שרשור חדש
א'קושיאחני.

בס"ד.

האם מותר לי לשבת בסוכה רק מהסיבה שהכסאות והשולחן נמצאים שם..?

א'תשובהאור-נא
בעזהי"ת.

כמובן, אלא שלשבת ע"מ לקיים מצוות ישיבה בסוכה זה הרבה יותר גבוה.

ואם כבר קושיא- אם הזמנו אושפיזין, האם מותר לי לשיר אחר כך בסוכה? [מחמת קול באישה ערווה]???
אסור לך לשיר בסוכה כי השכנים ישמעו אלעד
ולגבי האושפזין- בימים הראשונים אין בעיה לשיר כלל, יען כי אברהם יצחק ויעקב עוד לא נחשבים יהודים ולא מחוייבים לגדרי ההלכה. אך בימים האחרונים נראה לאסור מהאי טעמא כי לשאר האושפיזין אסור לשמוע את קולך.
ולתומי חשבתיאור-נא
שב-3 הימים הראשונים מותר כיוון שאנו מבני בניהם, ובני בנים הריהם כבנים, וליד אבא מותר לשיר, והאחרונים הם רק מעין דודים ולכן אסור לשיר לידם...
מזכיר לי את הבעיה של הבת החב"דית.סבא גפטו
שהיא כידוע, יש לה בעיה להסתגר בחדר נעול עם תמונה של הרבי. שהרי הוא חי ונמצא בכל מקום.
אולי תקים פורום "נגד חב"ד"?אלעד
נראה שזה ממש מעסיק אותך!
תודה לא-ל זה באמת לא מעסיק אותי.סבא גפטו
יש מקומות, אתרים, אנשים שמעצם היותם קשורים לארגון, חברה מסויימת.. שכשאני רואה אותם, במקרה שלנו - הכינוי שלהם, אני נזכר באותה הקבוצה, אותו הארגון, חברה, חסידות. כך שהודעה של בעל כינוי "יחי המלך!!! 770" (בסגנון), אך טבעי שהיא תזכיר לי בדיחות, מעשיות, סיפורים, אגדות ושאר ירקות על חב"ד...

כפראפרזה: אולי תקים פורום "סבא גפטו"? נראה שהאסוסיאציות שלו לגבי חב"ד מאוד מעסיקות אותך! <צ>
סבא גפטו............סנונית
ההתנגדות הנחרצת שלך מראה אולי שביום מין הימים תהפוך בעצמך לחב"דיק.............
מה שמתנגדים אליו מראה באיזשהו פן שיש קשר אליו.
סליחה מראש שאני מעלה לך את הדם למוח
מי יודע, אולי.סבא גפטואחרונה
אולי כן,
ואולי לא.
מה שבטוח,
אולי.
וגם זה מוטל בספק.
או שלא.
מה דעתכם כל קומיקס "קצות"..?משתדל
נראה לכם שזה יכול ללכת? ישבתי פעם עם חבר שלי, לדעתי זה יכול לצאת חזק...
סריגת כיפה בחול המועדאנונימי (פותח)

בס"ד

אני סורגת כיפות ועכשיו אני באמצע כיפה ואני מאוד רוצה לסיים אותה לכבוד שבת

האם מותר לי להמשיך  בחול המועדולסרוג? זה לא כיפה בתשלום? זה להנאתי בלבד!

סבתא סורגתפרת משה רבינו
בכל השנה, אבל לא בחול המועד...
--אוח. אנל'א מסוגלת בלי לסרוג!--פעימה
אם את ממש לא מסוגלת אולי יש צד להתיראלעד
אל תגזים!!!שרלולה
זה לא ממש "לא מסוגלת"/ "לא יכולה" וכו'
קח בחשבון שאלא בנות...
אני אישית מצאתי פיתרון... (כן... ואני עוסקת בו עכשיו...)
איזה סוג של פתרון?שני ידידיה!
אסור גם אם את לא יכולה! ואם כבר הזכרתם......בנדא מצוי!!
אז.... אין לא יכול יש לא רוצה!(בנים)
אין לא רוצה יש לא יכולה!(בנות)
אינטרנט (פיתרון טוב! לא?!)שרלולה
אין. אין התרה..פעימה
בס"ד

אוחחחחחח

אנשים פה סובלים ואתם משתעשעים לכם, אהה??




----
איך חברה שלי שאלה אותי?
'את סורגת גם תוך כדי שינה?'
תבינו לבד..


|אדם סובל|
אולי תעשי את תנועות הסריגה באוויר בלי לסרוג ממשאליסף ט
כמו אלו ששמים סגריה מפלסטיק בפה...
רעיון מעולה. אהבתי.פרת משה רבינו
(חוץ מזה שאז עלולים לאשפז אותה במוסד גמילה מסריגת כיפות, ויצא שכרה בהפסדה...)
אז יש את הדבר הזה:  -כנסי!חני.

 

לא יזיק.

 

אז יש את הדבר הזה:  -כנסי!חני.

לא יזיק..

חמוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אוריין
בס"ד
חעחעחע לא הפסקתי לצחוק!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חחחחחחחחחחחחחחחחח
(מתלהבת שאני יודעת עכשיו לעשות סמי'ילים..)
הלוואי ואני הייתי יודעת לסרוג..!חני.אחרונה
שטותי ומגניב לאללה!אנונימי (פותח)
איך נקראת הפעולה של להכניס ילדה למזוודה?סלים וארזה

 

    לארוז...

מטוס..אוריין
שאלת השאלותאור-נא

אמש בסימן טוב ומזל טוב הייתי בחתונה, והחתן הינו תימוני,

איכשהוא הצלחתי להציץ מעל כל הבנים שהסתירו ולראות שהכלה לא מסתובבת סביב החתן.

ומכאן לשאלה- למה תימנים לא נוהגים מנהג יפה זה, ולמה בכלל צריך להסתובב סביב החתן???

[ולמה ת מ י ד הבנים מסתירים לנו הכל? |מתבכיין|]

פשוט מאוד.ישי ויזנר
מנהג סיבוב החתן מסביב לכלה הוא מנהג עתיק שהונהג כדי לסובב לחתן את הראש לפני שמוידים לכלה את ההינומה כדי שלא יראה עד כמה היא מכוערת ויבטל את החתונה.
ומכיוון שתימנים מסובבים ממילא על כל הראש...
ישי תזהר ט'
אם מישהו מהקשלשיה של 'לקראת נישואין וזוגיות' יכנס לכאן
עלולים לסובב את ראשך שלך



פירוש מעולה!
"האם זה איום?" (מלך האריות, דקה 17, שניות 24-25)ישי ויזנר
הלא כבר נאמר "אשר יגורתי בא".
למה אמר האומר "אשר יגורתי" בלשון יחיד ולא "אשר יגורנו" בלשון רבים?
אלא, שהוא מפחד, לאפוקי אותי שאינני מפחד כלל.

ועוד, האמר רבי נחמן "והעיקר שלא יפחד כלל" ומשמע מכך שמי שלא מפחד הוא העיקר ומכיוון שאינני מפחד ככלל (וכפרט) משמע שהנני עיקר, ועיקר כעוקר הוא (שהרי י' ו-ו' אותיות מתחלפות המה).
אלא עוקר מאי? עוקר הודעות וטוחנן זה בזה יחדיו.

ומכאן למדנו שכל עוד כוחי במותני (ועוד לא עבר לידי) אינני ירא דבר כי אם את האלוקים צבאות ברוך הוא.

ובזאת באתי על החתום,
ישי ויזנר,
רב דשרמן ב' (עברתי לשרמן השני),
חדר 20 ומשהו כבוד (אני אברר לכם בהזדמנות איזה מספר)!
לא אמרתי!ט'
לא אמרתי שאתה צריך לפחד!
רק שתזהר חחח

תימונים זה עם אההמ שלא נעים להתעסק איתו.

אבל לפחד?

אף אני ביודעי מלך האריות על-פה~מאיר~
אך לא ניחנתי בחוש זמן טוב מספיק לזכור מהי הדקה ה-17, ואף ראיתיהו בצרפתית, אז תוכל בבקשה לספר לי באיזו סצנה במדוייק נאמר משפט זה?

ואשר לשאלתך-הסיבה שהכלה מסתובבת סביב החתן היא בכדי לסחרר את ראשו, בכדי שלא יבין למה הכניס את עצמו וירגז ויחרד ויחיל. והתימנים, כפי שכבר כתב מישהו, כבר מסובבים מעיקרא...

אגב, שמעתי פעם בדיחה המתקשרת לעניין בדרך כלשהיא-4 שמנים מתווכחים מי מביניהם הוא השמן ביותר. הראשון אומר-"אני כל-כך שמן שבניי צריכים שעה מדי בוקר כדי לחגור לי חגורתי" השני אומר-"אתה שמן?! אני כל כך שמן שכשאני עולה לאוטובוס אקורדיון ומתיישב בסופו, הנהג עושה המראנו (כלומר שהוא הכריע את האוטובוס אחורה למצב עמידה-זה מצחיק כשמספרים זאת עם תנועות ידים)" השלישי אומר-"אתם שמנים?! אני כה שמן שבחתונה אשתי הייתה צריכה לעשות את ההקפות בג'יפ ולומר 7 פעמים תפילת הדרך!" הרביעי אומר-"אתם שמנים? אני כל כך שמן שכשאני בא לרופא ואומר שכואבת לי הבטן, הוא שואל באיזה רחוב"
למאיר- נראה לי שזה בקטע שאנונימי (פותח)
מופסה וסקאר (ככה כותבים את זה?) מדברים.... ומופסה אומר "אל תפנה את גבך אל המלך" אז נראה לי שזה משם..... ומופסה אומר את זה
או לא... רק עצה של דוד זקן...אנונימי (פותח)
(מלך האריות, רגע 1 אחרי מה שישי ויזנר אמר...)
התימנים (ואגב כל הספרדים)אלעד
לא מסתובבים סביב החתן כי הם סומכים על השיטה המקילה שגורסת שהיות וגם כך רוקדים בחתונה בסיבובים אין צורך ב7 ההקפות הנ"ל, שגורמות לחוסר צניעות שערורייתי, עקב התאמצות הבנות להציץ לעבר החופה, שם נמצאים בחורי החמד שעסוקים בלעשות שרירים, פוזות וקריצות עניים באותה שעת פורענות. מה שכמובן יפגע בטוהר המחנה וכן לא יעשה במקומינו.
ובנוסף כל הנ"ל ראוי לציין ולהתריע בפני אותם ישיבות שפסקו מהנוהג המקובל ובמקום לרקד כמנהג ישראל הקדמון הם מפירים בעזות מצח את ריקודי ה"הורה" המסורתיים ועסוקים בלקפץ ולרקד כאילו בשוק עסקינן, דלא די שמפירים מנהג אבות אף מעקרינן לפסיקת ההלכה הנוגעת לאחינו הצימנים כנ"ל ע"ש. וכמה טיפשאי אותן אינשי דלא מעלי והור רחום יכפר עוון וה' הטוב יכפר בעדם, ואכמ"ל ופשוט.
אור-נא - התייאשת מהשרשור על הגזענות שפתחת חדש? חחחט'
אין יאוש בעולם כללאור-נא
אבל איזה שירשור גזעני פתחתי? |תמה|
ועוד משהו- לישי- מכסים את הכלה ל פ נ י שהיא מסתובבת סביב החתן, ולכן תשובתך נדחית...
חקרתי מעט ובלשתי וגיליתי את הפסוק "נקבה תסובב גבר" אז אולי זה בא משם [מי יודע?]
בקרוב אצלכם...
ואני מצטרפת לשאלה-הביצה שהתחפשה
בס"ד

למה הבנים ת-מ-י-ד מסתירים הכל!?...
א, זה פשוט לא נכון.סבא גפטו
ב, כשיהיו חופות בהן הנשים יברכו, המיועדת תיתן טבעת למיועד תחת החופה וינהלו את שאר הטקס, ניתן למין השני (לא שגיאת כתיב) את זכות האחוזים המרובים שהם יוכלו להציג בסביבת החופה.
א. זה פשוט נכון.אוסנת
ב. אז מה? למה להתרעם?
ג. להפך. הגברים עורכים את כל הטקס או האירוע ושותפים בו מקרוב. אז תנו לפחות לבנות לראות ולהרגיש חלק!
הדבר נכון לא רק לגבי חופה. גם שמחת תורה זאת דוגמא ראויה...
יש אחוזים ויש רוב מוחץאור-נא
חוצמיזה שאתם הרבה יותר גבוהים ולכן עליכם להתחשב ואם אתם לא רואים מרחוק תקנו משקפת.
וגם - הכלה הרבה יותר יפה מהחתן, וזה כבר המקום ש ל נ ו להתעניין [ואם מישהו חושב שזה גם המקום שלו, על זה מגיע לו שלא יתנו לו לראות כלום ושיעיפו אותו לכל הרוחות].
עד כאן דברי
'שאתם הרבה יותר גבוהים' - אני אשתוק כאן או אמשיך??סבא גפטו
באולפנה שלך/שהיית בה רצוי שישנו מספר גנים אצל מספר בנות. (וזה לא מקטע אישי עם בנות - חלילה. אלא מידיעה (לא היכרות) סובבת (לא ישירה) תוך כדי שהייה במלון מעוז הים, שם 'התארחו' גם בנות מאמ"ל. התארחו והרגו כלבה תמימה)
הכלה הרבה יותר יפה מהחתן? א, זה נתון לדעת ופרשנות כל אדם ואדם. ב, מטבע הדברים אין בעיה שבנות יסתכלו על בנים, ויש בעיה שבנים יסתכלו על בנות. כך שזה שהבנים יהיו צמודים לחופה רק יועיל. 3, מכיוון שאני לא נוהג להסתכל לעומק על היופי של בנים, גם לא של בנות, אני מנוע מלהביע את דעתי לגבי בנות. (לגבי בנות, לגבי בנות ביחס לבנים, באופן סטטיסטי וכו')

אמשיך בהזדמנות. חייב לזוז.

שבו"ט לכל בית ישראל.
אז בגלל הכלבה המסכנהאור-נא
אתם מנסים להעניש את כולנו?
אני נגיד אף פעם לא הרגתי כלבה, ואני נמוכה יותר מרוב הבנים באיזור, [אלו שעקפו את גיל 13...] ולא ראיתי כלום בחופה. קצת התחשבות.
[בעצם, להתחשבות ממכם אני לא מצפה. פעם הבאה נבוא עם נבוט]
אני מכיר גם בנים שרצחו כלב~מאיר~
ולכן נשתוינו.

בנקודת החופות אני מתנגד נחרצות להסתרת החופה על ידי הגברים ומסכים שלנשים זכות מלאה לצפות בחברתן הנלקחת מעמהן כדי למלא את ייעודה האמיתי בעולם (לבשל לבעלה, לכבס לבעלה וכו' וכו').
כרגע אמרת דבר מה שמרתיח את לבבי.אוסנת
"למלא את ייעודה האמיתי בעולם (לבשל לבעלה, לכבס לבעלה וכו' וכו')."
בנות, שמנה לב. בשביל זה נועדתן.


חוצפה.

לפי זה, הן לא אמורות לבוא לחתונה, אלא להתאמן בקיפול כביסה בבית.
ככל שאני חושבת על זה יותר...אוסנת
זאת באמת חוצפה.


עד שלא נוצרתי, הוא אינו כדאי (=לא שווה כלום). זה בערך מה שאתה אומר.
בלעדי, הוא לא ישרוד.
איכס.
א, אני בטוח שזה נכתב בציניות. (ואני לא מסכים איתהסבא גפטו
- עם הציניות הנ"ל)
ב, שמעתי פעם בדיחה: ש: מהו 'מעמד' האישה? ת: שתי הבלטות הסמוכות לכיור.
3, ולאור-נא, הכלבה ההיא לא היתה עוד סתם כלבה. היא היתה גורה. והיא נועדה לגדולות. ו - אני לא מעוניין להמשיך לדבר על 'חלוצה' הי"ד שנקטה בדמי ימיה. יהי זכרה מבורך.
ד, בתכלית, אפשר לסכם שכל עוד הגברים הם אלו שמנהלים את רוב הטקס, ומי שצופה בהם, הוא צופה כדי ללמוד, ואין עניין שבת תלמד לברך מול קהל גברים, וזה עניין של גברים מתבגרים, אז יש מקום שהגברים יעמדו בצמוד לחופה. באופן אישי אני פשוט חושב שנכון שיהיה 'כיוון' של גברים (ע"ע צד של גברים) ו'כיוון' של נשים. זה יחסוך צרות ודיונים מיותרים בפורום המהולל - פרויקט השטו"ת.



אמת דבריך~מאיר~
ולאסנת-כבר היה לנו שרשור ארוך לגבי מעמד וייעוד האישה, ואני חושב שדווקא את הצטיינת בדעות בעלות נטייה לא-פמיניסטית-בעליל. וזהו אכן הייעוד, וכמובן שכתבתי זאת כדי להרגיז, וכמאמר הפסוק "רגזה(מלעיל) בוטחות"
ומכאן לתכל'סאור-נא
מהיום ולהבא הרי אתה מוקדש לצורך סילוק הגברים מה'צד' של הנשים!!!
[חוצמיזה שבתור אשכנזיות, עלינו ללמוד איך להסתובב סביב החתן, איך לשתות את היין בלי לשפוך על השמלה... מלא דברים, כך שעלינו לצפות במהלך החופה ולא רק לשמוע איך החתן מברך - כי כידוע הוא מברך ברמקול. אז אתם יכולים ללמוד את זה מרחוק]
ובקשר למקום של האישה... בדיוק עכשיו ביקרנו אצל זוג שנולד להם תינוק, והמצב בבית הוא שהאיש עושה ה-כ-ל והאישה כל היום [והלילה] מניקה. ככה ש-2 הבלטות ליד הכיור הן לא המקום הבלעדי של האישה. מה שקרוי בלע"ז- השתוות המעמדות, ובחסידות- התכללות.
מועדים לשמחה
ומה עם בת שלא אוהבת יין, ר"ל?אוסנת
שותה מיץ ענבים?
ומה אם הרב/הדוד/הסבא/הנכד/הבן דוד שמברך ממש שונא מיץ ענבים?
ומה אם הכלה/החתן לא אוהבים מיץ ענבים, והמברך לא אוהב יין?


מאיר, במילים קצרות: בפורום אני לא אומרת את כל השקפת עולמי, אלא בעיקר משתדלת למצוא מקום לדיון. אז אני לא בדיוק שובניסטית (אבל גם לא פמיניסטית). אור נא יכולה להעיד...
פמניזם ושובניזם - זרים ליהדותסבא גפטו
מי שותה מיץ ענבים? ז"א - הרבה אנשים שותים. אבל זה בעיה. זה לא טוב. עדיף יין.
פמיניזם ושוביניזם אלו הגדרות שונותאוסנת
לדעות שונות בהלכה היהודית.

ואם אין שובניזם ואין פמינזם, אז איך תגדיר את ההבדל בין נשות "קולך" (אלה ששומעות לרבנים) לבין לגבר מנהיג בבית?
עליה להתעלות על עצמה למשך רגע אחדאור-נא
וגם לא נראה לי שמצליחים כל כך להרגיש את הטעם מרוב אורות
זה ברור למה הגברים מסתירים לנשים....gross
מאותה סיבה שבנים מקדימה בטרמפיאדה.... הם יותר מגודלים ואוהבים להתרווח אז מעיפים את הבנות ....
בנים מקדימה בטרמפיאדה??אור-נא
בחיים זה לא קרה לי, בדרך כלל הם נותנים לבנות לשבת מקדימה ברוב נדיבות וג'נטלמניות [וגם לעקוף אותם לפעמים...]
תלוי אם הם ישל"צניקים או לא..אלעדאחרונה
אהמ אהמ




<כמובן הכל בצחוק>
למה מסתובבים סביב החתןkobyssh
מנהג האשכנזיות לסובב החתן בערב החתונה כדי לסמל לחתן את הסיבוב שעתידה אשתו לסובב אותו על האצבע.
אצל הספרדים לא נוהגים משום שאין האישה מסובבת הבעל..

בנימה קומית כמובן
אבל דבר ידוע הואאור-נא
שגם לפני החתונה ניתן לסובבו על האצבע הקטנה [ואף אם הוא ספרדי]
זכר הפלת חומות יריחו, לא???אנונימי (פותח)
מדבר בעד עצמו...s/m/d/4

 

אדון הסליחות

בפסח אכלנו קטניות

אכלנו בשר בתשעת הימים

ובקדיש אנחנו לא עומדים!

---חטאנו לפניך; מזל שיש פה אשכנזים---

חיחייחיח חמוד ביותר =) אהבתי! !מיטל
חח מוכרר!אלירז=)
ברוך אתה הזן - סליחה שאין לי זמן.סבא גפטו
ברכת המזון נוסח חב"ד
ותפילה נוסח חב"ד-סלים וארזה
היי בוס, כאן דוס, כבר מאוחר-נתראה מחר.
מוכר אבל כבר לא שמיטה, אז מותר לחפור.
המשך ברכת המזוןחגי עקיבא
...לי זמן ויאמר השם סלחתי כידבריך
כאן המקום לספר סיפור עצוב~מאיר~
והוא הסליחות שלי-

אף אם בקדיש לא עמדתי

הלא בפסח קטניות לא אכלתי

ובתשעת הימים בשר לא צליתי

ובכל זאת פניך חליתי

אקום בארבע ארבעים יום

לכן תמחל לי כל חטאתיי היום

ותשלח הלועגים לי לגיהינום

יען כי אוכלים הם טריפות מדי יום!!!
הפזמון של הספרדים- מישו אמר ליסמיילי דוס
איזה כיף חיים אכלו אותה אשכנזים
זה לא מסתדר במנגינה הידועה...420mal
אני בעד-
"איזה כיף להיות פרעעענקים, אכלו אותה ווז'ווזים."
אדון הסליחות לספרדים 2gross
אדון הסליחות

אכלנו קיטניות

התקלחנו בתשעת הימים

ובקדיש אנחנו לא עומדים...

(יותר מסתדר עם המנגינה)
"ובשבת פתחנו קופסאות שימורם"שרלולה
חטאנו וגו'
"ושמנו על הפלטה רטבים..."סלים וארזה
איך?
גם אשכנזים פותחים קופסאות שימורים בשבת!סלים וארזה
אנחנו למשל!
צריכים להרוס את הכלי לפני שפותחים אותו.סבא גפטו
כנ"ל לגבי בקבוק עם פקק שעם (צריכים להרוס את פקק השעם ולהביא פקק חלופי) אם לא, זה נחשב שמתקינים את הכלי בשבת, וזה כידוע, מלאכה האסורה בשבת.

בקופסת שימורים נוהגים להרוס אותה ולהעביר את התכולה (אם נישאר) לקופסה ביתית.
לרוב הפוסקים אין שום בעיה לפתוח כרגילאלעד
זה לא פורום לדברים רציניים אז לא ארחיב כאן, אבל שתדעו.
ממתי זה?סבא גפטואחרונה
אתה ממש מתקין כלי בזה שאתה פותח את קופסת השימורים. זה תקף לאשכנזים וספרדים כאחד. ועד היום לא ראיתי מישהו שנוהג אחרת. אחרת מלהרוס את הכלי (לתקוע סכין למשל, שיהיה בו חור) ורק אח"כ לפתוח אותו. כנ"ל בבקבוקים עם פקק שעם.
האם מותרחרצית

ב"ה

האם מותר לצ'וטט בפורומים בשבוע הקרוב?
שהרי ידוע שאין כותבים בימי חוה"מ.

הודעות רציניות כאלה לא ראוי לעולם שיכתבו420mal
על דפי הפורום הנ"ל, ובאחת הפורומים האחרים היה כתוב שמותר.
בטח שמותר,מאחורי הקו
וזאת מדין כבוד אב ואם, אהבת לרעך כמוך ושאר מצוות בין אדם לחבירו, שאם לא תחפרו כאן כל הסובבים אתכם יסבלו.

לי יש פטור, תודה.
מצטער על הייבוש...הרב אמזלג
אבל מה שכתבת עכשיו היה מ-מ-ש לא מצחיק!!!
איזה רוע לבב משווע..420mal
למרות שהחל שבוע חדש של שמיטה ההלכות לא משתנות...11111
למרות שהחל שבוע חדש של שמיטה ההלכות לא משתנות ולכן תשאלי האם היה מותר בשבוע הקודם לצ'וטט.

נ.ב. מה עניין חוה"מ לשמיטה?
טוב אני מדבר עכשיו ברצינות! מותר כי זה לא שמיאבנדא מצוי!!
כתיבה!
בחוה"מ פסח שאלתי את הרב אליקים לבנון שליט"א על זהאלעד
והוא ענה שלמרות שרוב האותיות כיום נכתבות במחשב ולא ביד
(עיתונים ספרים צ'טים וכו') עדיין דין איסור כתיבה חל רק על כתב יד ממש.
[תשובה רצינית. לשם שינוי]
שאלתי שאלה זו בחוה"מ סוכות האחרוןאלעדאחרונה
והרב אליקים לבנון לי ענה שלמרות שרוב האותיות כיום נכתבות במחשב ולא ביד
(עיתונים ספרים צ'טים וכו') עדיין דין איסור כתיבה חל רק על כתב יד ממש.
[תשובה רצינית. לשם שינוי]
של-אוםאליעד.
אני חדש פהההההה................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
התכוונת שלום* נכון?אלעד
או שמא הנך נוהג ע"פ דעת הפוסקים הנמנעים מלומר ולכתוב "שלום" עקב
החשש שזהו שם ה' ואין לנהוג בו זילותא וקלות ראש? אכן רבנים גדולים אמרו
וכתבו "שולם" במקום "שלום" בשביל לא להכנס למחלוקת הפוסקים בנושא. כשם
שכמה אולפניסטיות חסרות בינה מפרידות בין כל "יה" במילה (כגון גרמני'ה,
הסטורי'ה ועוד מילים קדושות כנ"ל)
אשרייך שאתה מחמיר על עצמך כ"כ, אפילו במקום של ספיק ספיקא, שהרי
ע"פ רוב מניין ובניין של פוסקי הדור שליט"א אין שום חשש איסור לכתוב שם ה' על גבי המסך כיון שאין בו ממשות (ווירטואעלי בלע"ז)

זהו? הברחתי אותו? : )
חחחחחחחח אהבתי.... ולא לא ברחתיאליעד.
חחחחחחחח אהבתי....
ולא לא ברחתי כי אני יודע שאין אלי נפט...אז לא לחפור..
לא בגלל זה אלה.. ש.. שלום זה מילה בערבית......
אצלנו היהודים אין דבר כזה.....באסה...
קושיות:אוסנת
מדוע אתה נוהג בזלזול משווע כלפי אותן אולפניסטיות, שניחנו בקשר מיוחד אל ריבונו של עולם, שאין הן צריכות מצוות מסוימות (עשה שהזמן גרמא) כדי להתקדם בעבודת ה' - ואומר שהתכונה לשים קו מפריד במילים בהן מופיע הצירוף י'ה - הוא חסר בינה?

לעניין המילה "של-אום", דעתי בנידון יכולה להיות ידועה ע"י אלה שעדיין טורחים לקרוא את השרשור הארוך בתולדות הפורום.
איסור חמור הוא לחקות דמויות טלוויזיוניות שליליות, במיוחד באותם הגיות חסרות פשר וקשר!
עוד לא קם האדם, שיסביר לי במילים שכליות, מדוע אומרים "מצ'עמם לי" אם לא בשביל הקוליות המאוסה.
שאלה לשאלתך:אלעד
מדוע חז"ל לא הפרידו בין האותיות הנ"ל?
ומדוע משה רינו בכבודו ובעצמו לא הפריד בין אותיות השם הקדוש?

בכבוד רב, א-לעד
שאלה על השאלה שנישאלה על השאלהחגי עקיבא
מי זה משה רינו? (יש המתרצים שזו שגיאת כתיב אך אנשים אלו כסילים והבילים המה ואין לשמוע להם כי המה מי מחריבי העולם)

ועוד שלום זה בעיברית
אז הנה לך- זו טעות סופר וזהו. משה רבינו*אלעד
אני מרגיש ממש שליט, כששגגה כזו יוצאת מלפנייאלעד
הראו עינך מה שמקלדתך כותבת???שרלולה
אני??? וחברי לעבודה??? אנחנו?? מחריבים???? זאת עבודת ק-ו-ד-ש-!-!-!

וא-לעד- העם איתך!
אוסנת..אליעד.
א) אני לא ידעתי שזה מתוכנית טמבלוזיה...כי אין לי
פשות חברים שלי כול הזמן אומרים את זה....
ב) לא אבנתי את..
שניחנו בקשר מיוחד אל ריבונו של עולם, שאין הן צריכות מצוות מסוימות (עשה שהזמן גרמא) כדי להתקדם בעבודת ה' - ואומר שהתכונה לשים קו מפריד במילים בהן מופיע הצירוף י'ה - הוא חסר בינה?

לעניין המילה "של-אום", דעתי בנידון יכולה להיות ידועה ע"י אלה שעדיין טורחים לקרוא את השרשור הארוך בתולדות הפורום.
עוד לא קם האדם, שיסביר לי במילים שכליות, מדוע אומרים "מצ'עמם לי" אם לא בשביל הקוליות המאוסה.
.............................................לא אבנתי כלום..
ג) לאלעד..למה תמיד היהודים עונים בשאלה???.

לא-ליעד.אלעד
א) גמני לא טרחתי לעיין שם. קיבלתי קיצוב זמן רק עד 120 שנה, וכבר בזבזתי די זמן בשביל לכלות את מיטב שנותיי על שירשורפלצת כזה.
ב) את ההתמודדות עם השאלה הטרחנית לאוסנת אשאיר לה.
ג) למה לא?
אם שמכם היה אליהו היתם משתגעיםחגי עקיבא
א-לי'הו האין זה מגוכח
את/ה לא מכיר/ה את בתקה וקליקקו?!?!?!פרת משה רבינו

וקטע חביב נוסף:

איך הגיע ה-ד'?
אסור לכתוב את שם השם המפורש, אז התחילו לכתוב "השם".
אחרי כמה זמן החלו לחשוב שאסור לכתוב "השם", אז בקיצור כתבו ה'.
אבל גם זה לא בסדר, אז החליטו להחליף את ה-ה' ב-ד'.

היכונו לבוא ה-ג'.
אני מקווה מאוד שלא היה פה שוב זלזולאוסנת
במעמד הנשים (פה בפורום, ובכלל).

חז"ל לא כתבו י'ה, מכיון שגם כך ספריהם היו קודש וראויים לגניזה. ואילו מחברת היסטורי'ה (או היסתורי'ה), אינה זקוקה לכך כלל וכלל.
אז מדוע מו"ר אלעד מזלזל ללוא הגיון?

לעניין מעמד הנשים, הבהרה כללית:
הרוב המוחלט שמגיב פה ברצינות, הוא בנות (זאת בהנחה שהרצינות נמצאת רק ב"שרשורפלצת"). לתשומת ליבכם.
ג)אליעד.
למה כן?
ביאור:אוסנת
באופן כללי, איני שואלת שאלות ללא הרחבה ופירוט נוספים.
חבל שלא למצות תגובה, ולהכניס בה רק שאלה ספורה.
לכן אני מוסיפה ומקשרת לנושאים שלא קשורים לנושא, זאת כדי למלא מקום וליצור דיון מרתק יותר.

"שניחנו בקשר מיוחד אל ריבונו של עולם, שאין הן צריכות מצוות מסוימות (עשה שהזמן גרמא) כדי להתקדם בעבודת ה'" - העניין ידוע. לנשים 'ויתרו' על מצוות עשה שהזמן גרמא, כי אין הן צריכות מצוות מעשיות כדי להתקרב לה'.

"עוד לא קם האדם, שיסביר לי במילים שכליות, מדוע אומרים "מצ'עמם לי" אם לא בשביל הקוליות המאוסה." - מה העניין בלומר "מצ'עמם" או "של-אום"? להיות קולי. העניין הוא, שאנשים לא רוצים להשמע כדחופי לחץ חברתי, חסרי אישיות והשקפה. לכן הם מנסים למצוא תירוצים מתירוצים שונים לביטואיהם.

חסל סדר ביאור.

למה את מסבירה בדיחות?אלעד
חחחח
כבר דנו בעניין~מאיר~
ה"נשים יותר קרובות לה'" אינו אלא תירוץ פמיניסטי שנועד להשקיטכן ולמנוע רפורמה מצדכן. לומר מצ'עמם לי הוא אכן דבר הנעשה למען הקוליות, אך איני מסכים שמאוסה היא, גם אם מעושה תהיה. קוליות היא דבר נחמד וחביב מאוד שמיקל (תרתי משמע) את חיי הניחנים בה.
לא יודע אל אתה תדע....????אליעד.
פחחחחחחחחחחחח
זה תירוץ "ג'וקר". בשבילי.אוסנת
לרוב, מכיון שאני נמאת במרחב מחיה של בנות, יוצא לי להשתמש בתירוץ הזה ללעג ולקלס (אומרים לכן את זה רק כדי שתשבו בשקט ותלושו את החלות...).
אך לפעמים אני חייבת להשתמש בתירוץ הזה כדי לקטול את מי־שאינו־בת־לצערו־הרב (?!), ואז בד"כ אני לא מודיעה שהאמירה הזאת היא טיפשית מבחינתי...
שוב לא אבנתי.....אליעד.אחרונה
שאלה עמוקה כעומק האוקיינוסאור-נא

אם היה קורה [נגיד בתחית המתים למשל] שאחד מרבני דורינו היה נפגש עם אחד מהחכמים בזמן שלמה המלך ע"ה. והם היו מגלגלים שיחה בדיברי תורה.

מי מהם היה יותר חכם? או נחדד יותר- למי היה יותר מה להגיד?

שבוע טוב וחג שמח

הילכתא למשיחא???אלעד
לא לא לאאור-נא
לא למשיחא, רק מי יותר חכם? בהסתכלות כוללת, ולאו דווקא על מקום וזמן המפגש
בוודאי לחכם דורנו יהיה יותר מה להגידחגי עקיבא
ואתן שני הוכחות ושניהם מפורום זה
א: דורנו בעל כישרון מיוחד במינו באומנות בילבולי המח כפי שרואים בפורום זה
ב: זה נראה שיש עינין היום במקום לשתוק, חיבים לכתוב אהבתי
מה פתאום?סלים וארזה
החכמים של אז דיברו הרבה יותר. קח דוגמה: בגמרא, כל הזמן יש "אמר רב... בריה דרב... בר אבא בנו של בר ברב חנה משמיה דרבי... בן... משמיה דרב... שמעתי מרבי... ורק אז את ההלכה המקורית. בדורנו יגידו לך: שמעתי ש... וכולסטול סיפור.
שלמה המלך זה לפני הגמרא...אור-נא
זה אפילו לפני חלק מהנ"ך
סלים וארזה זה בידיוק העיניןחגי עקיבא
פעם לא כל אחד היה פותח את הפה בכזאת קלילות לכן היה צורך לעבור כזו כמות אסתרונומית של אנשים עד שהגיעו למדבר עצמו והיום כל אחד פוצה פיו בחוצפה שאין כדוגמתה כך שצריך לומר רק שמעתי
אהבתי...שרלולה
אם החוכמה נמדדת במילים הרי שרבני דורינו (ע"ע רבני-הפורום) מנצחים בעניים עצומות.
אבל... אם חוכמה נמדדת ב-"השתיקה יפה" הרי שרבנינו הדגולים יחזרו בבושת פנים והרבה מה להגיד.
ולסיכום: אם צוות השופטים הינם חברים בפורומינו הק' הרי שרבנינו ינצחו. אבל... כך אולי (אהם...אהם) תיבצר אפליה. כך שחבר השופטים לא יהיו מאנ"ש.
ככל הנראה השופטים לא יהיו מאנ"ש כך שככול הנראה הם לא יהיו ברי ידע גדול כמותינו כך שלא יראו את הגדולה בדיבור, הם לא יבינו שכנראה בקרוב אנחנו נתעשר בנפט!
אי לכך ובהתאם לזא אנו מודיעים בצער רב על אפשרות של כ-95% שרבנינו לא ינצחו.


נ.ב.
עלה בי הרהור: אולי כדאי לפרוש כבר מההתחלה???
בוודאי שרבני דאז.אוסנת
ישנו מושג הקרוי "ירידת הדורות". אומנם, "דורנו דור נפלא" - אבל אין זה סותר שהוא בעיצומו של תהליך ההתדרדרות.
ואם תאמרו - אבל רבני דהיום יודעים יותר על הלך העולם ועל היסטורית עמ"י!
אלא שיש להבחין בין מה שקרוי היום "רוח הקודש", למה שבוודאי היה בעבר. ומתוך כך נגיע לידי תשובה מספקת.
מנהיגי עמ"י בעבר, היו בוודאי נביאים, או לפחות בעלי רוח הקודש (רוח שנותנת להם תחושה מתוך תורה על העתיד). שהרי ידוע שהמדרגה הכי גבוהה בעבודת ה', היא להיות נביא.
לכן הם יכלו לדעת את שיקרה לאחר לכתם כדרך כל הארץ.
ולכן, הם "פיטי־פיטי" מבחינה זאת, עם רבני דורנו אנו.
ומכיון שהיתה בנוסף לכל "ירידת הדורות", יוצא מכך שרבני דאז היה להם יותר ידע, ומאידך - על מה לדבר.
אך הם לא דיברו כי "שתיקה יפה"חגי עקיבא
ובאמת השאלה הראשונה היתחלקה לשנים
א:מי יותר חכם תשובה דאז והוא פשוט
ב:למי היה יותר מה לומר תשובה לנו כי אנו בלבלני מח מהסוג היותר משובח ונעלה וחוששני כי מגודל עוצם חפירותי וקדיחותי רואה אני סינים דרך החור שנוצר בכוכב ארץ ולכן אפסיק לפני שארצנו תוצף סינים מכוסים בנפט
נביא אינו התרגום למילה היוונית~מאיר~
propheti, שפירושה חוזה עתידות. הנביא הישראלי הוא אדם שמוחו הגיע להכרת-אלוהים במובן העמוק ביותר. יש לציין, שהתוספות ביבמות כותבים ש"אין נביא מתנבא אלא מה שראוי להיות"-ולא בהכרח מה שיקרה. כך למשל, ניבאה חולדה שיאשיהו בן אמון ייאסף אל אבותיו בשלום, אבל הוא מת מיריית חץ במגדו.
להוא מהתקופה הקודמת.סבא גפטו
ואפשר לדעת את זה מהגמרא ועוד עשרות ספרים.
מהגמרא עולה כי חכמינו ז"ל היו בקיאים בחקלאות עד לרמה של אגרונומים מזהירים, הבינו בשירה, חכמת המשולשים (גיאומטריה) וכו' היתה ברורה ופשוטה אצליהם ועוד ועוד.
היום - מה הרבים ה'גדוילים' יודעים היום? לפלפל?
וכפי שמישהו/י כאן כבר הגיב. יש מושג של ירידת הדורות. וזה מתבטא בשני מובנים.
האחד אנשים נולדים נמוכים יותר. השני אנשים נולדים טיפשים יותר.
חברה כולכם מדברים מחוסר ידיעה!!!!אנונימי (פותח)
החפץ חיים אמר שככל שהדורות יורדים אז יש פחות תלמידי חכמים בעלי איכות ולכן החכמה מתחלקת לפחות אנשים! במילים פשוטות יותר: אם עד היום 100 קילו חכמה נחלקו לאלף איש אז היום ה100 קילו נחלקים ל40 אם ככה לפי דברים אלו ודאי וודאי שהחכם בן דורנו יעלה על חכם מהדורות הקודמים!!!!!
הרבנים של היום יהיה להם יותר מה להגידאדם טוב
אבל החכמים דאז יותר חכמים - כמו שגמד שעומד שעומד על ענק יותר רחוק מהענק.
רק בלי זלזול.אוסנת
הדיון הנחמד מתדרדר לפסים לא רצויים.
עם כל כמה שיש "ירידת הדורות", ושהחוכמה מתחלקת ליותר אנשים - עדיין רב זה רב!

אין מקום לאמירות כמו - "הרבנים ה'גדולים' של היום". פשוט לא.

וכעת יש שאלה רצינית שכבר דשתי בה בעבר (לא פה):
מה עדיף, להיות בדור שבה החוכמה והידע ניתנים ליחידי סגולה, או בדור שבה לכולם יש - אם כי בכמות קטנה?
להיות בדורו של נוח - "איש צדיק תמים בדורותיו", אחד מיני רבים בעל חוכמה עצומה, או בדורנו אנו - לכולם יש ידע רב בתחומים רבים, אבל אף אחד לא באמת מתעלה על כולם (הרי כל אחד יכול לפתוח אינטרנט ולדעת...).
מדובר כמובן בחכמי הפורום [החסרי] שליט"ה420mal
שיכולים לראות את זה אז הם בטוח מוחלים על כבודם מיד בגודל ענוונותם וצדקתם.
אני לא כול כך מאמין שיש תשובה ברורה....אליעד.
פשות נככה וניראה..........
האפשרות לפתוח את האינטרנט לא הופכת אדם לחכם עקב כךפרת משה רבינואחרונה
לאור העובדה שאיני יכולה לדעת מה הייתי לו הייתי במקום ובזמן אחר ממה שהקב"ה קבע לי, אני חוששת כי עדיף לי מצב ה"ידוע" הנוכחי, מאשר מצב בלתי ידוע בו אני עלולה למצוא את עצמי בתור הכלבה הנרצחת.
אצלנו בחצר - פארודיהtoraman

מבוסס על שירה עטור הפרסים של נעמי שמר "אצלנו בחצר":

אצלינו בחצר הרעבע אוכל קיגל, והוא מגיד שיעור במיזרעח של השטיבעל.

וכל החסידים מכל החצרות , באים אל החצר לבקש ברכות.

פנחס מנחם מגור אומר שולייעם עלייכם, סעדיה מש"ס אומר אהלן.

משה ממישקולץ* חוזר הבייתה הרעבע צריך שם מניין.

אש קודש מברסלב אומר נח נח נחמן, יואל מסאטמער צועק "ציונים!"

מנדי מחב"ד עם ה"יחי אדוננו" לכולם הוא מניח תפילין.

___________________

*מישקולץ - חסידות קטנה בפ"ת עם מחסור חמור בחסידים.

חמודאנונימי (פותח)

רק ,פנחס מנחם מגור זה ארוך מדי!!

 

כשאומרים את זה בהברה אשכנזית זה כמו מילה אחת toraman
בלנ"ד בעז"ה מהיום אני חסיד מישקולץ ;פנאט 2המשודרג
חחחח. ענק. קופיקו
אדיר, חמוד ומקסים.פלפלתי
ממש אהבתי.
אהבתיאיש-זאב
מתוק
עד כמה שאני יודע למישקולץ לא חסר חסידים דב
לא חסר להם? יש להם בכלל?toraman

כל הרבנםי בישיבה כולל מלחין החסידות והמלמד בתלמוד תורה שלהם בעלי אותו שם משפחה של האדמו"ר והתלמידים בישיבה בכלל לא חסידי מישקולץ ככה שאם יש להם חסידים זה רק הנכדים והילדים של האדמור. הסיבה שאתה חושב אולי שלא חסר להם זה כי בעלון שלהם הם שמים תמונות משמחת בית השואבה שםה עושים כל שנה שכל הדתיים בפ"ת מגיעים לשם. קיצר, כסף יש חסידים אין.

זה כמו הבדיחה...אנונימי (פותח)
על הפועל פ"ת זה הולך כך (נראה לי...)

-ש. כמה אוהדים של הפועל פ"ת צריך כדי להחליף נורה?
-ת. את שניהם!
כן, גם שאמרו עליהם שהם "כיתה אלמונית"סלים וארזה
בגלל שכולם ביחד יכולים לעלות "על מונית"...
ממש חמוווד!!סמיילי דוס
מה עם דת"ל וחילונים? הם לא באים לחצר? אלעד
טחח.. נראלכם שחסר למישקהולץ חסידים??אוריה שמחה
-טעיתם- אני אישית בד"כ לא מסתובבת באזור שלהם, כי אני גרה בקצה השני של העיר, אבל הם עושים שמחת בית השואבת במוצאי שבת חוה"מ, מתי שגם לנו באולפנא יש, אז תמיד אנחנו הולכות לראות, וא-י-ן שם מקום לזוז. אל תנסו. =] חח.. שיר טוב, רק צריך להמציא לו המשך כזה גם עם "מתנחלים" "חילונים" ועוד שאר הגדרות והכללות למיניהם.. ובסוף סיום מפוצץ כזה..
לאוריה שמחהאדרת
השנה בע"ה זה יהיה במוצאי החג הראשון, ולא במוצאי שבת חוה"מ.
רק שלא תגיעו במוצ"ש ותגלו שאין אף אחד, ואז באמת יחשבו, שאין להם חסידים...
הרבי ממישקולץ בנה בניין עם שבע קומות.סלים וארזה
בהתחלה חשבו שזה קומה לכל חסיד, אבל אז הוא אמר שהוא יתן קומה אחת למי שיגיד לו מה לעשות עם השש האחרות...
אב'שלי המציא משהו דומה, אבל רק שורות ראשונות:סלים וארזה
אצלינו בחצר, בכל ערב שאבעס, באים בדרך כלל המון אורחים לארבעס,
לכל אחד מהם זקן משלו, ודרך משלו להגיד 'שבת שלום'.
חיים מויז'ניץ אומר "גוט שאבעס", פנחס מגור "שאבעס שולם" יאמר.

ועד כאן... יותר מזה הרוח היצירתית של אבא שלי לא מגיעה...
יש גם פארודיה על יש לנו תיש..אנונימי (פותח)
זה הולך כך:

יש לנו רבי
לרבי יש זקן
ולו ארבע תלמידים
והוא מקה אותם

במקל, בסרגל, מה שבא ליד...
במקל בסרגל וכו'...
מכה בכף, אבל זה גדול !משהאחרונה
גדולללל!אנונימי (פותח)
חחח אתה מגיב למה שאתה כתבת?smile1
שאלה דחופה.ניצוץ חן

מדוע בסוכות אנו לוקחים את ארבעת המינים, הרי כל השנה אנו מתפללים "וכל המינים כרגע יאבדו" אז מה קרה פתאום בסוכות?, 

  וחוץ מזה מה קרה שבכל השנה אנחנו חיים בזוגות  - שני מינים, ואילו כעת אנו מתאגדים לארבע מינים?, ואיך שלוש נשים תמר הדס וערבה, לאיש אחד, אחרי חרם דרבינו גרשום,   ???? (אולי זה אתרוג תימני - רעיון!*).  

ומה עם שיבת המינים המפורסמים מט"ו בשבט, לאן הם נעלמו ולא שבים??

 

אולי הכוונה למינים שגודלים מעץ חביתות ואולי:חגי עקיבא
אתרוג ותמר הם ההורים והדס וערבה הם הבנות שלהם
ותשובה לשאלה אחרת היא ששיבת המינים היא רק בט"ו בשבט כי כאשר אומרים וכל המינים כרגע יאובדו הם בורחים
מצא מין את מינואלעד
אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון
1 אנו מתפללים "וכל המינים כרגע יאבדו" כדי ששנה הבאה נזכה לברך על מינים חדשים, ולא נצטרך להכנס לספיקות של לולב ישן ומיובש וכד', מה גם שאין להם כמעט ריח אחרי שנה במשמרת.
2 א. חג סוכות חג משפחתי. כל המשפחה מצטופפת בדירת חדר, ומצטמצמת בחלק הכי יבש שלו, וכך עולה הגיבוש בתוך המשפחה. על כן מתרחבים אנו ל4 שזה יותר מסתם בני זוג.
ב. בסוכות אנו מתפשטים לעבר החוץ. יוצאים ממחנק הבית ומתפרסים במרחב הפתוח בינות לעצים ובתוך השדה הפתוח. דעתנו מתרחבת וכך גם מינינו.
3 אכן אנו הולכים לפי הדעה שהאתרוג המוזכר בתלמוד הינו האתרוג התימני, וכך מתיישבת שאלתך על מכונה.
4 שבעת המינים בהקשר של ט"ו בשבט לא גודלים בעונה זו כלל, ועל כן אין להם זכר.
אינם מינים כל ועיקר...הרב אמזלג
ראיתי שאלותיך, וכן ראיתי לנכון להשיב עליהן.
אענה על ראשון-ראשון ועל אחרון-אחרון.
בקשר לשאלתך בעניין ברכת המינים. הלא תמה אני על שאלתך ועל גודל שאלתך?! והלא בהדיא כתיבא מילתא, "...מהרה תעקר ותשבר ותמגר", וכן נאמר- בגמ', דסריס פסול, וכיוון דנסתרסו(נתעקרו) המינים, אבד כל צלמם, וליכא בהם בעיה כל ועיקר.
ותשובה זאת ג"כ תתרצא לאידך קושיא , דהרי אינם גברים כלל, וליכא לשאול, מדוע חד גברא לתלתא נשי, הרי אינו גבר כל עיקר?!

וג"כ הך תירוצא מיתרצא לקושיא שלישית! נעלמו עקבותיהם הגבריות, ונשארו בכלל נשי. בברכה, הרב יוסי אמזלג ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.
נסיון לתשובה.ניצוץ חן
תודה רבה על התשובות המחכימות - אנסה גם אני ליישב את השאלה.
"וכל המינים כרגע יאבדו" משום שחג הסוכות כולו חולף ברגע, וזה משום שיושבים כל הזמן על סיכות, כמו שכתוב "בסיכות תשבו שבעת ימים", אולם זה עצמו מעורר תמיהה - למה ביום טוב כל כך חשוב ובסוכה כל כך מפוארת יושבים על סיכות? מה המתח הגדול אנחנו לא בסרט, הרי כבר אנחנו אחרי הסרט "ימי תשובה":, אז למה אי אפשר קצת להרגע?
אסור להשתתף בבחירות הטמאות!!סבא גפטו
"שטן מה הוא אומר? זרוק פתק לקלפי וד' שנים אתה שלי".
"אסור להשתתף בבחירות לכנסת המינים"

נזכרתי בכרזות הנ"ל. כרזות של נטו"ק מלפני מס' שנים בעיה"ק ירושלם.
אענה על ראשון ראשון ועל שלישי שניסמיילי דוס
א. לכן לא אומרים ברכת המינים בסוכות, שלא יתיבשו ג. תמר זה בכלל איש,או הדס
צר לי אך בסוכות כן אומרים ברכת המיניםחגי עקיבא
אך אולי הכוונה רק ליום טוב ראשון שרק בו המצווה דאוריתא ,ואמת הוא שאין אומרים ברכת המינים ביום-טוב
ועוד הכוונה לאשכנזים שאין אומרים לעולם "המינים"
האשכנזים כן אומרים. לא יודע מה איתךאלעד
היתכוונתי אשכנזחגי עקיבאאחרונה
לולב עקוםחגי עקיבא

גדלתי עץ חביתות בביתי ובאמצע העץ גדל לולב עקום ואז ביצבצו ועלו להם שתי שאלות

א.האם הלולב כשר

ב.האם העץ יגדל גם את כל ארבעת המינים

 

הלולב עצמו פסול כמובן. כי העץ לא עבהאלעד
במידה והוא יגדל את כל ארבעת המינים יעלו מייד מספר קושיות חריפות:
האם העץ נחשב מורכב? הרי ידוע לנו שבאתרוגים העניין מסובך ומקשה על ההכשרים בכל שנה ושנה.
תהיה בעיה של הריח, כי הלוא לכל מין יש ריחו המיוחד לו חוץ מהערבה כמובן, ואיך יתכן שפרי לא יקבל את ריח חברו?
מה תהיה ברכתו של האתרוג לו ירקחו אותו ויעשו ממנו ריבה?

וכן על זה הדרך שאלות רבות מספור, שלא נדע מצרות.
כמה נקודותחגי עקיבא
העץ בעובי כ3 מטרים
ועוד אולי האתרוג יגדל בתוך שקית
אז כנראה הוא דקל קנרי שבו מנהג ישראל לא להשתמש...11111
אז כנראה הוא דקל קנרי שהרי אחד מסימניו הם עובי גזעו, שבו מנהג ישראל לא להשתמש אלא לנוי בלבד,
שנאמר: "קדש הם ואין לנו רשות להשתמש בהם, אלא לראותם בלבד".

ואם יגדל עליו גם אתרוג תייעצי לו לגדול בתוך שקית עם תפוח עץ, אומרים שזה משפר את צבעו לצהוב.
נכון נכון!! אני ניסיתי פעםאלעדאחרונה
כי לא היתה לי בריה. אתרוגי היקר היה כמעט ירוק ככרתי. הנחתי אותו לימים מספר במקרר בצוותא עם תפוח (זן דלישס, למי שמכיר) והוא נצתהב לו לאיטו.
אבל מהו עץ חביתות???ט'
עץ שמגדל חביתות האין זה פשוטחגי עקיבא
גילוי דעת- החביתות ברכתן "בורא פרי העץ"אלעד
3 מטרים זה טוב. והקטע עם השקית..נראה כבר כשיצמח.
באמת ראיתי מבצבץ מאחד הענפים שקיתחגי עקיבא
אולי זה זה איזה שמחה
אבל על "עץ חביטות" גדלים ערבות, לא?!?סלים וארזה
יפה! חחח אהבתיאלעד
כלל יהודי עתיק יומין:סלים וארזה

קצת קשה להדגים את זה בפורום, אבל תשימו לב שבשירים מתוך התפילה (בעיקר בחגים), כאשר העלילה המושרת שמחה- המנגינה עצובה, וכאשר העלילה עצובה- המנגינה שמחה.

דוג':

# תזמזמו את "שמחה לארצך" במנגינה של הרב קרליבך. שמתם לב כמה היא שקטה ועצובה? והמילים- שמחה לארצך וששון לעירך.

# מה הקטע הכי שמח בתפילת יוה"כ של אשכנזים? "אהה-אהה-אהה-אהה-אי-אי, אשמנו, בגדנו..."

הספרדים צוחקים? שימו לב לזה: מה הקטע הכי שמח בתפילת יוה"כ של ספרדים? "סקילה, שריפה, הרג וחנק..." עוד לא היתה בעולם עדה שהלחינה את שיטות ההוצאה להורג שלה...

                                                                         

                                                                                          קרדיט לג'קי לוי

שכחתי עוד דוגמה, מתוך ההלל:סלים וארזה
ברוב בתי הכנסת, "אודך, כי עניתני, ותהי לי לישועה"- במנגינה איטית, שקטה, בלי להפריע למניין בחדר השני בשטיבלך שנצמא באמצע מוסף...
גם בט' באב יש את אחת המנגינות הכי שמחות-אלעד
אלי ציון בעירה כמו אשה בציריה וכו'

גם אצל הספרדים את "אדון הסליחות..חטאנו לפניך" שרים במנגינה כזאת כאילו כבר נמחלו העוונות..
יש לספרדים...אנונימי (פותח)
גם את "אדון הסליחות..."

"...חטאנו לפניך..." במנגינה שיא השמיייחה!!!!
זה בדיוק הקטע!!!אור-נא
הרב קרליבך משווה את זה לאדם שחס ושלום בגד באישתו, ואז הוא התחרט וחזר אליה.. וכשהוא סיפר לה בדיוק איפה הוא היה ומה עשה הוא שר לה את זה...
אז תחשבו - אישה רגילה היתה מטיסה אותו לאלף הררי החושך [אם לא יותר...] אבל אנחנו אומרים לה' - תגיד שניה ברצינות, אם לא היינו חוטאים -איפה היית שומע ניגון כזה יפה?...
[בשם האשכנזים]
אברהם פריד שר" שישה מיליונים בשואה"  אנונימי (פותח)
(בשיר ירושלים את ירושתינו)
*mbd ט'
מה?!~מאיר~
הספרדים לא שרים סקילה שריפה הרג וחנק (לפחות אצלנו). מה שבאמת מצחיק אצלנו זה ששרים "חטאנו לפניך רחם עלינו".
לא ממש שרים...החזן אומר קול ואז קולים עונים420mal
בחצי מנגינה- סקילה שריפה הרג וחנק!!
לא~מאיר~
בתור מתפלל על בסיס קבוע בבית הכנסת המרוקאי ביותר עלי-אדמות, אסביר לך על מה מדובר. בקריאת כל ה"על חטא" זה הולך ככה. החזן אומר בניגון (עם סילסול קל בסוף) "על חטא שחטאנו לפניך באונס" והקהל זועק "תמחול!". החזן ממשיך "על חטא שחטאנו לפניך בבלי דעת" וקהל זועק "תסלח!" וכן הלאה מא' ועד ת'. ואז הוא ממשיך "על חטאים שאנחנו חייבים עליהם אשם" "תמחול ותסלח!" "על חטאים שאנו חייבים עליהם סקילה שריפה הרג וחנק" "תסלח ותמחול!" וזה המקסימום שירה שנמצא שם.
לא יודע מה הולך אצל המרוקאים,420mal
אצל ספרדים טיפוסיים טהורים זה הולך ככה:
מתחילים כמו שאמרת, ואז החזן אומר"על חטאים שאנחנו חייבים עליהם 4 מיתות ב"ד"-וכאן כל הקהל שר במקהלה:
סקילה שריפה הרג וחנק!!
אייוואאא!
הרב סולוביצ'יק מסביר את זהפאתחתותח
אשמנו בגדנו ביחיד נאמר במנגינה עצובה, כי אנחנו מתוודים על העוונותות ומבקשים כפרה.
לעומת זאת אשמנו בגדנו בציבור נאמר במנגינה, כי לציבור מובטחת הכפרה
אצל התימנים בוכים בקטעים הקשים..גלוק17
לק"י.

אני לא יודעת מה איתכם..
אצל התימנים בוכים כל הזמן!סלים וארזה
אצל תימנים?!~מאיר~
יש "ונתנה תוקף"?! הרי זה פיוט אשכנזי עד אשכנזי מאוד, שיועד לאשכנזים שלא יעבדו את ה' אלא מתוך הפחדה. כידוע, האשכנזים מכנים את הימים הללו "ימים נוראים", בעוד בפי הספרדים הם מקובלים יותר כ"ימי הרחמים והסליחות". בעוד אצל האשכנזים התפילה היא מטילת-אימה (כך שמעתי מפי אשכנזים, אני עצמי מימיי לא וויתרתי על בית כנסתי המרוקאי כמובן), אצל הספרדים זוהי תפילה הבאה מתוך שמחת היותנו בנים לקב"ה, ועל היותנו עומדים למשפטו הוא, הרחום והחנון.
אומנם אין מין הראוי לכתוב הודעות רציניות בפורום זהחגי עקיבא
נראה לכם שזה העינין של יום כיפור ליצור מחלוקת על בסיס כזה מטומטם
ואל תתרצו לעצמכם שזה בצחוק.....................
התכוונתי לא רק בתפילה!סלים וארזהאחרונה
דברים שאתה עושה בתקופת החגים וימים נוראים=]]שירושקי

זה כ"כ נכוןן!!!

 

. אתה מברר כל שנה מחדש מה זה בדיוק "רוביא", "כרתי" ו"קרא".

2. אתה משרטט שרטוט ארכיטקטוני מדויק של בית הכנסת כדי להסביר לאשתך איפה היא יושבת השנה.

3. אתה מרגיע את אשתך כשהיא מגלה ששוב הושיבו אותה מאחורה מדי ובדיוק מתחת למזגן, ובלב אתה מתפלל שבשנה הבאה יתנו לך מקום משובח שכזה.

4. אתה מתלבט אם עדיף להשתמש השנה ב"מחזור רבה" בשביל לדפדף בכיף את כל הפיוטים, או ב"רינת ישראל" שחוסך את הדפדוף. בסוף אתה הולך על "מחזור המקדש" ומקבל נקע בשורש כף היד.

5. אתה תוהה בחרדה מי יהיה שליח הציבור במוסף: חזן מקצועי; חובבן מזמר; או שמא השילוב המקובל: חובבן מזמר שבטוח שהוא חזן מקצועי.

6. אתה מדפדף בפעם העשרים ותשע לסוף מוסף ומחשב כמה עמודים עוד נשארו.

7. אתה מנסה להסתיר את זה שאתה משתמש באצבעות כדי לספור כמה פעמים כבר אמרת את מזמור "למנצח".

8. אתה מחזיק את עצמך שלא להתפוצץ מצחוק כשקול השופר נשבר ועובר בפתאומיות מקול בס עבה לקול סופרן מקרטע.

9. אתה מגחך על כל אלה שמתלהבים מ"תקיעה גדולה" ובכל זאת לא מתאפק ומציץ בשעון כדי למדוד שניות.

10. אתה שועט לקידוש ראש השנה רק כדי לגלות ששוב מדובר בבייגלה משנה שעברה, "עוגת הבית" שפג תוקפה ו"סופר דרינק" מנטה.

11. אתה מדפדף בהיסטריה במחזור כשקוראים לך לפתוח ארון, ומחפש את ה"סוגרין את הארון" כדי לא לפשל.

12. אתה מחשב איך לפזר 20 מטבעות של שקל בין 49 קופות צדקה שמונחות במנחה בערב יום הכיפורים על הבימה.

13. לפני שאתה יוצא מהבית לתפילת ערב יום הכיפורים, אתה מציץ החוצה לוודא שכולם אכן הולכים עם טלית לתפילה בערב, כדי לא לצאת אידיוט.

14. אתה מקפיד ללכת רק על הכביש הריק ממכוניות וכמעט נדרס על ידי עדר זאטוטים על אופניים.

15. מישהו מעיר לך על כך שלא ראוי לנעול קרוקס ביום הכיפורים. אותו מישהו תמיד נעול בכפכפי גומי עירקיות מהמאה הקודמת או בנעלי בד לבנות בסגנון של מתעשר קשיש מפלורידה.

16. למרות שמדובר ביום הכיפורים, עוברות במחשבתך מחשבות של "לא תחמוד", "לא תגנוב" ו "לא תרצח" והכל בגלל שקית הבמבה של הילד שיושב לפניך.

17. חוש הריח שלך מתחדד לרמות של רוטוויילר עצבני, ואתה מסוגל לזהות איזה סוג של ביסלי נפתח זה עתה בעזרת נשים שורה 9 כסא שלישי מימין, ומהו תאריך התפוגה שלו.

אני לא!!!שירושקי
|מתלהב גם|
|קולט שאינלו מה להתלהב|
אוי זה ח-ז-ק!!אנונימי (פותח)
במיוחד מס' 7. עם ה"למנצח".
גדול....אנונימי (פותח)
עוד כמה נקודות חשובות...420mal


*אתה תתאפק כל השנה לא לאכול את הרימון האדום והעסיסי שהגיע אליך, רק בשביל לשמור אותו ל"שהחיינו", ובסוף אתה מקבל אבני חצץ עם טיפה מיץ...


*כל שנה מחדש תתלונן על המריחה של ברכת כהנים למקסימום האפשרי, ואף פעם לא תבין שזה ככה עוד לפני שהמציאו את ראש השנה, ושום דבר לא ישנה את זה.

* בכל פעם, אותם זייפנים מומחים יהיו אלה שיתנדבו לקרוא את הפיוטים.


*בערב יום כיפור, תמיד יהיה את ההוא שיעלה לבמה ויבקש מכולם מחילה, אבל זה תמיד יהיה האיש שבחיים לא יפגע בזבוב.

*שאיפת חייך ביו"כ- שישב לידך מישהו עם קופסת טבק ריחני...

*אבל מי שבאמת ישב לידך, זה יהיה דווקא הערס הכי סתום בצ'כונה, שלא למד באיזה כיוון מחזיקים את הסידור.


אהבתי...אליעד.אחרונה
שאלה שמציקה לי מפורים.אוריה שמחה
חברותי הנלוזות מרחו את ציפורני רגליהם במשחה צבעונית המכונה בלעז: "לק". התעוררה השאלה- האם מותר ליטול יידים ברגליים? הרי זה כדין חציצה, ואיך אפשר להתיר?
כשתהיי בבית המקדש,אוסנת
תקדשי (תטלי) את רגלייך, תתעורר הבעיה.
או, לחילופין - בעז"ה לאחר נישואייך.
ואז לא ניתן יהיה להתיר.
אבל עד החתונה, הלק יעבור...

בכל מקרה, אסור לשים לק:
א. מכוער.
ב. מכוער.
ג. מכוער.
ג. מושך תשומת לב לא רצויה.
גם אם יש על הידייםשרלולה
מותר ליטול אם המשחה ההיא היא ר ק ר ק על הציפורניים ולא על היד עצמה ואם המשחה על כ-ל הציפורן ולא היתקלפה...
בקיצור לא ממש מומלץ...
אם המשחה שקופה אז זה יותר קל...
זה גם לא מושך צומ"י מיותר...
תודה רבה וכל טוב.אוריה שמחהאחרונה
אני יעביר את המידע הלאה. =]
תשס"טאמסטי דמתי
תהא שנה סימן טוב!
עוד אחדאמסטי דמתי
תהא שנת סגולה טובה
עוד אחתאלעד
תהא שנת סוף טוב (-הכל טוב)
עוד אחתאור-נא
תהא שנה ספוגת טוהר
תהא שנת סוודרים טורפים
תהא שנת סירחון טוטלי [סתם...]
תהא שנת סרח טיפש420mal
תהא שנת סבא טוביה
בהזדמנות נמציא עוד ...
תהיה שנת ספרדים טהורים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!גייטל רייזל
להביא לך?צבע אדום
להביא לך?צבע אדום
תהא שנת ספרדים טמבלים!!אנונימי (פותח)
אשכנזי גאה..
תיטב שתיקת סרבים טפשים~מאיר~
תהא שנת סוף טרור!!!!!!!!!111אנונימי (פותח)
...\<חגי>/
תיקון טעות:
תהא שנת סופר טרור.
סתם...
תחשוב שאין סיגריה טובהניצוץ חן
תהא שנת סוף [ל]טסטים!!!אור-נא
תהא שנת סביבה טבעית.גלוק17
תהא שנת סטלנות...רחלקה
שמיניתשסח כבוד...
אין עלינו בסטלנות...!!!
תהא שנה סוחטת טגובותאור-נא
כי כולם עכשיו יגידו- שתגובות זה בת' בכלל ולא מתאים...
חחחחחחחחחחח יפה! אהבתיאלעד







דרך אגב אור נא- קיבלת מה ששלחתי?
ת' וט'~מאיר~אחרונה
הן אותיות מתחלפות. כמו בתהלים ס"ד-"תמנו חפש מחפש" כשהכוונה היא מלשון הטמנה, או כמו "כדבר אפרים רתת" וכדומה.
תחרות הבדיחות החרושות ביותר!סלים וארזה

 

ובשביל התחלה- שימו לב! ככה נשמעה הבדיחה בהשמעת הבכורה שלה בפומבי (מהגששים):

היה מקרה שרוסי, אנגלי וישראלי נסעו ברכבת. האנגלי קם, מוציא וויסקי, שותה שתי לגימות גלו-גלו-גלו, כל היתר זורק מהחלון. אמרו לו: מה אתה עושה, לא חבל? זה וויסקי! אמר: לה... יש לנו מזה באנגליה הרבה. הרוסי קם, מוציא קוויאר, אוכל כף אחת, וכל היתר זורק מהחלון. אמרו לו: מה אתה עושה, לא חבל? זה קוויאר! אמר: לה... יש לנו מזה ברוסיה הרבה. הישראלי קם, זורק את הרוסי מהחלון. אמרו לו: מה אתה עושה? אמר: לה... יש לנו מזה בארץ הרבה...

אפשר גם בדיחות קרש?רחל=)
איש אחד הלך הלך הלך הגיע לנהר. איך הוא חצה אותו? הוא לקח את הקרש מהבדיחה...
הבדיחה הראשונהאמסטי דמתי
הבאתי אותה לפני כמה זמן בשרשור אחר
כן, אבל זה הנוסח המקורי!סלים וארזה
"הרוסים באים", הגשש החיוור
נו?זה שירשור בדיחות חרושות לא?!צבע אדוםאחרונה
במהלך החג התברר לי תירוץ לקושיה עצומה:סלים וארזה

הלכה ש"עשיו שונא ליעקב".

קשיא: הרי יש חסידי אומות עולם, כגון בשואה וכד'?

תירוץ: ידוע שחסידים לא מקפידים על ההלכה.

 

בלי קשר, משהו חזק ששמעתי על המשנה תורה לרמב"ם:

עשו משאל רחוב: "איפה נצאות הלכות חתונה ברמב"ם?"

החילוני: בסדר אהבה

הדוס: בסדר נשים

המתפלפל: בסדר קניין

איש העסקים: בסדר עבודה

והחסיד: בסדר נזיקין...

סלים וארזה, זא אתה המצאת? יפה!ניצוץ חן
אני שמעתי את זה אחרתruthi
כשבעלי יקום אני אבקש שיזכיר לי מה שהוא אמר אז אז..
מישו פעם אמר ליעטרת זהבאחרונה
שזה לא פלא שאחרי "נשים" בא "נזיקין".
תשליךמאמין בן מאמין
בראש השנה כל בית ישראל (האומנם?) עשה תשליך. ובמהלך התשליך שעשיתי התעוררו בי כמה וכמה שאלות וקושיות, והחלטתי בהחלטה נבונה (ככל החלטות שלי...) לשטוח את הקושיות לפני רבני הפורום החשובים (לא יותר ממני..) ולאלה שחושבים את עצמם רבנים (כמוני למשל..) וגם לאלה שאינם רבנים או לפחות לא חושבים את עצמם לרבנים יכולים לנסות לענות על שאלותי הקשות ונראה מה יעלה בחכתם...

1. האם גם אדם חשוב וצדיק כמוני שאין בו שום טיפת גאווה, שמעולם לא חטא צריך לעשות תשליך?

2.חלק מתושבי ישובי הקט (שאני מעדיף לא להזכיר את שמו כרגע מחשש שמא יזהוני..) השליכו את חטאם הוירטואלים למאגר מים שהיה רחוק מתחום שבת ויו"ט 2000 אמה וחשבתי לעצמי האם אין כאן הוצאה מרשות לרשות? אנחנו בעצם זה שאנחנו משליכים את חטאינו (הוירטואלים כמובן...) אנחנו מייצרים חטא הרי זה ממש טובל ושרץ בידו....

3. מדוע ולמה אנחנו משליכים את חטאינו למים ולפעמים גם לדגים? מה חטאו המים והדגים שהם צריכים לסבול את העברות שלנו? ועוד יותר מכך הרי אין מים אלא תורה והדגים אפילו במבול לא נהרגו אז איך אנחנו חוטאים כך בר"ה?
ותשובותיי~מאיר~
ראשית אציין שלא כל ישראל עשו תשליך, יען כי חלק נכבד מאחינו התימנים אינם מקיימים מנהג זה, אשר אין מקור לו בתלמוד אלא נוצר מאוחר יותר.

אענה ל2, וממנה תתברר תשובת 1. בכך שאתה יוצא מרשות לרשות ויוצר לעצמך חטא נוסף בעצם עשיית התשליך, אתה מראה בעצם שאין מעשה מושלם בעולם, ואנו רק בני אדם החוטאים, כי יצה"ר מאש ואנו בשר ודם ולא נוכל לו (כמובן שאני יוצא מכלל זה, מטעמים שאין בי וכח להסבירם ואין כח בך להבינם). ולכן, בכך שחטאת כדי לעשות את התשליך, הרי שגם צדיק כמוך חטא והכל נפתר על הצד הטוב ביותר.

אשר לשאלה 3-כבר נאמר "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין", ולכן אתה משליך את החטא, אשר הוא יציר יצה"ר, אל תוך המים=תורה, וכך הוא נעשה מתובל ונמחה מספר חיים.
ותשובותי:אור-נא
1. עליך לעשות לפחות משום מראית העין - למען לא כל צוציק קטן ברחובות יחשוב שהוא צדיק ופטור [אהמ!]
2.כיוון שברגע שמשליכים את העוון, אתה כבר בגדר צדיק ופטור, ואם חזית בת"ח עובר עבירה - למד עליו זכות כי בטח יש לו כוונה נסתרת בזה, עליך ללד זכות על בני יישובך.
3.על כך משוררים הדגים "כמה רוע [כמה רוע רוע] אפשר לבלוע [אפשר לבלוע לוע] אבא תרחם אבא תרחם..." [שירת הסטיקר]. זה יעודם של הדגים מאז ימי בראשית, ועל כך אין קושיא [ממש כשם שיעודם של התרנגולים זה להיות עוף לראש השנה]
תימנים לא עושים תשליך!!!!!!!!!11אנונימי (פותח)אחרונה
שרשור הבדיחות הקצרות- בדיחה ראשונה שלי!אנונימי (פותח)

 

 - "כבוד הרב, מידי יום ביומו אני ממהר מאד בבוקר, ולכן- אני חוצה פס לבן, נוסע על 180, עוקף מימין, נוסע באדום...   בקיצור, הרב, האם לברך "הגומל" כל שני וחמישי, או לרכז את כל ה"הגומלים" לשבת?

 - "למד את הילדים שלך להגיד "קדיש יתום"...

אם כבר בדיחות על מרכזניקים והרמורניקים אז!בנדא מצוי!!
שאלה: איך מצלצל שעון מעור של מרכזניק?
תשובה: קוק קוק, קוק קוק!

שאלה: איך מצלצל שעון מעורר של הרהמורניק?
תשובה: טאו, טאו, טאו, טאו!

שאלה: איך אומרים פרייר בבינישית?
תשובה: אשריך!

בייניש נכנס לתחנת דלק, המתדלק שואל אשרי? הבייניש אומר אשריך!