שרשור חדש
ננח זה לא ברסלב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)


וואויש נחת
משעמם לך באמת.
נעשה איתך חסד...
אז מה זה ברסלב?
אני יעזור לוברגוע

הננחים זה אלא שקופציםליצן ברחוב ומחלקים ספרים

הם זרם בתוך ברסלב.

אולי כבר ידעת את זה..

 

זה לא מדויקSolomon


הננחים מאמינים בפתק של סבא ישראלSolomon

וברסלבים לא מאמינים בפתק 

 

 

וגם אצל הננחים יש כמה דרכים דרכים יש את "ננח ירושלים" לא טסים לאומן והולכים לציון של סבא ישראל    וויש את הננחים של אומן  שטסים לאומן 

אוקיברגוע


וגם בברסלב יש כמה דרכים אבל שם אני לא מביןSolomon


אז גם אתה מסכים שננח זה לא ברסלב?ברגוע


ברור זה שונה לגמריSolomon


...ברגוע

לי זה נשמע כמו בחבד

יש את המשיחיסתיים ויש את כל השאר

אבל שניהם חושבים שהם חבדניקים

ננחים לא ככה?

כן נכוןSolomon


^^^^^נחמיה17

וגם- הנ-נח הקצינו את זה פחד (רובם).... רוקדים וזה... והרבה מהם אם לא רובם המוחלט, חיים בדרך שממש לא דרך של יהדות מכובדת וישרה...

ויש גם את הגיבעוננח כמובן לא אסור לשכוחSolomon


הקדושהאש שלי


גם השול הם לא ברסלבתקוות עולמים

אף אחד לא באמת ברסלב. יש כאלה שמתיימרים. יש כאלה שמכחישים אבל בכל זאת מתיימרים. יש כל מיני. ברסלב שקעה מזמן מזמן, אפשר אולי שבארץ היא מעולם לא צמחה כראוי. איפה היא הייתה יכולה לצמוח? יש היום חסידות בכלל? אולי קצת פה, אולי קצת שם.

 

ברסלב מתה, החסידות של הבעל שם טוב גוססת בגלוי - וספק חיה מתחת לפני הקרקע. אין לדברים האלה מקום אמיתי בארץ עם כל התרבות החרדית והמזרוחניקית וכל הארגונים והמוסדות והסמכויות. ככה שמטבע הדברים לא תראה ברסלב שפויה ואמיתית וחסידות אמיתית במרכז הבמה. אולי אם תחפש מתחת לפני השטח, בחסדי ה' תמצא, מי שלא תהיה. אבל ככה, אין סיכוי.

 

בכל מקרה, כולם אוהבים לדבר על ברסלב, כולם אוהבים להשתייך אליה, אבל הם לא קשורים לשום דבר. העולם הפוך גם בברסלב. כל פרצוף שתראה, מבטיח לך שאם תשאל דעת של מעלה, הוא חשוב כקליפת השום. כל מעבירי הסדנאות, כל עושי הכספים, בכל מכל כל, לא שווים כלום.

 

הפנינים חבויות, האמת מסתתרת, קולה קר, ואם תחפשו, אולי ימצא לכם.

 

רבנו אמר שלעתיד לבוא כולם יהיו ברסלבברגוע


"בסוף כולם היו ברסלב "Solomon


זה לא מה שהוא אמרתקוות עולמים

אם נדייק, הוא אמר שלעתיד לבוא כל העולם יהיו אנשי ברסלב. העולם פירושו אנשים חשובים, בעלי מדרגה, בעלי שם, בעלי השפעה. וגם פה, זו לא חייבת להיות השפעה ישירה וגלויה, זו יכולה להיות השפעה באתכסתיא. לכל אחד יש מלכות, גם לפחותים ביותר. יש אנשים גדולים שאני בטוח שהם ברסלב בצללים. רבנים חשובים, אנשים בעלי השפעה, כל מיני. הנה, היה אחד שקראו לו הרב יורוביץ' ז"ל. ברלסבי אמיתי. אתה אפשר שלא שמעת אליו, אבל הוא השפיע בעולם, אתה רק לא מודע לכך.

 

מי שחושב שכולם יהיו ברסלב, אז מצטער, זה לא הולך לקרות. זה גם לא צריך לקרות, ויותר מכך, אסור שזה יקרה. בקיצר, רבינו גם אמר שאפשר ללכת לפי הדעה המקלה ביותר בהלכה, תמיד. ככה שאני מציע לך לקיים את זה, את זה לפחות אנחנו יכולים.

 

 

 

 

תקוות עולמים יקירייש נחת
ברסלב סוף סוף הגשימה את יעודה והפכה מקבוצה דתית אתנית לרעיון רוחני שפועם בלבבות ואתה אומר שברסלב מתה?
רק התחילה...
ב"ה שזיכנו לזמן הזה שהאור של רבי נחמן יוצא מהכלים החלודים של קבוצות ומאיר את נשמות ישראל לגווניהם.
ישתבח שמו.
ורבים האנשים שהושפעו מהרב יורוביץ ואני ב"ה בתוכם והאור שלו ושל עוד יהודים יקרים אנשי אמת שהיו ברסלבים אמיתיים והאור שלהם עבר הלאה לאנשים אמיתיים שלא מנסים לעשות מזה מסחרה ולהקים חצרות.
זה ברסלב-"והסירותי את לב האבן מקרבכם ונתתי לכם לב בשר".
"לב בוסר בחלקו של חברו"ברגוע


אתה כותב נכוןSolomon


אפילו אצלנו במאה שערים ברסלב מתהetamary
לא מדבר בכלל על הקרקס הננחי ועל הבעלי תשובה ההזויים עם סיפורי הישועות שמעל לטבע.
אלה בכלל כבר פרודיה אני לא יודע על מה.

אני מדבר על המשפחות הוותיקות, על החסידים הזקנים שעוד הכירו את וסרמן ואת צ׳צ׳יק. פעם היו מתגאים בזה שהולכים לישון מוקדם בליל שבת בשביל בחצות, היום רואים שלא רק הנוער, אלא גם הזקנים נדחפים לטישים של קרלין, או של שומרי אימונים.
אז מצד אחד מדברים מהרב שמואל שפירא כמה שנהיה קם בחוצות ואומר תחנון ונעימה ומצד שני תמצא אותם זוללים קוגל בתולדות אהרון בשתיים וחצי לפנות בוקר.
אז מבחינת חסידות. אין כזה דבר ברסלב, אבל הרעיונות של רבי נחמן צצים ומשפטים, כם בקולנוע, גם בספרות ובמוזיקה, ככה שברסלב, כמה שנראית מתה, עדיין לא מתה לגמרי.
אולי חסידי ברסלב במאה שערים סתם תקועים שמה בשאר החסידויותנחמיה17

הלא קשורות אז הם נשאבים לא כמו ב"גרעיני אנ"ש" שלהם.....
וחו"מ נראה לי שניגונים זה אחד הדברים המשמרים... אולי יש תקווה....

אינני יודע איך רבינו היה מגיב לראות "ברסלברס" בטישים של פינסק-קארלין....

על זה דיברתי בדיוק.יש נחת
שברסלב יצאה מההגדרה של קבוצות וחסידות והפכה לתובנות ורעיונות כדרך חיים.
וחוצמזה מתי עזבת את רמת גן?ועוד ל100 שערים?לא ניסו לחסל אותך שם?
זה לא נכון שאפשר תמיד ללכת ע"פ הדעה המקילה.זו גמ' מפורשתי.

במסכת ע"ז: בשל תורה הלך אחר המחמיר, ונפסק בהרמב"ם והגהות מיימוניות ועוד.  לכן או שר' נחמן לא אמר זאת, או ששכח את הגמ' והרמב"ם ואין הלכה כמותו.

הוא בהחלט אמר את זהתקוות עולמיםאחרונה

יש אנשים שקשה להם לקבל את זה כי הם גדלו בעולם הדתי המעוות והמקולקל, אך זו בפירוש דעתו של רבי נחמן.
 

אני לא טענתי שזו הלכה, ולרבי נחמן לא היה עניין לומר דברי הלכה ודברי מוסר. זאת אומרת, בוודאי שהוא אמר דברי מוסר והלכה, אבל הוא לא באמת אמר.

 

זה שזה כביכול סותר לא שייך לעניין. זו דעתו של רבי נחמן, אין פה שאלה בכלל. אתה מוזמן ללכת על פי הרמב"ם ועל פי מי שאתה רוצה.

חסידי ברסלב כונו החסידים המתיםetamary
אולי זו הכוונה שבסוף כולם מתים
אתה ממש לא צודק (לפי דעתי )Solomon

ברסלב לפני 100 כמה חסידים היו? 

 

 

תסתכל כמה חסידים יש שמקורבים לרבינו היום !

 

 

אז שברסלב מתה אתה לא יכול לומר.

 

אתה יכול להגיד שיש פילוגים בחסידות זה לא סימן גסיסה .

היה אדמור אחד ששנא את רבי נתןetamary
הוא לא הסתיר שסיבת השנאה היא קנאה.
הוא אמר "אצלי יש שש מאות סנדלרים ואצל רבי נתן שישים אבל אחד אחד ענקים"
וזו גם התשובה בשבילך.
חסידי ברסלב לפני מאה שנה, היו כמה שהיו, לא היו מעט.
אבל כמה שהיו, היו תותחים, היו חסידים של אש ודם.
מי שיש היום, ספק רב אם יכולים להקרא סנדלרים, מעטים מאוד מתוכם יצליחו לתקן נעל.
דייק בנייש נחת
א.הרב גוטמן מסוואראן אמר שאצלו יש שש מאות חוכרים(של בתי מזיגה) לא סנדלרים.

ב.נכון שברסלב היתה קבוצת עילית של אנשים נשגבים והיום רוב האנשים שמקורבים לברסלב בצורה כזו או אחרת הם אנשים פשוטים.
אז?
לרבי נחמן יש את הדרך שלו לפעול בעולם ואם זה הדרך שהוא בחר אז אני איתו.
רבי נחמן גם אמר "אם לא אגמור את עסקי עם הגדולים,אגמור אותו עם חייטים וסנדלרים".אולי לזה הוא התכוון.

אז הבנתי שבסקאלות שלך מי שהדרגה והעבודה הרוחנית לא מקבילה לנזירי ההימלאיה שהכרת הוא לא שווה הרבה.

אבל המציאות היא שאנשים חיים את חייהם הפשוטים ומתחממים לאורו של רבי נחמן עושים קצת התבודדות וקצת לימוד.מקוה.מתקדמים יותר ממה שהיו.
איפה זה מפריע לך?
אתה קנאי לברסלב הישנה אבל היא לא קיימת יותר.קנאתך קנאת חינם.



אני לא קנאי לברסלב הישנהetamary

אני רק טוען שהיא שונה לחלוטין מכל מה שתקרא לו ברסלב היום

צודק ב100%יש נחת
אני אפילו לא מתיימר.
הלוואי עלי.
נקרעתי מצחוק. תודה.etamary
שמחנו לעזורתקוות עולמים

גם אני צחקתי היום. בבוקר על יד העבודה ראיתי כתובת של 'נ נח נחמן מאומן' על פח זבל. תהיתי לעצמי האם זו פרודיה על הננחים שמטנפים כל פינה אפשרית בארץ עם בקבוקי הספריי שלהם או שבאמת יש מישהו עד כדי כך מטומטם והזוי.

 

אבל כידוע, הצדיק שולט על כל הנשמות בחשאי, כך שזה בסך הכל רמז. גם כשאתה בזבל, הצדיק עדיין איתך. וגם זבל אפשר למחזר ולהפוך אותו למשהו טוב יותר.

 

מי כמוני יודע. אני בהחלט הייתי עמוק בזבל. הייתי מאד עני ובודד. ואני עדיין בודד, ועדיין עני.  נכון שכבר יש לי עבודה בגווני שחור מוות ואפור שעמום שנתפסת כהגונה ועם שכר לא רע בכלל ולא רחוק מן הבית, אבל גם בזבל אפשר לפרוח. ואני כבר רגיל לריח, אז לא יודע, יש קצת געגועים.

 

הנה, למשל הבנתי משהו חשוב וגדול מאד כשנסעתי לירושלים בשביל וופל דוחה במקום שלא ברור איך רואים בו בתור מקום בילוי לגיטימי. מה הבנתי? פשוט מאד.

 

אני הנוסע המתמיד בשביל סיפורים וחוויות. כל מה שעיני רואות ואוזני שומעות נכתב מאד! הצטברה אצלי כבר סחורה טובה, בעזרת ה' יתברך. לזרוק, חבל זה יהיה חטא לשמיים. אני אמיין לסוגים שונים, אשליך את הפסולת, אחלק, אלטש, ונראה. כך אמרתי לעצמי! אבל מה, בסוף זה הכה בי.

 

שהכל משתקף בגרגר חול אחד. כל היקום כולו. והנסיעה הזאת, כמו כל הנסיעות האחרות שחפצתי בהן, בין אם יצאו לפועל ובין אם לאו, הן בסך הכל סממן לתוהו ובוהו פנימי ואומללות.

וזה נכון, רבי נחמן אמר משהו דומה, שכל הנסיעות הם מחמת חסרון האמונה. לא צריך להפליג על שבעת הימים ולהכיר את העולם מכל עבריו, כי כל מה שאתה עשוי לגלות שם במסעות בעולם הגדול, אתה גם יכול לגלות בתוך המקום שאתה מחובר אליו, שאתה נמצא בו עכשיו. לא סתם כשמתעוררים בעיות וקשיים אצל האדם פתאום מתוך אומללות וחוסר ישע הם ממציאים לעצמם כאילו הם צריכים לעבור מקום וזה יפתור להם את כל הבעיות. זו אשליה.

היום אני יודע שכל מה שהייתי עשוי לגלות במסעות שלי בעולם הגדול, אני יכול לגלות גם פה ממש, בסביבה שלי. יש ליד הבית שלי פרדס, שם אני יכול להבין את כל החיים כולם

.

בעיות העולם המודרני. למעשה, בעקבות התפתחויות חברתיות וטכנולוגיות מבורכות נוצרו תופעות שליליות. זה לעומת זה עשה האלוהים.

 

הנה למשל, פרדוקס הבחירה. יש אנשים שהם בסדר לגמרי. הם הגונים, הם מוכשרים, הם מתכננים את כל מעשיהם ומילותיהם על סמך התחשבות באחרים, לעולם יהססו לפני כמישהו יבקש מהם עזרה. אבל מה, קשה להם מאד למצוא את האדם הנכון בתוכם.  

 

מרוב שיש כל כך הרבה אפשרויות בחיים, בני זוג, קריירות, לימודים, מקומות, סגנונות, אנשים נכנסים לשגעונות. הם לא יודעים במה לבחור, הם לא יודעים מה לעשות ומהיכן להתחיל ובמה לתפוס. ריבוי השפע והאפשרויות גורם באופן פרדוקסלי לנזק במקום לתועלת. אנשים מוכשרים, אנשים יכולים, אבל הם לא יודעים מה הם רוצים, במה לתפוס? במה להתחיל?

 

אנשים נוסעים, אנשים מטיילים, אנשים אבודים. אבל בכלל לא צריכים לנסוע, בכלל לא צריכים להיות אבודים. רק למצוא את האדם הנכון בפנים. ואז ללכת בכל מחיר כשאנחנו נכונים.

 

הקיצר, אני מחכה לנסוע לאומן.

נוסטלגיה....נחמיה17


כל כך הרבה מילים ...etamary

פעם באתי לרב ברנר ואמרתי לו שמה שכתוב בליקוטי מוהר"ן על אור הצחצחות אינו אפשרי.

לא שבדרך כלל ליקוטי מוהר"ן הוא ספר זמין, קריא, קליל וטרווילי. בכלל לא.

 

אבל מי שמבין מבין, ומי שמבין מה הטענה לגבי אור הצחצחות , יודע שלא ייתכן מצב כזה.

 

הרב ברנר ענה לי שזה כוחו של הצדיק גנוז.

יש שני פירושים לפחות לביטוי "הצדיק הגנוז", לפי הפירוש הראשון מדובר במי שלא עושה בלי שהוא מכסה.

באופן הזה הוא מאפשר לתופעת "אור הצחצחות" להתקיים.

 

ככה זה שכשמדברים עם מישהו שבאמת מבין ב"ליקוטי מוהרן" ולא עם עוד איזה "רב" , "גאון" , "צדיק" וכן הלאה.

 

אבל הצדיק הגנוז הוא רק דוגמא לתופעה שקיימת ומתועדת ואפילו מוסברת, אלא שלך אין את הכלים לתפוס אותה ולהכיל .

 

תופעה דומה היא הנווד, הנווד קיים כמו שאתה קיים ואצלו הנסיעות לא נובעות מהעדר אמונה אלא ההפך, כל מה שהוא מסוגל לקבל, הוא יכול לקבל רק דרך תנועה.

 

לכן רבי נחמן אומר בשיחות שאם אומרים למישהו לנסוע , הוא צריך לנסוע.

למה? לא בהכרח שיש כאן איזו שליחות הרת גורל, אלא שרבי נחמן הכיר את הנוודים וידע איך הם אמורים להתקיים .

 

אז זה שאתה לא הנווד, לא אומר שאתה פחות טוב או יותר טוב ממנו, אתם פשוט מדממים ממקומות אחרים.

הספר "בשדי יער"עדיהסדרניק

היי,

 

מישהו קרא את הספר "בשדי יער" של הרב ארוש?

האם הוא בעיקר עצות מעשיות או שיותר מדבר על מעלת ההתבודדות ומוטיבציה לעשות אותה?

תודה

מסתמא גם וגם.נפש חיה.
תשובהעדיהסדרניק

כן
אבל מה יש יותר?
אני שואל כי אני  שוקל אם לקנות  את הספר. אני מעדיף לקרוא ספר עם עצות, כ על החשיבות כבר קראתי הרבה

לא ידעו לומר לי. שאלתי וזה התשובה:נפש חיה.
קראתי את הספר די מזמו
אבל ממה שזכור לי זה בעיקר אמונה ואיך זה משתלב עם כל הקטע של לדבר עם ה'
לא יודע להגיד כמה מקום תופס המעשי יותר..



******
זה מצאתי גם בשבילך-



הספר בשדי יער מאת הרב שלום ארוש מבאר את עניין התפילה וההתבודדות.
מדריך מעשי להתבודדות (=מסתמא מעשי)
על פי כתבי רבי נחמן מברסלב.

ההתבודדות
היא הדבר הראשון
המעיד על האמונה של האדם.
כי אדם שמאמין בה' הוא מדבר אתו,
ואיך יתכן לומר שהוא מאמין בה',
אם הוא לא מדבר אתו?
הלא זו משוואה פשוטה ביותר:
אתה מאמין - אתה מדבר.
אתה לא מדבר - אתה לא מאמין.
וזו עיקר העצה כאן למעשה,
שיהיה לאדם הרגל להתבודד בכל יום שעה, וידע שבמקום שיתבודד, שם יחכו לו כבר הדבורים שה' הכין לו, ואם רק יבוא לשם,
הוא כבר ימצא את הדבורים לדבר. גם באותם זמנים, שמרגיש חושך נורא אופף אותו, והוא מרגיש שאין לו שום התעוררות לדבר עם ה',
ובכל זאת הולך הוא להתבודד, על ידי זה הוא זוכה בכל זאת לדבר אילו דבורים עם ה',
כי זו ההתעוררות המועטת, שרק הכריח עצמו לשרך רגליו אל אותו מקום, ולא לבטל את קביעותו בהתבודדות, על ידי זה ה' יתברך יכין את לבו ויתן לו דבורים ויוכל לשוב אל ה'.


הספר בשדי יער 415 עמודים, כריכה רכה.








ב ה צ ל ח ה!
בבקשה. תהנה ותפעל טוב!נפש חיה.
קראתייש נחת
אם עצות מעשיות אתה מתכוין למה אומרים בהתבודדות ואיך להתבודד ואיפה וכמה זמן אז את זה יש לו די הרבה אבל בתוך המאמרים ולא כקובץ עצות.
אבל אם אתה שואל לגבי עצות פרקטיות מה עושים כשקשה ואין דיבורים והלב אטום וכו' זה פחות...
תודה רבהעדיהסדרניקאחרונה


כמה שאלות על ספרי ברסלבעדיהסדרניק

היי , 

 

א. האם את הספרים של ברסלב (משיבת נפש, השתפכות הנפש, ליקוטי מוהרן ועוד) אפשרי ללמוד ללא ביאור (לבחור שרק בתחילת הדרך)?

 

ב. האם הספר ליקוטי תפילות מכיל תפילות שמתאימות לכלל ישראל (כמו תהילים כזה) ומתאים לאמירה כמו תהילים?

 

ג. האם את הספרים אפשרי ללמוד לבד?

תודה

 

תשובות לענ"ד951753

א. ליקוטי מוהר"ן לא, זה הרבה קבלה, ולא עוזר הרבה העבודת ה' ללמוד ככה סתם... אפשר לנסות ליקוטי הלכות, ללמוד לאט, מה שמבינים מצוין מה שלא לא.

 השתפכות ומשיבת אפשר לקרוא בכיף.

ב. כן

ג. לא הבנתי

הייעדיהסדרניק

התכוונתי אם אפשר ללמוד את זה ללא חברותא,
אבל לא חשוב. משתמע מדברייך שאפשרי

מוסיפה לגבי ליקוטי תפילותבת 30

שמם הסתם יש תפילות שמרגישות לך פחות קשורות אליך ויש כאלה שיותר. אבל בגדול- בוודאי שתמיד מתאים. כמו תהלים- פותחים איפה שיוצא וזה בהשגחה...

יש ספרים קלים ויש ספרים קשיםetamary
א. ספר המידות נחשב לספר למתחילים, מי שמתקדם יותר יכול ללמוד את שיחות הר"ן ואחר כך את חיי מוהרן.

ב. יש עניין לקרוא בליקוטי תפילות, גם אם הוא לא מובן ואפילו אם הוא ניראה לא רלוונטי. יש לו השפעה מטהרת.

ג. אולי את ספר המידות אפשר.
רבנו אמר בחיי מוהר"ןסבא נ נח
שהליקוטי מוהר"ן שלו מתאים לכל אחד לא משנה מי הוא כי לכל אחד מאיר איזו נקודה בלב ומי שאומר שהספר ליקוטי מוהר"ן בגלל שהוא ספר גבוה לא כל אחד יכול ללמוד אותו הוא אפיקורס..

הליקוטי תפילות בוודאי מתאים לכל אחד ואחד בלי יוצא מן הכלל וכנ"ל ההשתפכות ומשיבת נפש

ואפשר גם ללמוד את הספרים לבד זה לא מזיק רק להיזהר לא להיכנס לדמיונות
תודה לכםעדיהסדרניק


הם כולם ספרים שמכווינים בעבודת ה׳לשם שבו ואחלמהאחרונה
מעוררים ומעודדים את הלב
ונותנים עצות טובות
בליקטןי מוהרן יש גם קבלה אבל זה לא מפריע רק שיש דברים שלא מבינים עדיין זה ספר נפלא ומתוק

את ב לא הבנתי יש תפילות לכלל ישראל ויש תפילות יותר אישיות

הכל אפשר ללמוד לבד
דברים כלליים לתשעה באב ובין המצריםברואל בחור

ב"ה                              בינ"ו עמ"י עש"ו                                                בס"ד

 

דברים לבין המצרים ותשעה באב:

 

מקדש שלישי נאמר בו בחציית ים סוף "מקדש השם כוננו ידך", והוא מסירה שלנו שמה שיכול להיבנות בידי אדם יכול להיחרב בידי אדם כמו שנחרבו בית א' ובית ב', אך מה שיבנה בידי שמיים לא יחרב עוד לעולם אלה יתקיים לנצח, לעד לתמיד לעולמים לאין סוף זמן ועתיד.

 

וכן כהבטחת משיח בן אפריים במדרש שכול הנשמות שעלו במחשבה להיברא יגאלו החל מדור ראשון של אדם וחווה כול הדורות גם של העבר ולא רק של העתיד יזכו לבית מקדש שלהם ולעבודת השם המתאימה להם בבית המקדש כפי דרכם ועניינם, - וככה ינוחמו כול הדורות מהמועקה הזאת שמביא הדיבור הזה בחז"ל כול דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו כי בחינת משיח בן אפריים יביא לכול דורות העבר שבימיהם לא נבנה בית מקדש נחמה נצחית.

 

וככה יהיה ששום דור פרטי לא יתגאה על שאר הדורות שבימיו דווקא נבנה בית המקדש ולא בימי דורות אחרים, כי כול הדורות יהיו שותפים בבניין זה המקדש ללא שום אפליה.

 

כי החומר שממנו נבנה המקדש הזה הוא אבן הסנפריון או מה שקראו לו במקום אחר ספיר והוא בטעות שיבוש חדשני השפה של הדורות האחרונים האבן שנקראת בדורנו יהלום מה שקוראים בלשון לעז האנגלית DIAMOND, וההרכב הכימי של החומר הזה הוא על טהרת הפחמנים והוא היה החומר שממנו נחצבו לוחות הברית של התורה.

 

והפחמנים לבניין בית המקדש יילקחו מהפחמנים היוצאים מהבל הפה של כול הצדיקים בכול הדורות מאדם וחווה שעוסקים ועסקו ושיעסקו בתורה תפלה ברכות מצוות מילי גמילות חסדים ומעשים טובים וכול מילי דקדושה כלומר כללות ה"אכף לעמל פיהו".

 

ובהבל פה הזה יש פחמימות דקות מחוברות לחמצן שמהם אפשר אם מתיכים אותם ומפרקים מהם את החמצנים ליצור יהלום כלומר ספיר.

 

והאנרגיה להתכה הזאת הוא אש האהבת חינם כי כשמתעורר ליבו וגופו של אדם לאהבה בטבעיות עולה חום גופו ומפזר באוויר העולם חום יתר וכאשר המקור של החום היתר הזה המשתחרר מהאדם הוא אהבת חינם לשם לתורה או לישראל הוא הופך להקדש לשם בניית מקדש שלישי כמוזכר בבבא קמא דף ס' עמוד ב' "ואני עתיד לבנותה באש, שנאמר: ואני אהיה לה - חומת אש סביב", לכן עיקר עבודת בניין המקדש השלישי הוא על ידי עסק תורה ואהבת חינם וכול דור מאדם וחווה שעסקו בכך כאילו נבנה בית המקדש בימיהם ולעתיד לבוא לא רק כאילו אלה ממש, וגם הדורות העתידיים מאוד שאחרי נקודת הזמן הספציפית של ירידת המשוכלל מהשמיים ימשיכו לשכלל על ידי ה"אכף לעמל פיהו" שלהם והאהבת חינם שלהם את המקדש הזה כי הוא לא יפסיק להשתכלל ולהשתכלל לנצח זמן.

 

לכן תשעה באב וכול תשעת הימים הטעונים אבלות קשה יוצאים בחודשו של יששכר שהוא על בחינת לימוד תורה בחינת ויששכר באוהליך – לומד תורה.

 

לכן באמת שום דור או תקופה מסויימת בתולדות העולם לא יהיה לה סיבה להתגאות על חברתה שבימיה נעשה העניין העצום והגדול הזה כי העת והזמן לזה לא תלויים כלל בזכותו של איזה דור או באי זכותו של דור זולתו אלה זהו קץ שקצוב מראש עוד לפני בריאת העולם על ידי השם, וזה תראה בפלפולים ארוכים במסכת סנהדרין דפים צ"ז – ק"א ועיין שם בפנים והבן.

 

והכוח שימשוך את כול הפחמנים האלו מאווירו של כול העולם מכול כדור הארץ, מכול האטמוספרה של כדור הארץ אל המקום המיועד לה להשתכלל שם מן השמים כלומר מן האטמוספרה הוא המאסה הכבידתית – כוח הכבידה של כול היקום כולו שיתמרכז אל המקום המיועד לו מקום מקדשנו וימשוך אליו את כול הפחמימות האלו.

 

כי יקום גימטרייה מילוי הוי"ה אדנות תרע"א מ"ה העולה 716 – יקום עם מם גבוהה העולה 600 והוא ימורכז למקום מקדשנו על ידי עבודת הפך האסטרולוגיה כי העכו"ם הזה אסטרולוגיה הוא כיצד הכוכבים שולטים באדם ובאמת ישראל הם למעלה מהמזל ובהמזל ויכולים על ידי העבודה שבנפש המתאימה להטיל מקומת אדם שלהם לקומת עולם החלל החיצון עצמו את שינויו ולהעלות רצון אצל מסדר את הכוכבים במשמרותיהם ברקיע כרצונו לסדר אותם כך שמרכזם ואמצעיתם וכוח המשיכה של הכבידה הזו ימוצע וימורכז למקום מקדשנו – כי בית עולמים כול חללו של העולם יהיה שותף בהקמתו כי ממנו תהיה בקרה לאלוקינו על כול חללו של כול העולם.

 

לכן תשעת הימים תשעה באב מסודרים במזלו של יששכר, שכן הוא קרוי "יודעי בינה לעיתים" והעיתים ותבניתם מוכתבים על ידי גרמי השמיים.

 

וצורת הבית המדויקת גם היא על פי סידור הכוכבים המדויק של אסטרופיסיקה של חישובי כוחות משיכה של כוכבים על פי מרחקם היחסי מאיתנו וגודלם והזויות שבין ווקטורי המשיכה הכבידתיים האלו כך שכול חללו של העולם כולו יהיה בתאום מוחלט לצורת בית המקדש.

מקדש שלישי נקרא מקדש דייקא ולא בדיוק בית מקדש כי בית זה מקיף הרחוק ומקיף הרחוק זה כתר וכתר זה אותיות כרת וזה הוא שמכניסים את השם לכיביכול בית זה דין כרת שהיה גזור על חטא העגל, - אך מקדש שלישי אינו בא לכפר בכלל על ענייני חטא העגל ולכן הוא מנובא בחומש עוד לפני חטא העגל בחציית ים סוף מקדש השם כוננו ידך ולכן הוא עניינו ירידה משוכלל מן השמיים בלבד.

 

וכך הבטיח משיח בן אפריים שכול הנשמות שעלו במחשבה להיברא עתידים להיגאל החל מאדם הראשון וחוה ולכול דור החל מאדם הראשון וחווה יהיה שיכלול המתאים לו בזה המקדש וכשתבוא הגאולה הזו שום דור לא יצטרך להצטער שלכאורה וכביכול בימיו לא נבנה בית המקדש ולכן בימיו נחרב כי יראה בעניים גשמיות בית מקדש שלו שנבנה על ידי עמלו בימיו – וכל השכלולים האלו ימורכזו ויתמצעו לכדי מכלול אחד גדול רב מימדי שהוא כללות בית המקדש שבאמצעיתו קודש הקודשים הכללי לכול השכלולים האלו.

 

וכך כתב הרמב"ם במורה נבוכים שזה המקדש לא יהיה בו טכסיס העבודה יותר כמו במקדשות הקדמונים משכן בית א' ובית ב', כלומר שחיטת פרות כבשים עיזים ובני יונה, מנחות ונסכים וקטורת, אלה כפי שפרשו חז"ל הציבי לך ציונים שכול טכסיסי העבודה הישנים הם רק ציונים, - סימנים, מליצות עילאיות למה שיהיה שם באמת טכסיס העבודה שיוסברו ויבוארו רק על ידי משיח צדקנו בתורה דלעתיד שעליה נאמר תורה חדשה מאיתי תצא.

 

ולכן תמוהה בעיני כול העיסוק הטפל הזה בדורות האלו בנושאי צורת הבית ותבנית הבית על פי נבואות יחזקאל כי זה לא יהיה ככה, זה לא יהיה ככה בכלל ולא עניין כלי ואביזרי המקדש כגון מה שעושה פה בדור הזה מכון המקדש כי גם זה לא יהיה ככה בכלל, -- כי כול התבניתות האלו של צורת המקדש שביחזקאל וצורת הכלים המסורה בחז"ל כפי שהסברתי הם רק סימנים מליצות וציונים למה שיהיה באמת לעתיד לבוא.

 

וגם התאווה של כמה שוטים בדור הזה לבנות את בית המקדש השלישי מאבנים בהר הבית זה שטות גמורה כי כפי שהסביר המלבי"ם מקדש שלישי מקומו לא יהיה יותר בהר הבית אלה בכתף הגבעה הסמוכה כלומר הרובע היהודי, ושם יבנה בידי בשר ודם לשכת הסנהדרין של בית המקדש או מה שהוא שווה ערך לציונים וסימנים ומליצות של זה שהוא הבית מדרש הכללי של כול הקיבוץ גלויות של כול עם ישראל על פני כול הגלובוס הזה שבו יסכמו את כול תורות עם ישראל לאורך כול ימות העולם תנ"ך ומדרשיו תלמוד ומדרשיו ופוסק ומפרשיו ונסתר וסוד וחסידות זוהר וקבלה, ומתוכם ומתוך מבואותיהם יפיק משיח בן דוד את התורה דלעתיד.

 

אבל ראש הבית מדרש הזה עצמו יהיה משיח בין רחל שלו הבכורה פי שניים בתורה ולכן עוסק בתורה שבכתב ובעל פה ובן דוד בתורה דלעתיד, ובן רחל ראש הסנהדרין הכללית של כל ישראל ואב בית דין ובן דוד מלך ונשיא כמנהג שתקנו הזוגות בימיהם.

 

לכן כאשר אנו מייעדים את עצמנו לבנות משהו בידיים בקרבת מקום עצומה מבלוקים בטון אבנים עצים וברזלים וכול החומרים החדשים שנלווים אליהם בשיטות הבנייה החדישות של העידן המודרני זה מיועד רק לבית המדרש הכללי, - שמקומו ברובע היהודי ולא בהר הבית, ותעזבו את עניין הר הבית לעוד הרבה הרבה זמן, ורק ברובע היהודי יש עניין לבנות ממש משהו בידינו ככמה פסקים של הרמב"ם אך המקדש השלישי עצמו הוא משוכלל מהשמיים בידי השם וזה נושא אחר שלא כרגע לבאר.

 

השם יצילנו מכול המבוכות והבלבולים שפוקדים את הדור הזה ברוחות שטות נוראיות שסופם אם הכתות האלו שמחזיקות בהם יתעקשו עליהם יותר מידי נורא כפי שמבואר בכמה מדרשי חז"ל – ארמילוס, גוג ומגוג, מדבר העמים ומר מגלות.

 

לכן אל נא אחי בקשה שטוחה לא לשעות להם אלה ללכת בדרך הנכוחה ולא לעשות מעשים חפוזים שכול ישראל עלולים לשלם עליהם ביוקר אלא לצפות לתכליתות הגאליות האלו באמונה פשוטה ובתמימות ויושר בלי יותר מידי חשבונות שמיים ועל ידי זה נזכה לגאולת עולמים גאולה שבאמת אין אחריה יותר שום גלות במהרה בימנו.

סלח לי אבל כתבת כ"כ הרבה שטויות במקום אחדיהדות=דרך חיים


מה שתגידetamary
השקעת אחי.יש נחת
בזבזתי שלוש דקות תמימות מחייאלעדאחרונה

אוףףף

מישהו יודע אם יש היום שיעור של הרב ארוש (בין הזמנים..?)בצי.ג


תפילה שנכתבה מעומק הלב לכול מצבBetit
אהובנו את ים סוף חציתה למעננו אהובנו. הוא מאבן הרוותנו  אהבתנו ועל שטיח זהב נסיעתנו . אהובנו. . את אהבתנו קידשתה על הר שימחתנו. את הים חציתה  למעננו  מצאה לנו נפשנו את אהבתך איך עניתנו. וריפאתנו אהובנו שמחתי. באהבתך אנא אלי מחמד ליבי כי חולת אהבה אני בשדות זרים נסעתי ואת אהבתם טפלו עלי אנא חבק אותי באהבתך זוכרת אני איך חבקתני באהבתך עטפתה אותי ביראתך שמחתני בשמחתך.אהובנו  היכן אתה אבי ואימי  אחי ואחיותיי עזבוני היכן אתה באבלי רחקתה ממני קראתי לאחיי לדודיי חבקוני באהבתכם כי חולה אני וליבי בוכה לאהבתך כי אין מרפא לליבי וכאבי. באשמורת הבוקר אקרא לך אהובי בשיריי אהבתנו
מגניבSolomonאחרונה


חיזוק לפני ראש השנה Solomon

ליקוטי עצות מועדי ה' ראש השנה 

 

 

ה. על ידי שנוסעין על ראש השנה לצדיקים אמיתים,      

   

    על ידי זה נמתקין כל הדינים שבעולם ואיך שיש איזה דין,

 

    הכל נמתקין על ידי זה וזה צריכין בראש השנה ,

    

    על-כן נוסעין על ראש השנה דיקא.

   

     גם על-ידי שבאים כמה נפשות ישראל להצדיק האמת על ראש השנה ונכללין יחד באהבה רבה,

 

    על-ידי זה בא שמחה גדולה וחדוה רבה.

    

    

 

 

 

,,Solomonאחרונה
עבר עריכה על ידי גיבעוננח בתאריך י"א באלול תשע"ו 04:15


לאכול "בצל"מותר/אסור/חובה/ המלצה.אנונימי (פותח)

אם זה המלצה בשביל לשמור אל הבריאות .

או שרבנו כתב את זה בתור חובה ואז אסור בכול מצב לאכול.

 

וזה נכון שאסור לאכול גם בשר של תרנגול הודו...

 

 

אני השמח שתאזרו לי לסדר את המחשבה.   

 

ועוד דבר..נ  נח נחמ נחמן מאומן

בצל זה מפורש...יש נחת
בשיחות הרן אות רס"ה.
תקרא ותדע...
אנחנו אוכלים רק בצל מטוגן או מבושל.
בצל כבוש זה בסדר?אנונימי (פותח)


כן. מדובר על בצל חי.בת 30


כמה כללים באכילהetamary

בצל אסור לאכול.

מלפפונים צריך לקלף

אין שום בעיה עם תרנגול הודו

יוגורט אפשר לאכול בכל מקום

היו עוד כמה.

 

כמובן, הבצל והמללפון הם כללים שחלים רק על ירק טרי.

מה המקור למלפפון??יש נחת
תכנית כלבוטק מלפני שנהבת 30

שם ראו שהמלפפונים ברמי לוי מרוססים יותר מהמידה, ולכן מומלץ לקלף מלפפונים ולא לשטוף.

אכן. גם אני צפיתי בזה!אלעד

רבינו קורא הדורות מראש עד ביאת משיח

צפה את כל זה כבר מלפני 200 שנה ואסר אכילת מלפפון - אוגרק"ע ביידיש, בכל תוקף!

 

נ נח

הספר כוכבי אורetamary
של הרב אברהם חזן.
איפה בכוכבי אור?יש נחת
אפשר מקור?דווקא ידוע שרבינו אמר ש"גם מלפפון הוא מאכל טוב"...אבל אולי המקור של זה הוא שש"ק...
מצטער לא כוכבי אור אלא אבני"ה ברזלetamary

פסקה לה או לז

אבני"ה ברזלסבא נ נח
זה חלק מכוכבי אור
בכלל לאetamary
רק הוציאו אותם לפעמים בכרך אחד
מצאתי את זהיש נחתאחרונה
איפה שכתבת אבל הפשט שם הוא בדיוק הפוך.שכל הדברים שקליפתם נאכלת אז לא לקלף אותם לגמרי אלא רק חלקית כדי לאכול את הקליפה בהקבלה לקליפת נוגה שצריכה בירור.לא כתוב שם שאסור לאכול מלפפון בלי קילוף.ומכיוון שהוא תופס שם את המלפפון כדוגמא אז אם אתה מוציא מזה שחייבים לקלף הוא הדין להכל...פירות ירקות וכו'
המלצה לדולה , אזור ת"אאדלית

שלום, מחפשת בשעה טובה המלצה לדולה ברסלברית שיכולה להגיע לאזור המרכז (או אולי לירושלים),

מישהי שבעד לידה טבעית ויכולה לסייע עם לחיצות, תנועה, תפילה וכו'...

אשמח לעזרה! תודה ובקרוב אצל כל בנות עם ישראל...

קרני...יש נחתאחרונה
קרני סולומון אחת ה(א)נשים 0545827166
מחנה קיץ ברסלב. גם גשמיות וגם רוחניותbreslev613
מצורף קובץ.
יש להשאיר הודעה בטל. 050-4242871 ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
מישהו יודע אולי על שדכנים או משהו בכיוון שאפשר לפנות אליהם?אזמרה 123

אני יודעת שהשרשור הזה עלה פה כמה פעמים כבר.. אבל זה היה לפני הרבה זמן.

אני אשמח לשמוע על שדכנים וכו שמכירים ברסלברים בראש חרד"לי יותר/ בעלי תשובה/ ננחים..  תודה!

  

חצות מנהג ברסלבברסלבער

מישהו יודע איפה יש לוח שנה עם חצות לילה כמנהג ברסלב. דהיינו שש שעות אחרי תחילת הלילה?

יש את זה:

http://www.breslev.org/pages.php?go=zmanim

אבל אני צריך לוח מודפס רגיל וגם השעות שם לא מובנות.

 

זה ךא מנהג ברסלבetamary
ברסלב נהגו כמו כולם, חצות הלילה הם 12 שעות אחרי חצות היום.
אתה מדבר על איזה מנהג הזוי שלמכמה בעלי תשובה שאין לו שום בסיס והוא שגוי לגמרי
יש חצות ברסלבכוחות שמימיים
זה מנהג
זה לא "חצות ברסלב" זו שטות של כמה בעלי תשובהetamary


ודאי שזה המנהג ככתוב בליקוטי מוהר"ן.ברסלבער

הרי מפורש בליקוטי מוהר"ן! סימן קמט וז"ל: "ועקר חצות הוא תמיד אחר ששה שעות מתחלת הלילה"

ומן הסתם שכחת את זה

וכן בשיח שרפי קודש חלק ד' עמ 48

אז אם מישהו יודע איפה יש לוח מודפס ומסודר ע"פ הנ"ל שיפרסםברסלבער


נראלי בטח יהיהכוחות שמימיים
בחנות ברסלב בסוף מאה שערים מהכיוון של שבטי ישראל ממול לתולדות אהרון ,ליד השטיבלאך.
ויש שם עוד חנות ברחוב עין יעקב של ספרי ברסלב.
אתה לגמרי טועה בהבנת ליקוטי מוהרןetamary
בסוף התורה מדייק רבינו ואומר שסוף זמן חצות הוא בתום האשמורה השניה, כך ששש השעות הן שעות זמניות.
לגבי הספר שציטטת, הוא ידוע כספר גדוש בשטויות והבלים, שאין צורך להתייחס אליו
אחי ברסלבער איתמרי צודקיש נחת
כתוב במפורש בליקוטי מוהרן: "ועיקר חצות הוא תמיד אחר שש שעות מתחילת הלילה הן בקיץ הן בחורף ואז מתחיל זמן חצות ונמשך עד גמר האשמורה השניה דהיינו שתי שעות."

אשמורה היא משתנה ע"פ אורך הלילה-חלוקה של הלילה לחלקים שווים.
ואם זה שש שעות של השעון ולא זמניות איך רבינו יכול להגיד שזה נמשך שתי שעות?הרי אחרי שש שעות בקיץ אמור להשאר יותר זמן מאחרי שש שעות בחורף...ש"מ שעות זמניות כמנהג ישראל בכל מקום...
אתם משחקים אותה לא מבינים???ברסלבער
ודאי שמדובר בשעות זמניות! לשיטת השערי ציון בשם הזוהר והמג"א מביא אותה, לוקחים את הזמן שמשעת צאה"כ עד הנץ ומחלקים לי"ב שעות והשעה השישית היא אמצע הלילה. בשונה מהשיטה שסופרת 12 שעות מחצות היום ולא מתיחסת ללילה כיחידה נפרדת.
הסבר דברי רביז"ל:
כידוע יש בלילה 3 משמרות ומשום שהלילה הוא י"ב שעות, כל משמרת היא 4 שעות.
כלומר המשמרת הראשונה נגמרת בשעה הרביעית אחר חצות, והשניה בשעה שמינית אחרי חצות וכו'.
לכן אם חצות מתחיל בשעה שישית אחר חצות אז הוא נמשך שתי שעות עד השעה השמינית שהיא גם סוף האשמורה השניה.
וידוע כמה החשיב רבינו את הספה"ק שערי ציון.
וחס ושלום לכתוב שטויות מהספר שיח שרפי קודש שכולו מפי הרלוי"צ בנדר זצ"ל ומי כמוהו יודע את מנהגי החסידים מאומן ומרבי אברהם
אתה אפילו לא יודע מי כתב את הספר ההואbetzalek
"שיח שרפי קודש" הוא ערימה של רכילויות ושמועות וכל מיני גיבובים שנאספו הוא הומצאו על ידי עסקן אחד בשם אברהם ויצהנדלר.
הוא מת לפני שנתיים ואני אפילו הייתי בהלוויה שלו.
אין שום קשר בין הספר הזה לרב בנדר, שנפטר. כמה שנים טובות לפני שהספר נכתב, נערך ויצא לאור.
בשנים האחרונות ניסו לשווק את הספר הזה בתור משהו שקשור לרב בנדר, אבל זה עוד לוקש שמוכרים ך בעלי תשובה פתאים.
אתה מערבב בין שתי שיטות סותרותetamary

אילו היה מדובר בשעות זמניות , הרי לא מדובר ב"חצות של ברסלב" אלא בחצות לכולי עלמא, כיוון שזה זמן זהה לדעת המשנ"ב וכל הפוסקים.

 

הדעה שמביא המג"א מדברת על חצות אחר , זמן אחר, שהוא מין "חצות" כזה שחל שש שעות מוחלטות אחרי צאת הכוכבים ונובע מאיזה סילוף של הזוהר בפרשת תרומה שגם מפשא הזוהר ברור שהוא לא נכון, וגם המג"א לא מקבל אותו אלא רק טוען שקיימת כזו שיטה.

לא נכוןברסלבער
לענין שיח שרפי קודש ראו נא
http://www.breslevcity.co.il/שות_ברסלב_2278
ואם זה שש שעות זמניות זה לא יוצא כמו הרגיל. בבקשה תחשבן.
וזה פשט בליקו"מ עוד לפני שיח שרפי קודש.
מאיפה אתה לומד שזה שעות מוחלטות ולא זמניות?ברסלבער
הבנתי אותךיער
מישהו הסביר לי בפירוט שזה אכן כפי שכתבת וזה יוצא אותו דבר. מצטער.
עם כל זאת יש לי קצת בעיות הבנה:
האם מה שאתה אומר שה מסתדר גם לפי השיח שרפי קודש או שיש לו משהו אחר?
למה רבנו כותב כאילו זה החצות השני ולא פשוט 12 שעות אחרי חצות הים?
שערי ציון הוא לא סתם ספר וידוע שרבנו אהב אותו מאד ועסק בו הרבה.
שכוייעח בכל מקרה
זה ברסלבער כתבתי בטעות בפרופיל אחריער
ברסלבער יער נשמהיש נחתאחרונה
אין לי מושג עם מה זה מסתדר אני לא מבין כ"כ בדברים האלה אבל לפני הרבה שנים אמרו לי שיש מחלוקת בין האריז"ל ומהרח"ו ביישום זמן חצות האם זה שעות זמניות או מוחלטות(שישים דק').
זה באמת יכול להסתדר עם השש"ק כלשונו אבל לא כפשוטו כי אם הוא בא להגיד לך שזמן חצות זה זמניות כמו שנהגו כולם אז מה החידוש?ברור שגם אפיקומן וכל מה שדינו עד חצות הוא כזה... קשה לענ"ד לדחוק את דברי הליקו"מ ולאוקמי בשעות מוחלטות...אשמח להסבר אם יש למישהו.
מתעניינת מאוד!!אנונימי (פותח)
שלום אני ילדה בת 15 שממש בתקופה של ברור מה הדרך לעבוד את ה'.. תמיד התחברתי לברסלבים אבל דוגרי אני לא כל כך מבינה במה אתם בדיוק מאמינים...אם אפשר להסביר לי אבל לא ברמה יותר מדי גבוה... תודה צדיקים!
מספיק עם השטויותסבא נ נח
רבנו לא אמר לא לאכול מלפפון ואדרבה אמר שלחם ומלפפון זה מאכל טוב מאוד.. הוא דיבר כן על העניין של קילוף הקליפה אבל לא עד הסוף
..אנונימי (פותח)

יש משהו קצת יותר ספציפי? זה אתרים גדולים מדי ואני לא יודעת כל כך מאיפה להתחיל...מבולבל

אם לא תהיי אנונימית יהיה קל לעזור לךנפש חיה.


..חוחוחו

זאת אניקורץ

משיבת נפש והשתפכות הנפש..כוחות שמימיים
תקראי..אפשר כל יום דף ..ותראי אם את מתחברת.
גם תיקון הכללי וליקוטי תפילות.
ויש גם שיעורים.
יש בברסלב מליון ואחד זרמים ,תראי לאיפה את מתחברת..
וגם לקרוא על העבודת השם של רבינו.
לנסות לראות את החיים דרך זה. איך רבינו היה מגיב. להבין שרבינו היה בכל המקומות שאנחנו נמצאים וראה את הכל מגבוה.
יש גם משפט שרבינו אמר על זה שיהיו לו שלוש סוגי כיתות של תלמידים..:
הלמדנים ,(- --- --שכחתי מה עוד!אשמח אם מישהו פה יכתוב) ואפויים בלב. שהוא רוצה שנהיה מאלו שאפויים בלב. זה משפט שהולך איתי. אולי לך ידבר משהו אחר ממה שאמר...
ויש כאלו שמתחברים יותר לדברי התלמיד שלו רבי נתן. כל אחד מוצא את עצמו במקום אחר אצל רבנו...
רבנו גם דיבר המון על הפשטות ועל ההלכה ,שחשוב מאוד לכל יהודי פשוט לדעת וללמוד הלכה ..ולא להתחכם .
כמה שזה נשמע פשוט ככה זה מתוק וטהור ,שנזכה
אנסה לעזור לךבת 30

א. חסידי ברסלב בראש ובראשונה מאמינים בה'. שלא יבלבלו אותך עם עובדות אחרות...

אולי תשמעי כל מיני דברים כמו שמתפללים לצדיקים וכאלה. אז תדעי שבברסלב מאמינים בה' ומתפללים לה'. על הכל.  (מסופר על ר' נתן, תלמידו המובהק של ר' נחמן שנפל לו כתפור מהחולצה. כשר' נחמן שאל אותו אם הוא התפלל על זה ר' נתן השיש שלא, ור' נחמן הוכיח אותו ואמר לו נשהו בסגנון של "מה, לא טוב בעיניך להתפלל לה' על דבר כזה קטן?") 

 

ב. הספר המרכזי של ברסלב הוא ליקוטי מוהר"ן - שבו יש תורות שכתב ר' נתן מפי ר' נחמן. הענין הוא שבלי ידע ובלי הכוונה אין סיכוי שתביני שם הרבה דברים, אולי משפט פה ומשפט שם. כך שכדאי לך דווקא לפנות לספרים אחרים- כמו "השתפכות הנפש", "משיבת נפש". (כמו שכתבו לך כאן)

 

ג. בתורה של ר' נחמן יש דגש גדול על המקום של הצדיק. הצדיק, שיש לו נשמה שכוללת ומחברת את כל נשמות ישראל, שמתווך ומקשר בין עם ישראל לבין ה'. כמו משה רבנו בזמנו שהנהיג את עם ישראל, מסר להם את התורה מפי הגבורה. לצדיק יש תפקיד ושליחות חשובים מאוד- לעזור לעם ישראל לתקן את נשמותיהם. ולכן יש ספר שנקרא "ליקוטי עצות"- עם כל מיני עצות איך להתקרב לה' ואיך להתקדם בכל מיני תחומים בעבודת ה'. ר' נחמן נותן לנו הרבה מאוד עצות.

 

ד. העיצה המשמעותית ביותר והמרכזית נקראת "התבודדות". הכוונה לזמן מסוים שמקדישים כל יום לצורך שיחה עם ה' בשפה שלנו. שיחה שבה מספרים לה' מה עובר עלינו, מה קשה לנו, מה שמח לנו, מודים לו ומתייעצים איתו. לפעמים זוכים לקבל תשובה. (אבל צריך להיות קשובים ללב. לפעמים התשובה היא מחשבה חדשה שמעולם לא היתה לנו, או משפט בספר שמאיר לנו וכד')

התבודדות אפשר לעשות בכל מקום- גם מתחת לשמיכה במיטה. אבל ר' נחמן המליץ להתבודד בחוץ, בטבע.

 

ה. מה שהתורות והעצות של ר' נחמן עושות, בין השאר- הן בעצם עוזרות לאדם להגיע ללב שלו, להבין את הנפש שלו ומה שקורה לה, ולדעת איך להתנהל במצבי נפש משתנים.

ר' נחמן נותן המון המון כוח, במיוחד לדור שלנו. יש לו הרבה הסברים (גם לר' נתן בספר "ילקוטי הלכות") על כמה כל מעשה קטן שלנו וכל רצון שלנו הם משמעותיים ועל כמה אסור להתייאש וצריך להתחיל מחדש כל פעם.

 

ו. אני ממליצה לך, שאם זה מענין אותך- פשוט תתחילי לשמוע שיעורים. אל תציפי את עצמך בשיעורים של כל מיני רבנים כי זה יכול להיות מבלבל- יש דגשים שונים. בעיני- שיעורים של הרב ארז דורון הם מעולים. נעימים, מעניינים, בהירים. תוכלי למצוא אותם ביוטיוב, או לקנות אותם דרך האתר שלו "אור פנימי". (לא, אני לא מקבלת אחוזים...)

 

בהצלחה!

ואת מוזמנת לשאול פה שאלות.

^^^יפה מאוד אסבר מצויןSolomon


..חוחוחו

בת 30 תודה רבה! ממש קלעת... ותודה לכולם! אני ינסה בעזרת ה' את השיעורים ואם יהיו שאלות אז אני עוד ישאל..חיוך

בהצלחה!!בת 30אחרונה


בדחיפות!! יש למישהו משתמש בברסלב ישראלחסויה55
ויכול לעזור לי מהררר
יש לי.נפש חיה.
אוליחסויה55
מה זה אישור מייל?
אני מסתבכת עם זה שעה
לא נכנסתי. נראה לי שזה להקליד תמייל.נפש חיה.אחרונה
מה הם שלושת העיקרים של ברסלב - אף אחד לא יודעיונה82

 

 

רמז : כל הזמן מתבלבלים ביניהם

לדעתך?יש נחת
לדעת ראב"נ בעל ביאור הליקוטים ברסלב זה:
1.נר תמיד משמן זית לכבוד הצדיק ובפרט על קברו הקדוש.
2.עניין אסיפתנו על ראש השנה.
3.עניין ההדפסה וההפצה של ספרי רבינו.

איך נר לצדיק יותר חשוב משמירת הלכה?לשם שבו ואחלמה

או שלא הבנתי את המונח "עיקרים"

כי שמירת הלכה היא לא מנהג ברסלבetamary
זה לא כתוב בשום מקום
דווקא רבנו מדבר על זהכוחות שמימייםאחרונה
מוזר באמתתקוות עולמים

כי אחד מזקני ברסלב, ר' ישראל קרדונר, אמר שהיה די והותר לו בעבודת השם שלו בשלושה דברים. בהתבודדות, במקווה, ובתיקון הכללי. אז אתה יכול לבוא ולטעון שהוא לא אמר 'הלכה' כי זה ברור מאליו, אבל ממילא הוכחת כבר שאתה מנסה להתאים את ברסלב לדעות שאתה מכיר. אבל זה בסדר, אתה לא לבד.

 

כבר הוכחנו בצורה חד משמעית שרבי נחמן אמר בפירוש בחיי מוהר"ן שאפשר ללכת תמיד על פי הדעה המקלה. ומאמירה זו ומשאר דבריו  - ניתן להבין בקלות שהוא לא ראה צורך בלהטריח את עצמנו יותר מדי בהקפדות ובחומרות.

זו לא השאלה ולא התשובהetamary
אנשים שמרו על ההלכה לפני ברסלב.
זה פשוט לא קשור.
רבי נחמן נותן פיתרון טכני, אבל בכלל לא אכפת לו אם אתה מקל או מחמיר
לא הרחקתי לכת כמוךתקוות עולמים

אבל האמת היא שאני גם כן חושב כך. לא ממש אכפת לו אם אתה שומר על ההלכה או לא, כי זה די חסר משמעות. אני מכיר אחד שכתב משהו מעניין על העניין של ההלכה בהקשר קבלי לא מזמן [אשלח לך בפרטי אם תרצה].

 

בספר 'ראשית חכמה' יש שם איזה קטע שהוא כותב שגדרי וסייגי חז"ל הם בשביל לא לתת שליטה לחיצונים. עכשיו, אני לא מבין כלום בחיצונים וקבלה וכל המשלים האלה - אבל איך שלי זה מובן, חז"ל בחרו בדרך של שליטה פנימית ומוסריות חיצונית - מסיבות ברורות של סדר חברתי. זאת אומרת שלא מעט מגדרי וסייגי חז"ל הם כורח של סדר חברתי והנהגת הציבור.  חז"ל היו מקובלים ענקיים עם רוח הקודש, והם בהחלט הכירו בך שהאדם צריך להרגיש מה פוגם בו מבחינה רוחנית. הם פשוט היו צריכים ליצור מנגון של שליטה פנימית ומוסריות חיצונית, כדי למנוע פילוג חריף ותוהו ובוהו.

 

אני לא זוכר מי המפרש, ישנו פירוש על הפסוק בתהילים 'אורח חיים תודיעני' שמסביר שדוד המלך מבקש מאלוהים לעזור לו להבין כיצד להמנע מסכנות רוחניות ומפגמים רוחניים. וזו למעשה התשובה, ואנשים לא אוהבים אותה, אך זו האמת.

 

אפשר לשמור על ההלכה, ואפשר גם לא לשמור עליה. בברסלב אין עיקרים, ואם יש עיקר, הרי זו ההתקשרות לצדיק, שזה תהליך פנימי עמוק, וממילא על ידי כך האדם ילמד בטפי המוח שלו איך להתנהג בכל דבר ויבנה לעצמו את אורח החיים הנכון ביותר לו. בשורה התחתונה, את שמירת ההלכה [גם לפי הדעה המקלה ביותר וכו'] אפשר להציב בסוף הרשימה בברסלב, ישנם עניינים דחופים וחשובים יותר קודם לכן. וממילא בסופו של דבר אחרי שהאדם יעבור בכל הטעויות האפשרויות ובכל השקרים, הוא כבר ידע לעשות את הדבר הנכון ביותר, ועבור אלוהים זה הדבר החשוב ביותר. כשהאדם יגיע לאמת, אז הוא ידע לעשות את רצון האלוהים.

 

ורצון האלוהים הוא דינמי, לפי הזמן והמקום והמצב. לכן אמרו חז"ל 'ה' עמו הלכה כמותו'. מי שיש לו דעת ידע לכלכל את דבריו במשפט. לומר את הדברים הנכונים, לעשות את הדברים הנכונים, להרגיש במקומות לא טובים, להתרחק מאנשים לא טובים, לא לאכול אוכל לא טוב, וכן הלאה. בכל עניין, גשמי או רוחני.

 

זה נקרא בפשטות 'דעת'. וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות. פירוש שלכל אחד ישנו הקול הפנימי שלו, וכשאדם מזכך את עצמו בגופו ובנפשו, זה האלוהים בעצמו. ראיית פני ה', נבואה, ראייה רוחנית, כל אלה דברים שהם במסגרת החוויה האנושית הרגילה, שום דבר מיוחד. קול פנימי, מחשבות, וכן הלאה. כשהאדם מזדכך ומטהר, הוא ידע לפעול לפי המחשבה ולפי הראייה ולפי הקול הפנימי, ולעולם הוא לא יעשה משהו נגד רצון השם יתברך. זו ההלכה האמיתית.

עולם שנה נפש.אביול

אני צודקת?

אין שלוש עיקרים לברסלבלשם שבו ואחלמה


לשם יא חביבייש נחת
שמירת ההלכה היא לא עניין ברסלבי אלא כלל ישראלי.לא היית שומר את ההלכה בלי הוראה מרבי נחמן?אני בעיקרון כן (לא יודע אם היו לי כוחות לעשות משהו בלי רבי נחמן אבל לו יצויר...).
שלושת העקרונות שכתבתי כתב בעל ה"ביאור הליקוטים" רבי אברהם חזן בספרו "אבני"ה ברזל"(אם איני טועה...אין לי אותו בביתי.אבדוק..)
המונח "עיקרים"יש נחת
יכול להיות במישור הפרטי ואז העיקרים אולי אחרים ממה שכתבתי למשל:התבודדות,מקוה,חצות,לימוד פוסק.
אבל שלושת הדברים שהוא כתב הם במישור הקבוצתי.
עד מתי??חתול מיאו

רבים שואלים מתי תתחיל הגאולה? מתי יבוא המשיח? דעו המשיח כבר כאן! הוא לא על סף הדלת הוא לא על המפתן הוא כבר כאן! אז מעכב אותו להתגלות? כתוב בגמרא שבזכות זה שבני ישראל מחכים לישועה כדאי הוא לקב"ה לגאול אותנו. הדבר היחידי והאחרון שמעכב את הגאולה הוא חוסר האמונה שלנו שאם אנחנו בני ישראל או רק הדתיים שבנינו יערערו בתשובה מיד נגאל. "היום אם בקולו תשמעו" מיד נגאל! מיד!! אחיי ואחיותי אני מבקש ממכם להתחזק באמונה שהמשיח יבוא מיד כשנעשה תשובה.

סבבה אחי.יש נחתאחרונה
נשתדל יותר!
בואו להתחדש בתורת רבי נחמן!תיקון הכללי

השבוע בנהר דעה


יום חמישי כב' תמוז (28/07)

 

הרב ארז משה דורון בשיעור מיוחד בנושא חינוך ילדים

מתאים גם להורים שבדרך

עזרת נשים פתוחה


כיבוד קל ושתיה חמה במקום

 

15 ש"ח בכניסה (למי שיכול)

 

רחוב חיים ויטל 32 ירושלים 
(בי"ס נועם גבעת שאול)

 

הפיצו ושתפו לחברים!
058-4488148

השיעורים הם רק בחמישי?אביגיל.
נכון. בית המדרש פעיל רק בימי חמישיתיקון הכלליאחרונה


היום! בבית המדרש "נהר דעה"תיקון הכללי

הקב"ה בחר בנו להיות ההורים הכי נפלאים לילדים שלנו. בואו רק נשמע איך לעשות את זה בכיף.

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

 

מפגש שני על חינוך ילדים!!!

מחר- יום חמישי ט"ו תמוז (7\21)

 

לו"ז-

 

20:30 הרב דוד גבירצמן - "סטייק עין לתינוק בן שנתיים?!"

על הדרך להתאים את דברי החיזוק ה"גבוהים" ללבבות הרכים.

 

21:30 ניגוני שמחה וקוגל חם.

 

21:45 הרב מיכי יוספי- אמונה ואמון ביכולת שלנו לחנך.

 

המפגש לגברים ונשים (בהפרדה כמובן).

  15 ש"ח השתתפות בהוצאות. טעימה חינם... (:

במקום מתקיים יריד ספרים במחיר מסובסד, ספרים ודיסקים לילדים.

 

שתפו את החברים שלכם!!!

 

להתראות !!!

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

הקב"ה בחר בנו להיות ההורים הכי נפלאים לילדים שלנו. בואו רק נשמע איך לעשות את זה בכיף.

 

מפגש שני על חינוך ילדים!!!

מחר- יום חמישי ט"ו תמוז (7\21)

 

לו"ז-

 

20:30 הרב דוד גבירצמן - "סטייק עין לתינוק בן שנתיים?!"

על הדרך להתאים את דברי החיזוק ה"גבוהים" ללבבות הרכים.

 

21:30 ניגוני שמחה וקוגל חם.

 

21:45 הרב מיכי יוספי- אמונה ואמון ביכולת שלנו לחנך.

 

המפגש לגברים ונשים (בהפרדה כמובן).

  15 ש"ח השתתפות בהוצאות. טעימה חינם... (:

במקום מתקיים יריד ספרים במחיר מסובסד, ספרים ודיסקים לילדים.

 

שתפו את החברים שלכם!!!

 

להתראות !!!

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

הקב"ה בחר בנו להיות ההורים הכי נפלאים לילדים שלנו. בואו רק נשמע איך לעשות את זה בכיף.

 

מפגש שני על חינוך ילדים!!!

מחר- יום חמישי ט"ו תמוז (7\21)

 

לו"ז-

 

20:30 הרב דוד גבירצמן - "סטייק עין לתינוק בן שנתיים?!"

על הדרך להתאים את דברי החיזוק ה"גבוהים" ללבבות הרכים.

 

21:30 ניגוני שמחה וקוגל חם.

 

21:45 הרב מיכי יוספי- אמונה ואמון ביכולת שלנו לחנך.

 

המפגש לגברים ונשים (בהפרדה כמובן).

  15 ש"ח השתתפות בהוצאות. טעימה חינם... (:

במקום מתקיים יריד ספרים במחיר מסובסד, ספרים ודיסקים לילדים.

 

שתפו את החברים שלכם!!!

 

להתראות !!!

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

הקב"ה בחר בנו להיות ההורים הכי נפלאים לילדים שלנו. בואו רק נשמע איך לעשות את זה בכיף.

 

מפגש שני על חינוך ילדים!!!

מחר- יום חמישי ט"ו תמוז (7\21)

 

לו"ז-

 

20:30 הרב דוד גבירצמן - "סטייק עין לתינוק בן שנתיים?!"

על הדרך להתאים את דברי החיזוק ה"גבוהים" ללבבות הרכים.

 

21:30 ניגוני שמחה וקוגל חם.

 

21:45 הרב מיכי יוספי- אמונה ואמון ביכולת שלנו לחנך.

 

המפגש לגברים ונשים (בהפרדה כמובן).

  15 ש"ח השתתפות בהוצאות. טעימה חינם... (:

במקום מתקיים יריד ספרים במחיר מסובסד, ספרים ודיסקים לילדים.

 

שתפו את החברים שלכם!!!

 

להתראות !!!

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

מפגש שני על חינוך ילדים!!!

מחר- יום חמישי ט"ו תמוז (7\21)

 

לו"ז-

 

20:30 הרב דוד גבירצמן - "סטייק עין לתינוק בן שנתיים?!"

על הדרך להתאים את דברי החיזוק ה"גבוהים" ללבבות הרכים.

 

21:30 ניגוני שמחה וקוגל חם.

 

21:45 הרב מיכי יוספי- אמונה ואמון ביכולת שלנו לחנך.

 

המפגש לגברים ונשים (בהפרדה כמובן).

  15 ש"ח השתתפות בהוצאות. טעימה חינם... (:

במקום מתקיים יריד ספרים במחיר מסובסד, ספרים ודיסקים לילדים.

 

שתפו את החברים שלכם!!!

 

להתראות !!!

 

בית מדרש "נהר דעה"

רחוב חיים ויטאל 32, גבעת שאול, ירושלים. 

לפרטים והגעה- 058-4488148 

תופעה: טסים למוסקבה. ומשם ברכבת לקייב.Noamlevi
שלום.
תופעה חדשה.
היות ומחירי הטיסות לאומן ראש השנה גבוהים. מה שאנשים עושים כדי לקבל מחיר זול. הם טסים עד מוסקבה. הלוך ושוב בכ-350 דולר. ומשם נוסעים ברכבת לקייב באוקראינה.

אפשר לקבל באישי אצלי פרטים על זמני ואופני הנסיעה ברכבת.
אני קשור עם קבוצות ששוכרים קרונות שלימים על הרכבת. ומזמינים מושבי מיטה.
צריך להזמין מראש מקום על הרכבתNoamlevi
אחרת לא יישאר מקום. ואתם תהיו מוזמנים לנסוע באוטובוס (אם בכלל יישאר לכם מקום גם על האוטובוס.. נסיעה מפרכת של 15 שעות עד קייב..... ואחר כך מרחיב לאומן. ברכבת זה הרבה יותר קצר. ויותר נוח כמובן..
כמה שעות זה ברכבת? כמה עולה?שמוליק פיין
שמוליק אתה קונה לי כרטיס?Solomon


הלוואי אחי!שמוליק פייןאחרונה
יש רכבות כמה פעמים ביום.Noamlevi
המחיר של הרכבת ממוסקבה לקייב לא משתנה. משהו כמו 120 דולר הלוך ושוב או אפילו פחות. אבל מצד שני המחיר של הטיסה כל הזמן עולה. ולכן דבר ראשון תזמינו מקום על טיסה למוסקבה. וכמובן שהטיסה חזור צריכה להיות אחרי צום גדליה כי צריך זמן לנסוע מקייב למוסקבה ברכבת. 12 או 13 שעות. ובצום גדליה נוסעים למוסקבה ויום לאחר מכן טסים ממוסקבה לתל אביב.
יש איזה אחד מוכר כרטיסים על רכבת מוסקבה קייבNoamlevi
אבל הוא אומר שהוא יתחיל למכור את הכרטיסים רק עוד חודש. יש לו סיכום עם הרכבות שהם יעצרו בעיר של מקום קבורתו של האדמור האמצעי של חבד. ומשם יידעו לאומן.
מישהו יודע איפה ומתי יש שיעורים של הרב גד מבת עין?אנונימי (פותח)


אברריש נחת
ואחזור...
בישיבת רמת גןאנונימי (3)אחרונה
בימי ראשון בשעה 14:00