תהיו אמיתיים. לא מרגש אותכם לראות ראש ממשלה מניח תפיליןדי שרוט
לא, שילך לבית כנסתמח"פ
ובכל זאת? מעולם לא ראינו תמונות כאלה.די שרוט
למען האמת זה מבייש לדעתי את הטלית והתפיליןמח"פ
לא.הָיוֹ הָיָה
אני מייחס חשיבות למהותם של דברים ולא לנראותם.
בדיוק כמו שלא מרגש אותי "ראש ממשלה עם כיפה", למען האמת זה אפילו די מביך אותי... על אלו גאוותנו?
נשחקת...די שרוט
לאמיכאלצ
"למה לי רב זבחיכם יאמר יהוה [...] ובפרשכם כפיכם אעלים עיני מכם גם כי תרבו תפלה אינני שמע ידיכם דמים מלאו".
ביד אחת מניח תפילין, וביד השנייה חותם על הקפאות בנייה. ביד אחת מתעטר בטלית, וביד השנייה חותם על גזירות נגד לומדי התורה ושומרי המצוות.
היה מרגש יותר לראותעוזר ישראל
את ביידן מאכיל את כלבו המנוח לפני הפגישה עם בנט...
אני התרגשתי לכמה רגעים.אפשר שאלה
אפילו אם זה לכמה רגעים....די שרוט
אגב, ריגש אותי גם שהנשיא הרצוג פתח את דיברי הטקס בהשבעה שלו עם התפילה של רבי נחוניה בן הקנה בכניסה לבית המדרש.
ממש לאמרדכי
אני לא שופט את ראש הממשלה על פי הכיפה שלראשו או התפילין שהוא מניח או שלא. מעניין אותי המעשים שלו ובזה בנט נכשל!
בסדר בנפרד מזה. לפני כל המעשים. לפני כל הפוליטיקותדי שרוט
לראות ראש ממשלה מניח תפילין, מה שאבותינו מסרו את הנפש שלהם עליו. מה שבשואה במחנות ההשמדה נהרגו רק על הזכות הזאת. כאלה שמתו בחיפוש נואש אחר תפילין של יד אפילו בלי ראש.
לראות את מה שאף ראש ממשלת מדינת היהודים לא עשה מעולם? מעולם לא הניח אף ראש ממשלת מדינת היהודים תפילין בפרהסיה.
והנה עכשיו יש.
לא עושה לכם *כלום*?
אם היית רואה בנאדם אונס עם תפילין, זה היה מרגש אותך?הָיוֹ הָיָה
מה שאבותינו מסרו את הנפש וכו' וכו'..
אוקיי אז השאלה מופנית למי שלא חושב שבנט הוא אנס 🤦♂️די שרוט
בקיצור, למי שמתרגש מבנט בעצם היותו בנט...הָיוֹ הָיָה
והתפילין הם רק פרפרת לעניין
גם למי שלא תומך בבנט אבל גם לא חושב שהוא אנס.די שרוט
אתה מתחמק מעיקר הטיעון.הָיוֹ הָיָה
קל לך להיטפל לדוגמה הקיצונית שנתתי. אבל העיקרון ברור: אדם שפועל בנבזות, לא מרגש כשהוא עושה את זה עם תפילין.
אגב אני די בטוחעוזר ישראל
שמיד נראה טור מפולפל של מוטי קרפל על זה.
אז השאלה מופנית למי שלא תומך בבנט ולא חושב שהוא פועל בנבזותדי שרוט
לא אמין. הניסוח של ההודעה שלך מאוד ברור.הָיוֹ הָיָה
אין ספק שמראש ממשלה ירא שמיים ואמן לתורה וערכיה אתרגש מהתפילין, מה החידוש?
בוא לא נשחק אותה, לא זו היתה השאלה שלך.
כמו שאגב כתבת בפירוש כאן: אני מצפה שכיהודים תתרגשו מראש ממשלה יהודי שמניח - אקטואליה וחדשות
בקיצור, אתה לא רוצה דיון ענייני אלא להתנגח באלו שאכפת להם מקצת יידישקייט אמיתי ולא רק מיח"צ מטופש..
נו נו, הניח תפיליןמרדכי
את נתניהו האשימו שהוא דאג שיצלמו אותו בנמל התעופה 'כאחד האדם' יושב על מזוודות למטרות יח"צ, אז בנט עושה את זה (ולא בפעם הראשונה) על התפילין. לא מרגש אותי בכלל.
(אגב, לגבי התמונה של נתניהו, התברר למפרע שזה משהו חרדי שראה אותו, ביקש סלפי וסורב כי נתניהו אמר לו שהוא עייף מהנסיעה, אז הוא צילם אותו מרחוק).
אפילו אם זה מטרות יח"צ. לפחות היח"צ זה תפילין ולא "מזוודות"די שרוט
ברור, כדי לקנות דתיים שישמשו לו אידיוטים שימושיים, אלא מה?הָיוֹ הָיָה
כי הוא רוצה להחזיר לעצמו את הבייס הדתימרדכי
וכמו שאמרתי, אצל נתניהו כבר התברר שזה לא יח"צ (במקרה של המזוודות), וסתם אלקין האשים אותו בכך בריאיון אחר ריאיון.
כן ולא, אבלמתנחל בראבק
קודם כל, לא נראה לי שדווקא אז הוא נתקף בצורך עז להניח תפילין, הוא פשוט משתמש בתפילין בתור עוד שיווק פוליטי.
וגם קודם כל המעשים ברמת מדינה, ראש ממשלה נבחר בתור מנהיג המדינה ולא בתור אני הפרטי. ברור שיותר קל לי עם אחד שמניח תפילין ודתי, אבל העיקר בראש ממשלה זה המעשים.
אין ספק. חיעב מעשים. אבל אני מדבר על הרגע הזה.די שרוט
*לפני* כל הדברים הציניים, הקרים והאכזרים של העולם הזה?
זה נכון ברמה השטחית, אבל לא בעומק הדברים.מתנחל בראבק
אז אתה מצפה שנשים בצדעוזר ישראל
את כל הדברים הציניים, הקרים והאכזריים של העולם הזה, ונתרגש מאדם שהעדיף את כל הדברים הציניים הקרים והאכזרים של העולם הזה?
אני מצפה שכיהודים תתרגשו מראש ממשלה יהודי שמניחדי שרוט
אבל אם לא מתרגשים מתפילין ולא יודעים לעשות הפרדה בין השקפות עולם לבין ה"רוח" הלאומית אז כנראה שהיהודים כבר לוקחים את התפילין כדבר מובן מאליו, טכני ולא מעניין.
זה לא שאנחנו חולקים עליו, זה שאנחנו רואים בו בוגד.הָיוֹ הָיָה
שאם היו אומרים לו לשרוף תפילין כדי לזכות בראשות הממשלה - הוא היה עושה את זה, אז למה שנתרגש?
תפילין זה דבר חשוב מאוד, לא טכני ומאוד מעניין, אבל כאמור, אדם שאונס עם תפילין לא מרגש, הוא מבזה. יכולת הסקת המסקנות שלך לוקה מאוד בחסר עם אלו המסקנות האומללות שלך.
מרגש לא.אריק מהדרום
אותי זה מרגש טיליםדי שרוט
בוא נגיד שזה מרגש יותראריק מהדרום
תפילין הוא מניח כאדם פרטי אבל לבחור לצטט את הנביא ישעיה עם נשיא ארה"ב כשיש לך זמן קצוב והמילים צריכות להיות מדויקות ומחושבות מראש, לבחור להגיד לנוצרי שעם ישראל מקיים את נבואת ישעיהו זה מרגש.
מסכיםדי שרוט
לא יותר משמרגש אותי חבר שמניח תפיליןחופשיה לנפשי
רוצה לשמוע סיפור אמיתי וקצת מצחיק?די שרוט
באחד מהבקרים אני מתפלל כהרגלי ואני רואה מבעד לדלת (היה לנו חדר "שקט" לעובדים) מישהי כזה מסתכלת קצת בחשש כאילו היא מחכה שאסיים כדי להגיד לי משהו.
קיצר, היא פונה אלי אחרי התפילה "תגיד, יש מצב להשתמש בתפילין שלך? שכחתי את שלי בבית".
אני עם כל הרוח החופשית שלי והזרימה לא הייתי מורגל בכיוצא באלה חח.
קצת כזה נאלמתי דום לחצי רגע, הייתי מופתע.
נתתי לה להניח בסוף חחח
היא הלכה לצד כזה בלי שאף אחד יראה אותה והחזירה לי.
מה היית אמור לעשת מבחינה הלכתית במצב הזה?חושבת בקופסא
אני מניחה שאם גוי היה מבקש את התפילין היה אסור לתת אותם, אז מה הדין באישה?
היא הייתה נראת דתייה?
הזוי.
אין באמת איסור לאישה להניח תפילין.די שרוט
יש איסורמדייק
תפילין אסור
תפילין לא אסור. במקסימום אומרים שעדיף שלא.די שרוט
יש אגדה שמספרת שהבנות של רשי היו מניחות תפילין. לא מצאו לזה מקור מוסמך אבל לא מתייחסים לאגדה הזאת כאל משהו בלתי אפשרי.
אני זוכר שאסורמדייק
אגדה
לא אסור. היא פטורה מתפילין אבל לא אסור לה.די שרוט
בדקתי שובמדייק
אז אולי אם מישהי מניחה תפילין והיא לא תשמע אז עדיף לשתוק. אבל להביא לה?
ובקשר ל"אור ואהבה" אם זה היה מרבה "אור ואהבה" כנראה היה מותר, כנראה שזה לא מרבה.
זה פשוט מזכיר לי את כל ההזויים עם peace and love
טוב, *אתה* בוחר לא לראות בה כאחת שמפיצה אור ואהבהדי שרוט
כי אתה אפילו לא מכיר אותה.
אני מכיר אותה ואיך שאני רואה אותה הוא כמי שמפיצה אור ואהבה.
היא בחורה מקסימה מאוד.
לא נכנסת לויכוחים קולניים.
אוהבת כל אחד.
מתנדבת הרבה.
ובלי קשר, מה רע ב peace and love?
אתה לא רוצה שיהיה פיס אנד לאב?
אתה מעדיף war and hate?
אתה רוצה עולם של מלחמות וכאב?
עזוב את הפן המעשי. לך על הפן הרעיוני.
עזוב אותה.מדייק
מה הבעיה עם להראות שהקב''ה רחמן או להגיד פעמים מודים? זה לא מראה שהקב''ה טוב רחום וחנון?
זה בדיוק מה שאתה עושה
גם בע''ה בעתיד יהיה שלום ואחווה בעולם. עכשיו במצב הנוכחי ל peace and love אין מקום בעולם.
מממ ראיה קצת פסימית את העולם 🤷♂️די שרוט
ראיה ריאלית.. ונאמנת לחז"להָיוֹ הָיָה
בשונה מהוד מעלתך ש"חולק עליהם לפעמים" כלשונך...
מותר, בצנעה.מתנחל בראבק
רק כשזה לשם שמיים.הָיוֹ הָיָה
ואני שם כסף שבסיפור הזה - זה לא היה לשם שמיים.
חבל ש@די שרוט לא קיים את דברי השולחן ערוך: "וגוערין בה".
אני לא גוער במי שמפיץ אור ואהבה.די שרוט
היא לא יצאה בתופים ומחולות כדי להראות "תראו כולם איזו מלכה אני. אני מניחה תפילין!".
היא הלכה לצד, בלי שאף אחד ישים לב או יראה, התפללה בדבקות ונגמר הסיפור.
אשריך שזכית לא להיות אינפנטיל כמו רבי יוסף קארו, אני מקנא בךהָיוֹ הָיָה
הלכה לצד והתפללה בדבקות... נו נו
על איזה עוד הלכות היא שומרת, הצדייקעס הזו?
באופן מפתיע היא שומרת נגיעה.די שרוט
וואו, אשריה שזכתה לקבל מסיני ג' מצוות.הָיוֹ הָיָה
ברכה ביקשת ממנה?
ברכות אני לא מבקש גם מהרב קנייבסקידי שרוט
בקיצור, הנקודה הובנה..הָיוֹ הָיָה
ישתבח שמודי שרוט
בדיוק בשביל זה הוא מפיץ את התמונות האלה..אבל בפועל עושה הפוךיהודישראלי
מרגש כמו חזיר שמראה את טלפיו ואומר "כשר אני"shaulreznik
אותי מרגשים הרבה יותר ערכים פנימיים שפוליטיקאי כזה או אחר נשאר נאמן להם במהלך עשייתו הציבורית.
לגמרי.יהודישראלי
אם זה בשביל יחצ"נות זה מגעיל אותיחסוי מאוד
התמונה בשביל היח"צ. לא התפילין. תפילין הוא מניח כל יום.די שרוט
לא?
בעיני זאת הסתכלות שיטחית. אנחנו לא מחפשים ראש ממשלה חובשיהודישראלי
כיפה...אלא ראש ממשלה שיקדם את הערכים היהודים-לאומיים.
ובדיוק בערכים האלה בנט פוגע.
אנחנו כן מחפשים ראש ממשלה חובש כיפהמתנחל בראבק
רק שזה לא אמור לבוא על חשבון הערכים.
לא מעניין התפילין אם הם מייצגות פגיעה בעם ישראל...כנ"ל כיפה.יהודישראלי
יש כאלה שלא תומכים בו ולא חושבים שהוא פוגע בעם ישראל.די שרוט
הם אמורים מן הסתם גם לא להתרגש מתפילין..הָיוֹ הָיָה
ממשלת מיעוט אינה ממשלה וממילא הוא לא ראש ממשלה בעיניי.אריאל יוסף
לכן ממש לא מרגש.
זה העיקר בעיניי, אבל אוסיף:
א. זו הצגה ולא מרגש אותי שמבזים תפילין ועושים מהם תחפושת. זה אפילו חילול הקודש. פלא שלא מצער אותך.
ב. אדם שהוכיח שמילה שלו היא לא מילה גם מה שהוא אומר בתפילה לא שווה הרבה.
ג. תפילין הם ברית נאמנות. אני חושב שהם מתביישים להיות על אדם שאין לו אחת כזאת.
לא אשקרekselion
זה כן קצת ריגש אותי
כי בכל זאת, הוא הראש הממשלה הראשון שעושה את זה בפרהסיה.
אבל מיד אח"כ נזכרתי שזה מעט כמו טובל ושרץ בידו.
כנ"ל לגבי "הדבר תורה" שלו שהוא נתן בשבת לעיני כל המצלמות על שאול ודוד.. אם שמעת את מה שהוא אמר שם
אי אפשר שלא לראות את העוול
ליטרלי כל מה שהוא אומר שם הוא עשה הפוך
כאילו.. כמה דפוק בן אדם יכול להיות..?
ה"קצת" הזה זה מספיק מבחינתי. זה אומר שאתה יודע להפרידדי שרוט
אני לא עוור לביקורת עליו. גם לי יש הרבה ביקורת עליו. פעם הייתי נפתליסט כזה. היום כבר לא.
אבל עם כל זה, המעשים והציטוטים שלו בפיסגה הזאת ריגשו אותי.
זה מאוד מתעתעekselion
זה כמו אותו "קידוש" שם שהיה שם בליווי עשרות מצלמות וחילולי שבת, המאורע עצמו מאוווד לא כשר.
מצד שני זה נעשה בנוכחות ראש הממשלה וכנראה מיליוני גוים ראו את זה.
כך שאני ממש מבין את התגובות התקיפות כאן נגד בנט.
מצד שני אני גם מבין אותך
מאורע מבלבל שעדיף לדעתי שלא היה מתרחש.. בייחוד לא בתקופה כזאת, שבתי חולים קורסים, המדינה בוערת כפשוטו , והוא בורח לארה"ב ולא משיג שום דבר, למעט כמה רגעים מביכים מאוד..
סוף סוף התחלת להתפכח...אריאל יוסף
כיף להתפכח אה? 😁 - אקטואליה וחדשות
זה אתה אמרת...
אז תתעורר מהחלום.. - אקטואליה וחדשות
התייחסנו לטענות במקום אחר - - אקטואליה וחדשות
הערכת שלא תחזיק חודש...
זה לא סותר. אצלי בנט זה לא באש ובמים. - אקטואליה וחדשות
ואולי גם אני למדתי משהו -
מאמר נהדר לתומכי בנט>>> - אקטואליה וחדשות
לא להתייאש...
להתפכח לא הכוונה שאני עכשיו מתנגד מוחלט שלו.די שרוט
היום זה לא שאני ההפך הגמור מזה. סתם כבר פחות מלהיב אותי האיש.
בינתיים אני לא רואה דברים יותר מידי רעים בממשלה ולכן עוד נותן צ'אנס.
כמו שאמרתי, לו זה תלוי בי, לא הייתי מוציא לבחירות חמישיות.
אבל אם בכל זאת היו מתקיימות בחירות, במצב הנתון לא בטוח שהייתי מצביע לו שוב כרגע.
כתבתי שהתחלת. אתה עוד תסיים.אריאל יוסף
אה אוקי חחחחדי שרוט
וכדאי שתקרא שוב את המופיע בקישורים דלעיל.אריאל יוסף
👍🏻נוגע, לא נוגע
אל תתרשם לא מהכיפה, לא מהדיבורים היפים, לא מהנחמדות המעושה וגם לא מהרושם התמים שיוצר הרווח בין השיניים.
בנט הוא בולדוזר. בולדוזר כמו שרון. רק עם מנוע חשמלי שקט יותר. הבולדוזר הזה יקום על כל הערכים שלנו וימחץ אותם ככל שיהיה יותר זמן בראשות הממשלה ויתאהב יותר בכסא.
ברגע שיש לממשלת השמאל הזאת חיזוק מאנשי "ימין" יש לה את הפריבליגיה לעשות את מה שממשלת שמאל בלבד לא הייתה עושה.
השמאל מאוד חכם בהקשר הזה. הסכים להעמיד את בנט בראש וככה זכה לתמיכה של ציבור דת"ל מסונוור ולא קטן בממשלה שלו- כי הבין שרק ככה יממש את החזון שלו. בקדנציה של לפיד כבר נראה את בנט בחוץ ואת המשותפת בפנים ומדינה פלסטינית בדרך. סליחה טעיתי, גם בנט וגם המשותפת יהיו בפנים ומדינה פלסטינית בדרך. נקווה שלא נגיע לשם.
תיוג -אריאל יוסף
@נוגע, לא נוגע - לתשומת ליבך:
כנ"ל, גם בפלאפון וגם במחשב - משוב
כתבת יפה וחד.הָיוֹ הָיָה
תודה. אגב, צריך לשים לב שאפילו מתומכיו לבנט לא אכפתנוגע, לא נוגע
מעניין מתי הם יתפכחו. בדרך כלל יש להם פשטים יפים וקולעים מעניין למה לגבי בנט הם פתאום מתפלפלים
כשראשונים כחמורים אנו כמלאכים...אריאל יוסף
זה ניתוח מעניין. אבל מאוד שנוי במחלוקת. כי זה מבוסס עלדי שרוט
אני לא מקבל את הניתוח הזה.
כי הניתוח שלי הוא בכיוון אחר. כתבתי אותו בכמה מקומות.
אני אגיד לך מה לדעתי קורה כאן בהקשר של הממשלה הזאת.
אני חושב שהימין בטראומה אדירה ומוצדקת בעיני מממשלת שמאל אמיתית של רבין ואוסלו. זאת ממשלה של שמאל על מלא שאפילו השמאל עצמו ברובו טוען לטעויות מכריעות.
ולא רק זה, הימין גם בטראומה מאריק שרון.
הימין בטראומות אמיתיות. הוא מפחד מאוד מאוד מאוד מכל דבר שרק מריח שמאל.
הפחדים מוצדקים. אני מבין אותם.
אבל הטראומות האלה מושלכות לדעתי הפעם בצורה לא נכונה.
הכיוון של בנט הוא לא הכיוון שניתחת בכלל. הממשלה הזאת קמה על בסיס קידום העניינים שאין עליהם מחלוקת.
הוא לא יספח את יו"ש והוא גם לא יקים מדינה פלסטינית.
הפרת הבטחות של בחירות מופרות השכם וערב על ידי כל פוליטיקאי באשר הוא.
הוא לא עשה שום דבר שאחרים לא עשו לפניו. פשוט הוא מקבל את הזרקור עכשיו.
הפרת אידיאולוגיה הופרה פעם אחת על ידי שרון וזהו. פוליטיקאים אמנם מפרים הבטחות, אבל נדיר מאוד שפוליטיקאי יפר את האידיאולוגיה הבסיסית.
בנט הפר הבטחות. אין ספק ואין חדש.
בנט לא יפר אידיאולוגיה גם אין ספק בעיני.
אריאל יוסף
כנראה לא שמעת מימיך על "סיפוח זוחל".
בשורה התחתונה, בנט מקים מדינה פלשתינית בלי להכריז על כך רשמית.
שים לב היטב לסעיף הראשון בכוכבית. פורסם באחת עשרה בבוקר.
שש שעות בלבד לאחר מכן עלתה הכותרת הזו:
אחרי הפגישה במוקטעה: ממשלת בנט תלווה 500 מיליון ש"ח לפלסטינים
אני לא בפייסבוק.די שרוט
הרש"פ שלא לדבר על החמאס קיבלו מאיתנו עשרות שנים אחורה כספים במיליארדי שקלים במצטבר.
החל מאולמרט וכלה בביבי. אין בזה שום דבר חדש.
זה לא משנה. מי שמוביל את המדיניות בנושא הוא גנץ.אריאל יוסף
ושאר חברי גוש השמאל.
מסתמא אתה זוכר שחברי המפד"ל נשארו בממשלת שרון כדי "למזער נזקים" כשיכלו להפיל אותה.
במציאות הקיימת השמאל יקדם בכל המשרדים והכלים שלרשותו הקמת מדינה פלשתינית,
כשבמקביל הלחץ האמריקני יעשה את שלו בתנועת מלקחים על בנט.
כשבנט ידע שאין לו ממשלה בלי לאפשר הקמת מדינה דה פקטו,
גם אם הוא יחליט להפיל אותה וללכת לבחירות, יקרו שני דברים:
א. לפיד יהפוך במידי לראש ממשלה.
ב. המשותפת תתן רשת ביטחון שתמנע את הפלתה.
מה יישאר לבנט לעשות חוץ מלהישאר כלוא בממשלה הזו כדי למנוע מציאות גרועה יותר?
הם לא יכלו להפיל את ממשלת שרוןאריק מהדרום
הדבר הזה מזמן לא מעניין את חברי ימינה...אריאל יוסף
ההסכם בין לפיד לבנט שבממשלת מעבר בנט יכהן כרהמדי שרוט
אנחנו מדברים על מצב שהוא יישאר עד הרגע האחרון למנוע הקמתאריאל יוסף
מדינת טרור וברגע שיראה שהיא עובדה מוגמרת ואין יותר מה לעשות הוא ינסה לפרק את הממשלה.
גם זה לא בטוח שיקרה אם יהיו לו סקרים שבמצב כזה השמאל מנצח את הבחירות
(מזכיר שזו היתה אחת הטענות שלו להקמת הממשלה הנוכחית).
הוא יטען שעדיף שיישאר מאשר שתקום ממשלת שמאל מלאה שתעשה את אותו הדבר...
וזה בשביל המחסור שלך בפייסבוק>>>אריאל יוסף
אז אבו-מאזן והרשות הפלשתינית חוזרים לכותרות. השמאל מברך ומתמלא תקווה, בכלל, אחרי הרבה שנים באופוזיציה הברק חוזר לו לעיניים בממשלה הזו, הפייק-ימין מתפתל, מנסה לגמד את המשמעויות ולשכת בנט מבטיחה (שימו לב לאוקסימורון: לשכת בנט. מבטיחה.) שלא מדובר בהתנעת תהליך מדיני אלא "רק" דיאלוג בנושאים אזרחיים וחיזוק הכלכלה הפלשתינית.
וזו כבר שיטה. להטוטים ומשחקי מילים שממשיכים לזרות חול, לטשטש, ולשקר.
"תהליך מדיני" קלאסי כזה, כמו שאנחנו זוכרים מהעבר, אולי לא יהיה. לא יחתם אולי הסכם נורא על מדשאות הבית הלבן. אבל יהיו צעדים חד צדדיים מסוכנים שיהיו להם השלכות ארוכות טווח.
הנה רשימה קצרה לדוגמא:
* שחרור כספי הטרור (לא יבטלו חלילה את הקיזוז המתבצע על פי חוק. פשוט יעקפו את החוק ויעניקו לרשות הלוואה נדיבה על החשבון כדי שהיא תוכל להמשיך לעודד טרור ולתגמל מחבלים על רצח יהודים). צריך הרי לחזק את הרשות, ואיך מחזקים אם לא בכסף?!
* צמצום פעילות צה"ל לסיכול טרור בערים הערביות כדי לחזק את הרשות בקרב תושביה (גם כאן לא תהיה הנחיה גורפת להפסיק את פעילות צה"ל, פשוט תינתן הנחיה "לצמצם ככל הניתן". אתם אפילו לא תדעו על זה, אבל בפועל היקפי הפעילות יפחתו דרמטית והטרור ירים ראש חלילה).
* הקפאת בניה שקטה בהתיישבות הישראלית. לא הקפאה רשמית ומוחלטת חלילה, הקפאה שקטה. כזו שעושים בשקט...
* אישורי בניה לערבים בשטחי סי כמו שגנץ כבר התחיל לתת.
* העלמת עין מודעת והימנעות מהריסת בניה בלתי חוקית שתאפשר את המשך ההשתלטות הערבית על שטחי סי.
* הכנסת עוד נשק ושריוניות לחיזוק הרש"פ. כי הרי צריך לחזק את המשילות של הרשות.
* העברת שטחים משטחי סי לשטחי בי. זה הרי צעד אזרחי פרופר.
ועוד...
את התהליכים הללו ילוו וידחפו לחצים בינלאומיים כבדים, מצד ממשל ביידן ומצד מדינות אירופה, שמבינים שאת הממשלה הזו אפשר וצריך ללחוץ. הלחצים האלה יפגשו כאן שרי חוץ וביטחון שישמחו להתמסר ולהיענות להם בחדווה ורוח גבית חזקה מצד רוב השותפים בקואליציה.
זה לא יקרה ביום אחד, זה יהיה תהליך איטי שקשה לשים בו את האצבע על כל צעד בנפרד ולהסביר למה הוא חמור ודרמטי. אבל כל אחד מהצעדים האלה מקבע את מעמדה של הרשות, מחזק את אחיזתה בשטח על חשבון האחיזה הישראלית וההתיישבותית, ומקרב אותה להגדרת מדינה, כלפי פנים וכלפי חוץ.
וכך, לאט לאט, אחרי מאמץ של שנים רבות להפוך את הרשות ללא רלוונטית מבחינה מדינית ולהוריד מהפרק את אסון המדינה הפלשתינית, הרשות הפלשתינית תחזור להיות "פרטנר" והאיוולת המדינית תחזור לחיינו מהדלת הראשית. ואז, כמובן, הלחצים הבינלאומיים יגברו, ואיתם ה"צעדים האזרחיים", וחוזר חלילה.
>>>
תסמכו על בנט. הוא לא יקרא לזה "תהליך מדיני". הוא הרי הבטיח לא לקדם תהליך כזה. קלוגפט ושאר יועציו ימציאו שלל מילים מפוצצות שיגרמו לנו לחשוב שזה בכלל סופר ימני וסופר משרת את האינטרסים שלנו. יקראו לזה "תכנית ההרגעה", "שלום תמורת שלום של אמיצים", ובכלל, "גם ביבי עשה". יכריזו על הצלחה כבירה מול ארה"ב - איך לא, בזכות הקשר האישי האמיץ שנרקם בין בנט לביידן בפגישתם בחדר הסגלגל - שלראשונה מסכימה לא ללחוץ על קידומו של "תהליך מדיני" רשמי. רק קצת "מחוות" ו"צעדים בוני אמון", ובקיצור, כנסו כבר לקוראלס ששנים אנחנו לא מצליחים להכניס אתכם אליו, ותתחילו לדבר עם אבו-מאזן.
>>>
צריך לחזק את "הגורמים המתונים", אומרים לנו. "יותר מידי שנים אנחנו מחזקים את חמאס ומחלישים את הרשות", מסבירים.
אז בואו נדבר רגע על אבו מאזן "המתון". זה שמתעקש לעודד טרור ולהמשיך ולשלם משכורות למחבלים ומוביל את מבצע ההשתלטות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, וקובע עובדות בשטח באופן חד צדדי ובלתי הפיך.
אבל כל זה "כסף קטן" מול האיום האמיתי שהרשות הפלשתינית מייצרת למדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. פוטנציאל הנזק האסטרטגי של האירוע הזה מבחינה אסטרטגית, מדינית, ביטחונית וכלכלית, גדול מזה הנשקף לנו מעזה. חמאס הוא איום טקטי, הרשות היא איום אסטרטגי. אז אבו מאזן לא יורה עלינו טילים (עדיין, ובעיקר בזכות השליטה הישראלית במרחב), אנחנו לא שומעים אזעקות ולא רצים למרחבים המוגנים, ולכן אולי אנחנו מודעים פחות לאיום הזה ולאתגר הגדול הטמון בו. הוא פשוט פחות מונכח בחיינו. אבל הוא כאן כל הזמן. חי, נושם, בועט ומסוכן.
אין לנו היום את "כיפת הברזל" של טרמפ מול האנטישמיות של בית הדין בהאג, והתנאי הראשון והבסיסי לכל שיח או קשר עם הרשות היה חייב להיות משיכת התביעה והפסקת הלוחמה המשפטית נגד ישראל בעולם. אם אבו-מאזן היה יודע שאם הוא לא מושך את התביעה אנחנו מפסיקים לתחזק את הרשות ומאפשרים לה לקרוס ולהתפרק הוא היה חושב פעמיים.
אז נכון שגם לנתניהו לא היה אומץ להגיע עד שם, ולכן איום האג מרחף מעל ראשנו, אבל לנתניהו לפחות היה שכל לייבש את אבו-מאזן, להחליש את הרשות, להפוך אותה לרלוונטית כמעט רק במידה שבה היא משרתת אותנו באמצעות התאום הביטחוני, אבל לא הרבה מעבר לזה, ולחנוק לאט לאט את האופציה של הקמת מדינה פלשתינית.
ועכשיו זה נראה שהגלגל מתהפך ובנט ושותפיו מקימים את הרשות לתחיה בשדה המדיני. וזה ממש לא משהו שכדאי להקל בו ראש. זה חמור ומסוכן.
מעניין מה גורם לך להאמין ככ בבנטנוגע, לא נוגע
מכיוון שניתחת אותי וקבעת שדבריי הם על גבול הפרנויה אני מרשה לעצמי גם לנתח אותך ולתת את ההסבר שנראה לי.
אתה, ועוד הרבה כמותך, חוששים מאוד לגלות שתפיסת העולם שלכם- הסוברת שאפשר להיות באמת בעל דרך וערכים, מוסריים ולאומיים, מבלי להיות דתי חזק- קורסת. היא אולי נכונה לגביכם אבל היא בוודאי לא דרך לרבים ואתם פשוט נופלים בפח התמימות.
אתם תולים יהבכם בח"כים סרוגים רודפי כבוד (ביניהם אחד שבגד באשתו ועזב אותה ומתגאה בזה), לא כי אתם באמת מאמינים להם אלא כי בתת מודע אתם פשוט מפחדים לגלות ש*זה לא עובד* ולכן מתרצים כל תירוץ אפשרי עד שהאמת תתפוצץ לכם בפרצוף (ונקווה שזה לא יהיה תרתי משמע).
כמו שהאמנות של ביבי היא לשקר ולתת תחושה שהוא מדבר אמת לאמיתה, ככה
האמנות של בנט היא להציג את עצמו כאידיאולוג שכל מה שאכפת לו בחיים זה לעשות טוב לעם שלו, כשבפועל מה שאכפת לו זה הכבוד והשררה שלו, החיבוק התקשורתי והתחושה של אני הושעתי את עם ישראל.
לא אפרט יותר מדי, אבל הבנתי מי זה באמת בנט ממקרה קטן שקרה לי איתו כשהייתי באיזו שיחה שלו. בהיסח הדעת הוא עשה מעשה שהראה לי עד כמה הכבוד שלו חשוב לו.
מי שיש לו מסירות אמיתית לעם ישראל אכפת לו הרבה פחות מהכבוד שלו.
אני חותם על 2 הפסקאות האחרונות שלך. אבל יש בזה בעיה.די שרוט
אתה עושה רומנטיזציה למנהיגות ופוליטיקה.
ברור, הכי טוב שיהיה מנהיג גם אידיאליסט, גם שומר על העקרונות, גם עושה טוב, גם לא רודף כבוד לא רודף שררה, צדיק, עניו, שפל רוח, אדיב, וכו וכו וכו.
אבל לצערי הרב וגם לצערך, מנהיג כזה יש רק באוטופיה.
בעולם שלנו, אולי מה שאנחנו צריכים זה *דווקא* מישהו שקרוץ מחומר של אמביציות. של כבוד. אין מה לעשות. מנהיגים קרוצים מחומר של שררה, כבוד ותאוות כוח. בלי היסודות האנושיים האלה המנהיגים שלנו היו הופכים לרכיכות.
אז מנהיגים בעלי שיעור קומה כמו ביבי למשל, טוב שהם מניפולטיבים. עד גבול מסויים. טוב שהם יודעים להלך בין הטיפות. עד גבול מסויים. טוב שהוא רודף כבוד, שררה, נהנתנות הכל עד גבול מסויים כי בלעדי כל אלה לאף אחד לא היה תמריץ להיות מנהיג.
זה חלק מנאנושות לטוב ולרע.
כמו שכתבת "הכל עד גבול מסויים"נוגע, לא נוגע
ואין צורך להקצין, להכניס לי דברים שלא כתבתי ולהציג אותי כתמים או רומנטיקן בשביל לפרוש את השקפת עולמך. בפרט כשהתמים והרומנטיקן פה כמו שניכר לכולם זה אתה, שמתעקש ללכת אחרי בנט בלי הגיון ומתלהב מהרומנטיקה שבהנחת תפילין לפני פגישה עם נשיא ארה"ב.
לגבי נתניהו -אריאל יוסף
שביקרתי אותו - גם כאן - לא מעט, אני חושב שהוא כמה רמות מעל בנט בעניין הזה במובן החיובי.
הציעו לו יותר מפעם אחת לעשות מעשה שרון והוא לא היה מוכן אפילו להעלות את האפשרות הזו לדיון.
יש לו תודעה היסטורית עמוקה ותחושת שליחות אמתית בתפקידו.
היו תקופות שחשדתי בו מאוד, אבל הוא הוכיח נאמנות לערכים ובעקביות ושיטתיות קבר את רעיון חלוקת הארץ.
אותו רעיון שבנט וממשלתו מקימים כעת לתחיה.
יישר כח. חוזר בי. אבל מה שהיה בעיקר בראש שלי כשכתבתינוגע, לא נוגע
נאום בר אילן היה מס שפתיים בשביל אובמה?
כך בדיוק זה נראה.אריאל יוסףאחרונה
בנט מניח תפילין כמו אותה חיה שאומרת כשרה אני.איתן גיל
הוא חצוף ואפיקורס.
העירוני כעת בש.א. מדברי הירושלמי (ברכות פ"ב ה"ג)אריאל יוסף
בסוגריים - ביאור 'פני משה':
"א"ר ינאי: תפילין צריכין גוף נקי.
מפני מה לא החזיקו בהן (לאדם המניחן. מפני מה לא החזיקו בו בנאמנות שיהיה כנאמן למעשרות וכיוצא בהן)?
מפני הרמאים (היו מניחין תפילין להחזיק עצמן ככשרים ולרמות בני אדם).
עובדא הוה בחד בר נש דאפקיד גבי חבריה וכפר ביה.
א"ל: לא לך הימנית אלא לאילין דברישך הימנית (לתפילין אלו שבראשך האמנתי שחשבתי אדם כשר הוא זה שתפילין עליו כל היום)".
לסיכום: אדם מניח תפילין כדי שיחשבו שהוא אדם כשר, אך הוא מועל בפיקדון.
ביבי הרס את המדינהרועישםטוב

פשוט לא נתפס שאחרי עוד מעט 3 שנות מלחמה, עם כל האשראי שניתן לביבי במלחמה הזאת, הכל חזר בדיוק
לנקודת ההתחלה, והרבה יותר גרוע, הרבה מאד מאד מאד מאד מאד מאד.
בכנות אפשר לסגור את המדינה.חתול זמני
התאזר בסבלנותאיתן גיל
אלה הן הכנות מתבקשות לפני טרנספר
שמענו נפתלי, יש לך משהו חדש להגיד?הסטורי
צבא סוריה ששנים איימו עלינו עם הטילים שלו - הושמד וצה"ל חוצץ ברצועה עבה בין ישובינו לבין שלטון הטרור של בוגרי אלקיידאה.
בלבנון צה"ל פועל כל הזמן, מחסל מחבלים ומשמיד תשתיות שהם בנו שנים.
עדיין לא סיימנו? נכון. באף מלחמה לא באמת סיימנו. אבל כמה עיוור צריך להיות בשביל לטעון שהמצב יותר גרוע?!
אל יתהלל חוגר כמפתחאיתן גיל
כחלק ממדינות הכניעה האמריקאית המוחלטת לאירן בולטת ההתרחקות האמריקאית מישראל.
האירנים מתערבים בריש גלי בתפיסת הבטחון של ישראל, וטראמפ החדש נלחץ לקיר ועונה להם נעשה ונשמע- בסדר הפוך.
קודם בלבנון, ואחר כך במקומות אחרים. הילת.
בקפלן מתמוגגים, ובימין חסרי אונים.
וזה המבחן של ממשלת ישראלהסטורי
ביידן היה שונא ישראל אבל שפוי.איתן גיל
מחליפו הג'ינג'י, במובן מסויים אוהב ישראל, אבל לא שפוי, ולכן הפליק פלאק שלו מסוכן הרבה יותר.
נראה שהוא כבר השלים עם הפסדו הצפוי בשני בתי הקונגרס האמריקאים, ועל כן הוא משתולל.
ביידן לא היה שפוינקדימון
לכל צד יתרונות וחסרונות.
ביידן בקדנציה הזאת היה דמנטיהסטורי
אני חושב ככה, וחושב שהמצב נפלאמשה
ואנחנו עסוקים בלראות שחור. כלומר, יש שחור. הוא קיים שם. אבל הוא כלום ושום דבר לעומת ההישגים.
הגבת לי? זה מה שטענתיהסטורי
כן. הגבתי אליךמשהאחרונה
אני מתעצבן כל פעם מחדש. ישבתי ביום שישי לקרוא את מקור ראשון ונהיה לי ממש כיווץ בלב מכמה שחור הם כותבים על המציאות. ואז עצרתי רגע. עצמתי עיניים. והבנתי שזה פשוט ראיה שחורה בטרוף שלא מחוברת לכל המציאות כולה.
ילה גיבורים בפה איפה הייתם כל השנים???סיעתא דשמייא1
ההבלים של בנט ושלךנקדימון
הם הראיה למעשים דה-פקטו של הממשלה המבורכת הזו. חוות, עשרות יישובים, ביטול חוק הגירוש בצפון יו"ש, תקצובים למפרע על כל מה שצףבנט חסם בתקופתו, וכן הלאה.
תמיד שמח לעזור למבולבלים והזויים.
אין צורך להודות.
זה הבעיה שבמקום...סיעתא דשמייא1אחרונה
... לעשות בגלוי ולבטל את הסכמי אוסלו , ויש לנו בסיס מוצק ממזמן לבטלם, ממשלות הליכוד יוזמות צעדים במחתרת כאילו אנחנו בתקופת חומה ומגדל.
וגם חושבים שאף אחד לא רואה.
"את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".hamedinai
בוויכוח על גיוס בני מיעוטים, השמאל ומערכת הביטחון נוהגים להסביר: "את הערבים צה"ל עצמו לא רוצה לגייס מסיבות מובנות".
הטיעון הזה, שמגיע מהשמאל עצמו, הוא ההוכחה המדויקת ביותר לסכנה המונחת לפתחנו.
כשמערכת הביטחון ובג"ץ מסכימים שאין לגייס את האוכלוסייה הזו מכיוון שבזמן מלחמה קיים חשש ממשי לגבי נאמנותם – ואף סיכון מוחשי של היפוך קנים – זוהי הודאה רשמית במורכבות ביטחונית עמוקה. חוסר הוודאות לגבי השאלה "האם הם בעדנו או נגדנו" ברגע האמת, הוא הסיבה שצה"ל מראש מוותר על שירותם, בניגוד מוחלט לציבור החרדי שאותו הצבא דורש ומעוניין לשלב.
כאן נחשף האיום המרכזי:
מפלגות השמאל והמרכז שואפות במודע להקים קואליציה ולהישען על אותן מפלגות שמייצגות את הציבור הזה, ובכך להפוך אותן ללשון המאזניים של מדינת ישראל.
בשורה התחתונה:
להצביע למפלגות שמתכננות להפקיד את גורל המדינה, החלטות המלחמה ותקציבי הביטחון בידי גורמים שצה"ל עצמו חושש לתת להם נשק מ"סיבות מובנות" – זו אינה שאלה של ימין ושמאל, אלא סכנה קיומית ברורה לביטחון המדינה.
לצה"ל אין זכות לרצות או לא לרצותהסטוריאחרונה
על זה יש לנו שליטהסביר11
🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)
📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:
לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,
ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,
🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות
מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznik
כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:
1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.
2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.
שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.
שאול,חסר לך הרבה מידעסביר11
א. הוא עובר את אחוז החסימה בסקר של מנו גבע הסוקר של ערוץ 12-13
ב. שווה לך להשקיע חצי שעה באתר זהות ותראה את ההישגים שהוא השיג.
ג. שטייניץ הוא פילוסוף ובכל זאת השיג הישגים משמעותיים כגון הגז ו/או הפצצת הכור בסוריה ב-2007 .
ד. יש עוד הרבה לפרט אבל אין לי זמן
תשובותshaulreznik
א. טעות סטטיסטית
ב. כל המיזמים של פייגלין נחלו כישלון. 'זו ארצנו' לא בלמו את הסכמי אוסלו, 'מנהיגות יהודית' לא הצמיחה מנהיגות, 'מפקד לאומי' לא המריא.
ג. לשטיניץ יש אופי אחר.
מנו גבע הוא לא סוקר של חדשות 13מרדכי
בס"ד
וגם בסקר הזה בוא היה כפסע ולא עבר ממש.
אפשר לשאול ישירות - חוץ מלארגן חסימות כבישים לפניהסטורי
טרחתי לחפש באתר, לא מוצגים שם שום הישגים ממשייםהסטורי
מוצג שהוא התריע - זה נכון. זה נכון באותה מידה על בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק. רק שהם, בניגוד אליו יכולים לספר גם מה הם עשו ולא רק מה הם נאמו.
הישגים שלו לא היו.משה
הישגים של אנשים אחרים (אגב, בעיקר הממשלה הקודמת) שעברו בעקבות דור שלם שהוא חינך והשפעת הספרים שלו - היו גם היו.
לא רק הוא. אבל הוא היה חד מאלו שהביאו לפה לתודעה הציבורית את השוק החופשי.
הבהרתי חזור והבהר, ההתנגדות שלי היא למשה פייגליןהסטוריאחרונה
הפוליטיקאי.
אני בהחלט חושב שכפובלציסט, יש לו חשיבות רבה וטוב שמשמיע קולו בבמות הרעיוניות.
לא שהוא צודק בכל דבר, (לדוגמא: תפיסת יחסי דת-מדינה-חברה שלו, היא תפיסה נוצרית-פרוטסטנטית, גם אם הוא מדביק לדברים ציטוט וחצי מהרמב"ם), אבל בהחלט חשוב שקולו ישמע.
חוק הגיוס, דתי לאומי ומה שביניהםש.א.צ
כתב: הרב של ברוכין
יד' סיון התשפ"ו ערש"ק פרשת בהעלותך.
*"והרשיעו הצדיק"*
*"הנני כותב את הדברים הבאים לא משום שיש לי את הכח לכתוב, אלא משום שאין לי את הכח לידום!"*
אינני יכול שלא לזעוק מכאב דם לבבי איך אפשרנו למערכת מושחתת ורקובה לקחת *ציבור שלם, קדוש וטהור, ולהפוך אותו באופן רשמי לציבור של עבריינים, עריקים, שצריכים להמלט מכל שוטר כאילו היו אחרוני העבריינים והמקולקלים בחברתינו?!*
נכון,
יש לי מחלוקת גדולה עם אחי המכונים חרדים בהבנת תהליכי הגאולה שהננו נתונים בהם,
חלוקים אנחנו ביחסינו לתחיה , למדינה ולמוסדותיה , ובכלל מחלוקת זו גם נמצאת המחלוקת על דבר החובה והזכות לשרת בצבאינו הקדוש,
ההימנעות של רוב אחי החרדים משירות צבאי יסודה בהשקפת עולם שלטעמי שגויה ביסודה,
לא רק מחלוקת יש לי עמהם, גם בקורת קשה,
תפיסת עולמם גורמת לדעתי לעיוותים במושגי יסוד בסיסיים של עריבות ונשיאה בעול עם חבירו , ואף גורמת לסיבוכים במהלך התפתחות הנפשות שאינם מתאימים לחבוש את ספסלי ביהמ"ד וצרכים "לעבוד בשחור" ולפעמים גם "לחיות בשחור" .....
*אמנם מחלוקת זו הולכת ומתבררת קמעא קמעא , כחלק מכלל מהלך גאולתינו כולה,*
*מהלך ההתקרבות של הציבור החרדי והמדינה הינו מהלך אלוקי, פלאי , איטי, עמוק ויסודי , אבל הוא מהלך איתן ומעורר השראה ושמחה לכל רואה,
*באמת רק עיוור, או מי שמסיר עיניו במכוון אינו רואה אותו .*
*לולי ה"עליהום" שמתרחש כנגדו מטעמים פוליטיים בזויים כבר היינו נמצאים במקום מתקדם בהרבה , אבל לכל עת....*
צריך לידע כי ה"חרדים" הינם אחד הכוחות החשובים "המתאבקים במחנינו" ( ראו בדברי מרן הרב זצ"ל באורות התחיה סעיף יח') *ותפקיד גדול מוטל על "כח ציבורי " זה במהלך מסע הגאולה הגדול האלוקי והפלאי הזה שהחילונו בו בע"ה.*
אמנם עיקר מכאובי הוא על כך שאפשרנו שיהפכו "כח ציבורי", טהור וקדוש כזה,
המחנך את בניו על אדני התורה ויראת ה' הטהורה,
המתהלך ע"פ מסילת ישרים (כפי שמבינה)
*וסובב כולו סביב שולחנינו הערוך, הקדוש והטהור,*
*איך אפשרנו*
*שברגל גסה , מתוחכמת , מרושעת וגיבורה להרע עד אימה,*
*יהפכו את בני הציבור הזה לחבורת עריקים עבריינים משוללי זכויות יסוד במדינה ה"דמוקראטית" שלנו בה מערכת המשפט מתיימרת להגן על המיעוט הנדרס,*
*וכי יש לנו מיעוט בחברה הישראלית שזכויותיו נרמסות יותר ממיעוט זה?!*
כעת אינו ראוי הוא לסייוע במעונות, לדירה בהנחה,
לסעיף 46 ,
וכבר היה מי שהציע שתשלל ממנו זכות הבחירה ...
וכעת הגדילו לעשות צבועים מערכת המשפט הללו והביאו את בני הציבור הזה למצב נורא בו צריכים הם להסתובב ברחוב בפחד ולהסתתר מכל שוטר כאילו היו עבריינים נמלטים?!
אפילו את זכות ההגנה החברתית הזו שאמורה המשטרה לספק לאזרחיה שללו מהם.
ראשי ישיבות צרכים להזהיר את תלמידיהם לבל יחשפו בדרכם הביתה לכוחות הבטחון ולבל ימשכו תשומת לב.
היתכן הדבר?!
יש בי את אותה התחושה מהימים של קודם ההתנתקות בהם הבטיחו לנו , בני הציונות הדתית, שירדפו אותנו עד חורמה,
ולשאלתינו - האם חושבים אתם שהחברה בישראל תאפשר לכם לעשות לנו עוול כזה ולגרש ציבור שלם קדוש טהור וערכי מביתו על לא עוול בכפו?
ענו לנו אדריכלי הגירוש את התשובה הזו הנוראה-
"יש לנו שנתיים ימים להפוך אתכם לחלאת החברה הישראלית ולגרועים שבאזרחיה".
"נהפוך אתכם לחברה שראויה לכל אסון שיושת עליה",
חוינו על בשרינו שנתיים של הכפשה גנאי עלבון ורדיפה.
ואז באה מכת הגירוש הנוראה.
והנה כעת שוב מערכת משומנת, מרושעת , מלאת כח שררה , ושלטון על דעת הקהל לוקחת בימים אלו ציבור שלם ומשחירה את פניו,
אבל הפעם הכל גם מעוגן בחוקים אנטישמיים שאין כדוגמתה בשום חברה אנושית מתוקנת!
באמת גם אנו כציבור רדופים גם בימים אלו בעיקר במערכה הציבורית ע"י אותם גורמים, ובאותם דרכים נילוזות,
*וממילא בני גורל אחד כולנו, מעבר לעריבות ולאהבת האחים שבינינו.*
*אולי גם טועים אלו מקפלן נמנים על כח אחר מ"הכוחות המתאבקים במחנינו" יחשבו, והרבה יש לעניין בזה,*
*אבל התנהלותם הדורסנית של נציגיהם במערכת המשפט שברה את כללי המשחק!*
ברדיפתם העיוורת והמרושעת את אחינו החרדים מוכיחים הם ששוב אין הם חלק בבניין שיעור הקומה השלם והרבגוני שלנו!
אין לרודפים אלו חלק במסע המחנות ההטרוגני שלנו!
גם אם נלמד עליהם זכות שנלחמים הם כחיה פצועה שאינה יודעת רחם בהרגישם ששלטונם הטוטלוטארי נלקח מהם , ומאבדים הן את המדינה הציונית החילונית בעלת האופי הכפרני שהקימו ,
גם אם לא יכולים הם לשאת את גלי התשובה הפרטיים והציבוריים שסוערים בים חיי התחיה שלנו,
אבל גם אחרי לימוד הזכות הזה עדיין יש להוקיע את הרודפים הללו ולהציל את העשוקים מידיהם,
אנו בני הציונות הדתית סבלנו אז, ערב ההתנתקות מרדיפה תקשורתית, וסובלין גם היום ,
אבל הרדיפה שנרדפים אחינו החרדים הינה תהומית פוגעת כואבת ומאיימת בהרבה,
על הרדיפה הזו צריך לצאת להפגנות, לזעוק ולהתריע!
את המערכת המפלצתית האימתנית המרושעת הזו צריך להוקיע, לשנות עד היסוד ולשרש אחריה!
*הנני קורא לכם , אחי בני הציונות הדתית,*
*אל נא נלך שולל, אל נא ניפול למלכודת הזו,*
*לרדיפה הפוליטית הזו,*
*לשנאה התהומית הזו,*
גם אם אחינו החרדים עצמם נופלים לבור שכרו להם שונאים אלו, ומפיהם נשמעים דברים שאינם יכולים להעלות על לב ולהזכר במכתב,
סוף סוף חובה עלינו שלא להיגרר לרדיפה משולחת הרסן הזו כלפי אחינו החרדים .
צריך לזכור ולהזכיר - אין לרדיפה זו שום קשר למחלוקתינו האידיאולוגית והערכית תורנית עמהם.
*נשוב אל ברית הקודש של אוהבי התורה והאמונה כולנו,*
*אל אחוות הנשיאה בעול תקוות הגאולה השלימה, גם אם חלוקים אנחנו בדרך הופעתה,*
נשוב אל מחלוקת הדיעות הטהורה כפי דרכה של תורה,
אבל הגיע הזמן לאמר די למשטמה ולרדיפה הזו הנוראה.
הנני תפילה שרועה ישראל ישוב יקבצינו
באהבה נאמנה,
וישלים את מהלכי גאולתינו מהירה,
ומחבלי משיח אלו הנוראים ננצל לרווחה,
ושוב ינוסו יגון ואנחה
מ. י. הילביץ
נראה לי מאמר חשוב וקריטי להבנת המצבש.א.צאחרונה
יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
שונא העם והארץ, אני רואה שביקרת בפורם, אז אוליהסטורי
הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
יש כאן מדינה בתוך מדינה ששום פוליטיקאי לא יעקורshaulreznikאחרונה
מדינת השמאל והפקידים שכפופים לו. כפי שראינו במקרה של "ממשלת ימין על מלא", לא מספיק להיות פוליטיקאי נבחר. את ההחלטות שלו השמאל מסנדל בקלות, וזה יקרה אפילו אם פייגלין או מישהו אחר יקבל 120 מקומות בכנסת. ישראל צריכה דיקטטור אמיתי שלא מפחד מאף אחד, אלא כולם מפחדים ממנו, בין פינושה ללי קואן יו. זה לא מצע, זה אופי מולד. פחות מזה לא יעזור.
אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:
* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.
* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.
* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.
ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.
נכוןבחור עצוב
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני
"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים
"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים
"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים
............
ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני
סתם, לפי מה?
אני מכיר את הפירוש הזה אבל:
– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק
– בוודאי שלא פשט הפרק
– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים
– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"
– די והותר פירושים נגדיים לכך
=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.
=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.
"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]
"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]
שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]
בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.
אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב
כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.
לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.
הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה.
אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני
ואחרונים...
מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.
בכיףבחור עצוב
רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.
התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל.
מי פגע בעולם התורה בתקופת שרון?shaulreznikאחרונה
או בתקופת בגין שקבע תקדים מסוכן: אפשר למסור חלקי מולדת בתמורה לפרס נובל.
בתורה עצמה, אגב, אין זכר לישיבות הקדושות, לכוללים ולפלפולים אינסופיים שנקראים בשם "לימוד התורה". מה שכן מופיע בתורה, זה קיום מצוות על ידי עם ישראל כולו כערובה לביטחון. במדינת ישראל זה מעולם לא היה, ולכן גורלנו נגזר מראש: הרס, חורבן, גלות נוספת. ועוד לא דיברנו על נרמול העבירות המוזכרות בקטע שמסתיים ב"ולא תקיא הארץ אתכם". תקיא גם תקיא, בלי קשר לזהותו של ראש ממשלה כזה או אחר.

