שרשור חדש
עזרה בבקשה!45
אחותי בחול במצב נפשי גרוע,בני יורק.
אני לא יכול לערב הורים כי הם מבוגרים מדי ולא רוצה להלחיץ אותם.
חוץ מהמחלקה לישראלים בחול למי אני יכולה לפנות כדי שיעזרו לה?הם יהיו זמינים רק בתשע.
חבר שלה רודף אחריה ולא יודע כבר מה לעשות.
אשמח למספרי טלפון והפניות , רבנים,
כל דבר שיכול לעזור .
תודה.
לא הבנתי מה הקשר "רבנים"....נועה כ

כאילו מה אתה רוצה שיחזיר אותה בתשובה ??

תגובה לעניין לגמרי...הָיוֹ הָיָה


למה לא? לפעמים יש רבני קהילות מקומיות או חבד שעוזריםארלט


נסי את זההאטורי האנזו
עבר עריכה על ידי האטורי האנזו בתאריך כ"ז בתמוז תש"פ 16:01

 

הרב אבא רעפסון חבד NY

וואטסאפ 17187234545+  

 

הרב ישראל קוגל חבד NY

2127990809

6463190444

 

הרב אפרים סתהון חבד NY

וואטסאפ 19178340347+

 

יש עוד, נסה אותם בינתיים. יש גם כתובות אם תצטרך

 

בע"ה ישועה שלימה בקרוב.

אין לה/לך מכרים שיוכלו לעזור שם?אדם כל שהוא


אולי...אדם כל שהוא

@מושיקו מכיר מישהו?

באיזה אזור/שכונה בניו יורק?מושיקו
תודה לכם.45
יש לנו תכנית חילוץ.
חבד?אושפיזין מהירחאחרונה
העולם מתמוטט מרוב אמביציותהאטורי האנזו
עבר עריכה על ידי האטורי האנזו בתאריך כ"ח בתמוז תש"פ 15:59
 

 

חשבתי לחלוק אתכם סדרת טיעונים על בסיס יומי. יחד עם כל מי שצריך ישועה ותוהה אם שומעים אותו עדיין.

        כולי תקוה שבמהלך הטיעונים ה' יענה לבקשתכם ואני בכללכם.

 הדברים אינם שלי, והם נכתבו בדם, יזע וצרחות. 

 ואולי מישהו ימצא שהדברים מועילים לו.

 

 

1.תניא: אמר רבי ישמעאל בן אלישע: פעם אחת נכנסתי להקטיר קטורת לפני ולפנים,

וראיתי אכתריאל קה ה' צבאות, שהוא יושב על כסא רם ונשא, ואמר לי "ישמעאל בני, ברכני!

אמרתי לו: "יהי רצון מלפניך, שיכבשו רחמיך את כעסך,

ויגולו רחמיך על מדותיך, ותתנהג עם בניך במדת הרחמים, ותכנס להם לפנים משורת הדין"

ונענע לי בראשו. וקא משמע לן שלא תהא ברכת הדיוט קלה בעיניך.

 

טיעון מס' 1.

 

רבש"ע, אם קיבלת את ברכת רבי ישמעאל, הרי שאתה מוכרח לענות לבקשתי

משום שהוא בירך אותך שיכבשו רחמיך את כעסך

ועכשיו כשאני מבקש, אחרי שהוא בירך אותך בזה, (והראית שקיבלת ברכתו בחיוב בכך שנענעת בראשך),

מוכרח שגם עכשיו יכבשו רחמיך את כעסך ויגולו רחמיך על מדותיך ותתנהג עם בניך, אתי, במידת הרחמים.

 

ועוד- אתה צריך לענות לבקשתי כי ממה נפשך-

אם נענעת בראשך לאות הסכמה אז רחם עלי כמו שבירך אותך.

ואם לא קיבלת ברכתו אז מה אנחנו כי תלין עלינו שאין בנו מעשים? אם אתה לא מרחם עלינו, פלא שאנחנו בחובות?

בלי רחמיך אנחנו אנוסים ולכן עליך להיענות לבקשתי.

 

 

 

 

 

*ואז הוא אמר: תדע שאם לא יורים עליך, או שאתה מת, או שעברת לצד השני

 

 

 

 

.

אממ לא הבנתי את הסוף🤔חיות צבעונית
רצינות לרגע, יש להפריד בין חסד גלוי שאנחנו מבקשים לבין רחמים.
פה מדובר על רחמים. שמעתי פעם שהרב קוק אומר שרחמים זה דין קמעא קמעא
הקב''ה נותן לנו זמן
צריכים אחישנה דחוף, לפני שנאבד את זה

וחזרה למציאות, החתימות שלך זה פרייסלס! בזוקה צריכה להחתים אותך
מה אני אגיד לך.מבקש אמונה

אמיתי?

לפעמים יש לי הרגשה רצינית שסתם מחרטטים אותי עם המאמרים האלה

ויש מלא כוכביות וכפוף לתקנון וכו' 

תודה על חוות הדעת, אני אחדד את העניין.האטורי האנזו

אולי יצא לי קצת לא ברור.

 

אמר רב כהנא משום רבי ישמעאל ברבי יוסי:

מאי דכתיב 'למנצח מזמור לדוד'? זמרו למי שנוצחין אותו ושמח"

ורש"י מבאר שר' ישמעאל לומד מהמילה 'למנצח' שהקב"ה "נותן כח לבריות לנצחו".

 

הגמרא ממשיכה ואומרת: בוא וראה שלא כמידת הקדוש ברוך הוא מידת בשר ודם:

בשר ודם מנצחין אותו ועצב,

אבל הקדוש ברוך הוא נוצחין אותו ושמח, שנאמר: 'ויאמר להשמידם לולי משה בחירו עמד בפרץ לפניו'

העובדה שהכתוב משבח את משה בכינוי 'בחירו' של ה',

על כך שהוא מנע מה' להשמיד את ישראל מלמדת שה' שמח בכך (רש"י שם)

 

כלומר, יש להקב"ה נחת מכך שאנו טוענים לפניו וכביכול מנצחים אותו עם טיעונים של- למה אני חושב

שאתה צריך לתת לי את שאלתי. 

 

אני מניח שכולנו צריכים דבר מה.. זיווג, פרנסה, אושר, בריאות,  ולעתים הדברים נראים כתקועים ועומדים במקום..

לכן, נעלה מדי פעם טיעונים שכל אחד יוכל לומר אותם לפני ה', ויתכן שהדבר יעבוד.

 

זו לא סגולה, זו דרך נוספת לפנות לה' בצורה קצת יותר ישירה.

בחי' תפילת חנה- על ה' ולא אל ה'. 

נחמד. הלואי שזה יעבוד לך.מבקש אמונה

אני קצת התייאשתי מכל זה. 

בדרך כלל לא זז כלום...

יש מעל מאההאטורי האנזו

טיעונים חריפים כאלו עד כה. 

לומר לך שזה יפעל? הייתי רוצה להאמין שכן.

אבל אין לי טעם לשכתב את הכל אם לא ישתמשו בזה. אז נעשה דבר שכזה

אני אעלה לפחות כמה בודדים, ננסה

נראה איך זורם ולאן זה לוקח אותנו. 

 

הצעת הגשה: בנק' זמן אישית שאתם לבד עם עצמיכם, יחד עם קפה, מרימים עיניים לשמים ונותנים בראש.

כי למה שלא יתנו, בעצם? נכון?

זה סהכ לוקח עשר שניות. הבקשה שלכם ביחד עם הטיעון.

 

חוצפה כלפי שמיא משתלמת. והכלל: תהיה אמיתי. אל תהיה חרטטן. 

 

למה לא, תכתוב! אדרבא זה מצוין.מבקש אמונה

שמע, מידי פעם אני מנסה פה ושם לשלוח איזה בקשה... אם לא יועיל גם לא יזיק.

פשוט אני כבר לי להאמין שזה עובד... יש לי בכללי בעיה עם אמונה שה' כמו אבא וכו'

 

בכל אופן, כמובן אולי צריך לראות שזה לא יהיה חוצפה. 

אבל לטעון טענות, כמו שכתבת, בעצמך צדיקים עשו את זה וכתבו שזה מצוין. 

לא הבנתי למה השתכנעת ממה שכתב המגיב "המג"א" 

ראית איזה ראיה רצינית (ואפילו פחות רצינית) לדבריו? אני לא.

לא השתכנעתי..האטורי האנזו

 

אבל גדול השלום. וכוונתי טהורה, וזה אמור להיות קליל ומהנה, כמו גם מסקרן, מעשיר ואולי גם מועיל, מי יודע.

למדתי שהמון בעיות נחסכות ע"י המילה- 'בסדר'. ו'אתה צודק'. 

לך תסביר לבנאדם את דעותיך ולמה כיוונת, ולמה זה טוב? ולמי יש זמן לכך? הבנת הבנת, לא הבנת, צר לי אחי היקר אך דעותינו חלוקות ובכל זאת, נשאר חברים.

 

אם תהיה חכם ממני מה תהיה וכו' וגו'

 

או כמו שהוא אמר בסרט שבע שנים בטיבט- אתם חושבים שזה שאנו לא מגיבים זה מצד החולשה שלנו, 

כשלמעשה זו אחת העוצמות הגדולות שלנו.

 

 

 

(: דווקא חשבתי שזה מקסים.האטורי האנזו

אבל לצורך העניין, אתה מודע לכך שזו שיטה בעבודת ה' ושכל קדמונינו השתמשו בה, כן?

 

חנה אם שמואל הנביא

טיעון 1- אמרה לפניו ית', רבש"ע, אם אינך נותן לי ילד, אלך ואסתר ועל כרחך תתן לי ילד

טיעון 2- "וַתֹּאמַר- ה' צְבָאוֹת" - ריבונו של עולם! מכל צבאי צבאות שבראת בעולמך קשה בעיניך שתתן לי בן אחד?

טיעון 3- "וְלֹא תִשְׁכַּח אֶת אֲמָתֶךָ" - ריבונו של עולם! אל תשכח אותי.

 

טיעון 4- "וְחַנָּה הִיא מְדַבֶּרֶת עַל לִבָּהּ" – על עסקי ליבה. אמרה לקב"ה: ריבונו של עולם! כל מה שבראת באשה לא בראת דבר אחד לבטלה. עיניים לראות, חוטם להריח, פה לדבר, ידיים לעשות בהם מלאכה, רגליים להלך בהן, דדים להניק בהן...דדים הללו שנתת על ליבי למה? לא להניק בהן? תן לי בן ואניק בהן ואמר רבי אלעזר: חנה הטיחה דברים כלפי מעלה, שנאמר: ותתפלל על ה' – מלמד, שהטיחה דברים כלפי מעלה

 

טיעון 5- אמר לה עלי: הניחי לי להענישו ואתן לך בן אחר גדול ממנו.

 אמרה לו: "אֶל הַנַּעַר הַזֶּה הִתְפַּלָּלְתִּי וַיִּתֵּן ה' לִי אֶת שְׁאֵלָתִי אֲשֶׁר שָׁאַלְתִּי מֵעִמּוֹ." על הילד הזה התפללתי... אני רוצה דווקא את הילד הזה שקיבלתי על ידי תפילתי. אפילו שאתה יכול לתת לי בן טוב וגדול ממנו, אך מאחר והוא לא יבוא על ידי תפילה איני רוצה בו, אלא אני רוצה בבן הזה שהתייגעתי והתאמצתי בתפילה כדי לקבלו.

 

 

משה רבינו

טיעון 1- אמר הקב"ה למשה- הרף ממני ואשמידם. עמד משה לפני הקב"ה ואמר- סלח נא לעוון העם הזה ואם לא, מחני נא מספרך.

 

טיעון 2- אמר רבי יצחק- בשעה שעשו ישראל את העגל בקש הקבה לכלות שונאיהן של ישראל, אמר לו משה: רבש"ע, העגל הזה טוב הוא לסייע לך. אמר לו הקב"ה: מה מסייע לי?

אמר לו משה: אם אתה מוריד גשמים הוא מפריח טללים, אתה מעלה אילנות והוא מצמיח צמחים, אתה מוציא את הרוחות והוא את הברקים, אתה מזריח חמה והוא לבנה,

אתה הכוכבים והוא המזלות. אמר לו: משה, אף אתה טועה בעגל? אמר לפניו: ישמעו אזניך מה שפיך מדבר, אם אין בו ממש, למה ה' יחרה אפך בעמך?

 

טיעון 3- אמר רבי אלעזר אלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאמרו מלמד שתפס משה להקב"ה כאדם שתפס לחברו בבגדו ואמר לפניו רבונו של עולם אין אני מניחך עד שתסלח ותמחול להם. ואעשה אותך לגוי גדול אמר רבי אלעזר אמר משה לפני הקב"ה רבונו של עולם ומה כסא של שלש רגלים אינו יכול לעמוד לפניך בשעת כעסך כסא של רגל אחד היאך יכול לעמוד

 

טיעון 4- "ודי זהב" … אמרי דבי רבי ינאי: כך אמר משה לפני הקב"ה:

ריבונו של עולם, בשביל כסף וזהב שהשפעת להם לישראל עד שאמרו די – הוא גרם שעשו את העגל.

 

אמרי דבי רבי ינאי: אין ארי נוהם מתוך קופה של תבן אלא מתוך קופה של בשר.

אמר רבי אושעיא: משל, לאדם שהיתה לו פרה כחושה ובעלת אברים, האכילה כרשינין והיתה מבעטת בו. אמר לה: מי גרם ליך שתהא מבעטת בי – אלא כרשינין שהאכלתיך.

אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן: משל, לאדם אחד שהיה לו בן, הרחיצו וְסָכוֹ, והאכילו והשקהו, ותלה לו כיס על צוארו, והושיבו על פתח של זונות. מה יעשה אותו הבן שלא יחטא?

 

 

אנשי נינוה

אמר רבן שמעון בן לקיש: תשובה של רמיות עשו אנשי נינוה.

מה עשו? רבי חונה בשם ר"ש בן חלפותא: העמידו עגלים מבפנים ואימותיהם מבחוץ, סייחים מבפנים ואימותיהם מבחוץ. והיו אלה גועים מכאן ואלה גועים מכאן. אמרו: אם אין אתה מרחם עלינו, אין אנו מרחמים עליהם

"ויתכסו שקים האדם והבהמה ויקראו אל אלהים בחזקה"- מהו "בחזקה"?

אמר ר' שמעון בן חלפותא: חציפא נצח לכשירא, כל שכן לטובתו של עולם. (חוצפה ניצחה את הכשר)

 

הגר

ותשלך את הילד אחר השיחים

כיון שכלו המים מן החמת והיה ישמעאל מת בצמא, מיד: "ותשלך את הילד תחת אחד השיחים".

רבי ברכיה אמר: שהטיחה דברים קשים כלפי מעלה.

אמרה לפניו: רבש"ע, כביכול אתה דומה לבני אדם שהן אומרים ליתן דבר וחוזרים בהן! לא כך אמרת לי: "הרבה ארבה את זרעך"? הרי הוא מת בצמא! מיד רמז הקב"ה למלאך להראות לה את הבאר

-אמר רב נחמן- חוצפה אפילו כלפי שמיא מהני

 

 

יש עוד הרבה דוגמאות כאן, לא הייתי רוצה להכביד במלל. הבנת את הרעיון (:

לאהאטורי האנזו

תחבולן, והבקיאות ממני והלאה. (:  אני קורא את רמת הידע של האנשים כאן ונפעם.

אבל אני מנסה. כמה דרכים שונות. ואכן, לא כדאי להסתמך על שיטה אחת. מסכים לגמרי.

השיטה היחידה שאני רואה פה היא שלך בלבד.מבקש אמונה

איפה כתוב שיטה מפורשת שזה לא טוב הטענות האלה? 

אם יש הרבה אתה בטח יכול להביא כמה. 

אז בוא נתקן, זו לא שיטה. ככה תמיד התפללו.מבקש אמונה

אתה מדייק מניסוח של מגיב בפורום שבחר במילה "שיטה" שיש בטוח עוד שיטות

ועוד כותב שזה אמור להיות ידוע לו?!  

נו באמת..

זהו, שכנעת אותי מבקש אמונה


ה' ישמור געוואלד.מבקש אמונה


נחמד שאתה מעביר לי את השיעמום חחמבקש אמונהאחרונה

אם הייתי הולך בחיים על פי ראיות של ליצנות - כמו שלך - במקום לברר באמת מקורות אמינים

כנראה הייתי סובל יותר

פותח פה נושא כללי בעקבות הדיון בשרשור: האם התנ"ך הוא ביןחסדי הים
השאר ספר היסטורי או לא?

לי התשובה פשוטה שכן. זה אחד המרכיבים הכי חשובים בתנ"ך. המבנה של רוב התנ"ך הוא היסטורי. ברור שיש עוד מרכיבים אבל להתעלם מהמרכיב החשוב הזה, נראה לי לא ישר.
אפשר לראות את הפן ההיסטורי בעומק שזה גילוי של איך שנשמת ישראל מתפתחת במשך הדורות, אבל אי אפשר להתעלם מזה.
מה עוד הוא יכול להיות ?אנונימי (2)


הגדר 'ספר היסטורי'עוד סתם אחד
הוא מבוסס על אירועים שמחבריו ככל הנראה האמינו באמיתותם.

האם "סיפור על אהבה וחושך" הוא ספר היסטורי? ו'ילד 44'?
גם הרודוטוס 'אבי ההיסטוריה' לא היה בדיוק לגמרי כמוחסדי הים
היסטוריון בימינו.
בעת העתיקה לא היה כזה הבדל בין לוגיוס להיסטוריון.
נכון, והוא גם לא לגמרי כמו התנ"ךעוד סתם אחד
הייתי אם כבר משווה לכתובות מלכים ממצרים וממסופוטמיה. האם זו היסטוריה? לא. זה מבוסס על מאורעות שמחבריהם בהחלט סברו שהם אמיתיים. האם יש כאן ניסיון לתאר תיאור היסטורי? בהחלט. האם זו היסטוריה? לטעמי - לא.
נשמע הגיוניultracrepidam


לכאורה זה לא היסטוריה בעיניך כי זה לא דומה להיסטוריהחסדי הים
מודרנית.
לא מבחינת מבנה,עוד סתם אחד
אלא מבחינת מהות: אין נסיון לתאר השתלשלות אירועים, נסיבות רחבות, השפעות. יש קריטריון אחד בדיוק המניע כל מאורע באופן נקודתי. זה לא היסטוריה, זה רומן המבוסס על מאורעות היסטוריים.

אין אפילו ניסיון להסביר איך לעזאזל חזקיהו ויאשיהו הצדיקים הגמורים מוחלפים במותם בבניהם הרשעים. עצם ציון העובדה שהם לא הלכו בדרך ה' מספיקה. זה לא תיאור היסטורי.
כמובן שזה תלוי איך מגדירים ספר הסטורימישהו כל שהוא
אני חושב שהשיקול של לספר מה בדיוק היה הוא לא השיקול הראשוני
לכן לעיתים סדר המאורעות אינו מוקפד, מוותרים על מאורעות חשובים ומתמקדים בדבריים לכאורה שוליים יש פסוקים חסרי פשט כמו "בן שנה שאול במולכו"
ושאר דברי ....ומלחמתו אשר עשה הלא הם כתובים על ספר דברי הימים. מציין בפרוש לא כתבתי לך הכל אלא רקמה שמצאתי לנכון.

לכן חז"ל כתבו נבואה שנצרכה לדורות נכתבה וכו' מה שמנחה את הכתיבה זה לא האמת ההיסטורית אלא החינוכית אמונית רוחנית וכו'

כמובן שזה גן תלוי איזה ספר לא דומה ספר מלכים לספר משלי או ירמיה

אפשר אותו דבר לשאול להבדיל אלף וכו' על ספר מלחמות היהודים כאשר מה שמנחה את הכתיבה זה לא האמת אלא פרשנות שלה שתהיה קבילה על המלך אי אפשר לקבל את הספר כמו שהוא האמת הסטורית וזה עוד ספר שמתיימר להיות הסטורי בניגוד לתנך שנועד להיות ספר קודש
אבל לשיטתך למה רוב התנ"ך כתוב בסגנון היסטורי?חסדי הים
התנךמלח ופלפל
התנך הוא דבר ה' בעולם. אם אפשר למוד ולהבין דרכו גם היסטוריה - מעולה, אבל זו לא המטרה שלו.
מושיקו
ממתי ספר היסטורי מלמד אותנו מה זה בוקר ומה זה ערב?
ועוד מושגים שנראיים לנו בסיסיים
^^^^rivki
אז למה רוב התנ"ך כתוב בסגנון היסטורי? מה המטרה של זה בעיניך?חסדי הים
להראות איך ה' מנהיג את העולםמישהו כל שהוא
הן השאר דרך ההסטוריה
להסביר שמה שמשנה לה' זה קומץ אנשים בעולםמושיקו
לאורך כל ההיסטוריה.
וכל השאר, לא מענינים אותו..

מדור לדור
הרבה פעמים קראתי. מספר בראשית עד לעזרא ונחמיהחסדי הים
הוא מתאר את שלשלת אדם הראשון, נח, אברהם ואחרי זה עם ישראל עד לתחילת בית שני.
נכון שיש חלק מהנביאים וחלק מהמגילות שאפשר להגיד שהם לא היסטוריים, אבל רוב התנ"ך מספר לנו סיפור במבנה היסטורי מסויים.
כמו שכתבתי יש עוד רבדים אבל הרובד ההיסטורי הוא כן חלק ממבנה התנ"ך.
כן. מסופר על ישראל במצרים. סיפור יציאתם. סיפורחסדי הים
הדרך ההתחלתי במדבר, ממי הם נזונו במדבר. ההגעה להר-סיני. יש לזה מתווה היסטורי.
נכון שיש גם הרחבות על המכות, קריעת הים והשירה, מתן תורה, חטא העגל, בניית המשכן, כי זה כבר הרובד התיאולוגי שיש אבל עדיין יש מתווה היסטורי.
שאלהמלח ופלפל
אתה סובר שהצד ההיסטורי הוא העיקר?
לא. אבל אני כן חושב שזה המתווה ברוב המקומותחסדי הים
ולא סתם ה' רצה שיתגלו דבריו בצורה הזאת.
אהמלח ופלפל
ברור שבסופו של דבר מופיעים בתנך מתווים כאלה. אבל אם נקשר את זה לשרשור הקודם של מלחמת קרקר, בוודאי שאין זה העיקר. אחד הרמים שלימד אותי תנך בישיבה דיבר על זה, שאחת המלחמות הגדולות לאותה תקופה לא נזכרת בגלוי, אז וודאי שרק מה שנצרך לדורות נכתב. ואם רק מה שנצרך לדורות נכתב - זה כבר לא היסטוריה.

אני יודע שאתה מסכים עם זה לפי התגובה הקודמת אבל רשמתי את זה גם לניקים אחרים
התורה מספרת על התרחשויות הסטוריות, שהם חלק מהותי...אדם כל שהוא

מהמהלך ה'תיאולוגי' שלה.

ומה עם אין מוקדם ומאוחר בתורה?מושיקו
ועם רמזים שלא מובנים?(למשל את והב בסופה ואת הנחלים ארנון).
ממתי ספר היסטורי נכתב כך?
קודם צריך להחליט, מה זה ספר היסטוריהrivki
אני רואה בשירשור התיחסות ל'היסטוריון מודרני'. מעניין אותי, מיהו והאם הוא באמת יותר 'אובייקטיבי ' מהסטוריון שחי לפני כמה אלפי שנים.
שלוש מחשבותטיפות של אור
א. נקודת המוצא שלי היא, שמה שכתוב נכון היסטורית

ב. יש חריגות שכבר חז"ל והראשונים דנו עליהם - תחילת בראשית, בלבול התאריכים בחורבן לפי הירושלמי, דברי הימים ושלוש המגילות שמצא עזרא

ג. אני חושב שלפחות בנביאים אחרונים, לא הייתה מטרה ללמד את ההיסטוריה.

אני לא מתכוון למידע מוטעה, אלא שהנבואות מופיעות בלי כל ההקשר ההיסטורי.

לכן מי שקורא את ירמיהו, מניח שחפרע ימות ביד נבוכדנצאר. רק אחרי שהארכיאולוגיה מספרת לנו שהוא מת בהפיכה פנימית, אנחנו שמים לב ש*לא כתוב* שנבוכדנצר הוא הוא מבקש נפשו של חפרע.
הוא עוסק, בין השאר, בהיבט מסויים של ההסטוריה...אדם כל שהוא

ואם  מה שמעניין אותך היא ההיסטוריה מהיבטים אחרים, לפעמים גם תוכל למצוא את המידע שמעניין אותך, ולפעמים לא [ולפעמים אפילו הוא עלול לבלבל אותך, בעיקר אם לא תהיה מודע להבדל בין מגמת התיאור ההיסטורי של התנ"ך למגמה שלך].

 

אוקי לאהפי
איך אפשר להגיד על התנ"ך ספר היסטוריה?
הוא מספר היסטוריה ? כן ..
את המסורת שלנו.. את המהות את החיים.

תחשוב מה היה לפני הסטוריה או תנ"ך? היה בכלל מושג היסטורי? לא היה .
זה אחרכ התפתח

גם תחשוב נניח והוא ספר הסטוריה .. איך יש עליו מסרים בכל כך הרבה רבדים,
מעניין הוא גם חוזה את העתיד?
בוא תחשוב הכי בהתחלה
רצח קין והכל ...
היסטורי? זה רק היסטורי סיפור ?
או שזה לימוד לדורות..
זה רק רצח? או שזה בא להזהיר אותנו שכל הרצחים שיהיו יהיו בגלל כסף.. דת.. ונשים?

ואם הספר הוא ספר הסטורי.. למה יש חזרה על מצוות או על סיפורים .. תסתכל בדברי הימים על פניו נראה הכי הסטורי שיש..
אבל למה זה נכתב כמה פעמים?
לא סתם מסופר לנו הדברים באמת באו להידרש.. זה לא כאילו

וגם נגיד דברי הימים כן מסופר שם מאברהם עד לעתיד לבוא בסוף הספר..
מעניין מה ההסטוריה צופה את העתיד?

בקיצור לדעתי זה הקטנה ממש להגיד שתנ"ך זה ספר היסטוריה.

הרי מזה הסטוריה רק סיפור...
אצלנו זה הרבה מעבר זה חיים .
אני לא דברתי על הפשטהפי
זה ברור
אה הבנתי מה רצית להגידהפיאחרונה
זה בדיוק העניין שנגשים לקרוא את התנ"ך זה לא עובד בלי המפרשים..
זה צריך להגיע ביחד
זה רק מחזק את העניין שתנ"ך זה לא סיפור יפה וזהו
אני גם לא טוען שזה רק היסטוריה, כמו שכתבתי לעיל אניחסדי הים
חושב שיש הרבה רבדים נוספים.
הנחיתות שלי פורחתחיים של
כשאני מנסה להכין בצק🙈😣
גם אנחנו בהתחלת ההיסטוריה שלנו לא הצלחנו להכין בצק כמוחסדי הים
שצריך.
אז יש לי סיכוי..חיים של
כנראהחסדי הים
אל תקחי את זה למקום של נחיתותבחור אחד

אלא למקום של להוריד גאווה לא מכיר אותך אבל אני בטוח שלכל אדם יש גאווה ויותר ממה שצריך לכן אני אומר תרגישי שאת טובה במלא דברים ויש גם דברים פחות אגב לעשות בצק זה משהו שאם הזמן לומדים יותר ויותר

עוד לאהאטורי האנזו

נולד הבצק שישבור אותך. אנחנו נפתור את זה לאט לאט. 

בגלל זה אני לא מנסה מראשחופשיה לנפשי


גמני בד"כ..חיים של
לקח לי איזה 30 שנה לקבל אומץ לזה
הוחופשיה לנפשיאחרונה
אל תלמדי ממני, אל תתייאשי
בפלאפון ישלי רימון. אבל כעת אני גולש מהמחשב דרךצע
האינטרנט של הפלאפון (נק' חמה) אבל במחשב אין סינון..
הסינון לא אמור להיות גם במחשב? מה אפשר לעשות??
תודה..
לאחיים של
כי הסינון של רימון הוא ברמת המכשיר.
כשאתה גולש במכשיר אחר, אין הגנה
לכן להפך זה כן עובד? - ז"א אם אנסה מהמכשירצע
שלי לגלוש על אינטרנט אחר עדיין תיהיה חסימה..
כי ההגנה היא על המכשיר ולא משנה איזו רשת אלחוטית תתחבר אליה??
כןחיים שלאחרונה
צריך להוריד תוכנת הגנה לכל מכשירקרובה
יש דבר כזה הגנה לנקודה חמה במחשב?ברגוע
אם אתה שם הגנה על המחשב אז הוא מוגן גם בנקודה חמהקרובה
ככל שידוע לי...קרובה
ממה שראיתי עכשיו זה באמת אפשריברגוע
אבל רק בנטספארק, לא ברימון.
גם ברימוןחנהלה
מורידים אפליקציה למחשב.
כמובן בתשלום נוסף
מחפשת את יישוב חלומותי..הריון מספר אחת
מחפשת יישוב שיש בו מרחבים...וכיף לגדל בו ילדים...
שהילדים מסתובבים חופשי ויש מלא טבע מסביב.
שיהיו שכנים נחמדים.. דוסים אבל לא חנוק..
שלא יהיה מידי נידח ושיהיה בו מכולת מעון גן וכדאי גם בית ספר⁦
ושלא יהיה מידי רחוק מירושלים/בית שמש (=ההורים שלנו..)
לא קטן מידי (5 משפחות) אבל גם לא כזה שכבר מרגיש עיר.
אשמח לרעיונות וכיוונים...שבת שלום לכולם. אשריכםם
מנסה..רות א

אולי איזור גוש עציון? קרוב גם ירושלים וגם לבית שמש. 

 

יש בי'ס איזורי באלו'ש, רמי לוי בצומת הגוש.. 

 

לא מכירה מאוד מקרוב את היישובים, אבל אולי אופציה לבדוק. 

רק לקחת בחשבון השכירות בגוש יקרהעוד סתם אחד
בדיוק מהסיבה שזה קרוב לירושלים.
חוץ מגוש עציון..יש עוד משהו להציע?הריון מספר אחת
עטרת, נריה....נפש חיה.
מה עם שבות רחל והאזור?לב טהור:)
אשמח לשמוע על שבות רחלהריון מספר אחת
בעז"ה אכתוב לך מחר בפרטי.לב טהור:)


פסגות אולי?צהרים
בפסגות יש אוירה? או שזה בורגני?הריון מספר אחת
לא מכיר עד הסוףצהרים
שווה לדבר עם מישהו משם
איפה שתהי - תדעי היכן הילדים שלךק"ש
עבר עריכה על ידי ק"ש בתאריך כ"ז בתמוז תש"פ 10:33
עם מי הם מסתובבים
מה הם עושים

וכמו שכבר אמרו - גם בגן עדן, היה נחש.
מסכימה. לשים עין ולהשגחחתפוחית 1
גם בעיר כמובן, אבל בעיר זה ברור
כמה רעיונותתפוחית 1
בית אל, גבעת אסף, מצפה יריחו.. אם אפשר גם קצת יותר רחוק אז אזור גוש שילה או אזור נווה צוף, עטרת, יש גם את כוכב השחר או מכמש

*התייחסתי בעיקר לעניין המרחק, פחות לאופי כי לא מכירה הכי טוב, רק שהם דתיים ולא חילונים
כמעט לכל יישוב יש אתר/ דף פייסבוק שווה להסתכל(אהבת עולם)
אני חושבת שגם באתרים של המועצות האזוריות יש פרטים על היישובים.
רק צריך לקחת בחשבון שכמעט לכל היישובים שהוזכרו התחבורה הציבורית לא משהו...
מיצד, מעלה עמוסהיוצרת

אנחנו מהצפון

אבל שקלנו פעם לעבור לשם, ובאנו לשבת.

היה ממש קסום.

 

אפס תחבצאיכה
זה חתיכת שיקול.

השאלה לאן היא מגיעהאיכה
ובאיזו תדירות..
צור הדסהאמאשוניאחרונה
ממש קלאסי לתיאור.
יש גם את מבוא ביתר, ועוד הרבה מושבים מסביב לבית שמש.
אם זה לא הכיוון אז גוש עציון.

או פאתי דרום ירושלים.. יש שכונות שקטות איזור גילה כזה
מי ער?חיים של
כמה הייתי ערה היום!!
אניהפי
אני מתחילה להבין שאני לא עומדת לסיים את העבודה של היום .. וזה זה לא נחמד חח
..חן,
זה כבר העבודה של מחר
רקאומרת

בהצלחה!
מאוד מעודדתהפי
סורי חן,
ולכי לישון
מחר תסיימי איתה
מחר יש לי עבודה אחרתהפי
אולי מזל שלא סיימתי אותה היום לכתוב עבודה בשתיים זה לא הכי חכם..
אוי וויחן,
הצלחות 🥳
בסוף זה יגמר
איכשהו
ערהחן,
מה זו השעה הזו ואיך היא הגיעה?!
חשבתי על זה לאורך זמןהאטורי האנזו

ולעומק ולדעתי אם כולנו

פשוט נתעקש להשאר

במיטה בוקר אחד,

הם לא יוכלו להכריח אותנו לצאת

אתה רציני זה היתרון היחיד לקורנההפי
אני רק יכול לומרהאטורי האנזו

כאחד שמרגיש שעשו לו עוול שכולכם הייתם בחל"ת

לא נחתי לרגע. וזה לא בסדר וציפיתי, כן..? ציפיתי, שאתם כחברים שלי לפורום 

תפגינו שאהיה איתכם בבית. 

ומכאן מגיע הרצון להשאר במיטה. במיטה שכולכם חרשתם עליה וקיבלתה את צורתכם זה מכבר. ושלי כזו חלקה ומצפה לקבל את צורתי ואין.

ואני רקחן,
היזהר במשאלותיך 🥳
באמתהאטורי האנזו

 

סבלתם לשבת בבית חודשיים?

נשמע לי קסום מקסים ומוקסם

יום יומיים שבוע שבוע וחציהפי
אבל יותר ?
לא קסום בכללחיות צבעוניתאחרונה
ממש ממש ממש רעיון גאונייייייייבחור אחד


לא מתאים בשלושת השבועות.בסדר גמור


הכל מתאים בקורונה...מזמור לאל ידיאחרונה
מוכר פניני הלכה כיס , משניות קהתי-ברטנורא רגילמייקיס
סידור עבודת השם לבת ישראל כולל תהילים

באישי
איפה אפשר לפרסם?מייקיס
לך לישיבה הקרובה לביתך ותפרסםצהריםאחרונה
לאדם עם רגישות חושית קשה, דרושהמשה
הולוגרמה של מסכה !
בסוף מצאתי פיתרוןמשה

מסכה  מותאמת אישית. שמתחברת מאחורי הראש ולא על האוזניים, ועומדת  בתקן של לא לחטוף דו"ח.

הרגע נכנסתי לאתר של כללית לראות סיכום היום על הקורונה. ומראשבינייש פתוח

ידעתי שהיה יום מעולה. לפני שנכנסתי. ואכן הייתה נפילה משמעותית בכמות הנדבקים היומית. איך ידעתי מראש? כי בתקשורת מדווחים רק דברים רעים. ואם לא דיווחו כלום ולר ראיתי שום כותרת שלילית או כותרת בכלל בסמארטפון, אז הנחתי שיש חדשות טובות

הדברים ידועיםבחור אחד


שים לב שבסופש יש פחות בדיקותצהריםאחרונה
בערך 5000 פחות
לאיזה מלחמה בהיסטוריה אתם הכי מרגישים מחוברים?חסדי הים
אפשר ממלחמת ארבעת מלכים נגד החמישה עד למלחמת האזרחים בסוריה.
אפשר מלחמות או ישראל נגד הגוים או בתוך הגוים.
אפשר למנות כמה.
חס ושלום שלא תדקור את עצמך, התכוונתי לניצחון בוויכוחעוד סתם אחד
תודה על הפנינה האקטואלית לימי בין המצרים. ברכות על ראשך.
לקיים בנו חכמי ישראל.הָיוֹ הָיָה

קיבלתי כעת הודעה על אחד מחשובי הר"מים בעולם הישיבות שקיבל דום לב בשבת ומצבו חמור מאוד מאוד.

נא להתפלל לרפואת הרב איתמר בן הנריאטה חסיא.

רב הישוב חשמונאיםברגוע
נא להתפלל לרפואת הרב איתמר בן הנריאטה חסיא לרפו"שנפש חיה.
ב"ה, הצינתור עבר בהצלחה. להמשיך להתפללק"ש
היום קראתי בגמרא את השם איתמר במקום איתמר הנאמר כפתיחהחסדי הים
לדיון אמוראי.
מוכר...הָיוֹ הָיָה

ועל כולנה הגמרא במכוןת (?, לא בטוח) "איתמר מת ונפלה לפני אחיו"... והיה לי חבר שהיה קורא את זה "איתמר מת"... 

עדייך לגדולותשום וחניכהאחרונה

מעתיק כאן סיפור מפי הרב שבתי אברהם הכהן רפפורט, בעל נכדתו של ר' משה פיינשטיין (הסיפור היה זכור לי מספר אחר, עשיתי חיפוש קל בגוגל וזה הביא לראיון שנערך עמו שבו סיפר סיפור זה) על סב אשתו:

 

"לפני כניסתו לחדר כדי ללמוד גמרא, לימד אותו אביו את המקרא כולו (אגב: את כל ימיו היה מתחיל בלימוד שני פרקי מקרא, והיה בקי נפלא בתנ"ך ומפרשיו). ביום כניסתו לחדר שאל המלמד את התלמידים מי מהם יכול לקרוא את אחת המילים שבגמרא, והראה באצבעו על מילת "איתמר". ר' משה אמר שהוא מכיר את המילה – וקרא איתמר כשהתי"ו והמי"ם בקמץ – וביאר שהוא בנו של אהרן הכהן. כל התלמידים האחרים שהיו מבוגרים ממנו ולמדו כבר גמרא פרצו בצחוק. המלמד אמר שלא יצחקו ממנו, כיוון שהוא רגיל מבית אביו בלימוד תורה שבכתב, ושם מילה זו נקראת באמת בשני קמצים.

"המעניין הוא, מה שר' משה הוסיף כשסיפר את הסיפור הזה, שממעשה זה למד שני דברים:

"האחד – להתבונן בכל שאלה מצדדים שונים ומהיבטים נוספים ולחפש תמיד אחרי הסבר שלא נודע עד עתה שאולי הוא מבאר את העניין טוב יותר, ולא ללכת "בעיניים עצומות" אחרי ההשקפה הראשונה, וגם לא לחשוב שכבר כל צדדי העניין יודעים לו וממילא יש ביאור אחד. הרי הוא, באותו מעשה, הכיר את המילה "איתמר" ולכן היה ברור לו שזו המשמעות (בנו של אהרן הכהן), כמו שהיה רגיל, והנה לפתע גילה משמעות נוספת למילה זו. הוא טעה בפירוש המילה, אף שהיה משוכנע שהוא יודע את הפירוש הנכון, וזאת מפני שהתעלם מן ההנחה שבגמרא יש למילה זו פירוש אחר מאשר במקרה. ובאופן זה של בדיקת ההנחות היסודיות מחדש היה ניגש גם ללימוד התורה וגם לפסיקת ההלכה.

"השני, משום שצחוק חבריו פגע בו כל כך – הוא הקפיד ונזהר כל ימי חייו באופן מיוחד ביותר שלא ללעוג לאדם אחר ולא לבזותו בשום אופן, אף כשאותו אחד דיבר דברים חסרי טעם. כך קבע מאורע זה מיום כניסתו ללימוד הגמרא, את דרכו הן בלימוד ובפסק והן בהנהגה שבין אדם לחברו…".

 

 

צריך להנות מהלימודים ואז תשקיע בהם. בנוסף, צריך לדעת במהחסדי הים
להשקיע ובמה לא. אני מנסה להבין את המהלך הכללי של הקורס וקורא את מה שמעניין אותי ומשקיע במינימום שצריך בשביל לקבל ציון טוב בקורס ולא מעבר.
לחזור על החומר כל הזמן, לא רק לפני המבחןrivkiאחרונה
אם יש תרגילים, לעשות אותם בזמן. אם יש שאלה בנושא כלשהו- לברר לפני שמתחילים נושא חדש.

בקיצור - לא לדחות
מי ערחיים של
מוצש וזה
מי בעד מרתון תנ"ך?
מתחשק לי לחזק את הידע
אבל קצת קשה לי לעשות את זה לבד עם עצמי.
מישו מצטרף?

אני מאד רוצהנפש חיה.
ער. הסבר מה זה מרתון תנ"ך .גבריאל.ק.צ


חשבתיחיים של
לקבוע יעדים של לימוד .
להתחיל בתורה ולעבור לנביאים
ולעשות על זה סוג של מבחנים
אני ערהחופשיה לנפשי
חושבת שזה חשוב
לא מצליחה לחשוב
תחשבי על זה שובחיים של
כשתצליחי..
ער. תנ"ך זה תמיד טוב. מעניין מה הגר"א חשב על יסוד ארצותחסדי הים
הברית שקרה בימיו. מעניין מה רבנים אחרים בדור הזה חשבו. הם ייחסו לזה חשיבות? האם רב מאותו דור כתב את השקפתו על זה?
לא יודע איך להתחיל לחפש.
יוו שזה מעניין!הָיוֹ הָיָה

איך לא קישרתי עד היום בין הציונים ההיסטוריים?

מנחש שהם בקושי חשבו על זהטיפות של אור

בטח אמריקה הייתה רחוקה פיזית ותודעתית מהרבנים באירופה

 

למשל בספר הברית השלם, הוא מספר שספרד, צרפת, אנגליה והולנד כבשו את אמריקה, "והיה להם לאחוזה עד היום הזה". ולא מזכיר במילה שהייתה מהפיכה...

 

 

(מי יודע, אולי גם קרב קרקר לא עניין כ"כ את היהודים בארץ )

אני מעריך שבכל זאת היו רבנים ששמעו וחוו את הדעותחסדי הים
שלהם.
..הָיוֹ הָיָה

אתה בטוח שכולם יושבים על כל השרשורים, אה?....חיוך

נו, אם הבנת סימן שזה עבד טיפות של אוראחרונה
הייתי שמחה להצטרף... אבל אם יש סדר לימוד מסודרלב אוהב


נעשה שיהיה..חיים של
^^^ כנ"לנערת טבע
אני ערהחירטוטא דלעילא
לא מספיק שהתנ''ך עבר את התנ''ך?
אשמח להצטרף.מגובלת-


אני ממש רוצהפאטה מורגנה
איזה טוב ה'יעל מהדרום
לק"י

1. קיבלנו אוכל לשבת והיה טעים ב"ה!

2. הקטנטונת מרגישה טוב יותר (איזה כיף צינון בקיץ)

3. שבת היתה נחמדה מאוד!


שבוע טוב ומבורך! ורק בריאות בעז"ה
איזה טוב!!הָיוֹ הָיָה

איזה יופי ומשמח!

שבוע טוב מאוד.

איזה טוב ה'משיח נאו בפומ!
עבר עריכה על ידי משיח נאו בפומ! בתאריך כ"ז בתמוז תש"פ 08:07
שבת עם חבורת חמדמדים ⁦❤️⁩😋
וטרמפ עד הבית
איזה טוב ה'כועסת בטירוף

ב"ה יצאנו שליליים בבדיקת קורונה .

אז את יכולה להחליף את הניק...הָיוֹ הָיָהאחרונה


בוקר טוב!נערת טבע
הרבה להספיק היום בעז"ה

ואולי סופסוף נצליח להתפלל שחרית כמו שצריך
בוקר טובחיים של
אמן על השחרית
בוקר מרגשפאטה מורגנהאחרונה
איך עוצרים את התופעה המטומטמת הזאת שגויים מבטאים את שם הוי"החסדי הים
ולא מתביישים?
זה כל כך מעצבן אותי!

אם הם מאמינים לנו שזה השם של ה' אז שיאמינו לנו שאסור לבטא את זה.
הם לא מאמינים לך בשום דברעוד סתם אחד
זה כתוב גם באסופה הקאנונית שלהם, שהתנ"ך שלנו ("הברית הישנה" בלשונם) הוא חלק ממנה. הם לא שואלים אותך מה דעתך - לא על הפרשנות של אותו חלק מהאסופה שלהם, ובטח שלא על ההשלכות המעשיות שאמורות להיגזר ממנו. בין היתר, גם לא יעניין אותם מה דעתך על זה שהם אומרים את ה-tetragrammaton
אגב - הם לרוב אומרים את זה עם J ובניקוד הזוי (המבוסס על ניקוד שם אדנות בכלל), כך שאין כל כך מה להתרגש מזה. אפשר להיות בטוחים שכשהכהן הגדול אמר את השם במפורש ביו"כ זה לא נשמע אפילו קרוב למה שהם אומרים.
חלק מהם מאמינים אבל הם חושבים שזה מותרבחור אחד

הם לא מאמינים בתורה שלנו אז זה המצב מה לעשות 

יש דברים יותר חשובים.הָיוֹ הָיָה

בנתיים הם טרם מצווים על לא תשא,

אז אמנם זה מגעיל ומעצבן ומשגע,

אבל קודם כל שיעשו מה שהם חייבים, אח"כ נתקדם.

מצידנו שלא יעשו כלום לא קשור אלינו העניין הזהבחור אחד


זה ממש לא ככה....הָיוֹ הָיָה

עמ"י צריך להיות אור לגוים,

אנו יודעים שלה' יש צער מהתנהגותם - אז עלינו לפעול למעט את הצער שלו.

וידוע כמה עמל על זה הרמ"מ מליובאוויטש.

ובכל מקרה - הגבתי למי שטען על אמירתם את זם ה', אז הגבתי שקודם יטפל בז"מ ואח"כ בזה.

בהחלט יש דברים במה שאתה אומרבחור אחד

אבל אור לגויים זה אומר שאסור להם לומר שם ה'? זה שיש לה' צער מההתנהגות שלהם זה מכיוון שהנוצרים נחשבים עובדי עבודה זרה [שיתוף] ומכיוון שאינם שומרים ברובם את 7 מצוות בני נוח 

אני חושש שלעם ישראל אין שום אפשרות לשנות זאת 

..הָיוֹ הָיָה

אז שרשרת לא נכון ידידי,

כי אני כתבתי את זה שצריך לדאוג לז' מצוות ולא לאמירת שם ה', והגבת לי.

אז שים לב לצורה שאתה משרשר

צודק אחרי שאמרת שמתי לבבחור אחד

מתנצל

זה איסור בפני עצמו של ההוגה את השם באותיותיו ונכון שהם לאחסדי הים
חייבים אבל עדיין יש בזה זלזול ל-ה'.
לא לשמוע אותם בכלל,סמארטפון
זה טומאה אחת גדולה הדיבורים שלהם.
לא מדובר כאן על לשמוע אותם בכלל אלא מה אנחנו יכולים לעשותבחור אחד

בכדי למנוע זאת

כלום. מה אפשר לעשות? להתעלם.סמארטפון
קודם נתקן את עצמנו היהודים אח"כ נעבור לשאר העולם..
אמת!!!!בחור אחד


תנשום עמוקימ''ל

לא מתפקידך לעצור את זה, חוץ מזה שאין להם איסור לבטא את שם השם (וחוץ מזה שהם אפילו לא באמת מבטאים).

בכנסיות לא אומרים את שם השם???בחור אחד


לאימ''ל

הם לא מבטאים אותו נכון, זה לא שם ה'.

זה נשמע שלא משום שזה בשפה שלהם וגם במבטא שלהם אבל בסופו שלבחור אחד

דבר זה כן שם ה' לא שראיתי יותר מסרטים

זה באמת מעצבן,אלעזר300

אבל אין לנו תפקיד או יכולת לעצור את זה.
אני מסתפק בלא לבטא את ההיגוי שלהם (או לאמץ מונחים שנגזרים ממנו) בעצמי. זה בהחלט בתחום השליטה שלנו.

בכלל זה גם האלוקים שלהםאמממ
הוא ברא גם אותם
הנוצרים מאמינים בשילוש כך שזה לא בדיוק נכון מבחינתםבחור אחד


ו"ה' "הוא אחד מהשילוש לכאורהאמממ
נכון מאוד אבל בעיני הנצרים מי שהכי חשוב זה ישו עצמובחור אחד


הם עובדים את ישו כי הוא להבדיל אלף אלפי הבדלות כמו משהאמממ

רק שלא כמו משה הם מאמינים שהוא הבן של אלוקים כאילו ממשיך דרכו

לא אין שום השוואה בינו לבין משה רבינו בכלום הוא האלוהים שלהםבחור אחד

על משה אף אחד לא חשב שהוא אלוקים 

נו, שכאילו מתפללים לישו שיעביר לאלוקיםאמממ

כמו מזכיר [זדוני ומרושעשטן]

לא ממש לו אצלם אלוקים לא בתמונה לפי מה שידוע לי יש לו אוליבחור אחד

חלק קטן אבל ישו הוא עצמו האחראי על הכל

מעצבן אותי מה שאני כותבת למרות שאני רושמת כאילו בשמםאמממ

נגיד אלוקים הוא המלך שיושב על הכיסא שלו ולא עושה כלום כל היום וישו הוא המשנה למלך שעושה את כל העבודה.

אז אנשים כאילו מוסרים לו מכתבים כדי שיעביר למלך

זה נכון ולא נכון. ישו לפי אמונתם הוא כן פועל בצורהחסדי היםאחרונה
מסוימת כאמצעי בינו לבין האב אבל בסוף הם ישות אחת.

אם אפשר להגדיר באופן הכי פשטני, ישו הוא בא בתפקיד של לרומם ולהושיע את האנשים בעולם הזה כדי שהם יתעלו להיות בנים בהיכלו של מלך שהמלך האב שיש לו תפקידים כלליים כמו שהוא ברא את העולם, משגיח על העולם, נותן שכר ועונש.
אבל באמונתם זה רק נראה תפקידים שונים ובאמת הם ישות אחת.
הוא יותר ממזכיר לפי רוב הזרמיםמישהו כל שהוא
התפישה המסורתית ברוב המוחלט של הכנסיות השונות, היא שישו הוא ההתגלמות הגשמית של האל הבן, אחד ממרכיבי השילוש הקדוש, שהתקיים עם אלוהים האב ורוח הקודש מטרם הבריאה והתגלגל בבשר כדי למלא את שליחותו; לצד טבעו האלוהי לגמרי היה גם אנושי לגמרי, והדבר אפשר לו לגשר על הפער בין בני-האדם לאלוהים ולקרב אותם לבורא. הקביעה ששני טבעים אלה התקיימו כאחד היא עיקר אמונה עליון עבור רוב הכנסיות מאז ועידת כלקדון ב-451, אם כי יש כנסיות הטוענות שהיה לישו רק טבע אחד מושלם. ישנו גם מיעוט קטן הדוחה את רעיון השילוש. מלבד יסודות אלו, פרשנות מסריו, היחס בין האלוהי לאנושי באישיותו ושאלות אחרות היוו תמיד מוקד למחלוקות עזות ולפילוגים הרבים בתוך הנצרות. למרות זאת, זרמיה כולם רואים בו את מושיע האנושות, וחייו ותורתו מצוינים בחגיהם ובמסורתם ונלמדים על ידם. הטקס המרכזי "סעודת האדון" מוקדש לאכילת יין ולחם ההופכים באופן נסי לדמו ובשרו או לפחות מסמלים אותם. גם לאחר תהליך החילון במאות האחרונות, בעולם הנוצרי עדיין נתפש ישו כמורה מוסרי וכדמות מופת, למרות היחלשות או דחיית האמונה ביסודות העל-טבעיים שבדת. הוא דמות חשובה ביותר בתרבות המערבית ובתרבות העולם בכלל.
ישו – ויקיפדיה
או יישר כוח תודה רבה לךבחור אחד


למה זלזול?מישהו כל שהוא
כי ממזרח־שמש ועד־מבואו גדול שמי בגוים ובכל־מקום מקטר מגש לשמי ומנחה טהורה כי־גדול שמי בגוים אמר ה' צבאות:
אפשר לכבד את ה' ולא להגות את שם ה' באותיותיו וק"ו שזהחסדי הים
בהקשר מזלזל.
אפשר כן השאלה אם נדרש מהםמישהו כל שהוא
הרי הפסוק הנ''ל נאמר אעפ שעובדים ע"ז בשיתוף
אלא שמכירים שיש עילה ראשונה
אז ק"ו להגית השם איסור קל יותר.

ההקשר הוא תלוי הקשר אם זה בתפילה או בלימוד תנך אז זה לא מזלזל. (גם אם ליהודי יהיה אסור להתפלל שם כמובן) אם זה בזילזול אז לא משנה איך אומרים הזילזול הוא הבעיה

רד"ק - כי ממזרח שמש ועד מבואו - כל היישוב כמו שהוא ממזרח למערב; ואיננו כן מצפון לדרום , כי איננו מיושב כולו. גדול שמי בגוים - כי אע"פ שעובדים לצבא השמים , מודים בי שאני הסבה הראשונה , אלא שעובדים אותם לפי דעתם , שיהיו אמצעיים ביני לבינם. ואמרו רבותינו ז"ל (ראה מנחות קי , א): דקרו לי 'אלהא דאלהין'
מי ער?חופשיה לנפשי
לא הבנתי למה לא פתחתם עדיין
ער. לא פתחתי כי כבר פתחתי מלא שרשורים בזמן האחרון.חסדי הים
עראוי טאטע!
אין מספיק כבוד למסורת

לפיזיקאים שביננו
אם גלגל מסתובב סביב עצמו באוויר ביותר ממהירות האור, האם יראו אותו? ואם כן מה בדיוק יראו?
הוא לא יכול להסתובב יותר ממהירות האורמישהו כל שהוא
דרושה אנרגיה אין סופית בשביל זה
^^^הָיוֹ הָיָהאחרונה


איך פותחים שרשור?? סליחה על הבורותבחור אחד


נכנסים לעמוד הראשי של הפורום שבו אתה רוצה לפתוח את השרשור.דמעה שקופה

 

@בחור אחד

 

אם אתה צריך הסבר נרחב יותר תכתוב.

אוקי ואז מה? אחרי שנכנסתי לעמוד הראשי?? אגב אתה רוסי?בחור אחד


אה הבנתיי ואווו תודה רבהבחור אחד


יש פה מישהו/י שגר בבית אל?מזמור לאל ידי
אני מחפש בדחיפות איזו דירה או קראוון לשבת...🙏🙏🙏

תודה לעוזרים/ות!!
הסתדרתי, תודהמזמור לאל ידיאחרונה
איזה חלק בתורה אתם לומדים שממש ממש ממלא אתכם עם כוחות?חסדי הים
להיות ספציפים. כמו נגיד שפת אמת על פרשת השבוע או ירושלמי פאה.
אני נורא אוהבאריק מהדרום
לקרוא קינות לתשעה באב, פשוט כיף לי, לפעמים אני תוהה למה לא כל יום תשעה באב, ככה גם הייתי כנראה מוצא לעצמי דת אחרת.

וגם סליחות לאשכנזים, במיוחד לתעניות בה"ב, ממלא אותי בכיף חיים ממש.
זה עושה אותי כל כך עצוב שאני חושש לדקור את עצמי באמצעחסדי הים
ולכן אני לא אומר מפני פיקוח נפש.
אוהו...הָיוֹ הָיָה

אתה ליטוואק אש, נכון?

אני ציני.אריק מהדרום


הפסד...הָיוֹ הָיָה

תשאל פעם ליטוואק כמה חייע'ס אפשר לקבל מאיכה, וואי וואי...

איכה זה באמת מעניק כוחותנקדימון
החוויה של הקריאה האשכנזית היא מעין עולם הבא ממש. זר לא יבין.
חופשיה לנפשי
לי זכור משהו אחר דווקא

אתה עושה פרודיה עלינו?
אתם לא יודעים מה זה תעניות בה"באריק מהדרום

אתם לא יודעים מה זה כיף אמיתי.

קשה לבחור משהו מסויים.שום וחניכה

בעיקרון שיטה או שו"ת וכיוצ"ב שיש בהם מהלך מורכב ומפולפל. כמה שיותר צער בתחילתו, ככה יותר עונג בסופו.

 

וגם - ספרי חסידות אמונה או מחשבה, שיש בהם: או דברים חדשים ומקוריים המתקבלים על הדעת ועל הלב, או עקרון חדש שדרכו אפשר להסביר הרבה דברים, או מישהו שהצליח לתמלל אינטואיציות מאוד דקות ועדינות שיושבות אצלי בנפש.

אני אוהב ללמוד הלכה משו"תים יותר מאשר הדרך של פוסקיםחסדי הים
כי בשו"ת מוצגת בעייה חיה מהמציאות וצריך להתיחס אליה מכל הצדדים שלפעמים גולשים לסוגיות שונות מכל התורה שלא העלית על דעתך.
זו שאלה פשוטהמאיר.

שו"ת זקני יהודה.

 

אבל גם שאר ספרות האחרונים ממלאת אותי אושר.

והקדמות לספרות הזו. נראלי את ההקדמה לאפיקי ים קרתי מעל 80 פעמים

זקני יהודה- השו"ת של הריא"ם?חסדי הים
נכוןמאיר.


אז גם אתה מתנגד לקבלה?חסדי הים
סתם. הוא באמת היה אדם גאון.
המקור הכוהניעוד סתם אחד
מוזיקה חסידיתפשוט אני..
לא חלק מהתורה באופן פורמלי, ועדיין...

כשאבריימל'ה מזמר ''כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו'' - אני אדם אחר אחרי הפזמון, גם אם שמעתי את זה כבר מאות פעמים.
"זמירות היו לי חוקיך"חסדי הים
והיה כנגן המנגן ותהי עליו יד ה' (מלכים ב')פשוט אני..
חסדי, התכוונת לגמ' של מפני מה נענש דוד??הָיוֹ הָיָה


חשבתי על זה גם, אבל זאת עקיצה דרך אגב. בסוף הפסוקחסדי הים
נמצא בתהילים בקי"ט, אז כנראה יש משמעות חיובית לזה.
הרגת אותי עם הירושלמי פאהצע
טוב שלא כתבת נודע ביהודה מהדורה בתרא

אבל אחרי התגובות אני מבין שכולם פה למדנים..

בכל אופן אם הבנים שמחה עכשיו ממש עושה לי טוב על הלב והנשמה.

מה רע בנובי"ת?הָיוֹ הָיָה

בפרט חאו"ח...

 

אגב, תניינא ולא בתרא.

אני אוהבתהפי
את הפרקים על יוסף הצדיק
איזה שרשור מהמם אשירכם עם ישראל!!!!!!בחור אחד


אין משהו ספציפיבינייש פתוח

דברים שנותנים לי כח קיימים בהלכה אגדה גמרא מוסר פירושים על פ"ש

דברים שר' נתן מנעמירוב כתב...לב אוהב

זה גם נחשב נכון?

זה חודר לנשמה הכתיבה שלו... 

 

ברור שזה נחשב. הוא היה גאון גדול בפני עצמו.חסדי הים
אני אוהב את ה'ליקוטי הלכות'.
א'חח ר' נתן....!!!...לב אוהב

ועדיין לא זכיתי לקרוא ליקוטי הלכות

בעז"ה בעתיד... מקווה