שרשור חדש
האם מותר לשחק זוג או פרד בשבתשאג
(וכדי שלא ישאלו מה הבעיה)
זוג-מספריים
פרד-בעל חיים
נראה ליdvirm1

כשם שבמשחק המונופול בשבת, ישנן דעות לכאן ולכאן:

דעה א' שאסור, כיוון שדומה לכסף,

דעה ב' שמותר כיוון שאינו כסף ובידוע שהוא משחק

ודעה ג' שמותר אך בתנאי שלא קורא להם בשמות של כסף כגון "שקלים", אלא יאמר דבר אחר כגון "תביא עשרה תפוחים".

ונראה לי שדומה שאלתך, שדומה המשחק לדברים אמיתיים הקורים במציאות ואסורים בשבת,

שכשם ששטרי מונופול דומים לכסף, כך זוג דומה למספריים ופרד כמו פרד.

וכשם שאסור לסחור בכספים בשבת, כך אסור לשחוט ולצוד בע"ח.

ע"כ ישנן 3 דעות,כפי הדעות במשחק מונופול:

א. אסור בכלל, שדומה למציאות אסורה.

ב. מותר כיוון שאינה מציאות אלא ידוע שזהו משחק.

ג. מותר בתנאי שישנה את שמות הדברים האסורים.

ומה בעניין מוקצה ו"למען ינוח שורך"שאג
האם יש להתחשב בהם?
לא נראה שדומה נחשב לאמיתי,dvirm1

כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, גם לדעות שמונופול אסור בשבת, אינם חושבים שיש לו איסורים ככסף אמיתי. 

אלא אסרו כיוון שדומה ועלולים לטעות.

ולכן נראה לי שלכל הדעות מבחינה זו אין איסור.

לדעת הרב גוגל אין להתחשב בהם כללסמיילי...אחרונה


והרי ישנה בעייה גדולה יותר!נער גבעות מצוי

הרי הזוג והפרד משלימים, מה שיוצר לנו בנייה בשבת!!! 

ל"קחוני המעגל פינות
בניין מכלים הותר ...
ולכן נפטר הספק ההתחלתי
שהרי נאסרו משום כלי שמלאכתו לאיסור
אך כיוון שהם שניהם הם כלין אשר מלאכתן מותרת -בניין מכלים
והמחמירים יבנו בשינוי לדוג' בעזרת הרגלים
אמרו חכמים: אם ראית ת"ח שחטא, אל תהרהר אחריו שבוודאי שבנער גבעות מצוי

אך נשגבה מבינתי ומחכמתי מני ים ומרבבות ארגזי חול, אך מדוע כתב הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @יהיה בסדר.... שזוג ופרד הינם להיתר?! 

ועל זאת לא מצאתי רשות להרהר או לחלוק עד שיבוא בן גילו ויהרהר אחריו כדוגמת הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @גאש

או הגאון כנ"ל @dvirm1

ואילו לעבדים ולשפחות נחשבנו אזי גם הגאון הגדול כנ"ל @משה אבואב והגאון כנ"ל @משועמם... ייחשבו.

              בברכת אמור מעט ואכול הרבה, ולא עליך המלאכה לגמור, וזה וזה דברי פורום חיים..................

אסבר אסביר דברי ביום הזהחוני המעגל פינות
היה הו"א לאסור זוג ופרד משום כלי שמלאכתו לאיסור
אבל בגלל שמותר לבנות בהם בשבת אז הם גם כלים שמלאכתם להיתר והותרו בשימוש בשבת
אך כיוון שבזה נחלקו האחרונים רבות ראוי להחמיר ולעשות שימוש בשינוי
והנזהר תבוא עליו ברכה

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר ....
לאחר מחשבה מעמיקהמשועמם...

וגירודים אין ספור בפדחתי ראיתי לנכן לומר שלעניות דעתי הקובעת אין איסור לשחק בזוג או פרד בשבת

 

ולכול החפצים במקורות לדברי עיינו ב:

אירוך שולחן קצור סימן פיצ"ה הלכה פטריו"ת

וכן במגדיר לחיות הבר פרק כילאיים מפי המשורר שורוחמורושיונידחיםלאתוכללתעלם

וכן אצל חרש המתכות הרה"ג פישמסמרניקחמהרסוכהנבנהבניםובנים

נראה טעות בעיון בדבריהםסמיילי...

לדבריו של הרב חרש המתכות יהיה שייך לשחק על עוד לא יהיה דין בורר ברגע שנכנס ספר בורר יהיה ספק ואז יהיה אסור לשחק

אירך שולחן קצור ומגדיר לחית הבר בהחלט אוסרים לעולם כי תמיד קיים פה חשש בורר

אומנם הרב האדמו"ר הבבא באלי שליט"א והרב גוגל שליט"א והרב נוח שמייקל שליט"א מתירים לכתכילה לשחק לדעתם ספק להקל מצד דין עונג שבת שהלקהל עושה יותר טוב ויותר עונג אומנם הרב גוגל שליט"א הביא סברה שאם יותר נוח לו להחמיר או שרוצה את הברכה שתבוא על פי המשפט "כל המחמיר תבוא עליו הברכה" מחוייב להחמיר כי בכך זה העונג שבת שלו אבל אין דעת הבבא באלי שליט"א והרב נוח שמייקל נוחה מזה כלל.

 

לעניות דעתי הפסק יהיה לאסור משחקים בשבת מכל וכל כולל כל משחק.

מי שרוצה הרחבה למה ומדוע מוזמן לפנות ולשאול.

ערכתי חשבון נפש ועמדתי על רגל אחת ועיינתי בכתבי משה אבואבונומשה אבואב

ומצאתי שכל הרהור בסוגיה זו ללא אקדמתא במילין הוא בבחינת כיצר הרע ללא תבלין כעשן לשיניים וכחומץ לעניים וכבורקס ללא מילוי וע"כ א"ל לאדם טול קורה מבין שינייך והסר רעה מבשרך ולמש אקדמתא זו שהיא הבסיס לכל הסוגיה:

(נלקח מהאינציקוקלופדיה השטותי"ת)

 

"זוג או פרד"-  זוג או פרד הוא משחק קדמוני ועתיק ביותר ויש אסמכתאות קבליות שלו בתנ"ך (כדוגמת חמורו של אברהם ואתונו של בלעם וידוע הוא שאתון וחמור הם קרובי משפחה של הפרד משמע שאברהם אבינו ובלעם שיחקו זוג או פרד לפני צאתם לדברים שישנו את ההיסטוריה) המשחק משמש אנשי עסקים כדורגלנים כדורסלנים ופעוטות גם יחד בקבלת החלטות גורליות( כדוגמת מי יחזיק את שקית הבמבה) {[ראה לעיל אברהם ובלעם. כאילו איך אתם חושבים שהם החליטו אם לצאת או לא???]} ובפתירת סיכסוכים בין קבוצות אתניות וסוציו-אקונומיות שונות 

 

מהלך המשחק: בעלי הריב קובעים ביניהם מי בניהם הזוג או הפרד ולבסוף לאחר שקראו את קריאת הקרב האיומה "שלוש ארבע ו!!" הם שולפים את אצבעותיהם אם סכום האצבעות של שניהם הוא אי זוגי (פרד) מי שאמר על עצמו שהוא פרד (ראו למה מגיע אדם שרוצה לנצח במשחק) ניצח ולחילופין 

 

השלכות הניצחון: אם מי שבחר בעצמו להיות זוג ניצח אז מי שבחר להיות פרד הופך לזוג מספריים צעצוע אשר פעוטות ילקקו אותו יום ביומו ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא ואם מי שבחר (בעמו להיות לו לשמו) בעצמו להיות פרד ניצח אזי בעל הזוג נהפך לנושא כליו של אותו אדון ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא

 

בברכת המזון  

שלכם משה    

כלל גדול נלמד ממה ידידותאנו_נימי (G+)

כתיב :ולשדך הבנות! קמ"ל שזוגות מותר לעשות. להפיד בשאבס? זו שאלה.

והרי פרד כלאיים הוא ואיך יגיע לידך דבר עברהשחר אורן


שניים שעשאוה..קמנו ונתעודד


אין הו"א לחד שיעשהחוני המעגל פינות

ועל כן לא ניתן להשתמש בזה ההיתר....

לכבוד כבוד הרבנים הגדולים רבני הפורום שליט"אחרוזית
זה שנים רבות מתמיהה שאלה מרכזית את ראשי הדל,
לכן אני פונה אליכם בבקשת עזרה והצלה וגאולה ותשובה לשאלה הזו:
והנה השאלה הגדולה: איזה יום היום?

כל חיי ראשי מתייגע בשאלה זו.
אנא! יהודים רחמנים בני רחמנים!
הצילו את הילדה המסכנה!
והנני מתייגת את הרב החשובחרוזית
הרי זו מחלוקת אחרונים גדולהחוני המעגל פינות
איכא דאמרי היום יום שישי היום יום שישי
ואיכא דאמרי היום יום חמישייי
או שמא היום יום הולדת או לג בעומר

וכל אחד ואחת ילך לפי מסורת אבותיו
או כפי שפסק רבו

ואני מקובלני מבית סבתא
יש לי יום יום חג
יש לי חג יום יום וע"ש

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר ....
עקיבא, בידחתניחרוזית
מסופקתני שמא אפשר לקבוע היום על פי התאריך?
זו התורה לא תהה מוחלפת!חוני המעגל פינות
מה זה פה פלאקה?!
כל אחד מחליט לשנות את דעתו ביחס לתאריך?!
אנשים הלכה זה הלכה!
לא מתאימים הלכה לתקופה!
ההלכה רלוונטית לכל זמן ולכל עת

צריך לעצור את זה כאן ועכשיו לפני שיתדרדר
הרב החשוב צודק כמובןחרוזית
אני מקבלת עלי בהכנעה את הדין
רק בריאותחוני המעגל פינות
אבל לפחות קבלתי עכשיו סמיכה!
סמיכה לא רשיוןנפש חיה.


סליחה על בורותיחרוזית
למה הגאון מתכוון כשהוא מוציא מפיו הקדוש (או המקלדת הנאדרה) את המילה "סמיכה" ?
מה זאת אומרתחוני המעגל פינות

קיבלתי סמיכה לרבנות 

ע"י הגאון אור עולם מעוז ומגדול 

כבוד הרבנית הגדולה והחשובה חרוזית שליט"א

שהשיבה רבים מעוון אשרי דור שאלו מנהיגיו

לאחר עיון מעמיקאנו_נימי (G+)

בדברי הרב ת"ז(תאריך וזמן) שהביא מקורות מראשונים שניים שלישיים וכו' נראה מדבריו דיום שבת לא יתכן דהוה הכי כיוון דבשבת אין אומרים במפורש שיר של יום וכן אין לכתוב קושיות בשבת לכן נראה דאין יום זה יום שבת.

ע"נ(עוד נראה) מדבריו דסברתו כסברת רבנו בעל הספר "מה תאמר ליום אחרון" הע"ב(עמיר בניון) דסוף שבוע נמי ליתא בהני קראי ולכן נראה לדעתו דיום זה הינו היום שמיני.

 

בברכת בורות עד אין שחקים וכו'

ה' יאיר עיננו במאור חוכמתו העילאה והנשגבה בשמים ובארץ כי"ר

חן חן על התשובה המעמיקהחרוזיתאחרונה
| עושה את עצמו מבין הכל |
| מנענע בראש בחשיבות |
ואין מתרץ....נער גבעות מצוי


"מדוע באתי ואין איש שאלתי ואין עונה"חוני המעגל פינות
חזקdvirm1אחרונה


מסכת חתונה לכבוד ט"ו באבא_ר
אוכל בשבת מוקצה מחמת מיאוס?אנונימי (פותח)
וחישוב חשבונותאנונימי (פותח)אחרונה
האם גם חל איסור לחשב חשבונות בשבת מחמת מיאוס?
מקלחת בתשעת הימיםשחר אורן

האם הותרה מקלחת בתשעת הימים לאלו אשר אינם נהנים ממנה ומתקלחים רק לכבוד שבת וחג (וכשאימותיהם מכריחות אותם)

 

...V.I.P

בטח מותרר לשבת?!

ברור שכן שלא יהיה חלילה וחס מוקצה מחמת מיאוס

אך אין להתרחץ ברותחיןחוני המעגל פינותאחרונה
משום ר"א* כדכתיב
ר"א אומר תנין מוקצה מחמת גדר

ולכאורה אותו הטעם יש גם הכא

*רבינו אורבך
מה דין עב"מ שזוהה בשמיםחוני המעגל פינות
האם אתקרה בהו עב"מ כיוון שמעיקרא הווי הכי
או שמא לאו אתקרה בו עב"מ כיוון שזוהה
שוב אי אתה יכול לאומרו בלתי מזוהה הוא!

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר ....
ושנינו, אין מעידים אלא על הפנים עם החוטםנער גבעות מצוי

ומוכח דמלכתחילה צריך בעבאעא"מ חוטם ופנים. 

 

ועב"מ שזוהה בשמים עם פנים וחוטם, ירוצו העדים להעיד על קידוש העב"מ. וחוקרים העדים. 

וכיצד ניתן לחקור העדיםחוני המעגל פינות

שהרי אם ראו את העב''ם 

מוכח שהם חוקרים

 

ואין לחקור החוקר למעט מח''ש

הוי מרבה לחקור אותם- והוי זהיר בדבריך בשעתן חקירתן-נפש חיה.

שמא מתוכם 
יחליפו גירסאות 
וילמדו לשונם דבר שרק
ונמצא ש"ש מתחלל

הכי קאמרינן למאן דאמר מח''ש הוי חקרינןחוני המעגל פינות

אך למאן דאמר אין מח''ש רשאין בחקירתן

 

כיצד יחקרו?

הרי כפי שהזכרנו לעייל הרי הם חוקרים בעמצם?!

ואין הנחתום מעיד על גיסתו

מנפין בראשן בי"ג נפות קודם הקרבתן ע"ג הדוכן ומתוך כך יצאנפש חיה.

דברם 
מלובן ומזורז
ויפה שעה אחת קודם.

 

וכי יש לך כהן מבית גרמו?חוני המעגל פינות

שאם לא כן כיצד יוציאו אותם משולחן לחם הפנים?!

יש לי כהן משוח שאין בידו לחם כ"ש לחם פנים....נפש חיה.


יש לי כהן משוח שאין בידו לחם כ"ש לחם פניםנפש חיה.


לא מוכח.נער גבעות מצוי

שאם כך, העדים נמנעים לבוא.

אז כיצד יקודש העב''מ?!חוני המעגל פינות

שהרי מקובלני מבית סבתא 'אין עד מפי עז'

על פי עד אחד. ואעפ"כ נוע ינוענפש חיה.


אך כיצד נחקור את העדחוני המעגל פינות

שהרי הכי כתיב שם שם

'ר"י אין חוקרים את החוקר ר"מ אומר רשאי מח"ש לחוקרו'

 

על כן לר"י ניחא אך לר"מ מאי איכא למימר?!

אה"ננפש חיה.

אל תהי דן יחידי.
טב למיטב טן דו מלימיטב יחידי בדין...

 

*סליחה על הבורותחוני המעגל פינות

מה זה 'אה"נ'

אין הכי נמי= גםנפש חיה.


אההה זה מסבירחוני המעגל פינותאחרונה


דיר באלק תוך יומיים אין מספיק חתימותחוני המעגל פינות

הרי אני בתור מחדש הפורום

גוזר גזירה חמורה על כל איש ואיש לחתום בזו ההצהרה

איש בל יעדר!!!!

 

http://www.atzuma.co.il/shtutproject

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

חתמתי . ונא לשים לב להערה ;)א"י לנצח


ואם כבר מדברים אז עראבית זה בסדרא"י לנצח


לצערי לא קיבלתי את ההערה...חוני המעגל פינותאחרונה

 

אולי אפשר באישי...

בדיחות על בינישי"ם!מאמין בן מאמין

מי שיש לו שישלח.  אני יתחיל...

1. בייני"ש אחד מגיע ללשכת גיוס. שואלת אותו הפקידה 'כמה שפות אתה יודע?' עונה לה 'עברית וארמית' שואלת אותו החיילת 'איך אומרים לשכת גיוס בארמית?' עונה לה 'לשכא דגיוסא' שואלת אותו 'ואיך אומרים חיילת בארמית?' עונה לה חתיכא דאיסורא'...

2. ש. למה בייני"ש לא ישן על הגב?  ת. כי הוא לא רוצה להגיע לגן עדן. יעני יש לו גיבנת...

3. בייני"ש אחד מגיע לגיהנום. המלאכי חבלה שופכים עליו דלי של מים רותחים. הבייני"ש מקבל הכל באהבה ואומר לעצמו  זה בסדר זה כלי שני...

 4. חילוני חבדני"ק ומרכזני"ק מגיעים לגיהנום. מכניסים את החילוני לכבשן האש. הוא צועק 'הרצל תעזור לי' עונה לו 'גם אם תרצה זה הגדה'. מכניסים את החבדני"ק הוא צועק 'רבי תציל אותי' עונה לי הרבי 'תחשוב טוב יהיה טוב'. מכניסים את הבייני"ש המרכזני"ק לכבשן. הוא צועק ' הרב תציל אותי' עונה לו הרב זצ"ל 'זה חלק מהמהלך'. (גירסה אחרת 'זה אתחלתא דגן עדן) 

לא ביינישי"ם.. אבל דוסים..-ישה"ז=]
דוס אחד מגיע לתחנת דלק, שואל אותו המתדלק- אשראי? אומר לו הדוס- אשרייך..אשריך..
למחרת מגיע שוב אותו דוס.. קלט אותו המתדלק.. שאל אותו.- מזומן?...- אמר לו הדוס- בכבוד....
ש: איך קוראים למקלחות בעלי? ת: מדיח כליםליאור ברוכים
ש: איך קוראים לטרמפיאדה בעלי? ת: מייבש כלים....

בייני"ה מעלי בייניש מעצמונה ובייניש מכיספין מגיעים לשמיים, המלאך הממונה אומר להם: לכל אחד יש בקשה אחת
העצמונאי: ש"ס לבן
הכיספינאי: תיק קל גו 20 ליטר
ה"כלי" מעלי: קודם כל קום לי מהכיסא...
יאללהה..... הגאווה להיות מעלי משגעת אותי!!!רננוש!
רואים שאתהמשה אבואב

כלה (עם מפיק בהא כמובן)

יש לי עוד אחת...ליאור ברוכים
מרכזניק יוצא לטיול, פתאום הוא רואה דוב, המרכזניק מתחיל לברך בכוונה "אשר קידשנו במצוויו וציוונו למות על קידוש ה'", הדוב רואה אותו ומחליט שהוא משוגע ולכן הוא לא אוכל את הבייניש, אז הבייניש רץ אחרי הדוב וצועק לו "מממ...מממ..."(הפסק, הפסק...)
חח... יש משו דומה...רננוש!
בס"ד
הקוקזים השתלטו על איזה עי'ירה יהודית באירופה ואז הם החלו לטבוח בעי'ירה והאנשים שבבית האחרון רואים הכול והם מתחילים לשקשק ואז פורצים אילהם והאבא מתחיל לברך ואומר "ברירוך אויתה הישם אילויקינו מילך העולם אישר קידשינו במסבותיו וסיבניו לימות על קידוש הישם!!" ואז מנהיג הקווקזים כולו מתרגש ופונה ללכת ואז האבא מסמן על הצוואר שלו ואומר "מממממ.... ברכה לבטלה... ממממ..." חחחח=]
חילונים לא יבינו את זה...סלים וארזה
לך תסביר לחילוני מה זה ממממ.... כל תורת ה-מממממ שבין נטילת ידיים להמוציא...

איך בייני"ש מתלבש לשבת? מוציא את העט מהכיס...
איך יודעים שהרב קוק היה מרכזניק? הוא קרא לבן שלו צבי-יהודה...
לא מרכזניק יא זקנים!!!! אחד מהר המור או קוניק (מלשון קו)משה אבואב


מספרים את זה על בריסקער עם קוזאקיצ. יאיר
ולא על מרכזניק עם דב.
לידע כללי מדובר על מחבל ומרכזניקחוני המעגל פינות

 

 

איך קוראים למעיין בעלי?- כיורסלים וארזה
לא הבנתי מה הקטע של ה'כלי' הזהההוא גבראאחרונה


יאללה הגאווה להיות מחספין(!!) משגעת אותיחיספינאי בנשמה
הש"ס הלבןמשה אבואב


זה בדיוק ביני"ש...מאחורי הקו
אבל הכי אהבתי את זו עם העט
למאמין בן מאמין- מצטער, אבל רק האחרונה הצחיקהסלים וארזה
יש לי יש לי יש לי....ליאור ברוכים
ש: לאבא של יוסי מקריית משה יש 3 ילדים :אברהם יצחק ו...?
(אמורים לענות יוסי...)
לא, אברהם יצחק...
לסלים וארזה.מאמין בן מאמין
זה שלא הבנת את כולם זה לא אומר כלום..
אני מעדיף דתל"שים~מאיר~
שני דתל"שים יושבים במסעדה. אחד לוקח תכוס בא לשתות מתחיל "ברוך אתה ה'" אז השני עושה לו "אנחנו חילונים שכחת?", אז הוא אומר "למדני חקיך" ושותה...
שני בדיחות על מרכזניק ועל הר המורניק!בנדא מצוי!!
ש: איך מצלצל שעון מעורר של מרכזניק??
ת: קוק קוק, קוק קוק.

ש: איך מצלצל שעון מעורר של הר המורניק?
ת: טאו טאו טאו טאו.
צ'מעו (וירטואלית) בדיחה חזקהסלים וארזה
איך יודעים שמשה רבנו היה מרכזניק?
הוא היה ארבעים יום וארבעים לילה בשמיים, איך לא יהיה מרכזניק?

איך יודעים שמשה רבנו היה בעצם הר-המורניק?
כתוב בתורה "זכור את אשר עשה לך עמלק... לא תשכח" ולא כתוב "לא תסלח...
לא הבנתי את כל הקטע הזה על עלי...קוקו
הבנתי שזה משהו על המכינה שמה, אבל שמישהו יסביר לי בדיוק! תודה.
"עלי-כלי". זה לא רק על המכינה.אוסנת
זה על כל מי שמעלי...
הם קוראים לעצם "כלי מעלי".
וכמובן שהם חוטאים בחט חמור-הגאווה.אוסנת
וביחוד לאור היציאות הנמרצות של גדולי הרבנים ושועי עולם, כנגד "מצעד הגאווה", הם מוסיפים לחטוא בכך.
ובל נזכיר את החולצה של הנוער שלהם- "60% סנוב, 40% כלי". לראשונה הם אמרו 60% מהאמת, ולא 0% ממנה.
*חטאאוסנת
אני יוצאת בכל תוקף, כנגד הבדיחה הראשונה.אוסנת
כל מה שאומר עכשיו הוא רציני לחלוטין.
לכן לא ארחיק לכת, אם אבקש מהמנהל למחוק אותה ברוב טובו.

בדיחה מגעילה.
אישה היא לא כלי. (אם כבר מדברים על עלי.)
והמילה הזאת מבטאת את זה מאוד מאוד.
פשוט מגעיל אותי שאנשים "משלנו" מספרים כאלה בדיחות.

***אם מישהו לא מבין על מה הזעזוע, אני מוכנה להסביר. אבל במסר אישי.
סבבה.. תסבירי לי במשר אישי..מאמין בן מאמין
ומי באמת אמר שאני מ"שלנו" ותגדירי לי מזה מ"שלנו"?
שכחתי עוד כמה...מאמין בן מאמין
1. ש. מה קורה שבייני"ש מכניס MP3 למחשב? ת. זוהתה חומרה חדשה...

2. מספרים שבישל"צ המורה בכיתה אומר: 'אברהם יצחק צא החוצה' 'כן גם אתה צבי יהודה' כל הכיתה יוצאת...

מעולם לא סופר על ישלצdavid7031

מקסימום על גן בקמ"ש

כך מקובלני מרבותיחוני המעגל פינות

מעשה שהיה כך היה 

ויהיא אותו מרכזניק אשר יצא עם משהי על חוף הים

[פשיטא חוף נפרד]

והמדוייטת פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה ותאמר 

"ראה השקיעה"

אז אמר לה ההוא מרכזניק "שקיעה? עוד 5 דקות!"

ויהיא אותו מכיניסט אשר יצא עם משהי על חוף הים

[פשיטא חוף נפרד]

והמדוייטת פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה ותאמר 

"ראה השקיעה"

אז אמר לה ההוא מכיניסיט "אוי לא הנחתי תפילין..."

 

ידוע המסורת בידינו על כך שמרכזניקים הם כמו שקדי מרק

-אשכנזים צהובים

-מרובעים

-יבשים

-נרתעים ממים וכו

 

יש לי עוד שתיים חזקות(לדעתי)יש לי חלום..

1.מרכזניק יוצא עם משהי פתאום חבר שלו פוגש אותו מרכזניק אומר לחבר שלו תכיר זו בת דודה שלי. חבר שלו עונה לו לפני שבועיים היא הייתה בת דודה שלי.

2. חרדי חילוני (ג'ובניק) דתי לאומי(לפניהשירות הצבאי) עומדים בטרמפיאדה,

עוצר להם טרמפ ואומר להם אני מעלה רק חיילים

הטרמפ עושה פרצוף לחילוני הג'ובניק שעולה אך מוותר לו.

החרדי אומר: חייל בצבא ה'ועולה

דתי לאומי אומר: ג'ובניק בצבא ה'...... 

שאלה גדולה עם נפקא מינה משמעותית ביותר:חוני המעגל פינות

מה דין תג מחיר בפורום?

ולכאורה לו אמרינן שדינו ככל תג מחיר

שהרי תג מחיר הווי 

הרי דינו שריפה סקילה הרג חנק 50 מלכות ענויי שב''כ ועד 30 שנה בכלא

או שמא אין דינו כתג רגיל שהרי בדוכתא דערביי לא ככתיב

ועל כן דינו כשאר השחתת רכוש 

כיוון שמותר לכתוב במחשב דברי קדושה ולמוחקם,dvirm1

כיוון שאין בכך ממש כתיבה,

לכן גם כל הדברים הנכתבים במחשב אפי' תג מחיר

אין בהם ממש של כתיבה,

ולכן אינם תג מחיר ממש,

ולכן אין עליהם עונש ממש*.

 

*הערת המחבר: חסימת משתמשים והגבלות שמפעילים המנהלים אינם נחשבים עונש ממש, לתוהים על דבריי.

ולכאורה מה בעיה בזה?נער גבעות מצוי

שהרי מצינו בכל חנות אלפי ומאות אלפי תגי מחיר ואין פוצה פה ומצפצף.

מה?חוני המעגל פינות

בגבעות טרם התקדמו לבר קוד?

 

חחח זה בדיוק איך שחברים שלי חופרים לי.נער גבעות מצוי


הסיבה העמוקה של הנשמה הארצישראלית בהויתה השורשיתמשה אבואבאחרונה

ברצונה להעמיק איבעיא זו מאחר שר' עקיבא היה דורש כל תג ותג שבתורה אך על מה לטוב או למוטב?

(צוחק)מ"ג


קשיאאנונימי (פותח)
איך קוראים בצרפת לנשיקה צרפתית?
ממ ישראלית? אולי..אנונימי (3)


הנשיקות הכי טובת פהאנונימי (3)


איך קוראים לבדיחה גרועה שנשלחה ג פעמיםחוני המעגל פינותאחרונה
ונמחקה פעמיים?!

בדיחה מפגרת ילדותית לא מצחיקה חופרת ולא עוברת שום רף מינימלי של פורום דתי

די נחמד מאוד להסתתר מאחורי אנונימי
אבל די
מילא פעם ראשונה גם לי יצא לשלוח דברים לא לעניין
אבל בחייאת פעמים המנהלים מחקו אתה אמור להבין את הרמז
מקומה של בדיחה זו הוא לא בפורום הנל שיהיה ברור באופן חד משמעי

אנא ממך התבגר ומהר ככל הניתן

סליחה אם הגבתי בחריפות אבל למען יראו ויראו ושלא יהרסו כאן את הפורום......
מה ההבדל בין שפן?חלילית אלט
שאוזניו הארוכות זו מזו קצרות במידה שווה.

למה הכלב כשהוא רץ?
כי הוא קרוב יותר לתל אביב מאשר בלילה.

שאלות מטומטמות ותשובות מטומטמות עוד יותר.
נכנסתי לפורום ונזכרתי
אכן דבריך מתוקים מדבש ומנופת צופים אבלחוני המעגל פינות

מה המסר???

 

איפה החיבור לעולם הקודש?!

 

 

נראה לי שהיא התכוונה לפתוח שרשור שו"ת טיפישות אזשאג
צלחת זכוכית באילת?
שיעור הליכה בבריכה

(הבנתי נכון?)
כן, נכוןחלילית אלטאחרונה
הממ בערך
יאללה תחרות ניחושים כמה שוקל כדור הארץמשועמם...
תעשו טובה תזרמו
אני יפרסם את הפרס אח"כ
צצעיראנונימי (2)
(( היום הוא יום ההילולה של הצדיק והצדקתכי אין פיסבוק

היום הוא יום ההילולה של הצדיק והצדקת האר"י פוטר וב"ג הרבנית גי קי רולינג,

בהילולה הוצא ספר חדש"הילד שקולל" שכיבל הסכמות מגדולי הדור, שניזכה(בינתיים הספר רק באנגלית...)

באמת יצא עוד ספר????משועמם...


(( ככה שמעתי מפי השמועה... די רציניכי אין פיסבוק


וואלהמשועמם...


היכנסו! היכנסו!אנונימי (2)

בערב יצאו הסעות לקבר הצדיק! להרשמות: 000-009900 מר אוליבנדר.

ההסעות יצאו בשעה 19:00 מתחנת הרכבת התחתית ברציף 9 ו4\3. העלות היא 4 אוניות ו 66 חרמשים.

ההסעות מהוגסמיד מתארגנות, לפרטים 00000000-90 בחנות הבירצפת המקומית.

וכבר האריכו רבותינו הקדושים בעלייה לקבר צדיק! שהיא מסוגלת לעורר את השרביט לקסם! ויוסיפו עליי הגאונים....

אנונימי הוא מוגל!!!שאג
הוא חושב שאנחנו משתמשים בטלפונים

יש למחוק לו את הזיכרון במיידי!!!
צודק. אובילוויאטהdvirm1


חחחח לא מחקתם לי את הזיכרון! אני הוא ה"מוגל"נער גבעות מצוי


אוכל מוות בתחפושת?! השליכו אותו לסוהרסנים!!חיספינאי בנשמהאחרונה
שאלה-האם מותר לגזול?אנו_נימי (G+)

הביאו ראיות!

פשיטא לא צריכא שמותרחוני המעגל פינות

והכי כתיב בי' דבריא 

'תגנוב!'

 

שנאמר אל תגידו יום יבוא 

הביאו ראיות [גם אם תצטרכו לגונבן]

אזהרה-תגובה לא ציניתשאג
הייתה באמת הוצאה של התנ"ך באנגלית ששכחו לכתוב לא בעשרת הדברות (כלומר תגנוב תרצח...) וקראו למהדורה הזאת תנ"ך השטן או משהו כזה
ועתה ברציניות...חוני המעגל פינות


בטח שמותרשאג
שנאמר "שלח תשלח את האם והבנים תיקח לך"(שומשום) ואין בןלציפור כי אם גוזל ולכן מותר לקחת ג(ו)זל
מתוק מדבשחוני המעגל פינות

ומים גנובים ימתקו

איזה חידושים עצומים

קצת קשהירא ורך לבב

שהרי איננו בעלי כנף, ורק בעלי כנף נולדים כגוזלים ואיך אנו נהפוך לגוזלים ונגזול?

מותר בשביל לענות תשובה בשרשור הזה נער גבעות מצויאחרונה


שאלה מעניינתאנו_נימי (G+)

קחו אותה איך שתרצו(רציני או לא)...

 

מה הדין עם אדם שיש לו פיצול אישיות. נקרא למצב הראשון דני ולשני יוסי. ראובן(סתם איש) ראה את דני עושה מעשה מסויים וסיפר אותו ליוסי כלשון הרע.האם יש פה לשון הרע שהרי סיפר את זה לגנאי או דלמא יש לומר דכיוון שסיפר זאת לאותו אדם (לאותו גוף) אין כאן משום לשה"ר?

ועוד האם יצטרף ל"אפי ג'"נחמיה17
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ו' באב תשע"ו 13:11
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ו' באב תשע"ו 13:09
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ה' באב תשע"ו 20:37
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ה' באב תשע"ו 13:52

שהרי ידועה הסברה שיגברו סיכויי התפוצה של זה הדיבור בכך שאישויות שונות כל אחת ויצרה שלה.. ממילא יתפרסם הדבר, א"כ יש טעם של ג' אישיויות אך מציאות של ב' אפים בלבד...
ודלמא "בטל טעם- בטל דבר" לדין הפוך. לא שייך לכאן, דא"כ- היכי תמצא עוף מכובס בכל דוכתי אשכנז?! ודלמא זוהי סיבת פוסקי אשכנז דהחמירו טפי (לשון טאפע"י) בדין אפי ג'. ואין ראיה מכאן, ונשאר הדין בעניין "בטל טעם".

ומכיוון דמצינו מפוצלי ומסכזופרני בשעת  בטלת טעם דבריהם בזה הפארע"ם- י"ל שבדוכתא הדין מדין מרא דאתרא, יש להתיר בכל אופן אפי ג'. וכ"ז בתנאי שביודעים לכל שאף לזה הלשה"ר ל"ע- אין טעם. וכן לעניין שם המסופר, להבדיל משם המספר אותו  כינו "ניק" היינו נעל "נייק" ולא כדאותם דחשבו להו שהוא קיצור לאיזה שם ע"ז ל"ע... והיינו בחי' נפש בחי' נעל הנשמה. בחי' "יא נעל" ויאמר אמן. ונאמר אמן.

 

ויהי רצון שבכל רמ"ח אישיותינו ושס"ה פיצולינו ניהיה מלאי חסרון סיום תגובות במילה צ"ע.......

יש לומר לתועלת....נער גבעות מצוי

שהרי גופו ובשרו הוא.

והא לתועלת הוא כשאין ברירה אחרתנחמיה17

והלא מי יימר לך שאין לו עוד פיצולי אישיות...

בעצם שורש השאלה אם לשה''רחוני המעגל פינות

זה איסור חפצא: ואז מותר כיוון שהגוף עשה 

או גברא: ואז אסור כיוון שאחד מהאנשים עצמם לא ידע

 

ויש לעיין

לא קשור למושגים "חפצא" ו"גברא"נחמיה17


פרט, נמק, הסבר, עיין, חזק, והבא ראיות!חוני המעגל פינותאחרונה

כמובן אם אין לך התנגדות

בעניין "מה ההבדל בין ארנב/ ברווזנחמיה17

יש שיאמרו הסרעפת (עבדכם הנאמן)

מקובלני מבית אבאחוני המעגל פינות

אין בין ארנב לברווז אלא מקום השחיטה

 

בברכת תיאבון רב לאוהבי תורתך

המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

שמעתי שאחד ההבדלים הוא החיבור שלהםשאג
בעוד שארנב וברווז יכולים להיות ארנברווז
ברווז וארנב אינם יכולים להתחבר

ועל כן איש אשר חשק ליבו לאמץ חיות אלו יאמץ דבר ראשון ארנב ורק לאחר מכן ברווז ולא להפך
בעניין מה ההבדל בין ברווזנחמיה17אחרונה
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ה' באב תשע"ו 22:10

בטעות נשלח לפני שהספקתי להשלים ועניתם, אז אני לא יכול לערוך...  הנה הגרסה המלאה:

יש שיאמרו הסרעפת (עבדכם הנאמן)

ושמא גארטע"ל הוא?

אך מי יימר לך להכליל את שניהם לחובה ולדון אותם חו"ח לחסידות.

אי בעית אימא- כאן ההבדל בין ארנב לברווז-

שהלא משל הברווז הידוע הוא טובא בחסידים. ועוד שבחסידות כברסלב לא הולכים לדאקטער"ים והוא שפיר ילך עם הארנב שהלא "ארנב מה הוא אומר?- "מה נצ'מע, דוק'" וכידוע ש"דוק" הוא קיצור ל'דוקטור' היינו דאקטע"ר היינו בחי' "ילך לרופא ודו"ק."

ועוד אשר ברווז בגימ' "חסיד" ,בהוספת כף וחצי צ'ולנט-  מעשה דלא שכיחא במתנגדים.

ועוד שארנב ר"ת א'נחנו ר'ק נ'שנא ב'רווזים והא הברווז השחור כידוע שונא להארנב (והיינו ארנב האמת- היינו באגס באני שליט"א והוא הוא "לא חסידים ולא חסידות, לא ליטאים ולא לטאות" שכן חסידה היא ממשפחת העופות שהם בחי' פורשי כנפיים והברווזים בכלל פורשי כנפיים אף דבמים הוו.

ואילו דיענו בברווז "קוף, מדלגלידה אין עצמות" ובארנבי יענו- "שב' האוזניים שלו ארוכות זו מיזו במידה שווה" נראה לי לומר דכיוונו לדעת גדולים.

שכן בברווזי- ליכא עצמות בגלידה ואיכא קופי משום שהם מכניסים פיל בקוף מחט. ומהיכא איכא להו קופי לפילי אלא דשכיחי . ואילו גלידה בעצמות לא שכיחי! ואי תימא ג'אלעטע"ין הוי עצמות יימרו לך הווי כטעם עצמות בלבד ואף זו רק בביד"ץ אבל (ועם צירוף ה'- אהבל)- בכשרות רגילה- ליכא למיחש לטעם עצמות כלל.

ובארנבי- יאמרו לך המתנגדים, שאכן הם דואגים שב' האוזניים, זו השומעת לרב וזו המחפשת חומרא ארוכות זו מזו במידה שווה ולאו דוקא כהאומרים במידת גזירה שווה. אלה במידה שווה ממש. שהוא בחי' "התגלתה חומרא חדשה". ונ"ל שהם כיוונו לדעת גדולים אך מסטרא אחרא... ל"ע.

ועדיין קשה מאזורו החגור על מותניו וצ"ע...

באתי להציג בפניכם חיבורי למען תחכימו מדברי אלו ותוסיפו עליהםחוני המעגל פינות

הגהות הארות הערות ותוספות בבחינת נחל נובע

על כן ברצוני לזמנכם הנה אבל בשביל זימון צריך לפחות ג

אבל אני כיאה בפורום זה נהדר

 


 

@משועמם...  @גאש  @משה אבואב  @david7031   @גילגילה   @אנו_נימי (G+)@ירא ורך לבב   @לפיד   @אנונימית [שוב] @זקוק לגאולה    @ריבתות   @כי אין פיסבוק

הקדמת המחבר:

ראיתי נכון לכתוב חיבור זה למען נבוכי דורינו

אשר לא השיגה ידם לשרשר בפורום קדוש זה הנקרא בלשון לעז "פרוייקט השטו"ת"

רוצה אני לכתוב את חיבורי זה למען ידע כל יצור שאתה יצרתו

ויבין כל פעול על אשר לא מעבר לים הוא ובפיך ובמקלדתך לעשותו

 

כאשר קמו עלינו משתמטים [יש גורסים משטמתין לשון משטמה ושנאה ל''ע]האומרים לאמור אין אני כשר לכך

והרי כל ישראל כשרים [טעמים וטעימות אח''כ]

ואתה/את אל ירא לבבך ואל יתבייש מן המלעיגים עליך ולפרסם דברו ברבים 

הרי אתה/את כשר/כשרה לכתוב למען שמו יתברך כאן

ועליך יאמר הפסוק 'תתגייס/י לפרוייקט יא בן/בת תורה'

 

פרק ראשון בו יבואר עקר ענייני הפורום ויעודו

יסוד הפורום ושורש כתיבתו התמימה הוא-

שיתברר ויתחרטט אצל האדם הירא איך לעבוד את בוראו בשמחה ובטוב לבב

שנאמר 'אין שמחה אלא בבשר ויין'

ועל כך דרשו רבותינו ז''ל מאי בשר? לשון פר''ה נוטריקון 'פרוייקט השטו"ת'

 

פרק שני ובו יבואר מה אין לכתוב בפורום

ונבאר מה אין לשרשר בפורום שנאמר 'ואהבת לרעך כמוך'

דרשו רבותינו והמשרשר אל ישרשר יותר מחומש

וכוונתם בזה היא שעל כל אדם מוטלת הזכות והחובה לשורר לה' בפורום זה

אך בתנאי [או באמוראי] שלא יחמש לשון יבש ועל זה כבר כתבו אחרוני הפורום 

לשון אקטואליה וחדשות שהוא לשון קטל שקוטל האנשים ביבשישותו

 

פרק שלישי בו יתבאר מה יש לכתוב בפורום זה

המשך יבוא.....

אכן קונטרס נאה ישמע חכם ויוסף ה' עליכם ככם אלף פעמיםמשה אבואב

ויש עניין גדול לעשות אחד מן הצדיקים שהובאו לעיל כמנהלים מאחר שהמנהלים לא ממש פעילים וקושטא הוא

 

@Admin  @11111  @פלספנית

ואף יש למסמר קונטרס זה למען יראו ויראומשועמם...
על כן אני קורא למנהלים הנ"ל למסמר הקונטרס ואף למנות עוד מנהל כדי לרענן במעט פורום זה
ולמסמור הנני הק' (הקדוש) מצטרף.נחמיה17אחרונה

שנאמר פטיש משמר ניקח מהר (גבוה) וכן למדנו בגזרה שוה שמהר הוא יותר מנמר. ולא כאותם פעורי הפה אשר ישאלו "מה יותר מהר או נמר" (ובודאי לא כהבודאים לומר שהינה שאלה בגימ', שגימ' גימ' גימ')....

היינו שמה שמה שאמר עז כנמר, יותר מזה מהר. (כמדומה רץ כצבי שמהיר מנמר או שיטרפנו בנפשו וירצח לו את החיים)

וראיתי לנכון לעודד את הציבור לשוטט ולשטייט (לעשות שטויות)david7031


יישר כוחך על העמדת תורה זו בישראלdvirm1

מצפה אני מאוד לפרק ג של הקונטרס, ומי ייתן וירבו כמותך בישראל

..נער גבעות מצוי

איך עושים את זה??? 

הרגע לו כולם חיכו חלק ג' בקונטרס בכבודו ובעצמו!חוני המעגל פינות

מוזמנים להאיר להעיר לשאול להקשות לברר לשפר להוסיף לגרוע או לדייק מדברי

 

שער שלישי בו יתברר להלן מה יש לכתוב בפורום הזה

ראשית דברינו חכמה נזכיר על אשר יש לכתוב באי הרצינות הראויה שתכבד את הפורום

ועל זה נאמר הפסוק "רציני? לא בפורום הזה!" וידועה הענישה על העובר על כלל זה הגליה לפורום אקטועליה רח''ל

בפורום זה יש לכתוב את הסברות והקושיות כהוויתם השפה ברורה בעדיפות למדנית ומפולפלת [על מת לרכוש אוצר מילים לחצו כאן]

היצירות שיש יהיו בעיקר בסגנון שו"ת (מכאן שם הפורום) אך גם כדף גמרא, משנה, פסקה ברב זצ"ל וכל סוג אחר של פרסום תורני.

וכל המרבה- הרי זה משובח וכל המוסיף מוסיפין לו

ועכשיו החדשים שנכנסים יודעים מה העניין פה. אשריך!!dvirm1


^^ אם לחדשים יהיה כוח לקרוא אתזהריבתות


אי...תורה מה יהא עליה?אנו_נימי (G+)

חומש בראשית על שמות ושמות על ויקרא וכו'.בשום פנים ואופן נ"ך או כל דבר אחר.

חידושים כאלהאנו_נימי (G+)

רואים רק בגן עדן...של גברים או של נשים?(עיין שאלתי)

אשריך בעוה"ז וטוב לך בעוה"זאנו_נימי (G+)

קיבלו וקיימו היהודים-קבלו מה שקיימו.והריני כותב הסכמתי לקונטרס המשובח הזה.אשריך!

רבנו ר' י"ב שליט"ה(ימים טובים והזויים) אשר לא עלתה פעם אחת מורת רצינות על ראשו המפולפל עליו נאמר "הצחוק וקלות ראש מרגילים האדם לסטלה".אשר נשמר הוא מכל מורת רוח וכובד ראש עמוק אשר מן היצר הטוב הוא!

תקצר לשון מלתאר.תא חי זן עח או לג שי... 

ויהי רצון שיהו דבר מקובלים בבית דין של מעלה(דדי"ן ר"ת ד'רדס(ד' בחיריק) י'דרדסו נ'דרדס) ועל כל עמנו ישראל ואמרו גפילטע@!

גן עדןאנו_נימי (G+)

האם יש גן עדן נפרד לנשים?

האם הן לומדות שם תורה? הרי אסור לנשים ללמוד תורה!

וכי מצאת גן עדן לנשים בכלל?שאג
והרי נאמר
"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא"
ישראל ולא בית ישראל כלומר ישראל ולא נשי ישראל
ועוד נאמר שם "להם" ולא להן!
צר היה לי לשמוע את מורי וחברי הגדול אומר הכיחוני המעגל פינות

שהרי ישראל אף שחטא ישראל הוא וכן לעניין נשים

ועוד נשמע מדבריו שמץ של שועובינעיזם שהוא כידוע שורש הצרות כולן

שכך כתב בכתב קודשו 'לכל ישראל יש להם... להם ולא להן' 

והא כך כתבו גדולי ישראל שנשות הצנועות מוצנעות וחסודות נכללות בכלל הגברים הקדושים

ואף אם תהי קבוצת נשים ואחד עמהן הן תתבטלנה אליו והקבוצה תקרא בכללותה בלשון זכר

וצ''ע

 

 

הפורום הנ''ל הינו סטירי ציני וקומי

ואין בכוונתו להעליב להטיל מום שם רע לעג או לעז על שום קבוצה מיגדרית

ללא הבדלי מין צבע ורמת פעילות בפורום

ונראה מדבריךאנו_נימי (G+)

מו"ר יהיה בסדר דנשים חוטאות הנה בהוויתן כנשים!

ח"וחוני המעגל פינות
כוונת המשורר הינה ישראל שאישה אף שאשה ישראל היא
ולכן קשיה על מורי ואלופי הארי מגאש
וכן ק"קאנו_נימי (G+)

שמדברי הגא"ש יתכן הדבר שכן כת' "לא תשנא אחיך בלבבך" ו"ואהבת לרעך כמוך" וכמה פעמים ראינו בש"ס דמדכתיב 'לרע'ך או 'חברך' יש ללמוד רק לגבריא ולא לנשים!

ונראה ליאנו_נימי (G+)

דכיוון דהווי מיעוט אחר ריבוי- כל ישראל יש להם חלק יש גן עדן לנשים אך מה לגביי ההפרדה והלימוד שם?

נשים לומדות תורה, כל הדינים שמחויבות בהןdvirm1


ומאימתי מצינו נשים חייבות בתלמוד תורהחוני המעגל פינות
ואפילו אם תימא הכי מאימתי מצינו חיוב בתר מיתותה?!
בגן עדן יש חיוב ללמוד תורה?אנו_נימי (G+)


ומאימתי מצינו חיוב בתר מיתותה לגברי?dvirm1

וכן כתוב: "וחי בהם"!!

לכאורה יש לחלקחוני המעגל פינותאחרונה

בין סתם מצוות שבהם נאמר 'וחי בהם'

לבין מצוות תלמוד תורה שעליה נאמר 'כי אין חיינו...'

 

בברכת אין שמחה כהתרת הספיקות 

ובברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

קשיא...אנו_נימי (G+)

מהי מילת הקסם להבאת דברים?

 

דברי ראינו בספר חינוך הילדים דמילת הקסם היא 'בבקשה' כלשונם. אך בספר הגדול "האר"י פוט"ר" ארינו כי מילה זו הינה-'אצי"ו' בלע"ז!!

ולכאורה יש לומר בעבור זו השאלהחוני המעגל פינות
על מילת אציו שהלוא היא זימון ביחיד
על כן יש סברה למימר בבקשה
אך מאידך גיסא אין הו"א לומר בבקשה
כדברי ההוא ישראלי 'מה זה סליחה' וי"ל שהוא הדין לגבי בבקשה אך יש לעיין בזו הסוגיה
ויש לחלקנער גבעות מצוי

בבבקשה אתה אינך מביא אלא בכוח גברא, או בכוחך שלך, או מחמת כוחו של אדם.

אבל באציו זה בא מחמת קסם ממש! וצ"ע כוחות הטומאה ר"ל ל"ע שר"י ימ"ש

ומה שנא' בספרא דילדים מילת הקסם, נראה דהכוונה היא דמקסמת את חינו בעיני אדם (חינו-חן).

אז בעצם בבקשה זה מדין חינוךחוני המעגל פינות
ואציו זה מדין מדבר קסם תרחק
וקשה הרי כבר דנו גדולי עולם בהאר"י פוטר ולא הקשו הכי
אלא דיש לפרש שקיסמא דאר"י נמשך מכוחה דהיתירא שהוא עדיף ולכן מותר

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
ואיבעית אימאdvirm1

דבשפת הקודש, המשמשת לענייני דיומא ודיבורים בין בני אדם

ובשפות ומבטאים עתיקים (כגון אכדית וחיתית, או להבדיל אלפי הבדלות, מבטא הלועזים דשמו לאט"ין בלעז)

המשמשים לקסמים וכישופים המתבצעים ע"י כוחות הטומאה,

אמרינן אציו.

ולא ארחיב עוד על כך, כיוון דנושא זה צרה היריעה כאן בהאי פורומא מלהסבירו כולו, ואין דורשים בו אלא לתלמיד שהוכיח עצמו שראוי ללימוד דברים אלה, כמו שכתוב בפרק "מכתב קבלה להוגוורטס" בדברי הימים לאלבוס דמבלדור (שעשה מלאכת קודש וקיבץ בספר זה כל העניינים הנצרכים ללימוד חכמה זו, ואשריו ואשרי חלקו.

ושמעתי שלאחר מותו ז"ל, לאחר שפורסם הספר בידי אחיו, קיבל הסכמה מקינגסלי שאקלבולט, פרנס ק"ק קוסמי אנגליה).

עד כאן לשוני הקדוש

ויהי רצון שיבואו ימי הגאולה

ויתקיים הפסוק "וגר קוסם עם מוגל, וגרים עם כלב ירבץ"

אהבתיאנו_נימי (G+)אחרונה