שרשור חדש
זה מחר זה מחרנפש חיה.
"תיקון הגשם" המובא בספר מגיד מישרים למרן רבי יוסף קארו. הקפות סביב ציון הצדיק עם לולבים שברכו עליהם בסוכות. (אע"פ שהם ישנים).
כך עשה מרן הרה"ג אליהו זצוק"ל בציון הרשב"י במירון וירד גשם בו ביום.
התיקון יתקיים
*ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00
על הציון ועל ציון מרן החיד"א זיע"א.*

בהשתתפות הרה"ג שמואל אליהו שליט"א.
הציבור מתבקש להביא עימו את הלולבים מחג הסוכות
איך אמורה להראות תווית כשרות של בשר מיובא?אנונימי (פותח)

המוצר הוא חזה אווז של חברת פו גרס

מיובא מהונגריה hu 785 ek כנראה קוד של המפעל ההונגרי

מקדימה יש סמל של הרבנות הראשית וכתוב כשר בהשגחת הרבנות הראשית 

מאחורה יש תווית עם תאריכים ופרטים מלאים של היבואן

כשר?

תפנה לרב שמואל בורנשטיין, גאון בכשרות .נפש חיה.


תודה לךאנונימי (פותח)אחרונה


אולי תתקשר למחלקת שחיטת חו"ל של הרבנות-אדם כל שהוא
תודה. אם אתה יודע מה הסימנים של תווית תקינה אשמח ללינקאנונימי (פותח)


איך מצליחים לעבוד במסגרת הזמן הפנוי בישיבה?מולטיקרייאטיב
אני צריך רעיונות איך לעבוד בזמן הפנוי בישיבה, בשביל שיהיו לי הכנסות?
אני מנגן על קלידים, צלם, עורך סרטים, יש לי ידע במחשבים, ואני גם סבבה עם מלצרויות ועבודות בחנויות
סופי שבועלא עוצרים


שתי חתונות בשבועבועת סבון


אסור בחוקקמנו ונתעודד

בס"ד

 

חוצמזה שלא אמור להיות זמן פנוי

מה זה אסור בחוק?צקון לחש


כשאתה דוחה גיוס אתה חותם על כך שאסור לך לעבודמרדכי
בס"ד

אלא אם אתה בעל משפחה (אברך) שעושה את זה בשעות שמחוץ הכולל.
זה בהסדר או בדחיה של חרדים. אולי הוא בישיבה אחרי צבא?צקון לחש

אולי הוא לא מתגייס מסיבות אחרות? זה לא אסור לכולם.

אז נשאר רק מה שכתבתי בפנים ההודעהקמנו ונתעודד


לא נכוןקוד אבל פתוח
מותר לעבוד מחוץ לשעות הישיבה (לפי נהלי הצבא בהסדר זה אחרי 17:00, אלא אם יש הסכם שעות אחר לישיבה). לפחות עפ החוק. ומצטרף לשאלה של הפותח.
בבקשה -מרדכי
בס"ד


(סליחה על האיכות)
לא כל הישיבות זה תורתו אומנתוקוד אבל פתוח
יש גם הסדר...
זה טופס של דחיית גיוסמרדכי
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"א בחשון תשע"ז 06:34
בס"ד

כל עוד משהו דוחה גיוס, אסור לו לעבוד (אלא אם הוא עומד בכללים).

אם הוא בהסדר אז הוא בכללים של הצבא וגם אז כמדומני שאסור לעבוד (אלא אם מוציאים אישור מיוחד)
זה לא אישור *מיוחד* זה אישורקוד אבל פתוחאחרונה
רלוונטי לעניין ביטוח בלבד
^^^רשפיה רשפי אש

פעם שאלתי את הרב דרוקמן מה לעשות בזמן פנוי והוא לא הבין את השאלה והגיב בשאלה: "מה זה זמן פנוי?"

זה לא מדויקברגוע

לא כולם מצליחים ללמוד כל הזמן,

הרבה בחורים סתם מבזבזים הרבה זמן (למשל שישי או מוצש)

יכול להיות שצריכים את זה בשביל להתאוורר,

אבל לחלק המאנשים בהחלט יהיה עדיף אם הם יעבדו,

הוא יעשה לבד את החשבונות שלו!

 

לפי איך שהבנתי הוא מחפש רעיונות לעבודה כך שזה יפריע לו כמה שפחות ללימוד.

אדם בן 18 אמור כבר להיות עצמאי כלכליתצריך עיון
אני חושב שזה ממש לא נכון שהורים יחזיקו את הבן שלהם עד גיל 23, הוא צריך למצוא דרך לשלב תורה ועבודה
זה עדיין אסור לפי החוק..ברגוע

וגם זה פוגע בלימוד בישיבה, אז אם ההורים רוצים שהוא ילמד ברצינות בישיבה

הם צריכים להחזיק אותו כלכלית, ואני גם לא רואה בזה פסול.

בקשר לחוק אתה צודק, כמובןצריך עיון
בקשר לפגיעה בלימוד אני לא בטוח, נכון שזה לוקח לו זמן אבל זה גם נותן לו פרספקטיבה אחרת (לא אומר שכל אחד צריך לעבוד במשרה מלאה, משעה של ניקיון חדרי מדרגות אפשר לקבל סכום נחמד שעם עוד חודש-חודשיים של אטרף עבודה בשנה יכול להספיק לבייניש בקלות).

נקודת המוצא של כל אחד צריכה להיות שההורים לא צריכים לממן אותו, הם יכולים לעשות את זה אם בא להם.
...ברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע! בתאריך ו' בחשון תשע"ז 19:19

אתה צודק ששעתיים בשבוע זה אולי טוב (כל יום אני לא מסכים, אולי לאנשים מסוימים), אבל זה עדיין לא מספיק בשביל לממן את השכר לימוד לישיבה.

שעתיים בשבוע באמת לא יספיקוצריך עיון
זה לא אסור בחוק (לפחות לא בהסדר)קוד אבל פתוח
הסדרניק הוא כבר לא במעמד 'תורתו אומנותו', הוא בשל"תצריך עיון
שטיפת רצפה. ותגבור חנויות בימי שישי.בירור


אמנם אני בת אבל רציתי להגיד משו (מנהלים אפשר למחוק)נפש חיה.
שאתם ממש מקדשים שם שמיים




ושזה ממש זכות שאתם לומדים תורה


ומקיימים אותה

ובעלי חזות תורנית

ולומדים את דבר השםהלכה למעשה.

באמת.
זה מאד מרגש אותי לראות כאלה אנשים


כשאני קצת לצערי ממעיטה עכשיו ביכולת להיות בסביבה
של דוסים.

אבל כל כך מעריכה את מה שקיבלתי.


אז זהו.



תדעו
כלעוד טתם יכולחם
תקחו מהרבנים
ותלמדו מהם
זה כל כך משמעותי וחשוב.



ו... זהו.




אשריכם ת"ח
שדברי תורה חביבים עליכם ביותר.


תודה רבה על החיזוקים ברגוע


זה באמת אמיתי. לפעמים צריך את המישהו מבחוץ שיגיד מה יש לונפש חיה.אחרונה

בפנים
ומה הוא חושב

כדי שיהיה אפשר

 להתניע קדימה בע"V.

שאלה לגבי עייפות בישיבהברוק...ותפיצם
שלום לכולם,
קורה לי כמו כולם שאני עייף יחסית אחרי יום שלם של 3 סדרים עמוסים (כמו כולם אני מניח)
אבל לפעמים אני עייף גם בלי דווקא להתאמץ בכל מהלך היום בלימוד. אבל מבחינת בירורים נפשיים אותו יום היה עמוס.
יכול להיות שגם בירורים עמוקים נפשיים יגרמו לעייפות? קרה לכם?
תודה.
כן. בהחלטהעני ממעש
יכול מאוד להיותאנונימי (2)
נמנום של חצי שעה בצהריםמושיקו

וסדר נכון באכילה ושתיה

 

מסדרים את היום

ודאי.כן.מעוף
זה מאוד יכול להיות!כל זמן

בפרט אם אתה מהטיפוסים היותר ריגשיים או רגישים.

לא קשור לריגשי בכלל.אנונימי (2)
יכול להיות שכןכל זמן

מצב אותו הוא מתאר, אצל אנשים רגישים הוא יותר מצוי.

אבל זה יכול להיות לא רק אצל רגישים כמובן.

לגמרי כןyagel


כן, צריך לזכור לקחת מנוחות מהכלצקון לחשאחרונה

שלא יגמר הכח לעבודת השם

 

רמב"ם פרק ה' בשמונה פרקים

נפילותאנונימי (פותח)
אם אפשר לשאול כאן טזה לא חודרני מידי, אני צריך עזרה, איך מתמודדים עם נפילות בנושא צניעות?
יש פורום סגור לבניםברגוע

תדבר עם @עוגי פלצת

בהצלחה!!

תקרא את הספרים 'דור התמורות' ו'טהרת הקודש' של -ארי מש.

הרב יעקב ישראל לוגאסי.

זה עוזר באחריות, בדוק ומנוסה...

מי שלא קרה את 'דור התמורות' פשוט פיספס.

[אגב, הוא רב מאוד מומחה לעניינים האלו, אתה יכול למצא שיעורים שלו ב'גוגל' או באתר 'קול הלשון' ויש לו עוד הרבה ספרים בנושא הכל אותו רעיון, יש לו גם את 'נר לרגלי' ועוד...]

יש לו ספרים בכל הנושאים הנוגעים למשברים וניסיונות מכל סוג שהם, בקיצור כל בחור חייב לקרוא ספרים שלו...

אחי, כרגע לשנה הקרובהאנונימי (3)

שכח מזה.

פשוט שכח מזה.

היה. נגמר. שלום.

אל תתחיל עם ספרים בנושא וכלום.

עזוב את כל מה שקשור בנושא כולל לימודים על מניעת הנושא.

רוב הסיכויים שזה נובע מחוסר באהבה.

תנסה להיות יותר עם חברים. תקבע חברותא לספורט 5 ק"מ כל יום.

תקנה טלפון פשוט ותבנה לעצמך חיים ללא אפשרות לגשת למסכים.

יקח לך זמן בסוף אתה תצליח לצאת מזה.

תנסה להתרגל לצמצם את הראיה שלך ברחוב וכו' לכמה שפחות גירויים.

באה לך מחשבה: לא להתרגש ממנה. ולא להעמיק אותה.

הכל מתחיל מחריץ קטן בדלת.

אם יש לך זמן פנוי תנסה לקחת שיעור של רב שאתה אוהב לשמוע, תתמלל את השיעור על דף

תנסח אותו תערוך אותו ותדפיס לך אותו. עם המחשב עם אינטרנט לא מוגן - שכח מזה.

תצמצם את הזמן שלך בבית למינימום. תעשה תתנדב תהיה עסוק מבוקר עד ערב.

האתר שמור עיניך! אני כבר נקי 60 יום!ג'מבה
אחי נפלתי בלי סוף! ראיתי את האתר.. אמרתי ניכנס נראה..
וב"ה אני מצליח לשמור על עצמי מאז! כמובן עם הרבה עבודה.. אבל הם נותנים את הכלים.
בהצלחה!
השיטה של שמור עיניך בעיתיתנשוי שמח


מדוע?אניוהוא
אשמח לפירוט

תודה
אני גם ישמח לפירוט..ג'מבה
מה שאני רואה זה שזה מדהים! הדבר היחיד שעזר לי מזה 23 שנות חיי..
חבל סתם לפסול
אני לא סתם פוסלנשוי שמח

היה על זה פעם דיון באחד הפורמים, זה היה דיון ארוך.

בכל מקרה הרב טאו נגד השיטה שלהם ויש עוד רבנים

יש שם מגוון טיפים וכלים מועיליםיזהר

אבל השיטה המרכזית שלהם היא 12 הצעדים, שהיא שיטה נוצרית ופסולה, שמעוותת למטופלים בה את כל התפיסה האמונית.

 

קישורים לדיונים שהיו בעניין:

 

12 צעדים 1

12 צעדים 2

12 צעדים 3

12 צעדים 4

12 הצעדים 5

12 הצעדים 6

 

3 האחרונים יותר ממצים ועמוקים, לענ"ד. בחמישי יש קישור לתיקיות עם קבצים חשובים.

יש גם הרבה רבנים בעד!ג'מבה
הרב יהושוע שפירא אחד הקודקודים שם. ויש עוד. עשו לזה שינויים אם אני זוכר נכון..
הוא היחידיזהר

אין עוד רב מוכר בציבור שלנו שתומך בשיטה. יש כמה רבנים לא מוכרים. בעיקר אמריקאים.

לעומת זאת, רבים יצאו נגד באופן נחרץ. ראה בשרשורים שקישרתי אליהם.

יש לך מערכת שמתריעה על אזכורים של השיטה?צריך עיון
לא. במקרה עברתי כאן.יזהר

כנראה הקב"ה דואג ל"מערכת שמתריעה".

צריך עיוןאחרונה
עבוד בעיקר ובעיקר על השמחה, יצר הרע לא יכול לגעת ביהודי שמחצקון לחש


השמחה זה דבר בדוק ומנוסה...ארי מש.

שמחה אמיתי ולא שמחה מאיזה טראנס...

*אמיתיתארי מש.


ישיבת שיח ידידיהקובי.ו

בס"ד

ישיבת "שיח ידידיה" פותחת את שעריה לבחורים בגילאים שונים לקחת חלק משמעותי בישיבה.

הישיבה שמה דגש משמעותי ומרכזי בלימוד גמרא בעיון  לצד לימודי אמונה ברמה גבוהה. לצורך כך ישנו בישיבה צוות של תלמידי חכמים ואברכים ובראשם ראש הישיבה הרב שלמה קליימן.

אנו מאמינים בדרך שהבחור מפתח את עצמו ממקום בוגר ואחראי עם הדרכה צמודה. מטרתינו היא לגדל בחורים שמחוברים לתורה וחיים בדרכה ע"י לימוד גמרא ואמונה, בעיון.

הישיבה ממוקמת במקום מרכזי בירושלים, בגבעת שאול, ומיועדת למי ששואף למצוינות

לפרטים נוספים ותיאום הגעה: הרב מאיר וייס -0549096625

קובי ויצמן, בחור בישיבה 0587587577               ראש הישיבה הרב קלימן: 0542051925

 

מכיר את הישיבהמלכישוע
ישיבה טובה... ומעניינת...

@ספקן
@שמואלג
ישיבה ממש טובהsfs

לא ציפיתי שהם יפרסמו את עצמם.

לא הייתי מתפלא אם עד לפני שנה וקצת,

היא הייתה יכולה להיות הישיבה עם הכי הרבה נרשמים ביחס לגודלה. (ובצדק, היה בה כמעט מושלמות)

אני מניח שזה בגלל הטלטלה שקרתה להם שנה שעברה...

איזה טלטלה???ארי מש.


אמממלכישוע
נסגרה מחוסר כסף
נפתחה מחדש

סיפור ארוך...
מה גדרי לשון הרע בעניין זה?אנונימי (5)

זה נשמע לי קצת בעייתי.

מה זה מעניין את התלמיד מה היה? ומה ענינו עניני כסף?

מסכים עם דבריושמואלג


מה מיקומה כיום?*צועד*
קריית משה/גבעת שאולמלכישוע
ישיבה קטנה או גדולהאנונימי (2)


...אנונימי (3)
ישיבה גדולה
וקטנה במספר התלמידים
הרב קליימןGants
הרב קליימן רב עצום!! יש לו יכולת ניתוח והבנה מעמיקה שכמעט ואין היום.
(וזה דבר ששמעתי גם מרבנים דתיים לאומיים וגם מחרדים).
לכל מי שרוצה לפתח כלים ללימוד גמרא ברמה מהגבוהות שיש מומלץ ללכת ולשמוע שיעורים שלו.
נכס ענק...
מסכים הייתי בשיעור היום ומדהים!אנונימי (4)
לא מכיר ר''י בדרך העברת שיעורים כמו שלו.
(וכבר שמעתי שיעורים מגדולים ממש).

זה מה שנקרא חברון של פעם.
מה היחידיות של הישיבה?אנונימי (4)אחרונה
האם יש תפילה קבועה על עמונה אצלכם? הר"י מדבר על זה?אנונימי (פותח)


אצלנו יש תפילה קבועהאניוהוא
כל פתיחת הארון אומרים תפילה על שלמות הארץ וישובה.
תפילה שכתב מו'ר רה'י הרב דוד חי הכהן שליט'א
אומרים אותה גם בבית הכנסת של קהילת אורות התורה.
בלי קשר לעמונה.... כבר שנים...
אשריכםאנונימי (פותח)


היום אחרי מנחה הרב אמר להוסיףאניוהוא
2 מזמורי תהילים מזמור פ'ה וקכ'ה
כל הכבודאנונימי (3)


חילקו את התפילה שחיבר הרב פרנק (הרב של עמונה)מרדכי
אשריכםאנונימי (3)אחרונה


שבו"שאנונימי (פותח)
האם אפשר לצאת לשבו"ש בכיתה י'א?
כן, למה לא?סביון
שבו"שSela
התכוונתי האם זה מקובל לצאת לשבושים בכיתה יא?
תלוי איפהסביון
בחלק מהישיבות התיכוניות זה מקובל, ובחלק לא. אם אתה שואל, כנראה שאצלך זה לא מקובל. אבל אם תלך בכל זאת, אף אחד לא יעקם את האף. זה הגיוני לגמרי.

אתה רוצה לדלג על השמינית, או פשוט לנצל גם את השביעית לבירורים?
שבו"שSela
לנצל את השביעית גם לשבו"ש...
לא לחתוך שמינית.
התכוונתי האם זה מקובל מבחינת ישיבות ההסדר שמגיעים אליהם לבדוק גם בי"א...
בהחלט מקובל.סביון
אבל דבר איתם קודם, ותעדכן אותם שאתה רוצה לעשות שבו"ש ולא סתם מגיע כדי לראות. כי בתחום הזה ההתנהלות שונה מאוד בין הישיבות - יש כאלה שמקבלים בשמחה כל אורח שמגיע, יש כאלה שמקבלים רק שבו"שים (אבל לא אורחים שרוצים סתם לבוא), ויש ישיבות שגם על השבו"ש צריך לשלם... (נדיר, אבל שמעתי על ישיבה כזו)
שבושSela
טוב תודה רבה
בישיבה התיכונית בה למדתי היה שבו"ש רשמי כבר בכיתה י"אמרדכי
בס"ד

על מנת להכיר את עולם הישיבות.
כיום בישיבה שבה אני לומד עכשיו, כל אחד מוזמן, לא משנה הגיל. יש אצלנו תלמיד שיעור א' שהגיע לראשונה בכיתה י' וכבר אז הוא רצה לבוא אלינו.
אפשר בהחלטלא עוצריםאחרונה
ככה היה לי בישיבה התיכונית.
רק כדאי ליידע מראש את הישיבה שאתה יא' כי זכור לי שלא כל הישיבות הסכימו לקבל שביעיסטים לשבוש
מחפשים ישיבה קטנה טובה אך לא הישגית ולוחצתmaytal


בבקשה תתן עוד פרטיםמרדכי
ישב'ק אדרת בת יםאניוהואאחרונה
בתוך ישיבת בנ'ע אדרת יש ישיבה קטנה החבר'ה קלילים וזורמים...
לפי מה שאני ראיתי היא לא הישגית. לגבי לוחצת תלוי באיזה נושאים...
בירור על ישיבותשאג
אני שמיניסט שמחפש לאן ללכת שנה הבאה אני אשמח אם תציעו לי מקומות לבדוק עליהם
קצת על מה שאני מחפש:
ישיבת הסדר כמה שיותר קטנה שלא תהיה בעיר
לימוד רציני ומעמיק אבל לא לוחץ מדי שנוגע במגוון רחב של תחומים
אווירה פתוחה ומכבדת
עדיפות לישיבה יחסית חדשה אבל לא עקרוני
קשר אישי טוב עם הצוות


אם יש עוד משהו שצריך לדעת תשאלו בכיף
אני אשמח להצעות שיכללו קצת על הישיבה, מה בערך הסדר יום, איך הבוגרים יוצאים ממנה וכמובן את נקודת המבט האישית על הישיבה (אם יש)
תודה רבה מראש

פניתי אליך באישימרדכי
ישיבת שילה?אריק מהדרום
אתה יכול לספר קצת עליה?שאג
אני לא יודע אם היא עדיין קיימת האמת...אריק מהדרום
יש שם ישיבה כלשהי כיוםמרדכיאחרונה
הסדר צפת. אפילו שזה בעיראנונימי (2)
דחיית שירות להמשך לימוד תורהלא סתם יהודי
האם יש הבדל משמעותי בין גיוס במרץ שיעור ב' לגיוס באוגוסט שיעור ב' למרות שמדובר רק בארבעה חודשים(חודש מהם בין הזמנים)?
תודה רבה
כל יום בישיבה זה נצח נצחים!ארי מש.


ברור. אבל לצערי אני לא יכוללא סתם יהודי
ללמוד כל החיים
אז עוד קצת... כמה שאתה יכול.... כל דקה שווה.ארי מש.


אפילו אם אתה יכול רק עוד שעה.ארי מש.

אלוקים לא דורש ממך משהו שאתה לא יכול

תסגור שאתה לומד כשמתאים לך לוקח חודשייםאנונימי (2)אחרונה

עד שנכנסים לזה בכלל

זה ישיבת הסדר?ארץ השוקולד

אתה חוזר אחרי השירות?

משמעותי מאוד!ג'מבה
ורואים את זה בשטח! זה 4 חודש מאוד חשובים! לעצב את הצבא שלך ואיך יראו החיים אחרי הצבא!
ממליץ מאוד להשאר עוד קצת, ואפילו אם אתה לא לומד כל היום. עצם האוירה תורמת.
בהצלחה!
נגיעה של דם ביצה אוסרת את הכלי?אנונימי (פותח)

זה לא היה נקודה אלא מעין רקמה חלק היה אדמדם (שליה?, שק הריון?)

מה לעשות עם צלחת חרס ומה לעשות עם המזלג?

לפי מה שראיתי היום הביצים לא מופרות ע"י תרנגול אבל היה פה סוג של רקמה.

 

טוב כאן כתוב שאין בעיה אם הבנתי נכוןאנונימי (פותח)

כשרות הביצים

תוכן השאלה:
שלום רב.
1. איך אפשר לדעת שאין דם בביצה קשה?
2. לכמה מתפללים צריך להמתין ש"ץ שרוצה להתחיל את חזרת הש"ץ? מדובר במסגרת צבאית שאין הרבה זמן!

תודה רבה ושבת שלום

תוכן התשובה:
תשובה: א. כידוע, תרנגולת יכולה להטיל ביצים אף ללא זכר.

ב. דם בביצת תרנגולת שהתעברה מזכר, משמעותו, שהאפרוח מתחיל לגדול, ולכן אסור לאכול ביצה זו.

ג. אם נמצא דם בביצת תרנגולת מלול שיש בו זכרים, כגון במשקים קטנים אפשר לברר זאת, בזה יש מח´ בין העדות השונות:
* לבני עדות המזרח ההולכים לפי השו"ע, אם נמצא הדם בחלמון הצהוב, הביצה אסורה, כי דם בחלמון מגלה שהאפרוח מתחיל לגדול, ואם נמצא בחלבון הלבן, הביצה מותרת, רק צריך להוציא את הדם.
* לאשכנזים ההולכים לפי הרמ"א, בין אם נמצא בחלמון ובין אם נמצא בחלבון ביצה אסורה.
הערה: במידה ונמצא דם אסור לפי הנ"ל, יש לשאול רב, מה דין שאר הביצים, ומה דין הכלי שבו בשלו את הביצים.
ד. אם נמצא בביצת תרנגולת המשווקת מ´תנובה´, שאילו הם ביצים המשווקות מלול שאין בו זכרים, הביצה לא אסורה, לא משנה איפה הדם, כי אפרוח לא יכול לגדול בביצה כזו, אבל משום מראית עין אסור לאכול דם זה. לכן יש להוציא את הדם והביצה מותרת.

ה. דין ביצה קשה
כיון שברוב הביצים אין דם, לכן יש חזקה בסתם ביצה שאין בה דם. לכן מותר לבשל ביצה קשה אע"פ שאנו לא יודעים מה יש בתוכה. אם תוך כדי אכילה רואים דם, אנו חוזרים לנ"ל בסעיפים ג ו-ד.

הבנת נכוןאניוהוא
תודה אחיאנונימי (פותח)אחרונה


ישיבותאנונימי (פותח)

שלום, שנה הבאה אני מתחיל ישיבה יש לכם המלצות?

 

יש שירשור על ישיבותאניוהוא
תספר לנו בקצרה על עצמך, וננסה לכווןמרדכיאחרונה
בס"ד

מה אתה מחפש-
הסדר או גבוה?
מקום קטן ומשפחתי או גדול?
איזה סגנון לימוד?
וכו'

בהצלחה!!
אני היחיד שמתחרפן בבית בבין הזמנים ?חזב"ת גאה
למה צריך כ"כ הרבה זמן חופש מהישיבה ???
אני מתגעגע ממש לישיבה , לחברים , לשיעורים לפעילויות , לסדרים , לרבנים.
נראלי שבוע מספיק ,באמת שאני מטפס פה על העצים , משועמם עד שרשי שערותיי , אני מתגורר ביישוב חילוני , את כל החברים עזבתי , ויש פה אולי 6 בחורי ישיבה , שחלקם עדיין באורות של התשובה ככה שאין עם מי לדבר , אני מגיע לביהכנ"ס באמצע היום כמו בית קברות מוציא לך את כל החשק ללמוד .
יש למישהו הצעות מה לעשות בזמן הפנוי ? , קחו בחשבון בן אדם עם יד שבורה .
מישהו מזדהה ?😭😭😭
סוג של פריקה..
תראה את השיחה הזאתאנונימי (2)
אהלן חברים , שאלה קטנהאלי--

 

דחו לי גיוס למרץ (הייתי אמור להתגייס בנובמבר) , אתם חושבים שיש טעם ללכת ללמוד בישיבה בינתיים עד אז? ואם כן אז איפה כדאי?

 

תמיד טוב ללמודmatan

איפה שמתאים לך.

 

ברור! כל יום בישיבה זה עצום!!ברגוע

תחפש איזה ישיבת הסדר שמתאימה לך, אם אתה לא רוצה פנימייה אפשר משהו קרוב לבית.

ולך תדע.. אולי ישכנעו אותך לעבור להסדר...

לך! וגם יהיו לך חברים שילוו אותך תוך כדי שירות!אנונימי (2)אחרונה


מה ההבדל בן מרכז הרב להר המור?אנונימי (פותח)


אני מכיר מקרוב את הדברים:נשוי שמח

א. לא כולם קיבלו אותו.

ב. מי שקיבל אותו תמיד שואל שאלות.. תמיד תמיד יש שאלות ושואלים אותם

שנה טובה, שאלה על ראש השנהאנונימי (פותח)
ממה שהבנתי בקריאה של מפטיר, ראש השנה מצויין בתורה רק יום אחד. אז למה אנחנו חוגגים יומיים?

תודה רבה לכם
יומא אריכתא. הוא יומיים שהם יום אחד ארוך.נפש חיה.
אז למה מברכים פעמיים שהחיינו?אנונימי (פותח)
כי אף על פי שהם קדושה אחת כל יום נפרד לעצמונפש חיה.
המקור נוגע להלכות קידוש החודש
על מנת למנוע הטעייה
תיקנו שראש השנה יהיה יומיים.
וכל יום הוא לעצמו
לכן
בשני הימים עושים את בסימנים
תוקעים בשופר
וכו.



בגדול
כדאי לפתוח קצור שולחן ערוך
בחלק של ראש השנה.
שם זה מוסבר בבהירות .
מפאת קוצר הזמן
לא פירטתי.
לא מברכים שהחיינו בשני הימים, ביום השני מברכים על פרי חדש...רשפיה רשפי אש


לא נכון!ברגוע

האשכנזים לא צריכים פרי חדש.

השו"ע אומר שכדאי לברך על פרי חדש אבל גם זה לא חובה.

אז אה"נ שזה בשביל לא להפחית מקדושת היום השני שלא יזלזלו בהרשפיה רשפי אש


מברכים שהחיינו כיברגוע

ביום השני המצוות חדשות כי זה מדברי חכמים,

ולפי השו"ע באמת כדאי (לא חובה) שיהיה בגד\פרי חדש שיברכו עליו שהחיינו.

 

הוא יומא אריכתא לחומרארשפיה רשפי אש

דהיינו שאיסור נולד חל גם על מה שנולד ביום הראשון ליום השני, וכן זה יומיים לחומרא שאסור להכין מיום אחד לרעהו.

מהתורה ראש השנה הוא רק יום אחד..אדם כל שהוא

 

אני מצטט מהרמב"ם בהלכות קידוש החודש שמסביר למה עושים את ראש השנה שני ימים.

"ז  יום טוב של ראש השנה בזמן שהיו קובעין על הראייה, היו רוב בני ארץ ישראל עושין אותו שני ימים טובים מספק, לפי שלא היו יודעין יום שקבעו בו בית דין את החודש, שאין השלוחין יוצאין ביום טוב.

ח  ולא עוד, אלא אפילו בירושלים עצמה שהוא מקום בית דין, פעמים רבות היו עושין יום טוב של ראש השנה שני ימים טובים, שאם לא באו עדים כל יום שלושים, נוהגין היו באותו היום שמצפין לעדים קודש ולמחר קודש; והואיל והיו עושין אותו שני ימים, ואפילו בזמן הראייה, התקינו שיהיו עושין אפילו בני ארץ ישראל אותו תמיד שני ימים, בזמן הזה שקובעין על החשבון.  הנה למדת שאפילו יום טוב שני של ראש השנה בזמן הזה, מדברי סופרים."

ניתן לראות גם בגמרא בראש השנה בתחילת פרק רביעיasd100

על רבא (או רבה?) שעלה לקרוא ואחר התפילה בא אליו רבן יוחנן וכו' וכן ביום השני ועיין שם

(הספרים לא מולי,לך דומיה תהילה

אבל נדמה לי שרבה ורבא [שהיה תלמיד שלו...] לא יכלו לראות את רבן יוחנן בן זכאי. פער הדורות גדול מדי. אולי רב ורבי יוחנן [שהיה רבו]. אני זוכר שרב חיבר גם חלק מתפילות ראש השנה, מה שנשמע מתאים להקשר).

מומלץ לעיין בספר המועדים בהלכה לרב זוויןגוונאאחרונה

שם הוא מתאר ארבע תקופות שונות ביחס ליום קביעות ראש השנה.

מכירים את זה שנתקע לכם המוח על מצב עיון?צקון לחש

ואז אתם לא מצליחים ללמוד פשט, לנהל שיחת חולין שטחית, או להפסיק להתחכם בפורומים לאיזה חצי שנה

?!?

מכיר...asd100

כבר חודש אני לא מצליח ללמוד פשט בגלל  'מצב עיון' שטן avid;">(פונט מאיים)

הפתרון זה מנוחה (רמב"ם, שמונה פרקים, פרק ה')צקון לחש

הוא מרחיב שם על זה... הבעיה זה שצריך ללמוד לשחרר, ואני לא יודעמבולבל

תתחיל שרשור חדש על זה...asd100


למה חדש?צקון לחש


אז איך להשתחרר?asd100


משום מה אני לא מצליח לשלוח תגובהצקון לחש

עריכה: הצלחתי, ראה למטה

תקרא בפרק חמישי, אצרף קישורצקון לחש

http://www.daat.ac.il/he-il/mahshevet-israel/yesod/rambam/shmona-prakim2.htm

 

העיקר הוא שם:
כִּי הַנֶּפֶשׁ תִּלְאֶה וְתַעֲכֹר הַמַּחֲשָׁבָה בְּהַתְמָדַת עִיּוּן הַדְּבָרִים הָעֲכוּרִים, כְּמוֹ שֶׁיִּלְאֶה הַגּוּף בַּעֲשׂוֹתוֹ הַמְּלָאכוֹת הַכְּבֵדוֹת עַד שֶׁיָּנוּחַ וְיִנָּפֵשׁ, וְאָז יָשׁוּב לְמִזְגּוֹ הַשָּׁוֶה - כֵּן צְרִיכָה הַנֶּפֶשׁ גַּםכֵּן לְהִתְעַסֵּק בִּמְנוּחַת הַחוּשִׁים בְּעִיּוּן לַפִּתּוּחִים וְלָעִנְיָנִים הַנָּאִים, עַד שֶׁתָּסוּר מִמֶּנָּה הַלֵּאוּת. כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ: "כִּי הֲווֹ חָלְשֵׁי רַבָּנָן מִגִּרְסַיְהוּ הֲווֹ אָמְרֵי מִלְתָא דִּבְדִיחוּתָא". וְיַחְשֹׁב שֶׁעַלזֶה הַצַּד - לֹא יִהְיוּ אֵלֶּה רָעוֹת וְלֹא מַעֲשֵׂה הֶבֶל, רְצוֹנִי לוֹמַר: עֲשִׂיַּת הַפִּתּוּחִים וְהַצִּיּוּרִים בַּבִּנְיָנִים וּבַכֵּלִים וּבַבְּגָדִים.

זה אומר שלמרות שרדיפת היופי והעושר הגשמי היא רעה כשלעצמה, אבל לפעמים, במקרי קיצון (שנפוצים בדורנו), יש דרך להשתמש בהם לרפואה.

מה שהבנתי:asd100

כדי להשתחרר צריך להתעסק בתחביבים המניחים את הנפש (כמו יצירה, תפירה, ציור,וכן על זו הדרך כפי שהרמב''ם כותב בסוף הפסקה). האם משמע מכאן שעשיית פעולות ספורטיביות אינה מנחת את הנפש, שכן הן ממריצות את הגוף=הנפש?

יש ויש, זה תלוי. תראה ברמב"ם, לא זוכר איפה, על פעילות גופניתצקון לחש

נראה לי שחלק בהלכות דעות (פרק ד' אאל"ט) וחלק בכתבים הרפואיים.

 

הוא אומר שאדם חייב לעמול, ולהתעמל. וזה בריא והכרחי גם, ומי שלא עושה את זה מזיק לעצמו.

אבל הוא מחלק בין עמל בריא וקל (למשל הרמת משקולות בסיסית) לעמל מוגזם (פיתוח גוף, מרתונים ושטויות כאלה) שמזיקים לגוף ולנפש.

 

הרמב"ם סובר שפעילות גופנית שממריצה את הגוף מרגיעה את הנפש, רק לא הקשה מדי.

זה מופיע בסוף ספר מרפא הבושם, אני מתעצל להסתכל מאיפה הוא מביא את זה מהרמבם (כמדומני שיש שם מקור).

לעסוק בפעילות לא אינטלקטואליתריקו

ולא לחשוב תוך כדי אלא לזמזם מוזיקה (ללא מילים)

ציור, ריקוד, פיסול, נגינה, יוגה, נשימות וכו'.

או לשבת עם האנשים הפשוטים ברחובה של עיר ולהקשיב להם. שנזכה למדרגתם.

אתה יכול להרחיב בעניין בשיעוריו של ד"ר אבולעפיה בערוץ מאיר. תזהר רק לא לפול שוב

גם שם לפיתוי של השכל.

זה מבוסס על הרמב"ם הנ"לצקון לחש


אשריךבירור


וואי אני זוכר שזה היה קורה לי.*צועד*
מה היית עושה?צקון לחש


ממשיך ככה.*צועד*
רק כשזה ממש הציק לי ניערתי טת עצמי והמשכתי בקלילות
אז לא נראה לי שהבנת למה התכוונתי,צקון לחש

תסתכל פה

לא דיברתי על עיון קבוע, דיברתי על עיון על גבול הטורדנות - בני הישיבות

 

זה דבר שמוזכר בהרבה ספרי למדנות, שצריך מנוחות.

פעם שאלתי את הראש כולל הוא אמר לי שזאת לא בעיה של הדור הזה, כי אף אחד לא לומד בצורה שגומרת את כוחות הנפש.

מסתבר שיש כאלה, אבל זה לא ידוע לכל כמו שחשבתי.

 

אני מדבר על לימוד ברמה של לא לצאת מהארבע אמות שלך ולחשוב עד שכבר אין לך כוח לקום בבוקר כבר

להיות למדןאניוהוא
להיות למדן זה דבר שסובב את כל החיים.
כן, גם לשאול מה הטעם ששני אוטובוסים נוסעים באוטובוס מסלול זה למדנות.
אני לא חושב שזה סותר את הפשט.
כי הפשט הוא לא תמיד 'פשוט'. שני אוטובוסים נוסעים באותו מסלול כי ככה? זה הפשט? ככה התחשק למי שבנה את המסלולים?
חייבת להיות סיבה.
והיא הפשט. אבל בלי למדנות לא תבין שבכל דרך אחרת האוטובוס עלול להתקע/ העיקר של האוטובוס זה איפה שהן נפרדים וכו'.
המוח לא 'נתקע' על עיון
החשיבה של האדם מתחדדת ומבקשת להבין דברים במבט אמיתי ועמוק.

דבר חשוב לדעת - לחשוב זה לא מחלה...
לא דיברתי על עיון קבוע, דיברתי על עיון על גבול הטורדנותצקון לחש

שגומר את הכוחות של הנפש.

אם הרמב"ם הזכיר את זה, להלכה, אז כנראה שיש בזה משהו...

בהודעה הראשונה לא משמע כך.אניוהואאחרונה
אב ל עכשיו אני מבין מה אתה מתכוון.
הנקודה היא מה אתה מעיין, האם זה נצד הנפש או מצד השכל.
כלומר יש מקומות שבהם שלך חפצה לעיין, בזה לעולם לא תרגיש שאתה גומר את הכוחות, להפך זה יחזק את כוחותיך ושאיפותיך.
אבל כשנפש לא שם, והשכל מעיין לבדו הנפש מתעייפת.
אני משתדל לעיין בדברים שמעניינים אותי והנםש שלי נמשכת אליהם.
כל אחד מכיר את עצמו ומה מעניין אותו. תפתח סוגיא בנושא אהוב ותעיין בה תראה איך הכל משתחרר...
אהלןהפי
תגידו יש לי שאלה שחשבתי עליה
הישיבות לומדים תורה לעצמם או שהם באמת מכוונים לעם ישראל
כי יש עניין ללמוד ולכוון לעם ישראל
סתם תהייתי תענו בכנות
אולי תשאלי שאלה יותר כללית...קמנו ונתעודד

בס"ד

 

יש ויש.

בישיבות, באנשים, בזמנים ובשעות היממה.

לא הבנתיהפי
איך אתה היית מנסח את השאלה?
אאממברגוע

את שואלת עלינו בתור אנשים פרטיים? את שואלת על הישיבה שלנו?

וגם- זה לא דבר נמדד כ"כ..

בתור אנשים פרטייםהפי
אזברגוע

אני משתדל לכוון לפני הלימוד (גם) על זה.

וכן כמובן שזה משתנה מפעם לפעם כמה באמת מתכוונים לזה או רק מהשפה ולחוץ.

בכלל אומרים שתוך כדי הלימוד צריך להתעסק רק בלימוד עצמו ולא בכוונות.
 

תלוי מה את מתכוונתקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אמרת דברים כל כך כלליים, שאני לא יודע אפילו מה התכוונת לשאול.

הרב קרליבך כותב שיש חשיבות ללמוד על עם ישראלהפי
אז השאלה שלי היא נורא פשוטה
יוצא לך ללמוד על עם ישראל בפועל? אתה חושב על זה בכלל?
או שתכלס שאתה לומד אתה חושב רק על עצמך
ללמוד על או לחשוב על?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

איזה סוג של מחשבות על? האם את מתכוונת למחשבה עם פסים מעשיים? איזה סוג? אולי רק ברמה הרוחנית הסגולית? באיזה צבע?

גם וגםהפי
וגם, וגם ו..גם?קמנו ונתעודד


איבדתי אותך ממזמןהפי
סליחה על הבורות אבל...ארי מש.

לא הבנתי מה זה נקרא ללמוד על עם ישראל, אני לומד כי צריך ללמוד ואני מאמין באמונה שלימה שעל ידי הלימוד אני מוסיף אור וטוב בעולם כולו זה הכל.

 

ואגב, סליחה שדחפתי את האף והתערבתי בשיחה בינכם ['קמנו ונתעודד' ו'הפי'] פשוט שברתי לכם את הרצף של הדו שיח בינכם.

 

שאתה ממש מכוון על עם ישראל !!הפי
זה נכון בכל מצווהalezish
כל מצווה אני מקיים בשביל כל עם ישראל.

מה שונה מצות לימוד תורה משאר מצוות?
זה טוב שאתה עושה את זה ככה צריךהפי
וזה לא הכי ברור מאליו
בעיקר משתדל. בעזה יהיה תמידalezish
אבל למה שאלת דווקא על תורה?

למה בלימוד תורה זה יותר חשוב לך מבשאר המצוות?
..הפיאחרונה
כי שאלתי את השאלה בגלל שעניין אותי הקטע של לימוד תורה אם הם מכוונים
כי אני לומדת במדרשה ולא יצא לי באמת לחשוב על זה וללמוד על עם ישראל
ואז ראיתי שהרב קרליבך כותב שבחורי ישיבה מכוונים על עם ישראל
הודאה על גשם ראשוןבירור

https://www.toraland.org.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA/%D7%91%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94/%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%9F/%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%92%D7%A9%D7%9D-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F/

א"ר אבהו מאימתי מברכין על הגשמים משיצא חתן לקראת כלה מאי מברך אמר רב יהודה אמר רב מודים אנחנו לך ה' אלהינו על כל טפה וטפה שהורדת לנו ור' יוחנן מסיים בה הכי אילו פינו מלא שירה כים ולשוננו רנה כהמון גליו כו' עד אל יעזבונו רחמיך ה' אלהינו ולא עזבונו ברוך רוב ההודאות רוב ההודאות ולא כל ההודאות אמר רבא אימא אל ההודאות אמר רב פפא הלכך

 

אִלּוּ פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַּיָּם, וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כֲּהַמוֹן גַּלָּיו, וְשִׂפְתוֹתֵינוּ שֶׁבַח כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ, וְעֵינֵינוּ מְאִירוֹת כַּשֶׁמֶשׁ וְכַיָּרֵחַ, וְיָדֵינוּ פְרוּשׂוֹת כְּנִשְׂרֵי שָׁמַיִם, וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת - אֵין אֲנַחְנוּ מַסְפִּיקִים לְהוֹדוֹת לְךָ , ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ , וּלְבָרֵךְ, אֶת שִׁמְךָ עַל אַחַת, מֵאֶלֶף, אַלְפֵי אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת פְּעָמִים, הַטּוֹבוֹת שֶׁעָשִׂיתָ עִם אֲבוֹתֵינוּ וְעִמָּנוּ. מִמִּצְרַים גְּאַלְתָּנוּ, ה' אֱלֹהֵינוּ, וּמִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתָנוּ, בְּרָעָב זַנְתָּנוּ וּבְשָׂבָע כִּלְכַּלְתָּנוּ, מֵחֶרֶב הִצַּלְתָּנוּ וּמִדֶּבֶר מִלַּטְתָּנוּ, וּמֵחָלָיִם רָעִים וְנֶאֱמָנִים דִּלִּיתָנוּ.

עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ

 

תודה לא-ל. שנה גשומה וטלולה.

 

סימן רכ'אאניוהוא
המשנ'ב ס'ק א' (ובאור הלכה במקום) לא פשוט שבא'י מברכים על גשם ראשון.
יש פירוט בקישורבירוראחרונה