היהודי: כמה ליטר חלב אתה מוציא ממנה ביום?
האיכר: 20 ליטר
היהודי: וכמה ליטר חלב היא שותה ביום?
20 ליטר !
היהודי: מה הרוחת?
האיכר: אני משקה אותה חלב עכו"ם ומוציא ממנה חלב ישראל...
לזה קוראים הלבנת הון...
ב"ה ת' בר"ה
לכול הנערים בארץ ובעולם
בחסדי ה' ית' בר"ה
זכנו שנפתח ישיבה חדשה על שם רבנו הקדוש הנחל נובא מקור חוכמה רבני נחמן מאומן
הישיבה בבני ברק ישיבה חדשה טובה
של הרב מאיר שלמה שליט"א
לומדים בישיבה ספרי רבנו רבי נחמן וגמרא הלכה
לפרטים ישראל (בהן של הרב)0527613148
או הרב מאיר שלמה 052766731!
עכשיו ראיתי איזה סרטון קורעעע וואי!!
תותחים כל הנ נחים האלו!
מתה עליהם!!
באמת תותחים.. אני ראיתי איזה כמה חביבים, ובאסה שיש רימון. את כל האלה שמעלים לכאן אנלא מצליחה לראות בגלל שזה ח ס ו ם... פשוט באסה.
נ נח נחמ נחמן מאומן
יש מלאן הא?
אני חולה עליהם..
עכשיו עברתי סרטון.. אני רואה ביוטיוב..
אז יש כאן מלא..
חמודים, מרגשים.. ממש עושים צמרמורת ומחזקים!
אשרינו ממש!!




יקבל פרס.
הסמיילים שלך חמודים מאוד..חחח..
חוץ מיזה אני לא יכולה עוד לנחם אותך..
חחח
עם תמונות מהממות על התיקון כללי
בס"ד בר"ה
שמפרסמים את שם הצדיק ביום ובלילה כציווי הסבא זצ"ל "לעשות רעש שיש רבינו בעולם" "איפה שיש רמזורים נעמוד ונרקוד"
אשרינו לגמרי אוי אוי אוי סבא סבא איזה נשמה יקרה ה' הוריד לנו לעולם אבאאאא תודההה!!!!!!!!!
יש משו ספציפי כאילו או שכל אחד לפי דעתו?
בס"ד בר"ה
נגיד סאטמר זה מוגדר שהם לא מצביעים אבל ברסלב זה לא מוגדר היום זכינו ורבינו מתחיל לכבוש את העולם וכל יהודי כבר יש לו זיקה לברסלב לכן יהודי יכול להיות ברסלב'ר ולהצביע
בטח כמעט כולם יקומו עלי או לא יתיחסו מתוך בהלה וכדומה. אבל, הרבה חברים בברסלב חושבים שאין למי להצביע ואם כבר מצביעים אז להצביע לגיל קופטש!!
ויש בזה הרבה עניינים גדולים לטובת עם ישראל, ואני לא מתכוון לפתוח בנושא רק אני רוצה שתזכרו זאת, שאם הוא יעלה בעזרת השם אז תבינו.
מה? לעלה ירוק? אוי ואבוי!
לאן הגענו...
בס"ד בר"ה
על החסידות הקדושה שלנו!!
תגיד לי מה נסגר איתך?
ראינו איך השם עוזר לו לעלות לשלטון. אפילו את אחוז החסימה הוא לא עבר.
אמרתי שאם כבר בחורים אז לבחור בו..
מי בשלטון זו לא ראיה
אם את היית יושבת שם בכסאות של ש"ס מפד"ל וכו' כבר מזמן היית מביאה את המשיח!!!
אני לא יודע בת כמה את... אבל יש גיל שאם לא מתעוררים אז ישנים...
רבי נחמן בא לעולם לפושעים... לאלו שהם פושעים באמת ולאלו שהם לא פושעים אבל קוראים להם פושעים!!
בשבילי, קרוב למליון שהתנסו בסמים קלים - הם בני ישראל, ולא סתם בני ישראל, אלא אנשים שהמציאות לא קלה להם, הם עוברים עליות וירידות בחיים. ובמקום להעסיק את עצמם ברדיפה אחרי כסף ונשים הם בורחים עם איזו שאחטה..
רוב בעלי התשובה בפרט אלו שחזרו בתשובה באמת שהתקרבו לרבנו אלו אנשים שהתנסו בעישון קל עד כבד. ומה זה אומר? שכל מי שמתוסכח ומעפן ולא שווה וכו' הוא בסוף מתקרב לברסלב? אלו דיבורים של אלו שמתרצים למה הם לא חזרו עדיין בתשובה...
אנשים מתחילים לעשן מתי שנמאס להם המציאות ולכן במקום להשתגע הם מעשנים אבל באיזשהו שלב הם מתחילים לחפש עוד דרך כדי לברוח מהמציאות ומגיעים לסם החיים... !!!
יש בזה הרבה מה לדבר...
אבל עוד דבר קטן: מי שחושב שהוא צדיק שילך לרבנים שיעשו אותו יותר צדיק. ומי שהגיע למסקנה שהוא חתיכת פושע חולה נפש, אז הוא יכול להתחיל להתקרב לרבי נחמן!! רופא הנפשות!!
דבר ראשון. אמרת סמים קלים. דווקא ממך הייתי מצפה שתדע, שאין כזה דבר סמים קלים. מי שלוקח "שאחטה" לא גומר בזה, וזה ממש לא נגמר בסמים הקלים, זה גורר לסמים קשים.
אתה כותב: "במקום להעסיק את עצמם ברדיפה אחרי כסף ונשים הם בורחים עם איזו שאחטה.. "
תגיד אתה חי בסרט? רדיפה אחרי סמים זה לא רדיפה??? אתה יודע טוב מאד שחבר'ה בסמים חייבים כסף למנה הבאה וככל שהם יותר מכורים זה יותר יקר. ומאיפה הכסף? כשהם חצי יום שבוזים ישנים חרי הטריפ המעניין שהיה להם היום, וחצי יום הם רק בקריז של להשיג ת'מנה הבאה, ולהכניס תחומר המסריח לתוך הוריד. מאיפה יהיה להם כסף?
אתה כותב: "אנשים מתחילים לעשן מתי שנמאס להם המציאות ולכן במקום להשתגע הם מעשנים"
אני לא יודעת מה איתך אבל בעיני, להתחיל לעשן סמים, זה שיגעון ובריחה מהמציאות. סבבה שיברחו. אבל להגיד שזה לא שיגעון? שבמקום להשתגע הם מעשנים? אז מה זה?
אני לא מבינה למה מייפה את זה?
אתה מודע לגודל הנזק שהסמים עושים, אז מה כל הנסיונות להפוך את זה לדבר שהוא סבבה לגמרי, חלק מהחיים ואפילו באיזשהו מקום טוב, כי זה עדיף על פני דברים אחרים...?
ו"חסידות" ברסלב היא בכלל לא חסידות של פושעים!
תפתח ת'עיניים. יש בה הרבה צדיקים!!!
רבנו דיבר גם על אלו שרודפים אחרי סמים, מה קרה? עליהם אסור להסתכל על הטוב?
לידעת כולם, רבנו אומר שאסור להשתכר, אסור להתמכר לכלום! (אפילו לתורה אסור להתמכר, צריך לכל דבר גבול, צריך לכל דבר בחירה - אבל לעניין זה אבקש להתפרץ עלי בהזדמנות אחרת)
בודאי שלפי רבנו העישון כל סם אינו מותר. כשם שאסור לרדוף אחרי ממון ואחרי נשים ואחרי רבנים.
אבל מה?
מי נותן לכם את הזכות למנוע מבן אדם בעל בחירה את האפשרות שלו לבחור?
אין היום סנהדרין וזה לא בגלל שזה לא אפשרי טכנית אלא בגלל שאין שום יכולת לשום אדם לאסור משהו על זולתו, אלא אם כן הוא מזיק לאחרים בפועל. ולכן אסור לכפות שמירת שבת.
תדעי לך ממאליה, בחורה שעוברת ברחוב ומישהו מזיז את ראשו כדי להסתכל עליה הוא יותר חולה וסוטה ממי שמחפש שאחטה, אלא מאי? אנשים כמותך יוצרים דעות משובשות, כאילו זה שרודף אחרי דבר מסריח שיוצא ממנו דם וצואה הוא יותר לגיטימי ומכובד מזה שרודף אחרי צמח שקצת מעיף אותו לעולמות קצת יותר נעימים.
את תעדיפי להתחתן עם בחור שיש לו סטאפות בכיס ומסודר כללית, ואפילו רודף קצת אחרי כסף, ולא תתחתני עם בחור שמידי פעם מעשן. ולמה? כמובן לכתחילה אני לא מאמין שתתחתי עם שניהם, אבל אם עיית לך את הבחירה עם מי להתחתן היית מעדיפה להתחתן עם רודף הממון. ולמה? כי את (ולא באשמתך) משובשת (ובשביל זה אני כאן - כדי להאיר - לתת לך וגם לקבל, אבל בטח שתעדיפי לקבל מאיזה רב נערץ, מחמת אותו השיבוש...)
ובנוגע לחסידות ברסלב, בודאי שיש בה צדיקים, ובעצם.. כולם צדיקים, כי רבנו מלמד אותנו להסתכל בנקודות הטובות של כולם. ולכן זו חסידות של "פושעים", כי רק מי שמרגיש "פושע" יכול להתחיל לחפש בעצמו נקודות טובות. ואילו מי שחושב עצמו לצדיקהוא לא מחפש כי הוא "כולו טוב"
שבכללי אדם שהוא מעשן זה קצת אומר משהו.. ובטח אם זה סמים לא עלינו..
ה' ירחם..
ואני לא חושבת שברסלב זו חסידות של פושעים.. ממש לא..
מי שמתקרב לחסידות הזו הוא צדיק גדול.!
הכל טוב שם????????????????????????????????????????????????
מה נסגררררררר.?.???????.??????.??
אמר דברים שיש בהם נקודות- רבות- אמיתיות.
באמת אפשר לראות את השורש הטוב,
באלו שמשתמשים במקלות עשן לסוגיהם.
(אבא שלי הגדיר כך את המונח, כדי שנוכל להעלותו על דל שפתנו
בצורה רכה, שלא תזעזע לנו את אמות הסיפין.)
ובאמת צריך להשמר מהתמכרות לכל דבר בחיים, כי העניינים בעולם-
פועלים טוב רק כשהם במידה.
ככה הנר- הוא הגבול לאש, שלא תשרוף,
והכוס- היא גבול למים, שנוכל לשתות,
והיבשה- היא הגבול לים, שלא נטבע.
כל אחד יחשוב לעצמו, איפה הוא צריך להציב גבולות
אפילו בדברים טובים.
אלא מאי...
שאנחנו רוצים להתקדם.
וכשנזהה את הדברים שאנו נסחפים אליהם מידי, או שהם שליליים,
לא נסתפק באמירה:
"יש דברים יותר גרועים, ואחרים צריכים להשמר גם מהם.",
אלא ננסה לכוון את עצמנו לדרך הישר.
ובמקרה הזה- לעבור לעולמות אחרים "יותר נעימים",
זו לא התמכרות בעלמא. אדם שמגיע למקומות האלה, יודע הכי טוב
במה זה פוגע בו. בכל אופן- על הפגיעה בגוף- אין ויכוח.
זה גורם להתלות במשהו שמזיק, וממנו לשאוב כוחות.
במקום לחפש את החמימות והמרגוע ,
בנתיבים שהתורה והמצוות- פותחים ומאירים.
כדי למצוא אותם, עלינו לבקש היטב, ומה שבטוח- לא להתייאש.
אם אנו יודעים שניתן להתמלא תענוג מהחיבור לה',
אז נתאמץ ללמוד ולהכנס לפנימיות של התורה והמצוות,
כדי לזכות בו!
ולכל התמודדות שה' שולח לאדם,
הוא מצייד אותו בתעצומות נפש כדי לגדול מתוכה.
ה' יברך אותנו, ויזרים אלינו כח תמיד!
הדברים שאמרת כ"כ יפים וכתובים בצורה כזאת... טהורה...
את צריכה להוציא פעם איזה ספר...
נשיקות!
כל מה שכתבת טוב ויפה.
ברגע שאתה אומר שאני "משובשת", ברגע הזה, הויכוח נגמר.
לא כי אני מחשיבה את עצמי.
פשוט, אני חושבת שאצלך השיבוש, אתה חושב שהוא אצלי והויכוח לא יגמר...
בס"ד
ב"בגן האמונה" כתוב שלכל איזשהו כאב באיבר כלשהו בגוף, או איזושהי מחלה ח"ו ל"ע
זה בגלל איזושהי נק' פנימית שאנחנו צריכים לתקן (לדוג': הרגל כואבת- לשון הרע,גזל,פגיעה באישה ועוד)
אז אולי מישהו/י יודע/ת מה הכוונה הפנימית- ז"א מה שצריך לתקן, לאנימיה (=חוסר ברזל)?
נכון, לוקחים כדור ברזל יכול להיות שזה באמת יעזור, אבל יש סיבה פנימית יותר למה יש את החוסר ברזל,
וכאשר האדם יחזור בתשובה ויתקן את מה שגרם לאנמיה בעז"ה היא תעלם - וזו התרופה הכי טובה!!
רק בשמחה =]
(או שכן...), אני לפחות לא.. ;)
בכל אופן, אני יכולה להגיד לך שהרב ארוש מדגיש כל הזמן בספר, שעל כל דבר שיש לאדם,
הוא צריך להתפלל ולבקש אמונה.
כי אמונה היא המפתח להכל...
רפואה שלימה...
כל אחד יכתוב משהו שהוא רוצה להביא והלוואי שנזכה להוסיף עלינו עוד קצת קדושה.
רבנו בעניין של לדון כל אדם לכף זכות (ליקוטי מוהר"ן איפשהו,לא כתבתי לעצמי, סליחה..):
"דע כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות,
ואפילו מי שהוא רשע גמור,
צריך לחפש ולמצוא בו איזה מעט טוב,
שבאותו המעט אינו רשע,
ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב ודן אותו לכף זכות,
על ידי זה מעלה אותו באמת לכף זכות,
ויוכל להשיבו בתשובה"
והוסיף שצריך לדון גם את עצמו לכף זכות, כדי לשמח עצמו במציאת הנקודה הטובה.
שבת של שמחה, קדושה והתעלות! ![]()
שנזכה כולנו לגאולה אישית וכללית... ![]()
בס"ד בר"ה
הבסיס של כל תורת ברסלב תורה רפ"ב "אזמרה"
אבל בכל מקרה.
תשקיעו שתי שניות, פתחו איזה ליקוטי עצות או משו אחר ותפתחו לנו ת'עיניים..
ולא לייבש!!!!!!!!!!!
היא יודעת להגיד יפה נ נח נחמ נחמן מאומן!!!
ולצורך העניין:
כל העולם כולו גשר צר מאוד והכלל והעיקר שלא לתפחד כלל
בס"ד בר"ה
באמת סליחה....ורבינו אמר שנחזיק עצמינו יחד אז הנה גם דיבור וגם הלכה למעשה!!
זה מעודד!
דברי רבנו זה תמיד מחזק! 
החלפתי מזמן את השם משתמש, ועכשיו נכנסתי לראות מה קורה איתו...
בס"ד בר"ה
מההה?!?1 את לא יודעת??? אבל יודע מה אחי טעיתי וה' יכפר לי את זה מחילה שוב מאמא
העיקר שבסוף ייכתבו פה דברים אמיתיים ומחזקים...
שיהיה לכולם יום נפלא!
ב"ה ית' בר"ה
משיבת נפש יג'
חח
במקומות הנמוכים ביותר מאד ורחוקים מאד מהשם יתברך
שם דיקא מלבש חיות גבוה מאד בבחינת סתרי תרה על כן מי שנפל מאד חס ושלום
צריך שידע זאת ששם במקומו דיקא יכול להתקרב להשם יתברך ביותר
כי שם דיקא נעלם חיות גבואה מאד וכשיזכה לשוב אל השם יתגלה
על ידו דיקא תורה גבוהה דהינו סתרי תורה!
יש שיעורים ממש מחזקים באתר אזמרה!
שרבנו אמר שכוחו הגדול והחזק ביותר של האדם הוא הגעגוע, ובעזרת געגוע ורצון וכליון רציף ואמיתי יוכל להגיע לכל מה שיחפץ אם לא יתייאש... (בפירוש למעשה מאבדת בת מלך) (לא ציטוט)
אני הרגשתי את זה "על בשרי"!
לרצון ולכיסופים יש כח להפוך עולמות...
רבנו אומר העיקר הוא הרצון
ופעם שאלו אותו על אותו עניין
השיב רבנו: האתה רוצה לרצות?
כלומר שצריך לרצות את הרצון!!! ולא רק לצפות לאיזו תוצאה...
וזהו הנצחון האמיתי, כשאדם מסתפק במה שהוא רוצה... אפילו כשהוא הפסיד, הוא שמח במה שרצה לנצח, אזי זהו הנצחון.
"נצחתי" וגם כשלא "ואנצח" במה שאני שמח ברצון.
נתגלה לנו אור הצדיק האמת בעצמו, הוא רבנו ז"ל. אנחנו צריכים להתדבק רק אליו ולא לחפש במקומות אחרים, כי הוא דרך חדש כמו רשב"י והאר"י ז"ל והבעל שם טוב בעצמו. וממנו כבר לא יהיה חדשות עד משיח צדקנו.
וכמו שקשה, למה היה צריך לבוא רשב"י בעולם - לא היה די במשה רבנו עליו השלום שהיה כבר וכו'? כבר אמר רבנו ז"ל בחיי מוהר"ן: כי קודם שנמצא הצדיק האמת יכולין להתקרב להשם יתברך (היינו בדרכים שמקודם) וכשכבר נמצא צדיק האמת אזי אי אפשר להתקרב להשם יתברך בלתי דרכו ועצותיו, כי כי כבר נתחדש חוליי הנפש כאלו עד שמוכרח לרפואותיו. (מכתבי שמואל א כב)
|
כ"ד כסלו 02:23 העתקה מספר בעל הגן. פרק "בעל השדה" פונפון |
|
יא יֵשׁ שָדֶה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁשָּׁם גְּדֵלִים כָּל הַנְּשָׁמוֹת. וְאֵלּוּ הַנְּשָׁמוֹת צְרִיכִים בַּעַל הַשָּׂדֶה שֶׁיַּשְׁגִּיחַ עֲלֵיהֶם וְיַּעֲסוק בְּתִקּוּנָם. וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד שֶׁרוֹצֶה לְרַחֵם עַל נִשְׁמָתוֹ, לְבַקֵּשׁ וּלְהִתְחַנֵּן הַרְבֵּה לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כָּל יָמָיו, שֶׁיִּזְכֶּה לְהִתְקָרֵב לְהַצַּדִּיק הַזֶּה שֶׁהוּא בַּעַל הַשָּׂדֶה, שֶׁהוּא מִסְתַּכֵּל עַל כָּל אֶחָד לְהָבִיאוֹ אֶל הַתַּכְלִית הָאֲמִתִּי, כִּי אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֶל הַתַּכְלִית הַטּוֹב הַנִּצְחִי כִּי אִם עַל יְדֵי הַצַּדִּיק הַזֶּה שֶׁהוּא בְּחִינַת בַּעַל הַשָּׂדֶה הָעֶלְיוֹנָה: (לקוטי מוהר"ן סה) |
למרות שכמעט לכולם פה מספיק להסתכל בחתימות בשביל לראות דברים שרבנו אמר...
"למאמין האמיתי, אמונה היא ראיה!" (לקו"ע, אמונה)
זה פשוט אחד החזקים.. מעניין מתי אני אפסיק לחשוב עליו..
"כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא.
אך ככל שפוחתת האמונה, כך פונים האנשים לדרכים סבוכות יותר לעובדו." (לקו"ת פ"ו)
"כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא.
אך ככל שפוחתת האמונה, כך פונים האנשים לדרכים סבוכות וקשות יותר לעובדו." (לקו"ת פ"ו)
תיקון קטן..
לק"י.
עכשיו ראיתי.
אבל האם באמת "כל דבר יכול לשמש כאמצעי לעבודת הבורא" ???

רבנו אומר שאפילו באדם הכי רחוק, והכי חוטא, והכי רשע, יש נקודה טובה, שרוצה רק טוב.
אמנם יש כאלה שאצלם הנקודה מכוסה וקשה יותר למוצאה, אבל היא קיימת.
ואסור להפסיק לחפש אותה. צריך כל הזמן לנסות למצוא בעצמו את הנקודה הזאת, הקטנה הטובה.
השם יהיה עמך.
*****
תנסה לחשוב על רצונות טובים שבך, על שאיפות למעבר, על משהו טוב שעשית שמבטא את הטוב שבך...
בכל אדם יש טוב.
אשרייך! חיזקת מאוד!
ומי שיחפש טוב בעצמו, יראה טוב בזולתו.
ומי שמחפש טוב בזולתו, ימצא את הטוב הזה גם בעצמו.
כמו שאמר הבעל שם טוב : "הזולתי הוא הראי"-
הוא מראה המשקפת לי את פנימיותי...
אשרייך! חיזקת מאוד!
ומי שיחפש טוב בעצמו, יראה טוב בזולתו.
ומי שמחפש טוב בזולתו, ימצא את הטוב הזה גם בעצמו.
כמו שאמר הבעל שם טוב : "הזולתי הוא הראי"-
הוא מראה המשקפת לי את פנימיותי...
בס"ד בר"ה
כבר יש בך וחוץ מזה עצם זה שאתה מנסה למצוא זה כבר נקודה טובה זה אומר שיש לך רצון וכיסופים לה' אשריך לגמרי יהי חלקי מחלקך!!!
ולמי שמחפש אמת שיקרא...
שיחות הר"ן קמה
"אמר: אני חפץ מאד שיעשו מהתורות תפלות אך איני יודע למי מוסרים זאת ופעם אחד הראה לי בספר אחד שהיה אצלו שנתחבר בסמוך הנקרא "יד הקטנה" ובסוף מבאר שם כמה ענינים בלשון תפלה שמדבר להשם יתברך ומתחיל כל עניין אלקי וכו' וקרא אותי וצוה לעיין בו בפנים, ורמז לי אז כמדבר ראה שזה המחבר מדבר כמה עניינים מדרושיו להשם יתברך בלשון תפלה ורמז לי שתשוקתו מאד לעשות כן מתורותיו הקדושות לעשות מכל התורות תפלות ...גם אמר שכשעושן מהתורות תפלות נעשים מזה שעשועים גדולים למעלה שלא עלו לפניו יתברך שעשועים גדולים כאלה מימות עולם ."
שיחות הר"ן קצו
"המוסר של התורה שלי נפלא ועצום מאד אלו היו אומרים זאת התורה בלשון אחר בלשון מוסר, היה מעורר ומשבר את הלב מאד כי כולה מוסר השכל, מוסר גדול ונורא מאד על כן צריך לזהר לקיים מה שהזהרתי אתכם לעשות מן התורה תפלה כי תכף כשמתחילין להכניס זאת התורה בתוך דברי התעוררות ושיחה של תפלה בודאי תעורר ותשבר את לבו מאד :"
הקדמת הליקוטי תפילות:
"...ואין שום דבר שחסר לאדם בעניין עבודת ה' שלא ימצא בתפילות הללו"
השתפכות הנפש בסוף (ע"פ ליקוטי הלכות ר"ח הלכה ה') אות ו:
"הבחינה שהסוכה צריכה שתהיה 'צלתה מרובה מחמתה' כי חמה הוא בחינת התורה וצל הוא בחינת התפלה והסוכה מעורבת מחמה וצל, הינו מתורה ותפלה אבל הצל צריך שיהיה מרובה כי העיקר היא התפלה שמתפללים על קיום התורה ותפלה כזאת הוא בחינת מעשה בחינת קיום התורה ממש, על כן היא העיקר כי צריך שיהיה מעשיו מרובין מחכמתו שזה בחינת צלתה מרובה מחמתה כנ"ל ."
שם, אות א':
"שכל תפלותיו לזכות ליראת השם ולעבודתו יתברך ולזכות לקיים את התורה שלמד כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה ותפלה כזאת אינה טפלה ללמוד התורה אדרבא, היא עיקר קיום התורה מאחר שמבקש רק לקיים את התורה שזה עיקר שלמות התורה וזאת התפלה היא שוה להתורה וגבוהה ממנה כביכול, כי הלא העיקר הכונה בלמוד התורה היא כדי לקים את התורה וזה כל כונתו בתפלתו, שמבקש רק ליראה את השם ולקיים את התורה כמו שאמר דוד המלך, עליו השלום: "אחת שאלתי מאת ה'" וכו' נמצא שהתורה והתפלה שניהם שוים בקומתם ואף גם התפלה גבוהה יותר בבחינת אשת חיל עטרת בעלה ובבחינת: "ראשית חכמה יראת ה'", דהינו תפלה כזאת שהיא בחינת: "אשה יראת ה'" היא ראשית ולמעלה מהחכמה שהיא התורה, כי על ידה זוכין לקיים את התורה שזה העיקר "
ליקוטי הלכות אורח חיים הלכות שבת הלכה ו:
" ...שישים בתים שהם שישים מסכתות ובכל תא שישים ביסתרקון היינו כסאות בחינת תפלה(שהיא בחינת מלכות דוד כנודע בחינת כסא מלכות). היינו שיהיה כל הלכה והלכה של התורה כלולה משישים כסאות שהם בחינת כלל התפלה . היינו שעל כל הלכה והלכה של התורה ישפוך שיחו לפני השם יתברך וירבה בכל התפילות עד שיזכה לקיימה וכמו שהזהירנו אדמו"ר ז"ל לעשות מהתורות תפלות."
עלים לתרופה מכתב פו'\צג' יום א' וירא תקצג':
"בדורות כאלו בעקבות משיחא אשר נעשה עם כל אחד מה שנעשה, כאשר יודע כל אחד בנפשו, נגד זה חמל עלינו השם יתברך והקדים רפואה למכה מה ששלח לנו מקודם מושיע ורב האמת להצילנו על ידי התגלות חדושי תורתו הקדושים החדשים הנפלאים והנוראים וכו' שהם מעיני הישועה האמתיים, וביותר על ידי אלו התפלות, אשר אי אפשר לבאר בכתב ובעל פה עד היכן מגיעים טובות וחסדים של אלו התורות והתפלות והמעשיות והשיחות הקדושים וכו' וכל קדושת ההשארה שהשאיר בזה העולם"
עלים לתרופה מכתב תג'\תכח' יום ו' ערב שבת קדש בהעלתך:
"הן לומר התפלות שכבר עזרנו השם יתברך לסדרם לפניכם הנובעים מתורתו הקדושה אשר הם חדושים נפלאים שלא היו מימות עולם, הן לעשות בעצמו תפלות מהתורות כפי מה שעובר עליך בכל עת."
עלים לתרופה מכתב קנז' יום ב' ר"ח חשון תקצ"ה:
"ויתפשט הדרך הקדושה החדש לעשות מהתורות תפלות, שעל ידי זה יתקרבו כל ישראל אליו יתברך"
עלים לתרופה מכתב תיב' יום א' תבוא תר"ג אומאן:
"ובפרט שנזכה להרבות בתפלה ובקשות ושיחות בינו לבין קונו ולהתחיל להרגיל עצמו בכל יום לעשות מהתורות תפלות, כי זה יסוד מוסד ועולה על הכל אשרי שיאחז בזה,"
עלים לתרופה מכתב קעב'\קפ' יום א' שמיני תקצ"ה ברסלב:
"ואין מי שיקרא ויאמר איזה תפלה או לעיין בספר שלא יהיה לו איזה הרהור תשובה נפלא מאד,"
ימי מוהרנ"ת א' פט':
"והנה בבית זה נתיסדו התפלות הקדושים ברב חסדו ונפלאותיו אשר נוראות יקרת אלו התפלות יודע כל אחד בנפשו כל מי שחפץ באמת וכו':"
ר' ישראל בער אודסר,ישראל סבא עמ' תקלו: "מי שאומר ליקוטי תפילות- אז הוא מוצא אמת!"
ר' שמואל הורויץ,ימי שמואל א' , נב':
"...ואמר (הגאון ר' דב מורשא) לי הלא כל התורה וכל הספרי מוסר מונחים באלו התפילות"
ימי שמואל א' ,נג': "...ומאז התחלתי לומר התפילות, אבל לא הרגשתי עדין גדולת התפילות ויקרותן, עד איזה זמן אחר כך שהתפלאתי איך נמצא תפילות כאלו שאין דוגמתן..."
אבי הנחל (השלם), מכתב יא', ז' תמוז תשי"ח :
"וגם זיכהו ה' במתנה יקרה כזו הנחמדה מכל הון מי יתן שיזכה לעיין בו בתמידות בעין האמת בפרט ב'ליקוטי תפילות' בכל יום ויום המחיה נפש כל חי"
מכתבי שמואל ב' מכתב י' טו חשון תרפ"ג: " אינני יודע כלל היאך להודות עבור הספרים הקדושים ובפרט הליקוטי תפילות בעד כל הון דעלמא לא הייתי מחליף תפילה אחת, אות אחת מהספרים הקדושים הללו הם ממש ממש חיי בילתהם ח"ו אינני יכול לחיות רק עימהם"
אבי הנחל (השלם), מכתב צד', כט' תשרי תשכ"ז:
"לכן ראוי לנו לחשוב מחשבות עמוקות להתגבר על כל המניעות ולהתקרב לאור הצדיק מעתה ללמוד ספריו הקדושים ולומר בכל יום ליקוטי תפילות כמה שאפשר ועי"ז יומתקו כל הדינים והיסורים ויתבטלו כל הגזרות ממך"
מקור חכמה-עידוד הלימוד בספרות ברסלב המקורית.
0546593766
אשרינו!!!
להמליך את השם זה בכל מצב
עיקר המחאה היא על המלכת השם
גם אם יגרשו את כל הערבים ויישבו את הארץ - גם אז צריכים לצאת לצמתים ולהפגין
להמליך את השם זה אומר שכל המציאות היא מתוקף מלכותו, וגם כשלא הולך לנו אנחנו נשארים בשמחה אך זועקים להשם שיגלה מלכותו עלינו ויאיר אלנו פנים
לכן, עיקר הזעקה אל העולם אינה על דברים פרטיים אלא להרעיש ולעורר שיש מלך לבירה. בין כשטוב ובין כשרע.
להביע מחאה אל העולם על גירוש יהודים? זה מיותר!!!
רק בתפילות ובעיקר בשדה צריך לצעוק למלך על גירוש יהודים!!!
אלא לעורר את העם אל המלך, הקדוש ברוך הוא אשר "מלוא כל הארץ כבודו", ואליו אנחנו מתפללים וזועקים.
יש לר' אריה ליפו תורה שלימה בענין ובעז"ה הוא יפרסם אותו כן, בל"נ.
בס"ד בר"ה
אחחח ישתבח שמו לעד!!! מה יותר טוב ממקוה חם על הבוקר תפילה ותיקון הכללי להתחיל ת'יום ככה אה?! מה יותר טוב???
אשרינו שזכינו להיות בנים של מלך מלכי המלכים ושזכינו להתקרב לרבינו שמרה לנו ת'דרך האמיתית אליו יתברך!!!!!
למה יש אנשים שכשהם מדברים על הרב ארז משה דורון הם לא מכנים אותו בתואר רב, אלא סתם קוראים לו ארז משה דורון?
פשוט יצא לי לשמוע המון פעמים חבר'ה שפשוט כינו אותו בשמו הרגיל...
קצת מוזר, לא?

שמי שרוצה למלא כרסו בכבוד... אז הוא משתדל שיקראו לו בשמו בלי תואר של רב, ומשתדל לדבר בציבור על כך שהוא כלום ואפס... בפרט אצל בעלי תשובה [או מזרחי] שמחפשים רבנים אז הם נתפסים בכל מיני גימיקים ויציאות מיוחדות אצל רבנים ואז נדלקים עליהם... ועלולים לפספס את נקודת האמת.
בכל אופן
הסבא הקדוש אמר בטלויזיה לעיני כל עם ישראל: "בברסלב אין גדולים ואין קטנים יש חברים"
יהי רצון שנשאר חברים טובים
שאלו מי האנשים שהולכים אותו (לא זוכר באיזה עניין זה היה).שאלו אם זה התלמידים שלו אז הוא אמר ,הם לא התלמידים שלי הם חברים שלי!
כזו פשיטות! 
גם הרב עובדיה יוסף אמר שאסור
בחור בליברמן..
וכן, יש אנשים שהם דתיים\מסורתיים שמצביעים ישראל ביתנו..
בגלל המדיניות הימנית קיצונית שלו נגד ערבים..
עוד משו- מאיפה אתה יודע שהוא אוכל חזיר? ומה רע בזה שהוא שונא ערבים?
חס ושלום, לא בוחרת בו ולא כלום, אני רק רוצה לדעת מה פשר הדברים.. ומאיפה הם נובעים בדיוק..
בס"ד בר"ה
באתר של שס נראה לי ובאתר לדעת
זה שהדבר ידוע לא אומר שהדבר נכון..
אני לא בעד להגיד דברים ש"כולם יודעים",
כי זה לא בהכרח נכון.. כף זכות כמובן..
כל עוד אני לא יודעת, לא ראיתי ולא שמעתי
את הדברים האלו מפי מקום ראשון אז אני לא שופטת אפחד..
לא לטוב ולא לרע...
בס"ד בר"ה
אבל באותה מידה הוא נגד הדת גם בגלל זה אסור לנו לחשוב אפילו להצביע לו בשביל זה יש את ש"ס, האיחוד הלאומי, ועוד מפלגות דתיות שבסייעתא דשמייא יעשו את רצון אבינו שבשמיים גם מבחינת א"י (שרבינו אמר שכל מקום שהוא הולך הוא הולך לא"י) וגם מבחינת תורה (על זה אני לא אמרו להגיד מה רבינו אמר זה ברור נראה לי חחחחח)
מצאתי ארמון [בעיר נתיבות] שאין בו כלום...
היום לפני כ-190 שנה נולד התלמיד הכי קדוש ונפלא
של רבינו !! היום יומולדת לרבי נתן!
שרשרו ברכות..
תודה אור ברסלב..
הייתה אתמול סעודת מצווה וסדר ט"ו בשבט בקהילת ברסלב
שאצלנו בשכונה.. והיה הרב גודלבסקי.. באסה שלא הייתי
הייתי ממש חולה,וגם עכשיו אני קצת חולה לא הלכתי לביצפר..
לא נורא..
יהיה טוב בע"ה..
ולמשל טוב ג"כ לכל עמ"י!! חח
בס"ד בר"ה
את דעת רבינו באמת!!...ולכבוד ההילולא...אז רבינו אמר שרבי נתן (ורבי נפתלי נראה לי) ידעו ממנו הכי טוב (משהו כזה) בקיצור רבינו אומר שרבי נתן הבין אותו הכי טוב וידע באמת מה הכח של רבינו ומה זה יכול לפעול בנו ..ישועוןת כאלה גדולות ווא ווא שנזכה לראותם עוד השנה מתממשים אמן!!! מי שצריך זיווג פרנסה בנים וכו' יקבל עוד השנה זכות רבינו אמן!!!!!
מדברים על ה' יתברך...
על שמחה...
על אמונה...
על תפילה...
על נקודות טובות שבך, ובמצבים שה' מארגן...
על התבודדות- שיחה עם ה'...
על התלהבות לטוב...
על עם ישראל...
על ארץ ישראל...
ועל אין סוף...
ומתחזקים בדברים שאמר ר' נחמן
על הארת העניינים הללו...
ובאמת: כל דבר שלומדים- ומקרב לה',
זו זכות עצומה ונפלאה.
רק צריך לשחות בים הקדושה ,
ולשתות מהמום החיים של התורה.
שנזכה להתענג על ה' יתברך!
בשעה 19:45 נתאסף כולנו ברחבה ליד קניון לוד סנטר,
משם נצא לצעדה ברחבי העיר לוד לחיזוק התושבים היהודים הסובלים מהתנכלויות בילתי פוסקות של הערבים,
לאחר מכן נלווה את השבת במלווה מלכה בשירה וריקודים ברחבת שליד קניון לוד סנטר
הציבור מוזמן
לפרטים והסעות
ידידיה:0506809373
בס"ד
ליקוטים מליקוטי-מוהר"ן
וליקוטי-הלכות לכבוד טו' בשבט
'מקור חכמה' – מכון לעידוד הלימוד בספרות ברסלב המקורית
מה הקשר בין שבת שירה לט"ו בשבט?
על מה לחשוב ולכוון כשאוכלים את הפרות?
מה זה הנועם העליון? ולטעום קצת קדושת א"י.
כִּי זֶה יָדוּעַ שֶׁצָּרִיךְ הָאָדָם לִבְלִי לְקַבֵּל הֲנָאָה וְתַעֲנוּג מִגּוּף הַדָּבָר שֶׁאוֹכֵל וְשׁוֹתֶה, רַק לְהַעֲלוֹת הַתַּעֲנוּג וְהָאַהֲבָה שֶׁמְּלֻבָּשׁ בְּזֶה הַדָּבָר לְהַעֲלוֹתוֹ לְשָׁרְשׁוֹ הָעֶלְיוֹן שֶׁבַּקְּדֻשָּׁה. וְשׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן שֶׁל כָּל הָאַהֲבוֹת וְהַתַּעֲנוּגִים הוּא בְּחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁמִּשָּׁם נִשְׁתַּלְשְׁלִין וְנִמְשָׁכִין כָּל נְעִימַת הַטְּעָמִים וְהַתַּעֲנוּגִים שֶׁיֵּשׁ בְּכָל דָּבָר בִּבְחִינַת מַה יָּפִית וּמַה נָּעַמְתְּ אַהֲבָה בַּתַּעֲנוּגִים
שֶׁכָּל הָאַהֲבוֹת שֶׁמְּלֻבָּשִׁין בְּכָל הַתַּעֲנוּגִים כֻּלָּם נִמְשָׁכִין בְּשָׁרְשָׁם הָעֶלְיוֹן מִבְּחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן
וּבִשְׁבִיל זֶה צְרִיכִין לְבָרֵךְ עַל כָּל דָּבָר שֶׁרוֹצֶה לֵהָנוֹת מִמֶּנּוּ. כִּי עַל יְדֵי הַבְּרָכָה הוּא מְקַשֵּׁר וּמַעֲלֶה הַדָּבָר לְשָׁרְשׁוֹ לִבְחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן, כִּי כָּל הַבְּרָכוֹת הֵם בְּחִינַת שִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת לַה' יִתְבָּרַךְ שֶׁמְּשַׁבְּחִין וּמְבָרְכִין לַה´ יִתְבָּרַךְ שֶׁבָּרָא אֶת הַדָּבָר הַזֶּה. וְעַל כֵּן כָּל הַבְּרָכוֹת שֶׁבָּעוֹלָם הֵם בִּבְחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן בִּבְחִינַת כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה וּכְתִיב זַמְּרוּ לִשְׁמוֹ כִּי נָעִים שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת נְעִים זְמִירוֹת יִשְׂרָאֵל (שְׁמוּאֵל ב, ב( כִּי אִי אֶפְשָׁר לִדָּבֵק בְּהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמו לִזְכּוֹת לַנּעַם הָעֶלְיוֹן לַחֲזוֹת בְּנעַם ה´ כִּי אִם עַל יְדֵי דִּבּוּרֵי בְּרָכוֹת וְהוֹדָאוֹת וּתְפִלּוֹת וְשִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת. שֶׁכֻּלָּם הֵם בִּבְחִינַת נעַם, בְּחִינַת נְעִים זְמִירוֹת וְכוּ´ כַּנַּ"ל. וְזֶה בְּחִינַת כְּלַל כָּל הַבְּרָכוֹת שֶׁצְּרִיכִין לְבָרֵךְ עַל כָּל דָּבָר שֶׁנֶּהֱנִין מִמֶּנּוּ וְאָסוּר לֵהָנוֹת מֵהָעוֹלָם הַזֶּה בְּלא בְּרָכָה, כִּי צְרִיכִין לְהַעֲלוֹת וּלְקַשֵּׁר כָּל הַהֲנָאוֹת וְהַטְּעָמִים וְהַתַּעֲנוּגִים לְשָׁרְשָׁם שֶׁהוּא נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁזֶּה זוֹכִין עַל יְדֵי הַבְּרָכָה בְּכַוָּנָה שֶׁהִוא בְּחִינַת נעַם כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת הָאֲכִילָה הוּא כְּשֶׁזּוֹכִין לְקַשֵּׁר הַטַּעַם וְהַתַּעֲנוּג לִבְחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן.
ועִקַּר הַבְּרָכָה שמשבחין ומפארין אותו ית' ומגדלין כבודו ית' הִיא לְהַמְשִׁיךְ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהיא בְּחִינַת נעַם העליון כדי להעלות ולקשר כל האהבות לשורשן. [כי כשאין פוגמין בכבודו יתברך זוכין למוחין של ארץ-ישראל שהם בחינת נעם ואז זוכין להרגיש נעימות התורה. כי יש נעימות בתורה "דרכיה דרכי נעם" וזהו העיקר לזכות להרגיש הנעימות שיש בהתורה אשרי הזוכה לזה] כִּי אֵין חָכְמָה כְּחָכְמַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כִּי עִקַּר הַמּוחִין נִמְשָׁכִין מִנּועַם הָעֶלְיוֹן שֶׁשּׁוֹפֵעַ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.
וְעַל כֵּן עִקַּר כָּל הַבְּרָכוֹת שֶׁמְּבָרְכִין עַל כָּל הַמַּאֲכָלִים אָנוּ לְמֵדִין מִבִּרְכַּת הַמָּזוֹן כִּי עִקַּר כָּל הַבְּרָכוֹת הוּא לְהַמְשִׁיךְ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהִוא בְּחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן ועִקַּר בִּרְכַּת הַמָּזוֹן הוּא לְהַמְשִׁיךְ בְּחִינַת קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב וְאָכַלְתָּ וְכוּ' וּבֵרַכְתָּ וְכוּ' עַל הָאָרֶץ. וְעַל כֵּן פֵּרוֹת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל קוֹדְמִין לִבְרָכָה כִּי עִקַּר הַבְּרָכָה הִיא לְהַמְשִׁיךְ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁהוּא בְּחִינַת נעַם שֶׁהוּא שׁרֶשׁ הָעֶלְיוֹן שֶׁבַּקְּדֻשָּׁה שֶׁל כָּל הַטְּעָמִים וְהָאַהֲבוֹת וְהַתַּעֲנוּגִים שֶׁבָּעוֹלָם כַּנַּ"ל. שֶׁזּוֹכִין לָזֶה עַל יְדֵי הַבְּרָכָה כַּנַּ"ל:
וְזֶה מַה שֶּׁהַתּוֹרָה מְשַׁבַּחַת אֶת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל בְּשִׁבְעַת הַמִּינִין שֶׁיֵּשׁ בָּהּ פֵּרוֹת טוֹבִים כָּאֵלֶּה וְשֶׁהִיא אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ. וְלִכְאוֹרָה הַדָּבָר תָּמוּהַּ. וְכִי זֶה הוּא שֶׁבַח שֶׁל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הַקְּדוֹשָׁה כָּל כָּךְ. וְה´יִתְבָּרַךְ הִבְטִיחַ בְּכַמָּה הַבְטָחוֹת לְאַבְרָהָם וּלְיִצְחָק וּלְיַעֲקב לָתֵת אֶת הָאָרֶץ לְזַרְעָם וְבִשֵּׂר לְיִשְׂרָאֵל עַל יְדֵי משֶׁה כַּמָּה וְכַמָּה פְּעָמִים שֶׁהוּא מוּכָן לְקַיֵּם הַבְטָחָתוֹ לִתֵּן לָהֶם אֶת הָאָרֶץ וְכָל הַתּוֹרָה מְלֵאָה מִשֶּׁבַח אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לַמְעַיֵּן וּמְדַקְדֵּק בָּהּ. וְכָל פַּעַם שֶׁמּוֹכִיחַ וּמַזְהִיר אוֹתָם עַל קִיּוּם הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת בִּכְלָלִיּוּת אוֹ בִּפְרָטִיּוּת הוּא מַזְכִּיר עַל פִּי רב אֶת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כְּדֵי לָבוֹא לָרֶשֶׁת אֶת הָאָרֶץ וְכוּ´, כַּמְבאָר בִּפְסוּקִים רַבִּים אֵין מִסְפָּר. וְכִי כָּל הָרַעַשׁ הַזֶּה כְּדֵי לֶאֱכל פֵּרוֹת טוֹבִים כָּאֵלֶּה? אַךְ בֶּאֱמֶת עִקַּר הַכַּוָּנָה הוּא שֶׁיֵּשׁ בָּהּ פֵּרוֹת טוֹבִים וּמְתוּקִים כָּאֵלֶּה שֶׁמְּקַבְּלִים טַעֲמָם וּנְעִימַת מְתִיקוּתָם מִנּעַם הָעֶלְיוֹן וְשָׁם דַּיְקָא יְכוֹלִין לְהִתְקַשֵּׁר לְנעַם הָעֶלְיוֹן עַל יְדֵי הַפֵּרוֹת הַטּוֹבִים שֶׁיֵּשׁ שָׁם עַל יְדֵי שֶׁנִּזְכֶּה לְקַיֵּם הַמִּצְווֹת הַתְּלוּיוֹת בָּהֶם שֶׁנּוֹהֲגִין בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל דַּיְקָא. נִמְצָא, שֶׁעִקַּר מַה שֶּׁמְּשַׁבֵּחַ אֶת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל בְּשִׁבְעַת הַמִּינִין הַטּוֹבִים, עִקַּר הַכַּוָּנָה עַל שׁרֶשׁ הַטַּעַם שֶׁלָּהֶם שֶׁהוּא נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁזּוֹכִין בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל דַּיְקָא וְזֶהוּ בְּוַדַּאי שֶׁבַח גָּדוֹל וְנוֹרָא מְאד, כִּי עִקַּר עֲבוֹדַת הָאָדָם כָּל יְמֵי חַיָּיו הוּא לִזְכּוֹת לְנעַם הָעֶלְיוֹן לַחֲזוֹת בְּנעַם ה'. לְהַכִּיר גְּדֻלָּתוֹ יִתְבָּרַךְ. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה´ אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ וְכוּ´ לַחֲזוֹת בְּנעַם ה' :
וְעַל כֵּן הֵם שִׁבְעָה עֲמָמִין כְּנֶגֶד שִׁבְעַת הַמִּינִין שֶׁנִּשְׁתַּבְּחָה בָּהֶן אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעוֹרָה וְכוּ´. וְעִקַּר הַשֶּׁבַח הוּא שֶׁשָּׁם הוּא שׁוֹפֵעַ נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁמִּשָּׁם טַעַם אֵלּוּ הַפֵּרוֹת כַּנַּ"ל. וְעַל כֵּן כְּנֶגֶד אֵלּוּ הַשִּׁבְעָה הַמִּינִים שֶׁהֵם בְּחִינַת נעַם שֶׁהִיא עִקַּר שֶׁבַח אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כְּנֶגֶד זֶה הֵם שִׁבְעָה עֲמָמִין הַמּוֹנְעִים מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. וְזֶה שֶׁכָּתוּב "וּלְהַעֲלוֹתוֹ מִן הָאָרֶץ הַהִיא אֶל אֶרֶץ טוֹבָה וּרְחָבָה אֶל אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. אֶל מְקוֹם הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְכוּ´. כִּי הָא בְּהָא תַּלְיָא, כִּי לִכְבּשׁ וּלְהַכְנִיעַ הַשִּׁבְעָה עֲמָמִין שֶׁחוֹשֵׁב שָׁם הַפָּסוּק שֶׁהֵם הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְכוּ´ הוּא עַל יְדֵי שֶׁמַּאֲמִינִים בְּשֶׁבַח הָאָרֶץ שֶׁהִיא אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ, דְּהַיְנוּ שֶׁשּׁוֹפֵעַ שָׁם נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁמִּשָּׁם מְתִיקַת כָּל שִׁבְעַת הַמִּינִים שֶׁעַל יְדֵי זֶה יְכוֹלִין לְהַכְנִיעַ וְלִכְבּשׁ כָּל הַשִּׁבְעָה עֲמָמִין שֶׁהֵם כְּלַל הַמּוֹנְעִים כַּנַּ"ל, כִּי עִקַּר הַמְנִיעוֹת הוּא שֶׁמְּבַלְבְּלִין הַמּחַ מִלְּהַרְגִּישׁ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל כַּנַּ"ל.
וַיש עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה בחי´הניגון שיתער לעתיד שהוא שיר פשוט כפול משולש מרובע שֶׁעַל יָדָם מְעוֹרְרִין וּמַמְשִׁיכִין בְּחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן שֶׁמִּשָּׁם נִמְשָׁךְ נְעִימַת הַנִּגּוּן שֶׁהוּא עִקַּר הַדְּבֵקוּת, כִּי עַל יְדֵי הַנִּגּוּן בְּחִינַת נְעִים זְמִירוֹת עַל יְדֵי זֶה מְדַבְּקִין עַצְמָן בַּה´ יִתְבָּרַךְ וְזוֹכִין לַחֲזוֹת בְּנעַם ה´ בְּחִינַת נעַם הָעֶלְיוֹן הַנַּ"ל וְזֶה בְּחִינַת הַשִּׁירָה, בְּחִינַת נְעִים זְמִירוֹת.
(קיצור ליקוטי מוהר"ן תנינא עא',ליקוטי הלכות ברכת הפרות ד´ והלכות כיבוד אב ואם ב')
וזה בחי´ ג´ שני ערלה שצריכין להמתין כשנוטעין עץ מאכל ג´ שנים מלאכול הפירות ואחר אלו הג´ שנים א"א לאכול הפירות כ"א כשמתקנין אותם מפגם אחיזת עץ הדעת ע"י הקול שהוא בחי´ הניגון שיתער לעתיד שהוא שיר פשוט כפול משולש מרובע שהוא עשרה מיני נגינה. [כי הניגון הוא התבררות הרוח, שמבררין רוח האדם מן רוח הבהמה, בבחינת (קהלת ג): "מי יודע רוח בני האדם העלה היא למעלה, ורוח הבהמה היורדת היא למטה", כי זהו עיקר הנגון-ללקט ולברר הרוח טובה ועל-כן על-ידי הניגון נצול מרוח הבהמיות ויש חלוקים רבים בנגינה, כי יש נגון שלם, ויש ניגון שהוא בכמה בבות, ויכולים לחלקו לבבות וענינים: ודע, שהמלך יש לו כל הניגון כולו בשלמות, אבל השרים אין להם רק איזה חלק בניגון, כל אחד לפי מקומו ועל-כן אמר דניאל לנבוכדנצר (דניאל ד): "אנת הוא אילנא וכו' ומזון לכלא בה" כי נבוכדנצר שהיה מלך ויש לו כל הנגון, על-ידו נמשך כל המזון, כי המזון נמשך על-ידי הנגון**,ליקוטי מוהר"ן תנינא תורה סג']
וזהו בחינת אכילת נטע רבעי בירושלים בשנה הרביעית דייקא כי אז על ידי שמעלין הפירות לירושלים מעוררין השיר פשוט כפול משולש מרובע שזוכין שיתעורר אז ע"י שהמתינו שלש שני ערלה ובשנה הרביעית העלו הפירות לירושלים כדי להעלות הפרות מבחי' שלש שני ערלה ואז העוונות נתהפכין לזכויות.
וזהו "ובשנה הרביעית יהי´ כל פריו קודש הלולים לה´". היינו שאז זוכין לאכול הפירות בירושלים ע"י הקול הנ"ל שהוא י´ מיני ניגנה שכלולים בירושלים וביהמ"ק ששם עוסקים הלויים בשירם ובזמרם. וזהו בחי´קודש הלולים לה´ הלולים דייקא בחי´ עשרה מיני נגינה.
וזה בחי´ מה שקורין שירת הים לעולם בחודש שבט דהיינו סמוך לחמשה עשר בשבט שהוא ר"ה לאילנות. כי ט"ו בשבט הוא סמוך לעולם לשבת שירה ולפעמים חל שבת שירה בט"ו בשבט בעצמו. כי ט"ו בשבט שהוא ר"ה לאילנות לענין ערלה ונטע רבעי. שהוא בחי´תיקון חטא אדה"ר ע"י הקול המשקה את הגן שהוא שיר פשוט כפול משולש מרובע וכו´ וע"כ קורין שירת הים בשבת הסמוך לט"ו בשבט שהוא ראש השנה לאילנות שהוא בחי´תיקון זה כנ"ל: (ליקוטי-הלכות ערלה ג')
**מליקוטי מוהר"ן תנינא תורה סג
דע, כי יעקב אבינו, כששלח את בניו-עשרת השבטים -ליוסף, שלח עמהם נגון של ארץ-ישראל וזה סוד: "קחו מזמרת הארץ בכליכם" וכו' (בראשית מג), בחינת זמר ונגון, ששלח על-ידם ליוסף, וכמו שפרש רש"י: "מזמרת"- 'לשון זמר' ...כי כל עשב ועשב יש לו שירה שאומר וזה בחינת "הניצנים נראו בארץ, עת הזמיר הגיע, הינו שהניצנים גדלים בארץ ע"י הזמר והניגון השייך להם.
ועל-כן יעקב אבינו, אף שלא היה יודע אז שהוא יוסף, רק כפי מה שספרו לו השבטים הנהגותיו של יוסף, שלח לו נגון השייך לשר כמותו, כפי מה ששמע מבניו דרכיו והנהגותיו, כי יעקב רצה לפעול אצלו על-ידי הנגון מה שהיה צריך, על-כן שלח לו אותו הנגון של ארץ-ישראל וזהו שאמר לבניו: "קחו מזמרת הארץ בכליכם", הינו שיקחו בחינת הנגון הנ"ל, שהוא בחינת 'זמרת הארץ' כנ"ל, בכלים שלהם "והורידו לאיש מנחה, מעט צרי ומעט דבש, נכאת ולט, בטנים ושקדים"- הם בחינת משקולות ומדות הנגון, כי הנגון נעשה מגדולי הארץ כנ"ל:
ליקוטי תפילות חלק שני מתפילה לד תפילה מד ותפילה ח'
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, רַחֵם עָלֵינוּ וְשָׁמְרֵנוּ וְהַצִּילֵנוּ מִזֶּה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים וּבַחֲסָדֶיךָ הָעֲצוּמִים וְעָזְרֵנוּ וְהוֹשִׁיעֵנוּ וְזַכֵּנוּ תָמִיד לְבָרֵךְ בִּרְכַּת הַנֶּהֱנִין וּבִפְרָט בִּרְכַּת הַפֵּרוֹת בְּכַוָּנָה גְדוֹלָה וַעֲצוּמָה וְלא נִזְרוֹק בְּרָכָה מִתּוֹךְ פִּינוּ חַס וְשָׁלוֹם, רַק נִזְכֶּה תָּמִיד לְהִתְגַּבֵּר וּלְהִתְחַזֵּק בְּכָל עז בְּכָל עֵת שֶׁנִּרְצֶה לֶאֱכל אֵיזֶה פְּרִי אוֹ לֵיהָנוֹת מֵהָעוֹלָם הַזֶּה אֵיזֶה הֲנָאָה, לְבָרֵךְ הַבְּרָכָה בְּכַוָּנָה גְדוֹלָה כָּרָאוּי, בְּאפֶן שֶׁלּא יַזִּיק לְנַפְשֵׁנוּ כְּלָל כָּל מַה שֶּׁנּאכַל וְנִשְׁתֶּה וְנֶהֱנֶה מִמֶּנּוּ, רַק אַדְרַבָּא נִזְכֶּה לְהַשְׁלִים אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וּלְהוֹסִיף בְּנַפְשֵׁנוּ חַיּוּת דִּקְדֻשָּׁה וְהֶאָרָה גְדוֹלָה עַל יְדֵי כָּל דָּבָר שֶׁנּאכַל וְנִשְׁתֶּה וְנֶהֱנֶה מִמֶּנּוּ וְתַעַזְרֵנוּ וְתוֹשִׁיעֵנוּ שֶׁיִּהְיוּ כָּל אֲכִילוֹתֵינוּ וּשְׁתִיּוֹתֵינוּ וְכָל הֲנָאוֹתֵנוּ בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְדוֹלָה לְשִׁמְךָ לְבַד בְּלִי שׁוּם הֲנָאַת הַגּוּף כְּלָל, וְנִהְיֶה בִּכְלַל הַצַּדִּיקִים הָאוֹכְלִים לְשׂבַע נַפְשָׁם דִּקְדֻושָּׁה.
עָזְרֵנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, וְזַכֵּנִי לְמוחִין דִּקְדֻשָּׁה לְמוחִין זַכִּים וּטְהוֹרִים, לְמחִין יִשְׂרְאֵלִיִּים לְמוחִין שֶׁל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, הַצִּילֵנִי מִמּחִין פְּגוּמִים, מִמּוחִין שֶׁל חוּץ-לָאָרֶץ חָנֵּנִי מֵאִתְּךָ חָכְמָה בִּינָה וְדַעַת דִּקְדֻשָּׁה, וְעָזְרֵנִי שֶׁאֶזְכֶּה בְּחַיַּי לְתַקֵּן פְּגַם הַכָּבוֹד, אֲשֶׁר פָּגַמְתִּי בִּכְבוֹדְךָ הַרְבֵּה מְאד עַל יְדֵי תַאֲוֹתַי הָרָעוֹת ולְקַבֵּל הַשְׁפָּעַת הַנּעַם הָעֶלְיוֹן בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה גְדוֹלָה, עַד שֶׁאֶזְכֶּה לְהַרְגִּישׁ הַנְּעִימוּת וְהַמְּתִיקוּת הַנִּפְלָא שֶׁיֵּשׁ בְּתוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, עַד שֶׁיִּתְבַּטְּלוּ אֶצְלִי כָּל הַתַּאֲוֹת, בִּפְרָט תַּאֲוַת הַמִּשְׁגָּל וְאַהֲבַת נָשִׁים, הַכּל יִתְבַּטֵּל מִמֶּנִּי עַל יְדֵי הָאַהֲבָה דִקְדֻשָּׁה שֶׁתְּזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים הַנִּמְשֶׁכֶת מִנּעַם הָעֶלְיוֹן "וִיהִי נעַם ה' אֱלקינוּ עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ, שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנוֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ":
וְתִפְרוס עָלֵינוּ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ וְתַעֲלֵנוּ מְהֵרָה בְּשִׂמְחָה לְאַרְצֵנוּ, וְשָׁם נָשִׁיר וּנְרַנֵּן וּנְנַגֵּן לְפָנֶיךָ כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ, וּנְגַדֶּלְךָ וּנְשַׁבֵּחֲךָ וּנְפָאֶרְךָ תָמִיד בִּשְׁבָחוֹת וּבִזְמִירוֹת, וּבְשִׁירֵי דָּוִד עַבְדֶּךָ נְעִים זְמִירוֹת יִשְׂרָאֵל וּנְגַדֵּל וּנְקַדֵּשׁ שִׁמְךָ וּכְבוֹדְךָ תָּמִיד עַד שֶׁנִּזְכֶּה לְהִתְעַנֵּג עַל ה', וְלִשְׁמעַ קוֹל הַשִּׁיר וְהַנִּגּוּן שֶׁיִּתְעַר לֶעָתִיד, שֶׁהוּא שִׁיר פָּשׁוּט כָּפוּל מְשֻׁלָּשׁ מְרֻבָּע הַכָּלוּל בְּשִׁמְךָ הַמְיֻוחָד וִיקֻיַּם מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: "יְהִי כְבוֹד ה' לְעוֹלָם, יִשְׂמַח ה' בְּמַעֲשָׂיו" וְנִזְכֶּה תָמִיד לְהַרְגִּישׁ הַנְּעִימוּת וְהַמְּתִיקוּת אֲשֶׁר בְּדִבְרֵי תוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, "הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפָּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנפֶת צוּפִים" וְנֶאֱמַר: "צוּף דְּבַשׁ אִמְרֵי נעַם, מָתוֹק לַנֶּפֶשׁ וּמַרְפֵּא לָעָצֶם" וְנֶאֱמַר: "דְּרָכֶיהָ דַּרְכֵי נעַם, וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם, תּוֹדִיעֵנִי ארַח חַיִּים, שׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ, נְעִימוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח, בָּרוּךְ ה' אֱלקים אֱלקי יִשְׂרָאֵל עוֹשֵׂה נִפְלָאוֹת לְבַדּוֹ, וּבָרוּךְ שֵׁם כְּבוֹדוֹ לְעוֹלָם וְיִמָּלֵא כְּבוֹדוֹ אֶת כָּל הָאָרֶץ אָמֵן וְאָמֵן":
הודפס ע"י 'מקור חכמה' לעידוד הלימוד בספרות ברסלב המקורית