הרב ליאור: שופר בר"ה שחל בשבת? גם בהר הבית אסוראריאל יוסף
את הנשמע כמו אחד שלא לוקח את כל פסקי הרב....הנשמה יורדת
טענתי אחרת? מוזמן להתייחס עניינית.אריאל יוסף
אז אל תנפנף בפסקים כאלה ואחרים...הנשמה יורדת
במה נפנפתי? העליתי אייטם לעיון ודיון. יש לך תגובה עניינית?אריאל יוסף
בלי להיכנס לעצם הדיון ההלכתיdavid7031
ברור שבמציאות בימינו אסור לתקוע בשופר בהר הבית.
בכל ההיתר לתקוע בשופר בבית דין, הוא כי אין שם חשש טלטול. לצערנו, כיום בהר הבית לא ניתן להביא מראש את השופר/ארבעת המינים, ולכן ברור שאסור יהיה להשתמש בהם בשבת.
(ולגבי עצם הדיון ההלכתי, עד כמה שידוע לי, הר הבית לא רלוונטי לנושא. אפשר לדון האם ההיתר העקרוני הוא במקדש, או בכל ירושלים, אבל אני לא מכיר דעה שבירושלים אסור, ובהר הבית מותר. כך שזה לא באמת משנה הםא ההר יפתח, והאם מותר לעלות להר).
ההיתר לאו דווקא בבית דין.אריאל יוסף
בי"ד רלוונטי לתק"ש לאחר החורבן.
נטילת לולב לא היתה כלל לאחר החורבן גם במקום שהיה בו בי"ד.
בזמן המקדש בירושלים לא היו נוטלים לולב ובמקדש היו נוטלים,
כך שבהחלט יש חילוק כזה.
במקדש כןdavid7031
אבל אם סוברים כרמב"ם, אז כל ירושלים היא מקדש.
אם לא סוברים כמותו, אז רק העזרה היא מקדש. אני לא מכיר דעה שבהר הבית כן, ובירושלים לא.
אם כוונתך להבנת ה"ביכורי יעקב" ברמב"ם, דומני שיש הבנות אחרותאריאל יוסף
שמה הן מסבירות?david7031
שדין זה אינו בכל ירושלים.אריאל יוסף
ואיפה כן?david7031
במקדש. השאלה היא מה הגדרת מקדש.אריאל יוסף
כיוונת לדעת הרב ליאור. היו שרצו לטעון אחרת...
ב"ה שהיא מובנת מאליה עבורך. אשריך.
אתה מכיר מישהוא שסובר שזה הר הבית ולא ירושלים?david7031
אם אין דעה כזו, אז מה שכתבתי נכון: אין שום משמעות לעניין הר הבית בנושא זה. השאלה רלוונטית לעולים להר הבית כלאלו שאינם עולם.
הרב גורן הבין כך בדעת הרמב"ם.אריאל יוסף
הוא עירב את הלכות התקיעה בחצוצרות ובשופר בהר הבית
עם הלכות התקיעה בשבת, ומתוך כך הגיע למסקנתו.
ראה באריכות כאן:
תקיעת שופר בשבת במקדש, במדינה ולאחר החורבן | בית המדרש | שיעורי תורה | אתר ישיבה
מעניין, כי בעניין לולב בחוה"מ הרבה משתדלים לנהוג כךק"ש
נכון שבזה יש רק מה להרויח, לעומת שבת שיש גזירה שלא לתקוע/ליטול.
כמו שאמרת - מה יש להפסיד?הָיוֹ הָיָה
אפשר לדר כמותו. לא לסמוך עליו בספק חילול שבת.
זה מה שכתבתי. רק הערה לצורך הלימוד:ק"ש
אלא שכבר מנוי וגמור מגדולי ירושלים בדורות הקודמים שמכה וכמה טעמים, לא הסכימו עם מי שסבר שאפשר לתקוע.
נ.ב.
ביננו, אני כתלמיד של מרן הגר"א שפירא, וודאי לא אתמוך בכך. אבל, איני מבין את מי שמתיר (נגד דעת גדולי ירושלים בדורות שלפנינו ועד היום), למרות כל צדדי החשש דאוריתא ודרבנן שיש בזה, אבל לא מתיר לסמוך על ה'ביכורי יעקב' ולקיים מצוחת עשה דאוריתא ברורה של תקיעת שופר.
נשמטו לך המילים המרכזיות שרצית לכתוב בנ.ב....אריאל יוסף
כנראה אתה אפילו לא מעז להעלות אותן על מקלדתך... 
אעזור לך: "לעלות להר הבית".
הדיון בנושא שופר ולולב בירושלים בזה"ז מוצה והוכרע ונדפס בספר עיה"ק והמקדש להגרימ"ט ח"ג פרקים כ-כא.
עיה"ק והמקדש - תקיעת שופר בשבת ובירושלם | נטילת לולב בירושלם
הוא לא דן בשאלת התקיעה והנטילה בהר הבית (העומדת כאן לדיון),
אבל אם הגענו עד הגרימ"ט, הוא כן דן בנושא הקמת בית כנסת בהר הבית בזה"ז (בחלק ה' של ספרו),
וכנראה לא שמע על "דעת גדולי ירושלים בדורות שלפנינו" בנושא העליה להר...
על נימת הזלזול וביזוי ת"ח בנ.ב. שכתבת אני מוחה.
ליטעמיך, די מוזר לדבר על 'דיון שהוכרע'ק"ש
ב. אני עומד על דעתי, שהרבה יותר פשוט להתיר לקיים מצווה מדאורייתא של תקיעת שופר או נטילת לולב בירושלים, או לכה"פ בהר הבית - מלהתיר את עצם העליה. אכן נשמטו לי כמה מילים, שהיו ההמשך הפשוט של המשפט. לא צריך לבנות תילי תילים של אבחונים פסיכולוגיים על טעות.
ג. עיר הקדש והמקדש אינו לפני כרגע. אבל הביטוי שהשתמשתי בו, הוא ביטוי ששמעתי ממרן הגר"א שפירא זצ"ל והדברים מופיעים בציץ אליעזר בקונטרס בתחילת כרך י' וביביע אומר ועוד מגדולי ירושלים - כולם הכירו לא רק את הספר, אלא גם אישית את המחבר ועדיין אמרו מה שאמרו.
ד. לשיטת רבותי, ברור ופשוט שהסוגיה הוכרעה.
אבל, אם הכרעה והוראה ואזהרה פשוטה של מרן הגרש"ס ובית דינו ואחריו מרנן הרב זצ"ל והרב יעקב מאיר ובית דינם ואחריהם מועצת הרה"ר וחברי ביה"ד הגדול בתשכ"ז (שבלי שום זלזול -כל היושבים היום יודו שקוטנם של היושבים אז, עבה משל היושבים היום) והצטרפו אליהם רבים מגדולי ישראל מכל החוגים ואושררה שוב ושוב ע"י רבים מזקני הדור - היא לא 'סוגיא שהוכרעה', אז כנראה לא שייך לדבר על סוגיא שהוכרעה.
שמתי קישור לעיה"ק והמקדש. הוא לא צריך להיות לפניךאריאל יוסף
לא התכוונתי לבנות תלי תלים וכו' ולכן הוספתי קריצה.
הגרימ"ט נחשב מוסר נאמן ומוסמך של מנהגי ירושלים ודעת גדוליה
ואף היה חתנו של הגרש"ס, ובכל זאת דן בהקמת בית כנסת בהר.
כנראה הוא לא סבר שנושא העליה הוכרע לאיסור ע"י גדולי ירושלים.
אדרבה, הוא כנראה סבר שאם בכלל יש הכרעה שלהם, ההכרעה היא שמותר.
ציינתי רשימה של בתראים ממנו, שהביאו גם קמאים ממנוק"ש
הקישור שהבאת אינו בעניין בית כנסת בהר הבית, אלא בעניין נטילת לולב וכו'.
איני חולק על כך שהדיון בעניין שופר ולולב הוכרע. כל טענתי היא לטעמיך.
לא הבנתי שהתכוונת לפרק ההוא.אריאל יוסף
מצ"ב קישור אליו: עיה"ק והמקדש - התפילה במקום המקדש
כאמור, הרב טוקצ'ינסקי לא סבר שהדיון בנושא עליה להר הבית הוכרע,
ומי כמותו נאמן למסור את מנהגי ירושלים?!
אדרבה, הוא כנראה סבר שאם בכלל יש הכרעה שלהם, ההכרעה היא שמותר.
עכ"פ יש כאן לפחות מחלוקת האם גדולי ירושלים הכריעו בנושא, להבדיל משופר (ולולב) בשבת.
כפי שאמרתי - הבתראים לו, לא סברו כך, כמו גם הקמאיםק"ש
לגופו של עניין, לפחות בפרק שהבאת, הוא לא מתייחס לרוב ככול החששות והספקות שהועלו. לא ליכולת לדעת את הגבולות בתוך ההר (כלומר הוא מתייחס, לעניין אי היכולת לבנות מקדש), לא לקשיים בטהרה מטומאות היוצאות מהגוף, לא לחשש מכשול לאחרים ועוד.
אמנם הוא מציין לכמה מקומות אחרים בספר וייתכן שהדברים וכו' עשירים במקום אחר. כשתעבור הקורונה ואזכה להגיע לספריה שע"י... המרכזית העולמית אעיין בלנ"ד. (לא, אני לא מסתדר עם לדפדף בהיברו-בוקס)
למה לדפדף בהיברו בוקס?אריאל יוסףאחרונה
ספרי הגרימ"ט נמצאים ברשת גם בצורה הרבה יותר נוחה, וגם אוצר החכמה פתוח לכל כרגע.
(וגם מהיברו בוקס ניתן להוריד ולדפדף כמו שהעליתי כאן ואם אתה לא מוצא, מוזמן למקד לכרך המתאים).
קצת קשה להגדיר את אלו שהזכרת כ"בתראים" אחר שחיו באותו הדור (ואתה מודה שהכירו אותו אישית),
ובכל מקרה, כמדומה שחלקם חלקו עליו גם בנושאים אחרים הכרוכים בהכרעות גדולי ירושלים,
ובכל זאת נוהגים על פיו גם נגדם. בסוף מדובר בשאלה עובדתית: האם היתה הכרעה או לא.
אם יש הוכחות שהיתה הכרעה חד משמעית כזו - יש. אם אין - אין.
הלל"י הביא את דעת הביכורי יעקבאריאל יוסף
שצריך לכוון בנטילת לולב בירושלים העתיקה
לקיים ספק מצווה דאורייתא (שאם מכוון לודאי דרבנן עובר בבל תגרע לד' הרמב"ם),
וכן שיש להחמיר בכל שבעת הימים בחומרות אתרוג של יו"ט ראשון.
למעשה, גם אותם ירושלמים (ביניהם הרב אלישיב זצ"ל) לא העלו בדעתם ליטול לולב בשבת.
"פעילי הר הבית" חולקים עליו.אחד האורחים
זה היה לפני שהרב ליאור פירסם את דעתו..המקום הקדוש
לא בטוח שעכשיו הם רוצים לתקוע בשבת..
אז אפילו לא שאלו אותו...אחד האורחים
למה ככה?המקום הקדוש
אולי באמת הם חשבו שאפשר..
גם חושבים שמותר לנשים לעלות... מ.ש.ל. - לא שואלים אותו.אחד האורחים
את זה הן יודעים שהרב אומר שאסור אבלהמקום הקדוש
פה הם לא ידעו לפני שפירסמו את זה.. למה להסתכל בעין רעה?
לא עין רעה. הם באמת לא שואלים אותו.אחד האורחים
מקדמים ספר שהרב לא נתן לו הסכמה ואפילו פרסם שהוא מכשיל את הרבים.
עזוב. העולים (והעולות) לא סופרים את הרב ליאור. רק משתמשים בו - הר הבית
ראה בשרשור שם. מה צריך יותר מזה?
זה קבוצה שבאמת לא מקשיבה לו וסומכים על רבנים אחריםהמקום הקדוש
אבל בנושא הזה הגיוני מאוד שהם לא יודעים.. אבל למה להגיד סתם שהם חולקים עליו? אם אתה לא יודע בוודאות למה להגיד סתם?
הכותרת שלך היא בדיוק מה שטענתי.אחד האורחים
הם באמת לא מקשיבים לו ואולי סומכים על רבנים אחרים או אולי סומכים על עצמם ועושים מה שהם רוצים, ולדבריך גם אם היו יודעים היו הולכים לפי רבנים אחרים או לפי עצמם (הם רק משתמשים בשם שלו ובתמונה שלו כדי לקדם את העמדות שלהם כשהן תואמות לשלהם), אבל בשבילך: הם או הרבנים שהם סומכים עליהם חולקים עליו. מכיר רב הראוי לחלוק על הרב ליאור בשאלות הללו (שלא הוכרעו ונתונות במחלוקות ראשונים) שפוסק אחרת?
ונגיד שאתה צודקהמקום הקדוש
מי אמר לך שמה שפורסם זה שהם ידעו את דעת הרב ליאור ובכל מקרה לא הקשיבו לו? אתה יודע את זה בוודאות?
כתבתי: אז אפילו לא שאלו אותו.אחד האורחים
לא בא להגיד ח"ו הלכה, אבל סיפור מעניין:אוא"ר
כמובן, לא דובר על הר הבית, אלא על תק"ש בבי"ד.אריאל יוסף
וממילא אין זו השאלה העומדת בפנינו.
הפניתי לדיון שלו בנושא:
אוי לא, שוב פעם "הרב הלל וויס"נחשון מהרחברון
האמת שנמאסס לי מהסנהדרין המטופשת הזו
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3615928771751141&id=100000021607827
הזדעזתי, זו כבר חוצפה...אוא"ר
מסכיםנחשון מהרחברון
הוא בסה"כ אומר בקול את מה שחושבים גם החברים שלו -אחד האורחים
כמו שכבר כתבתי לך לאחרונה. @המקום הקדוש - קיבלת הוכחה; הם חולקים עליו ולא שואלים אותו.
לא. ממש לא. הלל וויס והסנהדרין שלוקיצוני בזה לגמרינחשון מהרחברון
לא סתם רוב מי שהוא ניסה לגייס לסנהדרין הזאת לא נכנס.
גילוי נאות הוא הציע לי להכנס לסנהדרין פעם. אין בזה ממש
ממש ממש לא. הנה הוכחה>>אחד האורחים

הרב ישראל אריאל הוא מהסנהדרין הנ"ל והוא ראש מכון המקדשנחשון מהרחברון
מסכים איתך שזה בעיה.
סתם שתבין מה הולך שם ומי נגד מי
כל החבורה של מטה ארגוני המקדש באותה בעיה. מ.ש.ל.אחד האורחים
בדיוק מה שאני טוען כאן: אלו פעילי הר הבית. אלו הפנים של העולים. ראה כאן ואילך: א. החילוק ברור: מצוות שילוח טמאים. - הר הבית
לא נכוןנחשון מהרחברון
רובםלא מיחסים לסנהדרין משמעות
רובם מחזיקים באותן עמדות כלפי פסיקות הרב ליאוראחד האורחים
כלומר מצפצפים עליו ומשתמשים בו. ראה בקישור שבהודעה הקודמת.
מה זאת הסנהדרין הזאת?רי''ק
עדיף שלא תדענחשון מהרחברון
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com
מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א

תמונה 2נ א

תמונה 3נ א

כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆
תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר
איך דוד ניסך מים?
מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
נכון נשמהשלג דאשתקד
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...
לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות
יישר כח!שלג דאשתקד
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
צודק ולא צודקשלג דאשתקד
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
לא הבנתישלג דאשתקד
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'
לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
נכון מאודשלג דאשתקד
).בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...
אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד
שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
אני לא בטוחשלג דאשתקד
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
כתבתי על זה ספר שלםrrinaa
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
איך מערכת התחבורה תראה?נ א
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

