שרשור חדש
מהי הטענה הישראלית נגד מדינה פלשתיניתיפעת2

יש שטח שממשלות ישראל בעשרות שנים האחרונות אומרות לצערנו בצורה הכי ברורה ומפורשת ומגובה במעשים שהיא *אינה* חלק

ממדינת ישראל.

יש מיליוני אנשים שטוענים שהשטח הזה שייך אליהם.

אין אף ישות אחרת בעולם שטוענת שהשטח הזה שייך אליהם.

אז למה לכאורה שהם לא יקימו שם מדינה מוכרת? למה שמדינות העולם לא יגבו אותם?

 

לגבי הטענה שיוקם שם מדינת טרור שיום אחד תתקוף את ישראל וכו' - זו לא טענה מספיק חזקה (לפי דעתי).

כי הם יכולים לטעון (בשקר) שזה לא נכון ואי אפשר להוכיח בוודאות כזה דבר. 

כמו כן, אם טענה זו הייתה מספיקה למנוע מקבוצת אנשים להקים מדינה, אז לא היו בכלל מדינות בעולם, כי

יש הרבה מאד מדינות שבגבול שלהן יש מדינה שיתכן בוודאות כזאת או אחרת שתתקוף אותה.

 

יש הרבה מן האמת בדברייךהסטורי
הנסיון של הימין הפרגמטי, 'ללכת עם ולהרגיש בלי', באמת לא משכנע והעולם לא קונה את הטיעון.


על הפסוק בתהילים, עליו בנויה הדרשה שרש"י מביא בתחילת התורה - "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים", יש קושיא מפורסמת מה זה עוזר שהגיד לעמו, לכאו' היה צריך להגיד לעמים?!


עונה הרב חרלפ בספר נימוקי המקראות (מי מרום כרך ה') שכשעם ישראל ידע ויגיד בקול ש"כל הארץ של הקב"ה... וברצונו נתנה לנו!", הגויים יקבלו זאת. כל עוד שאנחנו מסתובבים סביב בורות נשברים, הגויים נלחמים בנו.

יש ביסוס לחשש שהם יקימו שם מדינת טרור..אדם כל שהוא

למעשה, רוב גדול של האוכלוסייה שם תומך בחמאס [וגם מקרב אלה שלא תומכים בחמאס, רבים תומכים בטרור אחר]. ראינו מה החמאס עשה מהשטח שהיה בשליטתו. ראינו שהייתה לכך תמיכה די רחבה מערביי יו"ש. ראינו מה קורה בעוד מקומות שהאידאולוגיה המוסלמית הזו הצליחה לצבור כוח.

איזו וודאות אנחנו צריכים כדי לא לתת להם מדינה?

האם סיכוי של 2% שאם ניתן להם מדינה הם יחיו לצידנו בשלום, מצדיק לקחת סיכון של 98% אחוז שהם ינצלו אותה כדי לרצוח המוני יהודים חפים מפשע?

[וזה, בלי להיכנס בכלל לנושא של זכותנו על הארץ וכו'].

ובכןאחו

אני חושב שזאת טענה מספיקה כיוון שניתנה כבר ההזדמנות להקים שם מדינה והוקמה מדינת טרור. עם שמקים מדינת טרור, כנראה לא בשל להקים מדינה.

אבל זאת הבעיה: האירופאים / אמריקאים מנותקים לחלוטין מהמציאות כאן, לכן הם מעדיפים להאמין בחלומות ורודים ובפתרונות מדיניים שיהפכו את הפלישתים פתאום לעם שוחר שלום.

 

הבעיה העיקרית שלנו, היא שאין לנו נרטיב. מבחינת חצי מהציבור הישראלי, עם ישראל קם בשואה, ובא לכאן כי פשוט לא היה לו לאן ללכת, תוך כדי סילוק מי שהיה כאן קודם

זאת לעומת הפלישתים, שיש להם נרטיב שקרי שהם מפמפמים בלי סוף עד שמאמינים להם

 

ואם להסתכל ברחבי העולם, הסינים עד היום מחזיקים את טיבט (שללא ספק הייתה ממלכה עצמאית בשלב מסוים בהיסטוריה) בכוח הזרוע ולאף אחד אין ממש בעיה עם זה, הם טוענים שזה חלק בלתי־נפרד מסין

טורקיה מטיפה מוסר אבל עדיין עד עצם היום הזה מחזיקה בצפון קפריסין

ועוד ועוד

 

אבל יש להם נרטיב ולא אכפת להם

להעביר לאו"חנפשי תערוגאחרונה
מר שושנירנן אביאלי

מר שושני נפטר ב26/1/68 יום שישי. אני רנן ציון אביאלי נולדתי ב20/10/68 מוצאי שבת בשתיים בלילה בדיוק תשעה חודשים אחרי.

בישעיהו נב כתוב מה נאוו על ההרים רגלי מבשר (אליהו הנביא) ...אומר לציון מלך אלוהייך....פצחו רננו...

מר שושני הוא אליהו הנביא ואני גלגול שלו.

יש לי כמה שאלות אליך, אבל אני עייף אולי מחר...הסטורי
..אדם לאדם

אין לי שום עניין אישי בלהתנגד לתיאוריה הזאת, כי אני לא מוצא בה שום משמעות. יחד עם זאת שאני לא מאמין שיש בה שמץ של אמת, אני לא רואה צורך להתעקש על כך,

כי גם אני, אולי פשוט כבול מדיי למוחי הרציונלי שמבטיח לי, שהסיכויים שייתכן ואתה לוקה בשיגעון גדלות קל, מסתברים יותר לאין ערוך, מכך שאתה גלגולו של... אליהו הנביא.

אבל למה להכריז על זה כאןסבכי החשתי
בפורום? זה קצת לזלזל בכבודך לדעתי, תכריז על זה בערוץ 14
זה לא *בדיוק* תשעה חודשים. זה פחות שישה ימים.די שרוט
הלכה התזה.
..אלפיניסטית

שש בגימטריה אני י-ה-ו-ה רפאך א איר

הוא צריך לרפא חולים בכוח נבואתו וכך ישלים את השש החסרים

 

מה זה, עשית חשבון של אליסה בארץ הפלאותדי שרוט
The math is not mathing
..?אלפיניסטית

דה מאת' איז מאת'ינג 

שש בגימטריה 600 וגם הפסוק בגימטריה 600

אהה כשאת אומרת את זה ככה אז זה באמת mathingדי שרוטאחרונה
דבר שחשוב ללמוד ממר שושני..אדם כל שהוא

על אף שהיו לו חיים לא קלים, והוא סבל ממצב נפשי לא פשוט, הוא הצליח להשתמש בכשרונותיו ולתרום בדרכו תרומה משמעותית לעם ישראל.

דביר חבר פושט את מדיו אחר שקידומו בצבא נבלם.איתן גיל

נגזר גורלו של דביר, חובש כיפה, להסתיים כמו רוב רובם של קצינים מצטיינים בצה"ל שלא צמחו במחנה הנכון, ולא המירו את דתם כמו הרצי.

ברגע האמת הוא אולץ לבחור בין שתי חלופות גרועות: לרצוע את אוזנו במרצע או לפשוט את מדיו. הוא בחר בחלופה השניה, ובצדק הוא בחר בפחות גרועה.

מוסר השכל לכל הפטריוטים בעיני עצמם שמגיבים כאן.

תלמדו מהחרדים, לא מתגייסים, ולא מתאכזבים.

הוקש פסח לסוכות, קי"ל המצטער פטור <צ >איתן גיל
מי רוצה להיות חברה שלי?שיח סוד
עכשיו קולטת שקשוח בלי. 
אם הייתי אשה...אדם לאדם
הייתי קופץ(ת) על כל נואשת לחברה שמספיק אמיצה להגיד את זה כמו שזה.
זהירות רבה מכל מיני 'נשמות טובות' בפרטי.הסטורי
אני מחזק את הדברים, ומוסיף עצה,אדם לאדם

הרבה פעמים תחושת הבדידות הקשה הזאת, הבלתי נסבלת, באה בגלים.

אני מכיר את הכאב הפיזי שהיא גורמת בחזה.

אז נלע"ד שחשוב לזכור את עניין ה"גלים", ולהתרכז בחברויות, גם הרופפות ביותר, שכבר קיימות בחייך.


בכל מקרה, גם אם את חווה רגע ממש קשה בקטע הזה, אפשר לשקול להעביר אותו ע"י קבלת תמיכה בצ'אט אנונימי של עמותות כמו ער"ן או סה"ר, הבטוחות הרבה יותר, מבחינה זו, של הצורך בזהירות הרבה מ"נשמות טובות", כפי שכתב הבחור מעליי.

נכון, תודה.שיח סודאחרונה
סתם לילה שקט שגרם לי לחשוב על מין רצון כזה לעשות ריסטרט בקשרים חברתיים.
אסרטיבים, התקבצו !תיון

איך אתם/הם עושים את זה?

פשוט יום אחד מתעוררים עם תחושה שמגיע לכם?

איך זה שהפער בינם לבין אלו שמצמצמים את עצמם בשבילם כל כך גדול וכל אחד משוכנע בצדקת הדרך?

*התפקדו תגידי חחאדם לאדםאחרונה
יש לזה המון תשובות. אצל אנשים מסויימים זה פשוט מאוד טבעי.


וכמה דיו נשפך בנושא... את מוזמנת להתעניין בספרי פיתוח עצמי, או סדרות הרצאות בנושא.

עפי מה אתם פוסקים בשאלות הנל *ולמה*!!!פיטר קראוץ

הכוונה אם אתם מקלים או מחמירים (בהנחה ששייך בזה קולא וחומרא לא כמו תכלת למשל) זה בגלל דעת הרוב, דעת רבכם ,מסורת מהבית, או בגלל שבדקתם את הסוגיא והכרעתם?(והכי חשוב מה הכרעתם)


הגזמתי ברשימה, גם התייחסות חלקית זה מבורך.


א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

ב. תכלת.

ג. עליה להר הבית.

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

ה. מעשר כספים.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

ז. כשרות של צהר.

ח. יציאה לחול.

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

יא. מים אחרונים.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

יג. אבקת חלב נכרי.


שכויח.


למטהאחו

א. כן לפי הפסק של הרב עובדיה זצ"ל, 99% מהשירים בפלייליסט שלי אין לי מושג מי הזמרת גם

 

ב. כן, למדתי פעם את הסוגיה ממש לעומק והשתכנעתי, במקום מסוים הייתי מעדיף ללכת עם אמונת חכמים פשוטה אבל מה לעשות. עכ"פ איסור אין בזה

 

ג. לא, לא רואה בזה תוספת ערך ומעדיף להישמע להוראת הרבנות בנושא

 

ד. בהחלט כן כי זה עיקר ההלכה אם כי, הפטנט הוא לבוא ביום שאין בו תחנון שבו לא קורעים ואז יש לך ל' יום שאתה יכול לבקר בלי לקרוע

 

ה. לא עושה את זה ממש מסודר אבל במצטבר לדעתי זה יוצא מספיק. אבל כן מקום שאפשר להתחזק בו

 

ו. אין מניות

 

ז. לא מכיר לא מבין בזה

 

ח. מעדיף להימנע ככל האפשר כמו שממליצים גדולי הדור

 

ט. בהחלט נפרד מתוך היגיון בריא

 

י. בזה אני מקל כי אני פשוט מתחרפן בלי מוזיקה, שמעתי רבנים שמקילים בזה כי בעצם אין בזה איסור מעיקר הדין (כי אם יש, אז מעיקר הדין אסור כל השנה)

 

יא. רק אם הידיים שלי מלוכלכות, במנהגים של קבלה אם אני לא מתחבר אני לא עושה

 

יב. כן, הייתי בטוח אגב שזה ממש עיקר הדין עד שראיתי כמה דעות לכאן ולכאן? עכ"פ לרוב זה לא טירחה עבורי

 

יג. מקל בגלל יצר הרע

א..טעות בהבנה ההיתר שלא מכירים. מקל דרך רדיוחסדי הים

ואפילו דרך מיקרופון, כי זה לא הקול שלה , אלא אם כן יש תנועות ריקוד.

ב. מצוה דאורייתא

ג. יש לי קצת ספק במיקום העזרה ובדיני זב בזמן הזה, אבל סומך על מה שמקובל בגלל החשיבות של העלייה.

ד. מחמיר שלא יעבור עלי 30 יום בלי לראות מקום המקדש.

ה. מצוות צדקה היא דאורייתא ומוזכרת עשרות פעמים בתנ"ך וחז"ל ומצוה כוללת, אז למה לא לעשות לפחות דרך מעשר כספים.

ו. לא צריך כשר, כי זה לא בעלות במניות.

ז. מנסה להימנע

ח. מקל לענין כיבוד אב ואם של סבא וסבתא שבצירוף שהם זקנים וחולים וזה ממש מאריך חייהם, מקל לענין עבודה בדרכים המבוארות בגמרא, מקל אם יש בזה קידוש השם.

ט. אם זה אירוע גדול משתדל לשבת בנפרד.

י. מקל, כי איסור זה לא מופיע בראשונים שולחן ערוך.

יא. מים אחרונים חובה

יב. נוטל

יג. מקל

לגבי מסלול כשרפשוט אני..
אם אני לא טועה, דווקא באגח יש לא פחות בעיות מאשר במניות (זו הרי הלוואה בריבית)
מצד שני אפשר לפתור את זה בקלות עם היתר עסקהברגוע
ולכן צריך הכשרארץ השוקולד
כדי לוודא שיש להם היתר עסקה
נכון. אג"ח יותר מסובך להתיר.חסדי הים
 
--ultracrepidam

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

נמנע. אמנם כשיש לי סיבה (למשל - שיר ליווי למשהו שלא קשור לזה, או מסיבות אחרות) לוקח בחשבון את הדעות המקלות

ב. תכלת.

לא לובש. עדיין לא התקבל בכלל ישראל, ויש הרבה מחלוקות לגבי אופן הלבישה

ג. עליה להר הבית.

לא עולה. הוראת הרבנות הראשית, ולא ברור לי שתועלת העליה גדולה על הנזק

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

לא קורע. רגיל לראות את המקום, ובפעמים שנעדרתי יותר מדי אני מקל לעצמי (אולי שלא כדין)

ה. מעשר כספים.

אפילו יותר. בעצם החובה היא חומש.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

במיוחד במניות לאו דווקא, אחרי התיעצות עם הרבה רבנים ובשקלול היתרון

ז. כשרות של צהר.

לא אוכל. מערער על סמכות הרבנות הראשית שמוסמכת לזה

ח. יציאה לחול.

לא נוסע. במקום צורך גדול כן, בוודאי לא לטיול

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

לא מארגן אירועים. לא נמנע מאירועים מעורבים

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

יש מספיק דברים שמותר. בזמנים החמורים יותר (תשעת הימים במיוחד) משתדל להחליף ברעש לבן מסוגים שונים, אם אני צריך בשביל להתרכז

יא. מים אחרונים.

שתי דעות בהלכה, רוב העולם מיקל וכך אני נוהג

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

כנ"ל

יג. אבקת חלב נכרי.

יש כמה סוגים בדרגות חומרה שונות. כיון שאי אפשר לברר, אני נוהג בזה כאיסור כמעט מוחלט (אולי לא מקפיד שלא לתת לאחרים).

ע"פ כללי פסיקההסטורי
לפי מה שלמדתי בשימוש חכמים ובפלפול התלמידים, כולל הידיעה שחלק מדרכי קניין תורה, הם 'המכיר את מקומו'. מי שנוהג בפרהסיא, בהנהגה שרבותיו או גדולי תלמידי חכמים שבדור אינם נוהגים - אינו מחמיר אלא מקל...
..אני:))))

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

-אני בת ואין לי בעיה הלכתית לשמוע שירת נשים אבל גם לא יוצא לי כי בדר"כ נשים שמוציאות שירים הן לא דתיות ואני מעדיפה לא לשמוע מזמרים לא יראי שמיים.

ב. תכלת.

-לא שייך אלי.

ג. עליה להר הבית.

-לא שייך אלי אבל בעיקרון לא, רוב הרבנים מחמירים בזה.

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

-קורעים. למדתי וזה ההלכה.

ה. מעשר כספים.

כן.זה מה שכולם עושים.

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

-לא מבינה בזה

ז. כשרות של צהר.

-לא מכירה

ח. יציאה לחול.

מעדיפה שלא. אולי לקברי צדיקים אסמוך על ההיתר.

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

-אירוע של חתונה וכו'? נפרד.

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

- יודעת ששירים שהם לא של שמחה זה מותר.משתדלת להחמיר כמו רוב העולם.

יא. מים אחרונים.

-חובה. לא מכירה שמקילים בזה.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

-נוטלים.

יג. אבקת חלב נכרי.

-לא אוכלים. כמו רוב העולם.


 

תקציר: רוב הדברים כאן זה דברים שהם ידועים שעושים לא מכירה כאלה שמקלים. בקיצור משתדלת ללכת כמו שכתוב פשוט.

למה בעצם נשים לא צריכות להימנע משירת גברים?פשוט אני..

אם האיסור על שמיעת קול אשה הוא סתם גזרה, אז בוודאי שאין סיבה להכליל אותו גם על שמיעת גבר על ידי אשה.


אבל אם האיסור הוא בגלל שזה יכול לגרום לריגוש מיני/רומנטי, להרהורי עבירה וכיוצ''ב - אז למה בעצם בצד השני זה מותר?

הרי כמו שאסור לגבר להביט באשה שלובשת בגד ים למשל, כך גם אסור לאשה להביט בגבר בבגד ים... לא?


(אני בכוונה כותב להביט ולא לראות)

קול באישה ערווהאחו

כמו טפח באישה ערווה, זה משהו מיוחד למין הנשי

לצורך העניין אין איסור מצד הדין לגבר ללכת עם מכנס קצר (ריצה למשל) אבל לאישה כן

יש איזה מדרש שמסביר שאיש בריאתו מהאדמה לכן אין קולו נעים ואישה בריאתה מהעצם לכן כן

מי שאמר שקולו לא נעים, לא שמע את מוטי שטיינמץפשוט אני..
לא אוהב קול גבריאחו

שירת הגברים היחידה שלי בפלייליסט היא

 

עכ"פ זה מדרש רבה מפורש לא זוכר איפה

זה שמותר לך ללכת עם מכנסיים קצריםפשוט אני..
לא אומר שלאשה מותר להביט בשוק שלך.


לכן זה לא עונה על השאלה...

באינו מתכוון ליהנות הכל מותראחו

ובמתכוון ליהנות הכל אסור אפילו אצבע קטנה

 

השאלה היא מה רמת הצניעות הנדרשת, אפשר לומר כפונקציה מכמה זה מושך

רגליים גבריות שעירות אינן דבר מושך

לעומת זאת קול נשי כפי שאמדו חז"ל, כן

אז אתה בעצם אומרפשוט אני..

שחז''ל, כלומר גברים, הם אלה שקבעו שקול נשי מושך וקול גברי לא מושך?


לא נשמע אובייקטיבי במיוחד...

חביבי חז"ל אובייקטיבי ביותראחו

דבר שני מבט שטחי על תרבות השירה גם בתרבות המערבית וגם במזרחית

שירת נשים זה תמיד עם פן אירוטי / ריקודים כו'

ושירת גברים זה יותר סחבק / חפלה / חמוד לכל היותר

 

אתה יכול להשוות למשל מבחינה תרבותית ליידי גאגא vs. וואן דיירקשן איך זה נתפס בתרבות

או KE$HA מול בוב מארלי (סתם דוגמאות אקראיות)

עשית קטיף דובדבניםפשוט אני..
נו אז את מי אתה רוצה? 2pac? לא נראה לי שבנותאחו

מקשיבות לו כל־כך

..אני:))))

לא. זאת התורה.

בבריאת האישה ה' אמר לאשה על אבר שברא בה היי צנועה. זה לא המצאה של חז"ל.

..אני:))))

לא יודעת למה אתה מפנה את השאלה אלי.


אני לא למדתי את זה יותר מדי לעומק אבל זה ברור שיש הבדל עצום בין יצר הרע (של צניעות) של נשים לשל גברים. לגברים יש יצר הרע של צניעות יותר חזק משל נשים לכן ברור שיהיה הלכות צניעות שונות.

כמו שהסתכלות של אישה על גבר זה יותר קל מאשר הפוך.


הפניתי את השאלה לעולם כולו, לא אלייךפשוט אני..
פשוט דברייך הם אלה שגרמו לי לשאול אותה 🙂
לגברים אין יותר יצר הרעפשוט אני..
זה שבהכללה גסה (סטיגידיש) אפשר להגיד שיצר המין שלהם חזק יותר, לא אומר שהיצר הרע שלהם חזק יותר.


יצר מין הוא לא יצר רע, בזכותו העולם קיים.

..אני:))))

התכוונתי ליצר רע של צניעות שברור שלבנים יש יותר.

בסדר יצר הרע נקרא גם טוב מאוד אבל זה כבר תלוי בנו.

אגיב יחסית בתמציתארץ השוקולד

א. מתיר, יש מחלוקת אם האיסור רק בזמן קריאת שמע ותפילה ולימוד כנראה גם (הבאר שבע, הרב עובדיה מבין כך את דעת השולחן ערוך) או שזה איסור מוחלט.

אחר כך אצל האוסרים יש מחלוקת אם יש איסור כשזה באמצעות כלים חשמליים כי אז זה לא הקול שלה אלא אותות חשמליים. (דעת הציץ אליעזר והרב אלישיב)


 

ב. יש תכלת בציצית שלי,

1. כך אבא שלי נוהג.

2. אין איסור בדבר וזה כנראה מצווה.


 

ג. עולה להר הבית,

1. כך אבא שלי נוהג.

2. הטיעונים של מתירי העלייה משכנעים יותר.


 

ד. לא קורע, לא יודע לנמק מדוע.


 

ה. נותן מהנטו פחות שכר דירה (שוכר קרוב לעבודה)


 

ו. קונה מדדי מניות, תל אביב 125 או בנקים אז מקפיד על הכשר. לגבי אג"ח להבנתי זה חובה רק כשר. (מניות חו''ל לדעתי ניתן להסתמך על כל דפריש מרובא פריש וזה כנראה גויים)


 

ז.  סומך על ההכשר,

1. כך משפחתי נוהגת.

2. עד אחד נאמן באיסורים.

3. לא רואה סיבה להעדיף הכשרים אחרים, לכל הכשר יש בעיות.


 

ח. יוצא לזמנים קצרים כדי לטייל.

1. דעת הגרא שהאיסור רק לכהנים.

2. לא חושב שטיסה לטייל יכולה להוביל להשתקע, זה שונה מאוד ממציאות חז"ל שהגעה ממקום למקום היה אירוע רציני.


 

ט. לא מקפיד בנושא.

1. כך נהגו  במשפחה.

2. הרב גורן סבר שאין בכך בעיה.


 

י. כמו הרב מלמד, תלוי במוזיקה ובזמן.

כך גם נהגו במשפחה.


 

יא. כשזה לא טרחה אז משתדל, כי אבא מקפיד אבל ברור לי שיש הרבה מקום להקל.


 

יב. לא נוטל.

1. כך נהוג במשפחה.

2. השלחן ערוך (אם אני זוכר נכון) אומר שבמקרים מסוימים יש בכך יוהרא.


 

יג. נוהג היתר בדבר וגם בחלב.

1. כך המנהג במשפחה.

2. האגרות משה, החזון איש (יורה דעה סימן מא אות ד אם אני זוכר נכון) והרב יוסף משאש (מין חיים חלק ב סימן פט/קי אם אני זוכר נכון) התירו.

מדובר בדרבנן ונימוקיהם הגיוניים מאוד לדעתי.

עונהJewice

א) כן. אבל לא הולך ל- Liveים


ב) לא (לא שולל אבל. פשוט יש לי כבר ציציות אני לא אחליף פתאום)


ג) לא


ד) לא (לא עולה להר הבית)


ה) חובה!


ו) משקיע רגיל


ז) מבחינתי זה לא כשר בכלל


ח) לא יצא לי להצטרך להגיע לחו״ל אבל לא שולל יציאה כזאת


ט) יושב נפרד רק אם זה בבני ברק… בשאר המקומות לא.


י) שומע רגיל (אצלינו לא נהגו מנהגי אבילות בספירת העומר בכלל)


יא) לא נוהג (ע״פ התוספות שהיום לא מצוי שיש מלח סדומית)


יב) לא נוטל (לא נהגו אצלינו)


יג) אני גם אוכל/שותה חלב נכרי ניגר (יש מוצרים שכתוב ברכיבים שיש חלב ולא אבקה וכתוב ״לאוכלי חלב נוכרי״, לא כתוב ״לאוכלי אבקת חלב נוכרי״)

ואוכל פת פלטר (למרות שפת פלטר לא יצא לי אף פעם לאכול וכנראה גם לא יצא, אבל אם אי פעם יצא לי אני לא אמנע מזה) 

אומרים חלב נכרי אפרו־אמריקאיאחו

לא יפה לומר ניגר

חחJewice
בגדול ע"פ אבא שלי שהוא תלמיד חכםאוי טאטע!
גילוי נאות אני בתחופשיה לנפשי

א. שומעת(אני בת)

ב. הייתי שמה (אבל אני בת)

ג. אני רוצה לעלות אבל עדיין לא בדקתי את העניין לעומק וזה קצת מורכב לי כרגע(כרגע בכללי, לאו דווקא ברגעים אלה ממש)

ד. לא קורעת(ועכשיו יש לי מצפון על זה)

ה. כותבת כמה אני צריכה להוציא ותורמת כשיוצא לי

ו. לצערי אני לא מבינה בזה

ז. לא יצא לי לאכול, מניחה שאם המשגיח או הרב יהיו מקובלים עליי לא תהיה לי בעיה(חוץ מבעיית הממלכתיות שהיא אצל בעלי)

ח. יוצאת בכיף וגם חוזרת כמובן

ט. אם יש אלכוהול אני אעדיף נפרד

י. שומעת רק בעבודה(במעון) עם הילדים אבל לא לעצמי אלא אם כן המצב ממש קריטי מבחינה נפשית ואז רק שירים שקטים ונוגים

יא. לא מקפידה

יב. כמעט ולא יוצא לי לאכול אבל גם כמעט ולא מקפידה

יג. אוכלת

מנסה לענותפונקציה

א. שירת נשים.(כן, לא, משהי שלא מכירים, וכו..)

אני בת, אבל אם הייתי בן אז ברור שלא

ב. תכלת.

לא

ג. עליה להר הבית.

לא

ד. קריעה על מקום המקדש. (קורעים לא קורעים?)

לא ידעתי שמישהו עושה את זה היום, אז מסתבר שלא.

ה. מעשר כספים.

ברור

ו. מסלול מנייתי כשר או לאו דווקא.

מה זה אומר?

ז. כשרות של צהר.

ממש לא

ח. יציאה לחול.

כן, כמה פעמים ולא רק לרבי (חבדניקית)

ט. ישיבה נפרדת באירוע.

ברור

י. שמיעת שירים בספירת העומר, שלושת השבועות ובתשעת הימים.

לא, מאוד קשה לי אבל עושה השתדלות כמה שיותר

יא. מים אחרונים.

לא, זה התקבע אצלי כעניין של בנים משום מה, אולי צריכה להקפיד על זה באמת.

יב. נטילת ידיים לדבר שטיבולו במשקה.

כן

יג. אבקת חלב נכרי.

ממש לא.

עונהירושלמית:)

א + ב.  לא רלוונטי לי אז עונה לגבי הלכות צניעות.

אני הולכת לפי דעת הרב ליכטנשטיין, שזה שילוב של מסורת מהבית, הרבנית שלי, וגם כי בדקתי את הסוגיה והכרעתי.

לגבי כיסוי ראש אני לא חושבת שאלך לפי דעתו בגלל שלמדתי את הסוגיה והבנתי שיש סיבה עם המון מקורות להחמיר יותר, בגלל מה שזה מייצג, ובגלל מסורת מבית.

ג. אני הולכת לפי הדעה שגברים ונשואת יכולים לעלות למקומות המותרים, זה כי למדתי את הסוגיה ודעת רבותי.

ד. אין לי שמץ

ה. מקפידה בגלל מסורת מהבית

ו. לא יודעת

ז. אוכלת כשרות צהר בגלל שבדקתי את הסוגיה, דעת רבותי, והבית.

ח. נוסעת בגלל מסורת מבית ודעת רבותי.

ט. לא מקפידה בגלל מסורת מבית.

י. ספירת העומר אני מקילה יחסית ובשאר מקפידה בגלל מסורת מבית.

יא. לא מקפידה בגלל שלא עושים בבית שלי, אבל למדתי את הסוגיה ורואה את עצמי עושה את זה בע"ה בבית העתידי.

יב. לא מקפידה מכל הסיבות שציינת חוץ מלמידת הסוגיה.

יג. לא מקפידה בגלל מסורת מבית ודעת הרב פיינשטיין שההורים שלי הולכים לפיו.


אחלה שאלה

וואי איזה כיף שזרמו. תודה לעונים ולעונותפיטר קראוץאחרונה

וברור שהשאלה הייתה מופנית גם לבנות..

אסרטיבים התקבצותיון

איך אתם/הם עושים את זה?

פשוט יום אחד מתעוררים עם תחושה שמגיע לכם?

איך זה שהפער בינם לבין אלו שמצמצמים את עצמם בשבילם כל כך גדול וכל אחד משוכנע בצדקת הדרך?

בן 14 קיבל צו מינהליאיתן גיל
תוהה במה מאשימים אותו.
כרגיל, הפוסל במומוהסטורי

אתה זה שלא טרח לקרוא...

הוא בפירוש מתייחס שם למחקר הזה. 

וואי פשוט לא מפסיקה לבכותחתולה ג'ינג'ית

מאז הידיעה על אליקים ליבמן. הזוי. מליון תפילות ותקוות שהתנפצו.

ולא שמכירה אישית או משהו. אבל איך הוא נכנס ללב של כולם עם המשפחה הגיבורה שלו.

וואי גאולה דחוף!!!

נוראחצילים

אני כן הכרתי אבל לא הייתי מסוגל ללכת ללוויה ועכשיו קצת אוכל את עצמי על זה..

אבל אין ברירה אני בגמילה מלוויות

ווואי בדוק.כמה אפשר להכיל...חתולה ג'ינג'ית

ה' ישלח נחמה ללב שלך ושל כל העם הזה.

אמןןן במהרה ממשחצילים
לא מפסיקים לבכות בגלל מציאת הגופה בקבר אחראיתן גיל

לא ברור איזה מידע נחשף שהצריך לפתוח קבר אחר, ואכן נמצאה הגופה.

מה שמעלה חשש לכאורה שיש עוד קברים כפולים. השם ישמור.

גם. נכון. מזעזע ממשחתולה ג'ינג'ית
זה רק מזכיר כמה הטבח הזה היה נוראפתית שלג

אם הגופות לא היו מושחתות כ"כ, לא היו אמורים לטעות בקבורה.

פתאום שמתי לב כמה התרגלתי לצערי ל'פרט ההיסטורי' הזה של השביעי באוקטובר,

זכרתי בשכל כמה זה לא אנושי, אבל לא זכרתי מספיק כמה זה מזעזע ומטלטל..

..פונקציה

נחשפו למידע ספציפי שהוביל להבנה שאליקים הי''ד נרצח בזירה מסוימת בטבח ולכן פתחו קברים של עוד 16 קדושים שהיו באותה הזירה, זה לא שפתחו את כל 300 הקברים של כל הרוגי רעים.

ומה שכתבת על החשש, זה לא רק חשש, היו כבר 2 מקרים ידועים על קברים כפולים (אחד מהם הוא של שני גבאי הי''ד שנרצחה באותה הזירה של אליקים)

לגמריפונקציה

כבר כמה ימים קשה לי לישון בגלל הסיפור הזה כי יש לי קשר קרוב עם בני משפחה שלו אז הסיפור שלו נכנס לי ללב עמוק.

הוא היה החטוף "שלי"- זה שהתפללתי עליו במיוחד.


לא יודעת להסביר את התחושה הזו אבל מהרגע שפורסם שהוא נרצח אז אני מרגישה מן ריק לא מוסבר בעניין החטופים, לא מצליחה להגדיר את התחושה.

התרגום מאידיש מקולקלאיתן גיל
צריך להיות: טאטא עולם היום.
??אחו

קערען (kehren) זה לסובב או להפוך

איבער קערען= להפוךאיתן גיל
קערען, גם אויס קערן, זה לטאטא וגם לפנות.
מקור המילהאחואחרונה

למיטב ידיעתי הוא בדיוק כמו kehren בגרמנית

שיש לו שתי משמעויות, האחת היא באמת לטאטא

והשנייה היא לסובב במובן של drehen או umdrehen או לפְנות במובן של wenden

 

כמו הדוגמה ב־Duden:

das Schicksal hat alles zum Besten gekehrt

 

בקיצור אין בעיה לענ"ד עם המשפט

אנחנו לא יודעים כלום. "בהמות הייתי עמך".חסדי הים

התפילות הועילו לנשמתו ולכלל ישראל, אבל כל הסיפור רק מראה שאנחנו לא יודעים כלום, אפילו מה שמול עינינו.

בסוף ה' מנהיג פה את הסיפור לטוב ולרע: "בהמות הייתי עמך".


בכוונה אני לא רוצה שיהיה לי אואטינג, לכן אני לא מספר כאן כלום מה שקשור אלי. אני רק יכול לחזור על זה שהכל ביד ה' ויחד עם כל הזוועות הקשים, יש נסים וה' משגיח.

אוףףףף גם אניהמלחמה האחרונה?
עד מתיכְּקֶדֶם

דיכאון של מוצ"ש

 

 

 

 

 

זה החיסרון של נשמה יתרה

פסוקי ברכה אמרת?אחו
לא אבלכְּקֶדֶם
כן נשאר לשיעור כל מוצש אחרי הבדלה
פסוקי ברכה אחיאחו

חשוב אחי

מוזר. לי אין שום דיכאון כזהמבקש אמונה
דיכאון של מוצש זה כלום. נסה סיגריה של מוצשדי שרוט
תרגיש מה זה דיכאון
אצלי הוא ממשיך וממשיךהמלחמה האחרונה?
מה מהם?כְּקֶדֶם
ואי נוראכְּקֶדֶם
נכוןהמלחמה האחרונה?אחרונה
אהבה של אמא. לעולם.אדם לאדם
עבר עריכה על ידי אדם לאדם בתאריך כ"ח בניסן תשפ"ד 1:10

ש*ט. הנה אני מוצא את עצמי שוב כותב לערוץ 7.

ולא אכפת לי שאף אחד לא ייקרא.

 

החלומות שלי בהקיץ צבועים באדום.

מה?

פריחה של ורדים אדמוניים... מקסימים אותי ביופיים....

אני מתרפק על היופי החלומי הזה שעות........

כי בשבילי  השושנים יפים יותר בקוציהן

ואותם קוצים יפים יותר כשהם פוצעים את אצבעותיי,

ואותן האצבעות יפות יותר כשהן הן חלוקי נחל של אותו הדם שניגר עליהן מגופי.....

חלומות אדומים, כבר אמרתי?

 

"טיפש. זה רק קוץ. תביא פינצטה ותוציא אותו."

נו, תוציא אותו. שלא יזדהם לך."

והנה עכשיו יש מוגלה, נו אתה רואה אני אמרתי לך להוציא אותו,"

נוזלי סמיך ולבן, דלקתי. 

איכס.

אלו חלומותיי הלבנים.

עכורים.

 

אז

לא לא! הם אינם חלומתיי שבהקיץ.

 

...אחד הופך למורה ומשאיר חותם בילד.

...או כיתה.

...או בית ספר, עיר, דור.

 

...אחד משורר ומעורר לו מישהו.

...או את מעריציו חסידיו.

...או את כל עמו.

...את כל האנושות. שיהיה.

הבנתם את הרעיון.

 

שיהיה כל אחד מה שיהיה.

שיהיה אלוהים בעצמו מה שיהיה. – לא כך הוא אמר?

 

 

אני, את המורשת שלי כבר גיליתי, 

הם הוורדים האדמוניים. ואני מתעקש!

וכל כך למה?

כי הדם האדום שהשקה אותם, והבשר הרקוב שדישן אותם,

הם הם דמי ובשרי!

 

אז מה? 

הם ילדיי! לא מן הראוי שלפחות אחלום שאני אוהב אותם?

 

בדקירות של אהבה הבאתי אותם אל העולם!

דקרתי – הוצאתי,

דקרתי – הוצאתי,

דקרתי – הוצאתי,

ולי לא כאב כלל, להיפך נעם לי. 

אם הייתה זוהמה באותו מעשה היא קיימת רק בדיומנם של אותם שיבקרו אותו.

או ייצטערו עליו.

 

לעומת זאת לקרקע הבתולה שמתחתיי כאב.

כאילו שאכפת לי.

אז עכשיו אני אונס אותה, טוב,

אחרי שיגדלו הוורדים, מתוך הוורידים,

(שאמנם כל חיי חלמתי לחתוך,

אבל מה לעשות? לא נישאתי לאהבת נעוריי. נו מי וכמה כן?

אז אף ואמנם שזעקו ממני יום אחר יום, שאחתוך אותם, אוציא מהם את הקוץ *שלהם*, את המוגלה *שלהם*, הדם הרע השחור שזורם ופועם בהם.)

למרות הפנטזיה ההיסטורית הזאת,

החיים חייבים להימשך? לא ככה?

 

אה, לא, זאת *ההצגה* שחייבת להימשך.

אז המשכתי.

מצאתי לי אהבה אחרת שמצאה את עצמה באופן קר ופרקטי בפנטזיות שלי.

קר ופרקטי.

 

היא לבשה את צורתה של אותה אדמה יבשה שעליה אדקור את עצמי. ההאאההה (אנחה של הקלה ושביעות רצון)

או אז אשתחווה אל הקהל, והווילונות ייסגרו לעולם.

 

אז לי כואב עכשיו. לה יכאב קצת אחר כך. אבל זה ייגמר. הכל ייגמר.

ויודעים מה? אפילו אם הוורדים לא יהיו הכי אדומים בגינה, אפילו אם לא אחד יתפעל מהם, או יתעכב עליהם איזה רגע,

 

תמיד תהיה להם את אמא אדמה שלהם שתאהב אותם עד אינסוף.

 

אז בבקשה ממך אמא, שתי לרוויה את דמי שהקזתי עבורך, תאכלי לשובע את בשרי שהשארתי בשבילך,

ותאהבי לך את ילדייך. 

 

לפחות עד שגם הם יגדלו ויקוצו בחייהם.

בסוף גם את תפוצצי לך ותשמידי כל חיי מעל פני האדמה, מעל פנייך. ומה מהר מה טוב.

 

כי באקט הזה של האהבה, יוכח עד לנצח ולנצחים, שמעולם כל זה היה ייעודינו.

אני ואת וגם -

והוא והוא והיא ואתה וגם הזאתי ששם.

 

הסיפור של האנושות האומללה.

אז איך הכל התחיל בעצם?ניצן*

הרבה כאב באהבה הזו.. זה חיותה? של כל אחת?

תכליתית? ויותר מזה מכלה הכל..


אולי יש גם אחת בלי רצון לממש..

ואז יש תקוה


הרבה הסתר לא בטוחה שירדתי לסוף דעתך... עורר בי רצון כן.

אני לא לא בטוח שלא ירדתי לסוף דעתךאדם לאדם

אני בטוח.


 

לא הבנתי כלום, 

מחילה מכבודך שבמקומו מונח.

 

אולי זה סתם עניין של עכשיו, ואחזור לדברים האלה מאוחר יותר ואבין יותר. אבל לא בטוח שאגיב. (אלא אם תרצי בזה)

חח סליחהניצן*

היתה לי הרגשה שכן

אבל אולי גם אצלי השעה שיחקה ולקחתי למחוזות אחרים


בכל אופן זה עורר והכתיבה נגעה

תודה 

למה את מתנצלת?אדם לאדם
אני לא התנצלתי כשאת לא ירדת לסוף דעתי.


זה טוב, כל הרעיון לקחת למחוזותייך שלך, גם אלו שאנשים אחרים לא יכולים להבין. בכל אופן אל תגיעי לתחושה שעדיף שלא תבטאי אותם... זה יהיה חבל

יש הבדלניצן*

לא מתנצלת

מבקשת סליחה (שמתכתבת עם המחילה)

בכל אופן תודה על ההארה


לגמרי בכל אופן יש בי עדיין תחושה שהבנתי משהו אבל גם אם לא, זורם...

את בהחלט בן אדם של מיליםאדם לאדםאחרונה

אבל שימי לב, לפעמים זה יכול לשחק לרעתך...

למשל: אנשים רבים לא יעשו את ההבדל שאת מדברת עליו, ומבחינתם שידרת חוסר ביטחון.


אין לי ספק שהבנת משהו. בכל זאת, זה הרבה מילים ושיחוקים איתן. כלומר, זה לא קטע ישיר שאפשר לבחון בו את הבנת הנקרא שלך, זה נתון לפרשנות. ורבות לגיטימיות. אחת מהן, היא בטח ההבנה שלך.

כתוב יפה. מעורר כאבמבולבלת מאדדדד
(תוהה אם אתה מי שאני חושבת שאתה...)
תוהה בעצמיאדם לאדם
כמה אנשים דיכאוניים שכותבים כאב סוריאליסטי בצורה כזאת את מכירה. יעודד אותי לדעת שבחורה אחת ממקום אחד מכירה כמה כאלו, עד שהיא מתלבטת. בטח זה יגרום לי להרגיש פחות חריג בנוף.
..מבולבלת מאדדדד

מכירה כמה וכמה כאלו. מרחוק ומקרוב.


הכתיבה שלך פשוט דומה מאד לשל מישהו מסויים מפה.


ואתה לא חריג. הרבה כמוך. הרוב לא כותבים פשוט. לא כאן לפחות.

ויש לך סגנון ייחודי

אז האמת שאני אף פעםאדם לאדם

לא הרגשתי או הגדרתי את עצמי "מישהו מסויים מפה" אבל אפשר לשייך אותי לכמה וכמה ניקים שצצו כאן לאורך הזמן.

 

תודה בכל אופן! על הדברים שלך!

..מבולבלת מאדדדד
אוקיי אז אתה בהחלט מי שאני חושבת שאתה..


תמשיך לכתוב.

חחח אם מספיק רמזים השלימו לך את התמונהאדם לאדם

אני לא כותב מסיבות טובות. לא כי אני נהנה מזה, ולא כדי לעורר השראה באחרים.

אני כותב רק ונטו כשאני לא מסוגל יותר להכיל את הכאב בצורה אחרת,

 

אבל אקח את זה כמחמאה

..מבולבלת מאדדדד
אני יודעת😕


תכתוב דברים אחרים גם. יש לך כשרון לזה.

חחחחח באמת שעוררת בי צחוקאדם לאדם
נדמה לי שאפילו אם ישנו כשרון מפוקפק, לצערי קוללתי והוא מצומצם רק לתחום הזה 
מה יום השואה עושה לכם?כְּקֶדֶם
מרגיש כאילו הכל רעוע עכשיוהפי
אני מתחילת היום מרגיש בדאון ממשכְּקֶדֶם
אבל בקטע יוצא דופן, ורק לקראת ערב הבנתי שיום השואה.. אולי זו הסיבה
מרגיש כאילו זה לא באמתהפי
נכוןכְּקֶדֶם
כי זה לא שאנחנו עכשיו בתקופה טובה. אז אנחנו לא מרגישים פער בין זמן טוב למוד של יום השואה. רבנים אומרים לא להשוות את השביעי לשואה, אבל לא סתם עם ישראל משווים. יש בזה משו. 
יש בזה כאב אנושיאדם לאדם

שמעורר אסוציאציות.

כלום מעבר לזה, חבר.


לא הבנת מה רבנים אומרים במילים אחרות - צא מהכאב הפרטי שלך. מאוד מתכתב לי עם ההודעה הראשונה שלך, "אני בדאון כל היום, אולי זאת הסיבה". לכן לא הפנמת את הנקודה.


לא נעים להגיד את זה ככה, אבל העניין זה לא אתה פה, חבר. או הדאון או הכאב שלך. העניין הוא חשיבה "כללית". ובחשיבה "כללית" בכלל לא צריך להגיד לא להשוות בין הדברים, כי כל כך ברור וברי לאין ערוך שאין דמיון.


תתנער קצת מהרגש, ותכניס שכל לדברים. יעזור לך.

בהצלחה 

איזה קל לשפוט מהר בן אדםכְּקֶדֶם
מבלי לדעת מה הוא חווה ולמה
זאת התגובה הכי נכונה שיכולת לשמועאדם לאדם

על הדברים שכתבת. אבל אנחנו שונים במהותנו, לכן אתה לא מבין אותי. ברור שאתה נותן מקום רב מדי לרגש האישי שלך, וההשתקפות באה לידי ביטוי גם בתגובה הזאת, בה אתה נפגע ששפטתי אותך ולא הייתי רחום לחוויותיך ולכאבך האישי.

אני לא מזלזל בכאב, להפך אני מוקיר אותו, דווקא לכן חשוב לי שתצא מעצמך קצת. לא בקטע שאתה מלא מעצמך, עסוק באגואיזם, וכו' וכו', אלא תתבטל מעט אל המציאות. זה נכון לכל אחד, כי כולנו יצורים קטנים ריגשיים שחיים בתוך עולמות משלנו.

ולא אתפלא אם התגובה שעומדת לך על קצה הלשון היא בסגנון "והנה, אתה ממשיך לעשות את זה"

אתה לא מכיר אותיכְּקֶדֶם

ומיהרת להסיק את כוונת המשורר בעוד שהמשורר בכלל התכוון למשהו אחר לגמרי.

ולמה שאפגע ממישהו שאני לא מכיר? זה פשוט היה מעצבן וזהו .

אני לא צריך להכיר אותך כדי להגיב. זה הרעיון פהאדם לאדם

אח.

 


 

בכל מקרה אל תיתן לאנשים כמוני לעצור אותך מלשורר.


 

ולהיפגע, להתעצבן, אין הכי נמי. התעוררה תגובה ריגשית מהירה מדי בשביל מילים שנזרקו מבן אדם שבכלל לא מכיר אותך ועוד מעז להסיק מסקנות על כוונת המשורר.

דרך אגב חיכיתי לתגובתך במופע הכתיבה האובדני שליאדם לאדם
עוד לא מאוחר, אם גם אתה סבור כלפי עצמך שאינך שופט מהר ובקלות בני אדם מבלי וכו' וכו'
עצוב מתמיד.נעמי28

פעם ראשונה שאין צורך בדמיון.

כן...כְּקֶדֶם
עכשיו הדימיון רק תופס מקום של היקף מימדי החורבן שהיה בשואה. כי האכזריות כבר לצערנו קיבלה צורה היום.
איני מציין בכ"ז בניסןאחו

כשהייתי יותר צעיר הייתי מחובר מאוד לנושא הזה, מבחינה רגשית, אבל עכשיו זה מרגיש הרבה יותר רחוק משום־מה.

זיכרון השואה טמון בהרבה שאלות קשות, גם אמוניות, גם ביחס לטבע האדם, ואני לא מרגיש שיש לי כרגע היכולת לחזור להתעמק בהן באותה רמה של immersiveness.

השנה מרגישאוי טאטע!

שאין כ"כ מקום בלב בשביל זה

יש מספיק דברים שקשה לתפוס שנמצאים 

האמת, כלום ושום דברshaulreznik

חטאנו, פשענו (לא לחינם הנאציזם צמח בגרמניה על יהודיה המתבוללים), קיבלנו על הראש ולא בדיוק התפכחנו.

 

ההבדל בין השואה לשואות הקודמות, חל מפגיעתו של עמלק בבני ישראל דרך אובדן הריבונות של ממלכות ישראל ויהודה וכלה בפוגרומים וברדיפות, הוא טכני בלבד. הומצאו גזים רעילים = יש תאי גזים המאפשרים המתה המונית. 

 

מן הסתם, השואה הבאה תהיה גרעינית, ודי ברור לי שהיא תהיה (ראו את פרשת "כי תבוא"). את יישומו של "בדרך אחד תצא אליו ובשבעה דרכים תנוס לפניו" ראינו ב-7 באוקטובר.

נכוןכְּקֶדֶם
ואז יתקיים בנו ההתחלה של ישעיה מג
מתישהו, לאו דווקא עכשיוshaulreznik

וזה מה שמדאיג. כל הסיפורים על חבלי משיח והגאולה הקרובה סופרו גם לפני 200 שנה.

יום השואה תשפ"ד גורם לי לכפירה. לא באלהים דווקא.די שרוט

באנושות. אני כופר באנושות. כופר בבני אדם. כופר במה שמלמדים ולימדו אותי.


בני אדם הם יצורים מושחתים בבסיסם.

בני אדם הם יצורים רשעים ומנוולים.

עד שלבני האדם הייתה הזדמנות פז להוביל את האנושות לגן עדן קולקטיבי אחרי מלחמת העולם השניה, מצאת בני אדם שנלחמו בהזדמנות להוביל את העולם לגן עדן. והיום בני אדם תומכים באלה שרוצים להפוך את העולם לעולם רצחני. אונס זאת פעולת התנגדות לגיטימית היום. מיליוני בני אדם תומכים באופן אקטיבי באונס ושריפת תינוקות. זה פרצופה האמיתי של האנושות.

אתה לא הראשון ולא האחרון שאומר את זה לאורך ההיסטוראדם לאדם

אפילו אלוהים בעצמו התנחם על בריאתו - לא כך?

 


 

הנה לך שני דברים משלימים: עצם זה שאתה חושב ככה ועצם זה שאין לכך שאתה חושב ככה שום משמעות אנושית היסטורית.


 

אנשים ימשיכו להיות מה שהם, כולל תכונתם כיצורים מתפתחים.


 

ההיסטוריה תמשיך להתעצב על פי כוחות חזקים עצומים בהרבה מכפירתך באנושות.


 

כי בכל זאת, גם אתה ידידי, רק אדם קטן, ולעניות דעתי אתה צריך למצוא בכך דווקא רוגע ונחמה.


 

כי אילו היית אלוהים, אולי מבול שני היה משחית את העולם. מבול שבאמות המידה שלנו היום, הוא טרגדיה גדולה יותר מכל שואה היסטורית.

אני גם חשבתי קצת ככה אבלכְּקֶדֶם

צריך לזכור שהממשלות וכל מי שמושך בחוטים איפה שצריך לא הם מי שמייצג את האנושות. הם הכי בולטים זה נכון, ולכן נוצר מצג שווא אבל זה רק כתם שחור על פני מפה לבנה. רוב האנשים הם טובים או נייטרלים. האנושות כן התקדמה המון מאז השואה.

אפילו באיראן המדינה שנשבעה למחוק אותנו מעל פני המפה הלבנה יש 80% אנשים שמתנגדים נחרצות למשטר שלהם ותומכים בישראל. אז קל וחומר מקומות אחרים. אבל כן, אלוהים בסופו של דבר ייצתרך להשתמש במסיר הכתמים. אבל לא ישתמש בכל הבקבוק

היו לי כמה דודים רבים שנרצחו. אבל זה דבר כלחסדי היםאחרונה

כך טראומתי בשבילי שאני מדחיק ועוד לא התחלתי לעבוד את זה, לכן אני לצערי אדיש לשואה מבחינה רגשית.

ברור שאני לומד מזה לקום נגד כל אויב שמסכן אפילו בחשש רחוק את עם ישראל.

תהיה שמעסיקה אותי מזה זמןתיון

האם לדעתכם (או יותר נכון לנסיונכם) אפשר בו זמנית גם להכיר ברגש של מישהו לגמרי וגם להרגיש בטוחים?

למשל להכיר לחלוטין בלגיטימיות של הכעס של מישהו עליכם וגם לחיות עם זה בשלום?


אם כן, איך?

אני חושב שכןסבכי החשתי
אני די עובד על זה, ומרגיש שאני מתקרב לזה, למרות שאני עדיין לא שם. השאלה הראשונה שעליך לשאול את עצמך היא מה כל כך מזעזע אותך כשאותו אדם ספציפי כועס עליך ומה עולה בך בדיוק.. פחד? אם כן ממה אתה מפחד? מערער את הביטחון העצמי? אם כן למה? וכן הלאה.. זה נועד להבין את המנגנון שלך, ולהסתכל על הסיטואציה מנקודת מבט קצת יותר אובייקטיבית. זה דורש הרבה כנות, פתיחות והכלה עצמית.. אבל בסופו של דבר זה המפתח לביטחון עצמי, וביטחון בכללי
וגם מוסיףסבכי החשתי

שאתה לא חייב תמיד להכיר בכעס של אדם, זה גם דבר שצריך להודות בו. כי להכיר ברגש של מישהו משמע להבין, ולא תמיד אתה מבין.. אז קודם עליך לבוא בראש פתוח ובאמת לנסות להבין. אם הבנת, תחליט אם מתאים לך או לא. אם לא הבנת, תחליט אם אתה סומך על האדם שמולך ונותן בו אמון, או לא.

התשובה אף פעם לא קבועה, אם יש לך ספק אל תגיד כן או לא אוטומטית, תחשוב על זה, אפילו תגיד לו שאתה צריך פסק זמן אם אתה צריך. תתייעץ עם אנשים בעלי נסיון, אבל תמיד תקשיב לבטן ואל תתן להם להחליט בשבילך.

אני אומר את כל זה כי יש לי הרגשה שראיתי בשאלה שלך הנחה שעלולה להפיל עליך אנשים רעילים שמחפשים הכלה שהם לא ראויים לה. וגם אם כן, לא תמיד אתה זה שיכול לקחת עליו את המשימה הזאת, יש דברים שהם פשוט גדולים עליך, וזה בסדר.

מקווה שעזרתי

חד משמעית כןהפי
חד משמעית כןאדם לאדם

איך? העולם מלא סתירות של לכאורה, ואף על פי זה קיים.

אל תחפש לך סתירות נוספות. תחיה בטבעיות, לפי הרגש והשכל שלך. אל תתחכם. לא יוביל אותך לשום מקום רק לכאב וחושך

זה דווקא עוזרultracrepidamאחרונה

ההבנה שהוא כועס בצדק היא חלק מההשלמה עם ההחלטה שלי מה לעשות עם זה.

אחרי שהחלטתי שהוא כועס בצדק, אני יכול להחליט האם אני: אשם וצריך להתנצל, אשם וצריך לכפר, לא אשם, צודק גם כן...

 

זה עוזר לנקות ולנפות את הרגשות

אירועי פופדוגמן

יכולים להגיד לי האם זה המקבילה למסיבות אצל חילונים ואם כן איפה יש דברים כאלו?

אשמח שתציינו את השמות של המקומות

חברים יקרים, מי מכיר נוסח תפילה לפני יציאה לקרב?בינייש פתוח

אחרי מעל לחודשיים של חזרה לשגרה בבית, קיבלתי שוב צו 8.

אני בשטחי כינוס ליד עיר ישראלית קרובה לגבול, ומידי פעם אנחנו נוסעים לפרוזדור נצרים על מנת לתת אוכל לחיילים בפלוגה. בעוד שאני נשאר שם ומעלה כשירות בטנקים. לפעמים אפילו נשאר שם כמה ימים.

האם אתם מכירים נוסח תפילה שעלי לומר בטרם נסיעה לפלוגה שפועלת בפרוזדור נצרים? האם יש לומר אותו בנוסף לתפילת הדרך? יש לציין שהמרחק בין שטח הכינוס למוקד פעילות הפלוגה עולה במעט על המרחק בין אשדוד ליבנה.

את המילים שלך, ואני מציע פה נוסח שלי ומוזמן להשתמשארץ השוקולד

 

יהי רצון מלפניך ה' א-לוקינו וא-לוקי אבותינו שתעזור לי להיות חלק מצבא שינצח את אויבינו ומבקשי רעתנו, שאני, חברי וכל חיילינו וכוחות הביטחון נינצל מכל אויב, אורב וכל פורענות ושנחזור בריאים ושלמים בנפש ובגוף, ושתיתן בלב מנהיגנו ומפקדינו שיפעלו נכון לטובת עמנו ותיתן בליבם עצה טובה.


 

כל הכבוד לך ולחבריך, מלא הערכה עצומה

תהלים קמד "לדוד ה' ברוך צורי"חסדי הים
יש נוסח שחיבר הרב גורן, נמצא בסידורים שמוציאההסטורי
הרבנות הצבאית
אם ערכת זה בטח היה משוכְּקֶדֶםאחרונה

שתיצלנה עינינו

איזה טוב ה'יעל מהדרום

לק"י


חג הפסח היה כיף, גם פגשנו את המשפחה, גם התנתקתי מהעבודה

ב"ה!

נשמע טוב ב"הכְּקֶדֶםאחרונה
אשרייך שאת מקווה תמיד
זה לא יפה לנעוץ מבטים ולא לבוא לומר שלוםכְּקֶדֶם

הסתובבי במרכזית

וכולכם הסתכלתם עליי 

אתה המסך של זמני האוטובוסים?נעמי28
נעעכְּקֶדֶם
אני הספסל בקומה למעלה שתמיד סגורה
היית במרכזית???מבולבלת מאדדדד
ולא אמרת...
אני אמרתי שלום;)סבכי החשתי
אבל סיימון אתה לא נחשבת אזכְּקֶדֶם
כי היית ניק בפרישה😝
כן ואיסבכי החשתי
כשאתה אומר את זה כך באמת הבאתי פה פרישה בלתי מוצהרת
לגמרי..אני הנני כאינני

בושה.

וגם אתה לא מעלה סיפורים בסטטוס..

ייבשתי אותך עם השירים חחחסבכי החשתי
סבכי! חזרת!!מבולבלת מאדדדד
האיש הנחמד ההוא החזיר אותיסבכי החשתי
ריימונד היקר
מעולהמבולבלת מאדדדד
תחזור גם לכתוב בפרוזה?🙏
לא מרגיש בזה צורך חחסבכי החשתיאחרונה
שיעור חובה לכל מי שעובר דברים...הרמוניה

חלמתי בשבוע האחרון שני חלומות מוזרים

אחד זה שהתחתנתי עם מישהו אחרי דייט אחד, והשני זה שהייתי עם בבית כנסת מוסאיוף עם קבוצה של בנות ובניהן חברה מהיסודי היו הרבה פרטים מוזרים בחלום... המסקנה: אני שומעת יותר מדי שיעורים של הרב מאיר אליהו. בדוק. אבל זה- באמת שיעור חובה! 

(*והוא דווקא לא במוסאיוף)

 

~~הרמוניה

@אילת השחר  באלי שתראי וגם סתם למסור ד"ש🤍

...אילת השחר

וואו, חיזק בכמה נקודות בדרך והאיר, תודה ששיתפת.

ולכי תדעי... אי אפשר לדעת איך תראה ישועת ה', ולפעמים ברכת כ''הרף עין'' מתקיימת כפשוטה במציאות. רגע אחד אין לך מושג מי זה, ברגע הבא ברור לך שזה הוא.

ומה עם כל שאר הזמן? הוא שם בעיקר לחזק את ההרגשה הראשונית 😅


ואיזה ד''ש מתוק בלב ומשמח.

אשמח שתבואי לספר בשלומך🤍

תודה לךאני:))))
וואי בדיוק קראתי שסגולה למי שמחכה לזיווגנמלה
לנקות את ביכנ''ס מוסאיוף! אולי זה הפתרון של שני החלומות יחד😅
אם זה עושה לך סיוטים. את לא חייבת לשמוע אותונפשי תערוג
חחח זה לא סיוטים, פשוט אם משהו העסיקהרמוניה

את המחשבות שלי הרבה במשך היום סביר שאני אחלום עליו, והכל מתערבב ביחד... 

אני ממש יכולה להסביר למה חלמתי כל פרט בחלום הזה😅

אולי המסקנה זה לא לקחת דברים יותר מדי ללב עד לרמה שהם מופיעים לי בחלום אבל יש תקופות כאלה... 

דווקא מגניב לקבל שיקוף חח

צריך להיזהר משהייה ממושכת בחדרי הבית החיצוניים,נוגע, לא נוגע

בפרט בדורנו. כי גם אם לפעמים זה נראה אחרת, בבסיס אנחנו דור של "הביאני המלך חדריו, נגילה ונשמחה בך". ואם לא ניכנס לחדרים הפנימיים לא נבין את מהות הבית וממילא לא נוכל להתחבר למלך (אפשר להשוות את זה לאדם שלא יודע מה זה בית מקדש, ומגיע להר הבית ומה שהוא רואה זה רק את העבודה בעזרה בחוץ עם בעלי החיים, ולא יודע על מה שיש ומה עושים בפנים).

אי אפשר לוותר על חלק המחשבה של הדורות האחרונים שעוזר להיכנס פנימה- מהר"ל, רמח"ל, גר"א, חסידות, ראי"ה, (מניטו).

ומתוך זה להתבונן במציאות ולהידבק בה' בדרך בה הוא בחר להתגלות. ובפשטות ובתמימות, כמו אצל דור הסבים שעלה ארצה.

בלי העומק, הנפש שוקעת בדמיונות שנובעים מהחדרים חיצוניים.


(הטעות היסודית היא הציפיה רק למשיח בן דוד כדי שיחזרו כל הדברים שאנחנו מחכים להם, במקום לנכוח במציאות באמת שאז ממילא מתעורר הרצון להתקדם מתוכה, ולהחזיר את הדברים במעשינו יחד עם ה').

מצטערת, לא הבנתי מה שכתבת...הרמוניה
כן, לא רציתי לכתוב במפורש. זה בהקשר לשיעוריםנוגע, לא נוגע
של הרב מאיר אליהו (בלי קשר ספציפי לשיעור שהעלית) ולמה שיכול להיגרם כתוצאה משמיעה של הרבה כאלה.
טוב... כמו בכל דבר צריך איזוןהרמוניה
כל אחד והסגנון שהוא מתחבר אליו..כְּקֶדֶם
נגיד גם לשמוע את מניטו יכול להיחשב קיצוני להרבה אנשים
לא מכירה...הרמוניה
לא אמרתי לא לשמוע, אמרתי שצריך איזוןנוגע, לא נוגעאחרונה
וזה לא עניין של קיצוני, זה עניין של די להישאר ברובד החיצוני של דברים.
הרב הוא המתנה של הדור מה' יתברךמתנות באדם
ואף פעם אין יותר מדי מהרב🙂
הרמוניה

רב עצום... אבל גם לא כל רב מתאים לכולם כל אחד ישמע מה שמחבר אותו להשי"ת.

איך את יודעת שזה לא היזדים??כְּקֶדֶם
ואכן תמיד מחזק לשמוע אותו.זכיתי להכיר מקרוב את הרב שלו
לצחוק על בעיות שיש לאחריםנטע321
חחחחחחח אהבתי תתגובהכְּקֶדֶםאחרונה
למה לבן הרשע יש קוצים/עגיל/ג'ינס?פתית שלג

הרשעים שאני מכיר נראים רחוק מזה מאוד.

ודווקא מכיר הרבה נשמות טובות עם הלבוש הנ"ל..

לא הייתי רוצה שהילדים שלי יחשבו שרשע נמדד לפי לבוש.

 

כי אתה קורא בהגדה חרדית?פשוט אני..
שם יש לו כיפה סרוגההסטורי
ראיתי בעיני
זה חרדי מתקדם יותר. החרדי האורגינל שםדי שרוט

בתמונות קוצים בשיער, עגיל באוזן, ג'ינס קרוע וחיוך קריקטורי שחושף שיניים חסרות פרופורציה

כְּקֶדֶם
גמאני ראיתי משו דומה
כי מי שאייר לא חושב איזה נזק הוא עושההפי

לפי התורה דווקא אדם נראה אותו דבר יש לו את הבחירה מה לעשות

כמו שעיר לעזאזל שנראה בדיוק אותו דבר 

בדיוק העפתי מהביתנעמי28

הגדה שמצוירים בה רק גברים.

אחרי שאחד הילדים שאל בתמימות בליל הסדר ״מה, לא היו בנות במצרים?״.


 

 

וואו, בצדק העפתארץ השוקולד
ניחוש שלי, אולי הסברא היאמבקש אמונה

שכמו שהתורה מזכירה מעשה רע, היא מזכירה אותו בלי להתייחס לחשבונות שהיו שם

ככה רוצים שקודם כל הילד לא יצא מהתלם לא משנה החשבונות שלו..

 

אבל לא מסכים עם זה כמובן, כי זה ספציפית מעביר מסר מוטעה לגבי מה זה רשע

איך היית מצייר ילד רשע?ברגוע
עם דגל אש"ף כפייה ונשקפתית שלג

חוץ מזה, ילד בכלל יכול להיות 'רשע'?

מן הסתם מדובר על בוגר..

כמו בן סורר ומורה.

הוא אמור להיות יהודי..ברגוע

הגיוני שבהגדה לילדים יציירו דווקא ילדים,

וגם בוגר רשע קשה לצייר

יהודי..פתית שלג

רשע לפי כל החומרות וההידורים,

וחוסך את הבעיה החינוכית

 

כנראה לא יבינו שמדובר ביהודיברגוע
זה כל הקטע של רשעפתית שלג

אם אתה מתעקש, אפשר להדביק לו פאות🤭

יש כאלה שקרובים לזה מאוד

לא הצלחתי להבין מה היית מצייר בתכלסמבקש אמונה

ילד יושב בליל הסדר..ואיך הוא נראה? או מה הוא עושה?

על טהיירת הקוידשפתית שלג

זה בן רשע! נעזרתי כמובן בבינה מלאכותית, ועריכה.. (לא רמה גבוהה חח)

חח קלוט את הגבה בצד😂פתית שלג
חחחחח התפלקה להמבקש אמונה

שמע אבל הוא חמוד, קשה להאמין שהוא רשע 😅

 

פעם שמעתי שהשאלה של הבן הרשע "מה העבודה הזאת לכם" הכוונה

"למה כל הטקס המעצבן הזה של סיפורים וקידוש וכו' לפני השולחן עורך?"

אם הייתי מצייר בן רשע, הייתי עושה אחד שיושב ומסתכל בזלזול על כל המסובים סביבו

יפהפתית שלג

דוקא אני מכיר סיפור עם מסר הפוך. שאחד הצדיקים התרעם על רבי ישראל מר'וזין על שיש לו מרכבה ופאר וכו' (הנהגתו היתה כלפי חוץ בלבד כידוע).

הרוז'ינער ענה שבהגדה של פסח יש בן רשע ששואל "מה העבודה הזאת לכם?". 

למה לעומתו אין בן צדיק, אלא בן חכם?

והתשובה היא שיש גם צדיקים שלא מבינים איזה 'עבודה' יש בענייני 'לכם'. אז לא מספיק להיות צדיק בשביל זה, אלא להיות גם חכם.. (מובא בעירין קדישין)

מעניין...מבקש אמונה

(הייתי שמח להסבר איך הצדיק קישר בין "לכם" של פסח ל"לכם" של חיצוניות)

 

טוב אבל בכל אופן אדם כשר שלא מבין לפחות לא מזלזל. לא חכם, אבל לא רשע

המאפיין של הרשע זה שהוא יוצא מנקודת הנחה שזה מיותר כל העבודה הזאת

חחחחחחחחכְּקֶדֶםאחרונה
בישביל הורים בנטורי קרתא דווקא מדובר במלאך
כלומר, כל אחד מתאר את מה שהוא סולד ממנוארץ השוקולד
אותו דבר על אותו צייר בהגדה
למהרועישםטוב

א. זה ברור לכל ילד שסינואר בחיים לא יסכים לשום עסקה שלא כוללת את הפסקת המלחמה

 

ב. למרות סעיף א', ביבי כבר מושך נראה לי כבר מעל חודשיים (!!!) את כיבוש רפיח, ותאורטית

גם יותר מחודשיים כי היו יכולים לעשות את זה במקביל לצפון עזה ולמרכז עזה. בהתחלה

אמרו שזה בגלל הרמדאן ועיד אל פיטר, ואז בגלל פסח אצלנו. עוד מעט יגידו שזה בגלל יום הזכרון

ויום העצמאות. ואז בגלל לג בעומר. ואז בגלל שבועות... אין לזה סוף.

 

ג. כל יום שעובר זה נזקים עצומים שבן אדם רגיל בכלל לא יכול לקלוט - הרוגים, פצועים, עשרות אלפים

שלא בבתים. נזקי גוף, נזקי נפש. מיליארדים על גבי מיליארדים של הפסדים. בעיות במדינות העולם ועוד.

 

ד. ביבי מתעסק בנתינת משימות לחיילים לאבטח הקמת נמל לעזתים!!!! פעם ראיתי כזה סרט כשהייתי ילד -

שאיזה גנרל צבאי כל כך הזדהה עם הזמן עם האוייב עד שבסופו של דבר עשה הכל לעזור לאויב והחיילים

הפשוטים לא הבינו למה שולחים אותם למשימות של עזרה לאויב. זה כל כך מופרך ומטומטם שיום אחד יסתכלו

אחורה (מי שלא עושה את זה בהווה) ופשוט לא יצליחו להבין איזה מין טמטום והרס עצמי היה לביבי ושותפיו.

 

ה. מי שטוען "חייבים לרצות את אמריקה" - שימו לב שזה *תמיד* הטקטיקה של ביבי עשרות שנים. פעם זה בגצ

מפריע, פעם זה מפלגות בשמאל שבקואליציה שמפריעות, פעם זה יועץ משפטי שמפריע, פעם זה לחצים בינלאומיים,

פעם זה איום מהאג שמפריע וכן הלאה. כל פעם הוא מוצא איזה משהו שבגללו כביכול אי אפשר לעשות את מה שצריך לעשות.

והאמת היא שהוא פשוט פחדן-על חסר אישים חסר אונים עם אפס תעוזה / אומץ / יצירתיות / תבונה / תחכום וכדומה אז

הוא נתלה באיזה משהו שכאילו בגלל זה הוא עושה את מה שצריך לעשות.

מנהיג מספיק חזק היה יכול למצוא (ממזמן) דרך לסיים כבר את המלחמה בדרום בלי להתעמת עם האמריקאים ועם

יכולת לשכנע אותם שהכל בסדר.

 

ו. ביבי מאריך ומאריך את המלחמה ולא אכפת לו מכל הנזקים כי הוא פשוט רועד מפחד מהיום שהמלחמה תגמר - יהיו

בחירות והוא מפחד שיעיפו אותו. שלא לדבר עם הועדת חקירה וכל הבלאגן שיהיה. זה באמת ככה. פעם הייתי תמים

וחשבתי שיש דברים מעל השיקול של האגו אצלו. אבל מסתבר שטבח נורא + מאות חיילים הרוגים + אלפי חיילים

פצועים + הפסדים של מאות מיליארדי שקלים + סיבוך ישראל מבחינה בינלאומית + עוד מיליון היבטים שונים של נזקים -

כל זה *בכלל לא שיקול משום סוג* לעומת הפחד של ביבי שיפסיד את ראשות הממשלה ושיסתבך בועדת חקירה. זה

נשמע מטורף ובלתי נתפס לאדם רגיל שאין לו כזה אגו בגודל כוכב לכת אבל באמת זה כך.

 

ז. בגלל כל הסעיפים הנ"ל, כולנו בצרות צרורות, שבויים בתוך הסרט של ביבי. כולנו בתוך כת עצומה וענקית

שביבי בראשו.

 

(למען הסר ספק, אני ימני לחלוטין. פשוט אין שום קשר בין ביבי לימין)

למה לא להעביר את כל הטינופים על ביביפשוט אני..

לפורום אקטואליה וחדשות?

עם הסעיף האחרון אני חייבת להסכיםחושבת בקופסא

השנאה האובססיבית לביבי היא כת של מטורפים.

לא צריך להיות ביביסט כדי להבין שאי אפשר לתלות את כל המשנה הפוליטית שלך בשנאה לאדם אחד. 

 

אתם מתנהגים כאילו הוא לבדו, מתוך כוונה זדונית שלא תבייש נבל מסרט דיסני, אחראי לכל בעיה שאי פעם קרתה בהסטוריה של המדינה, ומחוץ לה. החל מהמלחמה, עד למפתחות שנעלמו לך היום בבוקר.

איפה המפתחות? ביבי השדון הרשע גנב אותם בשקט מתחת לאף של כולם, כי הוא כזה שטני ונורא. 

 

הוא יביא לקץ הדמוקרטיה ולסוף כל הזמנים. הוא לא ימין בכלל, הוא שמאל קיצוני. הוא ״מחזק את ממשלת המשתמטים והמשיחיים״ (מה שזה לא יהיה) הוא היה יכול לסיים את המלחמה תוך שנייה ולהחזיר את כל החטופים ברגע אם רק היה רוצה בעזרת כוחות העל המדהימים שלו שהוא, תוך אנוכיות גמורה, משתמש בהם לרשע.

 

ברצינות, תרגיע.

שתה כוס מים.

כשתהיה לך ביקורת לגיטימית שהיא לא פשוט שנאת חינם אובססיבית, אולי, אולי נוכל לשמוע אותה.

אבל רק בפורום אקטואליה וחדשות. באמת אין מה להכניס את הטינופת הזאת לפורום הזה.

 

בבקשה להמשיך את הדיון באו"חנפשי תערוגאחרונה