שרשור חדש
למה בכלל להיות מדריכה??אנונימי (פותח)

אני יודעת את כל הסיסמאות של "לחנך את הדור הבא" ושכל מדריכה משפיעה ואולי לוקח זמן לראות את זה...

בתכלס- אני מדריכה כבר שנה (זה המון זמן...) והשבט אולי קצת יותר בוגר ממה שהוא היה לפני שנה אבל זה לא נראה לי קשור להשפעה שלי.

מה בעצם המטרות שלנו? "להשפיע על החיים של החניכות" נראה לי מטרה מדי גבוהה שלא משיגים אותה באמת, אולי כדאי להציב מטרות יותר קלות להשגה ולהסתפק בהן (לדוגמא: גיבוש השבט וכד')

החניכות אוהבות אותנו (אותי והמד"שית) אבל בשביל זה אני משקיעה? כדי שיאהבו אותי? 

הדרכהיוכי

בואי נגיד ככה, כשנכנסתי להדרכה לא ממש ידעתי בדיוק למה אני עושה אתזה, זה היה יותר משו שכולן עושות וטחנו לי בשכל כמה שזה חשוב ועוזר.... אבל עכשיו אני קצת מבינה כמה שההדרכה כן משפיעה...

דבראשון, פעולות, תתפלאי אבל זה ממש נכנס. לקראת סוף ההדרכה שלי באו אליי כמה בנות ואמרו לי שהתקופה הזו שלי ושל מד"שיתי היקרה ממש שינתה אותן, כל פעולה נגעה בנושא אחר, וכל אחת לוקחת משהו שנוגע לה ומשתפרת. אני לא האמנתי שזה באמת נכנס, אבל אחרי דיבורים עם חניכות שלי, שאמרתי להן שת'כלס הפעולות לא ממש משפיעות הן הסתכלו עליי בשוק ואמרו לי בדיוק ההפך!

דבר שני, מעבר לפעולות עצמן המדריכה זה בנאדם בוגר יותר מהחניכות שיוצא להן לראות אותה וללמוד ממנה, החניכות כן לוקחות מהמידות שלך (הטובות והטובות פחות...) וכן מושפעות מההתנהגות שלך... לדעתי למדריכה יכול להיות חלק גדול בעיצוב האישיות של חניכות שלה...

וגם, ההדרכה נותנת המון לך, כבנאדם, להתחזק בערכים מסויימים, לחקור, להסתדר עם קבוצה של בנות, אני חושבת שההדרכה נתנה לי המון! ושומדבר אחר לא היה יכול לתת לי כל כך הרבה!

נכון שזה נשמע כאילו אני מדברת בסיסמאות, אבל ת'כלס, לא אני המצאתי אתזה, זה דברים שחניכות אמרו לי! ומי שבאמת נכנסת חזק לקטע של ההדרכה, זו תהיה ההשפעה שלה.

בצפיה לבנין אריאל. 

2 סיבות עיקריות:שרית

1.השפעתך על החניכות(בין בפעולות ובין בשיחות אישיות כמו שיוכי אמרה).

2.יש לחניכות אדם בוגר וקרוב אליו הן יכולות לפנות כשהן בצרה או סתם כשמשהו לו הולך להם(וכאן את נכנסת לתמונה ועוזרת).אני אישית  כבר עזבתי את ההדרכה ועדיין פונות אלי חניכות להתיעצות או עזרה בכל מיני תחומים...

עניתי לך כבר בפורום בנ"ע ואני יענה שוב:אנונימי (פותח)

בתור חניכה כבר 6 שנים אני יכולה לומר לכן שמדריכה יכולה לעשות המון לשבט.

אין לי "דוגמאות" כי כל שבט הוא שונה, אבל לפעמים, חושבים שכמו גנן- מנסים לשתול משהו, זרעים כל שהם,משקים את האדמה, משקים ומשקים וחושבים שכלום לא "מזיז" לזרעים, אבל בעצם כל המים מחלחלים פנימה ומצמיחים את הצמח.

גם אם בהתחלה לא רואים.

ולפעמים כשסוף סוף מתחילים לנבוט הזרעים צריכים לפרוש, לעזוב. אבל כל פעם שהגנן עובר ליד אותה גינה ורואה את הפרחים שהוא שתל, גם אם עכשיו הם עם גנן אחר, הוא יודע שיש לו חלק בהם, הוא הצמיח אותם, בלעדיו- מי יודע אם היה את מה לטפח.

 

ככה גם מדריכה. לפעמים היא יכולה להשקיע ולהשקיע וכלום, לא אכפת לחניכות. אבל אח"כ, אולי כשהיא תצטרך לפרוש, אולי לפני ואולי גם אחרי,פתאום יתחילו לפרוח, וכל פעם כשתראה חניכה שלה (לשעבר- אם היא כבר פרשה), היא תוכל לומר לעצמה: "הנה פרי ההשקעה של שנתיים" (או כמה זמן שזה לא יהיה.)

נכון? מן הסתם כן.


אז ככה,מיכל הפג"זיתאחרונה

אני יכולה להרצות לך במשך שעה...

אבל נק' אחת- דוגמא אישית (או אישיות לדוגמא...;)

כשיצאתי מההדרכה חניכות שלי הכינו לי משהו וכתבו לי מה כל אחת קיבלה ממני,

כמעט כולן כתבו שמחה, חיוך כל הזמן, אופטימיות וכו' למיטב זכרוני (ולא, הוא לא טוב אם זה מעניין אתכם) עשיתי להן 2 פעולות על שמחה ופעולה על אופטימיות שלא ממש הועברה... כך שהן לא קיבלו את זה מפעולות אלא פשוט מלהגיע כל פעולה ולקבל חיוך וחיבוק (חשוב חשוב חשוב גם אם את עצובה לחייך לחניכות!!!)

ועוד משהו- כתבת שהן אוהבות אתכן, זה גם משהו. הן מחקות אתכן, הן לומדות מכן, והכי הרבה- יש להן מישי גדולה לאהוב! וזה מאד מחייב אתכן!

לדוג' אתמול גיליתי שאחת הבנות שאני מעבירה לה חוג בבי"ח עם דלקת ראטות.

יכולתי להמשיך הלאה ויכולתי להיות נחמדה ולהעביר לה פתק של רפואה שלמה. אבל אני יודעת שהיא מאד תופסת ממני ואוהבת אותי (היא כל הזמן אומרת לי את זה...) אז באתי לבקר אותה בבי"ח. לא להאמין איזה אור היה לה בעיניים!! כולה באתי עם בלון, לחדר מלא בדובים, בלונים, ממתקים  ומה לא...

סליחה אם הארכתי אבל כמו שאמרתי- אני יכולה להרצות לך שעה (ויותר...)

והכי הרבה, כמו שחניכות שלי תמיד אומרות- "אם את לא יכולה להיות אישיות לדוגמא לפחות תהיי תמרור אזהרה"...

שבת עם נוער למען ארץ ישראל..אנונימי (פותח)

חבר'ה,השבת,שבת חברון,כולם מוזמנים לבוא לחברון ולהרים את הרמה של "שבת חברון" יש שיעורי תורה,סיורים,ארוחות ולינה! ממש שווה לבוא! וחוץ מי זה-ממש חשוב לבוא כדי להרים את הרמה ולגרום ששמה של השבת תכבד את עצמה במיוחד בעיר אבותינו..מי שרוצה פרטים וכו' אפשר להתקשר אלי לפל:6'052-401392 (השבת מאורגנת ע"י מטה נוער למען ארץ ישראל-כבוד!) מחכה לראות את כולם בחברון..טוהר,רכזת מטה נו"א-שעלבים

בציפיי'ה לבנין אריאל ולגאולה השלמה!

במקומכם הייתי דואג לסדרניםlogen

שיעשו הפרדה כלשהי ויפסיקו את חילול ה' המתרחש בכיכר ק"א בכל שבת חיי שרה.

 

תודה על ההצעה..אנונימי (פותח)
בעז"ה יש תוכנית כזו וגם עצם המצאותנו שם תועיל להרמת האוירה והרמה ותמנע הרבה מחילול ה'..אבל בשביל זה אנחנו צריכים את עזרתכם...יישר-כח!
אני באה!!!!!!!!!!!דינמית
שכוייעח!תכלת דומה לים
אבל זה לא נראה לי כזה יעזור, אם מלכתחילה מלא שאבבניקים באים..
אוקי אז סתם שתדעו....ישתבח שמו

הייתי בשבת עם נוער למען א"י והיה מעולה! והיה הפרדה מלאה!

בעע אני חייבת לעוף! בייי

יישר-כח !!!אנונימי (פותח)
נכון שהי'ה ברוך ה' ממש מוצלח?!? בפעילות הבאה של המטה אני רוצה לראות את כ-ו-ל-ם!!! ויישר-כח עצום לכל מי שבא ועזר לנו להרים את האווירה והרמה! בציפיי'ה לבניי'ן אריאל ולגאולה השלמה! יומאושר..טוהר.
אף על פימיכל הפג"זיתאחרונה

שישנתי על הרצפה במקום על המיטה אצל דודים שלי,

היה פשוט מעווווווולה!!! זאת השבת החמישית שלי (חוץ משנה שעברה) והכי מלאה! סופסוף לא צריך לחפש תוכן בנרות ולהסתפק באיזה סיור...

ת'אמת כמעט הברזתי, אבל בסוף באתי- והיה פשוט שווה!!

חברים יקרים! זה חוזר ובגדול!!!בסטר

חברי חבריא ב' בתנועת אריאל,

אני שמח לבשרכם שהאתר "אריאל חב"ב" חזר לפעול בכתובתו הרגילה:

www.ariel.tz4.com

האתר הועלה כמעט בדיוק כפי שהיה לפני שנסגר, עם שינויים קלים.

האתר נסגר עקב בעיות בשרת, וכיום הוא מוצב על שרת חלופי, ולכן הוא חוזר לפעול.

בעז"ה בתקופה הקרובה אני אשתדל לשדרג את האתר בעקבות האפשרויות הרבות שנפתחו בשרת החדש, הוספת מדורים ואפשרויות, אבל גם היתה לי הרבה עבודה להעביר אותו מחדש, אז... בינתיים הוא כרגיל.

גלישה נעימה לכולם,

חודש ארגון מוצלח,

ובהצלחה בכל!!!!

משה מונק,

נתניה

משום מה זה לא נפתח לי..הדר200
אז ככהבסטר

ממש מוזר לי שזה פתאום לא עובד, זה עבד לי לפני שעה. אז אותו משתמש (שאני לא יודע מי זה) שעדכן את הכתובת הזאת - שייבדוק אם קרה משהו.

בינתיים, כתובת חלופית שעובדת - www.ariel.drix.co.il

גלישה נעימה!!!

אבל כמובןהלל92
זה חסום למורשת
זה אמור להיות פתוח למורשתבסטראחרונה

אני שלחתי להם בקשה לפתיחה, והם פתחו...

אני אבדוק את הנושא

יישר כח על ההשקעה!שירה חדשה
אין עליך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!האריאלניקהנאמן
לא יאמן איזו שמחה ואושר התמלאת כאשר ראיתי את אתרא קדישא דחב"ב!! שכויעעעחחחחחח
וואי!!! איך עברה השבת פתיחה??????הדר200
לנו ב"ה היה סבבה........
איזה שבט את?אנונימי (פותח)
(אני ממעפילים בנות אריאל שעלבים אימפריה!!!)
סיבוב שערים ראש חודש כסלו!!!ה' מלך

ביום שני כ"ט חשון יתקיים סיבוב השערים החודשי.

התכנסות ב18:30 ברחבת הכותל המערבי

יציאה ב19:00

כולם באים!!!

*האירוע מאושר ומאובטח על ידי כוחות הבטחון...

כולנו נהיה שם!!!אנונימי (פותח)
עם חולצותנועה כמובן....
אחרי הסיגד (למי שיבוא)האריאלניקהנאמן

ייאאללהה סיבוב שערים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! סוף סוף

ברור שמי שלא מגיע עם חת"ת פשוט יקבל כאפה (כן גם אתה עוזיה)

אם אני אבוא בכלל...שומרוני

אני לא רואה שום סיבה לצאת מהישיבה לשם כך.

ואם אני אבוא, אתה יודע היטב איזו חולצתנועה תהיה עלי. רמז: לא כחול פטרול...

בצ"ל אריאל, עוזיה.

"טמא אל תגעו"האריאלניקהנאמן

אם כך עדיף שתשאר בישיבה

בטח שאני באה!!!!!!!אנונימי (פותח)
מחכה בקוצר רווח!!!!!!!
זה באור לל?יהודי גאה
זה ממש חשוב לבוא!!אז תבואו...אני בעז"ה באה!!אנונימי (פותח)
אני באה בעז"המיכל הפג"זית

עם עוד 2 בנות מהדירה (אחת הייתה בכותל פעם אחרונה לפני 7 שנים והשניה לא זוכרת מתי לאחרונה היא ביקרה בשריד בית מקדשינו...) ואם תתפללו יפה- עוד כמה יצטרפו...

תודו שווה...

מי שלא מגיע עם חת"ת אני אתן לו כאפההאריאלניקהנאמן
גם לבנות?שירה חדשה
בכוונה כתבתי בלשון זכרהאריאלניקהנאמן
 הבנות כמעט כולן מגיעות עם חת"ת (אצל הבנים רק אני)
ללא יוצאת מן הכלל!!אנונימי (פותח)

כולן כולל כולן שם עם חולצותנועה!!!

אפילו אני...

חת"ת חת"ת חת"ת חת"ת!!!!!!האריאלניקהנאמן
חת"תינו הקדושה, קדושה בקדושת התנועה שקדושה בקדות העם הארץ והמקדש!!! חובה גמורה להגיע לסיבו"ש עם חת"ת של תנועת הנוער אריאל דווקא
אני לא מביא חולצת תנועה אלא חת"ת בלנד"ר.ה' מלך
אמיתי - חומש תהילים תניא!!!
אתה תקבל כאפה! אני עומד במילה שליהאריאלניקהנאמן
נא נא בננההלל92

אני הייתי בלי חת"ת, ולא נתת לי כאפה...

כי אתה מפחד ממני, אני יותר חזק ממך...

נראה אותך נוגע בי!ה' מלך

אני יביא עליך את החברים שלי מיצהר....

והם "יתנזמו" לך ת'צורה...

סתם בצחוק! חוץ מזה אני בישיבה ואין לי חולצת"ת.

שיא חדש!!!!האריאלניקהנאמן

היו שני בנים עם חת"ת!!!!!!!!

אני ועוד מדריך אחד מהר חומה (בפעם הקודמת איימתי עליו, ומשום מה הוא היחיד ששם עלי)

היו עוד שני מדריכים שלומדים בישל"צ וכששאלתי אותם למה הם ביל, הם ענו  שהם רצו להביא, אכן התעוררותא דלעילא!!!

היה סיבו"ש מעולה !!!מור
אשריכם!ליאתי בטורקיזאחרונה

בס"ד

אשריכם!

ליאת.

גלופות לחולצות!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי יוכי בתאריך ל' חשון תשס"ז 19:33

חודש טוב לכולם!!!!!!!!!!!!!!

למישו יש חולצה למעלות דחוווווווווווווווף?!?!?

חשבתי על זה והגעתי למסקנה שזה יכול להיות הרבה יותר קל ונח אם כל אחד יכתוב גלופות שיש לו וצריך....

בשורות טובות!!! בציפיה לבנין אריאל!!

על מעלות כאלה אםילו צלזיוס לא חשבהלל92אחרונה

ולצייר מדחום וכו'

 

אנחנו עשינו: "מעלות ברעל" וצירנו מבחנה עם רעל

אורחים של שבת.ענת=)

בעזר ה' והשתדלות.

 

שבוע טוב לכם.

ברצוני לשתף ולבקש ממכם עזרה בנושא מסויים, יכול להיות שלרובכם לא הייה כוח מרוב כול הבלאגן של החודש והמבחנים/לימודים אך בכל זאת אני אנסה את מזלי.

ולאחר הפתיחה אני אתחיל...

לפני מ"ס שבועות(שלוש נדמה לי) הגיעו אלינו האוחרים האידיאליים: סבא, סבתא, 2 דודים ובניו וביתו של אחד מהם. הדבר הייה בשבת לפני צאתה(תוכלו להסיק מכך שהם לא שומרים שבת) בין דיבורים רבים על כל כל נושא שבעולם כמעט הגענו כמו תמיד לנושא הקשור ליהודות. 

העצור רגע ואוסיף שבכול שיחה שלי עם בני דודי ודודי בפרט הם אוהבים מאוד להקשות עלי בשאלות הקשורות ליהדות ולתורה שלנו ואני מנסה לתת להם תשובה מיידית ואם לא אני משיגה להם תשובה עד לפעם הבאה...

והפעם הם רואים את התוכי היושב(ליתר דיוק עומד) אצלנו בקלוב ולאחר שאלות רבות עליו הם ניגשים לשאלה הקשה מכול, "זה לא איסור להחזיק חיה טמאה בתוך הבית?!" ופונים במבט תמוהה לכינוי. ואני לתומי מנסה לתת תשובה מספקת לדבריהם, אך לא מגיע אליה. מפני שאיני יודעת את דעת ההלכה בברור על כך. במיקרים כאלו אני הייתי הלכת ובודקת בכול מקורותינו הקדושים אך מפני קוצר רוח ועבודה קשה אינני מוצאת לזה פניי! לצערי הגדול (מפני שזהו הדבר הכי אהוב עלי בכל הסיפור)

ופה אני פונה אליכם אריאלניקים/יות יקרים/ות, האם תוכלו לעזור לי ולתת לי תשובה לשאלה מהידוע לכם או מכך שאתם תלכו ותלמדו... אך  תשובה בשבילי היא אך ורק עפ"י  מקור מוסך ובצורה ברורה, לא סתם באוויר.

ואוו, נראה לי שהנחתתי עליכם הרבה לפעם אחת במיוחד בדרישות.

אך אשמח לכול תשובה רק שתהייה רצינית באמת.

בתודה מראש, ובצ"ל (ציפייה לבנין)<כן יש כאלו שאלא יודעים להגות זאת אפילו> אריאל.

 

באופן כללי -שומרוני

להלכה - אין בעיה כמעט אף פעם.

יש כאלה שאומרים שיש, ויש כאלה שאומריםמ שיש בעיה רק בארנבת, שפן, גמל וחזיר.

על חזירים עצמם אסרו בלי קשר לשאר החיות הטמאות, בסוף פרק שביעי בבבא קמא. "ארור האיש שיגדל חזירים" - בגלל סיפור שהתרחש בתקופת החשמונאים המאוחרת. אריסטולוס או משהו כזה.

אני מקווה למצוא לך מקורות אמינים יותר, ואולי גם אלעזר ירתם למשימה.

בצ"ל אריאל!

והנה, ענת:שומרוני

הרב דב ליאור נשאל את השאלה הבאה:

האם ראוי לגדל בבית או בחצר כלב לשעשוע?

והוא ענה:


חז"ל הסתייגו מגידול כלבים שלא למטרת שמירה ובטחון, כגון ביישובי ספר. בעיקר בגלל הסכנה שבכלב רע. אבל גם אם הוא אינו נושך כיון שהוא חיה טמאה, מסופר על אמו של החתם סופר שבקטנותו לא הראתה לו חיות טמאות כי זה פוגם בנפש הטהורה של הילד, לכן לא ראוי לקנות לילד כלב, רק עופות או ציפורים טהורות. (גם תוכי לפי ה'כוזרי' נחשב לציפור טהורה).

תודה רבה!ענת=)

ממש טוב לדעת שיש הטוענים שתוכי הוא/היא חיה טהורה.

מפליא בעיניי ביותר! אך מכיוון שיש אלפי סוי של תוכי בימיינו, לא בטוח שגם שלנו(ההוא שמוחזק אצלנו) טהור.

אך אם כן, הוא מאו מסכן! מפני שאני לא רק מחשיבה אותו לטמא אלא גם מכנה אותו בשמות של חיות לא טהורות. 

לא הבנת את דברי הכוזרי.שומרוני

חבל שאני לא זוכר איפה זה, כי מישו פעם הראה לי אתזה.

התוכי הוא חיה טמאה למיטב הבנתי, ולעניין זה בלבד הוא נחשב כחיה טהורה.

אני מקווה שהבנתי נכון.

איזה קטע..רחלי ברק
בחיים לא יעתי שיש בעיה להחזיק כלב בבית...

החכמתם אותי....

שבוע טוב ובצלב"א.
לאחר בדיקה קצרה ("זה הכל בשבילך..."<;)יעל...

אין שום בעיה בשימוש בבעלי חיים טמאים, לא על פי ההלכה, לא על פי רזי התורה וגם לא כחומרא. אבותינו ורבותינו הראשונים רכבו על סוסים, חמורים ופרדים, וכן השתמשו בכלבים לשמירה. אמנם חכמים אסרו לעשות סחורה בבעלי חיים טמאים (שביעית, פ"ז משנה ג), גזירה שמא יאכל אותם; אבל בחיות טמאות שאין רגילים לאכול, מותר (שו"ע יו"ד קיז). על פי זה כתב החיד"א שגם מותר לגדל תוכי אף על פי שאינו כשר, כיוון שאין רגילים לאוכלו (ברכ"י שם אות ב), והוא הדין לשאר חיות מחמד. אמנם החיה טמאה, אך המובן הוא שאסור לאוכלה והאוכלה נטמא, אך אין איסור להשתמש בה.

שבוע טוב! חודש טוב ובשורות טובות!

יעל.

אה...ושכחתי ת'עניין הכי חשוב...יעל...

זה בשם הרב אבינר.

 

 

יומטוב ושמייח!

יעל

ועוד חצי מקור:שומרוני

יש מסורת עתיקה שאין מגדלים חיה טמאה בבית.
ומלבד זאת ישנו איסור לגדל בעל חיים שעלול להזיק.

כך ענה הרב יובל שרלו לשאלה האם מותר לגדל כלב.

שעלול להזיק...פלפלתי

כי לא תשים דמים בביתך..

אבל אם הוא חצי צעצוע אין עם זה בעיה.

 

דווקא כן.ענת=)

יש עם זאת בעיה.

אצלנו, באותו מקרה.

כאשר אחי הקטן(שעכשיו הפך גדול) נולד היתה לא בעיות בנשימה והזדקק למשאף (אסתמא בימינו) ואחר ברורים על אך הדבר נחת עליו הגיעו להשערה צקת למדיי שהדבר בא בעקבות תוכי השעשועים הגדל אצלנו.

מה שמראה שכן יכול להיות מצב השמלב את הצעצוע עם "פצוע"

לא הבנתי..פלפלתי

הבעיות נשימה היו קשורות לתוכי?

לא הבנתי מזה קשור לחצי צעצוע.. יכול להיות שהוא היה רגיש אליו או משהו..

אני אפשט.ענת=)

"הבעיות נשימה היו קשורות לתוכי?" כן. כך אמר הרופא ד'אז(מה שמו...) הטוענה שבעלי נכף עלולים לגרום לנביות נשימה בקרב בני-אדם ונתן נימוקים עמוקים לכך ומתוך זה המצליץ לא להחזיק בעלי כנף בבית.

"מה זה קשור לחצי צעצוע.." לפני הגבתך לדברי עוזיה נראה שאין בעיה(מצידך לפחות) עם גילדו הב"ע והוא כחצי צעצוע. ובהביאך את הפ"ס "כי לא תשים דמים בביתך" מוכן (כך לפחות אני הסקתי) שלא אמור להיות ניגוד בין שני הדברים. או אני טועה וגם אותך לא הבנתי נכון. 

בתקווה שהובנתי אני. ענת. 

י ש ניגוד רק אםפלפלתי

הבע"ח גורם לפחד הבלה או כל דבר אחר שיכול להזיק לאנשים.

אבל אם הוא חצי צעצוע והוא לא עושה כלום אין שום בעיה עם זה והוא לא נקרא דמים..

תוכי יכול להיות דמים? אולי באמת רק אם הוא גורם לבעיות אצל הבעלים שלו או משהו..

מסתדר?

מעולה!ענת=)

זו גם הייתה טענתי.

יש מקרים בהם תוכי יכול להזיק, כמו שקרה אצלנו. אך להביא דמים ממש, לא שמעתי על סיפור כזה מתוכי.

מסתדר? הסתדר מעולה ב"ה!

שהייה בשבוע ובשורות טובות.

אחלה!פלפלתי

שבוע טוב ולילה טוב!!

(אני כבר מתה..הצילו!)

יקיריי!ענת=)

אני רואה עצמי כחייבת זאת לכם.

תודה ענקית!!! על כול המיידע השעיר הזה. היום יצא לי לפגוש בדודי אך לא הבאתי להם תשובה כי עדיין לא היתה בפי זו. (מזל בשבילי שהם לא זכרו את) אך עכשיו לי מיידע מכול הקשת הרחבה של הרבנים כמעט(איזה יפה זה)

אני ממש גאה בתנועה שלי שיש לי אנשים נפלאים בה שיודעים לעזור מתי שצריך.(מה הייתי עושה בלעדיכם/ן?! )

אתם יכולים להמשיך ולתת תשובות. אך רגע לפני שאני נכנסת למיטה, אני רוצה להוכיר טובה.

תודה.

ותודה...ענת=)אחרונה
ענקית במיוחד לו יתברך על ששלח לי את האנשים המקסימים הללו והתנועה המופלאה הזו! (תרתי משמע)
מישהו יודע מתי הסיגד?האריאלניקהנאמן

(הסיגד למי שלא יודע זה העליה לרגל של ק"ק אתיופים יצ"ו למי שרוצה לראות מה זו אמונה טהורה ואמיתית של יהודים שיגיע לסיגד!)

אבל יש לי בעיה, מתי הסיגד?!

כט חשוון (שניה בגוגל)משה
תודה, אחלה!!!האריאלניקהנאמן

באותו יום יש סיבו"ש!!! אז אפשר להתפלח קצת קודם מהישיבה\\אולפנא להגיע לסיגד ואחר כך לסיבוב שערים !!!! אתם פשוט לא יודעים איזו חוויה זה הסיגד ברור שמגיעים עם (חולצת תנועה)

הסיגד לא בכותל הוא ברמון הנציבהאריאלניקהנאמן
איזה קו מגיע לארמון הנציב מהתחנה המרכזית?
בעיקרון,מיכל160

מתחנה מרכזית יש קו 8.(הוא עובר גם בעיר).

מהקניון יש קו 12.

 

תודה!האריאלניקהנאמן
אבל יכול להיות שתהיה הסעה מרחובות
מה זה?דינמית
כתבתי למעלה...האריאלניקהנאמן
זה עלייה לרגל של העדה האתיופית
סיבוב שעריםאנונימי (פותח)

מה הסיבוב שערים לא ב-ל?

 

ככה אני שמעתיהאריאלניקהנאמן
שהוא בכט'
מזה משנה מתי? מה אתה אתיופי?סאפיר
יש לי קרובי משפחה אתיופיםהאריאלניקהנאמן
וחוצמזה שאני מת על העדה הזאת, הם כ"כ חמודים ועדינים
אני הולכת עם חברה שלי (אתיופית)דינמיתאחרונה
חבר'ה, דחוף!!! עזרה...מאמי

למישו יש קטעי קישור חמודים ולאאאאאא נדושים....

דחוף, דחוף...

תודה....

נ.ב. יש לנו כמה אבל אני בכל זאת רוצה עוד למקרה שאלו יהיו יותר מוצלחים!

כנסי שניהסאפיר

יש לי אתר של קטעים של אסי וגורי ויש גם מה קשור......

זה קטעים מגניבים אבל צריך כאלה ממש טובים שיודעים להציג וגם יש את התוכנית "קצרים" אפשר לסנן ולשנות...כנסי לאתר של רשת=> קצרים..

יש כבריוכיאחרונה
שרשור בנושא, בבקשה לא לפתוח המון שרשורים באותו נושא.
זה לא צחוק... דחוף !!!קרוע

המדריך שלי כבר שבוע מאושפז מחור בריאה .... הוא היה אמור להשתחרר כבר אתמול...

אבל המצב החמיר מאוד והוא עכשיו נכנס לניתוח שוב! אז כולם להגיד תהילים לרפואת

 

נאור מרדכי בן דליה !

ולהעביייירררר...

הנה פרק ו':שירה חדשה
עבר עריכה על ידי שלומית16 בתאריך כ"ג חשון תשס"ז 23:32

בס"ד! לרפואה שלמה של נאור מרדכי בן דליה!

תהילים פרק ו':

א  לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת, עַל-הַשְּׁמִינִית;    מִזְמוֹר לְדָוִד.
ב  ה', אַל-בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי;    וְאַל-בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי.
ג  חָנֵּנִי ה', כִּי אֻמְלַל-אָנִי:    רְפָאֵנִי ה'--כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי.
ד  וְנַפְשִׁי, נִבְהֲלָה מְאֹד;    ואת (וְאַתָּה) ה', עַד-מָתָי.
ה  שׁוּבָה ה', חַלְּצָה נַפְשִׁי;    הוֹשִׁיעֵנִי, לְמַעַן חַסְדֶּךָ.
ו  כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ;    בִּשְׁאוֹל, מִי יוֹדֶה-לָּךְ.
ז  יָגַעְתִּי, בְּאַנְחָתִי--אַשְׂחֶה בְכָל-לַיְלָה, מִטָּתִי;    בְּדִמְעָתִי, עַרְשִׂי אַמְסֶה.
ח  עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי;    עָתְקָה, בְּכָל-צוֹרְרָי.
ט  סוּרוּ מִמֶּנִּי, כָּל-פֹּעֲלֵי אָוֶן:    כִּי-שָׁמַע ה', קוֹל בִּכְיִי.
י  שָׁמַע ה', תְּחִנָּתִי;    ה', תְּפִלָּתִי יִקָּח.
יא  יֵבֹשׁוּ, וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד--כָּל-אֹיְבָי;    יָשֻׁבוּ, יֵבֹשׁוּ רָגַע.

שמעתי שהשם השני זה מאיר ולא מרדכי.כדאי לבדוק שוב ;באאחרונה
מישהו יודע איפה אפשר למצוא (באינטרנט וגם לא..) ;אנונימי (פותח)

סיכומים לחשבת ישראל- ליחידה של עמ"י עם סגולה??

זה ממש דחווף ,

אשמח אם תעזרו,

תודה רבה ויומטוב!

תנסי את זהשלומית16

מקווה שיש שם גם עם סגולה..

http://shapira.netanya.k12.il/yahadut/emuna/tohen-1.htm

את יכולה לנסות אצלהדר200

אליצור עמנואל מנוף אילון. יש לו סיכומים אני חושבת ושאלות בגרות פלוס תשובות. זה ממש מעולה!!!!!

אולי יש לו גם ליחידה הזאת..

שמעתי על הסיכומים האלה,..את יודעת איפה אפשר להשיגבא
אותם?
וממשששש תודה רבה!
אצלהדר200
משפחת עמנואל בנוף אילון.. תפתח ספר טלפונים, לא יודעת מה המספר שלהם.
הדר200אנונימי (פותח)
אולי אפשר להשיג את הסיכומים גם באינטרנט או דרך החוברות שהוא הוציא.. כי זה לא ממש נעים להתקשר למשפחה באמצע החיים ולבקש סיכומים כשיש אותם לכל העולם- בכאילו, בחוברות...
שאלות בגרות יש בספרים שלו.רעות =)

בס"ד

אבל היא ביקשה סיכומים.

תנסי כאןאלעזר

www.daat.ac.il/daat/mahshevt/mhshvtis.htm

יוסיף דעת יוסיף מכאוביעל...
בעקרון- לי היה, שכן שלי המפמ"ר.. אבל העברתי הלאה...מצטערת...
המספר שלו..אנונימי (פותח)אחרונה

המספר של עמנואל אליצור הוא: 089790244.

הסיכומים שלו ממש עוזרים, וזה בכלל לא פדיחה או לא מתאים להיתקשר אליו!!

ב"הצלחה ורק טוב!!!!

בעזרתו יתברך נפתח מטה נוער -עבודה עברית (בנים)ה' מלך

כל מי שיכול להיות רכז בישיבה או בישוב שלו מוזמן להתקשר ל- 052-3210-789

אשריכם ישראל!!!

כל הישועות!!!

יימח ;שמו??!!מיכל160
עבר עריכה על ידי מיכל160 בתאריך כ"א חשון תשס"ז 22:02

יש לנו שיחה שבועית באולפנא עם הרב אייזמן (ראש רשת צביה ורב התנועה).

השבוע הרב אמר משהו מקסים.

מספרים על החזון איש שפעם באו אליו מספר אנשים והם דברו ואחד האנשים אמר על אחד המנהיגים בממשלה שבהחלט עשה צרות ולא מעטות לעמ"י "יימח שמו". החזון איש לא אמר דבר אך אחרי כמה זמן ניגש לאותו אדם שדיבר כך ואמר לו: "אם חס וחלילה אותו מנהיג ימות בלי ילדים אישתו תהיה חיבת בחליצה? אותו יהודי שדיבר על המנהיג אמר- "וודאי!!". ואז החזון איש אמר לו: "מצות חליצה היא כדי לא יימחה שמו אז איך אתה מעז להגיד עליו 'יימח שמו'????".

 

יש כוח עצום למילים שלנו אז חיייבים להזהר!!! כתבתי זאת בהקשר להרבה דברים שנכתבים פה בכל מיני הקשרים אז פשוט קצת רגישות (ונחישות).

חבר'ה, תעכלו!! אין מצווה להגיב מיד(-:

בצפיה לבניין אריאל במהרה בימינו!!!

מיכל קפלן.

אין אימות לסיפור הזה, מדובר באגדת עם חסרת בסיסlogen

 יש לשים לב על מי אמר דוד המלך ימח שמם - על שונאיו היהודים ובראשם דואג האדומי שהגמרא מעידה עליו שהיה גדול בתורה.

המשנה אומרת שם רשעים ירקב על יהודים מבית אבטינס שלא רצו ללמד מלאכתם לאחרים.

ועוד דוגמאות רבות מאין ספור.

טוב,מיכל160

עשיתי ברור קצת יותר רציני ופתחתי בעל התניא פרק ל"ב.

אני אכתוב בקצרה וביותר ברור מה שכתוב שם אך מי שרוצה להחכים שיפתח ויקרא את זה מהכתוב...

כתוב בגמרא שמי שראה בחברו שחטא מצווה לשנואותו וגם לומר לרבו שישנאהו, היינו בחבורו שכבר קיים בו מצוות 'הוכיח תוכיח' והוא לא שב מדרכו הרעה.

הבנתם עד כמה נאמרו הדברים בחומרה קשה?????

אך אח"כ ממשיך בעל התניא ואומר- אך מי שאינו חברו, ולא הוכיח אותו- עליו אמר הלל הזקן- "הווי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה",לומר שאף הרחוקים מעבודת ה'ולכן נקראו בריות בעלמא, צריך למשוכן בחבלי עבותות אהבה ואולי דרך כך לקרבן לתורה והן לא להפסיד שכר אהבת רעים...גם האהובים שלו שלא שבו מחטאם מצווה לשנאתם ולאהבם כאחד...

לשנוא את הרע שבהם ולאהוב את הטוב שלהם, שהוא הניצוץ היהודי, שנבראו בצלם אלוקים.

השאלות שעומדות בפני העכשיו-

@ האם אנו מחפשים את הטוב בכל אדם?

@ האם אנו מחפשים את הרע בכל אדם?

@ האם אנו משמשים קטגוריה לעמ"י?

@ האם אנו משמשים סנגוריה לעמ"י?

@ האם מי שלא חושב כמונו הוא רשע? אם כן, האם הרבנים החרדים רשעים כי הם לא מחאו נגד ההתנתקות והרי ידוע שאדם שעומד בשקט נקרא כשותף?(ע"ע קורח ועדתו..)

@ האם יש אמת אחת?

@ האם אנו מסוגלים למצוא טוב בכל אדם? ואם לא אולי זה פגם בנו ולא באחר?

@ אם אח שלי (אח ביולוגי) היה מגרש אותי מהבית או שותף ישירות לתוכנית המרושעת הזאת אז הייתי שונאת אותו ואומרת שימחה שמו??אם לא, למה  לאח לא ביולוגי ממש נתייחס אחרת?

@ אולי אנו טועים ביחס שלנו לעמ"י?

@ אולי במקום להתעסק בקרוב לבבות אנו עוסקים בריחוק לבבות?

עד כאן, תהיות, מחשבות, תשובות מבעל התניא ונקודות חשובות...

בצפיה לבניין אריאל ולאחדות עמ"י במהרה במינו!!!!

מיכל קפלן.

לך יש את המקורות שלךהאריאלניקהנאמן

ולנו יש את המקורות שלנו זה נכון וזה נכון (שלנו יותר נכון <ב>)

רגע, רגע-מיכל160

תביא מקורות משלך ואולי לא יהיה לי איך לסתור...

אך כרגע אני נתתי מקור ברור ומדויק ואתה לא...

מקור, ז"א שתכתוב כאן בכללי את הנאמר ותגיד לי מאיפה זה בדיוק כדי שאוכל לעיין... 

בתומ"ר! 

 

logen כבר הביא כמה דוגמאות ויש עוד אני אחפשהאריאלניקהנאמן
ואמצא...
logen לא נתן מקור.מיכל160
הוא כתב שתי דברים חסרי ביסוס. סורי.
חסרי ביסוס?האריאלניקהנאמן
אלו גמארות מפורשות
הם חסרי ביסוס כי אין לי את המק'ור שלהם...מיכל160

סורי, אני לא יכולה לברר דברים אם אין לי מקור מ...מה אני אעשה...אולי תוך כדי החיפוש תראה מה אמוראים ורבנים אומרים עלזה.ואם לא אז סבבה, תן מקור.

כל השאלות מצוינות וחשובותlogen

ויש לברר לפי דין תורה ותו לא. עם כל הכבוד לתניא ולכתבים חסידיים אחרים, משם לא פוסקים הלכה.

לפי דין תורה יש חובה גמורה מדינא לשנוא רשעים בגופם ממש, ועל זה אומרו חז"ל - כל המזכיר שם רשע ואינו מקללו עובר בעשה - שנאמר ושם רשעים ירקב.

לכן אמר שלמה המלך עליו השלום - "עוזבי תורה יהללו רשע, אוהבי תורה יתגרו בם" - הכוונה היא שהרשעים כשרואים רשע מהללים אותו, אוהבי תורה ניצבים מולם ומלעיגים עליהם - על הרשע ועל עוזבי התורה שמהללים אותו.

ואמר דוד המלך - את משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט - שנאה של ממש ולא רק למעשה אלא גם לאדם שעושה את המעשה.

ועל זה אמרו חז"ל במדרש:

ראה דוד שרבו רשעים כמו עשב ולא אמר הללויה עד שראה שהם עתידין להשמד, שנאמר יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם ברכי נפשי את ה' הללויה, ואז הקב"ה מלך בעליונים ובתחתונים, שנאמר ואתה מרום לעולם ה'

,מיכל160

למה מה שאתה אומר נראה לך קביעה להלכה? למה מה שבעל התניא אומר זה לא למעשה? הוא כותב רק תאוריות?

בעל התניא לא סותר מה שאתה אומר אלאט אומר שזה להתמקד ברע שבהם..

בטח כולם כאן מכירים את הסיפור הזה אבל בקצרה (זה מהגמרא)- לר' מאיר היו שכנים רעים והוא היה מצטער ומבקש שיכלו ואז באה ברוריה אישדתו ואמרה "יתמו חטאים ולא חוטאים",תתפלל שהרשעה תכלה ולא הא יכלו...

מומלץ לעיון- הספר אילת השחר (של הרב פילבר), אכתוב מקצת מהנאמר- "יש המנפפים בכתוב : "הלא משנאיך ה' אשנא ובקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים, לאויבים היו לי" כמקור המחייב לשנוא מי שאינו מקיים מצוותיו של המקום. לפני שנברר כלפי מי נאמר פסוק זה, ראוי לציין מה שכתב הנצי"ב בפרושו העמק דבר בעניין זה : "...עוד לפניו לירא יותר את ה' מכל בני האדם, באשר השגיאה בין אדם לחברו אינו מתכפר בקל. שהרי אדם מועד לעולם בין שוגג וכו' משא"כ בחטאים שבין אדם לשמים. ודוד המלך אמר 'הלא משאניך ה' אשנא וגו' חקרני ה' ודע לבבי וגו' וראה אם דרך עוצב בי ונחני בדרך עולם'. פירש, אם טעיתי לחשוב שפלוני הוא ממשנאיך ע"כ הנני רודפו ושנאו, ואם לא כיוונתי לאמת הלא טוב לפני המוות שתנחני בדרך עולם, שאיח אפשר לתקן השגיאה ולא תועיל תשובה."

ועתה צא וראה בדורינו באיזו קלות מרשים לעצמם בני אדם, לכנות בניו של מקום בשם 'משנאי ה'' (עד כאן מהספר האילת השחר) יש בספר עוד המון בנושא אל מומלץ לקרוא הישר מהספר...

 

ובקשר לשאלות ששאלתי..חוץ מזה שהם נכונות... מה איתם??????

הנחתם אותם בצד???

בצלב"א!!!!

בנוגע לסיפור של רבי מאירהאריאלניקהנאמן

במקום לפתוח גמארות תפתחי תנ"ך .. ולמה- כי בכל מקום שכתובה המילה ''חטאים'' היא יכולה להתפרש בשני מובנים תלוי בניקוד אם כתוב חַטָאִים אז זה אומר- חטאים של הבן אדם יענו עוונות אבל(!!!) אם כתוב חַטָּאִי(עם דגש בטי"ת) אז הכוונה חוטאים- אנשים חוטאים!!! בפס' שבורוריה ציטטה יש דגש בטי"ת דבר שאומר שכל מה שברוריה אמרה הוא לפי הדרש!!! ולא לפי הפשט!! (וממתי פוסקים דרש להלהכה?)

ספר התניא זה לא הלכות זה חסידות!! חסידות עם כל הכבוד לא נפסקה להלכה כשמה כן היא ''חסידות''

אבל אני לא בא לשכנע אותך (בלתי אפשרי) אני פשוט אומר שכמו שלך יש מקורות טובים ואדירים גם לנו יש מקורות טובים ואדירים לא פחות

קיבלתי קצת....מיכל160

אך זה לא נשמע לי כ"כ...

התורה שלנו מלאה באהבת ישראל... לאן היא נעלמת כשיש יהודים חוטאים???

 

אהבת ה' קודמת לאהבת ישראלlogen
למשל, אם אבא או אמא מורים לך לחלל שבת אסור להקשיב להם. אבל מה עם כיבוד אב ואם? אלא כתוב בתורה "איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי תשמורו" - כולכם חייבים בכבודי. משמע שאין דבר הקודם ליראת ואהבת ה', לא מצוה מן התורה של כיבוד אב ואם וקל וחומר לא אהבת ישראל, כי אהבת ישראל נובעת מאהבת ה', ואיך נוכל לומר שאנו אוהבים את ה' אם אנו לא שונאים את משנאיו? הרי נאמר שמברכתן של צדיקים אנו למדים קללתן של רשעים, ומי צדיק כצדיקו של עולם?
בנוגע למעשה ברוריהlogen

יש כמה דעות בעניין. דעתו של המנחת אלעזר היא שההלכה בכלל לא כברוריה, שנאמר אין חכמתה של אשה אלא בפלך וישרפו דברי תורה ולא ימסרו לנשים. דעה דומה אצל היא שברוריה אמרה זאת בלשון נקיה ומכאן הראיה שאלו דברים שאסור היה לה לומר (משנה הלכות בשם תלמיד אחד).

אבל הדעה ההגיונית יותר היא שבמקרה ההוא לא היה מדובר בשונאיו של מקום כלל, אלא באנשים בריונים שהיו מצערים את רבי מאיר. לא היה כתוב שהם היו רשעים שהצרו לרבים, שהרי אותם מותר אפילו למסור לגויים שיהרגו אותם ויתעללו בהם לפי ההלכה. אם אדם הוא רשע, מומר לדבר עברה, כופר, אפיקורס ומבזה דברי תורה ומצוות ה' בוודאי שאין לו אותו דין כמו לבריון שמצר לאדם. ולי כעבר ה', אין לחוס על כבודי עצמי, אבל על כבודו של מלך מי התיר לי לחוס? אמנם המלך סולח ומוחל גם למי שמתקוטט נגדו, אבל מי התיר לי לסלוח בשמו? אם לא אקלל ואתקוטט עם מי שרב עם המלך, איזה מין עבד אני?

אני עבד שהמלך שלו הוא לא בשר ודם והוא רחמן!!!מיכל160
עבר עריכה על ידי מיכל160 בתאריך כ"ב חשון תשס"ז 21:17

והוא אמר לי לאהוב את עמו.

הרב קוק אמר:"עדיף לחטוא באהבת חינם מאשר לחטוא בשנאת חינם" (שנאת חינם זה לא צחוק כלל ולפעמים אנו שוקעים בזה...)

קודם כל לא הרב קוק אמר זאת, תבדקי שובlogen

שנית כל, בכל זאת כתוב לחטוא באהבת חינם. האם לא עדיף לא לחטוא כלל, לא באהבת חינם ולא בשנאת חינם? הדרך הנכונה היא דרך האמצע לפי שיטת הרמב"ם. שנאה כשצריך ואהבה כשצריך. הכל לפי מצוות ה' יתברך שמו.

ומי לנו כשלמה המלך שאמר "עת לאהוב ועת לשנוא".

יפה, אך בגלל שהגבול דק נוצר כל זה...מיכל160
למתעמקים יש תשובה של הבית שערים ממונקץlogen

כיון שבתורה לגבי יבום כתיב ולא ימחה שמו מישראל ואף אשת מומר פוסקין לחלוץ לה לכמה פוסקים מזה ראיה שאין לומר על המומר ימח שמו רק לגבי עמלק וכדומה, אבל לפי דעתי זה טעות כי הרי במו"ק דף ט"ז דמשמתינן ליה וכו' ומנלן דנצינן ולייטינן וכו' אלא הענין הוא שהכל כדי להתרחק ממנו ושלא יוכל להסית ולהדיח וכו' אבל כשכבר מת ואין בכחו להסית ולהדיח אז ראוי להציל נשמתו מרדת שחת וכעין דאמרינן כל המומתין יש להם חלק לעוה"ב אף שמידי מיתה לא יוכל להפטר עכ"ל.

 

אחי אשריך!!!האריאלניקהנאמן
"ויש לברר לפי דין תורה ותו לא"(logen)מיכל160

מה זאת אומרת לפי דעתך?? נתת דברים מבוססים וסטרת בדעתך האישית???

מי שמחפשאלעזר20

יכול לעיין בקובץ  ח' מיתוך השמונה קבצים פסקא רכח...

אח"כ תמשיכו להתווכח

למדתי את הפסקה הזאת-מיכל160אחרונה

הרב כותב שקשה לעשות הבדל בין חטאים לחוטאים...

ולכן בתחילת ברייתם מצוווה לשנוא אתם (אשמח שמישהו יסביר מזה בתחילת ברייתם... לט ממש הבנו...)

אך אח"כ יש מצווה להפריד בין החטא לבנאדם ולאהובו אהבה גדולה.

לדוג'- (אני מקווה שהדוג' הזאת טובה) אומרים ליד קטן להתרחק מכל הזרים ולא לדבר עם אפ'חד אפילו לא אם הוא נראה אדם טוב וישר...

אך כשגדלים וזר בא ושואל אותי איפה זה רחוב יפו אז אני אענה בשמחה ובלי כל חשש, אך כמובן אם הוא יקרא לי לעזור לו בבית אז לא אלך איתו (הגענו לשלב ההבדלה בין טוב לרע, בין החטאים או הסכנות שעלולות לצאת מיזה לבין סתם דברים, של היותו בנאדם.. וכך גם לרשעה שאנו 'ילדים קטנים' ולא יודעים להבדיל בין טוב לרע אז כדי להזהר ולא להמשך אחרי הרע אומרים על הכל "לא!!!" (למרות שלא נראה לי שהרב מתכוון עד כדי מחיית שמו מעמ"י...) אך כשגדלים לומדים להבחין בין הפולים זבל שיש באדם למעט טוב שיש בו ואז אפשר לעשות את ההבדל בין הטוב לרע ומתוך כך לאהוב את הטוב ולשנוא את הרע (ולא את האדם!!)

ו...גם שם הרב מציין ש"יתמו חטאים ולא חוטאים"...

אהבת ישראלהאריאלניקהנאמן

משהו שקרה לי עכשיו; חזרתי מפעולה (כמובן עם חת"ת) ישבתי בתחנה המרכזית של ראשון מחכה לאוטובוס הביתה, לידי בספסל ישב מדריך מתנועת "הנוער העובד והלומד" הוא פנה אלי ושאל "האם החולצה הזו היא של תנועת נוער כל שהיא?" עניתי לו ש "כן, זה של תנועת הנוער 'אריאל'" הוא שאל "מה האמירה של התנועה הזאת? במה אתם דוגלים?" (לא עניתי לו כמו כמה אנשים מהתנועה "זה כמו בנ"ע רק נפרד...) עניתי ש "התנועה דוגלת בא"י לעמ"י ע" תורת ישראל, ושהתנועה דוגלת בקיום התורה ללא פשרות, אנחנו מאמינים במדינה ובצבא(אם לא הייתי אומר את זה אז היה חילול השם)" הוא התעניין והיה באמת דיון פורה

 

מה שרציתי להגיד זה שלפעמים שיח ודיבור עם תנועות לא דתיות לא במטרה לשכנע ולהשתכנע אלא במטרה לדבר לגשר ולהסביר (ברור שבהפרדה) יכול להיות דבר נפלא

גם לא בהפרדה.שומרוני

ואני מוחה!

התנועה דוגלת בתורת ישראל לעם ישראל בארץ ישראל.

בצ"ל אריאל, עוזיה.

זו לא דרכנו!האריאלניקהנאמן

דרכנו היא בהפרדה! ואך ורק בהפרדה!

ואני מקבל את התיקון 'תורת ישראל לעמ"י בא"י' שכוייעח

הכל תלוי איפה ומתי.שומרוני

ואם אתה מדבר עלינו, אז אני מסכים שזה צריך להיות בהפרדה.

אבל אני לא רואה הרבה מניעה בכך שחבר'ה שלנו יפגשו עם נוער מעורב חילוני.

אם כי יש לציין שבהנא"ר לא אוהבים מפגשים של דתיים-חילונים, ויש בסיס לטענותיהם.

בצ"ל אריאל, עוזיה.

אני מדבר רק על אריאלהאריאלניקהנאמן

ואגב במפגשים כאלה אפילו בנ"ע יקפידו על הפרדה (יום תנועות הנוער האחרון בראשון התקיים ללא בנ"ע בגלל שזה היה מעורב (פשוט שאנחנו לא השתתפנו) ובגלל זה העירייה כמעט הפסיקה את התקציבים לבנ"ע)

מעורב לא!! כי אחרי הכל אנחנו באים להעביר את דעת ה' בעולם לנוער החילוני והנוער החילוני כן יבוא לקראתנו בעניין הזה, אז אני לא רואה סיבה למה לא להחמיר כשאפשר

הבסיס לטענות ההנא"ר כפי שהבנתי הוא רק במקום שבאים לכשנע ולהשתכנע אבל אני מדבר על מפגשים של ''הדברות'' להסביר את טענותינו לפניהם

כמה דברים...מוריונתאחרונה

קודם כל יש לי כמה השגות על ההגדרה של התנועה...עזבו שניה לקרוא לזה נפרד או לא,השאלה מאיפה זה יוצא.ואני אנסה שניה להסביר את עצמי.אז ככה-

הנקודה שצריך לצאת ממנה (ואח"כ כמובן להסביר לפי מי ששואל ודרך השאלה וכיוב'..)( היא שההפרדה היא לא האידאל אלא אחת ה'תוצאות' (סורי ברחה לי המילה..) של האידאלים של אריאל.במילים אחרות- התנועה דוגלת ב"תורת חיים בעז" הווא אומר לקחת את התורה או יותר נכון את החיים שלנו ולמלא אותם בתורה ואת זה כמובן לעזות בעז,ככל יכולתנו במקסימום הקפדה ואי"ה במקסימממום הצלחה אפשרית...מפה כמובן יש כמה נגזרות..לדוג' "עשה לך רב" שתנועת אריאל מקפידה שיהיו רבנים לכל הסניף (אםםםםם..סניף רחובות..... ;) ושהסניפים אבכן יתיעצו עם הרבנים יקבלו את הנאמר ויפעלו בהתאם. עוד נגזרת אפשרית של זה היא בהחלטות המליאה התנועתית למשל בנוגע לשבת...היתה פעם החלטה (גם היתה אחת מאוד ישנה למי שזוכר..) שמשתדלים לקנות רק בחנויות של שומרי שבת ולהפיץ איפה שומרים שבת ע"מ שנוכל להגביר שמירת שבת בעם. וזה שוב- כי אנחנו מאמינים בתורה ובתורה אנחנו מצוים על שמירת שבת ולכן אנחנו כתנועה מנסים כמה שיותר לעודד שמירת שבת,אם בחינוך שאני בטוחה שניתן בסניפים אם בדוג' אישית ואם בהחלטות תנועתיות.

ועכשיו- אותו כנ"ל לגבי הפרדה. ההפרדה בתנועה היא נ-ג-ז-ר-ת של אותה 'תורת חיים בעז'.זו הסיבה לשמירה על ההפרדה. ואל כי התנועה מאמינה בהפרדה אלא כי התנועה מאמינה בתורה ולכן פועלת מתוכה....

ועכשיו אני חושבת שכשאנחנו באים להסביר לנוער שלא מקורב לדת אין הבדל אם תגיד שאנחנו מנסיםלשמור על מצות שבת יותר או על צניעות יותר הנק' מוצא של התנועה היא החשובה ומתוך זה גם צריך לצאת כשמסבירים...

ודבר אחרון למי שהצליח להגיע עד כאן...

השנה בתור קומנרית (רחובות כבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!כן סופוסף יש בנות שרות בתנועה... P: ) עברתי על כל חוברות ההדרכה ב"ה...אני ממש ממליצה לכל מדריך שיכול לקחת את החוברת של שבט שורשים או כל חוברת אחרת על התנועה ולשבת אם עצמו פעם ולקרוא אותה..זה ממש מוסיף..זה מרענ ןומזכיר לך למה אתה כאן ומכניס בך כוחות להמשיך מתוך הקום הזה בעבודת הקודש הזו!!!

שכויח לכל העוסקים!!!!
בצפיה לבנין אריאל!!

מוריה!

סמינריון הדרכה התשס"ו הסמינר מונה כ70 מדריכים!המופרע
דרך אגבראשון_בנשמ"ה
מי היו המדריכים בסמינריון?
אם זכור לי נכוןהדרדק

(על פי מה ששמעתי) כולם חוץ מאחד היו מישיבת בית אל.

כולם היו מבית אל...המופרע
אמ... צבי יהודה דיקשטיין איילון משו ושמואל משו....המופרע

מדריכים פשוט מעולים!

היה מדהים!

וואו...יוכי

יפה לכם

רק שאלה קטנה.... למה לא כולם עם חולצותנועה?...

פחח....המופרע

נגמרו כל הXL XXL אז כמעט אף אחד לא קנה....

חחחח....

 

 

אם יורשה לי לשאולאנונימי (פותח)
איפה אתה???
אני מצלם....המופרע
בוב דילן היה הצלםפנאט2 המשודרג
אצלנו מי שלא היתה באה עם חולצתנועה היתה חוטפתמור
מעינת שיחת מוסר....
פחח... באמת היינו הרבה חברה ולא היה פשוט חולצות...המופרע
נאי אצלם מתי שהוא את החולצה של הסמינריון שאנחנו הוצאנו ואני אעלה את זה לכאן...
כותב השירשור ומעלה התמונההאריאלניקהנאמןאחרונה
עבר לעזרא...
מה הקטע לחודש אירגון?אנונימי (פותח)

תראו כמה מלא הודעות יש כאן לרעיונות לחודש אירגון.

תחשבו רגע כמה מלא השקעה ומחשבה וכוחות אנחנו מוציאים על זה.

בשביל מה???? אני אשמח לתגובות כי יותר קל לעבוד ולהשקיע כשיש לך סיבה טובה!!

תודה ובהצלחה בחודש אירגון!!!

ילדונת,מיכל160אחרונה

יש כ"כ הרבה ערך בחודש ארגון, וסליחה על הבוטאות אבל הנושא ממש לא מזיז לי עכשיו..

עברת פעם חודש ארגון עם חניכות שלך??

אני עברתי שתי חודשי ארגון ואחרי כל אחד מהם גילתי בחניכות שלי דברים מ-ד-ה-י-מ-י-ם!!

כשמבלים עם החניכות כ"כ הרבה בחודש נחשפים למלא!! הרבה מבעיות קשות של חניכות שלי גילתי או שהם סיפרו לי בחודש ארגון..

צריך לדעת שחודש ארגון זה זמן לגיבוש ו... כן, גם בחודש הזה החניכות מגלות שהמדריכה שלהם לא מושלמת וגם היא עצבנית, לחוצה, וקצת חוששת...

כשנמצאים כ"כ הרבה הביחד, יוצרים, עושים ומדברים על אידיאלים אז נוצר קשר מיוחד שלולא חודש ארגון היה קשה להגיע לקשר הזה..(גם המחנות והמסעות מחדדים את הקשר הזה..)

ועוד נקודה קטנה (אם בכלל למשהו היה כוח לקרוא עד כאן...)- בחודש ארגון לומדים מהי עבודת צוות ועד כמה חשובה אחריות...

וכל זה כתבתי עוד בלי לגעת כלל בנושא עצמו שגם הוא חשוב מפני עצמו...

בהצלחה ומקווה שעזרתי ונתתי סיבות טובות...

מיכל קפלן.

מורל שבטי/סניפיהדרדק
חודש ארגון התחיל ואיתו המורל השיבטי; כתוצאה מזה השבטים שמאוד מלוכדים בינהם מתחילים לריב (לא מכות, כי מכות ברחובות זה רק מסכת... אבל סתם ילדים שהולכים לפעולת של אחרים ועושים מורל משל עצמם) ואני שואל את עצמי למה אנחנו מעודדים מורל שבטי?
במחנה יש את הקטע של המורל הסניפי, ב"ה הסניף שלנו לא עושה מורל אנטי, אבל הדבר קיים (ואני גאהל ומר שחלק מהחניכים הלכו בניגוד לכמה רכשים לצד בזמן שהיה סניפים שעשו מורל נגד סניפים אחרים) ואני שוב תמה למה עושים מורל סניפי?
למעשה, למה אין רק מורל תנועתי? שכל השבט עושה מורל ביחד. כשכל התנועה עושה מורל ביחד?
(נראה לי שכך עושים בצופים- ואני חושב שזה רק תורם להם)
עיין נעם אניספלד.שומרוני

אניספלד תהה על כך בגילון של אלול בשנה שעברה.

למה אני זוכר? זוכר!

 

ואני דווקא תומך קצת במורל שבטי/סניפי. גם זה חשוב.

כן גם אני זוכר את מה שנועם אניספלד כתבהאריאלניקהנאמן

למה חשוב מורל שבטי -- כי זה מעלה את הגאוות יחידה זהו! אין עוד סיבות לדעתי

יש עוד סיבות אבל אין לי כח לכתובהאריאלניקהנאמןאחרונה
מחאה מול בית העלוב יאיר נווה במוצ"שצחקן
ב"ה
מחאה מול ביתו של "האלוף המגרש" (יאיר נווה, המפקד העקיף של הפוגרום בעמונה, שחתם על 18 צווי הגירוש) - בגבעת שמואל, רח' יהודה הלוי. באחריות שרה, 03-5324338
 
במוצ"ש הזה בשעה 8, מלווה מלכה כמיטב מסורת גב ההר עם מוזיקה...
 
כולם באים!
שם רשעים ירקב.......ה' מלךאחרונה
יש לי בעיההאריאלניקהנאמן

היום אחרי הפעולה ניגשה אלי הקומונרית בסניף אריאל בנות ושאלה אותי האם אני מכיר את הקומונר של סניף בנ"ע הקרוב , אמרתי שלא, אז היא שאלה אם אני מכיר מדריכים מסניף בנ"ע הקרוב, אמרתי שכן והיא ביקשה ממני שאם אני יכול לדבר עם המדריכים שלא יקחו חניכות מהשכונה של הסניף(אריאל) כי נשארה לה מדריכה ללא חניכות (כי כל החניכות הלכו לבנ"ע)

מה אני צריך לעשות? מצד אחד אמרתי שאני אדבר עם המדריכים בבנ"ע, ומצד שני אני לא חושב שזה נכון כי היא לא יכולה לשלוט לחניכות שלה על החיים   אם לדוג' ח"ו אחד החניכים שלי היה הולך ל"ע לבנ"ע הייתי עצוב והייתי משכנע אותו לחזור אך אם הוא לא היה רוצה לא הייתי מבקש מאנשים אחרים שאיכשהוא יפעלו שרצונו לא יעשה

 

בתודה מראש דניאל אדרי סנף ראשל"צ בנים כבוד!!!

לעניות דעתי,מיכל160

אפשר להגיד לקומונרית שהיא צריכה לעשות איזה סוויץ עם השבט הזה, כנראה יש בעיה שורשית בשבט אם כולן עברו לבנ"ע....

זה לא נראה לי נכון לשכנע חניכות!

"חנוך לנער ע"פ דרכו",כל אחת ודרכה שלה....

בהצלחה!!!

 

הבעיה שכבר אמרתי לה שאני אדבר איתםהאריאלניקהנאמן
ולדבר איתה ... בעיה (אחרי הכל 'אריאל')
לא מבין את הבעיה שלך לדבר עם בנותצחקן
ב"ה
לצורך חשוב כזה...
 צחקן
ליצן, לא זאת הבעיה...שומרוני
אז מה הבעיה באמת?האריאלניקהנאמן
לעניות דעתי...יעל...

אני חושבת שמממקום של חינוך זה דבר שאסור לעשות אותו.

 

קודם כל אחד העניינים הבסיסיים שאנחנו פועלים מכוחם זה שהחניכים באו מתוך רצון! חניכה שאמרה לי שהמדריכה שלה הכריחה אותה לבוא לסניף או התחננה אליה אמרתי לה שנראה לי שכדאי שהיא לא תיכנס באותה השבת לפעולה... כי מבחינתי- לא אכפת לי לעמוד לבד במפקד! (טוב, זה לא חוכמה שאני אומרת את זה, אני יודעת...) אני לא צריכה אותם בשביל להיות מדריכה/ קומונרית.

אני באה בשבילם! כי אני חושבת שהם יכולים לקבל מהסניף! לכן גם אני מסתייגת מגיוס חניכים... לפעמים אפשר לראות מדריכים שממש כמעט כורעים ברך לחניכים: רק שתבואו!

זה בעייתי מהרבה סיבות והראשונה שבהם זה שהרצון זה הכלי, הבחירה האישית שלהם: אני בסניף! זה מה שנותן לנו את הכוח לפעול.

 

אין מה לעשות- תתקשר אליה (אני מבינה למה אתה מתפאדח אבל אין עם זה בעיה!) ותאמר לה שזה לא לעניין. הרי אם הכיוון היה מבנ"ע לאריאל והיו מתקשרים אליך מבנ"ע שלא תיקח להם ת'חניכים- ברור שלא היית מסכים, ובצדק!

אם הם רוצות חניכות- הם צריכות להסתכל פנימה- לא החוצה. התיקון צריך להיות כלפי עצמנו- להיות טובים יותר, לא ממשהו אחר, אלא טובים יותר!

בעזרת ה' יתברך תעשה ותצליח!

יעל. 

לאאלעזר20

הבנתי מה הבעיה בגיוס חניכים?

אני נגד להתחנן,אבל מפה ועד להיות נגד?!

יש גם דרך האמצע...

לא אמרתי נגד, אלא מסתייגתיעל...

השאלה היא איך עושים את זה...

אם באים ומסבירים ואומרים שכדאי וחשוב וכיף ומועיל- סבבה לגמרי!

אבל לי יצא לראות כמה פעמים שיטות אחרות, משונות ולא לעניין...- לפעמים זה נראה כאילו למדריך משעמם בבית וכל חניך שבא- זה ממש מצווה מצידו...

נכון, ברור שזה מבאס להכין פעולה ומגיעים לך 3 חניכים- זה קרה לי, התבאסתי לרגע... בסוף זה היה אחד הימים המעולים שלי בהדרכה...

יש לנו חזון, רצון ותוכן להעביר- נשתדל ונשקיע כדי שיבואו חניכים. אבל מכאן ועד להענקת כרטיס לסופ"ש בבית מלון...

יש סניפים שמוכנים גם לזה <ב>האריאלניקהנאמן
מתוך "נסיון"ישתבח שמו

מתוך נסיון שאני בתור חניכה עברתי לבנ"ע (וב"ה חזר לי השכל וחזרתי אחרי כמה חודשים לאריאל) זה לא בדיוק יעזור לדבר עם החניכות כי הם לא מבינות מה הבעיה להיות בבנ"ע ולא מבינות את האידיאלים של אריאל ככה שזה לא כ"כ משנה להם איפה להיות העיקר שהם נהנות ואם ידברו איתם הם רק יתרגזו...(זה מה שהיה לי לפחות...) מה שכן, לדעתי הקומונרית צריכה להסביר להם (לא לשכנע!) ואתה (דניאל) פשוט תסביר לה שאתה לא חושב שאתה יכול לעזור לה...

מצטערת על הפלסוף המיותר...

שבוע טוב!!

נ.ב....ישתבח שמו

אם אתה לא רוצה לדבר איתה אולי אתה יכול למסור את זה דרך מישו...?!

שבוע טוב!!

סתם שאלהחתול
ל'יודע מה הבעיה שלך לדבר עם בת בנושא רציני וחשוב. פשוט שזה מותר לפי ההלכה, ואם תוכל לעשות את זה בפלאפון או לשלוח sms, מה יקרה?
הבהרההאריאלניקהנאמן

זו לא הקומונרית אמרה לי זאת אחת המדריכות

 

וסניף אריאל בנות ראשל"צ הוא לא סניף גוסס שצריך עזרה בהדרכה ובכלל לא כתבתי את זה אלא שאני אדע מה לעשות וכיצד לנהוג לא ח"ו להוציא שם רע על סניף בנות

אני רואה שאתה לא סגור על עצמךחתול
בסוף יתברר שזו סתם ילדה בת 4 שבמקרה עברה בסביבה.
מה את רוצה? אז הוא קצת מתבלבל...מאמי

לדעתי אתה צריך להסביר לה שאתה לא יכול לדבר איתם...

אם החנכים רוצים אז יש להם סיבה ואי אפשר לכפות עליהם... זה סניף לא בית ספר...

יומקסים...

לא נכוןהאריאלניקהנאמן
פשוט הקומונרית הקודמת שלהן התקשרה אלי (לא יודע מאיפה היא השיגה את המספר) ואמרה לי שזו לא היתה הקומונרית (כי מאיפה אני אמור להכיר את הקומונרית בדיוק) אלא אחת המדריכות
מעניין גם למה...סאפיר

הם עברו לבנ"ע בגלל שלבנ"ע יש סניף...!! יש מבנה!!

ואפילו בשביל המבנה הזה הם מוכנים ללכת חצי שעה..

זה בעיה....אבל בקטע של המוסריות חפיף..בנ"ע תמיד יורדים על אריאל..והם גונבים חניכים וגם אם תגיד למדריכים שאתה מכיר מה זה יעזור?! הם מצידם רוצים חניכים זה לא שהם סניף ענקק הם גם זקוקים לחניכים ויש להם כסף ויש מבנה...אז למה שיהיה אכפת להם מאריאל..גם חברות שלי עכשיו נכנסו לבנ"ע אבל אני לא מתכוונת לריב איתם על חניכים  דרך אגב,היום נכנסתי להדרכה ב"ה שבט זרעים-נבטים ובאו פוול כאילו יחסית לסניף זה ענק 15-16 בנות...

וזהו קיצר אם תדבר זה לא יעזור עזוב אני יגיד לה..רק תנסח ברור מה שאתה רוצה להגיד לה...

 

הבעיה היא פשוטה!!!אפוש

בס"ד

הרי החניכות לא בשבט הרוא"ה או שבט גדול שמבינות מה באמת

המטרה של אריאל...הבנות לא עזבו בגלל הערכים שלא מתאימים או דברים כאלה..

הם עוברות ללא שיקול דעת של נכון או לא נכון הם עוברות כי ה"בנים" שם "מושכים" אותם...או מטעמים לחץ חברתי... לכן לפי דעתי הצנועה (והנסיון שהיה לי בעניין) הם מהר

מאוד יעברו חזרה.....אני בעד שתגיד לה (כן אתה יכול לומר לה על זה...מותר זה עניין חשוב וחינוכי) שאי אפשר להכריח/לעמוד בדרך בנות שרוצות לעבור...זה לא מה שיעזור להם לחזור!...

מקווה שעזרתי.....ובהצלחה

אפרת

אין בעיה בבני עקיבא!!!צרי

בני עקיבא היא גם תנועה מעולהה!!!

בני עקיבא איפה שאתה היא טובה??

או שהם עוברות רק בגלל הבנים?

....סאפיר

בנ"ע רמ"א...טובה?! לא כ"כ אבל ב"ה עכשיו נכנסו צוות טוב..!והם ממש יכולים להרים תסניף..!!

ובנ"ע זה גם בשביל הבנים...לא רק ויש כאלה כאילו אני בבנ"ע אני מהקולים ולא אני באריאל מהצדיקים החנונים..אתה מבין?!

אוף זה כזההדר200

סטיגמות מעצבנות!!!!!!!!!!!!!

 

מה זה ראשי תבות רמ"א? ; ; ; ; צרי
שלום,אנונימי (פותח)

א.גם אני קבלתי שכל לפני שלושה שבועות ועברתי לאריאל-ברוך ה'!!

ב.לדעתי חיי'בים להתאמץ להרים את המורל של התנועה ולפתח את הגאוות יחידה ואז ממילא החבר'ה ירצו להשאר..וחוץ מי זה כדאי להדגיש למה אנחנו אריאל ולהשקיע בכל חניך ובפעולות כדי שירצו לבוא..יש עלינו המון אחריות על עתיד התנועה והגאוות יחידה!!!

וכמובן-לא להתיי'אש ולנסות להחזיר אותם! זה אפשרי!!

ב"הצלחה!!! בציפיי'ה לבניי'ן אריאל בקרוב! טוהר.

לפי דעתי...אנונימי (פותח)אחרונה

כל החמיכות שעברו לבני- עקיבא, הם ענראה לא באמת אריאל, ואם הם כן- הם יחזרו...

לנו יש גם סניף אריאל וגם סניף בני עקיבא, וכל הבנות שמתאים להם אריאל הולכות לאריאל וכל הבנות שמתאים להם בני עקיבא- הולכות לבני עקיבא..

אני ממש לא בעד לדבר עם המדריכים בבני עקיבא- מה זה יעזור? הם יגידו להם לחזור לבני עקיבא?? לא נראה לי...

עלון שבת ארגוןאנונימי (פותח)

אני יודע שיש עוד זמן אבל בכל זאת אני מחפש רעיונות לעלון

אולי תעזרו לי בבקשה 

עוד אריאלניק חדש......האריאלניקהנאמן

רעיונות דבר תורה קודם כל, דבר הקומונר, חידון טריוויה של זהה את המדריך 

תודה אבלאנונימי (פותח)
כל אלה זה דברים רגילים ופשוטים שכבר חשבנו עליהם אני מחפש דברים נוספים תודה
היה שרשור כזה...יוכי
כבר בשנה שעברה..
 
רעיונותאנונימי (פותח)

סקר בין החניכים.

שכל שבט יספר איך עבר עליו החודש/ על הנושא בשלוש-ארבע שורות.

אפשר לבקש מכל מדריך לצייר משהו דג/ בית/ פרח וכו' כיד הדימיון הטובה, ואחר-כך "לנתח" את הציור...

חידות בציורים/ תפזורת/ סודוקו מדריכים.

רעיונות:אנונימי (פותח)

דרושים, דש"ים. תתקשרו להורים של הקומונר לשמוע עליו דברים מעניינים...

תמונות "זהה את..."

א'-ב' סניפי.

חסויות...

הכר ת'מדריך

כל מדריך לשבט שלו..

                              בהצלחה ממש!!!

נדוש אבל החניכים מתים על זה...שלומית16
תעשו א-ב סניפי אם משקיעים בזה זה יוצא מהמם..
אממ...אנונימי (פותח)אחרונה
אולי אתם יכולים לעשות תחרות של "זהה ת'מדריך" מה ממש חמוד.. נותנים פרטים על כל מיני מדריכים.. [פרטים שהחניכים לא יודעים!!!!] ואז, הם צריכים לברר וזה קורעעע... לדוגמה... מספר טלפון של הסבא והסבתא, השם השני של האמא\האבא, מספר תלמידים בכיתה[ של המדריך] וכל מיני כאלה... ואז מי שמצליח ומגיש ראשון מביאים לו איזה משהו קטן סתם כדי לא לייבש...
המורחק המנהלי מאיר ברטלר נעצר עד תום ההליכים נגדו!ה' מלך

ביום רביעי הוחלט בבית המשפט השלום בירושלים לעצור את מאיר עד תום ההליכים או שהוא יחתום שהוא מתחייב לקיים את הצו.

היום יתקיים דיון נוסף למורחק המנהלי בועז אלברט מגבעה 725 ליד יצהר שנעצר לאחר שסירב לצאת מביתו.

היום יוחלט האם לעצור גם אותו עד תום ההליכים.

אשריכם ישראל!!! כל הישועות!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ימ"ח!!! כול הכבוד להם!!! אנשללה עלי...מתנחל גאה.אחרונה