שרשור חדש
ישראלים או יהודים?אוסנת

קודם, טרם השאלות העיקריות, נפתח במנה ראשונה. קר, הקדמה.

יהודים - מלשון יהודה, שבט יהודה.

ישראלים - מלשון ישראל, יעקב. עם ישראל...

אם כן, מדוע אנו מתעקשים להקרא "יהודים", ואף יוצאים חוצץ נגד הביטוי "ישראלים"?

אף אם מילה זאת מבטאת את היותינו אזרחי מדינת ישראל, בדיוק כמו בני דודינו, שלצערינו - אף הם יכולים להקרא "ישראלים"... מדוע איננו משתמשים בשם זה כאידיאל?

והרי בתוכנו שוכנים כמה וכמה הטוענים כי הם בני שבט המנשה ושבטים אחרים... והם אינם שבט יהודה ובנימין, שהיו תחת ממלכת יהודה בימי קדם.

 

היה במוחי מקבץ ציטוטים. אך מכיון שחשבתי על כך בעיצומה של שבת קודש, לא יכולתי לחלל את השבת, למרות שהמטרה אולי מקדשת את האמצעים... כשאזכר, אכתוב.

אכן צודקת הרבניתת
אין ביטוי יותר מצמרר מהביטוי "ערבי ישראלי" כאילו מה נראה לכם?? בזכות מה הוא ישראלי?? וכן הביטוי יהודי הוא חדש... מאז התפלגות ממלכת יהודה ופעם לכל אדם מישראל קראו ישראלי... אני בעד לשאוף לחזרה... אני ישראלית גאה!!! מעם ישראל, משתדלת ללכת לפי תורת ישראל ויושבת בארץ ישראל תובב"א!!!
ולא, הפעם לא כתבתי בצחוק... מותר לפעמים, לא?
יהודים נקראו כך לא רק ע"ש שבט יהודהצופה מהצד2
אלא - מאז שהתפלגו הממלכות [אי אז בימי ירובעם] נקראו הממלכות - ממלכת ישראל וממלכת יהודה. ומי שהיה בממלכת יהודה [גם אם לא היה משבט יהודה] נקרא יהודי. ומאז ועד היום נותרנו כך, וזה הכינוי למי שנותר דבק בה' ובתורתו לאורך כל השנים. בע"ה כשנחזור להיות עם שלם ומלא בארצו השלמה והמלאה נוכל להיקרא בשנית ישראלים...

בנתיים, אם יש לך ת"ז כחולה אתה ישראלי [ולא אם יש לך ברית מילה...]

ואין מנוס אלא להתפלל ולייחל לביאת משיח צדקינו במהרה בימינו. אמן
למעשה~מאיר~
הפילוג קודם עוד לממלכות. כבר במניין שאול את העם לפני מלחמת עמלק ישנה חלוקה של ישראל ויהודה, וכבר בימי דוד היה ביניהם ויכוח עז על השבת המלך ("ויקש דבר איש יהודה מדבר איש ישראל"). וכן בימי שלמה, בהם היה פה שיא הכיף והסטלה ("איש תחת גפנו ותחת תאנתו"), מודגש הפילוג "יהודה וישראל רבים", וכן ירבעם ממונה "על כל סבל בית יוסף", עקב היות צאצאי יוסף גוש בפני עצמו הנמצא בתחרות סמויה עם שבט יהודה כל הימים. אני סבור כי המקום הראשון בו משתמשים בביטוי יהודי באופן קבוע הוא במגילת אסתר, שם נקרא מרדכי "איש יהודי", מן הסתם על שם הממלכה, וכך המשיכו להקרא היהודים על שם ממלכת יהודה המקראית וכן החשמונאית, וכך עד היום הזה...
אני ישראלי בשני המובניםאנונימי (פותח)
ואני גאה בזה!
כבודו הוא השאלה בכבודה ובעצמה.אוסנת
מדוע גא אתה להיות יהודי, מבני ממלכת יהודה (ע"ש השבט המלוכני, שאליו הצטרף כנספח שבט בנימין, וגם לוי), וכך אתה מעודד את הפלגנות?
מדוע אינך גאה להיות ישראלי? להיות חלק מעם ישראל באשר הוא?

הרי חישבו לדקותיים,
כיום יש מלחמות אשכנזים עליונים - ספרדים (...). אומנם לא באותה הרמה כמו בימים עברו, אך בהחלט עוד נותרו שרידים.
ובעז"ה, בבוא הגאולה השלימה, ובחזרת כל עשרת השבטים לארץ ישראל ולחיק העם היהודי, יהיו בוודאי מלחמות אחים קשות ונוראות מזאת, בין הישראלים הותיקים, לאלו החדשים.

עוד אופציה מתבקשת, שתהיה מלחמה ו"ירידות" הדדיות, בין הדתיים לחוזרים בתשובה.

ועל כן, עלינו לחנך ולהתחנך, לבל תגבור שנאת האחים עלינו לעתיד לבוא.
אני גאה להיות יהודי במובן שכיום משתמשים בואנונימי (פותח)
וגאה להיות ישראלי בשני המובנים!!!
"איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר ב...11111
"איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני"
יהודי (משבט יהודה) או ימיני (שבט בנימין)? אלא שמשבט בנימין ונקרא יהודי ע"ש שכפר בעבודה זרה.
שכל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, כדכתיב (דניאל ג') איתי גברין יהודאין וגו'.
מקור:הרב אמזלג
בבלי, מגילה, פרק שני\שלישי איפושהו...
מה רע ב"עברי"?סלים וארזה
זה הכינוי הכי קדום לעם שלנו (אברהם העברי)
ואיך אתה רוצה שיגידו?עברים???420mal
תצא שניה השוקה [לדוכן של מעייני הישועה כמובן] וותצעק בקולי קולות: עברים צדיקים מי לא הניח תפילין היום?? כל מי שעברי להתאסף" הרי זהו חשש פיקוח נפש בריבוע!
גם בגלל המקלות/כלבי נחייה שסכנתם ידועה לכל בר בי שוקא ולכל יושב קרנות, הנפוצים לכל עבר בהגעתם של כלבי הנחייה עם הנבוט שמחפה.
ועוד חשש פיקוח נפש בגלל שידוע לכל מי שביקר פעם בחייו בבית החולים ל"ע רחמנא ליצלן ולשיזבן, הרופאים משחררים את החולים כמה ימים לפני ההחלמה השלמה בקרוב אצלכם [ולכן הטוב שברופאים לגהינם], ולא יעלה על הדעת להסתובב עם חבורת חצי-חולים ברחובה של עיר וכל העושה כן לכסיל ייחשב!!
מה הבעיה ב"עברי"?אוסנת
עברי זהו כינוי לכל צאצאיו של אברהם אבינו, כביכול. כולל ישמעאל ועשיו.
והרי כל הרעיון הוא להבדיל ביננו, לבין הערביים (האם זהו שיבוש של "עבריים"?).
אנו צאצאי יעקב=ישראל אבינו, ועלינו להקרא כך.
חשש פיקוח נפש לא מספיק לך?420malאחרונה
פ
אסור לצחוק!!!אנונימי (פותח)

ידוע לכל תינוק בן יומו שאין לצחוק ולשמוח בשלושת השבועות

וגם ידוע לכל דרדק ש"פרויקט השטו"ת" הוא פורום בו צוחקים על דברים

ביהדות הרחמנא ליצלן.

מאחר שכך נשאלת השאלה האם מותר לעלות על הפורום בשלושת השבועות?

הו למעשה~מאיר~
מעיקרא אסור הדבר, אך מאחר ונידרדר הפורום לדיונים גזעניים/שוביניסטיים/דינוזאוריים(עדיין אין דינוזאורי, אבל נקווה לכך. אגב, איני נמנה על אף אחד מהנ"ל) הרי שהוא הפך למקום שנכנסים אליו בכדי להתעצבן על דעות הזולת ולכתוב דברים טובים ונכוחים(כמוני החביב) או לכנות אנשים בשמות מאכלי עדתם (דוגמת טדרוס).
הום!טודרוס!
אוווווווואאאאאא... אני רואה שלקחת את זה ממש ממש קשה, סלח לי!
אוי ! אתה נגד סמיילים, הבנתי נכון?טודרוס!
לא לא לגמרי...~מאיר~
וגם לא לקחתי קשה...זה היה סוג של לעג אני מניח...
מותר לגלוש לפורום ולכתוב דברים רציניים :oldwiseאנונימי (פותח)אחרונה
שאלה בנושא מאכלים.אוריה שמחה
בשבת שהייתה עלינו לטובה זכיתי בגוש קרח ממותק מצופה ניילון המכונה בפי כל- 'שלוק'. פתחתי בעזרת  השיניים את עטיפת הניילון בכוונה למצוץ את הקרח המתוק אך בטעות וללא כל כוונה רעה-- בלעתי את חלקיק עטיפת הניילון העשוייה ככל הנראה מנפט. מה היה עלי לברך? מהי הברכה האחרונה? אשמח אם כבוד הרבנים והרבניות יפנו מעט מזמנם לשאלה כבדת המשקל הנ"ל. חן חן ויום טוב=)
אין חובה לברך..*אריאל*
כיוון שלא התכוונת לאכול את הניילון ולהשאיר את הקרח בחוץ אלא להפך
לפי דעתי תברכי הטוב והמייטיב שלא נחנקת..
כבר היתה שאלה בנידון.אוסנת
דפדפי דף או שניים אחורה, ותגלי - למרבה הפלא - שרשור ארוך על שניצל בנילון נצמד.
סתם לידע כללי-פלספנית
בס"ד
"שלוק" הינו הקרחון הצבעוני הגדול.
גושי הקרח הממותקים מכונים "איגלו" או "פופאי". (נגיד, בשבוע התנדבות- זה היה איגלו.)
וכעת לתוכן שאלתך.
בדיעבד,יצאת פטורה בברכת שהכל על הקרחון, גם בברכה על הנילון. שהרי ממילא על נילון מברכים כעל פלסטיק, ובין הפלסטיק למרגרינה מפרידה מולקולה אחת בלבד, משמע- על פלסטיק ונילון מברכים שהכל, וממילא פטורה.

ומלכתחילה, באם חשקה נפשך לאכול ניילון בלבד- עליך לברך שהכל, לשתות שלוק מים, ולהחל לגרוס.
יש גם כאלה הנקראים פופאיס....הללושי
אין הניהאנונימי (פותח)
אם כי ראיתי בספר שיאי גינס(ספר עם שיאים שאין בהם קדושה הרמנא ליצלן)
שיש אנשים שאוכלים דבר כזה אם את לא נהנת מאכילת הניילון והרי שזה לא נתון לאכילה הרי את לא חיבת לברך.
פופאי- ברבים: פופאיס...פלספניתאחרונה
שאלה לכל המי ומי בפרום זה:צופה מהצד2

נתקלתי בשני מקורות הסותרים זה את זה בקשר לשאלה -

 האם מותר ללכת עם חולצה מוכתמת? [חולצה שיש עליה כתם]:

מקור מס 1- חייבים לשהות ת מ י ד בנקיות [אין לי מושג איפה זה כתוב אבל זה בטח כתוב איפשהוא]

מקור מס 2- כתוב במפורש- "מכתם לדוד" [תהילים] מכאן נובע שלדוד המלך עצמו היה כתם.

ולחיזוק מקור 2 - הרי בתשעת הימים אסור לכבס. אז רוב החולצות הם עם כתמים. ואיך ניתן לאסור על צורך הציבור?

ולחיזוק מקור 1 - אסור להגעיל את הבריות. וחולצות עם כתמים טובות בזה...

ואם כבר כתמים - מה אם לא כל הכתמים כתומים? ומה אם הכתמים מודפסים מראש על החולצה? ומה אם הכתמים לא יורדים בכביסה? ומה יקרה אם לכולם יהיו כתמים בחולצות?

אחכה [בקוצר רוח] לתשובתכם הנאותה.

במקום לטרוח ולענות על כ ל השאלות,אלעד
אני מוכן לקנות לך חולצה חדשה וזהו. זמן שווה כסף.. ;)
אבל גם זה אסור בתשעת הימים...צופה מהצד2
והנה שוב נותרתי עם השאלה המנקרת בראשי.
אממ..צביה:]
אני בטוחה שיש לך חולצה אחרת..אם לא המצב ש'ך קשה..
ונגיד שנוצר מצב שלכ-ל החולצות נהיו כתמים?צופה מהצד2
הוצאה מחוץ למחנה11111
צרעת היא.
מר כהן הנכבדצופה מהצד2
והלא מאז שחרב מקדשינו אין את הצרעת בעוונותינו...?
לכן לאנשים פה היה ברור שיש חולצה אחרת11111
בעיה קשה...צביה:]
קח לאחותך.אח שלך..
יש לדייק~מאיר~אחרונה
שכתוב "ת"ח שנמצא רבב על בגדו חייב מיתה"-רבב ולא כתם, וישנו הבדל בין השניים. רבב הוא מלשון רבייה, כלומר שמדובר בכינים המתרבות על הבגד.
בשבת של תשעת הימים מותר לאכול בשר.סלים וארזה

אולי בשבת חוהמ"פ נאכל חמץ? אולי נשמע שירים לא ווקאלים בשבת בשלושת השבועות?

אי אכילת חמץ~מאיר~אחרונה
אינה נובעת מאבל. אשר לשירים לא ווקאליים-בהתחשב בעובדה ש"ווקאלי" פירושו קולי, השאלה הינה פתטית. כמובן שניתן לשיר שירים ולתופף על שולחנות (למי שמותר לו) בשבת שחלה להיות בבין המצרים ואכמ"ל.
למה אסור לעבור מעל מקום קודש הקודשים אפילו במטוס?חילא דמשכנא
מחשש היתקלות בסולמו של יעקב אבינו....
האם*אריאל*
מותר לי לאכול ספרים של ר.ר.טולקין?ומה לברך?
מי זה ר.ר. טולקין???אתיולה החתולה
|מרגיש בור|
זה תלוי.מאחורי הקו
אם אתה אוכל את ההוביט, כדאי לומר תחנון. (\שלא עשני גוי)
ג'.ר.ר. טולקין~מאיר~
או בשמו המלא, ג'ון רונלד רעואל טולקין, היה סופר אנגלי נחמד ביותר שהביא לעולם את שר הטבעות, את שפות הקווניה והסינדרין ועוד כמה דברים. באשר לשאלת השואל, ברך שהכל נהיה בדברו, יען כי כל העולם(הבדיוני) נוצר בדברו של אותו ג'ון.
לא רבנו רעואל טוקין...*אריאל*
לא מומלץצופה מהצד2
מצד הדין מותר, אך מתוך ניסיון רב כרס - עושה בחילה נוראית.
עדיף להסתפק בספר ילדים... יותר קל ומתוק
זה מפני~מאיר~
שמאז ימי קדם וודאי נתקשית בקריאת שפה גבוהה ומליצית, כדוגמת שפתו של רעואל. עקב רדידותך, אני ממליץ לך לצפות בסרט, המהווה אקשן איכותי לצפייה בשעות הפנאי...
תן אחד..*אריאל*
מפירוש תן אחד?~מאיר~
אם כוונתך לספרים, "הסילמריליון", "ההוביט" ושלושת כרכי "שר הטבעות".

אם כוונתך לסרטים, טרילוגיית "שר הטבעות" תעש זאת.
בחילה זו נגרמה אף משטף המילים חסרות המשמעותצופה מהצד2
בדבריו של אותו טולקין. עדיף אפילו ספר הסטוריה על פני הבלבולי שכל הנאמרים בספריו. [ושכולם מתייחסים אליהם בהערצה] ושעל פניהם עדיף גם ספר ילדים [שמי ששומר על ילדים 24 שעות ביממה לומד להעריך אף את העומק שבהם...]
ובנוגע לסרטים - איננו רואים אותם מסיבות דוסיות למהדרין. ולא ימצא להמליץ עליהם בפורום נכבד זה.
הו זה מפני~מאיר~
שאינך מכיר בשפות לעז, ולכן לא תבין את פירוש המילה "אסטל" או "טלקונטר", וכן לא תצלח לשפה מליצית. אשר לספרי ילדים, בידוע שכל אגדות האחים גרים נושאות בחובן מסרים אנטישמיים ומגונים, שלא זה המקום להרחיב עליהם היריעה מפאת קדושת המקום.
שוב מאיר העם איתך...*אריאל*
יש פה חבר'ה שמבינים בשר הטבעות יותר ממני?סלים וארזה
חוצפה!
צר לי מאוד~מאיר~
אך חוששני שאני נמנה על קליקה זו, אם כי עוד לא נבדק הדבר. רק לשם הדוגמה, התוכל לומר לי מי הוא רוהרין?
אופס.סלים וארזה
הפלת אותי.
סוסו של אראגורן~מאיר~
עכשיו תורי:סלים וארזה
מה אומרת לך הרשימה הבאה:
פריאלף, ליאופה, פולקה, פולקווין, פנגל.

סתם בד.א., איזה תרגום קראת, הישן או החדש?
את החדש בעוונותי~מאיר~
אמממ שושלת רוהן לא?
בישן קוראים לסוס האזופלסלים וארזה
לא חוכמה...
לא לא~מאיר~
בחדש הוא נקרא הסופל עם ס', ואיננו מדברים על אותו סוס. אתה מדבר על הסוס שהושאל לאראגורן ע"י אאומר שר הספר. לא הבחנת בוודאי שמאוחר יותר, כאשר הלברד בא עם בני אלרונד ועוד כמה נוטרים מן הצפון, הם מביאים לאראגורן את סוסו האמיתי משכבר הימים, וזה-שמו רוהרין. צר לי מאוד...
אמממ מישו מוכן להגיד לי איזה אצבע כרת סמאגול?*אריאל*
המורהסלים וארזהאחרונה
כמה מיליםסלים וארזה

בנושא משחקי הספורט הבינלאומיים בבייג'ין (אואלימפיעדעה בלע"ז)

קודם כל, בהצלחה לבת-אל גטרר, הנציגה הישראלית בטא-קוונדו (פירוש לבנות שלא מבינות- מכות.)

הבחורה לוקחת איתה אוכל כשר לבייג'ין, וסתם ככה- היא מתנחלת מכוכב יעקב.

דבר שני- בעניין ההלכתי. מה אומרים הרבנים אמזלג, אלעדי והרבנית אוסנת על התופעה החולנית המופיעה אחת לארבע שנים?

אגב, אני מקווה שתראו אותי בלונדון! יש מצב לזה! (עד אז קידוח נפט יהיה ספורט אולימפי...)

בברכת "made in China"

סלים וארזה

הו! זכיתי בעוונותי המרובים!אוסנת
להקרא בנשימה אחת עם מו"ר הרב אלעדי והרב אמזלג הי"ו!
אשריך! שמחתני.
ואיפה הרב מאיר? לספרדים אין כניסה?!

אז דעתי בתימצות, מפני עסקי המרובים -
כל מהותה של עבודת הספורט (חינוך גופני בלעז), היא לשם חיזוק הגוף לעשיית מצוות וחסדים מרובים.
לכן האולימפיאדה אין בה דבר מועיל.
גם חוסר במצוות וברוח התורה, גם אין צורך להשקיע כל כך הרבה זמן בעבור הספורט - גם עם פחות שרירים אפשר לעזור לזקנה, וגם יציאה מהארץ הקד'.
ושכחתי להזכיר את תרבות המערב הקלוקלת.
וחבל שהבאת מדליה אולימפית, היא היא המייצגת את מדינת ישראל.

עד כאן בקצרה. הרחבות אחר כך.
אף שלא נקראתי להשיב~מאיר~
לא אכפת לי, ואשיב בכל זאת. למעשה הגדרתך אינה מדוייקת, זו אינה תופעה חולנית. מרבית המשתתפים בה הינם בריאים יותר מרובנו. ובכל זאת, זוהי תופעה אשר מקורה בנבכי הזמן בימי יוון העתיקה והאפילה, בהם היו משליכים פעוטות שלא הצליחו להרים משקולות אל הנשרים. וכמובן שמלאה תועבות היא, כגון רחצה מעורבת, קלות ראש, וריצה טיפשית עם לפיד קילומטרים מרובים. דעתי הענווה היא, שאין להשתתף ו/או לחזק בכל דרך את המקום.

אגב, הידעתם שבאולימפיאדת ברלין, בתקופה שבה היטלר ימ"ש שלט בגרמניה, זכו במדליות תשע יהודים?!
גילוי דעתאלעדאחרונה
תגובתי המנומקת:
אולימפיעאדה זה דבר טוב אלא אם כן היא מתקיימת בצד השני של העולם, או בלשונינו- בייג'ין. שבנוגע לכך נתעוררו מספר בעיות הלכתיות סבוכות שטרם עמלו עליהן גדולי הדור שליט"א (הרב אמזעלג ועמישב).
לדוגמא: אם בני אנוש עומדים בקצה העולם- איך הם לא נופלים. וזה שייך בכמה עניינים מרכזיים כדוגמת פיקוח נפש, הדלקת נרות חנוכה וכיוצא בזה.
שנית, אם חלילה מישהו נפגע וזקוק לחברת "הצלה" או זק"א- מה יעשה?
שלישית, הזמנים שם כידוע לכל בר בי רב שונים מהמקובל אצלינו. מתי איפה יניחו תפילין? ומתי ישבתו בשבת? מי קבע שהשמש זורחת לפני שזורחת אצלינו? אולי דווקא אחרי (ומפגרת בכמעט סיבוב שלם)?
ואעוד כהנה וכהנה בעיות בלתי-פתירות ללמכביר, מה שהביא לאי-הכרעת גדולי הדור בעניין.
שאלה (ציפור)  שניקרה במוחי (?) כבר המון זמן...מאמין בן מאמין

לכבוד מרן כער הדור הדגול מרבבה תוכו רצוף אהבה (האמנם?) כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים תאב בצע ושונא את הבריות הרב  'שכחתי איך קוראים לך' שאלה לי אליך כולי תקווה שתוכל לענות לי עליה.

למה מורנו ורבנו הרב הקדוש הרב דב ליאור פסק שאסור לקרוא בספריו של (הרב) אבינר ושהם טעונים גניזה הרי רק בהלכות אישות ונידה אסור לפסוק כמותו?

לכבוד הרב מכות עם כולם מפוצץ ראשים פניו כפני הדור וכפני הכלב מדבר לשון הרע ורכילות מזלזל ברבנים גדולים ועצומים(?) הרב החצוף 'לוי'דע מה שמך'.

לשם שינוי שאלה גדולה שאלת ואענה לך שלא כהרגלי תשובה רצינית לא כמו השאלות שלך. נ"ל בפשטות שאין לנו עסק בנסתרות שנא' 'נסתרים דרכי ה'. אך בהתבונני בעומק דבריו המופלאים של רבנו, נזכרתי בהלכה חשובה. שספר תורה שכתבו מין ישרף. ורואים מפה שאפילו שהספר תורה כשר ואפי' שיש בו שם ה' (דב עם הכולל) ישרף. משום שכל המהות שלו היא טומאה מכיוון שעכו"ם כתבו. ונראה לומר כך גם פה אפילו שתוכן ספריו של הרב (בריח) שלמה אבינר ראוים וכשרים, הם טעונים גניזה (ולא שריפה, משום דלא איקרי מין ממש משום שגם הוא יהודי...).  וראיתי הוכחה לזה במה שאנו בברכת התורה 'וחיי העולם נטע בתוכנו'. וראיתי גירסה נכונה להרב שלמה פישר דכתב 'ו'חיי עולם' לגניזה' לכן גם אנחנו שרים מילים אלו עם הגירסה המתוקנת בדבקות והתעלות.

 

 

אם אפשר לא לסכסך בין חברי הפורום הלזה.אוסנת
בפורום הזה התגברנו על מכשולי דיעות כאלה ואחרים.
למה לפתוח דיון שעלול להגיע למריבות?

החותמת בדמע ובתחנונים...
אוסנת, שלא יכולה לשלוט בעצמה ולא להגיב לדברי בלע.
אני לא מתכוון ברצינות...מאמין בן מאמין
הכל נכתב ברוח הומוריסטית ואין לי כל כוונה לזלזל ברבנים שבאמת גדולים וחשובים. אני יודע שגם בצחוק אסור לצחוק על רבנים אבל זה עמד לי על קצה הלשון (המקלדת...). אני עצמי ממלכתי לא קטן...
יש גבולות להומור.מ.מ.י.ר
כשזה בגדר של מילתא דבדיחותא משעשעת - מצויין.
אבל יש דברים שלא צוחקים עליהם, ואם צוחקים - זה נקרא בלשון חז"ל "ליצנות". והגמרא כותבת דברים חמורים וחריפים מאוד על מי שעושה מעשי ליצנות.

לדוגמא, לא צוחקים על השואה. זה דבר שפשוט לא נסבל כשצוחקים עליו.
עוד דוגמא - לא צוחקים, ח"ו על התורה הקדושה.

וכמו שלא צוחקים על דברים שכתובים בספר התורה, כך גם לא צוחקים על אנשים שהם ספר תורה, כלומר - תלמידי חכמים.

אני בטוח שלא הייתה כוונה לבזות מישהו, אבל זה כלל לא שייך. יש דברים שפשוט לא צוחקים עליהם. טוב צדיק?
כל הפורום הזה נועד לצחוק על התורה.מאמין בן מאמין
לצחוק על ספרי שו"תים ובכלל על הדת כולה. יכול להיות שהגזמתי אבל את הנעשה אי אפשר לתקן... (עיין אשכול 'מה מברכים על חלב שנשפך'...) דרך אגב תדגיש את הסוף בחתימה שלך...
ח"ו!הרב אמזלג
איך יכולת להעלות עלהמסך את הביטוי "לצחוק על התורה"???????!?!?!?

התורה אינה הפקר, והיא גם לא חברה שלך!

ובאתי להביע את הסכמתי למרנן ורבנן אשר הגיבו לך לעיל, ואכן, עברת לגמרי את גבול ההומור בביטוייך ובנושא הודעותיך.

דרוש אתה לכפרה גדולה. הפסק מיד בחטאיך וזו תהא כפרתך!

החותם בכעסה של תורה,

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות, ורב הפורום במיל.
כבוד הרב במטוטא ממך*אריאל*אחרונה
נראה לי בעניות דעתי...שהבנאדם לא הבין מה המשמעות של הפורום...
כייו שהינך הרב של הפורום עליך לעזור לו אז בהצלחה..
יום הולדת 17צופה מהצד2

מחפשת דברים מצחיקים הקשורים דווקא למספר הנ"ל [17]

אנא העלו שאלות פילוסופיות עמוקות הקשורות למספר וכך נוכל לארגן יומולדת שמיייייח לחברה נאמנה...

דוגמאות- מה ההבדל בין יומולדת 17 ליומולדת 40?

וכן - למה צריך לחכות 17 שנה עד יומולדת 17?

לתשובות שאלו כאן.

ואנא הוסיפו לי שאלות חדשות כי הרעיונות נגמרים...

אממ...משו...אח..
לא חזק , אבל בכל זאת...

"מה המשותף לנערה בת 17 ואשה בת 70 ?
תשובה : שתיהן רוצות להראות כבנות 20..."
17 זה כמעט חי (ח"י-18)אלעד
תחשבי על משו בסגנון
***אדרת
כמו אותו אחד, שהציג באחד הפורומים שטר של 17 ש"ח, ועליו דיוקנו של אריאל שרון, כי זה "כמעט חי"...
תשובה -אוסנת
גיל 17 הוא הגיל הרשמי שבו ניתן להנשא לזה שנלחם באביר על הסוס החום. {למעט מקרים מיוחדים, בהם מתחתנים אף יותר מוקדם - בגלל שמתעקשים בכוח ללכת בניגוד לחוק.}
מכיון שכך, עד גיל זה עלינו לעבור את מירב הנסיונות, שבעזרתן נוכל לגדל ילדים בריאים (גם להשכיל ולהרחיב אופקים, וגם ללמוד ממעשי הורינו), וכן ללמוד כיצד לקחת דברים בפורפורציות (הרי איך תנחמי את ילדך הרך, שהלידה שלו עצמו - לא הקושי הכי עצום בחיים? לשם כך, את חייבת להיוולד).
בנוסף, אם מתחתנים בגיל 17, זהו בדיוק הזמן ללימוד המחכים כל כך לפסיכומטרי, לימוד המוסיף לחיים הרבה תוכן וידע. בלעדיו, לא היינו יודעים מעט "ידע כללי", ולא היינו מדברים בשפה אחת עם ילדינו.
לכן צריך לחכות 17 שנה עד החתונה (לפחות. מומלץ יותר.), כי בפחות שנים, לא נצליח לדחוס כל כך הרבה ידע לעתיד. גם שיניים, הליכה, לתפוס חפצים, ללכת לגנון, ללמוד צבעים, לפתח את האינטלגנציה והאיי קיו (מוכח שניתן להעלות את מספרו בגילאים קטנים, ע"י משחקים מפתחי-שכל), ללכת לבית הספר, להיות מושפל ע"י מלך הכיתה, ללמוד לקרוא, וכו' וכו'.
כולנו עברנו שלבים אלו (למרות שיש כאלו שדילגו על שלב פיתוח האנטיליגנציה), וכולנו מבינים את חשיבותם.
בית יציב ומלא ידע, ניתן לבנות רק ע"י נסיו אישי בחיים.
ואכן, ככל שממתינים יותר זמן - מחכימים יותר, ובונים בית מושכל יותר.
(לא לתקוף אותי, נכון, אין צורך לחכות 120 שנה)

לא בדקתי את העניין, והדברים הבאים הם על דעת עצמי בלבד -
אך ההבדל בין גיל 17 לגיל 40, הוא שבגיל 17 את משתוקקת להתחתן, ובגיל 40 - את מתחילה לחשוב על זה מחדש.

ולסיכום, ברכת מזל טוב שלוחה אליה, לכבוד יום הולדתה, ולכבוד החתונה הקרבה לבוא.

מקקוה שהועלתי, ולא קדחתי יתר על המידה.
אוסנת יקירתי - כיוונת לדעת גדולים!!!!צופה מהצד2
באמת לו התשובות שעלו בדעתי לשאלות הנ"ל
ותודה לאדרת ואלעדי - אלו רעיונות לעוד כמה מכתבים לידלות יום-הולדת...

חייבים עוד רעיונות למי שיש, כי זה תקופת הימי הולדת וכולן מצפות למשהו מיוחד...
תודה גם לאח... סליחה ששכחתי...צופה מהצד2אחרונה
קושיא חזקה~מאיר~

ביום שישי ישבתי לתומי וקריתי שמו"ת.

 

בעודי מעיין ברש"י(אני קוראו בנוסף לאונקלוס) עלתה במוחי קושיה, והרי לשונו הקדושה "לספות-כמו "ספו שנה על שנה...לשון תוספות" וקושייתי-הרי התוספות היו נכדיו של רש"י, ובשלב זה וודאי עדיין היו פעוטות שוכני חיידר, אם כן כיצד ייתכן שרש"י מביא דבר תורה משמם?!

 

ואם תאמר שצדיקים ניכרים בקטנותם, כגון הגר"א שבגיל חמש ידע כבר את חמשת חמשי תורה על-פה, אקשה שהרי באותה תקופה מסתמא רש"י עוד לא סיים את פירושיו, וה"תוספות" נוצרו במקור כתוספות לפירושו, ואם עוד לא פירש היאך ייקראו תוספות?!

אני מציע לך להסתפק בתרגום.. אלעד
אבל אם אתה מתעקש להבין דברים נשגבים מבינתך- רש"י התכוון ל"תוספות" במשמעות הוספה..
אגב. שאלה: האם רש"י למד גמרא עם או בלי תוס'?
אוי באמת~מאיר~
וכי חושב אתה אותי לבור מוחלט?! וודאי שכוונתו של רש"י הינה לשון תוספת, כמו "עולותיכם ספו", אבל לא לשווא קרוי פורום זה "פרוייקט השטו"ת"!!! ממך צפיתי ליותר...

אשיב לך באותה מטבע-וודאי שרש"י למד גמרא בלי תוספות, שכן הן נכתבו לאחר תקופתו!!
בטח היה לרש"י רוח הקודשצופה מהצד2
וכך ידע מה יכתוב נכדו ה'תוספות' החביב בעוד מספר שנים
שאלה נוספת:אלעד
האם תוספות למדו גמרא עם רש"י?
כמדומני שכןצופה מהצד2
תרתי משמע
הרבה פעמים התוספות מזכיר את דעת רש"י!אנונימי (פותח)אחרונה
שאלה כבדת משקלאלעד

בני קהילתי המפולפלים הקשו עלי קושיה חזקה בזמן דרשת אחה"צ בבית הכנסת, וכה שאלו:

מה מברכים על חלב שנשפך?

אנא עזרו לי ומצאו פתרון לבעייתי החמורה, שכן נברתי ופשפשתי בכל ספרי הפוסקים, ראשונים כאחחרונים, ולא מצאתי התייחסות מכובדת לנושא. תנאי התנו עימי, שאם לא תעלה בידעתי תשובה ראוי לשאלתם העזה- יעבירו אותי רח"ל מתפקידי..

מאין יבוא עזרי??

לכבוד ה"ה אלעדי!הרב אמזלג
ראתית שאלתך ונתבקשתי לענות עליה.

לפני שאענה עליה, רציתי להודיעך דבר ששמעתי מפי רב גדול וחשוב(אמיתי) שרב שאינו יודע לפסוק הלכה בפני ציבור, ראוי לו שיעבירו אותו מתפקידו, ואפילו הוא צריך להסתכל בספר וידע לענות, אינו ראוי לעשות כן, וצריל לענות תשובה מחכמתו וידיעתו בתורה(עד כאן החלק האמיתי והרציני).

וכעת-לשאלתך!

אומר בעל המסילת ישרים- ר' חיים משה לוצאט(הרמח"ל), בפרק י"א- בביאור פרטי מדת הנקיות:"...אסור המאכלות, בין בעניין טריפות עצמם, בין בתערובותיהן, בין בעניין בשר וחלב(!) וכו'....כל אלה הנקיות(!) בהן צריך דקדוק גדול וצריך חיזוק" עד כאן דבריו. עד עתה אנו למדים את דבריה של שנוצ'..., דאמרה דצריך לנקות, כמו דמוכח בדבריו-הנקיות צריך דקדוק וכו'...

ובקשר לברכה, יש גזירה שווה. כתיב הכא חלב...נקיות, וכתיב בפיסקה הקודמת לפיסקה זו- מי שירצה להינקות...אסור לאכול ענבים לחים ויבשים. מה ענבים לחים\יבשים צריכים ברכה, אף חלב דצריך לנקותות(חלב שנשפך) צריך ברכה.
ש"מ דצריך ברכה כברכת ענבים לחים ויבשים ש"מ.

החותם בברכה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות, ורב הפורום במיל.
כיוון שאין בוכים על חלב שנשפךצופה מהצד2
וג"כ אין בוכים על ענבים לחים ויבשים,
הריני מאשרת ומאששת את דבריו של הרב אמזלג נ"י.

ברכה ושלום
ט'
מתוך האין... יבוא עזרי...



חלב?

רחמנא ליצלן!

זה תלויאדרת
אם הוא נשפך על כלי בשרי למשל.
תשובה תשובתית לשואל השאלה השאלתית:גייטל רייזל
חלב שנשפך בירכתו "שהכל" שהרי, גם זה נעשה בזכות הקב"ה..
שהכל נהיה בדברו-בדבר ה', הלא כן?!

והרי, גם חלב בלויי ליכלוך ריצפה של מטבח בירכתו שהכל, כמו שנאמר "על חלב בריצפה תלקקו". שלא יהיה בל תשחית חלילה.

!או, אם מגעיל אותך ללקק מהריצפה, ורוצה אתה לשתות מכוס כמו בנאדם,מה שלא ברור לי למה, אבל בסדר, כל איש עם המוזריות שלו. הנה לך עצה מחכימה, אומנם גם היא בליקוק אבל אחרי זה התוצאה משיבת נפש לגמרי.
לקק את החלב, הנח לידך כוס. ותירוק את מה שאספת בפיך לעבר הכוס, וכך, עד שלא ישאר בריצפה מאומה מהחלב הקדוש שבירכתו שהכל.
לאחר ששמת לב שהכל עבר לכוס באמצעות פיך ויריקה, הזמן את השכנים החביבים, את האישה, הילדים, בני עירך וכל האנשים אשר חייב אתה להם טובה, והבא להם ללגום מהחלב הטעים. וראו, וטעמו כי טוב.

מעצם היותי בעלת חסד, וגמילות חסדים אני מוותרת על המעדן הנפלא הזה.
הזמן את חבריך וכל אשר נפשך אוהבת, ועשה להם מעדן מלכים. ככה זה כשאתה בן של מלך..אתה מכין מעדנים היאים לכך.

בהצלחה, ולא לשכוח לברך...שהכככככככככככככככל, נהיה בדברו.

אני, הקטנה,
תהילה.

תמיהה.הרב אמזלג
תמה אני על ה' תהילה. היאך נגנב כך פסק ההלכה שלי?!

והרי אני בפירוש כתבתי לעיל דהברכה היא כברכת ענבים לחים או יבשים, והרי ענבים יבשים(צימוקים) ברכתם שהכל?!

החותם בברכה ובתמיהה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.

במחילה מכבוד תורתו,אלעד
ולא על מנת לסתור דברי מר חלילה, עלה בידי רעיון נוסף, והוא: הואיל וכלל זה
נקוט בידינו מתוך משנה מפורשת "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על
הטובה", כך יש לברך בפשטות שהכל על החלב, כאילו לא נשפך כלל.
ולהלכה: ישתה מתוך הכוס את שאריות טיםפות החלב שנותרו ויכוון לפטור גם החלב שנשפך למרות שאותו ילוקו הכלבים, לאפוקי מתשובתה המנומקת של
הרבנית תהילה תליט"א. שהרי חמירא סכנתא מאיסורא ואין לדעת מי ומה זחל
על הרצפה קודם לכן. ואכמ"ל וק"ל.
במחשבה שלישיתאלעד
עד שענינו על השאלה פה החלב כבר הסריח על רצפת בית הכנסת..
אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה
יש בחנויות לכלי ביתruthi
משהו מענין מאד, זה נראה כמו מגב שעושים איתו ספונז'ה, אבל הרבה יותר קטן, הרוחב שלו הוא בערך כמו יעה (נו, הכף הזאתי שאוספים איתה לכלוכים מהמטאטא) אפשר, לדעתי, אם יש לך את שני הכלי בית האלו- לאסוף ת'חלב עם המגב הקטן, לתוך היעה, ולהחזיר לכוס.
לגבי הטעם- תוסיף כפית שוקו, זה אמור לפתור ת'בעיה.
אני לך עלל שנוצי..*אריאל*אחרונה
יש לי שאלה דחופה!!!!!!!!!אביטל=)

רק עכשיו נזכרתי, אבל ביום כיפור שעבר אכלתי חזיר ושכחתי לברך ברכה אחרונה,

מה לעשות?

פליז תענו לי תשובה!

יבש, חרוש ולא מצחיק.....לבן כהה
וחוצמיזה- יום כיפור זה היה לפני המון זמן, יכלת לכתוב על י"ז בתמוז, זה היה מצחיק באותה מידה...
די לייבושים!!!!!!!!אנונימי (פותח)
טוב...............................................לבן כהה
סליחה שאני מתערבת, אבלרגבאחרונה
התכוונת לומר, שזה היה ל א מצחיק באותה המידה?

או שמא, הטעות בידי.
אם כן, ראי הודעתי זו כחלק מפרויקט השטות.

-רגב-
תתקני...אתיולה החתולה
ע"י אכילת לפחות 5 חזירים (לא בצום-כמובן!) ותברכי את כל הברכות האחרונות ... (ברכת המזון, על המחייה ובורא נפשות...)

ב"הצלחה!!!
אנשים*אריאל*
מה אני מברך על ספר שעברו ימיו...(לכל מי שלא זוכר אני תולעת ספרים)
כנזכר לעיל~מאיר~
בעניין ברכת הספר אשר בה נוצר שרשור על סגולות הארי פוטר ושר הטבעות, הרי שמפאת היותך תולעת אינך צריך לברך, ועיי"ש.
אני לא קורא רק את שר הטבעות...*אריאל*
מעולם לא טענתי שכן~מאיר~אחרונה
הזכרתי רק שהנושא נידון בהרחבה בשרשור אשר אליו השתחל גם מו"ר רעואל טולקין.
שאלה גדולה בידית

ואל תחששו שאלתי אינה גזענית כלל וכלל וגם אינה נובעת מקנאה חלילה אלא סתם מקטנוניות ומצרות עין. וזו שאלתי ובקשתי...

ידוע שהאשכנזים מתחילים את הסליחות ביום ראשון שלפני ראש השנה לעומת אחינו הספרדים שמתחילים כבר מראש חודש אלול אך כדי לא לעורר את קנאת הספרדים אם ראש השנה יוצא לפני יום רביעי בשבוע מתחילים האשכנזים לומר את הסליחות ביום ראשון שבוע לפני. אך אחינו הספרדים לא עשו כן, בעוד שהאשכנזים מתחילים את מנהגי האבלות של תשעת הימים כבר מראש חודש אב שנא': "משנכנס אב ממעטין בשמחה" הספרדים מתחילים רק בשבוע שחל בו תשעה באב ואילו השנה כאשר תשעה באב חל ביום ראשון הם לא מקדימים!! הם פשוט לא נוהגים את מנהגי האבלות של השבוע שחל בו?? וזאת למה?? ובנוסף לכל למה אסור להם לכבס את בגדי?? למה שרק אני אסריח??

התשובה טמונה בשאלהצופה מהצד2
הספרדים צריכים לחזור הרבה יותר בתשובה מאשר האשכנזים,
כיוון שהם אוכלים קטניות בפסח
וכן, כנאמר בשאלה - מכבסים בגדיהם בתשעת הימים...
ולכן, הם צריכים לומר סליחות חודש לפני השיכנוזים.
אודך בכל לבב~מאיר~
יען כי תמיד תמהתי על עצמי, יען כי איני אוכל קטניות בפסח, וגם קם חודש לסליחות, ותמיד התרעמתי על חוסר-הצדק. עתה גליתני שזה על כיבוס הבגדים! אעלוזה! אחלקה שכם!(חלילה וחס....אכבשנה ואשיבנה לעמנו החביב)
אנא המשך להתרעם על חוסר הצדקצופה מהצד2
כי אם אתה רק מכבס את בגדיך בתשעת הימים, אך אינך אוכל קטניות,
קמשמלן שהיית צריך לקום רק חצי חודש!!!!
הו אבל~מאיר~אחרונה
מותר לי טכנית להדליק אור ביו"ט, אם כי מסופקני אם אי-מי משתמש בהיתר זה כיום...
בשר, אתה אוכל?סלים וארזה
אגב, ידעתם שמסעדות "פאפאגאיו" הכשרות פתוחות בתשעת הימים? גיוועלד!
כי בשו"ע כתוב "יש שנהגו".מ.מ.י.ר
משמע שיש שלא נהגו..
וכן (נ"א: וכאן) שני כתובים המכחישים זה את זה.סלים וארזה

אח שלי שאל אותי: מניין שיהודים (בכלל, וישראלים בפרט) לא שואלים "למה"? ומשלא מצאתי תשובה ענה הוא: מפני שנאמר "למה- יאמרו בגויים..."

ורמינהו: שהרי נאמר "למה- תאמר יעקב..."

הא קשיא? וידברו בני ישראל המשתתפים בפורום ק' זה ויענו על שאלתי ובקשתי.

לא קשיא, הכא ברבים והתם ביחידליאור ברוכים
ושוב~מאיר~
נשתבשה הבנת הפסוקים. יש להבין שהפסוק "למה תאמר יעקב", כוונתו "למה(החיה שיורקת בשעות הפנאי) תאמר-יעקב", והכי מסתברא מדכתיב לשון נקבה "תאמר" ולא זכר "יאמר" על דרך "יאמרו בגוים"...
עד שיבוא...אנונימי (פותח)
חשבתי שאני אמצא את השלישי שיכריע ביניהם, אבל מצאתי עשרות (אם לא מאות!!!)
למה?אנונימי (פותח)אחרונה
כאן אומרים ליעקב לאמר אבל זה לא מחיב שהוא באמת אמר וכאן ממש מספרים על הגוים שהם אמרו.
אכילת בשר אדם במצבי דחקדינמית

ראיתי תוכנית דוקומנטארית על מסוק שהתרסק על הר מושלג בצ'ילה והסיבה היחידה שניצלו משם 7 אנשים היא בגלל שאכלו את בשרם של חבריהם ולבשו את ביגדיהם (המתים נהרגו בהתרסקות)

האם מותר לאדם יהודחי במצב של חיים או מוות להפוך לקניבל וגזלן?

אם כן מה עליו לברך?

זה לא הפעם הראשונה.אוסנת
וזה מתאים לימים אלו.

מסופר לגנות, שבזמן המצור על ירושלים בחורבן, אימהות אכלו את בשר תינוקם שמת.

אך בארצנו הקטנטונת (ארצנו היפה...), אין אפשרות שכזו, שתתקעי ללא מזון כלל יותר משלושה יממות. ימצאו אותך לפני שתמותי.
ובכלל, בדיוק השבוע התנסתי בחוויה של אי-אכילה במשך כחמישה ימים. זה היה קשה, אך אפשרי (מטעמים מחלתיים, אל דאגה, זאת אינה אנורקסיה).

אגב, זה נגע שפושה בפורומים. החתימות האלה...
לא, זה דווקא נחמד.
אלף, אין דבר כזה שלושה יממות,סלים וארזה
יממות זה נקבה, ולפיכך- שלוש יממות.
בית, כבר קרה ששני בחורים נלכדו איפהשהו בגליל בלי מזון (אבל היה להם מים) ומצאו אותם רק אחרי שישה ימים. למרבה ההפתעה שניהם היו בהכרה מלאה כשמצאו אותם. אחד מהם היה דתי- תארו לעצמכם מה זה שבת ככה לבד בלי אוכל ובלי כלום.
ממש אסורצופה מהצד2
ואתן דוגמא מהשואה [ל"ע]
הקצבים של גטו לודז' קיבלו 500 ק"ג של בשר לחלק לרעבי הגטו.
ובגטו בהחלט היו הרבה רעבים.
והבשר היה ממש איכותי [ולא איזה בשר סוס רקוב...]
ולא בכל יום מקבלים בשר בגיטו...
אז הקצבים שהיו בשוק, ביררו - מה עבר על הגרמנים, שהחליטו להביא ליהודים בשר, ועוד כזה איכותי???
וגילו...
שזה היה בשר אדם.

...

אז הם עשו שאלת רב, וקברו את כל 500 ק"ג הבשר, שהיו יכולים להציל עוד יהודי רעב ממות...

סליחה על הרצינות התהומית [שלושתה שבועות עובדים עלי קשה]
כל טוב!!!
זה אמיתי??מ.מ.י.ר
למה שרבנים יפסקו שאסור לאכול?
הרי פיקוח נפש דוחה את כל המצוות שבתורה, וברור שבגיטו היה מצב של פיקוח נפש.

אני כמעט בטוחה ששמעתי את זה גם.אוסנת
ויש בזה הגיון כלשהוא.
הרי בין כך ובין כך, היהודים ימותו.
ואם הגרמנים יראו שהיהודים אכלו את הבשר, הם ימשיכו להביא אותו.
לא זכור לי סיפור כזה בלודז'...דינמית
ורבע ממני שייך לשם...
אז ביררתי, והיה סיפור כזה.אוסנת
והסיבה לכך שהם לא אכלו את הבשר:
הגרמנים עשו זאת כדי להשפיל בכוונה תחילה, וכדי לגרום ליהודים לעשות משהו שנוגד לגמרי את המוסר שלהם, ואת התורה.
ולכן, בשעת השמד, מותר לסכן את הנפש בשביל למנוע חילול ה'. מותר, לא חובה.
על אוכל רגיל, שאינו כשר, לא מסרו את הנפש עד כדי כך... בכל זאת, יש לאדם יצר טבעי לחיים.
אוקיי תודה... ואפשר עכשיו בציניות?דינמית
מה הברכה על אכילת בשר אדם?
התחלתי לענות תשובה מעניינת אבל...מאחורי הקו
מחוסר יכולת רגשית להמשיך, המוסר אינו מתיר לי לענות, לא אשיב..
מי זה אליאור חן ומה הוא עשה לי?אלעד
אם אפשר לשלוח דברים כאלה במסר"ש- עדיף.סלים וארזה
אבל התשובה- זה האיש שהתעלל בילדים שלו וטען שהוא עושה את זה לפי הקבלה. אתה לא קורא חדשות? זה הציף את העיתונים לפני חודש וחצי בערך.
ברוך ה' שאיננו שומעים את הדי התקשורת.אוסנת
המתח והכעס אינם טובים לו לאדם, וראוי לו להמנע מהם.

שמיעת אמצעי התקשורת, גורמת לאדם בעל כורחו לכעסים מרובים. אם על התקשורת, ואם על ממשלתנו הקלוקלת ומעשי האנשים המזיקים.
מלבד הנזק הגופני העצום בכך (כל תחושה רעה בנפש, פוגעת בגוף ע"י שחרור חומרים המכלים את הגוף מבפנים), יש כאן נזק נפשי ואף נזק רוחני, שהוא אי עמידה במידת הכעס.

נסו נא, יום יומיים, בלי להאזין לחדשות. מובטח לכם עולם נפלא.
הרי מה זה משנה אם אדע את הסיפור על אליאור חן, או לא?
מה שחשוב לי, זה מצבה של העיר שדרות, המצב הבטחוני של המדינה, מצב החינוך הדתי.. כל השאר, חבל לי להתעדכן ולהכנס למתחים.
אך דעו, שישנם אנשים יותר קיצוניים ממני, שטוענים שאפילו מצב הבטחון ליד ביתם - אינו משנה להם. הרי אין ביכולתם לשנותו, והדבר סתם יכניס לחץ לחייהם, ויהרוס את גופם ונפשם...
לא לך,מאחורי הקו
בעצם מי יודע. מישהו ניער אותך עד צאת הנשמה (או בגרסה של החזיר, "עד צאת ה"רוח הרעה") בזמן האחרון?
ברוך...שהשאירני בין החייםליאור ברוכים
והתיר לנו את הנאלכים ברוך...שעשני קניבל
אשר יצר אתכם בדין וכלכל אתכם בדיןסלים וארזה


# וזן אתכם בדין # ...
ודאי שחובה~מאיר~
כפי שכתב הרמב"ם: "אבל בשעת השמד...אפילו על מצוה קלה של דבריהם יהרג ואל יעבור"(משו דומה)...
ודאי שלא בטוח.אוסנת
קודם כל, אקדים ואומר, שלפי בירורי המקיפים, אין חובה.

עכשיו לשכל ההגיוני -
אם על כל עבירה על התורה, היו מוסרים את נפשם, כולם היו מתים.
לא אני, ולא מחצית מיושבי פורום זה, לא היינו קיימים (אתה כן).
בנוסף, סבלו בשואה גדולי הרבנים באירופה, ואכלו מאכלות טריפה, עבדו בשבת, ובוודאי עברו על מצוות רבות מהתורה.
לא שמעתי (אך זה לא מוכיח כלום, אולי רק קצת) על רב שאמר לעמוד על כל מצווה, קלה כבחמורה.
להפך ולהפך. רבנים שונים שכנעו את חסידיהם (או תלמידיהם, למת'נגדים) לעבור על מצוות התורה.
השאלה אם זה שעת השמד או לא.מ.מ.י.ר
שעת השמד, זה כאשר המלכות רוצה לעקור את מצוות התורה הקדושה, ואז אפילו על דבר קטן יש דין ייהרג ואל יעבור.

לעומת זאת בשואה, הרשעים ימ"ש רצו לעקור את עם ישראל ולא את התורה שלו, ואז זה מצב של פיקוח נפש - ואפשר להתיר.

זה נשמע יותר הגיוני שהרבנים לא התירו, כי זה באמת היה בשביל לעקור את התורה. אבל אם יהודי היה יכול לאכול בשר חזיר, רק בשביל להכניס אוכל לפה לפני שיגווע - הוא היה צריך, ואם אני לא טועה גם חייב.
לכן שמח לבי ויגל כבודי~מאיר~
אף בשרי המסוקס והכהה ישכון לבטח, על תשובת הרב הממיר...יהי רצון שיזכה להרבות מומרים בישראל...
תמהני האם שם כבודואוסנת
ממי"ר, מלשון ממיר יהודים?
אך מכיון שאין זה כך במציאות, אולי המשמעות היא ממיר כמויות? (מעין מחשבון אינטרנטי, המחשב חשבונות בנוגע למוצרי מזון עבור מתכונים)
או שמא, ממיר דיגיטלי, ל"ע?

אשמח להבין.
הו.מ.מ.י.ר
איפה כתוב ממי"ר?
כתוב - מ.מ.י.ר!
המשמעות היא בפירוש, שזה ראשי תיבות של משפט ארוך מסויים.

מאיר, זאת הפעם ה-אני-לא-יודע-כמה שאומרים לי את זה.. (ובד"כ זה ךא בתור מחמאה.. ודי למבין..).
*לאמ.מ.י.ראחרונה
אני כמעטאנונימי (פותח)
בטוח שראיתי איפשהו (בשו"ת על אמת, ולא של שטו"ת) שעל דבר אסור שאוכל-
צריך לברך שהכל,
חוצמזה נראה לי שבשר אדם אסור רק מדרבנן, וודאי שפיקוח נפש, או ספק פיקוח נפש דוחה.
אחשלי שומע מוזיקה בשלושת השבועות...אתיולה החתולה

בס"ד

בקולי קולות.....

האם מותר לי לגנוב לו ת'רמקולים כדי שהוא לא יחטיא את הרבים???

לא כי אםסלים וארזה
לקחת שני אקדחים (עדיף תופיים, כמו במערב הפרוע), להתגנב אליו מהחלון ובדייקנות לירות ירייה בודדת על כל רמקול. במידה והחטאת עליך לטעון שוב ולירות עד שנגמרים הכדורים. המהדרין ישמיעו תוך כדי קול "פיו פיו", איך אין בזה חובה בדיעבד. אם האח מתעצבן- לירות גם בו.
אין איסור לשמוע מוזיקה בשלושת השבועות.אלעד
לאשכנזים יש!אתיולה החתולה
תודה על הרעיון...אתיולה החתולה
נראלי שאני אעשה את זה...
(אחשלי---תזהר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
עליך לא להאזין, אך לא לכפות את דעתך.אוסנת
מותר לך להעיר לו בנחת על כך, אך בשום פנים ואופן לא לעשות שום אקט מעשי להשקטתם.

חבל לפגוע ב'אהבת חינם' שלנו, במיוחד בימים אלו, בגלל מנהגי אבלות.
יפה, עכשיו אפשר בציניות?סלים וארזה
זה פרויקט השטות כאילו?...
אני סובל מבעיה זהה~מאיר~
ואני פשוט מבקש יפה מאחיותיי להנמיך...במידה ולא היו מנמיכות העניין היה מדרדר לחבטות ושאר מרעין בישין...

אה וגם לספרדים יש בעיה
מוזיקה לא מזיקהניצוץ חן
אם מישהו שומע מוזיקה אז מקסימום הוא מזיק לעצמו אבל אסור להזיק לו!!!!1
לבד מזאת כל האיסור חל על מרשים כי בזמן שתקנו את התקנה לא היה עוד מוזיקה אחרת.
תנתקי את החשמל!!אנונימי (פותח)
את לא יודעת איך שזה מעצבן.
דרך אגב, אמרת בשלושת השבועות-זה כולל שבתות????
יש עם זה בעיה?!?*אריאל*אחרונה
כנסייה מסגד ומה שבינהםליאור ברוכים

תמיד אומרים שביכנ"ס של ספרדים זה כמו מסגד ושל אשכנזים זה כמו כנסייה, בואו נעמוד שניה על משמעות של כל מושג, מסגד- מלשון סגידה, משמע שהיהודים לא סוגדים לקב"ה אלא עובדים אותו, כנסייה זה כמו כנס, אנשים שמתכנסים, וכנ"ל להבדיל בית כנסת, אבל ההבדל הגדול הוא א. ה"בית" ב. כנסת- כנסייה

כנסת זה מל' כנסת ישראל, כל פעם שעמ"י מתכנס ממילא השכינה שורה, אבל כנסייה זה סתם כנס, כמו שעושים כנס לעובדי הבנק... ההבדל השני שעמדנו עליו זה הבית, באנגלית יש שני דרכים להגיד בית: 1. הוום 2. האוס. כשהראשון זה האווירה והשני זה המבנה, בעברית אין הפרדה בין ה-2, ממילא הביכנ"ס זה גם עם האווירה שלו...

וואלהאנונימי (פותח)אחרונה
לא הבנתי, עמוק מדי בשבילי...
סיפור על צניעותסלים וארזה
חרושששששששששש ומוכרררררר*אריאל*
כבר דנו בנושא והגענו למסקנהדינמית
שהחרדי הינו הנחש ולכן צריכים החרדים לזחול על גחונם.
לא ולא~מאיר~
עיון בפסוקי ספר בראשית מראה שהאשה לקחה את הפרי בעצמה, ככתוב "ותקח מפריו ותאכל", והנחש רק הראה לה אותו וגרם לה בחלק שפתיו לקחתו. אשר על כן, ההקבלה של הנחש לחרדי אינה נכונה, וכדי ליצור הקבלה זו היה צריך החרדי לקחת את הנערה אל החנות ולשכנעה לגנוב את התפוח בניגוד לצו האל.
אבל יש לסיפור המשך...ליאור ברוכים
יום אחרי זה הבחורה באה לחרדי והביאה לו תפוח, אז החרדי שאל אותה "מאי האי?" אז היא אמרה לו שעד שאדם לא אכל מהתפוח הוא לא ידע שצריך לעבוד בשביל לאכול...
חח...אהבתי..אח..
שכויח אהבתי.דינמית
לה.(:אנונימי (פותח)
חחחחחחחחחחחחחחח.. איזה חמוווווד!!!אתיולה החתולה
אני דווקא לא הכרתי...
אהבתי את השני...*אריאל*
איזה שני?סלים וארזה
אהבתי ת'המשך של ליאור.. חחח..פגזניקית גאה!
לכבוד ה"ה סאלים וארזה, תלמידו של המקובל מר תושיה!הרב אמזלג
ראיתי שלל הודעותיך ומסריך, אשר אינם יורדים מדרישות וציפיות רבני הפורום.
אך לצערי, ע"י הוספת קישורים שונים מכל וכל, הינך גורם לטירחא דציבורא!
מדוע אתם- הדור הצעיר אינכם יכולים להעתיק את הסיפור אשר ברצונכם להביא לידיעתינו, והנכם גורמים צער רב, כיום דרוב הציבור חפץ לאין ערוך לראות את תוכן קישוריכם המעניינים ומרתקים מכל וכל.
ופסקו גדולי הרבנים המקובלים דבכל אתר ואתר תקף דין טירחא דציבורא, וצא וראה את תקנות חז"לינו הקדושים אשר תוקנו למניעת טירחא דציבורא.

החותם בציפיה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
אחלה סיפור,אנונימי (פותח)אחרונה
לא הכרתי אותו!!!!
הפרשת חלהאוסנת

א. אחת משלושת מצוות שנמסרו לנשים, אך מצווים בהם גם הגברים. מדוע, אם כן, נמסרה לנשים?

ב. על חלה אין ציווי מדאורייתא בחו"ל. מה עם מקומות כמו טורקיה וסיני?

ג. נוהגים בעת הפרשת חלה להתפלל לזיווג ההגון של בנות ישראל. מה עם הבנים?

בסה"כ, ותחלקו עלי אם הדבר לא נראה לרוחכם, מצווה זאת תומכת במשפט הידוע "נשים למטבח".

 

על ב' ו-ג' יש לי תשובות, אז אני רק מבקשת לחפור...

התעוררה אצלי תהייה בנוגע לסעיף ב'.מאחורי הקו
בע"ה

האם אפשר להקל, בנסיבות ואדם גר בשטחים, שהרי על חלק משמעותי (או שלא) מ"מדינת ישראל" אין השטחים מקובלים כשטחה הטריטורי של מדינת ישראל, ולשאלתי- האם ניתן להקל ולאפשר לחפף במצווה משום שאיננו, על דעת "הרוב", נמצאים בשטח ישראל?
כדומה לי שאי אפשר להקל.מ.מ.י.ר
כיוון שהמצווה אינה נמדדת בגבולותיה של מדינת ישראל, אלא לפי גבולותיה של ארץ ישראל.
לשם דוגמא - לו יצוייר שבזמן קום המדינה הצליח מאן דהו להיכנס לעיר העתיקה ולהישאר חי, והיה מכין לו לחם, האם לא היה צריך להפריש חלה? ורק לאחר מלחמת ששת הימים היה מפריש חלה? לא מסתבר.

לכן, יו"ש היא חלק חשוב מארץ ישראל וממדינת ישראל, וזה פשוט שאין להקל.
בלי לקדוחאנונימי (פותח)אחרונה
על א- בגלל שהאשה מצויה בבית, ובטוח יש על זה תשובות אחרות, ועניונים בקבלה....