שלערבים פורעי חוק נותנים חיבור לחשמל (על פי החוק)
וליהודים שומרי חוק לא נותנים חשמל (על פי החוק)
גוש שילה מבקש: עזרו לנו להתחבר לחשמל שלא יהיה לנו קר | ערוץ 7
משתמע שאין קו שחור שהממשלה הזאת לא תחצה
שלערבים פורעי חוק נותנים חיבור לחשמל (על פי החוק)
וליהודים שומרי חוק לא נותנים חשמל (על פי החוק)
גוש שילה מבקש: עזרו לנו להתחבר לחשמל שלא יהיה לנו קר | ערוץ 7
משתמע שאין קו שחור שהממשלה הזאת לא תחצה
זה שאנשים רדומים שלא הצביעו/שמאלנים/דתיים שהעריצו את בנט
מתחילים להתפכח, חבל שאנחנו צריכים לעבור את כל זה רק כדי שאותם אנשים יקבלו קצת שכל.
אבל אין מה לעשות
כנראה זה הצבי שמדלג מאחורי ההרים
יש גם כאלה שלא.
הדוגמא הכי טובה לזה היא איילה חסון
ואני מאמין שיש עוד כמוה, לא יודע אם הרבה, אבל זה גם משהו..
ככה פוקדים יותר אנשים, עם ספקולציות של אם ואולי...
למכור קצת יותר מבקבוקי אוויר של א"י.
עשו לו את זה בסבב א' עם דמיונות שיקבלו יותר מ-4 ו-8. על זה בדיוק הסתכסכנו והוא לא מוכן להתפייס עד היום.
אחר כך עשו לו את זה עם "הסכם" שהיה לאיתמר על 4 ו-7. גם את זה הוא קנה.
עשו לו את זה שוב בסבב ב' עם תירוצים מטופשים להצדיק את פירוק איחוד הימין.
הוא עבד קשה מאוד כאן כדי להסביר שזה מהלך נכון שיוביל לדברים טובים...
עשו לו את זה שוב בסבב ג' עם הסכם על קרח בין איתמר לרב רפי על הראש של בצלאל.
מזכיר שאיתמר הסביר שוב ושוב שהוא חסיד של פריימריז גדולים ומאוחדים...
@מרדכי, אולי לפחות פעם אחת אני צודק?...
הנה כמה שרשורים עם "תחזיות" שלך:
וואו. הפוך לחלוטין. - אקטואליה וחדשות
בפעם הבאה שוב תסביר שיש מו"מ שיוביל לאחדות..
קודם תודה אתה שאכן היה חתימה על הסכם - אקטואליה וחדשות
הסיבוב של הסביבון בחג החנוכה והמערכת הפוליטית בציונות הדתית - אקטואליה וחדשות
בפעם הבאה תספר לנו שאיתמר יודע לעבוד כדי להביא את בצלאל לאן שהוא רוצה.
תכל'ס לסמוטריץ' יש מה להפסיד מפריימריז.
לבנגביר בכלל לא. עוצמה זה לא מפלגת רעיון, זו מפלגת איידול יחיד.
אז הם יצאו לפריימריז שככל הנראה יראו כמו בחירות קומוניסטיות (שיש רק מפלגה אחת שניתן להצביע לה), או שיהיה מתמודד נוסף (יצחק ככל הנראה) שאף אחד לא יציץ עליו בכלל.
אם אין לו מה להפסיד- אז הוא מנפיץ הבטחות בכיף, מה אכפת לו? העיקר שיתפקדו.
ואז יפוצץ הכל כשלא יקבל אותן.
יש למישהו מושג כמה בדיוק הוא כבר פקד?
משרפת קולות אגדית, חבל שהשמאלנים לא כאלו נאיביים...
אפילו אני מבינה למה זה לא ריאלי בעליל...שפרינצא בוזגלוואני לא מבינה גדולה בפוליטיקה.
הלוואי והיו פריימריז מאוחדים, כל הזרמים בציבור היו מקבלים יצוג הולם שמשקף את מצב המגזר במקום ח"כים שלא מייצגים יותר מידי שקיבלו מקומות גבוהיים בגלל מו"מים אלימים וסחטניים של הרגע האחרון...
כמו שאמרתי, לא מבינה גדולה בפוליטיקה חחחח
במין התמכרות מתוקה לאשליות בלי ללמוד לקח.
כבר כתבתי על כך כאן באריכות. הוא לא הגיב.
אני מבין שכבר הפסקת לשכוח איך ניסית ליצור אחדות - אקטואליה וחדשות
*הספקת

גם לא חושב כך. אתה מעוות את דבריו בשביל להגן על טעויותיו של איתמר.
כמו שעשית כאן לא מעט ואח"כ הכל התפוצץ לך בפנים.
גם אין פריימריז נפרדים. יש מפקדים נפרדים, כאמור.
מרדכי הסביר למה זה הכי נכון.
עכשיו כשהוא בעד מפקד עצמאי - מרדכי שוב מדברר נאמנה את עמדתו.
מדובר בשופר של עוצמה. גם היה חבר בצוות האסטרטגי שלהם שרקח את ההסכם עם הרב רפי בסבב ג'.
כן, למרות שהשם שלו שייך יותר לפורים, הוא חי בר"ה. מצד שני, אולי בגלל זה הכל אצלו הפוך...
מצד אחד "זו עמדתם של סמוטריץ' ובן גביר", מצד שני "התחשבות של כל אחד בצרכים והרצונות של השני"...
תחליט: שניהם חושבים שעדיף ככה או שאחד מקבל את התעדוף של השני?...
ואת זה אני דווקא כן יודעת.
ומתוך היכרות עם הציבור החרדי מבפנים- מעטים מאד מאד תומכים שלו בקלפי (בתיאוריה יש מלא, כולם מתים על 'בנגביר הגבר'), בסופו של יום הם מתפקדים ל'ועשית ככל אשר יורוך'. מצבעים יפה יפה ש"ס וג' כמו שהורו להם.
ומתוך היכרות עם קהל היעד של בנגביר- הוא מורכב מדתיים לאומיים שמתפקדים, חרדים בודדים, ומלא ביביסטים שאומרים שהם מתים על בנגביר אבל ביבי הוא בבחינת חריימה.
כך שקהל היעד המדופלם הזה לא באמת מצריך התפקדות נפרדת. ויש לי היכרות.
ואין יותר מידי הידברות ושקיפות, שתדע.
ב-19,402 קולות?
(זה מה שבן גביר מקבל כשהוא לא מרמה את כולם שהוא עובר...)
כולם מתים על בנגביר הגבר שמפוצץ לערבים את הצורה, גם לי כיף שהוא מכניס לעבאס.
האם זה מספיק בשביל שאצביע לו? לא. וכמוני הרבה מאד אנשים.
אם היה לו רעיון חוץ מוורבליות מטורפת ורצון לכסאח ערבים- אולי היו לו קצת יותר קולות בקלפי.
כרגע אני מסתפקת בלהינות מהסטנדאפ שלו. באמת גבר גבר...
יודע ללכת מכות.
בדיוק מה שאמרתי.
חוץ מלפוצץ אנשים שהנס שלנו הוא שהם האוייבים שלנו (אם הוא היה בצד הנגדי הוא היה ממרר לנו את החיים קצת יותר ממה שקורה היום) - הוא לא עושה כלום.
לא מבינה מה אתה רוצה.
אתה טוען שמפקדים נפרדים זה תועלתי, אני שואלת למה.
אתה עונה שזה בגלל קהל היעד, אני מסבירה שאין קהל יעד כזה.
אז אני חושבת שזה ברור וחד משמעי שהמפקדים הנפרדים לא באמת יעילים. לא?
עמד בכל התחייבויותיו, הלך איתו לעתירות כשפסלו את מיכאל וכו'.
זה לא עזר. איתמר פירק את אחד הימין, וכלשונך "חיפש מריבות בכוח ויצר בכוח סכסוכים".
כך הכתיר מחדש את בנט והביא לריצה נפרדת.
למה? כי הוא רוצה שני נציגים בכנסת. חוץ מזה לא מעניין אותו שום דבר.
הזהרתי בזמן אמת. אני מזהיר שוב. אתה מתעלם.
ממש נמאס לי לומר "אמרתי לך", @מרדכי, אבל נראה שלשם זה הולך.
אתה כתבת - טוב שכתבת את זה. - אקטואליה וחדשות
כאילו שהמפקד לא נועד כדי להציג אח"כ כוח ציבורי ולדרוש יותר במו"מ.
הצרה היא שאם יהיו הרבה מתפקדים הוא ידרוש דרישות מפליגות - אקטואליה וחדשות
כאילו שמישהו יתמודד נגד איתמר על הראשות או על מקום בודד נוסף שיקבל ברשימה...
ולכן הצעתי לך לנסות לעבוד יחד ולשים משקעים מאחור.
אתה מתעקש ומאשים בניסיון לחבוט בבן גביר במקום להבין שיש בעיה אמתית.
נראה שלעומתך דווקא חברי הפורום מבינים מצוין, אבל אתה הכי חכם. תמיד.
ידוע. תסבירי למרדכי. הם אלופים בלמכור לו אשליות. - אקטואליה וחדשות
אבל אם כן, אז מוסדרת יחד איתו גם התיישבות צעירה בצו אלוף פיקוד
כל תרומה לחיזוק עם ישראל היא מקודשת.
עבור אנשים שאשכרה תורמים את החיים שלהם ומסתכנים יום יום למען אדמות ישראל שרגל יהודי לא דרכה בהם מאז חורבן הבית, צריך לתרום כמה שאפשר.
אירוני שעם ניק כמו שלך אתה לא מבין דבר כל כך פשוט
השריטות שלו
הקשר בין דבריו למציאות באופן כללי לא קיים
שמסיבה כזאת או אחרת בוחר לפרוק את כל הג'יפה שלו פה באנונימי בפורום של אנשים יראי שמים.
לא פשוט לעצבן אותם, מגלילה מהירה בפורום הזה אני רואה שאתה אשכרה רב עם כל אחד.
במקום לחשוב שהבעיה בכולנו ושאנחנו הפנים המגעילות של הציונות הדתית, אולי יצא לך לשקול את העובדה שהבעיה לא בנו אלא בך?
🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)
📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:
לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,
ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,
🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות
כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:
1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.
2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.
שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.
יש עליו הרבה מילים טובות, בעיקר הערכה על שנים רבות של מסירות נפש קבועה למען עם ישראל כחייל וכקצין זוטר.
יחד עם זאת יש ביקורת רבה על שורת החלטות משמעותיות שקיבל, מאז שנהיה גנרל ועד היום - מאי חיסול נסראלה במלחמת לבנון השניה והשיא כמובן: 'תר"ש גדעון' שבגללו לצה"ל לא היו מספיק כחות מוכשרים ומצויידים בפרוץ המלחמה. החלטות הללו ורבות נוספות, שהוא אישית חתום עליהן, עלו לנו בהרבה מאוד דם ודמעות. ההחלטות הללו לא הגיעו בחלל ריק, אלא בגלל היותו מאמין אדוק בדת הפרוגרסיבית.
אם הוא היה מתכבד ויושב בביתו, היה אפשר להגיד שהוא שילם את המחיר הכבד ביותר במלחמה ולהניח לו - העובדה שהוא עדיין באותן תפיסות הרות אסון, מכריחה להלחם להרחיק אותו מכל עמדה בכירה ובוודאי עמדה של קבלת החלטות.
(זה לא אומר שהוא מתאים לפוליטיקה)
כך לא בוחרים פוליטיקאי מתחיל לראש ממשלה.
ואני הקטן לא מכיר אפילו רמטכ"ל אחד שגיליון הציונים שלו מראה על פוליטיקאי מצליח.
משה דיין כשלון.
יגאל ידין כשלון.
רבין היה כשלון, ואלמלא כדורי האקדח של יגאל עמיר, אף אחד לא היה יודע מיהו.
אהוד ברק כשלון.
בני גנץ כשלון.
גדי אייזנקוט הוא מהזן של כל קודמיו, ותקופתו הקצרה בקבינט המלחמה הוכיחה בבירור שגם הוא כלומניק פוליטי מהלך על שתיים. יאמר לזכותו שבהשוואה לבני גנץ הוא אכן פחות גרוע.
שום בשורה פוליטית לא צמחה, לא צומחת, ולא תצמח מהם. ההתלהבות של חלק מאיתנו מגנראלים היא פאתטית, וחלק בלתי נפרד מהקונספציה הידועה שהביאה אותנו לעברי פי פחת.
ואפשר להוסיף: רוב אנשי הצבא הבכירים. לא כולם.
הוא הכי קרוב בעמדותיו לחסל את מדינת ישראל, מה שירגיש לך בנוח לשבת בארץ נוכרית.
האמת היא הפוכה - האטישמיות ושנאת ישראל שהיתה כל הדורות (לא, מוסלמים לא באמת היו צריכים תירוץ כדי לרצוח/לאנוס/לבתר/להתקיף יהודים - הם עושים זאת ברצף 1400 שנה), רק הלבישה את ההתנהלות הקבועה, בתירוץ שאנטישמים כמוך קונים.
… אני יודע יש השגחה עליונה וכל מה שקורה מבחינה פרטית וגם מבחינה לאומית לטוב ולמוטב נובע ממנו יתברך.
יראת השם היא לנגד עיני כל רגע ולכן אם באים עלי יסורים אני מיד מפשפש וממשש.
בכללי אני מרגיש מבורך ושלם על כל צעד שאני עושה בחיי בכל אתר ובכל זמן.
אני אוהב כל יהודי בכל מקום.
מתרגש תמיד לקראת נסיעתי לארץ הקודש , לעלות לירושלים , להתפלל בכותל המערבי ולהנות מזיו השכינה.
בוודאי שהכל מאיתו יתברך, גם חוקי הטבע והפסיכולוגיה האנושית - זה לא אומר שאנחנו אשמים בזה ששונאים אותנו.
…טוען שטראמפ התהפך עלינו בגלל רדיפת לומדי התורה. זה בידינו. יכול להיות .
על אותו משקל אני טוען שמכוון שלא היה צורך בצה"ל לגייס את לומדי התורה לפני השביעי באוקטובר אז כנראה השם לא אוהב את העובדה שמפלגות דתיות הולכות עם "הימין על מלא".
לכל יהודי שחש את השם מבשרו כל רגע ורגע יש את הזכות לפשפש ולמשש בכל רגע ורגע כל עוד הוא שואף להשתוות הצורה.
כאשר חיינו כמדינה היו בסגנון "בקש שלום ורודפהו" זכינו הרבה יותר לסיעתה דשמייא מאשר כיום כשאנחנו רודפים אחרי כל סנטימטר מרובע של אדמה באופן אובססיבי.
איני טוען שאין מישור אמוני, במישור האמוני תתחזק בתורה, במצוות, בלימוד זכות על עושי רצון ד' מיישבי ארץ הקודש. אגב, תשאל את הרב יצחק יוסף אם אולי, רק אולי, יש עלינו קפידא כי אלפי שבבניקים בטלנים נמנעים מהרבה מצוות ובינהן ממצוות עזרת ישראל מייד צר.
ההצבעה בבחירות היא הצבעה ארצית. היא חלק מההשתדלות. היא משפיע על חיינו, על ביטחונינו וכן - גם על השאלה כמה נוכל לקיים מצוות.
לך זה לא נוגע, אתה בין כך ובין כל לפי חז"ל מוגדר כ'עובד עבודה זרה בטהרה', כלומר אתה וודאי לא מתכווין לכך, אבל אתה במציאות של עובד לעובדיהם.
לא ראוי שתתערב בהחלטות שנוגעות לחיים שלנו ולא לחיים שלך.
… שאפילו הרב יוסף מאשים אותנו בהתהפכות של טראמפ. עכשיו כדאי שתבין שאם בני הבכור יוצא למילואים ללבנון ביולי אז בטח ובטח מה שקורה בארץ הקודש נוגע לי.
לי לא מתחשק להיות אב שכול או ממשפחת נפגעי טרור אתה מבין!!!!
דבר שני אין כאן מישור אמוני ומישור מעשי הכל כלול בכל. לפי מראות בכל העולם כשרואים איך המשטרת ישראל גוררת חרדים על הכביש זה רך מבזה אותי כיהודי. אני לא מצדיק אף צד אני רק מתאר מצב.
הם מתייחסים לרפורמה המשפטית כאילו שזה בעיה של המתנחלים (כמשל) ולא שלהם.
קרה משהו גדול במערכת המשפטית בישראל בשנים האלה שאחרי 7.10 אבל גם קצת קודם. אחד מהם זה שהיא התמלאה באנשים שאפשר להגדיר אותם בערך כ"ימין קפלניסטי". כלומר שהם לקחו את הצד של סמוטריץ' ומנהלת ההתיישבות שלו אבל ממשיכים לרדוף את ביבי/בנגביר/החרדים.
היועצת המשפטית לממשלה עצמה לענ"ד גם בקטגוריה הזו. היא אשת ימין כנראה. רואים את זה בהחלטות מסויימות שלה.
עוד גנרל שהוזה שבגלל שהיה לו הכי הרבה טסטוסטרון מבין כל המועמדים במטכל אז הוא פוליטיקאי מתוחכם ומנוסה.
הוא לא ראוי, אבל הוא ה"לפיד" של הבחירות האלה. שותק ולא מתבטא בכלום כדי להיות ברירת מחדל של עדר מפגר. זה יצליח כנראה בפעם הראשונה, ואחר כך יזרקו אותו - השמאל יודע להחליף גרביים מהר מאוד.
...תמונה כללית מהצוות המייצג את הפורום הנכבד.
הבנתי. תודה
...לעזור למבולבלים.
אולי יום אחד יתקנו דרכיהם הנלוזות.
באופוזיציה
..
המזרחים מכירים היטב את המנטליות המזרח-תיכונית, והחרדים גם הם מכירים: "עשו שונא ליעקב".
אלו לא טועים נאיביים כמו השמאל האשכנזי החילוני; הם עושים זאת למען טובות הנאה וליטופים מהשמאל הקיצוני, או בגלל שהם אחוזים בגרון.
אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:
* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.
* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.
* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.
ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.
"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים
"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים
"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים
............
סתם, לפי מה?
אני מכיר את הפירוש הזה אבל:
– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק
– בוודאי שלא פשט הפרק
– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים
– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"
– די והותר פירושים נגדיים לכך
=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.
=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.
"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]
"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]
שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]
בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.
כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.
לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.
הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה.
ואחרונים...
מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.
רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.
התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל.
לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.
…. מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.
אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.
ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .
בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.
ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.
רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.
את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.
מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.
.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.
מספיק להתמם ולגלגל עניים.
כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??
זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..
אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??
... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.
זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.
מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.
במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע
... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.
בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.
אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.
1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.
2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.
3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.
....ועוד הרבה זכויות .
הכל כדי להמעיט להבות.
כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות השם שם את הישמעלים בארץ ישראל
כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:
"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"
בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]
בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.
אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:
כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.
מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.
לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.
בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.
בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."
במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.
" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"
האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.
כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.
שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.
הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.
אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.
אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן
....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו ואחד נפצע חצי מטר מימינו
כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!
אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.
לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם
...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.
הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם
….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.
אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.
תקציבים ומשרות אמנם יש אבל
השגים אמיתיים אין ממש.
זאת המציאות לצערי.
תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:
https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155
וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’
וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress
מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו.
הוא טעה?
הטעו אותו?
אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.
העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.
אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.
אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון
הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.
ובעיקר אנחנו.
לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז
להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.
הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.
אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.
כמו סטייק.
אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.
נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.
והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.
לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.
אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.
הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.
בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.
ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.
אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב.
לעניות דעתי
כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.
ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע.
אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו
בקיצור, זאת הסיבה:
"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום".
לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.
אל תדברי בשמנו.
את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.
את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.
את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.
את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.
על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!
לא הבנת אותי בכלל.
אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.
אבל הוא בגד בנו.
במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא.
איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?
כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?
כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?
עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת
כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

איזו בושה, להיות חתום על אותו מסמך עם ארכי רוצח מרושע.
איפה הימים שלא עושים משא ומתן עם טרורטיסטים.