מחפשת רעיונות ליציאה זוגית (אני בהריון שבוע 7+) אז שיהיה מותאם…
ומעדיפים מקום סגור או לפחות מוצל עד כמה שניתן, זורמים על האיזור.
תודה רבה
מחפשת רעיונות ליציאה זוגית (אני בהריון שבוע 7+) אז שיהיה מותאם…
ומעדיפים מקום סגור או לפחות מוצל עד כמה שניתן, זורמים על האיזור.
תודה רבה
יש כל מיני סדנאות אם אתם בקטע
מוזיאונים
אקווריום ישראל
ממוזג ונעים
בטח מפוצץ אז כדאי לבדוק אם אפשר להזמין מראש מקום
לא הלכתי
אבל חברה שלי הייתה, אם רלוונטי לך אני אברר
כיף ולא כזה יקר
לא יודעת אם המשקל של הכדורים זה בעיה בהריון... מקסימום שהוא ירים לך ואת תגלגלי;)
מקום ממש כיפי ליצירה.
אפשר לעשות נגרות או יצירות בעץ, תמונות השראה ועוד.
היינו ומאוד נהננו שם.
שבוע טוב 😊
המתון שלי בן שנתיים וחצי בדיוק, עם עיכוב התפתחותי בכל התחומים. עדיין לא ניסיתי גמילה כי נראה שהוא עוד לא שם. כן אומר יש לי פיפי הולך לשירותים משחק שם וחוזר, שאני מורידה לו טיטול לפני מקלחת אומרת לו בוא נעשה פיפי הוא משחק עם המים, היא מכיר את המושגים אבל עוד לא שם בכלל (אולי נראלי שהוא עוד לא שם אבל בעצם זה אפשרי?)
ממשיך במעון עוד שנה ואחכ נראה כנעט בוודאות שילך לגן שפתי.
יש קשר בין עיכוב התפתחותי (די רציני) לבין גמילה? מנסה להבין אם יש לי למה להתחיל או שעדיין מוקדם
בגדולים הוא לא שם בכלל עוד, ויכול לעשות קצת קצת במשך כל היום דבר שגם יכול להקשות
במעון שיקומי תמיד תהיה כיתה בתפקוד גבוה יותר והילדים מאוד מעורבים מבחינה חברתית.
יש משהו במעטפת של מעון שיקומי שמקדמת ילדים מאוד, גם הצוות החינוכי הוא קטן ומוכוון מטרות טיפוליות, והצוות פרא רפואי מאוד משפיע על ההתנהלות בגן.
בקיצור ממש ממליצה לא לפסול
לא יודעת אם בשלב הזה את כבר יכולה להכניס אבל שווה לנסות
לא סיפרו לי שגיל ההתבגרות בימינו מקדים את זמנו!
הבת שלי בת 8 וחווה התפרצויות זעם כמו מתבגרת ממש.🤯
באתי לנשק אותה לפני שינה ושוב תפסתי אותה במיטה עם פרצוף זועף. היא אמרה לי: "הכל מעצבן אותי"😤
שאלתי אותה: "מה מעצבן אותך"?
היא: "העולם וכולם מעצבנים אותי."😤😤
ואז התחילה לתת דוגמאות: הארון שאחיות קשקשו לה עליו, המסך שאני לא נותנת לה לראות וכו'.
חייכתי אליה ואמרתי לה:"זה אומר שאת מתבגרת." היא התחילה להתרכך.
המשכתי: "נכון זה מעצבן, אבל זה גם משמח.
תראי את בני דודים הגדולים שלך, שאת כל כך מעריצה , הם גם הרבה פעמים לא מרוצים, כי הם בגיל ההתבגרות.
תסתכלי על אחיות שלך, הן כל הזמן שמחות כי הן עדיין קטנות. שום דבר לא מדאיג את המח הקטן שלהן. ככל שמתבגרים, יש יותר שכל, מבינים יותר דברים, יש יותר כאבים , יותר סיבות לדאגה, יותר קשה להשיג את השמחה, היא לא מגיעה מעצמה.
בבגרות צריך לעבוד על השמחה.
הודיה זאת דרך אחת לעבוד על השמחה.🙂 בואי נחשוב אם יש משהו טוב שקרה לנו היום שאפשר להודות עליו.
היא זרמה, כזאת היא, נוטה לכעס, אבל מהר מאוד חוזרת להיות טובה.
אחיות שלה הגיעו והצטרפו לשיחה שלנו.
שאר השיחה התמקדה בעיקר בדמות מצויירת שהן מעריצות.
טבע האדם – כותב רבי נחמן מברסלב – למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות, מחמת פגעי ומקרי הזמן, וכל אדם מלא יסורים. על כן, צריך להכריח את עצמו בכח גדול להיות בשמחה תמיד ולשמח את עצמו בכל מה שיוכל" (ליקו"מ ח"ב תורה כ"ד).
לכולנו יש תקופות שמאורעות הזמן מכבידים עלינו ואנחנו צריכים כוחות להתגבר ולהיות בשמחה.
מאיפה הכוחות? לדעתי מקשר עם בורא עולם ועם אנשים טובים, מטבע ומפעילות גופנית.
לעמל נולדנו. אז יאללה לעבודה! לא רק בדיבורים.
עם המתבגרת שלי..
עם ערמת מתבגרים בבית,אהבתי את הגישה שלך.
כיף לקרוא אותך.
שיחות עומק,הבנה מרץ של נעורים לפרויקטים,לטיולים,
גם העצבים זה חלק מיזה,ותלונות עד אין סוף...
אבל כשהאוירה טובה זה ממש כיף.
אז בגישה שלך את ממש תהני מהתקופה הזו
🫶
הבנות שהן תמיד שמחות כי הן קטנות . בלי עין הרע שימשיך ככה.
רק אומרת שהיא לא מתבגרת והיא מן הסתם גם לא כל כך הבינה למה את מתכוונת , סתם שמחה שהיא גדולה ואחיות שלה קטנות.
אם היא חווה התפרצויות זעם זה לא בגלל התבגרות מוקדמת אלא בגלל משהו אחר. יכול להיות שבאמת אחיות מציקות לה ועוד דברים. גם בגיל ההתבגרות ברגע שזה נהיה לא סביר , הסיבה היא לא הגיל או לא רק הגיל.

מהממת
איזה שיח משמעותי.
לגמרי גיל ההתבגרות מתחיל ככ מוקדם (מרגישה את זה עם הבכורה שלי....)
תמשיכי לשתףףףףף
הוא התחיל מוקדם.
מישהי היתה?
עד כמה עמוס בימים אלו? כמה שעות בערך אפשר להסתובב שם?
לא בזמן האחרון ,האמת שפחות אהבתי,
הרגשתי קצת משעמם.
זה כל מיני אקווריומים של דגים
אני אהבתי ממש, המון סוגי דגים ויפה ממש. מאמינה שעמוס בימים האלו, אבל כשבאנו ביום חם ממש בחול המועד גם היה עמוס אבל יש שם מקום ליחסית הרבה מבקרים.
אנחנו היינו שעתיים, היינו יכולים להישאר גם שלוש.
היה מלא, אבל לא מפוצץ
הילדים שלי נהנים מכל דבר אז הם לא השתעממו. היינו שם שעתיים-שלוש. ויש שם גם את בית הפרפרים שזה מהמם והיינו שם עוד איזה חצי שעה לפחות.
גמול ביום כבר יותר משנה
אנחנו שמים שעון מעורר בלילה וקמים 3 פעמים בלילה כדי לקחת אותו לשירותים.
ככה כבר חודשיים ואין התקדמות
הוא לא מתעורר לבד לעשות פיפי אף פעם
מפספס גם לפעמים בין הפעמים שאנחנו לוקחים אותו באופן יזום
מה עושים?
הבעיה העיקרית היא שלא מפריע לו שהוא רטוב מפיפי, יכול להמשיך לישון ככה בכיף
אבל גם השכבה העליונה של המגבת יחסית עבה וגן השכבה התחתונה של הפלסטיק יחסית קשיחה. יש גם מגני מזרון שהם רק פלסטיק, בעיניי פחות נוחים כי הם יותר מרשרשים, אבל אולי יותר שומרים מהפיפי...
וגם יש לי סדיניות מאליאקספרס , שהן גם ממש טובות כשבורח
אז הלכתי הבוקר, היה דוחה 🤢
האחות אמרה לי לסיים ב5 דק' בפועל לקח לי 10-11 דק' .
יצא 130 כאשר הגבול זה 140
חוץ מזה עוד בסקירה לפני כמה שבועות הערכת משקל הייתה גבוהה יחסית ( פעם שעברה לקראת הסוף אמרו לי שהוא גדול וזה לא היה נכון אבל לא משלב כזה מוקדם ).
להלחץ מזה ?
אין לרופא תור בזמן הקרוב
וגם מרגישה שתמיד מנפנף אותי
מה הייתן עושות ?
לקראת 36+ באמת הייתה הערכה שגוייה של חצי קילו אבל זה היה לקראת הסוף כשקשה כבר באמת למדוד
הסקירה הייתה ב21
הרופא שאל אותי אם אני אוכלת הרבה סוכר ( לפני העמסה )
כרגע הכל תקין.
אם בהמשך העובר יהיה מאוד גדול, אולי יגידו לך לעשות את ההעמסה של ה 100.
פשוט סכרת סוג 2 במשפחה ...
לסבתא שלי היה סכרת הריון שניהיה סכרת סוג 2 בהמשך מכאן הלחץ
אני בשבוע 29 עוד רגע וכבר הייתי פעמיים במיון בגלל לחצים שהיו לי באגן, הם לא ראו צירים.
ככל שבהריון יותר מתקדם ממש לוחץ לי שם,
זה הגיוני?
אשמח לדעת מה זה יכול להיות אמרו לי שכנראה סימפוזיוליס אבל הגיוני שממש לוחץ שם וזה רק מתגבר משבוע לשבוע?
אולי תלכי למישהו/ מישהי מקצועית שיסביר לך מזה סימפיזיוליזיס ואיפה אפשר להרגיש את זה?
סימפי באמת לוחץ באגן וכשלא ידעתי שיש לי סימפי הייתי בטוחה שזה צירים מוקדמים עד שהלכתי לפרופסור מומחה בשרפ עין כרם (כי חשבתי שזה צירים מוקדמים ודאגתי) ואמר לי שזה סימפי..
ואז כבר נרגעתי ולא נלחצתי מהכאבים האלה..
אם כי בחודש תשיעי כבר הייתי מתבלבלת קצת אם זה זה או זה..
מה זה פרופסור מומחה, מה ההתמחות שלו?
יכול להיות שבאמת זה סימפוזיוליס, פשוט אף פעם לא היה לי וזה קצת מלחיץ כי זה מרגיש כמו צירים.
זה הציק לי בעיקר כשעליתי במדרגות.
רופאת משפחה שלחה אותי למיון כי חשבה שזה אולי צירים מוקדמים, ואני מרגישה אותם שונה.
אחרי כל הבדיקות במיון נשים הפנו אותי לכירורג, הוא בדק אותי והסביר לי שהרחם הגדל לחץ לי על מקום ספציפי בבטן התחתונה (אני לא זוכרת אם זה היה רצועות או שרירים), שזה קורה לפעמים.
זה היה הריון שנחתי בו יותר, למדתי לאזן את המאמץ .
כן לזוז - אבל בנחת.
ונסיעות היו ממש סיוט, משום מה זה החמיר את הכאבים.
אבל זה חלף וב"ה לא חזר בהריון שאחריו 😊
טיפול אקווליבריו או כל מי י טיפולי איזון אגן יכולים להקל
ביררתי עם מישהי שעולה אצלה 850 ש''ח,
היה נשמע לי יקר..
שלרוב הן יהיו גם דולות.
ומתוך סקרנות, למה את עושה את הנקודה בתיבת ההודעה? זה פשוט גורם לפתוח לבדוק מה כתוב כשזה בעצם כלום, אז למה לא להשאיר את הסימון שזה רק כותרת? באמת מחפשת להבין ולא לקרוא את זה בטון של התקפה 😊
הכותרת
אם הוא אדום יש תוכן
אם הוא לבן אין תוכן
ויודעת להגיד מה המצב שם? עמוס ממש?
חם נורא ומתלבטת אם לטרוח לצאת מהבית לשם, או שיהיה עמוס מדי.
אחה"צ.
היה עמוס אבל לגמרי סביר, הילדים הלכו לאן שרצו ולא היה תחרות בין ילדים/ התנגשות בין ילדים
יש שוני ברמה בין הסניפים, אפשר לראות באתר שלהם.
אצל הילדים שלי זה בילוי לכמה שעות, חוזרים מרוצים עד הגג.
הכו שווה זה דרך מועדון "שלך" של עובדי מועצות.
משלמים כרטיס לילד מכל גיל.
זה ממש נחמד ומעסיק לכמה שעות, אפשר גם להכנס ולצאת אם רוצים באמצע ללכת לאכול וכו' אבל לא הייתי משלמת עלזה כרטיס מלא.
בירושלים לדעתי בקניון הדר יותר שווה
באלגן איתי
אני כרגע בשלב מוזר שמתלבשת רחב שלא יראו את הבטן אבל ב שמה את היד על הבטן שיראו שאני בהריון
לא ברור לי מה אני רוצה כבר😂😂
מישהו דחף לנו שקית ענקית למרות שאנחנו לא משתמשים בדר"כ. בעלי התעצבן על המקום שזה תופס במקרר והוציא לאחד הארונות. היום רציתי להכין עם הילדים עוגיות ויש לי מתכון עם מרגינה אז חיפשתי והבנתי שהיו שבוע וחצי בארון במקום בקירור.
חושבות שזה קריטי?
כתוב על החבילה לשמור בקירור
שזה באמת מתקלקל מהר יותר..
אני לא משתמשת בזה ביומיום אז לא יודעת 🙂
אני שומרת קבוע בארון
זה לא צריך קירור למיטב ידיעתי
אבל מה הכוונה שקית?
מוכרים את זה בצנצנת...
שלום לכולן
אני לקראת לידה ראשונה ומחפשת דולה שתלווה אותי בלידה ובהכנה ללידה.
מחפשת מישהי נעימה ומקצועית. מישהי שמתחשבת בזוג עצמו ובבחירות שלהם ונותנת מקום לבעל. מישהי עם גישה טבעית אבל לא שוללת גם דברים פחות טבעיים. מישהי עם רגליים על הקרקע ולא רוחניקית מדי. מישהי מהמגזר הדתי לאומי שמכירה את הסגנון ואת ההתנהלות.
אשמח להמלצות מנסיון
את תרצה צ'קול
מדהימה ממש
עונה על כל הדרישות שלך חוץ מירושלים
אבל זה קרוב לירושלים... והיא מלווה בבתי חולים בירושלים
שלום בנות, אנחנו שוקלים מעבר מירושלים לאדם .
האם יש כאן מישהי שגרה באדם ויכולה לספר לי על האופי היישוב?, האם נגיש לירושלים מבחינת תחבורה ציבורית ופקקים עם רכב פרטי?
מתאים לדתיים/ לחרדים ?
מרפאות מכבי כללית ? מרכז מסחרי חניות?
תודה רבה
עונה על מה שיודעת.
אופי: מסורתי-ספרדי, יש גם דתיים חזקים יותר
נגישות: יש את קו 142 מירושלים נראה לי די הרבה פעמים. מאוד קרוב לירושלים. אם יש פקקים גדולים באזור המחסום כן יכולים להתקע, אבל ב"ה יש התפתחות גדולה והרחבה של הכבישים ולרוב המצב סבבה ובע"ה עתיד עוד להשתפר.
מרפאות: אח אני לא טועה יש כללית ומאוחדת, מכבי יש בשער בנימין.
חנויות: באדם יש בקטנה פלאפל, מכולת, סטוק ואולי עוד כמה דברים קטנים. בשער בנימין, 5 דקות נסיעה, יש מרכז מסחרי רציני.
בהצלחה רבה!
השאלה לפי מה את מגדירה ביטחון. בא נגיד שבירושלים למשל גרים גם ערבים ושם אק יהודים... זה עניין די סובייקטיבי
בכבישים נוסעים גם ערבים, אבל זה כ"כ קרוב לירושלים שזה בקושי מרגיש יו"ש
אני נוסעת שם כל יום מאז שנולדתי בערך
אז אני. מרגישה בטוחה
יכול להיות זריקות אבנים אבל נדיר
יש צבא באזור כל הזמן
יש בדואייה ממש ביציאה מאדם שפשוט מעצבן לראות אותם גרים ככה בכיף שלהם
בגדול לדעתי ההרגשה בטוחה
מי שרגיל לעיר אולי יפחד
אבל זה גם משהו שמתרגלים אליו
אז נקרע לנו תיק העגלה הנוכחי, ואני מחפשת תיק עגלה חלופי.
לא צריכה מותגים ולא את הכי יקר.
צריכה תיק פשוט, צבע ניטרלי, שיעשה את העבודה 😊
יודעות מאיפה אפשר להזמין? שיגיע מהר?
ויפה
אפונהאחרונהוגם יש התייחסות הלכתית בשו"תים
חלב אם מותר בשתיה? | דין | שאל את הרב
חלב אם קפוא לעומת זאת- ממש מגעיל
אחרי שטעמתי פעם אחת - לא העזתי להקפיא יותר אף פעם.
קבענו לצימר באזור ממזמן, חשבנו לטבול בנחלים באזור (וגם לטייל בשוק בערב)
אבל מפחיד עומס החום שאמור להיות, עם פעוט קצת פחות משנתיים וגדולים יותר...
מנסה לא להתאכזב ולחשוב קצת על אטרקציות ממוזגות באזור.
מה אתן ממליצות?
תודה מראש
וגם נחל דוד וגם נחל ערוגות עדיין סגורים. פתוח חלק קטן עם הרשמה מאז שיטפון במאי. באתי לומר שעשינו פעם איך שנפתח. בשמונה בבוקר ואז נרטבים בשעה מוקדמת יחסית ואחרי שרטובים זה בסדר.
אז יש את עין בוקק, זה קרוב לים המלח. מסלול מתוק של הליכה בתוך מים לא עמוקים. יש חלקים עם צל. אם תעשו מוקדם זה יהיה בסדר לדעתי. לא הייתי מתחילה באחת עשרה שתיים עשרה. למרות שאלה השעות שתמיד נגררים אליהן בטיולים... שווה לנסות לתכנן אחרת.
יש גם את כל השמורה של עין פרת, וואדי קלט. עם כל מיני ירידות. צריך לבדוק טוב כי יש אזור שממנו זה מזוהם בגלל הערבים. מעל האזור הזה אמור להיות מהמם. אני פחות יודעת בדיוק.
ממוזגות- האקווריום, מוזיאון המדע (עמוס אבל, תסתכלי בשרשור אחר). שניהם ההרשמה מראש שימי לב, מוזיאון ישראל אם אתם בעניין, הבנתי שנחמד גם בספריה הלאומית אבל לא עשינו את זה גם כי לא נרשמנו מראש וצריך. מנהרות הכותל זה כיף כי בפנים לא חם. רק צריך לחשוב על החום בהגעה ובחזרה אז או לעשות בבוקר או לקראת ערב. מעיין בירושלים שנהננו פעם- עין חניה. אבל צריך לבדוק מה קורה השנה כי לרוב מעיינות בירושלים בשנים בלי גשם פחות יפים. וגם זה בשמש אז לא בשעות החום. זה בכניסה בתשלום. זה באזור הגן חיות והאקוריום.
לק"י
גם בים המלח בטוח ממש חם.
(לא בדקתי תחזית, אבל ממליצה לבדוק...).
בקיצור, הכי לא זמן לטיולים
לק"י
ועכשיו חם אצלינו.
לטייל עד עשר נשמע לי מעט מידי...
ספציפית השבוע מאוד מאוד חם. לא נשמע לי כיף לטייל.
אתמול יצאתי עם הילדים לגן שעשועים ב 18:30. עדיין היה חם מאוד.
קצת אחר כך התחיל טיפה רוח, ונהיה יותר סביר. אבל להתחיל מסלול ב 19:00 בערב, זה מאוחר מידיי.
יש מקומות פחות חמים, ויש מקומות שזה ממש בלתי נסבל.
ואולי זה תלוי גם באנשים.
רק מקומות סגורים.
ממש סכנת נפשות!
(שואלת בשביל שבוע הבא)
מתאים להגיע עם עגלה?
כמה זמן הליכה?
(חוץ מהתינוקת אנחנו בגילאי 7-12, מתאים?)
גם מאוד תלוי בעומס. היינו פעם סתם באמצע שנת לימודים ופעם בחול המועד...
מושלם לגילאים של הגדולים. לא יודעת בת כמה התינוקת... לא לעגלה.
במג'יקאס היינו מטעם הצבא ולי היה קשה עם האורות והרעש בתוך המבנה הגדול שהדהד הכל.
אבל זה יכול להיות מענה ליום חם...
אזור ירושלים ובנימין
אולי גם מרכז
מה אפשר לעשות?
לק"י
יצירות ומשחקים בבית.
בריכה בבית, אם יש מקום ויש דרך נוחה למלא ולרוקן.
משהו ממוזג
בני 4.5 ו2.5
נוסעים לחיפה ברכבת
יורדים במרכזית המפרץ
עולים על הרכבלית (רכבל מגניב בעלות של נסיעה עירונית)
ואז אפשר לרדת לעשות פיקניק או אפילו מסלול קטן (יש יער למעלה.. שכחתי את שמו)
או לחזור ברכבלית חזרה
ובעוד אוטובוס למרינה שם.
עשינו שייט באוניה. היה מחיר ממש סבבה.
יצא יום מוצלח של כלי תחבורה.
*זה היה בחול המועד והיה עמוס ממש ממש ממש.
מניחה שבין הזמנים יהיה דומה מהבחינה הזאת, אם יש לכם אפשרות אחרי ר"ח אלול עדיף בעיני
אבל בהפלגה מעכו לחיפה.
בחיפה הספינה יוצאת ממש צמוד לתחנה. בעכו זה כן דרש נסיעה באוטובוס.
כמובן אם מתאים לך לפרט
אפשר להגיע לשם עם רכב? זה הלוך חזור?
מתאים לילדים קטנים?
ובאיזה שעות כדאי לבוא שלא יהיה מידי חם?
מתחנת הרכבת בעכו לנמל עכו. לא יודעת אם יש שם חניה נורמלית. מתחנת אוטובוס כן היינו צריכים ללכת קצת ברגל (הנמל הוא בתוך העיר העתיקה של עכו).
משם הפלגנו לחיפה.
בעקרון האוניה כן עושה הלוך-חזור, אבל אנחנו קנינו כרטיס רק כיוון אחד (והספיק לנו לגמרי).
בהפלגה עצמה לא היה חם, כי יש רוח נעימה, אבל השמש כן יכולה לשרוף ממש (במיוחד שלא מרגישים את החום).
חפשי בגוגל 'מלכת עכו', זה השם של האוניה.
לק"י
ויש תאריכים שזה רק בשעות הצהריים.
וצריך להירשם מראש באתר.
והילדים ממש נהנו שם
3 ו6 והתאים.
לגיל גדול יותר נגיד 10 לדעתי פחות מתאים אבל לא ניסיתי.
לק"י
ובכלל חם... (לא רק באזורים הנ"ל).
אני לא הייתי יוצאת למסע בחוץ השבוע.
השאלה מה עוד יש חוץ ממשחקיות
גילאי 3-4
אני לא מספיק מכירה כי חיפה רחוקה לנו
אבל יש שם המון מוזיאונים שווה לבדוק אם יש משהו שמתאים לגיל.
@מתואמת המליצה על זה פעם
ואז זה גפ מתאים בחום כי לא נמצאים בחוץ
וברכבת ישראל תמיד קר🥶
במודיעין יש פארק עם מזרקות ממש ליד תחנת הרכבת- אבל לגמרי יהיה חם השבוע
אפשר לתל אביב ולהסתובב בקניון עזריאלי אבל מניחה שזה פחות הסגנון😅
בחיפה תחנת רכבת חוף הכרמל היא ממש על הים
לא זוכרת מתי נסעתי והיה לי חם....
אבל יודעת שיש מקום שאפשר.
לא יודעת אם גפ המראות או רק נחיתות
לפני תשעה באב דיברנו עם ההורים של בעלי שאנחנו רוצים לבוא אליהם לשבת.
חשבנו לבוא לשבת נחמו (השבת שהיתה עכשיו) אבל הם אמרו שאחות אחרת כבר אמורה לבוא אז, אז שאנחנו נבוא לשבת שאחר כך (הקרובה).
היום בעלי אמר לי שבעצם הם ביקשו שנדחה בעוד שבת.
בהתחלה הנחתי שאולי זה כי קשה להם לארח שבועיים ברצף, אז לא אמרתי כלום, למרות שזה פחות נוח לי מכמה סיבות.
אבל עכשיו דיברנו והוא הסביר שזה בגלל שאח אחר ביקש לבוא השבת, כי דווקא השבת מסתדר להם.
וזה ממש העליב אותי.
למה כשאחות אחרת אמורה לבוא, ואנחנו רוצים לבוא, אז דוחים אותנו לשבת אחרת כי לא רוצים לבטל לה? (שזה די הגיוני...) אבל כשאנחנו אמורים לבוא ואח אחר רוצה גם, אז מזיזים אותנו בלי שום שאלה?
הנחתי שאולי זה בעלי לא ידע על השיקולים שלי למה זה לא נוח לי לדחות. אז אמרתי לו שזה פגע בי, ואמרתי לו שיגיד להם שלא נוח לנו לדחות, והוא באמת התקשר, אבל הוא אמר שהם לא רצו לשנות בחזרה, ואם לא נוח לנו אז שנבוא ביום חול מקסימום (שזה עוד יותר לא נוח...).
אני ממש פגועה מזה.
דווקא יש לי קשר טוב עם חמותי, ובדרך כלל מאוד מעריכה אותה. אבל הפעם אני ממש מרגישה כאילו אנחנו מקום אחרון שם. בשביל אחרים ישנו הכל, אבל בשבילנו לא נורא...
ואני די בטוחה שאם אח של בעלי וגיסתי היו יודעים שהשבת שהם באים היא על חשבוננו ושזה לא נוח לנו, הם לא היו רוצים שנפסיד בגללם.
אבל כבר לא נעים לי לחזור ולבקש.
בעלי אמר שלא נבוא, ולא נורא. אבל לי זה חבל. וגם הילדים כבר מחכים לנסוע אליהם.
תעזרו לי לדון אותם לכף זכות...
מתלבטת אם לנסוע חלקית בתחבצ לשם או כל הנסיעה ברכב....
מצד אחד הם ממש רוצים נסיעה ברכבת,
מצד שני, לא יודעת איך יסתדרו ככ הרבה זמן בנסיעה ארוכה... לכן מתלבטת האם לחנות בתחנת רכבת כלשהי ומשם להמשיך לירושלים....
גילאים: 10,8,6,4 ותינוק בן חצי שנה...
אודה להצעות, רעיונות וכל מה שיכול לעזור
תודה
שחלק ממש מרכזי מהרכבת הקלה לא פועל עכשיו. אז אם למשל את מתכננת רכבת ישראל ואז רכבת קלה, זו לא אופציה.
את צריכה גם לחשוב לאן אתם רוצים להגיע, האם יש חניה, האם אחרי רכבת לירושלים צריך להגיע למקום נוסף וכו'.
בעיניי הילדים ממש יכולים להסתדר בנסיעה ברכבת, השאלה מה התוכנית משם הלאה...
לק"י
נניח ממנו לירושלים ברכבת, זה עם החלפה של רכבת בת"א. יותר מסורבל.
בימים ראשון וחמישי הרכבות יותר עמוסות, וזה לא הכי נוח.
בשאר הזמן נסיעה ברכבת היא נוחה. אפשר להביא משחקים ואוכל לנסיעה.
ומשם רכבת לכיוון תל אביב זה יחסית נסיעה קצרה....לא מעל שעה...
ושם מחליפים לרכבת לירושלים..
כמה זמן נסיעה ברכבת מתל אביב לירושלים?
את נוסעת לבד עם הילדים?
עדיין מתכננים, חושבים..
מה יכול להתאים להם שם..
אולי מוזיאון כלשהו שם או אקווריום ישראל,
אבל בכללי הם יהנו מהנסיעה ברכבת, שזה הטיול בשבילם, ומהשהות בירושלים.. אפילו אם זה אומר לשבת לאכול שם ארוחת צהריים/ערב ולישון באיזה מקום נחמד ולמחרת גם טיול נחמד באזור שבו נלון. ואז לחזור חזרה
הייתי נוסעת עם רכב.
רכבת אני לוקחת רק כשזה ממש אטרקציה מסויימת שקרובה יחסית לרכבת.
הגדולים ממש רוצים כבר לנסוע בתחבצ...
גם הקטנות ישמחו לנסוע ברכבת, רק שלא יודעת כמה זמן הן יחזיקו את עצמן בישיבה ממושכת בנסיעה...
לק"י
ואם את עם בעלך, זה נראה לי בסדר גמור.
מקסימום לוקחים מוניות מהרכבת לאן שרוצים לטייל.
הלוך וחזור, מקסימום עם יעד הגעה אחד, שלא דורש עוד נסיעות.
(לפני כמה שנים עשינו טיול לחיפה בתחבורה ציבורית בלבד. בהלוך היה מצוין, וגם בהתניידות בעיר, אבל בחזור - פספסנו את הרכבת האחרונה, ונאלצנו לחזור באוטובוס עמוס וצפוף עם אנשים מקיאים ועם ילדים צורחים - גם שלנו - וזה היה סיוט נוראי, וחזרנו רק בשתיים בלילה הביתה... אז אם מתכננים טיול בתחבורה ציבורית מלכתחילה כדאי לשים לב שלא חוזרים מאוחר מדי...)
מבנימינה זה די ארוך לדעתי.
אפשר אולי ממודיעין או נתבג לירושלים. הנסיעה פחות מעניינת אבל רכבת מהירה זו גם חוויה.
ובאמת לחשןב טוב גפ מה רוצים בתוך ירושלים
וגם אולי לתכנן ככה שאחד מכם ימשיך עם הרכב עד לירושלים ואז יהיה גפ להתניידות וגם לחזור מהיר יותר
לק"י
אם אתם בתחב"צ, אל תחזרו מאוחר מידי, שהילדים ירדמו ויהיה קשה להעיר ולנייד אותם ממקום למקום.
ועדיף שתחפשו קו ישיר לאיפה שאתם גרים, אם יש.
לעשות פשוט עצירות כשצריך , ברגוע, לעשות לו"ז שלא תלוי בשעות הגעה מדויקות למקומות
יהיה לך סיוט איתם בתחבצ
לק"י
ובני כמה הילדים (ולי אגב, עם קטנים ממש יותר נוח בתחב"צ, כי הם לא אוהבים ולא רגילים לכסאות בטיחות. אין לנו רכב).
ברכבת זו חוויה יותר נוחה, חוץ מראשון וחמישי שאז עמוס.
אני נוסעת עם 3-4 ילדים באוטובוסים (בני 10.5, 7.5, 5 ו-2.10).
לנסיעות עם הרבה ציוד או שחוזרים מאוחר, אנחנו באמת לוקחים הסעה.
אבל כשנסענו עם כולם
הודנו לאלוקים חמישים פעם שיש לנו רכב חחח
שיח סודלק"י
באוטובוסים יש חגירה רק במותניים.
ובמוניות- אני חוגרת מי שאפשר רק במותניים. אבל זה באמת פחות בטיחותי.
לק"י
תמצאו משהו שהוא ליד הרכבת או ממש קרוב. נסיעה אחת לא ארוכה מידי וזהו. ותחזרו באותו יום, שלא תצטרכו לסחוב מלא ציוד.
ככה יהנו מהנסיעה ברכבת, ולא יהיה מתיש.
הקיבה מרוקנת לגמרי, הקאתי עכשיו את כדור הברזל שלקחתי לפני יותר משעתיים (פלוס שליש כוס תה קמומיל)
יש לציין שאכלתי גלידה בצהריים וההקאות התחילו שעתיים אחרי (וחוץ מזה כלום)
זה לא הקאות של קיבה מפוצצת אלא כמו שליש ראשון
ניסיתי לשתות מים
וואי סיוט
בעירוי,
אני לא הייתי לוקחת סיכון במצב שלך..
בנוסף לנוזלים דרך הוריד אפשר לתת תרופה להקלה על ההקאות.
נכנסתי ללופ שיש לו פתרון יחסית פשוט בצורת עירוי, אולי אפשר אפילו דרך הקופה.
תרגישי טוב!!
זאת הייתה התייבשות
עשו לי עירוי בקופת חולים שממש הציל אותי
מאז לא הקאתי עד עכשיו
צריכה לשתות מים כמו שצריך, אני ממש גרועה בזה🫢
תודה לכולכן על הדאגה! בזכותכן התייחסתי יותר ברצינות והלכתי להיבדק בקופ''ח