שרשור חדש
מה מברכים...שירושקי

אכלתי קרמבו, ונבלעה לתוך קיבתי חתיכת עטיפה צבעונית(בצבע כחול,אני מדגישה),

מה עושים?! איזה ברכה אני צכה לברך עליה?!!

מה? את לא יודעת [בצינון קל]?!? {פינגי,פרפר נחמד}סלים וארזה

 ודאי שהברכה היא "ברוך מציב גבול אלמנה" (לנשואים)

או "ברוך שעשה לי נס במקום הזה." (אם חמותו הפולניה היא זו שבלעה את העטיפה)

נוסח מדוייק של ברכה זו,אלעד

כפי שמצאתי בנוסחים עתיקים וכתבי יד קדמונים העוסקים בשאלתך.

ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, אשר אסר לנו לבלוע את הקצפת לפני העוגיה, ואסר לנו לאכול את העטיפה, והתיר לנו לאכול את העוגיה והקצפת לאחר ברכה בכוונה- ברוך אתה ה', בורא הקרמבו.

וראוי אם כן להחזיר עטרה ליושנה וברכה לאכילה, וכן יהיה רצון ונאמר אמן.

אפרופו קרמבו-רחלקה
אוו מאיפה העלת את זה? עתיק ט'
מתהום הנשייה..רחלקהאחרונה
חח.. סתם... זה שמור אצלי במועדפים, וכשבא לי לצחוק (וכשמשעמם...) אני רואה את זה...
עוד חידה מעניינתבלפן
מי יודע איך לפסק את המשפט הבא:
מה זאת אומרת מה זאת אומרת מה זאת אומרת מה זאת זאת אומרת זאת אומרת זאת אומרת אומרת מה זאת אומרת זאת אומרת מה זאת אומרת.
תשובהבלפן
מה זאת אומרת "מה זאת אומרת"? "מה" - זאת אומרת מה. "זאת" - זאת אומרת זאת. "אומרת" - זאת אומרת אומרת. "מה זאת אומרת" - זאת אומרת מה זאת אומרת.
וזה:ט'
שלמה שלמה שלמה שלמה שלמה (רש"י שם. שם)


מה התשובה?בלפן
סיפור על רש"יט'

שנחשד שגנב מביתו של עשיר העיר שמלה יקרה וכו' וכו'
וכתב על הדלת: שלמה שלמה שלמה שלמה שלמה.
העשיר הבין שזה לא סתם וקרא לו שיסביר.

ואז הוא ניקד כל מילה אחרת:

שֶׁלַמָה שִׁלֶמָה שְׁלֹמֹה שַׁלְמָה שְׁלֵמָה??

ידעתי???ט'
ידעת או שחיפשת וכתבת את זה?סבא גפטו
קפיש?
ידעתי.ט'
וזה: הישישישישששיששיששישיסבא גפטו
אניודע!!!!!!!!420mal
הישיש[הזקן] ישיש[ישמח] ששיש שיש[השיש שיש לו בבית]-שישי [יש לו שש שיישים כאלה]
ואתאחד מאלף
בס"ד

האם מי שאמר "כל הפוסל במומו פוסל" פסל אחרים במום של פסילת אחרים במומם, בגלל מומו לפסול אחרים במום של פסילת אחרים במומם?
ככה?סלים וארזה
כמה חול יכול החול לאכול בכל ימות החול ואם החול יכול לאכול חול בכל ימות החל אז איך יכול חול לאכול חול בכל ימות החול?

מהו הכלל היוצא מן הכלל של הכלל שלכל כלל יש יוצא מן הכלל? הכלל היוצא מן הכלל של הכלל שלכל כלל יש יוצא מן הכלל הוא הכלל שלכל כלל יש יוצא מן הכלל...
וברמת הילדות..פרת משה רבינו
גנן גידל דגן בגן. דגן גדול גדל בגן.

נחש נשך נחש...

שרה שרה שיר שמח, שיר שמח שרה שרה!
אני לא מהממהרים, אני מהממהרות...סלים וארזה
סשה שסע שיניו בסנדוויץ'
ובשפות זרות~מאיר~
"un chasseur sachant chasser doit savoir chasser sans son chien" (צורת ביטוי בקירוב-אַן שַסוֹר סַשֹׁן שַסֶה דוּאָה סַבוּאַר שַסֶה סוֹן סוֹן שִׁיאַן"-יש לציין שהאות ן מבטאת מין נון אפית, שאין לה מקבילה בעברית. תרגום-צייד היודע לצוד צריך לדעת לצוד בלי כלבו)
המתחיל במצווה...פרת משה רבינו
Three Swiss witches watch three Swatch watches. Which Swiss witch watch witch Swatch watch?
(שלוש מכשפות שוויצריות צופות בשלושה שעוני סווטש. איזו מכשפה שוויצרית צופה באיזה שעון סווטש?)

"Night, Knight," saidone knight to the other knight, the other night.
"Night, Knight," said the other knight, the other night.
(התרגום כל כך הורס את זה שחבל לתרגם..)

יש לי עוד כמה, אבל אין לי כוח להביאם עכשיו...
הראשון היה חזק...סלים וארזה
את השני לא כל כך הבנתי...
הראשון די חרוש... סורי על הייבוש פרת משה רבינו
השני - night זה קיצור של goodnight, ו-knight זה אביר, אבל הם נהגים אותו דבר. אז כשאומרים את זה זה די מבלבל.

עוד אחד מבלבל (ההוא שלא היה לי כוח קודם):

Ned Nott was shot, and Sam Shott was not.
Some say the shot Shott shot shot Not.
Others say, the shot Shott shot shot not Nott but Shott.
We don't know who was shot and who was not, but we know who is Shott and who is Nott!
יש את זה (התרגום לא ממש טוב... אז תנבו בלעדיו...)מישי' מאפושו'

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

  A woodchuck would chuck as much wood as he could chuck if a woodchuck could chuck wood.

(כמה עץ [woodchuck חיה שאין לי שמושג מה זה בעברית אבל זה נשמע כמו קורת עצים או משו כזה...) יכול לקרות עם קורת עצים היה יכול לקרות עצים?

  קורת עצים  היה יכול לקרות כמה עצים שקורת עצים היה יכול לקרות עם  קורת עצים  היה יכול לקרות עצים.)

לא מומלץ להשתמש בתרגום...

 

 

 

 

אני מכיר גירסה עם "בשבת שבחול המועד"משה
גם יפה. במקור זה כך:סבא גפטו
הישיש [-הזקן] ישי [-שמו] שש [-שמח] שיש [-שנמצא/שקיים] שיש [-סוג אבן] שישי [-מספר לוח השיש]
יש גם:מר שמח

אישה נעלה נעלה נעלה נעלה את הדלת לפני בעלה..

זה עם 5 נעלה...מישי' מאפושו'

אישה נעלה (מכובדת) נעל-לה (יש לה נעל) נעלה נעלה (נעלה את הנעל שלה) נעלה את הדלת בפני בעלה.

 

אפשר גם: אישה נעלה נעלה נעלה נעלה נעלה נעלה נעלה נעלה את הדלת בפני בעלה.

אישה נעלה (מכובדת) נעל-לה (יש לה נעל) נעל-לה (יש לה עוד נעל...) נעלה נעלה (נעלה את הנעל שלה) נעלה נעלה (נעלה את הנעל השניה) נעלה את הדלת בפני בעלה.

ואפשר להוסיף בסוף - בעודה נעולה...פרת משה רבינו
ואפשר להוסיף גם-עצמי-

נעה לה

(אבל זה רק לשמע!)

אפשר גם להוסיף...אליעד.אחרונה
שבעלה הנעלה נעל את נעלו ונעלו נעל....ניראלי שזה אין סופי..
שלום לקולםקשקשן

רציטי לסוכח אל אינין שמעוד מציכ לי.

יש ענשים שקותוים אם ערבא שגיעות כתיב, אז למא הם קותבים הודאות הפורום, שילכו קודם ללמוד לקתוב ואז יקטבו הודאות!

מי שמשקים איטי שיצטרף למכעה שעני מערגן, פרתים באמשך.  

חזזה בתשובהאחד מאלף

בס"ד

הפסוק החסר:

"ובידו אנך וידו נטויה על ירושלים" (זה מופיע בב"מ...).

-------

ואוסיף שאלה על עוד אחד מאותם הדברים אותם הדביקו לנותן התורה, מי היה ההזוי שבצק ממולא בנקנקיה הזכיר לו את "משה בתיבה"?

עניינא דיומא - פרשת תולדותואלאד
וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת ה'
וַיֹּאמֶר ה' לָהּ שְׁנֵי גיים גוֹיִם בְּבִטְנֵךְ


שואלים המפרשים, מדוע זה הלכה רבקה לדרוש את ה'?

ומביאים בשם המדרש, כשהיתה עוברת על פתחי בתי מדרשות יעקב היה מפרכס לצאת,
וכשהיתה עוברת על פתחי עבודה זרה (איצטדיונים, דיסקוטקים, פאבים) עשו היה מפרכס לצאת.

נבהלה רבקה וחשבה שבבטנה מצוי מזרוחניק, ל"ע, ורצה לבית שם ועבר לדרוש את ה'.
ומתי נרגעה? כשנאמר לה "שני גויים בבטנך" - ללמדך, ששני גויים עדיפים על מזרוחניק אחד.






(וכן, אני יודע שזה ישן ולעוס. חלאס להתבכיין - אצלי לא תמצאו מקוריוּת)
כהדבאמג"ל - מיוחס לרבי שלום שבדרוןואלאד
נחמד. קבל ח"חסבא גפטו
כבר נאמרסלים וארזה
"טובים השניים מן האחד", לא?
אכן, פרוייקט השטו"ת מתאים לזה נהדר! פרת משה רבינואחרונה
הנני קורא בזאת את כל איש אשר ידבנו ליבוסלים וארזה

ויש בפיו כוח למצוא חרוזים:

היום עלתה לי בראש התחלה למה שאפשר לכנות "המנון הפורום". אנא עזרו לי להמשיך אותו!

 

עומד כבער

מילים: חברי פורום פרויקט השטו"ת

לחן: עמיר בניון

ביצוע: סלים וארזה (סתם...)

 

שמעתי שאתה חופר את כל הדרך,

ראיתי רבנים קודחים בראש על בן המלך,

גם ראיתי כולם מגעגעים, יורדים ועולים

שמעתי רוחות של שטות והבל של מילים

ראיתי אותך, זה לא חזיון תעתועים...

 

עד כאן מה שעלה מתוככי מוחי הדל. אנא, עזרו לי!

מה דעתכם על הפזמון הבא:סלים וארזה

תבוא,
אנחנו מחפשים פה נפט יותר מדי שנים,
אנחנו השתגענו אין לנו יותר פנים,
רק הולכים ומתכלים כל הזמן....

אז תבוא,
לא נשארו כלים כדי שנוכל איתם לחפור,
אין אף אחד צלול כל אחד פה הוא שיכור,
ותמיד נופל לבור, שחפר...
חזק ט'
סלים וארזהמישי' מאפושו'
רק תעבוד קצת על החרוזים...
צריך להזכיר אפושו' בשיר את השירשור ההוא (חלוקת האינטלגנציה בין הגזעים או משו' כזה..., ברגע זה 197 תגובות...)
אני וחרוזים בסיכסוך כבר הרבה זמן אז אני לא יכולה לעזור
200מישי' מאפושו'

תגובות!!!!!

איזה מס' יפה!!

בית ב':סלים וארזה

שמעתי שאתה ממש עומד כבער,

חשבתי שחפרו יותר מדי ביער,

גם ראיתי שירשור כמו סנייק ארוך,

על הגזעים,

אינטלגנציה, אוי... האנשים כל-כך רעים,

ראיתי אותך, ועשית לי ברוך...

 

 

לא משהו, אבל הוצאתי את זה מהשרוול...

ישר ללל"ת.. זה גדוואווול...חחחשירושקי
סיכום ועוד כמה שינויים והוספות שהספקתי לעשות..420malאחרונה

שמעתי שאתה חופר את כל הדרך,

ראיתי רבנים קודחים בראש על בן המלך,

גם ראיתי כולם מגעגעים, כמו ברווזים

שמעתי רוחות של שטות והבל של מילים

ראיתי טימטום, זה לא חזיון תעתועים...

 

שמעתי שכולם הכריזו על יום קודח

ראיתי את הכוכבים והירח בראשי

מסתובבים במעגל כמו בגן

שמעתי שאין קשר לא פה ולא כאן!!!!...............

תבוא,
אנחנו מחפשים פה נפט יותר מדי שנים,
אנחנו השתגענו אין לנו יותר חיים,
רק הולכים ומתרבים כל הזמן....

(איך עושים שהוא ירד רק שורה 1?????????????)

רק תבוא

אז תבוא,
לא נשארו כלים כדי שנוכל איתם לחפור,
אין אף אחד צלול כל אחד פה הוא שיכור,
ותמיד נופל לבור, שחפר...

ביייייייייי עשפתי!

 

אנשים..שאלה..מומו הפרה*

תגידו...נכון המתקן הזה של מי עדן??של המים??

קיצר...מותר להשתמש בו בשבת??אני אגיד לכם להמ נראלי שיש בזה בעי'ה.

כי המים..כדי שיתקררו..אז הם יורדים כזה למין חדר כזה הוא מקרר אותו ואז מוריד ת'מים...

משהו בסגנון..

אם יש מישו שמבין בזה...אז אשמח לתגובה ענינית בעניי'ן.

תודה רבה

את רצינית יעני?!שירושקי

חח,כאן זה לא פורום שו"ת...זה פורום שטו"ת...

זה אומר תשובות (ר)ציניות...

קיצור, אל תיבהלי אם תגלי כל מיני תשובות שלא "ענייניות" כמו שאת התכוונת...

חחחח,שמחתי=]]

 

זו שאלה רצינית?רחל=)
אם כן- בררנו עם כמה רבנים ואמרו לנו שמותר...
אז אני אגיד לכם מה מי עדן בעצם אמרו!בנדא מצוי!!

אחרי שהם שאלו רבנים!
אסור להשתמש במתקן בשבת כשהוא בחשמל!
פטנט שאמא שלי החליטה לעשות: לשים את המתקן על שעון שבת וכל רבע שעה/חצי שעה הוא דלוק לרבע שעה וככה המים מתקררים בלי קשר אליך. וכמובן שאסור להוציא מים מהמתקן כשהנורה דולקת(המתקן פועל)!
מקווה שעזרתי!

אהה, הבנתי,מאחורי הקו

בע"ה

יענו שמים דלי, וכל חצי שעה נשפכת כמות מסוימת של מים, ואז פשוט וקל- לוקחים את המים הקרים מהדלי ושותים. גאוני!

מה ההבדל אם המים מתקררי כל חצי שעה או כל הזמן?? זה פשוט אומר שהם לא בהכרח יהיו קרים כשתשתו אותם!

לפי מה שהבנתי מההסבר פהפרת משה רבינו
זה בנוי כמו דוד מים חמים. ברגע שמוציאים מים, מים "אחרים" זורמים אל תוך מתקן הקירור (או החימום), ובכך גורמים לקירורם (חימומם). אם המכשיר כבוי, ואז מוציאים מים ונכנסים חדשים, לא גורמים באופן ישיר לקירורם (חימומם).
יש הרבה סוגים...הרב אמזלגאחרונה
בכל סוג של מתקן, צריך לברר את זה באופן אישי...
אצלנו באופן אישי המתקין עצמו אמר שהמים הקרים- זה כמו מקרר, אז מותר להשתמש(אא"כ יש מי שמחמיר גם בעניין המקררים וכו'...).
אבל צריך לבדוק כל מתקן באופן אישי(כאמור...)
הבהרה:
התשובה היתה רצינית, נכונה ואמיתית.
קניבל תופס ברסלברסלים וארזה

ולא סתם ברסלבר, נח-נח רציני...

מביא אותו הביתה. הבן שלו שואל: אבא, מה זה?

"זה?" עונה הקניבל. "הבאתי לך מוקפץ"

 

איך?

ואם הוא היה מביא לוחרצית
חסיד ברסלב, חסיד חב"ד, חסיד גור וחסיד ויז'ניץ?
אז הקניבל היה עונה: "הבאתי מעורב"
כחחח...
ואם הוא היה מביא לוs/m/d/4
חרד"לניק, הוא היה אומר לו:
"הבאתי לך אוכל מיובש"...
ואם הוא היה מביא סתם חרדיאלעד
הוא היה מתנצל על האוכל השרוף
אם זה היה חב"דניקאלעד
הוא היה שואל אם האוכל מוכן או שזה עדיין חי
ואם הוא היה מביא לו סתם מזרוחניקאלעד
הוא היה מתנצל על האוכל הפושר
שרוטיםruthi
מה את מגיבה להם בכלל?ט'


אכן. שרוטים.
ואם הוא היה מביא סתם אשכנזיפרת משה רבינו
הוא היה "מתלהב" שהוא הצליח להשיג לבן...
ואם היה מביא לו מרוקאישירושקי
אז האבא היה אומר:" בואנה, הבאת חריף-עצבני הפעם..."
ואם הוא היה מביא תימני,סלים וארזה
אז זה אוכל כשר?
לא סומכים על מסורת המקקים=)פרת משה רבינו
אם היה מביא פולני, היה שואל, "איפה הגזר?"
אם היה מביא רומני, היה אומר:"מצטער, נגמר החציל..."שירושקיאחרונה
עבר עריכה על ידי ישי ויזנר בתאריך כ' חשון תשס"ט 14:44

 

"זרעא חייא וקיימא די לא יפסוק ודי לא יבטולליאור ברוכים

פומיה מאורייתה"

ישי חברינו ומנהלינו היקר- מזלט טוב ענק לכבוד הולדת אחותך.

שירבו שמחות בישראל...

נ.ב.- למנהל הפורום(אהם...אהם..)אשמח אם תנעץ את השירשור...(למרות שכמו שאני מכיר אותך- מחר זה מחוק...)

מזל טוב.סלים וארזהאחרונה
למרות ש...
די! נמאס לי!סלים וארזה

למדתי במשנה שצריך לבכרך "ברוך משנה הבריות" כשרואים כושי.

יופי. אין בישיבה שלי כושים, אז אני לא צריך לברך.

אה-מה-מה, אני אדם שקורא הרבה עיתונים וצופה בטלוויזיה (ר"ל), ויש שמה איזה כושי אחד שהשם הראשון שלו יהודי והשני מוסלמי (ואני חשבתי שברק זה השמן ההוא מהכנסת...),  והוא נמצא שם די הרבה (בטלוויזיה). נמאס לי לברך כל פעם מחדש!

האם תוכלו לעזור לי?

 

אגב, מה מברכים על פיילין?

עושה רושםנינט
שבקרוב תגיע אפילו ל-100 ברכות כאלה (זו זכות להגיע ל-100 ברכות ביום, לא?)
למה, נראה לי הוא מנצח...
זכות?סלים וארזה
בקיץ עשיתי 100 ברכות ביום!
עכשיו חורף, ואין לימה לעשות בברכה!
לכל מי שלא קורא עיתון ומחפש להגיע ל100 ברכות...420mal
שתו ג'ריקן של מים לפני השינה, תאמינו לי כבר תחפשו מנוי לברכת אשר יצר...
כי שמה רואים אותו הרבהאלעד
יותר מידי
מברכים פעם בחיים או פעמיים,אלעד
כשאתה מתרגש מזה (בדומה לברכות על פילים הרים ימים וכד'). לא כל פעם

<תשובה רצינית>
בדיוק...חיים אליסף
אני רואה כל יום לפחות 20(באוטובוס חזרה הביתה)אז אני צריך לברך על כל אחד בניפרד?
יש לציין~מאיר~
שהבחור הכהה המתעתד להיות נשיא ארה"ב הינו אדם בעל שם מרתק-כפי שכבר ציינו כאן, שמו הראשון הוא שם יהודי, השני מוסלמי, ואילו שם משפחתו הוא גם שמה של עיירה יפנית.

אשר לפיילין-עליה לדעתי אין אפילו לברך "משנה הבריות"...."דיין האמת" תהיה אפשרות מצויינת, או אולי "הטוב והמטיב" בציניות מרובה.
כמובןירוקי
אך אם הכמות מגיעה לחמישים (כל האוטובוס, אולי נסעת בקו מיוחד).
אתה יכול לברך ברכה אחת שתכלול את כולם.
חיים אליסף,שירושקי
תברך במניינים, תרכז את כל המשונים מתחת לטלית ותברך על כולם...
ויש לחפור....אחד מאלףאחרונה
בס"ד

אולי דכמו שבברכת הגומל יוצאים הרבים י"ח באמירת "שגמלנו", אולי ניתן להסביר את לשון "הבריות" על כמה וכמה בריות ולא רק על בריה אחת.
וצ"ע ואכמ"ל.
בעייה...ילץ

אין לי כמעת חברים מחוברים...!!

אז אתם אולי יכולים להוסיף אותי!!

תודה!!

מצטרפת!!!!!!!!!!!!!!!!!מתו"שאחרונה
בנוגע לפירות העונה,מאחורי הקו

בע"ה,

נתעוררה שאלה בקרבי- האם ראוי לברך "שהחיינו" על פרי העונה הקרבה- קרמבו?

בתודה, מאחורי הקו- תחי האולפניסטיוּת..

"חייב לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה"11111
מצד שני לא חייבים לאכול את זה ואף רצוי שלא.
ומדוע שלא?מאחורי הקו
הרי אפילו דילמת הברכה נפתרה (זצ"ל) בעקבות שיר הקרמבו של רזאל, ומה גם שיש בזה מעין עולם הבא!!!
וואי בדיוק אחותישבונץ'
שאלה את זה בשבת...[אבל ניראהלי ברצינות..]

תיראו אני אישית לא אברך...כי אני לא אוהבת קרמבו...
אבל מי שאוהב/ת..בארור! היא ממש מחכה לרגע הנכסף של לפתוח ת'עטיפה ולהגיע שוקולד ממולא בקצפת [או לחילופין קצפת בציפוי שוקולד] וזה ממש 'שהחיינו וקימנו והיגענו..לזמן הזה!" [אמיין!]
מה איךחיים אליסף
את לא אוהבת קרמבו?זה בין המאכלים האובים עלי מכל העולם!!!!
לוידעת...אולי רק ת'ביסקוויט ;)שבונץ'
חייב להודות - אהבתי !משה
ההלכה אומרת...שריה כהןאחרונה
שגם אם לא שמחים מהפרי החדש צריך לברך, שיש בחידוש שמחה לעולם. מכאן, שגם אם לא ממש שמחים מהקרמבו יש לברך עליו שהחינו בשם ומלכות ולכוון על השמחה של העולם.
עוד שאלה בנושאחובשת
אם חייבים לברך "שהחיינו" על קרבו, האם מספיק לברך על טעם אחד או שצריך על כל טעם בנפרד?

האם באפרסמון מברכים בנפרד על הקליפה ועל הפרי?מאחורי הקו
לא! אז ככה גם על קרמבו.
מה ההשוואה הדבילית הזאת????????????????.מתוקה שכזאת
< בין האפרסמון לקרמבו>
אפרסמון זה מגעייייייייייייייללללללללל!!!!!!!!!!!!!!!!
תשמי עמוק,מאחורי הקו
זו הייתה סה"כ השוואה. את יכולה להשתמש גם באפרסק או נקטרינה (לערבב ולהגיש קר)
נו! זו בדיוק ההשואה!s/m/d/4
גם קרמבו זה מגעיייייייייייייילללללללל!!!!!!!!!!!!!!!!!!
גילוי דעתאלעד
הלכה פסוקה:
על המאכל הנפוץ בחודשי הקרה הקרוי קרעמבו בפי העם אין לברך שהחיינו, הואיל ושעת שבר זו לישראל ועת צרה היא ליעקב עת צאן קדשים בולעים אל קרבם בחיפזון ובגרגרנות קצפת עשויה ביצים סרוחות בלא הנד עפעף. על כן יש לברך בנידון דידן ברכת אשר יצר ותו לא. וכן הלכתא ואכמ"ל
עליי לחלוק על כבוד הרב,מאחורי הקו
ושתי סעיפים לתגובתי
א. צאן הקדושים אינו בולע את הביצים הסרוחות בלא הינד עפעף, משום שכאשר הביצה הסרוחה עפעפה אל פרצופיהם אינם יכולים שלא להיניד עפעף,
ב. הביצים אינן סרוחות- אלא אם כן אדם קונה אותן מחברות שונות נספחות או לחילופין מכין את הקרעמב' בצודה ידנית.
זאת התשובה שלי...אליעד.
News/News.aspx/162759
שווה ליכנס...=)
קפיצה קטנה לביקור-צעד ענק לפורום..ybs
אני מקווה שיש כאן מישהו שזוכר אותי (חוץ ממרן ראש מתיבתא האדמו"ר-אלעדי) ועכשיו לשאלה אפשר לברך "ברוך מחיה המתים" על "חבר וירטואלי" שלא שמעתי ממנו חודש?
אפשר לברך דיין האמת ולשבת שבעה.11111
מכיוון שלא שמעת ממנו חודש והוא הינו חבר וירטואלי,
כלומר שכל ממשותו בזה ששומעים ממנו,
ומכאן יוצא שלאחר חודש מוכח שבתור חבר וירטואלי הוא מת ולכן יש לברך דיין האמת ולשבת שבעה.
ועכשיו שהוא חזר-אלעד
צריך לברך מחיה המתים??
זה יהיה ברכה לבטלהybs
כי ב"ה מיום שני הבעל"ט לא יהיה לי אינטרנט יותר בפלאפון....
אז חזרת רק בתור דיבוק לזמן מועט?11111אחרונה
חידה מעניינתבלפן
מה הם הרשי תיבות של  מממממממממ"מ
התשובהבלפן
ממלא מקום מפקד מחלקה משוחרר מגיוס מחמת מחלה מדבקת מאוד
נראה לי שזהקשקשן
מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר מפגר.
סתאאאם.....
עוד שתי חידות מעניינותמעט מן האור
נשלח בטעות בלי תוכן אז הנה החידות:מעט מן האור
מה זה: אבאלאבאבאבאבאבאבאבבבאב?
אאאאאאאא"ל?
בהצלחה!
חידה מס' אחד:סלים וארזה
זהו מכתב שנשלח לאב מבנו השוהה בחול וחזר לקראת סוף השנה:
אבא, לא בא' באב אב(ו)א, אבא, אב(ו)א בב' באב

*ההוספות בסוגריים הן במקום ניקוד
בטח שעות ישבת על זה!kobyssh
תנחומיי! LOL
מה פתאום?סלים וארזה
זה סיפור מוכר!
התשובה לשניה:smile1
איך איש אחד אוכל אלף אבטיחים אם אין לו?
חח לויודעת....
אבא לא בא ב-א' באב אבא בא ב-ב' באב!שרלולה
זה לא: אבא לא בא ב-א' באב ב-ב' באב אבוא אבי?

אאאאאאאא"ל= אני אני אני אני אני אני אני אני לאיודעת...


חידת החידות:
מה מברכים כשיושבים על מסטיק?
זאת התשובה האמיתית לשאלה השנייה!סלים וארזה
זוהי הלכה בקשר למזמור "למנצח" שאומרים בשחרית לפני "קדושה דסידרא":
אם אין אומרים "אל ארך אפיים"- אין אומרים "למנצח".
אם זה ככה אז הר"ת הם:בלפן
אאאאאאאאא"ל=אים אין אומרים א-ל ארך אפיים אף אין אומרים למנצח
לא, הוא לא ישב על זה שעות,אנונימי (פותח)
הוא פשוט מנוי על "זרקור".
היינו מנויים במשך קרוב ל-15 שנים ל'עלון'.סבא גפטו
עדיף למצוא עלונים אחרים.
חחחחח.........s/m/d/4
גם אנחנו היינו מנויים עד לפני שנה.
החדשים התחילו להיות מעפנים.
אני יודעת...שירושקיאחרונה
אני אוהב אותכם אבל אני אבא אחר אוי....

הסוף מפגר...
ובקשר למ"מים..
תשובה מעולה!!!! נקרעתיי!!
רבאק!ט'
מאיפה באה המילה הזו? ^^^^^^^^
מערבית?אליסף ט
באותה הזדמנות:ruthi
מה זה קיבינימט?
לא, הפירוש המילולי של זה הוא:סלים וארזה
"לך קיבינימט"- "לך תאסף אל אבותיך"
מאיזה שפה זה?ruthi
זה ברוסית והפירוש לא משנה....gross
עדיף לא לדעת...
מה הקשר???רחלקה
יש לזה משמעות אחרת, שאיני רוצה לפרטה.
ד.א- זה ברוסית.
את מעדיפה שלא לדעת,כדי שתוכלי להשתמש בזה...אליסף ט
מערבית.רחלקה
וזה אומר "אלוקים".
ונפסקפרת משה רבינו
שצריך לנהוג בשם כמו שם ה' בעברית ולא לאמרו או לכתבו סתם...
וכך גם בשפות אחרות.
זוהי שיטת החוות יאיר ויש חולקים.אנונימי (פותח)אחרונה
סיפור מעניין אימתי החל 'חוק הדתיים השלובים'צופה מהצד2

חברה שלי נ"י הי"ו למדה למבחן בתנ"ך וגילתה שבעצם הכל התחיל מיעקב אבינו ע"ה...

זה קורה בבראשית כ"ט. יעקב מגיע לארץ בני קדם ורואה באר בשדה, ועליה אבן גדולה, וסביבה 3 עדרי צאן... יעקב אבינו שואלם "אחי מאין באתם"? והם עונים "מחרן אנחנו" תיכף ומיד הוא שואל 'אה? מחרן?... אולי אתם מכירים את דוד שלי לבן?' ובלשון התורה "הידעתם את לבן בן נחור"? וההם מכירים... והנה רחל ביתו באה עם הצאן...

סוף הסיפור...

מי שעוד מוצא חוקים 'דוסיים' שכאלו מוזמן לספר...

דרך אגבצופה מהצד2
אולי אז החל המנהג לקרוא לכל מי שעובר ברחוב "אחי"
שאלה חשובה לרבני (ורבניות) הפורום:אוסנת
אם ב"אחי" עסקינן, מהיכן הגיע הביטוי "נהגוס" בתנ"ך?

ואגב, חברתי היקרה הי"ו תחי' קוראת לחוק זה "חוק הדתיים המשולשים", כדלקמן:
כל שני אנשים מכירים אחד שלישי... שזהו מעין משולש המקשר ומחבר בין כולם.
ניתן גם לומר בלשון צחות~מאיר~
"חוט הדתיים המשולשים", על דרך הפסוק "והחוט המשולש לא במהרה ינתק". לעניות דעתי אין מקור הביטוי "נהגוס" בספר-הספרים, ומפני צלילו היווני משהו הייתי משייכו לאחד הספרים החיצונים כגון בן-סירא, במשפט מעין "להתראותוס נהגוס"...
ומה עם תרגום אונקלוס?צופה מהצד2
באמת מה עם התרגוםyosef13
בסדר שלום שלום מה איתך?אליסף ט
דווקא אני שמעתי שהתרגום כבר פאסה..משתדל
ביננו ראיתם פעם מישהו קורא בתורה ואז אומר היי רגע לא הבנתי ופונה לתרגום.. היום ארטסכול זה מה שלוקח..
התימנים קוראים פסוק פסוק עם תרגוםאליסף ט
יהא רעוא קדמך דתפתח לבאי באורייתא...!!!פרת משה רבינו
ארמית שפה יפה!
סיפור אמיתי על ארמית!gross
חבר שלי {ההורים שלו חברים של ההורים שלי אבל לכתוב את זה- זה יותר ארוך מלכתוב "חבר שלי", למרות שהוא בכלל די גדול..}

למד בקורס פסיכומטרי {מודדים שם כמה אתה פסיכי במטרים},
והיה משימה לתרגם קטע מארמית, אז הזאת שישבה לידו {שלא הייתה מניחה תפילין, שבת, כיפה ויו"ט. {חוץ מיום כיפור}}

שאלה אותו: "מאיפה אתה יודע ארמית כל- כל טוב?{כי הוא תירגם מהר}"
אז הוא ענה: "כי זאת שפת האם שלי"...
;)
חביב^^פרת משה רבינו
אין מה לעשות. הרוצה להחכים... ילמד תורה! =)
עכשיו תוכל לשמוע עלי... (ואיכא דאמרי לקרא)אנונימי (פותח)אחרונה
התרגום לפעמים לא רק מתרגם אלא מבאר את הפסוק.
מזוזהאנונימי (פותח)

רציתי לשאול את כבוד מרנן ורבנן רבני הפורום שלי"ט- שוטים, ליצנים, טפשים,

מהו ההיתר לבנים לגעת ולנשק מזוזה- נקבה, אותה שאלה גם לגבי תפילה- יחיד של תפילין?

אין היתר,מאחורי הקו
ולכן אין להימרח על מזוזות גם בלי דבק על הידיים כדי שאחרים יוכלו (\תוכלנה?) לכבד את המזוזה ב-ל-א שתימרחנה ידיהם בכל מיני דברים מגעילים.

בקיצור- מפני שגברים אינם בעלי אינטיליגנציה, ההיתר לנשק מזוזה הוא לנשים בלבד- אך גם זאת אחרי שטיפת ידיים רצינית, ואין כל קשר לכך שהמזוזה היא נקבה.
לא עם השליטים חלקי (נמנעתי כרגע מבדיחה רעה)~מאיר~
אך אענה בכל זאת-כידוע למזוזה סגולות שמירה על הבית, ואם לא יכבדוה כראוי תחדל מלשמור, וכלבי הפריאה האזוריים ייכנסו ויטרפו את הגבר המסכן בעודו בחיים, על כן התירו מחמת פיקוח נפש ליגע בה (אגב, אין כל נשיקה ישירה, והמנשקים המזוזה בפיהם אינם אלא מן השוטים וקצרי הדעת كل-جولمان ول-مرات, אלא מנהג ישראל הוא ליגע במזוזה קודם יציאה או כניסה לבית, ומתוך כך שנגעת בדבר קדוש אתה מנשק את ידך ביציאתך).
שאלה טובהאנונימי (פותח)אחרונה
אני חושב שיש לזה היתר מיוחד כי אין הרבה כאלה שיסכימו לנשק את מזוז (מני)
כ"כ פשוט וכ"כ חשוב!רחובות...
 

שלום לכולם,

כמה פעמים בשנים האחרונות נסעתם לקצוות הארץ, לעיתים נסיעות בת 2-3 שעות בכל כיוון, כדי להתייעץ עם רב זה או אחר?

כמה שעות המתנתם בתור?

כמה הייתה חשובה לכם כל דקה שהרב הקדיש לכם?

היום תורכם להחזיר ואילו חלק קטן מהחוב!!!

הרב מרדכי אליהו הי"ו שוכב חולה מזה מס' חודשים. הוא זקוק לעזרתכם.

http://www.moriya-site.org/default2.aspx

אם תיכנסו לקישור הבא, ותקדישו דקות בודדות מדי יום - תעזרו לסיים עוד ספר תהלים לרפואתו.

מומלץ לשמור ב"מועדפים" (אך יש צורך ללחוץ על כפתור "רענן" לאחר כל קריאה), ולקרוא כל יום: פעם יהיה לך זמן לקרוא מזמור תהלים אחד, פעם אחרת - 10 ופעם, תהלים של יום שלם. אין פה כל התחייבות. הקריאה שאתם מסמנים שעשיתם, היא חד פעמית.

נא העבירו הלאה.
שבועטוב וחגשמח!סלים וארזה

בזמן האחרון מצתגברת בפורומים, במיוחד בפורום קדשוש זה, תופעת ה"קרי וכתיב". הוה אומר, נכתבת ההודעה ב"כתיב" ומיד אחריה מופיעה עוד הודכעה עם *(כוכבית) בתורת "קרי" והשלמות להודעה דלעיל.

הרינחי מגנה בתוקף את התופעה הנ"ל וקורא לראבני (ורבניות) הפורום להצטרף לקריאץתי, שכל הכגותבים והחופרים יבדקו היטב כבעךלי קטיף את הודעתם ולא יבואו ח"ו לידי האטרכת השירשורי0ם ובכך יסכנהו את כדור האקרץ (ראהב שירשור "החור באוסזון").

שלחו ליח מסר"ש ובו אתם מצצטרפים לעצומה@!

*מתגברתסלים וארזה
*לקריאתיסלים וארזה
*הכותביםסלים וארזה
*השירשוריםסלים וארזה
*באוזוןסלים וארזה
*באוזוןסלים וארזה
*מצטרפיםסלים וארזה
*לעצומהסלים וארזה
מבינים על מה אני מדשבר?סלים וארזה
לא, רק על מה אתה כותב.סבא גפטו
אה. וגם על זה ששכחת להוסיף 'קרי' לסנייק שבחתימה שלך.
כילו מה הקטע..???אליעד.
להציף..??
או ליצחוק אל אנשים שקשה להם לכתוב??????
ואם יש לך בעייה אם זה תתלונן למי שברא אותי....
מי דיבר עליך?אלעד
אני בטוח ב100% שהוא לא התכוון ללעוג לך חלילה!
אוקיי לא אלי...אליעד.
אבל אל (-..אנשים..-) גם אותם ה' ברא..
זה לא יפה בכלל..
נראה לך שהוא כתב את זה כדי לפגוע בך?סבא גפטו
או שאתה עלית במחשבה שלו כשעלתה לו המחשבה לכתוב את מה שכתב בהודעת הפתיחה...?

לי בכל אופן נראה שלא.

וגם אם כן, אני חושב שזאת אחלה דרך לרמוז לך. לכל אחד יש את הקשיים שלו שעליו לעבוד ולמגר/לעמעם אותם. (או לעשות להם סובלימציה במקרים גרועים). לכל אחד גם יש קשיים שאנשים ששמים לב לקושי - בשונה מקשיים שלא שמים לב אליהם. אם אתה שמת לב שאנשים שמו לב/עין שאתה כותב הודעות עם שגיאות כתיב לא מעט פעמים, כשמתקנים אותך, תאמר תודה ותשתוק. זה לטובתך.
כל אחד (ראציונלי) מחפש, או יותר נכון רוצה, גם אם לא במודע, רוצה שיתקנו אותו. שיאירו לו את הדרך. גם הוא מתכחש לדבר. גם אם הוא אומר שהוא רוצה להגיע ל'זה' בעצמו... ככה שכשעוזרים לך, רצוי לשתוק. אם לקבל או לא, זאת החלטה שלך. אבל לשתוק - זה כבר מוסכם. (....)

בכל אופן אפחד לא צחק עליך/איתך/בלעדיך/לכיוונך/בשונה ממך.

חיה ותן לחיות.
למה ההכוונה?מאחורי הקו
יאוו, אנשים!הרב אמזלג
איזה כבדים!!!
הוא לא התכוון לצחוק על אף אחד, ואנחנו יודעים שזה קורה גם לאנשים שכותבים הכי טוב, פשוט נלחצת איזה אות!!!
מה הסיפור שלכם???
הוא צחק, ולא על אף אחד, אלא על תופעה משעשעת...
בדיוק!!!!לבן כהה
וכל הכבוד על ההשקעה של לכתוב, ואח"כ לעשות את כל התיקומים האלו....
צריך הרבה סבלנות בשביל לפוח הודעה ולתקן, ולפתוח שוב הודעה, ועוד מילה....



ובשביל לא לפתוח עוד הודעות סתם של תיקונים, אני מתקן כבר עכשיו...

*תיקונים
*לפתוח
נכון. באמת עבודה קשה.. כה''כ!!!!אנדרלמוסיה
אהבתי!!חחשירושקיאחרונה
מילה שמשתמשים פעם בחיים..משתדל
"הלום. "תודה להורי היקרים שהביאוני עד הלום" מישהו השתמש בזה חוץ מבבר מצווה? ובכלל איפה זה הלום?
למשתדל-הרב אמזלג
עבר עריכה על ידי ישי ויזנר בתאריך כ"ח תשרי תשס"ט 21:13
זה בתנ"ך, לא זוכר איפה.
שמואל ב' פרק ז'~מאיר~אחרונה
"מי אנכי ה' אלהים ומי ביתי כי הביאתני עד הלם"-דוד אומר לאחר שנדחית בקשתו לבנות מקדש. יש לציין שאני מתנגד למשפט הפוצי עד בלי די "אני מודה להוריי שהביאוני עד הלום", ואני מאמין שעל נער כזה, פי למהלומות יקרא, ואני לא השתמשתי במילה זו בבר מצוותי. עם זאת, אני נוהג להשתמש במילה הזו במשמעותה הכיפית יותר, בד"כ בגופ ראשון ("אלך ואהלום נלך ונהלום") או שני ("הלום בו! שבר(בפתח וצירה) כל עצמותיו, אחת מהנה לא נשברה!!!)
ע"ש גשר "עד הלום"gross
מוכר מקרוב לכל תותחן / שריונרkobyssh
או כל אחד שמתעסק *לפחות* עם נגמ"שים..
בעסה לא?..
עד שנתקעים בפקקkobyssh
ושומעים ברדיו שיש עומס עד צומת "עד הלום"
"גש הלום"בלפן
המורה אמר לאחד התלמידים "גש הלום" התלמיד הגיע למורה ונתן לו אגרוך לאחר מיכן המנהל שואל אותו "למה הרבצת למורה" ענה התלמיד "המורה אמר לי גש הלום אז נידשתי והלמתי"
לא חינוכי פרת משה רבינו
חחחחח אהבתי זה כזה בדיחה של אח שלי... חחח=]#גליה#
אה...הרב אמזלג
טוב לדעת שיש לך אח...
ועוד יותר טוב לדעת שיש לו בדיחות כאלה.
והכי מעניין לדעת -שאנחנו מכירים אותו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תפילת הדרך לגולשים באינטרנטבלפן
מוכר..צביה:]
אבל חמוד..
תנסה בבקשה להעלות את זה שובשרלולה
זה לא נמצא
תמתיני טיפה ואז זה יעלהקשקשן
המתנתי גשם שלם וזה לא עלה!!!!מתוקה שכזאת
רימון\מורשת\...?11111
חחח.... חמודחיים אליסףאחרונה
מישהו/י מכיר/ה את המילים של הר"ת:סבא גפטו
אאיתיתללאלאאלאאיערש  ? ?

תודה מראש.
ודאי!פרת משה רבינו
אין אני יכול תמיד: ידי תלויות לאות, ליבי אומר לי: אומץ?!
אך לא אירא אם יש עימי ראשי שום!
חחח חמודאמסטי דמתי
עוד ר"ת שלא היבנתיםחגי עקיבא
מתי נגטרק"י מלמעלה, אחרי אותו מגלחסקעט"ו אבל אין
עוד ר"ת:אוריין
בס"ד
אלגחלירכמילחט"ק
סתם סתם.. חח
ליתר דיוק זהאור-נא
אם אשכח ירושלים תשכח ימיני תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי
אמת.סבא גפטו
תודה רבה. (כתבה את זה איזו אחת מאמ"ל - וד"ל...)
לא עלית על זה לבד? אפילו אני הצלחתי מתישהו...גלוק17
שכחתי את הר"ת.סבא גפטו
בזמנו היתה זאת 'הרצוגיסטית!!=]' שכתבה על זה ב'סרוג'.
וזה?:סלים וארזה
סשדמפ"א בבוב"ב

ו- כאסקל"ב יגוד"ו
מה? אף אחד לא יודע?סלים וארזה
אתם רוצים שאני אגלה?
אני יודע את השני...s/m/d/4
כאסקל"ב:
כור, איפה, סאה, קב, לוג, ביצה.
י ג ו ד ו:
זה אומר, ו' ביצים= לוג.
ד' לוגין= קב.
ו' קבין= סאה.
ג' סאין= איפה.
י' איפות= כור.
כן, כדאי לראות את זה ככה:סלים וארזה
כ א ס כ ל ב
י ג ו ד ו

והתשובה לשאלה השנייה היא על אותו עיקרון:

ס'לע ש'קל ד'ינר מ'עה פ'ונדיון א'יסר
ב ב ו ב ב

זה סוגים של מטעבות בזמן המשנה.
איזה אנשים חסרי שכל!הרב אמזלג
גם אני יכול: מה זה לחבההלאאקעבד"ח?

לעד חיה בלבבנו האמונה הנאמנה לשוב אל ארץ קדשנו עיר בה דוד חנה.

ולמי שיגיד שזה לא ככה- זה בדיוק!!!! כמו אאיתיתללאלאאלאאיער"ש- שזה

אם אשכחך ירושלים וכו'...

אם אין לכם מה לכתוב, אתם לא חייבים לכתוב דברים מפגרים...

הממ.מאחורי הקו
מפליא שרב בישראל מתיר לעצמו לדבר ככה, כבודו.
אין לי מה לכתוב..אוריין
בס"ד
טוב אז אני אכתוב דברים מפגרים!!!
מזה צקלגדשעכיחל"ך??
חחחח סתם.. משעמםםםםםםםםם לי אל תתיחסו..

מי זה החייל הזה בצד שמאל בחתימה שלך?הרב אמזלג
עדן נתנזאדה הקדושנ נח זה הכלאחרונה
אם ככה כותבים את השם משפחה שלו