אז מי שמעוניין שנתפלל עליו- מוזמן לשלוח לי מסר עם השם ומטרת התפילה (בריאות, פרנסה וכו').
עד ליום ראשון ט' באדר א'.
שבוע טוב


יעל מהדרום(מזל טוב, יעל)
"גדלתי בשנה"
![]()
(וזו הקפצה כמובן: )
יעל מהדרוםב"ה
קיבלתי מהצבא כרטיס עם זיכוי של כסף לחנויות של "הקרן לידידות"..
אחרי שמועות וחיפוש בויקיפדיה, גיליתי שזה ארגון שמקבל תרומות מנוצרים ותומך בשהותם בארץ הקודש.
הייתם משתמשים בכרטיס?
הרב יכריע לפי השקפת עולמו, אז עדיף כבר לעשות זאת לבד
ויש גם מחלוקת בעניין.
ובדיוק בגלל זה נאמר" עשה לך רב" - ב-ד-י-ו-ק על המקרים שיש מחלוקת, שיש לך רב שהוא שלך ואתה סומך על פסיקתו ומקבל אותה. הרי כאשר אין מחלוקת וכולם מסכימים - אן עניין של "עשה לך רב" במובן של רב ספציפי - הרי כל הרבנים יגידו אותו הדבר, אז גם אם אשאל את הרב הזה או הרב הזה אקבל בדיוק אותה תשובה.
בקיצור - הרב אכן עונה לפי תפיסתו ההלכתית, וזה לא גורע בכלום מכך שאדם צריך לעשות לו רב ולהסתלק מין הספק.
בגלל העובדה שלא אני מקובעי ההחלטות,
ולכן אי שימוש שלי בכרטיס לא ישנה לכאן או לכאן..
אם אשתמש/ לא אשתמש בו- זה לא יוודע לאף אחד, ולכן גם לא ישפיע לעבר שינוי כלשהו.
וכך גם לא על אותם נוצרים "אוהבי ישראל",
למה שיחשב כעבירה?
מכנסיה נוצרית גדולה בארה"ב.
אם הוא הצליח לעמוד בפיתוי (הרי זה למען לימוד תורה! והם לא באמת יגידו לי, הרב אבינר, איזה תכנים להעביר...) - אני מאמין שגם אנחנו יכולים לעמוד ב"נזק" של כמה מאות שקלים אפילו...
ממש שאלה מה לעשות.
לדעתי אם אתה לא משתמש תחזיר, שמישהו אחר יקבל.
ואם אתה רוצה למחות, שים את זה בתיבה של המג"ד עם מכתב (מכובד) למה אתה לא מעוניין.
(מנהסתם גם כך מישהו אחר יקבל, אבל לפחות אתה הבעת מחאה.)
אחרי שהנזק כבר נעשה-והצבא לקח מהם את הכסף,לא חושב שהגיוני לזרוק/להשמיד.
מצד שני,לא מאמין שתהיה ברכה בכסף הזה..
אם הצבא היה מקבל ערימה ענקית של ספרים מיסיונרים, והיה מחלק לכל אדם, ואתה לוקח וברגע שאתה לוקח בעצם ביצעת מעשה קניין הלכתי וחוקי לכל דבר - זה שלך. אחרי שהסתכלת מה יש בפנים הבנת שזה ספר מיסיונרי. כעת - מה עליך לעשות בספר? הוא שלך לכל דבר - מותר לך לעשות בו מה שאתה רוצה ואף אחד לא יבדוק מה עשית בזה. האם הדבר הטוב ביותר זה להחזיר את זה לצבא כדי שי=מישהו אחר ישתמש בו?
אם אתה מאמין שכסף שמגיע מקרנות נוצריות, לפחות בחלקו, זה כסף שנועד למטרות מיסיונריות - לא משנה אם עקיפות או ישירות - הרי שעליך להתייחס לכף כאל חומר מסיונרי, שכן, אם תשמיד אותו זה בסדר גמור! מה גם שזה לא באמת השמדת כסף ממש, אלא רק השמדת האפשרות להשתמש בכסף הזה. זה בסך הכל תלוש.
לדעתי, אל תעביר הלאה, לא לצבא ולא לאדם אחר. למכור - זה ברור שלא, אם אתה מאמין שזה כסף לא כשר - אז לעשות בזה רווח?
זה לעניות דעתי 
הצד השונה בין המקרים גדול בהרבה מהצד השווה.

(לפחות ככה אני רואה את זה)
כלומר, אין חולק שלא טוב לקחת מהם כסף, והשאלה מכיוון שהצבא כבר לקח , האם להשתמש או לא.
שאלתי את הרב אבינר מכיוון שהוא יודע כאחר המתנגדים הגדולים ללקיחת כסף מארגונים שכאלה.
בכל זאת, אפילו הוא אמר שלא להשמיד את הכרטיס אלא להחזיר אותו,כפי שחשבתי.
(אני יודע שיש רבנים שכן לוקחים כסף מארגונים נוצרים ודעתם שונה,
אבל הדיון לא הלך לכיוון הזה.)
![]()
והולכים להתבודד רק כדי לא לשמוע תשובות של אחרים
![]()
בסוף קיבלתי כמעט הכי גבוה בכתה
מאז למדתי לא להילחץ מההשוואות שאחרי המבחן..
במיוחד שבלא מעט מבחנים העניין הוא להתנסח בצורה שתתקבל על המרצה...

fצעדת המונים למבשרת אדומים
בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ עם הערבים. ראש הממשלה מכריז שוב ושוב "שתי מדינות לשני עמים", ובכך הוא מצהיר שארץ ישראל אינה שייכת לנו: מביע נכונות לחלקה ולהקים "מדינה ערבית-פלשתינית" בלב ליבה של ארץ ישראל.
מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, לוחץ על רה"מ להגיע להסכם עם הערבים, ולצערנו הממשלה נוהגת בחולשה מול לחצים אלה וצועדת לעבר מסירת חלקים רבים מארץ ישראל.
אנו מאמינים כי ניתן וצריך לשנות את המגמה. לכן החלטנו לקיים צעדת אלפים לאזור E1, מבשרת אדומים.
הצעדה תתקיים ביום חמישי יג' אדר א' 13/02/14
בשעה 15.00: התכנסות במעלה אדומים ויציאה לצעדה.
בשעה 18.00: תתקיים עצרת מרכזית בהשתתפות שרים ח"כים, רבנים ואישי ציבור.
מטרות הצעדה:
א. להכריז בקול גדול וברור: ארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל! זאת תוך דרישת הקמת יישובים חדשים.
ב. להתמקד בחיוב ולא בשלילה: איננו יוצאים כנגד המשא ומתן המדיני בלבד, אלא אנו יוצאים בדרישה מעשית להמשיך את ההתיישבות ולהקים יישובים חדשים.
ג. להביא להתעוררות ציבורית רחבה לפעילות למען ארץ ישראל.
ד. להראות לחברי הממשלה שישנו ציבור גדול שנאמן לארץ ישראל, שמגבה אותם שלא יכנעו ללחצים, מתוך רצון שיצטרפו אף הם לקריאה להמשך ההתיישבות והקמת יישובים חדשים. (בצעדה עצמה ישתתפו בעז"ה מספר רב של ח"כים ושרים).
למה דווקא במבשרת אדומים?
א. שטח E1 הסמוך לעיר מעלה אדומים הינו שטח עצום בגודלו שעלול להכפיל את העיר מעלה אדומים כפל כפליים. (שטח המונה כ13 אלף דונם!) מבחינה אסטרטגית הוא ממוקם במקום קריטי לעתידה של מדינת ישראל. צעדה זו מחזקת את הדרישה להתיישב במקום ולהקים יישובים חדשים בכל יהודה ושומרון.
ב. כבר מספר פעמים הובטח לנו בעבר על ידי הממשלה שתאושר הבנייה בשטח E1 בין מעלה אדומים לירושלים. אולם, עקב לחצי אומות העולם, התקפלו חברי הממשלה והקפיאו את הבנייה במקום. נציין שהשטח כבר מאושר באדמות הטַּבּו של מדינת ישראל וכל התשתיות לעליה לקרקע מוכנות. אפילו ישנו כבר גרעין שמתעתד לעלות לקרקע בעת שיתאפשר בעדו. (גרעין "מבשרת אדומים" הנו אחד מעשרת גרעיני ההתיישבות של תנועת נחלה). צעדה המונית בשטח זה משדרת לממשלה שלא להיכנע ללחצים, ולא לפחד. לומר בבירור שכל ארץ ישראל שייכת לנו.
א) בגוש קטיף ההנהגה בגדה בציבור באופן מובהק! בזמן שמאות אלפים עשו הפגנות ישבה ההנהגה וחתמה על פיצויים, כל הפגנה תואמה עם השלטון ובמצב כזה המאבק עקר לחלוטין וגם אם יצאו 2 מליון זה לא יעזור.
ב)בגוש קטיף המאבק היה מתנגד נגד פינוי, נגד הרס, נגד מסירה. פה מדובר על מאבק חיובי, בעד בניין, בעד התפתחות, בעד המשכיות.
י. נחמיהעניני דת 100%
הלוואי....
עוסק בקריירה? ובתחביבים?
מוותרים לי על לחשב אחוזים נכון?
9 שעות עבודה + נסיעות
4-5 שעות ילדים ומשפחה
1-2 שעות עבודות בית
תחביבים - בין 0 דקות לרבע שעה
דת - איך מחשבים נט"י, תפילה קצרה, ברכות...
לי אין אפילו הפסקות! אז אין על מה לדבר על זמן שאין מה לעשות בעבודה...
היו תקופות שלא היה זמן אפילו לאכול ועוד יותר גרוע מזה
עכשיו יש תקופה של שקט ואי עשיה אז אני מתמכרת להנאתי
17% פיתוח קול , 36% עונה לשאלות בסמסים , 22% בניית כושר גופני , 33% עושה חסדים , 19% התבוננות ,
אהה ו54% הנותרים אני לומד חשבון![]()
אכן סביר להניח שגם חשבתי על הישיבה שאתה חושב עליה כאשר כתבתי , אך אינני משם , (עשיתי שם שבו"ש)
(נ.ב התפילות שם מהנהדרות (והארוכות) שראיתי בחיי
)
מבפנים הרבה חשיבה מסועפת, תורה, התבוננות....
מפספס את כל הכיף שבחיים....![]()
Iקד קידהI
לגבי החסידות, אממממ... לא יודעת איך אתה מגדיר חסיד..
והלוואי שהייתי מצליחה להכניס התבוננות בצורה קבועה לסדר היום שלי ולא רק לכיבוי שרפות 
מעריצה את מי שלא בישיבה- ומצליח לעשות את זה כל יום קבוע.
הכל ביחד, נגיד את זה כך
או פשוט עניני דת 100%. (מ"א? אני לא עובדת יום שלם וקוראת תהילים שעה. זה מתפרס על כל היום, (לא התהילים. היהדות) איך אפשר בכלל לעצור מחשבות ולהגביל אותן לפסק זמן כלשהו?
רק אומר שהסקר הזה בהחלט מעורר למחשבה ולתיקון.
יש"כ.
בעיקר לזה שאני יכולה בקלות ממש להגיע ל 100% דת ביום
(עבודה לפרנס בית אברכי, לטפל בילדים לטפל בבית-
עם הכוונות הנכונות אני שם )
הכוונה כאן לכל מני טקסים מוזרים שמנותקים מהאדם? אז אני מקווה ש0% (אלא אם כן לצחצח שיניים נחשב עניני דת ההיגיינה..)
דברים יהודיים-אמוניים, לתקן עולם וכו'? בשאיפה ל100%.
וקשה להגיד- כי הכל מעורבב.
לדוג'- עבודה בחינוך תמורת שכר זעום, זה קריירה או יהדות? ואם זה כיף לי, אז אולי זה בכלל תחביב שמקבלים עליו כסף?
לטפל בילד שלי, זה קרירה (אני מפתחת את המקצועיות שלי כאמא..) יהדות (לחנך אותו, לגדל אותו) תחביב (כי זה כיף
) חיסכון בכסף לביביסיטר או ספורט?
ולישון, מה זה? אם אני צריכה לישון בשביל כ---ל מה שאני עושה ביום? (וזה כ25% מהזמן ביום!)
אבל אם זה כ"כ מעניין אותך- אז אני עובדת בין 5 ל12 שעות ביום, נמצאת עם הילד (ואז א"א כ"כ לעשות שומדבר חוצמזה בלי שזה יהיה סכת נפשות..) שעתיים בבוקר ועוד 3-4 אחה"צ (ועוד כמה בלילה..) ובכל שאר הזמן- מסדרת, מנקה, מבשלת ומשתדלת להכניס גם תחביבים כמו תפירה, ספרים, אומנות, וציור (יואו, כמה זמן לא ציירתי...)
וזכני לגדל
לבי ובשרי
וזכני לגדל
בוקר באיחור (קמתי מוקדם דווקא, אבל עשיתי כל מיני סידורים בבוקר...)
הגנה, יאיר שטרן וכו'..
אשמח אם תרשמו כל מה שעולה בראשכם..
תודה רבה מראש!
כך ברחנו לחזית- אוסף סיפורי בריחה.
אין לי מושג איך אפשר להשיג אותו.
קיבלתי לבת מצוה.
שיר ידידתהמודגשים הם ספרי חובה:
גוייסנו לכל החיים - דוד שומרון (עלי).
חיילים אלמונים - יעקב בנאי (מזל).
הנני מתתיהו - טודי פלאי (עורך: יהודה עציון).
סיפורה של לוחמת - גאולה כהן.
לוחם חירות ירושלים - יהושע זטלר.
מעשר ראשון - ישראל אלדד (ספר בסגנון מיוחד - מאוד מומלץ).
היום אכתוב בעט - נחמיה בן-תור.
חופשי - שלמה יעקבי.
המעש - ג'ראלד פרנק.
מבוקש - יעקב אליאב.
מאצ"ל ללח"י - משה וטובה סבוראי.
גאון ונדיב ואכזר - בנימין זרעוני.
הבריחה הגדולה - נחמיה בן תור.
ארוכה הדרך לחרות - יעקב מרידור (מהדורה לנוער - דבורה עומר).
רוח מדבר - יאיר שלג.
יאיר - משה שמיר.
רק לא מלחמת אחים - חגי סגל.
אלטלנה - שלמה נקדימון.
והמלצה על ספר עיון חשוב - הדרך אל הפנתיאון - אודי לבל.
]כתר הרימון
חרותיק
b.n
נקודה טובה
לבי ובשרימיגרנות של יום ראשון על הבוקר 
נקווה שהמצב ישתפר.


עוגת גבינה.
חרותיק

מקווה שזה לא ישגע , אבל כמה יחידות? (או איזה קורס?)
פשוט מעניין אותי , אם לא אכפת לכן
~בממוצע~




אני צריכה לחשוב מה לכתוב לך והראש שלי לא פועל בשפיות בשעות האלו של הלילה אז אכתוב לך בלנ"ד מחר, אבל בינתיים אני שולחת לך![]()
![]()
ענקקק!
לילה טוב![]()
לא קלטתם שזה "מי ער" בהסוואה?!???~בממוצע~![]()
מצאתי מה לעשות בישיבות צוות משמימות!
שו"ע כיס קטן פותר בעיה גדולה
!
כיון שראיתי שאתם משתפים פעולה עם הגיגים פילוסופיים שלי
אני מעלה לכאן עוד משהו שחשבתי עליו הרבה.
אבל הפעם זה הרבה יותר תורני.
היסוד
אחד מיסודי האמונה הוא שהקב"ה משגיח על כל מעשינו, והוא מנהל את העולם כרצונו. החובות הלבבות [שער הביטחון פ"ג] כותב שאף על פי שאנחנו רואים את העולם מתנהל לפי חוקי הטבע ("סיבות"), יש לכל סיבה - סיבה שקדמה לה, ולסיבה הקודמת סיבה עוד יותר קדומה, עד ששרשרת הסיבות מגיעה בסופו של דבר לגזירת הקב"ה. ואם ינסה האדם להבין איך הקב"ה גילגל את כל שרשרת הסיבות עד שנעשתה גזירתו – לא יצליח כי חשבונותיו של הקב"ה "נעלמות עמוקות ועליונות", ולא יוכל אדם להבין אותם.
הבעיה
מזמן החובות הלבבות ועד זמנינו, התקדמה הפיזיקה מאד, ובסביבות זמנו של ניוטון נשתנתה התפיסה של חוקי הטבע מדבר פילוסופי רעיוני לדבר מתמטי.
וניתן דוגמא – שלמדתי מפרופ' שנרב – אריסטו טען שמה שאבן נופלת כשעוזבים אותה הוא כי כל חומר שואף ליסודו, והיסוד הדמיננטי באבן הוא יסוד העפר שנמצא למטה, ולכן האבן "רוצה" לחזור ליסודה. ככל שהאבן מתקרבת לאדמה היא ממהרת יותר בתנועתה כי היא מרגישה שהיא מתקרבת יותר ליסוד, וגוברת בה התשוקה להגיע ליסוד, כמו שהסוסים ממהרים יותר כאשר הם מתקרבים לאורווה.
האם לפי אריסטו אפשר היה לשאול "באיזה מהירות בדיוק האבן נופלת"? כנראה שלא. כמו שאי אפשר לתת כלל קבוע באיזה מהירות יחזרו הסוסים לאורווה, וזה תלוי בטבע הסוס, כך אי אפשר לתת כלל קבוע באיזה מהירות תחזור האבן ליסודה, זה תלוי ב"אופי" כל אבן ואבן.
בפיזיקה המודרנית חוקי הטבע הם מוחלטים, אפשר למדוד אותם במתמטיקה ולהיות מדויק עד כחוט השערה (כל זמן שמכשירי המדידה מדוייקים) אין "אופי" של אבנים, ולא מדובר על "רצון" שלהם, אלא על חוקים טכניים שאי אפשר לזוז מהם ימין ושמאל.
כיון שכך נוצרה פילוסופיה חדשה בעולם המדע שנקראית דטרמניזם, שאומרת שלו היה ידוע לנו כל חוקי הטבע, וידוע לנו כל החומר הקיים במציאות, נוכל לנבא מה יקרה בכל רגע, כיון שחוקי הטבע הם מוחלטים, (אינני יודע הסטורית, יתכן שהפילוסופיה הזאת הומצאה גם בזמן קדום יותר, אבל לפי התפיסה של הפיזיקה בימינו יש לפילוסופיה הזאת הרבה יותר מקום)
השאלה היא איך מסתדרים דברי החובות הלבבות עם הדטרמניזם. אם אנחנו יודעים שלכל סיבה יש סיבה שקדמה לה, והיא חייבת לגרום לאותה סיבה בדיוק נמרץ בלי סטיה של כחוט השערה, אין שום מקום שבו הקב"ה "יכול" להתערב ולהתחיל את שרשרת הסיבות!
אם הפיזיקה אינה מדוייקת לגמרי, והיא תלוי ב"רצון" של כל אבן, אפשר להניח שהקב"ה מתחיל את שרשרת הסיבות על ידי הטיות קטנות של חוקי הטבע, בצורה שתגרום לתוצאה הסופית.
אבל אם חוקי הטבע הם מוחלטים, ומדויקים עד חוט השערה, איפה הקב"ה יכול להתערב בניהול העולם בלי להפר את חוקי הטבע?
פתרון ראשון - הבחירה
אלא שיש יוצא מן הכלל לדטמרניזם – הבחירה של האדם.
אנחנו יודעים שהאדם מחליט בעצמו מה לבחור, ואין חוק טבע שיכול להכריח אותו לבחור לעשות כך או כך. יש לנו נשמה שמחליטה בעצמה, מכח עצמה, בלי "סיבה קודמת".
ממילא הדטרמניזם אינו מוחלט, יש דברים שאינם מוחלטים ואי אפשר לדעת אותם מראש.
אלא שכאן לכאורה זה לא יעזור לנו. הקב"ה לא מתערב בבחירה של בני האדם, ממילא הוא לא "יכול" להתחיל את שרשרת הסיבות ע"י שינוי בחירה של אנשים, שהרי הוא נותן את הדבר לבחירתם ולא מתערב בשיקול דעתם.
אני אומר לכאורה, כי בפסוקים נראה שלפעמים מצאנו שהקב"ה מתערב ברצונות ובחירות של אנשים כדי לנהל את העולם, למשל במלכים (א י"ב ט"ו) "ולא שמע המלך אל העם כי הייתה סיבה מעם ה', למען הקים את דברו אשר דיבר ה' ביד אחייה השילוני אל ירובעם בן-נבט". כאן אנחנו רואים שהקב"ה התערב בבחירה של רחבעם האם לקבל את דברי העם או לא, כדי להקים את דבר ה' לירבעם.
וכן מצינו קצת בתורה (בראשית ל"ט כ"א) "ויהי ה' את יוסף ויט אליו חסד ויתן חנו בעיני שר בית הסהר" נשיאות חן גם כן די תלויה בבחירה, ונראה שהקב"ה התערב בבחירה של שר בית הסהר.
וכן לשון הרמב"ן (בראשית י"א כ"J) "או נס נסתר, שנתן בלב אותו המלך להצילו ושלא ימיתנו והוציא אותו מבית הסוהר שילך לנפשו" דהיינו שהרמב"ן אומר לנו שלפעמים הקב"ה עושה נס נסתר (=הנהגת העולם של הקב"ה דרך חוקי הטבע) ע"י שנותן בליבו של המלך להחליט לא להרוג.
אבל קשה להאמין שכל מה שהקב"ה מנהל את העולם זה דרך מעשי בני האדם.
פתרון שני – ניסים
ולכאורה יש מקום לומר שבאמת הקב"ה מנהל את העולם ע"י שינוי הטבע.
אלא שהרמב"ן בכמה מקומות (מהם בראשית יא כח, שמות יג טז) מחלק בין ניסים נסתרים – שהוא מה שהקב"ה מנהל את העולם, לניסים גלויים ומפורסמים, ואומר שמהניסים הגלויים אדם לומד על הניסים הנסתרים. ונראה מדבריו שניסים נסתרים אינם שינוי הטבע, אלא הם בתוך המסגרת של הטבע.
מלבד מה שאנחנו מניחים באופן טבעי שחוקי הטבע קיימים גם בזמן שאנחנו לא צופים בהם, וקשה לתפוס שהקב"ה כל הזמן עושה שינויים בחוקי הפיזיקה במקום נסתר הרחק מעין כל כדי לנהל את העולם.
וצריך לזכור שלכל שינוי של חוקי הפיזיקה יכולות להיות תוצאות נסיבתיות ביום מן הימים, ואם הקב"ה רוצה "להסתיר" את השינוי של חוקי הטבע, הוא מוכרח לחשב את כל התוצאות שיהיה לזה, ולדאוג שאף אחד לא ישים לב. מצד שני, אמנם לנו הדברים נראים קשים לביצוע, אבל כבר הקדמנו בדברי החובות הלבבות שהליכותיו של הקב"ה הם "נעלמות ועמוקות ועליונות"...
פתרון שלישי – תכנון הכל מראש
ויתכן לומר שהקב"ה הניח כבר בתחילת הבריאה את כל התיכנונים מראש, דהיינו שחוקי הפיזיקה והחומר הקיים בעולם תוכננו מראש בצורה כזאת שכל התיכנונים של הקב"ה יצאו לפועל ע"י חוקי הפיזיקה. לפי זה תחילת שרשרת הסיבות היא בבריאת העולם.
יש חיסרון בסיסי בהסבר הזה, שנמצא שהקב"ה כבר תיכנן מראש איך להעניש אדם שעבר עבירה, לפני שהוא בכלל נולד, והרי יש לאדם בחירה, והוא יכול לבחור לא לעבור את העבירה, ונכנסו לסתירה הידועה בין ידיעת ה' את העתיד לבחירת בני אדם, והדברים ארוכים, אבל אם נאמר שהסיבה שידיעה לא מכריחה בחירה היא שהקב"ה הוא מעל הזמן, ואינו יודע את העתיד בהווה, אלא הוא נמצא בעתיד כמו שהוא נמצא בהווה, והוא רואה הכל לפניו, יתכן שיתכנן את העולם לפי מה שהוא יודע מה יהיה בעתיד.
פיתרון רביעי – מכניקת הקוואנטים
עוד יתכן לומר לפי מה שנמצא בדור האחרון שיש אקראיות בטבע ברמה האטומית, ואין חוק פיזיקלי מה יקרה בדיוק, ואולי הקב"ה מנהל את הטבע באקראיות הזאת, וכל שינוי הכי קטן יכול לעשות שרשרת ארוכה של סיבות שתשפיע לבסוף על מה שהקב"ה תיכנן
חשבתי שתשתפו יותר פעולה.
אולי זה כבד מדי?
|תוהה|
אני מקבלת קרדיט אקדמי לקרוא את זה? ולהבין גם?
(סימנתי לי לקרוא ברגעים של מוחין דגדלות, רק כתבתי כדי להראות יחס....)
אתה יוצא מנק' הנחה שבאמצעים מדעיים אפשר לנבא מה יקרה בכל רגע בגלל שחוקי הטבע מוחלטים.
תיאוריית הכאוס סותרת את העניין הזה. חלק מהתיאוריה אומר שאומנם חוקי הטבע ידועים ומוחלטים אבל הצורה שבה הם יתבטאו במציאות תלויה בכ"כ הרבה פרטים ומשתנים עד כדי כך שלא ניתן לנבא איך מערכות מורכבות יפעלו.
לדוגמא מזג האוויר- ידוע לנו הרבה על רוחות וזרמים וכו' אבל ניתן לשער מה יהיה מזג האוויר רק כמה ימים מראש וגם אז כל הזמן יתכנו שינויים בלתי צפויים.
(אני מודה שאני לא בקיאה בתורת הכאוס אבל זה חלק ממה שהיא אומרת לפי מה שהבנתי...)
ה"אופי של האבן"- יכול להיות צפיפות החומר, גובה המשטח שממנה נפלה, צפיפות האוויר בחדר, טמפרטורת החדר ועוד המון משתנים בלתי צפויים! ולכן המדע יכול בסך הכול לתת לנו הערכה. אך לנבא במדויק? זה כבר מעבר ליכולתו.
המדענים הם חבר'ה פרקטיים, שיודעים שיש יותר מדי פרמטרים, ואין סיכוי שיצליחו לחשב את כולם, אז עוברים לסטטיסטיקה.
אבל זה לא משנה את העיקרון. אם נדע את כל חוקי החומר ואת כל חוקי הטבע, נוכל לחשב בדיוק את מזג האוויר.
אותו דבר לגבי האבן - אם נדע את צפיפות החומר, גובה המשטח שממנה נפלה, צפיפות האוויר בחדר, טמפרטורת החדר ועוד כל המשתנים הבלתי צפויים - נדע בדיוק איך האבן נפלה. הבעיה היחידה היא שאנחנו לא יודעים!
לא ריאלי שנגיע לרמת ידע כזאת, וודאי גם אם נדע זה יהיה נורא מסובך, אבל זה לא משנה את העקרון שהחוקים קשיחים וא"א לשנות אותם.
ומה שכתבת על "אופי" האבן הוא צורת מחשבה של ימינו, אני דיברתי לפי אריסטו על אופי כמו שמדברים על בני אדם, שיש להם עוצמת רגשות שונה, וגם האבן "מרגישה" שהיא "רוצה" להגיע ליסודה.
אני לומדת למבחנים שלי.
וגם זה לא ברצון רב מידי.
לפה אני נכנסת כדי לקרוא משהו שאני לא צריכה להשתמש עבורו באף בייט בודד מהמח שלי (גם ככה לא נשאר שם הרבה שטח איכסון....)
מחילה.
אתה מתייחס רק לפיתרון השלישי
כל השאר לא קשור בכלל
הרי בכל הפתרונות האחרים הקב"ה מתערב רק לאחר שהאדם עשה את המצוה\עבירה, כך שזה בכלל לא קשור לידיעה ובחירה
ולעצם דבריך - לפי הרמב"ם שהתשובה לידיעה ובחירה לא ידועה, וזה מסוג הדברים שאי אפשר להבין - אתה צודק שאי אפשר לבנות על זה בניינים
אבל אני מתבסס על תשובה אחרת (כמדומני עיקר התשובה הזאת של הרשב"ץ) שהידיעה של הקב"ה לא מחייבת בחירה, כי הקב"ה מעל הזמן, וזה לא שהקב"ה יודע בעבר את מה שיקרה בעתיד, אלא שלפני הקב"ה אין הבדל בין העבר לעתיד, והכל נמצא לפניו והוא רואה את זה, והרי ברור שאי אפשר להקשות "איך יתכן שיש בחירה לאדם, הרי אחרי שהוא עשה ואנחנו רואים את מעשיו, אנחנו יודעים מה הוא בחר, וזה מכריח אותו לעשות את זה" שאלה כזאת היא שאלה טיפשית, אנחנו יודעים מה הוא עשה רק אחרי שהוא בחר, והידיעה שלנו לא משפיעה כלום על הבחירה שלו לפני כן, אז אצל הקב"ה העתיד הוא כמו העבר, והוא רואה את מה שהאדם יבחר בעתיד לפניו, ולכן הוא יודע מה הוא יבחר, אבל זה לא משפיע על הבחירה עצמה, כי הוא יודע מה הוא בחר רק אחרי הבחירה, אלא שהמילה "אחרי" אצל הקב"ה היא גם על העתיד
(אני מסכים שקשה לתפוס, כי אנחנו לא מעל הזמן, אבל בזמנינו עם תורת היחסות די אפשר להתרגל שזמן הוא מימד נוסף של החומר, ואפשר להיות "מחוץ" לו)
אני מקווה שאני יותר ברור
איך אני אוהבת לחפור על דטרמיניזם מול בחירה חופשית 
אבל אין לי זמן לחפירה ארוכה, אז נתחיל ואולי נמשיך בהמשך.....
קודם כל- קראתי הכל.
היסוד- נאמר כבר בגמרא "הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים" כלומר- יש מקומות שבהם הקב"ה כאילו "יוצא" ומשאיר אותם לבחירה החופשית של האדם. שם הוא לא מתערב.
נשמע לי שהחובות הלבבות מתיחס פה לדברים שנראים לנו טבע ולא למעשי האדם. כלומר- למה יש צונאמי דווקא בתאריך הזה? הקב"ה ברא את העולם עם לוחות, וסידר שכל מני דברים יקרו ודווקא בתאריך הזה, לפי סדר שנקבע מששת ימי בראשית- יקרה צונאמי. וככה כל הדברים כמו מזג אויר, אסונות טבע, מלחמות גדולות, תאונות וכו'.
הבעיה- לי לא נראת בעיה בזה. הקב"ה עובד עם חוקי הטבע. הוא עושה ניסים כדי שנדע שיש אותו ולא רק את הטבע, הרי "הסתכל באוריתא וברא עלמא"- העולם נברא בדיוק לפי התוכנית האלוקית הרחבה והמדוייקת ובשבילה.
חוקי הטבע הם מולחטים ומדוייקים- כי ככה התוכנית צריכה להיות. ה"שינויים" שגורמים לכל דבר לקרות כביכול קרו כבר לפני בריאת העולם. שנברא במדויק כדי שיקרה מה שצריך לקרות.
פתרון אחד- ישנה טענה היום היא שהדטרמיניזם הוא גם בבחירה של האדם. כלומר- לאדם אין באמת בחירה, הוא בוחר לפי מה שקרה לו בחיים ולפי כל מני דברים ידועים מראש. (ה"מוכתב" של האיסלם גם טוען ככה)
זה סותר את הבחירה החופשית לכאורה אבל הטענה הזו מאד בעייתית- כי רואים אפילו חיות שפועלות בניגוד לאינסטינקטים שלהן שלא לדבר על בני אדם- שיכולים לפעול הפוך לחלוטין ממה שהיה צריך לקרות.
מה קרה פה? יש לאדם מימד רוחני (נפש, נשמה) שמשפיע על המימד הגשמי אבל אין לו מערכת ידועה מראש אלא הוא נטו בחירה חופשית.
לגבי התערבות של הקב"ה בבחירה- 1. "לב מלכים ושרים ביד ה'" אכן הקב"ה מתערב בבחירות של מלכים, אבל לא בבחירות אישיות- אלא רק בכאלה שיש להן השפעה לטווח רחוק.
2. שמעתי פעם משהו יפה על פרעה- אומרים הרי שה' "הכביד את ליבו" נכון? אז זה לא שהוא גרם לו להחליט לא לשלוח, אלא שבעקבות המכות- הלב של פרעה נטה לשלוח את עמ"י מפחד. אז ה' הכביד את ליבו כך שהיה לו חצי חצי- הפחד מהמכות והרצון להשאיר את עמ"י היו שווים. כך שהוא עדיין בחר.
פתרון שני- ניסים. אכן לפעמים יש ניסים גלויים (כלומר שינוי של חוקי הטבע הפוך ממה שצריך להיות) למה? אני מאמינה שמה שהקב"ה עושה בנס גלוי הוא יכל גם לעשות בנסתר. אבל מה לעשות וצריך קצת דברים שיזכירו לנו שיש מי שמעל הטבע..
בחירה חופשית איננה נס.
תכנון מראש- אצל הקב"ה אין זמן. זה כלא שרק אנחנו נמצאים בו.
לכן הוא יודע מראש מה אדם יבחר- כאילו הוא נסע קדימה בזמן, ראה מה קרה (בלי להתערב) ואז חזר אחורה לזמן התכנון של העולם. בהוה- יש לאדם בחירה חופשית גם אם יש לה' את הידיעה מה הוא יבחר- זה לא מהתערבות שלו אלא רק ידיעה כאילו זה כבר קרה. לכן זה לא סותר את עניין הבחירה החופשית.
מכניקת הקוואנטים- אכן, פיתרון ראוי.
עליה אמר איינשטיין "אלוהים לא משחק בקוביות" כי נראה שיש פה משהו שהוא בלתי ידוע, לא ניתן לחיזוי מראש, לא מסתדר עם חוקי הפיזיקה וההגיון, ואפשר לומר שזה נטו החלטה של הקב"ה.
בדיוק קניתי את מדעי החופש של הרב מיכאל אברהם, נראה שהוא עוסק בתחום הזה, אבל עוד לא הספקתי לקרא אותו
ורואים שהפיתרון האוטומאטי שלך הוא השלישי (הכל תוכנן בבריאה)
מענין, כי גם אצלי זה הפיתרון שחשבתי עליו ראשון, וכשדיברתי עליו עם חברים, לא היה נראה שהם הכי אוהבים אותו
אני רק אומר שלא מסתבר שהוא התירוץ היחיד
קשה לי להאמין שכל מה שהקב"ה מנהל את העולם הוא דרך שינוי הבחירה של אנשים, נראה לי שזה אירוע נדיר, שהקב"ה לא עושה בכל יום, וקשה טכנית שעם זה הקב"ה ינהל את השכר והעונש של כל בני האדם, ויכוון את הבריאה כולה להגיע לתכליתה.
אבל אולי!
לגבי הבחירה החופשית, אתה מדבר בדיוק כמו הרמב"ם (שים לב שהקולה הטובה כתבה בדיוק כמוני), זה קצת יציאה מהנושא כך שאני לא אאריך, מלבד מה שיש לי הרגשה שאין לי יותר מה להסביר, רק רציתי לשאול אם למדת את תורת היחסות, כי מופיע שם דברים דומים (לא שתורת היחסות היא דבר מובן לדעתי)
לא הבנתי מה הסיוע מזה?
מופיםהתכוונתי רק שכנראה לא המצאתי את זה...
המילים שלך "לאו דווקא ע"י התערבות בבחירה באופן אקטיבי" לא ברורות לי.
ברור שהקב"ה "מגלגל" המון גילגולים. אני רק שאלתי איך הוא מתחיל את השרשרת אם כל חוקי הטבע קשיחים, כל התופעות בטבע לא יכולות להשתנות בלי נס, והבחירה החופשית נתונה בידי האדם והוא לא מתערב בה.
נמצא שהקב"ה "כבל" את עצמו שלא יוכל להתערב בכלום, לפי כללי המשחק שהוא עצמו קבע - אין לו יכולת תימרון בכלל, אז איך הוא יכול לנהל את העולם בלי לשבור את כללי המשחק.
התערבות בבחירה באופן אקטיבי היא בעצם שבירת כללי המשחק, יש ראיות שזה קורה, אבל אני מניח שזה נדיר
הדטרמניזם לא תלוי בחוקיות חיצונית או פנימית, אם נקבע שיש חוקיות מסודרת בהכל כך או כך נגיע לשם.
1. אם יש דטרמניזם האדם הוא חלק ממנו.
4. עד כמה שידוע לי קוונטים לא בהכרח מדבר על אקראיות אמיתית.
2\3 בשניהם הקב"ה גורם וזה בדיוק מה שחובת הלבבות אמר.
הזכרת לי את שום!
חוקיות חיצונית או פנימית? מה זה?!
לגבי 1 - כבר אמרתי לך פעם, אני לא מתווכח עם כופרים! יש בחירה, זה ברור, אני מקבל את הדטרמניזם בחוקי הפיזיקה, לא על נשמות
לגבי 4 - אתה מנסה לומר שיש חוקיות ורק לא יודעים מה החוק? כי אם כך אלוקים לא משחק בשום קוביה, אנחנו פשוט לא יודעים מה הכלל כאן. (חשבתי על הרעיון שלך, אבל ממה שקראתי לא היה נראה כך, ויש דברים שאני מבטל דעתי, כיון שאני לא מבין עד הסןף...)
הרועהחוקיות פנימית היא תיאור שלי למה שמכונה פסיקה טלאולוגית, מתייחס למה שהגדרת כאבן ליפול וכן על זה הדרך.
1. אם אתה לא מתווכח עם כופרים אז אם מי אתה מתווכח? אם אין שאלה על בחירתו החופשית של האדם בעולם דטרמניסטי למה יש שאלה על השגחת ה'?
4. זה שאנחנו לא מסוגלים לנבא את התוצאה לא אומר שהיתה אפשרות אחרת, קוונטים לא בהכרח סותר את הדטרמניזם.
אף אחד לא יכול לשחזר את המערכת כולה (לצורך העניין היקום כולו) ברגע הניסוי ולכן לא תוכל להוכיח שלניסוי היתה אפשרות אחרת (אם כי הקוונטים נותנים לך יכולת להשפיע בצורה מעניינת על הניסוי).
אני שואל שאלה - איך יתכן שהקב"ה מנהל את העולם אם יש אנחנו מקבלים את חוקי הפיזיקה, ונראים הדברים שהם עובדים.
השאלה היא לוגית, לא שאלה שהשגחת ה' לא מסתדרת עם חוקי הטבע, אלא שאם הקב"ה מגביל את עצמו לחוקי הטבע, איך הוא יכול בכל זאת להתערב במסגרת חוקי הטבע.
דוגמא קטנה (ולא כזאת מוצלחת...)
אם אני אומר שבכל סל ירוק יש תמיד 3 תפוחים, ואני אומר שאני לוקח מכל סל תפוח ומעביר לתפוח אחר - יש כאן בעיה לוגית - אם היו 3 תפוחים, לא יכלתי להעביר שום תפוח משום מקום.
אני יכול לומר שלא בהכרח יש תמיד 3 תפוחים, אבל לומר שתמיד יש 3 תפוחים ואע"פ העברתי תפוחים, זה סתירה לוגית מיניה וביה.
זאת השאלה שלי.
השאלה היא, אם הקב"ה מגביל את עצמו לחוקי הטבע, איך הוא יכול בכל זאת להתערב במסגרת חוקי הטבע.
והתשובות הם
1. הקב"ה מכפיף את עצמו לחוקים האלה ולא את האדם.
2. הוא לא כפוף לחוקי הטבע.
3. בשלב מסוים הוא לא היה כפוף לחוקי הטבע/הוא יצר את חוקי הטבע שיסתדרו טוב.
4. אין באמת חוקים מגבילים לטבע.
אף תשובה לא ממש מסתדרת עם השאלה, ומחדשת משהו
1. הקב"ה מכפיף את עצמו לחוקים האלה ולא את האדם ומשנה את המציאות דרך האדם
2. הוא מתערב לא במסגרת חוקי הטבע.
3. בשלב מסוים הוא לא היה כפוף לחוקי הטבע/הוא יצר את חוקי הטבע שיסתדרו טוב.
4. יש בטבע דבר שאין בו חוקיות
למה זה לא מסתדר עם השאלה?, אתב מתכוין שזה לא מסתדר עם ההנחה של השאלה? - ברור, זאת תשובה, לא שאלה!
ואם לא חידשתי לך כלום, אז לא! לי זה חידד דברים. ואותי ה מענין.
אתה יכול לא להרגיש כך, אני מרשה!
משהו יכול להעתיק ולהעלות לכאן?
אליך , אח/ות יקרים פונים אנו ומתחננים בבכיות שליש
אנא אימצו את הילדים חיים מיכאל שלמה , רפאל יצחק אייזיק בני מיכל הנמצאים בין חיים למוות. אחים של יעל ואביגיל ז"ל.
אין אנו רוצים להגיע שוב לבית הקברות , איננו רוצים להיות יותר בבית החולים ,
אנחנו מתחננים לבורא עולם ומבקשים לחזור לביתנו עם מיכאל ויצחקלה הבריאים ולהתרפאות מהשבר הגדול .
אנא כל אחד יראה את מיכאל ויצחקלה כאילו הם ילדיו וישא תפילה בבכי ובתחנונים
לבורא עולם אב הרחמן שיחוס עלינו וירפאו במהרה.
אנא ואנא תפילת רבים לא תשוב ריקם . אנא קבלו קבלה טובה לזכותם.
אנא השכינו שלום בין מירבים לזכותם , הקב"ה רוצה לעורר אותנו , אז בואו ונראה לו שהתעוררנו ודי לצרותינו.
זה הספיק. אנחנו מתעוררים ומתחזקים. אל תרפו מלזעוק ורפואה קרובה לבוא.
נא להעביר לכל אנשי הקשר שלכם. כדי שעוצמת התפילה תתעצם ותבקע שערי שמים.
וקל כביר לא ישיב תפילת רבים ריקם
אליך , אח/ות יקרים פונים אנו ומתחננים בבכיות שליש אנא אימצו את הילדים חיים מיכאל שלמה , רפאל יצחק אייזיק בני מיכל הנמצאים בין חיים למוות. אחים של יעל ואביגיל ז"ל אין אנו רוצים להגיע שוב לבית הקברות , איננו רוצים להיות יותר בבית החולים , אנחנו מתחננים לבורא עולם ומבקשים לחזור לביתנו עם מיכאל ויצחקלה הבריאים ולהתרפאות מהשבר הגדול , אנא כל אחד יראה את מיכאל ויצחקלה כאילו הם ילדיו וישא תפילה בבכי ובתחנונים לבורא עולם אב הרחמן שיחוס עלינו וירפאו במהרה. אנא ואנא תפילת רבים לא תשוב ריקם . אנא קבלו קבלה טובה לזכותם. אנא השכינו שלום בין מירבים לזכותם , הקב"ה רוצה לעורר אותנו , אז בואו ונראה לו שהתעוררנו ודי לצרותינו. זה הספיק. אנחנו מתעוררים ומתחזקים. אל תרפו מלזעוק ורפואה קרובה לבוא.
נא להעביר לכל אנשי הקשר שלכם. כדי שעוצמת התפילה תתעצם ותבקע שערי שמים. וקל כביר לא ישיב תפילת רבים ריקם
הם חזרו הביתה, לא?חליל הרועיםאם הכנתי שוקו עם כפית חלבית ואני בשרית???? ומשתמשים בכפית רק לקר..
![]()
![]()
אני- בשרית
כפית- חלבית
שוקו- חם
קצפת צמחית
מה שמצאתי במקרר..
לא בקיא,נחכה ביחד לת"ח של הפורום שיגיבו.
מקסימום תכיני אחד חדש.. נגמרה הקצפת?
חתכנו בצל בסכין חלבי ואנחנו בשריים-אין בעיה לאכול את הבצל
אולי התכוונת שיש בעיה?
אנחנו לא אוכלים..דווקא בבצל זה יותר בעיה כי הוא חריף..
פילפולי סרק..לכי תדעי...![]()
וזה מה שאני זוכרת שהרב ***** לימד אותנו בשיעור תושב"ע.
או תשאלי באישי שאלה מפורטת לאחד מחברי הפורום שידוע שהוא\היא יודעים היטב הלכות כשרות.
השם יברך אותך
נקודה טובהמי פה ידוע כיודע היטב הלכות כשרות ויש לו כוח לענות לי?![]()
את יכולה להתקשר אלי 
(נראה אם תנחשי מה רציתי לכתוב בכוכביות..)
ששכחתי את האופציה הנ"ל..![]()
ברור כשמש מה כתבת...
דימוי עצמי מופרז![]()
ועשית לי חשק לשוקו ![]()
אם אני לבי ובשרי, ושתיתי שוקו...
אם אני חלבי ובשרי
מה דיני?
שבש(א)רי זה בדר"כ תימני, לא חלבי..
צ"ע.
נקודה טובה
נקודה טובהרק בין בשר עצמו לבין חלב עצמו
השאר: חומרא
שו"ע מפורש
ט'הריח של הגשם!! ![]()
אחרי היובש של החודשיים האחרונים הכל מריח כמו הגשם הראשון וזה כייף. ריח עדין וטרי כזה 
ושל גז מזגנים... אחד הדברים... ![]()
גז מזגנים זה הדבר הראשון!![]()
מה הריח שלו בכלל? ![]()
ומצורף לזה גם פריכיות אורז?
שיר ידידת

חרדי מקורי
אני יודעת רק את זה..זה
או זה
?
נראה לי שהשני הולך יותר עם קצפת..


חרדי מקורי

על השניצל ...מה לא רואים....![]()
![]()
אבל במטבח יותר מתאים
![]()
(קטע שהן לא דופקות באותו קצב)
אושר תמידי



חרדי מקורי
)
נקודה טובה
חרותיק
אני זקוקה לעזרתכם
אני מחפשת ספר או מאמר שמרחיב ומסביר בהגדרות של מצוות-
למשל יש-
מצוות עשה שהזמן גרמא
מצוות חובת גברא או חובת חפצא
מצווה חיובית, מצוה קיומית, מצוה תוצאתית
מצווה שהיא חיוב מול מצווה שהיא רשות
מצוות התלויות בארץ מול מצוות גוף (חייב בכל מקום)
מצווה בין אדם למקום ומצווה בין אדם לחברו
הכשר מצווה
מצווה שמתן שכרה בצדה- מצווה שאין מתן שכרה בצדה
(תודה לחסדי שעזר לי לגבש רשימה ראשונית שכזו....)
אני אפילו לא יודעת איזה מילות מפתח לחפש ברמבי רמביש או מלמד """
תבורכו!
(אפשר להעביר את השאלה שלי לבראש יהודי... כל עוד אני אקבל תשובה
)
למו"ר הרב אחיקם קשת שליט"א מירושלים.
(לגבי מצווה קיומית-תוצאתית - מנהסתם "עיון בלומדות",
ואם מישהו מוצא את הספר הקדוש הזה למכירה -
דחוףדחוףדחוף אליי לאישי!!!!!11)
בס"ד שבט תשע"ד, ינואר 2014
חברים וחברות יקרים,
מזל טוב! הועד למען חתנים וכלות מגוש קטיף עומד לחגוג את ציון הדרך הגדול והמרגש של הבאת מתנות לכלה/חתן מספר האלף שלה! נחגוג את ציון הדרך הזה בהופעה חגיגית, בה גם נגייס כספים עבור הכלות והחתנים העתידיים שלנו. אנו שמחות לארח את להקת המחול "Dames of the Dance" , הופעת מחול ענקית מרהיבה הכוללת 100 נשים / בנות הרוקדות על במה אחת בתיאטרון ז'ראר בכר בירושלים. אנו מקוות שתצטרפו אלינו לשמחה גדולה זו, לכבוד אלף הכלות, ביום רביעי, 5 במרץ, ג' באדר ב ', בשעה 8 בערב .
במשך שמונת השנים האחרונות, הועד למען חתנים וכלות מגוש קטיף, מביא מתנות לחתנים וכלות מגוש קטיף בתקווה להדליק אור חדש של תקווה בלבם של משפחות גוש קטיף לאחר הגירוש וההרס. מה שהחל כמאמץ צנוע המשיך עם מסיבות כלה (showers) בכל רחבי הארץ והעולם. לתדהמתנו, נוכחנו לדעת שהגענו ל 1000 זוגות צעירים שכבר קבלו מתנות על ידי המתנדבות שלנו. ברוך ה', יש עוד הרבה זוגות שממתינים לקבל מתנות. הועד נחוש להמשיך להעניק להם את העזרה האהבה, העידוד והחיבוק החם הנחוצים להם כל כך, עד השלב שכבר לא יצטרכו לו בע"ה.
אנו מספקות לכלות וחתנים מגוש קטיף חבילה של מצרכים בסיסיים לביתם החדש (מכשירי חשמל קטנים כגון מיקרוגל, מעבד מזון, מיחם פלטה, כלי מיטה, כלי אוכל וכו '). זו הדרך שלנו לומר לזוגות כי למרות שאנחנו לא יכולים למחוק את צלקות העבר של הגירוש מגוש קטיף, אנחנו עם אחד, וכל ישראל ערבים זה לזה גם בזמנים קשים וגם בזמן שמחתם. אנחנו רוצות ללוות את הזוגות בשמחת בניית ביתם החדש. אחת מהכלות הראשונות קבלה מתנות בזמן שהיא עדיין שהתה במלון עם משפחתה לאחר הגירוש מהבית היחיד שהיא אי פעם הכירה. הבאנו מתנות לכלות וחתנים שהם ממשפחות נפגעי טרור, חתן שההורים שלו נאבקים כדי לשלם את החשבונות על הבית החדש שבונים, זוגות שעדיין גרים עם הוריהם ושאר בני המשפחה (כולל זוג נוסף) בקרווילה. צעירים אלו עשו את כל מה שיכלו על מנת לעצור את הגירוש והעולם שלהם התנפץ! אנחנו קוראות בהתרגשות את מכתבי התודה שכותבים, "אתן הראיתן לנו שיש אנשים שאכפת להם ממצבינו ולא שכחו אותנו עם זמן. דבר זה מחדש את אמונתנו בעם ישראל כולו ".
על מנת להיות חלק מהעשייה הזאת, נא להתקשר אלינו ולהזמין מקום למופע המחול החגיגי הזה או לתת חסות לאירוע, ובכך תוכלו לעזור לחתנים וכלות נוספים לשמוח בבניית ביתם.
מידע כללי – ליסה גולדנהירש 050-575-5436
ירושלים - ריטה פוקס - 054-453-4583
רמות א '- ג'ודי קליש - 054-451-2706
רמות ב' - פפי שרייבמן - 054-472-6272 (עד ה10 בפבואר)
רמות ב' – ריקי פרויידנשטיין - 054-432-0938 (לאחר ה10 בפבואר)
בית שמש – שושנה שילת - 052-328-5469
נוף איילון - מלכה אקרמן - 08-979-0208 , 052-860-0215
כדי להזמין מקומות : http://tinyurl.com/TktsDamesJlem
תרומות: 1000 ש"ח חסות לכבוד 1000 הכלות שכבר שמחנו (חמישה מושבי כבוד יהיו שמורים לכן) 500 ש"ח חסות (שלושה מושבים מיוחדים שמורים לכן) , נותן חסות 250 ₪ (שני מושבים מיוחדים), 180 שקלים (מושב מיוחד אחד), 80 שקלים (מושב אחד) .
מופע "DAMES OF THE DANCE " המתקיים זו השנה השביעית, הינו הפקת תרומה שמופיעה מידי שנה בגוש עציון ואפרת על מנת לסייע להאכיל את הנזקקים באזור אפרת / גוש עציון. תודה רבה למשתתפות המופע שתורמות את הערב הזה למען החתנים והכלות מגוש קטיף.
אריאל כהנא: לא פשוט לי לכתוב את השורות הבאות. זה סיפור על עוול אפליה ורמיה שמאלץ אותי להתנגש ראש בראש עם כמה מטובי ידידי. אבל, אינני יכול לשתוק עוד. מזה 8 שנים שחבריי, משפחתי ואנוכי מתגוררים ביישוב גבע בנימין, הידוע יותר בשם 'אדם'. בנוף ההתנחלויות 'אדם', היא עוף מוזר. מדובר ביישוב עירוני (5,000 נפש לפחות) שרוב תושביו שונים מאוד מהמודל הטיפוסי של מתנחלים (בוגרי ישיבות ואולפנות אשכנזיות [ותסלחו לי על העדתיות אבל היא חשובה ותיכף תבינו]). המסה העיקרית מורכבת מירושלמים, תושבי נווה יעקב ופסגת זאב, ששיפרו דיור. עם או בלי קשר, כבר שנים ש'אדם' היא בן חורג במועצה האזורית מטה בנימין - סיפור נפרד שלא ניכנס אליו. עם קשר, עם הרבה מאוד קשר, בוגרות בית הספר הדתי שהקמנו כאן, לא יכולות להירשם לאולפנת עפרה. הן ורק הן מנועות מכך. כמעט כל בנות היישובים הסמוכים ל'אדם', מתקבלות לאולפנת עפרה באופן אוטומטי. לנו, הורי הבנות במחזור א' בביה"ס הממ"ד 'אהבת תורה', הודיעו ש"אין מקום". ולא רק ש"אין מקום" שאלא שמועצת בנימין גם מתנערת מהבטחה מפורשת שהיא עצמה נתנה בעניין. לפני שלשה חודשים נמסר לנו מהמועצה שהם מצטערים אבל בניגוד להבטחתם מהשנה שעברה ("כל הבנות יתקבלו בעפרה כשוות בין שוות, ללא סינון וללא מבחן על פי קריטריונים שווים") בעצם "אין מקום בעפרה". כלומר, בנות פסגות (18.7 ק"מ מעפרה) , מכמש (18 ק"מ), כוכב השחר (27.7 ק"מ), עלי (18.6), בית חורון (36 ק"מ!!) ואפילו בנות שכלל אינן מבנימין - מתקבלות לעפרה כי כך החליטה הנהלת האולפנה. רק ל'אדם' שהיא הכי קרובה (15.9 ק"מ) לא נשאר. ממש סבתא בישלה דייסה. כמובן שבשיחות אישיות עם הנהלת האולפנה ועם הנהלת המועצה (ידידים אישיים שלי בשני המקומות) מספקים לנו אלף ואחד תירוצים וממש נעלבים כשאנו מדברים על אפליה. כבר שבועות ארוכים שאומרים לנו ש"עובדים על פתרון". אבל, המתנו זמן רב מדי והשורה התחתונה אחת היא. לכל מכריי ביישובי בנימין יש חטיבה אזורית עליונה שתקלוט את בנותיהן. לבִּתי בת ה-12 ול-20 חברותיה מ'אדם', אין מושג היכן ילמדו בשנה הבאה. מועצת בנימין הבטיחה? אז הבטיחה. עכשיו, יתחילו ההסברים והתירוצים שבכלל לא הבנו ושלא מדובר באפליה ושלא בגלל האפיון העדתי והסוציואקונומי של 'אדם', דווקא לבנות האלה אין מקום. מצטער - לא קונה. מדובר בסך הכל ב-20 בנות, במוסד שמונה קרוב לאלף תלמידות. מה הבעיה לקלוט אותן? ובכלל, למה דווקא לבנות 'אדם' "אין מקום", ולבנות כל אחד מהיישובים הנ"ל יש?! מי ולמה החליט לקבל יישוב X ולזרוק את יישוב Y? מה זו אם לא אפליה? איפה הדין השווה לכולם? אם אין מקום, תתכבד המועצה ותערוך הגרלה בין כלל היישובים, או תקבע רף שוויוני אחר. כל עוד זה לא נעשה מדובר באפליה פראקסלנס ואל תספרו לי סיפורים. כן, אני מעלה כאן את הדברים כדי שגם אתם תסייעו לנו, לפרוץ את החומות של עפרה. מצטער לתקוף אותם בפומבי, אבל שגגה יצאה מתחת ידם (ועוד הייתי עדין) ואין חבוש מתיר את עצמו וכו'. ניסינו במשך חודשים לפתור את העניין בדרכים שקטות. לצערי דוחקים אותנו עם הגב לקיר. נכון, אני כותב מדם ליבי כי נעשה כאן עוול. עוול כפול ומכופל. פעם אחת, בסירוב המתמשך לאורך שנים לקבל בעפרה את הבנות מ'אדם' (ומעוד יישוב באזור עם מאפיינים דומים), פעם שנייה בהפרה הגסה של הבטחה מפורשת, ופעם שלישית בכך שמאלצים אותנו להילחם . כמו שנראים הדברים כעת לא יהיה לנו מנוס ממאבק פומבי ורעשני. הלוואי ולא נגיע לכך, אבל אם יהיה מאבק הוא יהיה מכוער והוא יהיה כואב והוא יכול אפילו להגיע למימדים של פרשת עמנואל. כי יש כאן אפליה עוול ורמיה. אז כן, תנו פה בלייק ושתפו – מוטב שכך ייפרצו החומות.
אותה דוקא יבשתי מיד!נראה לי שהתקרית הזו הראתה את אחד הגבולות- להיות סבבה עם "כולם" - בלי לתת יחס אישי מועדף\ חביב יותר מאחרים.
ולא להראות שהנחמדות יוצאת מתחומי העבודה ואילך (לא רק שלא התגעגעתי- גם לא חשבתי עליכם לרגע....)
נראה לי זה גם קשור בדיוק מול מי אתה עומד-
מי שרגישה יותר לדקויות של דוסים- אפשר יותר לפתח קשרי עבודה קורקטיים ונחמדים, למול מי שלא מבינה דקויות של התייחסות וצריך להיות יותר "לא נחמדים" מולה...
אם כולם שולחים מיסרונים כאילו- תשלח גם
אם לא- אז לא... או תשלח מיסרון עם מסר כללי יותר "אני ואשתי שמחים לאחל מזל טוב לך ולמשפחתך לרגל הלידה. יהי רצון שתזכו וכולי וכולי"
תלוי אם זה דבר שמחריג את העבודה הרגילה-
מישהיא היתה חולה ולא באה לעבודה- כשהיא חוזרת- אני מקווה שאת מרגישה יותר טוב, משו שראה חצי התעניינות וחצי הכנה לעבודה נורמאלית במשרד.
אני חושבת שזה מאוד מאוד תלוי אדם ותלוי סיטואציה
יש אנשים שבשבילם לפרסם דבר לעיני כל ישראל בפייסבוק- אותו דבר הוא בשבילי אישי ולא תשמעו ממני עליו
בזמנו בתק' שלמדתי אי שם
היה בקבוצה איתי בחור שקצת לא קלט מה זה אומר בחורה דתיה מבחינת שמירת דיסטנס....
פעם הוא משך לי בצמה
נתתי לו כזה מבט.....
הוא מייד "סליחה! סליחה!! אבל מה עשיתי???"

(בטח כבר סיפרתי את זה פה פעם... תחפשו בהיסטוריית הודעות שלי ותראו כמה זה חוויה מכוננת או לא מקורית)
(נו, גשמושכים לך בצמה ואת לא בת 5- זה חוויה משמעותית...)
כילו, מה נשמע ושיא הנחמדה-
אבל באופן כללי-
יש ממש את הגבולות של הדיסטנס.
|אינמצב שמישו ישאל אותי אם התגעגעתי ואזרום עם זה...|

)צריך לשים לב שכולם יודעים שאתה דתי ולכן צריך להתנהל אחרת לא רק בהקשר של גברים/נשים.
זה קשור גם לנושאי השיחה המדוברים כשאתה נמצא וכד'.
(יצא לי כבר לשבת בחדר שלידי צפו 2 חבר'ה בתכנים לא ראויים, ודיברו על זה בקול.
וכשביקשתי מהם להפסיק הם נהיו קצתך בשוק "מה אבל אתה לא מהשחורים האלה"..)
מאמין שזה פחות בעיה ככל שהעבודה יותר "מכובדת", אבל עדיין שייך להזכיר.
שאם מידי זורמים אז אין גבולות ויצא לי שפתאום שמעתי מאחד העובדים: "את... את לא כמו כל הדתיים, נכון?"...
|
?!?!!?! |
בקיצור זו ממש לא הייתה הכוונה שלי כשהקשר נוצר ככזה, וזה נכון בהחלט שלעיתים אי אפשר להבין נכון את מיקומו ב"סרגל עם קווים", אולי באמת כי לא קיים כזה.
מה עושים? אוכלים אותה וסופגים התבטאויות מבזות. או כמו זו שקרתה לי (שלעניות דעתי היא מבזה בהחלט) או להיפך, "הדוסית שלא מדברת". תלוי מה יותר חשוב לך, ואיפה אתה חושב שהגבול של ההלכה עובר, *הוא* כן נמצא איפשהו בסרגל הקווים, וצריך "פשוט"(;) להחליט איפה הוא.
קצת קשה לי להסביר איפה הגבול,
אבל לדעתי כל אחד צריך קודם להבין מול עצמו איך הוא רואה את הדברים..
כשהייתי בקורס מאד אינטנסיבי שרובם שם היו חילונים- אני לא יודעת להסביר איך, אבל היה שם דיסטנס.
לדוג'- היה מישהו שהיה מדבר בשפה ממש מגעילה, לידי הוא השתדל לא לדבר ככה.. (היה אוכל, והוא הצטרף לשולחן שלי, התחיל בדיחה גסה וראה את הפרצוף שלי, אז הוא אמר" טוב טוב, אני אמשיך כשקולה לא תהיה פה, היא רגישה מדי.." אז חייכתי אמרתי תודה וזהו.)
או שהיו שם ממש שיחות עומק בין האנשים- אבל הבנים למדו לא להתחיל לחפור לי על דברים אישיים, למרות שעם הבנות הייתי חופשי מדברת על זה..
הגבול שלי- שיחות על דברים אישיים, נפשיים. שחנ"ש מה שנקרא.. ויחס ייחודי.
שיחות על הא ודא או ויכוחים פילוסופיים וכאלה- אין לי בעיה.
ובהחלט הייתי ממליצה לגברים נשואים לשים טבעת במקומות כאלו, זה עוזר לדיסטאנס..
של עבודה במקום מעורב. לידיעה.
(אבל הכללים בזה קשוחים קשוחים
שזה אומר לא לקרוא בשם פרטי , ולא ולא...
כתור חרדית לא יחידה במשרד זה לא בעיה כי כבר רגילים אצלינו שזה ככה)
יש גדרים בהלכה איך לדבר והלתייחס לאשה זרה בכל מצב (גם כשנפגשם למטרות נישואים).
מי שהולך על פי הגדרים האלו זו צורה הכי טובה מצד אחד לא לפגוע מצד שני לשמור על מרחק מסוים.
למשל ע"פ הלכה אסור לומר שלום לאשה זרה (ויש מספיק ניסוחים מכובדים)אפשר לומר תודה כל טוב במאור פנים, אבל שזוכרים את זה זה כבר גורם לשמירה על המרחק הרצוי.(סתם למשל כל המכתבים של הרבי מלובאויטש לנשים התחילו "ברכה ושלום" במקום שלום וברכה)
או לא להרבות שיחה עם האשה, לדבר ענינית על מה שצריך ולא סתם לשחנ"ש.
או על יחוד(אפילו במעלית)
כי גם שעוסקים בקירוב עדיף שהפעולות יהיו נשים לנשים וגברים מול גברים, ואם יש מחסור בנשים והגבר צריך לעסוק בזה ע"י זכירות וקיום סייגי התורה זזה רק עוזר.
וכמה שהצורך הוא יותר בקשר קרוב צריך דוקא להקיד
וכן זה לא בושה לתת שיחה מידי פעם על יחס הגבר לאשה ביהדות.
בעולם של היום מכבדים ותר את מי ששומר על עקרונתיו