נשאלתי ע"י בחורה חילוניה (דתל"שית):
האם אני בעד חברה מעורבת או נפרדת?
אמרתי שנפרדת, והיא ביקשה הסבר.
אז אני מבקש עזרה: איך אפשר להסביר לה את העניין?
נראלי שאני יכול להסביר לה, אבל אני אשמח לשמוע אתכם.
בצ"ל אריאל!!
נשאלתי ע"י בחורה חילוניה (דתל"שית):
האם אני בעד חברה מעורבת או נפרדת?
אמרתי שנפרדת, והיא ביקשה הסבר.
אז אני מבקש עזרה: איך אפשר להסביר לה את העניין?
נראלי שאני יכול להסביר לה, אבל אני אשמח לשמוע אתכם.
בצ"ל אריאל!!
שחר! אתה מוזמן לתת לאותה אחת את מכתבים לטליה. זה ספר שעוסק בהסברה לאדם לא דתי על העולם האמיתי. בספר הוא עוסק גם בנושא ההפרדה.
בצ"ל אריאל!
שהוא כפייה דתית...
איך אני מסבירה לו שזה לא נכון
כי יש לי תחושה שזה מסוג האנשים שסתם מחפשים על מה להתלונן...
בכל אופן, לי לא יצא לקרוא יותר מידי...(עדיין בשלבים...) אבל ממה שהבנתי מהכמה עמודים הראשונים...זה נראה הדבר האחרון שיכול להזכיר כפיה(ומי כמוני שונאת כפיה...) זאת בסה"כ בחורה שמרצונה האישי התעניינה בדת ולאחר שהפנו אותה למישהו, היא שואלת אותו כל מה שתמיד עניין אותה בדת ולא היה לה את מי לשאול....אני לא חושבת שיש פה בכלל מקום לדבר על כפיה כי אין מצב שהוא באמת יכפה עליה משהו...כאילו בסה"כ זה בה ממנה...והוא רק מספק תשובות...שאם היא תרצה היא תקבל ואם לא, אז לא...
מה גם, שההוכחה החותכת לכך שזה לא כפיה, היא העובדה שבסופו של דבר טליה לא חזרה בתשובה...קצת מבאס למי שאוהב סופים טובים...(כמוני...)
רציתי להעלות שאלה לדיון.
האם אדם שהשתתף בגירוש ראוי לעבור לגור ביישוב (לאחר הפינוי) שהיישוב נגד הפינוי. ויש ביישוב הרבה אנשים שיוצאים בעד סירוב פקודה באופן ברור.
ומי שראה או שמע הסיפור הזה הוא דילמה של תושבי חספין ברמה"ג. המקרה מופיע בחדשות מעריב של אתמול.
(את התקשורת אנחנו לוקחים בערבון מוגבל! אז אל תתפסו לקטנות מהכתבה!!)
למישהו שנוהג ב61 קמ"ש בתוך העיר לעבור לגור איתנו?(הוא יותר מסוכן, וגם כנראה עברה יותר גדולה, עד שהרב נבנצל פסק שרוב דיני התעבורה הם פיקוח נפש)?
האם ניתן לאנשים שנכשלים בלשון הרע לבוא לגור איתנו?
האם ניתן למישהו שלמד "רק" במכינה לגור איתנו?
האם ניתן לבוגר של בנ"ע/עזרא/אריאל/הצופים הדתיים לגור איתנו?הרי הם שונים!
האם ניתן למישהו שלא לומד לפחות דף יומי לגור איתנו?
ומה עם אותו האיש שלא מקפיד על גידול בניו לתלמוד תורה(והרי הוא עם הארץ(סוטה כב.)!)?
אולי פשוט נפתח את מדינת יהודה, אשר התנאים לגור שם יהיו אין סופיים?
חלק מהעבירות שרשמתי למעלה כנראה חמורים יותר מהגירוש(במיוחד מבחינת חייל יחיד) למה עליהם אין אנו מקפידים?
לענ"ד
אם בנאדם מתחרט על מה שהוע עשה, אז למה שתהיה בעיה איתו? לכל אחד יכול לקרות שהוא עשה דברים ממש נוראים בעבר אז בגלל זה עכשיו לא נקבל אותו?אני לא מדברת על אנשים כמו אריאל שרון שלהם באמת אי אפשר לסלוח אלא אם...., ובאמת כמו שדרדקי כתב-כולנו עושים חטאים-אז בגלל זה לא נקבל אחד את השני?
למגרש זה הייתה זכות בחירה, והוא בחר ברע. זה כמו שאדם ישבור לך חלון ויבוא לבקש סליחה אך לא יתקן את החלון. קצת מגוחך לסלוח לו...
אם מגרש זה יתקן את העוול שעשה (יגרום לכך שנחזור לגוש) אנו נסלח לו ונקבל אותו אלינו.
בעניין אדם שלא מחנך את ילדיו וכו': הוא לא פגע בכך שלא חינך את ילדיו בחבריו אלא פגע בעצמו, מה שלא נכון לגבי מגרשים שפגעו ב-10,000 אנשים ובכל העם
בציפייה לבניין אריאל.
שלום! מה שלומכם? *כן! המון זמן לא הייתי פה.... אבל,
מצאתי משו מאוד יפה. רציתי לשתף אותכם גם.
מי שרוצה שיקרא. מי שלו הפסיד ובגדווווול! 
דמיינו לעצמכם שחבר מתקשר אליכם ואומר:
תקשיב החלטתי שניהיה חברים בלב, בלי טלפונים, בלי משחקים ביחד, בלי להתראות. רק בלב.
האם הייתם מסכימים? האם הייתם מצליחים לשמור על קשר קרוב?
-לא כ"כ. זה מסובך מאוד! בדרך כלל גם לא מצליח.
תארו לכם שאבא אומר לאמא- שלום, אנחנו בקשר, אבל אני נוסע לגור בחו"ל. זה חסר הגיון. כולנו מבינים שבשביל ליצור קשר צריך לדבר ולהתקשר.
כך גם בתפילה!
עעל מנת להיות מחובר- אתה צריך להתקשר. ואיך תתקשר? ע"י תפילה. ע"י דיבור עם ה'- פעם, פעמיים, שלוש ביום.
אי אפשר להגיד אני בקשר עם ה' בלב, כי מהר מאוד אם זה לא מגיע בצורה מעשית של שיחה (או מצווה) זה נעלם ואיננו.
זהו אופיים של בני-אדם. התפילה היא הקשר שלנו עם ה' אלוקים, מהותה של התפילה היא קרבת אלוקים. זאת מטרתה, ועל-כן כשאנשים רצו לחוש קרובים אל ה'- אל אבא שבשמיים- הם פתחו בתפילה כי היא הביטוי- של אותו קשר.
-הקשיבו!- הנחש קיבל עונש: "על גחונך תלך, ועפר תאכל כל חייך." לכאורה, אחלה עונש. בני האדם צריכים לעבוד קשה לפרנסתם ואילו עפר אפשר למצא תמיד בכל מקום. אם כן מהו עונשו של הנחש?-
-ה' אמר לו: "קח מזונך, ואל תפנה אליי לעולם". לנחש אין את האפשרות לפנות אל ה'. ה' גזר עליו ניתוק מוחלט, וזהו עונש גדול.
לנו ב"ה אין עונש זה. לנו יש את הזכות להתקשר עם הבורא תמיד, ועלינו להשתמש בה כראוי.
נכון, זה לפעמים קשה- מעצבן לקרא שוב את אותם מילים, אבל אם נדע שזאת הזדמנות נפלאה לדבר עם ה'- ולבטא את הקשר שלנו עימו ולחזקו-
נתייחס לתפילה בצורה אחרת. אנחנו יכולים לפנות אל ה' בהכל- לבקש ממנו, לבכות, להתחרט ולשמוח- והוא מקשיב לנו.
גם הוא רוצה בקשר עם ברואיו, להטיב עימם.
ה' עימכם!!!
שבוע טוב ומבורך!!
מקווה שאהבתם! 
שיהיה לכם כל-טוב!!!
"מה הקטע של "ה' עמכם" לא מתאים בפורום הזה יותר "בציפייה לבניין אריאל"?"
אז ראשון בנשמ"ה בבקשה.... בצפיה לבניין אריאל!!!
רעיון ממש יפהת אבל בשביל להעביר איתו פעולה לחניכים הצעירים.
לבוגרים יותר יש משמעות הרבה הרבה יותר עמוקה לתפילה,
אולי אחד הבינ"שים פה או אלה שלמדו על זה במחשבת ישראל יוכלו להאריך יותר...
אחד החניכים שלי בשבט עושה לי בעיות עם המשפט הזה,
הוא אומר שנכון שאפשר להבין את המשפט אחרת, אבל אנשים מבחוץ ששומעים את המשפט הזה,
מבינים שלא אכפת לנו בכלל שיפנו את כל יש"ע שמדינת ישראל תתפרק, שנחזור לגלות...
ובעצם הוא אמר לי שהוא מאוד מפחד מדרך ארוכה,
אשמח אם תעאזרו לי בתשובות שאענה לו.
חוץ מזה מישהו יודע מי אמר את המשפט הזה?
גם אם מפחדים, גם אם מגרשים אותנו וכו' אנחנו יודעים שאנחנו עם הנצח- עם שימשך לעד וצריך להאמין בה' שנקבל את גוש קטיף חזרה ושיבוא המשיך. אבל עד שזה יקרה "לא מפחד מדרך ארוכה"- נמשיך להאמין בה' ובעקרונות שלנו
סליחה על הפסיכולוגיה...
"אמר רבי יהושע בן חנניה מימי לא נצחני אדם חוץ מאשה, תינוק ותינוקת...
תינוק מאי היא? פעם אחת הייתי מהלך בדרך, וראיתי תינוק יושב על
פרשת דרכים. ואמרתי לו: באיזה דרך נלך לעיר? אמר לי: זו קצרה וארוכה,
וזו ארוכה וקצרה. והלכתי בקצרה וארוכה. כיון שהגעתי לעיר, מצאתי
שמקיפין אותה גנות ופרדיסין. חזרתי לאחורי. אמרתי לו: בני,הלא אמרת
לי קצרה? אמר לי: ולא אמרתי לך ארוכה?נשקתיו על ראשו ואמרתי לו:
אשריכם ישראל שכולכם חכמים גדולים אתם מגדולכם ועד קטנכם"
ר' יהושע הולך בדרך ה"קצרה וארוכה"-הוא רואה את העיר מולו, וברור
לו שהוא כבר מגיע אליה, שהרי היא קרובה יותר בקו אוירי.הוא אומר לעצמו:
קודם לכל נגיע לעיר, אפילו שאחר כך מחכה לי דרך ארוכה-לעבור דרך
הפרדסים, קודם כל אפתור את הבעיות הדחופות, אחר כך אתפנה לבעיות
ארוכות הטווח. במציאות אנו מבינים שצריך לצעוד בדרך הארוכה, שהיא
הקצרה בפועל."עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"-למשפט זה יש להוסיף
שורה נוספת:"עם הנצח - אין לו אלא דרך ארוכה" בדרך אל הנצח אין
דרכים קצרות, ואין קיצורי דרך. אכן, קשה להבין כי הטווחים הארוכים
הם הפתרון הריאלי והמעשי ביותר גם לטווח הקצר. אולם, זה מה שלמד
ר' יהושע מהתינוק. כשהולכים בדרך, לא מודדים את הדברים מלמעלה,
אלא במציאות, בדרך, והדרך הארוכה -
היא הדרך בה יש לצעוד,
והיא הדרך הקצרה!!!באדם החומר קודם לרוח, תינוק קודם מתפתח מבחינה חומרית-
גופנית עד שהוא מתחיל לדבר ומתפתח שכלית. אומות העולם
קשורות ואחוזות בחומר, ובו הן ממלאות את תפקידן על כן הוא
סופי, ואיננו תובע זמן רב על מנת להוציאו אל הפועל. לכן עשו
קודם ליעקב בשלטונו. עשו מביא את העולם אל שלטון החומר,
הקודם במהות לשלטונה של הרוח. עקב מתנהל לאט. הוא איננו
ממהר ואינו מפחד מדרך ארוכה, כיון שתפקידו איננו נגמר
לעולם. אין לו צורך להספיק הרבה בזמן מועט. להיפך, אצל
עם ישראל הדברים הולכים לאט בצורה מהותית. "גאולתן של
ישראל קימעא קימעא". האיטיות של תהליך הגאולה איננה מקרית. כדי לעכל את אור הגאולה, כדי שעם ישראל ימלא את תפקידו בצורה מלאה, עליו להיות בשל לשלב בו הוא נמצא. כדי להוציא אל הפועל פוטנציאל אלוקי שקיים בעם ישראל יש צורך בהרבה זמן. בהליכה איטית, שלב אחר שלב. כבר יעקב קובע שאחרית הימים "אלו הימים ההולכים לאט". ככל שדבר גדול יותר, הוא יוצא אל הפועל לאט יותר.קשיי התקופה שאנו מצויים בה, אינם רק סיבוכים ו"פנצ'רים היסטוריים". גאולה בבת אחת איננה גאולה שלמה, החודרת אל כל חלקי המציאו,האיטיות בה מתנהלים הדברים בתקופתנו,שולחת אותנו אל יעקב האומר
"ואנכי אתנהלה לאיטי", ונותנת לנו מבט עמוק יותר על
התקופה בה אנו נמצאים- "עם הנצח לא מפחד
מדרך ארוכה".
טוב אני יסביר הכל!
' עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'
שיהיה ברור אנחנו לא רוצים דרך ארוכה לא אוהבים דרך ארוכה אבל...
אבל אם יהיה דרך ארוכה אנחנו לא מפחדים!!!!!!!!!
עברנו הרבה דורות ובהם הרבה קשיים ומשברים וב"ה עברנו אותם! הכח שיש לנו לעבור משברים זה בגלל הכח שאנו שואבים מהעבר מה'דרך ארוכה' שעברנו.
עם ישראל לא מתפשר על דברים קטנים עם ישראל - 'עם הנצח' תפקידו ויעודו בעולם זה 'אור לגוים' 'ממלכת כהנים וגוי קדוש' ובשביל להגיע לכזה דבר זה דרך ארוכה! כמו מי שרוצה לבנו ארמון מפואר מאד, זה לוקח זמן אבל זה גם נותן כח להמשיך!!!
הרב קוק אמר את המשפט הזה באחד מכתביו אם אינני טועה, אני כמעט בטוחה בכך.
לעם שמאמין בצדקת דרכו, באלוקיו, בגודל שליחותו, בעוצמת יעודו מתגמדים כל קשיי הדרך הארוכה והקשה.
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!
למה שנפחד? אז אמנם נבואות החורבן מתקיימות אך זה רק מעיד על כך שנבואות הבנין עתידות להתקיים, ואנו מחכים ומצפים וממשיכים לצעוד הלאה.
האומץ הוא לא העדר פחד, האומץ הום התגמדות הפחד בעיננו אל מול דברים גדולים וחשובים יותר., הוא המשך הצעידה בדרך מתוך ידיעת החשיבות למרות הפחד הקיים.
אנחנו עמ"י! העם הנבחר! "עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו"- אנחנו לא סתם כאן!
עברנו כ"כהרבה מכשולים שהיו בדרכנו עד כה, מכשולים שהעדיו על המסוגלות והיכולת שלנו להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר, לעבור אותם ותוך כדי להתחזק ולהחשל.
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!! - זאת בהחלט לא סיסמה 
שיר זה("עם הנצח וכו') מושר בפי העם במנגינה של "עוז והדר לבושה וכו'". המניגנה גורמת שיודגשו המילים "מדרך ארוכה", במקום שהדגש יהיה על המילים "עם הנצח" או "לא מפחד".
בצ"ל אריאל!
שלום לכולם
אספנו בכיתה בגדים למגורשי גוש קטיף (כי הבגדים שלהם עוד במכולות.. וזה...)
רציתי לשאול אם מישהו יודע לאן אפשר להעביר את הבגדים? מישהו יודע מה הטלפון של עמותות /ארגונים שמתעסקים עם זה?
יש לציין שהיתה הענות ענקית, ויש מלא שקיות ויש לנו קצת בעיה ללכת לתת את זה אז אם מישהו מכיר מישהו שיכול לבוא לקחת את זה...
אנחנו מנתניה
תודה.
אולי אפשר לשים את זה בהנהלה ארצית(של אריאל כמובן...
)פועל שם בי"ס של המגורשים וגם המלונות שלהם נמצאים בסביבה...
אם זו כמות ממש גדולה יכול להיות שלמען אחינו ישלחו רכב אבל צריך לברר...
אנחנו במטה נוער ברחובות העברנו למשהו עם רכב את כל השקיות והוא העביר לעיר האמונה אבל הכי עדיף שתתקשרו למטה למען אחינו והם כבר יגידו לכם איפה צריך דברים יותר דחוף...בהצלוחה!!!!
יש לכם משהו חשוב לומר?
איזה סיפור נחמד או כל דבר?
שלחו לי את זה במסרישי ובעז''ה זה יכנס לטל שמיים.
כל זה כיון שאני קשור למערכת.
אגב, ההורים שלי היו בשבת בבית אל והם אמרו שהשם שלי זה גיזי.
אז לא, השם שלי זה חתול. (הערת האגב הזו הייתה רק למי שמכיר אותי וגם לאי מי מסוים שלא.)
אני לא העורך של טל שמייים. כלומר - אני לא אברהם או שלום.
אברהם מדריך בסניף שלי ושלום חבר ממש ממש טוב שלי.
זה מספיק?
בזמן האחרון התחלתי לכתוב את הנקודה למחשבה ואת העוקץ,
ואני מעביר להם חומר כל הזמן.
ו... זהו, בערך.
למי שיצא לדבר אם שמעון הירש שיבקש ממנו סליחה בשמי (למי שלא מבין שיחכה לטל שמים). אני מאד מאד מבקש את סליחתו!
כרגע לא בא לי לכתוב כתב הגנה, למרות שיש לי אליבי מאד חזק. אולי אני אכתוב תגובה לטל שמים (אם אפשר באילום שם או בשימוש בכינוי שלי).
בכל מקרה אני ממש לא התכוונתי להעליב אותו בתגובה שלי, ואם הוא נעלב גם אם יהיו לי, את הטיעונים היכי חזקים בעולם, זה עדיין אומר שלא היתי בסדר.
שמעון הירש הינו אחד הדמויות היותר מוכרות בתנועה והיותר תותחיות. איזה בוגר שלא מצליח לעזוב את התנועה... בוגר מוזר...
בצ"ל אריאל!
בהווה שמעון הירש לא אחראי על עריכת "טל שמיים", אז אם תפעיל לחצים יש סיכוי שתצליח לקבל אישור לרשום בעילום שם.
זכור, שאם אתה רושם בעילום שם, אז אתה בדיוק עושה את מה ששמעון לא רוצה שאנשים יעשו(ועל זה בדיוק הוא דיבר בכתבה שלו).
בצ"ל אריאל!
שמעון הירש אחד האנשים הבולטים לטובה ממש בתנועה. אני לא חושבת שהוא בוגר מוזר אלא בוגר שככה אמור להיות
ולהתנהג בוגר של התנועה!!!!!!!!!!!!! מה היה קורה אם לשום בוגר לא היה אכפת מהתנועה שלנו? היא היתה מתפרקת
ואם יש בוגרים שהם מעריכים את התנועה שנתנה להם ערכים ומוכנים להשקיע בשבילה את זמנם...
הם לא בוגרים מוזרים הם בוגרים אידיאלים שכאלו אנחנו רוצים בתנועה!
צריך לשים גבול! כי אני פירשתי את זה בצורה מסוימת ואתה פירשת בצורה אחרת נכון?
אז צריך לבדוק מה כותבים כי כבר קרה שאנשים נפגעו ממה שכתבו עליהם בפורום וצריך להזהר שלא יקרה עוד מקרים
כאלו!!! (שמעון הוא לא כזה שיפגע אבל עדיין.. ע"ע אנשים שהגיבו והשירשור הזה שנפתח... לא יודעת מאיזה
שהוא סיבה שמישהו נפגע נראה לי...)
שימי לב שמי שרשם את זה על שמעון, זה אני. אני גם חב"גניק, ואני חושב שאני אחד שכן קצת אוהב את התנועה.
ושמעון יודע שאני חולה עליו. וסתם ככה: אתמול בלילה דיברתי איתו המון זמן, והפסקנו לדבר בסביבות 1 בלילה, רק בגלל שנגמרה לי הסוללה...
וכן עכשיו אני רושם מההנא"ר, אז אולי זה יכול לשמש קצת כראייה שעדיין קצת איכפת לי מהתנועה...
בצ"ל אריאל!
אם באמת יש בהם הרבה אמת, אז כדאי מאוד שכולנו נצא מהפורום!!
בתור אחד שמעריך את שמעון ברמ"ח איברי ושס"ה גידי, הוא מאוד מאוד איכזב אותי בכתבה הזאת.
כותב המאמר לוקה בחוסר ידע מטורף בנושא שהוא כתב, או שהוא לוקה בחוסר יושר גדול מאוד. אני מאמין שהאפשרות הראשונה היא הנכונה...
בצ"ל אריאל!
ותגידו בדיוק מה כתוב בכתבה הזאת!
תקראו את "טל שמיים" ותדעו.
בצ"ל אריאל!
השירשור הזה זה כל מה שהייתי צריכה בשביל להגיד את מה שיש לי להגיד בנושא בוגרים וטל שמיםן.
תראו, אולי זו בעיה בעיקר בסניפים מסוימים ואולי זה נשמע נדוש וכל אחד אומר אני לא אעשה את זה אבל אל תשכחו שאסור לשכוח את הבוגרים.
אם אתם תוהים מה הקשר ל'טל שמים' אז אני אסביר. אני הבנתי שכאשר מוציאים 'טל שמים' לוקחים בחשבון שיש 10 עותקים לכל סניף (-שמישהו יתקן אותי אם הוא יודע משהו אחר).
הבעיה היא שבצוות ממוצע בסניפים בתתנועה יש בין 8 ל12 מדריכים ומכאן נובע שאין מספיק עלונים לחלק גם לבוגרים...
מאוד חשוב שכל צוות ישמור על קשר עם הבוגרים שלו ושאף פעם לא יראו לכם כדבר מובן מאליו!
יום צח ומוצלח.
בצלב"א ול"מ.
זה לא נכון שמקציבים לסניף 10-15 עלונים. לא מקציבים לשום סניף כמה עלונים לקחת. מי שמגיע ראשון מרוויח יותר ותמיד ההנא"ר נותנת לצלם עוד אם חסר לכם בסניף.
פשוט ההגיון שעומד מאחורי כמות העלונים שיוצאת - זה כמה עלונים ישארו ויזרקו בסניף.
חוצמזה שיש כמות עלונים שמיועדת לחלוקה בישיבות (תיכוניות,גבוהות והסדר) ואולפנות וזה תלוי עד כמה השיתוף פעולה שלנו בעינין החלוקה.
אם יש צורך ביותר עלונים פשוט צריך להגיד לאנשים הנכונים - שהם: יוסי (המזכ"ל -למי שעוד לא יודע) או לעורכי העלון - אברהם ושלום (5119-בגרופ), או לרכזי חב"ב, או לקומונרים שיעבירו הלאה למי שצריך.
המטרה שלנו היא באמת להפיץ כמה שיותר עלונים ושכמה שיותר אנשים יקראו את העלונים ולא רק חברי התנועה. ולכן גם מה שכתוב בעלון לא חייב ולא צריך להיות קשור דווקא לתנועת 'אריאל' אפשר לכתוב ככל העולה על רוחכם בכל נןשא שמעניין אתכם.
וכדאי שנתחיל להעלות דיונים ע"ג דפי העלון ובטוחני שיהיו הרבה חברים שיהיו מרוצים מן העינין. - לתשומת ליבנו!!!
יש כמות לכל סניף ואז לכול אולפנה וישיבה, ואם הבנתי נכון אז יש טל שמים לכל 3 אנשים אז אין מה לעשות כי
אין כסף לתנועה ולכן כאשר יש 10 לסניף ויש לכל 3 אנשים אז לצוות שיש לו 8-12 מדריכות לא צריך שיקחו יותר מ4 לצוות
ועוד נשאר 6 לחב"ב!!
אם את מאוד רוצה טל שמים תגרמי שיתרמו כסף ואז יוכלו להוציא עוד ולא רק כמה שמוציאים כי ברוך ה' יש הרבה
חב"בניקים וחב"גניקים שרוצים טל שמים!
אנשים שרוצים לקרוא את הכתבה, שידרשו מהקומנרים/יות שיביאו לסניף שלהם 'טל שמים'
נפרסם את כל הכתבה בעוד שבוע, לבנתיים יש פה את חלקה וכמה לינקים ששמעון הביא לנו:
"אחרי שיטוט קצר ברחבי הפורום גיליתי לצערי שאף אחד (טוב, לא נכליל- כמעט אף אחד) לא כותב שם ברצינות. חוץ מגילויים של קלות ראש, (סתם צחוקים זה נחמד, אבל כאן מדובר בין בנים לבנות) שנמצאים שם, לא מצאתי שהכותבים לוקחים את הפורום ומנצלים אותו לדיונים עמוקים, אלא מסתפקים ברדידות מחשבתית (שמתבטאת בכתיבה רדודה) וחוסר פיתוח של רעיונות ודעות. אז כתבתי את זה בפורום (אולי בקצת פחות בוטות), והוספתי ש"אם יהיה כלל שחייבים לכתוב שם מלא, סניף ושבט, האנשים באמת יכתבו ברצינות את מה שהם חושבים (כלומר, יחשבו לפני שיכתבו, ולחשוב זה תמיד טוב ומועיל). כתיבה אנונימית מכניסה את האדם לעולם של פנטסיה ודמיון. הוא חושב לעצמו- המקום הזה אינו חלק מהעולם האמיתי! אני יכול לעשות מה שבא לי ללא שום אחריות לשאת בתוצאות! (ויש תוצאות לכל מעשה, עובדה. "הפנקס פתוח והיד רושמת"). בקיצור חבר'ה, זה מסוכן. האדם נכנס לאינטרנט, ומבחינתו העולם שבחוץ "נעלם". נחמד להישאר בעולם כל כך קל ונחמד- לא צריך לעמול, ומותר לעשות הכל בלי לשלם (לפחות כך נראה לו) את המחיר"."
שמעון הביא מס' אתרים והמליץ להיכנס אליהם:
www.yelem.org.il/yelem/article.asp?articleid=452&catid=54
http://noar.education.gov.il/addiction
http://web.mscc.huji.ac.il/techedu/techedu/cyberspace.htm
שמעון ממליץ לכולם להיכנס לאתרים הללו.
נשמח לקבל תגובות לכותבת שלנו:
בציפיה לבנין אריאל
'מערכת 'טל שמים'
אתה מדבר על האינטרנט בכלל - כמה שהוא מסוכן וכו' או דווקא על הפורום הספציפי הזה?
יצאתי מבולבל במיוחד אחרי שנכנסתי ללניקים שהבאת...
הבהר!!
עיקר כוונת הכתבה לעסוק ברעת האנונימיות בפורום.
קיבלת ממני לפני כשעה וחצי את "טל שמיים", אז תוכל לראות בפנים את הכתבה בצורה מלאה.
בצ"ל אריאל!
בעז"ה ה' ננסה להוציא העלון הבא(עלון 30תחודש כסלו) בצורה קצת יותר מורחבת.
ואנחנו צריכים בשביל זה עזרה מכולם, תכתבו לנו דברים ברמה, נשתדל לפרסם.
וסתם נשמח שיהיו רכזים בכל הישיבות והאולפנות לאיסוף חומר.
הכתובת שלנו היא:
tal_shamaim@walla.com
חוץ מזה, יצא טל שמים לחודש חשון,
יש בו דעות מענינות שעוד לא עלו בפורום.
נשמח לקבל תגובות.
בצ"ל
מערכת 'טל שמים'
בעלון האחרון היו 4 דעות שהעלו 4 נקודות:
* חב"ב של אריאל לא עושה כמעט כלום!
* תנועת אריאל משפיע רק בעצמה ולא באחרים
* האינטרנט ככלל והפורום בפרט - משמשים לאדם כעולם ווירטואלי שמזיק לו
* יש לנו אהבה- רק לרחוקים אבל לא למי שבציבור שלנו וחולק עלינו
אפשר להגיב לדעות הללו, לחלוק או להסכים, כמו כן נשמח אם אנשים יכתבו לנו איך הם מבינים את נושא החודש
'עם הנצח לא מפחד מדרלך ארוכה'
בציפיה לבנין אריאל
מערכת 'טל שמים'
היום באולפנה המורה שלנו אמרה לנו משו שממש העלה לי נקודה למחשבה, והחלטתי לכתוב אותה כאן.
בשו"ת ציץ אליעזר שאלו את הרב מהי העמדה של הכנסת ומנהיגי העם כלפינו וזה מה שהוא ענה:
"גם בימינו הנשיא והממשלה והכנסת וכו' (על כל מגרעותיהם בשטח הדת, ואשר ברור שבנוגע לדת אין להחלטותיהם נגדו תוקף שהוא) שנבחרו מדעת רוב עמ"י היושבים על אדמתם ואשר המה גם יותר משישים ריבוא, במקום מלך הם עומדים בכל הנוגע למצב הכללי של האומה הדרושים לשעתם ולמעמד העולם, כדברי המשפט הכהן שם[סי' קמד]"
( מה שזה אומר בעצם- למתקשים בינינו שלראש ממשלה שנבחר ע"י העם יש מעמד של מלך!!!)
אם ככה, אז בעצם מי שפוגע בראש הממשלה / מקלל אותו חייב מיתה כי כל המקלל מלך חייב מיתה!!! (כמו אצל שמעי בן גרא, שקילל את דוד המלך והתחייב מיתה). ומצד שני חייבים לעשות מה שראש הממשלה אומר כי הוא במעמד של "מלך" ואין כזה דבר לא להקשיב למלך.
אז בעצם אנחנו כולנו חייבים מיתה? בעצם כל הזמן שנאבקנו על הגוש ועשינו דברים נגד הממשלה זה היה דברים שאסור לנו לעשות מדאוריתא??? הרי אסור לעשות דברים נגד המלכות! אפילו אם זו מלכות רשעה!
לאידעת.. אני מבולבלת... אני אשמח לתשובה אם למישהו יש...
תפתחי ספרים בנושא, ותראי שלראות רק את הקטע הקטן שציטטת פה, זה ממש עיוות שהרחיק לכת.
בצ"ל אריאל!
א. 123 הגיב לך קודם. כדאי לעשות את זה.
ב. אני מצטט: "ואשר ברור שבנוגע לדת אין להחלטותיהם נגדו תוקף שהוא"
כל מילה נוספת מיותרת.
לנו יש את זה לבגרות...
הוא מסביר שם בצורה מפורטת....
אני פשוט לא זוכרת...כשיהיה המבחן...אני יכנס לכתוב פה את עיקרי הדברים שאני אקרא...
אם את מקשרת את זה להתנתקות
יש בעיה זה אומנם ראש הממשלה
שהעם בחר אך מתי שהעם בחר
בו דעותיו היו שונות מאלו של היום
(לפחות כלפי חוץ)
עוד לא אבדה זה פזמון אז אפשר ככה:
כל עוד בלבב פנימה
נפש יהודי הומיה
ולפאתי מזרח קדימה
עין לציון צופיה
עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים
כל עוד חומת מחמדינו
לעינינו מופעת
ועל חרבן מקדשנו
עין אחת עוד דומעת
עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים
(שמעו אחי בארצות נודי
את קול אחד חוזינו
כי רק עם אחרון היהודי
גם אחרית תקותינו.
עוד לא אבדה תקותינו
התקוה בת שנות אלפים
להיות עם חופשי בארצנו
ארץ ציון וירושלים )
אני חוזר לישיבתי הקדושה ביום ראשון, אבל את המחשב אני נוטש כבר היום...
אני הולך לישיבה לזמן חורף. לא קצר במיוחד...
פעם הבאה (פורמאלית) שאני אגיע לפורום תהיה בעוד שבועיים...
ודוגרי - אני אתגעגע.
שלום לכולכם!!
בהצלחה לי!!
בישיבה, מחכים לך פה בפורום...
___________________________________________________
מחר חוזרים ללימודים...
נקווה שהפורום לא יכנס לשינת חורף. יש פה עוד מס' בנים שעוד מעט יעזבו... (וגם בטח יש אולפניסטיות שלומדות בפנימיה).
בצ"ל אריאל!
יוכי, אצלנו האתר של האולפנא חסום...חיחי
כבר ציינתי שהאתר היחיד שמורשת לא חוסמת זה האתר של מורשת...(צרוף מיקרים? לא ולא...)
אז למה אף-אחד לא דואג לתקן את העיוות הטיפשי הזה? לא חבל להשקיע כספים על אינטרנט, כאשר אין על זה תמורה הולמת?...
בצ"ל אריאל!
אפשר גם להיכנס לאתר של האולפנא שלי שהחא במקרה נטוש...
יש הרבה מאד דברים מעוותים אצלנו...חוצמזה שאני אגלה לכם סוד קטן...כל פעם שאנחנו עולים לחדר מחשבים כדי לעשות איזהשהיא עבודה אז המורה למחשבים פותחת את המורשת בינינו אין לי מושג למה הם עשו מורשת...כבר עדיף שהם יחסמו רק את הדברים שבאמת צריך לחסום ואז כשנעלה כל פעם למחשבים לא יצטרכו לחפש את המורה למחשבים כדי לפתוח אותו...
אז למה מכל האתרים אפשר אצלן להיכנס רק ל-2 אתרים? זה לא נשמע לך טיפשי?...
בצ"ל אריאל!
אני אומרת לך שכל היום יש באינטרנט רק מורשת ותאתר של האולפנא...
וכשאנחנו צריכים את האינטרנט במסגרת השיעור (כל שיעור בכל נושא עם כל מורה) אז פותחים לנו אותו! (את יודעת למה? כי אין טעם להעות אותנו לאינטרנט אם אי אפשר להיכנס לכלום...)
אז אולי במקום השטויות האלה שפשוט יחסמו רק את מה שצריך לחסום? את לא חושבת שזה יותר הגיוני?
זה ממש שונה, הכל חסופ חוץ מכמה אתרים מסויימים שבאים עם המורשת לא חסומים, ואז מי שרוצה שיפתחו לו אתר מסויים נותן למורה את הכתובת והוא נכנס ובודק את האתר, ואם הוא "ראוי" אז הוא פותח.. הקטע... שבד"כ הכל לא ראוי... העיקר שהפורום פתוח...
יוכי- שכותבת מהמחשב באולפנה... בעעע למה חזרנו??? טוב לאנורא.....
אני נמצאת פה בשידור ישיר...
אני עכשיו במחשב של האולפנא...שיעור אנגלית..
אז פתחו את מהמורשת...
אפשר לומר שנושא השיעור היה מעניין מאד...


הנה, חזרתי. אבל אני שוב עוזב, הפעם לשבוע. אם כי יש סיכוי שאני אפגוש השבוע אינטרנט איפשהו...
שבוע טוב לכולכם!!!
סליחה על ההקפצה...
לפני שאני עף:
נגה כרגע מטופלת בטיפול חדש שלא השתמשו בו בארץ עד עכשיו. היא אמורה לסיים אותו ביום שלישי ולחזור הביתה.
רפואה שלימה!!
אני בונה האתר ורציתי לדעת: מה חברי הפורום רוצים- פורום מעורב או פורום נפרד?
אם יהיה נפרד- האם הפורום יעבור לאתר או ישאר בתור פורום פיראטי?
חתול ומי שבונה איתו.
נ.ב. האתר מושלם חוץ מחומר, לא פעולות- מאמרים וכו'.
שילחו לYGIZI@WALLA.COM
יש למישהו תווים של השיר "תפילה לעני כי יעטוף"
אשמח אם תישלחו לי
טוב לדעת שיש כזה סניף........
מה אתכם? לא שומעים אותכם במסעות טיולים וכו
היי'נו במסע סוכות
תבדקי דרך גוגל ישראל...
אבל אתר מאוד יפה שמצאתי לגבי שירים חסיידיים: שלהבת.. מכירה??
http://www.shalhevet.net/menu/index.htm (חוצימזה יש עוד תשוטטי באתר וכבר תראי...)
פעם חיפשתי המון המון זמן.. במקרה מצאתי רק את אתר שלהבת...
אבל אני יודעת שיש הרבה אתרים עם אקורדים! (לא נראה לי שזה יעזור לך..)
מי שרוצה יכול לשלוח שירים
איך בידיוק נשלח לפה שירים? עם מנגינות??
או שהתכוונת מילים של שירים?
מי שרוצה יכול לשלוח תווים
או אתרים שיש בהם שירים/תווים SRbnOc7cHEJ:http://cel.walla.co.il/vhosts/walla/previews/web/11792.gif" width=67>
בקשר לחתימה של 'מיכל-'
מה ההגדרה של 'ואהבת לרעך כמוך'?
יש לי תשובות והסברים, אבל אני רוצה לשמוע אתכם.
ליפעמים נידמה לנו שיש אנשים שאוהבים רק את עצמם
והם אינם מיתחשבים באחרים.
אין זה נכון.
מי שלא אוהב אחרים,גם את עצמו הוא לא מסוגל לאהוב,
ומי שלא אוהב את עצמו,איננו יכול לאהוב אחרים.
"ואהבת לרעך כמוך"=כמו שהפסוק הוא ציווי, כך גם ,תיאור מיבנה נפש האדם.
כי המקום והיחס שמעניק אדם לעצמו,
כך "כמים הפנים לפנים" יחסו לזולת.....
בהצלחה....
לזה לא ציפיתי...
שאלת תם: למה לא להסביר את זה כפשוטו?
ברור שזה לא כפשוטו, השאלה היא למה.
התשובה שלך הפתיעה אותי כי התייחסה לכיוון אחר..
ב"ה ה' הוא המלך!
"ואהבת לרעך כמוך"- כמו שאתה אוהב את עצמך, כמו שאתה דואג לעצמך ורוצה בטובת עצמך, כך אתה צריך להתנהג גם כלפי האחר!
לא כזה מסובך....
ב"ה ה' הוא המלך!
על אנשים נורמליים. דבר שני-אם אתה הולך לפי היהדות-אתה חייב לאהוב את עצמך!(לא יותר מידי...)לפי היהדות אדם צריך להכיר בערך עצמו, וכך במילא אדם גם יקיים כראוי את "ואהבת לרעך כמוך". כשאומרים "ואהבת..." מתכוונים למצב שבו האדם הולך לפי חוקי התורה ומכיר בערך עצמו....
ד"א-חברות שלי יצחקו עלי, על זה שאני אומרת שאדם צריך להכיר בערך עצמו.....
בשורות טובות!
שרי.
"והתנהגת לרעך כמוך" לא נאמר, אלא "ואהבת לרעך כמוך". מזוכיסט אוהב את עצמו, ולכן הוא מתענג על מכות וייסורין, ואותו מזוכיסט צריך לאהוב את רעיו, וזה ע"י דברים שיראו אהבה כלפיהם. רעיו לא אוהבים מכות, אז זה יתבטא בדברים שהם כן אוהבים.
בצ"ל אריאל!
ברשותכם, אני אסביר קצת יותר את 123.
אמרנו שא"א לומר כפשוטו, כי אז מזוכיסט יתעלל בחבריו.
א"א גם לומר "ואהבת לרעך כמוהו" - כי איך תתנהג כלפי המזוכיסט?
אלא לסיכום, נאמר ככה: אתה צריך לאהוב את חברך כמו שיהיה לו טוב, ולא מה שהוא או אתה חושבים שיהיה לו טוב.
123, הסברתי טוב?
בצ"ל אריאל ואהבת ישראל!!
הסברת מצויין, אך זה עדיין עומד במסגרת הפשט.
בצ"ל אריאל!
נראה לי שעברה המליאה ובה הוחלט שלא משנים את השבטים אז כבר נראה לי שאין מה לבקש זה הוחלט.
וחוץ מזה בפעם הבאה אם יעלו את הנושא שוב לדיון פשוט תבואי ותשפיעי!
הכי חכם זה להשאיר את אותם השמות כמו של בני עקיבא..
תחשבו איזה באסה זה נגיד עוד כמה שנים לדבר עם מישו מהגיל שלך ולגלות שאין לכם את אותו שם של שבט... סתם מבאס..
מי שמתבאס מדברים כאלה, יש לו בעיה לא ברורה.
שכל השמות הפרטיים של כל באי עולם יהיו אותו דבר, ע"מ שלא אתבאס שלחברי יש שם שונה...
בצ"ל אריאל!
שבנ"ע ואריאל יוכלו לעבוד ביחד, אבל זו עובדה שדבר כזה לא יכוליות!!!
אתה מוזמן לעבוד עם בנ"ע, אין לנו שום בעיה עם זה; אך אתה כן תנועה שונה, ובתור תנועה שונה אתה צריך גם בחיצוניות להיות עם סממנים שונים.
כמו שיש לנו סמל שונה, דגל שונה וחולצה שונה, כך גם השמות שלנו צריכים להיות שונים.
בצ"ל אריאל!
חוצניקית - כל הכבוד!! שליחות זה באמת משו יותר חשוב ממליאה. בהצלחה!! תביאי תועלת לעם ישראל!!
בקשר לועידה - אם תעבור החלטה על ועידה כזאת, תהיה ועידה. ואם לא, אז... לא.
בקשר לרעיון של להעלות שוב את הנושא.
זה לא קצת מצחיק להעלות נושא שנפל כל 3 מליאות שוב? כלומר כן, זה מצחיק. אפילו טיפשי.
עוד איכשהו הבנתי למה להעלות את הנושא השנה שוב, כי התנועה עברה שינוי וכו'..
אבל בשביל זה יש את ההצעה של שמעון בקשר לועידה. כל תקופת זמן מסויימת תהיה ועידה שבה אפשר להעביר דברים כאלה. ולא כל כמה מליאות. זה טיפשי להיכשל פעם אחת, ולנסות שוב פעם שניה אחרי זמן קצר. לכן אני תומך בהצעה של שמעון. אני לא רוצה להישמע מאיים, (כי אני באמת לא מאיים..) אבל אם תוגש הצעה על שינוי שמות בעוד 3 מליאות(בהנחה שההצעה של שמעון לא תעבור), אני מגיש הצעה לשינוי צבע החולצה, ושלוש מליאות אח"כ - לשנות חזרה את השמות לשמות של בנ"ע. אולי ככה אנשים יבינו שהופכים את המליאה לדבר מגוחך.
בציפייה לבנין אריאל, אבל יחד עם כל עם ישראל, כולל בני עקיבא.
הועידה היתה ולא אמורה להיות שוב.
הוחלט בה שאין ועידות כי אחרת היתה אמורה להיות השנה, אלא מליאות כל שלושה חודשים.
ההצעה של שימעון הירש כנראה היא לבטל את המליאות ושכל 3-4 שנים יהיו ועידות של יום שלם או של כמה ימים
בהם יוחלטו דברים משמעותיים ולא יהפכו אותם לצחוק שכל 3 מליאות יעלו את אותם נושאים.
הערה ל 'שחר' אתה יכול לנסות לעלות את ההצעות שלך למליאה הקרובה עברו 3 מליאות. סתם אני ממש תומכת
ברעיון של שמעון כי לא יקרה שיומים לפני המילאה חצי מהאנשים לא יודעים מה הנושא.
שמעון לא הציע לבטל את המליאה, אלא להגביל את כחה.
שאת ע"מ שהמליאה לא תעשה צחוק מעצמה תעסוק ללא הרף בדרים קטנים וטכניים.
אתה שוכח שיש מועצה למליאה שאחריותה גם לדאוג שהמליאה לא תהפך לבדיחה. ולכן הצעות כמו שאמרת לא יכולות לעלות למליאה, וגם אם הן יעלו, אין ספק שהן לא יעברו.
בצ"ל אריאל!
יש גבולות לטמטום...
בצ"ל אריאל!
הפגנה או משו כזה..
בז' חשוון בבינייני האומה אני חושבת.. אינלי ממש פרטים.. סוריי..
אז באים גם היום וגם מחר!!!!!
כמה חבר'ה מהשכבה שלי הלכו לזה, והם אמרו שהמארגנים היו חב"דניקים ושהם קשקשו שם כל מיני דברים שהם לא כ"כ תואמים להשקפתנו, אז לא לקח להם יותר מדי זמן בשביל להעלם משם.
בצ"ל אריאל!
מה יש לכולכם נגד החב"דניקים?
הם אחלה עם!!!!
אנחנו הלכנו לנו בהרי שומרון בדרך לחומש כשאיתנו חבדנקים (עם דגל של מלך המשיח בתיק כדי לשים בחומש...) והם אלו שהפכו את כל החויה המוזרה הזו להרבה יותר אנושית לכולנו!הם התפללו ערבית באמצע נוהל המעצר שלנו ואח"כ הרימו לחיים לרבי ואמרו את הפסוקים באוטו הצבאי שעצר אותנו!!!זה פשוט עזר והוסיף לגלות פתאום שאתה לא היחיד ושגם לחרדים אכפת!!!!
הם השתתפו לא פחות מכל הציבור הדתי בעצם אז למה שלא יקימו טקסים/הפגנות?כל הזמן הרי נשמעו טענות מהציבור שלנו על החרדים שהם לא עוזרים להלחם על גבולות הארץ למרות הציווי האלוקי ,והנה קבוצה שקמה ונלחמת ועוזרת ומביעה את אותם רגשות כמו שאנחנו הבענו ומביעים- למה היציאה הזו נגדה? מה רע???
כולם כל-כך מחפשים אחדות עם הציבור שמסביבנו - חרדים , דתים שמאלנים , חילונים ואפילו בתוכינו - והנה מישו שכ"כ קרוב בדעותיו אלינו- למה ההתרחקות הזו מהם?
בצלב"א ול"מ....
(עוד משו- אין פה יציאה אישית נגד מישו מהמגיבים זו פשוט נקודה שמאוד הציקה לי! )
לא נעים לי לומר אבל אין חיים פה!
עזבתי ממזמן בגלל שהיה יבש ועכשיו יותר יבש...
טוב שאתה נמצא כאן כשצריך אותך!!
בתור מד"איסט רציני, תן לנו פה איזה החייאה רצינית כמו שלימדתי אותך;)
123 שכמעט התעלף כאשר הוא היה דיין בבריתות...
בצ"ל אריאל!