שרשור חדש
היה חםמ"ג

ולא חיישינן לתירס נסךנער גבעות מצוי

שהרי מבושל אינו מתנסך, ומצינו שמבושל דמיא לנצלה.

איני והא הכי כתיבחוני המעגל פינות

'א''ר יוסי יין שפתחו גוי בין מבושל בין שלא מבושל

בין ישן בין הרי זה יין נסך'

ואולי מדובר שם ביין יבש!!נער גבעות מצויאחרונה

ופה מצינו: גרעיני תירס מתוק ומתוק לא חיישינן!

קשיא על צרת השמשאdvirm1

צ"ע על צרת השמשא העושה האוויר חם ומחניק

והכיצד צרה זו קיימת במלואה לכל האנשים כאחד בכ"כ קושי ורוע

והכתיב צרת רבים חצי נחמה, הא צרת השמשא צרת רבים היא, ע"כ צריכה להיות בחציה!

 

|מקווה שלא הבכתי את עצמי בפוסט הראשון בפורום|

ודאי שצרה זו היא רק חציdavid7031

דהרי קקימא לן דבשעה דאצלנו חצות יום בארץ הנכר דאיתקרי "אמריקע" חושך

נראליהכל מאת ה'
שלחתי את שאלתך לרב שליט"א
וזהו לשונו: "גדול העוסק בלימוד תורה בימים אלו ושכרו הרבה מאוד"

וכל אדם אשר ידבק בלימוד התורה ויעשה רצונו יתברך.
ה' יתברך יחזיר לו פי כמה וכמה!

ואלייך,לסמוך על ה' בעיניים עצומות

אייך יעלה בדעתך לומר דבר שכזה למלך מלכי המלכים הקב"ה?!?!

ועוד להתלונן על החום?
בראתי חום בראתי לו תבלין

ולשאלתך השנייה,
צרת רבים חצי נחמה,ראוי ליתן רק חצי מכיוןש צריך את ההשתדלות שלך,
כי על פי המשורר אם אין אני לי מי לי ?(:

לא השגתי את כוונת תירוץ בתרא בסופו, יוכל כבודוdvirm1

להסבירו שוב למעני כיוון דקשה השגתי?

ועוד י"ל לבעל תירוץ בתרא, דבשורה ראשונה של שאלתי לא התכוונתי לתרתי קשיות, אלא לכעין הקדמה לקושייתי הנ"ל, אך כבודו סבר בוודאי שזו שאלה נפרדת, ע"פ תשובתו.

ונראה לענ"ד דבעל תירוץ קמא כיוון לדעתי, אך זאת אשאל לתירוצו: הרי ידוע דאיכא ארצות נכר דגם בלילה (או אפי' רק בלילה ולא ביום) ישנו חום, אמנם לא דשמשא, אבל ישנו חום (וישנה גם מה שקוראים בלע"ז 'לחות') גם בלילה? א"כ תירוצו מתורץ לשמשא, אך לא לחום דכולא עלמא. ע"כ אשאל שאלתי גם על כך, שזה גם איקרי "צרת רבים".

ובזאת אציין שמות הגאונים הנעלים ששאלתי אליהם

@david7031, @הכל מאת ה' 

וכמובן בוודאי דיכול כל גאון אחר או צורבא מרבנן דקאי בפורום זה לענות על השאלה גם הוא, ואיני שולל תשובותיו. אך איני מיודע עדיין להם, עימכם הסליחה.

וואי סליחה הניק שלי מבלבל ,אבל אני בת.הכל מאת ה'
עבר עריכה על ידי הכל מאת ה' בתאריך כ' בתמוז תשע"ו 18:07
סתם אני כותבת,לא נראלי שזה מועיל במשהו.
בכל מקרה,לא הבנתי מילה ממה שכתבת.
אז.. סליחה מראש...

חחחח אאוץץץץ'dvirm1


נראה לי שלא הבנת אתשאג
בתרא-אמצע/אמצעי
תרתי-שניים (כמו תרי עשר)(להבדיל מתלתא-שלוש)
קמא-ראשון
דאיכא-שאיכא-שיש

*תיקון*:בתרא=אחרון, כמו בבא בתרא, ומציעא=אמצעי,כמו בבא מציעאdvir11


סליחה, נשלח מניק ישן...dvirm1


מודה בטעותשאג
לא קשיא...נער גבעות מצוי

שהרי ישנם אנשי שלהם השמש הויא ברכה וטובה, ולא שייך בהו צרה. כגון מגדלי מנגועויאעם ושאר מיני לע"ז. או הני דמתגוררי במקומות דצינא שלטא בהו, כגון אנטעארטיקעאאה, או סיבירא. וכן דמתרחצי בחופי מעורבי ל"ע ר"ל.

שאלה גדולה שאלת בני!אנו_נימי (G+)אחרונה
עבר עריכה על ידי אנו_נימי (G+) בתאריך ה' באב תשע"ו 00:15

אז כנראה שלא הבנתי אותה...

שלום, דרושה פסיקה מהירהאנונימי (פותח)

האם מותר לפתוח ולחדש פצל"ש בתשעת הימים?

ובר"ח אב? 

אשמח לתשובה לפני שיצא ר"ח 

תודה צדיקים חיוך

אם לצורך הרבים, וודאי מותר.נער גבעות מצוי


לכאורה יש לחלקחוני המעגל פינות
האם בפצל"ש יש שמחה יתרה
אם אמרינן הכי אזי בחול יש לברך על חידושו ברכת שהחיינו ולכן יאסר בתשעת הימים לחדשו
אך אם אזלינן לפי מאן דאמר אין בו שמחה יתרה כיוון שלכל פצל"ש יש כתובת והוא בה משום שפיצולו איננו יכול לעמוד במקומו אז בזה יש עצב ואין לברך שהחיינו והותר גם בט' הימים מלכתחילה ואין לברך בו שהחיינו בחול

וכן נראה לדעתי שבדיעבד וודאי אפשר והמחמיר להקל תבוא עליו ברכה
(ויש לומר ברכת הדיוט כדאיתא שם שם)
נסיו"פ?שאג


נסיו''פ מאן דכאר שמיה?חוני המעגל פינות

וכי יש הו''א שהפורום לא מסוגל לענות על שאלתה

והרי זה הפורום הגדול החשוב שעליו נאמר הפסוק

'הפוך בה והפוך בה דכולה בה'

 

לא זאת הייתה כוונתישאג
שאלתי הייתה אם בגלל מאורעות נסיו"פ יש צורך בניק חדש עקב משחק דמיוני לא עלינו המכיל גמדים בטעם תות וענקים בטעם אדמה

חלילה לי מלהעלות אפשרות זו על גווילי
אההחוני המעגל פינותאחרונה

לא מחובר שכמותי

 

קשיא לי רבות על החרדיםאנו_נימי (G+)

שהרי הם אינם מסכימים בדעת גדולי מוסדות השמד לגביי לימוד מקצועות החול(מקצועות ליבא[ליב"ה בלעז]) בימות החול במקום לשחק בחול בחו"ל.

והרי כתיב בפירוש!

!!!"רחמנא ליבא בעי"

וי"ל (יש לנחש)נער גבעות מצוי

כי החריידים אינם נחים בזה, אלא עד שישנו לשון הלע"ז (ליב"ה) ללשון הגמ' ליבא. 

ועוד י"ל שמתוך ששלא למדו ליב"השאג

אינם יודעים שליבא זה ליב"ה בשפת הקודש

נראהאנו_נימי (G+)

נראה לי יותר לפיהם לא דרשינן להך דרשה שהרי גימטריית ליב"א הינה חו"ל ורבנן אסרינן מלאכות חול בחול המועד קמ"ל לכול השנה.

קשים לי דבריךשאג
והיכן מצינו שגימטריית ליב"א הינה חו"ל וכי 43=44? או שגם זה בא מהחוסר בליב"ה
ומצינו שגיאה!!!נער גבעות מצוי

וחייבים לומר דליב"א אינה אלא אליב"א!

דאליבא זה לשון לימוד, ומצינו לימוד בליב"א, ולכן ראיתי לנכון לתקן המעוות,

אליב"א=44 חו"ל=44. ולא קשיא.

מוצא אני את דברי נער גבעות מצוי כמניחים את הדעת ופותרי קושיושאג
אשריך שכוונת לדברי רבנו הצוח"קאנו_נימי (G+)


עם הכוללאנו_נימי (G+)

עם הכולל

והיאך תאמר דיש לנחש?אנו_נימי (G+)

והרי כתיב בפירוש לא תנחשו!

ולא מצאתי תירוץ, טעיתי ואתוודהנער גבעות מצויאחרונה


מה דיןמשה אבואב

אישה יפת תואר שני

אישה בעלת תואר יפה

וסתם אישה מדיינית שיש לה דוקטורט במזרח תיכון ויש לה בעל?

ראשית כל!!נער גבעות מצוי

עניין יפת תואר שני נאמרה במלחמה, ולצערי, לא הבנתי שפת קודשו! היכן מצינו מלחמה בתואר שני?

והרי כתב בפירוש שיש לה תואר דוקטורט במזרח התיכוןשאג

וכי מצינו חוסר מלחמות במזרח התיכון?

הנחת דעתינער גבעות מצוי

ועתה, אין בידי האומץ לומר הדין מפאת אימת התקשורת, כפי שמצינו בהרה"ג הרב אייל קרים, דאמר דעתיה, ונטרף בידי התקשורת.

למה סלקא דעתך אדוני שיש בפורום ניקים ולא שמותמשה אבואב

ותמיד יש אנונימי

ובכן, נאזרתי בגבורה, נגד התקשורתנער גבעות מצוי

דין אשה יפת תואר שני. 

יש לעיין! האם דומה דין התורה להכא. כתיב בתורה: ,,...ושבית שביו, וראית בשביה..." והאם האוניברסיטעעעה דומה לשבי, דאז דינה כשאר נשות יפות תואר, או שמא אין האוניברסיטעעעה דומה לשבי ולפיכך דינה כשאר נשים. ואני לא הצלחתי לדעת האם דומה או לא, כי נסתרה היא ממני.

אני אעזור לך אמרי אינשי שאוניברסיטה זה כמו בית ספרמשה אבואב

ובית ספר זה.....

אם ככה, זה שיטות!נער גבעות מצויאחרונה

לדעת המורים, בית ספר זה אתר שפיר, ולכן, לגבייהו אשת יפת תואר שני- כאישה רגילה!

אולם, לגבי התלמידים, דהוי להו בית כלא, כאישה יפת תואר.

נתעלם ממני לרגעים אחדים תואר שני במזרח התיכוןמשה אבואב

שיש בו סיקור של הרבה מלחמות (מזרח תיכון אחרי הכל)

אמר הבבא באלי:משועמם...

כל אישה שהיא בעלת דעוקוערעט באש תשרף.

אמר לו האדמו"ר מסטלה: וכי מצינו באישה בעלת דעועקעטוערעט שכן אין לנשים ללמוד באוענעיבערסעיטעה רח"ל במחוזותינו?

אמר לו: אף אני לא אמרתי דעועקעטוערעט אלא דעוקוערעט!

תורה(כל שהיא) בנשים-אל תאמיןאנו_נימי (G+)


(בטח כן דנו אבל) איך לא דנו בנוטריקון של "השטו"ת"?שאג
מוזמנים להתחיל
איכא דאמרי שטויות ותשובותחוני המעגל פינות
אך ברור שתשובה זו איננה מספקת כדי צורכה
ונשארנו בצ"ע
מאי לעזאזל אזיל הכא?!משועמם...

מזה נוטריקון של השטו"ת

נוטריקון=ר"ת=ראשי תיבותשאג
שכחתי את שלישאג
שאלות טיפשיות ותשובותיהן
שיעמום טוטאלי ותמידי
צר לי להודיעמשועמם...
אך לאחר מחשבה מעמיקה הבינותי שאין שום נוטריקון בשטו"ת אלא משמעות המילה שטות היא כפשוטה (ע"ע שטות ויקיפדיה ) ואותם גרשייעים הנתות במילה לא ניתנו אלא כידי להיחשב מעגניבים רח"ל וולכת בחוקות הגויים אשר שמים להם גרשייעים בכל מילות התועבה שלהם כגון can't למרות שבמילה זו רק גערש אחד עדיין היא משוקצת מכל וכול ולכן מילה עם שני גרשייעים הינה משוקעצת לחעלוטעין ויש לנדותה לאלתר


בברכת אמור מעט ואכול הרבה

הגדול משועמם...
איך מעז אתה לומר דברי חרפה אלוחוני המעגל פינות
והרי ר עקיבא היה דורש כל תג ותג
ואנו לא נדרוש זוג אחד של תגיים?!

ועוד יש לתרץ שדבריך אמורים בדברי עקום
אבל בדברי תורה לא אמרינן הכי

ועוד יש להקשות הרי גדולי הגדולים תקנו פורום זה ובכללו גם שמו
ואנו בבחינת כננסין ע"ג ענקים ואיך תפקפק בחכמתם
ועל זה אמר המשורר "וי לי וי לי ירידת הדורות רח"ל " וע"ש

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
עלייך לציין נושא להודעה, לפחות שני תוויםdavid7031

באתי אני לחזק דבריו של הרב הגאון "משועמם" שכל דבריו אמת וצדק ואין לחולקים עליו שום פתחון פה ולא יוכל שום איש לעמוד נגדו ומה לכם אצלו שהלכה כמותו בכול מקום

חזרתי בי מדבריחוני המעגל פינות
ובאמת איך יתכן שכלל הפסיקה המרכזי בפורום פרח מזכרוני
ומודה ועוזב ירוחם כדאיתא שם שם
כולם מחולים לכם שרוים לכם מותרים לכםdavid7031


אסור שרויה ולכן לא שרויים לכםמשועמם...
וכנ"ל לגבי מחולחוני המעגל פינות
שכתבו לגבי זה הראשונים שאין יוצאים במחול בזמן ג השבועות
וע"ש
וכנ"ל לגבי לכםמשועמם...
שאסור לאכול לחם בתשעה באב
ואל תקרי לכם אלא לחם
ומצינו שטו"ת בגימטרייה תשט"ונער גבעות מצוי

ועל זה נאמר: בימים ההם, אין מלך בישראל, ממשלה הישר בעיניה תעשה. ויקום דוד הבן גוריוני וילחם במצרים מהנהר הגדול עד לבוא גבול ארצו, וינצח את צבא מצרים (=האפס!!!!- נע"ג) ויקרא למלחמתו "מלחמת סיני" והעם קרא לה "מבצע קדש". וכל זאת בשנת תשט"ו, ומצינו דאין כל קשר בין זה לבין זה. ולמדנו, דאין קשר בין נוטריקון לבין שטו"ת! אלא ניק הישר בעיניו ובעיני המנהלים יעשה!

והלכתא כנער גבעות מצויdavid7031


פרוייקט השטו"ת-מצאתי!יש לי חלום..

השטו"ת- השאלה טובה ויש תשובה.

או ואיןשאג


צודקיש לי חלום..

אם זה ואין אז זה מכניס לפרדוקס נחמד!

למה פרדוקס?שאג
השאלה עצמה היא טובה אבל אין לה תשובה
כי גם השאלה על הר"ת של שטו"תמשועמם...

היא טובה אבל אין תשובה, אבל יש תשובה

תשובה שגויה היא גם תשובה כל עוד היא מכוונת כלפי השאלה שנשאלהשאג


ש'אל ט'מבל ו'ענה ת-ת"חאנו_נימי (G+)


חחח, איזו יציאה נער גבעות מצויאחרונה


כל המקלקלין פטוריןחוני המעגל פינות
כתיב הכא כל המקלקלין פטורין (ועיין כותרת)
וכתיב התם על טעויות משלמים

אם כן מה דין המקלקל בטעות?
פטור מלשלםשאג
אם משלם על הפטור
לא נפסק להלכה!הכל מאת ה'
על טעויות משלמים,
וטעות כמו זו זה לא בכוונה! אבל שברת-שילמת ,זה לא בכוונה נכון? ובכל מקרה צריך לשלם!!!!

לכן צריך זהירות רבה!


אבל מי שמקלקל,פטור למה?
כי הוא עמל הרבה והייו לו נסיונות לא לקלקל,והשתדל,ולמד את ההלכות,ולבסוף נשבר.. וקלקל..אבל בגלל הכח רצון מסייעין בידו

נובע מכך,
שמקלקל פטור ובטעות לא..
לכןלא נפסק להלכה ..
וכל המחמיר לא לקלקל ולהזהר מפני הטעויות,מסיעין לו בידי שמיים (:

לכן,אני לא רב ואפילו לא קרוב במקצת..
לכן לא לסמווך עליי (:
אז הכי טוב זה שעשה לך רק והסתלק מן הספק!

כל טוב!
משלם על כל הפטורים!!משה אבואב


ולא היא!נער גבעות מצוי

אלא, פטורים בתם וחייבים במועד. וכי תימא, אדם מועד לעולם, צ"ע.

ונשאלת השאלה מה הדין בקנטאורמשועמם...
דאדם מועד לעולם ולא מצינו בסוס שמועד?
אלא כיוון שהוא חצי אדם אז משלם חצי נזק.
והא ראשו ורובו של אדם?
לכן אם הסוס היה סוכה היה אסור לא לאכול.


בברכת אל תהיו כמלכים המשמשים את העבד על מנת לקבל פרס אלא קח מהם את הפרס וערוף את ראשם
אדם מועד לעולםיש לי חלום..

לא הבנתם כלום! 

הכוונה במשפט אדם מועד לעולם היא:

אדם נופל לעולם*, ואם תמיד נופל אז נפילותיו בלתי נשלטות לכן אינו חייב לשלם!

 

*יש המנקדים את המילה לעולם עם פתח בלמ"ד הראשונה ואז בכלל הסתבכנו.

באמת לא הבנו כלום...משועמם...


כדין המוטעה בקילקולאנו_נימי (G+)אחרונה


שמעתי שבדרשות הר"ן הסטלןמשה אבואב

מובאים טעמי הצומות המרובים והימים שביניהם הבאים בימות החמה החמים אשר בהם כל אדם מסתכן

כחפצת נפשו הקדושה תיבדל לחיים ארוכים שלווים ונוחים מלאי נחת וכל טוב אמן

ובדווקא בימים אלו דורשים ממנו הדרשנים והורסי השמחות ברבים לא להסתכן ולהיות ספון בביתו הצל והדלוע בבחינת בת מלך מגזינה פנימה

ועל כן אלך ישר לגוף העניין ואשאל אתכם רבותי מהם הטעמים האם הם טעימים ומדוע אפשר לטעום אותם רק בקיץ

 

בברכת יוסף ה' עליכם ככם

בערך בטעם של האוכל בסוף צוםdavid7031


הווי אומרמשה אבואב

כצפיחית הצופים וכנופת בדבש וכבשר ודגים וכל מיני מטעמים 

וכל המוסיף יוסף עלי כמוני אלף פעמים

בעיקרdavid7031


הטעמים מורגשים רק בקיץ כישאג
ידוע שאוכל טעים מוגש מבושל ויש עניין לתת לקיבה להתבשל גם כן ולא לקרר אותה במים (אפילו מין אה רע לי ממ) ו/או בגלידה (כקראמיסעמו ושטארעאוס)

וצ"ע אם אין זה טעם גלותי ואינו שייך לארצנו החמה שגם בחורף חם בה כעניין שנאמר "כחום היום"(שם, שם) וכבר פורש היום =יומיום
בעזרתו יתברךחוני המעגל פינות
יוסף ה עלינו אלף (אפס) פעמים שנזכה
עייןאנו_נימי (G+)אחרונה

עיין בר"ן ובדברי הרב נח שב ואל תעשה מישיבת "כיף החיים"

גלופה לסייריםאנונימי (פותח)
היי!! אני חייבת דחוףף גלופה לסיירים..
אבל משהו ממש מפציץ!!
אשמח לכל רעיון תודה
רח"ל! וכבר דיברו רבותינו על הגלופעאנונימי (3)

דהוי גימטרייה סופי תיבות בכפל ר"ת ועם מחיקת אותיות גרוניות באלב"ם כפול אותיות הנהגות באתב"ש יוצא סופי תבות חצי המשפט הראשון: אקטואליה וחדשות! וכבר האריכו רבותינו הגאונים: @יהיה בסדר.... 

 בעוון מדור גהינום זה.

*הבהרת המערכת*!!!משועמם...אחרונה

אין לשאול בפורום זה שאלות רציניות בעלות ערך/תועלת כלשהו/י

השואל ינודה לפורום אקטואליה וחדשות רח"ל

 

בתקווה להבנה

המערכת

אזהרה חמורה!!!חוני המעגל פינות

לא חשוב מה קורה לא שוברים את הצום

היה משהו שאכל ועד היום יש ננח בגללו

[המבין יבין הטיפש ינחש והאידיוט לא יקלוט]

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

אני כנראה אידיוטמשועמם...
כנראה גם אניdvirm1


אוף שונא להסביר בדיחותחוני המעגל פינות
אני אתן רמז
אף אחד מהנוכחים לא מכיר את הסיפור על רבי נתן והפתקא של רבי נחמן?!
כנראה אני ממש דפוקהלא נשברים!
מכירה תסיפור ובכל זאת לא הבנתי
אתה מוכן להסבירdavid7031אחרונה


והנה מצינו דבכל הישיבות כתוב: "ישיבה שהיא בית"נער גבעות מצוי

וי"א "ישיבה שהיא משפחה". וצ"ע מה הכוונה, האם לגמרי משפחה, או שמא הם כאפוטרופוס( שנא': יתומים היינו ואֵין אב, אל תקרי אֵין אלא אִין אב, וממשמע שנא' על אב ולא על אם, מצינו ישיבה, שהרי יש רק ראש ישיבה ולא ראשת ישיבה, וצ"ע)?

ואילו כוונתם לגמרי, נוסף ספק: תלמיד הנכנס לישיבה, פשיטא לי שדינו כבן לכל דבריהם!

ואלא, אם עזב ישיבה זו ועבר לישיבה אחרת שגם היא "ישיבה שהיא משפחה", האם דינו כבן מאומץ? או שמא בן לכל דבריהם?

ואם תאמרו, מה הנ"מ?

1. בן מאומץ חייב בכבוד שני אבותיו.

2. לעניין בכור בנחלה, אם הצטרף למחזור הראשון (ובזה יש גם לעיין האם יש דיני בכורות בישיבות "משפחתיות").

                   בברכת המוציא מחבירו לחם מן הארץ

וראוי לכל ירא שמיים להקפיץנער גבעות מצוי
עבר עריכה על ידי נער גבעות מצוי בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ו 20:57

שלא תשכח תורה מישראל.... ואוי לו לדור ששאלות בניו בבחינת יתומים היינו ואין אב, גולה וסורה.

ואם ישיבה/אולפנה היא ביתמשועמם...
אז האם בן ישיבה יכול לקחת שתי נשים מאותה אולפנה וכן תלמידה ומורתה? וצ"ע
לעולם לא תוכל להיות רב צבאימשה אבואבאחרונה


רק אותי הטיש מתיש?והאם יש סיבה בין הקשר לאהבתםרחלולו
של תמנים לכסף לבין המילה "מני" שבסוף "תמני"?
חחחחחחחחחחחV.I.P


וכן ראיתי ברב זצ''ל במאמרו בואו תימןחוני המעגל פינות

וכן לשונו הקדושה 

"... ויש לפרש תמני אמאי חסרה בוא היוד ולכאורה היה ראוי לכתוב תימני?

י''א בא בשביל נוטריקון 'תן מאני' שנקרא בלשון עמאריקה גיב כסף ולכן שינה פירושו

וי''א כיוון שהיוד כלל לא נשמעת בהגיה על מנת לחסוך סירסו אותה מן המילה"

 

 

 

<יש לציין השרשור הוא שרשור הומוריסטי ואני מתנצל מעומק ליבי אם משהו נפגע>

 

בברכת המושל במ.ש.ל וכל טוב עבדכם הנאמן יהיה בסדר....

בשביל להפגע צריך להבין.יותר לא ברור מהשפה של "אגרות הקודש"רחלולו
אוך בעייתי איתך |צוחק על הבורות ללא מטרה להעליב|שאג
אמאי-למה
בוא- בו שהוספה לו א׳ מסיבה נשגבת מאיתנו
נוטריקון-ראשי תיבות
עמאריקה-דרך שגורמת לאמריקה להישמע יותע יותר יידישאית (מלשון אידיש)
חחחחחח אלוקים.עכשיו הכל נשמע יותר..יותר..מטומטמם.רחלולו
לידע כלליחוני המעגל פינות
הרב זצ"ל משתמש בטרמינולוגיה עמא ריקה
(עם ריק וגם אמריקה) כדי לומר ארה"ב
זה מה שנקרא אליה ותוש בה(תושב"ע)רחלולו
אווו אפילו אני הבנתייי|לשם שינוי|V.I.P


יש לציין שכל הנעלב מפורום זהמשועמם...אחרונה
הינו חסר חוש הומור וראוי לו להגלות עצמו לפורום חדשות ואקטואליה רח"ל
כי כל אדם בעל טיפת חוש הומור יודע ש'הומור'=257
2+5+7=14
14=יד
ועל כן כל אדם בעל חוש הומור עליו להרים את ידו ולצעוק: "די לגזענות! די לפאשיזם! מוות לערכים! תן מבט חמור סבר הכל מורכב (עיינו בחולצות של הר עציון )!!

נ.ב.
אני יודע שאני מחרטט את השכל ואין שום קשר בין הדברים שאמרתי אבל כבר אמר החכם מכול אדם (אני לכל מי שלא ניחש ): "כל הנגב הוא שממה"
חבר'ה מצטער שנטשתי ת'פורום לכמה ימים פשו הייתי בטיול...משועמם...

אבל שמתי לב שיש פה מלא ניקים חדשים והפורום זה נהיה פעיל בזמן הזה!

 

אז כיפאק ל @יהיה בסדר.... ולכל שאר האנשים פה!!!

 

 

 

 

בברכת אמרו מעט ואכלו הרבה

הבנתי שזה נהיה ל"הוא היה אומר"נער גבעות מצוי

מושגים:

אמור מעט ואכול הרבה: משפט סיום של שני חבר'ה בפורום הזה, בבחינת הוא היה אומר.

בברכת אכול מעט ובטל הרבה ;)

הבנתי שזה נהיה ל"הוא היה אומר"נער גבעות מצוי

מושגים:

אמור מעט ואכול הרבה: משפט סיום של שני חבר'ה בפורום הזה, בבחינת הוא היה אומר.

בברכת אמור מעט ואכול הרבה ;)

על זה נאמר פעמיים כי טוב ;)נער גבעות מצוי


מחול לך מחול לך מחול לךחוני המעגל פינות

ברוך השב [והש''ב ח''ו רח''ל]

ועל זה נאמר 'השב מאהבה זדונות נהפכין לו לזכויות'

 

 

 

ולידע כללי גם אני עושה טיול מראשון הזה עד חמישי

 

זה בסדר אחיוטרול מצויאחרונה


וואי וואי. כולם פה שנונים כאלהה|מרגיש תקוע|V.I.P


ולשונם כחץ שנון ולחש שפתי רמיהחוני המעגל פינות
תתחילי זה יזרום
ואין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן טעה בהם!
נו זאת כבר התחלה טובהחוני המעגל פינות
בהמשך את רק תשתפרי
לאלא.תכתבי את יכולה!! שאני לא אהיה פה לבד.הכל מאת ה'
גם ככה השתלטתי על הפורום עכשיו... ;)
חחחV.I.P

הכל פה בשפה כזאת גמרא כזה לוידעת להסביר מתוסבך מידי אבל מגניב רצחח אקיצר, לא, לא השתלבתי

לכן יש לתקן על כך שרשור גדולחוני המעגל פינות
ועייני שם שם כאן כאן
ועל זה אמר המשורר דברים שרואים משם רואים מכאן
מספיקה שפה גבוההנער גבעות מצוי

כמו הראשונים והאחרונים. ההשפעה של השפה הארמית היא מלימוד אינטנסיבי בישיבות. אבל לומדים גם ראשונים, שהם בשפה גבוהה עם קצת הוספות ארמיות, בהצלחה. ובברכת דרך בטלה...

במרקה שיש כזאתV.I.P


תזרמי על החייםטרול מצויאחרונה


כדי למסור ד"ש לאדם שקוראים לו שלמה..שואלים בעצם לשלמה?רחלולו
לאחר דין ודברים גדולחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך י"ט בתמוז תשע"ו 09:00
 

ראיתי בספר שם משמואל שהשואל שלום משלום שואל שלא מדעת הווי ודינו כדין גזלן

לכן יש גם הכא לכאורה אין לשאול לשלומו של שלמה מאותו הטעם

אך דווקא בשם שלמה הטעם לא מספיק כיוון שאיכא שינוי טובא ומותר וע''ש

 

בברכת במושל ב.מ.ש.ל יהיה בסדר....

 

ד''א למי שראה את ההודאה לפני העריכה אין סיבה להלחץ מבליל האותיות שהיו שם הטלפון שלי נלחץ בכיס...

וודאי וודאי שלאdavid7031

שהרי כל הבקי במקצת בשפתנו הקדושה יודע שאין שואלין בשלמה שלאדם אלא בשלומו שלאדם ואם ברצוני למסור דרישת שלום לפלוני דאיתקרי שלמה הנני נאלץ לדרוש בשלומו

 

אבל השאלה הגדולה היא מה עושים בד"ש לאדם ששמו שלום 

אתם הבנתם בכלל שזה שנון או סתם ניסיתם להרוס ?חחרחלולו
וודאי וודאי שהבנתיdavid7031

רק ציינתי את השאלה היותר אמיתית הבאה ממקור השאלות

אני גיליתי מה הראשי תיבות של רש"י.רחלולו
רש"י -רחלי שנונה יותר;)רחלולו
יש אופציה גם ל'רחלי שמנה יותר' אבל נוותר
אוליdavid7031


מחלוקת אחרוניםחוני המעגל פינות
הכל מאת ה'אחרונה
חדשה כאןרחלולו
אשמח ממש לדעת מה זה הפורום הזה?;)
אוהו זה הפורום הכי חשובחוני המעגל פינות

ובקשר למה עושים כאן עייני כאן

וכאן

ובכל שאר השרשורים הפזורים כאן לרוב

 

אז לא אזכה לקבל תקציר ?כי בקצב הזה אזכה למיגרנהרחלולו
שנזכהחוני המעגל פינות

באופן עקרוני בפורום מועלות קושיות עמוקות מים וגבוהות משמיים

 ועליהן עונים בטוב טעם ובחוסר רצינות הולם

אה .תמיד אמרתי ש..רחלולו
שההבדל בין צינית לרצינית זה ה-ר של הרחלי אצלי.אוקי.הבנתי.זה הפורום הכי חשוב פה.
מוזמנת להיות לקחת חלק פעיל בפורום!חוני המעגל פינות


אוקי.אנסה.איכשהו.רחלולו
כדי למסור ד"ש לאדם שקוראים לו שלמה..בעצם שואלים לשלמה?רחלולו
כן.אשריך!הכל מאת ה'אחרונה
גם שאלת מה שלומו,שזה יפה ומכובד (:

וגם מסרת לו ד"ש!

שאלהסמיילי...
סושי זה טעים?
מילא טעים...פסידונית

זה כשר????

היה כבר שרשור כזה פעםה' אוהב אותך!


איכססס המשפחה שלי אוהבת... אני במילים עדינות פחותshira935

מתחברת

אווווחחח !!!!שולם עלייכם

כל כךך טעיםם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מסעדה סינית. תדעי שזה 1000 אחוז יהיה טעים.

זה כשר.. וטעים!נהר המתגבר

וואי אחד הטעימים! 

זה יפני לא?שאג
ממ ..יש מצב..?שולם עלייכם
....אוקי אוקי>>V.I.P

שיהיה טעים... למה לגנוח??

 

זה מזיכרון של הנאה ,שולם עלייכם
טובב..V.I.Pאחרונה


אני לא כל כך זוכראוהבת את מלכנו
אם סושי זה כשר..?? אולי יש בו תולעים..:/ אני מפחד לטעות.. זה לא שווה מלקות!!
זה דווחחההההה!! לאכול עלים מהים איכס..
ונקניקיות מה?נהר המתגבר

מה זה נקניקיות את יודעת? יאללה מה שטעים אוכלים!

נקניקיות זה טעים! סושי זה לא..;)אוהבת את מלכנו
וסושי גם!נהר המתגבר


זה טעם נרכשיושב ראש

או שאוהבים ממש! או בכלל לא.. 

 

אני אישית לא סבלתי את זה פרק זה גדול בחיי.

 

עד שיום אחד הייתי בהתוועדות והיה שם סושי מטריף חושים!

 

אז לקחתי אחד

 

ועוד אחד

 

ועוד אחד.... עד שנהייה לי כאב בטן ואהבת סושי ))

ראה ערך אנדרדוס "שיר הסמס"אנו_נימי (G+)


תמה אני איך לא דנו בסוגיה זו.משה אבואב

כאשר אני משחק תופסת עם פעוטות ואני תופס אז יש לי דין רודף?

ומה הדין לעניין הדוב הגדול, ולקדר שתמיד בא?

העניין פשוט מכדי שנדון בו הריחוני המעגל פינות

לכאורה נראה שיש להציל הרודף באחד מאבריו ועיין רמב''ם שם שם 

אלם במקרה שלנו אין לומר הכי כיוון שמדובר הכא באונס ואילו אנוס רחמנא פטרה (הכוונה patr'e)

כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש

ויש לומר אם כן שבאנוס אין לו דין רודף

ועוד שמדובר שם ברודף לשם שעשוע שנהגו להקל בזה רוב הפוסקים 

 

 

אבל נשארנו בשאלה לגבי 'הדוב הגדול, ולקדר שתמיד' באשר לעניינו וצ''ע

ונשמח אם מו''ר @משה אבואב  יאיר עיינו בזה ונזה מן הספק 

כפי שנאמר באבות 'עשה לך רב והסתלק מן הספק'

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר

רק לענייןמשה אבואב

"כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש" ולמאן דאמר בחר הוא להיות התופס מאחר שהוא גדול ומהיר?

 

 

וכן לעניין הקדרים שתמיד באים השאלה נשארה בעינה כאבן אשר אין לא עוררין 

חוששני שקיימת בעיה רצינית בדב הגדולשאג
עבר עריכה על ידי גאש בתאריך ט' בתמוז תשע"ו 09:08
זאת משום שמצהיר בפרוש על כוונתו לטרוף ולכן זה תלוי בדב
אם שיניו ועיניו יכולות לטרוף יש למנוע ממנו את ה"משחק"
מילי אלה (הצורך בבדיקה) למדים מכך שבודקים "עין תחת עין שן תחת שן" (שם,שם)
ורב ספרדא מפרש פסוק זה שיש לבדוק את מבטאו אם תימני הוא אם לאו
אבל יכול להיות שמתחזה לדובמשועמם...
כמו שראינו בכיפה אדומה שהזאב התחזה לסבתא וגם שם היה עיניים ושיניים ולבסוף טרף את הסבתא אך בא הצייד והצילה ויש מה להרחיב בעניין הצייד...
אך מקרים אלו שונים לחלוטיןשאג
בעוד שבכיפה אדומה כוונת הזאב הייתה לאכול הדב הגדול רודף אחרי אנשים כדי שיהיו לו חברים
ועוד שכדי להציל מהזאב יש להרוג את הזאב וכדי להציל מהדב הגדול יש לאחד מהמשתתפים להקריב את עצמו ולהפוך לדוב כדי שחבריו יהפכו לבני אדם פשוטים

מכאן שאין להביא הוכחה למתחזה מכיפה אדומה
לגבי שאלתךהרב שליטאזצ"ל

נלע"ד דאין במשחק זה דין רודף.

וישאל השואל מדוע???

ויענה העונה מכיוון שבעת התפיסה הרודף מפסיק לרדוף אחר הקורבן ומתחיל לרדוף אחר בורח אחר, ממילא מתברר שכוונת הרודף מלכתחילה לא היתה לרדוף עד חורמה ומוות לנרדף (שאז מתקיים דין רודף) אלא רק לשם עמידתו במקום אחד בלא תזוזה.

 

אמנם בגלל שלמביט מהצד נראה כרודף והריהו כרודף למראית עין צריך לרדוף בכיסוי עיניים וכך יפטר ממראית עיניו של עצמו והריהו מוצל באחד מאיבריו.

 

ואל תתמה היאך ירדוף בעצימת עיניים שהרי כבר קיימת פרה עיורת ודו"ק ותשכ"ח ודפח"ח

ונוסיף קושיות בענייןנער גבעות מצויאחרונה

א. האם מי שלובש אדום רשאי לשחק בפרה עיורת? הרי עיוורת פסולה לפרה אדומה!

  וכי תימא דשרי, ולכתחילה אסירא ליה! דהוי שיערו שחור!

ב. האם בתופסת עכברים, הנתפס מטמא משום שרץ?

ג. האם בתופסת צבעים, עיוור צבעים רשאי לתפוס באדום? מהקושיה דלעיל דבפרה אדומה אסירא עווירא!

         בברכת סור מרע ועשה בור

שטותניקים לכאןחוני המעגל פינות

הרי כבר נכתב בספרים הקדושים שעל האדם להדבק בקבדוש ברוך הוא

וכי תימא היאך בשר ודם ידבק בעליון וקדוש

אלא ידבק במעשיו מה הוא מחיה מתים אף אתה תחיה את הפורום

 

ואפילו נתייגכם

@משועמם...

@משה אבואב

@גאש

@נער גבעות מצוי

@גאש

@כולם

 

וכי אפשר להשוות מתים רבים לפורום הזה?שאג

הרי נאמר"מחיה מתים ברחמים רבים" ופורום זה אינו רחום כי אם מליצי (מלשון מליציה כלומר דין!)

ראה מה בין הקב''ה לבשר ודםחוני המעגל פינות

בשר ודם רבים יחיו האחד

ואליו רבש''ע אחד יחיה רבים

 

ומכאן גם שאלתך מתבררת

הכי יש לומר 'מחיה מתים ברחמים, רבים'

 

ואפילו אם לא תימה הכי כך מקובלני מבית אבי אבא 

'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתיאש מן הרחמים'

ק''ו כאן כאשר נתחייב מיתה כיוון שלא היה שמיש

אם יהפוך למשומש כדבעי בטוח אנוכי שתתהפך מידת הדין למידת ההרחמים

 

שנזכה להחיות הפורום

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

אולי עוד עזרה מבחוץמשה אבואבאחרונה

אם למדת תנ"ך אולי תוכלי לעזור

@חידניסטית

 

האם בשר הפינגווין כשראריק מהדרום

?

פתחתי שרשור אני ישמח שתגיבומשועמם...


שאלת רבגילגילה

האם המעדנים המכונים בלעז מילקי ודומיהיעם מותרים בהפרדת המה שמכונה בלעז קעצפת ומה שמכונה בלעז שועקולד כאמור:"המיליקי הוא שלי"{הרבענית סענדי בר}?

יש איסור מפורש לערבב אותםמודדת כובעים

מפני: אין מערבין שמחה בשמחה

או מפני נישואי תערובת.

צריך עיון גדולdavid7031

ויש לומר שאם יוצא בן עם כתמים חומים (או ההפך) אז אסור , אבל אם יוצא חום בהיר אז מותר

בורר בענייני חול לא !אנו_נימי (G+)אחרונה

בורר בענייני חול שרי!