
כל הקטע של האדמוני וזה, זה בגלל שהם סבלו מאיזה שהיא תסמונת בהיריון שעובר אחד "גונב" חמצן ודם

אבל משיעורים ששמעתי מהרב מנשה וינר מישיבת מעלות
הוא אומר שהם היו תאומים זהים (כולל הקול!!) למעט השערות על הידיים.
אחרת אין שום אפשרות שיעקב היה מצליח לעבוד על יצחק.
(תנסה לדמיין את הסיטואצייה, שבה יצחק שואל את יעקוב - מי אתה בני - ויעקב עונה בקול צייצני - אנוכי עשיו בכורך)
ברור שהם היו בעלי אותו קול, ההבדל היה בבחירת המילים , וכו
"הקול קול יעקב" משמע שהיו להם קולות שונים/שהוא הבדיל, מעניין
המכבדת יותר של יעקב, מול המזלזלת של עשיו
חייבים להסביר כך, שמדובר באמת בבחירת המילים..
יישר כוח על החידוש...!!
והסיבה פשוטה וניתנת להסבר, אנסה להסביר קצת את העניין...
כתוב בלידתם של יצחק ועשיו כך:
"ויאהב יצחק את עשיו כי ציד בפיו ורבקה אוהבת את יעקב"..
ניתן לשים לב להבדל בין אהבת יצחק לעשיו לאהבת רבקה ליעקב, יש כמה, אבל הבדל בולט הוא שאהבת יצחק לעשיו תלויה בדבר, כתוב בפסוק סיבה לאהבה, "כי ציד בפיו", ואילו האהבה של רבקה אינה תלויה בדבר, לא מוזכרת סיבה בפסוק, פשוט כתוב: "ורבקה אוהבת את יעקב".
מדוע, אם כן, יש סיבה לאהבה של יצחק לעשיו לעומת האהבה של רבקה ליעקב שאינה תלויה בדבר...?
התשובה היא שעשיו הוא היה ייצוג של חומריוּת, הטבע בשיא התגלמותו, שהרי קוראים לו עשיו משום שהיה כבר בלידתו: "עשוי" ומוכן לחיים, גבר צעיר שכבר היה עם הרבה שיער. ואילו יעקב היה יותר עדין נפש, היה מתואר בתור "איש תם יושב אוהלים", אחד שנמצא עם אמו בבית, לומד תורה ומבשל במטבח, לא אחד שיוצא לשדה לצוד כמו עשיו.
ולפני שאמשיך, רק אומר שיצחק לא היה טיפש, הוא ידע שיעקב צדיק לעומת עשיו שלא היה הכי צדיק בעולם, אך למרות זאת הייתה סיבה שהוא אהב אותו.
כתוב ברש"י שעשיו היה עובד על יצחק, רש"י ד"ה "בפיו": "כתרגומו בפיו של יצחק ומדרשו בפיו של עשו שהיה צד אותו ומרמהו בדבריו"
ועל פסוק שלפני כן רש"י אומר על המילים "יודע ציד" כך: "צוד ולרמות את אביו בפיו ושואלו אבא היאך מעשרין את המלח ואת התבן כסבור אביו שהוא מדקדק במצות".
אולם, עדיין לא נאמר שיצחק היה טיפש, ותיכף אסביר איך עדיין זה מסתדר עם פירוש רש"י הקדוש.
אז ככה, יצחק ידע שעשיו הוא חומרי, לעומת יעקב שהוא רוחני, אך הוא עדיין בחר "להשקיע" בעשיו. מדוע...? משום שיצחק ראה בעיני רוחו לעתיד לבוא את כל כוחותיו של עשיו החומריים, כוחות עצומים ונשגבים, שבאים לידי ביטוי בקודש, הוא רצה שהוא ינתב אותם אל הקודש, ולכן הוא בחר להשקיע בו, וחשב שאולי בזכות זה עשיו בסופו של דבר יחזור בתשובה וינתב את כוחותיו לטוב.
שמעתי על זה שיעור, יש מחלוקת האם בזה יצחק טעה ורבקה צדקה או ההיפך, לא משנה כרגע, לא נלאה בדברים.
בקיצור, אז כאשר יעקב מגיע לעשיו לבוש בבגדי החמודות של עשיו ועל ידיו ועל חלקת צואריו יש עורות גדיי עיזים, הוא פתאום מדבר בשפה העדינה של יעקב, ולא בשפת רחוב של עשיו, בהתחלה יצחק לא מאמין כמובן ומממש את ידיו, אך כאשר הוא מממש את ידיו הוא אומר לעצמו: "אולי עשיו השתנה וחזוני התגשם, אולי סוף סוף הוא התחיל לדבר כמו יעקב" ואז הוא בא לברך אותו בכל לבבו, עד אשר מתגלה איפוא שמדובר היה ביעקב.
והוכחה פשוטה לדבר הוא שאפשר לראות את ההבדל הפשוט בין דברי יעקב לדברי עשיו, דברי יעקב הם כאלו: "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל אָבִיו אָנֹכִי עֵשָׂו בְּכֹרֶךָ עָשִׂיתִי כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ אֵלָי קוּם נָא שְׁבָה וְאָכְלָה מִצֵּידִי בַּעֲבוּר תְּבָרֲכַנִּי נַפְשֶׁךָ: וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל בְּנוֹ מַה זֶּה מִהַרְתָּ לִמְצֹא בְּנִי וַיֹּאמֶר כִּי הִקְרָה ה' אֱ-לֹקיךָ לְפָנָי", ולעומת זאת דברי עשיו הם: "וַיַּעַשׂ גַּם הוּא מַטְעַמִּים וַיָּבֵא לְאָבִיו וַיֹּאמֶר לְאָבִיו יָקֻם אָבִי וְיֹאכַל מִצֵּיד בְּנוֹ בַּעֲבֻר תְּבָרֲכַנִּי נַפְשֶׁךָ".
יש עוד הבדלים, אבל ההבדל העיקרי הוא שבדברי יעקב מופיע שם ה', ואילו בדברי עשיו לא.
וזו הוכחה פשוטה לפי דעתי..
ודו"ק.
וצ"ע.
@נשמה כללית (לא עובד לי התיוג, אשמח אם מישהו יתייג...שכוייח)
אבל למה בכל זאת התורה בחרה להשתמש במילה 'קול' ולא 'שפת יעקב' או 'דיבור יעקב'?
זה הגיוני שגם השפה הייתה שונה והפירושים נפלאים אבל לא הבנתי איך זה מוכיח שהקול היה זהה בעוד שפשט הפסוק המפורש "הקול קול יעקב"
אך עדיין חושב כך, ויש לי הוכחה שנראה לי די מספקת...
“ויִּגַּשׁ יַעֲקֹב אֶל יִצְחָק אָבִיו וַיְמֻשֵּׁהוּ וַיֹּאמֶר הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו”: אמרו חז”ל בזמן שהקול קול יעקב אין הידיים ידי עשו ובזמן שאין הקול קול יעקב אז והידיים ידי עשו, כלומר בשעה שקולו של יעקב נשמע בבתי כנסיות ובבתי מדרשות אז אין ידיו של עשו יכולות לשלוט, ובזמן שאין קולו של יעקב מצפצף בבתי כנסיות ובבתי מדרשות אז עשו יכול לשלוט בידיו, יש להבין מנין לחז”ל להוסיף בפסוק את המילה “אין” ולדרוש בזמן שאין הקול קול יעקב אז והידיים ידי עשו הרי בפסוק לא כתוב כלל תיבת אין ואדרבה משמע להיפך שהקול קול יעקב והידיים ידי עשו באותו זמן .
הנה נאמר במדרש על פסוק זה “בזמן שהקול קול יעקב נשמע בבתי כנסיות ובבתי מדרשות אין הידיים ידי עשו שולטות בכם” והקשה הגר”א ז”ל מוילנא הרי לפי זה היה צריך להיות כתוב “הקול קול יעקב ואין הידיים ידי עשו” ואילו מלשון הכתוב נראה שאף על פי שהקול קול יעקב מ”מ הידיים ידי עשו, ותירץ שבתורה נכתבה מלה זו חסרה “הקל” בלי האות וא”ו כלומר כאשר קול התורה הוא חלש וחסר, או אז ידי עשו שולטות אבל כאשר קול יעקב הוא מלא בלי הקלה וחולשה אז אין הידיים ידי עשו שולטות בכם.
אצרף קישור שממנו נלקחו הדברים (הבאתי את זה כמובן בעיקר בשביל המקור מדברי חז"ל לגבי המילים הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו):
פרשת תולדות | הרב יגאל שריקי
שמדובר על לימוד התורה, ולא על קול כפשוטו, ועל כן גם בעניין הנ"ל מדובר על תרבות הדיבור שלו, על כך שהוא מזכיר את שם ה' (היו שם עוד שינויים, השפה שלו הייתה יותר עדינה ופחות כגסה, כי כידוע התורה מעדנת את האדם...).
ששניהם היו באותה שליה
וזה גם מסביר למה יעקב אחז בעקב עשו
"ופליאה גדולה היתה זאת הלידה בעבור שכל בן אדם יוצא בשליא שהיא מכסה עליו והנה שתי השליות נפתחו רגע אחד:"
זה לא אומר שהם לא היו תאומים זהים לשיטתו כי ייתכן שנפרדו בשלב מוקדם
אבל כן נראה שיש איזו מחלוקת במה היה שם בדיוק
אני זוכר שגם קראתי איפשהו שלא עשו לו מילה כי הדם לא נבלע באיברים.. משהו כזה.
תודה על ההארה!!
כתבתי שזה לא הפשט, ובנוסף - יש גם דרש האומר את ההפך
לא כתוב שהם היו זהים, ולא כתוב שהיו לא זהים.
לפסוק ביידענות כאילו זו עובדה מוגמרת, לא נראה לי נכון.
בשיר השירים כתוב "דּוֹדִי צַח וְאָדוֹם, דָּגוּל מֵרְבָבָה. רֹאשׁוֹ, כֶּתֶם פָּז; קְוֻצּוֹתָיו, תַּלְתַּלִּים, שְׁחֹרוֹת, כָּעוֹרֵב"- איך יתכן שהוא ג'ינג'י וגם בעל תלתלים שחורים?
אז בעל הדעת מקרא מפרש שאדמוני זה בעל סומק, וצבע השיער לא נכתב. (וזה נכון גם לדוד המלך)
מה שאני זוכרת מ"חווה לא אכלה תפוח"- ספר ממש מומלץ, כדאי לקנות ולא להשאיל (כמו שעשיתי לצערי) שכדי שהיה אותו בשלוף.
אל תאמין לזה בחיאת
תחשוב על דברים טובים
החיים שלך גדולים וזה חרטא
רוצה להתקדם וללמוד אבל ככל שאני לומדת זה גורם לי יותר לשתוק ולהיות שקועה בעצמי בקטע של להרהר המון ולא לשתף דברים אישיים... זה כאילו מצד אחד טוב, מצד שני מנתק, גורם לי להתרכז בתביעה מעצמי ואני רוצה להיות רצינית אבל לא נראה לי ככה... בקיצור אני לא יודעת אם זה שינוי טוב או לא
אם מישהו הבין ויש לו הארה שיאמר
*אולי אני ארחיב... זה בא בעקבות לימוד על שמירת הלשון/ וההשפעה של כל מחשבה דיבור ומעשה/ ועל ביטחון בה' בלבד אז זה גורם לי לשתוק יחסית (כי פתאום הרבה נכנס לי בדיבורים של סתם) וסוגשל להתבודד בעקבות זה ולחשוב הרבה
אז מה זה אומר?
גם לי הלימוד גרם להרבה מחשבות והרבה ייסורי מצפון או הרבה תביעה עצמית כזה
של כמה אפשר להגיע ולהשיג וכמה צריך להזהר וכאילו אתה אומר רגע אנחנו חיים פה בעולם
ואין לי את האפשרות הזאת להשתלם כמו מה שאולי נדרש או מה שכדאי....
או שלדוג' אתה נחשף לכל הכאב הרוחני שיש בעולם
הצער שיש לקב"ה ממי שלא לומד תורה
והצער שיש על אנשים שלא שומרים שבת
והצניעות
והשכינה
וזה צער שלא פוסק
כאילו רגעע מה
באנו לכאן כדי לבכות?
קיצר זה לא פשוט
שנכנסים לזה לפעמים זה גורם לאיזה שקיעה לתוך איזה עולם מלא בכאב וצער...
ככה לפחות אני הרגשתי...
היו רגעים מתוקים זה לא שלא, וזה ממלא מבפנים מאוד
אבל זה גם מאוד דורש ומחייב כזה
כתבתי בקצרה אבל בעיקרון זה הרבה יותר מזה...
זה מאוד דורש ומחייב כזה ו...?
אכתוב שוב אולי יותר בפירוט
הרגשתי אצלי שהכניסה לעולם הרוחני אם זה דרך התבוננות או לימוד או תפילה
מאוד משפיעה על המחשבה והרגשות
מצד אחד יש דחף להתקדם ולהתעלות יותר ויש הרבה סיפוק ושמחה
מצד שני יש הרבה כאב על המקום הנוכחי, על הריחוק מה', על הצורך להתקדם יותר ולא באמת להצליח
זה אולי בעצם כיסופים, שהם מצד אחד מתוקים מצד שני כואבים
להכנס לעולם הרוחני זה במידה מסוימת לוותר על חיות העולם הזה... ובתור אישה (אולי גם לגבר...) זה יוצר הרבה קונפלקטים
וזה לא רק הכאב על המקום שלי, פתאום נכנס לך כאב של כל מי שמסביבך...
ואם אתה יודע שלתפילה יש הרבה כח, ולכל עשיה רוחנית יש הרבה השפעה אז אתה מתבאס שאתה לא יכול לעשות יותר
או שאין לי מספיק כלים לרצון הגדול שהוא מתגבר ככל שיותר נכנסים לרוחניות
ויש מחשבות על מה בעצם העולם הזה, ומה עניין כל הסבל, או מה עניין של מוות, ותיקונים וחשבונות וכו'
לב אוהב
זה לא רק ניתוק מול חיבור לחיים
יש הרבה טווח באמצע שכולל איתו הרבה רגשות ומחשבות והתנהגויות מסוימות
וזה גם מאוד תלוי אופי או סוג נשמה
אנשים שנהנים מדברים רוחניים בלי קשר לדת, זה החיבור שלהם לחיים! דרך הרוחניות שיש לעולם להציע
וזה לא אומר עכשיו שיש ניתוק מאוכל ושתיה והנאות אחרות של החיים... פשוט המינונים שונים והרגשת הסיפוק שונה
מצד אחד הניתוק ומצד שני הכאב שאם את שואלת אותי הם לא על אותו ציר בכלל והכאב כן מעיד על חיבור לחיים... הניתוק הפוך- הוא רצון להיות שרויים כל הזמן בצל מקור הטוב והאמת, לידו הכל מתגמד
מה שאת מתארת: "ואם אתה יודע שלתפילה יש הרבה כח, ולכל עשיה רוחנית יש הרבה השפעה אז אתה מתבאס שאתה לא יכול לעשות יותר/ או שאין לי מספיק כלים לרצון הגדול שהוא מתגבר ככל שיותר נכנסים לרוחניות" דווקא נראה לי נובע מלימוד שלא מספיק מחובר לידיעה הזאת... כי לדוגמא מי שיודע כמה שלתפילה יש כוח- הוא מתפלל בכל הכוונה! ולכל עשיה רוחנית יש השפעה- הוא מתחיל לשים לב לכל מעשה קטן... לכל רצון... אין מספיק כלים זו הרגשה שנובעת מחיבור לחיים ולא להיפך...
השאלה מה אתה עושה עם הלימוד... את נראה לי ישר מנסה לחבר אותו לחיים, ואני הפוך- אני צריכה להוריד אותו אחרי שהכל נראה דבש ואז מסתבר שזה לא בדיוק ככה ואנחנו בני אדם🙃
*זה נראה לי הרבה יותר עמוק אבל זה מה שהבנתי מזה עכשיו...
מה את אומרת?...
לא חושבת שזה סותר
כי הלימוד מצד אחד מגביר את החשיבות שאתה נותן למצוות ולתפילה ולכוונה שאתם שם בהם...
אבל מצד שני מגביר את הרצון לגדול ולהתקדם ובעניין הזה לא תמיד באמת זה מתאפשר...
וזה מעניין מה שאת אומרת, לא חשבתי על זה בהקשר של החיבור לחיים... את אולי מתכוונת לפרקטיקה בעצם?
כאילו איך ליישם את הלימוד בחיים...

ממש יפה ומחזקהרמוניהומי ערה?
ולמה?
וכמה הם עייפים?
או שלא?
ואם הם ערים אז למה לא פתחו מי ער?
הכל אני בבית הזה
![]()
וזה קורה בגלל שכולנו פוחדים שתעלי אותנו עלה מוקד (שמרת את סקילה להכחשת התעוררות)
![]()
ליל מנוחה ✨
יש לי בצפר מחרררררר
צריך לקום ב6:35 אוףףףףף
מישהו מכיר את האתר "ביכורים" של כיפה?
כבר חודש בערך שהאתר פשוט נמחק לא מצליחה להיכנס בשום צורה, רק לי?
מישהו הצליח להיכנס לאחרונה?
אולי למישו יש קישור מעודכן?
תודה תודה תזכו למצוות
תודה לעונים
אבל בהחלט באחריותנו הבלעדית לבחור איך להתמודד איתם, ואם אנחנו מתמודדים איתם בצורה מסויימת שגויה
האחריות הבלעדית היא עלינו.
|


ברגוע
נפש חיה.
ברגוע
האטורי האנזואחרונהלהתאבד, או סתם למות.
כאילו החיים הם מזה זכייה בפרס שכולנו אמורים להשתוקק לטעום כל טעם בהם.
באמת מצחיק, לא?
אדם שחווה כאב בעוצמות בקלות יכול להגיע לרצון כזה
וגם לא בגלל עוצמות
אם יש כאב שאין ממנו מנוס
או מבוי סתום כזה של החיים שנראה שאי אפשר לצאת ממנו
לופ של כאב, שרק מדרדר,
ואין מישהו שיכיל איתך את הכאב ויהיה איתך שם
ואין אור בקצה המנהרה
אז כן, רוצים למות...
זה לא מזעזע, זה כואב... ומבאס
אבל זה העולם הזה
לאחד מתוק
ואחד רוצה למות...
כן...
"על כורחך אתה חי" - יש תקופות בחיים שמסע החיים כבד עלינו, אבל צריך לזכור את תחילת המשנה "אל יבטיחך יצרך שהשאול בית מנוס לך" - המוות קורץ רק כבריחה רגעית, אבל מה קורה שם באמת- זה אי אפשר לדעת עד שלא מגיעים לשם, וכשזה קורה באופן מכוון ונגד התוכנית האלוקית, זה לא יעד רצוי. גם מי שאומר שהוא רוצה להתאבד, לא יודע עד כמה הוא לא רוצה להיות שם טרם זמנו. באנו לעולם לתכלית מסויימת, לא ידועה, אבל את הדרך צריך לעבור, על כל אתגריה... בריחה לא בהכרח בחירה נכונה.
האינסטינקט שלנו הוא לשרוד
גם כי המוות מזעזע, ובפרט הבחירה בו, אבל לא בעיקר.
אלא כי יצר ההישרדות כל כך חזק שאם יש כזה סבל שמתגבר עליו - זה המזעזע.
זה דבר שאי אפשר לשכנע בו את מי שאין לו את זה, אבל הקב"ה בטביע באדם אקיוסמות. שלא תלויות בהיגיון כלשהוא.
כמו הרצון לחיות, כמו אהבת אם לבנה. וכדו'.
מי שנחסר בו הדבר הזה - הוא בעל מום נורא ומעוות. וזה אכן מזעזע.
לפעמים בן אדם מגיע למבוי סתום... או לכאב ממש גדול... שהוא מרגיש שאין לו איך להיחלץ מזה... והוא יעדיף כל דבר על פני הכאב הזה! כולל מוות! אני חושבת שזה יכול לקרות לכל אחד.
עד שהוא מרגיש שהוא כבר לא יכול להתמודד.
לכולם החיים לא פשוטים, ולכולם יש התמודדויות, אבל אם זה מגיע לרצון כזה, אז זה מחריד.
אולי כי אין לי פאות..![]()
ועכשיו ברצינות
עצה ממני -החיים הרבה יותר יפים ושלווים אם פחות תילחץ ממה שאנשים חושבים עליך.
כמובן שלא צריך להקצין ולהתנהג בצורה פרובוקטיבית..
אני נגיד זוכר שהייתי נער אז כן דיי חששתי ממה יחשבו עלי וכו וכו
מהצבא סוג של עשיתי לי סוויץ' במוח ומאז נהפכתי לאדם אחר (בקטע חיובי)
קל וחומר שמדובר במצב שנוגע לתורה ומצוות - תשמח במצווה/ מעשה שזכית לקיים
עזות דקדושה
סטיגמות-נעים להכיר, בדיוק כמו שגם החולצה המכנסיים הכיפה הנעליים וכו' גורמים לאנשים להתייחס אליך בצורה מסויימת..
אני אישית אוהב את זה כי-גאווה יהודית! (פעם חילוני שאל אותי בטרמפיאדה-"אחי, מה הקטע הזה עם הפאות?" בנימה של שאלה אמיתית שבאמת מעניין אותו, אז אמרתי לו "זה סמל מובהק ליהודי (יותר מאשר זקן) ובמקור זה הבדיל אותנו מהגויים שהיו מסתפרים קצוץ בפאות" ואז אני קולט את התספורת שלו ופולט "כמוך"
הוא לא כ"כ קלט שזה מעליב..)
היחס משתנה אם אתה שם מאחורה/מקדימה/מסלסל/לא מסלסל/עבות/דקות/ארוכות/קצרות.
הרבה פעמים נראה לי שקל יותר לאנשים להפתח ליד מישהו עם פאות, אולי זה תדמית שהברסלב יצרו..

גורם לקצת יותר דיסטנס עם נשים שאתה פוגש הכל מיני הקשרים (עבודה שכנים סופר וכו')
אה. אוטומטית אתה מתוייג (גבעון) ... (תלוי בסוג הפאות)
שפורסם פה לפני מס ימים?

חידות לפסח - לקראת נישואין וזוגיות
תודה לכ"א של חצילים^_^ חח אפילו לא נכנסתי לשרשור הזה אבל זכרתי שהוא ענה ראשון...
סגור, עליך!
אבל אני לא אוהבת חצילים אז אני מקווה שיש לך גם משהו אחר להציע...
משחק
משחק
מזמור לאל ידי"ראיתי אלוהים שאין לו אלוהים"
"דור שלם בוחר בגיהנום על פני גן עדן של פשרה"
של ישי ריבו הוא אומר "בין ויקהל לפקודי אין איש בעיר ובשדה", רק שבאותה שנה הן היו מחוברות ולא היה "בין".. 
ותיקון ל-@זה רק אני (פדיחה שאני יודע..) "..אל תהי לי קשה-את כמו יהלום..." (כתבת הפוך..)

"והאמת שאין אמת אחת או שתיים" - אבסורד...
ועוד הוא אומר בשיר אחר "והאמת איך שלא נהפוך בה היא אותה אמת אחת.." (דרך הישר, ישי ריבו)
"אני האמא" אל הנער הזה, מוטי שטיינמץ
"ביתו צפוף לרווחה" תוכו רצוף אהבה, ישי ריבו (טוב, זה במכוון...)
"ויו"ט לאוהביו כי נסלח לכל עדת ישראל" סדר העבודה, ישי ריבו (הסיבה היא "שיצא בשלום מן הקודש")
שושיאדיתאשכרה.... מוטי שטיינמץ שר "אני האמא"

בהצלחה בחזור

את רק צריכה להירשם לשירות הזה קודם דרך מוביט.
ולשמור כרטיס אשראי שאיתו את רוצה לשלם.
אבל מוביט ממש קל ונוח
באוטובוסים עירוני (בירושלים) ראיתי שיש ליד כל דלת.
לא יודעת בחברות אחרות איך זה עובד.
אני גם בקטגוריה שלך. אבל לרוב מעדיף דו"ג על פני אוטובוס. לפעמים שילוב שלהם. בעיקר זה שלא צריך לנהוג פקקים או למצוא חניה.
ובגלל הסיכון וזה, פחות נראלי שאני אלך על זה.
וגם, בגלל הקטע של דוסית על אופנוע..
לפעמים זה לא נתפס
יהודי יכול להיות ידיד ה'!
שה' איתו בכל רגע ורגע
שהקב"ה בעצמו מסובב את כל גורמי הסיבות כדי לעשות ליהודי טוב ומתוק
ואם מישהו פגע באותו יהודי- הקב"ה בעצמו נוקם בו באותו רגע...
יהודי יכול להיות מושל על כל העולם ועל הטבע
והכח של היהודי בפה שלו יכול לומר לקנה של רובה שלא יירה
ויכול לדעת שיחת החיות והצמחים ולהחיות מתים
וכל העולם פרוס לפניו כמפה
ויכול לראות למרחקים ולמקרוב
והקב"ה גוזר והצדיק יכול לבטל
ולמשול על המלאכים
ולהוריד תורות
ובסוף לזכות לדבר ה' ממש בעולם הזה
ובעניין אחר
כמה מסוכן לצער יהודי
כמה צער זה עושה לקב"ה.
כמה צריך להזהר
כמה צריך לשים את עצמנו בנעליים של השני ולהרגיש את השני
כי כל אחד עבר מה שעבר וחווה דברים בצורה שונה אולי ממה ואיך שאתה חווה
וכמה שווה לבקש סליחה ולהתנצל ולהוריד מהאגו.
ומסקנה נוספת מהחג הזה-
שצינור התאווה נפתח, צינור עבודת ה' נסתם.
@תופסת אומץ (מה שדיברנו...)
חיים בלבבבבב
מי זאת שמגיבה בטעות לאפרת במקום לשרשור המקורי?
חח סתם סתם כפרה עלייך