אז האם כל מי שנשוי חייב מדין כל העיריות שבתורה?
ואם כך אז הבית היהודי הוא בית של גויים מחטיאי הרבים לא עלינו?
נא להביא מקורות!
היות שמדובר מעיקרע בבית של גויים כדברי אותו מר"ן הרי שאין כאן טעם לשאלתו
בכול אופן יעויין בשס בבלי סנהדרין (כמדומני דף ו או ז - אך אינו תחת ידי) כי אחות האח שאנה קרובתו מדין בת אביו או בת אימו - מותרת לו ויעויין שם (סוגיית - יתיר בכורות וכו')
בנט זה אח כמו דוד ויהונתן עד שיהונתן הסכים לתת לו את המלוכה (ממשלה) וק"ל
כי שם הם גילו לאוכל מוות בהתעתקות כשהם היו שומרי הסוד
אבל כאן רון לא היה השומר סוד אז הוא לא יכל להראות להם
והלא הגמדון דובי הוא התעתק אותם לשם... וכידוע דין גמדונים אינו דין בני אדם, וממה שרון אמר לו במרתף משפחת מאלפאעי הוא ידע
מספיק טוב?
עלינו ללמוד מדוגמא
ילמדנו רבינו ונחכם
אתה מסכים?
אני בת 14 אבל כל מישו שאני פוגשת חושב שאני בסביבות גיל 19 (הלוואי..)
ופעמיים פנו אליי אנשי מכירות ושאלו אותי אם אני מעוניינת בלימודי תואר ראשון או שני (!!)
וגם איזה 4 בחורים התחילו איתי (לא סתם ערסים ששורקים לכל בת שעוברת אלא רציני, בקטע של חתונה![]()
) ועם כל הבל"חיות שלי, זה עדיין היה ממש פאדיחה לגלות להם שאני בעצם רק בכיתה ט...![]()
האם אתה הולך להתנדבות של נוג"ה? ואם יהיה נפרד תבוא???
(נא לענות קודם בציניות ואז באמת)
ולא נותן תשובה מנומקת וארוכה???????
וז"ל:
נשאלתי גבי התנדבות של נוג"ה, האם אבוא, ומה הדין באם ההתנדבות תהיה נפרדת.
והנה, חיפשתי רבות מהו אותו נוג"ה המובא בשאלה, ולא מצאתי לו חבר בש"ס ופוסקים. ושאלתי את הרב גוגל שליט"א והשיב דזהו פורום נוער וגיל ההתבגרות. ואי הכי, לא נהירא לי השאלה דיה, דהרי מי העלה בדעתו הו"א שנערים ונערות יתנדבו יחדיו? וכי בפושעי ישראל עסקינן?!
ומש"ה נראה לענ"ד דפירוש נוג"ה אינו כמו שכתב הרב גוגל שליט"א שם, אלא פירושו אחר, ולא ידוע.
ועל כן מחזיר אני את מכתבי בשאלה לכת"ר השואל, מה פירוש נוג"ה דכתב בשאלה.
הדורש שלומך,
ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,
הרה"ג שליט"א.
השאלה הרי עוסקת בהתנדבות ולכן נוג"ה זה כנראה נוטריקון ל
נשים
וגברים
המתנדבים
אי לכך ובהתאם לזאת נראה שכל המפעל הנ"ל בנוי על שילוב של נשים וגברים ולעל כן יש להתיר מוסד זה כי כנראה בהקמתו מצאו על מי לסמוך וכי נגזור גזרה חדשה?
ותמה עד מאוד! וכך כתב:
תמהני טובא על דבריו של זה!
חדא, היאך כת"ר מוציא לעז על הראשונים וכותב מסברא ובלי שום מקור או אסמכתא שזו התנדבות מעורבת, ולא ראה לנכון לדונם לכף זכות ותימה לי עד מאוד.
ועוד, מי שמע כזאת?! אטו משום שבהקמת מוסד סמכו המקימים על אי מי, אנו לא נשמור על גדרי ההלכה? וצניעות מה תהא עליה? לא לחינם כתב מרן בשו"ע דצריכא להתרחק מן הנשים מאוד מאוד. ודו"ק.
ושוב מחזיר אני את שאלתי לשואל הראשון, כת"ר, הגר"מ אבואב, שיפרש לנו מהו אותו נוג"ה דכתיב בשאלתו, ויוציאנו מן הספק.
הדורש שלומך,
ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,
הרה"ג שליט"א.
בטעות שלחתי לכאן את השאלה כי דימיתי בנפשי שיש כאן מעט מגורי האר"י אולם נוכחית לדעת שיש כאן בעיקר אשכנזים שלא מבינין בקבלה
כי נוג"ה הוא נוטריקון של נורא וגדול ה' אשר היא אימרה עמוקה שמחברת בין המלכות לנצח בשילוב הספירות העליונות והתחתונות כמובן שהבאתי רק את קצה קצהו של העניין ופשוט אין זה המקום והזמן להאריך בדבר
כולכם ברוכים!!!
ואמר שאינו מסתדר בשאלתו הראשונה. ששם דיבר על התנדבות שאינה נפרדת, ואין הדבר מתאים לנוג"ה כפי שכתב הגר"מ אבואב בד"ה סליחה.
ועל כן הרה"ג אמר לי לבקש מכת"ר הגר"מ אבואב שיפרש את הודעתו הראשונה.
הבנתי ממקורבי שהרירו"ל לא מגורי האר"י ואפילו לא מקובל אלוקי ספרדי ובודאי שהודעה זו יבין רק מי שנכנס לפרדס ולצערינו הרירו"ל אינו כזה ועל כן אמרת אחכמה והיא רחוקה ממך


שאג
ירא ורך לבבאך יש לומר שאם יחוג מספיק לכאורה יצטרך גם יעלה ויבוא...
עד שכמעט תצא נשמתו ואז יהיה אנוס לשבת וליתר ביטחון יביא יהיו 11 או 12 בשביל קדיש קו"ג
(נראה מי יודע למה התכוונתי בראשי תיבות קו"ג)
שהם ראשי תיבות של: קרציה ופרה, וירוס,גויבה, מנטוס, לימונה
זה בטוח זה
וכי כתוב שם "שלושה שבלסו כאחד"??? (רש"י - הרעש היה אחיד באופן יוצא מן הכלל)
הרי ידוע שזה כתוב בפרק הזולל קמא ושם בכלל מדובר שהם חייבים מיתה ופטורים (קים ליה בדרבא מיניה) מתשלומי נזק צער שבת בושת וריפוי לכל השומע אותם (רעש מחריד/ש אוזניים)
כיוון שמי שראה אותם אוכלים איבד את התיאבון, וזרק את הארוחה שלו לפח.
צער - שהצטערו על האוכל שזרקו
ריפוי - כיוון שהיו כמה שהקיאו מרוב גועל למראה האוכל הבלוס בפיהם (הם לעסו בפה פתוח)
שבת - זקנה אחת היתה בהלם מרוב האוכל שהם אכלו והיה לה טראומה
בושת - למי שחבר שלהם והתבייש מחברתם
אחד שאכל כשלושה כי זו בליסה
ת''ר מעשה בפלונית אחת [רש''י-פולניה בלעז] שמת עליה בעלה
אתו רבנן קמיה והכי קאמרי לה ''צר לנו על שבעלך נפתר''
אמרה אותה פלונית ''ווי לי על טעותכם בעלי מת-ואני נפטרתי''
כלומר הכנסת ראשו ורובו לתוך שק גדול ושחור משחור
והתרת השק באמצע רחוב בני עקיבא כאשר הבעל מחופש לאישה והאישה צועקת היא....!!!!
תנו רבנן: אישה זו היתה מן הנשים הנדירות הפלוניות אשדר אוהבות את בעליהן והוא שבא לאחר יום עבודה עייף ויגע ולא ירא א-לוקים (ומשום כך האישה היתה שליח משמים) ופלונית זו ראתה בעלה ונלחצה עד (התקף) לב השמים והתחילה להאכיל את בעלה עד שנחנק שנאמר "עודהו הבשר בין שינהם" (ראה פרשת: בהעלותי את נרותי הזעירים...")
כאשר זלמן אומר על עצמו שהוא כבן שבעים שנה כנראה כבר השתבשה עליו דעתו והוא אינו יודע להבחין בין גבר לאישה..
אני לא יודע מה אתכם אבל....
הגיע מהגר מחו"ל שיודע לדבר כמו שצריך
משתלט על הכנסת ועל העתונות
נוהג במשטר אימים כלפי מתנגדיו ומענישם בלי משפט
אומר שהוא לאומי
משקר לבוחריו בלי להניד עפעף
מגרש יהודים מבתיהם מנתץ בתי כנסת
ובעל תפיסות עולם עקומות לגמרי בקשר ליהדות
ואח"כ אומרים שאין קשר בין התהליכים בישראל 2016
לתהליכים שגרמניה קודם המלחמה עברה
עזוב סתם פרובוקטיבי וחסר פואנטה
אני מתכוון הפוך :אין דבר יהיה בסדר זה אחד מעשר
ששרעימפס אסור באכילה
ואיני יודע טעמו
אשמח לתשובות מנומקות בעליל
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
בדיוק כמו הקותלי חזיר העסיסים המתובלים והעשירים בטעמים שאפילו אייל שני לא יכול לתארם שאף פעם לא חסרו לי
עלינו להבין את עולם הבורא
ועל ידי כך להנות מגדולתו
שנאמר אמור מעט וגרוס הרבה
יש הסוברים עד ח' כמקובל בחוקי עקו''ם
אבל מקובלנו תורה למשה מסיני עד ג' ואינני יודע טעמו
שאינך יודע טעמו והלוא כל בר דעת יודע את מאמר מדרש רבאכ שאמר: ד' בני רוסיה הנכנסים למלית מעלה עליהם הכתוב כאילו נכנסו ג', כמאמר הפסוק: "עגלה משולת ומעלית משולשת ואיל משולש" מאי מעלית משולשת? אם תאמר בעלת 3 צלעות, הרי מעלית חייבת להיות בעלת סכום זויות של 360 מעלות (עיין בני גורן,שם) אלא מאי משולשת שנכנסו אליה שלוש רוסי.
ויש עוד מה לפרט כאן אך לא ארחיב מפני קוצר היריעה.
בברכת אמור מעט ואכול הרבה
שני ישרים יוצאים מקודקוד הכדור עד קו המשווה
כך שהזווית הנוצרת בחיתוכם הינה 180
אזי סכום הזוויות במקרה כזה הוא 360
אולם כך שמעתי בשם רבינו אוקלידס הגדול
ששני ישרים היוצרים בחיתוכם זווית של 180 מעלות כישר אחד הווי
ועל כן לא מדובר אלא בקירוב טוב כרצוננו ל180 מעלות [ועיין טוב באינפי 1]
ומכך יוצא שהזווית התיאורטית הינה 180 מעלות
בעוד שהזווית הטכנית היא משהו הקירוב של 179.99999999
ועל כן לא קרי בה ישר אלא כשני ישרים שונים הווי
ועוד היה הווה אמינא לומר שדברינו היו בגדר לאו
כדיברי הפאר ''בלילה לא עושים חשבון''
וראינו שנפסק כך להלכה לפני שרשורים מספר
אלא שיש לתרץ שהיה זה מוקדם בערב כדברי מאמר המשורר "עד חצות-הווי ערב"
והיקש לדבר כתיב התם "תל אביב אחרי חצות" וכתיב הכא "בלילה וכו'"
בא ללמד שלא נגזרה הגזירה אלא לאחר חצות
וכידוע ומפוסם שחצות הווי00:00 ואנו שחנו (לשון שיחה) בדברי החשבון קודם לכך
ועיין שעת שרשורינו
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
אם העבודה נמצאת במעלית אין מעלית
אם העבודה לא נמצאת במעלית אין רוסים
שאלה גדולה שטרם נתלבנה כדי צורכה
האם מותר לרכב על דין-עוז-אור [אשר נתקרא על ידי עגי הלשון דינוזאור]
ולכאורה קיימת כאן בעיה חמורה של משום חוקות הגויים
אשר ידוע שנהגו הגויים על דינוזאור ויש בזה משום לאו
אלא שיש לומר שזה דווקא דינו של זמנם אזי דינו כדינו-גוי
אבל על ימינו לא נגזרה הגזירה כיוון שהדינו של ימינו שונה ועיין רבינו דרווין זצ''ל
ועל כן פוסק אני שיש לרכב על דינו בשינוי במקום על קלנועית
כיוון שיש כלאיים ודאי [ועיין הלחם בסיסים]
כיום הרוצה לרכוב על דינאוזאעוור (בלע"ז Dinosaur) מסתכן בנפשו מאחר שכל מה שנשאר מהדינאוזאעוור (ראה לעיל) הוא רק עצמות ותו (לא) הרוצה לרכב על חיה משונה זו צריך להסתכן ולא להיתפס ע"י צוות האבטחה של המוזאון וזהו כמובן פיקוח ד"א ע"פ המה"ד (המדען הדגול) דרווין זצ"ל האיסור תקף לימינו מאחר ששם כתב שלא ראוי לאדם שנברא "בצלם" ובפרט לנזר הבריאה הלא הוא היהודי לעלות על גב אחד מאבותיו הקדושים (אברהם יצחק...) זה שייך לימינו ע"כ לעניות דעתי הקובעת אין לעלות או לרכב או כל דבר של מעין משכב ומושב על דינאוזאעוור (בלע"ז Dinosaur) מכל הטעמים הקדושים שהובאו לעיל על ידי
בברכת רוסים (תורה ו)עבודה בחופש
כמרק ללא מלח וכסטייק ללא שומן דחית את דברי אולם לא הבאת שום (מלח כורכום פלפל אגוס מוסקט קינמון) טעם לדבריך על כן הא אינם ראויים להתיחסות
אז אל נא ממך אל תעז לחלוק על דברי פן אצווה לכרות אוזניך
אני קיימתי בהרבה הרהגי"ם את המשפט תיצלינה שתי אוזניו ואני עדיין שומע טוב יותר מהארנב שבארץ הפלאות
ומשום מה לא ידע לדרוך? כי לא ידע מה זה קו"ג
בימינו אנו בעודינו צריכים להתמודד עם הדינוזאורים [מבוגרים בלעז]
בהחלט יש צורך ואם הוא מרחף ואיננו יודע צורת פורום מה היא עלינו להחזירו למוטב
בברכת בהצלחה בלנרמל את הדינוזאורים שלכם
שלכם המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
אם הוזמנת-אל תבוא
אם באת-אל תישאר
אם נשארת-אל תביא
אם הבאת-על תחתום
אם חתמת-אל תתפלא...
[ויש הגורסים זאת על עניין ערבונות
שנאמר 'אל תהי ערב לכל אדם']
תודה!!
ריבתותמה הקטע שלו?? שאלות כילו בצחוק?? תחח
אשר יסביר ויבאר לך כל ענייני פורום זה ולאחר שתבין יתמתק לך הדבר כנופת צופים
בברכת רוסים (תורה ו)עבודה בחופש
תחח איזה פורום הזווי![]()
אני לא שנונה ככה ש.. אבל תהנו לכם אנשים!!
תרגישי בנוח
נ''ב צריך תנועה בפורום הוא בתהליכי החייאה וזקוקים לכל אחד!
ןאת רואה כמה אני שנון![]()
ריבתות
ריבתותאני יודעת לצחוק
כבר שכחתי ממנה
אגב מי שיודע לצחוק הוא לא בהכרח שנון
חוצמזה אני כן שנונה פשוט לא לרמה פה![]()
נחשוב עלזה
תודה!!
זה אפילו לא קשיא (ל"ק) ![]()
בס"ד
הבעיה היא רק אם הוא מגיע..
לפידאחרונה
קמנו ונתעודדבס"ד
רק לדקדקנים. ולרב זצ"ל. אבל הוא גם פוסק וגם מקובל, אז הוא לא פותר את הבעיה..
דהכי קאמרי אינשי
אנא קחזי אפרוחיא כגוזליא
שכול האוכל פרפראות וגוזלות בימי ספירת העומר מתחייב במלקות
והקשה על כך רבי נוח שמיקל שהרי נאמר "כי יוולד גוזל כמים נתיתיהו".
ומיכאן אתה רואה שאפילו הגאון המקובל שהמית רבים באוהלה של תורה הרה"ג נוח שמיקל זצווקלהההה"ה
סובר שהאפרוחים נולדים.
ולעניות דעתי הקובעת כל החולק עליו הינו חסר חוש ומור וטוב לו ללכת לפורומים רציניים יותר מפורום זה כגון: חדשות ואקטואליה רח"ל
כוונתו שם בדיני גזלן
ועיין שם שם
בנוסף על כך בהגהות הבבא באלי
כתב לגבי זה שזה טעות סופר
ולכן אפשר להקל [כמנהג גדולי ישראל]
ובכלל זה "כי יבקע גוזל מביצתו" [שולחן ערוך מחדש. שם שם]
ותירוץ זה לא שפיר ודו"ק
בס"ד ובהשתדלותי
אשר תצילנה אזני כל השומעים אותו, לכל הקושיות הנ"ל; ולאלתר יותר הספק:
בין אם נאמר כמאן דאמר על שמואל נאמר הפסוק, ובין אם נאמר כמאן דאמר על שמשון הפסוק, לא קשיא, דמצינו שניהם בעלי גבורה ויכולים לסבול משא אדם על ראשם ללא קושי. וקושיה א' הותרה. הקושיות הב' והג' - הכי גרסינן בפסוק - "ומורה לא יעלה על ראשו" - מורה בסגול תחת הר' - ואז זה מורה זכר, ומתאים לפועל יעלה, וכן לא שייך כאן איסור נגיעה.
תכלס המשפט לא נכון אבל הוא בכל זאת נחמד...
מעשה שהיה כך היה
ביום בהיר אחד הלכו שני חברים לצוד דובים
לפתע בה מאחוריהם ארי רעב והחל לדלוק לעברם
מיד קם אחד מהחברים הקדושים נעל נעלי ריצה והחל לנוס מפניו
שאלו חברו מדוע תברח וכי יעלה בדעתך למהר יתר על על הארי
אז ענה לו חברו אולי מהארי לא אבל ממך כן
והנמשל ידוע אל תתדיין עם אדם לפני שתהיה במקומו
ולך כידוע אין...
הסבר מנומק ומפורט כזה לא שמעתי מאודי
תודה רבה לרביו שליטא