שרשור חדש
שאלה על רוחניותנתנאל12345

לכאורה לפי מסילת ישרים ולפי סיפורי צדיקים וכדומה, יש כמו סולם רוחני שמתקדמים בו.

אך בפועל, ממה שאני רואה, יש אנשים שמאד אוהבים את העניינים הרוחניים (תיקון המידות, תובנות רוחניות, הסתכלויות עמוקות על העולם, רצון להבין את סודות התורה וכדומה), זה הpassion שלהם, ויש אנשים שלא.

כמו למשל זמרה - כל אחד אוהב במידה כזאת או אחרת לנגן ולשיר, אך רק אחוז קטן רואה את זה כpassion שלו, מקדיש לזה הרבה שעות ביום עד לכדי קריירה שלמה בזה.

 

אז אני מנסה להבין האם איך שאני רואה את זה נכון, או שאני טועה ובאמת זה "שייך" לכולם או משהו אחר?

תודה, מקוה שהייתי מובן...

 

למען הסר ספק, שוב - כמובן שכל אחד יכול להתקדם מבחינה רוחנית וכל אחד אוהב את זה, אך אם אצל מישהו אין את הבעירה הפנימית הזאת לכל הנושא הרוחני, אז פשוט טכנית לא יקדיש לזה כל כך הרבה זמן, לא יחשוב על זה יותר מדי, לא יחפש יותר מדי איך להתקדם וכן הלאה ואז פשוט טכנית לא יתקדם בזה כל כך הרבה.

קודם כל, עבודת ה' זה לא כמו סולם סטטי שעולים מדרגהחסדי הים
אחרי מדרגה. לפעמים קופצים כמה דרגות וחוזרים. זה תנועה של הלוך שוב.
זה לא שאין בכלל התקדמות דרגה אחרי דרגה, אבל רוב הזמן זה לא סטטי אלא בתנועה.

לעצם השאלה, כל אחד יש לו קשר לרוחניות, אבל זה משתנה לפי דרגת הנשמה שהוא נולד איתה ומידת ההשפעה שהוא משפיע על עצמו ומהסביבה.
..אני:))))

יש הבדל בין תחביב לדבר שהוא חיוב

יפהekselion
אני רוצה לענות משהו בהמשך.. מקווה שאזכורמבקש אמונה


תראה מה הסולם של מסילת ישרים...ultracrepidam

הסולם מדבר על דרגות בהקפדה ובאכפתיות מהוראות התורה. זה לא תלוי אופי. הביטוי בפועל יכול להיות תלוי אופי אבל לא הנקודה המרכזית

שאלה יפהארץ השוקולד
ואולי נקודת הבחירה של הרב דסלר מספקת הסתכלות שונה.
לא קראתי, אבל מניח שהרב פילבר יציג טוב את הדברים:
נקודת הבחירה - כיפה
אני זוכרת שלמדתי על זה מזמןהפי

כל אחד מתחבר מהמקום שלו יש אנשים שהלב שלהם בוער בסוגי לימוד שונים נניח.. שהם קוראים מסילת ישרים ויש כאלה שהלב שלהם בוער שהם לומדים הלכה וכו'..
אדם צריך לדעת למה הוא מתחבר כדי להתחבר עוד יותר .
יש לזה מקור לא מוצאת אותו

ויש עוד איזה משהו שאני גם לא זוכרת מקור שאומר שיש דרגות באמונה/ סוגים שונים
אחד הוא אדיש .. מקבל מה שאומרים לא מתוך מקום של יראה, אלא מתוך מקום של אדישות ולא מעניין אותו
מספיק .. קצת מנותק
וממש מביאים חיה אדישה כמשל
אחד הוא עקשן וזה טוב כי הוא חותר למצוא שאלות ותשובות הכל בוער בו .. ועוד 2 שאני לא זוכרת מהם .
והכי נורא להיות אדיש..

אבל לדעתי הפסקה שלמעלה יכולה בעצם לאזן את זה כי אומרים שלכל אדם יש את הלימוד שהוא יותר מתחבר אליו .
הראשון זה הרב קוקנפש חיה.אחרונה
אם אני זוכרת טוב
ב"אורות התורה"

לאידעת לדייק
אמירת סליחה על דברים קטנים. אני באתי מתרבות שלחסדי הים
המערב התיכון של ארה"ב שעל כל אי נוחות מועטת או טעות קטנה אני מבקש סליחה.
איך ישראלים רואים את זה?
אני רואה את זה כדבר טוב מאדמבקש אמונה

נכון שלפעמים יש קטעים שזה נראה קצת הזגמה, משהו שבכלל לא אשמתך

מזכיר לי שחבר שלי התחיל עם בחורה אמריקאית,

והיא התחילה ממש להתנצל שהיא לא יכולה ולא פנויה. חשבתי שאני הוזה צוחק

 

אבל זה חמוד. עדיף קיצוניות לצד הטוב

וואלה...🤔תילי חורבות
בכנות..הפיאחרונה
סוג של משחק ..
זה הופך להיות מילת נימוס של סורי בלי להתכוון וזה חבל
בנותהפי
מאיזה ס"מ אפשר לתרום ?
בגוגל כתוב 30 אבל מישהי אמרה לי 15 ?!
מה אומרות
לא מה פתאום 15חצילוש
30 ס"מ. בדוק. תרמתי 4 פעמים..
זהו גם אני זכרתיהפי
אבל היא אמרה לי שאפשר גם 15
אי אפשר.. זה קצר מידי בשביל פאהחצילוש
אולי היא מתבלבלת כי מודדים בסרגל נניח ובסרגל מתכת רגיל יש 15 ס"מ.. רק שצריך ממנו פעמיים חח
אז סתם התלהבתיהפי
אולי 15 כשזה צמהחדשכאן
לא לא. 30 ס"מ צמה קלועהחצילוש
חח אני אשתוקחדשכאן
😅🤭
חצילושהפי
את יודעת כמה צמות שווה פאה
ואי בדקתי עכשיו 7!
מטורף!חצילוש
היה שרשור על מחירי פאות השבוע בהריון ולידהחצילוש
מחירים שאת נופלת מהכיסאאא.. כל חיי נראה לי לא אוציא על מטפחות רבע מפאה אחת ארוכה משיער טבעי והתחזוק שלה.. ואני משקיעה במטפחות שוות יחסית..

פתאום זה נראה מאוד הגיוני עשרות אלפי שקלים
שנזכההפי
לתרום !!
אמן צדיקה❤חצילוש
לא בת, אבל..meir D
תרמו שיער - Zichron Menachem - זכרון מנחם
בקישור כאן של זיכרון מנחם כתוב 30
תודה(:הפי
בפעם הראשונה שתרמתיkaparalay
המינימום היה 15 ס''מ.
אבל זה היה לפני יותר מ10 שנים😶
כמה שנים אח''כ כבר שינו את זה ל30.

אם אני זוכרת נכון, אפשר לתרום פחות, אבל זה לא ישמש להכנת פאות עבור חולים, אלא יימכר והכסף יסייע לפעילות של זכרון מנחם.
זה באסההפי
כל הקטע זה שאת מביאה משהו שאי אפשר לשלם בכסף
תרמתי כבר 3 פעמיםחושבת בקופסא
זה תמיד היה 30 ס"מ, אבל זה תלוי אם הם סופרים את הקצה של הצמה אחרי הגומייה או לא, זה יכול להוסיף עוד כמה ס"מ אם ממש חסר לך.
ואי אין עליךהפי
תכלס יש לי שיער ממש ארוך אבל זה יצא קצר אם מורידים קצוות
תנסי בקוקו לא בצמה..ואז 30 יוצא פחות שיערתפוחית 1
זה לא יעבודאלפיניסטית

הם גוזרים שם צמה

אפשר לגזור בביתתפוחית 1
עשיתי את זה כבר כמה פעמים ב"ה. פעם אחת ממש הבאתי את השיער ביד לזכרון מנחם וממש אמרו שזה כמות יפה ;)
אני לא לוקחת אחריות ויש מצב שמוכרים אותו, מאוד מקווה שלא. אפשר להתקשר ולשאול
טוב אוליאלפיניסטיתאחרונה

לא ניסיתי לתרום מהבית, את המומחית

אבל חייב צמההפי
מקומות לחגוג בהם את פוריםNoya Asraf
היי אנחנו 4 חיילות דתיות וגם בתהליך התחזקות
בא לנו שיעורי תורה ושמחה אמיתית בפורים ועם זאת ריקודים וכיף, יש מדרשות שעורכות דבר כזה גם לבנות שהן לא בוגרות המדרשה? אני נמצאת בתוכנית של מדרשה אבל חברות שלי לא. אשמח אם מישהו מכיר ויכול להמליץ לנו
שיהיה בהצלחה...תילי חורבות

אולי גם אני צריך לחפש מקום להיות בו בפורים...

בטוח שיש מדרשות שיאפשרו. אני לא מכירultracrepidam


לא מכיר באופן אישי אבל נראה לי שזה מקום עםadvfb
פונטציאל גבוהה

מדרשה למתחזקות בתל אביב -
מדרשת שושנת אביב - ראש יהודי
יש שם בסוף מספר טלפון של המדרשה, נשמע שכדאי לכן לנסות לבדוק שמה.
זה שייך לראש רעיון שהוא ארגון מקרב מאוד.
אולי מדרשת אוריהתפוחית 1אחרונה
אבל תזמיני אותן למדרשה שלך פשוט
תמונה יפהדרורקירן
נכון*שלי*
בעל החיים הכי מסוכן בטבע.תילי חורבות


??אלפיניסטית

איך אתה מודד רמת סכנה? 

אם לפי מספר האנשים שהם הורגים זה פשוט עובדתית לא נכון, יתושים הם החיה הכי מסוכנת

הכוונה שהכי מסוכן להיתקל בומבקש אמונה

כי הוא בין החיות הכי עצבניות ותוקפניות, 

וגם רץ במהירות של 40 קמ"ש (זה אומר שבן אדם לא יצליח לברוח ממנו)

 

לכן הוא נחשב בין החיות הכי מסוכנות באפריקה

השאלה היא איך מודדים סכנהפשוט אני..

הסיכון מפרט בודד או הסיכון מפרט בודד כפול מספר הפרטים.

 

לפי האפשרות הראשונה, כלבת הרבה יותר מסוכנת מאיידס.

לפי האפשרות השנייה, איידס יותר מסוכן.

 

כלומר הסיכון של אדם בודד לשרוד כלבת אפסי, ואילו הסיכון של אותו אדם לשרוד איידס גבוה הרבה יותר.

לעומת זאת הסיכון של אדם אקראי למות מכלבת הוא אפסי, לעומת הסיכון של אדם אקראי למות מאיידס שהוא הרבה יותר גבוה.

 

לסיכום:

תאונות דרכים יותר מסוכנות מפיגועים. זה לא עוזר לאדם הבודד שיורים לו עכשיו בראש.

..אלפיניסטית

ישנו זן עוין של חייזרים, רצחני לחלוטין לכל מי שנפגש עימו, תיאורטית הוא הכי מסוכן, מעשית זה לא ממש משנה כי אף אחד לא פגש בו עדיין. 

בסופו של דבר סכנה היא (לפי ההגדרה המילונית)  'חשש או אפשרות של אסון', האם רוב העולם חושש מסרטן ולא כלבת? כן. כי למרות שלכלבת מאה אחוזי תמותה אחרי התפרצות ולסרטן הרבה פחות עדיין מחלות ממאירות נמצאות בראש רשימת גורמי תמותה . לסרטן יש יותר פוטנציאל לאסון מאשר לכלבת

ובכל זאת אפשר להגיד ''נגיף הכלבת מסוכן מסרטן''פשוט אני..
בהחלט.אלפיניסטית

ואפשר לומר גם ההפך. הכל בכפוף למשמעות שאתה נותן למונח סכנה ולצורה בה אתה מודד את זה.

בכלבת טרם התפרצות אם מטפלים לא אמורה להיות בעיהאחו
אבל אם לקחת לדוגמה איבולה (לפני שמצאו תרופה) זה בהחלט מסוכן ביותר
בדיוק לכן כתבתי אחרי התפרצות ולא אחרי הדבקהאלפיניסטית

אפשר להביא עוד הרבה דוגמאות למחלות ובעלי חיים קטלניים. אבל בינתיים הדיון נסוב על ציר היפופוטם-סרטן-כלבת-איידס (והנה משפט שלא חשבתי שאני אומר אי פעם)

נסוב או שמא נסיוב?פשוט אני..
כן אבל מה יש לחשוש מכלבת אם עיקר החששאחו
הוא ממילא רק אחרי התפרצות
אם אני טועה דווקא היתוש הוא החיה המסוכנת לאדםנפשי תערוג
הוא תכלס גורם להכי הרבה מקרי מוות של בני אדם.

ולשאר החיות? האדם הוא הכי מסוכן.
אכן.תילי חורבות

דיברתי על בהמה.

לא יתושים. יתושות! אנופלס שגורמות למלריה.בן מערבא


כרגיל הנקבה אשמה אבל מאשימים את הזכרים...😏תילי חורבות
עטלף אחד לקח את כולם בהליכה לפני כמה שניםאריק מהדרום
למיטב ידעתי אין לכך שום הוכחה רשמית.תילי חורבותאחרונה
תקנו אותי אם אני טועה.
ויש לא מעט שומעות כל כך שמדובר בסקופלציה
סינית להסטת האש מהם.

אגב ארגון הבריאות העולמי הודיע לפני מספר
שבועות שינסה לאתר את מקור הוירוס.
תמונה חמודה, תודה ששיתפתארץ השוקולד
הרב אבישי מזרחי עם הדברים הכי חכמים שנכתבו היוםפשוט אני..
בעקבות הפוסט המרגש והנוגע של יאיר שרקי הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל וקבוצות הוואצאפ שלי מבעבעות.

מצרף כאן כמה תובנות חשובות בנושא לאנשי חינוך והורים:

1. נערים הנמשכים לבני מינם עוברים סבל אדיר כשבקצהו נטיות אובדניות.

2. הם לא בחרו בזה. זה לא "כיף" ולא "מגניב", לו היו יכולים הם היו בורחים, כמו מאש, מהנטייה המייסרת הזו שמטלטלת את חייהם.

3. נערים הנמשכים לבני מינם מועדים יותר להיפגע מינית על ידי דמויות בוגרות שמנצלות את הפחד שלהם מחשיפת נטייתם ופוגעות בהם.

4. כשהעולם הדתי לא נותן מענה קיומי או תיאולוגי למצוקה ולמבוכה הוא בעצם מרחיק אותם ממנו – אם לא יהיה להם מקום בעולם דתי הם לא רק יעברו על משכב זכר אלא גם על תרי"ב מצוות נוספות. אם העולם הרוחני שלהם חשוב לנו, מוכרחים לתת על זה את הדעת.

5. הנטייה המינית אינה אסורה. לא מדאורייתא ולא מדרבנן. אין איסור לגבר להימשך לגברים. האיסור הוא רק על הפרקטיקה המינית, על משכב זכר. אך הרבה פעמים נערים (ומחנכיהם) חושבים שהם טמאים וחוטאים ומוקצים מעצם הנטייה. חייבים לעקור את ההבנה השגויה והמסוכנת הזו.

6. מחנך צריך להיות "מטהר אויר" – כשהתלמיד המתמודד שומע את החברים שלו בכיתה משתמשים במילה "הומו" כקללה, כשהם חושבים ואומרים שזה "מגעיל" ו"דוחה" ו"צריך לאשפז אותם בבית חולים לחולי נפש" או ש"צריך לסקול אותם" תחשבו מה זה עושה לתלמיד שזו חוויית חייו. הוא מתכווץ בתוך הקונכיה שלו ומרגיש פחד וחרדה לדבר על זה עם מישהו. תייצרו אטמוספרה נקייה בכיתה. המילים הפוצעות הללו עלולות לאבד נפש בישראל. זו חובה קדושה לטהר את האוויר הכיתתי.

7. כשהוא שומע את אחד ההורים בבית אומר "אני מעדיף ילד חולה סרטן ולא הומו, אני מעדיף שיתחתן עם גויה ולא הומו, אני לא יודע איך אני אחיה אם אגלה שהבן שלי כזה" הילד מפנים. הוא מבין מה עלול לקרות להורים שלו כשהוא יספר להם. אין ספק שלהיות הורה לילד הנמשך לבני מינו זו התמודדות דרמטית גם של ההורים וצריך לתת לה מקום. אך הרגישות שלכם ההורים, המילים הרכות, המחבקות והמכילות, יצילו את הילד שלכם. כל ילד ראוי לאהבה שאינה תלויה בדבר.

8. הפרידו בין אידיאולוגיה לפסיכולוגיה. כשהוא שומע את המחנך מדבר בלהט על "התופעה" ועל המחירים שלה בדמות ערעור מוסד המשפחה ועל המבול שיגיע לעולם ועל רעידות האדמה – התלמיד המתמודד מרגיש שכל צרות העולם יושבות על כתפיו. הוא מבין שהוא נזק סביבתי, שהוא מסוכן לעולם, שעצם קיומו מערער את העולם היהודי ואולי גם שעדיף לעולם בלעדיו – למרות שהוא לא יודע מה זה תנועות פרוגרסיביות ואין לו מושג מה מבקשות תנועות להט"ביות רדיקאלית לחולל בעולם. הוא אפילו לא ראה מצעד גאווה אחד בחייו אך כל המשקל הזה רובץ על כתפיו – הוא לא בחר בנטייה הזו, הוא נקלע אליה, הוא נולד לתוכה, יתכן שהוא אפילו לא מימש אותה – הוא בוודאי לא אשם בכל התהליכים הגלובאליים המתרחשים בעולם. הוא ילד יחיד בעולם, הוא לא תנועה ולא דרך ולא אידיאולוגיה שצריך להילחם בה. בבקשה, תראו אותו, הניחו את כל האידיאולוגיות הציבוריות ותתבוננו בעיניו הקטנות והנבוכות.

9. סביבה מאפשרת – הוא ייגש אליכם רק אם הוא ירגיש מספיק בטוח, רק אם לא תיבהלו, רק אם תהיו אוזן קשבת, לא שיפוטית. הוא יודע להרגיש את האהבה שלכם ואת האמון שלכם בו. השיחים שלכם בכיתה בנושא הזה, או בכלל בהתמודדות שלכם עם נושאים רגישים, היא המבחן שלכם להיות כתובת עבורו. היו מזמינים ואמפתיים ורגישים – והוא יגיע אליכם.

10. הקשיבו להם, גלו אמפתיה, שהו איתם במקומם, אל תרוצו לפתרונות או להסברים תיאולוגיים – "תודה ששיתפת אותי", "איזה אמיץ אתה", "מה אתה מבקש ממני?" "איך אני יכול לעזור לך?". מחנכים מכוונים לפסגות גבוהות אך סולמותיהם מוצבים ארצה. מתוך הקשבה עמוקה, מתוך אהבה גדולה לתלמידיהם, באשר הם שם. מחנך אינו (רק) רב. מרחבי התוהו והבדיעבד לא צריכים להבהיל אותו, בכל מקום ניתן להושיט יד, לקדם, להאיר. כל תיקון ושכלול הוא נפלא. כל הדרכה שמניעה לטוב, גם כשהטוב קלוש, גם כשהוא לא הכי ולא מושלם ולא פסגת השאיפות הרוחניות. המחנך נוגע באהבה בחיים, במציאות הנוכחת, ללא מורא ופחד. ומשם הוא מציב אט אט פיגומים לשמיים.

11. המרחב הטיפולי – חשוב להפנות לטיפול ותמיכה רגשית מקצועית, זה מציל חיים. אך צריך להכיר לעומק את המרחב הטיפולי בתחום הזה – אנא היוועצו באנשי מקצוע לפני שאתם מפנים אותו לגורם מטפל. וודאו שהמטפל עומד בסטנדרטים מקצועיים, כפוף לאתיקה המקובלת בתחום, שהוא דואג לרווחתו הנפשית של התלמיד שלכם והוא קשוב לעולם הערכי-דתי שחשוב כל כך לתלמיד.

12. הסתרה היא חוויה מייסרת והיא תובעת המון אנרגיות שמתישות עד מכאוב. חשוב לשתף דמויות בוגרות ומיטיבות ולא להישאר עם זה לבד. אמנם ליציאה מהארון ברשתות חברתיות בגילאים צעירים מאוד עלולים להיות מחירים. חשוב לעבור מסע בירור עמוק ומקצועי לפני היציאה לעולם הרחב. בגיל ההתבגרות מתגבשת זהותו של הנער/ה וחשוב להבין גם את הרכיב המתפתח הזה לפני שיוצאים בהצהרות. כמובן ברגישות רבה ומתוך שיח כן, אוהב ומקבל ללא תנאי. כל מקרה לגופו.

ואחרי כל אלה כמה מילים על חינוך דיפרנציאלי – זכרו שהכיתה מורכבת מפרטים ולכל תלמיד יש את השביל שלו בעבודת ה', על פי דרכו, על פי קווי אישיותו וסיפור חייו. את שפת הפרסונליזציה בחינוך צריך לתרגם לעולם הרוחני שלנו ושל תלמידנו. צריך לחשוב בשפה של אבחונים דוסודידקטיים. צריך להתאים חליפה הלכתית ורוחנית לכל אדם. לא בדיעבד, לא בשעת הדחק, לא מכורח המציאות, אלא לכתחילה. שהרי הבדיעבד של זה הוא הלכתחילה של האחר. ובכלל מי רוצה להרגיש "בדיעבד", "שעת דחק", "חריג" ו"לא נורמלי"? אין השוואות או תחרות בעולם רוחני. כל אחד נמדד על פי אופיו ואישיותו, על פי יכולותיו וכישוריו הרוחניים, על פי עקומת הגדילה שלו ולא בהקבלה לאחרים. בחינוך ממוקד פרט – עבודת ה' של האחד לא תיראה כמו עבודת ה' של השני. אלה ואלה דברי אלוקים חיים, אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמיים. בכיתה שהשפה הזו מוטמעת גם התלמיד המתמודד לא ירגיש שהוא "לא נורמלי" כשמדברים על בית, חינוך ומשפחה, כשדנים בערכי הנצח של העם היהודי, אלא הוא וחבריו יבינו כי לכל אדם יש את הלכתחילה שלו בעולם, את התיקון שלו – הוא לא פחות מאחרים בשום צורה, יש לו פשוט שביל אחר לפסוע בו ברגליים יחפות.
מוזמנים/ות בשמחה!!תילי חורבות
בואו נראה אם תצליחו לזהות שם את כל מי שמהפורום...🤭😅


זיהיתי אותי.
האימה!!!!😱😱תילי חורבות
זיהית מישהו?מבולבלת מאדדדד
בטח. 2תילי חורבות
הכי מצחיק ההוא שלקח סמים לפני ההופעה...
אמיתי לגמרי
מההה??מבולבלת מאדדדד
ואיך ידעת את זה? לקחת איתו??
הם זיהו אותך?
זה היה מצחיקתילי חורבות
לפני המופע האחרון היה שם מישהו עם קנאביס רפואי (כנראה ברשיון) והמרצה לקח ממני ושאף 3 שאכטות חזקות... אחרי זה כל ההרצאה הוא היה פלופ לגמרי.
בהתחלה זה היה קורע מצחוק, אבל לקראת הסוף
שהסאטלה עלתה לו חזק זה כבר נהיה עצוב...
בעיקר הקטע שהוא סיפר לכולם כולל המארגן שהבחור ההוא נתן לו סמים...
😱😱😱😱מבולבלת מאדדדד
נס אז שלא הייתי שם....

ואני מרחמת על הבחור הזה...
לא חושב שצריך לרחםתילי חורבותאחרונה
נראה שהוא ממש נהנה...
צריכה המלצות להובלה קטנה בירושליםח"ד

שלום,
אני צריכה לעבור דירה ביום שני, מרחק של משהו כמו חמש דקות נסיעה בתוך רמות, עם מעט מאוד דברים (סביבות ה15 ארגזים\תיקים).
לא מוצאת מוביל טוב, אמין וזול שיסכים לעשות את זה.
מכירים אולי מישהו?
תודה.

 

(אני לא יודעת אם זה ממש הפורום המתאים, אבל זה הפורום הכי פעיל ואני צריכה דחוף...)

15 ארגזים יותר קל לעשות עם עגלת סופר בשתיים שלושאחו
נגלות
למצוא מישהו עם רכב רגיל..באר מריםאחרונה
פחד מה"עולם הגדול".לנוע= לשכון.

הגיוני??

 

פרשנות שלי לעולם הגדול: שאון העיר והמרכז , מישרה במשרד בינלאומי,
כל מה שמרחיק מהפשטות , מהמיסגרת הקבועה והמוכרת.

יש פורום ייעודיהסטורי
לאנשים רגישים מאוד. נדמה לי שנמצא בלשונית של 'כללי'. סביר ששם יוכלו לעזור לך יותר.

בהצלחה רבה
לא הבנתיהפיאחרונה
מה מפחיד אותך ? ומה אתה מצפה לקבל כתגובה בשרשור כזה .
אנשים חסרי השכלה שיגידו לך מי אתה ?

או הבנה שהעולם לפעמים מפחיד
כבר שבוע ויומיים 24 שעות ברציפות בAsbury אנשיםחסדי הים
מתפללים, מודים ומשבחים כשמרימים את ידיהם לשמים. האולמות בבית התפלה מלאים, והמון אנשים שבאים מכל עבר מחכים להיכנס.
קוראים לזה Revival-תנועת התחדשות.

זה יכול לקרות אצלנו היהודים?
שלוש הערות:אני77

א'- אצלנו היהודים, בכל יום, מאות אלפי אנשים מגיעים לבתי הכנסת. כמה פעמים ביום.

ובאופן כללי, ההתרשמות שלי היא שיש לנו הרבה יותר עיסוקים וחוויות דתיות מאשר להם.

ב'- בכותל כמעט מאה אחוז מהזמן יש אנשים, בדרך כלל יש הרבה גם אם לא המון, ובזמנים מיוחדים- יש המון.

ובעזרת ה' כשיהיה מקדש וכשעם ישראל יחזור בתשובה- זה רק ילך ויגדל...

ג'- היהודים הם הרבה פחות אנשים מבחינה כמותית.

אבל פה זה כולם מתפללים ביחד בהתלהבות לכמעטחסדי הים
מאתיים שעות ברציפות, וזה מתפשט לעוד מקומות, והרשת גועשת עם סרטונים משם.

ברור שיש לנו המון יתרונות עליהם בתפילה, אבל אולי אנחנו צריכים משהו כזה לעורר ולחדש.
אני חושב שהוא צודקסבכי החשתי
200 שעות ברציפות זה לא מאוזן, הגיוני מאוד למה אצלנו אין כזאת התפרצות. אנחנו יודעים לשלב את זה נכון עם חיי היומיום, זה ממש חלק מהחיים. לכן אני חושב שזה לא בא מתוך מעלה בהכרח
הערה נכונה לדעתיארץ השוקולד
קיצוניות היא מלהיבה ומגניבה, אבל לרוב היא לא מאפשרת חיים או הכרה בחשיבות של ערכים ודברים שונים.
התלהבות יש גם בעבודה זרהadvfb
יש דעות שמותר להם לעבוד בשותפות.חסדי הים
התלהבות היא לא קנה מידהadvfb
בטח שצריך התלהבות בעבודת ה':חסדי הים
האש על המזבח מסמל התלהבות כדברי המלבי"ם בשיר השירים על פי הזוהר:
"וזה היה המליצה לאש של מעלה שהיתה רבוצה כארי והיתה אוכלת את הקרבנות, שר"ל הכנעת כחות החיים הגופנים ע"י התלהבות אש העבודה וכח הגבורה שבו עבדו ודבקו במלכם."

של"ה עשר מאמרות:
הנה, אם זוכה האדם לאהבה פנימית, שהוא התלהבות הלב, ולעבוד את השם יתברך עבודה מתוקה, ובדביקה וחשיקה וחפיצה ואז הוא דבק בה', וגם ה' חושק בו".
צודק, היא לא מדד בלעדיadvfb
יש הבדל בין התלהבות חיצונית, שזה כנראה מה שיש לאנשים שתיארת, מאשר התלהבות פינימית שמבוסס על יסודות פנימיים אמיתיים.
"שהם משתחווים להבל ולריק ומתפללים לאל לא יושיע" לעומת זאת, בנוסחים האשכנזים מצויין אחר כך - "ואנחנו כורעים ומשתחווים". ישנה השתחוות שבאה מתוך אגוצטנריות והיא מיוחסת ל"הם", ויש השתחוות שהיא מיוחסת ל"אנחנו", השתחוות שיש לפניה כריעה, תנועת נפש של ביטול אמיתי וכנה ולא ניקוז יצרים ומילוי דחפים, רוחניים ככל שיהיו. יש אגו רוחני שגם מוביל להתלהבות ולמעשים קיצוניים, הוא מאוד מתוחכם וגם מאוד מסוכן והרסני.
בלי להיכנס לדיון עם ההתלהבות שלהם פנימיתחסדי הים
או חיצונית.
גם לשיטתך שההתחהבות שלהם חיצונית, אז צריך ללמוד קל וחומר מהם לאנחנו שהעבודה שלנו פנימית.
עושה לי בחילה רק מלחשוב על זהadvfb
כי חסר לך כבוד בסיסי לדתות אחרות שלא כמאיריחסדי הים
והרב קוק שהכריע שהגויים לא מוזהרים בשיתוף.
גם אם הם לא מוזהרים על שיתוף, זה מגעילadvfb
^^0x1694
בנוסף, לא מכיר את האירוע, אבל נשמע כמו טרנד חולף. גם אם זה נשמע כמו רעיון חד פעמי נחמד - זה לא מה שיקרב את הגאולה.
לא יודע אם בכזה זמן אבל נראה לי שכן בגדולמבקש אמונה

אם יעשו עניין ורעש שכולם מודים לקב"ה וזה יתפרסם אז אחד ימשוך את השני

יהיה יצר הרע, ברור, אבל הרבה ימשכו לזה.

 

הלואי שזה היה קורה,

הרי רש"י כותב בפסוק שאחרי שירת דבורה (שופטים ו פסוק א') שבזכות השירה על הנס נמחלו כל העוונות של ישראל.

 

אגב, הם מודים שם על משהו ספציפי? או כל אחד וענייניו?

זה ספונטניחסדי הים
ברכת כהנים מרשימה לא פחות מן הסתםתפוחית 1
(לא מכירה ולא ראיתי על מה שכתבת)
אבל ברכת כוהנים לא נמשך כל כך הרבה. זה עדייןחסדי הים
ממשיך שם לפי מה שאני יודע.
לצערי לא.שפרינצא בוזגלואחרונה
כאשר אדם *מחוייב* לומר 3 פעמים ביום בשעות קבועות את אותן המילים - זה יכול להיות מייגע.
ולרוב אם לא תהיה עבודה גדולה על זה - השחיקה תגיע...

לכן אני אוהבת התבודדות, זו תפילה שאני יוזמת, במילים שאני בוחרת, אני מתחברת לאל בצורה שאני מרגישה שטבעית *לי*.
אם התפילות הממוסדות שלנו היו גם כאלו - אז היה סיכוי לא רע...
טוב חכיתי יותר מידי זמן...תילי חורבות

שמעתם על יאיר שרקי??

אני צוחק...תילי חורבות

מנסתם אין לך פייסבוק.

רק ניגון של גמראפצל"ש חד פעמי
כמה רוע יש בשוטריםחצילים
מי שראה את מה שהיה בפינוי בגוש שילה
רוע שהוא גרוע מהתנהגות של חיות,
לחיות אין זכות בחירה ולא מרוע הן מתנהגות כך,
לשוטרים הרשעים האלה יש בחירה,
והם בוחרים לשלוח ידיים לגעת בבנות בצורה מבזה,
ולא אני לא מדבר ספציפית רק על מה שקרה היום,
שנים שבכל פינוי ידיים של שוטרים נכנסות לחולצות וגרוע מזה (מכיר סיפורים באופן אישי והם רבים) ויש תיעודים ואף אחד לא מזיז אצבע נגד מלכות הרשעה הזאת שפוגעת נפשית ופיזית במבט חתום שרק אדם קר ורע לב יכול לתת..
אני רוצה להתפלל שיחזרו בתשובה אבל התפילות שלי מוסבות שיקרה להם דברים רעים אז אם למישו יש קצת פחות כאב אשמח שיתפלל גם בשמי שיגיעו מהר לתיקון שלהם..
ממחושבת בלב

מבינה ומזדהה מאד עם הכאב

אבל אתה לא יכול באותה פיסקה להגיד
גם שהם מזרע עמלק
וגם שאתה רוצה להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה.

עמלק מתפללים עליו לתיקון קצת אחר

צודקת..חצילים
אז אני מכוון את הכינוי הזה אל הגויים שבניהם שדינם כדין כל גוי שמגרש יהודי מארצו
לגמרי לגמריחושבת בלב

איתך שזה תופעה הזויה שצריך למגר
אלימות שוטרים
ואחכ הם עוד מעיזים להאשים את הקורבן
ברוב חרפתם.

ועוד יותר כואב שזה ממשיך לקרות בממשלת "ימין על מלא"
(לא שמזלזלת בטוב ששינו מהקמת הממשלה עד עכשיו
אבל עדיין זה דבר שאסור שיקרה. וזה הזוי שזה בקדנציה שלהם)

שום ממשלה לא תועיל לחוסר צדק ששולט פה
גם לא רפורמה משפטית.
צריך מלך, מנהיג אמתי מזרע דוד
צריך סנהדרין
צריך להכניס את ה' שישלוט פה במדינה
ולא לקחת ממנו את המשילות
ולהחליט לעצמנו מה נכון ומה לא
מה מוסרי ומה לא
זה הפיתרון היחיד
לאט לאט זה מטפטף לעוד ועוד אנשים.

אמן. להתפלל וממש לזעוק את זהנפש חיה.
מלכות בית דוד
בית המקדש
ו..... מה השלישי (בושה ששכחתי)
מחיאת עמלקחושבת בלב

זכור אל תשכח

נכון. מחיית עמלק. תודה ! משתפת- (נזכרתי)נפש חיה.
כל העניין של עמלק זה לקרר את ישראל מהאמונה בהשם ובהשגחה פרטית,
לקרר את ישראל מעבודתו ית'
ולקרר את ישראל מאהבת ישראל ואחדות ישראל, שזה מה שהמן אמר. עם מפוזר, ודתי המלך אינם עושים....

שנזכה בעזרת ה' לחזק בעצמינו
אמונה בהשגחתו ית',
ביטחון בו,
אהבת ישראל כנפשנו
ונתאחד יחד
וישקיף ה' ויראה...

לכן כשאומרים בימים אלו
הצילני מקליפת המן-עמלק
וזכני לקדושת מרדכי ואסתר
נראלי שהכוונה היא על הדברים האלו-
תציל אותי מהקרירות של האמונה (קליפת המן)
תכניס לי, תזכה אותי לקדושה של
מרדכי ואסתר (שהאמינו בהשם
ותיתן לי אהבת ישראל כנפשי).


וכמו גאולת פורים
וגאולת מצריים

נזכה בעזרת ה' .
נכון..חצילים
מדינת ישראל היא משו אבל היא גם כלום צריך לזכור את זה..
לא לזלזל בטוב שיש בה אבל להבין שהיא אפילו לא מתקרבת אל התכלית הנצחית ויש טוב גדול הרבה יותר שאף בשר ודם לא יכול להביא אלא בקדושה וטהרבה ותשובה וכיסופים וגעגועים

וכן גם במלחמה
נכון, אבל השאלה היא איך מכניסים את ה' שישלוטנוגע, לא נוגע
לצערנו הרב, אנשים בד"כ עונים על השאלה הזו מרגשות דתיים (חלקיים) ולא מתוך מבט כולל ומעמיק בתורה ובהתקדמות ההסטורית. אז התשובה שלהם תהיה "צריך להתחזק יותר בתורה ובתפילה ובקירוב וכו' ותו לא".

אבל אם לדוג' אנשים שומרי תומ"צ לפני מאה שנים לא היו מחליטים על סמך רגשות דתיים מה רצון ה' ואיך הגאולה תהיה, אלא היו עולים לארץ פשוט כי זו מצווה וזה היעוד שלנו, כנראה הייתה פה עכשיו מדינה יהודית לתפארת ויתכן שהיינו כבר בגאולה ממש.

אז השאלה- איך מכניסים את ה' שישלוט פה במדינה, היא בעצם השאלה איך ה' רוצה להביא את הגאולה, למרות/בלי קשר למדינה או דרך המדינה?
והשאלה הזו היא הרת גורל. כי אם התשובה היא "דרך" ואדם חושב שזה "למרות/בלי קשר" ופועל בהתאם, הוא מעכב את הגאולה במידה מסויימת.
זאת שאלה בכללחושבת בלב

אם הדרכים השונות והדעות החלוקות ביהדות סותרות/מעכבות
או מוסיפות נפח.

לעניות דעתי כל אחד שמוסיף דבר הכי קטן במישור שלו זה מקרב.
אנחנו פועלים בצורה שאנחנו מבינים שהיא הכי נכונה
כל עוד אנשים לא עוצמים עיניים ובצורה אמיתית וכנה הגיעו למסקנה חלוקה
כנראה צריך את שתי הדעות במערכה
זה לא אמור לעצור או לעכב או לסתור.

עקרונית נכון, הבעיה היא שרוב האנשיםנוגע, לא נוגע
לא הגיעו בצורה אמיתית וכנה למסקנה חלוקה (ואלו שכן, לא יחלקו זה עם זה כ"כ. ההבדלים יהיו קטנים, גם בתיאוריה וגם למעשה).

לגבי ההתחלה- גם נכון, הבעיה היא שיש דעות שחורגות מגבולן. לכל דבר צריך להיות את מקומו, לא יותר ולא פחות.
ורק אדם בעל נפש כללית, שמתבונן מלמעלה ולא מזדהה לגמרי עם מגזר כלשהו, שעסק בדברי כל גדולי ישראל לדורותיהם בנגלה ובנסתר וממש עיצב את נפשו לפיהם, איש הלכה, בעל יר"ש יחד עם פתיחות (והבנה שאין סתירה), חכמה גדולה, מבט רחב, גדלות בתורה, ידע כללי במספר תחומים, ביטול מוחלט לה', מידות מתוקנות בשלמות, אהבת ישראל אבל גם שנאת הרע שבישראל (מה שמעיד על אהבת ישראל מתוקנת)- יכול להתוות דרך, לאזן, ולהדריך מה נכון לעמ"י הלכה למעשה ובאיזו דרך ה' בחר להוביל את העולם.
וגם ללמד ולחנך אותנו לעשות זאת בעצמנו, כפרטים וכחלק מכלל. כ"א לפי נטית נפשו.
כזה היה מרן הרב קוק זצ"ל.
לכן, מי שאוחז בדרכו, אבל באמת, כולל בתוכו הכל. רמב"ם, כוזרי, האר"י, גר"א, רמח"ל, חסידות בכללה וחסידות חב"ד, ר' נחמן, מחקרים ועוד ועוד. כל דבר במקומו ב"עולם שנה נפש".
(כמובן שלפרט יכולה להיות יותר משיכה לדרך מסויימת בעבודת ה', לדוג' חסידות, וככה זה גם עובד בד"כ. הנקודה היא שהפרט מבין שזה התפקיד שלו כחלק ממשהו גדול ולא חושב "הדרך הזו היא המרכזית". וק"ו שהוא לא פונה לדרך הזו ושוכח את תורת הרב, כמו שנפוץ היום).
במילים אחרות יש דעות טובות יותר ויש פחותאחו

סליחה על ההשתלחות אבל באמת זה גובל בחלוקת ציונים.

האם באמת ובתמים, מבלי ללכת מסביב, או להתחמק מגוף השאלה, למדת לעומק את דברי החולקים? את היסודות עליהם ההשקפה שלהם מבוססת?

 

האם גדולי הדור החרדים הם "מגזריים" מדי? השפת אמת? חב"ד? החרדים הספרדים? המקובלים? הליטאים? גדולי מערב אירופה?

 

ברמה כזאת, שמותר אמנם להימשך קצת לדרך מסוימת, אבל ח"ו לא לשכוח את הדרך האמיתית, זאת שהתוו תלמידי תלמידי הראי"ה?

 

השפת אמת החליט על דעת עצמו ועל סמך רגשותיו הדתיים על כך שהגאולה תהיה גאולה ניסית? האם כל יהדות אירופה, מלבד הציונים, פשוט "התעלמה" מה"ייעוד" האמיתי שלנו, הוא לעלות לארץ ישראל? ורק אנחנו התורניים האמיתיים מחליטים לא על סמך רגשות כלשהם שאכן זאת הדרך הנכונה?

 

באמת היטב חרה לי.

 

שפת אמת שלח לך:

 

"כי הנה בודאי כיבוש הארץ הי' דבר גדול מאוד שנתחבטו עליו אבות הראשונים והשי"ת נשבע להם להורישם הארץ. והוא בודאי תיקון כל החטא לברר הטוב מהרע להוציא הארץ מת"י כנען להיות נחלת ה'. והוא אינו בכח אנושי רק כמ"ש ברצות ה' דרכי איש כו' אויביו ישלים כו' לכן פנה כנען ופינה את הארץ כאשר הגיע העת. וכל טעות המרגלים הי' במה שרצו לכבוש בכח עצמותם. ואותו הדור היו גבורי כח צבאות ה' אבל מלחמת ארץ כנען אינו בכח האדם כמ"ש כי לא בחרבם ירשו ארץ. ולכן מפורש חטא המעפילים במ"ש ותחגרו איש כו' כלי מלחמתו כו' ולכן לא הצליחו. וכ' במד' ויעפילו שהביאו חשיכה כו'. כי מה שהי' מוכן להתגלות אור הצפון בא"י שהי' מוכן לכנוס בכלל נחלת ה' וע"י חטאם נחשך אותו ההארה. וכאשר ראינו בתחילת הבטחתו ית' לאברהם אע"ה לך לך כו' אשר אראך. כי כל נתינת א"י הוא בביטול כל השגת האדם רק ברצות ה' כמ"ש כי ימינך כו' ואור פניך כי רציתם. וכמ"ש כלב אם חפץ בנו ה'. וע"ז כ' בתחבולות תעשה לך מלחמה בתחבולות של מצות. ובאמת כל החטאים שנעשו באנשים הגדולים הי' מעין חטא אדה"ר שהלך אחר עה"ד. ועיקר הצלה הוא בביטול דעת האדם לרצונו ית'."

 

ולא רק כוח גשמי!

 

"וכמו כן י"ל בעסק המרגלים כי מסתמא אמרו אמת שנראה להם שלא יוכלו לעלות פי' מצד מעשיהם וזכיותיהם. אכן השי"ת הי' מכניסם בדרך נס וסיוע מצד הבטחת אבות. אך הם רצו להדמות ג"כ לאבות ולעשות הכל מעצמם וזה הי' החטא שלהם כי אין להתחכם על הנהגת הבורא ב"ה וב"ש:"

 

ובאמת מה אמור לקרות מבחינה פוליטית? איזה תיקון פוליטי יכול להיות? שיבואו כמה דתיים ויקימו מדינת הלכה על אפם ועל חמתם של החילונים ושל הערבים? מה אתה מציע לעשות במישור המדיני? ומה היחס בין האדם הפרטי שאינו פוליטיקאי לבין המישור המדיני? ומה הגיבוי התורני להצעות אלה?

זה לא עניין של דעות טובות יותר או פחותנוגע, לא נוגע
וזה לא איזה מאבק או תחרות.
אבל הרחבה בעניין לא מתאימה בפורמט הזה ואני גם קצר בזמן.

וכן, למדתי.
ואגב, גם מרבנים חיים ממגוון מגזרים למדתי תורה (ומחשבה).
ודווקא מתוך הרבה הערכה וכבוד ולימוד מכל אחד כתבתי את הנ"ל.

וגם לא דיברתי על תלמידי תלמידי הראי"ה אלא על הראי"ה עצמו. וזה לא רק מה שהוא אמר, אלא הדרך העקרונית שהתווה.

לגבי הסוף- זה דיון נוסף. אבל אין קשר בין מה שהצעת (מדינת הלכה על אפם של החילונים והערבים) לתורת הרב או למה שכתבתי.
את עצם השיטה למדת?אחו
אם כך אשריך על ההכרעה

בתלמידי תלמידי הראי"ה כוונתי שאין תמימות דעים לגבי עצם שיטת הראי"ה עצמו ויישוצה בפועל במציאות שלא הייתה קיימת בזמנו

אם כך באמת איני יודע מה הפשט בהבאת הגאולה דרך המדינה. חיזוק לומדי התורה? זה ש"ס עושים גם בלי להיות ציונים בהגדרה
עד כמה אתה מכיר את הראי"ה ואת כתביו?נוגע, לא נוגע
לא מספיק לעומקאחו
לכן איני חווה דעתי על גוף הדברים. גם אם לפתוח את דיון מאי ציונות כל מה שאני יכול לעשות זה לחקור את הדעות ולהביא צדדים לכאן ולכאן אבל לא להכריע.

במישור המעשי כל אחד מוזמן לעשות כפי מיטב הבנתו, או עדיף, על־פי רבו, אבל האמירה שלכל הדעות של גדולי הדורות יש מקום משלהן, רק שלא יחרגו ממנו, ורק הראי"ה זצ"ל סוף הוראה וממנו אין לסטות, רק הוא יכול להתוות דרך, כי אף אדמו"ר או גדול דור כלל לא מתקרב לרמה כזאת של צדקות וכלליות, מה לכם אצל ר' אליעזר שהלכה כמותו בכל מקום, סליחה, אני לא יודע עד כמה זה תורני.
שאלתי כי היה נראה לי ממה שאתה כותב ושואלנוגע, לא נוגעאחרונה
שלא הבנת את כוונתי. וממה שכתבת עכשיו בפסקה האחרונה אני רואה שאכן כן.

באמת ממליץ ללמוד על הרב קוק ואת תורתו לאורך לרוחב ולעומק, ואז תראה את המיוחדות ברב. לא עוד דעה ושיטה, גדולה ככל שתהיה, אלא ת"ח שהקיף את *כל* השיטות, ומתוך זה (ובהתאם להתקדמות המציאות וההסטוריה) ידע שלכל דבר מקומו מחד אך איך לנהוג למעשה מאידך.

אגב, הרב גינזבורג פעם חילק את המגזרים הדתיים לפי הספירות (הוא כמובן שם את חבד באמצע, ספירת התפארת.. אבל העקרון זהה. שלכל דרך יש את המקום שלה).
הפשט הואadvfb
שגאולה איננה רק עניין של רוח אלא גם של חומר.
..חצילים
בצבא עשו לנו שיחה מאד מעניינת
''האם יכול להיות שעם ישראל יגיע למצב שהוא עושה שואה לעם אחר''
התשובה והמסקנה שם היא מזעזעת
הם אומרים שכן, עם ישראל יכול להגיע למצב של רצח עם אכזרי כלפי עם חף מפשע והראיה היא שוטרי מג''ב שהרגו 26 ערבים לא זוכר באיזה כפר..
זה מזעזע הדבר הזה וזה בכלל לא מתקרב למצב שאולי אולי חס וחלילה נהרוג אנשים מתוך רוע כמו שהיה לנאצים..
אנחנו יהודים ואנשים אמת ויש לנו לב..
אבל דברים שקורים בהפגנות ובפינויים הם זוועה כל כך גדולה שאני מתחיל לפקפק בזה..
איך יוצא מיהודי כזה דבר? איך הגיוני שיש לב פועם בתוך ההתנהגות הזאת? איך?
כואב לי
אם תלמד את ההסטוריה הנאציתנפשי תערוג
תראה שרובם לא עשו את זה מרוע.
אלא מתוך רצון להגיע לעולם טוב יותר,
לתפיסתם הגנים היהודים הם גנים רעים שצריך למגר אותם.

כן.
זאת חשיבה מעוותת.
וכן הם טעו.

אבל חשוב להכיר את זה
את צודקתחצילים
זה אף פעם לא סותר את זה שצריך לעשות לנצאים גזר דין מוות לא?
זאת נשמעת גמו שיחה בטירונותadvfb
והרבה פעמים הרמה שם לא גבוהה, זה לא מפתיע אותי.
כן זו שיחה של טירונות וזה תמיד תת רמהחצילים
אבל שמעתי המון שהעבירו להם את השיחה הזאת
יש בעיות בצבא ובמשטרהadvfb
ולכן יש הרבה מה לתקן
זהו לא מגיב יותר מוזמנים להשתלח בי כרגילחצילים
לא מפריע לי
מקווה שמישו יבין את כוונת הפריקה ולא רק יכנסו בי כמו תמיד..
ה' יאיר עלינו אור של גאולה בלב שלם של עם שלם בבניין שלם במהרה!
אמן אמן אמן אמן אמןנפש חיה.
מבינה לגמרי. מבחיל את הנפש ומזעזע ממש. למה?חצילוש
למה להתנהג כך כמו חיות?
אהמנפש חיה.


כי אולי זה לא אנושי?
עצוב עצובאנמונימי
באמת קשה שיש אנשים עם ככ רוע בלב
קל שיש שם הרבה לא יהודים
עם היהודים זה באמת יותר מורכב לי
אבל האוטמט זה להתפלל שה ישיב להם כגמולם
ושנראה את זה
ובאמת שתבוא כבר גאולה
מזעזעekselion
מבחינתי שוטרים כאלו הם בוגדים
וצריך להעיף אותם לעזה
לאו דווקא פחות כאב כדי להתפלל עליהםadvfb
אלא פחות שנאה
כאב יכול להוליד שנאה, אבל לא תמיד זה קורה
זו התמודדות קשה להיות שוטר, כי גם מבחינה רוחניתחסדי הים
המזל שלך נוטה להרשיע: "אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא א"כ נעשה רשע מלמעלה" (בעל הטורים על הלוויים שהיו שוטרים על המשכן).
גם פסיכולוגית יש לך נטייה להרשיע, כי הכוח משחית.
אז דווקא שוטרים שמתגברים על זה, מגיע להם כל הכבוד.
באמת מזעזע וכואב. בעז"ה שיקבלו את מה שמגיע להםנוגע, לא נוגע
האם מישהו/י גאון גורם לכם לתחושת איום?יעלמהדרום

אם אתם ליד אדם גאון/ה באופן מיוחד (אם אתם מכירים כאלו אתם יודעים למה הכוונה), האם זה גורם לכם לתחושת איום? נניח אתם בסעודת שבת ועל כל דיון הוא מביא תובנות / ידע / יכולת הסקת מסקנות הכי מהירה והכי טובה. או אם אתם לומדים בקבוצת אנשים וכנ"ל כמו בסעודת שבת. או אם אתם גרים איתו ביחד אז כנ"ל וכן הלאה. זה לא גורם לתחושת איום / תחושה לא נעימה / תחושה שאתם שווים פחות / קנאה / כל תחושה לא נעימה אחרת? 

..אני:))))

לא איום, יותר כמו הערכה ולפעמים בושה שבאה מתוך הערכה(כנראה שזה בגלל שאני נותנת הרבה חשיבות לחכמה)

 

לכל מי שהגיב בשרשור הזה, תראו מה קרה לוחושבת בקופסא
לא ידעתי שאפשר בכלל לעשות זה בפורום.
התגובה הפותחת נראית כמו תגובה מהשרשור עצמו והפותחת המקורית נעלמה. @משה זה בכוונה?
לא, בכלל לאאלפיניסטית

להפך, זה ממש ירשים אותי

תלויadvfb
אם אני רואה צורך להתחרות בו, אני מרגיש שהוא תופס את המקום שלי - אז תהיה לי קנאה כלפיו.
אם אני רוצה ללמוד כמה שיותר - אני אשמח מכך שהוא מחדש לי דברים
תלוי מי האדם הזה, מה הקשר בנינו ומה הסיטואציהחושבת בקופסא
לפעמים יכולה להיות קנאה, לפעמים התרשמות ולפעמים אני אשוב שהבן אדם הזה סתם חופר, זה מאוד תלוי.

רק לגבי שם הניק- מישהו מנסה להתחזות ל @יעל מהדרום ??
כנראה. תודה ששמת לב!יעל מהדרום
אז למה לא לחסום?תילי חורבות

משער שכולם יודעים מי זה.. אבל עדין...

דיווחתי. לי אין אפשרות לחסום בפורום הזהיעל מהדרום
לק"י

מי זה הכולם האלה שיודעים?
אני לא יודעת...
אני בעיקר ארצה ללמוד ממנו0x1694
רק שלרוב גדולתו כנראה לא יהיה הרבה זמן בשבילי, הקטן.

אבל אני מבין את התחושה של איום, כי יש איזה פער בין מה שהייתי מצפה מעצמי לבין מה שניצב מולי ומראה לי שאני לא ממומש עד הסוף. (אז הפתרון הוא לנצל את הבן אדם, שיעביר לי כמה שיותר כדי שאתקדם בעצמי על ידי זה)
***זו לא אני****יעל מהדרום
לק"י

גברת ניקית חדשה, זה קצת מחשיד שפתחת ניק זהה לשלי.
זה לא שם נפוץ או חלק מפסוק וכו', שזה יכול לקרות.
הגזמת, ההבדל בין הניקים שמים וארץ. לה אין מתכוןדי שרוט
לבצק פריך בחתימה. ישר רואים.
ארץ השוקולדאחרונה
אהבתי,
כמובן שצודק לגמרי
חד משמעית כןתילי חורבות

אנשים מפחדים מגאונים.

ואחד הגורמים הבולטים לכך זה שגאונים לא תמיד קולטים שלא כולם גאונים כמותם.

איזה אמונה ועוצמות יש לדבורה פלאי. אם המשפחה. פשוטחסדי הים
להתפעל!
נכון. שה' ייתן לה כח להמשךעשב לימון

היית שם, בבית שלהם? או רק ראית באינטרנט?

ראיתי באינטרנט. המשפט שהכי תפס:חסדי היםאחרונה
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"ד בשבט תשפ"ג 15:56
"אל תגיד אוף, תגיד מזמור קוף (מזמור לתודה)"
השירשור נסגר אבל התעלומה בעינה עומדת:תילי חורבות

איך יכול להיות שמדובר בהמבורגר כשר חרף כל ההוכחות שהביאו בנושא??

*בין הפותרים נכונה יוגרל שובר זוגי למסעדה*

הכל כסף ידידיתילי חורבות

עשיתי בית ספר להדר מוכתר... שוקל להתחיל להעביר קורסי שיווק...בוכה/צוחק

שאלהדרורקירן

למי שאולי יש נתונים על כך - כמה אחוזים בערך מהחילונים / מסורתיים כאלו בגלל שזו הצורה בה גדלו והתחנכו מגיל 0, כך היה המעגלים המשפחתיים והחברתיים וכו' וכו' - כלומר בעיקר השפעות מהסוג הזה, וכמה באמת ובתמים חקרו ובדקו וכו' וכו' והגיעו למסקנה שזה המגזר "הנכון"?

אחוזים די גבוהים זה בטוחתילי חורבותאחרונה

אצלם אין את המשיכה לדת
שקיימת אצל דתיים לחילוניות אז האחוזים גבוהים בהרבה.

''אם אני הייתי בתקופת השואה בטוח הייתי נלחם בנאציםחצילים
ולא הולך כמו כולם כצאן לטבח''
מכירים את המשפט הזה?

כיום אנחנו יום יום הולכים כצאן לטבח
כל אחד ממנו יכול למות כל רגע אם רק יקום משוגע תורן מהאיזור שלנו ויתחיל לירות כשנלך לבית כנסת או לכל מקום אחר..
בתקופת הנאצים הייתי קם ונלחם כי לא אכפת לי.. היום יש יהודים שעומדים מולי ולא מסכימים.. וביהודים אני לא אלחם.. אז אני הולך כצאן לטבח.. חלק ממני נרצח בערב שבת ואף אחד לא יעשה כלום עד שלא תהיה גאולה אמיתית.. כי על מדינת ישראל אני לא סומך כבר מזמן.. כי חלקים ממני נפלו בעשרות פיגועים ואף אחד לא נלחם.. המדינה שלנו הולכת כצאן לטבח כמו בשואה.. פשוט עכשיו זה מתפרס על יותר שנים ולא שש מליון בשש שנים..
ה' יקם דמינו!
אם לא אנחנו אז ה' אין ברירה
בתפילה לגאולה שלימה, שכלית, פיזית ונפשית לכל עם ישראל..

(אני יודע שהרבה יזדעקו פה על מה שכתוב אז בבקשה אל תזדעקו.. לא אומר שמדינת ישראל לא עושה כלום.. רק שהיא אחוזה בשקר עמוק.. ומי שרוצה לצאת עליי מוזמן אני םשוט לא אגיב לו אז חבל.. שבוע טוב לכולם בעזרת ה' יתברך!)
איך אפשר לא להזדעק כשאתה אומר על השואהפה לקצת
שהלכו כצאן לטבח?
שמעת סיפורים מהשואה? אין בכלל השוואה למה שהולך כאן.

וגם כאן מה הפתרון? לקחת אקדח וללכת לירות בכל ערבי שתתקל בו? לירות בכפרים שלמים של ערבים?
מה הפתרון שלך למצב העגום הזה?
עזוב אחי, חבל על האנרגיות...תילי חורבות


..הפי
אז אני שותק
כי לדבר לא יעזור לי

שותק כי מסביבי כולם
צועקים

ודם על הדלתות
ועדיין מתעקשים

שותק כי זה כבר לא משנה
מה הולך בפנים

שותק כי עייפתי מלנסות

שותק כי עוד ירייה סיימה חיים


ואם ישאלו למה עדיין שותק?

כי יש עוד ירייה בדרך ורק אלוקים יודע על מי..

אז אולי נשתוק
כי במעשים אנחנו לא חזקים

עם ישראל חי
ושותק



עכשיו הם חוגגים

@הפי
כןןן בטוח שאםekselion
נדליק כמה נרות
ונתפלל ממש ממש חזק
אז המשיח יפול מהשמים וכל הערבים יחטפו פתאום התקף לב.



לפני שנלך לשבור להם את העצמות אנחנו קודם צריך להתעורר על עצמנו. יש סיבה לכך שבזמן האחרון המחבלים הולכים בכוונה למקומות של חרדים ודי לחכימא ברמיזה.

המדינה אמנם מלאה בכשלונות ומחדלים
אבל היא מסמלת את מה שלא היינו בשואה ובגלות במשך 2000 שנה.
....תות"ח!

א', אחד מההסברים לתפילה זה שאנחנו משתנים בעצמינו, עצם זה שאנחנו מרוממים את ה"חיי שעה" שלנו ומתפללים על דברים כלליים, זה עצמו מעלה את החיים שלנו ונותן להם משמעות גדולה. וזה לא סותר שצריך חשבון נפש.

 

מסכים שצריך השתדלות ולהילחם בהם בכל הכוח, זה רצון ה', אבל לזלזל בתפילה ובכוח הפעולה שלה, זה עצמו מראה שהמחשבה עצמה של ההשתדלות היא לא, "בוא נעשה רצון ה' ונהיה שליחים של ה' ונהיה ה"ידא אריכתא" של ה' יתברך בעולם", אלא יותר: "כוחי ועוצם ידי", במחילה על החריפות. אנחנו מאמינים בגאולה של "בעתה", של קמעא קמעא, של בדרך הטבע, "עני ורוכב על חמור" (לפי פירוש רש"י מדובר על איטיות והדרגתיות- בדרך הטבע), אך לא לשכוח שיש עוד אפשרות, "אחישנה", "ענני שמיא" (שלפירוש רש"י זה שהגאולה תגיע במהירות ובפתאומיות...), ועל זה חז"ל אמרו אפילו: "זכו". "ה' מוריש ומעשיר...", "קשת גיבורים חתים ונכשלים אזרו חיל", אנחנו צריכים להאמין בכוח ה' להפוך את המציאות לגמרי, וגם אם הכל רע וכמעט אין סיכוי, ה' יכול לשנות את הכל ולהפך הכל לטובה, ומצד שני, אם הכל מצד הטבע נראה טוב, ושיש בידינו הכוח, הכל יכול להתהפך חלילה, וזה תלוי במעשינו ובאמונה שלנו בה' יתברך. (ולפי המהר"ל לפעמים עצם חוסר האמונה והבטחון בה' יכול להוביל לפורענות ל"ע....). ואם האדם יחשוב "כוחי ועוצם ידי", ובעצם יחשיב את הטבע ואת המצב הגשמי, הרובים, החוזק יד וכו'...לעיקר ויתפוס ממנו, ה' יגיד כביכול: "כך אתה חושב? טוב, אז הנה נראה אותך כשאתה נתון לחסדי הטבע". (כך לפי הרמב"ם שלפעמים אדם נענש שהוא נתון לכוחות הטבע...).

 

בהקשר למה שאמרת על החרדים, האם אתה יודע חשבונות שמיים? מניין אתה כ"כ בטוח שזו הסיבה? הרב זצ"ל כותב במסע המחנות שהמצב הגיע לכך שכל ציבור מאשים את הציבור האחר, הדתיים אומרים, מי צריך לחזור בתשובה? "החופשים" (=החילונים). הם צריכים להשתנות, אנחנו בסדר גמור, אין לנו מה להשתנות. והחילונים אומרים, "מושג החזרה בתשובה שייך לדתיים, לא לנו". אולי זה דווקא כי יש יותר מדי שנאת חינם לחרדים? להגיד שיש פה עונש לחרדים זה להגיד שהעונש הוא לחרדים ולא לעם ישראל, וח"ו להגיד את זה. יש פה משהו כללי שקשור לכל הציבור, והוא צריך לעשות חשבון נפש. אם יש לך ביקורת על החרדים, תגיד. אבל להכריח שזה העונש, מה פתאום. זה מזכיר לי את החרדים שאמרו שהשואה באה על כך שדיברו בבית הכנסת. מלבד שזה מצחיק לחשוב שהשואה הייתה עונש לדיבור בבית הכנסת, עצם העקרון שאנשים אמרו בכ"כ הרבה בטחון עצמי שעל זה באה השואה, זה דבר לא נכון, אתם יודעים משום מה הגיעה הפורענות? מכיוון שאין לנו דרך לדעת, ומצד שני אי אפשר לצאת בלי לעשות שום דבר ובלי להשתנות מאותם אירועים, כל אחד צריך לעשות חשבון נפש ולהשתנות במשהו שלא היה בו טוב, אבל לא להעביר את האשמה לאחרים. אם יש אפשרות גם להוכיח ולשנות את מי שחושב כך, וע"י להחזיר אותו בתשובה, מה טוב.

 

נ.ב. אני מודע לכך שהיו כאלו שהסבירו שהשואה הגיעה על זה שעם ישראל לא עלה לארץ, אבל א', זה על דרך האפשר, ב', אלו רבנים גדולים שקצת יותר מבינים בחשבונות שמים מאיתנו, ומי אנחנו שנגיד את זה מעצמינו. ג', כנראה זה יותר מסתבר להסביר שהשואה הייתה על חוסר ציונות, מזה שהגמרא בכתובות קי"א שהביאה את שש השבועות, בין היתר אחת מהן היא שלא ירחיקו את הקץ (או ידחקו, יש שתי גרסאות, הגרסא שמופיעה בגמרא היא ירחיקו....), והכוונה שאם תגיע העת לעלות לארץ, אם לא יעלו, ה' ח"ו ל"ע יתיר את בשרינו כצבאות ואיילות השדה. אז פה יש סיוע מהגמרא לכך, אבל לא אמרו את זה סתם מעצמם.

תודה על הסמינרekselion
ופעם הבאה
אשמח אם הדמגוגיה תהיה במינון מופחת.

לא אמרתי שזב עונש לחרדים אל תכניס לי מילים
...תות"ח!

מחילה ממש, לא התכוונתי. מקווה שתבין, אני בן-אדם ולפעמים נסחף, אבל זה קטנות, העיקר זה תוכן הדברים.

 

אה, מחילה, אז לא הבנתי את דבריך. למה התכוונת?

זה בסדרekselion
גם אני מבקש סליחה ממכם
קשה לי במצבים כאלה ואני פורק את זה כאן, וזה ממש לא תקין..
משער שאמרו ככה גם בזמן חזקיה המלךמבקש אמונה

בלי קשר, תמיד צריך להגן על עצמך אם אפשר

אבל צרות זה משמים, וכל שכן כשהמציאות חזקה ממך כנראה שמשמים רוצים הכנעה

אתה בסדר? לגמרי?קולמוס הנפש.

כי הרמזים שלך מאד לא..

אם אין לך משהו חכם לאמר, עדיף שלא תאמר כלום.

במיוחד לא בנושאים כאלה.

..מפוצלשת(:אחרונה
מה הוא רומז?
מי שמזדעק שיקרא את התגובה הזאתחצילים
אני מבין שזה משגע אתכם התגובה שלי אז רק תבינו, אני לא קורא למלחמת אזרחים ולא לפיגועי טרור נגדיים או תג מחיר.. רק מבטא כאב גדול שהמדינה לא פועלת בכוח אמיתי כמו שצריך באמת..
ולדעתי האישית וכניראה המאד לא פופולרית - לא משנה כמה יהודים מתים. שש מליון או ''רק'' שיבעה. יהודים זה אותו שורש נשמה והכאב הוא כאב והמלחמה שיש לעם ישראל לעשות היא מלחמה ואני כואב את זה שהמדינה לא מגיבה במלחמה כוללת על כל מי שבצד השני ומחסלת אותם עד חורמה כמו שמצופה למדינה שהיא הסימן לכך שאין עוד שואה..
מקווה שאני מיישב את דברי על ליבכם ואם לא, בבקשה אל תתווכחו איתי כי אני לא אגיב עוד ולא רוצה לעורר פה ריב ושנאה..
מוזמנים בשמחה לדבר איתי בפרטי ואשתדל לענות להכל..
@פה לקצת
@ekselion
איך אתם מתכוננים וחגים את ראש השנה לאילנות?חסדי הים
יוצא לנטיעותadvfb
לא באמת
מציינים את חניטת הפרי. לא נטיעת העץ.חסדי הים
יוצא לנטיותפשוט אני..


נטיות? דווקא ממך?? לא הייתי מאמין!די שרוט
אה טוב עכשיו הבנתי שזה היה מכווןדי שרוט
לא עושיםהסטורי
לא מפרישים מפירות שחנטו לפני, על פירות שחנטו אחרי...
סדר טובישבטנפש חיה.
תולשים מלוח השנה את הדף הקודםultracrepidam


זה היום?תילי חורבות
אפילו לא זכרתי... חשבתי הוולנטיין היום🤔

תכלס את שניהם אין לך מה לחגוג
אם אינך משתייך לנישה ספציפית.
זה היה לפני שבוע ויום🙈יעל מהדרום
הגיוניתילי חורבות
אחר כך נזכרתי בזה...

כשאני לא בגן אני לא עוקב, חחח

במקרה היה לי שיעור תורה באותו היום
אנחנו במזרח התיכון. כנסיות המזרח מציינים וולנטייןחסדי הים
ב6 ליולי.
פשיייי איזו בקיאות...תילי חורבותאחרונה


מישהו יצר פעם טופס ב google forms?רועיפתחתקוה

האם אפשר לראות את כתובת ה-IP של מי שממלא טופס? או דרך אחרת לזהות מי שלח?

אין לך שום אפשרות לדעת פרט שהממלא לא כתב בעצמופשוט אני..
לנו לאתילי חורבות

לגוגל- הגיוני שכן

כתובת IP לא, מייל כןnobody
אין אפשרות לראות ipנפשי תערוג
עיין בתגובתיתילי חורבות
נטפליקס התחילו תהליך של מניעת התחברויות פיראטיות דרך זיהוי ip
השאלה לא הייתה על נטפליקס אלא על google formsפשוט אני..


ראית פעם פלט של דוקס?נפשי תערוגאחרונה
יש שם איזכור לip?
בואו נראה כמה פעיל פה- כמה עולה גיטרה טובה?יעל מהדרום
לק"י

לשימוש ביתי בלבד, לא לנגינה בתזמורת הפילהרמונית.
מתחיל בסביבות 200חצילים
הולך ועולה עד איזור ה10,000
אני קניתי גיטרה מהטובות ששמעתי והיא עלתה 400
תודה! מחפשים משהו שיישמע טוב, אבל לא יקריעל מהדרום
מה זה לא יקר? יעני כמה בערך?חצילים
לא יודעת. זה מה שאנחנו מנסים לברריעל מהדרום
לק"י

גיטרה שנשמעת טוב, אבל מהזולות שבהן.
כמה מאות נגיד.

זהו אז באיזור ה400 תוכלו למצוא גיטרה מעולהחצילים
גם ב500 - 600 יש הכל חנות
תודה רבה!!יעל מהדרום
בשמחה!חצילים
אתה יודע להגיד לי שם של חברה?יעל מהדרום
יש עשרות של חברות.חצילים
בכל חנות כלי נגינה שתגיעי ידעו להמליץ לך בדיוק לפי הסכום שמתאים לך
תודה! התכוונתי למה שאתה קניתיעל מהדרום
לא זוכר את השם שלה..חצילים
יש בזה הרבה עניין של טעם ואוזן..kaparalay
אני חושבת שאפשר למצוא גיטרות שהן סבבה באזור ה500 פלוס-מינוס.
הקטע בדברים האלה זה שעפ''י רוב, כשתשמעי משהו איכותי (וכתוצאה מכך יקר) יותר, הזול כנראה יישמע פחות סבבה..(;

חברות- ימאהה, אדמירה, אלהמברה. לא יודעת האם/מה יש להן בטווח המחירים הספציפי הזה..
ממליצה עלמפוצלשת(:
Yamaha C40 / C70
ממליץ לבדוק גיטרה יד שניהנפשי תערוג
לפני שקונים גיטרה במחיר מלא
במיוחד עבור מישהו שרוצה להתחיל ללמוד
כי לפעמים אחרי כמה נסיונות נוטשים את הגיטרה ואז היא סתם עומדת בבית
תודה רבה לשניכם!יעל מהדרוםאחרונה