מישהו אמר לי שיהיה מחר ומחרתיים, ואז אמרו לי שיהיה רק מחרתיים. מידע מדויק יותר?
מתי יש ברכת כהנים בכותל בחג?אני הנני כאינני
מידע רשמי - יום חמישיאחת מכאן
פסח 2024: זמני ברכת הכהנים - חג הפסח - האתר הרשמי של הכותל המערבי
זמני ברכת הכהנים פסח 2024
ברכת הכהנים בסימן 'וישם לך שלום' תתקיים ביום ה', י"ז ניסן תשפ"ד, ב' דחוה"מ פסח - 25/04/2024
י"ז ניסן התשפ"ד 25/04/2024
569,914 צפיות
חג הפסח
עקבו אחרינו בוואטסאפ
במעמד הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים
תפילת שחרית בשעה: 8:45
ברכת כהנים של שחרית בשעה: 9:30
תפילת מוסף בשעה: 10:15
ברכת כהנים של מוסף בשעה: 10:30
תפילה לחזרתם של החטופים, לשלום חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל בשעה 10:45
תודה..אני הנני כאינניאחרונה
אז מה נצטרך להתרגל לזההפי
שחטפו לנו תינוקות ונשים וגברים
ואנחנו לא מחזירים אותם?
איך אתם מרגישים ביטחון במדינה הזו
חודש ראשון .. בסדר קשה הלם
שני קשה ניתן למדינה לחשוב
חצי שנה ? קביל?
אנחנו עד כדי אפסים?
מדינת ישראל היא כמו ה'פשוט אני..
יש הבטחה שהיא תגן על עם ישראל ככלל,
אבל אין הבטחה כלפי כל יחיד ויחיד שהוא לא ייפגע.
גם האדם הכי חזק בעולם יכול למות בגלל וירוס קטן שעין לא יכולה לראות,
וגם המדינה הכי חזקה במזרח התיכון יכולה לחטוף מארגוני טרור חלשים.
במילים אחרות:
הנמכת ציפיות למשהו ריאלי היא שלב ראשון בתהליך ההחלמה הלאומי מהטבח.
אחרי שמבינים את כל זה, כל ההסתכלות נראית אחרת.
וכן, זה לא סותר את זה שהמדינה צריכה לעשות הרבה הרבה יותר בשביל להחזיר את החטופים.
התמונות של העזתים מבלים בים השבוע גרמו לי לבעבע מזעם.
אתה אומר שלא יכלו לעשות יותר כדי להחזיר אותם?חדשכאן
היו צריכים לגמור את כל מי שההשתף בחגיגותהפי
על לזרוק על ילדים דברים ולשמוח שמולך עומדת בחורה שנאסה
אין להם זכות קיום צריך למחוק אותם
ולא אכפת לי להתגייס לצבא ולעשות את זה בעצמי
מודה שהייתי תמימה לא הבנתי כמה הם אכזרים
לא כולם מספיק מאמינים בצדקת הדרךחדשכאן
החכמה האמיתית כיום היא לא להסתכל רק על העזתיםכְּקֶדֶם
בתור מחבלים. (מה שברור לעין כל שכולם שם כאלה משתפי פעולה למינהם)
הבעיה שגם כאן ממש מול הבית אנחנו גרים עם מחבלים. כן כן הקופאיות בסופר ואפילו חלק מהרופאים בסופו של יום לכולם מטרה אחת זהה עם דרכי פעולה שונות.
אין שלום איתם ולא יהיה. ולצערי נסבול עוד הרבה עד שכולנו נבין אתזה ואז נתאחד
זאת בדיחה, נכון?פשוט אני..
בהחלט לאחדשכאן
בעצם התכוונתי שלא יכלו להשתדל יותר
כתבתי 15 שורות. באיזו שורה הפסקת לקרוא?פשוט אני..
חח קראתי הכלחדשכאן
ובלי קשר, אני בהחלט מחבב אותך 😂
אם כך היית צריך לנסח את השאלה אחרת 😝פשוט אני..
מצד אחד, המדינה חייבת לעשות הרבה יותר בשביל לשחרר את החטופים.
מצד שני, גם לעשות הרבה יותר לא מבטיח שכולם ישובו בשלום, וגם אם המדינה תעשה בדיוק מה שצריך בכל נושא ונושא זה לא מבטיח שלא יהיו הרוגים וחטופים וזוועות.
מה שנקרא לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה. כלומר זה שלא תוכל אף פעם להגיע לתוצאה מושלמת, לא אומר שצריך לוותר מראש.
אני לא יודעת מה עושיםהפי
אני יודעת מה לא עושים ..
וכרגע עשו ממנו בדיחה ולא אחת מצחיקה
אני מעדיף שננצחארץ השוקולד
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך י"א בניסן תשפ"ד 13:17
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך י"א בניסן תשפ"ד 13:16
ושלא יהיה אינטרס לאויבים לחטוף שוב, על פני שחרור חטופים כעת ועידוד אויבים לעשות זאת שוב חס ושלום.
זה כואב נורא, אבל מבין האופציות הגרועות זו האופציה הגרועה פחות. ולכן לא מדובר באפסים, אלא בדילמה קשה מאוד שרוב הציבור בישראל חושב שזו האופציה הפחות גרועה. (רוב הציבור = כתשעים אחוז בסקרים של עשרות אלפי משיבים באבו עלי אקספרס ועמית סגל בטלגרם, הם מוטים טיפה ימינה מבחינת קהל אבל זה אולי יסתכם ב80% בסוף ולא 90 אבל כנראה קרוב יותר ל90.)
זה לדעתי רוח הדברים בפסיקות של חז"ל:
א. אין פודין את השבויים יותר מכדי דמיהם.
ב. לא דוחים נפש מפני נפש.
אישית, יש שלושה דברים שמדאיגים אותי לאורך זמן:
1. תפיסות מוסריות נחמדות מדי כלפי האויב, כמו חוף הים בעזה השבוע, השאלות כלפי היחס למחבלי הנוח'בה בכלא.
2. מגזר שלא אכפת לו ולא מוכן לתת כתף במלחמה וזה שהממשלה לא מתקנת את המעוות. יפה מאוד לדבר על רצון לנצח אויב, אבל כשרבע מהקואליציה לא מוכנה לשאת במחיר הניצחון (ויש מחיר לצערנו) יש פה בעיה מוסרית וציבורית עצומה. (זה לא רק עניין של הקואליציה, זה עניין ציבורי, הקואליציה פשוט ממחישה שקבלת ההחלטות מושפעת מהעיוות הזה)
אגב, זה לא חדש, כבר דבורה הנביאה בשירתה קיללה קבוצות שסירבו להשתתף במלחמה של עמנו מול האויבים, כי היא הבינה שעם הניצחון צריך לזכור מי סרב להיות חלק וקיללה אותם לדיראון עולם, גם אנחנו צריכים להפנים את הלקח והלוואי לפני הניצחון.
3. חשש שלא נבחר לנצח ונתעדף דברים בשל רגש. (זה רק חשש)
למה אתה מגביל אותנוהפי
וכל פעם חוזר על עסקה? מי דיבר על עסקה
אני מדברת על להחזיר בצורות יצירתיות
ולא לקבל את זה שהם שם .
אף אחד לא מקבל את זה שהם שם ומתעלםארץ השוקולד
התחושות מתקהות עם הזמןחדשכאן
נכוןהפי
מעולם לא הרגשתי ביטחון מהמדינה הזאתחציליםאחרונה
היום, לראשונה בחיי, הכנתי סעודת אִפְטַארפשוט אני..
רצה הגורל, והעוזרת היא מוסלמית אוזבקיסטנית. מוסלמית אדוקה.
מסתבר שאצל המוסלמים במולדתה, הדת נראית לגמרי אחרת מאיך שאנחנו מכירים את האסלאם (טוב, היהודים הבוכרים הגיעו משם ולכן הם דווקא מכירים היטב).
דת שבה מכבדים את כולם, דת שבה יש חילונים ודתיים שחיים ביחד באחווה (כולל בתוך אותן המשפחות), אין דבר כזה ג'יאהד או רצח על כבוד המשפחה או רצח בכלל.
אין אפילו ערך אחד משותף לתושבי אוזבקיסטן ולתושבי עזה. הם אפילו לא מאמינים באותו האל. האל של האוזבקים הוא טוב ורחום, ולא אל שרוצה לראות את חסידיו רוצחים אנשים חפים מפשע.
למעשה, רוב המוסלמים בעולם אינם ערבים. אז נכון שיש גם הרבה מוסלמים לא ערבים שהם רשעים גמורים (אהמממ פרס), אבל באופן כללי יש הבדל גדול בין האיסלם הערבי לבין האיסלם של עמים אחרים.
אז מיד בצאת השבת ולפני ההליכה לבית הכנסת, עמדתי מול הגריל והכנתי למטפלת המסורה קבבים, נקניקיות מרכז, פרגיות, וביחד עם חלה וחומוס - הגשתי לה את סעודת האפטאר הראשונה בחיים שלי.
הלוואי שזה היה יותר נורמלי. הלוואי שהיינו בעולם שבו יהודי שמכין סעודת סוף צום למוסלמי זה דבר נורמלי, והמוסלמי יכבד ויעריך את הדת של שכניו ולא יעלה בדעתו לפגוע בהם.
אולי זה עוד יקרה. לא בדור שלנו, אבל יקרה. הרי לאורך ההיסטוריה הנוצרים היו הרבה יותר גרועים מהמוסלמים, והנה היום חסדי ה' גם הנוצרים הכי אדוקים לא מעלים בדעתם לרצוח עמים שלמים באשמת כפירה. כמו שזה היה נראה מופרך למי שחי באירופה לפני 500 שנה, כך גם לנו נראה מופרך שהאיסלאם ישנה פניו.
הלוואי שזה עוד יקרה.
פורים שמח!
משהו התחדש לי לאחרונה וסותר את טענתךבינייש פתוח
הגרמנים עשו ג'נוסייד 35 שנה לפני השואה
רצח העם של ההררו והנאמה – ויקיפדיה
ואגב זה גם סותר את הטענה שהם למדו מהטורקים ממה שביצעו לארמנים, הרי הגרמנים עצמם הקדימו אותם באותם המעשים.
האמריקאים מטילים סנקציות על הגדוד החרדי נצח יהודה.איתן גיל
באין נצח יהודה יתגייסו החרדים מן הסתם לקומנדו של גלי צהל ולעיתון במחנה.
אכן נצחון ענק לגפני ולגולדקנופ שמלאכתם נעשית בידי אחרים.
לא הבנתי חחח משהו פה מוזר מאד!!!רועישםטוב
אם ישראל לעולם (או לפחות הרבה שנים קדימה) לא תודה שתקפה, ואיראן לעולם (או לפחות הרבה שנים קדימה)
לא תגיד מה הותקף, אז זה אומר בעצם שגם אנחנו (האזרחים הפשוטים) לעולם לא נדע מה בעצם הותקף?
כל היום מדברים בערוצי החדשות בארץ ובעולם על התקיפה, אבל ההיפופוטם / דינוזאור ענק שבחדר הוא
שאף אחד בכלל לא יודע מה הותקף ולכן כל המלל בעצם חסר את עצם העניין - מה הותקף ומה היה הנזק
ובלי לדעת את זה אז אי אפשר באמת להבין האם התגובה הישראלית הייתה טובה / לא טובה או מספיקה / לא מספיקה וכו'.
מדינת ישראל עושה הרבה דברים שלעולם לא נשמע עליהםלכאורהאחרונה
כדי לשמור על בטחון המדינה
למה זה כל כך מוזר?
אני מקשיב לתכנית משודרת- שאלות ותשובות בהלכות שבתאיתן גיל
כמעט לכל שאלה, התשובה היא- לאשכנזים אסור, ולספרדים מותר.
או להיפך.
לא שלא ידעתי, ועדיין מעניין.
אולי כמו הכיתוב ״לאוכלי קטניות״, ואז בעיון מדוקדקאחת מכאן
במרכיבים, אין באמת קטניות.
וגם- אומרים שבגלל הקטניות, עדות המזרח מתחילים סליחות בר״ח אלול, ולא רק שבוע לפני ר״ה כמו האשכנזים.
מחכים למשיח שיעשה לנו סדר.איתן גיל
לדעתי, המשיח ישאיר את המנהגים הנפרדים של העדות 🙂אחת מכאן
אנחנו נצא להפגנות. <צ>איתן גילאחרונה
אכן, יש לזה כמה הסברים לדעתיארץ השוקולד
1. הייתה תופעה של פוסקים מסוימים להחמיר בדברים מתוך חוסר ידיעה כמו קלי בישול שהיו ראשונים שאמרו שהם לא יודעים מה כלול ולכן כללו כמעט הכל חוץ ממה שבגמרא מופיע שלא.
הדוגמא הזו הייתה בפוסקי אשכנז.
2. יש מחלוקות פוסקים שבמקרה הרב עובדיה הקל והמשנה ברורה החמיר, ומשום מה מקובל שזה פסיקה לאשכנזים וספרדים, למרות שהרב עובדיה לפעמים הקל בגלל פוסקי אשכנז.
3. יש טענות על פסיקות נגד לרחוב שהובילו להחמרות באשכנז, אני לא יודע כמה זה שכיח
ראיתי בגהה. מה דעתכם?בינייש פתוח
דעתי היאפשוט אני..
ואולי זה אובך?בינייש פתוחאחרונה
נכון בגדול אבל יש משהו יפה ונכון לדעתי שכתב יהודהארץ השוקולד
יפרח לא מזמן
מי מבין במיסיםיונתן12345
הציעו לי 2 עבודות אבטחה, באחת ארויח 6930 ובשניה 8800.
מישהו יכול להגיד לי כמה ירד לי במיסים על כל אחד?
אני פשוט מנסה להבין האם כדאי לי העבודה השניה (שהיא יותר קשה מהראשונה)
או שהמיסים על הסכום הזה כבר יורידו את זה בהרבה שכבר יהיה לי עדיף
העבודה הראשונה.
תודה רבה
קישור לחישוב פשוט ומיידיתדהר
- בהנחה שאתה רווק (משפיע על נקודות הזיכוי) ולא גר ביישוב מזכה הנחה במס הכנסה.
יש גם מחשבונים שמתחשבים בכל הגורמיםפשוט אני..
מחשבון שכר ברוטו נטו - מחשבון חילן לחישוב משכורת אונליין - חילן
יהודי יקרפשוט אני..אחרונה
א. תמיד, אבל תמיד, אם שכר הברוטו שלך יגדל, אז גם הנטו שלך יגדל. אין מצב כזה שבו גידול בשכר יגרום לזה שבסוף תראה פחות כסף בחשבון הבנק.
ב. המס המקסימלי בישראל הוא 50%. זה אומר שגם במצב ''הכי גרוע'' (שהוא למעשה המצב הכי טוב..) אתה עדיין מרוויח בנטו חצי מכל שקל נוסף בברוטו.
ג. החיים הם לא רק נטו. מתוך השכר מפרישים לך לקרן פנסיה, אולי גם לקרן השתלמות. זה עוד עשרות אחוזים שאתה מרוויח מכל שקל, והם פטורים ממס.
זה בעצם אומר בחישוב גס שאם המעסיק מוסיף לך עוד 1,000 לברוטו, ההפרשות שלך לפנסיה יגדלו בעוד 20%, ואם יש לך קרן השתלמות אז תוסיף עוד 10%. כן כן, פטורים ממס.
ד. ברמות השכר שאתה מדבר עליהן כמעט ואין מס הכנסה, וגם ביטוח לאומי לוקח סכומים זעומים.
ה. מנכלים שמרוויחים מיליונים בשנה, אף פעם לא יגידו ''לא'' לעוד תוספת במשכורת, למרות שחמישים אחוזים יגיעו למדינה.
וכשאני אומר ''לא יגידו לא'' אני עדין, הם כמובן עושים הכל בשביל להגדיל את שכרם, ותאמין לי שלא חסר להם דבר בחיים ולכן עוד 100 אלף ש''ח בשנה לא ישנו כלל את רמת החיים שלהם.
אז אתה, שמרוויח כל כך מעט, שכמעט כל תוספת במשכורת תגיע ישירות אליך ולא למדינה, שכל תוספת ולו הקטנה ביותר תשדרג משמעותית את רמת חייך, יכול לוותר על עלייה בשכר רק בגלל המיסים?
פנייה קדושה לרווקיםפשוט אני..
ידעתם שאתם משלמים סכומי כסף בכל חודש, ולא מקבלים דבר בתמורה?
ידעתם שבעזרת טופס פשוט תוכלו להגדיל את קרן הפנסיה שלכם?
אם לא, זה הזמן לדעת 
בקצרה:
כל עובד בישראל מחזיק בקרן פנסיה, אליה המעסיק (אם הוא שכיר) והוא מפקידים כסף בכל חודש.
את רוב הכסף חברת הפנסיה משקיעה באפיקים כאלה ואחרים עבורכם,
חלק מהכסף הולך לחברת הפנסיה עצמה והוא לא יחזור אליכם (דמי ניהול),
חלק מהכסף משמש כתשלום עבור ביטוח נכות,
וחלק מהכסף משמש כתשלום עבור ביטוח שארים.
מה זה אותו ביטוח שארים?
במקרה שהחוסך ימות לפני גיל פנסיה, ביטוח השארים דואג לאשתו של המבוטח* לכל ימי חייה, וכן לילדיו שעוד לא הגיעו 21, לקצבה חודשית.
האשה תקבל 60% מהשכר החודשי שלו לכל ימי חייה, והילדים יקבלו 40% מהשכר שלו (עד גיל 21).
ומה קורה אם החוסך נפטר כשאין לו אשה וילדים?
ובכן, מאוד פשוט:
כלום.
כספי הביטוח לא יגיעו לאף אדם בעולם, וחברת הפנסיה הרוויחה.
אם כך אתם בוודאי שואלים, למה שתשלמו על זה? למה שבכל חודש קרן הפנסיה שלכם תיקח כסף מתוך החיסכון שלכם, אם היא לא תתן לכם דבר בתמורה לתשלום הזה, אפילו במקרה של מוות ח"ו?
והתשובה היא: כי אתם פראיירים.
בקיצור,
תתקשרו לחברת הפנסיה ותבטלו את הביטוח הזה, הוא לא רלוונטי אליכם ולא ניתן לקבוע בו מוטבים אחרים שהם לא האשה והילדים (אי אפשר למשל לקבוע שההורים או החבר הכי טוב יקבלו את הקצבה, וזאת בשונה מביטוח חיים פרטי שבו אפשר לבחור את מי שרוצים).
שלוש נקודות חשובות:
*אם אחרי החתונה תרצו לחדש את הביטוח אבל אז מצבכם הבריאותי יהיה רע, חברת הביטוח יכולה לעשות בעיות. תמורת סכום סמלי חברת הביטוח לא תעשה לכם בעיות, צריך לבקש זאת במעמד הבקשה לבטל את הביטוח. אתם בעצם צריכים לשלם לחברת הביטוח כדי שהיא תבטל את תקופת האכשרה כאשר תתחתנו, כך שגם אם מצבכם הבריאותי יהיה לא טוב - היא תהיה חייבת לקבל אתכם לביטוח.
*אם ההורים שלכם תלויים בכם למחייתם כי הם נכים, אז אל תבטלו את הביטוח. במקרים מסוימים הביטוח משלם קצבה להורים של המבוטח, אבל כאמור זה רק אם ההורים נכים והבן שלהם היה זה שפרנס אותם בחייו.
*אני סתם אדם אנונימי מהאינטרנט, ככל הידוע לכם אני יכול להיות סוכן ביון איראני. אל תעשו שום דבר על סמך הדברים שאני כותב כאן, זו דעתי האישית בלבד והיא מסתמכת על הידע המאוד מאוד דל שלי. מוזמנים לקרוא בעצמכם ולהתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מקבלים החלטה.
*נכתב בלשון זכר אך כמובן תקף גם לבעל של המבטוחת וכו'.
שכוייח וכל טוב!
הערה חשובה ונכונהארץ השוקולד
נראה לי שצריך לחדש מדי שנתיים
👍אמרלדאחרונה
הגדה של פסח של הרבנית ימימה מתאימה לכל אישה?דג כחול
או דווקא לנשואות או אימהות או אימהות ותיקות? שוקל לקנות לאחותי ומתלבט אם רלוונטי..
את ההגדה אני מכירה חלקיתמתואמת
..נערךפיטר קראוץאחרונה
עוד ערבי שכל מיני כאן מתים עליוהסטורי
עד שמתים ממנו...
([@140613|די שרוט], ניסיתי להגיב בשרשור שלך הזה:
אני מת על התמונה הזאת! ככה העולם צריך להיות! - צעירים מעל עשרים אבל הוא נעול כי הוא עתיק)
אז הנה בדואי, לוחם בעבר בגדסר הבדואי, חבר אישי וחבר מפלגה של רמטכ"ל לשעבר, מתנדב במלחמה בפיקוד העורף וגם:
מרגל אירני...
ומה זה אומר?advfb
שכל מיני כאן, שפגשו איזה ערבי מחייךהסטורי
*בשרשור אליו קשרתי
בלי להתייחס לכל מיני שכאןadvfb
אפשר להשליך מאותו מרגל על כל הגדסר הבדואי? או על כל המשרתים הערבים? או על כל הערבים בכלל?
אניל אח שוב שכל הערבים הם צדיקים, אבל יש כאלו שכן, גם אם המרגל הזה לא.
אפשר להוכיח ממנו (ומאין ספור קודמים)הסטורי
נכון, אבל זה אומר משהו על כל שאר הערביםadvfb
העם הערבי, במלחמה איתנוהסטורי
לא נשמע משהו רציני מידי. העבירה לא הייתה ברף הגבוהדי שרוט
של הפלילי.
אלחנן טננבאום היהודי הורשע במשהו יותר חמור. אז האשכנזי הזה צריך ללכת לגרמניה?
מרדכי וענונו הורשע במשהו יותר חמור אפילו יותר, אז המרוקאי הזה צריך לחזור למרוקו?
עמי פופר הורשע במשהו עוד יותר חמור משניהם. אז?
מה הקשר בין הבחור לתמונה שלי ליעקוב אבו אלקיען?
אם תחפש מספיק טוב תמצא אנשים רעים. יהודים ובדואים. נכון שצריך לעבוד יותר קשה כדי למצוא בדואים טובים מאשר למצוא יהודים טובים אבל זה לא קשור לשרשור ההוא שלי.
הרבה יותר קשההסטורי
בגדול, יש מלחמה בין היהודים לערבים.
יש כמה יהודים בוגדים מאידיאולגיה מעוותת (כמו וועננו) או מהסתבכות פלילית-כלכלית (כמו טננבאום), לדעתי מקום המדינה היו פחות ממאה כאלו.
עמי פופר ממש לא קשור לעניין.
אתה כל כך התרגשת מתמונה של חייל ערבי, אז הראתי לך, שזה שהערבי חייל, לא אומר שאינו אויב.
עדן נתן זאדה גם היה חייל אז מה?די שרוט
לא התרגשתי מעצם היותו חייל ערבי.
התרגשתי מהתפילות של 2 אנשים, אחד מוסלמי ואחד יהודי שמתפללים יחד ונלחמים ביחד וככה אני רוצה שהעולם יראה.
אז הבאת דוגמא לבדואי ישראלי שעבר עבירה פלילית ברף הנמוך. אוקיי. כנגדו יש לך את יוסף חדאד, מוחמד זועבי, אנט חסכיה והבנים שלה, האב גבריאל נדאל ועוד הרבה כאלה.
רוצה דוגמא ליהודים בוגדים? קח.
יאללה, כל החרדים למזבלה.
והנה עוד חרדים בוגדיםדי שרוט
והנה עוד בוגדים ככה בשביל הפאן. כדי למצואדי שרוט
לא יודע מה אתה עושה עניין מ'הרף הנמוך', הוא מרגלהסטורי
וכן, יש במערכת המשפט 'גזענות של צפיות נמוכות', שתמיד אכשהו יתחשבו בזה שהערבי מסכן ונחמד ויקלו עליו.
כל מה שהתלהבת, זה מתמונה, אז אני מזכיר לך את עקרון 'התקיה'. למוסלמי מותר להציג מצג שווא של נחמדות בפנים וברגע שנח לו - מצווה עליו לתקוע לכופרים סכין בגב.
אני אוהב שמצטטים את ד"ר מוטי קידר עם "התקיה"די שרוט
אני לא מצטט את ד"ר קידרהסטורי
את אותם דברים בהדגשים אלו או אחרים, יגיד לך כל חוקר איסלם ישר, כזה שלא נכנע לפוליטליקלי קורקט.
קרא את עיקרון התקיה.די שרוט
אין קשר בין מה שהסברת לבין עיקרון התקיה. לא יודע כן פוליטיקלי קורקט לא פוליטיקלי קורקט. לקחת מושג ועשית ממנו מיקס מש בבחינת "איש באמונתו יחיה" בשביל לנסות להצדיק שנאת ערבים ציונים.
אגב, גם לדרוזים יש עיקרון דומה.
לא נבהל בויקיפדיההסטורי
כשערפאת (על אף היותו חילוני, כל חילוני הוא חילוני של הדת שלו...) דיבר על הסכמי אוסלו כהסכמי קורייאש, שומעיו ידעו בדיוק על מה הוא מדבר וזה בדיוק מה שהוא עשה שש שנים אח"כ. רק הפתאים במערב, קנו את ההסבר שהוא התכוון לג'יהאד של שלום...
אם כבר אני מאוד ממליץ על הפרודקאסט שלהסטורי
ד"ר מיכאל בן ארי 'המסע אל האיסלם', יצא עכשיו גם בספר, את הספר עוד לא ראיתי. ההיסטוריה של המוסלמים, מלאה מההתנהלות של הכזב והכניעה לאויבים למראית עין.
(אה שכחתי, הוא גזען, אפילו חקרו אתו על אמירות גזעניות כמו האמירה הגזענית ש"ביום שתושבי עזה יוכלו, הם יעשו טבח בבארי".
כן, זה נמצא בתמלול החקירה. כנראה גם המציאות גזענית. כתב אישום לא הוגש עד היום, שנים אחרי שפסלו אותן מהזכות הדמוקרטית להבחר).
אז עכשיו עברת לנושא אחר? התקיהדי שרוט
כבר לא אוחזת מים כפי שגרמו לך לחשוב אז עברת למשהו אחר? את עראפת הבאת כדוגמא? עראפת היה טרוריסט שלהזכירך, הרב עובדיה תמך בהסכמי אוסלו בזמנו ותמך בהידברות עם עראפת עצמו בסוף שנות ה 90.
הבחור בתמונה שלי הוא לא עראפת ולא ג'יהאדיסט. עראפת היה מנהיג טרוריסט ומצד שני יש גם ערבים מוסלמים ציוניים שמתנגדים לעראפת/אבו מאזן. נכון, אין עדיין יותר מידי כאלה, אבל יש. לא תקיה ולא נעליים.
גם היטלר חתם על הסכמים ועבד על כל העולם והיום גרמניה היא אחת מבנות הברית הכי חשובות שלנו. גרמניה של אז היא לא גרמניה של היום כמו הערבים של אז הם לא כמו הערבים הציוניים היום.
אתה מנסה לייצר לעצמך אויבים בכל מחיר גם כשאתה טועה. זאת לא גישה יעילה.
לא עברתי לשום מקוםהסטורי
טובדי שרוט
רומנטיקה שמאלניתכְּקֶדֶם
תקשיב חמודבינייש פתוח
כשמחבלים מעזה פרצו לבסיס אוגדת עזה והתחפרו שם, קצין ערבי מוסלמי פשט את המדים ועלה על אזרחי כדי לסמן להם שהוא חלק מהם. קרא להם בערבית לחבור אליו. הוביל אותם בבטחה לחמל של הבסיס.
ואז הגיע הטוויסט שיהרוס לך הכל.זה היה מלכודת והוא ירה לכל המחבלים בראש מטווח 0.
לא תצליח לשכנע אותנו שכל הערבים מחבלים. אם יש ארגוני טרור ברור שיהיו גם מרגלים וזה לא מפתיע. אבל יש לא מעט בקרב אלה החיים בארץ ולא קיבלו חינוך מהרשות הפלסטינית או מדינה ערבית והם שונים מאוד בתפיסה שלהם את המלחמה בינינו. בכל מיני רמות עד לרמה של חיילים נאמנים בצה"ל.
כן, יש איזה עשרה כאלוהסטורי
הדיון הזה מיותר. פשוט תמשיך לחשוב ככה וזהובינייש פתוח
לא היית חייב להגיב, אנחנו יודעים שאתה מאלו שעדייןהסטורי
אני מעלה את זה בשביל אלו שמוכנים להביט למציאות בעיניים.
אתה מסתכל על הצד שנוח לך מהסיפורבינייש פתוח
יש ערבים שאיבדו את חייהם על מנת לחלץ פצועים מעוטף עזה או לתת להם טיפול רפואי.
אתה מימלא לא מחדש כלום לאף אחד וכל אחד יגיע למסקנות שהוא רואה לנכון
יש שלושה כאלוהסטורי
אגב עוד נקודה להבהרהבינייש פתוח
אתה טוען שאני תקוע ערב מתקפת הפתע, אז הייתי במילואים ב6 גדודים לאורך המלחמה, ואני בדרך לגדוד השביעי. מרוב שאני מחפש את הפלוגה שחסרה את התפקיד שלי, וכך לתת את החלק שלי באופן מלא.
אני מניח שאתה תמשיך לנתח אותי ולנטר את הגורם לכך שאני מעז לקרוא את המציאות אחרת ממך. כמו שאתה אוהב לעשות לעוד הרבה מחברי הפורום.
אבל אני רואה לנכון להדגים לכולם את השיקול דעת הפגום מאחורי הגישה העלובה שלך.
בדיוק כמו שטענתי במפורש שבהחלט צריך לצמצם אישורי עבודה לתושבי הרשות הפלסטינית, ואתה יצאת נגד הרצון שלי להגדיל את כמות האישורים, שקיים רק בראש שלך.
(כמו התפיסה שלי שקיימת בדמיון שלך בלבד על כך שעוני הוא המקור היחיד לטרור, גם כשכתבתי במופרש שזה לא נכון, ואני בסך הכל סומך על המודיעין של השב"כ)
חזרת להשמצות האישיות הרגילות. טוב, נו...הסטורי
חזרתי לאותם התגובות לאותם השמצות קבועות שלךבינייש פתוח
שבגינם אפילו תייגת את די שרוט.
אפשר להבין למה אני לא זכיתי לכבוד?
הבנת הנקרא...הסטורי
תייגתי אותו, כי התייחסתי לשרשור שלו, שכבר אי אפשר להגיב לו.
למה אתה מרגיש מופלא לרעה?
ומה איתיבינייש פתוחאחרונה
כתבתי פוסט על איך ההעסקה של תושבי הרשות הפלסטינית נעצרה לגמרי ואפילו פתחתי דיון על זה.
למה לא התייחסת לזה?
איך אני מעז לפתוח דיון על כזה דבר?
עוד מעט אני גם אפתח פה דוכן פלאפל...
כלב עם פרצוף ממורמראדם לאדם
כותב פה פוסט מחשבות, סלחו לי
שיהיה לנו שבוע טוב.
רק לאחרונה נחשפתי לשיר הנפלא הזה של אברהם טל, ובמוצאי השבת הזאת, שמעתי אותו בלופים, ונשארתי עם הוויבים הטובים.
יאללה, שילכו כל האנרגיות השליליות!
אז אמרתי, אשב לי ואדבר לעצמי דרך פוסט חסר משמעות שלאף אחד לא אכפת ממנו בערוץ 7.
אחלה עם השירים היפים באוזניות הטובות קצת יותר מידיי שרכשתי לאחרונה, ואני אקרא לרשימה הזאת -
*בין הזמנים האחרון*.
ואתחיל...
בין הזמנים האחרון. מבחינתי. אז נכון שדיי קצת כל בין הזמנים שעבר עליי היה קצת "בין הזמנים האחרון" בשבילי, הפעם זה יותר. סוג של חותם החתימות. סוף. זמן של סוף...
והפעם, אפילו לא של החלטות מכריעות וצמתים גורליים. הפעם, אין שום לחץ, פחד או חרדה. יש ציפייה.
כזאת שממלאת את כל הגוף אדרנלין. וזה אמת ידידיי הקוראים, אני רועד על המקלדת. רועדדדד. הלב מאיץ, העיניים נפערות, ועומדת לי צרחה אילמת בגרון.
ציפייה למה?
נו על מה אני מדבר? ציפייה ל *סוף.*
נו, על מה אתה מדבר?.? חופר. - רק על מה שלא יוצא לי מהראש: סוף. ואין סוף.
אני כמהה לו בכל כולי.
אני לא מעוניין בהתחלות חדשות, והרפתקאות מרגשות. מיציתי. הבנתי תקטע של הגיל המקסים הזה וכל התקופה המפגרת הזאת,
אפשר לסיים את הפרק, לחתוך את הסצינה,
לכבות את האורות.
אני סיימתי לקחת אחריות. שהעולם השרוט הזה יעשה איתי מה שהוא רוצה, שהגוף הדוחה הזה יעשה מה שבראש המלוכלך שלו, שהנשמה הטהורה הזאת תפרע את כל חובותיה וזכויותיה בייסורי גיהנום וכל מעין עולם הבא,
זה הזמן להוריד את השאלטר,
לתת לכליון, לעובש, לריקבון, למחלות, לשקצים ולרמשים ולכל עוף השמיים,
לסיים את הנובלה של חיי, שבשבילי היא כל קיום של כל מציאות, ולכלות את הנבילה הנסרחת שליבטיל ולהווי כעפרא דארעא. (שתתבטל ותהיה כעפר הארץ).
דרמטי משהו?
אולי קצת, אפשר לרחם למי שזה עוזר לעכל אבדון.
גילו - "גילו" - לי סוד השבת:
הייתי אמור לחתום כרטיס על החיים האלו כבר מזמן.
ה"חיים האלו" היו נתונים ליותר מידיי הימורים מסוכנים וסיכויים מאכזבים של פוטנציאל אבוד.
מזמן נגזר עליי להיות רק טראגדיה בסיפור של אנשים אחרים.
האדם התפתח והתפכח אבל עדיין לא תוכנת לסבול כל מחיר.
ברוך ה'.
לא אני שתלתי בראש היותר מידיי צעיר שלי מחשבות אובדניות, הם היו קיימות שם כאופציה מאז ומתמיד.
לא כאב שאני סוחב איתי, לא מעמסה שמעיקה על קיומי, ולא שום הסברים לשום כישלון שנלווה לחיי.
ההפך הוא הנכון.
מיצרים בשבילי זה העולם הזה. היציאה מעבדות לחירות ומשעבוד לגאולה, בשבילי היא אותה יציאה של נשמתי במכות קשות על גזרי ים סוף מגופי שאינו אלא ערוות הארץ.
כל שנייה בחוויה הסיוטית שנצטיירה לשירת הברבור הזאת, היא כבר פרעון על אין סוף גיהנום בכף הקלע, ועל מזמורי ארץ חמדה בגאולה שלימה למעלה למעלה בבניין המקדש ובעבודת הקודש לפני ולפנים בכל תיקון, בכל שמץ רושם, מכל צד שיהא.
כל שנייה נוספת כבר סיפרה, אמרה וגזרה, תם ונשלם השבח לאל, חסל כל סדרי פסח, אין עוד שנה הבאה, בארעא דישראל בני חורין, הודה של ירושלים הבנויה, ירושלים של מעלה וירושלים של מעלה, בישר שכבר תמו כל הקיצין, ועבר לו הנצח בשלום על ישראל.
והנה, חסרה תמה ופעקה לה כל משמעות מכל קיום שיהא.
אבל לא.
לא.
לא.
פשוט לא.
משהו דפוק קרה והתערב בחוסר הקיום התהומי שלי באותו רגע שהייתי לבד, בלילה, מאחורי חדר המדרגות בבניין הישן בו באתי לקבל שיעורים בקריאת התורה לקראת בר המצווה שלי. שפוף על המעקה המחליד והנמוך מידיי בשביל בניין על הר, צופה אל נוף פתוח, עיר האורות על מפרץ הים הגדול ורחב הידיים.
כבר פתרתי לעצמי את השאלה מה יקרה אם אעביר יותר מידיי ממשקל הגוף שלי אל הצד הלא הנכון. כבר התגברתי על הפחד, בכלל כבר מזמן הייתי מת, שעיר לעזאזל שנעשה "איברים איברים", התמונה נעמה וערבה לי.
אבל הייתה סטייה מהקו, חריגה מהתסריט, הפרעה בסטטיות של השיממון הניצחי.
הקיום חזר אליי. או: חזרתי להתקיים. או: לא חדלתי מעולם. מי ימלל כמה חסרת משמעות בשבילי היא הברירה.
נשלח שליח מלמעלה.
התלבש לו איזה חלק אלוקי מגילגולי המלאכים, לברוא מציאות אחרת בשביל אותו נער אובד.
מולי בחושך ניצב בחור, בטח גדול ממני רק בכמה שנים, בשקט אלמותי הוא צרח את חיי ברציחה נוראית של ה"עולם הזה", וסירב לתת לדטרמיניזם אי איזה פתחון פה להוות את ההשגחה העליונה בעודו נופח חיים לתוך אותו גולם בשר ודם שבטח קטן ממנו רק בכמה שנים.
בטח אתם תמהים איך נראה לי אותו מלאך האלוהים.
בקור החורף שפוגש באותו הקור של פחית שתייה זולה ומסרטנת, בניצנוצי אלפי אורות של נוף לילה עירוני הפוגשים באותו אור כחול קטן של מכשיר סלולרי, המתנסך על שיממון פנים וזיגוג עיניים. באותה חזות מחוספסת של הלך רע ברחובות הפוגשת צלם אנוש מכסה בקפוצון את גילוי ראשו.
היצירה הפרועה שמגלמת את חיי בחרה לכתוב לעצמה סוף אחר.
איכס.
בושה.
בבנאליות איומה ואכזרית היא עקרה את הסוף הרומנטי לטובת סוף משוחק בקוביות.
כאן עמדה ופסקה אותה בת קול מלגלות לי רזים. וכמה שכספה נפשי עוד, עד ומעבר למאחורי אותו פרגוד,
כאן זה עצר. חלף. נגמר.
מה שהושלך אליי, כמו עצם לכלב עם פרצוף ממורמר.
..אני:))))
קראתי הכלlee2345
והתלבטתי מאוד מה לומר... על איזה חלק להגיב... כי זה נושא מאוד טעון. האם מה שאגיד יכאיב או יועיל? ומי אני בכלל לומר משהו?
אבל אני רק אספר משהו שקרה לי בימים האחרונים. נסעתי לעיר מסוימת, אחרי שנים שלא הייתי בה. הלכתי ברחובות שהייתי רגילה ללכת בהם כל יום בדרך למקום בו הייתי למדתי, ויחד עם כל הריחות, הצבעים והצלילים של העיר הזו - הזכרונות צפו, יפים ורעים יחד. אבל זיכרון אחד פתאום הכה בי כשירדתי במדרגות ברחוב, וזה כמה שנאתי את החיים באותה תקופה ארוכה ומייסרת, וכמה קיוויתי שהם יסתיימו. ובמדרגות האלו כל בוקר מחדש הייתי מייחלת שגם אם לא יהיה לי אומץ, יבוא מחבל או רכב שאיבד בלמים ויעשה זאת במקומי.
והזיכרון הזה הפתיע אותי,
כי הוא היה רחוק.
ואני מאחלת גם לך שיום אחד גם אתה פתאום ממש תופתע להיזכר בהרגשה כזו מרוב שהיא תהיה רחוקה. כי אפילו כמה שרגשות כאלו הן חלק כל כך משמעותי בך עד כדי כך שקשה להפריד בינן לבינך עדיין הן לא אתה. ובכל זאת תוכל להשתחרר מהן יום אחד, הנה, זה קרה לעוד אנשים וזה יקרה גם לך. ויום יבוא ותתקשה לזכור איך הרגשת...
הכתיבה שלך מיוחדת ואנטליגנטית, תמשיך לכתוב, לדבר, לספר, ולשמוע, ולהרגיש,
ולקוות,
ולחיות
יש מי שאכפת לו
..אדם לאדם
תודה על הקריאה,
ועל האיחול המשמעותי.
אני שמח שהגבת ולא שקעת בלבטים שאת מתארת ברישא.
זה אחד הדברים הכי מעוררי השתאות שקראתיכְּקֶדֶם
אתה עולם שלם. וברור שזה רק הצצה קטנה מעבר לפרגוד לעולם שבך. אם תרצה תוכל לדבר בפרטי, מאחל לך המון טוב
..אדם לאדםאחרונה
תודה גם לך.
ואף אם אני חושב שהגזמת,
אני מקבל את זה כמחמאה

קבוצות להורדות ספריםhartkebhdxcrd
שמעתי מזמן שיש כל מיני קבוצות כאלה עם המוני ספרים להורדה, במיוחד בטלגרם.
מישהו יודע על אחת כזו? אשמח מאוד לעדכון כאן או בפרטי
תודה!
אתה מדבר על ספרים שהועלו על דעת הסופר/בעלי הזכויותהסטורי
כי אחרת זו פשוט גניבה.
(וגם אם אולי אפשר לטעון ממונית, שמה שכבר שם זה 'זוטו של ים', עצם זה שיש ביקוש, גורם לגנב הראשון לגנוב)
נו שויןhartkebhdxcrd
אם הייתי רוצה דעת תורה הייתי שואל בפורום בית המדרש, לא ככה?
אבל בעצם אתה מקיים פה מצוות תוכחה, אז שכוייח.
בכל מקרה אשמח עדיין למענה על שאלתי, מהיודעים
היה פעםמשהו מקורי ?
בעברית?אחו
יש תוכנה שמעניקה גישה לספרים רבים בחינםפשוט אני..אחרונה
עד כמה ההשקפות שלכם השתנו במהלך החיים?פתית שלג
אתם שמחים במסע שעברתם? ובמקום שאתם בו עכשיו?
או אהנפש חיה.
לא משתנות ממש אבל מקבלות גוונים
ברוך ה שמחה
זה בדיעבד מה שהייתי צריכה לחיים.
המוןאחו
וכמעט בכל תחום אפשרי
אם כי, בכמה שנים האחרונות, השינויים הם יותר הדרגתיים מאשר מקצה לקצה
אני שמח בהשקפות נכונות שקניתי, בעיקר כאלה שהיה מאמץ גדול לשנות, במיוחד בתחום הדתי־אמוני
יש גם נושאים פחות חשובים לטעמי שדעתי השתנתה בהם, ואין לי באמת נפק"מ בין לחשוב כך או לחשוב אחרת, אני פשוט מתאים את עצמי לעובדות שאני רואה
באשר למקום שבו אני עכשיו, אני מאמין שהקב"ה נותן לי בדיוק את הדעת והשכל והדעות שאני צריך כדי שתהיה לי אפשרות בחירה נכונה ומתאימה למדרגה שאני עכשיו
אי"ה אם אבחר להתעלות אז גם ההשקפות תתעלינה אני מתאר לעצמי אבל בכל עת מכלול הדעות שלי הן מה שאיתו צריך לעבוד כדי לתקן (וכאמור יכול להיות צריך לתקן בדיוק את אותן דעות)
..אני:))))
השתנו, לדעתי משמעותית,וכל הזמן יש שינויים כאלה ואחרים.
כן, שמחה מאוד!
מרגישה שלמה עם המקום שאני נמצאת בו ובו זמנית פתוחה לשינויים נוספים שמניחה שיהיו בהמשך.
וואו, שאלה יפהתות"ח!
לא הרבה בכלל. ואפילו שלא הייתי "מוסלל" לדעות האלו מצד המשפחה שלי, וגם לא מצד המקום שלמדתי בו. היו שינויים קטנים, אבל לא מהותיים. ברור, אני ממש ממש שמח במסע שעברתי, ואין לי אפשרות להודות למקום שלמדתי בו, פשוט בנה אותי ונתן לי דרך לחיים. כן, שמח במקום שאני בו עכשיו (א"כ ספיציפית עכשיו בתקופה האחרונה היה לי קצת משבר, אבל עדיין שמח במקום שלי, רק צריך לעשות בירור עוד עם עצמי לגבי כל מיני דברים).
הייתי אומר שאע"פ שלא השתניתי בהשקפה, בשביעית-שמינית שלי הייתי בחלק מהדברים קצת תקיף בדעותיי, ולאחר מכן למדתי להיות יותר מתון ולהבין שגם אם דעותיי הן כאלו, לא צריך להגיד אותן כל הזמן, וגם כשאומרים אותן, אפשר להציג אותן בצורה יפה יותר. אמנם השינוי הוא לא מהותי מבחינה אובייקטיבית, אבל זה עשה הרבה הבדל, ושינה הרבה התנהלויות עם המשפחה לטובה. וזה לא בצורה מטשטשת, דהיינו, עדיין דעותיי ברוב הדברים ברורות, אבל ההתנהלות היא התנהלות בדרך ארץ, בנועם, שגורמת לקידוש ה', ומנגד, כמו שיש לאחרים דעות, גם לי דעות, ויש לכבד אותן. בעיקר בעיקר למדתי לכבד את אבי, ולא לסתור את דבריו ולהציג כל הזמן את דעתי לעומתו, ורק כשהוא מבקש לדעת את דעתי או שאחרים שואלים אותי על דעתי, אני מגיב, וגם אז, לא בצורה של התנגשות ישירה. ואני חושב שזה גם בא לא ממקום שמכבה אותי, אלא ממקום שמכיר בלגיטימיות של דעתו של אבי, ובהבנה שדעה עוברת הרבה יותר טוב בצורה של נועם....זה לא רק חשבון אסטרטגי, אלא שינוי מהותי אמיתי, של הבנה עמוקה של חשיבות החיים והדרך ארץ.
..הרמוניה
לא באמת השתנו
רק טולטלו ואז חזרו למקומן
אני עדיין במהלך המסע אבל מקווה שבסופו אוכל להגיד שכן. משתדלת לשמוח גם בדרך
כדי שיהיה שינוי בעמדה צריך לפני שתהיה עמדה כלשהיadvfb
והעמדה היא מתגבשת תוך כדי בירור וחקירה
כך שהיו מחשבות שהתבססו אצלי יותר ונוצרו אצלי יש מאין.
לא זוכר ששיניתי עמדות מה הקצה אל הקצה, כי באופן כללי לא גדלתי על קצה מסויים. נראה לי שזה נכון להגיד כך.
עדיין יש לאן להתקדם ואולי בהמשך אגלה שטעיתי אז מי יודע..
חושב את מה שאני חושב עכשיו, מחר זה סיפור אחר.
אם אני חושב משהו, אז בין הוא משמח בין אם הוא מעציב זה מה שאני חושב. לא יודע לאיפה לפתח את זה.
מה בקטגוריית השקפות?אלפיניסטית
נראה לי הכוונה היא להשקפות עולםתות"ח!
מה הדעות שלך בנושאים המהותיים. לענ"ד זה קשור בעיקר לתפיסה אמונית-דתית, אבל זה נכון גם ביחס לחיים, לאופן של חיי משפחה, לאומות העולם ולתרבויות השונות, תפיסה מוסרית-ערכית, יחס למשמעותו של האדם וחיי החברה, היחס לציונות וכו'...
אמתפתית שלג
טלטול עמוקמשה
מצאתי את עצמי מתחיל את המסע עם הבנות/שאיפות/חלומות מסויימים וגיליתי לאט לאט שהעולם עבד אחרת לגמרי ממה שחשבתי.
אני נולדתי כחילוניכְּקֶדֶם
ואז נהייתי יותר מסורתי
ואז דתי
ואז חרדי
ואז דתי לאומי
ואז ברסלב
והיום אני איפשהו קצת מכל אלה
ואני לגמרי שמח במסע הזה שהשם בונה אותי
כתבתי פוסט בדיוק על זהבינייש פתוח
היו תקופות של חיפוש. אני חושב שאולי ההגדרהחסדי היםאחרונה
אצלי מאז ש'עמדתי על דעתי' שהדעות פחות משתנות, אלא יותר מתפתחות.
מה שמשתנה זה יותר הטקטיקה המעשית.
קטע שכתבתי לפני שנתיים (על הנקיונות), מקפיץ אותו..תות"ח!
לכבוד ערב פסח, קטע כתיבה שעלה לי בזמן הנקיונות..😊 - נוער וגיל ההתבגרות
וזה דבר תורה שכתבתי לשביעי של פסח:
דבר תורה לפני שביעי של פסח...
- נוער וגיל ההתבגרות
דברים עמוקים. תודה! בע"ה אקרא אותם בפניות הדעתנפש חיה.
בשמחה!תות"ח!
אכן....
מקפיץ....
תות"ח!
יפה מאוד!הרמוניה
תודה רבה!תות"ח!אחרונה
הגדה של פסח - קצת חסר פואנטה ):פיטר קראוץ
בס"ד.
ידוע שבשביל להיות רב צריך לתרץ את קושית הבית יוסף ולכתוב פירוש להגדה של פסח.. ואכן ב"ה יש המון הגדות נפלאות..
מבין כל ההגדות איזו מצאה חן בעיניכם באופן מיוחד?
(כמובן, אם בכל זאת מישהו/י יכול לנמק/להרחיב מה תפס אותו אשמח לשמוע..פשוט לרוב הנימוק הוא אין אדם למד תורה אלא במקום שליבו חפץ ולכן הנחתי שאין ככ מה לפרט).
לא "הגדה"אחו
של המהר"לתות"ח!
יש גם אגדה יפה של הרב קרליבך
יש עליו הרבה אגדותפשוט אני..
נפשי תערוג
שהוא היה מלחין טובפשוט אני..
סתם, זה כמובן עניין של טעם וריח, אבל אני לא מתחבר למנגינות שלו בתפילה פשוט כי הן... לא מתאימות למילים!
זה כאילו נכתבה מנגינה לקטע אחר בכלל, ואז החליטו לרצוח אותה ולהתעלל בגופה כדי שהיא תתאים למילים הנכונות.
מיייייייייייייזמור לדההההההההוִד, הבו ל-ה' בני אלים..
וזה עוד לפני שדיברתי על הרצח בדם קר של ההתאמה הנכונה של המילים (מלעיל במקום מלרע לחצי מהמילים)...
בתור נער מאוד מאוד אהבתי את המנגינות שלו, אבל מאז שהתבגרתי והפך לייקי נרגן אני מעדיף להתפלל כמו אבותינו ולא כמו היפים באמריקה
נדמה לי שבאמת בתפילה הלבישו כל מיני מנגינות שלומתואמת

לא שאלה של אשמה, אבל יש הקלטות של קבלת שבתהסטורי
טוב, אז לוקחת את דבריי בחזרה...מתואמת
תני דוגמא ללחן כזה שלא מתאים לדעתך למיליםבן מערבא
הכי פשוט - מזמור לדוד, המילים במלרעהסטורי
לא ירדתי לסוף דעתך. מודהבן מערבא
אז אני אוהב יותר את המנגינה הספרדיתהסטורי
לגבי שאלתך, אין מה להבין. המילה 'מזמור' והמילה 'לדוד', שתיהן במלרע. המנגינה של קרליבך, הופכת אותן למלעיל. (לא אומר שהוא אשם, אצל כל מי ששפת האם שלו היא יידיש, יש נטיה חריפה למלעיל, אבל זה לא נכון)
לא אני אמרתי שהלחנים לא מתאימים למילים...מתואמת
הוא במובנים מסוימים אליעזר בן יהודהבן מערבא
וכן. אני מאוד אוהב את המנגינות שלו.
אתה צודק שהוא הכניס חיות חסידיתהסטורי
לא אוהב את המונח ״חיות חסידית״
בן מערבא
וזה משהו הרבה יותר רחב מאשרבן מערבא
יצא לך להיות במניין חסידי?הסטורי
לא. אבל אני בעד לנסות לראות.בן מערבא
לך לקבלת שבת בקרלין, או במניין החסידי בכותלהסטורי
אוקיי. תודה על ההמלצהבן מערבא
יש הרבה הגדות יפות, אבל אם המטרה היא 'לאחוז' אתהסטורי
אם רוצים לאחוז את המהלך של עבודת ליל הסדר בכלל, מומלץ ללמוד את סימני הסדר מעולת ראי"ה (אפשר לדלג על האריכות ב'הא לחמא' ו'מה נשתנה', שאינם חלק מהמהלך של הסימנים). יש על זה ביאור של הרב מגנס בשם 'תורת העולה'.
אני אישית התחברתי להגדה עם פירוש 'חירות עולם'מעיין בטבע
אשמח לשמוע איפה משיגיםנפש חיה.
יש בדברי שיר, אולי גם אצל המחברמעיין בטבע
לא יודע להגיד..חתיך ונקמןאחרונה
שאלה למבינים - צילום באמצעות רחפןבן מערבא
החל מדקה 8:20 בסרטון. לא הבנתי כיצד מתבצע הצילום באמצעות הרחפן. הרי הוא נמצא כל הזמן בתנועה ומשנה מיקום, והידיים שלו עסוקות והוא לא יכול לשלוט ברחפן, אז איך הרחפן עוקב אחריו ומצלם אותו תוך כדי טיפוס ?
מעניין. תודה!בן מערבא
לדעתי בקטע הזה זה לא רחפןלכאורה
זאת מצלמה עם מקל סלפי, זה ממש נראה שהוא מחזיק מקל סלפי ביד, זה לא נראה כמו שלט של רחפן.
בנוסף אם זה היה רחפן אז הוא קרוב אליו בצורה מוגזמת, זה לא מתאים לרחפנים, והיה צריך לשמוע את הזמזום של הרחפן ברקע או לכל הפחות מנגינת רקע אחרת כמו שתמיד שמים בסרטונים של רחפנים, זה לא הגיוני ששומעים את הבחור בסרטון ככה מדבר בלי הפרעות.
הרבה פעמים במצלמות עם מקל סלפי יש טכנולוגיה ש"מעלימה" את המקל מהתמונה ולכן זה נראה לך כמו רחפן כי לא רואים את המקל.
אכן לא נראה שזה רחפןThe Lion
די נו, מה יש לכם ?בן מערבא
חחkaparalay
תסתכל ב9:24
ממש רואים שהוא מעביר את המוט מיד ליד
צ[ו]דקת!
בן מערבאאחרונה
סיפור נחמד....
וגם מסר בסוףתות"ח!
יש סיפור (אם מישהו מכיר את מקורו ויודע את הפרטים המלאים של הסיפור, אשמח שיכתוב) על ויכוח שהיה בין רבנים, האם אדם שנדר שלא יראה עוד את פניו של חבירו, האם הוא יכול להשתתף בהלווייה שלו ולראות אותו אחרי שמת, או שגם כשחבירו מת זה כלול בנדר. עד שאחד פשט את הספק, ע"י ראיה מן התורה. ה' אמר לעם ישראל (שבאותו דור): "...כי אשר ראיתם את מצרים היום, לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם : ה' ילחם לכם ואתם תחרישון", ולמרות ההבטחה הא-לוקית שעם ישראל לא יראה יותר את מצרים, כתוב: "וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים". מכאן מוכח שמותר לאותו אדם להשתתף בהלווייה של מי שנדר שלא יראה אותו.
נראה לי יש בעניין זה עוד רובד. כל עוד המצרים היו חיים, בעצם בלי מילים ה' אומר: המצרים חשובים, יש להם תפקיד, כיוון שהוא ממשיך לחיות אותם, אע"פ שהרג את הבכורות. בזמן רגיל, אין הוכחה כזאת, כיוון שה' לא מתערב במציאות באופן ניסי כ"כ להרוג כ"כ הרבה אנשים סתם כך. אבל במצרים ה' התערב, ועשה ניסים שלא כדרך הטבע. א"כ, אע"פ שהבכורות היו ייצוג של כל מצרים, בעצם אי ההריגה של שאר המצרים מראה שעדיין יש לשאר המצרים זכות קיום. דבר זה מפריע לישראל להשתחרר מהעבדות של מצרים, כיוון שהם אומרים: עדיין הם יכולים לחזור ולקחת אותנו לעבדים, במיוחד שלא עברו 400 שנה בעבדות מצרים. עם ישראל חושב שהכל זו תקוות שווא, והם עתידים לחזור למצרים, עם ישראל לא מרשה לעצמו לטפח תקוות, מחשש שהן יהרסו ויישברו. בפעם הראשונה שמשה הגיע למצרים עם ישראל טיפח תקווה, והיא נשברה מיד לאחר מכן, כשפרעה הכביד את העבודה. אפילו שהיו פה ניסים גדולים, עם ישראל אומר, אולי עדיין נחזור למצרים, וחלק מעונש הגלות הוא ללכת ולחזור (במיוחד שמשה אומר לפרעה שהם ילכו רק לזבוח, והציפייה הייתה שאם באמת הייתה גאולה, עם ישראל היה אמור לצאת ביד רמה, להכריז בפני פרעה שהם יוצאים ממצרים). והנה, החשש של עם ישראל התבטא בכך שצבא מצרים רודף אחרי בני ישראל והם תקועים, אין להם לאיפה לברוח. כאן עם ישראל חושב שהוא חוזר למצרים, והגאולה תגיע רק עוד 190 שנה. אמנם, נחשון בן עמינדב, שאחותו התחתנה עם אהרון, קופץ למים, מאמין בהבטחה הא-לוקית, ובזכותו הים נקבע. עם ישראל עובר בים, ורק אחרי שצבא מצרים מת והם רואים אותם מתים, רק אז עם ישראל מאמין שאכן הגאולה הגיעה, והם חוזרים לא"י, וזה לא רק גיחה קצרה למדבר.
הפירוש של הפסוק לפי הסיפור הוא כך: כמו בסרטים שהרוצח אומר לקרוב של מישהו שהוא עומד לרצוח אותו: אתה לא עומד לראות את הקרוב שלך יותר, כך ה' אומר לבני ישראל בלשון מליצית: אתם לא עומדים לראות את מצרים יותר (בחיים). מכאן רואים שלשון בני האדם (שהתורה דיברה בלשון בני-אדם) היא שגם אם הם אומרים על מישהו שלא יראו אותו בחיים, הם לא מתכוונים גם לאחר המיתה. הפסוק מקבל משמעות חדשה לפי זה, שה' מבטיח לישראל למרות החשש שהמצרים ימשיכו לחיות, וממילא זה מורה שיש להם עוד תפקיד, ועל כן יכול להיות שהתפקיד של שעבוד מצרים לא נגמר, ה' מבטיח לעם ישראל, לא תוסיפו לראותם עוד עד עולם. במשמעות זו שפירשנו, פרעה וחילו נקראים: "מצרים" כיוון שהם עיקר מצרים ותוקפם.
אשמח להערות/הארות....
הנה, מצאתי את המקור לסיפור:
https://www.machonso.org/hamaayan/?gilayon=40&id=1196
יפה מאד. תודה!נפש חיה.
תודה רבהתות"ח!אחרונה
בשמחה!
אתמול נפל לי האסימוןבן מערבא
אולי לא קיבלתי מטרנה כשהייתי קטן, הרי מטרנה: מי גאון של אמא ?



