שרשור חדש
הא קשיאהאש שלי
וידבר ה' אל משה לאמר וגו'
מהו עניין דיבור אצל אמירה?
וכן כמו שמצינו(שם,שם)שאמר הרה"ג בעל העין
טובה שדבר זה מצוי בכל התורה כולה
והוא כמו שפירש הנ"ל שעניינו הגד וקשה שמא
הגד אין אמירה לאו?
ונתקשתי מאוד וצ"ע

ובהלט ראוי כאן עיון רבחוני המעגל פינות

כפי שכתב המדבר ממזיק [וי"א ממזריק]

על המגיד משטותא שאין דבריו שייכן לאמריו 

ועוד יש לומר שכיוון שמגיד היה משטותא אין דבריו שייכין מכל מקום

 

 

 

 

 

 

אך בעלי המוסר דרשו מי שאין לו יראס שומיים אין דבריו נשמעין

ומסורת בידינו על שלא הייתה פרוטה מצויה בכיסו

 

 

אך יש בידינו נחמה פורתא לומר שאין הכרעה ברורה אמאי אין אמרי המגיד משתייכן

ויש לעיין להבנת ולהלבנת דברי הגאון הצדיק המדבר ממזיק ודו"ק

 

 

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

ה' דיבר למשה שיאמר לישראלנחמיה17אחרונה

ואמירה היא לשון רכה- ועל פסוק אין לבנות מליצות ע"כ אחתום דבריי שירבו קושיות שאפשר להליץ עליהם במילי דבדיחותא...

"דין אמת לאמיתו"אנו_נימי (G+)

ידוע הדבר כי הקב"ה דן דין אמת לאמיתו. ולא מקובלני מרבותי ריבוי מהמילים דין אמת לאמיתו. 'דין לאמיתו' או 'דין אמת' מיבעי ליה למימר!!

 

אנא הושיעה נא!@!

דין. אמת דלפי האמת....נפש חיה.
תראה מהמם מה מצאתי!!!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך כ' באלול תשע"ו 17:04

http://www.yk8.org.il/rec/458-%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%93%D7%9F-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95

 

 

הזהרה: מכיל תכנים רציניים

גם לי יש תשובה רצינית..אנו_נימי (G+)

אמת ר"ת א'מונה מ'צוות ת'ורה.הקב"ה דן אותנו כל אחד כפי כוחו בכול עניין ודבר באמונה בקיום המצוות(הידור בהן התבטלו ודרך העשיה אם בשמחה וכו') וכמובן על התורה,מה אדם התעמק ,כמה ביטל ח"ו וכו'

וואוו! מאיפה זה?נפש חיה.


תוס' ב"ב ח' ע"ב......נחמיה17

 גמ':"(דניאל יב ג) "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע וגו'"- זה דיין שדן דין אמת לאמתו ...". ואומר תוס' שם- "אמת לאפוקי דין מרומה אע"ג שהעדים מעידין אותו [אין מחתכים אותו] כיון שיודעים שמשקרים כדדרשינן (בסנהדרין דף ז.) [צ"ל בשבועות ל:] לאמתו שלא יטו את הדין." (ובע"ה ארחיב בזה בצירוף התוס' במגילה בפעם אחרת)....

ואם זה נאמר כלפי קב"ה (איפה  בדיוק?....)...

אזי יש לומר לפי מה שכתוב בסוף פרשת נח  (בראשית יא ה) "וירד ה' לראת  את העיר" ורש"י שם- "לא הוצרך לכך אלא בא ללמד לדיינים שלא ירשיעו הנידון עד שיראו ויבינו"

והיינו-
שלכא' אפשרות להסביר התוס' בב"ב שהדיין הנ"ל נמנע מלדון אע"פ שמצד כללי הפסיקה הדין כך- אע"פ הוא דן "לאמיתו" ובאמת- הוא יודע! וזהו העיקר והפשוט.
ועל דרך האפשר במליצות לשונו של בעל חידוש תוספות זה בדיוק דבריו יש לומר שהדין לאמיתו הוא דוקא בזה שנמנע מלהרשיע את הרשע האמיתי משום שכללי התורה מורין לזכותו- ובזה נראה דין אמיתתו!  ולפי רש"י הנ"ל מתיישב הכל בפירוש זה שירד קב"ה כביכול לראות ולברר ע"פ כללי הפסיקה ללמדך לדון דין אמת לאמיתו- שהוא ית' דן דין אמת לאמיתו. ודו"ק.

 

אולם השתדלתי בדיוק דבריי שהיה הכתוב ללמדך לדון דין אמת  לאמיתו- והיינו כי לכא' יראה מהפסוק "לא ישא פנים" וקושיית המלאכים בגמ' ברכות כ ע"ב  מהפסוק "ישא ה' פניו אליך":"דרש רב עוירא זמנין אמר לה משמיה דר' אמי וזמנין אמר לה משמיה דר' אסי אמרו מלאכי השרת לפני הקב"ה רבש"ע כתוב בתורתך (דברים י יז) "אשר לא ישא פנים ולא יקח שחד" והלא אתה נושא פנים לישראל דכתיב (במדבר ו כו) "ישא ה' פניו אליך" אמר להם וכי לא אשא פנים לישראל שכתבתי להם בתורה (דברים ח י) "ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלהיך" והם מדקדקים על עצמם עד כזית ועד כביצה" ותשובת הקב"ה בגמ' לא דחתה את נשיאת פניו אל עמו. אלא שהוא דין מיוחד ואין  קשה משם לפי שהוא ית' הוא בודאי דן דין אמת במהותו ולמדך זאת מהיישוב הנ"ל אלא שע"ג זה מכיר הוא בבניוולכן כל היישוב הוא ללמדך דרך בדרכיו ית'. ועוד  הגמ' ב"ק נ ע"א  "אמר ר' חנינא כל האומר הקב"ה ותרן הוא יותרו חייו שנאמר (דברים לב ד) הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט". ואע"פ בודאי הנהגתו חסד ורחמים...  וידו פשוטה לקבל שבים ותשובת ישראל מצד סגוולתם היא בודאי.....

ודו"ק.....
לילה טוב.

זו הייתה תגובה אמיתית או בצחוק?אנו_נימי (G+)


אני עצמי מתלבט- אבין אם יעבירו מפה עקב רצינות יתרנחמיה17

@יהיה בסדר.... (ובכללי מה נשמע....)

ביום שאני אצליח לקרוא את הכל ולהבין....חוני המעגל פינותאחרונה

אני אבדוק את מגוון אפשרויות הענישה שאדמין סיפק לי |צחוק מרושע| |שטן|

 

 

 

 

 

ובכללי מצב החסה בשטחים יבש 

לריענון המחשבה....נחמיה17

בעניין פרוייקט זה אם צירופי מילי בלשון ארמי וצורת כתיבתן של סדרי ראשונים קדמונין יוכלו לאתויי כל גווני קושיות בפורום הדין לשאלת חלום על גבול הצחוק-תורני?

והא בוודאי קיימא לן דשמוש  בלשון המקובלת בדבריי רבותינו- אין הופכת היא את השאלה לשנונה!

וצ"ע.....

מע"מ על מכירת חמץאין לי רעיון

למה לא בעצם?

הרי זה מכירה ודינא דמלכותא דינא

ומע"מ על החמצוצים שילדים מוכרים בשוק פורים?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

מסתבר שהערכאות לא שמעו על דין פרוטה כדין מאה

 

(וסליחה על התשובה הרצינית)

ויראה לי שמכיוון שמלכותא איתא במכירתא אין מעמ תופסשאג
עבר עריכה על ידי גאש בתאריך א' באלול תשע"ו 01:25
או...שלערבים מותר לא לשלם
מאיזה עם?.......נחמיה17אחרונה


נאמר בכתבים הקדושים:משועמם...

"היום יום חמישי... יום חופשי"

וקשה לי עליו שכן ביום חמישי הקרוב לא יהיה חופשי כ"כ לרוב האנשים (לי כן...)

ואין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורהנער גבעות מצוי


ומ לגבי קהל יעד של השיר?משועמם...

מי שרואה הופ

וי"ל, שלא לומדים מאומה היום, מחמת היום הראשוןנער גבעות מצוי


אך עדיין אינו חופשימשועמם...


ונתקשיתי, ולא מצאתי תירוץ...נער גבעות מצוי


מאומות העולם דוקא לומדים....נחמיה17


מאומות ולא מאומהנער גבעות מצוי


אומה בגימטריה 52משועמם...
הגימטריה של כלב בן בהמה גדליה גלידה
ובהקשר למשפטי (שם שם)נער גבעות מצוי

וי"ל, שלא לומדים מאומה היום, מחמת היום הראשון  

וי"ל שלא לומדים בן היום. שהרי מצינו בחבר'ה מהישיבות שמתחילים בראשון. שכוייח...

כן, בדיוק! קח בדיחה שלי ותחזור עליה!נחמיה17אחרונה
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ז' באלול תשע"ו 22:45

זה שלא קראת את זה נכון וזה היה נשמע לך פחות מצחיק- לא נותן לך את הזכות הזו!

אולי אין הכוונה לחופש מן הלימודים?שאג
אולי הכוונה היא לחופש נפשי וצ"ע?
אלא שלא כתב הפיוט אלא לבני הישיבותמשועמם...

שמתחילים ביום ראשון,

וראו את הגרסה של השיר שבה רואים חרדים רוקדים..

(מי שיש לו קישור מוזמן לכתוב)

ונראה לי שבזה כיוון נע"ג בפיקחותו....נחמיה17


יאלה שירשור בדיחות פילים! שוטו!!!משועמם...


ויהי כי לא היה הדבר בעיניי כדרך בני אדם להיותנחמיה17אחרונה

כי כאשר החלתי בעניין הפיל הייתי בגפי ולבדי.....

מזל"ט למנהל יהיה בסדר.... שהתחיל היום י"ב!! בשעה טובה..נער גבעות מצוי


או שהוא יתחיל רק ביום ראשוןמשועמם...

@יהיה בסדר.... מתי אתה מתחיל?

התחלתי היום ברוך ה'....חוני המעגל פינותאחרונה


שאלה חשובה!!!משועמם...

איך הורגים 1000 פילים??

איך?שאג
צובעים אחד בירוק. הוא מת מבושה וכולם מתים מצחוק....נפש חיה.
ולכא' גם ככה מברכים עליו "משנה הבריות"? א"כ מאי נפ"מ לו?נחמיה17

ואי תימא שבעיניהם זה מוזר הלא  ילמד מדמבו שאין כל פיל כשאר הפילים.
וכן מפילוני...
ועל זה נאמר "פיל קשה להפיל אבל קל להשפיל"!

מביאים 1000 פועלים זרים....נחמיה17

(סתאם,עבודה עברית!)

בשחיטה כשרה, ויש לבדוק המסור כל פיל ופיל, בבחינת והנפיליםנער גבעות מצוי


דבר ראשון רואים שאין מצלמות או פקחים חוני המעגל פינות


יש מצב לתשובות (ר)ציניות? פשוט זה דחוף!!!!!!!!!!משועמם...


טוב תראהחוני המעגל פינות

מקום השחיטה כמו שנכתב בספר לשוחט המתפיל

הוא בין האוזן לחדק מלמטה

 

ראוי לעשות בסכין משולשת המנהג ליטא

אך אפשר להקל במרובעת כפי מנהג פולין

 

ויש לברך קודם משנה הבריות שלא עשני ורק אז ברכת המפיל

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר...

 

ואל תשכח לעשות איתם סלפיל [לפני ואחרי]

ואם הםמשועמם...

פיליפינים?

כדין חתוליםחוני המעגל פינות

ולא פה המקום להאריך...

אז איפה כן המקום להאריך?משועמם...


בחדק עקב אורכוחוני המעגל פינות

או דילמא בזנב כיוון שיש להאריכו

 

 

*אתה לא יודע איך פילפינים מכינים חתול?!

עם האף.... בסיר, גאון!נחמיה17


לרוב במנגלים של גן סאקרקמנו ונתעודד


זה לא תאילנדים?משועמם...


תלוי ביום, אבל לרוב אתה צודקקמנו ונתעודד

בס"ד

 

נזכרתי בסיפור מביך שאני אחסוך מכם..

 

אבל גם לתאילנדים יש פילים

בלי לחסוךמשועמם...


לא לא אני מתעקשקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אולי כשתנוח עליי הרוח

מדוע אתה כה עיקש?משועמם...

דובדבני וקובץ', שם

מה הסיפור המביךמשועמם...אחרונה


או שהםמשה אבואב

פיללוגים או פילוסופים

דרך השלווםאנונימי (פותח)
⛔חובה קריאה! ⛔

◀לאחרונה ישנו שיר שמושמע רבות, ונראה כפשטני בשמיעה חיצונית, אך מי שמקשיב מגלה את סודו העמוק הטמון במילותיו. נביא כאן כמה מהרמזים:

"היא מזמינה הפוך לשנינו, ורק מתלוננת על החום
איזה חום...אולי נזוז שואלת. 
גרה בדירה שכורה ממש קרוב לדרך השלום
נזמין חשבון הלילה לא הולכים לישון...".
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
היא- 
הנשמה הקדושה.

מזמינה- 
בידוע שכל מעשיו של אדם משפיעים על עתידו בעולם האמת, וקובעים האם יהיה מזומן לחיי העולם הבא או לאו. בעצם אנו מזמינים את עצמנו לגן העדן.

הפוך- 
"עולם הפוך ראיתי". בעולם הבא "עליונים למעלה ותחתונים למטה", ולכן הוא נקרא "עולם האמת". שם אין משחקים, אין את השקר הנפוץ כל כך בעולמנו החומרי.

לשנינו- 
לגוף ולנשמה. שטובת שניהם מושגת על ידי מעשי האדם, כמבואר בספרים הקדושים.

ורק מתלוננת על החום- 
חום הגיהינום הסמלי והמטפורי שעלול לבוא חלילה. כמובן, הנשמה מתלוננת גם על חום שהיא נאלצת לסבול כאן בעולם הזה, חום החטאים, המנוגד לנעימות הקודש.

איזה חום- 
הדגשה של מוטיב החום, על מנת להבהיר שיש להתבונן בו היטב. חום הוא דבר טוב, כשהוא במינון נכון. על האדם לשמור כל חייו על איזון, כי מה שהכין כאן בעולם הזה, זה בדיוק מה שיקבל למעלה. מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. אם התעצל במלאכתו- יאכל אוכל קר, ואם חי חיי הוללות- ייכווה בלשונו מרוב החום.

אולי נזוז שואלת- 
אולי הגיע כבר הזמן לשוב בתשובה? דוחקת הנשמה באדם. 
שמא כדאי לזוז ממעשיך הרעים?

גרה בדירה שכורה-
כל ימינו בזה העולם הם זמניים. "העולם הזה דומה לפרוזדור לפני העולם הבא". החומריות היא דירת ארעי. הנשמה מתגוררת כאן בתוך גוף במשך ימי חיינו, והוא בשבילה לא יותר מאשר דירה שכורה.

ממש קרוב לדרך השלום-
"מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך". על התורה נאמר: "לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא...לא בשמים היא ולא מעבר לים...כי קרוב אליך הדבר מאוד. בפיך ובלבבך לעשותו!". הרהור תשובה קטן מכריע את הכף, מטה את האדם לכיוון הנכון, אל דרך הישר, דרך השלום.

נזמין חשבון- 
על הפסוק "על כן יאמרו המושלים בואו חשבון". דרשו חז"ל: אלו המושלים ביצרם, האומרים בואו ונחשב חשבונו של עולם, הפסד מצווה כנגד שכרה ושכר עברה כנגד הפסדה... 
כמה יקר ערכו של חשבון נפש אמיתי, פנימי, זך.

הלילה לא הולכים לישון- 
כשמבין האדם את חשיבותו של כל רגע בחיים, ואת הצורך להוסיף זכויות ומעשים טובים כדי לתקן את נשמתו ולזמנה לחיי העולם הבא, מיד הוא מתגבר כארי על חלישות הגוף ועל עייפותו, ורוצה רק לעסוק בתורה ובמצוות כל היום וכל הלילה...
איך אפשר לישון בכלל?! הוא שואל את עצמו. יש עבודה לעשות.

*
ולא לחינם שר את השיר זמר ששמו "פאר טסי", שכן שם זה בגימטריה יוצא בדיוק 360...ש"ס! 
ואין הכוונה לתנועה הפוליטית, אלא לשישה סדרי משנה.
"משנה" בחילוף אותיות- "נשמה".
ושיר זה, הוא שירה הגדול של הנשמה.
חבל שזה מאנונימי ובלי קרדיט יוני


קרדיט לוואטאפאנונימי (פותח)
חח כן זה חרש באווצפשולמית מילר
וואיתמרוש!!

איזה אדיר..

גדול!! אהבתי גפן המתוקה


וזה השיר שיחד גיירו לשיר הקמפיין שלהם, היה עדיף להשאיר את הנחשון מהרחברון

מקור

 

זה התפקיד שלנו. לקדש את החומר אנונימי (3)
חחחח יפההה!!אנונימי (4)


מקפיץ להזכיר נשכחות.. זה היה החשיפה הראשונה שלי לפורוםdvirm1


יש לי משהו בסגנון על שישי בצהרייםמשועמם...

אני יכתוב כשיהיה לי כוח

מצוין,אשריך!האמת כשקוראים ההודעה זה נשמע שאתה ממש מדוכא כזה,dvirm1

במיוחד כשרואים גם שכתוב "משועמם.." ליד...

וואוווו טובבב!!!!V.I.Pאחרונה


והנה שאלו רבותינו-נחמיה17

מה ההבדל בין פיל לפסנתר? וידוע תשובת הפלספן:"שפסנתר אפשר להפיל אבל..."

ואיך   לא יענה פיל הינו חי ואילו פסנתר דומם הוא!
אלא יש לומר בפיל שבלע כפיפה מצרית  (ומדובר אזי בהוצי שבלע ונעשו כלי...) וכבר שאלו האם  חשיב ככלי גללים או דלמא חשיב ככלי בפ"ע והנה לכא' כיון שקיימינן לן "היוצא מן הכשרה כשר. היוצא מן הטמאה- טמא" והושווה היוצא כהמוצא... א"כ נראה שעל צד זה שהכלי הינו בגדר כלי בפ"ע הרי שהפיל אף הוא כלי בפ"ע.  ואין לומר שלמד בעלי.
שהוא כבר שייך לקבוצת "בעלי" (חיים...)...

א"כ מניין כלי? אלא כידוע שהפיל הוא חי וישנה שירת ההויה ובה ישנו לפיל פרק שירתו  "היטבה ה' לטובים" ולא אמרינן היטבה כ"היטיבו נגן" לומר שהוא כלי נגינה וע"כ צריך עיון בדבר האם יש הבדל בין פיל לפסנתר....
ושניהם מתחילים באות פ'....
ועוד שפיל קשה  להפיל אך קל להשפיל, כן תאמר בפסנתר שקיימא לן שאפשר  להפיל אך קשה להשפיל?

ולכן ניקרא פילוסוף.
וצ"ע....

ועוד יש לומרחוני המעגל פינותאחרונה

שהכא במאי עשקינן בגרף של ראי פילים [כלי של צואת פילים]

 

וכיוון שהיוצא מן הטמא טמא אז המפיל את הכלי נטמא משום היסת!

ועל כן הכי כתיב שפיל [=כלי פיל] לא ניתן להפיל

 

ועוד יש לתרץ חסורי מחסרה והכי קתני "שאת הפיל אי אפשר להפליל"

מחמת גודלו וחמתו....

ישלי קושיונתקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כיצד מכתב הספר "דרוש וקידוש" לרעק"א? שתי תמיהות בדבר:

א- כולם יודעים שדרוש'ס זה רק בשבת, את איך פה הדרוש לפני הקידוש?

ב- מרגע שכן היה סקידוש סופסוף, איך היה אפשר לכתוב את שאר הספר? והלא כבר שבת!

ואכן, אתמההנער גבעות מצוי

והנה יש לתרץ:

א. זאת דרש בלילה שבין סעודה ראשונה לשניה, ובכך מצינו לפני קידוש.

ב. ולזאת אין פתרונים.

ב- למאן דסבר שיש לקדש בס. 3- והכתיבה מתחדשת לעת מוצ"שנפש חיה.


והנה ב', לא הבינותי...נער גבעות מצוי


יש מי שחושב שגם בסעודה שלישית מקדשים על ייןנפש חיה.
נעשה קידוש בס.3
הסעודה נמשכת
אחרי צאת הכוכבים ואמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול"
אפשר להמשיך לכתוב.....
אבל הדרוש..קמנו ונתעודד

בס"ד

 

הוא לפני..

גש"ש בל"שנפש חיה.
והנה יישבת דעתינער גבעות מצוי


ברוך המשיב את דעתך מפני דעת חבריךנפש חיה.
דרוש וחידוש....נחמיה17אחרונה


שאלה על פינגוויניםשאג

מה המקור (של הפינגווין) של קריאה לאלו אשר חרדים לדבר ה' בשם פינגווינים

 

האם כדברי בהרבנית חרטה מברטא נ"י זצוקלה"ה "כשם שחביבים הפינגווינים כך חביבים עליהם דברי תורה"

או שאין בפרוש זה כלום כי כי אין הם מחבבים אלא חרדים?

פשיטא שכןחוני המעגל פינות

הרי הרבנית הנל קבלה הסמכה מהרב נוח שמיקל בכבודו ובעצמו

ואיך נטיל דופי או רבב בדבריה

כל רבנית מכובדת עסוקה ב'רבב'יםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כשהיא מכינה צ'ונט לשבת.

 

ויראה לי שזה בגלל שהם מפחדים לעוף, מתוך חשש שזה יפגע להם ביכולת השחייה.

וכי לא נאמר "ורבבה מימינך אליך לא יגש"?לשאגאחרונה
אי רבבה(הרבב שלה) איכא מימינך אין אתה רשאי לגשת אליה
ואי רבבה ליכא מימינך רשאי אתה לגשת אליה

וכי נעלה על דעתנו שאנו באותה שורה של הרבנית הנכבדת שהוסמכה בידי הרב החשוב?
אין זו כי אם עזות פנים לחשוב זאת ומכאן שאין הרבנית מימיננו ולכן רבבה אינה מימיננו ואנו רשאים לגשת אליה ולהטיל דופי בדבריה
ומצורך השעה לחדש ולקדש הפורוםנער גבעות מצוי

עיינתי בחידושי הרי"ם וגבעו"ת (תודתי לגאון @יהיה בסדר...., שהפנה אותי לספר נורא זה), ומצאתי בלשונו, שאלה מי ישורנה (חידושי הנחות, סימן יש"ן סעיף שמ"ן):

והנה שנינו בגמ', המוצא כסות, מנערה אחת לשלושים יום. והנה בלשון אשכנ"ז, נהגה 'כסוס', ומצינו מחלוקת בין ספרדים לאשכנזים בדבר הגמ'. ויש לעיין, האם לאשכנזים המוצא סוס צריך לנערו, או שמא כל הדומה לו, דכתיב 'כסוס'. ומי מצינו נעירה בסוס. ועיינתי ברבותיי ולא מצאתי אף אני, וצ"ע.

ע"כ לשונו הקדוש, ומי ימצא בספרים הקדושים, ומי יפתור קושיות הראשונים, מני ים ושלוליתו של נהר.

והנכם היום, ככוכבי השמיים לרוב, ראו ומצאו תירוץ. בברכת התורה, העם והארץ. 

המוצא כסות אחת לשלושים יום- אינו יכול לישון בביתונפש חיה.

מנלן?
הלכות מזוזה 
אם אינו ישן בביתו לכל מילואם
אינו חייב בה
אף כאן
אם אינו משיג כסות
הרי שיתעופף מביתו 
מפני חמת המציק

ואיה חמת המציק?-  מצינו שאמא היקרה ניצבת
במזוזת הבית
צווחת ואומרת "אם אם אני- איה כבודי?"

ונגזר עליו שיישאר חוץ לביתו
ויההרהר בתשובה
ובמציאות קונו [או קונתו ^^] 

ינער כסותו
חוץ לביתו
ובכך ירבה כבוד שמיים
ויראתו מפני קונ[תו]

אנס"ו.


בברכת
איזהו חכם?
הישן באוהל ופטור....

ומצינו מחלוקת. ומצינו בנפש חיה ספרדייהנער גבעות מצוי

ומתקשי, דכי נפש חיה יש רק בספרדיות, וצ"ע

לא הבננו תירוצונפש חיה.
יופי אתה לומד ב"מ פרק שני! ומחפש לכתוב משהו שנון..אנונימי (2)


ואז מה? למה אתה אנונימי? אתה קצת התמזרת....נער גבעות מצויאחרונה


טבילה בכוס מיםשחר אורן

האם יש לחשוש מסערה בכוס בשעת הטבילה

מצינו דחיישינן מ(טבילת) כוס מים בשעת סערה....נפש חיה.


ולכאורה יש לחלקחוני המעגל פינות
אם מדובר בא' מין השרצים אזי
טובל ושרץ בעצמו לכאורה לא מועיל

אבל אם בא' מין הרמסין עשקינן אזי
לא אמרינן זה הטעם

ולכאורה יש לחלק גם בתכולת הכוס
שהרי אם אמרינן ביין הרי הכא נמי אסרינן
משום חמרא סכינתא מאיסורא

ועוד ראוי להחמיר בענין הכוס שלי
שכך אמר המשורר
אוי לו למי שמצא שמץ בכוסו
ואוי לו לשמץ שנמצא בכוס יהיה בסדר....

ונמצא מתחייב בנפשו

והמחמיר תבוא עליו ברכה

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
בכוס זכוכית לא חיישינןנער גבעות מצוי

שהרי זכוכית מחול עשויה, ומצינו סערה בכוס מים

וכן מצינו בחידושי הרי"ם וגבעו"תחוני המעגל פינות
במקווה גברים-לא. זה היזק שכיחקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כמאמר הבדיחה הידועה על איך מכינים שטריימל

מגיעים למקווה רגע לפני כניסת שבתקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מכניסים מקל ו.. מסובבים

רק נמלה יכולה לטבולסמיילי...אחרונה

ואין לה מה לחשוש מחציצה.

 

 

מישהו ודעאנונימי (פותח)
יכול להיות שאחרי שנכתב שירשור הוא נמחק ?גם אחרי שהגיבו?)
ומה זה אומר שמישהו מבקש לצרף אותי כחבר?
1. נמחק- כן, בגלל שיקולי הנהלה אולי. 2. שמישהו רוצה להגיד לךנפש חיה.

משהו אבל על מנת לזכור את הכינוי שלך בלי לחטט שעות בהיסטוריה כדי להיזכר מי אתה

אתה לא חייב לקבל כל בקשת חברות.
אפשר לחסום.
 

מחלוקתסמיילי...אחרונה

אני סובר כשו"ת החי בסרט שמדובר בדמיון ואינו נמחק וכנראה לא היה כתוב מעולם רק שהיה בדמיון שלך.

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטדנר בבית מדרש

השי"ת יזכה אותנו לשמח לבבות אנושיים. נפתח גמ"ח.נפש חיה.


עוד פיוט נשגבמשועמם...
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך י"ח באב תשע"ו 23:10

יום שישי (יום עם שישה עולים-יום כיפור)

השעון כבר מראה צהריים (עוד מעט שקיעה ונגמר היום)

והשמש צועקת לקום (ולהתעורר בתשובה)

מתארגן מתלבש מצחצח שיניים (ומנקה אותם מכל החטאים)

לוקח תיק קטן (של הטלית)

אני כמעט מוכן (כמעט חזרתי בתשובה על הכל)

היום הולכים לי-ם

ברדיו אום כולתום (לרגע אחד חוטא ונכשל בשירת נשים)

נזכר שלא אכלתי כלום (נזכר שעכשיו צום יו"כ וצריך לחזור בתשובה)

אני חונה (עוצר את ההדרדרות)

שנייה מגיע (אל התשובה השלמה)

בי-ם שישי בצהריים (יו"כ)

כל שבוע זה רק בירות מטקות ושמים (גם האנשים שעסוק בבירות ומטקות עדיין מכוונים לשמים)

כולם זרוקים כאן על החול (כולם פה נמצאים בעומק החולין אבל עדיין באים לפה)

ואת (עמ"י)

עוברת (לפני הקב"ה)

כמו בשיר (שיר השירים)

עם *********** (מראה לקב"ה את כול עמ"י ולא רק את הצדיקם אלא את כולם)

אולי הכי יפה בעיר (הקב"ה אומר שעמ"י היא הברייה הכי יפה שברא)

יום שישי (יו"כ)

השעון כבר מראה בין ערביים (כמעט שקיעה)

והשמש צוללת לאט (הגיע זמן תפילת נעילה)

מתקפל שוטף את החול ברגליים (שוטף את כול מה שנשאר מהחולין שבי)

ואת (עמ"י)

ממש ממול (מול כיסא הכבוד)

מנסה להיות קצת כול (כול בסדר אחר של האותיות = כלו – כל"ו צדיקים – מנסה להיות כמו ל"ו צדיקים)

את הל"ב (הל"ב=37 – ל"ו צדיקים ועוד אחד, לרגע נתפס לגאווה שאני נוספתי לל"ו צדיקים ואני הצדיק הל"ז)

קצת להרגיע (מנסה לשלוט בעצמי שיש ל עוד דרך ארוכה עד לשם וצריך ענווה)

בי-ם שישי בצהריים (יו"כ)

כל שבוע זה רק בירות מטקות ושמים (גם האנשים שעסוק בבירות ומטקות עדיין מכוונים לשמים)

כולם זרוקים כאן על החול (כולם פה נמצאים בעומק החולין אבל עדיין באים לפה)

ואת (עמ"י)

עוברת (לפני הקב"ה)

כמו בשיר (שיר השירים)

עם ***********(מראה לקב"ה את כול עמ"י ולא רק את הצדיקם אלא את כולם)

אולי הכי יפה בעיר (הקב"ה אומר שעמ"י היא הברייה הכי יפה שברא)

ושנינו במכונית (נגמר יו"כ ומותר לעשות מלאכות)

אני (עמ"י)

ביישן (עמ"י ביישנים רחמנים וגומלי חסדים)

את (השכינה)

חייכנית (סולחת על כל העוונות)

וזה בדיוק מה שאת אוהבת

 

 

***********=נערך מחמת קדושתו העליונה של הפורום... [ובגלל פניות גולשים] 

הערה: נמחקו כמה שרשורים לא רלוונטים

וואו, לא מכיר ת'שיר, אבל מדהים!נחמיה17

שכוייח!

אמרתי שאני חושבת שזה קצת עובר גבול אפילו שזה פורום שטותינפש חיה.

ואתם בחופש.

למה? מה רע?dvirm1


שזה לקחת משהו שטותי ולהתעמק בו. זה רדוד בהשוואה לאחריםנפש חיה.

לא הייתי מצפה מבחורים יר"ש לשרשור כזה.
 

אפילו שזבה פורום שטויות.
יש איכויות 
גם בהן....

 

בשיר הזה יש חלק בעייתי, כדאי לפחות לצנזר את החלק הבעייתי.dvirm1


איפה בעיתי?משועמם...


זה:dvirm1
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך י"ח באב תשע"ו 23:12

עם *********** (מראה לקב"ה את כול עמ"י ולא רק את הצדיקם אלא את כולם)

 

גם אם כתבת לזה פירוש שהוא יענו בסדר ומרומם וכלל ישראל וכו'

לדעתי זה ממש לא בסדר שמביאים את השיר המקורי שהוא מושחת ביסודו, גם באופן כללי

לפחות תמחק את התיאורים הבעייתים שיש

 

***********=נמחק מחמת קדושת הפורום...

השיר נכתב ע"ימשועמם...

איילו של אברהם אבינו והוא שיר קדוש שטומן בתוכו גדולות ונסתרות, מה שכתבתי זה רק קצת

יש כתיבה ויש כתיבה. לא ציפיתי את זה מנערים פה.נפש חיה.


זה לא פייר!נחמיה17

אני כמו טמבל קראתי את זה לפי מבנה המקלדת!...

אגב- שירשרת לא נכון. (וזה באסה לכתוב ככה כי כשבאתי לכתוב "שרשרי" בדקתי לך בכ"א לראות איזה מין (אדם) את.... ממש השקעתי!

היה שרשור באנגלית שמחקתי בטעות...חוני המעגל פינות

שמרת הצדיקה מקהילה קהילות ברבים מעוז הדור נפש חיה כתבה

ומרוב השתוקקות להדבק בת"חים ר' נחמיה ישב על המקלדת להבין את דברך הקדוש

 

ר' נחמיה אשרך שנזכה!

"הלא דברי כאש"נפש חיה.אחרונה
אני חושבת שבחורים איכותיים- ראויי שיישצתתמשו בביטויי חז"לנפש חיה.

לדברים שמתקבלים על הדעת ולא מביאים אותם ללעג..

מוזמנת בשמחה להשפיעחוני המעגל פינות

ולהעלות את הרמה בשרשורים חדשים מקוריים ותורניים

 

למען ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל!

ממליץ ליצור שרשור של שירים מפורשיםdvirm1

שתנעצו בו את "דרך השלום" ואת "שישי בצהריים"

ככה גם יוסיפו עוד שירים

@11111 (כמה אחדים? יש משתמש של 4 אחדים, והמנהל פה עם 5)

@יהיה בסדר.... נראה לי אתה יותר פעיל

וכן ראיתי באחרונים שיר קודש עמוק זהחוני המעגל פינות

עוד פעם פעם [מסמל את התמדה]

התקווה 6 [ואין 6 אלא השישי בסיוון בו ניתנה תורה]


היא [התורה קדושה] צועדת [לשון דימוי שקול תורה הולך בעולם מסוף העולם ועד סופו ועיין חב''ד] לה בקצב על המזח הצפוני 
מתבלטת בין האנשים [בין שאר האידאות המתהלכות הלוך ושוב בעולמינו] שמתהלכים סביבה [והכל סובב אותה ומנסה לחכות אותה ללא הצלחה יתרה שהרי התורה היא אמת-ואמת יש רק אחת התורה]
עם ריח ממכר מאיזו ארץ אחרת 
אך שמועות אומרות עליה שהיא גרה בסביבה [שנאמר לא בשמים היא ולא מעבר לים ובפיך ובלבבך לעשותו]
הצל שלה שומר עליה [אלו הצללים שמתעתעים באדם שקשה השגתה של תורה]
שאיש לא יעז להתקרב לממלכה [היא מלכות ה' שרוצים שמלכות ה' לא תתגלה בעולם ח"ו]
אך אלפים מעולפים מאחוריה [אחרי האמת ומחפשים אחריה בעוד שרק בודדים יחסית הולכים אחרי האמת שהיא התורה]
והיא יפה ואמתית יותר מאז שנעלמה [כבר דרשו חכמי עקו"ם היופי הוא האמת והכי כתיב שהאמת תהה נעלמת]
ובינתיים מחכה שתעברי כאן שוב כבר יומיים [הרי אנו יודעים שהיה בן ג' שנין ויומים שהרי מג' שנין מתחיל לחפש האמת כפי שראינו  אצל אברהם אבינו עליו השלום]
אני לא מרים ידיים...

אני ביקשתי עוד
פעם פעם פעם פה פעם פה פעם פעם רק לראות אותה עוד פעם פה פעם פעם [רוצה ללמוד שוב כיוון ששכח... וא"ד היה מתמיד גדול]
רק עוד פעם פעם פעם אחת לראות אותך אולי... [נפרש בהמשך]
כי נשאר בי עוד טעם טעם טעם טה טעם טה טעם טה אהבת חיי [אהבת תורה] מחכה לך כאן
ואני מה ביקשתי עוד...
פעם פעם פעם פה פעם פה פעם פעם

 

[הכותב עתה מדבר על שטייגען עצמו (שנקרא בלשון לעז לימוד)]
הזמן עומד מלכת כשהיא עומדת או הולכת [בסוגיה גם כאשר היא רצה וגם כאשר יש בה קושי]
והיא יפה כמו מפגן ענק של זיקוקים [עומק הסוגיה כגובה הזיקוקין (רק הפוך)]
יש שובל של פרפרים במסלול בוא היא צועדת [המהלך של הסוגיה מלא בהפרעות ל"ע]
והיא בטח לא יודעת למה כולם סביבה בוהים [שהרי בעל האמת לא מכיר בניסו ואינו מבין את גדולת האמת שברשותו ומתפלא מדוע זה כל הגויים שיכולים 'להנות' מחייהם מקנאים בו עד שיגעון כיוון שלא יודע ההרגשה איך להיות בפירוד מהאמת]
ראיתי אותה וכנראה שהתעוררתי [הכותב מדבר על לפני יומים כאשר הגיע לגיל 3 והחל בלימוד מקרא]
איזה שש מאות פעם אם אני סופר נכון [הכותב טרם למד לספור... (הוא בן 3 ויומיים נסלח לו הפעם) וא"ד היה מתמיד גדול]
אבל היא בשלה היא לא מביטה אחורה [אלא מביטה פנימה עם הפנים לעתיד (כפי שראינו שהתורה איננה ספר הסטוריה אלא ספר הדרכה מעשי)]
נעלמת בעולם כמו כולם בסוף היום [היה כיבוי אורות והוא לא מגיע למתג... וא"ד משום כיבוד הורים לא הדליק האור]
ובינתיים מחכה שתעבור כאן שוב כבר יומיים [כבר פירשנו לעייל]
אני לא מרים ידיים...

אני ביקשתי עוד [ראה לעייל וכן שאר]
פעם פעם פעם פה פעם פה פעם פעם רק לראות אותה עוד פעם פה פעם פעם
רק עוד פעם פעם פעם אחת לראות אותך אולי...
כי נשאר בי עוד טעם טעם טעם טה טעם טה טעם טה אהבת חיי מחכה לך כאן
ואני מה ביקשתי עוד...
פעם פעם פעם פה פעם פה פעם פעם

 

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

עוד לא סיימתי לקרוא אבל כבוד הרב האדמור שליטא התמיהתנישאג
מה עניין ג' שנין ויומיים כאשר ידוע ש"אלף שנים בעינך כיום אתמול" וזה הזמן שאנו מחכים למקדש
לפני-כן, לפניו-לאחוני המעגל פינות


פיך מפיק מרגליותשאגאחרונה
תודה על הנחת דעתי
והנה נתקשיתי עד למאודנער גבעות מצוי

והנה מאז ימות עולם, נהגו, דכשנולד בן מברכים הטוב והמטיב וכשבת שהחיינו, ואף זאת אינני זוכר, מעצם חוסר היותי לאב.

 

והנה קם, אחד ופסק בניגון חדש: "החיים שלנו=תותים"! (אמנם חלקו עליו גדולי הקול-חיים, ודרשו: החיים שלנו סמרטוטים.) אך לעניין פסיקתו של החש"ת (החיים שלנו תותים), האם צריך לברך על בן/בת בורא פרי האדמה, והאם יש חילוק, ומה דין אם ח"ו לא נולד לו במשך שנה? ומה דין ערלה, נטע רבעי מעשרות וכו'.

למען הסר ספק מן הארץ.

 

בנידון נמצינו למדיםנפש חיה.

שיש נוהגים לעשות וידוי מעשרות ואין מוחין בידם.
ויש לחשוש לעניין "כל השביעין חביבין" כגון כנ"ל בלידת ילד שביעי בדווקא.
וכיון דספק ברכות להקל
הננו נוהגים
לברך ברכת "שהכל" על מים בעת השהייה בחדר ההמתנה
ולפטור את הנידונין בכך....


נטע רבעי-
בהיותו קודש הילולים 
עלול להישאר בביה"ח...



מעשרות- נוהג בכל שנה ושנה בעונת הקיץ
בעת שליחת הילדים הגדולים אל דודיהם ובני דודיהם
למען תוכל האם לטפל בספק הברכה הנ"ל


 

מה זה החש"ת?פוסעת
החיים שלנו תותים, בראשי תיבות.. ככה רגילים פהdvirm1


אהההההפוסעת
יואו אולי תרדו אל העם ותדברו בשפתו?
א. הוא הביא בסוגריים, ב.לדעתי תתרגלי לזה עם הזמן...dvirm1


חשבתי שזה כאילו משהו שמדבר על החיים שלנו תותיםפוסעת
לדוגמא,
"זה שהגיב מעליי (dviram1)"...
הבנת?
בבחינת סלסלה ותרוממך... גמ"ח טובהנער גבעות מצוי


והנה,dvirm1

כיוון שלא פירש החש"ת (המיוחס לחב"א [חנן ב"א למי שלא הבין] ) באילו תותים מדובר, נשאלת השאלה:

סתם תות - תות עץ או תות אדמה?

ובכך תיקבע ברכתו.

עד כאן לשוני הקדוש.

ונראה לצייןנער גבעות מצוי

כי בוודאי כוונתו היתה לתות אדמה, כי תות עץ, בידוע כי התולעים מרובות על הפרי, רח"ל.

והנה לכא' שייך פה משפט החכם(ה)נחמיה17

"טימון שלי הוא רק ילד! הוא מבין דברים כפשוטם!"

כי לכא' בא לומר שהחיים מלאי נגיעות, ואחרי שמנקים אותם כבר נראה לאדם רדוד שאין להם טעם אבל לאדם מעמיק יודע שהכול זה סתם "טפו וחמסא" וב"ה שלפחות זכה לטעום מחייו בנקיות וטהרה!

ולכא' עדיין צ"ע על החש"ת (פרט לשימוש בדרכי האמורי "טפו וחמסה" )....

ונ"ל שהבאו להוסיף חכמת יוון ה"גדולי הקול-חים" שר"י בהוספתם חכמה יונית "סמאר"ט" בלע"ז כדוג'  סמארטפע"ן ל"ע ימ"ש והצהירו ואמרו "החיים שלנו סמרט-תותים" שכל חיים נכנסו לחכמה יונית (שברור שאי אפשר להוספת חכמה יונית בלא שתיהיה חלק מחייו גופא והוא אף לעניין מקצועות חול בישיבה ולא כאן המקום...). וכן אף המשקל התרועע והליווי המוזיקאלי כאילו לא היה....

ולגבי הערלה כאן יש חילוק בין בן לבת.

ואין המקום להרחיב בשאר הדברים...

אתמהה!!נער גבעות מצוי

וכי אם לדעת מר, כוונתם הייתה לסמאערטפועון ל"ע שר"י רח"ל, אז למה נצרכה לכתוב "סמרטוטים" ומצינו ייתור ה"וטים"!! והיה להם לכתוב סמרט, או  סמארטפויין... ל"ע.

אלא רבינו *לישנא מעליה נקטחוני המעגל פינות
שנאמר לעולם ישנה אדם לתלמידו בלשון נקיה
ואין דרך בני תורה לומר מילין **כהיא גוונא


*לשון טובה יותר
**כאלו הדברים
הא גופא קשיא*!נער גבעות מצוי

את אמרת, לעולם ישנה בלשון נקיה, ושם נאמר, סמרטוטים, ואב"א**, טפו חמסה, ומה מצית*** לשון נקיה?

 

--------------

*גוף המלל קשה, סתירה.

**=אי בעית אימא, אם תרצה תאמר, אפשרות נוספת.

*** ומה מצאת, איפה ראית לשון כזו וכזו.

ונראה פשוט שלא הבין מר כונת המשורר!נחמיה17

שכן- כיון שהתחיל בלע"ז- סיים בו. והכליא שני מכריבי טומאה-

הראשון הוא הסמארט הזכור שר"י וכו'. והב'- התותים אלא מצד הסטרא אחרא שלו היינו הס"מ שבו שהוא הנגיעות (המצויים ב"קליפה".) והוא מצד הלע"ז בחי' ס"א- ס"מ כזכור, וע"כ בא כטוטים שכן בלה"ק אין הבדל בתירגום ט' לת' ברוב שפות מערב. וע"כ מכיון ששניהם באים מצד טומאה שבהם- הכליא הרשע אותם- וצירף כצורף לצירוף בצריפות הצטרפות שניהם ל"סמארטוטים" ומכיון שאין הוא כיהודית (יידיש) הרי שהורד הא' אחר שהורד חלקו הראשון של ה"טוטים" (או אות האחרונה של "סמארט" ואין כאן המקום להאריך ולחקור ההבדל) וקיצוץ אותיו אץ קוצץ בן קוצץ קצוצי לקצץ! וע"כ נאמר ונהפוך הוא! ונמצא מרבים אותיות במקום הצריך לכך. ונאמר בפה מלא "החיים שלנו אינן סמארט-טוטים" וכך נהיה עזים בקדושה בחי' "מה אני, עז?" ונאמר אמן יהא שמיה רבא ואביי בהויותיהן ומעשה מרכבה,וקיצוץ נטיעות מרוחק ושמו ית' יתגלה בעולם ונא אמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

וצ"ע.

|מחפש את הביניישיות|LightStarאחרונה

בס"ד
 

|מוצא כמה בנות מנשמת ומגדל עוז|
|תוהה האם זה הביינישיות שהוא חיפש|
|קולט שלא|
ידוע לנו שעל בן\בת מברכים בורא פרי הבטן. במיוחד בבנים, אך ישנה דעה שחולקת וטוענת שבבנות אין מברכים על כך, כי ידוע שאנחנו מצפים ומתפללים רק לבנים, וממילא אין מברכים על כך שבנות נולדות.