שרשור חדש
שאלה רבת עומקאנונימי (פותח)
אם בנט זה אח, אז הוא אח של כל אחד בעמ"י
אז האם כל מי שנשוי חייב מדין כל העיריות שבתורה?

ואם כך אז הבית היהודי הוא בית של גויים מחטיאי הרבים לא עלינו?
נא להביא מקורות!
שאלתו של מר אינה שיכת במקרה דידןטוביה2

היות שמדובר מעיקרע בבית של גויים כדברי אותו מר"ן הרי שאין כאן טעם לשאלתו

 

בכול אופן יעויין בשס בבלי סנהדרין (כמדומני דף ו או ז - אך אינו תחת ידי) כי אחות האח שאנה קרובתו מדין בת אביו או בת אימו - מותרת לו ויעויין שם (סוגיית - יתיר בכורות וכו')

אך עדייןאנונימי (3)

א"כ ייתכן שמר בנט חוטא באיסור אחותו?

וי"א שכיוון שהיה נשוי לפני שנהיה אח (הוא היה נשוי לפני הכניסה לפוליטיקה) אז זה בסדר. ודו"ק וצ"ע

אלו צווי דינימשה אבואב

בנט זה אח כמו דוד ויהונתן עד שיהונתן הסכים לתת לו את המלוכה (ממשלה) וק"ל

אכן שאלה רצינית...אנו_נימי (G+)אחרונה


כמו חצי מהשירשורים כאן...משועמם...
קושיא על האר"י (פוטר ) הקדוש:
נאמר בכרך ז': שבקתת הצדפים מוגנת בלחש פידליוס וביל ויזלי הוא שומר הסוד.
ונשאלת השאלה: כיצד הצליחו הארי הרמיוני לונה דובי גריפהוק ואוליבנדר להגיע לשם אם רון אמר להם על בקתת הצדפים ולא ביל?
וגם כיצד הצליח רון להגיע לשם אם אף אחד לא אמר לא על קיומה??
לא קשיאשאג
לרון נאמר לפני על הבקתה שנאמר "ולרון למשפחת הויזלי נאמר על בקתת הצדפים מפי ביל"(שם,שם טאדאדם)

וכיצד הגיעו שאר היצורים?
נלמד בהיקש ממפקדת עוף החול [רש"י עוף החול- והוא עוף שתובל בחול] מה שם הארי והרמיוני גילו את סוד המפקדה לאוכל מות בהתעתקות [רש"י אוכל מות-והוא אדם שאינו אוכל סטייקים חיים] גם הכא גילה רון את סוד הבקתה בהתעתקות
דווקא כן קשיאמשועמם...

כי שם הם גילו לאוכל מוות בהתעתקות כשהם היו שומרי הסוד

אבל כאן רון לא היה השומר סוד אז הוא לא יכל להראות להם

אהשאג
אז קשיא
תשובהאנונימי (2)


סליחה בטעות שלחתי ריקאנונימי (2)

לרון כנראה שביל אמר , השאלה הראשונה לא יודעת .

 

דובייצחק הקטן

והלא הגמדון דובי הוא התעתק אותם לשם... וכידוע דין גמדונים אינו דין בני אדם, וממה שרון אמר לו במרתף משפחת מאלפאעי הוא ידע 

אבל רון לא היה השומר סודמשועמם...
זה היה ביל, וגמדונים לא יכולים להתעתק עם אנשים למקומות שמוגנים בלחש פידליוס
זה פשוטאנונימי (3)

הם התעתקו לחוף ליד הבקתה ואז הוא יצא אליהם.

אבל איך רון ידע להגיע אליהם בהתחלה?משועמם...
יכול להיותאנונימי (3)אחרונה

שאת לחש הפידליוס הוא עשה רק כשרון כבר היה שם ואז הוא שמע

חבר'ה יבש פהמשועמם...
אז שכל אחד יכתוב פאדיחה שקרתה לו בשנה האחרונה!
יאללה תפציצו!!!
בטעות נשלחמשה אבואב

 

הצטרפתי לערוץ לפני חודשייםחוני המעגל פינות

מספיק טוב?

אני הצטרפתי לפנימשועמם...
3 שבועות וזה לא פאדיחה
טוב אז על מנת שנוכל להבין מהו גדר פאדיחהחוני המעגל פינות

עלינו ללמוד מדוגמא

 

ילמדנו רבינו ונחכם 

יש לי אחד טוב אבל הוא לא היה השנהמשועמם...

אתה מסכים?

אני יספר גם אם אתה לא מסכים...משועמם...
עבר עריכה על ידי משועמם... בתאריך ח' בתמוז תשע"ו 23:03
כשהייתי בכיתה ג' הלכתי לשוק פורים של בני עקיבא ביישוב שלנו, ואז הייתה שם הגרלה וזכיתי בנעלי עקב....
ואז כל הבנות קפצו עלי ורצו שאני יביא להם את זה
טוב... ;)אנונימי (2)

אני בת 14 אבל כל מישו שאני פוגשת חושב שאני בסביבות גיל 19 (הלוואי..) 

ופעמיים פנו אליי אנשי מכירות ושאלו אותי אם אני מעוניינת בלימודי תואר ראשון או שני (!!)

וגם איזה 4 בחורים התחילו איתי (לא סתם ערסים ששורקים לכל בת שעוברת אלא רציני, בקטע של חתונהבלחחיוך גדול) ועם כל הבל"חיות שלי, זה עדיין היה ממש פאדיחה לגלות להם שאני בעצם רק בכיתה ט...חושב

חחמשועמם...אחרונה
אבל עדיף מקרה יותר ספציפי
שאלה להרה"ג פלוני שליט"א זצוקללה"המשה אבואב

האם אתה הולך להתנדבות של נוג"ה? ואם יהיה נפרד תבוא???

 

 

(נא לענות קודם בציניות ואז באמת) 

סבבהמשועמם...
כן


לא
אתה קורא לעצמך ת"ח הרה"ג פלוני שליט"א זצוקללה"המשה אבואב

ולא נותן תשובה מנומקת וארוכה???????

אתה קראת לי ככה לא אנימשועמם...
אתה ענית אני לא ציינתי שם כנראה שחשבת כך על עצמךמשה אבואב


אם אתה מתעקש...משועמם...
אני רוצה לבקש מכול קהל הצופים בשם אישתי סוניה (הגשש, שם )
בואו להתנדבויות תעזרו לזקנים ולילדים קטנים ולחולים ולחיילים ולחקלאים ולכל מיני מרעין בישין אחרים < צ >

אולי אני יבוא לידע

מה שכן אני לא מצחיק

ולמה את כותב את זה בפורום הזה אם כל מי שפה נמצא בנוג"ה ויש פה בערך 3.732773 אנשים בקירוב
כי כאן אפשר לעשות מזה מטעמים צינייםמשה אבואב


קירוב יפהחוני המעגל פינות
אני אהבתי
עכשיו צריך למצוא חסם לשגיאה
אני הקטן ראיתי תשובה של הרה"ג שליט"אירא ורך לבב

וז"ל:

נשאלתי גבי התנדבות של נוג"ה, האם אבוא, ומה הדין באם ההתנדבות תהיה נפרדת.

 

והנה, חיפשתי רבות מהו אותו נוג"ה המובא בשאלה, ולא מצאתי לו חבר בש"ס ופוסקים. ושאלתי את הרב גוגל שליט"א והשיב דזהו פורום נוער וגיל ההתבגרות. ואי הכי, לא נהירא לי השאלה דיה, דהרי מי העלה בדעתו הו"א שנערים ונערות יתנדבו יחדיו? וכי בפושעי ישראל עסקינן?!

ומש"ה נראה לענ"ד דפירוש נוג"ה אינו כמו שכתב הרב גוגל שליט"א שם, אלא פירושו אחר, ולא ידוע.

ועל כן מחזיר אני את מכתבי בשאלה לכת"ר השואל, מה פירוש נוג"ה דכתב בשאלה.

 

הדורש שלומך,

ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,

הרה"ג שליט"א.

התעמקתי רבות בתשובתך ואולי מצאתי לכך תשובהשאג

השאלה הרי עוסקת בהתנדבות ולכן נוג"ה זה כנראה נוטריקון ל

נשים

וגברים

המתנדבים 

אי לכך ובהתאם לזאת נראה שכל המפעל הנ"ל בנוי על שילוב של נשים וגברים ולעל כן יש להתיר מוסד זה כי כנראה בהקמתו מצאו על מי לסמוך וכי נגזור גזרה חדשה? 

הראיתי את תגובתך להרה"ג שליט"אירא ורך לבב

ותמה עד מאוד! וכך כתב:

תמהני טובא על דבריו של זה!

חדא, היאך כת"ר מוציא לעז על הראשונים וכותב מסברא ובלי שום מקור או אסמכתא שזו התנדבות מעורבת, ולא ראה לנכון לדונם לכף זכות ותימה לי עד מאוד.

ועוד, מי שמע כזאת?! אטו משום שבהקמת מוסד סמכו המקימים על אי מי, אנו לא נשמור על גדרי ההלכה? וצניעות מה תהא עליה? לא לחינם כתב מרן בשו"ע דצריכא להתרחק מן הנשים מאוד מאוד. ודו"ק.

ושוב מחזיר אני את שאלתי לשואל הראשון, כת"ר, הגר"מ אבואב, שיפרש לנו מהו אותו נוג"ה דכתיב בשאלתו, ויוציאנו מן הספק.

 

הדורש שלומך,

ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,

הרה"ג שליט"א.

עכשיו קלטתי ששכחתי להוסיף <צ>שאג
הכל פה ציני. זה פורום ציני.ירא ורך לבב


כן אבל הייתי צריך להדגיששאג
אתה עדיין יכול לערוך את זהמשועמם...


סליחהמשה אבואב

בטעות שלחתי לכאן את השאלה כי דימיתי בנפשי שיש כאן מעט מגורי האר"י אולם נוכחית לדעת שיש כאן בעיקר אשכנזים שלא מבינין בקבלה

 

כי נוג"ה הוא נוטריקון של נורא וגדול ה' אשר היא אימרה עמוקה שמחברת בין המלכות לנצח בשילוב הספירות העליונות והתחתונות כמובן שהבאתי רק את קצה קצהו של העניין ופשוט אין זה המקום והזמן להאריך בדבר

 

כולכם ברוכים!!!

הראיתי להרה"ג שליט"אירא ורך לבב

ואמר שאינו מסתדר בשאלתו הראשונה. ששם דיבר על התנדבות שאינה נפרדת, ואין הדבר מתאים לנוג"ה כפי שכתב הגר"מ אבואב בד"ה סליחה.

ועל כן הרה"ג אמר לי לבקש מכת"ר הגר"מ אבואב שיפרש את הודעתו הראשונה.

סודות כותבים בקיצורמשה אבואב

הבנתי ממקורבי שהרירו"ל לא מגורי האר"י ואפילו לא מקובל אלוקי ספרדי ובודאי שהודעה זו יבין רק מי שנכנס לפרדס ולצערינו הרירו"ל אינו כזה ועל כן אמרת אחכמה והיא רחוקה ממך

רירו"ל שאג
אני אכן איני מגורי האר"י, אבל הרה"ג שליט"א ודאי מגוריו.ירא ורך לבב


הוא אולי מגורמשה אבואבאחרונה


עוגה עוגה עוגה, במעגל נחוגה...לפיד
אם התחיל לאכול את העוגה בעמידה, כשישב, צריך לברך שוב?? וכשיחזור לעמידה שנית??? ומה עושים אם ברכה אחרונה, כיון שהשיר ניגמר כשהם בעמידה...
נחלקו הראשוניםחוני המעגל פינות

אך יש לומר שאם יחוג מספיק לכאורה יצטרך גם יעלה ויבוא...

חיפשתי באחרונים ולא מצאתי דבר ע"כ שישירמשה אבואב

עד שכמעט תצא נשמתו ואז יהיה אנוס לשבת וליתר ביטחון יביא יהיו 11 או 12 בשביל קדיש קו"ג

 

 

 

 

 

(נראה מי יודע למה התכוונתי בראשי תיבות קו"ג)

קוף וגמלמשועמם...

שהם ראשי תיבות של: קרציה ופרה, וירוס,גויבה, מנטוס, לימונה

 

זה בטוח זה

אפילו לא קרוב נסה לפי ההקשר נשארו לך 50 ניחושיםמשה אבואב


קרציה וירוס גרגמל?משועמם...
קעוגעל [קיגעל בלעז] וגפן?חוני המעגל פינות


אני אהיה לארג' 100 ניחושים לשניכם אבל לא נראה לי שתצליחומשה אבואב


זה פשוטאנונימי (2)

קץ וגרג'ובה

כמאמר הסטנדאפיסטמשועמם...


כל הכבוד!!!!משה אבואב


חחחאנונימית [שוב]אחרונה


שימו לב!משועמם...
היום התאריך הוא 5/7/2016
5+7+2+1+0+6=21
21 בגימטריה כ"א
בכ"א סיון השנה התאריך היה 27/6/16
27*6*16=2592
2+5+9+2=18
18=חי
מה שמראה שזה יום מלא חיים וצריך להרבות בחיים
זה תקף גם להיום?חוני המעגל פינות
נפקא מינה אם לעשות חיים
אתה יכול תמיד עשות חייםמשועמם...אחרונה


אחד שאכל כשלושהחוני המעגל פינות
ולא אמר דברי תורה
כאילו אכל משולחנו של מקום?
ולכאורהחוני המעגל פינות
יש לומר כך
כיוון שטעם הדין בשלושה
הוא למען יגמרו סוף סוף ארוחתם
כפי שנאמר במסכת אוכלין פרק הזולל
שנים שהלכו בדרך יפרשו בדבר תורה
פשיטא לא צריכא אלא כך אמרה התורה
אמור לו דברי תורה ותענה מן שמיא שירד ממך
(רשי-ותפוש מתורח החפירה אל תורח הדרך ויצא שכרו בשכרו ויוצא אם כן נשכר)
אלו צווי דיני אכילה גסה לא שמה אכילה אלא בליסהמשה אבואב

וכי כתוב שם "שלושה שבלסו כאחד"??? (רש"י - הרעש היה אחיד באופן יוצא מן הכלל)

הרי ידוע שזה כתוב בפרק הזולל קמא ושם בכלל מדובר שהם חייבים מיתה ופטורים (קים ליה בדרבא מיניה) מתשלומי נזק צער שבת בושת וריפוי לכל השומע אותם (רעש מחריד/ש אוזניים) 

 

נזקזקוק לגאולה

כיוון שמי שראה אותם אוכלים איבד את התיאבון, וזרק את הארוחה שלו לפח.

צער - שהצטערו על האוכל שזרקו

ריפוי - כיוון שהיו כמה שהקיאו מרוב גועל למראה האוכל הבלוס בפיהם (הם לעסו בפה פתוח)

שבת - זקנה אחת היתה בהלם מרוב האוכל שהם אכלו והיה לה טראומה

בושת - למי שחבר שלהם והתבייש מחברתם

שפיר קאמר זקוק לגאולהמשה אבואב


נקודה למחשבהחוני המעגל פינות
אף אחד לא התיחס לתוכן השאלה!!!
עניתי לא שייך כאן עניין של דיברי תורה במקרה של אחד שאכל כשלומשה אבואב

אחד שאכל כשלושה כי זו בליסה

אהההחוני המעגל פינות
קשה הבנה שכמותי .....
אני צריך לדבר איתך באישימשה אבואב


אתה מוזמןחוני המעגל פינותאחרונה
אמא פולניהחוני המעגל פינות

ת''ר מעשה בפלונית אחת [רש''י-פולניה בלעז] שמת עליה בעלה

אתו רבנן קמיה והכי קאמרי לה ''צר לנו על שבעלך נפתר''

אמרה אותה פלונית ''ווי לי על טעותכם בעלי מת-ואני נפטרתי''

 

תניא:משועמם...
כיצד מת? אמר ר' שמיקל: דאמרה פולניה לחברתה 'אני לא סובלת את בעלי' אמרה לה חברתה 'אז תחשמלי אותו' שאלה אותה הפולניה 'בכמה וואט?' אמרה לה חברתה 'בבת אחת' וכיוון שחושמל בבת אחת מת.
ויש ללמוד מסיפור זה דברים רבים אך לא אפרט מפני קוצר הקונטרס.

בברכת אמור מעט ואכול הרבה
ואיכי חישמלתא?שאג
בברק
אי בברק והא מן השמים היא ולא פולניה מחשמלא
לא קשיא הכא בטסלה ברקא

[רש"י ד"ה בטסלה: והוא מגדל היוצר ברקים ד"א שיבוש יש כאן וצ"ל בסטלה והפלונית שכנעתה לבעלה להחזיק בכבלא דחשמל]
אי נמי בבני ברקמשה אבואב

כלומר הכנסת ראשו ורובו לתוך שק גדול ושחור משחור

והתרת השק באמצע רחוב בני עקיבא כאשר הבעל מחופש לאישה והאישה צועקת היא....!!!!

ואי בעית אימאמשה אבואב

תנו רבנן: אישה זו היתה מן הנשים הנדירות הפלוניות אשדר אוהבות את בעליהן והוא שבא לאחר יום עבודה עייף ויגע ולא ירא א-לוקים (ומשום כך האישה היתה שליח משמים) ופלונית זו ראתה בעלה ונלחצה עד (התקף) לב השמים והתחילה להאכיל את בעלה עד שנחנק שנאמר "עודהו הבשר בין שינהם" (ראה פרשת: בהעלותי את נרותי הזעירים...")   

איניחוני המעגל פינות
והא אמר מר זלמן הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי לראות פלונית האוהבת את אישה (רשי ד"ה אישה- יש מפיק בהא)

ראיתי פלונית?! מן דכר שמיה?
הרי המסתכל בנשים ...... (רשי ד"ה ....-ואינני יודע מה פירושו אבל נראה לכאורה שאין להסתכל בנשים)
אלא הסתכל באישתו
הא ל"קמשה אבואב

כאשר זלמן אומר על עצמו שהוא כבן שבעים שנה כנראה כבר השתבשה עליו דעתו והוא אינו יודע להבחין בין גבר לאישה.. 

עדכון קצרחוני המעגל פינות
ברוך דיין האמת
רבי זלמן מת לא מזמן
יש אומרים על ידי ברק
יש אומרים על ידי בני ברק
יהי זכרו ברוך
הציבור מוזמן לשרשר לכבודו ....
אישתו פלונית בראש המברכים (ברוך שפטרנו) באירוע הזיכרון לכבודו
שפירמשה אבואבאחרונה


לאחר שהשטח נרגעחוני המעגל פינות

אני לא יודע מה אתכם אבל....
הגיע מהגר מחו"ל שיודע לדבר כמו שצריך
משתלט על הכנסת ועל העתונות
נוהג במשטר אימים כלפי מתנגדיו ומענישם בלי משפט
אומר שהוא לאומי
משקר לבוחריו בלי להניד עפעף

מגרש יהודים מבתיהם מנתץ בתי כנסת
ובעל תפיסות עולם עקומות לגמרי בקשר ליהדות

ואח"כ אומרים שאין קשר בין התהליכים בישראל 2016
לתהליכים שגרמניה קודם המלחמה עברה

זה היה כאילו מאמר שמשווה בין ביבי ל.....חוני המעגל פינות

עזוב סתם פרובוקטיבי וחסר פואנטה

כשאומרים שיש למישהו אחד מעשר זה אומר דבר לא טובמשה אבואבאחרונה

אני מתכוון הפוך :אין דבר יהיה בסדר זה אחד מעשר

נכתב בספרים הקדושיםחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך כ"ג בסיון תשע"ו 16:31

ששרעימפס אסור באכילה

ואיני יודע טעמו

אשמח לתשובות מנומקות בעליל

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

עיינתי בדבריך וכן בספרים הקדושיםמשועמם...
וראיתי לנכון לומר שכיוון שאותו מאכל המכונה שרעימס בגיטריה שווה ל680 תר"פ שזה 9 שני לפני פרעות תרפ"ט.
וגם תר"פ נשמע כמו טרף רח"ל ואז יחשבו הבריות שכיוון שמותר לאכול תר"פ אז מותר גם לאכול טרף ח"ו!!
ונכתבו כבר קונטרסים שלמים על הנושא הזה ואין זה המקום לפרט, להרחיב, לנמק, להסביר, להדגים וכל דבר מעין זה

בברכת אמור מעט ואכול הרבה
אבל מה טעמו?חוני המעגל פינות


משום הקשת תר"פ לטרףמשועמם...
אז לכאורה הוא בהחלט טעים.חוני המעגל פינות


לא רק לכאורהמשועמם...
גם אני אני לא יודע מה טעמו וזה אף פעם לא חסר לי!!!!משה אבואב

בדיוק כמו הקותלי חזיר העסיסים המתובלים והעשירים בטעמים שאפילו אייל שני לא יכול לתארם שאף פעם לא חסרו לי

 

מה? זה לא חסר לך?חוני המעגל פינות
עלינו להנות מעולם הבורא
ועל ידי כך להבין גדולתו
בברכת אמור מעט ואכול הרבהמשועמם...
אני במקום זאת גורסמשה אבואב

עלינו להבין את עולם הבורא

ועל ידי כך להנות מגדולתו

פששש עמוקחוני המעגל פינות

שנאמר אמור מעט וגרוס הרבה 

 

 

כן... כמעט טבעתימשועמם...אחרונה
כמה רוסים אפשר להכניס למעלית?משועמם...
שאל אותי נער פוחז ובן בליעל: "כמה רוסים נכנסים למעלית כאשר היא סגורה?"
אמרתי לו (כמו כל מבוגר נורמאלי ): כשתגדל תבין...
ואז לשבתי לעצמי כמה רוסים באמת אפשר להכנים למעלית סגורה? לכן החלטתי להפנות לפה את השאלה החשובה הזו מתוך מחשבה שאוכל לקבל כאן תשובות הכתובות בחוסר טעם משווע
תודה על תשומת הלב
מחלוקתחוני המעגל פינות

יש הסוברים עד ח' כמקובל בחוקי עקו''ם

אבל מקובלנו תורה למשה מסיני עד ג' ואינני יודע טעמו 

כיצד אתה יכול לומרמשועמם...

שאינך יודע טעמו והלוא כל בר דעת יודע את מאמר מדרש רבאכ שאמר: ד' בני רוסיה הנכנסים למלית מעלה עליהם הכתוב כאילו נכנסו ג', כמאמר הפסוק: "עגלה משולת ומעלית משולשת ואיל משולש" מאי מעלית משולשת? אם  תאמר בעלת 3 צלעות, הרי מעלית חייבת להיות בעלת סכום זויות של 360 מעלות (עיין בני גורן,שם) אלא מאי משולשת שנכנסו אליה שלוש רוסי.

ויש עוד מה לפרט כאן אך לא ארחיב מפני קוצר היריעה.

 

 

בברכת אמור מעט ואכול הרבה

הרהרתי בדבריךחוני המעגל פינות
ותוהה אנוכי האם רבינו איננו יודע שקיים משולש בעל360 מעלות
והרי כבר כתבו גאוני עולם שמשולש כזה יתכן גם יתכן בגאומטריה תלת מימדית של כדור
ובתנור מספיק חם
אלא שיש לדחות הטעם האחרון כיוון שידוע שרוסים לא יכנסו למשולש חם (ועיין דלית אל כרמל) אלא יעדיפו למוסרו
ונשארנו בטעם קמא

בברכת אהבת ישראל התורה והאוכל
הקטן יהיה בסדר....
לאחר מחשבה רבהמשועמם...
הגעתי למסקנה שהמשולש שכבודו מדבר עליו הוא בעל 270 מעלות שכן כל זווית בו שווה ל90 מעלות...
ובעניין זה שרוסים לא יכנסו למקום חם כבר שנינו בברייתא: ההוא שונרא יתיב קמיה דהאי תורא. א"ל: האוכל פרפראות וגוזלות בין השמשות פטור מן הערלה או דלמא חייב למול עורלתו?
מאי? תיקו
וכבר דרש ההוא משמו בשם אביו: אל תקרי שונרא אלא רוסי הנכנס למשולש חם בין השמשות
בהקשר למשולשחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך כ"א בסיון תשע"ו 12:23

שני ישרים יוצאים מקודקוד הכדור עד קו המשווה

כך שהזווית הנוצרת בחיתוכם הינה 180

אזי סכום הזוויות במקרה כזה הוא 360

אולם כך שמעתי בשם רבינו אוקלידס הגדול

ששני ישרים היוצרים בחיתוכם זווית של 180 מעלות כישר אחד הווי

ועל כן לא מדובר אלא בקירוב טוב כרצוננו ל180 מעלות [ועיין טוב באינפי 1]

ומכך יוצא שהזווית התיאורטית הינה 180 מעלות

בעוד שהזווית הטכנית היא משהו הקירוב של 179.99999999 

ועל כן לא קרי בה ישר אלא כשני ישרים שונים הווי

 

ועוד היה הווה אמינא לומר שדברינו היו בגדר לאו 

כדיברי הפאר ''בלילה לא עושים חשבון''

וראינו שנפסק כך להלכה לפני שרשורים מספר

אלא שיש לתרץ שהיה זה מוקדם בערב כדברי מאמר המשורר "עד חצות-הווי ערב" 

והיקש לדבר כתיב התם "תל אביב אחרי חצות" וכתיב הכא "בלילה וכו'"

בא ללמד שלא נגזרה הגזירה אלא לאחר חצות

וכידוע ומפוסם שחצות הווי00:00 ואנו שחנו (לשון שיחה) בדברי החשבון קודם לכך

ועיין שעת שרשורינו

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

לאחר גירודים אין ספור בפדחתימשועמם...
אני נאלץ להודות שניצחתני בויכוח ולכן מהיום אני מתכנן להורות לכל מאמיניי את הדבר הבא: משולש הנמצא על מעגל שווה שוקיים כאשר סכום צלעותיו שווה לסכום זוויותיו של המשולש אזי ראשו של המשולש יהיה שווה לכ179.99999999 מעלות צלזיוס ע פי שביארת יפה
וכמובןמשועמם...
יש נפקא מינה גדולה מאוד בעניין לגבי אפרוחים שנולדו מביצה עגולה בצורת משולש אך זה כבר הודעה לשירשור אחר

בברכת אל תהי בז לכול מאכל שאין אתה יודע טעמו של שרימפס (אני מקווה )
מוזרים....אנונימי (2)
זה הקטע של הפורוםמשועמם...
תלוי אם הם רוסים מאד עבודה או לא ואם העבודה נמצאת במעליתמשה אבואב


אם כן מהמשה אבואב


אם הם רוסים עבודהמשועמם...
..משה אבואב

אם העבודה נמצאת במעלית אין מעלית

אם העבודה לא נמצאת במעלית אין רוסים

 

לאחר התלבטות קשה הגעתי למסקנהשאגאחרונה
אם המעלית סגורה הרוסים לא יכנסו לתוכה כדאמר רבי לובי "אין הרוסי נכנס למעלית אלא בשני מצבים או כאשר היא פתוחה או כאשר מתקנה"
איני? והא ראינא דמאבטחתא נכנס למעליתא
לא קשיא הא ברוסי הא בשאר עמא
שמעתי בשם הרה''ג משועמם...חוני המעגל פינות

שאלה גדולה שטרם נתלבנה כדי צורכה

האם מותר לרכב על דין-עוז-אור [אשר נתקרא על ידי עגי הלשון דינוזאור]

ולכאורה קיימת כאן בעיה חמורה של משום חוקות הגויים

אשר ידוע שנהגו הגויים על דינוזאור ויש בזה משום לאו

אלא שיש לומר שזה דווקא דינו של זמנם אזי דינו כדינו-גוי

אבל על ימינו לא נגזרה הגזירה כיוון שהדינו של ימינו שונה ועיין רבינו דרווין זצ''ל

 

ועל כן פוסק אני שיש לרכב על דינו בשינוי במקום על קלנועית

כיוון שיש כלאיים ודאי [ועיין הלחם בסיסים]

 

יש לעייןחוני המעגל פינות
כיוון שהלחם בסיסים דבר נפוץ הוא
ואיך יתכן שכך בארץ הקודש משתמשין בו
אלא שלכאורה דינו כדין סתם כלאיים
אשר נאסרו בקיום והותרו בהנאה
ועל כן קלנועית הותרה בהנאה
אבל היתר זה הוא בדיעבד גדול ואין לסמוך בו כלל
כיוון שמחזק ידי עוברי עבירה הקרואים בלשון לעז בעלשענאים
וכן הנני גוזר חרם חמור על כל העוסקים במאלכה בזויה זו
ועל חידושיהם כבר נאמר "חדש אסור מהתורה "

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
זוהי שאלה שלא בזמנה ועל כן הדין משתנהמשה אבואב

כיום הרוצה לרכוב על דינאוזאעוור (בלע"ז Dinosaur) מסתכן בנפשו מאחר שכל מה שנשאר מהדינאוזאעוור (ראה לעיל) הוא רק עצמות ותו (לא) הרוצה לרכב על חיה משונה זו צריך להסתכן ולא להיתפס ע"י צוות האבטחה של המוזאון וזהו כמובן פיקוח ד"א ע"פ המה"ד (המדען הדגול) דרווין זצ"ל האיסור תקף לימינו מאחר ששם כתב שלא ראוי לאדם שנברא "בצלם" ובפרט לנזר הבריאה הלא הוא היהודי לעלות על גב אחד מאבותיו הקדושים (אברהם יצחק...) זה שייך לימינו ע"כ לעניות דעתי הקובעת אין לעלות או לרכב או כל דבר של מעין משכב ומושב על דינאוזאעוור (בלע"ז Dinosaur) מכל הטעמים הקדושים שהובאו לעיל על ידי 

 

בברכת רוסים (תורה ו)עבודה בחופש

ראיתי לנכון להזהירכםמשועמם...
מפני כל מיני פוחזים אשר מנסים לשכנעכם במילי דעלמה ובכל הטעמים שהזכרתם לעיל, וי"ל שכל האומר אסור לרכוב על הדבר הזה שאמרתם אזי יאסרו ידחו ויעושר כספו ויהושר אמתחתו (וכל הדורש על המילה יהושר הינו כופר בשכינה שנאמר: כה תומר לבית יעקוב וכו'.... ויש עוד מה לעיין בנידון )
דבריך כתבשיל ללא טעםמשה אבואב

כמרק ללא מלח וכסטייק ללא שומן דחית את דברי אולם לא הבאת שום (מלח כורכום פלפל אגוס מוסקט קינמון) טעם לדבריך על כן הא אינם ראויים להתיחסות

אני הוא הרה"ג משועם הנ"ל בכבודו ובעצמומשועמם...

אז אל נא ממך אל תעז לחלוק על דברי פן אצווה לכרות אוזניך

אל יתהלל חוגר במפתח שלא יכול "לפתוח" אף אחדמשה אבואב

אני קיימתי בהרבה הרהגי"ם את המשפט תיצלינה שתי אוזניו ואני עדיין שומע טוב יותר מהארנב שבארץ הפלאות 

זה מה שאתה חושבמשועמם...
אבל אם תסתכל היום על אוזניך לא דרך ראי ולא דרך שום אמצעי אז תגלה שאתה לא תוגל לראות אותם ( אא"כ אתב פוזל... )
בניגוד אליך אני יכול להזיז את האוזניים עד שאני רואה אותןמשה אבואב


אז אתה כנראה פילמשועמם...
ואתה "פילפילון אפו ארוך...לא ידע לדרוך" (ראה גן כלנית שם,שם)משה אבואבאחרונה

ומשום מה לא ידע לדרוך? כי לא ידע מה זה קו"ג  

צריך להיזהר עם הגודל של הדינוזאור, שלא יכשל בתחום שבת ח"ו...לפיד
במיוחד אם מדובר בדינוזאור מעופף...
אכן וראיתי רבים וטובים נחשלים בזהחוני המעגל פינות

בימינו אנו בעודינו צריכים להתמודד עם הדינוזאורים [מבוגרים בלעז]

בהחלט יש צורך ואם הוא מרחף ואיננו יודע צורת פורום מה היא עלינו להחזירו למוטב

 

בברכת בהצלחה בלנרמל את הדינוזאורים שלכם

שלכם המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

כמו שאמר חכם סיני אחדמשועמם...
"מה שלא הורג-מחשל"
ואני אומר "מה שלא מחשל -הורג"
סיפור חסידי עם מסר עמוקמשועמם...
סיפר הרה"ג הקדוש האדמו"ר מסטלה זצוקלההה"ה
מעשה בחסיד שהיה חוכר אדמות אצל הפריץ.
ואותו פריץ כמנהג הגויים וכמנהגי סיפורי החסידים חיתן את ביתו. ולחתונה הנ"ל הוזמן היהודי הנ"ל שעסק בחכירת אדמות כנ"ל.
אלא מה היהודי הנ"ל היה כמו בכול סיפורי החסידים היה עני ומרוד, ראש ואביון כמאמר המשורר "בלי שקל בכיסים" (שקד קוממי, שם, שם). אמר לעצמו היהודי הנ"ל: 'ואיך אבוא אל הפריץ ללא מתנות כנ"ל כדרך האדונים הנ"ל' מייד עץ לעצמו עצה והלך אל החנות הקרובה לביתו.

הערת הסופר: מכיוון שהדיאלוג התרחש בשפת האידיש אני יביא אותו גם במקורו וגם בעברית.

המוכר: איך בעכט זלמן? (מה רצונך זלמן)
היהודי: דזוביין גט שלופן זכט פריץ ברועכט (לקנות מתנה לחתונה של הבת של הפריץ)
המוכר: ווס ברעכט גענטש בריעק? (מה אתה רוצה לקנות)
היהודי: רעלק בועככטער בינשט קרעפרט? (כמה עולה סט כלים?)
המוכר: 60 רובל (שישים רובל)
היהודי: זעכת גרויסט פרענטש בומבלך! (זה מחיר מאוד גבוה!)
המוכר: חיערט בעכט כעחלון זאט יוקר מחייה (תתלונן לכחלון על יוקר המחייה)
היהודי : אממ... (אממ...)
המוכר: ווס זער? (מה החלטת?)
היהודי: כרעפ זעכברג שבורין מיסבעכבוים? (כמה יעלה לי סט כלים שבור?)
המוכר : רבע רובל (0.25 רובלים)
היהודי: בעכט פרועכט זמערט דארק (אז נקנה את זה)
המוכר: בירבערכותן היזר זענגל מתנה? (לעטוף את זה בעטיפת מתנה?)
היהודי: ברעכט... (נגיד...)
ואז יצא היהודי הנ"ל מהחנות ואמר: טעטא ווארט מיין שפיגל!!! (כל מיני מילים באידיש)
ואמר היהודי בליבו: 'הבה אביא לפריץ את הכלים השבורים ואז יחשוב הפריץ שהבאתי לו כלים שלמים אך הן נשברו מטלטלות הדרך', אמר ועשה.

אחרי החתונה:

הפריץ: וועכתר בינטש יהודון! (בוא מייד יהודי בזוי שפל ומסריח!)
היהודי: ווס? (מה?)
הפריץ: ורעכטונג מיינש בענט חתונה? (מה הבאת לחתונה?)
היהודי: סעט כעלין (סט כלים)
הפריץ: ווער בוכט שפרכט שטעוייגנור פריץ?!! (אתה מנסה לעבוד על הפריץ?!!)
היהודי: חס ושלום (רחמנה ליצלן)
הפריץ: ועך כעט סבוים מתנה סערט ילעכח בוים (בוא ותראה את המתנה שהבאת)
הפריץ והיהודי הנ"ל הלכו כנ"ל לראות את המתנה ואז היהודי הבין את מר גורלו..
המוכר עטף כל שבר בעטיפה נפרדת!...
מי שעולה על המסר מוזמן לכתוב אותומשועמם...
לכאורה מן הסיפור עולה המסר הנ''לחוני המעגל פינות

אם הוזמנת-אל תבוא

אם באת-אל תישאר

אם נשארת-אל תביא

אם הבאת-על תחתום

אם חתמת-אל תתפלא...

 

[ויש הגורסים זאת על עניין ערבונות

שנאמר 'אל תהי ערב לכל אדם']

קרובמשועמם...אחרונה
אבל לא
משום מהאנונימי (פותח)

כל פעם שאומרים לי שאני כוכב,

אני מאדים, ובצדק.

חחח.. אתה?אנונימי (3)


הא הא.משי כהן


חחחחחלפיד
כשאומרים לי שאני כוכבמשועמם...
אז אני נפטון ובנוגה
פוסעתאחרונה


מה הפורום הזה??ריבתות

תודה!!

יו איזה פורום הזוווי.. הוא קורעע בקטע-- ריבתות

מה הקטע שלו?? שאלות כילו בצחוק?? תחח

אלו שאלות הרות גורל חיים ומוות נקבעים בזה הפורוםחוני המעגל פינות
עייני לדוגמא בשרשור: בין גוזלים לאפרוחיםמשועמם...
כל כולו דיברי תורה הנאמרים באי הרצינות המתבקשת מבאי פורום זה
ראה לעיל את הקונטרס הנפלא של פלספניתמשה אבואב

אשר יסביר ויבאר לך כל ענייני פורום זה ולאחר שתבין יתמתק לך הדבר כנופת צופים

 

בברכת רוסים (תורה ו)עבודה בחופש 

או ממה--ריבתות

תחח איזה פורום הזוויחצי חיוך

 

אני לא שנונה ככה ש.. אבל תהנו לכם אנשים!!

למה מי כאן כן שנון...חוני המעגל פינות

תרגישי בנוח

נ''ב צריך תנועה בפורום הוא בתהליכי החייאה וזקוקים לכל אחד!

אפילו אני כותב פהמשועמם...

ןאת רואה כמה אני שנוןקורץ

אתם שתיכם שנוניםריבתות


אם את אומרת...משועמם...
אבל זה לא כזה קשה פשוט צריך להיות בנדם מאוד אבל מאוד משועמם וגם טיפה שכל
כן.. טיפה שכלריבתות


אין לך טיפה שכל?משועמם...
תחח לא דיברתי על עצמי!!ריבתות


אז לי אין טיפה שכל?משועמם...
אה אדם זה היה בצחוקריבתות


מאיפה אני אדע??ריבתות


אז את כן שנונה קצתמשועמם...
מה שנונה מה הקשרריבתות


אמרת משהו בצחוק...משועמם...
תחח לא הגעתי לכזאת רמה של טמטום!!ריבתות

אני יודעת לצחוק

אז את יכולה להיות בפורום הזהמשועמם...
יו כל השרשור הזה בשביל השאלה המפגרת ההיאריבתות

כבר שכחתי ממנה

אגב מי שיודע לצחוק הוא לא בהכרח שנון
חוצמזה אני כן שנונה פשוט לא לרמה פהחצי חיוך

כןמשועמם...
ואם את רוצה את יכולה להעלות פה את הרמה (או להוריד )...
תחחריבתותאחרונה

נחשוב עלזהקורץ 

 

תודה!!

מה לכוהן בבית הקברות?אנונימי (פותח)

אם מזמינים כוהן לערב קריאה ספרותי משמים (לא מהשמיים -אלא mashmim) יש עם זה בעיה הלכתית?

ברורג'ג'ו

זה אפילו לא קשיא (ל"ק)  מתפלפל

לאקמנו ונתעודד

בס"ד

 

הבעיה היא רק אם הוא מגיע..

לפידאחרונה
אם מדובר בספרי גויים מותרארץ השוקולד
הרי אליהו אמר בש"ס לרבא שכהן מותר בבית קברות של גוים משום שגויים אינם מטמאים באוהל, אז ממילא מותר לכהן לבוא לערב קריאה ספרותי בתנאי שהסופרים גויים ויש לו על מי לסמוך.
אך יש לשאול ביחס ל"אין אליהו בא לטמא ולטהר", האם דברי אליהו שייכים אודות ספרים שנכתבו אחר עלייתו לשמיים?
מ"מ ערוך השלחן העתיד כתב שראוי להחמירקמנו ונתעודד


נחלקו בכך הפוסקיםארץ השוקולד
רבים מהפוסקים אמרו להחמיר בדבר, שולחן ערוך, תוספות ועוד.
אבל המקובלים הקלו וסברו שגויים לא מטמאים באוהל, כידוע ספרים שייכים לעולם המקובלים כי ספר מקובל נחשב מוצלח ויש הגורסים "רב מכר"
וכידוע מכר הוא בבחינת שכן קרוב שטוב מאח רחוק, אשר המה הפוסקים הנחשבים כאח, משום שהם מייצגים את הקב"ה עליו נאמר "מי יתנך כאח לי"
אבל "רב" זה עניין ששייך רק לפוסקים.. קמנו ונתעודד


אמירה נכונהארץ השוקולד
לכן, ראוי לשים זאת תחת גרשיים כדי להבין שמדובר במרכאות והאמת היא הפוכה, שרב שייך רק לפוסקים ופוסק עדיף על מקובל ואכמ"ל בתורת הגרשיים.
אמת. אבל גרשיים זה לא שייך לא לפוסקים ולא למקובליםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רק לדקדקנים. ולרב זצ"ל. אבל הוא גם פוסק וגם מקובל, אז הוא לא פותר את הבעיה..

מה זה הפרום הזה??אנונימי (פותח)


הפורום הכי חשוב שישמשועמם...אחרונה
בין גוזלים לאפרוחיםחוני המעגל פינות
ת"ר אמר ר' נחמן
קן לציפור בין העצים
ובקן לה ג' ביצין
ובכל ביצה ...ישן לו אפרוח זעיר
מיתבי והא אמרינן אפרוח תרנגול ינוקא הווי
ומאמתי קינו על עץ
שנאמר מן הלול הודיע גבר
אלא דיבר בלשון בני אדםחוני המעגל פינות

דהכי קאמרי אינשי

אנא קחזי אפרוחיא כגוזליא

קשיאמשועמם...
והא קשיא דכתיב במסכת ארוחות דף עו: כל האוכל כזית מן האפרוח מעלה עליו הכתוב כאילו ילדו. מכאן קושיה על 'יהיה בסדר' דאמר יהיה בסדר: אפרוחים מביצה בקעינן
אנסה כוחיחוני המעגל פינות
אל מול הרה"ג משועמם... הנני אבק למרגלותיו
וכך ראיתי בשם האוכל מלובלין בספרו סועד על המפה אשר התקבל כמפה על השולחן הפוך
וכך כתב בלשון קוטג'ו (פ' האוכל הנאכל והמזבח סימן טוב ד"ה והרי) "והרי מה שנאמר על האוכל כאילו ילדו
לא נכתב אלא למען עמי ארצות שהיו נמנעין מלאוכלם בטענה שלא זו דרכינו
שכן שגו בכך לומר שדרך התורה היא בבשר ממש אשר נקרא בלשון לעז בקר שמן ולא בחיקוי עלוב של עוף רזה
אלא שהתורה חסה על ממונו של אדם (ועל מי שלא יודע לבשל) " עכ"ל
ומכאן נלמד שדברו חכמים מעין לשון גוזמא בכדי שמשהו יסכים לקנות עוף לשבת קודש
וברור אם כן שאפרוח בוקע מביצתו
שהרי איננו יכול לבקוע מביצת חברו
כפירה!!משועמם...
תיצלינה כל אוזן למשמע דבריך שהרי כבר דרש האדמור מסטלה על אותו האוכל מלובלין שרבים וטובים מכנים אותו בלא ידיעתם 'הרב' שאותו אדם מנודה מכל וכול, וכול אדם אשר יגיד דבר משמו ינודה מקהל עדתינו!
לכן מצאתי לנכון להזהירך ולומר שכול האומר שאפרוח בוקע מביצה יבקע ראשו ויאכל על ידי קניבלי אפריקה כמאמר הבבא באלי: טובה שינה אחרי ארוחה כרגל קרושה אחרי שינה
האך נשמעים דברי הבל ורעות רוח כעין אילו במושבותינוחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך י"ח בסיון תשע"ו 18:30
במחילה מכבוד הרה''ג משועמם...
התפלאתי לראות כה אי בקיאות בדברי האדמור מסטלה
אשר כתב בסיפרו לבן על גבי שחור וירוק
בהקדמתו לספרו וכך לשונו הקדושה
''נאמר לי בשם משטלת ישראל 'בשעת עצב לך תלעס קצת עשב' 
וברורה כוונתם שישנם עשבים שותים בקרבינו זרע פורעי ראש ולענה
ועליהם נאמר הפסוק 'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'
ואין שמחה אלא בסונף לה' אלוקיו מתוך הרוממות הנפש
כמו שכתוב יראת שמים ותרגומו מסתפינן כלפי שמיה והיה ראוי לכתובו מתסנפינן אלא שיש חילוף אותיות בבינין התפעל**
ובניהם ההוא גברא דהוציא את רבי ומורי ומר כל ישראל האוכל מלובלין
שאף זכיתי להתבשם מרוחו אשר נחה עלי בדמות ענן
שעל ענן* נאמר קראי כך לכאורה יש לומר על המדבר בגנות האוכל מלובלין
וגוזר אני עליו חרם בידיא''ס כשכן כך נגזר על כל הקראים''
וסטירת זקנים בניין...***
 
 
*ענן ממקימי כת הקראים **ועיין בחומר בלשון ***ומכאן נלמדה הפסיקה הצבאית החדשה לגבי סטירת הזקנים
נאמר בספרים הקדושיםמשועמם...

שכול האוכל פרפראות וגוזלות בימי ספירת העומר מתחייב במלקות

והקשה על כך רבי נוח שמיקל שהרי נאמר "כי יוולד גוזל כמים נתיתיהו".

ומיכאן אתה רואה שאפילו הגאון המקובל שהמית רבים באוהלה של תורה הרה"ג נוח שמיקל זצווקלהההה"ה

סובר שהאפרוחים נולדים.

ולעניות דעתי הקובעת כל החולק עליו הינו חסר חוש ומור וטוב לו ללכת לפורומים רציניים יותר מפורום זה כגון: חדשות ואקטואליה רח"ל

לא דיקדת בדבריוחוני המעגל פינות

כוונתו שם בדיני גזלן

ועיין שם שם

בנוסף על כך בהגהות הבבא באלי

כתב לגבי זה שזה טעות סופר 

ולכן אפשר להקל [כמנהג גדולי ישראל]

ובכלל זה "כי יבקע גוזל מביצתו" [שולחן ערוך מחדש. שם שם]

עיין בעירוך שולחן קצור סימן פיצ"ה שורה שלישיתמשועמם...


אכן קשה דרוש עיוןמשה אבואבאחרונה

ותירוץ זה לא שפיר ודו"ק

קושיה של רבנו כ"ק האדמו"ר:אנונימי (פותח)

על שמואל כתוב: ומורה לא יעלה על ראשו.(או על שמשון, האדמו"ר זקן).

קושיה א: הכיצד יעלה על דעתנו ששמואל(שמשון) יוכל לסבול משקל של מורה ממוצעת?

קושיה ב: שגיאה! מורה לא תעלה על ראשו!!

קושיה ג: וכי הייתה הו"א שמורה תעלה על ראש שמואל (שמשון), הרי זו נגיעה!!!

שמעתי תירוץ נפלאבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

אשר תצילנה אזני כל השומעים אותו, לכל הקושיות הנ"ל; ולאלתר יותר הספק:

 

בין אם נאמר כמאן דאמר על שמואל נאמר הפסוק, ובין אם נאמר כמאן דאמר על שמשון הפסוק, לא קשיא, דמצינו שניהם בעלי גבורה ויכולים לסבול משא אדם על ראשם ללא קושי. וקושיה א' הותרה. הקושיות הב' והג' - הכי גרסינן בפסוק - "ומורה לא יעלה על ראשו" - מורה בסגול תחת הר' - ואז זה מורה זכר, ומתאים לפועל יעלה, וכן לא שייך כאן איסור נגיעה. 

מורה תרתי משמעמשועמם...אחרונה
מעתה אמור: מורה=סכין גילוח, מורה=דמות חינוכית (בעיקרון ) אשר עיקר תפקידה הוא לצעוק על זאטוטים קטנים (וגדולים ) לחזור לכיתה.
תירוץ א':נצרך לומר שלא תעלה על ראשו כי אם הייתה עולה אזי הייתה נדקרת למוות בידי המורה הראשון
תירוץ ב': ולמה נאמר יעלה בלשון זכר? זכר ליציאת מצרים, חורבן הבית, גוש קטיף ויצחק רבין
תירוץ ג': ובעיניין שמירת הנגיעה: שיער הווי חציצה וכיוון שהמורה הראשון לא עלה אז היה שמשון/שמואל בעל שיער רב החוצץ בינו לבין המורה השנייה.



בברכת אמור מעט ואכול הרבה
-רק בכוזרי יש חבר וגם שם הוא מלך-כי אין פיסבוק

תכלס המשפט לא נכון אבל הוא בכל זאת נחמד...

וכן כתב האדמו''ר מאגוחוני המעגל פינות

מעשה שהיה כך היה 

ביום בהיר אחד הלכו שני חברים לצוד דובים

לפתע בה מאחוריהם ארי רעב והחל לדלוק לעברם

מיד קם אחד מהחברים הקדושים נעל נעלי ריצה והחל לנוס מפניו

שאלו חברו מדוע תברח וכי יעלה בדעתך למהר יתר על על הארי

אז ענה לו חברו אולי מהארי לא אבל ממך כן

 

והנמשל ידוע אל תתדיין עם אדם לפני שתהיה במקומו

חברים יש רק בפיסבוקחוני המעגל פינות

ולך כידוע אין...

טוב, אם אתה הבנת לי זה כמעת מספיק..כי אין פיסבוק


זה היה בסה"כ ביסוס לטענהחוני המעגל פינות
הטוענת שרק בכוזרי יש חבר וגם שם הוא מלך
אשר פירושו הפרקטי הוא
אין דבר כזה חבר כולם מונעים מאינטרסים
וזה מה שהסיפור הדגים שבעצם אנשים חברים אחד לרעהו
עד שזה פוגע להם באינטרסים
מ.ש.ל
((כי אין פיסבוקאחרונה

הסבר מנומק ומפורט כזה לא שמעתי מאודי

תודה רבה לרביו שליטא

 

מצווה לטבול את הכד של הנרגילה משום אוכל נפשאנונימי (פותח)


עיין היכ"ן גיג ע"יגיכ"טמשועמם...אחרונה