שרשור חדש
בבקשה תמיכה...קורס אל תוך עצמי.אבל למה?

 

לא רוצה שוב,

שוב לברוח מעצמי,

שוב לפצוע את עצמי, לפתוח את הפצע מחדש,

אבל זה לא נגמר, כמה שלא ניסיתי בדרכים מתוחכמות, זה משתלט.

ושוב, מוח קצת יותר מידי מתחכם שמסתתר לו בתוך הראש שלי מוצא פרצה בגדר ומגלה גילוי חדש.

גילוי ששוב הורס את מגדל הקלפים השברירי שנקרא החיים שלי.

ושוב אני בדילמה, כואבת מאוד הפעם שכן על הפרק עומד לא רק אותו עניין

שהיה אמור להיות סגור כבר מזמן, אלא גם המשך חיי הווירטואליים.

 

נשבע לכם, מעולם לא רציתי לפגוע, לא בה, לא באף אחד אחר.

קרה מה שקרה וזה נגמר, רמז קטן - לא ביוזמתי.

בתחילה, בהיתקלויות מקריות זה לא נגמר ב"מלחמת העולמות" 3,

אבל כשאני איבדתי תקווה להצליח לצאת בעצמי מהברוך שנקרא אני והיא,

כן, ניסיתי לבקש ממנה שתעזור לי לצאת מזה, שתעזור לי להשלים עם עצמי.

לא חידוש ביקשתי, אלא הבנה, תשובות לשאלות שבערו בי מעל לשנה,

שנה אבודה וכואבת.

 

אבל, התעלמות. סכין בלב, עמוקה.

היא יודעת שלא התכוונתי לפגוע, ולמרות שהיא יודעת שאני אשמח לחידוש,

היא גם יודעת שמה שביקשתי לא היה זה, אלא משהו לגמרי אחר.

ובכל זאת, סינון אחרי סינון.

ואני, ניסיתי להשלים עם זה, לא רציתי להכאיב לה עוד, אז ניסיתי להפסיק,

ולהתמודד לבד עם השאלות הלא פתורות.

 

זה לא הצליח.

החלומות הטרופים, הימים המסוייטים והלב הזה שכמה שאתה מנסה לקרוע ממנו פיסות שבעבר היו חלק אינטגרלי ממנו,

לא, זה לא מצליח. הוא ימשיך לכאוב וימשיך לדרוש את שלו.

ואני מנסה ומנסה לבד, לא מכאיב לה, לא רוצה שתשנא אותי יותר ממה שהיא כבר אולי שונאת.

 

ואחרי הכל, עם מוח קצת יותר מידי מפותח שיודע לעשות היקשים לוגיים ברמה גבוהה,

עם שיטוט מרובה בפורומים, שבעבר היו כר פורה לשיחות ביננו אבל זה שנים ידעתי שהיא עזבה אותם, וגם בדקתי זאת,

אני מגלה. כן, הצלחתי לעלות על זה שיש לה משתמש חדש בפורומים.

אני יודע שזה נשמע מגעיל, אבל זאת העובדה - מהיקשים, צרוף פיסות עובדות אחת לשנייה ובעיקר זיכרון פנומנלי של דברים שדיברנו לפני שנים וכעת מתגלים בהודעות שהיא כותבת כשהיא בטוחה שאני לא יודע שזאת היא. 

וגיליתי. יותר מזה, גיליתי שהייתה מגיבה גם על הודעות שאני כתבתי בעבר, בשמה החדש, בלי שאדע.

ולא מדובר בסתם משתמש. אומנם כדי לא לפגוע לא אחשוף כלום, וגם כעת אני מניק למטרה זאת בלבד, 

אבל אני מגלה שהיא פעילה מאוד בפורומים, מוכרת מאוד ואהובה על הרבה אנשים.

(בנוסף אני מגלה ברמזים שלה בהודעות כמה דעות לא מחמיאות במיוחד עלי  - כמובן, לא בתור אדם או ניק מסוים, אלא בתור מקרה מעצבן שיש לה, בלי שמות... - שצורבות וכואבות בעיקר בגלל העובדה שאני יודע שהקרבתי המון כדי לא לפגוע בה)

 

אני מתלבט מאוד מה לעשות, האם לגלות לה שאני יודע שזאת היא או לא. יש צדדים לכאן ולכאן, ובסוף בסיוע גורמים שונים אני מחליט לתת את הבחירה בידיה מה לעשות עם הגילוי שלי, ואני מגלה בפניה שהצלחתי לגלות מה הניק החדש שלה.

 

אחרי התעלמות קצת ממושכת היא משגרת 2 משפטים ושוקעת שוב לעלטה.

ואחרי זה, אני רואה שהיא ממשיכה בחייה וממשיכה לכתוב מאותו ניק - כעת בידיעה שאני יכול לקרוא ואף קורא את מה שהיא כותבת.

היא כמובן, לא מגיבה על פרסומים שלי, מתעלמת כעת לחלוטין מכל הודעה שאני כותב.

עזבו את זה שזה כואב, כואב לי יותר שאני כבר לא יודע מה לעשות.

מצד אחד, אני אוהב את הפורומים וכתבתי כאן שנים, ואין בי רצון לעזוב אותם. רבים מכירים אותי בניק הרגיל שלי, ומבחינה וירטואלית אם אעזוב, למען השקט הנפשי שלה, זאת תהיה התאבדות וירטואלית שלי.

מצד שני, אם לא אעזוב, ואשאר, ממשיך להגיב בפורומים על דה ועל הא, מן הסתם זה ייסב לה צער, ויגרע מההנאה שלה מהפורומים כאן.

וזה כואב, כי אני באמת לא רוצה לפגוע בה, ולמרות שאני די בטוח שהיא לא תהיה איתי יותר בחיים, פחות לא בעולם כפי שהוא היום - למרות זאת אני לא מונע מנקמה ומרצון "להחזיר" לה, אבל בעת ובעונה אחת, למה מגיע לי לשרוף את ה"אני" הוירטואלי שבניתי לעצמי?

 

וכן, די ברור לי שסיכוי גדול שהיא קוראת את מה שכתבתי כאן, בשלב זה או אחר, מחר, מחרתיים, מתישהו - ואולי מפסיקה בשלב שהיא מבינה שמדובר עלי ועליה.

וברור לי שאני לא הולך לעשות שום צעד שיונע מנקמה ומרצון להכאיב לה על זה שהיא הכאיבה לי ושיקרה לי בנקודות כל כך קריטיות. 

 

אבל למען ה' - האם זה אומר שאני גם צריך להגיד שלום לערוץ? האם זה אומר שבגלל שהיא כאן ואני יודע שיהיה לה נוח יותר כשאני לא אהיה כאן, אני צריך להיפרד מכל העולם הזה?

 

או אולי,  את הצעד שלי כבר עשיתי - אמרתי לה, שתזהר מכאן ולהבא - וכעת אני חופשי להמשיך בשיטוטי בפורומים השונים, גם אם זה יספק לה מידה יומית/שבועית של עצבנות ושל "איזה קרציה הוא" וכו'...?

 

מה לעשות?

 

 

---מצטער, הייתי חייב לפרוק, אתם אפילו לא חייבים לענות, גם אם שרדתם עד לכאן----

 

אוקיי.כתר הרימון

אז זה אכן הגיע אל הניקית המדוברת, שנפגעה מזה.

 

ועושה רושם שזה די מיצה את עצמו...

אחרי היעדרות קצרה - שבוע חדש! מידת חסד שבגבורהמחפש את האור..

 

שבוע הגבורה!!! (לא השבט, המידה!) - אז מי כאן גיבור אמיתי שירים יד!!! (הכובש את יצרו, הבנו, אתה יכול להוריד את היד עכשיו...)

 

אז כנסו למידת חסד שבגבורה, שווה לקרוא וליישם!!!

 

ואתגר לרציניים - נסו להסביר מה ההבדל בין גבורה שבחסד, שעברנו לפני כמה ימים, לבין חסד שבגבורה...

 

תשובות ניתן למסור כאן

 

 

מכיר את הספר "וספרתם לכם" ?שדות האמונה

בס"ד  בר"ה

 

ספר שמסביר כל יום את הספירה של אותו, וכולל הנהגות לאותוהיום עפ"י אותם ספירות

 

מומלץ בחום

כן יש לי אותומחפש את האור..

רק הבעייה היא ששכחתי אותו בישיבה

 

לא נורא, עוד שבוע...

 

ובכל מקרה ממנו בשבילי זה סיוט להקליד הכל, אז מצאתי כאן באינטרנט גם משהו חמוד...

אחד הספרים...שדות האמונהאחרונה

בס"ד בר"ה

 

נתקלתי בו בחנות תשמישי קדושה ונדלקתי...

 

בדיוק כשראיתי ת'הודעה ש'ך, חשבתי על להעתיק לפה מהספר, וכמוני כמוך...זה ארוך מדי בשבילי

 

למרות שזה שווה את המאמץ חיוך גדול

הזכרת לי שעוד לא התפללתי היום, תבורך!! יטבתה
לא להתבלבל, זאת הספירה של אתמול...מחפש את האור..

 

על המידה של היום, עוד מעט כשאתפנה

מישהו יודע?קצת xחרת

מותר לאכול במקום שהתוקף של התעודה הסתיים לפני שבוע ועוד לא שמו חדש?

 

אם אין תעודהפריסבי

כנראה שהוא לא חידש את זה משום מה ואני לא הייתי אוכל שמה

כן, אבל דבר בכ״ז עם המשגיח-משה ר-
מה זה "מותר"?כתר הרימון

זה נקרא לאכול במקום שאין לו תעודת הכשר.

 

עכשיו זה בכלל זמן של פסח - אז לכי תדעי אם הם מכרו כראוי? לדוגמה. (עכשיו זה הזמן של התפוגה וזמן לתת תעודה חדשה, למי שראוי...)

 

אפשר לשמוע הרבה סיפורים על "כשר אצלי, אבל אין לי תעודה כי אני חייב כסף לרבנות" וכן על זה הדרך.

 

אבל זה לאכול במקום שאין לו הכשר (ולאו דווקא לא כשר, אבל לכי תדעי).

היה אישור מכירהקצת xחרת

ומדובר בבית קפה ששייך לרשת גדולה.

זה היה עד התאריך של ערב חג, בחג היה שם סגור, ובטח גם לא הוציאו תעודות חדשות בחג עצמו, הגיוני שלוקח כמה ימים עד שמגיעה תעודה חדשה, לא?

 

וראיתי היום בעוד מקום תעודה עד ערב החג. ככה שהיה נראלי שזה מסיבה טכנית.

 

 

לדעתי נכנס פה גם העניין של מראית עין.כתר הרימון
כבר לא...קצת xחרת

 

העניין היה שקלטתי את התאריך כשכבר לקחתי משו ובאתי לשלם,

וכבר לא היה נעים להחזיר, אז שילמתי ולקחתי,

אבל לא אכלתי.

 

 

 

בכל מיקרה לא צריך אישור מכירה על חמץ נוקשהלשם שבו ואחלמה

אלא רק על חמץ שהיה ראוי לאכילה בפסח עצמו.

ז"א שפסטות וכאלה מותר לאכול גם אם לא נמכר לגוי

זה מה שהרב שלי אמר, לא יודע אם זה מה שמקובל

פעם שאלתי את הרב רפי יוחאי על זה והוא אמר שאין-משה ר-

בעייה מכיוון שלוקח זמן עד שמחדשים את התעודה, כמובן שכמו בכל עסק לדבר עם המשגיח ולשאול אותו על זה!!

לפי מה שידוע ליטופי תות

במקומות שהרבנות הראשית נותנת תעודת כשרות- זה לא יותר משלושה חודשים.

המלצה שלי-

בכל תעודת כשרות יש את המספר של המשגיח, תתקשרי אליו ופשוט תשאלי אותו למה לא חידשו את התעודה.

(יצא לי לעשות את זה במקומות שרציתי לברר על הכשרות של המסעדה)

^^^^(לגבי פשוט להתקשר ולשאול. הכי טוב!)מחפש את האור..

 

המשגיח אמור להיות הכתובת לכל הבעיות האלו, אז פשוט להתקשר ולשאול...אין דבר יותר פשוט מזה.

 

ואם אין בכלל תעודה כעת ולא ידוע מה המספר של המשגיח שאמור אולי להיות - אפשר להשיג את מספר המועצה הדתית המקומית ולשאול שם, הם אמרוים לדעת בכל מה שקשור לכשרות רבנות... לגבי בד"צים, זה כבר כל בד"צ בפני עצמו, כמובן...

מתוך היכרות מקרוב עם מקומות כאלה...קחו עמכם דברים

זה קורה, וקורה המון.

ברבנות יש סחבת מטורפת והרבה בצע כסף (ה' יעזור אבל זה המצב)

לכן עניינים שכאלה יכולים להתעכב, אם לא שילמת מספיק\לא באת למשגיח בטוב באותו שבוע.

לרוב זה לא אומר שהמשגיח לא נמצא או שהמקום פועל בצורה שונה, שווה להרים טלפון ולשאול.

דבר עם המשגיחבנדא מצוי!!

אם הוא מתיר לך וזאת כשרות ידועה אז שיהיה לך לבריאות

 

 

בוא נגיד ככה בד"כ בכשרות טובה זה לא אמור לקרות אז אני אישית לא הייתי סומך ואוכל שם

אני בת..קצת xחרת

וזה אאל"ט רבנות ירושלים, הם אמורים להיות בסדר, לא?

וזה נשמע לי הגיוני שבגלל החג זה התעכב.

 

בכל מקרה זה כבר לא כזה משנה, יש לי את מה שקניתי שם אבל אזרוק את זה נראה לי.

 

מה עם בל תשחית?הכל ממנו
איןכתר הרימוןאחרונה
ממש ממש לא......רבנות ירושלים ממש לא טובהבנדא מצוי!!

אפילו המהדרין של רבנות י-ם היה עד לאחרונה די בסדר - ירד

והכל בגלל שלרבנות י-ם אין רב עיר

 

והיום צריך לבדוק כל מקום לגופו עם המשגיח של המקום...

 

אני במקומך לא הייתי סומך ומחפש מקום אחר

 

בי-ם לא חסרים מקומות טובים לאכול

נראה לי זה היה מהדרין.קצת xחרת

 

תודה על המידע בכל מקרה.

 אז מה כן טוב?

מחפוד/בית יוסף/רובין/עדה חרדית/לנדא(אם יש)בנדא מצוי!!

הרב מוצפי(בדרגה פחותה)

לאמושיקו

ותודיע לבעל הבית.

 

תוך יום יהיה שם תעודה.

 

אם תאכל שם הוא לא ילחץ בשביל התעודה

חכמי הפורום ואוהבי התנ"ך- לכאן!!! אביה*

 

מנשמע וזה?

 

אח שלי קיבל משימה,

למצוא איפה יש בתנ"ך  תיאור עקיף ולא תיאור ישיר 

הוא אמר שהוא מכיר פעמיים כאלה ואולי יש עוד.....

 

לי לא עלה משהו- אולי לכם?

(הוא יקבל על זה בונוס במבחן!! והמורה אמר שאפשר לשאול את מי שרוצים, אז אני שואלת אתכם..)

 

תודה לעוזרים/ות!!!

הסבר קטן? מה זה אומר בדיוק תיאור עקיף?יוסלה קמצן (קדוש?)
מה שאני יודעת על זה...אביה*

ממה שהוא הסביר לי (הוא בכיתה ה', אז מקווה שהוא הבין נכון...), נגיד: "אתה חמוד"= תיאור ישיר, ו "המורה אמר שאתה חמוד"= תיאור עקיף.

^^^ אשמח לעזור, אבל תסבירי קודם את השאלה טל 123
צריך דיבור עקיף, בתנ"ך...אביה*

פנייה עקיפה לדמות/כל דבר אחר, ולא פנייה ישירה...

דיבור עקיף לעומת ישיר נשמע יותר הגיוני.כתר הרימון

שתי ההודעות שלך סותרות...

למה סותר?אביה*
תיאור ודיבור זה לא אותה דבר.כתר הרימון

תיאור ישיר (האמת, נראה לי שאף פעם לא שמעתי על החלוקה הזאת, אבל נזרום...)

זה נשמע לתאר מישהו בפניו.

תיאור עקיף - לתאר מישהו שלא בפניו.

 

דיבור ישיר זה ציטוט.

דיבור עקיף זה "הוא אמר ש..."

 

(בגדול...)

אז נשמע שאת צודקת וצריך דיבור עקיף...אביה*

כנראה המצאתי את ה"תיאור עקיף לעומת ישיר"....

ראי תגובתי למטהכתר הרימון

ונחשוב על זה, בעז"ה

"והאיש משה עניו מאוד...."כתר הרימון
חידוד, סליחה על השיגוע..אביה*

 

נראה לי צריך דיבור עקיף,

לא סתם תיאור.

אבל אני לא בטוחה כי גם אחשלי לא סגור על עצמו....

אני יגיד לו שיבדוק עם המורה...

אחלה.כתר הרימון

סליחה על החפירות, פשוט בא לי לענות על החידה

 

אני אוהבת תנ"ך

יש בתחילת ספר בראשית,אור היום

שהקב"ה אומר לאברהם מה שרה אמרה כשהקב"ה אמר לה שייוולד לה ולאברהם בן (כאן הקב"ה משנה מפני השלום, אבל לא נראה לי שזה מפריע לעניין הדוגמא).

 

הקב"ה אומר למרים ואהרון "איך לא יראתם לדבר בעבדי במשה".

 

דוד המלך ואבישי בן צרויה מדברים על שמעי בן גרא שמקלל את דוד המלך (שמואל ב', ט"ז).

 

זה מה שעולה לי בשלוף.

שמואל א' טז, יח. תיאור עבדי שאול את דוד המלך.נפש חיה
..נפש חיהאחרונה
כתבתי במסו"טא"י לעמ"י

אבל אולי גם פה מישהו יודע

 

הייתה לי עבודה על המחשב שלא שמרתי.. וכנראה שבטעות מחקתי אותה.. (כיביתי את המחשב ולחצתי גם כשהיה כתוב שהעבודה שלא שמרתי או משהו כזה תימחק)

יש מצב לשחזר אותה???

(עשיתי חיפוש אבל היא איננה)עצוב

מישהו?א"י לעמ"י

זה דיי דחוף...

יש מצב שכן..אבל אני ממש לא בטוחהיעל מהדרום
תיכנסי שוב לקובץ וורד ובצד אמורה להופיע העבודה~א.ל

משוחזרת חלקית..

ניסית?

זה במידה והקובץ נסגר ללא כל שמירה או אי שמירהנפשי תערוג

כאן הוא מעיד שהוא אמר למחשב שלא לשמור את העבודה ולכן אני לא בטוח שהשחזור האוטומטי פועל במקרה כזה

 

בכל מקרה תנסה,

זה רק יכול להועיל נראה לי

ב"ה הסתדרתי!!א"י לעמ"י

איזה אושר!!

תודה רבהחיוך

איך?הכל ממנואחרונה
אפשר לנסות לשחזר את המחשב לנקודת זמן קודמת.טל 123

לא ניסיתי בעצמי צוחק

"קצת" נסחפו, אבל הצחיק אותי-משה ר-
בא לי פיצה!!אייכה!
רוצי וקחי את מה שהוא השאיר בכדור הארץ...מוטיז

ייקח לו זמן לחזור, ו...הביאי איתך מספריים, ו...תאותתי לו לפני שאת גוזרת משום שנראה לי שזה עלול להימרח לו בעוצמה על הפרצוף...

 

בתיאבון.

מוטי הוא לא דומה לך נכון?(חושש)אייכה!
ואני רוצה פיצה ביתית!!
הרגע גמרתי לאכול בנדא מצוי!!
אעע השם הזה מזכיר לי פיצריה לא משו בשדרות-משה ר-אחרונה
איזה גזור פריסבי
חח מזל שהוא לא נשך באמצע כדי שיתנתק עוגי פלצת
על חרד"לים דתל"שים וחיות אחרותשורש וגרביים

פורסם בכיפה מאמר של הרב שג"ר ז"ל 

המאמר עוסק בניתוח של תהליכי עומק בציונות הדתית

 

(חידד לי כמה דברים שלא הצלחתי להגדיר לעצמי במדויק בזמן האחרון)

 

מה אם כן מביא נער או נערה דתיים לחצות את הקווים ולחזור בשאלה? מהו אופיו של החילון כיום?

 

נראה שתופעת החילון של ימינו אינה דומה למקבילתה משנים עברו. לא בכדי נוצר הכינוי החדש 'דתל"ש' והחליף את ה'חוזר בשאלה' של פעם. ראשית, שאלת היחס לאלוקים איננה תמיד במרכז. אפילו שאלת הפיתוי שבאורח החיים החילוני (הרצון להשתייך לחברה חילונית כדי לקיים אורח חיים חילוני הפותח אפשרויות החסומות בפני הדתי) איננה כה מרכזית. 

 

לא אופורטוניזם כזה או אחר דוחף את הצעיר הציוני־דתי החוצה, גם לא אבדן האמונה ולא הפיתויים של החברה החילונית. האמונה הופכת בעבורו למיותרת, לבלתי רלוונטית; אבדן האמונה אינו מתרחש בהכרח על רקע של מועקה או מצוקה, אלא לאט ובחשאי: לעתים אורח החיים הדתי אפילו אינו ננטש באחת, הוא נושר כעלה בשלכת.

 

נראה שנכון להציג את הבעיה כבעיה חברתית, אך לא במובן של יחסים חברתיים, שיוך חברתי ואפשרויות חברתיות, אלא במובן של זהות עצמית. ניתן לומר שהציונות הדתית נקלעה לסתירות פנימיות היוצרות לא פעם קונפליקטים הדוחפים חלק מהנוער החוצה. 

 

שהרי אמונה אינה יכולה להיות מנותקת מחוויות ומאורח חיים, וכשנוצר פער מסוים הופכת האמונה לבלתי סבירה, ואז נדרש המאמין להכריע בין שלוש אפשרויות לא פשוטות: להתכחש לעצמו באמצעות אידיאולוגיה, להפחית את המתח באמצעות כניעה לנורמות רדודות, או להכריע ולוותר על האמונה מתוך אי־קבלת הפתרון האידיאולוגי.

 

ארחיב על כך מעט. הציבור הציוני־דתי הוא ציבור ערכי ביותר, אך עם השנים קיבלה ערכיות זו אופי אידיאולוגי מועצם. וכך, מרוב אידיאולוגיות, הפך הציבור־הציוני דתי מנוכר לעצמו: הוא אינו חי את עצמו אלא חי 'לפי הספר'. כתוצאה מכך, לעתים קרובות הצעיר או הצעירה הדתיים אינם יודעים מה בעצם הם עצמם רוצים, מהו באמת הרצון שלו או שלה. במקום להכיר את הרצון האותנטי שלהם, צעירים אלה יודעים רק מה 'צריך' לרצות ואיך 'נכון' לחיות, על פי אידיאולוגיה מוכתבת מראש שאליה חונכו.

 

בתוך צורת חיים אידיאולוגית זו, אפילו מושג האמונה עצמו כבר כולל ממד של ניכור: אין זו האמונה הישירה והראשונית, הנקודה התשתיתית ביותר של הנשמה; זו איננה עוד אמונה במובן של דבר שמגיעים להאמין בו 'מאליו', בספונטניות, מתוך מושרשות מוּלדת וטבעית, אלא היאחזות כפויה במשהו שבו צריכים להאמין.

 

הניכור ואידיאולוגיזציית היתר בתוך הציונות הדתית אינם מתקיימים רק ביחס לאמונה ולשמירת מצוות. הם ניכרים מאוד, למשל, ביחס לניסיון של הציונות הדתית לשמר צורת התייחסות לציונות ולמדינה שאיננה הולמת את המציאות העכשווית של מדינת ישראל. החברה הישראלית עברה בעשורים האחרונים שינויים מרחיקי לכת. כלפי חוץ המדינה עודנה ציונית, אולם זו כבר איננה הציונות של פעם. 

 

גם החילוניות איננה החילוניות הערכית של פעם, המנהיגים אינם המנהיגים של פעם, והפוליטיקאים בוודאי שאינם הפוליטיקאים של פעם. זהו עולם שונה לחלוטין. אם פעם עוד הייתה הצדקה כלשהי לזיהוי הציונות, הלהט הציוני והפאתוס הציוני עם 'ראשית צמיחת גאולתנו' ועם חזון הנביאים, כיום קשה יותר לראות קשר ביניהם. החזון והחלום קיבלו פעמים רבות פנים מסואבות ומסולפות,

 

וכך נוצר שוב פער עמוק מאוד בין האידיאולוגיה הציונית־דתית, כפי שהיא נלמדת בישיבות התיכוניות ובמיוחד בישיבות הגבוהות של הציונות הדתית, אידיאולוגיה היונקת מכתבי הרב קוק ומדמות 'החלוץ' הציוני הקלאסי – לבין המפגש הבלתי־אמצעי והיומיומי עם החברה הישראלית ועם מדינת ישראל על שלל פגמיה, על השחיתות הפושה בה ועל ההתפרקות הערכית הנוכחת בכל פינה. במקום אחר טענתי שהתפתחויות אלה מחייבות אותנו לדעת לאתר את היסודות החיוביים שנותרו בציונות ולהתחבר אליהם,

 

ומאידך גיסא, להיפתח לכיוונים פוסט־ציוניים שיעניקו חזון מחודש לחברה הישראלית – החילונית והדתית. אולם כאשר הנהגת הציבור הדתי מסרבת לבחון מחדש את יחסנו למדינה ומפטירה כדאשתקד, הופכת אמונתנו הציונית לאידיאולוגיה; הפער ההולך ומתעצם בין החזון למציאות הוליד התנערות מדרכה של הציונות הדתית, שלה שני פנים: מצד אחד הדתל"שיות, ומצד שני התנערות מהמדינה דווקא בקרב קבוצות חרד"ליות המגדירות עצמן כתורניות־לאומיות ומקפידות הקפדה יתרה על שמירת מצוות, על צניעות ועוד.

 

גם בהקשר הכללי יותר, תופעות הדתל"שיות והחרד"ליות כאחת הן תגובה לבעיית האידיאולוגיה והניכור של הציונות הדתית. מבחינה זו, הן שני צדדים של אותה מטבע, שני תוצרים של אותה בעיה

 

הדתל"שים מגיבים לבעיות אלה בנטישת הזהות הציונית־דתית (לקמן אטען שאין מדובר בנטישה מוחלטת); החרד"לים, לעומת זאת, מאמינים כי באימוץ מרכיבים מסוימים מתוך העולם החרדי ניתן להתגבר על הסתירות המאפיינות את דרכה של הציונות הדתית ולהקנות לה את ההרמוניה המאפיינת את החרדיות. אני אכן סבור כי דרך 'חרדיות מתוקנת' ניתן לשקם את דרכה של הציונות הדתית, אולם מאידך גיסא אני סבור שההתחרד"לות שאנו רואים כיום רק מעמיקה את הבעיה.

 

מה ההבדל בין ההתחרדות הקלאסית לבין ההתחרד"לות? גם כיום יש מקרים של התחרדות – אימוץ לבוש 'שחור', כיפה שחורה וזקן ארוך, מַעבר לחברה חרדית, והפסקת ההזדהות עם המדינה ומוסדותיה – וקל וחומר עם חזון הגאולה הציוני־דתי. אולם בחברה החרד"לית – או בכינוי אחר שלה, 'הציבור התורני' – יש יסודות אחרים.

 

היא מתבטאת בכך שקבוצות בתוך הציונות הדתית מאמצות לעצמן הנהגות חרדיות, כמו שלילה או הגבלה של לימודי חול, הסתגרות מפני הציבור החילוני, הנהגות צניעות מחמירות, ועוד. וכאן, בנקודה זו, נוצרים הפער והניכור. אצל החרדי מלידה, יש זרימה פשוטה עם העולם שבו הוא נולד, זהו ביתו והוא חי בו בפשטות ובטבעיות, זהו 'המובן מאליו' של חייו. ואכן, יש בעולם החרדי סוג של ביתיות עמוקה. הוא לא צריך להיאבק כדי לדחות את העולם החיצוני – עולם זה אינו קיים מבחינתו כלל.

 

אולם כאשר קבוצות מתוך הציונות הדתית אימצו צדדים חרדיים הן בחרו דווקא את הדתיות הדוגמטית המוחלטת, זו שאינה מאפשרת היפתחות אל צדדים אחרים של החיים, ויחד עם זאת נותרו ציונים (או למצער לאומיים). הפנמת תפיסה סגורה ודוגמטית של התורה אל תוך עולם ציוני־דתי יוצרת סתירה פנימית, שכן ביסודה של תפיסת העולם הציונית־דתית מונחת דווקא פתיחות לעולמות נוספים. כדי להתגבר על הפער נצרכים שוב לניכור ולאידיאולוגיזציה.

 

בעיניי, הבעיה בתופעת החרד"ל עמוקה אף הרבה יותר ונוגעת לשאלות דתיות עמוקות: מה משמעותה של תורת ארץ ישראל? כשהרב קוק דיבר על תורת ארץ ישראל, הוא דיבר על מהפכה. כשהוא דיבר על עבודת האדמה או על ההתעמלות כחלק מעבודת ה', הוא למעשה התכוון לכך שהמעשה הגשמי נושא משמעות ערכית, גאולית, נשגבה: הרוחניות עצמה משתנה במסגרת תורת ארץ ישראל.

הדתיות נמצאת במרחב גבוה הרבה יותר, מרחב אובייקטיבי, מלא, ואיננה עוד סוג של חוקיות שהיא אימננטית לחברה מסוימת, לשטיבל ולשטעטל מסוימים, משם היא מקבלת את משמעותה ומשם היא יונקת את כוחה ואת כיסופיה. 

 

אולם כתוצאה מהתהליכים שתוארו לעיל השתנה תוכנו הפנימי של המושג 'תורת ארץ ישראל'. בעולמה של הציונות הדתית החרד"לית נוספה תורת ארץ ישראל לשולחן ערוך, תוך הפיכת המושג הזה לעוד סעיף מסעיפי ההלכה. בכך למעשה הוצא העוקץ מהעומק של מה שהרב קוק כינה 'תורת ארץ ישראל', מפני שהרב התכוון לכך שכל הקונספציה הדתית שמתוכה יהודי עובד את ה', כל ההקשר של קיום תורה ומצוות, של רוחניות וכן הלאה – כל אלה יהיו שונים. 

 

הכנסת המושג הזה לעולם ה'שולחן ערוך' הופכת אותו לדרך דוגמטית, נוקשה ומנוכרת. זו הופכת שוב לתורה של הספר ולא של החיים. הדמות התורנית האוחזת בסוג זה של תורת ארץ ישראל היא דמות בעייתית ביותר.

 

מתוך כך, מזינות תופעת הדתל"שיות ותופעת ההתחרד"לות זו את זו. מחד גיסא, החילון הפושה בכל בית ציוני־דתי יוצר כאב, חרדה ואכזבה, המוליכים רבים אל ההתחרד"לות, במקום הדרך הדתית־לאומית שכשלה. אולם חשוב לציין גם את הצד השני: הנוקשות, הסגירות והאידיאולוגיות המאפיינות לא פעם את המחנך החרד"לי  דוחפות בכוח לכיוון השני; הדתל"שיות בורחת מן הניכור ושואפת לשקם חיים ישירים וטבעיים יותר.

 

לכן, אני מפקפק בטענותיהם של החרד"לים על הצלחת החינוך שלהם: אכן, מצד אחד ניתן לראות צעירים וצעירות רבים, מקפידים על קלה כחמורה וחדורים בלהט אידיאולוגי וערכי, אך אין לשכוח כי הצד השני של הצלחה זו נמצא בנוער הנרתע מחרד"ליות; במקרים קיצוניים הוא אף נפלט מן המערכת ומסתובב בלילות ב'כיכר החתולות' הירושלמית ובמקבילותיה ברחבי הארץ.

 

http://www.kipa.co.il/jew/51365.html

מעניין..מוטיז


העניין הוא..מוטיז

       א) - זה סתם ארוך... אפשר לקצר בהרבה.

       ב) מעניין היכן יש יותר את תופעת הדתלו"ש, אצל מתחרד"לים או אצל "מזרוחניקים"...

   

מתוך הספר "לוחות ושברי לוחות".עוגי פלצת

יש במאמר הזה בעיה:

וכי מחוגי הקיבוץ הדתי ו"הגוש" לא יוצאים דתל"שים?

(ציבורים שלכאורה די "נקיים" מהגורמים אותם מזהה הרב ז"ל כיצרני דתל"שיות.)

 

האם זו תופעה בלעדית לחוגי תלמידיו של הרב קוק?

 

 

ועוד נקודה:

האמירה שהמציאות של בעלי השקפה גאולית שמאמצים אורח חיים חרדי היא חידוש -

היא פשוט טעות.

 

זו מציאות שתמיד היתה קיימת, ותמיד היתה תנועה לתוך החוגים האלה,

ומהם החוצה.

אפשר תימצותמושיקו

ולא חופר

אני לא חושב שיש מישהו שיכול לתמצת את הרב שג"רעוגי פלצת

בלי לעשות עוול למסר שהוא רוצה להעביר...

לא מסובך כעיקרון.מוטיז

הוא טוען,  שהחרדלי"ם מפספסים את כל מה שהרב קוק באמת רצה וחידש, את הקשר האמיתי לדברים, את החיבור לחיים...

לטענתו היה פה מן מחטף שבו הם אמצו את הרב קוק ואז חזרו חזרה אל החרדיות והפכו אותו לעוד הלכה. (נראה לי שיש בזה משהו אמנם, אבל הוא לא מציע פתרונות, ז"א... ברור שלא, שהרי הוא עצמו לא חרד"ל, אבל אני מניח שיש סיבה לכך שהחרד"לים חרד"לים.)

 

לדעתו זה הגורם לדתלו"ש, משום שהמגזר הזה כבר בעצם כן מחובר, והחזרה הזאת - שהיא לטענתו רעה כשלעצמה - גורמת להם (הדתלשים) להיפלט.

 

אבל... אולי המתחרד"לים האלה הסיקו שהמדינה קצת איכזבה בסופו של דבר...? ואולי זה כי לדעת החרד"לים ה"מזרוחניקים" הם סתם עושים מה בא להם לפעמים...? ואולי איכשהו נראה לי שהרב קוק בכל אופן היה מתחבר לחרד"לים הרבה יותר מאשר ל"מזרוחניקים" למרות ה"ניתוק" המסויים שאולי יש...? ו...אולי הם חושבים שגם אם הם התנתקו במידה מסויימת והפכו את דבריו ל"עוד הלכה".. עדיין ה"מזרוחניקים" התנתקו פי כמה...?  ואולי הסיבה שיש דתלש"ים היא בכלל בגלל שיש ילדים שגדלים בבית מנותק לחלוטין מערכי תורה אמיתיים... שכל מה שיש בו זה כמה כיפות... אבל הספרות, הדיבורים, הכל - שואב מתרבויות שלא קשורות לתורה....?

 

אני חושב שדתל"ש זה אחד שלא טעם את הטעם האמיתי מעולם, הוא גדל בסביבה שומרת מצוות למדי - אבל כל הדיבורים והתרבות היו חילוניים... וזה באמת לא יכול לשרוד.. ואז זה מגיע ב"שאלות באמונה" כמובן.. אבל פ'סדר...

 

ונראה לי, שגם אם יש איזשהו ניתוק מסויים מאד לפעמים אצל אדם שמתחרד"ל - עדיין הוא טוב בהרבה, וילדיו יטעמו באמת את הטעם האמיתי, והתרבות שלהם - גם אם מבחינות מסויימות היא תהיה פחות איכותית - עדיין היא תהיה שייכת לתורה, כך שהילד לעולם לא ירצה להפנות גב.

 

לא'דע... לי זה נראה קדחת בצלחת.

הממ קיים זרם של התחרד"לות שנובע באמתעוגי פלצת

דווקא מפוסט ציונות מוצהר, דהיינו מהכרזה של אכזבה מהמדינה,

ושל התקרבות אידיאולוגית להשקפה המקובלת כחרדית...

 

 

 

אני חושב שהרב שג"ר* לא יתווכח איתך לגבי "מהם הטיעונים של החרד"לים".

 

הוא בא לומר שלמדיניות החינוכית של החרד"לים יש מחיר כבד,

ולא כמו שהם (אנו?) טוענים - שהדרך החינוכית הזו היא היא הפתרון.

 

 

אגב עם הרבה מאוד מדברי הרב שג"ר אני מאוד מזדהה...

אבל יש שם כמה נקודות בעייתיות לדעתי העניה.

 

___

* שהיה תלמיד חכם ומרביץ תורה דגול, וידוע כצדיק וירא שמיים.

מוטי - סיכמת בצורה יפה ומתומצתתשורש וגרבייםאחרונה

את הרעיון המרכזי של המאמר וכל הכבוד לך על כך.

 

אני מבין את דבריך על כך שמי שטעם את טעם התורה לא יהיה דתל"ש - אבל בא ניקח זאת בעירבון מוגבל

ישנם גם אנשים שטעמו ומצאו את דרכם החוצה מסיבות אחרות 

 

סיבה כזאת לדוגמא היא מי שטעם את טעם החיבור האמיתי בין עבודת ה' לחיים בצורה המקורית (תורת א"י)

וקשה לו לשחזר את ההישג. כמו שטוען הרב שג"ר

 

אלו חווית שקשה לי להאמין שחווית, ולכן קשה לך להבין את הדתל"שים הללו.

הם באים ממקום אחר בנפש

 

כדי לסבר את האוזן אביא דוגמא לחוויה כזאת,

תפילת שחרית באמצע תרג"ד לפנות בוקר, אחרי לילה לבן, בין יבש לרטוב, פתאום מתקבץ מניין וכולם בפנים צבועות מתפללים שחרית. 

 

זה חיבור עוצמתי שקשה לצופה מחוץ למגזר להבין אותו

 

הבעייה שמתוארת כאן היא כאשר לא כל הנהגות הציבור מתנהלות מתוך חיבור פנימי ועמוק שכזה

פה נוצר הנתק.

וזה ניתוח עמוק ומבריק של הרב שג"ר

תפילות ותרומת דם...אביה*

שלום לכולם!!!!

חבר של אחי, בחור צדיק ויקר נפצע קשה מאוד בתאונת דרכים בערב החג,

הוא ואחותו זקוקים לרחמי שמיים ולתפילות,

וחוצמזה חזרנו עכשיו מתפילה בכותל והמשפחה ביקשה אם יש מי שיכול לתרום מחר דם בבוקר ולבקש עבור: שמעון נאמבורג ולהתפלל עבור: 

שמעון אריה רפאל בן אביטל תמר נאמבורג.

כמו כן להתפלל עבור אחותו- אפרת בת אביטל תמר.

 

 

הוא במצב קריטי.. הלוואי שנשמע בשורות טובות במהרה...

 

 

נאמבורג מנוה דקלים?? -משה ר-
לא, מאריאל...פטריק
אני מתכוון אם הוא מהמגורשים..-משה ר-
לא, הם גרו באילת ועברו לפני כמה זמן לאריאל.פטריק
האם ידוע איזה סוג דם צריך??ש.ג.


לא צריך תרומת דם, מסתבר שיש לו ביטוח.אביה*אחרונה

אך הוא זקוק עדיין להרבה תפילות, הוא עדיין בסכנת חיים.

 

רפאל שמעון אריה בן אביטל תמר

האם להוריד נקודותנשמה צפתית
תלמידה כתבה בהכתבה את המילה "נקיון" עם האות י' - "ניקיון"
לקבל או לא?
כתררררר
זה משנה?פריסבי

הראשון עם ניקוד והשני בלי ניקוד

בעיקרוןנשמה צפתית
זו הכתבה! הן אמורות לדעת איך כותבים את המילה במדויק- "נקיון"
מצד שני זו רק י' שזה בסדר בעיניי...
אבל... לא יודעת.. להוריד או לא?
עם ניקוד?פריסבי

אם כן, אז תורידי (איזה רשע יצאתי עכשיו... )

היא כתבה לפי הכללים של הכתיב חסר הניקוד.כתר הרימון

אם לא הדגשת שצריך בכתיב מנוקד,

איך את יכולה לא לקבל את זה?

 

 

לתשובה שלך חיכתינשמה צפתיתאחרונה
תודה מתוקה!
סטארטאפ- יוגורט עם חרוסתיוסלה קמצן (קדוש?)
עבר עריכה על ידי יוסלה קמצן (קדוש?) בתאריך כ"ג בניסן תשע"ג 01:59

יוגורט עם חרוסת (של ספרדים כן...)

מומלץ!

טעים רצח, מנסיון (לרצח)

מקפיץ לטובת הכלליוסלה קמצן (קדוש?)
למי נשאר חרוסת???אייכה!
נשאר רק מרור
ומצות, הרבה מצות|צמרמורת| -משה ר-
מלכתחילה צריך לקנות רק שלוש מצות וזהו!!אייכה!אחרונה
מה??? למה לא נשמע לי טעים?רvטל
"גמילה! גמילה!"פייגליניזית

אני קוראת לך, ואת לא עונה...

כמו מרחפת, לא מאשרת

שהנה את כאן, בי אוחזת

אולי לעולם

תיהי כך, למעלה, לא יורדת

...אולי.

 

חברה, אני מכריזה על גמילה... מי מצטרף?קורץ

 

 

תיזכרו אותי כשאחזור?;)מנפנף...

 

 

נזכורמוטיז

בהצלחה..

גם אני בדיוק רציתי להכריז על עזיבה של הפורוםאיזה טוב ה'!!!!

עד מחר בבוקר

 

הדבר ה-ז-ה...הרבה זמן לא היה פה שדות האמונה
כמו צמח בר
נראה לי כמעט אף אחד לא זוכר את זה היום...
אני רוצה!מאמע צאדיקה
אני כבר באמצע הליך גמילהנשמה צפתית
כאילו בהתחלה
בהצלחה מותק! נתגעגע
E
גם אני מתכנן עזיבה סופית לצמיתות מתישהוא בקרוב...עוגי פלצת

אני רק מתלבט על ניסוח מכתב העזיבה.

 

 

אני צריך לעזוב כדי לתכנן את העזיבות הסופיות הבאות שלי,

ולנסח גם את המכתבים שלהן

אתה?! עזיבה סופית???! לא רוצה שתתיאש חלילה אבל לאמודים אנחנו לך
כ״כ נראה לי שאתה יכול, אתה מכור קשות חבל שיהיה לך כאב לב
תודה, אני תמיד מתרגש כשמביעים בי אמון עוגי פלצת
אני כבר גמולה לגמרי,אבל בעל כרחי...כוכב ים

אז אולי זה לא נקרא גמילה אמיתית....מבולבל

חס וחסה זה לא שלא מאמינה תזכור שאתה יכול!! |מעודדתמודים אנחנו לך
זה בסדר, ידעתי מההתחלה, תודה רבה! עוגי פלצת
אם אני כמעט הצלחתי, הוא גם יצליח-משה ר-

מאמינים בך עוגימוציא לשון

 

 

אין בדברים האמורים לעיל כדי לעודד חלילה וחס את עזיבתו של חברינו הטוב עוגינשיקה

 

מוציא לשוןמוציא לשוןמוציא לשון

ומה יהא איתי? בנדא מצוי!!
נחשוב עליך-משה ר-
יפה אמרת "כמעט" אייכה!
.
את!!-משה ר-

שוש!!! פטיש

אייכה!אחרונה
זה בגלל שאני עדיין מחכה לספינג'!
כל כך רע לך כאן?כתר הרימון
"כגמול עליי נפשי תערוג" עוגי פלצת
הקשיבו הקשיבו, נתבקשתי להכריז עוגי פלצת

(מכחכח)

מיקרופון

 

מעתה, עולם זה מוכרז

כעולם ללא בנים!

אישה

אישהאישה

 

 

תודה

רגע, לטובת מי אתה? |המום|שדות האמונה
מה לעשות, זה מה שנתבקשתיעוגי פלצת

להכריז

מה אתה סח.......בנדא מצוי!!

בטוח??

כך שמעתי מפורש...עוגי פלצת
התחייבתי לחיסיון מקורות... עוגי פלצת
ובכ"ז....אני גם מקורב אליך בנדא מצוי!!

תיזהר אם אצטרך לאיים לא תאכל איתי יותר בשר

מה הנפקא מינה, בלאו הכי שנינועוגי פלצת

לא באמת כאן

מאיזו בת אומללה.... |מנפנף יד בביטול|מוטיז

שאיזה בן עזב אותה אחרי דייט ראשון כשגילה שהיא בת.....

מאיפה זה בא?! יעל מהדרום

לק"י

 

לא שאני מתנגדת כמובן..

זה יחסוך לנו את כל הבלגן הכרוך בפורום ההוא..

וזה גם אומר שאין לי תלמידים! יחי החופש!!

בעד אני והוא
אחח איזה עולם ורוד
אין מלחמות..
אין כאבי ראש...
אחחחח
יש לך טעות "קטנה"-משה ר-

עולם רק של בנות, זה עולם רק של כאבי ראשחופרצוחק

בשביל הגברים? אבל אין גברים עוגי פלצת
להן, תחשוב איזה עולם רועש זה יהיה, ממש כמו להיכנס-משה ר-

לכוורת, מזל שיש גברים שמאזנים קצת את הווליום פהתופים

טחחחאני והוא
מה אתם משחקים אותה..
חפרנים פי שתיים אתם!!
אנחנו לא חופרים, אנחנו משתפים פעולה, בלית ברירה-משה ר-
הנה דוגמא לחפירה!!! ^^^ שדות האמונה
תודה!!אני והוא
בקיצור אתם חופרים!!
אז תחפשו סיבה טובה אחרת לא להשמיד אתכם..
הנה סיבה מצוינת!!!שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

מה בדיוק תעשו בלעדינו??

 

ומי ידאג לכם לכוס מים? אתן עלולות להתייבש מרוב דיבור!!!

פ]חחח עאלקשמני כחותם
מי יהרוג בשבילכן ג'וקים?-משה ר-
בנות כמוני...ת.מ.
יש לי התמחות רבת שנים החל מכיתה ט' למענה על כל צרחה בסגנון (כבר קרה שהקימו אותי מהמיטה בשביל ג'וק שמרוב שהיה קטן לקח לי שעה למצוא)
רק בשבת האחרונה הצלתי את אחיינית שלי ששכבה חולה במיטה מ"הוא מפחיד אותי" קטן שכזה שטייל על הקיר מטר מעליה..
יש גברים שלא מביאים תועלת בנושא הזה..יעל מהדרום
אנחנו חופרים על זה שאתן חופרות.מחפש את האור..

ואתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות. ואנחנו חופרים על זה שאתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות. ואתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות. ואנחנו חופרים על זה שאתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות על זה שאנחנו חופרים על זה שאתן חופרות.

 

חופרחופרחופר

 

ואני חפרןחושף שיניים

 

וואי, לא האמנתי שאצליח לכתוב את כל זה... ברכותיי לעצמי!

זה לא שגברים לא אוהבים לדבר!יעל מהדרום

לק"י

 

הם פשוט אוהבים לדבר על כמה נושאים מסויימים: פוליטיקה, כסף, ספורט, צבא..

 

 

^^^ תיאוריה קולעת עוגי פלצת
יש לי אפילו אסמכתא מגבר^^^!יעל מהדרום
שדרותי - זה גם עולם נקי ומסודר יותר.מחפש את האור..

 

תאר לעצמך - חדרים לא מבולגנים. כביסה תלויה במקומה ולא עזובה מתחת לשטיח (לא מותק, אני לא דחפתי אותה לשם, זה היא צעדה בכוחות עצמה להסתתר בגלל הריח שלי...). כלים רחוצים ולא שבורים. עוגות שבאמת אפויות ולא צריך מסור כדי לנסר אותן. 

 

וילונות וורודים בכל מקום ואווירה קיצ'ית באוויר.

 

אימאאאאאאאאאאאאאאאאלללללללללהההההה!!!!מת

 

תצילו אותנו, בבקשהבוכה

פתרון אפשרי עבור ה-שאלה (בהא הידיעה)צפוני7

להיות או לא להיות ..

 

 

בנות תמשיכו לחפש תשובות אנחנו כבר מצאנו 

 

 

טוב *לו* לאדם שלא נברא עוגי פלצת
אתה!! אני לא יודע מה קרה לך היום!!שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

אבל הייתי ממליץ לך להיבדק ובמהירות...רצוי אצל דוקטור ולא דוקטורית

אני והוא
עזבו..
מקרה אבוד
באמת איפה הוא..ג'נדס
ומי אמרה לך את זה עוגי, בת (...) קול מהשמיים?מחפש את האור..

 

ומה תעשה מעכשיו בת הקול? תצא ארבעים יום לפני יצירת הוולדה, ותכריז :"בת פלונית ל...אה...רגע, תנו לי לבדוק ברשימה...

|הלו, גבריאל, מה זה מה שכתוב פה - "אין יותר בנים זכרים אנושיים"? עם מי אתה רוצה שאני אזווג את יקותיאלה, עם חמור? מה אתה אומר? זאת אני שיצאתי אתמול והכרזתי דבר בנוסח דומה לעוגי פלצת? מוזר, אני לא זוכרת דבר כזה, כנראה נהייתי סנילית..טוב, אז קבל ביטול, חוזרים לעסקים כרגיל, אני לא רוצה להיות מובטלת... כן, סבבה, סגרנו, יהיו בנים - אבל לא מרגיזים כמו פעם, בדיוק כמו שכתוב בהסכמים הקואליציוניים,...כן, גבריאל, גם אני מתה עליך, ביי, נדבר מחר...| ובכן, איפה הייתי?, אה, כן..."בת פלוני ל*&%^%&$*"  **

 

** (מה נראה לכם אני אעשה אאוטינג?)

 

יום טוב לכולם...אה, ולכולן...

בת הקול קיבלה הסדר פנסיה מוקדמת ופיצויים... עוגי פלצת
לא!!! אל תהרוס! היא התפייסה עם גבריאל והכל נשכח!!!מחפש את האור..

אתה לא יודע לקרוא שיחות פלאפון אלוקיות שנכתבות בתוך הודעות? לשלוח לך את זה ישירות לווטסאפ? מה עוד? סמסים חינם לאלוקים? תרושש אותי וזהו!!!

 

צוחק

לא אל תעשה לי את זה!!! |בוכה|יטבתה

מי זאת שדרשה כך???!!

פטיש

כמה שילמו לך על ההכרזה??אייכה!אחרונה
.
שאלה (ר)ציניתמחפש את האור..

 

תגידו, גם לכם קורה לפעמים שאתם רואים שרשור מעניין בפורום שאתם לא כותבים בו בדרך כלל - אבל לא אמורה להיות לכם מניעה לכתוב בו - ואז אתם מגיבים שם, ומרגישים כאילו פלשתם לטריטוריה לא לכם?חושף שיניים

 

כלומר, הדגמה דמיונית: יוני הוא בחור נחמד שנכנס רק ללנ"ו, צמ"ע, אר"מ ומסו"ט - יום אחד יוני שלנו רואה שרשור מעניין במיוחד שמקורו בנסיו"פ, והבחור הנחמד שלנו מחליט להגיב שם. אך אבוי, הוא מרגיש כמו פולש, ויש כאלה שם שמתייחסים אליו באמת בחשדנות כאל פורץ אכזרי ומסוכן...בוכה מה יעשה יוני היקר שלנו? איפה יתנחם?

 

במילים אחרות - זה שבכל פורום מתגבשת קליקה פחות או יותר ידועה, זה אומר שמישהו מקליקה אחרת יהיה פשע אם יחדור אליהם? ממש כמו סוכן כפול?מבולבל

 

למען האמת, עכשיו אפילו אני לא יודע להגדיר מה הייתה צריכה להיות הכותרת של השרשור הזה...

 

ככה זה כשנהניםחושף שיניים

 

המשך יום מקסים לכולם!

 

חחח... גם אני הרגשתי את זה כשהתחלתי לכתובנתל'ה

בללנ"ו, (שאני כמעט ולא כותב שם) שלפני זה כתבתי רק בפורום ברסלב..מוציא לשון   דוס

 

לפי דעתי זה לא נכון, אם יש לך משהו להגיד, לשם זה הפורום קיים.. והיחס כלפיך שווה (כך אני מרגיש נשיקה )

 

בהצלחה! חיוך

לא קליקהמושיקו

אלב מומלץ לעקוב במשך זמן ולהגיב פה ושם.

 

להיות פעיל ישר על ההתחלה בלי לשים לב לסגנון זה יכול להפריע לניקים מסוג מסוים

לדעתי יוני לא צריך להתרגשיוסלה קמצן (קדוש?)


אתה יודע, הרי"ש מאד משמעותית...כתר הרימון
מסכימה עם מושיקו.
נסיו"פ??? שו הדא?טל 123
מזל טוב, 5009 הודעות וזה עוגי פלצת
וזה בניק ה..... כמה במספר?מוטיז

מזל טוב!! |הולך לבדוק את שלו|

אם מחשבים הכל, יכלה הזמן והמה לא יכלו-משה ר-אחרונה
כל הכבוד!יוסלה קמצן (קדוש?)

בפעם הבאה לנסיו"פ! פטיש

וואו.כתר הרימון
להישאר אחרי הלימודים לעבוד על משהו, להתעכב בדרך, ולהגיע הביתה באור! (ואז גם ללכת בדרך הקיצור.)

‏(זה היתרון של הקיץ.)
חח אני דווקא מעדיף להתחמק בחסות החשיכה,עוגי פלצתאחרונה

דבר שאני זוכה לו בכל ימות השנה

חבר'ה מי כאן מורה? אני צריכה את עזרתו!שרבוב

מי שיוכל למלות לי סקר ממש קצרצר שיעזור לי לעבודה סמנריונית

אני אודה לו מאוד.

 

 

אפשר לפנות באישי

(כדאי בשיחה אישית כי במסר א"א לשלוח קבצים).

 

 

 

תודה רבה!!

מנפנף

יש לי עיניים בגבטופי תות
מוזמנת לשלוח.
אם כי אני מורה בחינוך הלא פורמלי.
אגב,שרבוב

השיחה אישית כן עובדת לי,

החתימה צריכה להתעדכן..

 

ותודה למשה

יש פורום מוריםשמואלג

ולצערי אני לא במצב רוח לקשר למרות שזה תפקידי

פרסמתי שם ובקושי ענו ופה יותר פעילשרבוב

אז העזתי לפרסם פה דבר שלא קשור לפורום..

סליחה

ותודה

 

יש עוד אנשים שיכולים?? תודה לכל מי שפנה!! שרבוב
מה, אין כמעט מורים בפורום הזה? שרבוב
דוקא יש די הרבה (בעיקר בנות..).יעל מהדרוםאחרונה
אז מי ער???כתר הרימון

חיכיתי בסבלנות,

עכשיו אפשר ללכת לישון.ישן

 

לילה טוב חברים!

מנפנף

בקרוב אצלי..ליל מנוחה!יעל מהדרום

לק"י

 

מחר חוזרים לעבודה, ליום ארוך-ארוך..

אז....אני!שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

ובדיוק תהיתי לעצמי, מהיכן החלה מסורת השרשור "מי ער"?

 

מאיזה פורום הכוונה, וממי???

עוד מהימים שלנ"ו היה חברתי-משה ר-

אהוד ואלירז התחילו את המסורת..

תגיד,כתר הרימון

על כל מסורת ומנהג ישראל אתה מהרהר?

חלילה...שדות האמונה

בס"ד בר"ה

 

רק מנסה להבין טעם ושורש המנהג

תחףש בספר טעמי המנהגים (או איך שלא קוראים לו) ת.מ.
אני..קו"ץ
מחר חוזרים לעבוד אחרי שבוע וחצי של חופש..
לא מצליח להחליט אם זה טוב או רע...
הכל טוב שדות האמונה
כן.. אבל..קו"ץ
בניתי על איזה טיול עם החבר האחרון לפני שגם הוא נעלם אל הזריחה במזרח הרחוק..
אני..אני והוא
מחר מועד ב'
למדתי מילה
בהצלחה!כתר הרימון
נקודה למחשבה
זה לכולם!
אנוכי.. לא ברור למה...ת.מ.
ככה אומרים ;)דניאל55
גם עכשיו זה תופס?מחפש את האור..אחרונה

או שיש תאריך תפוגה לשרשור?

אחותי משגעת אותי!לקראת..

אני מקווה שזה לא יראה מדי  קשור לפורום נוג"ה...(או לפסיכולוגיה..)

אבל אני באמת במצוקה...עצבני

יש לי אחות חמשושית חמודה שאני פשוט לא יכולה איתה...

היא ביחד איתי בחדר ומיליון פעם ביום בא לי לתת לה איזה כמה לאטמות!

מה הבעיה? שהיא לא עושה שום דבר בעייתי... זה לא שהאי לא בסדר, היא הכי נחמדה שאפשר, ועוזרת ומתחשבת.

 ואני באמת לא יודעת למה אבל עוד לפני שהיא מוציאה מילה מהפה אני כבר עצבנית עליה...

 

קיצור- תגידו לי שאני לא היחידה...

ומה הייתם עושים?

גם אני ליפני כמה שנים הייתי כך עם אח שלי..המלך!!!!

למרות שהוא לא היה איתי בחדר אני התעצבנתי על כול מילה שהוא מוציא מהפה.. פעם זה היה מוצדק כי הוא היה מעצבן..

אבל אחרי כמה שנים ראיתי שהוא הפסיק לעצבן.. (או שאני מתעצבן סתם) והיום אני לא מבין איך הוא מדבר איתי

ואפילו בקשר אחרי שהרבצתי לו כול כך הרבה..

זה ניראה לי פשוט דבר שהבנאדם צריך לשנות את עצמו מבתוך.. וסתם פשוט מוצאים איזה אח להתעצבן עליו..

תודה!לקראת..

 

 

ברור לי שזה משהו אני צריכה לשנות בהסתכלות שלי השאלה היא איך עושים את זה...

אני מוכנהקצת xחרת

לתרום לך את אחותי לשבוע,

אחרי זה את תגידי תודה כל יום על אחותך

 

ובקצת יותר רצינות-

הבית הוא כנראה הכר הכי נרחב ומשמעותי לעבוד על עצמינו,

כי שם הכי קשה, והכי נוח ליפול,

אם את אומרת שבסך הכל היא טובה ונחמדה אז עשו לך חיים יחסית פשוטים,

כי זה יכול להיות מאתגר הרבה יותר,

תנסי לזהות מה בדיוק מעצבן בה,

אולי היא מזכירה לך דברים שאת לא אוהבת בעצמך,

או שיש לה משהו באופי שקשה לך להסתדר איתו,

ומשם תמשיכי לעבוד.

זו לא עבודה קלה, אבל כשמצליחים קנית לך משהו חדש

שיעזור לך בכל מקום בחיים- עבודה, זוגיות, חברות ובכלל...

 

 

מנסה לחשוב...מחפש את האור..אחרונה

 

אולי זה קשור לזה שמרוב שהיא טובה ונחמדה ומתחשבת - זה בעצמו מה שמעצבן אותך? ש, כאילו, היא כ"כ טובה שאי אפשר לכעוס עליה, אולי זה מה שמעצבן אותך? (אולי, רק אולי, בצירוף לזה שאולי את מקנאה בה בגלל זה, שהיא טובה כל כך, בצירוף זה שאת כביכול כועסת עליה על זה שאין לך תירוץ להתעצבן עליה - הכל ביחד גורם לעיסה מעצבנת בראש שלך שגורמת לך להתפרץ עליה כל יום?)

 

אני לא באמת מכיר אותך, רק ניסיתי להעלות כיוון מחשבה חדש, שיכול להיות מוטעה לחלוטין...

 

אבל ביקשת פסיכולוגיה - אז קיבלת במנה קטנה...

 

בהצלחה! כולם יודעים מה זה אחים ואחיות (מלבד בנים יחידים כמובןחושף שינייםשזה בעיה בפני עצמהעצוב) - אז באמת, שיהיה בהצחלה!

אומנם חוה"מ עבר אבל שאלה קטנה ומעניינת(סקר)בנדא מצוי!!

כמו שנאמר "סקר סקר תרדוף"

 

הנחת תפילין בחוה"מ!

 

היום למדתי בפניני הלכה אודות זה וסתם עניין אותי מה כל אחד נוהג

 

בשבתות וחגים לא מניחים תפילין כי תפילין נקרא "אות" וגם חגים ושבתות מקראים "אות"

ואין צורך ב"אות" מיוחד בחג ושבת(התפילין).

 

נחלקו הפוסקים לעניין חוה"מ:

כי מצד אחד הוא "חול" - שהואיל וחלק מהמלאכות מותרות בו - אין הוא נחשב "אות" - וחייבים להניח תפילין,

ומצד שני הוא "מועד" - שהואיל ובסוכות יש לנו חובת סוכה+ארבעת המינים, ובפסח - איסור אכילת חמץ - הם ה"אות" - וכדי לא לזלזל ב"אות" של המועדים - אסור להניח תפילין בחוה"מ.

 

בארצות אשכנז נהגו להניח תפילין בחוה"מ(רא"ש, רמ"א)

ובארצות ספרד וחלק מיהודי אשכנז לא נהגו להניח תפילין בחוה"מ(רשב"א, שו"ע)

 

בארץ המנהג הרווח הוא שלא מניחים וככה רוב העולם נוהג היום.

 

אממה יש איזו בעיה לאילו שכן נהגו בעבר(בחו"ל) להניח תפילין.....או אלו החוששים גם לדעת הרא"ש והרמ"א.

אז יש כאלו שנוהגים להניח תפילין בחוה"מ בבית בצנעא בלא ברכה ע"מ לצאת ידי הספק.

 

 

 

ועכשיו לסקר

מה אתם עושים בחוה"מ?

והאם התלבטתם מתישהו האם להניח או לא?

 

רוב עם ישראל לא מנים בחול המועדמושיקו

בחו"ל יותר מצוי שיש בתי כנסת אשכנזים שמניחים תפילין.

 

בכל אופן אני לא מניח.

 

אני לא מניחה תפילין אף פעם (כמה מוזר )יעל מהדרום

לק"י

 

וברצינות- אבא שלי ואחי לא מניחים תפילין בחוה"מ..

אני מניח.מישהו10

אבל בבית, ואחרי זה אני הולך לבית הכנסת ושם אני לא מניח.

עוד מישהו עונה על הסקר?בנדא מצוי!!
לא מניח...מחפש את האור..
לא מניחיםנפשי תערוג
וכך נוהגת כל המשפחה שלי.
לא מניחיםאלעד
לא מניחאיש השקים

בישיבה מניחים

לא מניחמטבחון

אחותי כן. (<צ>)

 

 

 

(חבר שלי לפני שהתדתל"ש לחלוטין, (לבינתיים) החליט יום אחד להתחזק והגיע לבית הכנסת עטור תפילין, באסה לו שזה נפל בדיוק על חוה"מ)

מחלוקת במשפחה שלנואריק מהדרוםאחרונה

אני לא מניח

בוקר טוב!קו"ץ
יאללה שגרה בראבק!!
בוקר אור נקודה למחשבה
בוקר טוב!!שייטת
בוקר טובכתר הרימון
קדימה לתוך קלחת הלימודים, המשימות, המטלות, המבחנים, הבחנים, העבודות...
הקלחת הרותחת...עוגי פלצת
בוקר טוב אווף מחכה סתם להסעה במשך שעה ורבע..מודים אנחנו לך
בוקר אור!מחפש את האור..אחרונה

אבל שגרה בשביל הביינישים, תתחיל רק עוד שבוע בערך...

 

עכשיו זה זמן הביינישים לטייל, בלי כל עם ישראל על הראש ובתוך המעיין...!!!

היי כולם. מישהו יודע כמה זמן זה מבחן תיל?א.גולד

 

 

 

בסביבות השעתיים- שלוש אאל״ט.בין השורות
תודה.א.גולד
4 שעות בתור אחד שעשהבנדא מצוי!!אחרונה