
יש למישהו תמונה ל הר' ארוש באיכות טובה?שיר88

תמונות..'ערבות הדדית'
שיעור..
מקור לא ידוע.. 
התמונה האמצעית תותחית תודה עזרת גם לי!עין שלישית
וואי אחלה תמונות..שיח השדה..אחרונה
למישהו יש...ילץ
אם זה עוזר-כל הישועותאחרונה
כנס לברסלב ישראל תבדוק שםשמחה ואמונה
הנהשמחה ואמונה
ביום שלישי הבא עלינו לטובה, מו"ר הרב שלום שליט"א נמצא באשקלון
לפרטים נוספים נא לפנות לטלפון : 02- 5812210
בכבוד!שמחה ואמונהאחרונה
יש לי שאלה-אבל אל תצחקו עלי...קראתיך

אז....שמחה ואמונה
שירשור סיפורי צדיקים מחזקים..!מתנחל גאה.
"חזרתי בתשובה אך איני מרגיש שינוי כלשהו לטובה. מה יהיה עלי?"
השיבו ר' אברהם:
"אדם שנכנס לבוץ ומבקש לצאת, פוסע בבוץ בעמל רב. הפסיעה השנייה אינה טובה מקודמתה. שוב ניתקעה רגלו ברפש. וע"פ כן אין עמלו לשווא. הולך ומיתקרב הוא לחוף מבטחים.."..
פששש... מקסים.אזמרה...
ישלי את של אודי דודי שיר מהמםסולי הגינגיאחרונה
ראיתי אתמול-'ערבות הדדית'
תסתכלי במודעות בתחנות אוטובוס ברחבי בהמחיצה
ברחבי בני ברק יש פרסומים,
בזמן האחרון ראיתי של "שימי פרידמן"...
תסתכלי במודעות בתחנות אוטובוס ברחבי ב"בהמחיצה
יש כל הזמן פרסומים על הסעות של "שימי פרידמן"...
האחרון שראיתי הי'ה לקבר רחל בגלל ההילולא אבל לפעמים יש גם הסעות שעוברות בטברי'ה-צפת-עמוקה-רשב"י
או משהו כזה.
אם אנ אראה פעם הבאה בלנ"ד אני אגיד לך...
אופס...במחילה על הכפילות...המחיצה
רק לקפוץ לר' עקיבא וליבדוק.. בלנ"ד שאני יראה אני'ערבות הדדית'
כןן אני אשמח אם תגידו,תודה רבה רבה
~בת ציון~
מאמר יפה על רבי ישראל קרדונר - מומלץפונפון
רבי ישראל בער – "סבא ישראל" תלמידו המובהק התבטא: "אני ראיתי את רבי ישראל, ראיתי איד אחד בעולם. ראיתי בן אדם אחד, רק הוא! וכל העולם טועים ולא יודעים מחייהם כלום.." "...ראיתי את ר' ישראל, ראיתי כבר אדם בבחינת לעתיד. הוא החזיק בהשיר שיתער לעתיד לבוא, הוא היה בבחינת לעתיד, לא מזה העולם". "אני ראיתי את רבי ישראל, אז ראיתי מה זה הכח של רבנו, מה שרבינו יכול לעשות מבשר-ודם, מילוד אישה. הוא בן אדם כמו כל בני האדם, כמו כל העולם, והוא היה עניין אחר. הוא היה בעולם הזה אבל הוא לא היה בעולם הזה... הוא היה בעולם הבא"? "...נתגדלתי בין חסידים גדולים, מחמירים ומדקדקים במצוות, אבל ראיתי את האיש הזה אז ראיתי שכולם עומדים בחוץ, שאינם יודעים כלום. הוא היה יחיד בעולם, הוא היה חידוש כזה שאין בעולם, אין דוגמתו".
עובדות רבות ישנם סביב דמות נעלמת זו. בגיל וברעדה נעתיק לכם כמה עובדות ודיבורים [– מתוך ירחון מאור הנחל גליון 42 טבת תשס"א שכתב בטוב טעם ודעת מעל חמישים עמודים על צדיק נורא ונעלם זה]:
מתנגד חריף נקלע בטעות לקלויז באומן, כששמע את תפילת ערבית של רבי ישראל – רץ מיד לציון רבנו כל עוד נפשו בו כשהוא מבקש מחילה וסליחה על התנגדותו, והפך להיות מקורב ונלהב לרבנו. כמה אנשי כפר אמרו לר' בן ציון אפטר: אנו כבר לא נוכל לחלוק על חסידי ברסלב, שהרי ר' ישראל קרדונר התפלל פה פעם אחת מנחה, לעולם לא נוכל...
אומרים, מי שראה את ר' ישראל הבין בשכלו את מה שאמר רבנו: "אם תצייתו אותי ותשמעו בקולי לא יהיה דרגה בעולם שלא אביא אתכם" מי שהתקרב לר' ישראל קרדונר הבין מה שר' נתן אמר "המשיח שלי כבר נמצא.."
ר' ישראל בער – "סבא" מספר: "הוא כל כך בכה: רבונו של עולם! רבונו של עולם! רבונו של עולם! עד שכל השולחן היה רטוב מהדמעות וגם כל הרצפה הייתה נראית כמו כששופכים מים. ככה היה הלב בוער לה' ית'. מי יכול לתאר דביקות כזה! מתיקות כזה! געגועים כאלה! חיים כאלה! הוא היה יחיד עם ה' ית' והוא דיבר איתו כמו עם אבא רחמני: רבונו של עולם, אבא יקר, רחם עלי! אתה רחמני, אתה טוב, רחם עלי, אני רחוק מכל וכל, מה יהיה ממני? והוא כל כך בכה..." ..."אני ראיתי את ר' ישראל קרדונר איך הוא היה תמיד מרקד, איך הוא היה תמיד שמח עם ה' ית'... ...רקדנו בליל שבת כל הלילה עד שכל המתנגדים התבטלו לגמרי..."
אומרים, שר' ישראל קיים את מה שאמר רבנו "רצוני שתהיו אפויים בליבי!" בשלמות האפשרית לבן אנוש. לכן הוא היה חידוש גדול, שכך אמר רבנו: "תנו לי את לבכם ואוליך אתכם על דרך חדש שלא הלך בו אדם מעולם!"
ר' אלטר קרימינשטוקער אמר: "אם ר' ישראל קרדונר היה בזמן רבי נתן היה גם כן חידוש". כי רבי ישראל קיים במלא מובן המילה את מה שאמר רבנו "לא לזאת הייתה כוונתי, רציתי שתהיו כמו חיות הנוהמות בלילה לילות שלמים" כן עבד את ה' כל הזמן ביערות ובשדות בגעגועים שאי אפשר לתאר כלל, ומידי פעם היה חוזר ליישוב [קרה שהיה חוזר ליישוב פעם בחצי שנה!] לכן אמרו חסידי ברסלב 'מי יכול להדמות אליו?'
מחוץ ליישוב... שם הולך האדם – "בעל תפילה" – "בדרך יחידי" כלשון המשנה [ליקוטי מוהר"ן נ"ב] שם יכול לדבר אם בוראו בשפתו המיוחדת לו "כמו דבר עם חבר טוב אמיתי" [כוכבי אור] "כאשר ידבר איש אל רעהו"
"סבא" – ר' ישראל בער, זכה דרכו להתקרב לרבנו. לזה יש סיפורים בפני עצמם. [אי"ה נכתוב על זה בעלון לקראת ההילולא של סבא ישראל בי"ח בחשון. בחי' פי שניים] ומתאר סבא: יום או יומיים אחרי פגישתם הראשונה - "פתאום.. נעלם" "אני מחפש אותו בכל המקומות. בכל היערות. איפה ר' ישראל? חיפשתי וחיפשתי עד שראיתי מרחוק אדם מסתובב אחת הנה ואחת הנה, והוא נראה כמו שהוא מסתובב עם עוד אחד והוא מדבר איתו ומתייעץ איתו והוא שואל אותו: מה אתה אומר? מה לעשות? אולי ככה? ואולי ככה?..."
יש מי שבורח מהיישוב אל היער מפני שאון והמולה, אבל רבי ישראל לא ברח מהם אלא ברח בשבילם! "הוא היה דואג תמיד על ישראל, תמיד היה לו צער כזה על ישראל, איפה עם ישראל, איפה?..." "...הוא בכה לפני ה' ית', הוא בכה בשבילנו, לתקן אותנו."
במכתב אחד ר' ישראל קרדונר שופך את ליבו: "...נתעורר ליבי לבקש מה' ית' שיתקיים בימינו כל דברי רבנו הק' שהבטיח לנו שיגמור מה שהתחיל, ויתגלה כבוד מלכותו ית' בימינו" באותה העת, חיו להם מתי-מספר נטולי השפעה, כמה עשרות בודדים של חסידי ברסלב. מלבדם איש אינו מוכן לשמוע על הדרך החדשה שהבטיחה לתקן את כל העולם. ההפך – ההתנגדות בערה, חסיד ברסלב מושא לשמצה ולקלון... "וסוף כל סוף, יגמור ה' ית' את שלו ולא ילך לאיבוד אפילו נפש אחת מישראל, ואפילו הפחות שבפחותים יזכה גם כן לעבוד אותו ית' על דרך האמת [של רבנו הקדוש] כי לא ידח ממנו נידח" כותב ר' ישראל קרדונר, חלם והאמין בלב שלם.
תלמידו ר' ישראל בער מספר על תפילת ראש השנה שלו: "שמעתי, איך הוא אומר: וידע כל פעול כי אתה פעלתו, בדביקות כזו, במתיקות כזו, הוא טען לה' ית', מתי? מתי יהיה זה? וידע כל פעול כי אתה פעלתו, מתי?" [באותו ראש השנה ארבו מתנגדים לרגום את המתפללים באבנים, אך נעמדו כאבנים דוממים כששמעו את התפילות, לא יכלו לפעול אוון..]
לגמרי מת...אנונימי (פותח)
רוענו אבינו הטוב,אזמרה...
והרב סטבסקי לימד..אזמרה...
שאלה מצויינתבאהבה ננצח
תנוח, תשמח, תקשר את השמחה הזו בה'
ואז (או תוך כדי) תחשוב על איזה עצה שהכי שייכת לך עכשיו, מצד הרצון ומצד היכולת, ותתחיל ליישם אותה בנחת בשמחה באהבה ובאש קודש מתוך יישוב הדעת.
וואלה אחי אתה לא יודע איך אני מרגיש בדיוק כמוךאנונימי (פותח)
אי יאיי יאייי...!!!אזמרה...
אולי כדאיבאהבה ננצח
אח"כ כשתשוב ותלמד בספרים תקלוט אותם ברובד אחר לגמרי.
אמנם אני לא בטוח שהבנתי אותך לגמרי, יש קצת הבדל בין אדישות ששום דבר לא מעורר אותך לבין תוהו ובוהו..
יפייפיה העצה על המעיין הנובע!!אזמרה...
פרק ד', "ההדרכה בפועל",עמ' קי"ד :אזמרה...
המשך הציטוט מהספר:אזמרה...
וואי אתם פשוט צדיקים!כולכם פה!קראתיך
עוד הזעה דקדושה.. :אזמרה...
מחילה על ההצטה המאוחרת, אבל:אזמרה...אחרונה
שאלה
שלומצ=]
סבא ישראלגבעוני מצויאחרונה
כן, ב21:00 הרב שלום ארוש,'ערבות הדדית'אחרונה
למעוניינים בפורום של ליקוטי מוהר"ן בעיוןגבעוני מצוי
אתם ברסלבים?גבעוני מצויאחרונה
למשתמש "ערבות הדדית"גבעוני מצוי
צודק, היום ר' אריה גם ראה ואמר לי לשנות מיד..'ערבות הדדית'אחרונה
בהמשך הדיון על העליה להר הבית-'ערבות הדדית'
גברים כללי
לזב ולבעל – קרי אסור להכנס להר הבית.
זיבה - בימנו לא מצוי דבר זה ואין צריך לחשוש לו. אך מי שהיתה לו הפרשה יוצאת דופן, או מחלה, וחושש לכך, ישאל שאלת חכם.
בעל – קרי הוא כל גבר מגיל תשע שנים ומעלה שיצא ממנו זרע, (או דבר הדומה לזה) בין בתשמיש המטה ובין בדרך אחרת, למעשה לכל גבר מגיל תשע אסור לעלות להר הבית ללא טבילה.
טבול יום ומחוסר כיפורים מותר להכנס להר הבית
דיני חציצה
א. מה שרוב בני האדם מקפידים עליו (אפילו שאינו מקפיד בדבר זה), או שאדם זה עצמו מקפיד עליו (גם אם רוב בני אדם לא מקפידים בדבר זה), מהווה חציצה, גם אם הוא מכסה רק חלק קטן מהגוף.
ב. צבע שאין בו ממשות ואינו יכול להסירו – אינו חוצץ.
ג. שאריות אוכל שבין השיניים – חוצצות.
ד. שערות - כל הגוף - אם קשורות 2 שערות יחד אינו חוצץ , שערה הקשורה בתוך עצמה - חוצץ, אא"כ לא מקפיד ואז רק אם רוב השערות קשורות בתוך עצמם - חוצץ.
שער הזקן והחזה - אם השערות דבוקות זו לזו - חוצץ.
ה. קוץ הבולט מן העור – חוצץ.
ו. סתימה קבועה, כגון כתר וכד' - אינם חוצצים.
סתימה זמנית, ישאל שאלת חכם.
הכנות לטבילה
את כל ההכנות הנ"ל יש לעשות בנחת וביישוב הדעת.
א. חפיפה - לפני הטבילה צריך לרחוץ את כל הגוף במים חמים (א"צ ברותחים).
ב. עיניים - יש להסיר את הצואה היוצאת מהעין, ובאף – יש להסיר את הלכלוכים.
ג. אוזניים ואף - יש להסיר ולנקות את הליכלוך עד מקום שידו מגעת.
ד. ציפורנים - אם הם גדולות חוצץ וצריך להסירם ('כיוון שראוי להגזז כגזוז דמי'), אך גם אם הם קטנות רצוי להסירם, כמו כן צריך לנקות היטב תחת הציפורניים, בפרט בחלקן הבולט מן הבשר.
ה. שיניים - יש לצחצח היטב ולנקות בין השיניים עם קיסם.
ו. שער - יש להפריד את שערות הראש והזקן, יש לדאוג שאין שערות הקשורות בתוך עצמם, בשער הזקן והחזה יש לוודא שאינו נשאר דבוק.
- אם יש כינים בשערו – יסירם כפי יכולתו.
ז. גלד שעל הפצע, אם הוא רך וניתן להסירו בקלות – יסירו.
ח. תחבושת, פלסטר וכדו' – יש להסיר.
ט. קילופי עור שמפריעים לו, וניתן להסירם בלי צער – יסירם.
י. יש להסיר מהגוף שעונים, תכשיטים וכדו'.
הברכה
א. אם הטבילה היא בודאי ולא בספק, כלומר – שברור לו שלא טבל מאז שנטמא, צריך לברך: "ברוך... אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על הטבילה".
ב. אם המקווה נמצא בחדר נפרד מהמקלחות – יטבול, ובעודו במים יחבק בידיו את גופו, יכסה ראשו ויברך, ואחר כך יטבול שנית.
ג. אם המקווה באותו חדר עם המקלחות – יצא לחדר שבד"כ נמצאים בו אנשים לבושים, יברך שם, ומיד יחזור למקווה ויטבול.
ד. למעשה - כיוון שלצערנו לא תמיד נותנים ליהודים להכנס להר, וא"כ הטבילה היא ספק למצווה ספק לא, לכן לא יברך (- כך הורה הרב דב ליאור)
הטבילה
א. צריך לוודא שהמקווה כשר לטבילה דאורייתא (- ישנם מקוואות לגברים הכשרים רק ל"טבילת עזרא").
ב. סמוך לטבילה – יעיין היטב בכל גופו ולבדוק שאין עליו שום חציצה.
ג. הטובל בשבת – יחפוף ביום שישי, ובשבת קודם הטבילה יבדוק היטב, (במיוחד יש לשים לב שאין חציצה בין השיניים), ויקפיד גם על דיני שבת הנוגעים לרחיצה.
ד. בעת הטבילה – אין צורך לפתוח את הפה והעיניים, אך לא יסגרם חזק מדי.
ה. אין צורך להרים רגליו מן הרצפה.
ו. צריך שהמים יגיעו לכל מקום בגופו. לכן, יש להרחיק מעט את הידיים מן הגוף, לפסק קצת את הרגליים ולהתכופף מעט (אך לא יותר מדי, כדי שלא יווצרו קפלים במקומות אחרים) .
ז. רצוי לטבול פעמיים.
ח. לכתחילה, לא יתרחץ אחר הטבילה.
ט. רצוי להסמיך את הטבילה לעליה להר ככל האפשר.
מורא מקדש
א. העליה להר הבית צריכה להיות מתוך כובד ראש ומורא מקדש.
ב. להר הבית נכנסים רק לצורך מצוה, ולא לשם קיצור דרך וכדו'. אך אם נכנס להתפלל יכול לצאת
מצד אחר.
ג. כל דיני כבוד בית–הכנסת נוהגים בהר הבית ביתר שאת.
ד. מותר לאכול ולשתות בהר הבית – והמחמיר באזור המקודש (ת"ק על ת"ק) תבוא עליו ברכה.
ה. אסור להכנס בנעלי עור, העקרון הוא: נעלים שמותרים ביום כפור מותרים גם בהר הבית.
ו. אסור להכנס עם ארנק בידו, או כשהוא חגור בגלוי, בחגורה שיש בה ארנק (=פאוץ').
ז. אסור להכנס כשהוא מלוכלך באבק ברגליו, ואסור לירוק בהר הבית.
הכנות לעליה
יש להביא תעודת זהות.
יש לברר תחילה אם ומתי ניתן להכנס להר, ב"תנועה לכינון המקדש" 050-8649968
או דרך תחנת המשטרה בהר הבית, טל' 02-280874, .
לקחת בחשבון שלצערנו ה"ווקף" והמשטרה אינם מניחים ליהודים להתפלל בהר הבית.
להיכן נכנסים (לאחר הטבילה כמובן)
מי שעולה פעם ראשונה מתבקש לעלות עם אדם שמכיר היטב את המקומות המותרים בכניסה, ולא להסתמך על לימוד העניין!!
לטמא- מת אסור להכנס מ'החיל' (תחום שהקיף את ביהמ"ק) פנימה. לכן, אסור לנו כיום להכנס למקום שבו היה החיל ופנימה ממנו, גם לאחר הטבילה.
המקומות המותרים בכניסה לאחר טבילה:
אסור לעלות ל"רמה" שבמרכז ההר (סביב לכיפת הסלע), ויש לשמור מרחק של 12 מטר מרמה זו.
צד דרום: יש להרחיק מהרמה המוגבהת 12 מטר.
צד מזרח: יש להלך צמוד לחומה.
צד צפון: יש להרחיק מהרמה המוגבהת 12 מטר.
צד מערב: יש להלך צמוד לחומה.
בכל מקרה של שאלה ספק או בעיה יש להיועץ עם רב מוסמך ולא להסתמך על סברות אישיות!
כמובן שרצוי מאוד ללמוד את הנושא ביסודיות, ולא להסתפק במה שנכתב כאן.
מומלץ בחום הספר "אל הר המור" המקיף את הנושא מהמקורות עד להלכה למעשה!
להזמנות: אגודת 'אל הר המור': 1-700-70-70-85
נשים
המעונינות לעלות להר הבית תפנינה ל"תנועה לכינון המקדש" 050-8649968 ותקבלנה הדרכה.
ר' אריה אמר להוסיף-'ערבות הדדית'אחרונה
בס"ד ליקוטי הלכות – המקדש
ברכת המזון ג'.:
כי הכהן גדול היה ניכנס לפני ולפנים לכפר על ישראל ולטהר את ישראל מעוונות, ע"י הקטורת שהניח על האבן השתיה מקום הארון והלוחות,
כי נקודת האבן שתיה שהייתה בבית המקדש היא בחינה נקודה הנ"ל שהוא בחינת צדיק היא נקודת האבן שתיה הוא יסוד העולם כי ממנה הושתת העולם וזה בחינת צדיק, צדיק יסוד עולם.
הצעות להעלאת רמת הפעילות של הפורוםבאהבה ננצח
מקווה שלא עקפתי את המנהלים
חבר'ה צדיקים, מוצש"ק נח :אזמרה...
אנחנו לא שומעים שיבי קלר..קראתיך
חחחח..שיח השדה..אחרונה
אין יאוש בעולם כלל לחשוב על זה מביא שמחה!!!!!!!!!!יצחק'ל
תפתח איזה ספר של ר' נחמן ותקרא..זה אחד הדברים..קראתיך
אני קורא אבל אני צריך גם חיזוקים מאנשים דווקא. מהבאהבה ננצח
נראלי תנסה גם לחזק את עצמך!לבד!יקירה
למה לבד?שמחה ואמונה
אבל זה טוב גם לחזק את עצמך לבד..לפממים..יקירה
שמע!!אזמרה...
מחילה על האריכות..אזמרה...
נכון הוא יחזק את עצמו לבדשמחה ואמונה
תודה לכולםאנונימי (פותח)
תבינו, איפה שאני נמצא כבר תקופה ארוכה אין לי כ"כ חברים לדבר אתם, ורבנים שדיברתי אתם רק הוסיפו לי עוד "עצות" על העומס שהיה לי כבר.. לא מזיק (ואפי' מועיל מאוד) לשמוע חיזוקים מחברים
"לבד"- זה מה שעשיתי עד עכשיו וזה גם בעיקר מה שאני עושה עכשיו. ודווקא בגלל שהיה לי יותר מדאי מזה רציתי את חיזוקיכם
תפתח את הספר של ר' שלוימה קרליבך.. זה יחזקך..'ערבות הדדית'
תמונה בחיי משפחתי....אנונימי (פותח)

פששש... מדהים!!אזמרה...
וואיי פשוט זה מזכיר ליyaar
חבר שלי היה בבית של אחד הרבנים של אנ"ש
והוא מספר לי שהבית לא היה כ"כ מסודר והאישה הייתה בלחץ כזה עם מלא דברים על הראש וזה
והילד הקטן(בן 5)קולט את זה שאימא שלו ממש לחוצה ושבית בלאגן הוא רץ לפינה ועומד שם עם הפנים לקיר ועושה כל מיני תנועות עם הידיים ולוחש לעצמו,חבר שלי קלט את זה אבל חיכה לזמן המתאים לשאול
בינתיים האמא סידרה כבר את הבית
אחרי 10 דק' בערך הילד מסיים מסובב את הראש וקולט שהבית מסודר פרפקט והאימא מבסוטה אז הוא מחייך כזה מפה לאוזן אומר בשושו תודה אבא וחוזר,אז חבר שלי שואל אותו תגיד חמוד מה עשית שם?
הוא עונה לו בשיא התמימות ראיתי שאימא לחוצה אז ביקשתי מאבא שהיא תהיה שמחה ושהסלון יהיה מסודר ושאמא לא תהיה עצובה ותשמע איך שסיימתי הסתובבתי והבית היה מסודר אתה יודע ה' שומע את התפילות שלי...
חח איזה חמוד הוא!קראתיך
הלוואי שנזכה גם אנחנושואפת למעלה..!
למישה יצא לקרוא "אבק זהב"?yaar
מאת הרב ארז משה דורון
מעניין אותי לשמוע תגובות אם מישהו קרא
יייווו איזה ילד מותק...חחחח..!!!!!!שיח השדה..אחרונה
יהודים! יהודים! יהודים!!!באהבה ננצח


התגעגעתי