ושוב הרב אלישע וולפסון מדבר דמגוגיה:הָיוֹ הָיָה
על מה יצא הקצף? תגובה לראשון לציון הרב יצחק יוסף | ערוץ 7

הוא לא יספר לכם שכל הרשימה הנחמדה שהוא מביא התנגדה לכניסה לגבולות שהוא נכנס 7 כניס אליהם.
הוא לא יספר לכם לכם שהרב גורן, בו הוא מנופף בחדווה, סובר שהוא והחברים שלו עובדים יום יום על איסור כרת בכניסתם לשטח העזרה.
הוא לא יספר לכם שכל הרבנים שהוא מזכיר לא התירו עליית נשים רווקות, כמו שהוא מעודד.

למה לו לספר? יותר נח לשקר.
הגבתי לשרשור שעוד לא נפתח!!אריאל יוסף
על ראש הגנב בוער הכובע.ימח שם עראפת

נשמה כללית כל כך צדיק וכל כך נזהר חלילה שלא לבזות תלמידי חכמים כמו הרב גורן זצ"ל.

הוא רק שכך לציין שהמפה ששירטטו חיל ההנדסה בשביל הרב גורן שגוייה בתכלית ונעשו שם טעויות בחישוב נפח המקום, וכל בעל עיניים יוכל להבחין שבין צילום אוויר למפת הרב גורן המופיעה בספרו הר הבית ישנם הבדלים קשים אותם בוודאי שכח מורנו נשמה כללית. לכן הוא שוכח שאין להתייחס לדעת הרב גורן בהקשר הזה.

הוא גם ככל הנראה לא בדק מעולם את הסוגייה העמוקה והכאובה של עליית רווקות.

ועל כן הוא מגדף בשצף קצף את המגן אברהם, המשנה ברורה, אדמ"ור הזקן ועוד כמה אחרונים.

מכיוון שסוגייה זו עלתה בפורומים לפני כשנה, כחלק מטענות התוקפים, נתוודעתי לעניין וחקרתיו עד תומו.

 

אין כאן המקום להאריך, המעוניין מוזמן בפרטי.

אבל נשמה כללית הוא כל כך כללי שהוא גם לא יספר לכם שאין כל קשר בין דעותיו לגבי עליית רווקות, לבין דברי הרב אלישע שדיבר על עלייה להר הבית בכלל, עליה דיברו הרשימה הנ"ל.

 

הוא גם לא יספר לכם שאומנם הם לא התירו, אבל לא כתבו בשום מקום שיש בזה איסור, אלא אם כן מעוניין נשמה כללית לטעון שהרמב"ם אוסר עליית רווקות, ואז חושש אני אאלץ לפנות לפסיכיאטר מומחה.

 

באשר לשורה הראשונה שכתב נשמה כללית, אני מניח שהוא לא יספר לכם שהרשימה לא הכירה את הגבולות המדוברים ומאידך לא לא יכלה להתנגד להם. סליחה שאני מגיב רק עכשיו,

 

אני נוהג בדרך כלל לענות מייד כשאני רואה שירשור כלז, אך משום מה נעלמו עיני מכך.

>>הָיוֹ הָיָה
כמנהגנו, נתעלם מההשתטות הילדותית והדרמטית שלך, ונגיב רק לגופן של טענות:
לגבי הרב גורן והמפות: הרבה לפני הדיון על המפה, יש את עמדתו הבסיסית על מקום המזבח בכיפת הסלע. מה שמצמצם את השטח המותר במערב. ובכל מקרה, ה"צריך להתעלם מהרב גורן" זה בדיוק מה שהיה להוכיח.
אבל בכל מקרה, גם אם אתם חושבים שמותר להיות חצופים וגאוותנים ו"לא להתייחס לרב גורן", עדיין אי אפשר להביא אותו כתנא דמסייע, ומי שעושה את זה הוא לא יותר משקרן קטן.

לגבי המג"א והמשנ"ב בעליית רווקות: המג"א והמ"ב בפירוש התנו את ההיתר בכך שהטבילה תהיה טבילה הכשרה לדרבנן ולא לדאורייתא, בדיוק כי הם חששו לריב"ש ולא היו חצופים שלא מתייחסים אליו. על כן, איני מגדף בשצף קצף אלא את החצופים והשקרנים שמרמים בשם הנ"ל ומתעלמים מפסיקתם.

עוד לגבי עליית רווקות: הרמב"ם לא קשור לאירוע, כי הוא כמובן לא יכול להקפיד על תקנת הריב"ש, כנראה האדון שמתגאה שחקר את העניין עד תומו שכח לבדוק פרט בסיסי שכזה.
הרבנים ש"לא התירו" - אסרו. כמקובל בעם ישראל מאז הריב"ש וכפי ההלכה.

ולגבי סוף דבריך על הגבולות, באמת לא התאפקתי מלפרוץ בצחוק לנוכח הבורות שאתה מפגין בסוגיה ש"חקרתה עד תומה"
הם לא צריכים לראות את המפה של וולפסון ולהגיב שזה אסור. מספיק שהם אמרו שמותר אך ורק עד נקודה מסויימת, ואחריה זה איסור חיל/ספק כרת, ווולפסון מכניס יותר פנימה ממנה - לתוך השטח שהם כתבו שאסור.



פיסקה ראשונה - חתיכת שקרן מנוול תשתוק תיכף ומייד!ימח שם עראפת

שוב, הרב גורן חשב שאפשר ומותר לעלות להר הבית. המקומות שנודעו לו היו שגויים הודות למפות חיל ההנדסה. הרב אלישע הביא אותו כתנא מסייע לכך שמותר וצריך לעלות להר הבית, לא לכך שהגבולות עליהם דיברו שניהם הנם אותו אחד, אלא שאין פרט זה משנה, אילו היו לרב גורן מפות נכונות, ודאי לא הייתה מחלוקת דעות, ולגבי מיקום המזבח - הוא לא היה מגיע לזה אלמלא קביעתו שהמזרח והמערב הם כתלים מתק על תק.

 

פסקה שנייה - סלח לי?

אם בשקרנים עסקינן, הראה לי היכן התנאה זו, חוצפן!

לגבי הריב"ש, בניגוד אליך בתחילת שנה התחלתי ללמוד אותו. הפלא ופלא! לא מוזכר שם שום איסור טבילת רווקות!

מה כן יש שם?

איסור לסייע לרווקות לעבור איסור, כלומר - שואל השואל האם מותר לומר לאישה שעומדת לעשות איסור עם אדם כלשהו לטבול במקווה, ועל ידי כן יהיה זה רק איסור לאו, ולא כרת של נידה. ועונה לו שם שאסור. אין מסייעין לדבר עבירה. וכן שואל השואל, מדוע לא תקנו תקנה שיהיו הרווקות חייבות לטבול, ועל ידי זה לא ייכשלו בהם אנשים באיסורי כרת אלא רק לאו, ועונה לו שחכמים לא רצו להרבות את הזנות בישראל.

 

פסקה שלישית - לטענתך אויל מרודך, הרמב"ם אסר טבילת רווקות???? עד שבבורות עסקינן.

 

פסקה רביעית - סלח לי? אולי הרבנים הנ"ל כתבו דברים אחרים ממה שהרב אלישע כתב?? אולי יש לך הוכחות מלבד השמצות שהיו מתאימות יותר לי, בשירשורים של לפני כשנה בערך?

 

חתיכת ראש כרוב ממולא בשר קדשים שנאכל חוץ לזמנו וחוץ למקומו והוקטר במחשבה מפגלת!!!!!

לא הרחבתי על הריב"ש, אם תפסיק להיות כמוני,ימח שם עראפת

דהיינו להשמיץ רבנים, בוא לפרטי ונלמד את הריב"ש.

מר נשמה כללית, תגובתך לא נרשמה.חסום לשעבר
...תות"ח!

מעיר רק על חלק מהדברים:

א. מניין לך שתשתנה דעתו בנושא וזה בגלל המפות? עליך הראיה, אם אתה רוצה להסתמך עליו אתה צריך להביא ראיה, כל עוד אין הוכחה אחרת, דעתו בחזקתה קיימת. (במקסימום אתה יכול להגיד שיכול להיות שזה בגלל מפות שגויות, אבל לא לטעון בוודאות כמוך....).

ב. תסתכל בטעם שלא תיקנו תקנה, זה אומר שאסור לאשה רווקה לטבול כי זה נגד דעת חכמים שלא רצו להרבות זנות בישראל, ואשה שעושה הפוך אז היא נגד חכמים. (וחוץ מזה שיש את העניין של חשד, שזה נראה כ...אבל בטח לא תקבל טענה זו, נו, שוין....). מלבד זה, אל לנו לבחוש את ידינו בטעמי תקנות, "בטל הטעם בטלה תקנה", זו סוגייה מסובכת שאל לנו להכניס ידינו בה. לכן, זה שחכמים אמרו לרווקות לא לטבול עומד בעינו.

ג. הוא לא טען לרגע שהרמב"ם אסר, תסתכל בדבריו. הוא אמר שהריב"ש היה אחרי הרמב"ם, אז בוודאי שהרמב"ם לא יכל להקפיד על דבריו. כמו שאל תקשה איך יעקב אבינו לא שמר על חרם דרבינו גרשום.

ד. אתה מנופף בטענות מבלי להביא סימוכין לדבריך, אז הוא עשה לך אותו דבר, מידה כנגד מידה.

 

ולא התגעגעתי לדיונים איתך, פשוט דמגוגיה מוגזמת, ניפוחים, וכו'...וכו'...במקום להיות בראש שחור-לבן כמו ילד קטן, אתה יכול לחשוב אולי יש טעם בדברי האחרים, וגם אם אתה בטוח באמת שלך (כן, יש כזה מצב לאמת את השקר, עיין רס"ג (הקדמה פרק ד') שכותב כך: "...והכסיל המגונה מי ששם דעתו לשרש וחושב כי אמתות הדברים הולכות אחר דעתו ועם סכלותו בוטח במה שצריך להזהר ממנו ונזהר מהבטוח בו וכאשר אמר החכם (משלי י''ד ט''ז): "חכם ירא וסר מרע וכסיל מתעבר ובוטח"), תבין שיש דעה אחרת שאולי חושבת אחרת וצריך לנהל דיון (לא שאתה יודע מה זה, אתה יודע רק להשמיע את דעותך בקול צווח בלי לשמוע את דעת האחר....) בכבוד ובנועם. אמנם גם אני לא מושלם וכותב לפעמים דברים חריפים יותר מהמציאות, אבל אני יודע לנהל דיון בכבוד, ומשתדל לא לרדת לפסים אישיים ולדבר בזלזול ובצעקות ועם כ"כ הרבה סימני קריאה וקללות שאני לא יודע מאיפה לקחת (כאילו, זה שילוב קצת מוזר, מצד אחד בדר"כ אנשים עם ערכים לא מדברים בכלל בלשון גסה, ומי שלא מדבר בלשון חופשית לגמרי, עדיין לא פגשתי מישהו בתחפושת, מצד אחד דתי עם ערכים, מצד שני משתמש בלשון בוטה כנגד אחרים ולא מתנהג בדרך ארץ בסיסית....).

נסכם שתתחיל לכתוב עם יותר רווחים.חסום לשעבר

א. שמע, יש ספר, קוראים לו הרב שלמה גורן משיב מלחמה חלק ד' - הר הבית. בתוכו נמצאת מפה עליה מסתמך הרב גורן והיא בפשטות שגוייה. המפה היא מפה אותה שירטט חיל ההנדסה בחיפזון, ועל פי מפות מאוחרות יותר אנו יודעים שהחישובים שם אינם נכונים.

ואם אני רוצה להביא ראיה מהרב גורן שצריך לעלות להר הבית, אני לא צריך להביא ראיה שהמחשבה שלו על מיקום הגבולות תשתנה, יש פה משהו עקרוני - צריך לעלות להר הבית, עכשיו לאיפה בדיוק כבר לא השאלה, השאלה היא אם מותר או אסור.

מכיוון שהמפה של הרב גורן שגויה ולפיה הוא שירטט את תק על תק אמה, ואנחנו יודעים שהיא שגויה ולכן הוא חשב שהמערבי הוא אחד מתק על תק, יוצא שהחישוב שלו היה טעות. לפי זה בוודאי אם הייתה לו מפה מדויקת היה מגיע לאותם תוצאות.

דעתו לא יכולה להיות קיימת כאשר הוא נסמך על טעות, פשוט לא מתייחסים לכך.

 

 

ב. אלמלא מוראי מימ"ל הייתי משסה בך את מיטב הקללות העולות בעיני רוחי.

אתה אויבער חוכעם. חכמים לא תיקנו שחייבות לטבול אפילו שיש סברה שטבילה בזמנה מצוה כמבואר במסכת שבת למשל. ולמה? מפני שלא רצו לרבות הזנות בישראל, כמו שכותב הריב"ש, שאנשים מפחדים מאיסור נידה החמור ולא מאיסור ביאה הקל, כביכול, שהוא רק לאו.

לגבי מה שכתבת שנראה כאילו עומדת לעבור איסור, כתב הרא"ש וכן הרמ"א בסימן כו אבן העזר עיין שם.

שוב, אוייבער חוכעם, אין תקנה לא לטבול, כי כל הסימנים מראים שצריך לתקן תקנה שצריך לטבול. וגם המג"א והמ"ב והשו"ע הרב והקיצוש"ע כתבו שצריכות הבתולות לטבול בערב יום הכיפורים. מה שכתב @נשמה כללית לגבי התנאת המ"ב שלא יהיו טהורות - הרי זה (מילה שימ"ל אסר עליי לומר) גס.

ואדרבה, עיין שם בריב"ש ובמקורות שהוא מביא, מעשה שהטבילוה קודם לאמה, דהיינו הטבילו את התינוקת הנידה לפני שאמה הייתה נידה. ורואים מכך שהיו מטבילין את הבתולות. וכן במסכת שבת, "אבוה דשמואל לא שביק להו לבנתיה דנפקי בחוטין ולא שביק להו גניאן גבי הדדי ועביד להו מקואות ביומי ניסן ומפצי ביומי תשרי לא שביק להו יוצאות בחוטין" למה היה עושה להן מקוואות דווקא אז - מבואר שם, דף סה. רואים שלא הייתה שום תקנה ושום נעל בית.

חכמים לא אמרו לרווקות לא לטבול, הם לא תיקנו שהן חייבות לטבול, אבל ממש לא אמרו להן לא לטבול, ההיפך הוא הנכון כמו שמוכיחים המ"ב המג"א הקיצוש"ע והשו"ע הרב.

 

 

ג. אמת, אולם הוא כתב שורה אחרי כן: הרבנים שלא התירו - אסרו, קא משמע לן.

 

ד. אמור נא למה להביא סימוכין ואביא, ל(צנזורה של ימ"ל) אינו פיתרון.

 

שמע, אני חושב שדילגת על דברי נשמה כללית אם אתה טוען שאני הקללן פה.

אחרי שהלז גידף וחירף את הרב אלישע וולפסון ואת כל מי שעושה כמותו, שלדברי הנ"ל הוא שקרן קטן, משמע גם הרב דב ליאור הוא שקרן קטן וכן הרב ישראל אריאל הרב אליעזר מלמד הרב יעקב מדן הרב יצחק שפירא ועוד רשימות רבנים שמוחי צר מלהכיל.

...תות"ח!אחרונה

א. לגבי זה שהוא התיר בכלל לעלות להר הבית, מסכים. לגבי הגבולות, לא ניתן להביא מדעתו הוכחה. "דעתו לא יכולה להיות קיימת כאשר הוא נסמך על טעות". בדיוק. אתה לא יכול להתייחס לדעה שלו, כי הוא כתב א', וגם אם הוא התבסס על טעות, אין הוכחה שהוא היה סובר כמוך.

ב. נו, למרות שכל הסימנים מראים שצריך לתקן תקנה לטבול למרות האיסור, לא תיקנו, ומהטעם גם שומעים את האיסור, שלא רצו להרבות זנות בישראל, ולכן כל בתולה שטובלת היא עוברת על דברי חכמים בכך שנראה שהיא עוברת איסור. (ואעיין בהמשך בלנ"ד במקורות שציינת...)

לגבי הוכחה מגמרא, זה די מצחיק לחשוב שבגמרא שמרו על תקנת הריב"ש...כמו שלא מוכיחים מבית שמאי שנהגו כמו הפסיקה שלהם למרות שהלכה כבית הלל, כך לא ניתן להוכיח מהגמרא על תקנות של ראשונים.

ג. נו, מה לא נכון בזה?

 

באמת לא הבנתי מה אתה רוצה. הרב וולפסון הוכיח מפוסקים למרות שהוא עובר על דבריהם, ואילו הרב דב ליאור למיטב ידיעתי לא עובר על פסיקתו שלו עצמו. ומלבד הביטוי "שקרן קטן" שהוא בהחלט הולם את מה שהוא עושה, למרות שאני עצמי לא הייתי משתמש בו, לא ראיתי אף "דברי חירופין וגידופין" לעומת דבריך שבדרך קבע מלאים בקללות, מזל שלפחות מורא ימ"ל עליך ואתה לא פותח את הפה שלך המלא קללות בדרך קבע.

ממתינים בקוצר רוח לתשובתך.חסום לשעבר
אתה יודע, קראתי שוב את דברי הרב אלישע.ימח שם עראפת

ומי שמדבר על דמגוג, אשמח מאד לדבר איתך, נשמה כללית, כי משהו בדבריך זועק פרובוקציה ותו לא.

אין, אין....תות"ח!

מצחיקה אותי האירוניה בדבריך...

מר תות"ח,חסום לשעבר

הפרובוקציות של יש"ע הם ענייני בלבד.

 

 

אגב, לפני שנה וחצי אמרת שתעזוב, מה חזרת פתאום?

....תות"ח!

אכן, מי שטוען לשם פרווקטור....

 

לא זוכר בוודאות שאמרתי שאעזוב לתמיד, מה שכן זכור לי שאמרתי שכבר לא אהיה לגמרי בפורומים, אלא אבקר לפעמים, ועכשיו בין הזמנים, אז מרשה לעצמי יותר להיכנס, לצערי יותר מדי ממה שרציתי....

עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך