שרשור חדש
ראש חודש אלול נכנס עוד פחות משעהאריק מהדרום

חשבתי שאולי יש צורך בתנועת הידברות בין דת"לים לציבור החרדי.

המודל של תנועה זו בוודאי לא יכול להתבסס על המודל של תנועות התשובה הקיימות כיום, זה צריך להיות יותר קרוב למודל של צו פיוס, לדעתי.

אני יודע שיש תנועה שפועלת בבני ברק שפועלת (או פעלה) להפצת תורת הרב קוק, אני לא זוכר את שמה וגם לא חושב שזה הכיוון, אני רואה לנכון ליצור שיח יומיומי כשלכל הצדדים יש מה לתת.

קיים שיח כזה למעשה אבל הוא נמצא בעיקר בישיבות ובין ישיבות ובין רבנים אבל אני רוצה ליצור שיח כזה בין תלמידים, בעיקר בני נוער.

 

מה דעתכם?

שמעתי שיש משהו כזה בירושלים דרך בני עקיבאb.n

לנוער...

אני בעד.אהבת חינם
אתה בעניין של הדברות על נושאים רגישים?אדם כל שהוא

או גם סתם ללמוד ביחד בבא קמא/ מסילת ישרים, לגמול ביחד חסדים, לבקר חולים, לקבור מתים ולנחם אבלים, ולהרנין לב נדכאים? 

אסור שזה יהיה רשמימושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ט באב תשע"ג 20:28

כי זה קיים בשטח.

 

לו הציבור הדת"ל היה יודע עד כמה חלקים גדולים מהציבור החרדי מעריך אותו..

 

בינתים יש הרבה גבעותשמתארחים בהם בחורי ישיבות חרדים על בסיס קבוע - כולל הידברות עם תושבי המקום וקצינים שבשטח

התלבטותguest
נוער זה גיל מורכב ורואים הכל יותר בשחור לבן.
לא בטוח עד כמה ההורים ומחנכים יאהבו.
השאלה מה המסגרת.


ובסוגריים:
ובנוגע לפער ושנאה,
לצערי נראה שערוץ 7 חברו בזמן האחרון לynet ולאתרים החרדיים
שמת לב כמה שזה מצחיק?מטבחון

נוער זה גיל מורכב ורואים הכל יותר בשחור לבן. - 

לא בטוח עד כמה ההורים ומחנכים יאהבו.

 

אז מי פה בדיוק רואה שחור לבן?!

 

לאguest

בגלל שגיל שרואים שחור לבן,

הורים ומחנכים רוצים שיראו רק את הדרך שלהם בדיוק.

זו הדרך שמתאימה לגיל

לדעתי, זה צריך להיות יותר דומה למודל שלשורש וגרביים

צו גיוס.

 

בצבא יש המון זמן לבני הנוער הישראלים לדבר ולהכיר היטב אחד את השני.

 

(אין שום סיבה להידברות עם חרדים כל עוד הם לא מסכימים לכללי המשחק הבסיסיים כאן)

תגיד ליטנגענס

יש לך עידכוני RSS שכל פעם שמישהו מזכיר חרדים אתה ישר מגיע?קורץ

וברצינות, אולי כדאי להתקרב אליהם ולקרב אותם אלינו וכך להשפיע עליהם גם להתגייס בין השאר.

זה נקרא לא להיות צודק, להיות חכם.

וכל זה לשיטתך, אני חושב שיש ערך של אהבת ישראל בפ"ע בלי קשר למעשיו.

גם אם אוכל טריפות ונבלות וגם אם מבטל מספר מצוות עשה כגון שמירה על העם והארץ ועוד.

לא רק, גם כשמזכירים את הר המור..שאלה בעלמא


חבל שאתה חי בדמיונותשורש וגרביים

החברה החרדית לא מוכנה לקבל שום ערך שבא מחוצה לה, או שלא באישור גדולי התורה ועסקניהם.

זוהי תמימות לחשוב שתצליח להשפיע עליהם במשהו.

אתה בסך הכל עגלה ריקה בשבילם (כמו במשל החזו"א)

 

מצד שני, הסכנה שבהתקרבות גדולה הרבה יותר.

אפשר בקלות להתפתות למראה החיצוני ולביטחון בצדקת הדרך ולפתח רגשי נחיתות ל"שומרי הגחלת"

 

(אני לא מגיע רק שכותבים על חרדים או הר המור...כשהתחלתי לכתוב בערוץ אתה עדיין לא היית בר מצווה)

 

בטח שהחברה החרדית מושפעתטנגענס

החברה נפתחת לאט לאט ואין להם דרך לעצור את זה

 

אני לא חושבת שהחברה החרדית לא מוכנה לקבל שום דברלבב

היא מתפתחת ומשתנת עם הזמן, פשוט אצלם זה יותר איטי כי חשוב להם לשמור על המסגרת שלהם כדי לשמור על עצמם ועל הילדים שלהם מהתרבות הרעה.. ובצדק.

אני חושבת שזה דווקא משו יפה בציבור החרדי שהם הולכים עם הרבנים שלהם עד הסוף, ואצלם- מה שפסק הרב הוא הדבר הכי נכון לעשות בלי להתחיל לחשוב מה דעתי והאם הרב צודק או לא. ואני מדברת על הרבנים הגדולים שלהם. וזה משו שהציבור שלנו יכול וצריך ללמוד מהם. 

ובקשר לצבא- לא כולם צכים לשרת, מי שלומד תורה בשעות היום ולא הולך לעבודה לא צריך לבטל תורה וללכת לשרת בצבא.. אנחנו צריכים את הכוח של הלומדי תורה. בדיוק כמו שאנחנו צריכים את הכוח של הצבא.(כמאמר השיר: נכון שזה וזה דברי אלוקים חיים בצבא חזק צריכים את כל סוגי החיילים אבל אני קבעתי את מושבי בבית המדרש הישן).

 

כמה נקודות למחשבה.

 

 

 

מתלבטת אםפייגליניזית

הם יסכימו ליצור שיח שכזה.

 

ישיבות גבוהות זה דווקא נשמע סביר, אבל בני נוער חרדיים לא "אמורים" להיחשף בשלב הזה, כך לפחות היה במוסד שאני חונכתי בו.

דברים שייתכן שעשויים להקל על ההסכמה...אדם כל שהוא

א. לפנות מלכתחילה למוסדות פתוחים יותר בציבור החרדי.

ב. ללכת פחות על דו שיח של דיעות, ויותר על לימוד/ עשייה חיובית משותפת, נראה שגם באופן זה יש העשרה הדדית וקירוב לבבות. 

ג. לא לעשות רעש מיותר מסביב.

 

עצם המגע הוא בעייתיפייגליניזית

גם הוא לא מדבר בנושאים אידיאולוגים.

רעיון יפה מאוד!מייכ
יפה ומקרב תגאולה, בטוח.
תנסה לארגן?
נראה לי, לענ"ד, שעדיף שזה יהיה בכלל לא רישמי, לא קשור לאף מוסד, אלא מפגשים פתוחים של עשיה משותפת ומתוך כך שיח משותף, ..
שיבואו לזה בשעות הפנאי, אולי אפילו בשבת בצהריים..
בשיטת חבר מביא חבר.
זה רעיון נהדר!
מי שיעשה זאת תבוא עליו ברכה.
יאללה מי מארגן?

אה.. וכמובן שזה חייב להיות בהפרדה מלאה..
בעד, אשמח אפילו להתנדב למשהויוסלה קמצן (קדוש?)

זה רעיון שחייב ליישמו במיוחד לאור הריחוק עקב החירות האחרונות והבחירות לרבנות.

חבל, הדת"לים יותר קרובים לחרדים מאשר לציבור בוחרי יאיר לפיד.

--טופי תות

השאלה אם יש לציבור החרדי עניין בזה שהדת"ל יתקרבו אליו?

ואם הוא נותן מקום לגישור?

 

 

אני רואה את זה ככמעט לא מעשי. (מהצד החרדי)

 

תתפלאי אבל חלק נרחב כן מעונייןיוסלה קמצן (קדוש?)
כנראה אני לא מכירה אותו טופי תות
לא הייתי מערבת נוערבקטנהאחרונה
שאש בוערת בו ושכדאי להדליק אותה במקומות אחרים וטובים ולא בדיונים שבקלות יאבדו לתהומות הריב
מי מעיף אותי לישון?טופי תות

אני כבר יותר מידיי שעות ערה. 

 

ומחר יום עמוס...

 

|מעיף לישון|שמואלג

עזר משהו?

ממ לא ממש...טופי תות
אז לכי למצוא מישהו יעיל יותר!!!שמואלג

אוי, אתה גרוע בזה...כתר הרימון


*יותר מידיי ימים ערהטופי תות


אם ככה, אז תקשיבי היטב...ריבוזום

זה ממש לא בריא! שמעתי על מקרים של אנשים שיצאו מדעתם פשוטו כמשמעו, מכיוון שנשארו ערים יותר מדיי זמן! זה לא צחוק! לכי לישון! קדימה, למיטה! אם לא תעשי את זה אאלץ לחפש לך סרטונים מאיימים ביוטיוב! חברה שלי סיפרה שהם ראו ממש סרטי אימה בקורס שהיא לקחה על שינה. לא כדאי לך להגיע למצב כזה! לישון! עכשיו, לישון! קדימה!

שכנעת אותיטופי תותאחרונה

אבל איך אפשר להכנס למיטה כשכל כך מוקדם??

|מזועזע|

 

 

לא עשיתי את זה יותר מעשר שנים!!

כמה זה יותר מדיי שעות?ריבוזום

תזעזעי אותנו, שנדע להשיב לך כגמולך בקריאות "למיטה!" ומיני סימני קריאה וסמיילים (דמתקרי בלע"ז אמוטיקונין), וכהאי גוונא.

לחסום אותך?כתר הרימון
שונא ביקורותעץ נטוע
טוב אז היום בבוקר הגיע ביקורת של הצבא ולא היתי.מה עושים? המעצבן שזה היה בהפתעה לא כמו פעמים קודמות.
דבר ראשון-משה ר-אחרונה

לשאלות מהסוג הזה יש את פורום צבא וביטחון

 

דבר שני- זה באמת בעייה, אלא אם כן ראש הישיבה ייאשר שנעדרת, הביקורות של הצבא יותר מסובכות משל משרד הדתות, והם עושים הרבה יותר בעיות..

רגע של עברית 59 (עבר נסתרות)כתר הרימון
עבר עריכה על ידי שמואלג בתאריך ה' באלול תשע"ג 17:43

מוקדש לארוסתי היקרה

 

בפרשתנו כתוב:

"ידינו לא שפכו את הדם הזה" (דברים כא ז)

 

כתיב: שפכה.

 

 

לעתים הכתיב מצביע על צורות עתיקות (סוגייה שלימה בפני עצמה...).

ברוב השפות השמיות העתיקות יש הבדלים בין עבר נסתרים לעבר נסתרות. 

ייתכן שגם בעברית היה כך וצורת הכתיב כאן מצביעה על כך:

"ידינו לא שפכה".

וכן:

"ועיניו קמה" (שמואל א, ד טו)

 

 

לקודמים.

הדיקטטורה פה זה משהו!!טופי תות

יישר כח.

דינה ל.
מצחיקים אתם
מנעלים! צריך לערוך פה!!מאמע צאדיקה

הסמיילים של ההקדשה צריכים להיראות ככה:

 

מלךאוהבדוסבל

הסמיילי האחרון אסור פה ואחד לפניו לא רלוונטיכתר הרימון

באמת, איזו סטייה.

 

אנשים, תגיבו לעניין

 

או לפחות תוכיחו שקראתם מעבר לשורה הראשונה

האמת היא שקראתי הכל פעמייםמאמע צאדיקה

ולא הבנתי ...

נראה לי שחסר לי ניקוד.

שפכְְֱֱֱֱֲֲֳֳִִִֵֵֵֶֶַַָָָֹּׁׁׂׂעין הקורא

איפה השורוק פה לכל הרוחות???

חחחחחחח....בפלוס, אם אתה שואל באמת...התקדמות...
מנסה שוב...כתר הרימון

יש הבדל בין הקרי לבין הכתיב.

לעתים הכתיב יכול להצביע על צורות עתיקות בשפה.

 

במקרה הזה ייתכן שהכתיב מצביע על כך שלעבר נסתרות היה צורה אחרת.

ידנו שפכה ולא ידנו שפכו.

"ידינו" זה נוכחים-רבים לא???מאמע צאדיקה
לא, "ידינו" זה נסתרותריבוזום

לדוגמא: הידיים שלנו הן כבולות

תודה!שמואלג
קראתי עד הסוףיוסלה קמצן (קדוש?)

אבל אם זה באמת כך אז למה הכתיב והקרי שונים?

בקצרה, סוגיית הקרי והכתיב:כתר הרימוןאחרונה
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך ו' באלול תשע"ג 20:36

שתי דעות שנפגשתי בהן:

 

על פי הגמרה בנדרים לז:

תופעה זו היא הלכה למשה מסיני.

 

על פי המאירי והרד"ק: (מקורות ספציפיים בהזדמנות אם תהיה דרישה)

בעקבות הגלות היה בלבול בספרים, וכשאנשי כנסת הגדולה חידשו את התורה הם מצאו מחלוקות בין הספרים.

הם הכריעו לפי הרוב או לפי מה שנראה לפי דעתם.

וכשהם לא ידעו מה להכריע הם השאירו את שתי האפשרויות - אחת כקרי ואחת ככתיב.

 

לעניות דעתי, על פי הדעה השנייה הדבר מסתדר שאחת הצורות מצביעה על צורה קדומה בשפה.

 

לדיון בעניין (פוצל):

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t568776

מי יודע מה המילה הארוכה ביותר בתנ"ך?-משה ר-

ומה המילה הארוכה ביותר בשפה העברית?

אניחיהלב
"לכשאחשדרפניכם"
כמו אחשדרפנים במגילה.

ובעברית- ממטרה או משהו עם מטר שמתחיל עם א ומסתיים עם ת...
א. צודקת. ב. לא, יש יותר ארוכות.-משה ר-
איזה קטעחיהלב
תוך כדי שכתבתי שאלתי את עצמי אם זה כתוב איפהשהו אושזה עוד קשקוש של אבא שלי

איפה זה באמת מופיע?
בטח במגילת אסתר, לא?!יעל מהדרום
מגילת אסתר -משה ר-
לא נראה לי שיש בתנ"ך "לכשאחשדרפניכם"ריבוזום

(וגם חיפשתי בגוגל והוא לא מצא)

נכון, התכוונתי ל-והאחשדרפנים, לא שמתי לב..-משה ר-
רק בגלל שאני סופר משועממת..~בממוצע~
באנגלית המילה הכי ארוכה היא פרנויה ממילים ארוכות, אבל לא יודעת איך לכתוב..
ובעברית? אין כזה מילים ארוכות.. תן רמז!!
בתורה נראה ליטופי תות

למשפחותיהם.

 

או שזה המילה עם הכי הרבה מוספיות?? כבר לא זוכרת

אין מצב, בטוח יש יותר!~בממוצע~
אינטרדיסציפלינריוּתטל ים
זה לא עברית!ריבוזום
זה לא לועזי?חיהלב
סוג של עברות, גם כן...משה

בכל מקצוע כמעט יש מילים כאלה.

 

לקמפל

לרפרש

לאקטב

קומפילציה

אינטרפולציה

דיגיטציה

לקמת (commit, לא לכמת או לקמט)

כסיליזציה

 

המקור הוא לעז..טל ים

אך זו מילה בעברית..!

כסיליזציה זה בכל המקצועותכוכבי בוקר
לגלות?-משה ר-
בעבריתכורש
לכשבהתמודדויותיהן
הכי ארוכה בתנ"ך -עין הקורא

אמתיים.

בעברית - קילומטר.

אלה לא הכי ארוכות -משה ר-
עין הקורא יפה על השנינות...חשבשבת

אבל נראלי שרגל זה יותר מקילומטר...

אמתיים זה לא קילומטריוסלה קמצן (קדוש?)

זה מטר

אבל שתיהן מילים בעברית.עין הקוראאחרונה

מה אני יכול לעשות שאין קילומטר בתנ"ך?

אם הייתי רוצה שיבדקו בויקיפדיה הייתי כותב-משה ר-
המילה היא- ולכשלהתמרמרויותיכם..-משה ר-
כיבוד הורים מס' 16. פירנוס ההורים ומאיזה ממון.כיבוד הורים

האם כיבוד הורים מממון האב או מממון הבן. לפרנס ההורים במקום שאין להם. ובמקום שהבן עצמו עני.  

 

שקונה[1] אוכל, כסות או שאר חפצים לאביו ואמו אינו מחוייב להוציא על זה מכספו[2], אלא רשאי לבקש הממון מהוריו, וצריכים ליתן לו[3]. אבל[4] במקום שאין להוריו ממון[5], חייב לפרנסם[6] מממונו שלו, כפי היכולת[7] שבידו[8]. ואם הבן עצמו עני ואין לו ממה לפרנס הוריו, ראוי[9] שיצמצמם מה שיכול בהוצאותיו, ויעזור לאביו ואמו[10] כפי  יכולתו, אך[11] אינו חייב לחזר על הפתחים או[12] להכנס לחובות כדי לדאוג למזון עבורם[13], ומכל[14] מקום נכון לעשות כן מצד דרך ארץ והכרת הטוב[15].    

 

 

הלכות קודמות: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t568264#6300344

 

 

 

 

מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:

 

[1] שו"ע סעי' ה' שכיבוד משל אב. והורים שכבר אין בהם דעת, מותר לבן למכור נכסיהם כדי לממן על הוצאות הטיפול בבית זקנים.

[2] ובן שהוציא מכספו סכומים גדולים כדי לדאוג לסיעוד הוריו הזקנים וכדו' רשאי לגבות סכום זה מכספי הירושה לפני שמחלקים את הירשה בין היורשים.

[3] ובשו"ת הר צבי יו"ד סי' קצז' ובס' נשמ"א יו"ד עמ' קנ' בשם הגרש"ז אוייערבך זצ"ל  שהנסיעות שנוסע הבן כדי לכבד אביו אין אביו צריך לשלם עליהם. וע"ע בשו"ת תשוה"נ ריש סי' לב'. אומנם נראה שאם הבן גר בחו"ל ואביו מבקש ממנו שיבוא לבקרו, יכול הבן לבקש הוצאות הטיסה.

[4] שו"ע שם.

[5] ובערוה"ש סעי' יח' ובשו"ת אג"מ ח"ב יו"ד עמ' צד' ובילק"י כיבוד הורים עמ' קל' שאם אביו חוסך כספו וחי חיי דוחק או שאינו רוצה לעבוד למרות שיש לו הצעות עבודה, אין הבן מחוייב לפרנסו, ומ"מ ממידת חסידות שיפרנסו גם בזה.

[6] ובכלל זה לפרוע עבורם את המיסים והארנונות. שו"ת הרדב"ז ח"ב סי' תרסג'. פ"ת סק"ד. גדולת אלישע סקי"ד. וכן הוצאות תרופות וחימום לחורף וקירור לקיץ וכדו'. ילק"י כיבוד הורים עמ' קכד'.

[7] וכשיש לו יכולת מועטה, אמו קודמת לאביו. פ"ת סקי"ב.

[8] וברמ"א סעי' ה' שאם יש לאב ולאם מספר בנים מחשבים לפי ממון שלהם וכל אחד נותן חלק. ואם מקצתן עשירים ומקצתן עניים מחייבים העשירים בלבד. ובשו"ת חוו"י סי' קל' וברוח חיים סי' רמ' שמי שפרנס לאביו ואמו מכספו, ויש להם נכסים יכול לגבות ממנכסיהם לאחר מיתתם, מה ששילם לפרנסתם.

[9] ערוה"ש סעי' כב'.

[10] ואף שלענין כבוד אביו קודם לאמו, לענין צדקה (כגון מזון מלבושם תרופות) אמו קודמת לאביו. פת"ש סקי"ב.

[11] שו"ע שם. ובחיי"א שכן אין צריך להתענות אותו היום בשביל לזון את אביו.

[12] ילק"י כיבוד הורים עמ' קטו' ושם בעמ' קכב' שכל שהוא הדין שאינו צריך לטרוח עבורם במקום שמחמת כן יפטרוהו מעבודתו או מהכולל בו לומד.

[13] ואף שיש לו ממון לכסות את צרכיו הההכרחים לעצמו, אינו חייב ליתן לאביו הממון באופן שמחמת כן יצטרך הוא לחזר על הפתחים, ואף שעל ידי זה אביו יצטרך לחזר על הפתחים. ב"ח סי' רמ'. ש"ך סק"ה. אבל לגבי אמו אם רואה שמפני שאינו נותן לה משלו תאלץ לחזר על הפתחים לא יניח לה לעשות כן, אלא יתן לה ממונו והוא יחזר על הפתחים. ערוה"ש סעי' כב'.   

[14] בא"ח פר' שופטים אות ח'.

[15] ובשו"ע סעי' ח' שאע"פ שאינו חייב מן הדין לחזר על הפתחים בשביל אביו ואמו, חייב לכבדן בגופו דהיינו שיטפל בהם כל צרכם אע"פ שמחמת כן יאלץ לירד מנכסיו ולחזר על הפתחים. ובחזו"א יו"ד סי' קמט' שכן מחוייבים הבנים לדאוג שהוריהם יקבלו מקופה ותמחוי של צדקה.

תודהguest
יישר כח!אהבת חינםאחרונה
זקוקה לעצה - איך עושים את זה???כתר הרימון

|נואש|

 

איך מעודדים בן אדם שמיואש ממשהו שהוא לא מצליח, כשאני במקומו גם הייתי מתייאשת?...

 

באמת, איך אני יכולה לעזור לו???

זה כל כך מתסכל!!!

 

(ולא, אסור לי להראות את זה...)

שאלה טובהץ.יעל מהדרום

לק"י

 

אולי לנסות לחשוב קודם כל בעצמך ולארגן את המחשבות בראש, ואחרי שאת כבר רואה את זה אחרת- לדבר עם אותו אדם.

אולי שאותו אדם יעשה משו אחר?מייכ
קודם תעבדי על עצמך למה הוא כן מסוגל..
ורק אז תעודדי אותו שיהיה אמיתי מהלב
ישבח שמו! הוא הצליח - בענק!כתר הרימון
הו, איזה יופי! מעודד לשמוע! (ומסקרן מה זה היה)ריבוזוםאחרונה
באוירת החדשות האחרונותדינה ל.

נזכרתי...

שבעוד רבע שנה במשפחתי יציינו שני עשורים למוות על קידוש ה'.

אני רוצה לארגן משהו מיוחד. אולי להוציא ספר, משהו (ביטוח לאומי מממן)

אולי סרט.

מדובר באדם שאחרי הירצחו גילו שהוא היה כל כולו עשיה וחסד.

 

יש לי כעת זמן, יחסית.  אני רוצה להתחיל לפעול.

אשמח לרעיונות.

 

בשמחות...

 

זוכרת שראיתי כתבה ב"בשבע" פעם עלריבוזום

אולפני אתרוג של אמציה ונעמי האיתן - הם מתעסקים בסרטים כאלה.

 

אולי תסתכלי כאן http://etrog.tv/

רשמתי לי. תודה!דינה ל.
אני חשובתמאמע צאדיקה

שאחרי שני עשורים-

כבר לא נמצאים במקום של תיעוד ראשוני של האדם (ספר, סרט, תערוכת יצירה בהשראתו,)

יש יותר את המקום של הנצחה- מפעלי עשיה שונים לזכר האדם

כתבת שהוא היה "כולו עשיה וחסד"- יש תחום מוגדר? תחום שהצטיין בו? משהוא שאפשר לעשות פרוייקט- הוא התחיל בעשיה של זה ואנחנו ממשיכים למנף את העשיה לזכרו - ?

 

או לחלופין

כשאת אומרת"אני רוצה לפעול" -למה את מתכוונת?

משהוא מדגדג לך בקצה האצבעות, את רק צריכה שיגידו לך "כן! זה נהדר! תעשי את זה!"

חסדדינה ל.
עם נזקקים בעיקר.

וזה לא משנה כמה זמן עבר. לקשורים לאדם זה חשוב, וגם לעולם ולסביבה.
יש הרבה עשיה שוטפת של לעילוי נשמתו (לימוד תורה, גמ״חים, קהילה עם בי״כ ועוד)
אך עשרים שנה זה מעגל מכובד, ואני רוצה לעשות משהו.

(וממש לא הבנתי מה ענינו של משפטך האחרון).
מה א-ת רוצה לעשות לזכרו?מאמע צאדיקהאחרונה

איך האדם הזה פוגש את מכלול האישיות שלך- ומה מתוך זה את רוצה להביע? האם יש אחד מכלי ההבעה שלך -שאת רוצה להשתמש בו כדי לפתח פרוייקט בנושא?

(לדוגמא- יש לאצבעות שלך רצון לעשות סידרה של 10 ציורי שמן ענקיים על האדם, חיו, משפחתו, עלייתו, הנצחתו, וכולי)

 

 

למה חסמו אותי?אליהו21
פנה למנהלים באישי.אריק מהדרום
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^שמואלגאחרונה
אההההה יטבתה
אני לא מאמינה..
כנראה שזרקתי בטעות את הניילונית עם
כל הספר שכתבתי ואיירתי במשך מלא זמן...:
אני לא מאמינה שזה קרה..בוכה)
תתפללו שזה רק נעלם ולא נזרק..
נשמע לי גם יותר הגיוני שזה רק נעלםריבוזום

איך יכול להיות שזרקת את זה בטעות? זרקת הרבה דברים בלי לבדוק מהם?

 

מקווה מאוד שבאמת לא...

עשיתי סדר בחדריטבתה
והעפתי כלנמיני דברים שאני כבר לא צריכה-
דפים, סיכומים ומחברות שכבר לא צריך..
אני זוכרת שהנחתי את זה בצד .
אבל זה היה בניילונית כמו עוד הרבה שזרקתי..
ריבוזום

אם הנחת את זה בצד יש מצב גדול שזה רק אבד לך. ממש מקווה, כי אם זרקת את זה בטעות זה ממש ממש ממש מבאס

חיפשת היטב בחדר? ויכול להיות שמה שזרקת עדיין לא נאסף?

אוי! זה נורא עצוב...דינה ל.
יש מצב להגיע אל השקית זבל?
זה היה בחמישייטבתה
היום היה לי זמן לשבת ולהמשיך אותו
ואז גיליתי את זה...
אבל אני עוד מחפשת..
תנחומי הכנים באסה ממש.דינה ל.אחרונה
מחשב ללא אינטרנטיטבתה
מה אפשר לעשות בו באמת???!!!
|מתוסכל|

אני לא רוצה להגיע למצב של משחק סוליטייר...:-X
ליצור ציורים באקסל. זה אחד המגניבים.דינה ל.
לכתוב קוד, להעתיק דברים עם DOKמשה
שולה המוקשים! |מכורה|ניל"ס
עליו ועל סוליטר מתבזבז 70% מכח המחשוב של צה"למשה
אז המחשב שלי בשימוש באותו אופן של צה"ל?? התרגשות!!ניל"ס
אם כבר באבלס טארבל וגולד מיינר.....עוגת גבינה.
שולה המוקשים זה לגמרי מהדור של פעם
על איזה וינדוס את מדברת מותק?יטבתה
אני מכירה רק את האלו עם הקלפים, השולה והשש בש שחייב אינטרנט
בוינדוס 7 יש לך יותר אופציות.עוגת גבינה.
המשחקים שדיברתי עליהם זה כתגובה לאדמין. בצה"ל כבר משחקים במה שציינתי לא בסוליטר...
הקבצים האלה רצים במייל הצבאי..
אסור להעביר משחקים במייל הצבאימשה

(מה שלא הופך את זה לקשה יותר מדי... כמעט נשפטתי פעם על משהו כזה).

זה שאסור לא אומר שלא עושים את זה...עוגת גבינה.
גם אני כמעט נשפטתי בגלל זה.
איפה שירתת?משה
שכחת את האפליקציה של גלגלצרחלקה
יש דבר כזה במחשבים צה"ליים?משה
בוודאי! איך אפשר בלי? אנשים שם מכורים..רחלקה
היה לי רדיו בטלפון לא במחשב....עוגת גבינה.
לשים על השולחן.אריק מהדרום
לנקות את המקשים!כתר הרימון

|תרפיה שאני מכורה לה|

 

חוץ מזה, שמה רע בסוליטר? <ר>

משקולת לדפי נייר שעפים בגלל המאוררנפשי תערוג
גם רעיון...יטבתהאחרונה
אבל כל הגודל הזה???
אנשים! עזרתכם נחוצה בדחיפות רבה!ענבל

בס"ד

 

אני טסה לפולין במוצשק הקרוב ואני צריכה להכין את הטקס ביער לופוחובה (יער הילדים).

אני לא יודעת איזה שיר לשים ויהיה מתאים..

 

חשבתי על בדמייך חיי ואני ממש מתלבטת..

 

אז אם יש כאן מישהו שטס בעבר והיה בטקס שם ויכול לתת לי רעיונות ולעזור אני ממש אשמח...

 

תודה!

ארץ אל תכסי דמם...מדריך חתנים...

בימים אלו הוחלט על שחרורם של 26 מחבלים...

אלו מחבלים עם דם על הידיים, מחבלים שרצחו בדם קר אנשים נשים וטף...

צפו בסרטו המצורף בקישור - http://www.israelhayom.co.il/article/108625

איך אנחנו שותקים???

למה אנחנו לא קמים ואומרים את שלנו???

בוקר טובמושיקו

הגיע הזמן לפרסם פרסים על הרג רוצחים שמסתובבים באופן חופשי 

יאללה. כמה אתה שם?אלעד
לדפוק ת׳ראש בקירדינה ל.
לא מאמינה שהם שוחררו.
העדפתי לחיות בדמיון שזה טעות.
שעובדים עלינו.
שזה לא יקרה.

וזה קרה.

מה עושים עכשיו?!?!
(יש קשר?)משה
לא יודעתדינה ל.
עבר עריכה על ידי דינה ל. בתאריך ו' באלול תשע"ג 10:18
למרות שהשמות של המחבלים שוכבים לי בארון בחדר.
מה יתן לי לדעת? באמת לדפוק את הראש בקיר? שעוד דם יהודי ישפך בגללם...?
 
[הולך להרגע בצד]
מה לגבי אלו שרצחו ערבים-משתפים?מושיקו
דבר טוב או לא?
מענין מה היה קורה אם היו משחררים רק שכמותם.
צריך היה להוציא אותם להורגמשה
אז לא היו יותר משת"פיםאלעדאחרונה

והם נכס חשוב מאין כמותו למדינה צרה ומאויימת כשלנו

איך אמורים לשלב 10 דברים במקביל?? למישהו יש תשובותמיסטר דום
כן, כשתכתוב את השאלות עין הקורא
איך אמורים לשלב..מיסטר דום

אוניברסיטה ישיבה עבודה לימודי קודנטוריה התנדבות ?

אני ספרתי 5.אריק מהדרום
לא ספרת שיש גם בחיי םמאמע צאדיקה

חיים

משפחה

חברים

בניין משפחה לעתיד

שעות שינה

 

 

 

התשובה-

עובדים עם לו"ז מדוייק וצפוף- ולא מבזבזים זמן על דברים שלא אמורים לקחת משבצת זמן גדולה מידי (נסיעות, הפורומים...)

מאמע זה ברור מאליומיסטר דום

בינתיים זה פוגע לי בשינה אני בקושי ישן ועוד כל הציוד של אחי אצלי בחדר אז אני גליתי לסלון ואצלנו הבית הולך לישון בשתיים בלילה וקם בחמש בבוקר.... 

מן הסתם אם זה משאיר לךעין הקורא

3 שעות שנה ביממה

צריך לוותר על משהו...

 

לא נעים, אבל אני הייתי מוותר זמנית על ההתנדבות.

זה חשובמאמע צאדיקהאחרונה

אנחנו לא רגילים לחשוב על השינה שלנו בתור "זמן שעושים בו משו חשוב"

אלא בתור "פגרה תגועה לה שחייבים לעשות כי אמא אמרה פעם ודי, אז בוא נדחוף את זה לאיזשהוא חור בלוז וזהו"

 

קודם כל תעיף לסלון את כל הציוד של אח שלך

עם כל הכבוד- חדר שינה אינו מחסן!

חדר שינה הוא מקום שבו נרגעים, שבו ישנים -והציוד שבו חייב להתאים למטרתו

(לאמירה של אמא שלך "גם הסלון הוא לא מחסן! תענה לה- אז שהאח יעביר למחסן או לפח את הדברים שלו....)

 

 

ועכשיו- אתה בונה לך לוז יומי

ולוז שבועי

מדוקדק!

כולל שעות שינה ראויות, כולל זמני אכילה, כולל זמני התעמלות, כולל זמן חופשי לשבת בערסל ולא לעשות כלום (כלומר ראש פנוי לחשיבה), כולל זמן לעזור לאמא לקלף ירקות למרק של שבת....

כולל הכל

רק כך תצליח לעשות הרבה דברים (וגם- כך תצליח להרגיש חופשי מספיק מעומס כדי לעשות שינויים בלוז שלך...)

בדיוק כמו שעושים במשקלקשלש

כשהייתי קטן והיה משקל מאזניים 

אמא שתחי' הייתה מבקשת קילו עגבניות 

המוכר היה שם אבני מאזנים במשקל קילו וצד שני את העגבניות 

מעלה עגבניה - מוריד אחת 

ככה לאט לאט עד שזה מאוזן 

 

זה מה שעושים 

תחליט מה הכי חשוב 

ולאט לאט תוריד ותוסיף עד שתרגיש שאתה מאוזן 

 

בהצלחה

-אמר הקשלשאלעד

זכר לימים עברו

קדימה, משחק פורוםמאמע צאדיקה

קשלש בשביל מה אתה פה???

איזה משחק מעניין ...חיהלב
יאללה בלאגן! |מצ'וגעת|כתר הרימון
זה כראה הגיל ממש בא בימים..קשלש
לפי השעון, אתה בא בלילות פלספנית
גם בימים קשלשאחרונה
חששתי לחזור אבל ב"ה טוב לחזור.....מאמין בה'
אחרי שנה וארבע בשירות עם חילונים ובלי עולם של תורה פחדתי לחזור לישיבה ואיך אשב ללמוד ולא כל החברים חוזרים..אבל ב"ה הנחיתה היתה רכה בכייף.לחזור לעולם שכולם מכירים ומבנים אותך. .הלוואי וזה וממשיך ככה..
הכי כיף לחזור באלול!עין הקוראאחרונה


הייתם רוצים להיות חברים של עצמכם?שוברת גלים

כן כן שאלה פילוסופית באמצע הלילה

 

זה מעניין אותי.

 

שאלה מענינתעוד מישהי
תשובות מעניינות עוד יותר.. למרות שאני חברה מאד טובה ומשקיענית שנותנת הרבה בקשר נראה לי שבגלל הצורך להרגיש מיוחדת היה לח קשה לקבל את זה שיש עוד מישהי כמוני. בכלל שוניבעיני זה הבסיס לקשר לא פחות מאשר דברים משותפים.. מצד הנתינה בקשר אכן יש תחושה שכל אחת נותנת. את המקסימום שהיא יכולה ומכל הלב, אבל כל אחת נותנת את המיוחד שבה, בקיצור בה שאין כפילויות של אישיות בעולם...
אחת הידיעות המדהימות והמרתקות שקראתי אי פעםמישהו10

 

לא יודע מה אתכם, אבל אותי הידיעה הזאת ממש הדהימה אני כל כך סקרן לכל פרט מידע נוסף על הסיפור הזה, זה בלתי נתפס!

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4415542,00.html

 

(מצטער על הקישור מטמקא, לא מצאתי את זה במקור אחר)

איבד 40 שנה מחייו.אלעד

או אולי הרוויח?

 

דיון אנטרופולוגי מעניין

 

 

 

השאלה- מה הפרמטר שלך כדי למדוד את זהמאמע צאדיקה

מצד אחד- הם פיתחו לעצמם תרבות חומרית עשירה יחסית- מעבר למינימום של "לשרוד"

מצד שני- היתה להם נסיגה עצומה בתחום של שפה ודיבור- כלומר לא היה להם פיתוח רוחני גדול

מצד שלישי- אנחנו לא יכולים למדוד את הקשר אב-בן שנוצר ביניהם בצורה ככ חזקה ולא מילולית

מה יש שם?טופי תות

חסומה.

מצאו אב ובו שברחו לגונגל בלחמת ויאטנםמושיקו
חיו שם 40 שנה לבדם!!!מישהו10
השאלה מה ייקרה לבן עכשיו שהוא יצאמאמע צאדיקה

הניסיון מראה שבני אדם שחיו וגדלו בטבע- לא מסתדרים טוב עם המעבר לחיים בצוויליזציה מודרנית

היה עדיף אם היו משאירים אותם שם  (אולי עם ביקורים מידי פעם, עזרה בחורף קשה....)

 

לא יודעת איך הם יהיו חכמים מספיק כדי לגשר לו את המעבר לחיי חברה- בלי לשבור אותו לגמרי

אילו עוד מקרים את מכירה? |סקרן|ריבוזום
היו חיילים יפנים שלא ידעו במשך שנים שהמלחמה נגמרהמושיקו

היה חייל שמצאו אותו אחרי 20 שנה..

 

 

קרה דבר דומה במלחמת עולם השנייהפריסבי
היפנים שהפסידו לאמריקאים לא יכלו לקבל הפסד. אז במקום להתאבד הם ברחו ליערות והאחרון שמצאו היה ב-1975! שלושים שנה אחרי המלחמה! לא אותם נסיבות כמו בוויטנאם אבל עדיין..
קראתי פעם עלמאמע צאדיקה

שתי אחיות שגדלו בחברת זאבים

כשמצאו אותן והביאו אותן לחברת בני אדם- הן לא הסתדרו... מתו מדיכאון או משו דומה כעבור זמן קצר יחסית

 

(אין לי כוח עכשיו לגגל לך למצוא על זה...)

ממ. מעניין, התכוונת לזה -ריבוזום
יא!! סיפור מלחיץ!~בממוצע~
ותודה, עבדתי עכשיו ממש יפה על האנגלית שלי
איזה עצוב זה.. בתכל'ס למה לא להשאיר אותם אצל הזאבים? איפה שבבירור היה להם טוב..
לא כל-כך בבירור הן בכלל היו אצל הזאבים, לפי מהריבוזום

שכתוב שם. יש ערך עם רשימה של מקרים כאלו: http://en.wikipedia.org/wiki/Feral_child

כדי שתעבדי עוד על האנגלית שלך לקראת הפסיכומטרי!)

 

ואם היה מקרה כזה באמת... ילד שגדל אצל זאבים... נראה לי שכל אחד שהיה מתאפשר לו היה מוציא אותו משם, מתוך מחשבה על טובתו... אחרי שהילד כבר שהה במחיצת בני אדם זמן מה... להחזיר אותו נשמע כמו דבר מסוכן...

להחזיר אותו זה מסוכן- הוא "מוחתם" מבני אדםמאמע צאדיקה

השאלה היא- למה להוציא אותו משם מלכתחילא?

התשובה- כדי לאפשר לו לחיות בחברת בני אדם- במקום שמתאים לו יותר מצד ברייתו- משו בתשובה הזו לא מספק אותי....  זה דורש אחריות עצומה מצד מי שמוציא אותו מחיי הטבע- לעשות לו את המעבר הדרגתי וראוי ומתואם וכולי וכולי

בבקשה....הכתבהבנדא מצוי!!
אב ובן ברחו מהמלחמה ושרדו 40 שנה בג'ונגל
סיפור מהסרטים: ב-1973, בשלהי מלחמת וייטנאם, הופצץ ביתו של הו ואן תאנה ומשפחתו נמחקה כמעט כליל. הוא ברח ליער עם בנו התינוק ששרד, ומאז הם נעדרו. השבוע הם נמצאו והוחזרו לכפר, כשהאב הקשיש על אלונקה
  • היה זה בליל דמים ב-1973, כשפצצה התפוצצה בבית משפחתם. אם המשפחה ושניים מבניו של הו ואן תאנה נהרגו, והוא עצמו תפס את בנו הו ואן לאנג, אז בן שנה, ונמלט איתו אחוז אמוק למעבה היער. מאז נעלמו עקבותיהם. בווייטנאם דיווחו כי שני גברים שנכנסו לאחרונה עד לעומק 40 קילומטרים במעבה הג'ונגל בחיפוש אחר עצים להסקה הבחינו בבית העץ והזרדים המאולתר שהקימו לעצמם, ודיווחו על כך לרשויות. 
    •  

       

       
      צילום:  EPA
      האב, כיום בן 82, נסחב 30 ק"מ באלונקה (צילום: EPA)
       
      כן הם חיו. מכנסי הצבא נשמרו בפינת הבקתה 
       
      צילום:  EPA
      לא זכר כמעט איך לדבר. האב הישיש (צילום: EPA)

       

      האב והבן שרדו את התקופה הזו בעזרתה גידול ירקות וציד עצמאי של בעלי חיים. הם הכינו לעצמם סכינים וגרזנים, וחיו בתוך בית עץ בגובה של כשישה מטרים מעל לפני הקרקע, שמי שראו אותו תיארוהו כבקתה הדומה לקן ציפורים. במשך השנים הללו לא תקשרו השניים עם העולם שמחוץ לג'ונגלים, וכשפגשו את תושבי הכפר הסמוך התקשו מאוד לדבר איתם - הבן ידע רק כמה מילים בשפת המיעוט המקומי שנקרא "קור", וגם האב הספיק בינתיים לשכוח את השפה כמעט לגמרי.

       

       

      בכל אותן שנים, כך דווח בווייטנאם, הכינו לעצמם האב והבן את בגדיהם בעצמם, ובפינה בבית שמר האב את מכנסי הצבא שלו מימי המלחמה, שבהן לחם עבור צפון וייטנאם.

       

       
      צילום:  EPA
      הכלים שהכינו ושבהם השתמשו האב ובנו (צילום: EPA)
       
      צילום:  EPA
      בגדיהם המאולתרים של אנשי הג'ונגל (צילום: EPA)
       
      צילום:  EPA
      (צילום: EPA)

       

       

       

      הו ואן טרי, בן אחר של הו ואן תאנה ששרד את ליל הפצצה וטופל מאז על-ידי קרובי משפחה, סיפר לתקשורת בווייטנאם אחרי חזרת אביו ואחיו: "אבי חלש מאוד והרופאים מטפלים בו, אבל מצבו של אחי טוב אף שהוא נראה רזה מאוד".

       

       

      בנו של החייל הנמלט, כאמור בן 41 היום, מטופל כעת על-ידי אחיינו, שסיפר: "הדוד שלי לא מבין הרבה ממה שאומרים לו, והוא לא רוצה

       

      לאכול או אפילו לשתות מים. הוא עצוב מאוד. הוא לא אומר עכשיו כלום. אנחנו יודעים שהוא רוצה לברוח מהבית שלי ולחזור ליער, אז אנחנו צריכים לשים עליו עין".

       

       

      בקהילה המקומית נדהמו. תושב כפרם, הו ואן צ'אנה, אמר: "איש לא יכול היה לדמיין שתאנה והבן שלו יכולים לשרוד 40 שנה בבידוד בתנאים הקשים של הג'ונגל".

דומה: ״ספר הג׳ונגל״ מבוסס על סיפור אמתידינה ל.
ראיתי פעם סרטון קצר על ה״פרא-אדם״ שנמצא בג׳ונגל, ועליו חובר הספר ״ספר-היער״.

הוא היה אלים, פרא, והיה צריך ללמד אותו הכל מחדש.

מה שאני לא מבינה על האב ובנו האלו- למה הם לא חזרו לביתם?
הם לא ידעו שהמלחמה נגמרה..~בממוצע~
די עצוב, תכל'ס.
אותו רעיון מצוי גם ב"בעלת הארמון", מכירים? שנמצאה במחבוא ולא ידעה שנגמרה המלחמה
מה שהיה לי יותר מוזרריבוזום

הוא שהאב הפסיק לדבר, והילד לא למד כמעט לדבר! למה??

 

ובאמת, ספר הג'ונגל מבוסס על סיפור אמיתי? רצה לבדוק.

כי למה צריך לדבר?אלעד

הדיבור נועד לתקשר בין בני אדם.

והם רק שניים..מבינים אחד את השני גם ללא מילים

באמת לדעתך זה כל מטרת הדיבור?מאמע צאדיקה
אם היה רק אדם בודד בעולםאלעד

הוא היה מרגיש צורך לפתח לעצמו שפה?

ודאי שלו.

 

מש"ל.

אתה חושב שאיכות התקשורת הלא-מילוליתריבוזום

בין שניהם השתוותה לאיכות התקשורת שיכלה להיות להם על-ידי דיבור?

מה שכן, נראה לי שילד שגדל בתנאים כאלה לא היה רוכש שפה דומה לילד "רגיל", גם אם אביו היה מתמיד בדיבור אליו, כי עולם המושגים אליהם הוא חשוף שונה מאוד.

בגלל שנשים נטלועוד מישהיאחרונה
תישעה קבין של דיבור... קשה לדמיין גבר מדבר לתינוק שלא מסוגל להבין אותו לאורך זמן...
הזוי לגמריי...מייכ
אפשר לשרוד בתנאים לא תנאים גם בחברה המערבית..צהלת החיים
יש כתבה גם על זאביםzmil

שגידלו ילדים בגונגל

כל אלול ותחילת-שנה מחדשדינה ל.

אני תמהה על ה"כורח" לסלוח.

 

מה לעשות?

יש אנשים נורא לא נחמדים בעולם (ב"ה שהם מיעוט) שלהם אני לא יכולה לסלוח.

א' הם לא זונחים את התנהגותם הפוגעת, ב' כהמשך הם גם לא טורחים להתנצל. גם לא בנקודת האתנחתה על לוח המשחק של חיינו "עכשיו זה הזמן לבקש סליחה יפה" |אלול|.

 

והאמירה "תסלחי, כדי שמשמים ייסלח לך" מרגישה לי נורא.... מלאכותית.

להכריח אותי לסלוח?

מפחד שלא ייסלח לי עצמי?

זאת סליחה אמתית?!

לא יודעת אם הייתי רוצה שלי ייסלחו באותו האופן. אני מעדיפה סליחה כנה וטבעית. ולא כדי לא להענש.

 

הלוואי שלי יימצא הכוח להתנצל בפני מי שאני חייבת,

ואלו שאני חייבת להם סליחה- פשוט יהיו נחמדים והכל יישכח.

 

 

 

בברכת שנה טובה, רגועה,

שנת שלום ושלווה פרח

 

 

 

סליחה נותנת הרגשה של טיהור, ממש כמו אמבטיה טובה...פסגת החלומותאחרונה

תנסי לא לסלוח!!... פשוט לא למחול!!

התייחסי לסליחה כמו ארגז של חול...

תמשיכי הלאה לחייך כרגיל

עשי את הכל בשמחה וגיל,

ובסופו של יום קצת לפני שתרדמי

תנסי לחשוב בכנות ואמיתי

האם זה נחמד שיש בלב טינה

האם זה נותן תחושה של נחמה?!

 

בהצלחה ושנה טהורה!!

מי ער?ריבוזום
ערה.כתר הרימון

מעניין מתי אחזור שוב למיטה...

 

|מטיילת בין המיטה לדברים קצת אחרים|

|חולה|

רפו"שקשלש
שרבובאחרונה