שרשור חדש
חבריייים!! מישהו מכיר את הקהילה של "נהר-דעה"?מבקש אמונה

ויכול להמליץ או להגיד מה הולך שם?

לא מכירה לעומק, מתחברת לסגנוןנפש חיה.
זה חברה שבאו מציבור דת"ל ו'שברו' לברסלב, בלי לזנוח את המקום שממנו באו. להיות ברסלב בנחת , בלי לחצים וכזה ...
יש להם אתר
אפשר להסתכל.
איפה אפשר להסתכל?מבקש אמונה

 

 

כותבים "נהר דעה"-בגוגל, או פה-נפש חיה.
קצתבת 30אחרונה
יותר משיעורים ששמעתי ביוטיוב שהועברו שם.
ברסלב דתי.
יש עכשיו שידור חי של הילולת רבינו - מנהר דעהמבקש אמונה

 

מקודם דיבר יוסף קרדונר, כמעט עזב את הנגינה כשהוא חזר בתשובה

עד שאצל רבינו הוא ראה שלכל אחד יש יחודיות ונקודה שלו שהוא צריך לגלות.  ואז הוא הבין שאצלו זה הנגינה. 

אין על רבינו  

יוווווו תודהנפש חיה.אחרונה
היום זה רבנואש החיים.

גוועאלד..

צריכה התחזקות ממש. למישהו יש רעיון?

רק לב אחי חוץ מזה כלום בלי חיצוניות רק לב!!פראסטיק1


ממ אני בת.. איך מעוררים תלב?אש החיים.


לב זה להתחבר לעצמיךפראסטיק1

למי שאתה להבין שרבינו הוא לכל אחד בנפרד לא להעיר לאף אחד להיות עסוק רק בעצמיך כביכול

זה לא שלא לדבר אם אנשים כן אבל לא בקטע מתנשא ולהבין שכל אחד מה שעובר עליו וזהו להבין שרבינו זה לא חיצוניות אלא להתחבר לעצמיך וללב שך' ולחיות כמה שאפשר בשמחה זהו זה רבינו לדעתי

אה ותורה לדפראסטיק1

שלדעתי זו התורה של רבינו(לצמרות שתאכלס הכל פשוט חזק בדיוק כשצריך אותו)

קיצר התורה הזאת היא אומרת לך שבשביל לקבל עצה אתה לא צריך אף  אחד שחושב שרק הוא יודע מי זה רבינו

אלא שלוש נקודות נודת החבר נקודת בינו לבין קונו(התבודדות) ונקודת הצדיק וקיצר זה תורה מטורפת באמת מי שרוצה שיראה עם קצת ליקוטי הלכות גם כדאי

מובא פה מהתורה האחרונה של רבינו בחייורוצהלהיותבשמחה

ח
וְעַל־כֵּן צְרִיכִין לְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ מְאֹד אַחֲרֵי מַנְהִיג אֲמִתִּי לְהִתְקָרֵב אֵלָיו. כִּי כָל מַנְהִיג וּמַנְהִיג יֵשׁ לוֹ בְּחִינַת רוּחַ־נְבוּאָה, וְגַם עַכְשָׁו, שֶׁבָּטְלָה הַנְּבוּאָה, אַף־עַל־פִּי־כֵן בְּהֶכְרֵחַ שֶׁיִּהְיֶה לְהַמַּנְהִיג בְּחִינַת (במדבר יד): רוּחַ אַחֶרֶת, מַה שֶּׁאֵין נִמְצָא בִּשְׁאָר הֶהָמוֹן, שֶׁעַל־יְדֵי־זֶה זָכָה לִהְיוֹת מַנְהִיג, כִּי בְּלֹא זֶה, מִפְּנֵי מַה יִּזְכֶּה זֶה דַּיְקָא לִהְיוֹת מַנְהִיג וְלֹא אַחֵר. אַךְ בֶּאֱמֶת כָּל מַנְהִיג וּמַנְהִיג שֶׁל יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לוֹ בְּחִינַת רוּחַ אַחֶרֶת, כִּי הַמַּנְהִיג הוּא בְּחִינַת (במדבר כז): אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ בּוֹ, אֲשֶׁר יוֹצִיאֵם וַאֲשֶׁר יְבִיאֵם, כִּי הַמַּנְהִיג הַמּוֹצִיא וְהַמֵּבִיא אֶת יִשְׂרָאֵל, בְּוַדַּאי יֵשׁ לוֹ בְּחִינַת רוּחַ אַחֶרֶת, אֲשֶׁר מֵחֲמַת זֶה נַעֲשָׂה הוּא דַּיְקָא מַנְהִיג לְיִשְׂרָאֵל. וְזֶה הָרוּחַ אַחֶרֶת שֶׁיֵּשׁ לְהַמַּנְהִיג הוּא בְּחִינַת רוּחַ־הַקֹּדֶשׁ, רוּחַ־ נְבוּאָה. אַף־עַל־פִּי שֶׁעַכְשָׁו אֵין נִמְצָא רוּחַ־נְבוּאָה, רוּחַ־הַקֹּדֶשׁ מַמָּשׁ, אַף־עַל־פִּי־כֵן בְּוַדַּאי יֵשׁ לוֹ בְּחִינַת רוּחַ אַחֶרֶת, הַנִּמְשָׁךְ מִן הַקְּדֻשָּׁה, מַה שֶּׁאֵין נִמְצָא בִּשְׁאָר הֶהָמוֹן, שֶׁזֶּהוּ גַם־כֵּן בְּחִינַת רוּחַ־הַקֹּדֶשׁ. אַף־עַל־פִּי שֶׁאֵינוֹ רוּחַ־הַקֹּדֶשׁ מַמָּשׁ לֵידַע עֲתִידוֹת, אַף־עַל־פִּי־כֵן הוּא בִּבְחִינַת רוּחַ־הַקֹּדֶשׁ, רוּחַ־נְבוּאָה. וְעַל־יְדֵי בְּחִינַת הָרוּחַ־הַקֹּדֶשׁ שֶׁיֵּשׁ לְהַמַּנְהִיג הָאֲמִתִּי, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחַ־ נְבוּאָה, עַל־יְדֵי־זֶה כָּל הַמִּתְקָרְבִים אֵלָיו נִתְחַזֵּק וְנִתְתַּקֵּן אֶצְלָם הָאֱמוּנָה הָאֲמִתִּיוּת דִּקְדֻשָּׁה. כִּי כָל מִי שֶׁזּוֹכֶה לְהִתְקָרֵב לַמַּנְהִיג הָאֲמִתִּי, עַל־יְדֵי הִתְקָרְבוּתוֹ אֵלָיו נִתְתַּקֵּן וְנִתְבָּרֵר אֶצְלוֹ בְּחִינַת הַמְדַמֶּה, עַל־יְדֵי בְּחִינַת הָרוּחַ־נְבוּאָה שֶׁל הַמַּנְהִיג. כִּי עִקָּר תִּקּוּן הַמְדַמֶּה הוּא עַל־יְדֵי בְּחִינַת רוּחַ־נְבוּאָה כַּנַּ"ל, וְעַל־יְדֵי תִּקּוּן הַמְדַמֶּה נִתְתַּקֵּן וְנִתְבָּרֵר הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה כַּנַּ"ל. עַל־כֵּן כָּל הַמִּתְקָרְבִים לְמַנְהִיג אֲמִתִּי, זוֹכִין לֶאֱמוּנָה יְשָׁרָה דִּקְדֻשָּׁה: אֲבָל בֶּאֱמֶת צְרִיכִין לְחַפֵּשׂ וּלְבַקֵּשׁ מְאֹד מְאֹד אַחַר מַנְהִיג אֲמִתִּי כָּזֶה, וְצָרִיךְ לְבַקֵּשׁ מְאֹד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁיִּזְכֶּה לְהִתְקָרֵב לְמַנְהִיג אֲמִתִּי, כְּדֵי שֶׁיִּזְכֶּה לֶאֱמוּנָה אֲמִתִּיוּת בִּשְׁלֵמוּת. כִּי כְּשֶׁמִּתְקָרְבִין, חַס וְשָׁלוֹם, לְמַנְהִיג שֶׁל שֶׁקֶר, עַל־יְדֵי־זֶה בָּאִין, חַס וְשָׁלוֹם, לֶאֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת. כִּי מַנְהִיג שֶׁל שֶׁקֶר הוּא בְּחִינַת נְבִיא הַשֶּׁקֶר, בְּחִינַת (מלכים־א כב): רוּחַ שֶׁקֶר; וְעַל־יְדֵי־זֶה אַדְּרַבָּא, נִתְקַלְקֵל הַמְדַמֶּה, וּבָאִים לֶאֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת. כִּי עִקָּר תִּקּוּן הָאֱמוּנָה הִיא עַל־יְדֵי בְּחִינַת רוּחַ־נְבוּאָה שֶׁיֵּשׁ לְהַמַּנְהִיג הָאֲמִתִּי, שֶׁעַל־יְדֵי־זֶה נִתְבָּרֵר הַמְדַמֶּה, וְעַל־יְדֵי־זֶה נִתְתַּקֵּן הָאֱמוּנָה כַּנַּ"ל. אֲבָל בְּלֹא בְּחִינַת נְבוּאָה אֵין הַמְדַמֶּה בָּרוּר וּמְתֻקָּן, וַאֲזַי הַמְדַמֶּה מְעָרֵב וּמְבַלְבֵּל אֶת הָאָדָם בֶּאֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת. וְזֶה בְּחִינַת זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ. כִּי עֵרוּב וּבִלְבּוּל הַמְדַמֶּה, שֶׁמְּעָרֵב וּמְבַלְבֵּל בֶּאֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת, זֶה בְּחִינַת זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ. כִּי כָל הַמְנַחֲשִׁים וְהַקּוֹסְמִים כֻּלָּם הֵם עַל־יְדֵי כֹּחַ הַמְדַמֶּה, שֶׁאֵינוֹ מְבֹרָר וּמְתֻקָּן, שֶׁמְּעָרֵב וּמְבַלְבֵּל אוֹתָם בֶּאֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת שֶׁל שְׁטוּת וָשֶׁקֶר שֶׁהֵם זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ. וְעַל־כֵּן יִשְׂרָאֵל שֶׁעָמְדוּ עַל הַר סִינַי, פָּסְקָה זֻהֲמָתָן (שבת קמו), כִּי שָׁם זָכוּ כֻּלָּם לִנְבוּאָה, עַל־יְדֵי מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, רַבָּן שֶׁל כָּל הַנְּבִיאִים, שֶׁהָיָה מַנְהִיג הָאֲמִתִּי שֶׁלָּהֶם. וְעַל־יְדֵי־זֶה נִתְבָּרֵר וְנִתְתַּקֵּן הַמְדַמֶּה אֶצְלָם, וְזָכוּ לֶאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בַּה'. וְעַל־כֵּן פָּסְקָה זֻהֲמָתָן, זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ, שֶׁהוּא אֱמוּנוֹת כָּזְבִּיּוֹת, כִּי זָכוּ לִשְׁלֵמוּת אֱמוּנָה הַיְשָׁרָה דִּקְדֻשָּׁה עַל־יְדֵי בֵּרוּר הַמְדַמֶּה, שֶׁזָּכוּ עַל־יְדֵי רוּחַ־נְבוּאָה כַּנַּ"ל. וְזֶה בְּחִינַת ה דְּהַשִּׁשִׁי, הַנֶּאֱמָר בְּמַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית. כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם הַשִּׁשִּׁי, וְדָרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (שבת פח), שֶׁכָּל הָעוֹלָם הָיָה תָּלוּי עַד שִׁשָּׁה בְּסִיוָן, שֶׁקִּבְּלוּ יִשְׂרָאֵל אֶת הַתּוֹרָה. כִּי עִקָּר חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, דְּהַיְנוּ לֵידַע שֶׁהָעוֹלָם מְחֻדָּשׁ וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרָא אֶת הָעוֹלָם בִּרְצוֹנוֹ, הוּא תָּלוּי בֶּאֱמוּנָה, כִּי עַל־יְדֵי שֵׂכֶל אִי אֶפְשָׁר לְהָבִין חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, וְעַל־כֵּן הָאֶפִּיקוֹרְסִים כּוֹפְרִים בָּזֶה, מֵחֲמַת שֶׁאִי אֶפְשָׁר לְהָבִין זֹאת בַּשֵּׂכֶל. כִּי עִקָּר חִדּוּשׁ הָעוֹלָם הוּא רַק עַל־יְדֵי אֱמוּנָה, כִּי אָנוּ מַאֲמִינִים בַּה' שֶׁהוּא יִתְבָּרַךְ בָּרָא אֶת הָעוֹלָם מֵחָדָשׁ. כִּי בֶּאֱמֶת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם הָיָה עַל־יְדֵי בְּחִינַת אֱמוּנָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (תהלים לג): וְכָל מַעֲשֵׂהוּ בֶּאֱמוּנָה. נִמְצָא שֶׁעִקָּר חִדּוּשׁ הָעוֹלָם תָּלוּי בֶּאֱמוּנָה. וְעַל־כֵּן הָיָה הָעוֹלָם תָּלוּי עַד קַבָּלַת הַתּוֹרָה, כִּי אָז זָכוּ לֶאֱמוּנָה שְׁלֵמָה עַל־יְדֵי רוּחַ־נְבוּאָה כַּנַּ"ל, וְעַל־כֵּן אָז דַּיְקָא נִתְגַּלֶּה חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, כִּי עִקָּר חִדּוּשׁ הָעוֹלָם תָּלוּי בֶּאֱמוּנָה כַּנַּ"ל:

 

ומקובל בידינו ע"י רבי ישראל שצריך לחפש אחר רבינו בעצמו בספריו הקדושים ובקיום עצותיו! (מכתב הראשון של אב"י הנחל)

תודה על זה ~דעתן מתחיל

תורה שחיזקה בי נקודה: "ובאמת אין שום רע בעולם, רק כולו טוב" (ליקוטי מוהר"ן תורה סה, ג).

אולי כי באמת המושגים קיימים רק פה בעולם, אבל אנחנו איננו חייבים להביט בעולם במבט ארצי. אנחנו יכולים לבחור להביט בו במבט אלוקי. כי שתי דרגות בראיית הטוב האלוקי, אחת שהכל לטובה והשניה שהכל טוב ממש. ואולי הכל לטובה זו ראיית הבסיס שהיהדות מחנכת אותנו דורות על דורות מאז התנאים, אך הכל טוב ממש, זו ראייה שרק חסיד יכול לראות בה.

חסיד, המושל בכל כוחותיו ופיו וליבו שווים. זה שיודע שנוטע אוזן ודאי שישמע ויוצר העין פשוט שמביט, והבורא אדם שפיו וליבו שווים ודאי גם הוא יתברך כך. ואולי הבטה שכזו אינה כה רחוקה מאתנו. להפך היא היא פנים טבענו. כי באמת אין שום רע בעולם. ואיך יכול להיות רע, כשהשגחת העולם בידי הטוב, שלא כלו רחמיו וחסדיו לא תמנו.

וכשמבטים כך, כשמאמינים כך באמת, אין שמחה גדולה יותר. כי לא רק שאין רע, הרי גם לא יכול להיות רע. לעולם. והכל באמת טוב אלוקי ומוחלט.

 

אבל הדברים שכתובים כאן אינם כוונת ר' נחמן...

אז אחתום בנקודה אחרת:

"עַל יְדֵי זֵעָה טוֹבָה [כְּגוֹן כְּשֶׁמַּזִּיעִין עַל יְדֵי דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה] עַל יְדֵי זֶה נַעֲשֶׂה שִׂמְחָה, בְּחִינַת: "וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּך" בְּחִינַת שִׂמְחָה שֶׁל יוֹם טוֹב [וְלָאו דַּוְקָא יוֹם טוֹב מַמָּשׁ אֶלָּא כָּל יוֹם שֶׁהוּא בְּחִינַת טוֹב, נִקְרָא יוֹם טוֹב]... נַעֲשֶׂה שִׂמְחָה וְכוּ זֵיעָה רָאשֵׁי תֵבוֹת: "זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה'" הַיְנוּ בְּחִינַת שִׂמְחָה שֶׁל יוֹם טוֹב, שֶׁנַּעֲשֶׂה עַל יְדֵי זֵעָה טוֹבָה כַּנַּ"ל".

תודה רפב אזמרהנפש חיה.אחרונה
ירמולקה? מאיפה משיגים?אש החיים.

חוץ ממאה שערים..

יעזור מאד מאד, יאלה אשריכם

 

 

בני ברקנפש חיה.
איפה בבני ברק?אש החיים.

תודה רבה ממש

כל חנות מוצרי קדושהנפש חיה.אחרונה
הילולת רבי נחמן מברסלבתיקון הכללי
הילולת רבינו רבי נחמן המרכזית!!

*השנה דווקא בגלל הקורונה* יש הזדמנות
לפרוץ את כל המחסומים המניעות והסיבה לשקוע ביאוש ועצבות-
ולהתאחד יחד בהילולא אחת גדולה אצלכם בבית ובסוכה !

*הרשמה (ללא עלות) כאן-* הילולת רבי נחמן מברסלב!!
יופי!!!נפש חיה.אחרונה
אחינו שנסעו במסירות נפש לרבינו מחכים להיכנס לגבול מי שיכולרוצהלהיותבשמחה
להתפלל להצלחתם
יהי רצון שיגיעו לשלום לרבנו אמן.רויטל.

שלא יהיה להם שום  מניעות אמן.

נתפלל לקב"ה שיקבלו דעתק"ש
ויסכימו להצעות לחזור לארץ אשר עיני ד' אלוקיך בה
הלוואי שנזכה לאמונת חכמים ולמסירות נפש שלהםרוצהלהיותבשמחה
לקיים את ציווי רבינו!
אני מעדיף מסירות נפש לקיים ציווי הקב"הק"ש
ובאופן פשוט אני מניח שזה גם רצון ר' נחמן, גם הוא מחוייב לתורה...
איך אנו יודעים מה הוא רצון ה'? רק דרך הצדיקיםרוצהלהיותבשמחה

ולכן כשאר רבי נחמן אומר שהוא קיבל את ראש השנה במתנה מה' יתברך זהו רצון ה' (עיין חיי מוהרן על ראש השנה). 

 

גם את התורה קיבלנו ע"י משה רבינו ועם ישראל ביקש ממשה רבינו שהוא ישמע וכמו שרבינו מסביר את זה שיצייר את האור לברכה כמו בכתוב בתורה כלומר שהוא שומע מה' את רצונו ומעביר את זה לעם בצורה מתוקנת ונכונה.

 

כשיש תקופה כזאת וצריך להתפלל על כול עם ישראל נוסעים לצדיק כדי לבקש בזכותו שיתבטלו המגיפות ונזהרים ובינתיים כמו שנראה אנשים חזרו מאומן בריאים ברוך ה' ויש עניין שיתהפך הכול לטובה.

 

 

 

 

כל הצדיקים מחוייבים לתורהק"ש
ע"פ התורה, בזמן רגיל למסור את הנפש צריך רק על שלוש עבירות - עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. יש גם מצווה אחת - יישוב ארץ ישראל, שניצטוונו להילחם עליה, מלחמה כוללת סיכון כדברי המנחת חינוך.

שום נסיעה, לשום מקום לא כלולה בזה ואין שום היתר לאדם לסכן את עצמו ואת בני ביתו, בשביל תפילה חשובה ככל שתהיה.

על ההסתכנות בנסיעה בזמן הקומוניסטים, עוד אפשר לטעון שהיתה הצדקה מסויימת, היות שההנהגה שם, היתה הנהגה של שמד - בשעת השמד מוסרים את הנפש על כל דבר.

כעת אין שמד. יש התמודדות עולמית עם מחלה. ההתעקשות לנסוע, כשמומחי הבריאות אומרים שיש בזה סכנה, רק גורמת חילול ד' ושנאת ישראל בעולם, בלי שום הצדקה.
עוד שבועיים כשיראו שכול מי שחזר מאומן בריא ברוך ה תצטרךרוצהלהיותבשמחה

לחזור בך על ההודעה הזאת. שמרו שם על הכללים והתפללו על כלל ישראל תפסיקו עם האנטי הזה.

בדרך גרמו הרבה חילול ד' ושנאת ישראלק"ש
אפילו אם כולם יחזרו בריאים. בתמונות שצולמו מהתקועים בדרכים - ממש לא שמרו על הכללים.
מדינת ישראל לא רצתה לסדר את זה רשמיתרוצהלהיותבשמחה
עבר עריכה על ידי רוצהלהיותבשמחה בתאריך י"א בתשרי תשפ"א 17:46
עבר עריכה על ידי רוצהלהיותבשמחה בתאריך י"א בתשרי תשפ"א 17:45

אלא פשוט התעלמו ואם היו מסדרים קפסולות מסודרות ומתווה כמו שאמרו שיהיה ולא עשו היה הכול מסודר אבל הם שיקרו במצח נחושה.

 

ואדרבה זה קידוש ה שכול העולם ידעו איך מוסרים נפש לקיים את רצון הצדיק!

זה שיהודים מפיצים מחלות - זה חילול ד'ק"ש
ואף צדיק לא רצה שימסרו את הנפש על נסיעה לתפילה. מה גם שהם לא מוסרים רק את הנפש שלהם, אלא גם נפשות של כל מי שהם פוגשים.
אז הנה, עוד לא עברו שבועיים וחוזרים חוליםק"ש
וגם כאן בערוץק"ש
שני חולים בקורונה הגיעו לישראל בטיסות מבלארוס ומקייב - ערוץ 7 חדשות, פוליטיקה, תרבות, יהדות ועוד

אחד כזה - סיכן בהדבקה את כל המטוס. אלו שאיתו על המטוס - מסכנים את בני ביתם. אם הם לא הקפידו להשאר בבית, למשל יצאו לתפילות יו"כ במניין - הם סיכנו את כל המתפללים.

כמה נפשות מוצדק שהמופקרים הללו ימסרו?!
עכשיו הודיעו ברוטר ובכיכר השבת שזה פייק ניוזרוצהלהיותבשמחה
לא זה מה שהודיעוק"שאחרונה
הודיעו שאמנם אלו הנתונים של מערכת הבריאות, אבל חסידי ברסלב טוענים שלא מכירים אותם...
בבקשה בבקשה תכנסולהיות בשמחה!!!
עבר עריכה על ידי להיות בשמחה!!! בתאריך כ"ה באלול תש"פ 22:14

שופטי בית המשפט המחוזי בלוד גזרו עונש של שלושה מאסרי עולם+20 שנה (95 שנה!!) על עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה.                                                                                          

גזר הדין ניתן היום לאחר שלאחרונה החליט בית המשפט לדחות את הבקשה שהגישו סנגורי בן אוליאל לביטול הרשעתו בעקבות ראיה חדשה בתיק.
נזכיר כי הבקשה לביטול ההרשעה נסובה סביב דברים שסיפר אחמד דוואבשה, העד היחיד מתוך הבית לאירוע, אשר בראיונות לתקשורת תאר אירוע שונה ואחר מעובדות כתב האישום בהן הורשע בן אוליאל.
יש סתירות רבות ועיוותים ושקרים בכתב האישום. האדם חף מפשע.
כעת נערכים בני משפחתו ומקורביו לערער על ההרשעה לבית המשפט העליון.
לשם כך צריך את עורכי דין הבכירים. זאת התקווה שלנו.
אנחנו יוצאים בקמפיין לעזרת משפחת בן אוליאל!
עזרו לנו. אנחנו התקווה שלהם.
נותנים תקווה לעמירם -דף הקמפיין

 

 

 

 

 

מי שרוצה הסברה או לתרום דרכי אז באישי..

יש אמרה שעד כמה שידוע לי מיוחסת לרבי נחמןחיות צבעונית
"חייב אדם לרקוד ריקוד אחד כל יום, אם במחשבה או במעשה"
מישהו יודע אם זה הציטוט המדויק?
אין ציטוט כזהתקוות עולמים

אפילו לא קרוב.

חח סתם המציאו?חיות צבעונית
איזה באסה
יש אמירות שמסתובבותננחנחמ

של ר' אברהם בן ר' נחמן מטולשין תלמיד מוהרנ"ת שאמר שחסיד ברסלב צריך לרקוד חצי שעה ביום. שמעתי מאנ"שים נאמנים...

תקוות עולמים אתה חולה נפש .. המקור בפנים !!breslover

תפסיק להרעיל אנשים עם השקרים שלך !!

וּכְבָר אָמַרְתִּי שֶׁצְּרִיכִין לְרַקֵּד בְּכָל יוֹם, וּבְוַדַּאי שָׁמַעְתָּ זֹאת, וְעַתָּה חָזַרְתִּי וְדִבַּרְתִּי בָּזֶה, כִּי לְפִי עֹצֶם הַיִּסּוּרִים וְהַבִּלְבּוּלִים וְכוּ' הָעוֹבְרִין עַל כָּל אֶחָד עַתָּה, אֵין עֵצָה כִּי אִם לְשַׂמֵּחַ אֶת עַצְמוֹ בְּכָל הַנַּ"ל וּלְרַקֵּד בְּכָל יוֹם בְּעֻבְדָּא אוֹ בְּמִלּוּלָא לְדַבֵּר עִם חֲבֵרָיו מִזֶּה, אוֹ עַל כָּל פָּנִים בַּמַּחֲשָׁבָה; עלים לתרופה מכתב צא ועלים לתקופה מכתב צד זה מפורש

ובחיי מוהרן רמא יש משהו בסגנון כמו כן יש משהו בסגנון בספר תולדות שמואל .

עלים ךתרופה זה לא רבי נחמןcintetit

רחוק מאוד מאוד מאוד

כול מילה של רבי נתן זה רק מרבינורוצהלהיותבשמחה

 זה מתלמידו המוסמך רבי נתן

שהעיד על עצמו כמה פעמים עד כמה הוא רחוק מלהבין את רבי נחמןcintetit

תפסיק להעמיד פנים שאתה מומחה.

חיי מוהר"ן רמ"א - למי שקיבל ציון עובר בהבנת הנקראcintetit

שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר מָתַי יֵשׁ לִי הִתְבּוֹדְדוּת וְאָמַר שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁכָּל הָעוֹלָם עוֹמְדִים סְבִיבָיו וְהוּא יוֹשֵׁב בְּתוֹכָם אָז יֵשׁ לוֹ הִתְבּוֹדְדוּת. כִּי הוּא יָכוֹל לִצְעק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה וְקוֹלוֹ נִשְׁמָע מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ. וְגַם אָנכִי שָׁמַעְתִּי מִפִּיו הַקָּדוֹשׁ בְּעַצְמוֹ שֶׁיֵּשׁ לוֹ קוֹל דְּמָמָה דַּקָּה שֶׁיָּכוֹל לַעֲמד בֵּין הָעָם וַהֲמוֹן אֲנָשִׁים וְיִצְעַק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה מִסּוֹף הָעוֹלָם וְעַד סוֹפוֹ, וְכָל הָאֲנָשִׁים סְבִיבָיו לא יִשְׁמְעוּ כְּלָל. וְכֵן לְעִנְיַן רִקּוּדִין אָמַר שֶׁכְּשֶׁהוּא יוֹשֵׁב בֵּין הָעוֹלָם הוּא יָכוֹל לִרְקד רִקּוּד נִפְלָא מְאד וְגַם פַּעַם אַחַת שָׁמַעְתִּי בְּעַצְמִי שֶׁאָמַר בְּשָׁעָה שֶׁיּוֹשֵׁב בֵּין הָעוֹלָם אֲנִי דּוֹמֶה כְּמִי שֶׁכָּל הָעוֹלָם עוֹמְדִים סְבִיבוֹ וְהוּא מְרַקֵּד מְאד וּבְתוֹךְ כָּךְ בָּאוּ כְּלֵי זֶמֶר שֶׁל חֲתֻנָּה. אַחַר כָּךְ בְּאֵיזֶה זְמַן דִּבֵּר עִמָּנוּ וְגִלָּה גַּם לָנוּ קְצָת עִנְיָן זֶה שֶׁנּוּכַל לַעֲמד בֵּין אֲנָשִׁים וְלִצְעק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה וְכוּ' כַּמְבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר.

 

נכון שאין קשר?

חיי מוהרן ש"ערוצהלהיותבשמחה

אמר: כול אחד מכם יש לו חלק בהתורה שלי, אבל נתן יש לו חלק גדול מכולכם. ענה ואמר: אתם יודעים זאת, שאם לא היה הוא, לא היה לכם אפילו עלה אחד מהספר. 

 

עוד אמר במקום אחר ממני אין מי שיודע רק רבי נתן ונפתלי קצת.

בעניין הזה אפשר לסמוך על רבי נתן שיודה שהוא לא הביןcintetit

חיי מוהר"ן שפ"ה

 

פַּעַם אַחַת דִּבַּרְתִּי עִמּוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַרְתִּי לְפָנָיו שֶׁשִּׂיחָתוֹ הוּא תּוֹרָה מַמָּשׁ, וְהוֹדָה לִדְבָרַי. וְאָמַר שֶׁכְּמוֹ שֶׁלַּמְדָן אִי אֶפְשָׁר לוֹ לְדַבֵּר בְּלִי שֶׁיָּבוֹא בְּתוֹךְ דְּבָרָיו דִּבְרֵי תּוֹרָה, אֵיזֶה דִּבּוּר שֶׁל גְּמָרָא וְכַיּוֹצֵא כְּדֶרֶךְ הַלּוֹמְדִים כְּמוֹ כֵן בְּכָל דְּבָרָיו מֻכְרָח שֶׁיָּבוֹא בְּתוֹכָם עִנְיְנֵי תּוֹרָה כְּדַרְכּוֹ. כַּאֲשֶׁר רָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁנַּעֲשׂוּ כַּמָּה תּוֹרוֹת מִשִּׂיחָתוֹ שֶׁמֵּאוֹתוֹ הַשִּׂיחָה מַמָּשׁ נַעֲשָׂה אַחַר כָּךְ תּוֹרָה נִפְלָאָה וְזֶה מַה שֶּׁרָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ מִלְּבַד הַנִּסְתָּרוֹת רַבּוֹת שֶׁיֵּשׁ בָּזֶה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לֵידַע לַאֲנָשִׁים כְּעֶרְכֵּנוּ

כִּי כָּל דְּבָרָיו ז"ל, הֵם כְּלָלִיּוּת גָּדוֹלרוצהלהיותבשמחה

שיחות הר"ן קל"א

 

כְּשֶׁכָּתַבְתִּי לְפָנָיו הַתּוֹרָה "וְאֵלֶּה הַמִּשְׁפָּטִים" (סִימָן י' חֵלֶק רִאשׁוֹן מִלִּקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן) הַמַּתְחֶלֶת: כְּשֶׁיֵּשׁ דִּינִים ח"ו עַל יִשְׂרָאֵל, עַל־יְדֵי רִקּוּדִין וְהַמְחָאַת כַּף נַעֲשֶׂה הַמְתָּקַת הַדִּינִים וְכוּ'.
אָמַר לִי: כָּךְ אָמַרְתִּי, שֶׁעַכְשָׁו נִשְׁמָע גְּזֵרוֹת ח"ו עַל יִשְׂרָאֵל, וְהִנֵּה הוֹלְכִים וּמְמַשְׁמְשִׁים לָבוֹא יְמֵי הַפּוּרִים הָאֵלֶּה (כִּי הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶאֶמְרָה סָמוּךְ לְפוּרִים) וְיִהְיוּ יִשְׂרָאֵל מְרַקְּדִים וְיִמְחֲאוּ כַּף, וְעַל־יְדֵי־זֶה יַמְתִּיקוּ הַדִּינִים. וְחָזַר וְכָפַל דְּבָרָיו וְאָמַר בְּפֶה מָלֵא "כָּךְ אָמַרְתִּי".
וְכַוָּנָתוֹ הָיְתָה לְהָעִיר לְבָבֵנוּ, שֶׁנֵּדַע וְנָבִין, שֶׁכָּל דִּבְרֵי תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה אַף־עַל־פִּי שֶׁיֵּשׁ בָּהּ עַמְקוּת גָּדוֹל וְנוֹרָא מְאֹד מְאֹד וְרָזִין עִלָּאִין וְסוֹדֵי סוֹדוֹת עֲמֻקִּים וּרְחָבִים מִנִּי יָם בְּכָל דִּבּוּר וְדִבּוּר, אַף־עַל־פִּי־כֵן עִקָּר כַּוָּנָתוֹ שֶׁנִּשְׁמַע וּנְקַבֵּל דְּבָרָיו הַקְּדוֹשִׁים בִּפְשִׁיטוּת, לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תּוֹרָתוֹ בִּפְשִׁיטוּת וּבִתְמִימוּת. כְּמוֹ לְמָשָׁל הַתּוֹרָה הַקָּדוֹשׁ הַזֹּאת, שֶׁנֶּאֱמַר שָׁם: שֶׁעַל־יְדֵי הַמְחָאַת כַּף וְרִקּוּדִין נִמְתָּקִין הַדִּינִים, הָיְתָה כַּוָּנָתוֹ כִּפְשׁוּטוֹ, שֶׁיְּחַזְּקוּ עַצְמָן לִשְׂמֹחַ בִּימֵי שִׂמְחָה, כְּגוֹן פּוּרִים וַחֲנֻכָּה וְיָמִים טוֹבִים אוֹ חֲתֻנָּה וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה כָּל מִינֵי שִׂמְחָה שֶׁל מִצְווֹת, שֶׁיְּחַזְּקוּ עַצְמָן בְּשִׂמְחָה גְּדוֹלָה, עַד שֶׁיִּזְכּוּ לְהִתְעוֹרֵר לְרִקּוּדִין וְהַמְחָאַת כַּף, וְעַל־יְדֵי־זֶה יַמְתִּיקוּ הַדִּינִים. כִּי כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה, לֹא בַּשָּׁמַיִם הוּא לֵאמֹר: 'שֶׁאֵין מִי שֶׁיָּכוֹל לִזְכּוֹת לָזֶה לְהַמְתִּיק הַדִּינִים עַל־יְדֵי הַמְחָאַת כַּף וְרִקּוּדִין כִּי־אִם גְּדוֹלִים בְּנֵי עֲלִיָּה' רַק כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ לוֹ כֹּחַ הַזֶּה! כְּשֶׁיְּקֻיַּם הַדְּבָרִים כִּפְשׁוּטָן בֶּאֱמֶת וּבִתְמִימוּת.

וְכֵן בְּכָל הַדְּבָרִים הַנֶּאֱמָרִים שָׁם בְּהַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה הַנַּ"ל, וְכֵן כָּל מַה שֶּׁנֶּאֱמַר בְּכָל תּוֹרָה וְתוֹרָה, כִּי 'לֹא הַמִּדְרָשׁ הוּא הָעִקָּר אֶלָּא הַמַּעֲשֶׂה' (אָבוֹת א). וְשִׂים עֵינְךָ הֵיטֵב הֵיטֵב וְתִסְתַּכֵּל יָפֶה בְּכָל תּוֹרָה וְתוֹרָה. וְתָשִׂים לִבְּךָ לְהָבִין בְּכָל מָקוֹם, הָעֻבְדּוֹת וְהָעֵצוֹת וְהַמּוּסָר וְהַהִתְעוֹרְרוּת הַיּוֹצְאִים מִשָּׁם עַל־פִּי פְּשׁוּטָן שֶׁל דְּבָרִים. וּתְבַקֵּשׁ מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁיָּאִיר עֵינֶיךָ לִזְכּוֹת לָזֶה, לְהָבִין הַדְּבָרִים הֵיטֵב לְמַעֲשֶׂה, כִּי כָּל דְּבָרָיו ז"ל, כֻּלָּם נִצְרָכִים וּמֻכְרָחִים לְעֻבְדּוֹת וְעֵצוֹת טוֹבוֹת לְעָבְדוֹ יִתְבָּרַךְ.
וַאֲפִלּוּ בִּקְצָת מְקוֹמוֹת אֲשֶׁר 'לְפוּם רִיהֲטָא' – בְּהַשְׁקָפָה רִאשׁוֹנָה – אֵין מְבִינִים הֵיטֵב אֵיךְ נוֹגֵעַ הָעִנְיָן הַזֶּה לָעֻבְדָּה לְפִי מַדְרֵגָתוֹ. אַף־עַל־פִּי־כֵן, בֶּאֱמֶת יֵשׁ שָׁם עֵצוֹת נִפְלָאוֹת וְהִתְעוֹרְרוּת נוֹרָא לָשׁוּב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ מִמָּקוֹם שֶׁהוּא שָׁם, וְאִם תָּשִׂים עֵינְךָ וְלִבְּךָ שָׁם הֵיטֵב בְּוַדַּאי תִּמְצָא גַּם שָׁם עֵצוֹת וּדְרָכִים טוֹבִים לְפִי מַדְרֵגָתְךָ.
כִּי כָּל דְּבָרָיו ז"ל, הֵם כְּלָלִיּוּת גָּדוֹל, וְכָל תּוֹרָה וְתוֹרָה כָּלוּל מִכָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ. וּמִכָּל בְּנֵי אָדָם שֶׁבָּעוֹלָם בְּכָל דַּרְגָּה וְדַרְגָּה. מִן תַּכְלִית קָצֶה הָעֶלְיוֹן עַד תַּכְלִית קָצֶה הַתַּחְתּוֹן. הַיְנוּ שֶׁעִם כָּל תּוֹרָה וְתוֹרָה וְשִׂיחָה שֶׁלּוֹ יָכוֹל לַעֲבֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּתַכְלִית הַמַּעֲלָה, וְכֵן אֲפִלּוּ הַקָּטָן וְהַפָּחוּת בְּתַכְלִית דְּיוֹטָא הַתַּחְתּוֹנָה יָכוֹל גַּם־כֵּן לָשׁוּב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְלִמְצֹא עֵצוֹת לְנַפְשׁוֹ עַל־יְדֵי אוֹתָהּ הַתּוֹרָה בְּעַצְמָהּ. כִּי הֵם כְּלָלִיּוּת נִפְלָא מְאֹד.

 

rabenubook.com

אתה רק מוכיח שאתה לא מבין את כל ה״העתק והדבק״ שאתה עושהcintetit

ד״ה ״וכוונתו הייתה״, ומי קבע שזו הייתה כוונתו ?

הוא בעצמו, רבי נתן קבע , אותו אחד שהודה בפירוש שאינו מבין את רבינו.

 

ואין בכוונתי לזלזל בתרומתו של רבי נתן בשימור חסידות ברסלב, בפרט בתקופה שאחרי מותו של רבינו, אבל שימור זה דבר אחד והבנה זה דבר אחר לחלוטין.

את צריכה להבין שרבינו סמך את רבי נתן לתלמיד שימשיך את עניינורוצהלהיותבשמחה

רבי נתן לא רק שימר אלא בעצם בספריו ליקוטי הלכות וליקוטי תפילות הוא מביא הרבה דברים ושיחות ובירורים פנימיים ששמע מרבינו כלומר שאת דעת רבינו מקבלים על ידי לימוד ספריו של רבינו ותלמידיו הקדושים וכול אחד זוכה להבין כי הבנתו. 

חיי מוהר"ן שפ"ה

 

פַּעַם אַחַת דִּבַּרְתִּי עִמּוֹ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַרְתִּי לְפָנָיו שֶׁשִּׂיחָתוֹ הוּא תּוֹרָה מַמָּשׁ, וְהוֹדָה לִדְבָרַי. וְאָמַר שֶׁכְּמוֹ שֶׁלַּמְדָן אִי אֶפְשָׁר לוֹ לְדַבֵּר בְּלִי שֶׁיָּבוֹא בְּתוֹךְ דְּבָרָיו דִּבְרֵי תּוֹרָה, אֵיזֶה דִּבּוּר שֶׁל גְּמָרָא וְכַיּוֹצֵא כְּדֶרֶךְ הַלּוֹמְדִים כְּמוֹ כֵן בְּכָל דְּבָרָיו מֻכְרָח שֶׁיָּבוֹא בְּתוֹכָם עִנְיְנֵי תּוֹרָה כְּדַרְכּוֹ. כַּאֲשֶׁר רָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁנַּעֲשׂוּ כַּמָּה תּוֹרוֹת מִשִּׂיחָתוֹ שֶׁמֵּאוֹתוֹ הַשִּׂיחָה מַמָּשׁ נַעֲשָׂה אַחַר כָּךְ תּוֹרָה נִפְלָאָה וְזֶה מַה שֶּׁרָאִינוּ בְּעֵינֵינוּ מִלְּבַד הַנִּסְתָּרוֹת רַבּוֹת שֶׁיֵּשׁ בָּזֶה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לֵידַע לַאֲנָשִׁים כְּעֶרְכֵּנוּ.

 

כלומר שהוא אומר שהם ראו בעיניהם שכול דברי רבינו הם תורות ועצות נפלאות לעבודת ה' אלא שיש נסתרות שאי אפשר לידע אבל וודאי שאת העצות למעשה ואף למעלה מי שזוכה וודאי כמו רבי נתן שכתב את הליקוטי הלכות בגאונות נפלאה.

 

ידוע בברסלב שרבינו סמך את רבי נתן לתלמידו בחינת יהושע שהוא ינחיל לדורות הבאים את דרך רבינו.

 

זה כשמתאמצים לסלף את מה שכתוב במפורשcintetit

וקוראים לסילוף "ידוע בברסלב".

אבל מה שנכון הוא שגם "ליקוטי הלכות" וגם "ליקוטי תפילות" הם ספרים שנכתבו על ידי רבי נתן ורבינו לא אישר אותם מעולם ואלו לא ספרים שנכתבו מפיו, אבל הם כתובים מתוך ענווה עצומה לרבי נחמן ומתוך המודעות שאין בכוחו של הכותב לרדת לסוף דעתו של רבי נחמן.

 

אבל אנשים שיטחיים שרוצים להשוויץ בזה שהם מבינים בברסלב , עושים הרבה טעויות ומכשילים את הרבים וישלמו על זה מחיר ואחת הטעויות שעושים זה לעשות קופי פייסט מתוך ספר שלא נכתב בחייו של רבינו ואפילו לא יצא לאור בחייו של רבי נתן ועוד אומרים "זו דעת ברסלב, זו דעת רבינו"

זה שקר חלק מהליקוטי הלכות נכתב כבר בזמן שרבינו היה חירוצהלהיותבשמחה

רבי נתן כותב רבינו נ"י בחלק מההלכות הראשונות והיה מראה לרבינו. גם יש סיפור לאחר שרבינו נפטר שרבינו נגלה לרבי נתן והגיע עם עוד צדיק איתו ורבי נתן סיפר לרבינו על כול הרדיפות ורבינו אמר לו אבל עם הספרים שלך טוב עשית והצדיק השני אמר טוב מאוד ורבי נתן שאל את רבינו מי זה ורבינו אמר לו זה משה רבינו הסיפור הזה נמצא בספר כוכבי אור תלמיד מובהק מרבינו דור רביעי בן של רבי נחמן מטולשין.

 

 

לעיון נוסף אפשר לראות פרפראות לחכמה על תורה ו'רוצהלהיותבשמחה


״יש סיפור״ זה אותו סילוף כמו ״ידוע בברסלב״cintetit

בדרך כלל המציאו סיפורים כאלו בגלל כל מיני סיבות פוליטיות.

אמנם בברסלב ההיסטורית לא היו כאלו מריבות רצחניות כמו בחסידויות אחרות , אבל היו פלגים והיו לחצים, בגלל זה המציאו סיפורים

מי שרוצה אמת יבקש ידרוש ויכסוף לכך וה' ישלח לו מלאך של אמתbreslover

מי שרוצה לדבר על צדיקים וחכמים אמיתיים כמו רבינו ורבי נתן ולרדת לאבדון זה הבעיה האישית שלו .

רבינו כבר סמך את רבי נתן לממשיך דרכו ובלי רבי נתן לא היה נשאר עלה מרבינו כך רבינו אמר. ומי שלא נוח לו עם חסידות ברסלב ועם רבי נתן והתלמידים יבוא ויגיד שהוא מבין את רבינו יותר טוב מרבי נתן .. בדרך אגב רבינו ורבי נתן כבר ענו על כל הקושיות והכל מופיע בספרים.. משהו מפריע לך ? תפתור אותו עם עצמך. רבינו כבר אמר שמי שחושב שדבריו הם עמוקים וכו וכו ואי אפשר להבינם והם לא שייכים לכל אחד מהפחות ביותר עד הגדול שבגדולים נקרא אפיקורס. בהצלחה לכל דורשי האמת לאמיתה  

צודק מאוד אשריך!רוצהלהיותבשמחה


"כבר ענו" - לא ענו ולא אמרו שום דברcintetit


הסיפור הזה נמצא בספר כוכבי אור של רבי אברהם בן רבי נחמןרוצהלהיותבשמחה

צריך שיהיה לנו אמונת חכמים גם בתלמידי רבינו האמיתיים שלא ימציאו סיפורים,אמונת חכמים זה כולל גם בתלמידי הצדיק.

אמתbreslover

כמו כן ראינו כמה דייקו אנש להגיד מה שמעו וממי שמעו בדיוק מוחלט ומה שלא היה מבורר כתבו כמדומה לי ששמעתי וכו 

הבנת הנקרא פשוטה וכן לדייק בדבריי שרשמתי שזה בסגנון.breslover

ושם מדובר על התבודדות במחשבה וכן לעניין ריקודים שהוא יושב בין העולם הוא יכול לרקוד ריקוד נפלא .. שזה כמובן במחשבה אם הוא יושב..

לא יודע מה אתכם חבריםתקוות עולמים

לי מספיק לשיר שירים ולהביט על בחורות יפות ברחוב.

 

לי ברוך ה', לא חסר דבר.

אתה פשוט גאוןcintetit

אתה תופס שזה מתוך הסרט "הדון השוקט"?

איך לא?תקוות עולמיםאחרונה

הרי יש לי פוסטר של הסרט המקורי בחדר.

https://forms.gle/WwVz35vtqGWLR5en9 סקר תענו ותפיצואחיחי

ריבונות סקר תענו ותפיצו

חברים עוד מעט ראש השנה של רבינו כולם להירשםרוצהלהיותבשמחה
יש טיסות פועלות!
חמירא סכנתא מאיסוראנפש חיה.אחרונה
שאלה קצרה..גרדש
מישהו יודע מה המקור של המשפט " מוטב שנכשל באהבת חינם מאשר בשנאת חינם" ?
בחלק מהמקומות הוא מיוחס לרבי נחמן, ובחלק מהמקומות לרב קוק.. יודעים על מקור באחד הספרים של רבי נחמן שהמשפט כתוב שם?

תודה!
הרב קוקyuvalb24אחרונה

מצוטט בשם הרב קוק ע"י תלמידי תלמידיו בדר"כ.

לא מכיר משהו כזה מרבינו.

משיח - דעת רבינוyuvalb24

"לענין הקצים, שיש כמה גדולים שמחשבין קצים ואומרים שראוי שיבוא משיח באותו הקץ שהם אומרים, כמו שארע בזמננו שהיו אומרים על כמה פרטים שאז יבוא משיח, וכן בדורות שלפניו. ורבנו זכרונו לברכה לא היה מסכים על זה כלל, ואמר שבכל זמן שאומרים איזה קץ אז בודאי לא יבוא משיח בשום אפן באותו הקץ שהם אומרים. וכבר מבאר בזהר הקדוש (זהר חדש בראשית יב.) שמקלל מאד כל המחשבי קצין כי אין בן דוד בא אלא בהסח הדעת (סנהדרין צז.). והנה עכשו אומרים העולם שיבוא משיח בשנת ת"ר לפ"ק, ונדמה להם שיש רמזים בזהר הקדוש על זה. ובאמת אז בודאי לא יבוא בשום אפן ויכול להיות שיבוא קדם לשנת ת"ר או לאחריו, אבל בשנת ת"ר לא יבוא בשום אפן מאחר שהעולם מצפין לאותו הזמן. והכלל בכל עת וזמן שנמצאים מחשבי קצים שאומרים שיבוא באותו הזמן, אז דיקא לא יבוא בשום אפן באותו הזמן. רק בוא יבוא לא יאחר במהרה בימינו בהסח הדעת לגמרי, הינו שלא יחשבו כלל על אותו הקץ שיבוא, ופתאום יבוא במהרה בימינו אמן"

 

(חיי מוהר"ן תקכז)

אשרינורוצהלהיותבשמחהאחרונה
כמה עולה רעקלאךאהרן אברהם

שלום! אני צריך דחוף לתחפשות מעיל חסידי שנקרא רעקל, מישהו כמה עולה ואיפה אפשר להשיג אותו???

 

יש במאה שערים גמ"ח פרנק מוכרים שם חליפות וכו ממש בזולרוצהלהיותבשמחהאחרונה

אולי תוכל למצוא שם משהו בסגנון

חברים התעוררות מרבינו לעניין חצות ובניין הבית השלישי בעז"הרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

תורה נפלאה ועצה מה לעשות לקרב את בניין בית המקדש:


וְזֶה בְּחִינַת: וַיַּצֶּת אֵשׁ בְּצִיּוֹן וַתֹּאכַל יְסוֹדוֹתֶיהָ (איכה ד). יְסוֹדוֹתֶיהָ – זֶה בְּחִינַת אַרְבָּעָה יְסוֹדוֹת, שֶׁנִּמְשָׁכִין מִבְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, מִבְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, שֶׁנֶּאֶכְלוּ וְנִשְׂרְפוּ עַל־יְדֵי: וַיַּצֶּת אֵשׁ בְּצִיּוֹן, עַל־יְדֵי הַהִתְגַּבְּרוּת מְאוֹרֵי אֵשׁ כַּנַּ"ל:
וְהִנֵּה מַה שֶּׁעָבַר אַיִן, כִּי כְּבָר נִשְׂרַף בֵּית־מִקְדָּשֵׁנוּ. אַךְ כָּעֵת, שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מְצַפֶּה לָשׁוּב אֵלֵינוּ וְלַחֲזֹר וְלִבְנוֹת בֵּית־ מִקְדָּשֵׁנוּ, רָאוּי לָנוּ שֶׁלֹּא לְעַכֵּב, חַס וְשָׁלוֹם, בִּנְיַן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, רַק לְהִשְׁתַּדֵּל בְּבִנְיָנוֹ. עַל־כֵּן מְאֹד צָרִיךְ לִזָּהֵר לָקוּם בַּחֲצוֹת, לִהְיוֹת מִתְאַבֵּל עַל חֻרְבַּן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, כִּי אוּלַי בַּגִּלְגּוּל הָרִאשׁוֹן הָיָה הוּא הַגּוֹרֵם שֶׁיֶּחֱרַב הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וַאֲפִלּוּ אִם לָאו, אוּלַי הוּא מְעַכֵּב עַתָּה בִּנְיַן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וְנֶחֱשָׁב גַם־כֵּן כְּאִלּוּ הוּא גָּרַם לְהַחֲרִיבוֹ. עַל־כֵּן צָרִיךְ לִזָּהֵר מְאֹד לָקוּם בַּחֲצוֹת, וְלִהְיוֹת מִתְאַבֵּל מְאֹד עַל חֻרְבַּן בֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הִבְטִיחַ לְכָל הַמִּתְאַבֵּל עַל צִיּוֹן לָשׂוּם לַאֲבֵלֵי צִיּוֹן פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר (ישעיה ס"א). פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר דַּיְקָא. פְּאֵר זֶה בְּחִינַת הַמֹּחִין, בְּחִינַת תְּפִלִּין, בְּחִינַת רֹאשׁ בַּיִת, בְּחִינַת כְּלָלִיּוּת הַגְּוָנִין, בְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, בְּחִינַת שַׁבָּת הַמֵּאִיר לְבֵית־הַמִּקְדָּשׁ כַּנַּ"ל. תַּחַת אֵפֶר – אֵפֶר זֶה בְּחִינַת מְאוֹרֵי אֵשׁ, (שֶׁהוּא הַהֵפֶךְ מֵהַנַּ"ל), הַיְנוּ שֶׁיִּהְיוּ נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ, שֶׁעַל־יָדָם נִשְׂרַף הַבֵּית־ הַמִּקְדָּשׁ, וְיִתְגַּבְּרוּ מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם קִיּוּם הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ כַּנַּ"ל, וְזֶהוּ פְּאֵר תַּחַת אֵפֶר, כַּנַּ"ל. נִמְצָא, שֶׁעַל־יְדֵי שֶׁהוּא מִתְאַבֵּל עַל הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, עַל־יְדֵי־זֶה מַכְנִיעַ מְאוֹרֵי אֵשׁ, וּמִתְגַּבְּרִין מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם בְּחִינַת שַׁבָּת כַּנַּ"ל. וְזֶה מִתְאַבֵּל– רָאשֵׁי־תֵבוֹת: לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם (שמות לה). כִּי עַל־יְדֵי שֶׁמִּתְאַבְּלִין, נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ כַּנַּ"ל. וְזֶהוּ: בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, כִּי אֲזַי מְאִירִין מְאוֹרֵי אוֹר, שֶׁהֵם בְּחִינַת שַׁבָּת, בְּחִינַת תְּלָת גְּוָנִין דְּעֵינָא וּבַת עַיִן, שֶׁהֵם מְאִירִין לְהַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, בִּבְחִינַת: אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ וּמִקְדָּשִׁי תִּירָאוּ כַּנַּ"ל. וְזֶה שֶׁכָּתוּב (שמות לא): לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם. וְאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (זוהר פנחס דף רמג: ובתי' כד): לְדִרָתָם כְּתִיב – לְשׁוֹן דִּירָה. הַיְנוּ כִּי עַל־יְדֵי שַׁבָּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, עַל־יְדֵי־זֶה נַעֲשֶׂה דִּירָה, דְּהַיְנוּ בְּחִינַת הַבֵּית־הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁקִּיּוּמוֹ עַל־יְדֵי שַׁבָּת כַּנַּ"ל. גַּם דִּירָה מַמָּשׁ, כִּי עַל־יְדֵי שַׁבָּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת מְאוֹרֵי אוֹר, עַל־יְדֵי־זֶה נִכְנָעִין מְאוֹרֵי אֵשׁ, וְנִצּוֹלִין מִשְּׂרֵפוֹת כַּנַּ"ל. נִמְצָא שֶׁקִּיּוּם דִּירוֹת יִשְׂרָאֵל הוּא עַל־יְדֵי שַׁבָּת כַּנַּ"ל:

 

תורה ס"ז תנינא ליקוטי מוהרן

 

rabenubook.com

תורה נפלאה של רבינו על עניין שלושת השבועות ושבת נחמורוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

אֱגוֹזִים הַנִּקְרָאִים לוּזִים, הֵם רוֹמְזִים לִבְחִינַת לֵאָה, שֶׁהִיא בָּעֹרֶף, שֶׁהִיא נֻקְבָּא רִאשׁוֹנָה, וְאַחַר־כָּךְ נִכְנָסִין לְבֵית־הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁהוּא בְּחִינַת: יַעֲקֹב קְרָאוֹ בֵּית־אֵל (פסחים פח). וְזֶהוּ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִׁ"י (שופטים א), שֶׁדֶּרֶךְ לוּז נִכְנָסִין לְבֵית אֵל. וְזֶהוּ (ישעיה מ): נַחֲמוּ נַחֲמוּ. שְׁתֵּי פְּעָמִים "נַחֲמוּ" גִּימַטְרִיָּא "קָדְקֹד", שֶׁהוּא בְּחִינַת עֹרֶף, שֶׁעַל־יָדָהּ נִכְנָסִין לְבֵית אֵל. וְזֶהוּ שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת שֶׁהֵם עֶשְׂרִים וְאֶחָד יוֹם שֶׁבֵּין הַמְּצָרִים, וּכְנֶגְדּוֹ בְּאִילַן לוּז. בִּשְׁבִיל זֶה נוֹהֲגִין לֶאֱכֹל בֵּיצָה בַּסְּעֻדָּה הַמַּפֶסֶקֶת בְּתִשְׁעָה בְּאָב, כִּי הַבֵּיצָה נִגְמֶרֶת בְּעֶשְׂרִים וְאֶחָד יוֹם, כְּמַאֲמַר חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (בכורות ה): תַּרְנְגֹלֶת מוֹלֶדֶת לְעֶשְׂרִים וְאֶחָד יוֹם וְכוּ', וּכְנֶגְדּוֹ בְּאִילַן לוּז. וְזֶהוּ הָעֶצֶם לוּז שֶׁיֵּשׁ בְּעֹרֶף אָדָם, שֶׁיִּשָּׁאֵר אַחַר כִּלְיוֹן הַגּוּף, וּמִמֶּנּוּ יִתְחַדֵּשׁ בִּנְיַן הַגּוּף בִּשְׁעַת תְּחִיַּת־הַמֵּתִים. וְזֶהוּ עִקָּר נֶחָמוֹתֵינוּ, בְּחִינַת נַחֲמוּ נַחֲמוּ כַּנַּ"ל, כִּי עַל הַגּוּף נֶאֱמַר (רות ג): שִׁכְבִי עַד הַבֹּקֶר, שֶׁהוּא עֵת הַתְּחִיָּה. וְהִנֵּה בַבֹּקֶר וְהִנֵּה הִיא לֵאָה (בראשית כט) – הַיְנוּ עֶצֶם לוּז הַנַּ"ל, שֶׁעַל־יָדָהּ נִתְבַּנֶּה הַגּוּף. וּבִשְׁבִיל שֶׁכָּל כַּוָּנָתוֹ שֶׁל יַעֲקֹב הָיָה בִּשְׁבִיל רָחֵל, נֶאֱמַר בִּבְנֵי רָחֵל, דְּהַיְנוּ יוֹסֵף: וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו (בראשית מט), וּבְבִנְיָמִין כְּתִיב (דברים לג): וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן. רֶמֶז, שֶׁעַל־יְדֵי בְּחִינַת לֵאָה שֶׁהִיא רִאשׁוֹנָה, יָכוֹל לָבוֹא לִבְחִינַת רָחֵל. קָדְקֹד וּכְתֵפָיו זֶה בְּחִינַת לוּז הַנַּ"ל. עֹרֶף גִּימַטְרִיָּא ש"נ – רָאשֵׁי־תֵבוֹת: שַׁבַּת נַחֲמוּ, רֶמֶז לְהַנַּ"ל:

 

הועבר מאתר rabenubook.com

איך ניהיים קרובים לאבא שבשמיים חוץ מהתפילה והתבודדות?Hodaya11
אני ממש רוצה להרגיש אותו
בנוסף רבינו מדבר על לימוד התורה ושמחה והתחזקותרוצהלהיותבשמחה

בס"ד

 

צריך גם ללמוד תורה ובמיוחד את התורה של רבינו ולשמוח איתה כששומעים את החידושים של הצדיק מקבלים שמחה ואיזה התבוננות על הדביקות בה' יתברך ואז עושים מהתורות תפילות. עבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה!

 

אשרינו שבוע טוב!

יש ספר נפלאננחנחמ

קוראים לו "הכשרת האברכים". הוא ממש צועד ביחד עם הלומד לעולם הרגש וההתפעלות בעבודת ה'. 

בעיקרון אין פתרון אחר חוץ מלשבת עם עצמך ולעשות איזה עבודה נפשית/ רגשית מתמדת. 

להרבות בהתבודדות, לדבר גם כשלא מרגישים... לבקש על זה...בסוף הלב נפתח לאט לאט.

להגיד המון המון תודה. לחשוב על ה'. מהמחשבות הרגש יגיע. 

בהצלחה

תתבונן על הבריאה בהתפעלות ותודה בלבך לה' על כול חסדיופלונטר 1


לימוד תורה....מישהו כל שהוא
תורה. תורה. תורה. וגמילות חסדים.אני זמנית כאןאחרונה
הרב ברלנד צדיק הדורחוזרים ליוסף

משיח נמצא בצפון בכלא צלמון- הרב ברלנד

הפורום כל כך שמם, שארבע ימים החזיקו השטויות הללו בלי מחאה?ק"ש
המשוגע הזה, שהוא או חסידיו השוטים בהכוונתו ועידודו עברו על כל ג' עבירות חמורות - ודאי אינו משיח.
הצדיקסמיילי...אחרונה


הייתי עונה לךחסיד המון

אבל נראה לי שממש משעמם לך אז אני יגיד לך ככה פשוט תמצא תעסוקה במקום לבלבל את המח

ואם רצית ליצור עניין תכתוב את זה בפורום נוער יעשה יותר רעש

הרב אברהם יצחק כרמל נפטר - ברוך דיין האמת מבקש אמונה

מאד אהבתי לשמוע אותו...

היה מסביר את ליקוטי מוהר"ן בצורה מדהימה על פי דברי חז"ל.

מיושב בדעתו, לא נתפס לכל מיני שטויות של מתלהבים - הכל על פי מה שכתוב ומה שקיבלו חסידי ברסלב האמיתיים.

 

יש שיעורים שלו ביוטיוב למי שיכול לראות.

שווה כל דקה.

 

יהי זכרו ברוך

 

 

להתפלל וללמוד לעילוי נשמת נרצחי הפוגרום באומןרוצהלהיותבשמחה

שזה היה לפני בערך 280 שנה בימים אלו ורבינו בין חלק מהסיבות בחר להקבר שם בזכות הקידוש ה' שלהם!

בנות שמעוניינות בקבוצת וואצפ של לימודי קודשמתהווה
יש מגוון גילאים ופתיחות לספרים שונים.
כרגע הקבוצה מאוד מצומצמת.(בנות מהאתר)

שלחו לי הודעה בפרטי.
שמעתם על נסיעה מאורגנת אל קברו של רבי יונתן בן עוזיאל?Hodaya11
הם נותנים את עצמם, עכשיו תורנו, תנו להם!!!קולמוס הנפש.

אני מכיר אותם אישית, מצווה גדולה! תפיצו הלאה והלאה! האנשים שמתמסרים במשך כל השנה לכל יהודי שמגיע, ונמצאים בחורים הכי נידחים בשבילם.. עכשיו צריכים את העזרה שלנו! כל אחד מאיתנו יכול לעזור, בבקשה שכל אחד יפיץ הלאה.. זה לא מסובך, פשוט להעתיק את הטקסט הזה, ולשלוח לכמה שיותר אנשים!!! סומך עליכם!!]

 

להגיע הביתה זו המתנה הכי גדולה שאתה יכול לתת לנו!

 

לילדים שלכם היה קשה בבידוד?

אז בטח תוכלו להבין גם אותנו, ילדי בית חב"ד בדרום דלהי. כל השנה אנחנו בסוג של "בידוד חברתי". ומאז התפרצות הקורונה? אנחנו כבר *מעל שלושה חודשים* בעוצר ובבידוד מוחלט!

(כשאנחנו פועלים יחד עם ההורים במה שאפשר בשליחות).

בתקופה הזו, בכל השנים, כשהטמפרטורה בדלהי היא מעל 40°, רוב יהודי העיר עוזבים וזו *ההזדמנות היחידה* שלנו לבקר בארץ.

השנה, בגלל העוצר - שמי הודו סגורים. כשהתקיימה טיסת חילוץ - חגגנו לידת אחות חדשה בשעה טובה והתכוננו לחג השבועות.

 

בינתיים, הקורונה בהודו מטפסת. *10,000 חולים חדשים ליום*, רוב הקהילה עזבה, הקיץ הרותח בעיצומו והמונסונים בפתח.

ואנחנו כאן, משפחה כמעט אחרונה - כלואים בבית.

*עכשיו נולדה הזדמנות, שמי יודע מתי תחזור!*

מחרתיים תצא טיסת חילוץ. הניירת של התינוקת סודרה ממש היום, ושערי הארץ נראים קרובים.

 

אבל...

מחיר טיסת החילוץ יקר מאוד. לכולנו יעלה *8800 דולר* ולהורים שלנו אין מושג מאיפה להשיג את זה.

תוכל/י לעזור להם ולתרום לבית חבד שלנו?

*תעזרו לנו להגיע לזה לפני הטיסה - תוך 48 שעות!* נשמח אם תעבירו גם לחברים.

 

*תודה רבה מהקופציקים, ניו דלהי - הודו!*

בביט-0549770476
ללאומי סניף 975 ממס' חשבון 02105143 ע"ש שניאור קופצ׳יק

לאשראי, נא לפנות בשיחה אישית.

לאפשרויות נוספות צרו קשר:

Wa.me/919899686949