זוג-מספריים
פרד-בעל חיים
כשם שבמשחק המונופול בשבת, ישנן דעות לכאן ולכאן:
דעה א' שאסור, כיוון שדומה לכסף,
דעה ב' שמותר כיוון שאינו כסף ובידוע שהוא משחק
ודעה ג' שמותר אך בתנאי שלא קורא להם בשמות של כסף כגון "שקלים", אלא יאמר דבר אחר כגון "תביא עשרה תפוחים".
ונראה לי שדומה שאלתך, שדומה המשחק לדברים אמיתיים הקורים במציאות ואסורים בשבת,
שכשם ששטרי מונופול דומים לכסף, כך זוג דומה למספריים ופרד כמו פרד.
וכשם שאסור לסחור בכספים בשבת, כך אסור לשחוט ולצוד בע"ח.
ע"כ ישנן 3 דעות,כפי הדעות במשחק מונופול:
א. אסור בכלל, שדומה למציאות אסורה.
ב. מותר כיוון שאינה מציאות אלא ידוע שזהו משחק.
ג. מותר בתנאי שישנה את שמות הדברים האסורים.
כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, גם לדעות שמונופול אסור בשבת, אינם חושבים שיש לו איסורים ככסף אמיתי.
אלא אסרו כיוון שדומה ועלולים לטעות.
ולכן נראה לי שלכל הדעות מבחינה זו אין איסור.
הרי הזוג והפרד משלימים, מה שיוצר לנו בנייה בשבת!!!
אך נשגבה מבינתי ומחכמתי מני ים ומרבבות ארגזי חול, אך מדוע כתב הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @יהיה בסדר.... שזוג ופרד הינם להיתר?!
ועל זאת לא מצאתי רשות להרהר או לחלוק עד שיבוא בן גילו ויהרהר אחריו כדוגמת הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @גאש
או הגאון כנ"ל @dvirm1
ואילו לעבדים ולשפחות נחשבנו אזי גם הגאון הגדול כנ"ל @משה אבואב והגאון כנ"ל @משועמם... ייחשבו.
בברכת אמור מעט ואכול הרבה, ולא עליך המלאכה לגמור, וזה וזה דברי פורום חיים..................
וגירודים אין ספור בפדחתי ראיתי לנכן לומר שלעניות דעתי הקובעת אין איסור לשחק בזוג או פרד בשבת
ולכול החפצים במקורות לדברי עיינו ב:
אירוך שולחן קצור סימן פיצ"ה הלכה פטריו"ת
וכן במגדיר לחיות הבר פרק כילאיים מפי המשורר שורוחמורושיונידחיםלאתוכללתעלם
וכן אצל חרש המתכות הרה"ג פישמסמרניקחמהרסוכהנבנהבניםובנים
לדבריו של הרב חרש המתכות יהיה שייך לשחק על עוד לא יהיה דין בורר ברגע שנכנס ספר בורר יהיה ספק ואז יהיה אסור לשחק
אירך שולחן קצור ומגדיר לחית הבר בהחלט אוסרים לעולם כי תמיד קיים פה חשש בורר
אומנם הרב האדמו"ר הבבא באלי שליט"א והרב גוגל שליט"א והרב נוח שמייקל שליט"א מתירים לכתכילה לשחק לדעתם ספק להקל מצד דין עונג שבת שהלקהל עושה יותר טוב ויותר עונג אומנם הרב גוגל שליט"א הביא סברה שאם יותר נוח לו להחמיר או שרוצה את הברכה שתבוא על פי המשפט "כל המחמיר תבוא עליו הברכה" מחוייב להחמיר כי בכך זה העונג שבת שלו אבל אין דעת הבבא באלי שליט"א והרב נוח שמייקל נוחה מזה כלל.
לעניות דעתי הפסק יהיה לאסור משחקים בשבת מכל וכל כולל כל משחק.
מי שרוצה הרחבה למה ומדוע מוזמן לפנות ולשאול.
ומצאתי שכל הרהור בסוגיה זו ללא אקדמתא במילין הוא בבחינת כיצר הרע ללא תבלין כעשן לשיניים וכחומץ לעניים וכבורקס ללא מילוי וע"כ א"ל לאדם טול קורה מבין שינייך והסר רעה מבשרך ולמש אקדמתא זו שהיא הבסיס לכל הסוגיה:
(נלקח מהאינציקוקלופדיה השטותי"ת)
"זוג או פרד"- זוג או פרד הוא משחק קדמוני ועתיק ביותר ויש אסמכתאות קבליות שלו בתנ"ך (כדוגמת חמורו של אברהם ואתונו של בלעם וידוע הוא שאתון וחמור הם קרובי משפחה של הפרד משמע שאברהם אבינו ובלעם שיחקו זוג או פרד לפני צאתם לדברים שישנו את ההיסטוריה) המשחק משמש אנשי עסקים כדורגלנים כדורסלנים ופעוטות גם יחד בקבלת החלטות גורליות( כדוגמת מי יחזיק את שקית הבמבה) {[ראה לעיל אברהם ובלעם. כאילו איך אתם חושבים שהם החליטו אם לצאת או לא???]} ובפתירת סיכסוכים בין קבוצות אתניות וסוציו-אקונומיות שונות
מהלך המשחק: בעלי הריב קובעים ביניהם מי בניהם הזוג או הפרד ולבסוף לאחר שקראו את קריאת הקרב האיומה "שלוש ארבע ו!!" הם שולפים את אצבעותיהם אם סכום האצבעות של שניהם הוא אי זוגי (פרד) מי שאמר על עצמו שהוא פרד (ראו למה מגיע אדם שרוצה לנצח במשחק) ניצח ולחילופין
השלכות הניצחון: אם מי שבחר בעצמו להיות זוג ניצח אז מי שבחר להיות פרד הופך לזוג מספריים צעצוע אשר פעוטות ילקקו אותו יום ביומו ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא ואם מי שבחר (בעמו להיות לו לשמו) בעצמו להיות פרד ניצח אזי בעל הזוג נהפך לנושא כליו של אותו אדון ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא
בברכת המזון
שלכם משה
כתיב :ולשדך הבנות! קמ"ל שזוגות מותר לעשות. להפיד בשאבס? זו שאלה.
ועל כן לא ניתן להשתמש בזה ההיתר....
רק בריאותחוני המעגל פינות
נפש חיה.קיבלתי סמיכה לרבנות
ע"י הגאון אור עולם מעוז ומגדול
כבוד הרבנית הגדולה והחשובה חרוזית שליט"א
שהשיבה רבים מעוון אשרי דור שאלו מנהיגיו
בדברי הרב ת"ז(תאריך וזמן) שהביא מקורות מראשונים שניים שלישיים וכו' נראה מדבריו דיום שבת לא יתכן דהוה הכי כיוון דבשבת אין אומרים במפורש שיר של יום וכן אין לכתוב קושיות בשבת לכן נראה דאין יום זה יום שבת.
ע"נ(עוד נראה) מדבריו דסברתו כסברת רבנו בעל הספר "מה תאמר ליום אחרון" הע"ב(עמיר בניון) דסוף שבוע נמי ליתא בהני קראי ולכן נראה לדעתו דיום זה הינו היום שמיני.
בברכת בורות עד אין שחקים וכו'
ה' יאיר עיננו במאור חוכמתו העילאה והנשגבה בשמים ובארץ כי"ר

האם הותרה מקלחת בתשעת הימים לאלו אשר אינם נהנים ממנה ומתקלחים רק לכבוד שבת וחג (וכשאימותיהם מכריחות אותם)
בטח מותרר לשבת?!
ברור שכן שלא יהיה חלילה וחס מוקצה מחמת מיאוס
ומוכח דמלכתחילה צריך בעבאעא"מ חוטם ופנים.
ועב"מ שזוהה בשמים עם פנים וחוטם, ירוצו העדים להעיד על קידוש העב"מ. וחוקרים העדים.
שהרי אם ראו את העב''ם
מוכח שהם חוקרים
ואין לחקור החוקר למעט מח''ש
שמא מתוכם
יחליפו גירסאות
וילמדו לשונם דבר שרק
ונמצא ש"ש מתחלל
אך למאן דאמר אין מח''ש רשאין בחקירתן
כיצד יחקרו?
הרי כפי שהזכרנו לעייל הרי הם חוקרים בעמצם?!
ואין הנחתום מעיד על גיסתו
דברם
מלובן ומזורז
ויפה שעה אחת קודם.
שאם לא כן כיצד יוציאו אותם משולחן לחם הפנים?!
שאם כך, העדים נמנעים לבוא.
שהרי מקובלני מבית סבתא 'אין עד מפי עז'
שהרי הכי כתיב שם שם
'ר"י אין חוקרים את החוקר ר"מ אומר רשאי מח"ש לחוקרו'
על כן לר"י ניחא אך לר"מ מאי איכא למימר?!
אל תהי דן יחידי.
טב למיטב טן דו מלימיטב יחידי בדין...
מה זה 'אה"נ'
הרי אני בתור מחדש הפורום
גוזר גזירה חמורה על כל איש ואיש לחתום בזו ההצהרה
איש בל יעדר!!!!
http://www.atzuma.co.il/shtutproject
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
א"י לנצח
אולי אפשר באישי...
מי שיש לו שישלח. אני יתחיל...
1. בייני"ש אחד מגיע ללשכת גיוס. שואלת אותו הפקידה 'כמה שפות אתה יודע?' עונה לה 'עברית וארמית' שואלת אותו החיילת 'איך אומרים לשכת גיוס בארמית?' עונה לה 'לשכא דגיוסא' שואלת אותו 'ואיך אומרים חיילת בארמית?' עונה לה חתיכא דאיסורא'...
2. ש. למה בייני"ש לא ישן על הגב? ת. כי הוא לא רוצה להגיע לגן עדן. יעני יש לו גיבנת...
3. בייני"ש אחד מגיע לגיהנום. המלאכי חבלה שופכים עליו דלי של מים רותחים. הבייני"ש מקבל הכל באהבה ואומר לעצמו זה בסדר זה כלי שני...
4. חילוני חבדני"ק ומרכזני"ק מגיעים לגיהנום. מכניסים את החילוני לכבשן האש. הוא צועק 'הרצל תעזור לי' עונה לו 'גם אם תרצה זה הגדה'. מכניסים את החבדני"ק הוא צועק 'רבי תציל אותי' עונה לי הרבי 'תחשוב טוב יהיה טוב'. מכניסים את הבייני"ש המרכזני"ק לכבשן. הוא צועק ' הרב תציל אותי' עונה לו הרב זצ"ל 'זה חלק מהמהלך'. (גירסה אחרת 'זה אתחלתא דגן עדן)
כלה (עם מפיק בהא כמובן)

מקסימום על גן בקמ"ש
מעשה שהיה כך היה
ויהיא אותו מרכזניק אשר יצא עם משהי על חוף הים
[פשיטא חוף נפרד]
והמדוייטת פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה ותאמר
"ראה השקיעה"
אז אמר לה ההוא מרכזניק "שקיעה? עוד 5 דקות!"
ויהיא אותו מכיניסט אשר יצא עם משהי על חוף הים
[פשיטא חוף נפרד]
והמדוייטת פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה ותאמר
"ראה השקיעה"
אז אמר לה ההוא מכיניסיט "אוי לא הנחתי תפילין..."
ידוע המסורת בידינו על כך שמרכזניקים הם כמו שקדי מרק
-אשכנזים צהובים
-מרובעים
-יבשים
-נרתעים ממים וכו
1.מרכזניק יוצא עם משהי פתאום חבר שלו פוגש אותו מרכזניק אומר לחבר שלו תכיר זו בת דודה שלי. חבר שלו עונה לו לפני שבועיים היא הייתה בת דודה שלי.
2. חרדי חילוני (ג'ובניק) דתי לאומי(לפניהשירות הצבאי) עומדים בטרמפיאדה,
עוצר להם טרמפ ואומר להם אני מעלה רק חיילים
הטרמפ עושה פרצוף לחילוני הג'ובניק שעולה אך מוותר לו.
החרדי אומר: חייל בצבא ה'ועולה
דתי לאומי אומר: ג'ובניק בצבא ה'......
מה דין תג מחיר בפורום?
ולכאורה לו אמרינן שדינו ככל תג מחיר
שהרי תג מחיר הווי
הרי דינו שריפה סקילה הרג חנק 50 מלכות ענויי שב''כ ועד 30 שנה בכלא
או שמא אין דינו כתג רגיל שהרי בדוכתא דערביי לא ככתיב
ועל כן דינו כשאר השחתת רכוש
כיוון שאין בכך ממש כתיבה,
לכן גם כל הדברים הנכתבים במחשב אפי' תג מחיר
אין בהם ממש של כתיבה,
ולכן אינם תג מחיר ממש,
ולכן אין עליהם עונש ממש*.
*הערת המחבר: חסימת משתמשים והגבלות שמפעילים המנהלים אינם נחשבים עונש ממש, לתוהים על דבריי.
שהרי מצינו בכל חנות אלפי ומאות אלפי תגי מחיר ואין פוצה פה ומצפצף.
בגבעות טרם התקדמו לבר קוד?
ברצונה להעמיק איבעיא זו מאחר שר' עקיבא היה דורש כל תג ותג שבתורה אך על מה לטוב או למוטב?

מה המסר???
איפה החיבור לעולם הקודש?!
חלילית אלטאחרונה
היום הוא יום ההילולה של הצדיק והצדקת האר"י פוטר וב"ג הרבנית גי קי רולינג,
בהילולה הוצא ספר חדש"הילד שקולל" שכיבל הסכמות מגדולי הדור, שניזכה
(בינתיים הספר רק באנגלית...
)
בערב יצאו הסעות לקבר הצדיק! להרשמות: 000-009900 מר אוליבנדר.
ההסעות יצאו בשעה 19:00 מתחנת הרכבת התחתית ברציף 9 ו4\3. העלות היא 4 אוניות ו 66 חרמשים.
ההסעות מהוגסמיד מתארגנות, לפרטים 00000000-90 בחנות הבירצפת המקומית.
וכבר האריכו רבותינו הקדושים בעלייה לקבר צדיק! שהיא מסוגלת לעורר את השרביט לקסם! ויוסיפו עליי הגאונים....
אנונימי הוא מוגל!!!שאגהביאו ראיות!
והכי כתיב בי' דבריא
'תגנוב!'
שנאמר אל תגידו יום יבוא
הביאו ראיות [גם אם תצטרכו לגונבן]
ומים גנובים ימתקו
איזה חידושים עצומים
שהרי איננו בעלי כנף, ורק בעלי כנף נולדים כגוזלים ואיך אנו נהפוך לגוזלים ונגזול?
נער גבעות מצויאחרונהקחו אותה איך שתרצו(רציני או לא)...
מה הדין עם אדם שיש לו פיצול אישיות. נקרא למצב הראשון דני ולשני יוסי. ראובן(סתם איש) ראה את דני עושה מעשה מסויים וסיפר אותו ליוסי כלשון הרע.האם יש פה לשון הרע שהרי סיפר את זה לגנאי או דלמא יש לומר דכיוון שסיפר זאת לאותו אדם (לאותו גוף) אין כאן משום לשה"ר?
שהרי ידועה הסברה שיגברו סיכויי התפוצה של זה הדיבור בכך שאישויות שונות כל אחת ויצרה שלה.. ממילא יתפרסם הדבר, א"כ יש טעם של ג' אישיויות אך מציאות של ב' אפים בלבד...
ודלמא "בטל טעם- בטל דבר" לדין הפוך. לא שייך לכאן, דא"כ- היכי תמצא עוף מכובס בכל דוכתי אשכנז?! ודלמא זוהי סיבת פוסקי אשכנז דהחמירו טפי (לשון טאפע"י) בדין אפי ג'. ואין ראיה מכאן, ונשאר הדין בעניין "בטל טעם".
ומכיוון דמצינו מפוצלי ומסכזופרני בשעת בטלת טעם דבריהם בזה הפארע"ם- י"ל שבדוכתא הדין מדין מרא דאתרא, יש להתיר בכל אופן אפי ג'. וכ"ז בתנאי שביודעים לכל שאף לזה הלשה"ר ל"ע- אין טעם. וכן לעניין שם המסופר, להבדיל משם המספר אותו כינו "ניק" היינו נעל "נייק" ולא כדאותם דחשבו להו שהוא קיצור לאיזה שם ע"ז ל"ע... והיינו בחי' נפש בחי' נעל הנשמה. בחי' "יא נעל" ויאמר אמן. ונאמר אמן.
ויהי רצון שבכל רמ"ח אישיותינו ושס"ה פיצולינו ניהיה מלאי חסרון סיום תגובות במילה צ"ע.......
שהרי גופו ובשרו הוא.
והלא מי יימר לך שאין לו עוד פיצולי אישיות...
זה איסור חפצא: ואז מותר כיוון שהגוף עשה
או גברא: ואז אסור כיוון שאחד מהאנשים עצמם לא ידע
ויש לעיין
כמובן אם אין לך התנגדות
יש שיאמרו הסרעפת (עבדכם הנאמן)
אין בין ארנב לברווז אלא מקום השחיטה
בברכת תיאבון רב לאוהבי תורתך
המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
בטעות נשלח לפני שהספקתי להשלים ועניתם, אז אני לא יכול לערוך... הנה הגרסה המלאה:
יש שיאמרו הסרעפת (עבדכם הנאמן)
ושמא גארטע"ל הוא?
אך מי יימר לך להכליל את שניהם לחובה ולדון אותם חו"ח לחסידות.
אי בעית אימא- כאן ההבדל בין ארנב לברווז-
שהלא משל הברווז הידוע הוא טובא בחסידים. ועוד שבחסידות כברסלב לא הולכים לדאקטער"ים והוא שפיר ילך עם הארנב שהלא "ארנב מה הוא אומר?- "מה נצ'מע, דוק'" וכידוע ש"דוק" הוא קיצור ל'דוקטור' היינו דאקטע"ר היינו בחי' "ילך לרופא ודו"ק."
ועוד אשר ברווז בגימ' "חסיד" ,בהוספת כף וחצי צ'ולנט- מעשה דלא שכיחא במתנגדים.
ועוד שארנב ר"ת א'נחנו ר'ק נ'שנא ב'רווזים והא הברווז השחור כידוע שונא להארנב (והיינו ארנב האמת- היינו באגס באני שליט"א והוא הוא "לא חסידים ולא חסידות, לא ליטאים ולא לטאות" שכן חסידה היא ממשפחת העופות שהם בחי' פורשי כנפיים והברווזים בכלל פורשי כנפיים אף דבמים הוו.
ואילו דיענו בברווז "קוף, מדלגלידה אין עצמות" ובארנבי יענו- "שב' האוזניים שלו ארוכות זו מיזו במידה שווה" נראה לי לומר דכיוונו לדעת גדולים.
שכן בברווזי- ליכא עצמות בגלידה ואיכא קופי משום שהם מכניסים פיל בקוף מחט. ומהיכא איכא להו קופי לפילי אלא דשכיחי . ואילו גלידה בעצמות לא שכיחי! ואי תימא ג'אלעטע"ין הוי עצמות יימרו לך הווי כטעם עצמות בלבד ואף זו רק בביד"ץ אבל (ועם צירוף ה'- אהבל)- בכשרות רגילה- ליכא למיחש לטעם עצמות כלל.
ובארנבי- יאמרו לך המתנגדים, שאכן הם דואגים שב' האוזניים, זו השומעת לרב וזו המחפשת חומרא ארוכות זו מזו במידה שווה ולאו דוקא כהאומרים במידת גזירה שווה. אלה במידה שווה ממש. שהוא בחי' "התגלתה חומרא חדשה". ונ"ל שהם כיוונו לדעת גדולים אך מסטרא אחרא... ל"ע.
ועדיין קשה מאזורו החגור על מותניו וצ"ע...
הגהות הארות הערות ותוספות בבחינת נחל נובע
על כן ברצוני לזמנכם הנה אבל בשביל זימון צריך לפחות ג
אבל אני כיאה בפורום זה נהדר
@משועמם... @גאש @משה אבואב @david7031 @גילגילה @אנו_נימי (G+)@ירא ורך לבב @לפיד @אנונימית [שוב] @זקוק לגאולה @ריבתות @כי אין פיסבוק
הקדמת המחבר:
ראיתי נכון לכתוב חיבור זה למען נבוכי דורינו
אשר לא השיגה ידם לשרשר בפורום קדוש זה הנקרא בלשון לעז "פרוייקט השטו"ת"
רוצה אני לכתוב את חיבורי זה למען ידע כל יצור שאתה יצרתו
ויבין כל פעול על אשר לא מעבר לים הוא ובפיך ובמקלדתך לעשותו
כאשר קמו עלינו משתמטים [יש גורסים משטמתין לשון משטמה ושנאה ל''ע]האומרים לאמור אין אני כשר לכך
והרי כל ישראל כשרים [טעמים וטעימות אח''כ]
ואתה/את אל ירא לבבך ואל יתבייש מן המלעיגים עליך ולפרסם דברו ברבים
הרי אתה/את כשר/כשרה לכתוב למען שמו יתברך כאן
ועליך יאמר הפסוק 'תתגייס/י לפרוייקט יא בן/בת תורה'
פרק ראשון בו יבואר עקר ענייני הפורום ויעודו
יסוד הפורום ושורש כתיבתו התמימה הוא-
שיתברר ויתחרטט אצל האדם הירא איך לעבוד את בוראו בשמחה ובטוב לבב
שנאמר 'אין שמחה אלא בבשר ויין'
ועל כך דרשו רבותינו ז''ל מאי בשר? לשון פר''ה נוטריקון 'פרוייקט השטו"ת'
פרק שני ובו יבואר מה אין לכתוב בפורום
ונבאר מה אין לשרשר בפורום שנאמר 'ואהבת לרעך כמוך'
דרשו רבותינו והמשרשר אל ישרשר יותר מחומש
וכוונתם בזה היא שעל כל אדם מוטלת הזכות והחובה לשורר לה' בפורום זה
אך בתנאי [או באמוראי] שלא יחמש לשון יבש ועל זה כבר כתבו אחרוני הפורום
לשון אקטואליה וחדשות שהוא לשון קטל שקוטל האנשים ביבשישותו
פרק שלישי בו יתבאר מה יש לכתוב בפורום זה
המשך יבוא.....
שנאמר פטיש משמר ניקח מהר (גבוה) וכן למדנו בגזרה שוה שמהר הוא יותר מנמר. ולא כאותם פעורי הפה אשר ישאלו "מה יותר מהר או נמר" (ובודאי לא כהבודאים לומר שהינה שאלה בגימ', שגימ' גימ' גימ')....
היינו שמה שמה שאמר עז כנמר, יותר מזה מהר. (כמדומה רץ כצבי שמהיר מנמר או שיטרפנו בנפשו וירצח לו את החיים)
מצפה אני מאוד לפרק ג של הקונטרס, ומי ייתן וירבו כמותך בישראל
איך עושים את זה???
מוזמנים להאיר להעיר לשאול להקשות לברר לשפר להוסיף לגרוע או לדייק מדברי
שער שלישי בו יתברר להלן מה יש לכתוב בפורום הזה
ראשית דברינו חכמה נזכיר על אשר יש לכתוב באי הרצינות הראויה שתכבד את הפורום
ועל זה נאמר הפסוק "רציני? לא בפורום הזה!" וידועה הענישה על העובר על כלל זה הגליה לפורום אקטועליה רח''ל
בפורום זה יש לכתוב את הסברות והקושיות כהוויתם השפה ברורה בעדיפות למדנית ומפולפלת [על מת לרכוש אוצר מילים לחצו כאן]
היצירות שיש יהיו בעיקר בסגנון שו"ת (מכאן שם הפורום) אך גם כדף גמרא, משנה, פסקה ברב זצ"ל וכל סוג אחר של פרסום תורני.
וכל המרבה- הרי זה משובח וכל המוסיף מוסיפין לו
ריבתותחומש בראשית על שמות ושמות על ויקרא וכו'.בשום פנים ואופן נ"ך או כל דבר אחר.
רואים רק בגן עדן...של גברים או של נשים?(עיין שאלתי)
קיבלו וקיימו היהודים-קבלו מה שקיימו.והריני כותב הסכמתי לקונטרס המשובח הזה.אשריך!
רבנו ר' י"ב שליט"ה(ימים טובים והזויים) אשר לא עלתה פעם אחת מורת רצינות על ראשו המפולפל עליו נאמר "הצחוק וקלות ראש מרגילים האדם לסטלה".אשר נשמר הוא מכל מורת רוח וכובד ראש עמוק אשר מן היצר הטוב הוא!
תקצר לשון מלתאר.תא חי זן עח או לג שי...
ויהי רצון שיהו דבר מקובלים בבית דין של מעלה(דדי"ן ר"ת ד'רדס(ד' בחיריק) י'דרדסו נ'דרדס) ועל כל עמנו ישראל ואמרו גפילטע@!
האם יש גן עדן נפרד לנשים?
האם הן לומדות שם תורה? הרי אסור לנשים ללמוד תורה!
שהרי ישראל אף שחטא ישראל הוא וכן לעניין נשים
ועוד נשמע מדבריו שמץ של שועובינעיזם שהוא כידוע שורש הצרות כולן
שכך כתב בכתב קודשו 'לכל ישראל יש להם... להם ולא להן'
והא כך כתבו גדולי ישראל שנשות הצנועות מוצנעות וחסודות נכללות בכלל הגברים הקדושים
ואף אם תהי קבוצת נשים ואחד עמהן הן תתבטלנה אליו והקבוצה תקרא בכללותה בלשון זכר
וצ''ע
הפורום הנ''ל הינו סטירי ציני וקומי
ואין בכוונתו להעליב להטיל מום שם רע לעג או לעז על שום קבוצה מיגדרית
ללא הבדלי מין צבע ורמת פעילות בפורום
מו"ר יהיה בסדר דנשים חוטאות הנה בהוויתן כנשים!
שמדברי הגא"ש יתכן הדבר שכן כת' "לא תשנא אחיך בלבבך" ו"ואהבת לרעך כמוך" וכמה פעמים ראינו בש"ס דמדכתיב 'לרע'ך או 'חברך' יש ללמוד רק לגבריא ולא לנשים!
דכיוון דהווי מיעוט אחר ריבוי- כל ישראל יש להם חלק יש גן עדן לנשים אך מה לגביי ההפרדה והלימוד שם?
וכן כתוב: "וחי בהם"!!
בין סתם מצוות שבהם נאמר 'וחי בהם'
לבין מצוות תלמוד תורה שעליה נאמר 'כי אין חיינו...'
בברכת אין שמחה כהתרת הספיקות
ובברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
מהי מילת הקסם להבאת דברים?
דברי ראינו בספר חינוך הילדים דמילת הקסם היא 'בבקשה' כלשונם. אך בספר הגדול "האר"י פוט"ר" ארינו כי מילה זו הינה-'אצי"ו' בלע"ז!!
בבבקשה אתה אינך מביא אלא בכוח גברא, או בכוחך שלך, או מחמת כוחו של אדם.
אבל באציו זה בא מחמת קסם ממש! וצ"ע כוחות הטומאה ר"ל ל"ע שר"י ימ"ש
ומה שנא' בספרא דילדים מילת הקסם, נראה דהכוונה היא דמקסמת את חינו בעיני אדם (חינו-חן).
דבשפת הקודש, המשמשת לענייני דיומא ודיבורים בין בני אדם
ובשפות ומבטאים עתיקים (כגון אכדית וחיתית, או להבדיל אלפי הבדלות, מבטא הלועזים דשמו לאט"ין בלעז)
המשמשים לקסמים וכישופים המתבצעים ע"י כוחות הטומאה,
אמרינן אציו.
ולא ארחיב עוד על כך, כיוון דנושא זה צרה היריעה כאן בהאי פורומא מלהסבירו כולו, ואין דורשים בו אלא לתלמיד שהוכיח עצמו שראוי ללימוד דברים אלה, כמו שכתוב בפרק "מכתב קבלה להוגוורטס" בדברי הימים לאלבוס דמבלדור (שעשה מלאכת קודש וקיבץ בספר זה כל העניינים הנצרכים ללימוד חכמה זו, ואשריו ואשרי חלקו.
ושמעתי שלאחר מותו ז"ל, לאחר שפורסם הספר בידי אחיו, קיבל הסכמה מקינגסלי שאקלבולט, פרנס ק"ק קוסמי אנגליה).
עד כאן לשוני הקדוש
ויהי רצון שיבואו ימי הגאולה
ויתקיים הפסוק "וגר קוסם עם מוגל, וגרים עם כלב ירבץ"