בנות, שאלה קצת רגישה..סוס פרא!
ממ.. זו אכן הלכה מפורשת.בעוז וענווה!
נראה ליהפואנטה
צריך לזכור שלבוש לאו דווקא משקף, אבל לפעמים אדם מודע לבחירה שלו ועושה אותה מתוך אמירה.
תברר לגבי זה
אתה צודק!חדשכאן
נראה לי שצריך לברר מה הכוונה דוסית, ומאיזה מגזר.קרן-הפוך
אכן המצב היום בעייתי...השתדלות !
אם זה מפריע- כנראה שזה לא הסגנון שאתה מכוון אליו.
ההגדרה דוס/ית נהייתה יחסיתחיות צבעונית
אתה אמור לחשובבת 30
כי זו האופנה, וזה מה שיש בחנויות.
כמובן שלא חסרות בנות שיקפידו על הכל כמו שצריך, אבל גם אם לא- לא מעיד על הפנימיות בהכרח.
האמת שראיתי איפשהו שההלכה זה עד המרפק (זאת אומרת שאפשר בדיעבוירושלים של זהב
צריכה להזכר איפה ראיתי את זה..
וכן כמו שכתבו כאן. כמו כל מצווה שקשה להקפיד בה ועובדים על זה.. אפשר להיות דוסית ושזה יהיה ככה.
טפחמול שקיעה
מה שכן, רוב הפוסקים לא סוברים ככה ואומרים שהמימרא הזאת לא נאמרה לעניין זה.
קיצור, לפי רוב רובם של הפוסקים צריך לכסות את המרפק לגמרי..
ואגב, בנים, לפי הרבה פוסקים אנחנו גם צריכים לכסות את המרפק, שתהיו בעניינים.. אהמ אהמ..
לגבי מה שכתבת על כיסוי המרפק לבניםיהודי אמיתי!
לפי הרב עובדיה זו לא חובה...
..מבקש אמונה
טעות 
"אפשר להיות דוסית ושזה יהיה ככה"??????יהודי אמיתי!
אפשר להיות דוסחדשכאן
לא רוצה לפתוח דיון שלם אבל זה לא כזה שחור ולבן כמו שאתה מציג
אשריך!חדשכאן
קוראים לזה מזרוחניקיהודי אמיתי!
אם הוא באופן קבוע נכשל בלשון הרע כנראה שהוא לא יהיה דוס.
ולבוש זה לא משהו חד פעמי, לבוש זה החיים. אני מניח שיום אחד לא יקרה והיא תחליט ללכת בלי חולצה כי אין לה כח, היא רק קצת תוריד במידה..
ואגב, באמת סליחה על הכנות
כל כך לא אוהבת את ההגדרה הזאתחיות צבעונית
צודקחדשכאן
אני ממש לא אומר שזה לגיטימי ומאוד מבין ומסכים עם העיקרון שלך! אבל כשנכנסים להגדרות של דוס ולא דוס זה כבר נהיה יותר מורכב (לדעתי).
(קשה לי אולי קצת להסביר את זה. אני ממש חשבתי כמוך עד ממש לאחרונה (ועדיין אני מסכים איתך בעיקרון). ממש באותם מילים. אבל אז נתקלתי במציאות כזו והבנתי שזה יותר מורכב.)
אני מכיר הרבה אנשים שבאמת מנסים לקוםחוני המעגל פינות
לא יודע איך אתה מגדיר אותם אבל הייתי שמח שיהיה לי חצי משאר הדברים שהם עושים...
דוס זה אחד שרוצה ומשתדל לקיים את רצון ה'אוא"ר
אמתחדשכאן
זאת אומרת שמי שמתלבשת בידיעה בניגוד להלכהאוא"ר
רק מעירחדשכאן
נק' למחשבה..
נכון. אבל תמיד אפשר לקום וגם את זה אפשר לדעת בדרך כללנפש חיה.
אמתחדשכאן
בוודאי, אבל אדם שהולך נגד ההלכה מתוךאוא"ר
אלא אם כן, ועם זה אני מסכים, שהגיוני מאוד שהוא 'מורה היתר' לעצמו(שבמקרה שלו זה מותר כי...). אבל אז כאשר יעירו לו ויוכיחו לו שאסור הוא מיד יחזור בו.
כאשר 'דוס' נופל זה בגלל 'רוח שטות שנכנסה בו' כך שאינו בוחן את מה שעושה עד הסוף.
אמתחדשכאן
אני חושבת שדוסיות זה יותר דרך שבחרתי בה מאשר שלב בחייםוירושלים של זהב
אבל דבר אחד חשוב, מי שלא חווה את הניסיון הזה לא יודע מזה (קשה מאוד למצוא בגדים גם נוחים גם יפים גם בסגנון שלי וגם צנועים).
קרה לי גם. הייתי קצת מופתעעוד השנה
זה נסיון קשה, שאנחנו הגברים פחות יכולים להביןקוד אבל פתוח
ממילא זה לא בהכרחח מעיד על הרמה הדתית שלה בדברים אחרים.
נכון שלבוש לא מעיד על הפנימיות וכו'.. אבלפוריםתשעט
אז מעצבן אותי שאומרים זה לא מעיד, היא יכולה להיות דוסית גם אם מבחוץ זה לא נראה, זה נסיון שגברים לא יבינו.. ואמירות נוספות ברוח זו.
כן הבנות הדוסיות באמת, מקפידות על זה. וגם להם קשה לא פחות , אבל הם בוחרות ללכת לפי ההלכה.
ולא אל תגידו זה כמו כל מצווה אחרת שהיא לא מקיימת, כי מי שבוחרת ללכת ככה יודעת מה זה מראה.. אז די להתיפיף
מסכימה^^יהלום שחור
מי שהולכת כך זה בהחלט מעיד עליה דברים טוביםקוד אבל פתוח
מי שלא, זה לא מעיד בהכרח דברים לא טובים
זה מעיד על זה שקשה לה המצווה הזאתיהלום שחור
אבל חוץ מזה יש לצניעות מימד נוסף, אני לא יודעת בדיוק איך להסביר אבל אני חושבת שכל מי שיש לו רגשות בריאים מבין על מה אני מדברת. צניעות זה לא עוד מצווה, זה אחד הערכים הבסיסיים שנדרשים ממנו!
מסכימה ממש.. זה הצלם האלוקי שבנו.אפילו רק בשביל הכבוד העצמיבעוז וענווה!
או שהיא הולכת על פי דעות שונות ממך.ענבל
גם אני הלכתי הרבה שנים ארוך ושיניתי את זה כשהבנתי שיש המון מקום לעשות אחרת.
לא אמרתי שום דבר על חומרות יתרות גרביים וכויהלום שחור
שולחן ערוך בסיסי.
בתוך השולחן ערוך יש מקום לסיגנון והכל, אבל אם זה נוגד את ההלכה אז זה לא מקובל
^^^ לגמריהשתדלות !
אנחנו לא מקיימים מצוות כי זה נוח, אלא כי זו חובה. ציווי אלוקי, וצריך לקיים אותו גם כשלא מבינים.
שתי אפשרויות:סביון
ב. שהיא רוצה בכל מאודה להיות דוסית אבל יש דברים שהיא נכשלת בהם (סימן זיהוי: "כן, זה קשה לי אבל אני משתדלת")
ואולי יש עוד
ג. יש רבנים ודעות הלכתיות כאלה שאני סומכת עליהם.ענבל
אני לא מכיר כאלהסביון
מי שמתלבשת לא צנוע, לא מחפשת רבניםshaulreznik
אלה היתרים
והיא לא "דוסית", אלא דתייה.
פחח אני מבינה שפגשת את כל הבנות האלה.ענבל
בס"ד
חלקנו באמת מחפשות דעות הלכתיות ולא סתם להתיר ולהקל. אם היינו מחפשות רק להתיר ולהקל תאמין לי שיש מלא דברים אחרים שהיינו עושות גם. יש הבדל בין לחפש היתר דחוק לבין ללכת אחרי דעות שונות משלך.
כשדתייה מאמצת את סגנון הלבוש של הפחות דתיות/חילוניות...shaulreznik
היא לא בדיוק מחפשת דעות הלכתיות במטרה להגיע אל האמת הצרופה
או שפשוט לא ממש מבינותהשאלה.
לא עושות בכוונה, לכן לא תמיד רואות את הלבוש כסותר את הרמה הדתית שלהן... זה יותר שהן מתמקדות ביופי ובאיך שהן מרגישות עם הבגד
נגיד אני בלי הפורום לא הייתי שמה לב האם אני צנועה, אלא האם זה יפה לי, ולא מתוך חוסר אכפתיות לתורה
לא נראה לי שחצאית עד הברך מותרת עפ"י דיעה כלשהייעל מהדרום
ועל זה דובר פה גם.
(שרוול עד המרפק אולי מותר לפי דיעות מסויימות).
כל הכבוד על ההחלטויות בתשובה!aviv6456
כל הכבוד על הציניות הלא ברורה שלךיעל מהדרום
ממש לא ציניaviv6456
ממש לא ציניaviv6456
אז מתנצלת...משומה חשבתי שזו ירידה עלייעל מהדרוםאחרונה
חוזק ועומק האמונה, רמת הדוסיות - אינם יכולים להיבחן רק עלקרן-הפוך
כמו, להבדיל, דברים שנורא מרגיזים ביום יום - חזות חיצונית חרדית אינה מעידה בהכרח על הקפדה על מצוות חברתיות - ואהבת לרעך כמוך, מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך, לרכל ולדבר מאחורי הגב.
איך אתה יודע שהם מעל המרפק?soon
כי אם זה מתמונה זה באמת בעיה אבל אפשר לתרץ את זה כמובן בסיטואציה המסוימת, בנוסף לזמן שולי עבר מאז שהיא צולמה..
ואם זה ממידע, אז באמת קצת מוזר שהבנאדם אומר לך ברצף שהיא דוסית עם כזה לבוש..
בכל מקרה זה במת הלכה ברורה כך שיתכן והיא לא דוסית מאוד, או שעם זה ספציפית יש לה בעיה..
שזה מורכב! וההגדרה של דוסית שנויה במחלוקת..מיצ'ל
אני אמנם לא הולכת עם חצאית קצרה אבל אני יכולה ללכת עם שרוול מעל המרפק.
כן זה ישמע מוזר אבל אני ישים חצאית בסיס, וחולצת בסיס לא.
למה? כי זה קשה לי.
אם זה האידאל? לא, אני עובדת על זה, ומשתדלת במה שאני יכולה.
אם אני דוסית? לדעתי ולדעת הסובבים אותי כן.
במה זה מתבטא? באורך חיים שלי, בדיבור שלי, בערכים שאני שואפת אליהם, ברצון של הבית אותו ארצה להקים, בשמירה שלי על אורך חיים דתי.
כי בסוף מה זה דוסית? זה דתיה שומרת מצוות, ולכל אחד דברים שהוא עוד עובד עליהם.
בעייני אדם שרואה בערכי התורה כאידיאל וערך עליון ושואף ועובד לקיים אותם גם אם הוא עדיין לא נמצא במקום הזה הוא דוס.
כי בסוף כולנו חווים קשיים כאלה ואחרים בקיום מצוות השאלה אם אנחנו הופכים אותם למותרים ומלכתחילה.
זאת דעתי.
מחילהיהודי אמיתי!
אני אמנם לא בסקאלה שאני יכול להבין באמת כמה קשה ללכת בצניעות, אבל ברור לי שמי שהולכת עם חולצה מעל המרפק זה לא אומר דוסית. נקודה.
היא יכולה להיות רצינית עם שאיפות גבוהות ורצונות בשמיים. דוסית היא לא.
תבינו, המילה דוס' הומצאה על אנשים שהם לא עוד דתיים, הם דוסים. (בעצם בהברה ליטאית המילה דתי זה דוס')
אם אין בחיצוניות את ההלכה הבסיסית, אם מי שרואה אותה ויסתכל ויהנה מזה ברחוב קוראים לזה נכשל באיסור 'ולא תתורו', אז זה לא דוס.
עדיף יהיה קודם כל להתחזק בהלכות חיצוניות ואח"כ בעבודת המידות מאשר להיפך.
כמובן, סליחה על התקיפה. רק ישנם דברים שלענ"ד צריכים קצת להתחדד
הטפה לצביעות ! העיקר שכלפי חוץ להיראות דוסים.קרן-הפוך
העיקר שהשרוול יעבור את המרפק והחצאית את הבירכיים....
ערכים, מידות... יכולים לחכות...
כמו בפירוש רש״י המוכר על החזיר:
החזיר הזה כשהוא שוכב, פושט טלפיו לומר: "ראו שאני טהור!"
אחרי הפעולות נמשכים הלבבות.השתדלות !
אין לנו מצווה להתחבר ללבוש הצנוע.
יש לנו מצווה ללכת צנוע.
איפה הצביעות כאן?
איפה הצביעות? שמתייחסים לחיצוניות כמבטאת דוסיות.קרן-הפוך
האם תוכו כברו, האם האדם נוהג לפי סולם ערכים של אדם צדיק וישר - זה פחות מעניין.
האם האדם חי ונוהג ביושר, אוהב ומכבד את הבריות, מנומס, עדין, מתחשב בזולת - לא מעניין.
...יהודי אמיתי!
כן, מתגובה לתגובה הגברת את הסלידה מקו הדיעות שלך.קרן-הפוך
ראה למשל את אלפי ״החרדים״ שמתפרעים וחוסמים את המדינה כל כמה שבועות בגלל מאבק בממשלה כנגד גיוס לצבא.
ואהבתך לרעך כמוך? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך?
העיקר שכלפי חוץ לבושים כחרדים.
וזו רק דוגמא אחת מיני רבות.
די...יהודי אמיתי!
אני לא חרדי....
עכשיו תגידי לי אתם ממאה שערים שלכם, לכו לקוקה קולה...
נו באמת...
אוי נו באמת זה לא נכון... וגם יש הבדל ענקמבקש אמונה
אצל חרדים כולם לבושים כתלמידי חכמים, שזה לא חובה ולא כלום.
וזה מה שיוצר את הבעיה של חילול ה'.
הבחור פה מדבר על קיום הלכה בסיסי!
לאף אחד אין רשות לעבור על מצווה על חשבון עבודת מידות או משהו כזה.. יש חובות לכל יהודי באשר הוא
אני גם לא אוהבת את ההגדרה דוסיות.השתדלות !
אבל צביעות? ממש לא כאן.
אני כן מאמינה שלבוש מראה משהו.
ואולי דווקא בגלל שזה קשה, זה מראה המון.
על ההקרבה שלנו, של הנוחות שלנו, של 'מודל היופי העכשווי', של 'לכי תמצאי עכשיו חצאית נורמאלית (ואין...!)', בשביל מצוות.
זה מראה המון על הפנימיות.
אי אפשר להכליל את כל המצוות במצווה אחת.
עובדים גם על הצניעות, וגם על דרך ארץ, בין אדם למקום, לחברו...
זו מצווה כאחת המצוות. כמו ששומרים כשרות.
אז למה לא תקראי 'צבוע' לאדם שומר שבת ולא שומר צניעות?
משתדלים על הכול.
את צודקתיהודי אמיתי!
אבל המבט צריך להיות שונה.
לא צריך להסתכל על זה כעל מבחן ודוסמטרז', אבל צריך יראת ה', איך אפשר להתפלל לה' אם רק לרגע נפלה לי הכיפה?
זה לא ברור לך שאם את טיפה מעלה את החצאית זה נגד ההלכה?
לא הבנתי למה מה שאת כותבת קשור לרמה דתיתבת 30
ע.י.צ'יאל
הטענה הזאת נכונה כאשר החיצוניות היא לא חיוב בעצמה.
וגם, החיצוניות מראה איך האדם רוצה שהחברה תתפוס אותו.
לא אמרתי ולא התכוונתי ח"ויהודי אמיתי!
תסכימי איתי שאם יהיה לה מידות כמו של שרה אמנו והיא תלך עם חולצה פרומה היא לא דוסית, נכון?
כמובן, זו היתה הקצנה.
אבל העיקרון הוא מאוד נכון, מידות אפשר למצוא גם אצל החילונים, אנחנו בתור דתיים צריכים להקפיד שו"ע...
הבגד הוא חיצוני, כל מי שרואה אותה רואה מה היא משדרת. אם היא תהיה דוסית ותתחיל ללכת ככה ברחוב כל השכנות ידעו שמשהו עובר עליה, נכון?
האם שמעת פעם על מישהו שנפל בראיה אסורה עם עוד בני אדם גם יחד?
אני חושבתהשתדלות !
כי דיון על 'מהי צניעות', למה היא גורמת, השלכות וכו' וכו' יגיע בשלב מסוים למבוי סתום עם משפטים כמו 'היום כבר רגילים', 'זה לא הרהורים' וכו'וכו'.
זה צריך להסתיים כך- יש הלכה, יש אותנו, יש אותנו מקיימים את ההלכה. בלי שאלות, בלי תירוצים. זהו.
שאלות יכולות לבוא אחרי שאנחנו מבינים שיש לנו חובה, ונמלא אותה ויהי מה.
האםיהודי אמיתי!
האם כל הנשים 'הדתיות' שהולכות עם 'שרט' בראשם במקום כיסוי ראש נקראות בכלל דתיות??
אז הבעל עם כיפה, מה זה קשור בכלל??
ב.ג.ל.אורות מאופל
התורה נתנה המון מצוות וכולן שיטחיות ומעשיות לחלוטין (לרוב הפוסקים, לחלקם חוץ מ2) והיא קבעה שבהתאם לכך נגזרת רמת הצדיקות של האדם (ע' מסלש תחילת טהרה).
אולי זה נותן פתח להבנת החשיבות המכרעת של המעשיות ה'שטחית' ח"ו.
שוב זה לא סותר.מיצ'ל
אמרתי שזה קשה לי ואני עובדת על זה.. באמת אבל לא רק באמירה.
אני יודעת שזה לא האידיאל אבל זה מציאות שנקלעתי אליה במהלך השנים אפשר להגיד ואני מנסה יותר להתחזק בנושא הזה.
ומה לעשות שמגדירים אותי ככזאת, כן בסביבה שלי אני נחשבת לדוסית לעומת דתיות שהולכות עם מכנסים, שלא שומרות נגיעה, שהולכות עם חצי כיסוי ראש, שאין להם בעיה בלצאת עם בנים, שהן בסדר עם ללכת עם חצאית קצרה, שלא רואות חשיבות בלימוד תורה ועוד (וזה לא מחייב שהן הכל מהכול) לעומת הסביבה שלי אני דוסית.
וזה שאני לובשת לפעמים חולצה עם שרוול מעל המרפק לא הופך אותי ללא יודעת מה.
ואין לי שום בעיה שלא יגדירו אותי ככזאת, אין לי שום צורך בהגדרה של הסביבה או לאישור חיצוני כזה או אחר כי אני יודעת מי אני.
הכי קל זה להגיד שמצווה אחת כנגד כולם, אבל מה עם בנים? מה בגלל שאין גדרי צניעות זה הופך אותם אוטומטית ליותר בפשוטת בהגדרות אלא, פתאום לערכים כן יש משמעות, לא יודעת קצת מוזר בעייני.
ורק לצורך ההבנה מה מגדיר דוס בעיינך? מה הופך אותו לכזה מעבר לערכים, מידות?
אוף... אני מפסיק באמצע קריאה.יהודי אמיתי!
מי אמר שמי שהולכת עם מכנסיים ולא שומרת נגיעה נחשבת בכלל דתייה??????
איפה הגענו?
סקאלה רחבה מאוד מאוד לדת..מיצ'ל
זו באמת שאלה מעניינת מה זה בכלל דתי ומה מגדיר אותו ככזה, אבל לעומת מסורתיים וחילונים הם נחשבים לדתיים.
וכמו שכתבתי זה לא מחייב שהם יהיו גם וגם, זה יכול להיות משהי שלא שומרת נגיעה והולכת עם חצאית..
כי אם כך בעייניך כמעט רוב החברה הדתית היום לא מוגדת כדתית. לצורך העניין ישובים דתיים שלמים לא נחשבים כדתיים.
...יהודי אמיתי!
אני לא רוצה לחשוב כעת, בבקשה.
תחשבי בעצמך מה נקרא דתי על פי ההלכה ולא על פי החברה ותעני.
מסורתי הוא דתי?
חילוני הוא קרוב לדת? הוא מתחזק?
כשהזמר ההוא אנערף שר מי שמאמין זה הופך אותו כבר למסורתי?
מסורתי זה כינוי חיבה לאנשים שזורמים גם עם הדת
זה דיון שלא יגמר.מיצ'ל
כי כרגע עד עכשיו מה שהבנתי הגדרה של דוסית זה מתחיל ומסתיים במראה החיצוני שלה ושאחר כך יבואו השאר(בקיצוניות וציניות).. אז מה הופך בן לדוס? גודל הכיפה? צמר הציצית?
אני באמת חושב שזה מורכבחדשכאן
הפנימיות ודאי(!!) חשובה אבל בחיצוניות (שהיא גם חשובה) יש אמירה שמהווה יותר בעיה. כמובן שאותו עניין שאיש רגיל מעלה קיים גם במי שמראה מול כולם את המידות שהוא נכשל בהם.
^זו כוונתי^יהודי אמיתי!
כתבת יפהחיות צבעונית
אשרי העם שיודע איך להגיד דבריםיהודי אמיתי!
לא כמוני....
גם וגםיהודי אמיתי!
כמו ש@מול שקיעה כתב, אם יהיה את זה לבד זה לא יהיה מספיק, ואם את זה לבד גם לא.
עבודת ה' היא טבילה, גם של הפנימיות וגם של החיצוניות
בעיני דוס' הוא אחד שגם ילך עם כיפה גדולה, (אולי נפתח כאן דיון על גודל הכיפה, אז לא!) וגם ילמד תורה בקביעות, גם יהיו לו מידות טובות וגם ובעיקר הוא ירצה עוד
ב.ג.ל.אורות מאופל
אין דבר כזה חרדי דתי או חילוני.
יש 613+7 מצוות שהן ה100%, וכל אחד נמדד לפי הנתח שלו בהן.
לא מדוייקחיות צבעונית
בקיצור, 'עולם הפוך ראיתי'.
כדאי שנתנסה לראות מעבר..
ב.ג.ל.אורות מאופל
ולעומת זאת החרדי העצבני שמדקדק עד לעייפה בכל דיקדוק נצרך ושלא בכל תת סעיף בשולחן ערוך, אם מקיים את כל המוטל עליו- נקרא צדיק גמור.
"ושמרתם ועשיתם- כי היא חכמתכם ובינתכם"
ובכל זאת רשוםחיות צבעונית
נראלי גם בנישואין זה ככהנפש חיה.
וקשייו
ולבטיו
היופי הוא השיתוף ברצון המשתף/ המשותף
ועבודה שנעשית יחד, מתוך הבנה, קבלה כבוד והערכה של כל אחד לזולתו.
עוד יותר חייב להיות ככה..חיות צבעונית
ברור !! וגם לפני נישואין אף אחד לא צריך להיות שוטר או מבקרנפש חיה.
כדאי להתרגל לדון לכף זכות
ושבעתיים לאחר הנישואין.
אמתחיות צבעונית
ב.ג.ל.אורות מאופל
מי ששמר תרי"ב מצוות, יש לו פחות ליבא, גם אם הוא חצי מלאך בעיני עצמו בכל סעודה שלישית.
אם זוגיות ונישואין אלה ערכים פרטיים שנובעים ממניע אגוצנטרי של קבלת מסגרת משפחתית נוחה- את צודקת.
אם חיי המשפחה הם ערך עליון בשאיפה לקידום הופעת הישועה בעולם- איך לא תהיה עבודת ד' הנושא המרכזי בשיח הזוגי?
זה לא נכוןחיות צבעונית
הופעת הישועה לא תקרה על ידי דקדקנות במעשיו של החבר. (ע''ע תלמידיו של רבי עקיבא)
מסכימה שכשאחד הצדדים הוא ברמה תורנית מאד גבוהה הגיוני שירצה שגם הצד השני יהיה שם, אז מדברים על זה. אבל סתם שתדע ששום דבר לא מובטח, מכירה כאלה שהצהירו שימשיכו בישיבות לעוד כמה שנים ואחרי כלום זמן חזרו בשאלה. לכן העניין הוא ברצון ובקו המשותף.
ולגבי השיח, וודאי שתדברו על זה אבל השאלה איך. כי אם מפתחים ביקורת מההתחלה זה יופיע גם אח"כ.
אני מכירה את זה.. פעם לא יכולתי לשאת את המחשבה שהבחור לא קם לתפילה במניין. אחרי זמן מבינים שהחיים לא שחור ולבן, ויותר מזה אף אחד לא נותן לנו דין וחשבון, אז כדי קצת שנהיה בענווה..
ב.ג.ל.אורות מאופל
מה שנספר לך זה קודם כל, ולחלק מהשיטות רק, המצוות. ישנם מאמרי חזל רבים בשבח הדייקנוחת בעשיית מצוות ואכמל.
נכון, לא מובטח שארוסך לא יחטוף שבץ יום אחרי החתונה וישאיר אותך עגונה לנצח. מי שמתכנן את חייו בהתאם לחששות כאלה יתכנן למות.
החיים הם לא שחור ולבן, הם רמות של לבן, והנמוכה ביותר היא שחור.
קבוצת הרמות הראשונה מונה בדיוק תרי"ג.
אם הרווקות גורמת לפשרנות הלכתית, תופעה ידועה וכאובה, זאת לא הוכחה על מהלך חיים תקין, אם לא ההיפך.
הרווקות יכולהחיות צבעונית
ואני מכירה כאלו שדווקא התחזקו בעקבות הרווקות חזוגות שדווקא לאחר הנישואים ירדו ברמה התורנית, אז אין מה לקשר את זה לעניין.
זה נכון, ואכן המטרה שלנו לדבוק בלבן ולהפוך את השחור ללבן, אבל מתוך אהבה וסבלנות. אחרת זה מופיע מול בן הזוג, ואז גם מול הילדים.. כמו שה' רך איתנו במסע שלנו, כדאי שנאמץ את זה גם מול האנשים סביבנו.
אל תהפוך את זה לפשרנות, כי זה לא מה שאמרתי. אני מתכוונת שיש לבדוק את הדברים באמת, גם בפועל אבל גם בכח. ולהאמין, להאמין בפוטנציאל (תחשוב כמה נחמד יהיה שאשתך תאמין בך ברגעים פחות בהירים)
ואגב, מה זה אכמל? 🤔
ב.ג.ל.אורות מאופל
אממ לאחיות צבעונית
ופה אנחנו נכנסים להגדרה של מה זה דתי בעינינו.השתדלות !
כל ההגדרות האלה פשוט מבלבלות, גם את האדם עצמו, כי זה נותן לו לגיטימציה לאורח החיים שלו, גם כשהוא לא נכון ושלם מבחינת התורה.
נכון מאודיהודי אמיתי!
מסכים.יהודי אמיתי!
להגדיר דוס' יהיה הרבה יותר קשה.
בעיהמול שקיעה
אם נעבוד על הפנימיות בלי החיצוניות - זה גם בעייתי, כי גם הצד המעשי, הצד ההלכתי בפועל, גם הוא חשוב...
אז למה לא לעבוד על שניהם יחד?
למה לעבוד על החיצוניות סותר את לעבוד על הפנימיות ולהפך?
ובתגובה אליך, קצת קשה לומר מה שאמרת על בחורה שומרת מצוות ועם אידיאלים רוחניים גבוהים, ושכל חטאה הוא שהיא הולכת עם שרוול קצת מעל המרפק... כל עוד השאיפות שלה זה להצליח להתגבר על הקושי ועל הניסיון שהקבה מעמיד אותה בזה - היא במגמת עליה! זה בדיוק עבודת ה' - לדעת שיש לנו עוד עבודה, שיש עוד לאן להתקדם...
לכולנו יש קשיים בעבודת ה', והקושי שלך לא דומה לשלה, ושלה לא דומה לשלך.. אף אחד לא מושלם.
אז בואו לא נשפוט אף אחד על עבודת ה' שלו. אתה לא חייב להתחתן עם בחורה שהולכת ככה, אבל אסור לנו לשפוט ולקטלג אנשים בדוסומטר...
נכון, הקצנתייהודי אמיתי!
לא עם כל מה שכתבת אני מסכים, אבל אני מבין
אם אינך בסקאלה להבין את הנסיון, כיצד ברור לך שהיא לא דוסיתאורות הכתובה
ובכלל, ברור לך שההגדרה שלך למילה 'דוס' לא מועתקת בדואר בהול להגדרה המילונית של 'דוס'. איך שאתה תגדיר אתזה זה לא כמו שמישוהם אחרין יגדירו אתזה.
לא נפלת בשמירת העיניים בחודש האחרון?
לא עברת ברחוב וצדה את עיניך בחורה שרצית להביט בה, והסתכלת עליה לשתי שניות? (שזה הרבה יותר זמן משדרוש לזהות בחטף משהו שאיננו מעוניינים להביט בו, ולהסיט המבט)
בנים- לא ביטלנו תורה בחודש האחרון? דיבור חולין עם החברותא, התעסקות של שלוש דקות בפלאפון באמצע הסדר (או בתפילה, געווועלד).
אחים שלי, בואו לא נהיה צבועים
בואו נבדוק קוגם בציציות שלנו ולא במרפק של הגברת
מתאים לנו או לא לצאת עם פלונית, סה כבר עניין אישי
אבל לחוות דעה ולקצור הגדרות על מה שלא לנו- פחות
ובוקר אור

מנסה לענות...יהודי אמיתי!
אני באמת חושב שזה מורכב - לקראת נישואין וזוגיות
זה בדיוק ההבדל.
שאם אני נכשלתי בשמירת העיניים זה נטו אני מול הקב"ה, וזה שאני לא קמתי לתפילה או התעסקתי בפלאפון זה אני מול הקב"ה, אבל לא כל הדברים הם רק בינינו לבין הקב"ה, בגדים על התפר זה דבר שכולם רואים
אז לא אתחיל עכשיו לחיות רק על פי מה שאומרים, אבל כן אתייחס באופן מיוחד להלכות חכמים קבעו על לבוש חיצוני שיכול להכשיל
חושבת שההגדרה שלך נכונה?שאלה?
ברור שכולנו נופלים מידי פעם וקשה לנו עם דברים מסוימים.
אבל סגנון הלבוש שלנו מעיד על הבחירה שלנו ולמי אנו בוחרים להשתייך,
גם אם אנו לא כאלה באמת.
אם מישהו ילך לבוש שחור לבן כיפת קטיפה שחורה ומגבעת- לכולם יהיה ברור שהוא חרדי.
גם אם הוא ינסה להסביר אלף פעם שהוא בכלל חילוני וזה רק הטעם האישי שלו.
נכון שדוסי זה יחסי אבל בתוך המגזר הרוב מביניםיהיה בסדר....
נו באמת
וברור שזה מעיד על פנימיות
כמו כל דבר חיצוני
יש הבדל בין חולצה קצרה לבין מעל המרפק.מיצ'ל
רק מעניין אותי לצורך ההשוואה מה מגדיר בעיינכם בנים כדוסים? כי אם שרוול מה שקובע אז איפה עובר הגבול לבנים?
לא חסרות מצוות שיש הרבה בנים שמחפפים בהם קצתגולני שלי
לצורך העניין, יכול להעיד שבצבא לא חששתי שחבר לא יקום להחליף אותי בשמירה באמצע הלילה, אבל משום מה בבוקר אף אחד לא קם לתפילה. זה למשל ממש לא דוסי
ואגב, גם הקטע של לקום לתפילה בזמן ולהפקיד על מניינים נראלי לצערי שזו מחלה נפוצה מאוד!!!
את זה תצטרכי לשאול אותם, אני בת
יהיה בסדר....
הגדרות זה חתיכת קשקוש.. כדאי שתצא ותבדוק מה דעותיהמבקש אמונה
יש מצב שהיא לא יודעת שזה אסור, אולי קשה לה והיא רוצה להשתפר..
ואולי תתחיל לתרץ שהיא עושה מה שלדעתה מותר, ואז כנראה זה לא יתאים לך.
הגדרות זה סתם המצאה שנתונה לפרשנות, וכל אחד יגיד לך על עצמו מה שהוא מפרש..
ככה כל אחד מסתתר לו מאחרי הגדרה במקום להכיר את עצמו.
צריך לברר תכלס - "שומר/ת מצוות" "צנוע על פי ההלכה" וכו'..
זה נכון שהגדרות זה קשקושיהודי אמיתי!
אני בהחלט מסכים, עם כל זה שאני מרבה להשתמש בהם.
אבל, בחורה שלמדה באולפנא 'דוסית' מן הראוי וההגיוני יהיה שתכיר את ההלכה...
השערה, אולי לא אמרו שם בפירוש שזה אסור?מבקש אמונה
לפעמים זה קורה שחושבים שמשהו ברור מאליו ולא אומרים אותו
ואז התלמידים חושבים שזה היה רק הנהגה של המקום
שהיא לא יודעת שזה אסור?n.l
הגדרות זה סימן. לא סיבה.חוני המעגל פינות
חבל על הזמן...
אבל כל אחד מפרש את הדברים אחרת...מבקש אמונה
צריך לבדוק מי הבנאדם ולמה הוא מתכוון
אז לעניינך-השתדלות !
מפריע לך הלבוש? אז אל.
(אלא אם כן התכוונת לפתח כאן דיון על הגדרת "דוסיות" ואז כל מה שכתוב כאן לגיטימי לשאלתך).

^^^!חדשכאן
לא אגביהודי אמיתי!
סליחה מראש על כל התוקפנות.
אם ראיתי שמישהי כתבה שזיופים של המדוייט גורמים לה לסלידה מוגזמת, אז הנה אני בענייני צניעות. מאוד מפריע לי, אז כואב לי גם.
אם מישהו נפגע אני מבקש סליחה, יכול להיות בהחלט שהקצנתי דברים לצורך הסברה של רעיון.
סליחה
בעקרון צודק. התואר "תורני/ת" ממש סובייקטיבי.n.l
ולא מסכימה עם הטענה - "מה שבחוץ זה לא מה שבפנים". נכון שהעיקר זה הפנימיות של האדם אבל אני חושבת שלחיצוניות יש גם לא מעט משקל ובטח אצל בנות שהמהות אצלם זה השמירה על הצניעות..
מסקנה- לא להסתמך על איך שהבחורה מגדירה את עצמה. צריך לברר מעבר.
בהצלחה
זו הלכה מפורשתמתלבטת!
לפי הדיון בנ"לאמיץ(ה)
מה שכן, השאלה צריכה להיות
האם מפריע לך השרוול מעל המרפק והחצאית שמגרדת את הברך?
דבר אחרון (אני מקוה)יהודי אמיתי!
עברתי שוב היום על הטענות ורציתי לחדד דבר שאני חושב שיהיה מוסכם.
בת יכולה ליפול באופן חד פעמי (לא עכשיו מגדיר מה זה חד"פ) וללכת עם בגד גבולי על פי ההלכה.
בת יכולה גם לטעות באופן חד פעמי בכל דבר אחר ולהשאר 'דוסית'
אבל, אני חושב שבתור אחת שמגיעה לפגישות ומגדירה את עצמה דוסית היא לא יכולה באופן מכוון ליפול לפניו.
אם היא רוצה לראות מה הוא חושב על זה נראה לי שהיא צריכה למצוא דרך אחרת..
אם המדוייט היה מגיע לפגישה ותוך כדי מסתכל על נשים אחרות זה היה פסילה במקום..
מקבלים?
@פספסתי מישהו?
אשריכם!
מסכים חלקיתמול שקיעה
מבין מה שאתה אומרחדשכאן
זה מורכב, ארוך ותלוי סיטואציה.
הנק' הובהרה נראה לי..
לא מסכימה עם השימוש במינוח ״נפילה״. כל אחד ואחת מגדיריםקרן-הפוך
וכשמדובר על שידוכים והיכרות - בוחרים את ההתאמה לפי רשימת קריטריונים.
זכותך להגדיר דרישות מקדימות כיצד בחורה מתלבשת, או כל מאפיין אחר.
ומי שלא עונה על הקריטריונים שלך, תפסול.
אל תבוא בגישה לחנך את העולם ולקבוע מה כשר ומתאים לרוח ההלכה.
שכל אחד ידאג לעצמו ולא יטיף לאחרים.
לא. בין היתר, כי הניסיון במהותו הוא אחראורות הכתובה
מסכים לגמריגולני שלי
א. מי שנופל קבוע ולא עושה עם זה משהו, ולא משנה מינו וסוג הנפילה- זאת בעיה.
ב. מי שנופל ולא מתבייש לעשות את זה מול כולם....
אני לא ראיתי אף פעם מישהו שהולך ברחוב ונופל באינטרנט כשכולם רואים.
..מי.תהום
ודאי שלא ראית כפרע. כי הנסיון במהותו הוא שונה. לכן ההשוואהאורות הכתובה
נקודה משותפת שאני כן מוצא, היא שזו התמודדות די כוללת לאותו מין, ולצד השני לא פשוט להבין אותה
אני לא חושבת שהצלחתי לרדת לסוף דעתך....השתדלות !
לכן כשמישהי מגדירה את עצמה דוסית- מבחינתה היא באמת לא משקרת, היא דוסית בעיני עצמה.
לכן במקרה הזה של פותח השרשור- ההחלטה אם להסכים להיפגש אל מול נושא הלבוש שלה, היא אך ורק בידו, מבחינתה היא הכי בסדר שבעולם.
ובגלל זה לא נותנים משקל למילה "דוסית".
אם יאמרו לך שמישהו מאוד מתוקה זה לא יאמר לך כלום, תרצה לשאול מה היא עושה שהופך אותה לכזאת.

עדיין, אם נשאל אנשים ברחוב מיהי דוסית...shaulreznik
נקבל תשובות די אחידות כגון "לבוש צנוע, לא עשתה צבא, לומדת במוסד דתי" וכיוצא באלה. למונח "דתייה" אכן יש טווח רחב של הגדרות, אבל "דוסית" זה משהו די חד משמעי.
אני מכירה מישהי שקוראת לעצמה דוסית,השתדלות !
אל תבקר אותה! "והצנע לכת עם ה' אלוקיך" לא עם בני אדם.חסדי הים
גם איפה ההלכות האלו בשולחן ערוך? תאיר את עיניי.
אתה לא אמור לחשוב כלום, זכותך לסרבshaulreznik
כמו כן, לחפץ חיים מייחסים את האמרה הבאה: "כל הבעיות של העם היהודי התחילו מזה שהתחלנו לדאוג לגשמיות של עצמנו ולרוחניות של הזולת, ולא להיפך".
ולרוחניות של הילדים...השתדלות !
הוא לא 'דואג' בשביל אותה בחורה.
לכן כתבתי שזכותו המלאה להגיד "לא"shaulreznik
אז שיש פער בין תיאור הבחורה כדוסית לבין ההתנהגות שלה בפועל. אומרים "לא" לשדכן ו/או לבחורה, מבלי להתעמק בשאלה מדוע היא עוברת על הלכה כזאת או אחרת. הוא לא המחנך או הפסיכולוג שלה, אומרים "לא" וממשיכים הלאה.
מדהים. תודההשאלה.
ב.ג.ל.אורות מאופל
אתה עוד נפגע של שורש השורשים של בעייתיות הציבור הדתי- הנתק בין ה"שיוך התת-מגזרי", "השקפת העולם", "המישור האמוני", לבין קיום תורה ומצוות בפועל ובדיבור.
אפשר ללמוד אמונה אחרי שחרית-ביחיד-ב12
אפשר ללמוד שס ופוסקים במדרשה עם חולצה קצרה
אפשר לנגן שירי סד"ש מול מדורה כדי להיות קדושים
אפשר ללמוד במכינה שנה כדי "להתכונן לחיים"
אפשר ללמוד אמונה בלי שס בעיון ובקיאות ופוסקים
אפשר ללמוד קבלה בין העבודה למהדורת החדשות
ועוד ועוד.
ב"ה המעמד הזה לא מעריך ימים, ואת הצורה המלאה של הפיצול הזהותי, שהציץ לרגע בבחירות האחרונות, נראה עוד שנים לא רבות, והבירור ייעשה.
לכל אחד נותר רק לבחור- בפנים או בחוץ.
דעתי,מחפשת^
באמצע תוכל לראות 'שילובים'
בת שהולכת בסגנון מאוד צנוע, כי ככה המשפחה הולכת. אבל היא פחות.
בת בחברה שבה הולכים פתוח יותר, תלך כנראה פחות צנוע.
למה הניסיון הזה קשה?
מהרבה סיבות, (אממ אפילו לגבוה זה בעיתי
)יופי, נוחות, וטכנית קשה למצוא בגדים צנועים.
חושבת שבמקרה שיש אחות/ דודה לבקש ממנה ספציפי להסביר מה אומרים סטנדרטים מסוימים (שיער ארוך, לעומת מעל המרפק)
(לא התייחסתי להלכה, שם זה הגדר שלך ושלה. מבחוץ אין טעם להתערב)
קצת משהו שאנשים מפספסים אני חושבא.ו
לא כולם גרו באיזה ישוב דוסי בשומרון...
בוא נהיה רגע כנים-בתורה יש לכאן ולכאן. מצד אחד יש עניין של הסובייקטיביות - רחמנא ליבא בעי / לפום צערא אגרא/ רבי ברוקא והלצנים בשוק שזכו לגן עדן וכו' ויש גם צד שני של שוע הלכות וכו'
שתיהם חלקים מאחד חשובים ושכל אחד יעשה את הסינטזה שלו, אבל אני חושב שלא ניתן להתעלם מצד אחד לגמרי ז"א להגיד על מישהי שהולכת עם מכנסיים שהיא באותה רמה עם מישהי שלא או להגי שמי שלא מקיימת x היא לא יכולה בכלל להיות דוסית...
צודק, אולי הוא תהיה למעלה יותר בגן עדןגולני שלי
מה זה משנה סוף סוף היא קיבלה חינוך לא 'דוסי'אוא"ר
לא היה לי כח לקרוא את 128 התגובות אבל..יהודיה קטנה
מעבר לזה, שהיום יש נורמות מכל כיוון על מה זה דוסית. ולא תמיד גבולות ההלכה נמצאים שם בהגדרה:?
אבל מבינה את התסכול
או שקשה לה או שלא מודעת מספיק או שלא מתאים לה..אהבתעולם
תברר היכן היא מונחת.
קשה לה בצניעות גם לכם הבנים יש קשיים בצניעות.. אז בתור התחלה אפשר לדון לכף זכות.
אני אסביר..סוס פרא!
השאלה
האם זה אכן חד משמעי מבחינה הלכתית - כמו שיצא לי להבין?
האם זאת באנת כזאת התמודדות , או זריקה על ההלכה ( סורי על הבוטות. )
אני מבולבל, כי נפגשתי עם יותר מבת אחת, שבאמת היו עם רצון, עם שאיפות, ולא הצלחתי להבין ת'קטע עם הלבוש( שרוול וחצאית.. )
ולא, לא שאלתי כי הבנתי שזה נושא רגיש, לא לפישות ראשונות..
ץץאהבתעולם
שהגדרת 'דוסית' היא חסרת משמעותהסטורי
ב"ה ביום שני אני מתחתן
אני הנני כאינני
ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?
מקסים!חתול זמני
תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.
זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.
כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית
מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק
חתול זמני
מזל טוב !
משה
תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.
מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!!
advfb
זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)
בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.
איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה 
שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת
הכי הגיוני בעולםפצל"פ
אני גם הייתי ככה לפני החתונה
הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות
או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים
פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך
יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך
בכל מקרה מזל טוב גדול
באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות
לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)
??פצל"פ
שלא שמחים מזההפי
כןפצל"פאחרונה
הלב שלנו גדול מורכב
ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך
השמחה ברור שנמצאת
אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס
מזל טוב!זמירות
עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…
כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…
תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂
וואו מזל טוב!זיויק
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת
קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.
יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם
קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם
לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.
זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.
המון מזל טוב. היו מאושרים!
"
אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום
ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.
לא יודע, כנראה שאפשר בלי.
אפשר בלי זה ברורפצל"פ
אבל השאלה מה האדם רוצה
והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות
גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
זה עולה כסףאריק מהדרום
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני
טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
למה לפגוע?משה
כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?
(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).
לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1
ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.
תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.
בהצלחה♡
בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.
כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד
תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.
לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.
כן. מסכימה.נחלת
ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.
סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.
אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)
ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה
מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.
בהצלחה!
שאלה מקסימהadvfb
הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת שתמזער נזקים
בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.
אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'
אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!
אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.
כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.
בהצלחה רבה!!
זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.
באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!
כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.
ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.
הגזמת קצת....נחלת
הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...
אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.
אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם? אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה
עליו יותר.
אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.
לא נשמע לי כזה...
אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני
גם שלך, בדרכים שונות אמנם.
מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת
כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.
לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה
וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.
אתה בעד "לברוח"advfb
וזה בסדר ולגיטימי,
יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.
אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית.
אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח
כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.
>>ברוקולי
הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה)
אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד.
אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת.
השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה
בהצלחה!
מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני
– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.
– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.
– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:
1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)
2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)
3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)
אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה
אם לא אז לא
אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות
ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb
ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.
ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.
נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת
אולי גם זה יסורים...
never say neveradvfb
בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..
אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb
התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.
כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית.
וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים,
והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים.
ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר;
אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,
והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.
(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')
מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל
אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.
אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.
אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…
השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..
שייך בכלל לדבר על זה איתה??
תודה.
אז זה בא ביחדמשה
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג
איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי
ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)
אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.
ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה
בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.
בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי.
חשש גנטיאחד האם שומע
שלום לכולם.
אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי.
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו).
השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?
חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה
אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
כמו שאמרתיאחד האם שומע
אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא.
אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי
אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.
קודםאחד האם שומע
כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!
דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....
בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי
וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.
ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...
השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת
על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.
אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.
אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.
בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.
אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.
אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל
בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי
טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.
הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.
זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.
מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.
בהצלחה רבה!
הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik
כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.
תודה על השיתוף!אחד האם שומע
על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..
ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון
מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.
אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.
אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.
זה דבר שיש לדעת.
עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.
מעניין מאוד.אחד האם שומע
ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע?
במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי
קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).
מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).
ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.
חוץ מהחשש לילדיםShandy
זה מציק לך בעין?
מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?
איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??
כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע
אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים
אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות
אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176
(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)
ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות
(הממוצע הוא 163)
זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט
אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185
זה משפיע אבל לא מחייב בכלל
אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך
כמה זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה
לא הילדים שלך
כי לי זה מפריע🙂
מודה
נסיתי עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180
אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו
תודה!אחד האם שומע
האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה.
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר.
מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת
שמחה שזה לא הפריע לבעלי...
יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד
אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...
גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...
יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender
כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)
ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.
בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה.
(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)
נכון, אבל לא בהכרח.נחלת
אני גבוהה. ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.
כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.
אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים
גבריים כל כך.
מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.
אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.
רואה די הרבה זוגות כאלה.
יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול
ויכול להיות שסתם נטיית גובה
כנ"ל אצל הגברת המיועדת.
כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)
בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.
כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.
אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר
אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?
אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח
אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)
אשכרהאחד האם שומע
כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח.
ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..
אם אפשר לשאולשלומית.
למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)
אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף
את צודקתאחד האם שומע
לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת.
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....
כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים
אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול
אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?
להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.
גם להיות בן מאוד נמוך.
אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה
או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?
ברוראחד האם שומע
קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון.
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה.
רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
מבחינה גנטיתלגיטימי?
פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:
יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.
למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)
אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.
מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.
אבל השאלה הגדולה היא:
האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?
כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע
בפער מהממוצע זה הכי כיף.
אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..
אבל זה כל הקטעחתול זמני
הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה
בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה
לגבר יפה להיות גבוהה
לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה
בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9
ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6
למהזית שמן ודבש
כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?
הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb
ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?
זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.
כיווניםיהודי שואף לטוב
'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?
אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.
למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?
אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?
אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?
אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?
אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.
ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.
כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.
זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.
זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.
(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)
אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.
נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16
אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.
אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה
תודה
שיר חדשכולנו הביתה
אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף
חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI
לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום
יום טוב