מרגיש שאין לאן לצאת
שמעתם על משהו במרכז רבתי?
חוץ מה"מסיבה" של הבני עקיבא באלנבי שנפסלה בקרב החברות עקב דוסיות יתר...![]()
מרגיש שאין לאן לצאת
שמעתם על משהו במרכז רבתי?
חוץ מה"מסיבה" של הבני עקיבא באלנבי שנפסלה בקרב החברות עקב דוסיות יתר...![]()
הולם במיוחד

אז לפחות את הפסוק הכרת.
הביטוי הזה נפוץ מאד בחוגים מסוימים..


ממש קרוב לשם - בכיכר רמב"ם.
לגבי זמני תפילה שם אין לי מושג.
הטלפון מתוך דף הפייסבוק: 036724589
קישור לפייסבוק: https://www.facebook.com/RGSynagogue/timeline
חייל בודדאחרונה
יצא הצום?
מוציא לפי רבנו תם שבת האם לחכות לצאת כוכבים לפי רבנו תם?
אני לא יכול ללכת לשמוע מגילה היום
מה אני עושה ? מחר אפשר לשמוע במקום?
האם מותר לי לאכול לפני ערבית?
יש מי שיזכיר לי ..ואני לא אכלתי 3 ימים ואני חייב לאכול ..לפחות בורקס
אבל מי שלא שמע מגילה לא יכול לשבור צום?
אבל מחמת חביבות הענין:
א. לכאורה לא צריך לחכות. שם זה ספק דאורייתא, פה דרבנן (פעם הרצי"ה אמר שכתוב לחכות בצום עד שיצא הספק מליבו, ולא עד שיצא ליבו מהספק...).
ב. אי אפשר לשמוע "מחר במקום היום". אפשר לחפש מגילה כשרה ולקרוא לבד. לא סותר שגם ביום צריך קריאה. אחת בלילה ואחת ביום.
ג. אי אפשר לאכול ממש סעודה, אבל טעימה מותרת למי שצריך (פירות, שתיה, וכד'). כמו הדין של אכילה לפני קריאת שמע (משנה ברורה).
מרכז שליחויות של משלוחי מנות בו ביום
בכל עיר יהיה מרכז, ויהיה מרכז בין עירוני
בבוקר עובר אצלכם השליח לאסוף את המשלוחים מכם
אחר הצהריים הוא מגיע אליכם עם המשלוחים אליכם
שירוש16זה כבר קיים בחו"ל...
נפש חיה.
)
adar
נפש חיה.
doraהצום חוסך זמן. 8 דקות שמתבזבזות על הכנת אוכל ועוד כמה דקות על הכנת כוס תה.
8 דקות זה המקרה הגרוע שצריך לחפש דברים וזה. זה יכול להיות גם פחות...
הרבה פעמים להכין אוכל יכלול גם שיחת טלפון נחוצה במקביל.

נשאר פחות מ7 שעות...!
doraאחרונה
מוטיבציהאחרונהבעלי התחיל לעבוד בחולון (רחוב הרוקמים) ומחפש בית כנסת.
אם מישהו מכיר/יודע, נשמח לשמוע פרטים.
תודה.
ציון חמדתי
מוטיבציה
בוודאי שכן!!כמעין הנובע
כמעין הנובע
יש בזה משהו..~א.ל
)מוטיבציהאחרונה
הלכות יין ושיכר, לקראת החג!! 
עוגי פלצתיבארו לנו תלמידי החכמים שבפורום, את המימרות הבאות, על דרך הפשט הדרש והפנימיות:
א. אמר רב פפא: האי מאן דאפשר למישתי שיכרא (שיכר) ושתי חמרא (יין) -
עבר משום בל תשחית (שבת קלט
ב. אמר רבי חנינא: כל המתפתה ביינו - יש בו מדעת קונו (ערובין סה.)
ג. אמר רבי חנין בר פפא: כל שאין יין נשפך בתוך ביתו כמים, אינו בכלל ברכה (שם)
ד. ואמר רבי ברכיה: הרוצה לנסך יין על גבי המזבח - ימלא גרונם של תלמידי חכמים יין (יומא עא.)
ה. והיינו דאמר רבא: חמרא וריחני פקחין (שם עו.)
נו תתייגו אותם כבר למה אתם מחכים??
ותשאירו לנו קצת...
תשובה:
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
/ \
/ \
/ \
ממרח תמרים...
הולם במיוחדמקובלנו מאימותנו דור אחרי דור שלהמן היה ממרח תמרים באוזניים, ועל כגון זה נאמר: "אל תיטוש תורת אמך" "ופורץ גדר ישכנו נחש".
ואם כבר זיוף אז ריבת חלב יותר טעים ויותר אמין... (ככה אנחנו עושים בעוונותינו).
א. "אמר רב פפא: האי מאן דאפשר למישתי שיכרא ושתי חמרא - עובר משום בל תשחית" - רב פפא: מי שיכול לשתות שיכר ושותה במקום חמור (חמרא=חמור) עובר משום בל תשחית כי בגללו השיכר יישאר מיותם וייזרק. "ולאו מילתא היא, בל תשחית דגופא עדיף" - מה שאמר רב פפא לא נכון כי עדיף לשתות את החמור ולזרוק את השיכר מאשר לשתות את השיכר שהוא דומם ולזרוק את החמור שיש לו גוף ולכן הוא יותר חשוב.
ב. "אמר רבי חנינא: כל המתפתה ביינו יש בו מדעת קונו, שנאמר 'וירח ה' את ריח הניחח וגו'" - הפסוק כידוע מדבר על הקרבן שהקריב נח ושבעקבותיו ה' הבטיח שלא יחריב עוד את העולם. נח ידע איך לרצות את ה', ומה כתוב על נח? "וישת מן היין וישכר". מכאן - מה נח היה שיכור והבין בדעת קונו אף כל המתפתה ביינו יש בו מדעת קונו. מה לא?
ג. "אמר רבי חנין בר פפא: כל שאין יין, נשפך בתוך ביתו כמים אינו בכלל ברכיה" - כל מי שאין היין מתבזבז בביתו כמו מים אינו בכלל דברי ר' ברכיה.
ד. "ואמר רבי ברכיה: הרוצה לנסך יין על גבי המזבח - ימלא גרונם של תלמידי חכמים יין" - מי שרוצה תחליף לניסוך (=שפיכת) היין שישפוך אותו לתוך הגרון של תלמידי חכמים. ולמה נמשלו חכמים למזבח? מה על המזבח מנסכים בעל כורחו כך גרונם של תלמידי חכמים ממלאים בעל כורחם. ועד כמה? כדאמרן לעייל.
ה. "והיינו דאמר רבא: חמרא וריחני פקחין" - מי ששותה יין ומרחרח חומרים שלא יתפלא שיקבל דו"חות מפקחים.
נ.ב. כל הפירושים הם על דרך הפשט בלבד, מקום הדרגש הוא בפורום בית המדרש.
הבהרה: הכל כמובן בבדיחות פורימית
^^^ימ''ל
א. שיכרא גבוה מאוד מאוד הרבה למעלה מחמרא
שהרי שער שיכרא נופל על הוא ש.ר. הקשור בשירה בפה דהינו הדעת כמו שבואר במקום אחר, ואילו החמרא הרי שכשמו כן הוא חומר, וכמובן שמדרגת הנה"י נמוכה בהרבה ממדרגת הדעת בא משפיע השכר
ב. זהו סוג גבוה של הבנת התלמיד שהיא 'רגלים' לרב כמבואר בהאר"י הקדוש כי הבנת התלמיד היא את רגילות הרב ואילו על המוחין אינו עומד עד 40 שנה, ויובן על פי שכתבנו שהיין במידות - בסוד שהרי הרגלים אותם מבין התלמיד הם בזעיר המוחין של הרב (בעניין רוב שברוב - השווה למיעוט וכמבואר במקום אחר)
ועל יסוד זה מובן כי היין - אפילו שמדרגתו נמוכה מהשכר הרי שטוב הוא להגיע לדעת רב רבו - ובפורים שכל עינינו הוא דילוג השלבים והבחנת הארת האור המאיר ממקור גבוה יותר (כמבואר בכוונות) והרי זהו עיניין היין
וכמבואר אף בחלק מהפוסקים שעיקר חיוב השכרות הוא ביין, כי ביין מכיר בדעת קונו באופן של דילוג ואור הסובב בבחינת חוכמה וזהו בדעת קונו שאינו בבחינת דעת של סיבה ומסובב כי אם בבחינת דעת עליון של יש מאין והבן
ג. על פי זה יבואר כי מי שאין היין נשפך על שולחנו כמיים - דהנו שאינו תמיד מכין עצמו לשפע הנ"ל בדעת עליון - הרי הוא בגדר שוטה שאין לרחם עליו וככלי שאינו מחזיק ברכה וכו'
ד. על פי המבואר כי יין הוא בבחינת דעת עליון והשגה שלא על ידי תיקון בדרך הטבע כי אם באופן של סובב - הרי שיין לת"ח זוכה להעלות הניצוצות ולהאיר כניסוך על גבי המזבח פרושו שאומנם לא שותה היין הנל ולא נקרב כלפי מעלה כאותו היין - אך היות שזוכה לשמועה התורות שמשיג התח באותו היין זוכה למעלת התקרבות כאותו כהן הזוכה להקריב על גבי המזבח
ה. ואלו ממ"ש הם דברי רבא כי היין (והקורבנות - בהיות המקדש) - פקחין הם כלומר מגלים הם (כמו לפקח את הגל בשבת) הם אלו שמגלים את זכות וסגולת ישראל כמו שמעידה התרה "כי היא (השכרות?) חוכמתכם ובנתכם לעני העמים" - וכמאמר חז"ל על תלמידי ככמים שככול שמזדקנים דעתם מתישבת עליהם (עליהם ולא על כל אדם) בניגוד לעמי הארץ שדעתם מטרפת עליהם וקל להבין
ורבנית פורום זה אסור, אז קבלו את מלכת הפורום @שמן פשתן
(שקיבלה צבע ירוק ע"ד אסתר שהייתה ירקרוקת)
אבל מרדכי היהודי צריך... אז קבלו את רב הפורום @עוגי פלצת
(שלא קיבל צבע כי הוא אשכנזי פצצות ואין לו מצב להשתזף)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
והעיר צמ"ע צהלה ושמחה
(תכלס, בשעה 8 הם היו תיקו!)
כל תושבי הפורום מוזמנים לפנות ל@שמן פשתן ולבקש ממנה לדאוג לנו לבידור הולם
ועל כל שאלה, קושיה, עצה, ברכה, תשובה, חידה וכו' תפנו לרביינו עטרת ראשנו @עוגי פלצת קיים!
מי שמתחפש לחרד"ק (כמוני) האם יכול להתפלל באותם הבגדים הצואים או שילבש תחפושתו לאחר תפילת עמידה?
וכן מצינו בזכריה (ג,ג) "וִיהוֹשֻׁעַ הָיָה לָבֻשׁ בְּגָדִים צוֹאִים וְעֹמֵד לִפְנֵי הַמַּלְאָךְ"!!
וכמובא בבבלי: "היה עומד בתפלה - וראה צואה כנגדו" (ברכות כב: )!
אבל יש להזהר דווקא בקצת, שהרי "מיעוטן יפה"(בבא מציעא קז: )!
אורה2xמה זה אומר צבע ירוק על המשתמשים הירוקים האחרים? זה מנהלי על?
*באופן חריג אני אתעלם מהפרת התקנון הבוטה שנעשתה פה.
(את זכר עמלק!
לא, נו,
מה
זה
אסור
רבנית
פורום
?!)




מוטיבציהאחרונה
👍adar
אז אני פטור מהצום?
dora
כמו צמח ברחבל שאי אפשר להסב את זה על אישה
"נתמעט חלבי ודמי"
(ואת"ל חֶלֶב, הרי "דם נעכר ונעשה חָלָב")
איזה מטורף זהנפש חיה.משחק!!
אם תזרמו כמובן. אם לא פשוט אהיה טרול
.
כל אחד לוקח דמות בסדרה ופותח לה פצל"ש.
אנחנו הולכים לדבר פה על נושא שיבחר בהצבעה דמוקרטית ביני ובין עצמי בסיום הפוסט מזויות עולמם של המומינים.
כללים:
1-אין לנצל"ש לנושאים החורגים מהסדרה או מהנושא שנבחר.
2-אל תחשפו זהויות בשלב הזה כדי לשמור אופציה.
3-אפשר לחלוק פצל"ש עם ניק אחר, רק עם אחד!(מסיבות שלא לנ"ו, וכדי שלא יהיו מאפיות,שותפים יכולים לחשוף זהות ביניהם)
4-מי שכותב בטעות מהניק הרגיל שלו שלו נפסל.
5-תחליטו מה עושים למי שנפסל.
7-ניקים רגילים: תשתלבו רק אם זה לא מעניין אף אחד.
6- תזרמו.
מצ"ב קישור לערך המומינים בויקיפדיה לבחירת דמות:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D_-_%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA
ואנחנו הולכים לדבר על...ראליטי.
ונפתח כמובן בדבריו של מומין אבא.(למי שלא הבין, צריך מתנדב שיהיה מומין אבא.)
--
מעריך את מי שקרא עד כאן.![]()
--
נא לא להיפגע ממה שיכתב, השרשור יהיה הומוריסטי. ותכל'ס,אין פה מי שיפגע. כולם הולכים לרדת על תרבות הראליטי, זה ערוץ 7.
או שכולכם ישנתם וזה שקע?![]()
וק"ו את הבעיה עם הראליטי!
אם אתה באמת חושב שזאת הסיבה אז מצאת זמן לא טוב להקפיץ...
אבל הנה, לפחות עזרתי לך לנפח את השרשור.
חשבתי שישאר לבוקר![]()
כי אם אתה מדבר על זאת אז כנראה יש משהו בעייתי במנגנון הפקת הלקחים שלך... ![]()
[אני מרשה לעצמי לכתוב ככה כי אתה טרול ואפחד לא יזהה אותך אז אל תיקח אישית
]
חמוד לך..dora