פורם חב"ד זה לא פה. מה קורה לכם חבר'ה?רצון הרצונות
לשים לב שהרבה יהודים לומדים תניא כפי שהשם רוצהבן ציון גגולה
אולי נפסיק עם זה כבר?!ii
בכל מקרה:אזמרה...



לעולם ועד!
אכן, הגיוני מאד..אוהבתותך
הרמב"ם כותב נהרג ולא מת והרבי חי לפי ההלכה ולפיבן ציון גגולה
אזמרה תבורכיבן ציון גגולה
ויבורכו כל ישראל!אזמרה...
אני בעד לפתוח מבצע תגובה בפורום חב"דgolani
)."בברסלב בוערת אשששששאזמרה...
) 
ירושלמי, ברכות, פרק ד' הלכה ד'אוהבתותך
יישר כח על המקור,"אוהבתותך" הנחמדת.אזמרה...
אזמרה ש-ל-נ-ו!אוהבתותך


ואת..אם כבר התחלנו..אזמרה...

היי, אתה שם...אזמרה...
)ובאותו עניין:אזמרה...
לא משנהgolani
לעעעע חבל על הזמן....אזמרה...
וואי אזמרה,את מעיין נובע...קראתיך
מותק אחת.אזמרה...
וואווי חזק!שיח השדה..
פשש...יפה יפה!קראתיך
פששש...אזמרה...
)ברסלב וחב"ד כיום מפיצים כיום את תורת הבעל שם טובבן ציון גגולה
פשש..אשריכם!קראתיך
מצאתי משהו יפה בקשר לזה,אזמרה...אחרונה
אויש..אוהבתותךאחרונה
הרבה סרטים וקליפים http://nachmanlook.blogspot.comפונפון
חייבת להגיד תודה לכל החברים כאן*ים*

כן...אזמרה...
הנה אחותי..! :אזמרה...
נשמח מאוד אם תחזקו אותנו בעוד קישורים כאלהאליהועיני
פששש... אשריכם ישראל.אזמרה...



הנה, מחילה שאני לא כותבת מה יש בכל אחד.אזמרה...
אוי, מהתחלה, אל תשימו לב לזה. שוב:אזמרה...
סליחה על הבאלגן.. המחשב עושה לי עפעס בעיות...אזמרה...
חמודה...אזמרה...
היי..אזמרה...אחרונה
~~~~~יש בי שני צדדים~~~~~*ים*
אשרייך צדיקה!שה' יתן לך את הכוחות המתאימים!קראתיך
אייי.. כל פעם מחדש,אזמרה...
ואווווייייאחותי?!
)תודה מתוקות...*ים*
 *ים*
**בכותרת אמור להיות רשום: אגב...*ים*
את משהו את.אזמרה...
הלוואי....*ים*

קבלי:אזמרה...

אכילת פירות בט"ו בשבטאנונימי (פותח)
ענין הפירות שאוכלים בט"ו בשבט, הוא לרמז על כך שזהו ההבדל בין קדושה לטומאה. כל אדם צריך למצוא את ההבדל הזה, קודם כל כלפי עצמו, כי לכל אדם יש מצבים של קדושה ומצבים של טומאה. וצריך לדעת את ההבדל ביניהם, בכדי להתרחק מן הטומאה ובכדי להתקרב לקדושה. ובאופן כללי, קדושה נבחנת כאשר האדם משעבד את עצמו להבורא, ומוכן לעשות למען חבריו ללא הרף, ומשתדל להתרחק מאהבת עצמו. וטומאה היא כאשר האדם משועבד לעצמו, לתאוותיו, ומרגיש עצמו כישות שהכל חייבים לספק לה מילוי, והיא מרכז כל המציאות. אבל אליבא דאמת הנה אדמו"ר הברכת שלום זצ"ל כתב בספר ה' שמעתי שמעך במאמר "אמונת רבו", ששמע ממרן בעל הסולם זצוק"ל, שאין האדם עצמו יודע את ההבדל בין קדושה לטומאה, אלא זקוק להדרכת רבו בדבר. דיש פעמים שהאדם מרגיש את עצמו שהוא הולך בדרך הקדושה, ולבו מלא הרגשות גדולות, אבל באמת אז הוא משועבד לאהבה העצמית שלו. ויש לפעמים להפך - שהוא מרגיש את עצמו בתכלית השפלות, אבל דוקא אז הוא במצב אמיתי, כי אז רוצים לקרב אותו מן השמים, ומראים לו את כל השלילי שלו, והוא בחי' האחור, שעליו יתגלו אח"כ האורות דפנים.
לקריאת המשך המאמר- ט"ו בשבט בדרך בעל הסולם
בא אל פרעהאנונימי (פותח)
בפרשת השבוע כתוב: "ויאמר ה' אל משה: בא אל פרעה, כי אני הכבדתי את ליבו ואת לב עבדיו, למען שתי אותותי אלה בקרבו" (שמות י' א'), לפי דרך פנימיות התורה והקבלה, כל התורה כולה לא נלמדת בגופים רבים, אלא כל התורה נלמדת באדם אחד. משה רבנו הוא כוח נפשי, פרעה מלך מצריים גם כן הוא תכונה מתכונות הנפש של האדם. שהרי התורה היא לא ספר היסטוריה, אלא התורה היא המסמך החשוב ביותר שניתן לנו ע"י בורא העולם, והוא חשוב בגלל שהוא למעשה מכוון ומדריך לכל אדם ואדם איך להתנהג בעולם הזה. ותחילת הכל - להבין את עצמו. מי שחי את התורה לא צריך לבלות יותר מדי זמן בחדר המתנה אצל הפסיכולוג, כי התורה מלמדת אותנו להבין את תכונות הנפש שלנו, איך לחיות איתם ואיך להתמודד איתם בכל המצבים ובכל הזמנים.
לקריאת המשך המאמר- פרשת בא על פי רבנו
אז רוצה לסכם לנו איך חיים את התורה??הוד':)אחרונה
חסדויות,'ערבות הדדית'
טישים..אוהבתותך
תודה רבה!!'ערבות הדדית'
|בלימה|אוהבתותך
א *גוועלדיגער טישים..!אזמרה...
ממש א מחייה!!!אוהבתותך
אהובתיייייייי!!!אזמרה...
תולדות אהרון עושים טיש ליד תולדות אברהם יצחקבן ציון גגולה
במיטותא מנייכו:אוהבתותך
*מה עניין שמיטה אצל הר-סיני????אוהבתותך
וודאי שיש קשר...אזמרה...
התכוונתי..אוהבתותך
ווס איז גושיין?!אזמרה...
הסבר בצירוף סרט - המשיח התגלה והוא כבר כאןבן ציון גגולה
בשנת תשנ”א
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1383
וכן מאז שנת תשנ”ג למעלה משנה
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1440
כינוס השלוחים משנת תשנ"ג – הרבי מפתיע ויוצא אל הקהל
http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1669
מדוע מכריזים זאת?
הסיבה שמכריזים יחי המלך היא השיחה בב' ניסן תשמ”ח
וכן פרשת "תולדות" ליל ה אדר"ח סעיף יא ד"ה ועפ"ז
" ועפ"ז מובן שעיקר החידוש דביאת משיח הוא בהתגלות מציאותו (,,מצאתי דוד עבדי") כי כל פרטי העניינים שלאח"ז (התגלותו לעין כל ע"י פעולותיו לגאול את ישראל , וכל העניינים דימות משיח)
באים כתוצאה מהסתעפות מהתגלות מציאותו , וכלולים בה , כשם שמולד הלבנה כולל התגלות אורה באופן של הוספה מרגע לרגע עד למילוי ושלימות הלבנה".
-וזהו הביאור לעיל בהבדל בין אורו של משיח (ביאתו) לבין אווירו של משיח (פעולותיו) וכן הביאור לקמן בסעיף יב ד"ה ההפטרה " ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה, ,,יחי אדוני המלך דוד לעולם" נצחיות מלכות דוד שנמשכה במלכות שלמה , ששלימותה ע"י המלך המשיח שהוא ,,מבית דוד ומזרע שלמה" שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח .
מקורות חז"ל בנושא - מקווה שבכך הדבר יובןבן ציון גגולה
דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות3
ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
חבר, טעית בפורום...רצון הרצונות
רצון- פשוט לא להיתיחס. אני שונא אידיש!!'ערבות הדדית'
תגידו... [ואני באמת שואלת]שמחה ואמונה
70 פנים לתורה...אוהבתותך
נשתדל מאודאזמרה...
אידיש היא שפה יהודית של יהודי אירופה ויש לכבד אותהבן ציון גגולה
------- אוי ואבוי!!!*ים*





תתנתקו מהגלות כבר!! די!ii
לא להילחץ בבקשה =)אזמרה...
הראש בני ישראל של כולם
אפשר לחיות עם זהבן ציון גגולהאחרונה
חלאס שבתאים!golani
לא תצליח להיכנס. חברים- חפרתם!!!'ערבות הדדית'
לכמה אתה משתמש בביטוי כזה הרבי חב"ד מקובלת עלבן ציון גגולה

יש לי שאלה..אני לא בא להכעיס אני רק רוצה להבין...אנונימי (פותח)
כי לנו אין את המטרה להיות תלמידי חכמים.'ערבות הדדית'
למה להתחתן בגילאי 17-18...יהודי מרמ"ג
1.מצווה (לפי הרמב"ם המצווה היא מגיל 17....).
2.חתונה זה מבגר, כשמתחתנים מבינים שהחיים הם לא צחוק.
3.עבודת המידות!!! תגידו מתי צריך יותר עבודת המידות מעם בן\בת זוג.....
4.להוליד כמה שיותר ילדים (ולקרב את הגאולה....).
5.בניית בית בישראל. חתונה זה דבר פרטי שהוא הדבר הכי כללי שיש....
מצד אחד זה דבר אישי של בעל ואשתו, מצד שני, זה דבר של כלל עמ"י "לבנות בית בישראל" זה הדבר הכי גדול....
לדעת שהבית שנבנה הוא בשביל כלל ישראל בשביל להמשיך את עמ"י....
6.תרופה ליצר (לא "קסם" אבל תרופה....)!
7.כי מי שלומד בפנימיה יודע לומד להסתדר בחיים בלי ההורים....
8.לקטע של הפרנסה יש פתרונות (לחיות בהתחלה אצל ההורים...)ןחוצמזה, שתאמינו לי שמה שאתם צריכים לקבל מקב"ה כל עוד אתם עושים את כל המאמצים האפשריים אתם תקבלו....
בקיצור, אני חושב שרוב האנשים הרציניים שלומדים בפנימיות מוכנים לחתונה כבר בשמינית(וחלק גם בשביעית...),כבר אז, האדם מסוגל לחיות עם מישהו אחר ב"בית"...
מישהו מר שיש בעיה?עין שלישית
*אמר?עין שלישית
לא אבל אולי יש כאלה שחושבים....יהודי מרמ"ג
מסכים חוץ מסעיפים:באהבה ננצח
5. פשוט כי הוא לא קשור, זה נכון בכל גיל שמתחתנים בו
7,8. כי הם לא סיבות להתחתן יותר מוקדם. הם נסיונות לענות על השאלות למה לא. ולגופו של עניין גם בזה אני לא בדיוק מסכים אתם. א. פנימייה מכניסה לאנשים הרבה שטויות לראש. שאילו הם היו נשארים בבית של ההורים זה היה נחסך מהם. ואני מתכוון לשטויות החל משטויות כפשוטו וכלה ביצה"ר כולל עצם החברה הצינית וכו'.. ואח"כ צריך כמה שנים להשתחרר מזה. (כמובן, תלוי איזה בית ותלוי איזה פנימייה, אבל אני מדבר על טבעם של דברים) ב. לחיות אצל ההורים לא נראה לי פתרון טוב, כי תחשוב על עצמך כשתהיה בגיל של ההורים שלך עם התכנונים שלך לגבי הפרנסה אם יהיה לך איך לפרנס את הילדים שלך. לדעתי, הגישה הזו מדרדרת את החברה ופוגעת בהתבגרות. ג. לסמוך על הקב"ה נכון כמו שאתה בעצמך כתבת "כל עוד אתם עושים את המאמצים האפשריים". ולא פרטת מה הם. לדעתי הפתרון האמיתי לקטע של הפרנסה הוא באמת ללמוד מקצוע (ולא משנה אם זה עבודת כפיים או הייטק) בשלב הרבה יותר מוקדם ובצורה הרבה יותר טובה מהמריחות שיש היום ואז באמת זה הרבה יותר נכון לחיות כך ולהתחתן יותר מוקדם. ואם נכלול בפתרון הזה חיים דווקא בבית ולא בפנימיה זה המצב האידיאלי לדעתי.
סתם כך לרוב האנשים לא הייתי ממליץ להתחתן מוקדם היום כי הם לא מוכנים לכך. גם בגלל הפנימייה וגם בגלל הפרנסה (מבחינה מהותית). מי שבכ"ז כן מוכן אדרבה, אני בעד ואמליץ לו בחום. וכ"ש אם הוא חי כמו שתיארתי קודם. אם הוא סתם להוט על זה בגלל כל מיני סיבות, לא הייתי מונע ממנו ומוציא לו את המוטיבציה אבל כן הייתי משתדל להכין אותו יותר לקראת זה בצורה בוגרת יותר. וכמובן שיש להכל מקרים חריגים..
והשי"ת יכוון לבנו ויכין צעדנו.
למה לא.הרועה
קראתי איפה שהוא שמוהרא"ש כתבמאחורי הקו

3 הוא לא חיפוש ניסיון....יהודי מרמ"ג
יפה,הרועה

אמרתי שלפי דעתי מוכנים בגיל הזה...יהודי מרמ"ג
טוב על המציאות אף פעם לא נצליח להתווכחהרועה
לא קשור לגיל קשור לבגרות..בסיעתא
נכוןהרועה
בוודאי שצריך לחנך ילדים להיות מוכנים....יהודי מרמ"ג
כל אחד!!בזמן שמתאים לא בדיוק התכווכתי על זה!יקירה
ברור שצריך שיהיה מושתת על תורה!!!יהודי מרמ"ג
אתה נשוי?golani
כרגע לא....יהודי מרמ"ג
לענ"דהרועה
לא הבנתיבאהבה ננצח
על היצר הזה כתבת בסעיף 6
ולגבי הטענה שבכל גיל זה יבוא, (שנכונה גם כאן), כשאדם בוגר יותר ואחרי כמה שנים שהוא כבר עבד על מידותיו הוא יכול להסתדר אתו הרבה יותר בקלות.
בכלל לא נכון!!!יהודי מרמ"ג
תתפלאבאהבה ננצח
עד ש.....
הם מתבגרים. ואולי גם מגיעים לישיבה גבוהה. ומתחילים ללמוד. ולגלות שיש להם מה ללמוד. ושהם לא תמיד צודקים. ולא תמיד בסדר. ויש להם מה לתקן.
ואז....
יש להם ענווה אמיתית. ואז הם מתחילים לתקן את המידות שלהם. ואז גם הבית שלהם נבנה בקדושה אמיתית. ולא בהתלהבות והתלהמות חיצוניים.
ואני לא אומר שכולם כאלה. אבל יש הרבה מקרים כאלה.
ומצד שני אני גם מסכים אתך. גם שעקרונית כדאי לחנך להיות מוכנים בגיל מוקדם יותר. וגם שהיום יש מקרים שאנשים באמת מוכנים למרות שהחינוך לא כזה. ואני מסכים שזה עוון להתנגד אליהם ולהעיק עליהם סתם בגלל כל מיני נורמות של אנשים.
השאלה היא מה המטרה שלך (בכלל, ובשרשור הזה). אם אתה רוצה לדחוף אנשים להתחתן מוקדם אני לא מסכים. כי החינוך היום לא כזה ורוב האנשים לא מוכנים והדחיפה הזו שלך לא תועיל כי החברה' שבאמת מוכנים לא יידחפו ממך אא"כ אתה איזה אדם מבוגר עם יישוב הדעת וכדו'. ורק תגרום לחברה' שלא מוכנים באמת להידחף לזה וזה לא טוב.
ואם המטרה שלך היא לעודד את הצד העקרוני, שיש לחנך ככה. אני מסכים. אבל לא נראה לי שזו הדרך.
כל טוב
נ.ב.יהודי מרמ"ג
סתם שתדע..golani
אוישש..ממי צריך אישור להתחתן?!? ועוד בגיל 18?עין שלישית
17....יהודי מרמ"ג
עד כמה שהחוק זכור ליyaar
מגיל 18 ומעלה איש הישר בעיניו יעשה
מתחת לגיל 17 כנראה שהחוק הנ"ל תקף גם לגביו(ביבניאל ואולי בעוד מקומות)
סתם לדעה אישית אם היינו חיים בצורה שונה לצורך העניין באותה צורה שחיו בה באותם עיירות וכפרים באירופה
לא חושב שהייתי מתנגד לחתן את הבן שלי בבר מצווה כמו שנהגו גם אז באמת
שורה תחתונה ככל שאדם יותר מתוקן ושלם בקדושה שלו כך זרעו יהיה יותר מבורך מוצלח וכו'
ואין אחד שלא רוצה זרע קודש קודשים טהורים חסידים וכו' וכו'
ולדעתי גיל 13 יכול להיות מאוד אידיאלי אולי אפילו 12 לפני שהוא יתברבר ויתבחבש בנסיונות שאנחנו עברנו ועוברים בעולם הזה,למציאות שאנחנו חיים בה עכשיו זה לא נראה לי כ"כ אפשרי מה גם שהם נולדו לתוך הבלאגן כבר
בכל אופן אפשרי ליצור מציאות כזאת בארץ(צריך לחשוב גם מההיבט הכלכלי)
למרות שאני לא מכיר באמת את צורת החיים שלהם ביבניאל,אם מישהו מכיר ויודע באמת אשמח לשמוע זה מסקרן אותי
אין ספק שההצעות האלה נובעות מאי לקיחת הנישואיןgolani
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
אני אישית לא כל כח בתוח שזה רעיון טוב להתחתן....אנונימי (פותח)
1.אנשים שמתחתנים מוקדם אם הדין ילדים..(יחסית)
2.חוץ מיזה שמי שרוצה להיתחתן מוקדם או לא מספיק בררני בבחית בן\ת זווג..
3. אני אישית מקבה לא להיתחתן כל כך מוקדם..(אני מיתכבן בן 20 ל 25)
"לפנאט" רואים שאף פעם לא התחתנת...רצון הרצונותאחרונה
לכל מי ששאל אם יש מקור ל"הר של זבל"גבעוני מצוי
אז תכלס נכון מה שהוא אמר על הסבא מהשפועלי ועל הכתסולי הגינגי"
גדול הדור בדורו של רבי נחמן , האדמ"ור הזקןבן ציון גגולה
פעם אחת בעל התניא ביקש מרבנו שיגיד תורהפונפון
סילוףאברהם רחמים
האדמו"ר הזקן הוא פוסק אדיר מקובל על כולם ונשיאבן ציון גגולה
לגבי הסילוף...פונפון
מה הקשר ומה לכם בהבנה בחב"דyaar
רבינו והאדמור הזקן היו מחותנים בכלל
חב"ד חסידות היחידה חוץ מברסלב שממשיכה את הדרך של הבעש"ט
תשאלו פעם את הרב ארוש על הרבי מליובאוויטש תשמעו במילים האלה :
"היה לו 100% רוח הקודש ולא אחוז פחות"
מה אתם מבינים? רק מתעסקים במחלוקות ומריבות כל היום צאו מהסרט
מי שבקיא בעצות רבינו יודע שהפואנטה להמשיך את העבודה בשקט ולא להתייחס לעולם
ודאי שלא לאחוז במחלוקות אז חלאס אתם משועממים וגם חיים בסרט שאתם ברסלברים
אפחד לא ברסלבר אבל אפחד ברסלבר זה עובד ה' הכי גדול שיש וכאלה בדור יש מעטים
לפחות מנסים לשאוף ומשתדלים אז במקום לבלבל ת'מוח תעשו חצות לכו ללמוד להתבודד
משהו אחד לא הושמט דווקאאנונימי (פותח)
תקראו!זה מדהים!ומחזק מאווד!.טיפונת ארוך.אבל שווה!קראתיך
פה בחזית, מה אומר לך אבא, המצב לא קל. חושך גדול, כמו שרק החבר’ה מהסיטרא אחרא יודעים לארגן. אין לנו יום ואין לנו לילה. אני באופן אישי, חמש עשרה שנה בשמירה, ועוד לא באו להחליף אותי…
עומדת עם הנשק בהצלב, מתקלחת עם הנעליים, מחרישה את האפוד, קשובה לפקודות בקשר, אוכלת בעמידה שאריות של שש צלחות פתיתים ונקניקיות טבעול שהילדים השאירו, מעורבב עם המיץ שנשאר מהסלט. דרוכה לכל רחש, חשדנית כלפי פרצופים זרים, חרדה מפני התרחשויות פתאומיות. עויינת שינויים גדולים.
מחכה לצפירת הארגעה, זו שתבשר על קיצה של המלחמה. מחכה לטוטוטוטוטו של השופר, ולמה מה מה של הכבשים בדרך לירושלים.
כל הזמן מסתובבת עם התחושה שהתפקיד שנתת לי גדול עלי. אני יודעת שאתה לא אוהב שאני מדברת ככה, אתה מעדיף שבמקום תפקיד קשה אני אגיד “תפקיד מאתגר”. באמת מאתגר, אין מה לומר. יחידה קרבית. אני מגרשת את המחשבה שמתעקשת לא להבין איך לתפקיד כל כך קרבי לקחת כזאת ג’ובניקית. באמת שאין לי השגה במחלקת אכ”א אצלכם שם בבית. הם כנראה זיהו בי את הפוטנציאל שאני עד היום לא זיהיתי. הם הבינו שלמרות שחוץ מקקטוס אני לא מצליחה לגדל שום דבר, טמונה בי היכולת להיות האישה הזו שקמה כל בוקר לתוך עולם תוהו של כלים מלוכלכים בגדים מלוכלכים בית מלוכלך ילדים מלוכלכים ורצון אחד נקי וטהור לנצח את הקטנות. לדלג מוארת אל תוך השגרה, לא מעליה, אלא היישר לתוכה. להאיר אותה באור מעולם הנצח. להאירה לפנות בוקר.
לא נעים לספר אבל ממך אסור להתבייש, לפעמים כל כך קשה לנו , שכל מה שאנחנו רוצים פה זה לישון. דקה, שתיים, שנה, שבעים שנה, לא יכולים כבר. תן לעצום עיניים ולשכוח, לנחור קצת, להתהפך על הגב, ללטף את הכרס ולשקוע בעילפון חושים מטומטם. אני נרדמת, מודה על האמת, נרדמת בשמירה. מסביבי מתחילים להסתובב על בהונות הרגליים יצורי חושך זדוניים. מצחקקים ” הי הי , היא נרדמה בשמירה…” מטפסים עלי, שולפים ביסקויט מכיס האפוד ומכרסמים בהנאה. “הלילה הכל שלנו, הי הי, אפשר לנגוס חופשי במעט הקדושה ששמורה בבונקרים,” אני שומעת אותם כמו מרחוק, במעומעם, מנסה להרים יד ולגרש אותם אבל שינה טרופה מעכלת את שארית הרצון שלי. מחשבה תקיפה הופכת להירהור חולף, הופכת לזיכרון עמום, הופכת לאבק. “הי חבר’ה,” אני שומעת אותם חוגגים, “מצאתי יין משומר, אני מצאתי שמן זית זך, בואו נטעם, אם נטעם לה מהיין והשמן ניצחנו הי הי הי”.
אבל אז, כשאני כמעט נבלעת כולי בלועה של המפלצת, כשאני כמעט מתגלצ’ת לה בגרון, מגיע המפקד. וכשהוא מגיע, הוא מגיע. אפילו לישון לא נותנים פה… תמיד בשניה האחרונה, תמיד כשכבר אין עולם בייאוש כלל, הוא מגיע וצועק “אין שום יאוש בעולם כלל!!! להתעורר! להתעורר! אזעקת אמת, צריך להלחם. כמו שלימדתי אתכם באימונים, כמו שכתוב בספרי תורות הלחימה שהורשתי לכם, כמו חיות הנוהמות ביער לילות שלמים, אתם אנשים חיים, תחיו, תלחמו עד טיפת דמכם האחרונה, תהיו גיבורים, תהיו האנשים שלי, אתם אפויים בליבי, אני מסרתי את חיי עליכם, אני הבטחתי שאת הפחות שבאנשיי אני מוליך בדרך של צדיק גמור. קומו, אל המטרה, אש. מה לכם לדאוג מאחר שאני הולך לפניכם…”
אני מבחינתי, כבר מזמן הייתי נכנעת. אבל הוא לא עוזב. מוביל אותי מנצחון קטן, להפסד גדול, ומהפסד גדול, לעוד נצחון קטן. . חובש את הפצעים. מרגיע את הנפש המדממת. כבר כמה פעמים קרה שחשבתי שיותר אני לא קמה. שמעתי בתוך הראש קולות שאומרים “את בן אדם גמור, תרפי כבר”, והרגשתי שאין לי בשום מקום אפילו טיפה אחת קטנה של אמונה בחיים בשביל לקום איתה. אין לי טיפה של אמונה בחיי שלי, בעצמי שמוטלת על הארץ. כמעט שעזבתי ידיים. כמעט שנשמטתי במדרון. ואז שמעתי אותו אומר “עוד מעט ואין רשע” אתה מבין? זה מה שהוא אמר לי “תחפשי, חייבת להיות שם בפנים נקודה אחת טובה. אם תמצאי אותה, ניצחנו. למרות החושך, למרות טומאת השמן והיין. ” .
אין מה לומר, הוא יודע תכסיסי מלחמה. הנה אני חיה. מתגעגעת וחיה. בוכה וחיה. כותבת לך וחיה. ממש עכשיו חיים שלא חייתי מעולם.מזמרת לאלוקי בעודי. משתמשת בעוד מעט טוב שיש בי. חולמת על שינוי. חולמת על עצמי והנה אני גאולה ושמחה. מתגעגעת אלי כמו שאהיה כשתבוא הגאולה. מתגעגעת לגאולה.
מקווה שהכל בגדול מתנהל לפי התוכניות שלך ושאתה מרוצה מהקצב שבו מתנהלים הקרבות. החבר’ה פה בחזית, אם יורשה לי לדבר בשמם רק לרגע, לוחצים בכיוון של “ואחישנה”… בכל זאת, טוב הסברתי כבר..
בתפילה לגאולה השלמה,
נועה בת רות
(נועה ירון-דיין)
קראתיך, תודה צדיקה!!!אזמרה...
יפה מאוד...יהודי מרמ"גאחרונה
פרשת וארא בדרך בעל הסולםאנונימי (פותח)
הפרשה הקודמת מסתיימת בכך שמשה אמר לקב"ה: "מאז באתי אל פרעה לדבר בשמך הרע לעם הזה והצל לא הצלת את עמך" אדמו"ר הברכת שלום זצ"ל מסביר : "מאז באתי לדבר בשמך" זאת אומרת: שצריכים לעבוד לשם ה' ולא לתועלת עצמו, אז "הרע לעם הזה", אני חשבתי שבזמן שבאים ורוצים לעבוד לשם שמים, אז האדם הולך ממדרגה למדרגה מחיל אל חיל, אבל נהיה בדיוק להפך - "הרע לעם הזה", נהיה יותר גרוע. על זה הקב"ה עונה לו:"וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו אני ה'". מסביר "הברכת שלום" זצ"ל: אלוקים נקרא מידת הדין ושם הויה זה מידת הרחמים. "וידבר אלוקים אל משה" זה נכון שמצד הטבע שנקרא בחינת הדין ובחינת אלוקים, זה נכון שבעיניים שלך אתה רואה שנהיה הרבה יותר גרוע, בבחי' "הרע לעם הזה", במקום שיהיה להפך - יותר טוב, נהיה יותר גרוע. אבל "וידבר אלוקים אל משה ויאמר אליו אני ה'" זאת אומרת: זה שאדם רואה שנהיה יותר גרוע, זה בא מצד מידת הרחמים, מדוע?
לקריאת המשך המאמר פרשת וארא על פי הקבלה
להציל את הכבוד הרמוסרצון הרצונות
הרב יום טוב חשין ארגון "לב חדש"
פרשת ו"יחי" בעיתון "עולם קטן"
אף אחד מאיתנו לא נדרש הפעם לחוש זיהוי פלילי מפותח בכדי לגלות כבר במבט ראשון כי מקורן של ה"שאלות" הנפרשות לראווה זה שבועיים בשו"ת הסלולארי "על רבי נחמן" ו"עוד רבי נחמן" הריהם בקונטרס הידוע שגדולי הדור היושבים ראשונה במלכות (הרב מרדכי אליהו, הרב שלמה עמאר, הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף ועוד עשרות רבנים מפורסמים וחשובים) הוקיעו אותו מזמן כ"דברי הבל המלאים סילופים ושיבושים וכספרי מינות ואפיקורסות ששומר נפשו ירחק מהם".
ובכל זאת נתייחס בקצרה לחמש נקודות מתוך השו"ת שממש אי אפשר לעבור עליהן בשתיקה.
1. הקביעה כי כל מי שלא הסכים עם כל דבריו של אדם גדול מסוים הופך אוטומטית ל"חולק ומתנגד" שלו- היא מופרכת ואבסורדית, שלא לומר מגוחכת עד אימה. לפי הגיון זה" כל תנא וכל אמורא וכל גאון וכל פוסק וכל צדיק בכל דור היה מוקף במספר "חולקים ומתנגדים" כמספר הגדולים שחיו בדורו ומאז ועד סוף כל הדורות...
2. להציג את מוהר"ן כמתנגד החריף היחיד ללימוד ספרי חקירה הבנויים על יסודות הפילוסופיה ובראשם "מורה נבוכים"- זו טעות הזועקת לשמים. גדולי ישראל בכל הדורות, אחרונים כראשונים (הרשב"א, הריב"ש, האלשיך הקדוש, השל"ה הקדוש, הגאון היעב"ץ, הגאון ר' יהונתן אייבשיץ, הגר"א, ועוד ועוד), שללו לימוד זה בכל תוקף ורבים מהם תוך שימוש בלשונות ובגינויים חריפים פי כמה וכמה מסכנת "איבוד צלם אלוקים !"
3. השיחה על אודות "הר של זבל", יחד עם שיחות הבל וזבל רבות נוספות, לקוחה מהוצאה מפוקפקת גדושת זיופים ושיבושים שאין להם שום בסיס לא בכתבי יד ולא במסורות בעל פה ושהשם המתאים לה ביותר הוא לא אחר מ"הר של זבל"... בין רבי נחמן ובעל התניא שררה הערכה מלאה והשניים המתיקו סוד לא פעם בדברים העומדים ברומו של עולם .
4. "המחלוקת על ברסלב" היא שאלה חסרת כל פשר הגיוני בקרב כל החוקרים הבלתי תלויים שזקקו לסוגיה. היחיד ששופך אור על התופעה הוא החוקר דוד אסף בספרו "נאחז בסבך". לאחר מחקר מעמיק הוא מגיע למסקנה כי רק העובדה שחסידי ברסלב לא הסכימו להיכנע למרותו של הממסד החסידי השולט ותחת זאת שמרו אמונים לרבם המנוח ולמשנתו החיה, כשעצם קיומם מהווה תזכורת בלתי ניתנת להדחקה ולהכחשה כי החסידות יכולה בהחלט לשרוד ולהתפתח גם ללא ממסד האדמו"רים שלא כל אחד מהם אכן ראוי לכתר שקושרים לו מעריציו- יכולה להסביר את "נידויים" מהממסד.
5. התהללותם העצמית המופלגת של צדיקי עולם היא תופעה שכיחה ומוכרת (שאין כאן המקום להסביר את הכרחיותה ואת תועלתה) העוברת כחוט השני בקרב כל המיוחדים שבין ענקי האומה לדורותיה, למן התנא האלוקי רשב"י, דרך האר"י הקדוש, רבי חיים ויטאל, הרמח"ל, הבעש"ט, הגר"א ועד למי ששאל ללא מורא: " מי יגלה לרבים, לעולמים, לברואים, למלוא כל, ולגוי ואדם יחד, את הזיקים מלאי אוצרות אור וחום שהם אצורים בנשמתי פנימה ? כל אשר אדבר אינו אלא מכסה את זוהרי, מעיב את אורי !" והכריז ללא שמץ של ביישנות: "אם היו רבים מכירים את פנימיות הטוב המהותי שמאיר בקרבי- היו נוהרים אחריי, מתאבקים באפר רגליי ומצפים היו לכל תנועה מתנועותיי לקבל מהן דעת ואור חיים... אני איני צריך להתבייש כלל מלדבר על דבר עצמי ובזה אזכה לענווה באמת..."
ולסיום, בנימה אישית מלב כואב: לו אכן משכילים היינו כולנו לפתוח לרווחה את שערי מעיינות המרפא והנהרות המטהרים המפכים וגועשים מגדה לגדה בספרים עמוקי המחשבה ומשיבי הנפש של רבי נחמן מברסלב ותלמידיו- היינו חוסכים ללא ספק הרבה מן השאלות "הנוקבות והמביכות" באמת שמטרידות עד דכדוכן של מחשבה ונפש את הנער המתבגר בימינו וממלאים לא אחת את השו"ת הנכבד בזעקות נואשות להצלה.
משו שראיתי היום..הוד':)
משו יפה..הוד':)
מהמם!אשרייך!קראתיך
מקסים, תודה רבה!אזמרה...
זה היה הרבה איתיאל גלעדי..הוד':)
וואי יפה..הודיה תזכירי לי לבוא בקשה..!שיח השדה..
אופס..הרב..הוד':)
איזה צדיקות אתם..התבלבלתם בפורום..חח..נשמות קדושותבסיעתא
לא בדיוק בלבול...אזמרה...
לא התבלבלתי..הוד':)
ומלבד זאת:אזמרה...
וחוץ מזה,אזמרה...
צודקת...הוד':)
אחותי הצדקת!אזמרה...אחרונה
בבקשה תראו את הסרט המרומם הזה!!!אזמרה...
וגם זה שלהם:אזמרה...
תראו- מה- זה!!אזמרה...
עם ישראל מבקשים את ה'!!!אזמרה...
תודה רבהה ממש יפה!!!~בת ציון~

בת ציון! את מותק!אזמרה...
הקפצה המוקדשת ליושיביה-אזמרה...
בשמחה צדיקים.אזמרה...אחרונה
חייבים ליראות!!!!'ערבות הדדית'
וואו!!! איזה אור!!!אזמרה...
שמתי כבר מזמן קישור, כדאי ליראות..'ערבות הדדית'
הם שינו את כול האתר.. אוטוטו יוצא דיסק חדש של ארז'ערבות הדדית'
יששששששששששששש!!!!אזמרה...אחרונה
המלצה חמה מאד:נקודות של כיסופים
יש שם גם עוד הרבה סרטוניםשירו למלךאחרונה

מה זה אומר אהבת ה'??הוד':)
תשובות-קראתיך
קראתיך, כתבת מהמם!!אזמרה...
אולי זה ככה...הוד':)
נשמה,אל תסתבכי עם עצמך.סתם חבל.קראתיך

קראתיך..שמחה ואמונה
מה?לא הבנתי מה...קראתיך
אמרתשמחה ואמונה
כנסיקראתיך
מקווה שהובנתי...קראתיך
הבנתי טכניתשמחה ואמונה
לי זה יותר קשה..הוד':)
את יודעת איך אני למדתי להעריך את ההורים שלי?שמחה ואמונה
ברוור..זה הכי קשה בעולם...כנסייקירה
הורים זה דבר שפשוט צריל להעריך..יקירה
!!!!-כנסיקראתיך
אין גבול לשאלות!ii
משו לא מובן?קראתיך
יקרות מפז!אזמרה...
בדיוק!ארוך ולעניין..חח נשמה!קראתיך
לאהוב את ה' זה עסק רצינישמחה ואמונה
יישר כח שימחה ואמונה!! נפלא כל כך!!אזמרה...

אני מבינה את זה..אבל הבעיה היא...הוד':)
קראתיך..הוד':)
זה בדיוק מה שאני אומרת..לשאול ולשאולקראתיך
אבל יש שאלות שכן צריך לענות עליהם..הוד':)
כנסי-קראתיך
תשמעי רגע...שמחה ואמונה
שמחה אמונה זה עבודה כל החיים...יקירה
א- אני לא יכולה אני חייבת לקיים מצוותשמחה ואמונה
לא אמרתי אישי אליך נראלי בטעות כתבתי את שמך.יקירה
קיצר שיהיה בהצלחה..קראתיך
הלוואי!