אנו מנסים למצוא את הטוב בך.
עיוות התורה, וההיסטוריה, עדיין לא גורם לנו לשנוא אותך.
ויקרא י"ט י"ז- לֹא-תִשְׂנָא אֶת-אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ
לעניין הפסוק ממלאכי, הנביא מביא שם טענה של העם- הרי לעשיו יש את אותה זכות אבות של יעקב, אז למה הקב"ה בוחר ביעקב ולא בעשיו? הנביא אומר שבעקבות ההתנהגות של עשיו, הקב"ה שונא אותם.
האם מדבריך ניתן להבין שהרב פירון הוא עשיו?
לעניין ההיסטורי,
הריסת המקדש, מבחינת הרומאים, הייתה טעות. הם לא התכוונו להרוס את בית המקדש. תקרא ביוסף בן מתתיהו, מלחמת היהודים ברומאים, הוא מתאר שם את הישיבות שעושה טיטוס עם מפקדי צבאו, והם מחליטים לא להרוס את בית המקדש. זה לא אומר שהם צדיקים תמימים, אך זה היה מקובל בעולם הרומאי להשאיר מקדשים ולהפוך אותם להיות מקדשים אליליים. אז למה הוא נחרב בסופו של דבר [מבחינה היסטורית]? טעות של אחד החיילים הפשוטים.
זו אחת הסיבות שהרומאים מחליטים לבנות את ירושלים מחדש [כאיליה קפטולינה]. חורבן המקדש, אצל עובדי אלילים כמותם, משמעה פגיעה באל, והם לא רצו להסתכסך איתו, אז הם רוצים לפייסו. כמובן שאת היהודים הרעיון הזה זעזע, כי להקים את העיר מחדש כעיר רומאית לא בדיוק תואם את הציפיות שלהם,ולכן הם מחליטים לצאת למרד בר כוכבא.
לעניין טיבריוס יוליוס אלכסנדר, אם תפתח ביוסף בן מתתיהו, מלחמת היהודים ברומאים, הוא מתאר את תקופת נציבתו כשלווה, שבה לא נגע ביושבי הארץ לרעה ונהגו את העם בשלום ובמנוחה.
היהדות, לפי ראות עיניי וכפי מה שלמדתי,
אומרת לנו למצוא את הטוב. לא לחפש את הרע.
אתה רוצה להאריך ימים?
תראה טוב.
מִי-הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב: נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה: סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה-טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ
העצה שנותן לנו דוד היא להתרחק מהרע. לא לתת לרע מקום, ולהאדיר את הטוב.
זה מופיע גם בתורות של ר' נחמן, כמו בתורה רפ"ב. להעצים את הנקודות הטובות באנשים.
אין לנו עניין לחפש רע.
אנו דורשי טוב.
מבקשים טוב.
נשמח לראותך בין שורותינו.