ובמקום שיעשה לנו הובלה ליישוב בגב ההר..
תודה.
בירושלים יש כמה חנויות, בסגולה,, באלעד.
כמו כל מוצר.. כדאי לברר
לנו יש בסיסים פשוטים ממש מעץ, יש גם אופציה לבסיסים עם ארגז מצעים - לא היה לו במלאי לפני שהתחתנו אז העדפנו לקנות בלי..
לגבי הובלה לוידת.
הם חיפשו הרבה זמן מיטה ובדקו בהמון מקומות, בסוף הם קנו באירופלקס את הNEW BABE שלהם, ממליצה לך להגיע לסניף שלהם לבדוק, המיטה מאוד נוחה ואיכותית
אנחנו עומדים לרכוש מזרוני ויסקו של אירופלקס אחרי בדיקה ארוכה. מחזקת את ההמלצה עליהם
מה קנית בסוף?
מזל טוב על קבלת התואר והצלחה במועצה.
אפשר לקנות מצעים (מתנה לשניכם)
ארנק (אפשר עם שם)
שובר לארוחה זוגית או קפה ועוגה
עט יוקרתי (גם אפשר עם השם שלו)
בדקתי קצת את הנושא ולהפתעתי זה בכלל לא מה שחשבתי.
הדין בתורה לגבי נידה הוא שאישה סופרת 7 ימים מהיום שראתה דם. כלומר, אם קיבלה ביום ראשון, ביום ראשון הבא היא טובלת (ביום השמיני).
יש פעמים שהדם לא מפסיק, או מתחדש, ולכן בתורה מפרטים על שני מקרים:
א. זבה קטנה- ראתה דם יום אחד ב-11 הימים מתחילת המחזור (זו נקראת תקופת הזיבה), והדין הוא שהיא טמאה באותו יום, ואז יכולה לטבול.
ב. זבה גדולה- ראתה דם יותר משלושה ימים רצופים בימים 11-18 מתחילת המחזור (לאחר שכבר טבלה לאחר שבעת הימים של טומאתה). הדין לגביה הוא שהיא צריכה לספור שבעה ימים נקיים מרגע שפסק הדם, ורק אז היא טהורה. כאן למעשה יש "שבעה נקיים".
חז"ל ראו שיש נשים שמתבלבלות ומחשיבות את עצמן זבה קטנה או נידה רגילה כשהן זבה גדולה, ולכן תיקנו שבכל מצב סופרים שבעה נקיים. הדין הזה נקרא "חומרה דרבי זירא".
החומרה הזאת הוגדרה על ידי הרמב"ם כ"חומרה יתרה", ועל ידי הראשונים כ"חומרה אחר חומרה", ולמרות זאת נפסקה להלכה בשולחן ערוך.
חיפשתי קצת ויש "ארגון" שעוסק בנושא (בעיקר רופא ורבנית), ואפילו יצא על זה ספר, על הבעיות הרפואיות מבחינת הריון שזה גורם, בעיות ביחסים בין בני הזוג, הכשלה הלכתית וכדומה. זו הכתובת:
http://www.tehora.co.il/index.
יש לדעתכם מקום לביטול המנהג? לפחות באופן אינדיוידואלי?
שום "הפתעה"..
זו רק שוב דוגמה, איך בנושאים הכי חמורים של יהדות, אנשים מביעים דעה-הלכתית, מתוך "דילוג" קליל על כל דורות הפוסקים ודורות ישראל, בלי הכרה מעמיקה של הענין ושל דרך פסיקת ההלכה בכלל, של ערכם של גדרים וכו'.
כל מי שלומד הלכות נידה במסגרת תכנית הלכה באיזה כולל, לומד סימן ראשון בטור שו"ע את סימן קפ"ג, ויודע על "נידה", "זבה קטנה" ו"זבה גדולה".
ואח"כ לומד הלכות נידה, כולל החיוב תמיד בשבעה נקיים אחרי הפסקת ראייתה, ולפחות אחרי מספר ימים (4-5), ללא קשר מתי ראתה.
והטעות שטעית אפילו בהצגת העובדות ההלכתיות, מראה רק כמה יסודית ההלכה הזו. אם אפילו בכך טועים, כמה יטעו בחשבונות מסובכים מאלו, ויהרסו חלילה את כל טהרת בית ישראל.
שלא כמו שכתבת: זבה קטנה זה לא אחד עשר יום מתחילת המחזור, וזבה גדול ה זה לא מ11 עד 18.
באופן בסיסי, שבעה ימים מאז שראתה נקראים ימי-נידה. ועוד 11 יום אח"כ ימי זיבה, שבהם אם תראה יום או יומיים תיקרא "זבה קטנה", ושלושה ימים, "זבה גדולה".
לפי הרמב"ם, תמיד מונים אחרי ימי נידה, אחד עשר ואז שוב שבעה וכו'. יוצא שאשה שעובר אצלה זמן ממושך בין ראיה לראיה, תהיה בחלק מהזמן "נידה" ובחלק "זבה". רש"י ואחרים חולקים, שאין ימי "נידה" חוזרים אפילו משכו ימי זובה חודש או שנה, עד אחרי שתטהר ותספור שבעה נקיים, ואז יחזור המנין דלעיל.
אז כבר זה משנה את חשבון הספירה.
כמו כן, יש הבדל בין "דם טוהר" לדם טמא. וחששו שמא תראה דם טוהר כל ימי נידותה, ובשביעי דם טמא, שאמורה לספור שוב שבעה נקיים, ותתבלבל כאילו יכולה לטבול באותו ערב. אז החמירו על כל מראה דם אדום.
וכדי שלא יבואו לטעות בין ימי נידה וימי זיבה, "הוסיפו חומרא אחרי חומרא" (ולא כמו שהבנת, כאילו הרמב"ם והראשונים כתבו באיזה סגנון "עיתונאי", "חומרה יתרה".. כאילו זה לדעתם יותר מידי חומרות.... בדיוק ההיפך: הם רצו להראות כמה הנושא הזה קריטי, ולכן הדגישו עד כמה ראו להחמיר בו. ושהשו"ע לא פסק "למרות זה", אלא בהמשך ישיר לדבריהם) עד שאמרו שאפילו רואה טיפת דם כחרדל תשב עליו שבעה נקיים.
והחששות הן לא רק מה שציינת, אלא עוד כמה וכמה.
ויסוד הדבר בדברי רבי זירא, "בנות ישראל החמירו על עצמן שאפילו רואות טיפת דם כחרדל יושבות עליה שבעה נקיים". לא כי ראו "שיש נשים שמתבלבלות".. כאילו משהו צדדי כזה....
ודבר זה מובא בגמרא כדוגמה למה שאמרו שאדם יתפלל מתוך "הלכה פסוקה", אז זה מובא כהלכה פסוקה.
אין חולק ואין מערער על כך. לא בראשונים ולא באחרונים. ואיש לא יכול לערער על כך.
אז לשאול על דבר כזה בפורום "אם יש לדעתכם מקום לביטול המנהג" (שהוא הלכה פסוקה), זה כמו לשאול אם יש "לדעתכם" מקום לביטול האיסור לנסוע בשבת ברכב, כי זה כבר לא ממש מאמץ להדליק אש....
ואף "רופא ורבנית" לא יכולים לבטל דברי כל גדולי ישראל, ראושנים ואחרונים, והנהגת ההלכה של כל בית ישראל.
זה רק מבזה את עצמם. חוסר הבנה מינמלית במשמעות של תקנות ישראל, של חומרת הלכות נידה, ושל החורבן שזלזול בדברים כאלה גורם. כולל - ובעיקר - מה שהם כביכול מתיימרים בשמו, "הכשלה הלכתית" והרס התא המשפחתי. ב"ה, בעם ישראל היו הריונות יפים מאד בזכות השמירה הזו, וילדים טהורים.
ודווקא חוסר היכולת להתאפק לצורך הגברת הערך הרוחני הטהור של בנין בית-ישראל, הוא שגורם ישירות להפיכת המוסד הזה למשהו נהתני-חיצוני בעלמא, ול"פיתרון" בעיות של הריונות ע"י כך שלא כ"כ מעוניינים בהם... כי שהמציאות מראה, אצל מי יש יותר ילדים - מי ששומרים טהרת המשפחה להלכותיה, או מי שחלילה לא, ר"ל.
אם "רופא", היה כותב ברמה כזו על משהו ששייך למקצוע שלו, יש להניח שהיו שוללים את רשיונו הרפואי.
מוטב להניח פסיקת הלכה לגדולי עולם, ולמסורת הפסיקה בישראל.
ואשרי מי ששומר כראוי הלכות נידה, מתוך אידיאליזם של זהירות בטהרת בית ישראל.
[ומי זה "ליוור" - לפי עיון בהודעות קודמות בכרטיס? האם אשה שכותבת ב"הריון ולידה", או איש שהלין על אשתו בפורם זה?]
כת מטורפת, שכל עניינה להביא להרס היהדות. לבזות את התורה המצוות, חז"ל וכל מה שקשור.
מציעים לערוך "רפורמה" בדיני טהרת המשפחה. כנראה שזה מה שאתם, רפורמים.
די, שחררו אותנו כבר.
גם רפורמים מופיעים בספרים שאתה מונע מילדך לקרוא?
שהוא- חומרה מתסכלת שניתן וצריך לבטל.
1. זה שטעיתי במספר הימים או ביום שמתחילים לספור בו, לא רלוונטי. עזוב את כל החישובים.
2. ברור שאצל מי ששומר יש יותר ילדים, כי הם אלו המקיימים אורח חיים דתי שבו להולדת ילדים יש ערך. מי ש"חלילה" לא, ברוב המקרים רוצה פחות ילדים או שלא רוצה בכלל.
3. הרס התא המשפחתי לא רלוונטי. לא יקרה כלום אם יקיימו יחסי מין שבוע יותר.
4. "אין חולק ואין מערער על כך. לא בראשונים ולא באחרונים. ואיש לא יכול לערער על כך". אני מערער על כך.
5. מה הבעיה לשאול אם יש לבטל את האיסור לנסוע בשבת? אסור לדון בשום דבר? להפך, אם תביא נימוקים טובים זה יגרום לקיום המצווה באופן יותר שלם.
לפי התורה שניתנה לנו יש לשמור שבעה ימים מהדימום, ללא שבעה נקיים. אפשר לדון על דעת חכמים.
א. גם לפני מנהג בנות ישראל הכולל ותקנות חכמים, צריך לא פעם לשמור בדיוק כמו שהיום.
ב. לפי התורה שניתנה לנו, יש "ועשית ככל אשר יורוך" - ויש חיוב לשמוע גם לתושבע"פ, הכוללת סייגות, תקנות, גזירות - וגם היא תורת ה'.
ג. הסייגים הללו, כשמם, הם בדיוק כדי לא להגיע לאיסור חמור, שבנידון זה קל מאד להגיע אליו ח"ו, וכמעט לא מציאותי להבחין במה שצריך, בוודאי לא לאנשים/נשים רגילים/ות.
אשר על כן, יש פה שמירה בסיסית על התקיימות הדין הזה, היסודי, בעם ישראל.
אם ניגשים להלכה מתוך הבנה רחבה של משמעותה ושל טעמיה ותוקפה - אז עושים אותה ברצון, כאידיאל, גם אם לפעמים קשה. ובוודאי שלא "ניתן לבטלה". הלכה גמורה. שטעמיה היום לא פחות מבעבר, ובאופן מעשי, פעמים רבות גם אינה "חומרא" בלבד.
ב. הטעות שלך רלוונטית מאד. כי כל יסוד הענין הוא,שמלבד פעמים רבות שאכן בדיוק מעצם הדין המקורי נדרשת ההלכה בדיוק כפי שהיא נוהגת, כנ"ל - הרי שהטעות בחשבונות אלו ובמראות, שהם דברים המסורים לרבים, כפי שעומד ביסוד "חומרת רבי זירא", היא בלתי-נמנעת, ובנושא חמור-שבחמורים. והטעות אפילו בהבנת החשבון הבסיסי על ידך - עוד לפני שכל אחת תצטרך לעשות את החשבונות, הרבה מעבר למה שהיום, כפי שקצת פורט לעיל - רק ממחישה את יסוד הענין.
ג. צורת הכתיבה: מי "שחלילה" לא - רק מראה על היחס להלכה. כשדנים על הלכה כאילו בתור "דיון עפ"י מקורות", ובוודאי כשמביאים את זה לפורום שבסיסו שומרי הלכה, צריך מכנה משותף של חרדת קודש בפניה.
ד. ומה שכתבתי לגבי ילדים, היה די מובן: הרי אחד ה"נימוקים" היה כאילו בעיה בהריונות.. אמרתי שלמעשה מי שיש לו הגישה ההלכתית, לא במקרה גם השאיפה לריבוי ילדים קיימת יותר בד"כ. ומי שמוכן לגרום להכשלה המונית בנושא טהרת המשפחה, זה מראה על סדרי עדיפויות ומה הוא מבין במושג המשפחה. ובסוף, תפיסה כזו גם גורמת ליחס לענין הילדים, כמו שכתבת. כי המשפחה אינה נתפסת כאידיאל ראשי, יותר הנהנתנות הזמנית. אז שלא ייתלו בצידקנות ב"הריונות". ולבעיות ספציפיות בנושא זה, יש הרבה פתרונות רופאיים/הלכתיים.
ה. "הרס התא המשפחתי", זה כמובן לא בגלל מה שהבנת. אלא בגלל הזלזול בטהרה, והמוכנות לוותר בשביל הצד החיצוני, שחשוב בהחלט במקומו, על יסוד האידיאל של הקדושה.
ו."אתה מערער".. זו כמובן בדיחה. אם היה דיון על דעות באיזה נושא פופולרי, כל אחד יכול לערער. אם דנים על מה ההלכה אומרת, צריך להיות מומחה לנושא. אתה כמובן יכול לערער גם על "תורת היחסות" למשל..
ז. אין בעיה לשאול - אם זה בתום-לב - למה יש איסור לנסוע בשבת. אבל לחשוב שדיון האם מבחינה הלכתית זה ניתן-לשינוי, הוא דיון בפורום של לא גדולי הלכה, זו הטעות.
ולגבי "אם תביא נימוקים טובים", אכן זו הסיבה שעניתי בפירוט לעיל. לא כי אני חושב שיש אפילו "קמצוץ" בחוצפה של איזה "רופא ורבנית" לערער בהלכה על כל הפסיקה, אלא לטובת מי שזה יוכל לעזור לו להבין יותר את הדברים. ועדיין יש בכך הרבה מה להאריך, ולא זה המקום. הלכה, זה לא איזה ספורט-מקומי. צריך להעמיק ביסודות.
אבל בלי קשר- זה לא מה שפוגע בכניסה להריון.
זאת אומרת- כן זה יכול לפגוע אם למישהי יש מחזור קצר ודימום של יותר מ7 ימים ואז הביוץ יוצא בתוך ה7 נקיים
אבל יש המון דרכים לטפל בזה- גם בצורה טבעית וגם הורמונלית וזה עובד.
בעית פוריות שמעבר לזה זה כבר לא קשור להלכות טהרה...
לכן קשה לי מאוד להאמין שרופא אמיתי הוא חלק מזה
ב"ה
שלום רב,
ברצוני לשתף במשהו שמטריד אותי ,אשמח לשמוע דעתכם בעניין.
וכיצד הייתם נוהגים במצבי.
אנו נשואים 9 שנים בטוב ובנעימים.
בעלי אדם מאד רגיש כלפי משפחתו וביתו על כל המשתמע מכך.
מה שנקרא אדם "ביתי".
הוא עובד מס שעות ביום בעבודה שמכניסה משכורת לא גדולה.
גם אני עובדת ב"ה ומכניסה משכורת סבירה.
העניין הוא כזה, שיש לו במשך היום הרבה שעות (יחסית) שהוא פנוי.
העבודה שלו די קלילה , ואת יתר השעות הפנויות שלו הוא מקדיש לבית ולמשפחה.
הכל טוב ויפה. ממש צרות של עשירים.
לכאורה, אני אמורה לשמוח ולהיות גאה בבעל שלי שעוזר ונותן מעצמו הרבה למשפחה.
אך קורה לא מעט, ובעיקר בחופשות שאז גם אני בחופש. ואנו נפגשים דיי הרבה.
וישנם שעות שמרגיש לי שהוא נמרח ולא מנצל אותם מספיק (כראוי לגבר).
אני משכנעת אותו שיחפש עבודה נוספת (גם לתוספת פרנסה) וכד או שיעשה משהו לניצול השעות הללו.
נראה שמבחינתו ,טוב לו בבית.הוא לא ממהר.
בעקבות כך נוצרת לפעמים אוירה לא נעימה ,מתח כזה בינינו.
הוא נפגע מהביקורת שאני מטיחה בו. על אף שאני לא מתכוונת.
מרגיש לי שאין לו כח להתאמץ למצוא עבודה שמתאימה לו ומכניסה יותר.או ללמוד משהו חדש.
או שהוא לא מספיק מאמין בעצמו.(שאת זה הוא אמר לי מס פעמים)
מה דעתכם? איך הייתם נוהגים במצב כזה?
אולי הבעיה היא בעצם בי?
יש לציין שבמשך השנה כשאני עובדת. זה פחות מפריע לי. כי אז הראש שלי לא פנוי ואני הרבה יותר עסוקה.
איך בכל זאת ניתן להעצים אותו ולדחוף אותו לעשות שינוי? או שבכלל אין צורך ומה רע בכך?
תודה על התייחסותכם.
את לא המשגיחה שלו..
ובהערות האלו, את גורמת בדיוק ההיפך - מורידה לו את הביטחון עוד.
הוא עובד, מטפל בילדים, איש משפחה - מעולה. שמחי בחלקך.
את חושבת שיש לו עוד פוטנציאל - תשבחי אותו על מה שיש. תביעי שמחה איך הוא איש משפחה טוב וכו'.
ואז, בהזדמנות, את יכולה לשאול אותו אם היה מענין ללמוד עוד משהו, או לנסות עבודה אחרת - כי לדעתך יצליח מה שיעשה. זהו. ירצה - ירצה. לא ירצה - גם טוב.
תמיד אפשר לומר שמצד אחד כיף לך שהוא בבית
ומצד שני לראות שכשרון כמוהו מבוזבז..
אם נראה לו שבשעות האלו הוא יוכל לעשות משהו מהנה שמתאים לכשרונתיו - תעזרי לו.
הבעיה שנראה הוא הבזבוז זמן בבית יותר מאי ההכנסה..
ברגע שהזמן מלא הראש נפתח..
אז נראה לי שהדבר הכי חשוב שאת יכולה לעשות בשבילו זה לתת בו אמון מלא.
כמה שנים של אמון ללא סייג, של עידוד בשעות קשות, של שבחים בהצלחות- והכל יראה אחרת....![]()
או שתשלימי שזה המצב
או שתודיעי לו XYZ- אתה עובד/ מתנדב במדא- וכו'
במקביל- אם רלוונטי- שינסה לקדם את מצבו האישי.
בהצלחה
מה היא אמא שלו? בן אדם בוגר, אחראי לעצמו.
תני לו לחיות...

אני לומד בבוקר בכולל ומתנדב כמה שעות שבועיות בודדות ויש לי פרנסה מצד הוריי שהם בעלי ממון
ואני הרבה שעות בבית יחסית
ואישתי לא עובדת והיא אישה טובה ועדינה כמוני ואנחנו חיים בטוב
פעם אישתי הייתה לוחצת עליי לעשות יותר ואני מבחינתי לא רציתי .
אז אם בסה"כ אתם חיים טוב אז אפשר לחכות להזדמנות שתבוא או לדחוף אותו להשתתף יותר בשיעורי תורה
או למשוך אותו לאיזה עבודה שאת תזמי לבד והוא מידי פעם יעזור עד שיקח בשלבים את כל העבודה.
בעיה זה לא.
שתזכו להאריך ימים בבריאות
אם כן- תשמחי בכך. הוא מקדיש זמן ותשומת לב לילדים? מקסים!
מכירה מצבים הפוכים שאשה בבית ועסוקה בעבודות הבית וכשהבעל בחופש ויש יותר חיכוך - פתאום נדמה לו שהיא לא עושה מספיק , הוא מעיר וזה סתם פוגם בשלום בית.
או שזה לא משנה?
אצל מלצר יש גם זרקונים?
אתם יכולים להתקשר ולשאול.
02-6234848
טבעת זרקונים ממש יפה.
אם חושבים גם על עוד חנויות יש יותר גיוון. ברויאלטי יש גם אחריות של שנה על התכשיט (לא יודעת איך זה בחנויות של חרדים)
אנחנו קנינו טבעת נישואין לחתונה ב 600 ש"ח בחנות של חרדים ומצאתי את אותה טבעת בדיוק בחנות תכשיטים בקניון ב 200 ש"ח...
ואפשר לשאול אותו משהו?
אני פשוט צריכה להתארגן עם הילדים וכו'...
בעלי מתגייס השבוע לרבנות
בשתי המשפחות שלנו לא היה אף אחד בצבא (חוץ מהאבות לפני שנים רבות)
ואין לנו שום מושג איך זה הולך.
איזה סוג של טירונות? הוא חוזר הביתה במשך הטירונות? היה לי ברור שהוא חוזר ופתאום חשבתי שבעצם אנחנו לא באמת יודעים...)
מה להביא??
למה לא שולחים מכתב מסודר מה להביא?? (כמו בפנימיה
.)
אשמח אם תכתבו לי מה צריך, טיפים וכו'...
תודה תודה!
כתר הרימוןלענ"ד:
א. תתן לאשתך להתמודד מולה בכל מה שקשור לאוכל לא בריא. לא נשמע שההתערבות שלך תועיל במשהו. תנסה להרפות קצת בענין. ואם ענין האוכל מוגזם לגמרי מבחינתכם, אז אל תשימו את הילד אצלה, תמצאו פתרון אחר.
ב. יכול להיות שאשתך מרגישה את הביקרות שלך על אמא שלך (יכול להיות? בטוח...) וזה פוגע בה ברמה מסוימת. אולי כדאי לא לדון בנושא הרגיש במשך כמה זמן, ואח"כ להעלות אותו בצורה עדינה, בצורה שמתאימה לה, ולא מאיימת עליה או פוגעת בה.
בהצלחה...
ששני נשים טענו שמלמעלה אמרו שהוא החתן המיועד לביתם.
הגיעו לבית דין לדין תורה.
לאחר שמיעת טענותיהם הדיין פסק שיחתכו אותו לשניים וכל אחת תקבל חצי.
הראשונה אמרה "ח"ו שישאר שלם"
השניה אמרה "שיחתכו אותו , בכיף"
הדיין אמר, זו היא החמות האמיתית.
הבדיחה מתאימה יותר לכלה וחמות לא?![]()
הפסד- בריאות, ערך לחיים בריאים וכו'
מול- ערך כיבוד הורים, שלום בית ועוד.
בחינוך הילדים- מה יותר חשוב?
אולי שוה שיהיה קצת פחות בריאים רק בביקורים...
הגוף מסוגל להתגבר על כך.
אלא אם אתם גרים לידם ומתראים כל יום, שאז המצב מורכב ויתר....
וחשוב שתדע- הילדים יודעים להפריד מעולה!!! כבר מגיל קטן-
מה מותר ואסור בבית ומה אצל סבא וסבתא.
החינוך לא מתקלקל מזה, אלא אם אתם תמשיכו בדרך של הסבתא גם בבית שלכם
בן הביא הביתה שלוש נשים ואמר לאמו:
נראה אם תצליחי לנחש עם איזו מהן בחרתי להתחתן!?
מיד הצביעה על הנכונה.
שאל אותה -איך ידעת??
ענתה: מהרגע שנכנסה לא סבלתי אותה
![]()
נראה לי בכל זוג יש את החמות שמשגעת את שניהם.
אמא שלו או אמא שלה, כל פעם אחת.
מה שבאמת קטע זה שב99 אחוז החם הוא אפילו לא נושא לשיחה ![]()
רגשית ופיזית.
זה קשה, אבל שעושים את זה בחכמה ובכבוד הראוי שני הצדדים מרוויחים מקשר טוב
וגם לבעלי זה מפריע..
אבל אני ממש דואגת להעמיד אותה במקום ולא לתת לכמות הממתקים להשתולל.
מקבלים ממתקים רק אחרי אוכל וגם לא יותר מדי.
שתיה מתוקה - כוס ביום.
אם זה מפריע לך זה לא תפקיד שלך לטפל בזה אלא של אשתך. דבר איתה, תסביר לה שאין לך בעיה עם אמא שלה ואתה לא רוצה חלילה להסתכסך עם המשפחה שלה. אתה לא גדלת בבית של אמא שלה ולא מרגיש בנוח להעיר.
גם לי זה לא קל לעקוב ככה אחרי אמא שלי אבל אני לא רוצה שתהיה מריבה או איבה בין אמא שלי לבעלי, אז אני ממש מקפידה.
בקיצור, כל ענייני המתח עם החם/חמות הם יותר עניינים זוגיים ולא קשורים לחם ולחמות. תסביר לאשתך שזה אינטרס זוגי שלכם וזה לגמרי לא קשור לאמא שלה.
לפעמים יעיל לתת לילד את הכלים להתמודד...
להסביר להם יפה את גבולות הממתקים המותרים אצלכם
ולתת הגבלה מסודרת:
"לא אוכלים יותר מסוכריה ביום"
"כוס מיץ מקבלים רק אחרי שמסיימים ארוחת צהריים"
להקפיד בבית על הגבולות, ואז בלי שתשימו לב פתאום הם יתחילו להקפיד בחוץ.
שימו לב שצריך לאפשר, לתת גבול הגיוני גם בשבילם.
שידעו שיש מה שמותר, ואז יהיה קל יותר להתמודד עם האסור.
הבן שלי גם כשאנחנו אצל סבא וסבתא בא לשאול אותי- אמא אני יכול?
עד שחמותי התחילה לשלוח אותו בעצמה-תשאל את אמא אם היא מרשה.
והכי חשוב:
לעמוד בהבטחות!
הבטחתם כוס מיץ אחרי האוכל,
אז ברגע שהוחלט שהוא סיים לאכול -מגיע לו כוס מיץ.
וגם להיפך- אם החלטתם שלא מקבלים סוכריה בלי לגמור את האוכל,
אז לא מקבלים סוכריה אם לא מסיימים!@
ככה הוא בטוח שיקבל את מה שמגיע לו
איך גיליתי את השיטה:
פעם נלחמתי במעון שלא יביאו כלכך הרבה ממתקים בימי הולדת ואז בסוף גם שקית ענקית...
כי הגדול היה פשוט מחסל אותה עד הבית, וכמובן שלום שלום לארוחת צהריים +ערב.
וממש נלחצתי מזה...
יום אחד התאפסתי, פשוט הסברתי לו שלא כדאי לאכול הכל, ושנגיע הביתה נשים במגירה ונשמור.
כמה פעמים חזרנו על התרגולת, ובסוף זה בהחלט נקלט:
היום הוא יודע שאמא מרשה ממתק אחד, ואת השאר שומרים במגירה.
והוא שואל אותי על הבוקר למחרת: אמא אפשר חטיף מהמגירה?
וגם יודע שהתשובה תהיה: אחרי... ארוחת צהריים/ערב /אם תעשה יפה בשירותים...
הצלחה! ![]()
אני אלמוני



נכד ראשון?
א. צריך לדעת לאן לנתב את האנרגיות:
האם אתם רוצים להתעסק בעניינים (די שוליים) של פחות חטיף, יותר חטיף, פחות כוס שתיה ממותקת וכו'
או להחליט שבעניינים האלה אתם קצת מרפים, ומקפידים על דברים מהותיים יותר [לא שאני חושבת שתזונה נכונה זה שולי. אלא שצריך לדעת איפה להשקיע את מירב הכוחות, ואיפה המלחמות שלנו הם די לחינם]
ב. כמו כל דבר הבסיס הוא חינוך. צריך לבוא ולהסביר לילדים שאנחנו אוכלים בהסכמה של אמא/אבא.
אגב זה רלונטי לכל תחום.. לאו דוקא לסבא/תא.
ואם סבתא מתעקשת בכל זאת, או שמנסה לשדל את הילד, לומר לו: אם כך, אמא/אבא מסכימים אחד ודי, או מעט, או כוס מיץ רק אחרי הארוחה
ג. לעניין הבכי: הם יתרגלו, לאט לאט.. סבתא תמיד נמצאת בעמדה של לפנק ולתת. זה טבעי. במשך הזמן, מאמינה שזה יתאזן.
לדבר איתה על הנושא בנחת, כשיחה בפני עצמה ולא משפטים של מייד בעשיה.
לשתף אותה בתחום החינוכי הזה איתכם, שהיה תהיה חלק מהצוות החינוכי ולא פקודה שלכם.
שהיא תהיה איתכם באותו ראש
תאמרו לה תודה. תודה על הפינוק. שזה נהדר.
תאמרו לה שאתם רוצים לשמור על הנכד שלה, שאתם לא רוצים אותו ברופא שיניים וכולי....
תאמרו לה שאתם חושבים לפי גיל הילד והואפי שלו שאפשר לתת לו כך וכך, אבל מעבר לזה גורם לו להיות היפר ולא לישון בלילה או שממתק מסויים יש בו חומרים שלא טובים ואתם מבקשים שלא לתת את זה ספציפי (למשל- מיץ כן קולה לא)
בעיקרון ההורים שלנו אף פעם לא מביאים לו שתיה-יש לו את הבקבוק או הכוס עם המכסה שלו...ושם יש רק מים!
במידה והוא רואה בשולחן שבת מיץ...אז אני שמה לו קצת מיץ על המים בשביל שיהיה לו קצת צבע וזהו.
אם הוא כבר קצת גדול זה יותר בעייתי.
אבל אפשר כמו שאמרו פה- ללמד את הילד גבולות מסויימים באוכל ושכל דבר- שואלים את אמא ואבא אם מותר.
תסבירו לו שאתם מרשים רק X כוסות מיץ וX ממתקים וזהו.
ועדיף שתסבירו לו ותזכירו לפני שמגיעים לסבתא.
בלי קשר אפשר להגיד כל מיני אמירות והצהרות שהחלטתם לאכול יותר בריא ולהוציא את השתיה המתוקה מהבית ואת הממתקים. ורק בשבת או בר"ח אתם נותנים משהו קטן. ושאתם מצפים לשיתוף פעולה.
יש למישהו המלצה על סטייליסטית למסע קניות?
איזור המרכז-שרון.
מישהי שתכבד שגעונות ותזרום, לא תכריח אבל תעודד.
בס"ד
אומנם כבר לא נשואים טריים אבל צריכים להתחדש בקצת ריהוט. נשמח להמלצות
בס"ד
הפרו חוזה והתאכזבנו מהם.
שולחן וכסאות במרכז השולחן והכסא בירושלים
בית ויסמן – דרך בית לחם 120, ירושלים.
ת.ד 10147 מיקוד 91101
שעות פעילות:
א’-ה’ 10:00-20:00
שישי 9:30-13:30
פתוח במוצ"ש
ובכלל- אולי שווה לנסוע לאיקאה? לא בירושלים אבל בכל זאת...

לפחות הבית נקי ומסודר לשבת....
אני הרבה פעמים ככה ביום חמישי בערב אבל עם בית מבולגן ומלוכלך![]()
להסתכל על חצי הכוס המלאה.
בס"ד
את שורה ל MP8?
אלעד
ניל"ס
mp3אחרונה
ניל"סהקניות ברביעי כי אני עובדת בכל יום עד הערב, ובעלי צריך להתחיל (וגם לסיים) לבשל לשבת כבר בחמישי בצהריים.
במקרים של הפסקות חשמל, שיש בכל רחבי הארץ לפעמים, שלפחות יהיה איך לחמם או לבשל.
יישוב גדול- פחות יש התערבות.
יישוב קטן- יש יותר.
ובאופן כללי- כל משפחה בוחרת את רמת ההתערבות שמתאימה לה. ביישוב שלי למשל יש לי חברות שממש מכירות את כולם ומרכלות על כולם (למרות שזה יישוב גדול) ואנחנו בכלל לא... זה מאוד תלוי גם בסוג היישוב וגם ברצון של המשפחה.
באופן כללי:
בישוב- החיים הם יותר קהילתיים, זאת אומרת מעורבות של המשפחות וזה כולל גם אותכם, בעריכת שמחות וסיוע בעריכת קניות, רוב מוחלט של הילדים לומדים באותו מוסד ואתה נפגש עם האנשים בכל מיני פוזות, זה בהחלט גורם לאנשים גם לדסקס אותכם יותר.
יש גם את העניין של האחריות שלכם לגבי היישוב הרי בגלל שישוב הוא יותר קטן כל אחד משפיע, שזה אומר לבוא לשיעורים ולפעילויות גם אם זה לא הכי נח או מעניין, לא צריך להכל אבל להשתדל להרוב, והצורה שבה אתם מסתובבים שיתאים לאופי הישוב,
יש שקט ושלווה ומרחבים וביטחון, הילדים יכולים להסתובב בחוץ והם יכולים להיות יותר עצמאים ומשוחררים וכן יש יותר מרחב לנשום,
יותר קל לחנך ילדים ביישוב כי הם פחות חשופים ויותר מוגנים ורוב התושבים הם פחות או יותר באותה השקפה!
הרבה פעמים רחוק מהעבודה וממרכזי הקניות.
בעיר יש יותר אנשים ואז יש פחות השפעה של כל אחד ואפשר לעשות מה שבא, קרוב לכל מקום, תחבור ציבורית זמינה יותר.
לא מדברת על גיל קטן אלא נוער מתבגר.
דווקא ביישובים אומרים שיש יותר בעיות.
אולי דווקא מקום קטן ופחות החשפות לעולם גורמת להם לרצון לצאת לעיר הגדולה.
שמעתי את זה מכמה אנשים.
בגיל ההתבגרות, כי כמה שיוצאים החשיפה יותר קטנה ובד"כ חוזרים כבר בערב הביתה/ לישוב כי רוצים לישון בבית,
אני גדלה בישוב ואני רואה את זה בסביבה..
לא חסרים יישובים דוסים שזה קורה אצלם, ובעיר בד"כ זה ממש לא חסר...
אני מסכימה שביישובים דוסים קל יותר לחנך, ובאמת יש מעטפת תורנית יותר וחברה תורנית יותר, אבל עדיין אי אפשר להבטיח כלום לגבי גיל ההתבגרות.
זה גיל כ"כ קשה, שכל אחד עובר אותו אחרת...
אבל אני יודעת מהחיים שלי שגם לנוער, מה שברור בעיר שנוער עושה, נראה כמעט כחסר גבולות, כמעט כל נער/ה הלך לבדוק את זה מהרצון להשתחרר מגבולות היישוב וחזר בגלל זה,
באמת צריך להיות כל הזמן אם יד על הדופק, וזה אפשרי, ההורים שלי לא נתנו לנו להסתובב אחרי השעה 11:30 למרות שאצלינו החבר'ה היו עד 1:00 בלילה בחוץ, כי גם ביישוב צריך גבולות ביתיים, אבל המגורים בישוב מקלים על שמירת הגבול וזה שווה למרות שיש קושי ביצירת הגבול,
ראיתי את זה לעומת בני-דודים אחרים שגרים בערים, חלקם בקהילות בעיר.
המקום שגדלתם-/ בני דודים שהייתם אתם בקשר בילדות-
יש רעיונות כלליים
שאלת השאלות, יש צדדים לכאן ולכאן..
חן מקום על יושביו
זו משוואה מרובת נתונים..
בספר עזרא מצינו שעשו "מי שבירך" למתנדבים לגור בירושלים כי יותר קשה בעיר
כל מטבע יש שני צדדים
תנסו מקום ותראו- אם כעבור שנתיים תהיו שם ותהיו מבסוטים- כנראה שתשארו שם ..
הי,
לדעתי תמיד עדיף לישוב (כמובן בתנאי שיש רכב לשני בני הזוג).
ישוב זה טבע, נוף, אוויר צח, שקט מההמולה העירונית וכו'.
גם הקטע החברתי בני הישוב הרבה יותר נחמדים זה כלפי זה (לעומת סתם שכנים בעיר), עניין הקהילתיות חזק יותר - מרגישים חלק ממשהו גדול יותר.
לא מזמן עברנו אני, בעלי עם שני ילדינו.
השכרנו בית, תלינו שלט לדלת וכבר ביום השני הגיעו השכנים לברך אותנו. מאוד מפתיע לטובה
אני אוהבת את הרעש של העיר בשעות התוססות של היום והשקט בלילה...
הנגישות לכל מקום- אפילו כשיש רכב..
וכו'
תלוי בכם איזה סגנון אתם רוצים , (מבחינה דתי -תורנית ,)?
יש ישובים מעורבים -חילונים ודתיים , יש דתיים תורניים ויש גם תורני-חרד"לי (דתיים חזקם) .
אם אתם רוצים ישוב ממוצע בנוני - סביב 250-300 משפחות .
אז יש את :
נילי ונעלה - ישובים מעורבים דתיים וחילונים .
דולב - ישוב דתי
טלמון -ישוב דתי
נריה - ישוב דתי תורני (מזכיר הר המור כזה )
מקומות קצת יותר קטנים כ100 משפחות :
נחליאל וחרשה - ישובים מאוד דתיים ,"חרדיים " .
כרם רעים ישוב דתי
(לא ממש יודע זה בבניה , יש מעט מעוד משפחות כ-30. רק השנה פתחים שם גן ....)

הוא צדיק גדול
לא ברור שבמצב כזה הוא יעזור בבית-
לא משנה אם זה הבעל או האשה-
ולא משנה אם זה כולל/ עבודה/ אוני'/ וכו'
ב. לכן- יש לנתב גבולות גזרה של זמן וחלוקת עבודות
ג. עי' בגמ' מה היו עושים לכ' שבת-..
ודאי- שחייב לעזור כנל במה שניתן. ולכבד!
יצא לי השבוע לקרוא סיפור נחמד.
סיפרו שם על זוג שהאישה מושלמת והבעל לעומתה אפס מאופס,בטלן,לא עובד,לא מפרנס. לאחר כמה שנים וכמה ילדים החליטה להתגרש. וכך היה. שנה לאחר הגרושים התחתן אותו גבר שוב, והאישה שאיתו ידעה איך להעצים אותו ולהוציא ממנו את המיטב. הגבר השתנה לבלי הכר,החל לעבוד בעבודה מסודרת,השקיע באשתו ובנישואים שלו. בקיצור,נראה היה שמדובר בשני אנשים שונים. מסקנת הסיפור היא שהכל בידי האישה אם רק תשכיל לדעת איך לנהוג.
כשקראתי את הסיפור מצאתי את עצמי מזדהה דווקא עם הגבר. הצלחתי להבין את תחושת הכישלון שחש מול אשתו המוצלחת. ושמחתי איתו כשמצא אישה שראתה בו את הדברים הטובים וידעה להעצים אותם ולתת לו את ההרגשה שכל מה שהוא עושה הוא מוצלח וטוב.
ותהיתי.
וכשהוספתי להרהר בסיפור הנ''ל הבנתי.
כשנערה מתחתנת,ולא משנה אם היא בת 18 או 28, חייה משתנים ברגע לבלי היכר. אם כרווקה עיקר דאגתה היה להכין לעצמה כוס קפה ולוודא שאמא כבר במטבח טורחת בהכנת הארוחה ולעזור לה כמה שאפשר,כבר בבוקר שאחרי החתונה עליה לדאוג לארוחת בוקר לשניהם,לדאוג לבגדים נקיים,שהבית יהיה נקי,לוודא שלא חסרים מוצרים בסיסיים ועוד כהנה וכהנה.
לעומת הגבר שלא ממש חש בהבדל גדול. הוא קם לתפילה,כשחוזר כבר מוכנה לו הארוחה,אף אחד לא מצפה ממנו לוודא שהשירותים נקיים או שסל הכביסה עולה על גדותיו.
מה שעושה האישה נראה ברור מאליו. וגם האישה חשה שזה תפקידה,וזה בסדר.
אבל היי,
תעריך אותה על זה.
תודה לה על זה.
תבין שזה ממש לא ברור מאליו.
תעצים את מה שהיא עושה,גם אם זה מעט ושולי.
תן לה את הכלים ואת הכוח לשאת באחריות הגדולה שנפלה עליה בבת אחת וביום אחד.
תבין שאתמול היא היתה ילדונת שפתאום הפכה לאישה.
''אישה בונה,אישה הורסת''? לאו דווקא.
גם גבר!!

אורח כלשהויופי. תודה
מכינים כמות גדולה בגדול הרצוי - ממלאים מקפיא.
ואז אין מקום להכניס לשם שטויות כמו גלידה וכדו' וכל יום מוציאים אחד
גם בריאות שווה עריכת "חשבון נפש"
אצלינו אני זה שאוהב להכין לחם ביתי 
* לפי שעת כתיבת ההודעה אני מבין שאפית לחם כל הלילה..
אני דוקא אוהבת לאפות...אבל סבבה לי לקנותיעל מהדרוםאין על קניית לחם חם מהמאפיה ולהכניס אותו ישר למקפיא
שמפשירים הוא יוצא כמו טרי
יחסוך לכם קצת
להכין לחמניות בבית.
אם אתם בענין בריאות- אז מקמח מלא.
אני מכינה קילו בערך פעמיים שלוש בשבוע.יוצא לנו 16 לחמניות לקילו וזה מה שאוכלים- לוקחים לגן , לבית הספר ולעבודה, וגם מכינים מזה טוסט בתנור ולחם מטוגן והכל. וזה באמת לא סיפור. להכין בצק- 10 דקות. ואחרי שהוא תופח- עוד 45 דקות לכל היותר עד שהכל מוכן.
אפשר גם להכין בצק בערב ולהניח במקרר, ועל הבוקר להוציא , לתת לזה לתפוח ולאפות.
אשרייך!
נראה כמה זמן תתמידו 