שרשור חדש
האם לציבור החרדלי /תורני לאומי (לא קריטי השם)צע
יש ספרות שעוסקת באתגרי הזמן והשעה?

אני אסביר אבל רק אקדים שהשאלה נשאלה בכנות ולא על מנת לקנטר.. אני עצמי מרגיש קרוב לציבור הנל..

עכשיו אפרט - לא קראתי את הספרים האלו, אבל לא מזמן רבנים כמו הרב אילעאי עופרן והרב עידו פכטר. הוציאו חיבורים שעוסקים ביהדות כיום..
כמו כן אם ניקח נושא ספציפי יותר אז למשל בענייני צניעות יש את הספר של אוריה מבורך ..

לאור המצב הנל אני שואל האם רבנים שמזוהים יותר עם מרכז הרב, בית אל ישיבות הקו או אפילו כאלה שלא מתויגים קווניקים אבל גם לא היית שם אותם בפוזיציה של הציבור המתון וכו..
מעבירים שיעורים או כותבים ספרות גם בתחומים האקטואלים האלו? ולא רק (ואני בכנות לא מזלזל בזה.. ובטוח שחייב גם ספרים כאלו) פירושים לכתבי הרב קוק, למהרל או לכוזרי..

מקווה שמובן ואשמח לשמוע הן דוגמאות לחיבורים ושיעורים והן התייחסות כללית לטענה/שאלה..

שכוייח ואשמח להחכים מכם. תודה.

אם הבנתי נכוןנפש חיה.
יש לרב ראובן ששון סדרה ושיחות
לרב יצחק חי זאגא (לא יודעת אם על החיים בכלל,אבל כן על נושאים כמו מהות/שורש השמחה, ממילא זה נוגע בשאר תחומי החיים וכו')
יש את הרב יהושע שפירא שלדעתי גם לו יש ספרים ושיחות.
דיוק של הדברים... (הפותח)צע
יש זאנר של ספרים שבאופן יחסי עוסק בעבודת ה' של ימינו.. עוסק בהתמודדיות של הדור שלנו. בשאלות של הדור שלנו..
בסוגיות שעולות על סדר היום..

רבנים שנמצאים בפייסבוק ולרוב הם לא מהמגזר החרדלי יכולים לתת דעתם על אירועים שונים וסוגיות שונות שמתרחשות כיום.

פודקאסטים שונים שגם עוסקים בשאלות וסוגיות שונות.. לרוב הם של הציבור "המתון" יותר ..

כמו כן, החיבורים שהזכרתי הם דוגמא לחיבורים שאומרים בא נדבר על היהדות, התורה בעת הנוכחית..

אני קצת מרגיש שחסר לי התייחסות כזאת מהרבנים החרדליים..

ועל זה אני שואל א. איפה אפשר למצוא התייחסויות של ת"ח מהציבור התורני הדתי לאומי לכל מיני אירועים, סוגיות וכו בימינו ..

ב. האם בכלל טענתי נשמעת לכם ויש לכן מה להוסיף או לחלוק עליה..

שוב תודה. ותודה ל@נפש חיה. שתגובתה אותתה לי לחדד את הטענה...




וודאיתות"ח!

הרב אוּרי שרקי (פודקאסטים, שיעורים ביוטיוב, תכניות בכל מיני מקומות, כמו לדוגמא הרב והפרופסור....).

הרב שלמה אבינר. מלא ספרי שותי"ם, שיעורים שמעביר וכו'...(אם כי לא בטוח שזה הסגנון שאתה מחפש....).

הרב אליעזר קשתיאל (יש לו ספרים וסדרות שיעורים על צניעות, אם כבר הזכרת נושא ספיציפי...).

הרב יהושע שפירא.

הרב דוד אמיתי (שיעורים הכי פרקטיים שיש, ספרים אין הרבה/בכלל....).

הרב דרוקמן (אם כי לא מספיק מכיר את הספרים שלו עדיין....).

לא עולה לי עוד, אבל יש עוד הרבה....

חחחסבכי החשתי
הרב שרקי ממש לא קווניק, וגם לא קרוב לשם.
שים לב לדברי פותח השרשור...תות"ח!

רבנים מהציבור החרדל"י או כל רבנים שלא היית מתייג אותם בציבור המתון. הרב שרקי וודאי שמרן.

לא יודעסבכי החשתי
תלוי את מי שואלים, יצא לי כבר לומר לקווניקים אימרות שלו והם זעו באי נוחות. וזה דווקא בגלל שההשקפה שלו ביחס אליהם לא שמרנית בכלל, ויש לי תחושה שאם מישהו אחר היה אומר את הדברים הם היו יוצאים נגד זה, הם פשוט די מכבדים אותו. גם לא הייתי אומר שהוא ליברל כי מבחינתו הלכה זה הלכה, פשוט ההשקפה שלו כלכך חדשנית וחותכת שקשה לומר עליו חד משמעית שהוא שמרן
האם המדד לציבור החרדל"י זה הקו?תות"ח!

וגם ההר-המורניקים, כמו שאמרת, מכבדים אותו. אם מתייחסים לתוכן של ההשקפה שלו זה לא כזה חדשני, הוא פשוט שילוב של הומור, ידע נרחב, רטוריקה שפשוט סוחף, ואז אם אתה מזדהה איתו, הכי טוב, ואם לא, אתה חש מאויים במקצת. (וגם אם אתה רק מצטט אמרות שלו, הן יכולות להיות שנונות וחדות באופן כזה שגם יפעל את פעולתו על מי שזו לא התפיסה שלו....). ברור שאפשר להגיד שהוא שמרן. ושוב, שים לב לדברי פותח השרשור, הדבר היחיד שלבסוף הוא אמר שהוא רוצה זה רבנים שלא מתוייגים כליברלים, גם אם הם לא בדיוק קווניקים....

צודקסבכי החשתי
אמרתי את זה כי בסקאלה הוא די על הגבול אבל עדיין בתחום השמרני, מעבר לו זה כבר ליברליות.
קצת חולק עליך בעניין הרטוריקה והחוש הומור, זה הרבה יותר מזה
אכן.תות"ח!אחרונה

לא אמרתי את זה בדווקא, אשמח לשמוע מה זה חוץ מחוש הומור ורטוריקה....

הרב יגאל לוינשטייןסבכי החשתי
מדבר המון על הפרוגרס בצורה עניינית מאוד, כלומר, לא רק מהמקום הדתי, אלא גם מתוך מקום אובייקטיבי. מדבר גם על היחס בין דתיים לחילונים במקומות עבודה. ובטוח שהוא מדבר על עוד דברים שקשורים לאתגרי התקופה
שני רבנים שעולים כרגעadvfb
לרב דרוקמן יש ספר שעוסק בענייני השעה לנוער. כדרכו זה בצורה פשוטה וברורה עם מסרים חינוכיים מובהקים.
לרב שטיינזלץ (שקשה לתייג אותו) יש ספר שיחות שנקרא "בלב פתוח" שממש עוסק בכל הסוגיות האישיות, החברתיות והתרבותיות היום מזוית שאולי לא בהכרח מבית מדרשו של מרכז הרב אבל בהחלט לא ליברלי וגם לא בעל ניחוח חרדי. הייתי לחשוב שמישהו המיינסטרים הדתי לאומי כתב אותו. ממליץ בחום.

ואתה צודק בשאלה שלך, זה יכול להיות מצביע על עמדה מסויימת.
אם עדיין לא בכיתם מאז הפיגוע😢אני והאני
עבר עריכה על ידי אני והאני בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ג 09:41

 

ישןתילי חורבות

אמר שהוא נזכר בתפילת יו"כ בחסידות.

וואלה, ראיתי שהעלו את זה לפני חודש...אני והאניאחרונה

אבל זה לא אומר..

בכל מקרה ראיתי ושמעתי את סה יותר מפעם אחת וזה מרגש כל פעם מחדש

זהות עצמיתיהודהב

איזה טכניקות / שיטות / דרכים / פעולות / דברים אחרים אפשר לעשות כדי לקבל גיבוש טוב של ה"עצמי"? להבין מי אני, מה אני אוהב וכו'.

האם זה אפשרי בלי לעשות הרבה נסיונות בתחומים שונים?

למשל - פעם התנדבתי לעזור במשהו חקלאי. אחרי שעה מקסימום כבר הרגשתי שאני לא מסוגל יותר להמשיך, זה כל כך לא היה בשבילי. אז אני מנסה להבין - אם לא הייתי עושה את ההתנדבות הזאת, לא הייתי יודע את זה לעולם על עצמי?

מסדירים את היישוביםחצילים
זה ממש משמח
הגיע הזמן
אבל לא ככה
שלא יספרו לנו שהם עושים את זה בתגובה לפיגועים
כל מה שהממשלה החדשה עושים ''בתגובה לפיגועים'' זה דברים שהם הבטיחו בלי קשר לזה שנרצחים עוד ועוד יהודים..
בתגובה לפיגועים צריכה להיות תגובת נקמה כללית של המדינה כלפי המחבל, המשפחה שלו, הכפר שלו, העם שלו וכל מי שמעיז לשבח אותו.
להסדיר ישובים זה מעולה
אבל אל תכניסו את עשרה היהודים שנרצחו פה בשבועיים מתחת לזה כי זה שקר
כי הבטחתם את זה ואתם חייבים לנו את זה
בעיני זה פוגע בנרצחים
שה' יקום דמם
סופריקה
בעיני זו דרך מובהקת לעצור את המרצחיםכתבתנו
הלואי שכבר מזמן ממשלות ישראל היו נוהגות כך, נראה לי שהיה אפשר לחסוך ככה בהרבה דמים.
גם אם אלה סעיפים שהובטחו בהסכמים הקואליציוניים ולא "היה אמור" להישפך דם לביצועם, אני חושבת שמוראלית במלחמה נגד הטרור זה משמעותי מאוד ולהציג את זה ככה לעיני העולם זה גורם הרתעה מכריע בעיני.
ואדרבה, זכות הזריזות להסדרה אחרי הרצח תעמוד גם היא לזכויות הקדושים.

ואם עדיין זה לא מתיישב על ליבך, ובעיניך זה שימוש ציני, אז הלואי שנזכה לתגובות ממלכתיות מכבדות ומייקרות ומרתיעות לכל הדעות. שנתבשר בשורות טובות.
את צודקתחציליםאחרונה
זה החלק המשמח שבזה
אבל אני חושב שזה מטשטש את התגובות האמיתיות שצריך לעשות..
זה לא מה שימנע רצח ולדעתי מנסיון אישי זה לא מה שמפריע להם ולפעמים אפילו רק מרתיח אותם.

הרי בשורש מה שהם רוצים זה מלחמה כוללת שתעיף אותנו וככל שנעשה דברים כאלה הם ילחמו חזק יותר.
לכן רק יד קשה אמיתית תוריד אותם
לכוד הילדים הי"ד מתוך 'דבר בעתו מה טוב':חסדי הים

"אמרו השחר עלה, לאט לאט הגאולה קרבה.

נר ישראל דועך, אך טרם יכבה אורך.

תינוקות של רבן עלו בסערה השמים, שפכי לבך כמים.

אפילו המזבח לא יכול להכיל, את הקרבנות הטהורים שהקרבנו כליל.

נשמתם צרורה בצרור החיים, שפתותיהם דובבות מישרים.

אני שומע את רחשיהם, תורה ותפילה בפיהם.

לא קול ענות חלושה, קול רעם גלגל בגבורה.

קול ערב ומתוק, קול שמחה ודמעות.

יעקב עבדי אל תירא, בגויים יעשה כלה.

ישראל בחירי אל תחת, שונאינו ישרפו כשחת.

אשר יבורך מבנים, אויבנו פלילים.

מנחם קרוב לנו, וקוי ה' לא יעפו.

השר הגדול עומד בעת צרתינו, לימין עמינו להושיענו.   

אל יאוש אומתנו הנפלאה, כי יש תקוה לאחריתה.

קום כארי כנסת ישראל, לבך פועם ומתפעל.

ה' ירפא את שברנו, יבוא במהרה ויגאלנו."

 

מתי גאולהבנחת.
מתי נזכה כבר?
הדם שלנו הולך ונשפך, רק כי אנחנו יהודים. בניו של ד'.
מישהו יודע כתובת לניחום אבלים של המשפחות בפיגוע בשכונת רמות?
..מבולבלת מאדדדד
*לטובת מי שרוצה ללכת לנחם*

משפ' פלאי יושבים שבעה על 2 הילדים הצדיקים שנרצחו בפיגוע בערב שבת

ברחוב מינץ 41 רמות ירושלים
הקימו אוהל בחניה
שעות 10:00-14:00 ו17:00-22:00

בשורות טובות.
תודהבנחת.אחרונה
תמיד רציתם לחסוך ולא ידעתם איך? שאלתם אותי מלא?נחשון מהרחברון

מחר!

אני עושה וובינר חינמי על חסכונות לילדים. חובה להירשם.

האמת שהרבה זמן לא כתבתי כאן אבל אמרתי שנתן לכם גם קישור...

 

https://tachles-kalkala.ravpage.co.il/

שאלהדרורקירן

האם למשהו ממש רע שקורה (תאונה קטלנית, נכות קשה למישהו וכדומה) אתם נותנים בראש שלכם הסבר (תיקון / גלגול או כל מיני הסברים אחרים) או ש"ההסבר" שלכם הוא שאתם פשוט לא יודעים וזהו?

הסבר לא,לעולם לא אדע.חושבת בלב

לפחות בתקופה הזאת של העולם
אבל לקיחת לקחים,
מה לומדת מזה להבא,
מה זה אומר לגבי
ובמה אני יכולה להשתנות כדי שהמציאות תהיה יותר מתוקנת וטובה, זה כן.

(גם אם זה משהו שקורה לי בפרטי וגם אם זה משהו שקורה בעולם בכללי(אפילו לפרט)
ונחשפתי אליו)

האפשרות הראשונהמבקש אמונה

כמובן שאני לא מנסה להסביר לפרטים כי אין לי מושג

אבל בגדול הרי כשאני קורא בתורה וחז"ל על כל אחד שמת לפני זמנו (אפילו צדיק גדול) כתוב איזו סיבה למה זה קרה לו.. אז למה שפה פתאום לא תהיה סיבה

אתמול הייתי בתאונה קטלניתאחו
ראשית אגיד את השקפתי הכללית ביחס לנושאים האלה,

מצד אחד צריך לפתח חוסן נפשי מסוים, צריך להחדיר ללב את האמיתות שלא הכל בשליטתנו, לא כל מה שמשבש לנו את התוכניות הוא סוף העולם, וגם לא כל מה שנראה רע הוא בהכרח סוף העולם,

ומהצד השני לא ניתן להתכחש לרגשות האנושיים הבסיסיים, אי־אפשר להגיד על הרע והעצוב שהוא טוב ושמח, כן אפשר לנסות להתבונן בכך שזאת אחת מדרכי ההנהגה של ה' בעולם (מידת הגבורה כו'), אם כי שוב, לא תמיד ניתן "לעבוד על עצמנו" ובמקרים כאלה זה רק להסתפק באמונה פשוטה

ביחס לתאונה שהייתי בה, מה הרגשתי בו ברגע - כלום, כמעט אדישות צינית, והרבה בושה על כך, מצד אחד הרגשתי הכי קל בעולם להגיד לעצמי איך שזה השגחה ואמונה פשוטה וכו' ומצד שני כשראיתי פצועים קשה לא ידעתי אם אני רציני או מבולבל או מזייף או שבאמת צריך להיות כזה סטואי רגוע ועדיין אין לי תשובה על זה.
כשלומדים אמונה, השקפה ופנימיות התורה אז ישחסדי הים
המון רעיונות למה הרע קורה בכלל ואפילו הסברים למקרים פרטיים של אסונות.

כשקורה דבר רע, אז רעיונות צפים מתוך הלימוד שמנסים לתת הסבר למציאות הרע. גם חשבון נפש מתעורר בין כשקורה משהו אישי, בין כשקורה משהו לעם.
מתוך ההסברים והחשבון נפש עולים נימוקים, אבל עדיין קשה מאוד לדעת בדיוק למה.

לא מחפש הסבראני77אחרונה

כשקורה משהו טוב (חתונה, לידה, ועוד הצלחות ודברים טובים), אנחנו נותנים הסבר או שה"הסבר" הוא שאנחנו לא יודעים?

נראה לי שרוב ככל האנשים לא מחפשים הסבר.

הסבר אתהה מחפש רק כשאתה חושב שאתה יודע מה היה צריך לקרות, וזה לא קורה. אם אין לך דעה על העולם- אז אתה לא מחפש הסברים לדברים.

עבודת ה' של סטודנטצע
תקופת מבחנים.. מניח שללא מעט כאן אין זמן להשיב לדברים. אבל משתף בכל מקרה.
כמו הרבה סטודנטים היום יום שלי מורכב מלימודים, מלגה, למידה למבחן.. ש"ב.. קצת קובעים עיתים לתורה. מתפללים במניין. בשבת די מניחים את הלימודים בצד ולוומדים תורה.. וזה עוד לפני שנכנסה פה בלוז משרת סטודנט שגם היא תיקח זמן וכוחות.

לא פעם אני עוצר ותוהה לעצמי איך אני נמדד שאני מתקדם בעבודת ה' שלי כשאני סטודנט?
במה אני נמדד? איך זה מתבטא?
אני גם *לא אמרתי* שעבודת ה' לא מתבטאת בלימודים וצריך לחפשה במקום אחר. אבל אעפכ קשה! קשה לדעת שאני בכיוון הנכון..

לעיתים דווקא ברגעים אחרי פיגוע פתאום שאתה מגלה שמה שמטריד אותך(אחרי צער במידת מה כמובן על הנרצחים הי"ד) זה מה יהיה עם המבחן מחרתיים.. זה ממש שובר! הלימודים האלו זה מה שצריך עכשיו?

מה התשובות שיש לכם? איך יודעים שאנחנו בדרך הנכונה?

נכתב מבולגן מטבע הדברים לכתוב על משהו שמציק לך.. מקווה שתוכלו בכל זאת להגיב.. אשריכם! ובעה שנזכה לעשות רצונו ית' !!..
מבין מאוד את התחושהאחו
דבר ראשון אני שמח לבשר לך ששום דבר לא הולך להשתנות בהקשר הזה גם אחרי התואר / מקצוע / מציאת עבודה.

בחיים הגשמיים מאוד קשה להרגיש רוחניות וגם קשה לראות "הישגים" רוחניים. בתור אנשים קל לנו יותר למדוד דברים לפי מדדים חיצוניים כמו הספק בלימוד תורה, כמות זמן שמוקדשת לעבודת ה', אבל דווקא על העניינים החיצוניים לא תמיד יש לנו שליטה וזה דווקא יותר מתנה מה' (עבודת מתנה אתן את כהונתכם).

לכן ראשית צריך להתנתק מהמדדים החיצוניים האלה, לוותר על "הישגים" ו"השגות" (זה לא אומר לוותר על רצון ורצינות), ולעשות מה שאפשר עם מה שיש, והאמת שאפשר לעשות הרבה - איך התפילה שלנו נראית? איך הנחת תפילין שלנו נראית? האם יש לנו שעות מתות להקדיש להתבוננות / לימוד כו'? פשוט לחקור במבט בוחן את סדר היום ולראות איך אפשר להכניס יותר עבודת ה' פנימה, אם בכמות אם באיכות,

בסופו־של־דבר לא הלימודים ולא העבודה הם פסגת החיים ועבודת ה' בעולם (הגם שיש בהם חובה וערך)
באמת תחושה לא פשוטהארץ השוקולד
אני חושב שזה מתבטא בהבנה שאנחנו מנסים לעשות טוב כי ריבונו של עולם רוצה שכך נפעל.
זה בהקפדה על תפילות ועל ברכות שבהם אנו מכירים שהוא הנותן לנו את מה שזכינו לו.
זה בהקפדה על המצוות כי אנו מצווים ואוהבים אותו.
זה בלימוד תורה לפעמים כי זה חשוב למרות הקושי.
זה בהשקעה בלימודים כדי שנוכל להתפרנס ולא להסתמך על אחרים, וגם נוכל לעזור לאחרים.
זה בלהיות בני אדם טובים המקדשים שם שמיים, בכך שאנו אהובים על הבריות.

ה' ברא אותנו בני אדם עם צרכים, לדעתי המדהים הוא להצליח לפעול בדרך שה' רוצה גם כשאנו עסוקים מאוד.
לדעתי0x1694
ההבנה שכרגע התפקיד שלך בחיים הוא להיות סטודנט. משמע, ללמוד פחות תורה ובמקום זה להשריע בלימודיים ולהיות טוב במה שאתה לומד / עתיד לעבוד בו.
כמובן, לקבוע עיתים לפי היכולת ולקיים את כל החובות והתפילות.
זו הדרך הנכונה (גם למי שבחר להיות כל החיים בבית המדרש, לדעתי), ובכל פעם שעולה שאלה על עבודת ה' האישית אפשר לתזכר את זה שזה המצב הנוכחי ופה ה' רוצה שתשקיע. אפשר גם למצוא איך להגדיל את עבודת ה' בתוך המסגרת הנתונה, אבל בעיקר לא "להתבייש" שאתה כאילו פחות טוב ברוחניות בגלל שאתה עוסק בחיי שעה.
מתח רוחני והישגים רוחנייםadvfb
יש מוקומות שבהם יש מתח רוחני גבוהה - תורה, תפילה.. מתעסקים ממש בדברים נעלים וגבוהים. העחסוק ביישובו של עולם הוא גם חשוב אך הרבה פחות ע6צמית והרבה פחות נוגע בערכים הנעלים בצורה ישירה.

אפשר לחשוב על כך - הציפייה ביחס למתח רוחני? לא רק בתקופת מבחנים.. גם בחינוך ילדים, למשל, לא כל העניינים שכרוכים בכך הם משרים את האדם העוסק בהם במתח רוחני גבוהה. אך הם חשובים ללא ספק ובטח שמשרתים את המטרה של הקודש. מה הציפייה מצידו מבחינת התחושה בחיים היום יומיים והיותר 'אפורים'?
שאלה טובה ממשekselion אחרונה
לדעתי דווקא עכשיו אתה נמדד.
לא כשהיית בישיבה בלי דאגות והסחות דעת.

ה10 דקות של התורה הזה ביום ככ מתיש מבחינה חומרית,הוא לדעתי הרבה יותר משמעותי מ10 שעות לימוד תורה בישיבה

לפום צערא אגרא
מה גם שברור לי שמעצם השאלה בטח היית רוצה הרבה יותר להיות כרגע במסגרת תורנית.
תכלס, החיים האלה של חומר וקודש הם הם התורה באמת. כי אתה מביא לידי ביטוי את מה שלמדת וחיי עם זה כפשוטו.
צימר זול עם בריכה מחוממתעדי111
מחפשת צימר במחיר טוב (נגיד 1000₪ לשתי לילות בסופש) לצימר נעים ונקי עם בריכה מחוממת פרטית (יכול להיות לכמה צימרים, אבל שיהיה גדר גבוה ושיהיה שעות נפרדות לכל זוג) שאפשא להיות שם בשבת.
מקווה שיהיה לכם המלצות.
רק תאמינו לעצמכם שאתם טובים.מבולבלת מאדדדד
אל תתנו לשום דבר ולאף אחד להחליש אתכם.
תאמינו בעצמכם ובערך שלכם.
האמונה בעצמנו חשובה מאודארץ השוקולד
מה שמקשה עלי לקיים את זה, זה זכרונות שלחסדי היםאחרונה
הטעויות והפדיחות שלי מהעבר.
ישבתי הבוקר ולמדתי זוהר, ומשום מקום צפים לי זכרונות לא נעימים מהעבר.
שאלה טכניתhartkebhdxcrd
שבוע טוב
אשמח ממש אם מישהו ידע לענות לי על שתי הבעיות הבאות -
א. הפלאפון (חדש ממש) לא מוכן לעשות שיחות ווצאפ, אם אני בלי wifi.
ב. אותו פלאפון גם מסרב להוריד אפליקציות כמו יוטיוב vanced ושאר אפליקציות שהן לא ממש מחנות האפליקציות של דוגל פליי, וטענתו - אין הרשאה לפעולה, פנה למנהל הit שלך.

תודה!
תבדוק בהגדרות של הפלאפון ושל הווטסאפארץ השוקולד
זה טלפון פרטי או של העבודה?פשוט אני..

אם של העבודה, אולי באמת מחלקת IT הכניסה כל מיני הגדרות שאתה לא יכול לשנות לבד (רלוונטי בעיקר לסעיף ב')

רימון?משה


לא..hartkebhdxcrdאחרונה
תהיתם פעם אם אתם המשיח?סבכי החשתי
חחחח אתם יודעים, אם זה להרהר באפשרות, להשתעשע בפנטזיות. לדמיין שיגיע יום ואליהו הנביא יגיד לכם, קבל עם ועדה, "your the chosen one",
ואז אתם כזה, "סליחה, אני לא יודע אנגלית"
חח סתם
תגידו כזה "לא אני לא ראוי" או, "זאת חייבת להיות טעות, זה לא יכול להיות!" וכאלה דברים. מה אתם אומרים?
אמן. כן לילד יש.חסדי הים
האפיפיור לשעבר שנפטר אתמול, באמת עזב את הנצרותחסדי הים
כטענת הרב עדס?
הרי הוא המשיך לחיות במנזר ויעשו לו לוייה נוצרית.
נכון יש את הסיפור עם שמעון כיפא אבל קשה להאמין בימינו.
מה הרב עדס טוען?רץ-הולך
שהאפיפיור לשעבר שנפטר אתמול עזב את הנצרותקורא ממעמקים


הבל הבלים, היה נוצרי קתולי עד יומו האחרוןפשוט אני..
אם זה כך.. אז יותר נכון לאמר התפגרקולמוס הנפש.


אם אתה חסר תרבות ולב, אז כןפשוט אני..
'חסר תרבות ולב'..קולמוס הנפש.

על גוי משוקץ כזה, שהגיע לשיא דרגת השיקוץ ב'מעלות' הנצרות, אני לא אומר נפטר, שזה תואר כבוד למשהו שמת.

אם אתה רוצה לעדן את דבריי, תקרא לזה 'מת', ודאי לא 'נפטר'

נפטר זה לא תואר כבוד אלא עידון של המילה מתפשוט אני..אחרונה

גם במילה מת עצמה אין בעיה ממשית וזו הייתה הלשון הרגילה בתורה (ויגעו וימת אברהם, וימת יוסף וכל אחיו ועוד).

 

אין לי עניין להתווכח אתך, במקום זה אסתפק בשמחה על כך שאף רב או מנהיג בישראל לא מדבר כך. אתה יכול לחשוב כמובן שזה בגלל שאין להם אומץ להיות גברים כמוך, אולם האמת היא ש... הם פשוט בוגרים יותר ולא רואים טעם בדיבור כזה שבוודאי לא מוסיף שלום בעולם.

פוסט חשוב מאוד!! תכנסו ניקים וניקיות!! תילי חורבות
ושוב כמו אחרי כל פיגוע
פונים אלי אנשים בבקשה
שאסייע להם להוציא רשיון נשק

אני מבקש ממכם: *לא לחכות לפיגוע הבא, להכנס עכשיו לאתר הבט"פ ולהוציא רשיון נשק בהקדם!*

כל המידע פה:


https://www.gov.il/he/service/issue_firearms_license_to_a_private_individual

רשימת תבחינים

https://www.gov.il/he/Departments/Policies/firearm_licensing_criteria

דברו איתי אם תצטרכו עוד משהו...
אם אפשר לנצלש למשהועשב לימון

תתנהגו באחריות,

לפני שאתם יוצאים לעזור תבדקו שהשטח בטוח עבורכם.

גם לפיגוע, גם לתאונת דרכים, וגם לכל דבר אחר שאתם יכולים להיפגע ממנו.

 

נכון שהכי טוב למות בדרך מצווה (ויש לזה מקור איפהשהוא),

אבל לא כדאי מלכתחילה.

 

שנזכה להוסיף טוב בעולם

בשורות טובות!

 

לעצור את הניצלו"ש הלא קשור. תודה.תילי חורבות
את הפלפולים ההלכתיים תשמרו לבית המדרש.
לא לשירשור חשוב כל כך שעשוי להציל חיים.
אין בעיהתות"ח!

רק אומר שדווקא ריבוי התגובות, לא משנה באיזה נושא הן, ירבו את הרייטינג של השרשור ויצילו יותר חיים...אבל מסכים שזה לא קשור...

הם פשוט מנסים להקפיץ...מבולבלת מאדדדד
הייתי מוציא בכיף אבל הייתי ג'ובניק בצבאיואב גל
ואיני גר באזור סיכון שעומד בקריטריונים
שורה תחתונה צריך שירות קרבי (או קצונה/נג"ד)יואב גל
או מגורים / עבודה בישוב מסוכן.

לא עומד בזה.
לאו דווקאתילי חורבות

אבל אלה הנפוצים ביותר.

וכמובן גם להיות ח"כתילי חורבות

ואז אתה מקבל נשק שכפוף ישירות לקצין הכנסת ולא לבט"ל.

חחחחחחח בקיצור אין לי סיכוי...יואב גל
never say neverתילי חורבות


אולי אני אבקש שאת המילואים יעבירו לי לגולני 😉יואב גל
אוקיתילי חורבותאחרונה


יש כאן כאלה שעשו מגמת פסיכולוגיה או שמתסעסקיםישראלית2❤🇮🇱
במקצוע הזה?
אני שנה הבאה בע"ה מתחילה מגמות ופסיכולוגיה זה תחום שממש מעניין אותי..השאלה איך זה מבחינת קושי של מגמה וכמה זה קריטי אם אני אלמד את זה בצורה רצינית בעתיד..יש למישהו מושג?
אגב, אם אני עושה 4 4 באנגלית ומ"מ זה יכול להקשות עלי להתקבל למקומות מסויימים בתחום של פסיכולוגיה?
תודה
אם תרצי ללמוד פסיכולוגיה בעתיד בתור תוארארץ השוקולד
זה ממש לא משנה איזה מגמה תקחי.

מה שכן, ממליץ שתבחרי מגמה שתיהני ממנה, זה בערך ההזדמנות הבודדות במהלך התיכון לבחור מה את רוצה לעשות, עדיף שיהיה כיף ומעניין.
בכיףארץ השוקולד
בגדול, לתארי הנדסה מצפים למגמת פיזיקה ואם לא עשית אז צריך להשלים.
חוץ מזה לא מכיר תחום שהקבלה תלויה במגמה
..ישראלית2❤🇮🇱
אחלה תודה
יודע אם צריך ללימודי פסיכולוגיה 5 יחידות במקצוע מסויים?
לא צריךארץ השוקולד
5 יחידות יכול לעזור לקבל ציונים גבוהים יותר שיקל להתקבל, אבל לא משנה איזה מגמה תבחרי, משנה הציון.
(יש מגמות עם בונוס גדול יותר לפעמים, ויש מגמות קלות יותר.)
תודה!!ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
אני חושב על מסגרת החינוך העתידי לילדיי. אני בעדחסדי הים
שיהיו במסגרת מעורבת בנים ובנות, כי אני חושב שעדיף להם להיפגש עם בן המין השני בצורה בריאה, כשמתמודדים במציאות העולם שהיא כבר מעורבת, מאשר להיפגש באיזה אפליקציה או מקום אחר ברשת בצורה לא בריאה. אני גם מפחד בימינו בגיל חטיבה/תיכון מהתפתחות נטיות חד מיניות במסגרת של רק בנים או בנות (החשש שלי יותר לבנות).

מצד שני, אני רוצה שיקבלו חינוך תורני חזק מאוד.

אולי אלמד אותם בעצמי תורה ואשלח אותם למסגרת מינימלית שלומדים בו לימודי חול, שגם שם יהיה להם מסגרת חברתית מסויימת שהיא בריאה, אבל קשה למצוא מסגרת כזאת בלי דעות מקולקלות.
האם זה נורמלי להזדהות הכי הרבה עם המגזר החילוני?יונתן12345

אני בוגר ישיבת הסדר בה נחשבתי מצטיין, העברתי שיעורים וכו' (גם ענוותן ). 

יצאתי מהישיבה והתערבבתי שנים בכל מיני מקומות ונראה לי שורה תחתונה שאני הכי מזדהה עם המגזר החילוני ואני מנסה להבין האם זה נורמלי?

אני מקיים את המצוות, מתקדם בלימוד תורה, מתקדם כל הזמן מבחינה רוחנית ברוך השם (הרבה יותר ממה שהיה כשהייתי בישיבה אגב), אבל אין לי הזדהות עם המגזר הדתי וגם לא המסורתי אלא עם החילוני.

 

טיפה לפרט - 

עם החרדים אני בכלל לא יכול להזדהות מהרבה סיבות.

עם החרד"ל כמו ישיבות הקו וכדומה בכלל בכלל לא יכול להזדהות ונכוויתי מהסגנון הזה בצורה קשה מאד.

עם הסגנון של נאמני תורה ועבודה, צוהר וכדומה אני גם לא מזדהה.

עם הסגנון ה"לייטי" אני גם לא מזדהה.

עם הסגנון של חוזרים בתשובה / מוארים / חסידויות שונות ודברים דומים ניסיתי ואני גם לא מזדהה.

אז בעצם לא נשאר לי תת-מגזר או רב מסויים במגזר הדתי לאומי להזדהות איתו.

 

המגזר החילוני בעצם אומר שהוא לא מזדהה עם המגזר החרדי / דתי / מסורתי / קונסרבטיבי / רפורמי ובעצם חופשי לעשות מה שהוא רוצה. ובדיוק עם זה אני מזדהה כי אני פשוט לא מצליח להרגיש שייכות לשום תת זרם בשום מגזר שלא חילוני.

 

מקוה שהרחבתי מספיק כי תאורטית אני יכול לכתוב פה הרבה דברים שעברתי והרבה הסברים וכדומה.

 

בדיוק היום חשבתי על זהחושבת בלב

ש"להיות חופשי לעשות כל מה שאני רוצה"
בעצם כובל אותנו מלממש את עצמנו.
כי ממוש עצמי בנוי על גבולות שיורדים לעשיה.

אולי זה ההבדל בינך לציבור החילוני.
יש לך גבולות מסויימים, יש לך משמעות שלשמה אתה חי,
כמו שכתבת בהתחלה
"אני מקיים את המצוות, מתקדם בלימוד תורה, מתקדם כל הזמן מבחינה רוחנית ברוך השם (הרבה יותר ממה שהיה כשהייתי בישיבה אגב)"

החילוני לא רק שהוא לא מזדהה עם המגזרים האחרים, 
הוא משתייך לכבילה של החופשיות,
שלא נשמע שאתה לגמרי משתייך אליה,
אם אתה בתוך מסגרת הערכים של תורה ומצוות

גם לציבור החילוני לא חושבת שאתה משתייך

נראה לי, תקן אותי אם אני טועה

לא הבנתיadvfb
בגלל שאתה לא מזדהה עם אף זרם בתוך הדתיים אז זאת הסיבה לכך שאתה מזדהה עם החילונים?
אתה מזדהה עם חופש? כל אדם באשר הוא אדם רוצה חופש, השאלה איפה החופש נמצא..
יש הבדל גדולמשמעת עצמית
בין להזדהות באופן אקטיבי עם המגזר החילוני, לבין לא להזדהות עם שום מגזר דתי וממילא נותר החילוני כברירת מחדל.

לא הבנתי במה אתה מזדהה עם המגזר החילוני?הסטורי
חילוני זה לא רק מי שלא מוצא את עצמו עם אף תגית של תתי-תתי-תתי המגזר הדתי. חילוני זה מכלול התנהגותי, תרבותי, סדר יום ערכי וכד' (אגב, גם אצל חילונים יש תתי-מגזר, אלוי פחות מעסיק), לזה אתה כן שייך?
(כי לא נשמע ככה)
מסקנה עצובהאחו

מה הערכים שאתה מזדהה איתם במגזר החילוני?

 

הפילוסופיה החילונית היא מאוד פשוטה, היא פשוט נמצאת איפשהו בין ההפילוסופיה ההדוניסטית לבין הפילוסופיה האפיקוריאנית, לפי המדרגה של האדם, קרי, היסוד של החיים הוא ליהנות ולחוות כמה שיותר דברים חיוביים - חיצוניים (כמו כסף, מין, נופים יפים) או פנימיים (שלווה, שלום, אהבה, השגות שכליות), לפי בחירת האדם.

 

לכן כל מה שמקדם את האדם לעבר השגת אותם קניינים נחשב לחיובי - חופש, טכנולוגיה, ידע, שיוויון, זכויות אדם. וכל מה שמונע את השגתם נחשב שלילי ("אל תכפה עליי").

 

כמובן היא לא חייבת לבוא דווקא במובן הכי בהמי והדוניסטי, כי זאת סקאלה, זאת יכולה להיות חילוניות "יפה" של זכויות אדם ועזרה לזולת והתנדבות כדי להרגיש תחושה טובה עם עצמנו, אבל ההבדל לא מהותי, זה רק הבדל בין הנאה חיצונית לבין הנאה פנימית.

 

האם אפשר בכזאת קלות להגיד שאתה מזדהה עם ערכי מגזר שהמהות שלו היא נגד אמונה, נגד גדרי המצוות, נגד כל מה שקדוש ויקר לדת היהודית?

 

אם כי, אני מבין לגמרי את התחושה.

 

אכן בחברה הדתית יש כל־מיני מגזרים, מכל־מיני סיבות היסטוריות. בעבר עם ישראל היה מאוגד סביב קהילות מאוד מגובשות עם דמויות רבניות חזקות, אז הקהילה יכלה לאמץ שיטה או השקפה שתהיה הנורמה. כי אי־אפשר לבנות חברה בלי ערכים מוגדרים, בלי להתוות דרך, ולומר שאלה ערכי החברה, וכל מה שיוצא מזה, לא משנה איזה בסיס איתן יש לו, הוא לא מקובל חברתית. אז או שהיית מקבל את מערכת הדעות שלה, או שהיית מתנצר.

 

אבל אנחנו חיים בזמן שונה מכמה בחינות.

 

ראשית הכוח של קהילה כבר לא מה שהיה, בן־אדם יכול להסתדר יופי לבד, וככה בדיוק עושה העולם החילוני, בו אין כזה דבר "להתבטל" כלפי ערכים של מישהו אחר, כי זה סותר את הערך הבסיסי, לעשות מה שטוב.

 

שנית הידע נעשה יותר נגיש ובסופו־של־דבר לאדם יש שיפוט אישי והוא יכול לשמוע משהו ולהחליט לעצמו על פי העיקרון שניכרים דברי אמת. בחברה החרדית ברגע שאתה יוצא מהשבלונה של ה"השקופה" אתה כבר לא תקין והפתרון הוא "לתקן" את עצמך לאופן השיפוט של גדולי הדור. אבל, כשאדם לומד תורה הוא פתאום רואה שזאת לא ההשקפה היחידה ושיש גדולים עצומים עם שיטה אחרת לחלוטין, ובמקום לכפות על עצמו התאמה, הוא מאמץ את השיטה שנראית לו.

 

כמובן יש עוד תהליכים ברקע כמו ריכוזיות עולם התורה והקהילות לעומת הגלות ועוד עניינים נוספים שמשפיעים.

 

התוצאה היא שלאט־לאט נוצר "ציבור" בלי ציבור באמת, כלומר ציבור שהוא לא חסידי, כי הוא לא רוצה אורח חיים סגור, ולא חרדי, כי הוא לא מאמין ב"השקופה", ולא דתי לאומי, כי הוא לא ציוני, במקום "להזדהות" עם מגזר החילונים צריך פשוט להבין שיש כזה דבר שנקרא מגזר "דתי־עצמאי", פשוט הוא בלתי־נראה, כי הוא מסתפח לציבורים אחרים, מחזיק קצת ומזה וקצת מזה,

 

אני לא יודע להגיד לך אם זה חיובי או שלילי - בוודאי עדיף מאשר להיות חילוני,

 

אגב היו בעבר כל־מיני השקפות שונות ביהדות שכבר לא כל־כך קיימות בימינו, למשל הרציונליזם של הרמב"ם ושרידיו רק בקרב הדרדעים, תורה עם דרך ארץ של יהדות גרמניה, חסידי אשכנז (הישנים), כרגע יש מבחר מאוד מצומצם של אידיאולוגיות שליטות,

 

אני אישית הייתי בשלל סוגי ציבורים, הייתי כמה שנים חרדי לגמרי, ולא הצלחתי לאמץ את ה"השקופה", אז מה היו האפשרויות? להיות מזרוחניק? להיות חילוני? הייתי גם בסביבה דתית לאומית, הייתי גם חילוני, בסוף הגעתי למסקנה שאני לא מתחבר לאף־אחד, בשביל להיות חרדי - אני לא מאמין בעולם הישיבות, בשביל להיות דתי לאומי - אני לא ציוני, ועדיין אני רוצה לדעת את ה' ולעבוד אותו בכל כוחותיי, אז מה כן? אני אישית רואה את עצמי משתדל ללכת בדרך הרש"ר הירש, אלא דא עקא, אין לה כיום ייצוג מגזרי, על־כל־פנים לא בקרב מגזרים שמנופפים בדגלי אידיאלים והשקפה, לכן אני לא משתייך לציבור כלשהו, וההגדרה שלי היא פשוט דתי עצמאי, או בלי הגדרה בכלל, אבל זה לא מפחיד אותי, כי זה לא באמת משנה.

"והבור רק אין בו מים... אבל נחשים ועקרבים יש בו"חסדי הים
אולי פשוט תתחיל להזדהות עם בני אדם ולא עם הגדרות?די שרוט
יש קהילות דתיות פתוחות שמכילות אנשים לא קלאסייםאני77אחרונה

סטייל הרב שרקי. (אני לא מציע כאן שתחפש לך רב כמו הרב שרקי, אלא נותן אותו כדוגמא לכך שיש אנשים מאד עצמאיים ולא קלאסיים שמשתלבים בתוך המגזרים הקלאסיים.)

 

 

לדעתי רוב הקהילות האלה מפוזרות בכמה תתי מגזרים עיקריים:

באיזורי הדמדומים החרדיים - לחרדים,

סגנון מרכזניקי - לחרד"לים (למשל הרב שרקי הוא איפשהו על הגבולות של הסגנון המרכזניקי),

סגנון דתי לאומי "רגיל" (פחות אצל הליברלים, לצערי הליברלים הרבה פעמים פחות פתוחים לדעות וסגנונות שונים משלהם) - לפחות דוסים.

יש גם הרבה קהילות מהסוג הזה בסגנון החוזרים בתשובה/מוארים, שם גם הרבה פעמים יש גיוון ברמת הדוסיות עצמה.

 

 

אני אישית מחובר מאד לתורת החיים, שיש בה גם כן הרבה פתיחות.

חיפשתי וטרם מצאתי...אלעזר300

לגבי החידה של המרכז האקדמי לב בעלוני השבת האחרונים (פרשת בשלח).

למישהו כאן יש תובנה מהי החידה? עוד לפני שנדבר על פתרון...

בתור בוגר של מכון לב זה מעסיק (ובמבט על, משעשע) אותי במיוחד: לא זו בלבד שלא הצלחתי לפתור את החידה, אפילו לא מצאתי אותה...

השבת פרסמו עם הפתרוןברגוע


יפה שיש מי שמוצא עלונים כאלונפש חיה.
מתישהו פרסמו בלי הפתרון?אלעזר300

בשבתות קודמות...? איפה?

בטחברגוע
אני לא מוצא עכשיו, תנסה לחפש בעלונים של עולם קטן (יש באינטרנט)
לא מצאתי בעולם קטן, לא מפרשת בא ולא מפרשת וארא...אלעזר300

וכבר לפני כן חיפשתי ברשת בגילוי דעת, מפרשת בא - גם שם לא.

מחקתי לך את התשובהברגוע

אני מבין שאתה מתכוון לומר...אלעזר300

שחלק הפאזל המנותק הוא מה שצריך לפתור.

אבל... את החידה הזאת, בלי הפתרון, כך שצריך לחשוב ולפתור, פרסמו מתישהו?

מלבד זאת, מה שמופיע שם בחלק המנותק לא קשור לתאריך של היום הפתוח. לחידה שהפתרון שלה לא קשור לתאריך של היום הפתוח יש תקדימים, כמובן, אבל אם זה אכן הפתרון, והוא לא קשור לתאריך שיש צורך לגלות בדחיפות בשבוע שלפניו - למה לגלות אותו...?

אפילו יותר מזה: גם כשהפתרון היה קשור לתאריך של היום הפתוח, והיו חושפים אותו בשבוע שלפניו - היו עושים את זה רק בשורת התאריך, ולא בחידה עצמה...

תעלומה.

החלק החסר הוא חלק מהתאריךברגועאחרונה

וזכור לי שפרסמו את החידה בלי החלק הזה

מישהו מכיר חוג תפירה לנערותברגוע

באיזור גוש שילה-ירושלים?

אולי אפשר לחפש בחוגים שבכל יישובעשב לימון

עלי, שילה, גבעות שילה, וגם הלאה- עפרה, וכו'.

אפשר גם למצוא מישהי שיודעת לתפור ולבקש חוג פרטי

תודהברגועאחרונה


להיות יותר דתי פרושו להיות יותר טוב?אריק מהדרום
חחחחחחסבכי החשתי
פאדיחה רציתי להגיב לאלפיניסטית אבל הגבתי לך במקום

מחילה,
אבל יאללה, נזרום. הממ, אז ככה.
זה חשוב שיהיה סדר מבחינה פרקטית, חוקית, מעשית. זה מאפשר מהלך חיים תקין ויציב. בשביל זה יש הלכה בתורתנו הקדושה שנועדה לתת חוקים לממלכה היהודית כאן בארץ הקודש ובגלל זה יש גם חוקים ואפילו הפשוטים ביותר בכל שבט של פראים. זה צורך פסיכולוגי חשוב, אבל לא כשמדברים על אמונה אני חושב. סדר עלול לקבע ולנוון, זה עלול למנוע מחידושים ומלראות את האמת כפי שהיא, לאחוז בשקר חזק חזק ולא להרפות. וכשמכניסים את זה ליהדות זה המחלה של הבינוני בבחינת "אשר לא עבדו", המצוות אנשים מלומדה בה מכבדים בשפתיים אבל הלב רחוק כי הוא לא מסוגל לשקר אז הוא נשאר רחוק ולא רוצה להתקרב. לכן אמרתי שזה טוב בקטע שזה מעודד מעשים טובים, אבל הערך של אמת זה לא ערך חשוב כל כך לפי הדת, זה אפילו מאיים, ולכן קשה לי לומר על זה שזה דבר טוב