כך עשה מרן הרה"ג אליהו זצוק"ל בציון הרשב"י במירון וירד גשם בו ביום.
התיקון יתקיים
*ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00
על הציון ועל ציון מרן החיד"א זיע"א.*
בהשתתפות הרה"ג שמואל אליהו שליט"א.
הציבור מתבקש להביא עימו את הלולבים מחג הסוכות
בס"ד
חוצמזה שלא אמור להיות זמן פנוי
אולי הוא לא מתגייס מסיבות אחרות? זה לא אסור לכולם.
פעם שאלתי את הרב דרוקמן מה לעשות בזמן פנוי והוא לא הבין את השאלה והגיב בשאלה: "מה זה זמן פנוי?"
לא כולם מצליחים ללמוד כל הזמן,
הרבה בחורים סתם מבזבזים הרבה זמן (למשל שישי או מוצש)
יכול להיות שצריכים את זה בשביל להתאוורר,
אבל לחלק המאנשים בהחלט יהיה עדיף אם הם יעבדו,
הוא יעשה לבד את החשבונות שלו!
לפי איך שהבנתי הוא מחפש רעיונות לעבודה כך שזה יפריע לו כמה שפחות ללימוד.
וגם זה פוגע בלימוד בישיבה, אז אם ההורים רוצים שהוא ילמד ברצינות בישיבה
הם צריכים להחזיק אותו כלכלית, ואני גם לא רואה בזה פסול.
אתה צודק ששעתיים בשבוע זה אולי טוב (כל יום אני לא מסכים, אולי לאנשים מסוימים), אבל זה עדיין לא מספיק בשביל לממן את השכר לימוד לישיבה.

ברגועבפנים
ומה הוא חושב
כדי שיהיה אפשר
להתניע קדימה בע"V.
וסדר נכון באכילה ושתיה
מסדרים את היום
בפרט אם אתה מהטיפוסים היותר ריגשיים או רגישים.
מצב אותו הוא מתאר, אצל אנשים רגישים הוא יותר מצוי.
אבל זה יכול להיות לא רק אצל רגישים כמובן.
שלא יגמר הכח לעבודת השם
רמב"ם פרק ה' בשמונה פרקים
תדבר עם @עוגי פלצת
בהצלחה!!
הרב יעקב ישראל לוגאסי.
זה עוזר באחריות, בדוק ומנוסה...
מי שלא קרה את 'דור התמורות' פשוט פיספס.
[אגב, הוא רב מאוד מומחה לעניינים האלו, אתה יכול למצא שיעורים שלו ב'גוגל' או באתר 'קול הלשון' ויש לו עוד הרבה ספרים בנושא הכל אותו רעיון, יש לו גם את 'נר לרגלי' ועוד...]
יש לו ספרים בכל הנושאים הנוגעים למשברים וניסיונות מכל סוג שהם, בקיצור כל בחור חייב לקרוא ספרים שלו...
שכח מזה.
פשוט שכח מזה.
היה. נגמר. שלום.
אל תתחיל עם ספרים בנושא וכלום.
עזוב את כל מה שקשור בנושא כולל לימודים על מניעת הנושא.
רוב הסיכויים שזה נובע מחוסר באהבה.
תנסה להיות יותר עם חברים. תקבע חברותא לספורט 5 ק"מ כל יום.
תקנה טלפון פשוט ותבנה לעצמך חיים ללא אפשרות לגשת למסכים.
יקח לך זמן בסוף אתה תצליח לצאת מזה.
תנסה להתרגל לצמצם את הראיה שלך ברחוב וכו' לכמה שפחות גירויים.
באה לך מחשבה: לא להתרגש ממנה. ולא להעמיק אותה.
הכל מתחיל מחריץ קטן בדלת.
אם יש לך זמן פנוי תנסה לקחת שיעור של רב שאתה אוהב לשמוע, תתמלל את השיעור על דף
תנסח אותו תערוך אותו ותדפיס לך אותו. עם המחשב עם אינטרנט לא מוגן - שכח מזה.
תצמצם את הזמן שלך בבית למינימום. תעשה תתנדב תהיה עסוק מבוקר עד ערב.
היה על זה פעם דיון באחד הפורמים, זה היה דיון ארוך.
בכל מקרה הרב טאו נגד השיטה שלהם ויש עוד רבנים
אבל השיטה המרכזית שלהם היא 12 הצעדים, שהיא שיטה נוצרית ופסולה, שמעוותת למטופלים בה את כל התפיסה האמונית.
קישורים לדיונים שהיו בעניין:
3 האחרונים יותר ממצים ועמוקים, לענ"ד. בחמישי יש קישור לתיקיות עם קבצים חשובים.
אין עוד רב מוכר בציבור שלנו שתומך בשיטה. יש כמה רבנים לא מוכרים. בעיקר אמריקאים.
לעומת זאת, רבים יצאו נגד באופן נחרץ. ראה בשרשורים שקישרתי אליהם.
כנראה הקב"ה דואג ל"מערכת שמתריעה".
צריך עיוןאחרונהשמחה אמיתי ולא שמחה מאיזה טראנס...
בס"ד
ישיבת "שיח ידידיה" פותחת את שעריה לבחורים בגילאים שונים לקחת חלק משמעותי בישיבה.
הישיבה שמה דגש משמעותי ומרכזי בלימוד גמרא בעיון לצד לימודי אמונה ברמה גבוהה. לצורך כך ישנו בישיבה צוות של תלמידי חכמים ואברכים ובראשם ראש הישיבה הרב שלמה קליימן.
אנו מאמינים בדרך שהבחור מפתח את עצמו ממקום בוגר ואחראי עם הדרכה צמודה. מטרתינו היא לגדל בחורים שמחוברים לתורה וחיים בדרכה ע"י לימוד גמרא ואמונה, בעיון.
הישיבה ממוקמת במקום מרכזי בירושלים, בגבעת שאול, ומיועדת למי ששואף למצוינות.
לפרטים נוספים ותיאום הגעה: הרב מאיר וייס -0549096625
קובי ויצמן, בחור בישיבה 0587587577 ראש הישיבה הרב קלימן: 0542051925
לא ציפיתי שהם יפרסמו את עצמם.
לא הייתי מתפלא אם עד לפני שנה וקצת,
היא הייתה יכולה להיות הישיבה עם הכי הרבה נרשמים ביחס לגודלה. (ובצדק, היה בה כמעט מושלמות)
אני מניח שזה בגלל הטלטלה שקרתה להם שנה שעברה...
אלוקים לא דורש ממך משהו שאתה לא יכול
אתה חוזר אחרי השירות?
תוכן השאלה:
שלום רב.
1. איך אפשר לדעת שאין דם בביצה קשה?
2. לכמה מתפללים צריך להמתין ש"ץ שרוצה להתחיל את חזרת הש"ץ? מדובר במסגרת צבאית שאין הרבה זמן!
תודה רבה ושבת שלום
תוכן התשובה:
תשובה: א. כידוע, תרנגולת יכולה להטיל ביצים אף ללא זכר.
ב. דם בביצת תרנגולת שהתעברה מזכר, משמעותו, שהאפרוח מתחיל לגדול, ולכן אסור לאכול ביצה זו.
ג. אם נמצא דם בביצת תרנגולת מלול שיש בו זכרים, כגון במשקים קטנים אפשר לברר זאת, בזה יש מח´ בין העדות השונות:
* לבני עדות המזרח ההולכים לפי השו"ע, אם נמצא הדם בחלמון הצהוב, הביצה אסורה, כי דם בחלמון מגלה שהאפרוח מתחיל לגדול, ואם נמצא בחלבון הלבן, הביצה מותרת, רק צריך להוציא את הדם.
* לאשכנזים ההולכים לפי הרמ"א, בין אם נמצא בחלמון ובין אם נמצא בחלבון ביצה אסורה.
הערה: במידה ונמצא דם אסור לפי הנ"ל, יש לשאול רב, מה דין שאר הביצים, ומה דין הכלי שבו בשלו את הביצים.
ד. אם נמצא בביצת תרנגולת המשווקת מ´תנובה´, שאילו הם ביצים המשווקות מלול שאין בו זכרים, הביצה לא אסורה, לא משנה איפה הדם, כי אפרוח לא יכול לגדול בביצה כזו, אבל משום מראית עין אסור לאכול דם זה. לכן יש להוציא את הדם והביצה מותרת.
ה. דין ביצה קשה
כיון שברוב הביצים אין דם, לכן יש חזקה בסתם ביצה שאין בה דם. לכן מותר לבשל ביצה קשה אע"פ שאנו לא יודעים מה יש בתוכה. אם תוך כדי אכילה רואים דם, אנו חוזרים לנ"ל בסעיפים ג ו-ד.
דחו לי גיוס למרץ (הייתי אמור להתגייס בנובמבר) , אתם חושבים שיש טעם ללכת ללמוד בישיבה בינתיים עד אז? ואם כן אז איפה כדאי?
איפה שמתאים לך.
תחפש איזה ישיבת הסדר שמתאימה לך, אם אתה לא רוצה פנימייה אפשר משהו קרוב לבית.
ולך תדע.. אולי ישכנעו אותך לעבור להסדר...
א. לא כולם קיבלו אותו.
ב. מי שקיבל אותו תמיד שואל שאלות.. תמיד תמיד יש שאלות ושואלים אותם
האשכנזים לא צריכים פרי חדש.
השו"ע אומר שכדאי לברך על פרי חדש אבל גם זה לא חובה.
ביום השני המצוות חדשות כי זה מדברי חכמים,
ולפי השו"ע באמת כדאי (לא חובה) שיהיה בגד\פרי חדש שיברכו עליו שהחיינו.
דהיינו שאיסור נולד חל גם על מה שנולד ביום הראשון ליום השני, וכן זה יומיים לחומרא שאסור להכין מיום אחד לרעהו.
אני מצטט מהרמב"ם בהלכות קידוש החודש שמסביר למה עושים את ראש השנה שני ימים.
"ז יום טוב של ראש השנה בזמן שהיו קובעין על הראייה, היו רוב בני ארץ ישראל עושין אותו שני ימים טובים מספק, לפי שלא היו יודעין יום שקבעו בו בית דין את החודש, שאין השלוחין יוצאין ביום טוב.
ח ולא עוד, אלא אפילו בירושלים עצמה שהוא מקום בית דין, פעמים רבות היו עושין יום טוב של ראש השנה שני ימים טובים, שאם לא באו עדים כל יום שלושים, נוהגין היו באותו היום שמצפין לעדים קודש ולמחר קודש; והואיל והיו עושין אותו שני ימים, ואפילו בזמן הראייה, התקינו שיהיו עושין אפילו בני ארץ ישראל אותו תמיד שני ימים, בזמן הזה שקובעין על החשבון. הנה למדת שאפילו יום טוב שני של ראש השנה בזמן הזה, מדברי סופרים."
על רבא (או רבה?) שעלה לקרוא ואחר התפילה בא אליו רבן יוחנן וכו' וכן ביום השני ועיין שם
אבל נדמה לי שרבה ורבא [שהיה תלמיד שלו...] לא יכלו לראות את רבן יוחנן בן זכאי. פער הדורות גדול מדי. אולי רב ורבי יוחנן [שהיה רבו]. אני זוכר שרב חיבר גם חלק מתפילות ראש השנה, מה שנשמע מתאים להקשר).
שם הוא מתאר ארבע תקופות שונות ביחס ליום קביעות ראש השנה.
ואז אתם לא מצליחים ללמוד פשט, לנהל שיחת חולין שטחית, או להפסיק להתחכם בפורומים לאיזה חצי שנה
?!?
כבר חודש אני לא מצליח ללמוד פשט בגלל 'מצב עיון'
avid;">(פונט מאיים)
הוא מרחיב שם על זה... הבעיה זה שצריך ללמוד לשחרר, ואני לא יודע![]()
עריכה: הצלחתי, ראה למטה
http://www.daat.ac.il/he-il/mahshevet-israel/yesod/rambam/shmona-prakim2.htm
העיקר הוא שם:
כִּי הַנֶּפֶשׁ תִּלְאֶה וְתַעֲכֹר הַמַּחֲשָׁבָה בְּהַתְמָדַת עִיּוּן הַדְּבָרִים הָעֲכוּרִים, כְּמוֹ שֶׁיִּלְאֶה הַגּוּף בַּעֲשׂוֹתוֹ הַמְּלָאכוֹת הַכְּבֵדוֹת עַד שֶׁיָּנוּחַ וְיִנָּפֵשׁ, וְאָז יָשׁוּב לְמִזְגּוֹ הַשָּׁוֶה - כֵּן צְרִיכָה הַנֶּפֶשׁ גַּםכֵּן לְהִתְעַסֵּק בִּמְנוּחַת הַחוּשִׁים בְּעִיּוּן לַפִּתּוּחִים וְלָעִנְיָנִים הַנָּאִים, עַד שֶׁתָּסוּר מִמֶּנָּה הַלֵּאוּת. כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ: "כִּי הֲווֹ חָלְשֵׁי רַבָּנָן מִגִּרְסַיְהוּ הֲווֹ אָמְרֵי מִלְתָא דִּבְדִיחוּתָא". וְיַחְשֹׁב שֶׁעַלזֶה הַצַּד - לֹא יִהְיוּ אֵלֶּה רָעוֹת וְלֹא מַעֲשֵׂה הֶבֶל, רְצוֹנִי לוֹמַר: עֲשִׂיַּת הַפִּתּוּחִים וְהַצִּיּוּרִים בַּבִּנְיָנִים וּבַכֵּלִים וּבַבְּגָדִים.
זה אומר שלמרות שרדיפת היופי והעושר הגשמי היא רעה כשלעצמה, אבל לפעמים, במקרי קיצון (שנפוצים בדורנו), יש דרך להשתמש בהם לרפואה.
כדי להשתחרר צריך להתעסק בתחביבים המניחים את הנפש (כמו יצירה, תפירה, ציור,וכן על זו הדרך כפי שהרמב''ם כותב בסוף הפסקה). האם משמע מכאן שעשיית פעולות ספורטיביות אינה מנחת את הנפש, שכן הן ממריצות את הגוף=הנפש?
נראה לי שחלק בהלכות דעות (פרק ד' אאל"ט) וחלק בכתבים הרפואיים.
הוא אומר שאדם חייב לעמול, ולהתעמל. וזה בריא והכרחי גם, ומי שלא עושה את זה מזיק לעצמו.
אבל הוא מחלק בין עמל בריא וקל (למשל הרמת משקולות בסיסית) לעמל מוגזם (פיתוח גוף, מרתונים ושטויות כאלה) שמזיקים לגוף ולנפש.
הרמב"ם סובר שפעילות גופנית שממריצה את הגוף מרגיעה את הנפש, רק לא הקשה מדי.
זה מופיע בסוף ספר מרפא הבושם, אני מתעצל להסתכל מאיפה הוא מביא את זה מהרמבם (כמדומני שיש שם מקור).
ולא לחשוב תוך כדי אלא לזמזם מוזיקה (ללא מילים)
ציור, ריקוד, פיסול, נגינה, יוגה, נשימות וכו'.
או לשבת עם האנשים הפשוטים ברחובה של עיר ולהקשיב להם. שנזכה למדרגתם.
אתה יכול להרחיב בעניין בשיעוריו של ד"ר אבולעפיה בערוץ מאיר. תזהר רק לא לפול שוב
גם שם לפיתוי של השכל.
תסתכל פה
לא דיברתי על עיון קבוע, דיברתי על עיון על גבול הטורדנות - בני הישיבות
זה דבר שמוזכר בהרבה ספרי למדנות, שצריך מנוחות.
פעם שאלתי את הראש כולל הוא אמר לי שזאת לא בעיה של הדור הזה, כי אף אחד לא לומד בצורה שגומרת את כוחות הנפש.
מסתבר שיש כאלה, אבל זה לא ידוע לכל כמו שחשבתי.
אני מדבר על לימוד ברמה של לא לצאת מהארבע אמות שלך ולחשוב עד שכבר אין לך כוח לקום בבוקר כבר
שגומר את הכוחות של הנפש.
אם הרמב"ם הזכיר את זה, להלכה, אז כנראה שיש בזה משהו...
בס"ד
יש ויש.
בישיבות, באנשים, בזמנים ובשעות היממה.
את שואלת עלינו בתור אנשים פרטיים? את שואלת על הישיבה שלנו?
וגם- זה לא דבר נמדד כ"כ..
אני משתדל לכוון לפני הלימוד (גם) על זה.
וכן כמובן שזה משתנה מפעם לפעם כמה באמת מתכוונים לזה או רק מהשפה ולחוץ.
בכלל אומרים שתוך כדי הלימוד צריך להתעסק רק בלימוד עצמו ולא בכוונות.
בס"ד
אמרת דברים כל כך כלליים, שאני לא יודע אפילו מה התכוונת לשאול.
בס"ד
איזה סוג של מחשבות על? האם את מתכוונת למחשבה עם פסים מעשיים? איזה סוג? אולי רק ברמה הרוחנית הסגולית? באיזה צבע?
לא הבנתי מה זה נקרא ללמוד על עם ישראל, אני לומד כי צריך ללמוד ואני מאמין באמונה שלימה שעל ידי הלימוד אני מוסיף אור וטוב בעולם כולו זה הכל.
ואגב, סליחה שדחפתי את האף והתערבתי בשיחה בינכם ['קמנו ונתעודד' ו'הפי'] פשוט שברתי לכם את הרצף של הדו שיח בינכם.
א"ר אבהו מאימתי מברכין על הגשמים משיצא חתן לקראת כלה מאי מברך אמר רב יהודה אמר רב מודים אנחנו לך ה' אלהינו על כל טפה וטפה שהורדת לנו ור' יוחנן מסיים בה הכי אילו פינו מלא שירה כים ולשוננו רנה כהמון גליו כו' עד אל יעזבונו רחמיך ה' אלהינו ולא עזבונו ברוך רוב ההודאות רוב ההודאות ולא כל ההודאות אמר רבא אימא אל ההודאות אמר רב פפא הלכך
אִלּוּ פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַּיָּם, וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כֲּהַמוֹן גַּלָּיו, וְשִׂפְתוֹתֵינוּ שֶׁבַח כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ, וְעֵינֵינוּ מְאִירוֹת כַּשֶׁמֶשׁ וְכַיָּרֵחַ, וְיָדֵינוּ פְרוּשׂוֹת כְּנִשְׂרֵי שָׁמַיִם, וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת - אֵין אֲנַחְנוּ מַסְפִּיקִים לְהוֹדוֹת לְךָ , ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ , וּלְבָרֵךְ, אֶת שִׁמְךָ עַל אַחַת, מֵאֶלֶף, אַלְפֵי אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת פְּעָמִים, הַטּוֹבוֹת שֶׁעָשִׂיתָ עִם אֲבוֹתֵינוּ וְעִמָּנוּ. מִמִּצְרַים גְּאַלְתָּנוּ, ה' אֱלֹהֵינוּ, וּמִבֵּית עֲבָדִים פְּדִיתָנוּ, בְּרָעָב זַנְתָּנוּ וּבְשָׂבָע כִּלְכַּלְתָּנוּ, מֵחֶרֶב הִצַּלְתָּנוּ וּמִדֶּבֶר מִלַּטְתָּנוּ, וּמֵחָלָיִם רָעִים וְנֶאֱמָנִים דִּלִּיתָנוּ.
עַד הֵנָּה עֲזָרוּנוּ רַחֲמֶיךָ וְלֹא עֲזָבוּנוּ חֲסָדֶיךָ
תודה לא-ל. שנה גשומה וטלולה.