הרב ליאור מזהיר:חלק מהעולים נכנסים למקומות האסוריםאריאל יוסף

הרב דוב ליאור מזהיר: חלק מהעולים להר נכנסים למקומות האסורים | ערוץ 7

 

בקישור: עולים במקום האסור לדעת הרב בחשש כרת.

https://a7.org/pictures/781x439/1047629.jpg

 

בתמונה: הקריאה המתפרסמת הערב.

 
*לדעתו* הם עוברים על איסור כרת.ימח שם עראפת

לעשירות דעתי יש להם על מי לסמוך.

ממש ציטוט המאהחושבת בקופסא

"לעשירות דעתי יש להם על מי לסמוך"

לא משנה בכלל מה הנושא, הגישה העולה מהמילים האלו מראה כמה הדעה שלך שווה.

זה היה משפט ציני, אבל תהני עם גישתך.ימח שם עראפת

וכפי שכתבתי, לדעת הראב"ד אין קדושה בכלל להר הבית לעזרה ולקודש הקודשים, והוא, הרב דב ליאור סמך עליה לא פעם להקל, לכן נראה  לי מוגזם לומר שהם מתחייבים כרת מכיוון שהם עולים למקום שגם לדעת הרמב"ם אינו חלק מהעזרה.

 

הגרצ"פ פרנק זצ"ל כתב שהראב"ד לא רלוונטי בימינואריאל יוסף

בעד עלייה? נגד עלייה? | ערוץ 7

אבל מהו לעומת עשירות דעתך?...

 

ואם אתה סומך על הראב"ד - אין שום אפשרות להקריב קורבנות בימינו...

תחליט.

אמת, אם כי אני לעומת הרב דב ליאור אכן מתנגד לגישתימח שם עראפת

הראב"ד, ואני לא סומך על פסיקותיו ללכת בעזרת הנשים בגלל דעת הראב"ד,

אולם הרב שסובר להקל מחשש לדעתו - כיצד הוא אומר שזה איסור כרת?

הרב לא סובר להקל כדעתו. אלו שטויות.אריאל יוסף


מה אתה אומר! המתן כאן דקהימח שם עראפת


מה גם, שבעצמו כתב בשו"ת דבר חברוןימח שם עראפת

שמותר ללכת בשביל העובר בעזרת נשים, כיוון שהיא מדרבנן ויש סברה שהיא לא קודשה לעתיד לבוא, וכיוון שהראב"ד סובר שבכלל אין קדושה ולכן יש להקל לילך שם.

 

והנה קול זעקה - איסורי כרת!!!

 

יסלח לי כבוד הרב, אבל אין שום בעיה לעלות על המדרגות, מכיוון שאין כמעט ספק שהעזרה מתחילה רק לאחריהם, וגם אם נאמר ששתיים שלוש מדרגות גם הן נכללות בעזרה - הרי השוטרים לא מניחים אותנו לעלות יותר משתיים שלוש מדרגות, הכי הרבה חמש שבע, אולי עשר, כאשר יש כשלושים (!) מדרגות לפחות!

איפה כתב בדבר חברון? שלח מקור.אריאל יוסף


סליחה ומחילה, בדקתי וטעיתי.ימח שם עראפת

הוא מונה את הדברים שאמר הרב יוסף אלבויים, וחשבתי שהוא אומר אותם מדעתו.

צדקת.

שות דבר חברון חלק ג שאלה האם אפשר ללכת בשביל המזרחי.

 

אם כי הרב דב כותב בתשובה שמי שהולך שם יש לו על מי לסמוך, והוא עצמו מחמיר.

שמע מינה שגם לדעתו יש מקום למקילים.

במזרח... לא במערב שיש בו חשש כרת.אריאל יוסף

זו לא הפעם הראשונה שאתה טועה, אבל הפעם הראשונה שאתה מודה בזה. התבגרת קצת.

לא הבנת.ימח שם עראפת

רציתי להסביר שכמו שמודה לדעת הראב"ד שם, כך יודה לו גם במערב, אם כי גם לבסוף כשנתברר שטעיתי, עדיין אין מקום לומר שהם עוברים איסורי כרת גם אם נתעלם מדעת הראב"ד.

שטויות. אתה לא הבנת ולא מבין שום דבר בפסיקת הלכה.אריאל יוסף

יש הבדל בין צירוף שיטות להקל באיסורים קלים לבין איסורים חמורים.

אמן יהא שמיה רבא מבורך.ימח שם עראפת

לעניות דעתי אתה צריך להתבגר כעת.

את זה כתבת לי מזמן (ומחקו לך). אין חידוש.אריאל יוסף


תמלול הקלטה של הרב ליאור לפני כשנה וחצי:אוא"ר
הרב ליאור: "יש לנו מסורת שכיפת הסלע בנוי על מקום המקדש, על העזרה, ואבן אלצאכרה זה השיטין, אההה לא (מתקן את עצמו) אבן השתיה. יש חולקים בכל דבר.
שואל: השאלה לרב גורן...
הרב ליאור: לפי הרב גורן (כמה מילים שלא הבנתי) יש ספק, אבל לעניות דעתי העיקר זה כמו רדב"ז.
שואל: יש באמת מה לחשוש לרב גורן?
הרב ליאור: לא.
שואל: זה שהרב כותב בספר לחשוש לרב גורן...
הרב ליאור: לא לחשוש. זה כדי שלא יתקרבו (כמה מילים לא מובנות) אבל לא ממש לחשוש.

כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות פורסם שהרב ליאור חושש למחקר של בנו הרב אלקנה וכמו"כ פורסם המכתב הנ"ל או דומה לו. כל פעם (חוץ מהפעם האחרונה) הלכנו לרב ושאלנו אותו מפורט וכל פעם קיבלנו את אותה התשובה. באחת הפעמים הקלטנו את הרב וזה התמלול. משום אאוטינג לא אעלה את ההקלטה עצמה.
פעם אחת הלכנו גם לשאול את הרב אלקנה ולאחר דיון הוא הודה שהרב ליאור לא חושש לשיטתו לגמרי.

מודה שבשנה האחרונה לא הלכתי לשאול את הרב כך שאולי זה השתנה. אבל לפני כן הלכתי 3 או 4 פעמים לשאול, אחרי כל פעם שיצאה שמועה כזו, ותמיד קיבלתי את התשובה הנ"ל כך שהיה נראה לי מיותר לשאול שוב (לי זה גם ככה לא נפק"מ כי אני משתדל להתרחק).

נ.ב.
סליחה על התגובה המאוחרת. הרבה זמן לא נכנסתי וככל הנראה ייקח לי זמן עד שאכנס שוב אז תמחלו לי אם יהיו תגובות ולא אענה...
אז לשיטתך הרב סותר את עצמו.אריאל יוסף


א. הרב בעצמו אומר את ה'סתירה', זה לא 'לשיטתי'.אוא"ר
ב. להבנתי ההסבר הוא שיש הבדל בין שיטת ההלכה להוראה מעשית לציבור.
כלומר, כשהרב מעביר שיעור על הר הבית הוא לא מזכיר כמעט בכלל את הרב גורן אלא רק את הרדב"ז והמסורת. וכן כששואלים אותו מה ההלכה בפועל, אם יש ספק או לא, אז הרב אומר שההלכה כרדב"ז ואין באמת חשש לרב גורן.
אבל כאשר הרב מורה כיצד ללכת, הוא פוסק להתרחק מחשש שמא יתקרבו מדי ומחשש שמא ייכנסו למקומות אסורים. כי הרב לא רואה ערך להתקרב למדריגות יותר מאשר להיצמד לכתלים, אז בשביל מה להתקרב, למה לא להחמיר אם אפשר וזה לא פוגע בערך של העליה (כך הרב אמר לי בשיעור לפני כ4 שנים, השיעור מוסרט אם אני זוכר נכון, צריך לחפש...).
או שפעמים הוא מתבטא כך ופעמים כך.אריאל יוסף

אם למעשה הוראתו ברורה, אין לו נ"מ איך תאמר אותה ("ספק", "חשש" או ביטוי אחר חריף פחות או יותר).

"אז לשיטתך הרב ליאור סותר את עצמו."אוא"ר
'פעמים מתבטא כך ופעמים כך' זה סוג של לומר שהוא משנה את דעתו כל הזמן או מבולבל ח"ו, מאמין שזה לא מה התכוונת לומר ואני וודאי לא חושב כך.

דרך אגב, עכשיו סיפר לי חבר שהוא היה אצלו לפני כשבועיים, והוא אמר לו שהלכתית אין מה לחשוש לרב גורן, שוב.

ההוראה שלו היא ברורה, להיצמד לכתלים. אבל אין זה נאמר משום שלא ידוע מקום המקדש אלא משום שכך היא הדרך הנכונה להתנהל מבחינה ציבורית. אך מכיון שאי אפשר במכתב או בפסק שמתפרסם באינטרנט לפרט ולפתוח את כל הסוגיא אז כותבים בקיצור שיש חשש כניסה למקומות אסורים.

נזכרתי עכשיו שעוד באותו עניין, חבר אחר (אברך ירא שמים) סיפר לי שעלה עם הרב ליאור, לפני הרבה מאוד שנים, ומסיבות טכניות לא היה ניתן להיצמד לכתלים והרב הלך מעל השביל במזרח ולא כ"כ נצמד לכותל.
אמנם זה היה לפני הרבה שנים ואולי הרב שינה את דעתו אבל לי נראה יותר כפי שהבנתי.
לא משנה את דעתו אלא לא מדקדק בטרמינולוגיה.אריאל יוסף


כשתפסיק לדבר במילים כמו אסטרולוגיה נוכל גם להבין.ימח שם עראפת


לפי הכתיבה שלך כאן, אתה מבין רק נאצות.אריאל יוסף


אני מבין גם נאצים, יש לי מילון כיס לגרמנית.ימח שם עראפת


לא הבנתי את החשש מאאוטינג. השם שלך מופיע בכ.א. שלך.אריאל יוסףאחרונה

הייתי אצל הרב ביום שלישי ואמר לי שהשתכנע ממחקרו של הרב אלקנה לחלוטין לקולא ולחומרה.

עם כול מה שהוסיף אוא"ר נרו יאיר, הקושיה קיימת.ימח שם עראפת

כיצד יכול הרב דב ליאור לזעוק שאנשים אלו נכנסים למקומות האסורים ונכשלים בכרת?

שמא כולם חייבים לשמוע לדעתו שסובר ללכת רחוק? וגם אם נאמר שעדיף ללכת רחוק, לזעוק שאנשים אלו מתחייבים כרת?

א. הרב לא כתב שיש כאלה שנכנסים למקומות אסורים.אוא"ר
במכתב כתוב שלא להיכנס למקומות ש*אולי* אסור להיכנס.

ב. @אריאל יוסף בסה"כ צודק (אע"ג שלדעתי יש נפק"מ גם בטרימינילוגיה) , אי אפשר שכל אחד יחליט איך להתנהל. לי יש תחושה שהרבה מן העולים (לא כולם ח"ו) עושים את זה קצת מתוך פריצת גבולות, פריצת מסגרות, זלזול ברבותינו. החיוב שלנו לעלות מתוך קדושה וטהרה, אהבת ה' וישראל. לכן אנחנו מחוייבים לשמוע לרבותינו גם בעניין העליה להר.

ומכיוון שיש שרשרת דורות, יש רבנים יותר גדולים ויש פחות. בסופו של דבר הרב שעליו כמעט כולם נסמכים בעניין העליה הוא הרב ליאור ולכן אנחנו מחוייבים לשמוע לפסיקותיו בעניין זה.
יש עוד שיקולים בהנהגה ציבורית מלבד מה אסור ומותר.

נ.ב.
כתבתי קצת בקיצוניות, אני חושב שיש עוד רבנים שניתן להיסמך עליהם. אבל הרעיון הכללי עדיין נשאר.
אין מקום לדבריו בכהאי גוונא.ימח שם עראפת


דברי טעם.אריאל יוסף


אתה מוזמן לאכל אותם.ימח שם עראפת


עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך