ציטוטים אמיתיים וקורעים
לגמרי משיחות בין גולשי אינטרנט
לתמיכה הטכנית
|
תומך : איזה מחשב יש לך ? |
|
|
האנשים האלו צריכים תמיכה מסוג אחר לקוח : יש לי בעיה עם הדפסה בצבע אדום. | |
|
פייר , איזה גנובים תומך : באיזה אנטי וירוס אתה משתמש? | |
ציטוטים אמיתיים וקורעים
לגמרי משיחות בין גולשי אינטרנט
לתמיכה הטכנית
|
תומך : איזה מחשב יש לך ? |
|
|
האנשים האלו צריכים תמיכה מסוג אחר לקוח : יש לי בעיה עם הדפסה בצבע אדום. | |
|
פייר , איזה גנובים תומך : באיזה אנטי וירוס אתה משתמש? | |

בס"ד
אהבתי את ה-5 כוכביות...
ואם זה "ברור שזה לא אמיתי", אז למה כתוב בהתחלה שזה כן?...
חחחח משעשע ביותר...
מתו"ש
I AM SORRY.EXE/flowers , המורכבת יותר, כדי לגרום למערכת לשוב ולתפקד באופן תקין.
I AM SORRY.EXE/flowers , המורכבת יותר, כדי לגרום למערכת לשוב ולתפקד באופן תקין.אבל לא אהבתי את ההשוואה (לא, אנ'לא פמניסטית, אבל אני גם לא תוכנת מחשב).
כמו-כן, חייבים לדעת אנגלית בשביל להבין את זה. אפילו אני אותגרתי קלות (טוב, נו, אולי זה בגלל שאני חמשושית).
אהבתי את הסוף, עם ה"פרחים", "סליחה" וכד'..
אבל אני מוחה בתוקף!!! אנ'לא תוכנת מחשב!! (עדיין...)
אני הבנתי למרות שאני זיינוקית.... (טוב, אולי בגלל שאני דוברת...)
בכל- מקרה, זה ממש חמוד!!!
ואני לא חמשוש אף לא דובר.
בכל מקרה-יישר כוח!! חזק ביותר!!! הקץ לפמיניזם!!!
קוראים לו מילון
הייתי ממליץ על Babylon7
בס"ד
אלמנתי שתחייה רוצה להתחתן שוב,האם יש בעיה בכך?
נתת לה גט?
מתת אנושות?
תלוי...
זאת באמת בעיה שהרבה רבנים מתחבטים בה...
עוד לא נהגתי את מנהג היום.
האם אבוד לי או שאני עדיין יכולה לתקן?
עוד לא אכלתי סופגניה השנה.
עלי לברך "שהחיינו" או שהזמן עבר?
תודה לעונים.

ב"ה
אסור לאכול סופגניה, לפחות עד ראש חודש.
שנאמר: "עבר זמנו, בטלה סופגנייתו",
ופירשו המפרשים: "עבר זמנו - עד ראש חודש טבת, הבא עלינו לטובה,
שהרי ידוע, שטב"ת - ראשי תיבות - טגן בשמן - תברך"
והתוס' שם: "תברך" - שהחיינו.
חג חנוכה שמח!!
הווה אומר שאפשר לברך עד ר"ח טבת?
מקווה שהיום אני אוכל סופנגניה (אני בלי ריבה בבקשה, ריבת חלב עדיף) תודה.
חג חנוכה שמח. 
ב"ה
רק מראש חודש אפשר שוב לברך.
(עייני לעיל, ראשי התיבות)
לפי רוב הדעות כאן- דינך לא לאכול שום סופגניה עד לאחר ראש חודש
והוא רחום יכפר עוון

עד איזה ר"ח?
איך אעמוד בזה, איך??? אין פה איזה רב נח שמייקל???
הרב שמייקל לא כאן, ואפילו הרב אמזעלג עזב
לנוחותך,את יכולה להמיר את העונש בעבודות שירות או בצום. תתנהגי יפה- ננכה לך שליש. טוב?
לגבי עצם שאלתך, ספירת העומר נספרת בברכה בלילה, ומי ששכח סופר ביום בלא ברכה, ויכול להמשיך כרגיל. לפיכך ק"ו, אם בספירת העומר כך, בסופגניה ודאי כך, ועל כן ניתן לברך ללא שם ומלכות.
אבל, ממתי מברכים על משהו שמזיק לאדם?!
והלא רש"י בפירושו ל"לך לך" מסביר: "להנאתך ולטובתך"!
לפיכך, לענ"ד, אין צורך לברך שהחיינו כלל על סופגניה!
אדרת
אדרתבס"ד
כזאת עברית ברורה כבר מזמן לא קראתי.
ט'בס"ד
איך שראיתי את האותיות הצפופות, ברחתי.
פרת משה רבינו


לי אסור סופגניות!!
האם גזר דין זה יחרץ כנגדי?! האם זהו פיקוח נפש ואני מחויבת לנגוס כזית סופגניה?
סופגניות? רחמנא לצלן!
ה"קובבה" (ע"ע ילדים בארגז חול) החומה-בז' הזאת עם הבפנוכו הרעיל, שלא לדבר על הקוקאין שמפזרים על זה, שלא תדעו מצרות מה מכניסים לתוכו. וזה בלי שהזכרתי את כל ה - אופס, שכחתי איך קורים לזה... נו, האלה שהומר סימפסון אוהב... אה! דונאטס! - כן, בלי להזכיר את הדונאטס האלה, סופגנויות הם פשוט רעל לנשמה.
זה פסק הדין שלי. מי שיש לו טענות מוזמן לפנות אלי במסר"ש או אפילו כאן עלגבי פורום ק' (עלאק) זה. אחרי הכל, עד שסוף סוף חזרתי לחפור כבימי קדם...
אם תאכלי- את עוברת על "ונשמרתם מאוד לנפשותכם"
אם לא תאכלי...
יקרה משהו, לא?
*הייתי חייבת... זה כ"כ שאלה דיבילית =]*































מה זה השטויות האלה?
מה היציאה ????????
חוצמז'ה זה רק מנהג לאכול סופגניות.........
אצלנו נהוג להחמיר, ולא רק שחובה לאכול כזית סופגני'ה- חובה שתהיה ממולאת בריבת תות.
שהרי מסורת היא, ואבותינו לא נהגו לאכול סופגניה עם ריבת חלב, שוקולד וכל שאר המילויים והציפויים החדשים אשר מאפיות העיר ממציאות- אלא סופגניה עם ריבה!
כמו כן, סופגניה תוצרת בית (משמע: טעימה) אינה מוציאה ידי חובה, אלא רק סופגניה ממאפיה.
ועוד דבר חשוב- יש חשש שיתבלבלו בין חנוכה לפסח- ובכן, המצווה היא בכל ימי החג ולא רק ביום הראשון.
ומי שאכל רק לביבה ולא סופגניה- בדיעבד יצא.

!סלים וארזהשאין לומר "טו-אוב", "מצ'עמם" וכיוצא בזה, משום "חוקות הגויים". ואיכה מצאנו חוקות הגויים בארץ נהדרת? שהרי השם "פילוס" איננו שם יהודי, הטלוויזיה הנ"ל היא חוקות הגויים, הביטוי "סלנג" איננו יהודי (משמע, כל מילות הסלנג אינן יהודיות) וכן מכיון שדמות היהודי האידיאלי היא אינדווידואליסטית ולא הולכת אחר לחץ חברתי שלילי. כמו כן, מילים אלו מעוותות את לשון הקודש רחמנא ליצלן, והדבר חמור מאין כמותו! על כן באתי לאסור השימוש המשומש במילים שיצאו תחת ידי כותבי תכונית 'ארץ נהדרת'.
והסיבה האמיתית היא, שזה פשוט מעצבן ומגעיל (עקב חלק מהסיבות הנ"ל).
כל לשון הקודש שבפינו מעוותת בכל מקרה, אשר-על-כן אין זה משנה אם נעוות עוד קצת את השפה, ובמקום תוב(שכן איש מאיתנו אינו אומר טוב בהגייה נכונה של הטי"ת) לומר תואוב.
אל חפזה-איני משתמש בביטויים אלו, אני מעדיף את "משמים", "צחיח", ו"תוווווב", אבל איני רואה סיבה להשמידם מעל פני האדמה, בכל אופן לא לפני הצימוקים.
לשפה המדוברת בפינו כיום יש הגיון כלשהוא. אך לשפה המדוברת בפי הנוער חפץ הפוזתיות, אין שום טעם. על כן אין לדבר כך.
שפה זה דבר דינמי שנועד לקשר בין בני אדם. לכן מותר לשפה להשתנות - אך להשאר באותם כללים. אם נשנה אותה כעת, בעוד 30 שנה לא יהיה סיכוי להבין את הרב קוק שצומח עכשיו (כי גם את הרב קוק של לפני 100 שנה קשה מאוד להבין. אבל אותו מבינים עפ"י בנינים ומשקלים, בדיוק כמו שרש"י מבין מקומות בתורה כך), מכיון שלא יהיה הגיון במילותיו.
אינך יכול לבטלן את ה"ערב טוב וששששששששששבוע טוב לכם!" של החולם בהקיציס הלז, את ה"מוח, מוח!" של השרה רוחמה אברהם בלילה, ולא כל שכן להעסיק את פילוס, כדי שלא יהיה מצ'ועמם. והחמור מכל- להתייחס אל קיפוד, דובה וברווז (לאלה שלא מבינים-זה במלעיל) כאל טפילים פרימיטיביים שנכנסו לחיינו מבלי שביקשנו.
- מתאים לך שירשור על ארץ נהדרת?
- מתאים לי ובניו.
- כותב לך תגובה?
- שולח לי מסר"ש.
- מצרף אותך כחבר?
- נועץ לי את השירשור!
- מחבר'ך ת'משתמש?
- (נטע-לי מתערבת) טוב אוליי תפתחו אותו כבר? בסוף במקום להכיר סטודנט חתיך למנהל עסקים אני אכיר איזה רב אידיוט בפורומים של ערוץ שבע...
לא השתמשתי בביטוי הנ"ל מתוך עיוות שפת הקודש ח"ו או צפייה בתכנית שכל עיסוקה להשמיץ אנשים.
אכן, כנראה שזו תוצאה נוראית של התופעה הנקראת "לחץ חברתי".
(אפשר להבין למה בפורום הזה תמיד כותבים בשפה גבוהה??)
בראשית היתה מחשבה, אידיאל נישא ומרומם - התכנסו חברים בני מצווה, והחליטו לתקן את העולם. "בואו נקים פורום אשר יספק את הצורך לשאלות השעה, ברוח הימים ההם שלא ישובו". בטרם התחילם לענות כהלכה את ההלכה, הם עיינו רבות בספרי שו"ת עתיקים, והחליטו שהמטרה היא להמשיך את אותה מסורת של כתיבת ספרי שו"ת. אשר על כן, היה בידם הצורך להתבטא בלשון המתאימה לרוח ספרי השו"ת.
הסיבה הפשוטה יותר היא, שכשם שיש אנשים האוהבים להתבטא בשפת הסלנג ל"ע, ישנם אנשים מוזרים שאוהבים להתבטא בשפה גבוהה המשוייכת לעורכי דין. פורום זה, ענה להם על הצורך הנפש הפנימי העמוק לבטא את לשונם המליצית, שאף בספר אינה יכולה לבוא לידי ביטוי (מלבד אנשים המעיזים לשים רגליהם על עקביו של עגנון ז"ל. ומשום מה, הם אינם מצליחים להגיע לאפס קצהו של זה).
זהו בדיוק המקום אליו שאפתי להגיע מהרגע שהתחלתי לכתוב באינטרנט. זה כמעט בלתי-אפשרי לכתוב בשפה נכונה וצחה בפורומים ובאימיילים (דוא"ל בלע"ז) למיניהם, בלי להנגע במחלה המדבקת המתקראת "סלנג". שכן כאשר אדם מצטרף לפורום, יהיה אשר יהיה, (אלא אם כן זהו פורום לחובבי ספרות ימי הביניים), לא יעלה בידו לכתוב בשפה נכונה כפי שקרא אולי אצל עגנון בלי שיחוש כי שאר הגולשים מתייחסים אליו כאל חפרן גמור.
אשר על כן, מכיוון שרובם המוחלט של בני-האדם אינו רוצה להחשב כחפרן, לא עלה בידי לנצל את השפה העשירה אשר רכשתי עוד בכיתה ב', כשקראתי ללא הרף ספרים ישנים. נדמה כי השפה נשתכחה ממני במעט, כי בזמן האחרון נגמרו כל הספרים הישנים אשר רציתי ויכולתי לקרוא, והחילותי לקרוא ספרים שיצאו זה עתה שעל כריכתם המבהיקה מתנססות בגאון המילים: "עברית מעודכנת". וכי מה היא אותה "עברית מעודכנת", אם לא עיוות של שפת אבותינו?! לאן הגענו, כאשר אפילו הספרים דוברים את שפת הרחוב?!
כתוצאה מכל הכתוב למעלה, שמחה אני ואושר בליבי על כך שמצאתי פורום אשר בו אדם אינו מתבייש לכתוב בשפתו האמיתית. ישר כח ודרך צלחה לכל העוסקים במלאכת הקודש!
(מילה לסיכום: עאלק)
והרי בפורום נכבד זה מצויים רבים אשר מנסים בכל מאודם וכח כישרונם שיאמרו עליהם כהאי לישנא.
חס וחלילה. אף דרך זו אינה ראויה. מי שהוא בעל תכונות סגוליות לשפה גבוהה וחפרנות לשמה, צדיק הוא וחסיד. אך מי שעושה זאת אך ורק על מנת למצוא חן בעיני אלוקים ואדם - טועה הוא טעות חמורה, ולא יסלח לו במהרה.
אבל בהחלט נהפוך את השרשור לטלויזיה כתומה. בכל מקרה, אסנת-אמת הם כל דברייך בנוגע לשפה גבוהה, חפרנות ונחיצותן של שני אלו לחיים תקינים (שלנו לפחות). עם זאת, אין אמת בדברייך שאין טעם בשפתו של הנוער חובב הפוזה. אמנם גם אני רוחש לשפה זו בוז, אך מי את שתגזרי עליה כליה?! הלא באותה מדה יכול אני לומר שמלים כגון צפירור, נמנמה ושח-רחוק הן מילותיהם של אקדמאים פוזאיסטים שרוצים לעשות פוזה כאילו העברית הינה שפה מושלמת ולא חסרות בה מלים למונחים לעזיים מתקדמים, ומי יאמר לי אחרת?!
כפי שאמרת, שפה היא דבר דינמי הנועד לקשר בין בני אדם, או כפי שאמר טשנג טזון(באמת שהיה איש כזה, חכם סיני עתיק)-"המלים קיימות רק בשביל המשמעות, ואחרי שהבנת את המשמעות, אתה יכול לשכוח את המלים. הלוואי ויכולתי לפגוש אדם שהצליח לשכוח את המילים-הייתי שמח להחליף איתו מילה". אשר-על-כן, שפה משתנה לפי איך שמדברים בה, גם אם הכללים מתעוותים לחלוטין. למשל חוק אהו"י, דחיק ואתי מרחיק שנמחקו מן העברית המודרנית. כמו כן כל הגייתנו פגומה, הן מבחינת ביטוי האותיות והן מבחינת דקויות הניקוד (למשל, אסור לעמוד בשווא, כך שאסור לפרק את המילה למשל כך: ל-מ-ש-ל, אלא גג למ-ש-ל). לכן השפה שלנו כרגע היא משובשת ואין בכך כל בעיה. אמנם בעוד 30 שנה הנער הממוצע לא יבין את הרב קוק, אבל זה בדיוק כשם שנער ממוצע היום מתקשה להבין תנ"ך או גמרא (שאגב, גדושים הם בארמית), ומה בכך אם יקשה עליו להבין עוד חלק מהספרות היהודית הענפה?!
עקב כל הנזכר לעיל, אין בי כל התנגדות לעיוות השפה בדיבור היום-יומי, אם כי כמובן שאני מתעמק בחקר העברית העתיקה, שכן היא שפה מרהיבה, אבל זה סתם כי אני מוזר שמתעניין באותה מידה בדנית עתיקה, סוקוטרית וקסוקספה-רואלה.
אין לעשות פוזות, אך מותר להנות. יש אנשים שנהנים להשתמש במילים שאינן מדוברות. אגב, יש אפשרות שמילה לא מצליחה לחדור לשיח ולשיג הישראלי, ועל כן היא איננה חלק מהעברית התקנית. יכולים מחברי הפסיכומטרי לנסות להכניס מילים כאלו למוח הנבחנים, אך אין זה אומר שהמילים יצליחו להשתלב בשפה. מילה כמו "נמנמת" כן מוכרת ומדוברת (הודות לפסיכומטרי), אך מילה כמו צפירור - אינה נחשבת כעברית. אם תדבר בה, איש לא יבן ולא תוכל להאשימו בדבר.
ארמית אינה לשון הקודש, ועל כן אין שום גורם מפריע שלא ללמוד אותה כמקצוע חובה בבית הספר. את התנ"ך הרבה יותר קל להבין. על כל פנים, כשדיברתי על "הבנה" - איני מתכוונת להבנה מהירה תוך כדי קריאה. אני מתכוונת לכך שכשיש מילה מסובכת - ניתן להבין אותה די בקלות (בלי למצוא כמה פירושים שונים שנובעים מניתוח שונה). ישנם רש"ים רבים שנאמר בהם - "התפע"ל" ושאר בנינים. משמע, יש לשמור על שפה תקנית ככל האפשר, כדי שנוכל להמשיך ולהעביר את המסורת (במיוחד אם אלו ספרי מחשובה*).
* גם מילים כגון דא אינן מקובלות עלי. אני לא אפרט כי כבר כתבתי הרבה, וגם מכיון שאתה בוודאי תסכים איתי (גם אם לא מאותן הסיבות).
גם אני מתנגד למילות פסיכומטרי מסוימות-כגון קיקיוני, אשרור וכדומה. עם זאת, ישנן מלים שאינן קיימות בשיג-ושיח הישראלי, והן בהחלט חלק מהעברית, אם כי העברית שאינה מדוברת עוד-מדמנה, מדהבה, הבהב, כידוד וכדומה. אגב, פסיכומטרי יום ראשון-שיהיה לי בהצלחה, ואחר-כך אעשה איתך השוואת ציונים(?).
איני מוצא הבדל בין הארמית והעברית המקראית-שתיהן סינית במידה זו או אחרת לקורא בן ימינו שלא התנסה בהם. אמנם התורה יחסית קלה להבנה לאחר שהתרגלת לוא"ו ההיפוך, אך אני מוכן להמר שהאדם הממוצע ברחובות תל-אביב, חרף היותו "נאור"(אני מקווה שנימת הלגלוג ושאט-הנפש נקלטה היטב), לא יוכל להבין לאשורו פרק בחבקוק או נחום, עאכו"כ את הארמית המקראית של דניאל/עזרא. מה שניסיתי להגיד כאן-שעיוות השפה אינו משנה. אדם צריך ללמוד מעט כדי להבין את שפת התנ"ך או הגמרא, ואין בכך כל בעיה, ואין להכריח אנשים לדבר בשפה זרה להם בשביל העברת המסורת-היא עברה טוב מאוד מאות שנים גם בלי דחיפתה לחיי היום-יום.
המילה מחשובה כמובן וכמובן שאינה מקובלת עליי כלל ועיקר, ואין ענין לפרט, שכן זה יהיה ארוך ואני עוד צריך להגיב על מה שמן הסתם כתבת בשרשורזאור.
למה כ"כ דחוף לכבודו הפסיכומטרי שלי? להראות שספרדים יותר חכמים? שבנים יותר חכמים? שאתה יותר חכם ממני? אז דע לך, ודעו לכם כולם - פסיכומטרי אינו משקף חוכמה. הוא משקף אולי דברים אחרים (זריזות, ריכוז, ידע באנגלית) אבל לא חוכמה. בנות מצליחות פחות מבנים, כי לבנות יש יותר דברים לחשוב עליהם מאשר לבנים.
עצם הרצון שלך להשוות פסיכומטרי, נובע מהצורך שלך להוכיח שאני לא יותר חכמה ממך. שזה אומר שאתה מודע לאפשרות הזאת. אז תודה!
(אם עשיתי חישוב פשוט, אתה שמיניסט. אם אתה עושה פסיכומטרי - זה אומר שאתה הולך לעתודה. ותחי האינטואיציה - מוקדש ל...)
נניח שאתה צודק בעניין שיבוש השפה, ושבעצם אין בכך כל רע. ובכל זאת - אני לא מסכימה עם שימוש במילות סלנג פוזתיות.
(סליחה מכל מי שלא קורא את הגיגנו בשרשורזאור, ולא מבין כמה דברים פה... בשביל זה אתם מוזמנים לפתוח את השרשור הארוך ביותר בפורומים פה, ולהגיב קצת)
כמובן שעובדות אלו שאת ציינת והוספת להן משום מה סימן שאלה בסופן, נכונות עם או בלעדי השוואת הפסיכומטרי, אבל זה די דומה לממצאים ארכיאולוגיים שמאשרים את יציאת מצרים-גם לפני שנמצאו הייתה האמונה ביציאת מצרים מבוססת מכוח קבלת אבותינו ז"ל, אבל הממצאים מחזקים זאת והופכים זאת לדבר שניתן להוכיח גם לאסקימוסי נטול מסורת, והנמשל מובן...
הפסיכומטרי אמנם אינו משקף חכמה באופן מושלם, אך הוא בהחלט מסייע לי לנופף בשחצנות בכשרוני לשפות ובידיעתי מלים הזויות כדוגמת קיקיוני ושות', וגם מחדיר בי ענווה באמצעות המתמטיקה (יותר נכון החדיר, כבר התגברתי עליה...).
אמנם עשית חישוב פשוט, ואני שמיניסט, אולם לגבי העתודה הדעות חלוקות-אני אוהב את כל האופציות פתוחות, לכן אני בכושר קרבי+---, ובכל זאת עושה פסיכומטרי למקרה ו...
הפסקה השלישית שלך ילדותית משהו...שוב פרשת מהנימוקים הרציונליים וברחת מהוויכוח כל עוד נפשך בך.
אני לא אבקש סליחה ממי שלא קורא את הגיגנו, שכן הוא בגדר חובה קדושה לכל אשר בשם ישראל יכונה (טוב, זו הייתה הגזמה פראית-לכל אשר כותב בפורום זה, או יותר נכון-לכל מי שיש לו זמן מיותר ורוצה להרחיב את אופקיו בנושאים תורניים וכלליים שונים, או לקרוא כיצד אסנת מקבלת בראש על משפט שציטטה בשם הרמב"ם ולבסוף נתברר כפרי עטו של אנטישמי)
אינני בורחת. פשוט אין סיבה להתווכח עם מוח מנופח שאין תוכו כברו. וגם שהנימוקים הרציונליים שלו מניחים את דעתי, הוא חייב לגחך ולהוציא דיבתי רעה שטעיתי.
אינני מסכימה עם מילים שנלקחו מתוכנית "ארץ נהדרת", כי מחברי התוכנית רצו בדיוק את זאת. הם רצו שאנשים יהיו פרסומת מהלכת וגם שאנשים ישתמשו במילים מומצאות. הגיוני למדי, שישב שם אחד שבסה"כ רצה להראות לחבריו איך שעדר מתנהג. אז אנא מכם, אל תלכו שולל אחר אנשי יחסי ציבור שונים ומשונים. וגם תפסיקו לעשות פוזות (החלק של הפוזות כולל שימוש מוגזם במילים פסיכומטריות).
(תחי האינטואיציה!)
כמו שזה לא חוכמה לדעתך לברוח מנימוקים רציונאליים, זאת לא חוכמה מבחינתי להסביר לי למה צריך לקרוא לי "אסנת" אחרי שקראת חת"ת - או יותר סביר - למדת שניים מקרא ואחד תרגום. חברים נכבדים, אחרי שבת קלטתי בעצמי שצריך להוריד את ה-ו'. אז אנא, אל תמשיכו לשגע אותי.
אם גיחכתי עלייך שלא בצדק לאחר שקיבלת את דעתי (אף כי לא זכור לי בבהירות מקרה שכזה)
אין בעיה במילים שנלקחו מארץ נהדרת-אם אמנם הייתה זו מטרתם, אין זה פוסל מיד כל מה שיצא מהם. הרי גם העתודה (ולא אני לא בטוח הולך) לא נעשית כדי להקל לעתודאים את החיים, אלא כדי שהצבא ינצל את כשרונם. האם משום כך לא לעשות?!
-מאמר מוסגר-אני השתמשתי במילים פסיכומטריות עוד בטרם ננטע העץ שממנו הכינו את הנייר אשר עליו מלאתי תשובות לפסיכומטרי.
תמות האינטואיציה!!!
(זו לא חכמה לברוח מנימוקים רציונליים, ואני יכול לנמק זאת רציונלית וכו' וכו')
את באמת סבורה שידעי בדקדוק הלשון נובע מקריאת שמו"ת?!?! הידעת לדת יעלי סלע, חולל אילות תשמרי?! התדעי כמה אנשים קוראים שמו"ת יום ויום, ולא נשמע אליהם זכר הדקדוק?!
בכל אופן-חנוכה שמח!
אין קשר (או שלפחות לא הבנתי אותו) בין עתודה לבין מילים מארץ נהדרת. אבל אדם מדבר מהרהורי ליבו, אז ניחא.
קיראת הקרב שלך, "מוות לאינטואיציה" מזכירה לי משהו שמישהו מפה אמר לי בדיוק השבוע. אם הוא קורא את זה, הוא יכול לבאר את העניין (עד כמה שהאינטואציה טובה לי וגרועה לכל אחד אחר).
משום מה, בדיוק השבוע פנו אלי אנשים רבים בבקשה לשנות את שמי ל"אסנת". אז חשבתי שאתה גם מאותה סיבה.
לעתודה לא אכפת אם אנשים יצליחו בחיים-מטרתה היא שעבוד הכשרונות לצבא. הילד הכשרוני שהולך לשם, אלא אם הוא ממש אידיוט(מה שאינו אפשרי בדרך כלל), הולך למען טובתו האישית (תואר על חשבון המדינה, יציאה לשוק העבודה עם שנות ניסיון, etc.). כנ"ל לגבי ארץ נהדרת-כפי שכתבת, כל מטרתם היא להפוך את יושבי המדינה לפרסומות מהלכות להם, ואילו הילדים הלא-כשרוניים שמצטטים אותם, אינם עושים זאת בכדי לפרסמם, אלא מפני שהם נהנים מעשיית פוזות או מעיוות השפה(תרתי משמע) במגוון דרכים.
שמך הבדוי(?) אינו משנה לי כהוא זה-רק רציתי לתקן טעות נפוצה...
אם אתה היית במִנְחָה, איך ייתכן כי אתה בחיים כדי לספר לנו על כך?
אגב, בפעם האחרונה שבדקתי, מרכיבי המנחה אינם כוללים חזן.
[וסתם ככה, נכון שמבנה ביהכנ"ס חביב למדי?]
בס"ד
אז התשובה בהתאם: 
רציונליזציה, זה הסבר של אירועים או של התנהגות במונחים שמסתירים את הסיבות האמיתיות.
לדוגמה, האדם מסביר שלא הלך למסיבה כי היה עייף,
כאשר הסיבה האמיתית היא שפחד לפגוש אנשים חדשים.
א. הרואה חללית נוחתת יברך "שכוחו וגבורתו מלא עולם אחר".
ב. הרואה תותחים (פייז"רים בלעז) יקיים מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" וישים ליבו שלא יתאדה.
ג. מעשה ברבי תומאס ויטמור, ורבי ג'וליוס לוינסון, ורבי סטיבן הילר, ורבי דייויד לוינסון, ורבי ראסל קייס, שהיו מסובים באזור 51, והיו דנים בהתקפת הגרעין על החייזרים עד עלות השחר דרביעי ביולי, עיד שבאו תלמידיהם ואמרו להם: רבותינו, הגיע זמן החדרת הוירוס.
ד. לעניין השאלה האם חייזר חייב בשבע מצוות בני נח, נהגו שלא לחייבו, ואם קיבל על עצמו-מבורך.
ה. חייזר טמא הוא, והנוגע בו יטבול ויחכה עד צאת הלבנה ממכון שבתה. ובבספין יש שנהגו להחמיר ולחכות לצאת הלבנה השנייה. רבי לוק סקייוקר אומר: יחכה עד זריחת השמש, שפעם האיר אורו של ג'בה וחשבו שלבנה הוא וטיהרו החייזרים. רבי דארת ויידר אומר: בטטואין התנהג כטטואיני, ויקל עד שיראה קצה קצה של הלבנה.
ו. איבעיה להו לקמי דרבי קלוד לקומב: רוי נירי, הכשר הוא לעדות אם לאו? ואמר: חיפשתי בספרי הרבנית ג'יליאן ולא מצאתי שאלה מזאת.
ז. אמר רבי אלפנגור-סיריניאל-שמטול: צוער הייתי וגם הונסכתי, ולא ראיתי אנדליט שאינו קיים מצוות האלימיסט כאלורן-סמיטור-קוראס. ואמר רבי לירם-ארפות-טרוס: אקסימילי-אסגרות-איסתיל, זכרוהו חכמים לשבח.
הלכה ג' מתייחסת לסרט "היום השלישי" (במקור: אנדיפנדס דיי).
הלכה ו' מתייחסת ל"מפגשים מהסוג השלישי"
הלכה ז' מתייחסת לסדרת הספרים וסדרת הטלוויזיה "אנימופרס".

חשבתי שאתה תעוט על ההודעה הזאת כנשר על טרפו...
מחכה לשמוע את הביקורות שלך למלחמת הכוכבים, אנימורפס וכל השאר!
אשר-על-כן נעדרתי מכאן לזמן מה. עתה אשיב. קודם כול יש לציןן שאיני מומחהה גדול בסרטי חייזרים. ראיתי את "היום השלישי/independance day", וזה בהחלט סרט מצוין, אם כי כמובן יש להתלונן על נשיא ארה"ב, שככל נשיא ארה"ב בסרט אמריקאי הוא מגניב באופן מוגזם.
אנימורפס היא אחלה סדרה-אם מפני עיסוקה האובססיבי משהו בבעלי חיים (אחד התחומים האהובים עליי-הידעתם כי ישנה מערכה הנקראת דובוני מים, שבניה דמויי החרקים חסינים לחום של 100 מעלות ולקור של מינוס 100, קרינה ברמה שהייתה הורגת אלף בני אדם, ומסוגלים להתקיים בלא חמצן?), ואם מפני דמיונו המפואר של כותבה, וניסוחי הקרבות המרשימים למדיי. כמובן שגם עליה יש לי תלונות-למשל בספר השמיני (אקס הוא המספר למי שלא זוכר/לא קרא) כשויסר שלוש עוזב את מוחו של האנדליט עליו השתלט ובורח לנהר, והאנדליט מבקש מאקס להרוג אותו והוא מסרב וכו' עיי"ש-הרי זה אבסורד! הלא אנדליט זה אוצר בתוכות תבניות דנ"א עד אין מספר, והוא יכול להשתנות לאיזה תפלץ עצום, וכך הרעלתו הפנימית תיעלם והייתה כלא הייתה!!
אשר למלחמת הכוכבים-ראיתי חלק מהסרט השני/הרביעי, ולא אהבתי, עמכם הסליחה.
אזכיר עוד כמה סופרים שלא הוזכרו כאן-אייזיק אסימוב, כותב הסדרות עם הרובוטים, מומלץ בחום.
ג'ורג' מרטין, הידוע יותר ככותב פנטזיה, כתב ספר בשם "מסעות טאף" המדבר על סוחר חלליות פשוט שבדרך-לא-דרך מגיעה לידו חללית עצומה ורבת עוצמה, והוא משתמש בה בדרכים משעשעות.
סדרות-"המשחק של אנדר" ו"הצל של אנדר"-אומנות לשמה, פשוט מעולה.
"היפריון ואנדימיון"-סדרה מצויינת, אם כי טעונת צנזור, וכמוה סדרת "מאדים".
והאחרון עולה על כולם-דוגלס אדאמס (מדריך לטרמפיסט ועוד), שכותב מדע בדיוני בהומור בריטי מלא חן וביקורת על עולמנו השפל. רק כדגומא, אביא משפט פרי עטו "אלפי סינפסות במוחו אחזו זו ביד זו והחלו לרקוד ולשיר שירי ילדים"
לא יעלה על הדעת כי אינך בקי בהרפתקאות קלוד לקומב ורוי נירי!
בקשר לאדאמס - ידעתי ששכחתי משהו...
וחוץ מזה, אמרתי עשר ידות בפנטזיה כולה, ולא רק בטולקין, אם כי כמובן שטולקין הוא התנ"ך במובן זה.
נתחיל-מיהו "סנומנה", אני מבקש בלי להציץ ברשימת השמות בסוף שיבת המלך.
מאיר, אתה מזלזל במלכת הבוקר הנוואה!
בכל מקרה, זה הסוס של מלך רוהאן, אם אני לא טועה.
עם זאת, אתך כבר ניהלתי וויכוח דומה בימי קדם לדעתי....
לכן אבדה עבורה שאלה חדשה-מה היה ייחודו של הפר השואג?
לרגל אירוסיה.
כמיטב המסורת של פורום זה, נא לשלוח הודעות מנומקות* היטב.
*חופרות
מספר שאלות הלכתיות שצצו בראשי בעצם ימי החג:
1. האם באירוסין החלים בימי החנוכה יש צורך להודות לה' בברכת על הניסים או בנפרד?
2. האם חובה לאכול סופגניות ולקיים את מצוות החג כמנהג ישראל או שמא כדי לשמור על הגיזרה ולא לצער את בנות ישראל במשקל עודף הקלו עליהן חכמים?
3. כשעושים "מי שברך" לחתן ביום שבת שחל בר"ח, בחנוכה, מתי מברכים את החתן? אחרי הספר הראשון השני או דווקא השלישי?
4. האם מותר בכלל להתארס או להתחתן בחנוכה? הלא "אין מערבין שמחה בשמחה"!
5. זוג שהתחתן בעצם ימי החנוכה מתי ידליק חנוכיה לעצמו? בערב החתונה או רק כשמגיעים לביתם (נר איש וביתו)?
ט'"...סימני ישראל האומה הקדושה: חפרנים, קדחנים, (צריכה המשך! ניתקעתי!!)..."
במנגינה של אברהם פריד...
1. "על הניסים" נכלל בין השאר על הגזירות הנוראות שבוטלו עם נצחון המכבים. חלק מהגזירות היו מאוד מגבילות בנושא נישואין, ועל כן יש לכוון היטב בברכה זאת להודות ולהלל על מסיבת האירוסין - ולוותר על ברכה נוספת.
2. חובה שלא לאכול סופגניות ולוותר על מצוות היום, שהרי מצינו ש"אין כלה נכנסת לחופתה בלא דיאטה רצחנית".
3. בענינים כאלו, יש גבול לכל תעלול, ואני לא מבינה. אני רק זוכרת שאחי היה בר מצוה בשבת דומה לזו, והוא בורך אחרי הספר הראשון (בעצם, אולי זה היה אחרי הספר השלישי).
4. גם אין מצווה להיות עצוב. מכיון שזוהי רק מסיבה לבוא הזוג המאושר בקשרי השידוכין, ואין בכך שום בתחייבות (ואפשר עדיין להיות בלחץ ולא להרדם עד החתונה) - זוהי שמחה המעורבת בספק, ומותרת.
5. זאת שאלה מעניינת. הורי התחתנו בחנוכה, ודומני שההדלקה היתה איש בביתו (הקודם).
בס"ד
החתן ידליק נרות חנוכה בבית הוריו(!)
והכלה תצא ידי חובה בהדלקת אביה בבית הוריה(!)
ויש לאחר את החופה עקב כך, ואין להדליק באולם!
ואם החתן ספרדי, הוא יוצא ידי חובה בהדלקת אביו,
ואינו צריך להדליק שוב בביתו החדש עם רעיתו.
בס"ד
פשוט זכור לי, שפעם למדתי את זה. 
שבוע טוב לכולם.
הלא זה פרוייקט השטו"ת שמו, ולחירות נועד, ומה זה תאחלו מזל טוב?! אבל אני אאחל מזל טוב גם כן, והייתי מוסיף קולולו לו יכולתי...
*ל' בצירה, ז' בשורוק (עיינו יחזקאל ל"ד)
אהבתי!!!
יש לך כישרון...!
תיק"ו =
תבחרו ישר קדימה וגמרנו!
אבל אם כבר-
בעיקרון זה לא ראשי תיבות. הפירוש הוא תיקו= "תעמוד" השאלה במקומה, הר"ת זה יותר דרש
בס"ד
* עיתונאי אחד רוצה לצלם תאונה אבל כל האנשים עומדים מסביב והוא לא מצליח לצלם אז הוא מתחיל לצעוק : "אני הבן של הנפגע, אני הבן של הנפגע"! אז כולם מהר זזים מפנים לו מקום ואז הוא מגיע ורואה שהנפגע הוא חמור... חחח
* איש אחד הלך עם בננה באוזן אז בא מישו ואמר לו: "אחי, יש'ך בננה באוזן" אז הוא אומר "מה?", "יש'ך בננה באוזן" "מה?", "יש'ך בננה באוזן!!!!!!!!!" אז הבנאדם מוציא ת'בננה מהאוזן ואומר "מה אמרתה לא שמעתי היתה לי בננה באוזן"...
בן להורים מרוקאים: אבל זה לא היה בכוונה-...
יובל המבולבל: שלום אסי אבוטבול! אבוטבול- שילשול- סלט בולים!!
עובר אורח: למה נדמה לי העמוד חשמל הזה קצת....?
מתנחל פעור: יסמניק למה יש לך שערות בולטות מהפלולה?
יאללה נמאס שבו"ט..
מדריך שבט הרואה: "בואו מכות"
כורה זהב: "מותר להשתמש במוט הזה, נכון?"
מבקר מסעדות אשכנזי: "תביא לי מהחריף אש"
תותחן: " היי, 'סתכל מה אני יכול לעשות עם הוולקן!"
*מעריץ של אבי ביטר: "אבי, תעשה סטייג' דאיווינג!"
אכילס: "מגרד לי בעקב..."
חייל בהנדסה קרבית: "עברתי חצי שדה מוקשים בהצלחה. עכשיו מותר לי לשכב לנוח קצת"
רובין-הוד מודרני: "בעיניים עצומות אני יכול להכניס את המסרגה הזאת לשקע!"
*סטייג' דאיווינג- הקפיצה של הזמר לקהל באמצע ההופעה.
אינדיאנה ג'ונס: "עוד לא ניסיתי לקפוץ ממסוק..."
ילד דוס: "אמא, מה מברכים על חומצה זרחתית מזוקקת?"
עובד בגן חיות: "בוא נוציא את הקוץ מהרגל של הפיל" \ "אולי להיפופוטם כואבת השן?"
אובילקס: "היי, אסטריקס, גנבתי לאשפיקס ת'שיקוי! גלו גלו גלו..."
וולברין: "חטאתי, עוויתי, פשעתי."
על הבורות שגילית בענייני אסטריקס.
כמובן שקודם כול מעצבן אותי שכנית את פנורמיקס אשפיקס, אבל נו טוב-אתה אינך דובר צרפתית. (כאן אפתח סוגריים ארוכות במקצת, כדי להבהיר משהו לקורא הישראלי. אתה/את אינך מכיר כלל ועיקר את ערכו של הבחור הנמוך והבלונדיני. אתה מבין רק את ההומור הירוד של "היי הנה רומאי!! פאף!! בינג!!! טראח!!!". האמת שבאסטריקס יש הרבה יותר מזה. מלבד אפקטי המכות הטובים לאין ערוך בצרפתית-נראה משו גובר על הschplook!-הרי שבאסטריקס ישנם פול משחקי מלים שנונים, ובדיחות היסטוריות או פנים-אירופאיות. בנוסף לזה יש קונספירצייהה הטוענת שאסטריקס ובר-כוכבא חד הם, אבל אין לי כוח ואני אסגור את הסוגריים כי יש לי דברים דחופים יותר לכתוב פה.)
כשאובליקס שותה מהשיקוי לא קורה לו כלום. ב"אסטריקס וקליאופטרה" שותה אובליקס שלוש טיפות בכדי לשבור דלת סלע של פירמידה. ואילו בספר אחר שקראתי אצל דודה בצרפת ואיני זוכר את שמו, מתעצבן אובליקס ושותה סיר שלם. כתוצאה מכך הוא הופך לאבן לתקופת מה, שבסופה הוא חוזר להיות ילד קטן ועלוב ונטול יכולות קסם, מגיע לאטלנטיס הממלכה האבודה ובסוף חוזר לעצמו בלי שום סיבה מוצדקת על סיפונה של ספינה רומאית.
אם אתה רוצה דוגמה להומור טוב בספר "אסטריקס הגאלי":
סיירת של חיילים רומאים שמנסים לשבות את אסטריקס: "הנה הוא!
הוא בידינו!
יד לפה!
פה לשטן!"
לספר הנ"ל קוראים "ילדותו השנייה של אובליקס".
אך אתה מתעלם מזה שבמקור השנים האחרונים מדברים לטינית, ואחרי שהוא מכה אותם בכתובית למעלה כתוב "אנחנו אומרים לכם-הרומאים מאבדים את הלטינית שלהם"-ביטוי צרפתי שמשמעו מאבדים את כל יתרונותיהם, ואז אחד הרומאים אומר "vae victis"(נוצחנו נראה לי), והשני מורה עליו באצבע ותוהה "מה הוא אמר?".(כמובן שבצרפתית זה הרבה יותר מצחיק וכו' וכו').
בעוד ספר שניתן לתרגמו לעברית "החברה(כמו חברת היי-טק, ולא רח"ל חברה) של אובליקס", נוצר מצב שאובליקס מקים חברת מנהירים, ושוכר ציידים שיצודו חזירי-בר במקומו. אסטריקס שיוצא לצוד לתומו, נתקל בהם והם אוסרים עליו לגעת בחזירי-הבר שלהם. אסטריקס מתעצבן ושותה מן השיקוי, ואז צועק אחד האנשים לידו "זה לא משתלם!!"-ותסכים שהמשפט הזה אווילי לחלוטין. מבט חטוף במקור יגלה את העניין-במקור זועקים הציידים "ca vaut pas"(הC עם צ'ופצ'יק מתחתיה אבל אין לי פה מקלדת צרפתית ואני לא אתקין עכשיו במיוחד)-פירוש המילה הוא גם משתלם, הרומז לקשרי המסחר, וגם במובן של משחק מחבואים-"לא נקרא", ובזה הם מתלוננים על רמאותו של אסטריקס השותה מהשיקוי כדי לפוצץ להם את הפנים.
- בו תראה שזה לא כלב רוטוויילר, אני מלטף אותו והוא לא עושה לי כלום
- קדימה, תירה בי, אין לך אומץ!
- בו נתערב שאני קופץ מהקומה השנייה ולא קורה לי כלום
- איך זה לגעת בחוט חשמל ללא פלסטיק?
- כן, זה אני שמנגן בלילה, מה, אתה אוהב את המוסיקה שלי?
- בו תראה שאני לא משקר שאני הצלחתי לנשום שעתיים מתחת המים!
- לא אכפת לי המורה! אני לא הולך למנהל.
- זה שאני בן 6 ואתה בן 19 זה לא אומר שבמכות אתה חזק ממני!
- תראו אותי! אני מצליח לשמור משקל על האנטנה שעל ראש הבניין
- אני היחיד שאכלתי את הפסטה בכיתה (רק חבל שאני גם היחיד שלא ידע שהיא משנה שעברה)
בע"ה!
טעמת פעם ראונדאפ?
הממ... אשכנזי שמנסה לסלסל- שבחי ירושלים.... חה חה.
אמרתי שזה צרך להיות על רמה?
בואנה, זה לא חריף,נשים עוד הרבה פלפל...
האמסטף הזה תקף רק 4 פעמים,תראה אני מתקרב אליך והוא לא עושה לי כלום!!
א)יש להוציא מחשב נייד.
ב)לפתוח אותו לאט.
ג)להדליק אותו.
ד)לוודא שהמטומטם שלידך מסתכל על המסך.
ה)תעצום עיניים ותסתכל למעלה.
ו)תנשום עמוק ותלחץ על הלינק הבא: http://www.thecleverest.com/countdown.swf .
עכשיו תסתכל על השכן שלך...
http://www.thecleverest.com/countdown.swf
מאיפה הבאת את זהההההההההההה???? חח מגניב!!
בס"ד
ועליו כיתוב אדום בערבית,
ומתחת לכיתוב, שעון ספירה לאחור, של 10 שניות.
מצאתי את זה...
מוזמנים להצטרף...
יש מי שיוסיף?
למי שיש משחקי מילים: ישרשר כאן..![]()
תיהנו.....
מהחלטות האקדמיה ללשון העברית:
לבוש הדוק לגוף - בגד כפת
הכינו תה גרוע - חלטורע
חלום של כל מורה - גיר אוטומטי
נער מעלית - פעיל עלייה
הכריחה אותו לטעום מהמרק -דנה אותו לכף חובה
"שים הרבה תותים" - תות - הנח - המון
האלמן הלא רגוע עם המפה - מדריך את מנוחתו
נעלי ייבוא - מעור הגולה
נעלי יצוא - עור לגויים
ערבוב יינות - כוהליציה
מכון לג'ודו - קורס מכים
שריקת הקומקום - שמחה לאד
ישראלי שלא יצא לחו"ל - אסיר ציון
אירוע חגיגי בחיי הנעל - עלייה לרגל
אוטובוס - תנועת המושבים
ספונג'ה - פעילות שוטפת
בא ארצה עם גויה לשעבר - מעלה גרה
חפץ בלתי מזוהה במריבה משפחתית - צלחת מעופפת
מאיפה הבאת את זה??? ממש מדהים!!!
אגב, יש איזה אחד שכותב כל שבוע (בערך) בבשבע "צימוקים לשבת", שזה משחקי מילים כמו כאן... אני אשתדל להעלות...
מצאתי באתר "סרוג"...
להביא עוד?

אלו בדיחות שאם היו נאמרות בע"פ, לא היו מובנות. דבר יותר גרוע מלהמציא מצב ולצרף לו שנינות, זה להסביר את השנינות שלך. כך גם לא מבינים את השנינות, וחושבים שהשנינות לא שנונה, וגם מבזבזים זמן יקר וכושר ביטוי על הסברים.
בס"ד
בואו ניתן לשופט להחליט כעת, בסדר? 
ובתור אובייקטיבי מאיר ממש צודק זו פשוט שפלות לעשות דבר כזה!!
אני בעד לשלוח מכתב לבשבע להעיף ת'צימוקים המצ'וקמקים האלה כי חבל על המקום, ואם באמת יש להם שורות מיותרות, שיפרסמו לו"ז שבתי לסניף אריאל נתניה
אוסנת- זה שמי שאת מדברת איתה לא מבינה ת'שנינות זו בעיה שלך ושלה, או שתפתרו את זה בינכן או שתמצאי לך חברות שהדם בדרך למח שלהם עושה פחות סידורים עד שהוא מגיע לראש (אסי וגורי-כל הזכויות שמורות)
שבוע דוב

אני אפילו לא זוכרת באיזה פורום זה היה.. בשרשור של קטעי קישור.. אני אחפש עוד מעט.
מנתח פלסטי- מסיר שומנים..
משנה מסכת בבא בתרא פרק ב משנה א
[א] לא יחפור אדם בור סמוך לבורו של חבירו ולא שיח ולא מערה ולא אמת המים ולא נברכת כובסין אלא אם כן הרחיק מכותל חבירו שלשה טפחים וסד בסיד מרחיקין את הגפת ואת הזבל ואת המלח ואת הסיד ואת הסלעים מכותלו של חבירו שלשה טפחים וסד בסיד מרחיקין את הזרעים ואת המחרישה ואת מי רגלים מן הכותל שלשה טפחים ומרחיקין את הרחים שלשה מן השכב שהן ארבעה מן הרכב ואת התנור שלשה מן הכליא שהן ארבעה מן השפה:

בעזהי"ת
כנראה זה תקלה טכנית של שעות, כי הייתי פעם על המחשב ממש דקה לפני שבת, והוא הודיע לי ש"האתר סגור בשבתות וחגי ישראל" או משהו כזה, ולכן אני לא יכולה להכנס. (כמובן שנבהלתי ש"מה, כבר שבת!?", כיביתי ת'מחשב, ונרגעתי שנשארה לי עוד דקה...)
אני מניחה, שאם תכתוב ביום שני בערב- זה יכתוב "יום שני" ולא "יום שלישי", נכון? אז כנ"ל.
חוצמזה, נסה לדון אנשים לכף זכות!
ההודעה נכתבה בלילה שבין חמישי (ז בכסלו, 04/12/08) לשישי (ח כסלו 05/12/08).
(תבדוק ביומן...)
או כמו שט' אמרה- אתר דתי שהשעה מתאפסת בו לפי התאריך הלועזי.
טלפונאית: "אפשר לקבל בבקשה את מספר הכרטיס הרב-תכליתי שלך?"
לקוח: "הממ... רק שניה... המספר הוא 6102099998-95-59610."
טלפונאית: "תודה... אתה... מר רוזנשטיין ואתה מתקשר מרעננה, הרצל 101,מספר הטלפון שלך הוא 09-955555, המספר בעבודה הוא 03-899999, והסלולרי הוא 067-544444.האם אתה מעוניין שהמשלוח יהיה לרעננה, הרצל 101?"
לקוח: "כן... איך יש לך את כל מספרי הטלפון שלי?"
טלפונאית: "אנחנו מחוברים למערכת המחשב, אדוני."
לקוח: "אפשר להזמין בבקשה פיצת מאכלי ים..."
טלפונאית: "זה לא יהיה רעיון טוב, אדוני."
לקוח: "למה?"
טלפונאית: "לפי הרישומים הרפואיים שלך, יש לך לחץ דם גבוה וגם רמתכולסטרול גבוהה, אדוני."
לקוח: "מה?... אז על מה את ממליצה אם כך?"
טלפונאית: "תנסה פיצת פולי סויה דלת שומן. אתה תאהב אותה."
לקוח: "על סמך מה את אומרת את זה?"
טלפונאית: "בשבוע שעבר שאלת בספריה הציבורית ספר ששמו 'תבשיליםמפולי סויה'."
לקוח: "בסדר... אני מוותר... תרשמי בבקשה 3 פיצות משפחתיות כאלה.כמה זה יעלה לי?"
טלפונאית: "זה בהחלט יספיק למשפחתך בת 10 הנפשות, הסכום הוא 123ש"ח."
לקוח: "אפשר לשלם בכרטיס אשראי?"
טלפונאית: "אני מצטערת אבל אתה חייב לשלם במזומן, אדוני. כרטיסהאשראי שלך חרג מהתקרה ואתה חייב לבנק 9875.35 ש"ח מאז אוקטובר שנה שעברה... וזהעוד לא כולל את התשלום האחרון של המשכנתא על הבית שלך
לקוח: "אני מניח שאני צריך לקפוץ לכספומט ולמשוך קצת מזומנים לפנישהשליח יגיע."
טלפונאית: "אתה לא תוכל לעשות את זה, אדוני. לפי הרישומים הגעתלתקרת המשיכה היומית."
לקוח: "לא חשוב... רק תשלחי בבקשה את הפיצות, אני כבר אדאג לכסףמזומן. מתי יגיע המשלוח?"
טלפונאית: "בערך 45 דקות, אדוני, אבל אם אתה לא מעוניין לחכות אתהיכול לבוא לקחת בעצמך עם האופנוע..."
לקוח: "מה... לכל השדים..."
טלפונאית: "לפי מה שרשום במחשב יש לך הארלי... מספר רישוי 23-374-09..."
לקוח: "כסססמממ..."
טלפונאית: "עדיף שלא תנבל את הפה, אדוני. תזכור שב - 15.6.84הורשעת על ניבול פה לשוטר במילוי תפקידו..."
לקוח: (חסר מילים)
טלפונאית: "עוד משהו אדוני?"
לקוח: "לא... זה הכל, דרך אגב... אני מקבל 3 בקבוקים של פפסי כפישהובטח בפרסומת?"
טלפונאית: "עקרונית כן, אבל בהתייחס לרישומים שלך המראים על נטייהלסכרת..."
(שליח פיצה)
אני מת לעשות את זה.


אבל זה חמוד...פרת משה רבינואחרונהולגבי הפיצה - יש גירסה יותר מעודכנת..
מיד אחרי הלידה כבר משתילים לאדם שבב בראש. הוא לא צריך אפילו להתקשר כדי שכל זה ייעשה באופן אוטומטי מיד עם הבעת הרצון שלו, כולל כל הדיונים באמצע... 
רוצו לבית השלום!
בכל אופן-מי שנמצא עכשיו בבית\בישיבה\באולפנה\בכל מקום אחר - להתפלל! להתפלל להצלחת המתיישבים בחברון!
שיר למעלות...
יג. מנהג טוב הוא לצפור בעת שפורענויות מתרגשות לבוא לעולם. ויש המחמירים לצפור גם כשבנות ישראל נושאות חן בעיניהם. מי ששכח לצפור בערב, יצפור בלא ברכה בבוקר.
יד. הרואה מקום שנעשתה בו תאונה לישראל יעצור את רכבו, יבהה במתרחש וישהה שם קמעא. חסידים ואנשי מעשה אף יאמרו: "תראה, הלך לו השאסי".
טו. התשובה היא יסודו של עולם, ומייד כשחש האדם חרטה על המסלול בו בחר, מצווה מן המובחר לסטות מיד לכל נתיב אחר אליו מתחשק לו לעבור, ואין מוחין בידו.
טז. גזרה מלכות הרשעה כי יש ללבוש אפוד זוהר בעת שהייה בצד הדרך – ואינו מנהג טוב: שהנהגים החוזים מרחוק באפוד הזוהר סוברים בטעות כי מדובר בשוטר ומאטים רכבם לשווא.
יז. הרואה פיאט מולטיפלה וטויוטה פריוס ודיהאטסו מאטריה - מברך: "ברוך משנה המכוניות".
יח. אין איסור אונאה בשוטר. ומותר לאדם לטעון כי הוא בהריון, אשתו במילואים, וחמותו הבריאה גוססת כדי להימנע מתשלום קנס לרשויות.
יט. בני ישראל מלכים בני מלכים הם ואין ראוי שיתדלקו רכביהם בעצמם. משרבו עוונותינו, גזרה מלכות הרשעה על תדלוק עצמי, ובני ישראל מלכלכים ידיהם בדלק ובסולר כדי לחסוך שקל שמונים.
כ. לעולם יסתכל אדם בשלושה דברים ויבוא לידי תאונה: בשלטי חוצות, בסימוני מע"צ ובמדבקת "איך אני נוהג?" שלפניו.
2. ומהדרין מאותיין שמאלה ואז פונים ימינה שנאמר "בתחבולות תעשה לך מלחמה"
26. ותהא מהירות הקול גדולה ממהירות האור! ונשמע את הצפצוף מאחור לפני שנראה את האור הירוק ברמזור מלפנים.
28. הווה עוקף את האיטי שלפניך ומיד תפוס את הנתיב השמאלי והורד מהירות - כאמור: "חתוך לנער על פי דרכו..."
31. קראתי את זה תוך כדי נהיגה וכמעט עשיתי תאונה. (לת)
37. דיווח חי מהשטח הרגע ראיתי משהו שמצריך עוד הלכה: תמיד הראשון ברמזור, מתקדם כל הזמן עוד סנטימטר ועוד סנטימטר בזמן שיש אדום ברמזור עד שחצי מהרכב שלו כבר עבר את הקו, ואז כשיש סוף סוף ירוק - הוא חולם וצריך לצפצף לו כדי שיזוז...
טיפים לקראת הטסט:
1. אל תרד מ 70 קמ"ש.
2. תדפוק לפחות בלימת חירום אחת לפני רמזור ובזמן הבלימה תוריד את הידיים מההגה, תשים אותן על העיניים ותגיד:" אימאלה אני מפחד!!!"
3. תתחיל לדבר עם הטסטר על איך נותנים רישיונות למטומטמים על הכביש תוך כדי מעבר 2 נתיבים בלי איתות ושימוש בהנדברקס לביצוע יו-טרן.
4. לפני תחילת הטסט תבקש מהטסטר תזכורת מה זה הגז ומה זה הקלאץ' כי אתה תמיד מתבלבל.
5. כשאתה מסתכל אחורה אל תשתמש במראה ופשוט תסובב את כל הגוף אחורה, תסביר לטסטר שככה יש לך את כל שדה הראייה.
6. כשאתה עומד ברמזור תשים בניוטרל ותן פול גז.
7. כשאתה רואה שהרמזור מתחלף לכתום תן גז, ותסביר לטסטר ש"חבל להפסיד את הרמזור..."
8. תשים דיסק מזרחי ותן פול ווליום.
9. כשתראה זקן עם כיסא גלגלים עובר מעבר חצייה, תצעק לעברו:"בו'אנה, מי נתן לך רשיון?"
10. לפני שאתה יוצא מהחניון תסביר לטסטר שאתה רוצה כמה דקות להראות לו איך מרימים הנדבקרס.
11. דבר חשוב מאוד, תבקש מהטסטר לחגור תוך כדי הסבר:"אתה עוד תצטרך את החגורה, תאמין לי...".
12. אם אתה מרגיש שהטסטר בא לבלום אותך שים את רגל שמאל מתחת לדוושת הבלם תוך כדי לחיצה בריאה על הגז.
13. כשהטסטר מבקש ממך לחנות תגיד לו:"עזוב אותך, יש אדום לבן בהמשך, נחנה שם..."
14. תבקש מהטסטר שיצביע לך לאן הוא רוצה שתסע כי אתה לא זוכר איזו יד זו השמאלית.
15. וכלל אחרון והכי חשוב- תרגע...כולה טסט
תעשו טסט רק בתל-אביב. זה המקום הכי טוב לטסטים.
למה?
הוא לא יכול לבחון אותך על חניה.ץ..
אתה יכול לעבור את כל הטסט רק בחיפושים!
עוד חוקי טסטים:
א. תמיד תתווכחו עם הטסטר. לא משנה מה עשית ומה הוא עשה - תתווכחו. וכל המרבה הרי זה משובח.
ב. המרים יד על חברו נקרא רשע, אך המרים קולו על הטסטר נקרא צדיק...
ג. הגבר מהירות לפני מעבר חציה, ולאחר מכן ספוק כפיך, "חבל! לא הצלחתי לדרוס את החתולה!"
ד. כשיש תמרור אדום עם סימן של מכונית - היכנס תוך כדי אמירה, "איך אני אוהב את המסלולים האלה.. רק למכוניות מותר!"
מה המקום הכי מהמם בירושלים?
גשר המיתרים, כי רק משם לא רואים את גשר המיתרים...
עם גשר המיתרים?
הלכות נהיגה נכונה:
א. שיויתי שוטר לנגדי תמיד הוא כלל גדול בתורת הנהיגה, ובאין שוטר – אין אלוהים.
ב. הוי עז כיגואר וקל כסמארט, רץ כאלפא וגיבור כטוסון לעשות מה שבא לך על הכביש.
ג. מייד כשייכנס לרכבו ימשמש בכרית האוויר שלו ובחגורתו, שרבו הסיכויים
שיזדקק להן.
ד. טוב להחזיק ההגה ביד אחת, שתהא ידו השנייה פנויה לעסוק בתורת החיוג.
והמחמירים עוסקים בתורת החיוג ביד אחת ובלגימת הקפה ביד השנייה. יש שנהגו
להוציא ידם האחת אל מחוץ לחלון, ולא ידעתי מנהג זה מניין.
ה. ירבה אדם בשיחה עם האישה בנייד בזמן הנהיגה ובלבד שלא ידבר במכשיר
הדיבורית, שמא יבוא לידי תקלה ויאחז בטעות בהגה בשתי ידיו.
ו. מצווה גדולה להיות בעקיפה תמיד, שנאמר: "תסור מן הדרך אשר יורוך מימין
ומשמאל, שוב מימין ושוב משמאל".
ז. הרכב מקום הטומאה הוא, ואסור לו לאדם להרהר בדברי מוסר שם. על כן טוב
שיהרהר בעסקיו ובחשבונותיו שלא יבא לידי הרהור של ואהבת לרעך כמוך חלילה.
ח. שעת עצירת הרכב ברמזור או בפקק שעת רצון היא. חסידים שבתל אביב
מקפידים וקוראים באשמורת הבוקר, בפקקא דאיילון, את כל עיתוני היום באחד
מקרא ושניים תרגום. נשים צדקניות נוהגות לסלסל בשערן ולשחק בקוקוהיהן בכל
עצירה ועצירה מחדש.
ט. זקנות שבירושלים היו מדליקות את אורות הערפל האחוריים מראשית החורף
ועד סוף הקיץ, לקיים מה שנאמר: "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה". משרבו
סומים בישראל בגלל הסינוור, התירו חכמים להתנגש בפגושיהן ולכבותם.
י. רגילים הם בני ישראל במסעות ובחניות במדבר סיני ועל כן מותרים הם
בחניות כפולות ומשולשות. באשמורת הבוקר, בשעת הורדת תינוקות של בית רבן
במוסדותיהם, התירו חכמים גם חניות מרובעות. ובכרכים המוקפים פיצוציות יש
המתירים גם חנייה מחומשת. ברכת הגומל, אחרי נסיעה בבני-ברק
יא. מצווה דאורייתא לנהוג ג' פעמים בשנה בבני-ברק ולברך הגומל בשם
ובמלכות. במקצת קהילות מברכים גם "ברוך שעשה לי נס במקום הזה".
יב. בית הלל אומרים: יאותת, יאט ויפנה. בית שמאי אומרים: יאט, יפנה ורק
אז יאותת. ונהגו ישראל שלא לאותת כלל, ומנהג ישראל דין הוא.
יג. מנהג טוב הוא לצפור בעת שפורענויות מתרגשות לבוא לעולם. ויש המחמירים
לצפור גם כשבנות ישראל נושאות חן בעיניהם. מי ששכח לצפור בערב, יצפור בלא
ברכה בבוקר.
יד. הרואה מקום שנעשתה בו תאונה לישראל יעצור את רכבו, יבהה במתרחש וישהה
שם קמעא. חסידים ואנשי מעשה אף יאמרו: "תראה, הלך לו השאסי".
טו. התשובה היא יסודו של עולם, ומייד כשחש האדם חרטה על המסלול בו בחר,
מצווה מן המובחר לסטות מיד לכל נתיב אחר אליו מתחשק לו לעבור, ואין מוחין
בידו.
טז. גזרה מלכות הרשעה כי יש ללבוש אפוד זוהר בעת שהייה בצד הדרך – ואינו
מנהג טוב: שהנהגים החוזים מרחוק באפוד הזוהר סוברים בטעות כי מדובר בשוטר
ומאטים רכבם לשווא.
יז. הרואה פיאט מולטיפלה וטויוטה פריוס ודיהאטסו מאטריה - מברך: "ברוך
משנה המכוניות".
יח. אין איסור אונאה בשוטר. ומותר לאדם לטעון כי הוא בהריון, אשתו
במילואים, וחמותו הבריאה גוססת כדי להימנע מתשלום קנס לרשויות.
יט. בני ישראל מלכים בני מלכים הם ואין ראוי שיתדלקו רכביהם בעצמם.
משרבו עוונותינו, גזרה מלכות הרשעה על תדלוק עצמי, ובני ישראל מלכלכים
ידיהם בדלק ובסולר כדי לחסוך שקל שמונים.
כ. לעולם יסתכל אדם בשלושה דברים ויבוא לידי תאונה: בשלטי חוצות, בסימוני
מע"צ ובמדבקת "איך אני נוהג?" שלפניו.