מקום. חיבור של גבול ובלי גבול.
 
דעת הרמב"ן (ס"ח). הרמב"ם בהלכות תשובה כותב שגוף גשמי לא יכול להכיל את הטובה האמיתית, ולכן השכר לצדיקים הוא לנפש בלבד לאחר שנפרדה מן הגוף. ולדעתו העולם הבא המוזכר בחז"ל הוא עולם הנשמות בלא גופים. הרמב"ן בשער הגמול חולק עליו וכותב שהעולם הבא המוזכר בחז"ל הוא תקופת תחיית המתים, ונקבל את שלימות השכר דוקא כנשמות בגופים.
 
נחש. שמש גדול (ס"ט). מבואר בחז"ל שלעתיד לבוא יהיה הנחש "שמש גדול" לבני ישראל, ולכל אחד יהיו שני נחשים, ושולח אחד למזרח ואחד למערב והם חוזרים ומביאים לו אבנים טובות ומרגליות.
 
חסר אב או אם. שושנה (סי"ז). בערב שבת קודש פרשת בא תשנ"ב הייתה הלווית מרת רייזל (שושנה) ע"ה גוטניק, ובראש המלווים – יבדל לחיים טובים – כ"ק אד"ש מה"מ. וכנראה שכוונת הדברים בסעיף זה היא לאותו מאורע [ראה הערת המו"ל להערה 100 בשיחת 'בא-בשלח' תשנ"ב].
 
ויש גם קבוצה בגוגל:
https://groups.google.com/group/abm770?hl=iw&pli=1
 

איפה אפשר..בת מלך!

לראות הרצאות שלמות של הרבי מלך המשיח שליט"א?

אני נכנסת הרבה לחב"ד ינפו אבל אין הרבה..

הנה לך...חשבשבתאחרונה

http://video.chabad.info/newvideo/cat.php?id=קטעים מבית חיינו - WLCC

 

נראלי זה בלי תירגום אבל שווה כל רגע בהצלחה

ולפצצה הבאה:אלעד

מה זה דייסה שחורה??

קאשעמושיקו

או בעברית 'גרגירי כוסמת'.

 

נהוג לאוכלה בי"ט כסלו ובשבת שירה.

אבל שבת שירה לא תמיד יוצאת ביז' טבת!אלעד
עניתי בכללימושיקו

איפה בדיוק ראית את זה?ומה זה קשור לי"ז בטבת?

ענית נהדר אלעד

ראיתי את זה ביום יום של יז' טבת.

 

 

כנראה שבאותה שנה (תשל"ג אאל"ט) שהרבי ניסח את היום-יום שבת שירה יצאה בתאריך הנ"ל בחודש, מה שמעורר אצלי את השאלה מה תוקפו ומעמדו של אותו היום יום, אם הרבי תיקן אותו לשעתו בלבד..

מעשי משה נצחיים הםמושיקו
בנוסף ל^^ זה הספר הראשון שהרבי כתב..מושיקואחרונה
נכתב בשנת תש"ג-דחשבשבת

ואגב זה ביום יום של י"ז שבט

 

לעולם שבת שירה לא יכולה לחול זבי"ז טבת זה מוקדם מצידי

היום ניטל...חשבשבת

לא לומדים תורה בלילה

 

הרבי אוי הרבי...בת מלך!

אחרי איזה שבוע שלחשיבות ובירורים

היגעה הזמן להגיד:

 

יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעום ועד!!!!!

 

אתם לא מבינים!!!! זה נס גלוי!!!!

אני וחברתי נסענו לחברה שלנו שגרה לא בעיר שלנו אז ביקשנו מהנהג שיקרא לנו שנגיע לתחנה שאנחנו צריכות והוא שכחופספסנו את התחנה שלנו.אנחנו לא ידענו לה לעשות ואיך להגיעה אליה כי האוטובס עצר לנו באיזה חור! היינו ממש לחוצות אבל אמרתי לה  שה' יעזור אין מה לעשות ובלבי אמרתי יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד בכוונה ולא עברה שנייה!!! והאוטובס צפר לנו לפני שנסע ואמר לנו שהוא מצטאר ששכח להגיד לנו מתי לרדת וקרא לנהג אחר וביקש ממנו שיסיע אותו לתחנה שהיינו צריכות וככה ניצלנו!!! איזה נס!!! אין ספק שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח שיבוא ויגאל אותנו בעז"ה בקרוב ממש!!!

*של חישוביםבת מלך!
שאלהאות והדר

האם מישהו יודע למה כתבי הרמח"ל ואפילו שם של הרמח"ל בכלל בכלל לא מופיע בכתבי חב"ד?

 

 

קישור לשרשור בפורום חב"ד בנושא זהמושיקואחרונה
מפגן ענק למען ההתישבות ביום חמישי הקרוב!משיח נאו

ביום חמישי הקרוב, ט"ז טבת, רבבות יהודים ישתתפו במפגן ההצדעה הענק למען יהודה, שומרון וירושלים. בעד בנייה ונגד הקפאה. בעד אריאל זילבר ונגד כל אותם אנשים קטנים ש"מחרימים" אותו. בעד התיישבות בארצנו הקדושה ונגד גירוש וחורבן! ארץ ישראל שייכת לעם ישראל!
יום חמישי הקרוב, אי"ה, כולנו בכיכר ציון - איש בל ייעדר!
http://2.inn.co.il/leads/view/190

כשהארי פוטר מניח תפיליןמושיקו

דניאל רדקליף, הנער שמגלם את דמות ידועה בסרטים עולמיים בשם "הארי פוטר" הניח תפילין בבית ספרו וגרם לקידוש השם רב. זה קרה לאחר שבשיחה עם הת' כלב פרידמן - הלומד אף הוא בבית הספר העצמאי בלונדון - סיפר רדקליף כי אינו זוכר אם מניחים את המזוזה על היד או על פתח הדלת... בתגובה הוציא פרידמן תפילין כשרות למהדרין והציע לרדקליף להניח אותם. רדקליף המופתע השיב בחיוב והמעמד הונצח במצלמת הסלולר של אחד מהעוברים במקום - שהופתע לגלות את הנער המפורסם עטור בתפילין.

 

לתמונות

הוא יהודי?noga14

באמת?!

אם אמו יהודיה כנראה שהוא יהודימושיקו
לא ידעתי שאמא שלו יהודיה.noga14
הקשר של רדקליף ליהדות. מתוך ויקיפדיה:אנונימי (פותח)

רדקליף, בן יחיד, נולד בפולהם, לונדון, לאם יהודייה שגדלה באסקס ועובדת כמלהקת ואב נוצרי פרוטסטנטי שגדל בצפון אירלנד ועובד כסוכן ספרותי. בראיון שנערך עמו בספטמבר 2007 הצהיר רדקליף שלמרות היותו אתאיסט, הוא גאה מאוד בשורשיו היהודיים.

יהודי קוסם מעונן ומנחש חייב מיתהאלעד

לא?

כן,מושיקו

כשיש בי"ד ועדים

הוא לא אף אחד מהם.הוא שחקן.noga14
באמת??אלעד
מה באמת?noga14אחרונה
לא!חיים שלמה

יש לו דין של 'תינוק שנשבה' לכן אין זה באשמתו!!!

שיעורים בגאולה ומשיחמושיקו

שעור א' - האמונה במשיח: עיקר ביהדות. מדוע?

 

א. הרמב"ם מונה את האמונה במשיח כאחד מי"ג עיקרי האמונה.

 

האמונה בביאת המשיח היא אחד מיסודי הדת היהודית, הרמב"ם מונה אותה כעיקר השניים עשר מתוך שלושה עשר עיקרי האמונה, וכך היא לשונו "היסוד השנים עשר –ימות המשיח – והוא להאמין ולאמת שיבוא, ולא יחשוב שיתאחר, אם יתמהמה חכה לו וכו'"1.

בספר משנה תורה כותב הרמב"ם להלכה: "כל מי שאינו מאמין בו או אינו מחכה לביאתו הוא כופר בתורה ובמשה רבינו"2.

 

על בסיס  דברים אלו נוסד הנוסח הידוע המופיע בסידורים רבים: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה, אחכה לו בכל יום שיבוא".

וה"חפץ חיים" אמר על כך: "עיקר כל העיקרים היא האמונה במשיח"3.

מדוע האמונה במשיח היא יסוד כל כך חשוב ביהדות שנקרא "עיקר העיקרים" ועד שמי שאינו מאמין בו הרי הוא כופר בכל התורה?

 

ב.  מה המהות של י"ג עיקרי האמונה?

 

בכדי לחדד את השאלה הבה נתבונן בשלושה עשר עיקרי האמונה שמונה הרמב"ם1והם: א. האמונה במציאות הבורא  ב. ביחודו  ג. שאינו גוף  ד. שאינו נתון תחת הגבלות הזמן ה. שראוי לעבדו  ו. שהוא מנבא את בני האדם  ז. בנבואת משה רבינו  ח. שהתורה מן השמים  ט. שהתורה לא תהא מוחלפת  י. שהבורא יודע ומשגיח על מעשי בני האדם  יא.  שכר ועונש  יב. ביאת המשיח  יג. תחיית המתים.

 

 

רואים אנו שעיקרי האמונה הם היסודות שעליהם  עומדת הדת היהודית אשר אם משמיטים אפילו אחד מהם הרי שנופל כל הבניין של אמונת ישראל.

לדוגמא: נניח שאדם יקיים את כל מצוות התורה, אך לא יאמין במציאות הבורא ח"ו, הרי ודאי שכל המצוות שלו אינן מצוות ואין להן שום שייכות לדת היהודית.

וכן לגבי שאר העיקרים: אם אדם לא יאמין שהתורה ניתנה מן השמיים, או שהשם משגיח על בני האדם, או שיש שכר ועונש וכן הלאה, הרי אפילו אם יקיים תורה ומצוות בשלימות אין זו יהדות כלל וכלל.

 

כעת נבין את שאלתנו בעומק יותר : נצייר לעצמנו  אדם שמקיים את כל התורה כולה, ואף מאמין בשאר עיקרי האמונה – מציאות השם, שכר ועונש, תורה מן השמיים וכו', אך אינו מאמין בביאת המשיח ואינו מצפה לבואו, הרי לפי הרמב"ם כל התורה והמצוות שאדם זה מקיים מאבדות ממשמעותן האמיתית. מדוע?

 

נסביר את התשובה לכך גם ברובד הפשט וההלכה וגם ברובד הפנימי שמובא בתורת החסידות.

 

ג. תכלית הבריאה על פי הפשט – קיום תורה ומצוות בשלימות.

 

נתחיל מהפשט :  בפירושו למלה הראשונה בתורה "בראשית" כותב רש"י: "אמרו רבותינו זכרונם לברכה בשביל התורה שנקראת ראשית דרכו ובשביל ישראל שנקראו ראשית תבואתה"4.

כלומר: על פי פשט התורה התכלית שלשמה הקב"ה ברא את העולם היא כדי לאפשר לבני ישראל לקיים את התורה והמצוות.

 

 

 

תכלית זו תגיע למימושה רק כאשר נוכל לקיים את התורה והמצוות בצורה מושלמת, דבר  שיתרחש רק בביאת המשיח, מכיון שקודם ביאת המשיח חסרות לנו כשני שליש מהמצוות המעשיות התלויות בבית המקדש ובישיבת כל עם ישראל בארץ ישראל

 

 

כמו שכותב הרמב"ם להלכה "המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד לישנה... ובונה מקדש ומקבץ נדחי ישראל, וחוזרין כל המשפטים בימיו ... ככל מצותה האמורה בתורה"5.

וגם את חלק המצוות שישנן בידינו אין אנו מקיימים בשלימות מפני טרדות הפרנסה, היצר הרע וכו'.  ולכן "נתאוו החכמים ימות המשיח .. כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה ולא היה להם נוגשׂ ומבטל" כי "באותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה לא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויים כעפר"6.

 ולכן "כל מי שאינו מאמין בו (במשיח) ואינו מחכה לביאתו ... הוא כופר בתורה במשה רבינו"7. כי כל מי שמאמין בתורה ובמצוות ואוהב אותן באמת, ומחשיב אותן לדבר העיקרי בחייו כמ"ש "את האלקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם"8, בודאי מאמין ומצפה לזמן בו הוא יוכל לקיימן בשלימות. בפרט כאשר הוא יודע שאז גם כל הבריאה תגיע לשלימותה כפי שהזכרנו בפרש"י הנ"ל.

 

לכן ביאת המשיח היא אחד מעיקרי האמונה ואף "עיקר העיקרים" כלשון ה"חפץ חיים" הנ"ל.

 

ד. התכלית על פי החסידות – דירה לה' בעולם הזה.

 

כעת נסביר את העניין על פי פנימיות התורה.

 

בשביל להבין זאת עלינו להבין קודם כל מדוע השם נתן את התורה דווקא לבני אדם יושבי בתי חומר בעולם הזה ולא למלאכי עליון או לנשמות הנמצאות בגן עדן.

 

ההסבר לכך הוא: הקדוש ברוך הוא חפץ לשכון דווקא בעולם הזה התחתון ושכאן תתגלה מלכותו בשלימותה וזו תכלית הכוונה בבריאת העולם כמבואר בספר התניא9.  ובלשון חז"ל "נתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו דירה בתחתונים"10.

 

 

 

 

 

לשם זה הוא נתן את התורה והמצוות דווקא לבני אדם החיים בעולם הזה כי על ידי התורה והמצוות "מביאים" ו"משכינים" את הקדוש ברוך הוא בעולם הזה, כפי שנאמר על הפסוק "צדיקים יירשו ארץ וישכנו לעד עליה"11שהצדיקים משכינים את הקדוש ברוך הוא שנקרא "שוכן עד" על הארץ, על ידי התורה והמצוות12.

 

על פי זה יובן מדוע ביאת המשיח היא עיקר כל כך חשוב באמונה היהודית, כי בביאת המשיח הקדוש ברוך הוא ישכון ויתגלה בעולם הזה בתכלית השלימות וכלשון השל"ה: "ההבטחה הגדולה שבגדולות שיתקיים לעתיד במהרה בימינו היא "ונתתי משכני בתוכם" שהוא סוד השכינה בתחתונים, כמו שהתאווה לזה הקדוש ברוך הוא בתחילת הבריאה"13.

וזאת על ידי שבני ישראל יקיימו את התורה והמצוות בשלימותן כנ"ל.

 

ואם כן אדם שמקיים את כל התורה והמצוות אך אינו מבין את כוונתן הפנימית והעיקרית – להשכין ולגלות את הקדוש ברוך הוא בעולם הזה, ואינו מחכה ומצפה ליום שזה יקרה, הרי שחסר לו אחד היסודות העיקריים בעבודת השם.

 

סיכום: ביאת המשיח היא עיקר ביהדות מפני שדוקא אז התורה והמצוות יתקיימו בשלימותן ותושלם כוונת הבריאה של גילוי הקב"ה בעולם הזה התחתון.

 

בשעור הבא אי"ה נלמד האם הגאולה תבוא על- ידי הקב"ה בעצמו, או דווקא על- ידי משיח בשר ודם?

 

 

1. הקדמה לפירוש המשניות מס' סנהדרין.                                        8. קהלת י"ב.

2. הל' מלכים פ' י"א.                                                                          9. פ' ל"ו.

3. חפץ חיים על התורה פ' נח.                                                              10.מדרש  תנחומא פ' נשא.

4. בראשית א,א.                                                                                  11.תהלים, ל"ז.

5. הלכות מכים פ' י"א.                                                                       12. מאמר "באתי לגני" תשי"א.   

6. שם י"ב.                                                                                           13. חלק א' דף ט"ז.             

7. שם י"א.                                                                           

יישר כח גדול! חזק וברוךאלעדאחרונה

שאלה דקה מן הדקה- מדוע הר"י אלבו חולק על הרמב"ם וסובר שאמונה בביאת המשיח אינה מהיסודות הנ"ל?