פורום הר הבית
בהנהלת:
מכתב פתיחה
יש רב שמאשר לנשים לעלות?נקומה נא
הרבה רבניםהלל בן שלמה
דוגמאות: הרב ישראל אריאל, הרב אליעזר מלמד, הרב רא"ם הכהן, ועוד רבים.
יש מעט מאודאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ב בתשרי תשע"ט 15:14
מתירים בעיקר לנשואות בתנאים מסוימים מאוד.
איזה תנאים?די"מ
כל רב שמתיר לגברים לא אומר שאסור לנשים הלכתית.מתיישב בנשמה
העניין הוא שהטהרה מסובכת ורבנים לא רוצים לקחת את זה על עצמם.
כמעט כל רבני ההר מסכימים שאסור **הלכתית** לרווקות לעלות.אריאל יוסף
למרות שהם מתירים לגברים.
לגבי נשואות - יש שתי סיבות להתנגדות:
א. הטהרה מסובכת.
ב. יש כמה וכמה הלכות בנושא שלא התבררו כל צרכן וספקות שלא הוכרעו.
ההדרכה ההלכתית המתפרסמת על ידי גורמים שונים,
נקטה לקולא בהלכות הללו ולא ניתן לסמוך עליה למעשה
גם לדעת חלק ניכר מהמעטים המתירים עקרונית עליית נשואות.
הדברים כבר פורסמו ברבים:

א. מסובך זה לא טענה הלכתית, זה לומר "אני לא לוקח אחריות".מתיישב בנשמה
ב. אם יש ספקות בהלכות טבילה אי אפשר להרשות לאנשים להינשא ולהביא ילדים לעולם.
אתה לא יכול לומר שיש ספקות בנושא טהרה ולהתיר לאיש לגעת באישתו, זה איסור חמור מאוד...
א. מסובך זה אומר שאם תאמר "מותר" - תיווצר מכשלה גדולה.אריאל יוסף
ב. ההבדל ה"קטן": בהלכות טבילה בין איש לאשתו יש הכרעה ומסורת פסיקה בת אלפי שנים של גדולי עולם.
בהלכות טבילה להר הבית - לא.
זו אותה טבילה בסופו של דברמתיישב בנשמה
אתה טועה ומוכיח שאינך בקיא בסוגיותאריאל יוסף
יש כמה הבדלים משמעותיים בין טהרת אישה לבעלה לבין טהרת אישה להר הבית.
תביא מקור, דוגמה. לומר אה טועה זה לא חכמה. תנמק.מתיישב בנשמה
יש חילוקים רבים בין טהרת אישה לבעלה לטהרתה להר הביתאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ' בתשרי תשע"ט 21:09
גם אם הם לא ידועים לך.
אני מרשה לעצמי להניח שאת פרטי טהרת אישה לבעלה אתה לא יודע,
וגם אם אומר לך את מחלוקות הראשונים בנושא טהרתה להר הבית אתה לא תבין במה זה שונה מטהרתה לבעלה.
[חלק ניכר ממיעוט הרבנים המתירים עליית נשים נוקטים לחומרה בסוגיות הללו,
אך יש מן העולות שכלל אינן מודעות לכך ומקלות בפרטים רבים מחוסר ידיעה].
יש הרבה פרטי דינים בבדיקות, ווסתות, משמשת ועוד.
המושגים האלה אומרים לך משהו?
את כלל הנושאים הללו לומדים בבית מדרש ובהדרכת חתנים או כלות אחד על אחד/ אחת על אחת.
אי אפשר לכתוב דברים הדורשים צניעות ע"ג פורום.
-----------------------
הבעיה היותר קשה כאן היא,
שלמרות שתלמידי חכמים שאינם חשודים בחוסר אכפתיות מהמתרחש בהר הבית,
ולוקחים על הכתפיים שלהם את האחריות הכרוכה בהתרת עלייה להר,
לא מוכנים לקחת אחריות על עליית נשים מסיבות טובות מאוד,
אתה, שלא למדת את הסוגיה, חושב כנראה שאתה יותר חכם מהם,
או שיותר אכפת לך מהר הבית מאשר להם.
(הדברים אמורים גם לגבי ההקשר הזה:
בזה שאתה מקים שם את המזבח אתה מקדש אותו... - הר הבית)
אם אתה רוצה ללמוד דברים בצורה מסודרת,
אתה מוזמן לעיין בספרו של הרב גורן זצ"ל "הר הבית" או בספר "אל הר המור".
כל הזמן התירוץ הזה של "אי אפשר לכתוב"די"מ
מה הבעיה לחכות 3 ימים ולטבול?
יש עוד כמה תנאים חוץ מאלו שהזכרתאריאל יוסף
כמו מה?די"מ
אתה הרי יודע שהתשובה היאאריאל יוסף
שאי אפשר לכתוב אז למה אתה שואל?
כבר כתבתי שניתן לעיין בספר הר הבית של הרב גורן או בספר אל הר המור.
כבר כתבתי שניתן לעיין בספר הר הבית של הרב גורן או בספר אל הר המור.
להימנע מיחסי אישות.די"מ
למה אי אפשר לכתוב את זה ולמה זה מסובך?
זה לא נכוןאריאל יוסף
ואתה רק מוכיח שאתה לא יודע.
אין לי את הספרים בביתדי"מ
אשמח לקישור אם טש לך כי "אסור לכתוב" בפורום
ואם אפשר לשלוח מקור שאפשר לקרוא מה כתוב בו... לא רואים כאןמתיישב בנשמה
כלום.
כל פעם מחדש הנושא הזה כל מרתיח אותידי"מ
הטיעונים שלכם יותר גרועים ממצ גדי עליה להר. ואתם עוטפים את זה בכל מיני מילים כדי לברוח מדיון ענייני.
מה כל כך סבוך? נניח וצריך לחשוש לפולטת שכבת זרע. אז צריך לחכות שלושה ימים ולטבול. מה פה מסובך?
והחוצפה הכי גדולה זה לשלול מכל וכל עליית נשים ואז להתלונן על ההדרכה של נשים למען המקדש. הפקרתם את השטח אז נשים אחרות תפסו פיקוד.
מה כל כך סבוך? נניח וצריך לחשוש לפולטת שכבת זרע. אז צריך לחכות שלושה ימים ולטבול. מה פה מסובך?
והחוצפה הכי גדולה זה לשלול מכל וכל עליית נשים ואז להתלונן על ההדרכה של נשים למען המקדש. הפקרתם את השטח אז נשים אחרות תפסו פיקוד.
החוצפה הכי גדולה זה לשלול מכל וכל גיוס בנות לצה"לאריאל יוסף
ואח"כ להתלונן על ההדרכה של "אלומה" ו"צה"לי".
הפקרתם את השטח אז נשים אחרות תפסו פיקוד...
הפקרתם את השטח אז נשים אחרות תפסו פיקוד...
אכןדי"מ
אז תגיד שגדרי הצניעות שקובעים פוסקי ההלכהאריאל יוסף
לא מקובלים עליך ותניח לנו.
גדרי צניעות ממוצאים ולא מבוססים על מקורות אכן לא מקובלים עלידי"מ
ראינו במקום אחר שגם דברים מבוססים לא מקובלים עליךאריאל יוסף
לא מבין מי שמתיר לגברים אבל לא לנשים.די"מ
אם רב חושש שעליית רווקות תגרום לפריצות שיגיד שלדעתו זה לא ראוי. אין בכך איסור הלכתי.
אם רב חושש שעליית נשואות תגרום ל"בעיות בשלום בית" שיגיד באופן ברור שהוא מעוניין להיכנס למיטה של הזוג ושלא יגיד שיש פה בעיה הלכתית כי אין.
אם רב חושש שעליית נשואות תגרום ל"בעיות בשלום בית" שיגיד באופן ברור שהוא מעוניין להיכנס למיטה של הזוג ושלא יגיד שיש פה בעיה הלכתית כי אין.
יש בעיה הלכתית ואתה רק מוכיחאריאל יוסף
שאתה לא יודע.
זה לא שונה מכל תקנה אחרת של גדולי ישראל שעומדת בתוקפה גם אם לא עוברים על איסור התורה ממנו רצו להרחיק; מוקצה, קטניות וכו'.
זה לא שונה מכל תקנה אחרת של גדולי ישראל שעומדת בתוקפה גם אם לא עוברים על איסור התורה ממנו רצו להרחיק; מוקצה, קטניות וכו'.
רק שמעולם לא נתקנה תקנה כזאת.די"מ
תפתח את תשובת הריב"ש ותראה.
מצ"ב מאמר המבאר את תקנת הריב"שאריאל יוסף
בהסכמת הרב ליאור שליט"א:
בשום מקום המאמר לא מוכיח שיש איסורדי"מ
אכן הריב"ש אמר שרווקה לא תטבול בכדי חקיים יחסי אישות. אבל לא אמר שום דבר אל טבילה שלא לצורך יחסי אישות.
הריב"ש תיקן תקנה שאסור לרווקות לטבולאריאל יוסף
הוא לא חילק בשום מקום את החילוקים שלך.
ההתייחסות לטבילת ערב יו"כ שהיא טבילה שלא לשם אישות מוכיחה זאת.
טבילה זו באמת אינה מטהרת וממילא אינה בכלל הגזרה.
איפה ראית זאת בדבריו?די"מ
קרא שוב את המאמר...אריאל יוסף
אתה גם מוזמן להתכתב עם המחבר בכתובת שמופיעה בשולי הדברים.אריאל יוסף
קראתי שוב.די"מ
"לא תיקנו טבילה" לא אומר שאסור לטבול.
הוא לא חילק את החילוקים האלה.די"מ
הוא פשוט לא התייחס לשאלה של טבילה מסיבה אחרת.
הוא התייחס לשאלה כללית של טבילת רווקותאריאל יוסף
רווקות יכלו - תאורטית - לטבול לאורך כל הדורות לטהרתן גם שלא לשם אישות.
הריב"ש כותב שאסור להן לטבול ולא משנה מה הסיבה.
זה פשוט לא נכוןדי"מ
והוא לא מביא אף הוכחה לסתור זאת.
הריב"ש מתייחס לשאלה ספציפית. האם לטבול לצורך יחסי אישות כדימשזה לא יהיה איסור כרת של נידה. והוא אומר שלא.
הוא לא מתייחס למקרים אחרים.
הריב"ש מתייחס לשאלה ספציפית. האם לטבול לצורך יחסי אישות כדימשזה לא יהיה איסור כרת של נידה. והוא אומר שלא.
הוא לא מתייחס למקרים אחרים.
הריב"ש כתב טבילה המתירה מאיסור כרת.אריאל יוסף
הוא לא דן בכוונות.
לא קראת את המאמר אני מבין...
קראתי את המאמר.די"מ
אם הייתי מהמחשב הייתי מביא לך את הציטוטים.
הריב"ש אומר מדוע לא תיקנו שכל הרווקות יטבלו. אף מילה על איסור לרווקות לטבול.
הריב"ש אומר מדוע לא תיקנו שכל הרווקות יטבלו. אף מילה על איסור לרווקות לטבול.
פשוט תקרא את דברי הריב"ש עצמודי"מ
המאמר דן בדברי הריב"שאריאל יוסףאחרונה
כלומר, מבוסס על לימוד דבריו.
תודה.
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com
מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א

תמונה 2נ א

תמונה 3נ א

כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59
אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆
תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר
איך דוד ניסך מים?
מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
נכון נשמהשלג דאשתקד
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.
אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...
אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...
לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.
בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות
יישר כח!שלג דאשתקד
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
צודק ולא צודקשלג דאשתקד
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
לא הבנתישלג דאשתקד
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.
אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'
לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ
).
בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...
).בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...
אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד
שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
כתבתי על זה ספר שלםrrinaa
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
איך מערכת התחבורה תראה?נ א
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

