מי שתומך בזהות, למי תצביעו?No Name 11
מה זאת אומרת?איתן גיל
פייגלין חותם על הסכם ולא יוציא את אנשיו מהבתים להצביע למפלגה החדשה ישנה שלו?
לאף אחד... למה לי להשקיע במה שאני לא מאמין בואריך וייס
כדי שמי שאתה מאמין בדרכו יהיה שר בממשלהNo Name 11
דבר נוסף לגבי זהותסי שארפ

מתברר שכל מה ששמענו מכל תומכי זהות לפני הבחירות הקודמות, לגבי מחויבותם של המועמדים - למפלגה, למצע וליו"ר מתברר כבלוף. חלק ניכר מזהות רב עם פייגלין ופרש עוד לפני הגשת הרשימות, וחלק אחר עבר לימין החדש לאחר פרישת זהות ולא מוייב להסכם של זהות עם הליכוד.

אתם באמת מאמינים שאם גלעד אלפר וליבי מולד היו נבחרים לכנסת מטעם זהות, והיו מקבלים הצעה לתמוך בהסכם מדיני/ממשלת שמאל תמורת נספח שמדבר על כלכלה חופשית וקנאביס הם היו מסרבים?

דיסאינפורמציה? עדיין? למה?ספק
גלעד אלפר לא עזב את זהות ולא פרש לשום מקום.
בגלל שזהות לא רצה הפעם - בהתאם לעמדתו האישית לאחר שהוא הצביע בעד ההסכם - הוא פשוט ממליץ להצביע לימינה כיוון שהם התחייבו לאכוף את ההסכם על נתניהו.
מן תעודת ביטוח, לדבריו.

הוא כתב והסביר שהוא ליברל וימינה הם לא ליברלים אבל הוא תומך בהם בבחירות הנוכחיות כיוון שזה מה שיקדם את מצע זהות בכנסת הקרובה, לדעתו.



הוא היה ונשאר חבר בזהות.

כמו כן, אין כאן שום הפרה של ההסכם עם הליכוד.

גם ליבי מולד לא עברה לימינה - היא אמנם עזבה את זהות לפני כמה חודשים, אבל היא ממש לא הצטרפה לימינה.

די כבר עם הדיסאינפורמציה הזאת.
מתייג את אלו שהתעקשו על הטענות שאתה מציגהסטורי
כבר הגבתי לדיסאטנפורמציה. תודה על התיוג.ספק
יש מצע, והתחייבות להאמלתרא

וזה לא אומר שכל מצביעי זהות מסכימים לכל דבר, אבל המצע מחייב.

לא מדבר על המצביעים, אלא אל ההנהגההסטורי
כשלפני הבחירות הקודמות, הקשו כאן, מי ערב שתמורת הישגים כלכליים כאלו או אחרים, לא יתמכו נציגי זהות בנסיגות - ענו כאן כל התומכים, שכולם מחוייבים למצע, מתחילתו ועד סופו.

עכשיו מתברר, שתמורת לגליזציה חלקית - פייגלין מוכן לתמוך בליכוד, למרות שהוא לא מתאים למצע זהות בהרבה פרמטרים.

שלושה בכירים אחרים - תומכים בימינה (ובדגש על הימין החדש) תמורת הפחתת רגולציה, למרות ששקד (וסמוטריץ') הבהירו חזור והבהר שהם נגד רגולציה.

בחשבון פוליטי פשוט, אלו צעדים הגיוניים, בפוליטיקה אי אפשר להשיג הכל ואם אפשר להשיג חלק - זה הישג סביר. אבל באותה מידה, הגורמים שם שארץ ישראל לא בראש מעייניהם - היו יכולים להפר את 'קדושת המצע', תמורת הישגים כלכליים /סמים/ דברים אחרים...

אם אטרח, אז כנראה לליברמן.ספק
אז אל תטרח.אריאל יוסף


בקשתך נרשמה במערכת...ספק
טוב שאתה מציין זאתהסטורי
כי יש כאן כמה שמשוכנעים, שלפחות שליש ממצביעי זהות עוברים לעוצמה...

@@משיב
למען האמת, אני יודע על לא מעט כאלה.ספק
אני חושב שעוצמה היא המרוויחה הגדולה מהפרישה של זהות..
ששש... אל תהרוס להם עם עובדותמרדכי
יו"ר זהות דווקא חולק עליךאריאל יוסף

ובמחילה, אני חושב שהוא מכיר את המתפקדים והמצביעים שלו קצת יותר טוב ממך.

לא לעוצמה. כך לפחות סבור יו"ר זהות. - אקטואליה וחדשות

 

אבל שלא יהרוס לך, ל- @משיב ול-@מרדכי עם עובדות...

עדיין לא הבנתם שמצביעי זהות הם אנשים עם דעה עצמאית?ספק

בניגוד ליתר המפלגות שהולכות אחרי הגורו שלהם?

 

אני מכיר די מקרוב לא מעט מצביעי זהות - אין לי צל של ספק שעוצמה יהודית מרוויחים הכי הרבה מהפרישה של זהות. להערכתי, מדובר על כמחצית מהקולות לפחות. 

עניתי לך-אריאל יוסף

אעתיק לכאן שוב:

 

אני מניח שבין חברי הפורום יש כמה שמכירים "לא מעט" מצביעי זהות שעברו לעוצמה,

אבל מדובר במעט מאוד בסה"כ מתוך מעגל של רבבות תומכים ומצביעים.

המעגל שלי די גדול...ספק


כמה גדול? מאות? אלף? אלפיים?אריאל יוסף

זה מעט מאוד ביחס למאה ועשרים אלף.

אלפים. יש לנו קבוצות, אתה יודע... כמה...ספק


ולזהות הצביעו למאה מ-11 רבבות.אריאל יוסף


בא נגיד שזה מדגם יותר מייצג מרוב הסקרים.ספק


רוב הסקרים... כאילו שהם בודקים לאן עברו מצביעי זהות...אריאל יוסף


אני רואה בקבוצות של מצביעי זהות אלפי אנשיםספק

אני רואה לאן הרוח נושבת. 

הם גם מעלים סקרים בקרב חברי הקבוצה לפעמים. 

 

זו אינדיקציה לא רעה בכלל. 

אולי אינדיקציה לבייס. לא לציבור שמסביב.אריאל יוסף


הבייס הוא החלק הארי של הקולות.ספק

בבחירות זהות קיבלה כ-2.75% - בכל הסקרים כמעט, זהות היתה סביב 2-2.5% 

 

פייגלין יכול להמשיך לדבר כל הדרך חזרה לליכודמרדכי

בס"ד

 

אבל אני נמצא בשטח ורואה את כמויות של מצביעי זהות שבאים לחפש אצלנו בית כי מה שהם מחפשים יותר מכל הכלכלה החופשית והליברליות, זאת מפלגה שיש לה דרך אמיתית. לכן הם באים לעוצמה יהודית.

כמויות... נו. אולי כמה מאות. בהגזמה אלף או אלפיים.אריאל יוסף

זה מעט מאוד ביחס למאה ועשרים אלף.

אני חושב שהם דווקא לא באים בגלל ליברליות לעוצמהספק

הם באים בעיקר מסיבות מדיניות. 

ואולי האבות הגרושים בגלל שהנושא הזה הועתק בעוצמה מרונית דרור - שזה מבורך. 

רק דבר אחד בנוגע לאבות הגורשים -מרדכי

בס"ד

 

החתימה על ההסכם איתם הייתה עוד לפני פרישת זהות, וכשהם חתמו הם עוד לא ידעו שזהות עומדת לפרוש. הכל זה עבודה של אדווה ביטון (ושל העוזרת התותחית שלה) שמביאים עוד ועוד קהלים חדשים למפלגה.

עדיין, זו הפעם הראשונה שהם נזכרים בזהספק

וגם בנט פתאום נזכר בזה. 

 

משום מה זה קרה רק אחרי שזהות דיברה על זה בסיבוב הקודם. 

כמו הרבה נושאים אחרים שזהות העלתה בסיבוב הקודם והועתקו ע"י מפלגות אחרות. 

אני אומר לך את האמת -מרדכי

בס"ד

 

אני לא יודע אם אדווה לא הייתה שם, אם באמת היו נוגעים בנושאים האלו. אלו נושאים שאיתמר לאט לאט לומד אותם. אבל זאת בדיוק הסיבה לצירופה של אדווה, בשביל שהמפלגה תיגע בנושאים רבים ותוכל להביא עוד קהלים חדשים.

והיא הצטרפה אחרי שזהות העלו את הנושא אל סדר היום הציבורי.ספק

סבבה. 

מעולה. 

הלוואי וכל המפחגות יאמצו את הנושא הזה ויטפלו בו. 

למה לליברמן ולא לימינה שהם יותר קרובים כלכלית לזהות?ארץ השוקולד

כן, אני יודע שימינה הם לא מספיק כמו זהות, אבל הם קרובים יותר מליברמן

כמה סיבות:ספק
1. עינויים.
אף מפלגה שתומכת בעינויים לא תקבל את הקול שלי לעולם.
2. הם לא קרובים לזהות מבחינה כלכלית.
שקד נגד ייבוא מוצרי חקלאות, בנט נגד בחירה בחינוך והעלאת שכר המינימום.
עכשיו בנט מעמיד פני ליברל כי הוא חושב שמצביעי זהות יקנו את הבלוף - אבל ראינו מה הוא עשה בשבע השנים האחרונות.
3. הם לא כיבדו את חברי ומצביעי זהות בסיבוב הקודם.
הם "שיחקו מלוכלך" ואין לי שום ענין לחזק אותם לאור התנהגותם הנלוזה.
מבין את סיבותיך שלא ימינה, אבל למה כן ליברמן?ארץ השוקולד


כמה סיבות:ספק
1. אלימינציה. אין מישהו אחר.
2. יציבות ממשלתית - אין גורם שמערער אותה יותר מליברמן וממשלה לא מתפקדת גורמת ליותר נזק.
3. זה יחליש את ימינה.
4. אולי זה יקדם צבא מקצועי בזכות המלחמה בחרדים וחוק הגיוס.
את 4 אני הכי מביןארץ השוקולד

לגבי 1 ו3 ציטטו בפני אדם חכם שאמר פעם "להצביע למי שהכי פחות גרוע, זה כמו לנסות למצוא מקסימום בנגזרת ראשונה".

 

ולגבי 2, באמת שלא הבנתי, תוכל בבקשה להסביר?

טוב, 1 היא סתם סיבה שבאה להראות את הייאושספק

ואת העובדה שאני לא שמח מההצבעה הזאת. 

 

לגבי 2 - ממשלה עושה נזק. במיוחד במדינת ישראל שבה חברי הכנסת חולים במחלת החקקת ופשוט מתערבים בכל שטות אפשרית. 

הממשלה הקימה ועדה למלחמה בבירוקרטיה - עד כדי כך הם עושים מאיתנו צחוק. 

ממשלה לא מתפקדת היא הממשלה הטובה ביותר האפשרית - לפחות במדינה כמו ישראל. 

 

במצב הקיים, אני לא רואה אף מפלגה שתועיל בשום צורה שהיא - אז לפחות נמנע מהן להפריע לאזרחים לחיות. 

 

לגבי 3 - אני פשוט חושב שבנט, שקד וסמוטריץ' הם אנשים רעים וצבועים. 

ממש ממש רעים. 

כל מה שהם רוצים, זה כיסא - והם ימכרו את מדינת ישראל וכל האזרחים יסבלו בגללם - כדי שהם ישיגו אותו. 

אני רוצה להחליש אותם, שיישבו באופוזיציה וייעלמו מהחיים הפוליטיים. 

 

באמת שאין אף מפלגה שאני מעריך פחות. 

תודה על ההסבר, שאלהארץ השוקולד
ומפלגת ישראל היום שהצביעה ברובה בעד חוק ישראל היום היא טובה יותר?

הדרמה האמיתית: חוק ישראל היום
לא הבנתי. איזו מפלגה זו מפלגת ישראל היום?ספק


אף מפלגה, פשוט רוב ישראל ביתנו הצביעארץ השוקולד
בעד חוק ישראל היום.
זה לא מפריע לך עם ליברמן?

מנסה להבין כמה זה חשוב
אה, דעתי על ליברמן היא מאוד לא חיובית. לא סובל את האישספק

אני לא מצביע לו בגלל תכונותיו והישגיו המרשימים כמו חיסול הניה בתוך 48 שעות...- אלא נטו כדי להעניש את האנשים שמהם כן ציפיתי למשהו. 

 

אני רוצה שלנתניהו לא יהיו 61 וגם שלגנץ לא יהיו 61. 

אני רוצה שמפלגות "גוש הימין" יבינו שלא מספיק לצעוק "גוש הימין בסכנה" כדי לקבל את הקול שלי - אלא הם אשכרה צריכים להרוויח אותו. 

 

אני רוצה שהפוליטיקאים מכל הצדדים יפסיקו לזלזל באינטליגנציה שלי.

האידיוט הראשון מקשקש על "שלטון הימין" והאידיוט מהצד השני מזהיר אותנו מ"ממשלה משיחית".

בתווך נמצאים יתר איודיטי הביניים שמפה צועקים "ימין אוסלו 92" ומהצד השני "הדמוקרטיה בסכנה". 

 

אני רוצה לשלוח מסר לפיו - רוצים את הקול שלי? 

בבקשה.

אם הייתם בשלטון תסבירו לי מה עשיתם לטובת אזרחי מדינת ישראל ואם הייתם באופוזיציה, תסבירו לי מה אתם תעשו יותר טוב. 

 

במצב הנוכחי, הגעתי למצב של פשוט "לדפוק את המערכת" - כי נמאס לי. פשוט נמאס לי. 

 

ליברמן הצביע בעד החוק. איילת שקד היא זו שהגישה אותו... ואז הצביעה נגדו... כל המערכת דפוקה. 

הכל מטומטם ואם הכל מטומטם, נעזור להכל להיות עוד יותר מטומטם. 

 

ואם זה יעזור לקידום צבא מקצועי - אז זה אפילו בונוס.  

 

מובן מאוד, תודה על ההסברארץ השוקולד
לא חושב שההצבעה לליברמן תעביר את המסר שלא צריך לצעוק....אדם כל שהוא

להיפך, היא תעביר את המסר שכדי להצליח לא צריך לעשות שום דבר מועיל. זה תמריץ שלילי מאוד.

לעומת זאת, יש כמה וכמה פוליטקאים שעשו כמה דברים, גם אם יש נגדם טענות מוצדקות באי אלו תחומים.

אסתפק בזה שהפוליטיקאים שלנו יבינו שעדיף לא לעשות כלוםספקאחרונה

מלעשות נזקים ונמשיך משם... 

חחח. ואתה חושב שליברמן, מר 'כל הדתיים הם פלנגות', נגד עינוי?עוד סתם אחד
בחייאת. אתה שונא את ימינה - סבבה. לגיטימי. הרב רפי פרץ גם אינו כוס התה שלי. אבל פליז די עם החרטא. ליברמן הראשון שישבח את שב"כ כשיענו עצורים בעלילת הדם הבאה.

וזה גם לא שליברמן קידם איזו מדיניות ימנית כלכלית המראה על קרבתו למצע של פייגלין. הוא בסך הכל עוד מפלגה סקטוריאלית, ובעיקר חרד לכסא של עצמו.
לפחות הוא לא הביע תמיכה פומבית בעינויים כמו הצמד חמד.ספק

הוא לא יהיה הראשון שישבח את השב"כ שיענה נערים - בנט ושקד כבר עשו את זה לפניו... 

א. להגיד 'זה היה חוקי' זה לא לשבח, ולא הבעת תמיכה פומביתעוד סתם אחד
ב. ברור שהוא לא יתייחס לזה פומבית - זה לא מי ששייך למחנה שלו, וממילא הוא לא נמצא תחת מתקפה בשל המעשים המיוחסים לו על ידי כוחות הבטחון.

ג. השאלה אם הביע תמיכה פומבית או אם סתם חשב לעצמו "וואללה, טוב שמראים לכולרות האלה את מקומם" - בעיניי היא שולית. נראה לי כמו סתם קטנוניות, שנועדה כאמור להביע את שנאתך (הלגיטימית כשלעצמה) ל'ימינה'. אבל זוהי נוקדנות טיפשית.
א. להגיד שהם טרוריסטים ומגיע להם - זה כן.ספק

ב. על אחת כמה וכמה שבנט ושקד לא היו צריכים לשקר ולומר שבן גביר שקרן ובנט לא היה צריך לקשקש על זה שהם טרוריסטים ומגיע להם. (לא ברור איך אף אחד לא שאל אותו על הסתירה שבדבריו). 

 

ג. תמיכה פומבית זה המון. 

אם אדם הוא מפלצת מנוולת, לפחות שישמור את העונג שלו מהענין לעצמו. 

קח בחשבון, שפייגלין יכול להיות שר רק בממשלת ימין.אריאל יוסף

בממשלת אחדות הוא לא יהיה שר.

אם כך, מוטב לך להצביע ליכוד.

קח בחשבון שאני לא מאמין למילה אחת יוצאת מהפה של נתניהו...ספק


גם אני לא. אבל גם אם הוא ירצה לקיים -אריאל יוסף

בממשלת אחדות זה לא יהיה אפשרי.

אבל הוא לא ירצה לקיים. אנחנו מסכימים.ספק


לא לעוצמה. כך לפחות סבור יו"ר זהות.אריאל יוסף

וגם: למה שיצביעו למי שדחה אותם?!

 

ציטוט מראיון איתו למקו"ר של שלשום:

 

ניסית לפעול לחיבור אחר במקום החיבור עם בנט שכשל? עם עוצמה יהודית למשל?
"עוצמה יהודית לא תרוויח מהעובדה שזהות לא רצה",

משיב פייגלין, מתכוון לומר שלא יהיה מעבר קולות משמעותי ממנו אליהם.

 

"בשלב מסוים הייתי מוכן לשקול בלוק טכני איתם, למרות שזה לא מה שרציתי לכתחילה,

אבל מיכאל בן־ארי שם על זה וטו מסיבות עמומות, ואני לא מצטער שהוא עשה את זה".

 

עכ"ל.

 

אם מצביעי זהות אינם ילדי כאפות, תשובתם לקריאה של איתמר לעבור אליהם היא:

"מיכאל הטיל עלינו וטו ועכשיו אתה רוצה את הקולות שלנו?!".

 

בן ארי לא רצה את פייגלין. פייגלין - בדיעבד לפחות - לא רצה את בן ארי.

 

אני מניח שבין חברי הפורום יש כמה שמכירים "לא מעט" מצביעי זהות שעברו לעוצמה,

אבל מדובר במעט מאוד בסה"כ מתוך מעגל של רבבות תומכים ומצביעים.

ועכשיו נעבור לעובדות -מרדכי

בס"ד

 

מיכאל בן ארי לא שם ווטו על פייגלין. הייתה ישיבת מזכירות שבה דנו על איחודים אפשריים וערכו הצבעה. רוב חברי המזכירות העדיפו שלא להתאחד עם פייגלין ולכן זה לא יצא אל הפועל.

 

ולמה לא רצו?

מסיבה מאוד פשוטה. הבחירות האלה הם סביב נושא דת ומדינה, ובמקרה הספציפי הזה שלזהות יש תפיסה מנוגדת לעוצמה יהודית בנושאי דת ומדינה, העדיפו בעוצמה יהודית שלא לחבור אליהם. אילו הבחירות היו נסובות סביב נושא אחר, אולי היו שיקולים אחרים.

 

ועוד שתי נקודות לתזכורת:

לעוצמה יהודית יש שלושה רבנים שאיתם הם מתייעצים על הכל, והם המליצו שלא לחבור לזהות.

מי שלא רצה אחדות בין שתי המפלגות היה פייגלין עצמו באותו הסרטון המפורסם.

אז המזכירות שמה וטו על פייגלין. יחי ההבדל.אריאל יוסף

ואני מבין שאלו שעוברים מזהות אליכם הם כאלה שמצפים שבענייני דת ומדינה תתיישרו לפי פייגלין?

כפי שכבר כתבתי -מרדכי

בס"ד

 

יותר משחשוב להם הנושאים האלו, חשוב להם מפלגה עם דרך ברורה. זה הדי אן אי של מצביעי זהות.

כמובן שאני לא מצפה שמצביעי זהות שבאו מהציבור החילוני יבואו אלינו, אבל אתה רואה שמהציבור הדתי יש כן נהירה לכיון עוצמה יהודית.

 

אם יש דבר שכולנו לא חלוקים עליו זה שזהות חזקה מאוד ברשת. כעת אפשר לעבור על דפי הפייסבוק השונים, בין של זהות ובין של אנשי עוצמה יהודית ולראות לאן הרוח של הפעילים נושבת. וודאי שיש גם לכיוון הליכוד וימינה, אבל הגל הגדול הוא לכיוון עוצמה יהודית.

"נהירה"... נו.אריאל יוסף

ראינו גם את העבודה של פעילי עוצמה וזהות ברשתות החברתיות בבחירות האחרונות.

אם לשפוט לפי הרשתות, זהות ואיחוד הימין היו צריכות להיות השתיים הגדולות.

 

בפועל, אחת גמרה חצי מנדט מעל אחוז החסימה ואחת חצי מנדט מתחתיו.

 

התוצאות הוכיחו שהמצביעים, ברובם, לא נמצאים שם אלא בעולם האמתי.

 

והערה - דרך יש גם במרצ...

אתה בדיוק מוכיח את מה שאני אומרמרדכי

בס"ד

 

שהפעילות של זהות גדולה מאוד ברשת ולכן אתה יכול לדעת מה הכיוון של רוב המצביעים. אם זה הספיק בשבילם לעבור את אחוז החסימה? וודאי שלא, ולא אמרתי את זה. אבל זאת בהחלט אידיקציה לדעת לאן הרוח נושבת.

אתה חושב שרוב מצביעי זהות הם הפעילים שלה ברשת.אריאל יוסף

אני לא חושב ככה, וגם חושב שהפעילות ברשת לא אומרת כלום.

או לליכוד או לימינהגושניק מצוי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
סורי בודד שברח מסוריה המושפלת הוא ראיה?נקדימון

אדם שבחר לא להיות קשור לאף צד במדינה שלו, ואז הגלה את עצמו למקום הכי רחוק שמצא על הגלובוס הוא הראיה שלך וממנו אתה רוצה ללמוד על מיליארד ערבים שיש בעולם?! מיליארד ערבים שחגגו את הטבח, ששומעים דרשות אנטישמיות שיוצאות מסעודיה, שלומדים על הג'יאהד הגדול ועל הג'יאהד הקטן, שמהללים שאהידים מטונפים, ושגדלים על חלוקת דאר-אל-חרב ודאר-אל-אסלאם.

זה כאילו שאתה טיפש מלידה.


ההרתעה הישראלית גדלה בשנתיים האלה, גירוש הוא פנטזיה שאפשר לממש, וכל דפריש - מרובא פריש. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

משהאחרונה
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

אולי יעניין אותך