טקסט שאני מזדהה איתוימח שם עראפת

ככה זה בפוליטיקה: "שוק" ההתיישבות עובד במקח וממכר


שיא של כל הזמנים בגוש עציון! 500 יחידות דיור אושרו היום, ובכך נחתם רבעון היסטורי עם 2000 יחידות חדשות מתחילת השנה. תודה לוועדת התכנון העליונה ולשר סמוטריץ' על ההישג המרשים והמשמח!


אבל רגע...

זה אותו סמוטריץ' שבמקביל אישר מסע הרס אכזרי בגבעות החלוציות של יהודה ושומרון בשבועות האחרונים? כן, בדיוק.


אז איך זה עובד?

פשוט: מחליפים גבעה ביחידות דיור שסביר שיבוצעו בבניינים לגובה.

במקום גבעות פורחות שמרחיבות את שטחי ההתיישבות – נקבל שכונות מסודרות עם תב"ע מאושרת. במקום מאחזים שמייצרים עובדות בשטח – קבלנים שיבנו לפי התקן.


ועל חשבון מי כל זה? נערי הגבעות. אלה שמוסרים את נפשם בלילות קפואים ובקייצים לוהטים, נאבקים על כל רגב אדמה מול ההשתלטות הערבית – אבל הפוליטיקאים "סוגרים דיל" על מסירות הנפש שלהם ושולחים עליהם את היס"מ כדי לקבל עוד יחידת דיור.


כמה חבל שאף אחד לא ירשום את 2000 היחידות האלה על שם אותם נערים, אף אחד לא יזכיר שבזכותם בכלל כל זה התאפשר.

הנערים האלה שבונים בכל מחיר, בבוץ ובכפור שוב ושוב, בתנאים לא תנאים ומצילים את השטח מהשתלטות ערבית, בהם משתמשים הפוליטיקאים של המגזר משתמשים כדי לקדם פרויקטים שירשמו על שמם.


אז תודה לך סמוטריץ'.

מי שמוכר את ארץ ישראל ב'קטנה', עלול למכור אותה בהמשך עוד בגדול..

מי שכפוי טובה כלפי חלוצי הגבעות ושולח עליהם קלגסים ומתהדר בנוצות מפוקפקות, שלא יתפלא שהוא יורד בסקרים..


(אלירז פיין)

פועלה של השרה סטרוק אכן מבורך.ימח שם עראפת

זה לא פועלו של סמוטריץ', אף על פי שהוא מתהדר בנוצות לא לו.

כמו כן, גם בפועלה של השרה סטרוק, ישנה סלקציה ברורה מאד, כל גבעה או חווה שלא מוכנה ליישר איתם קו, איתם- מועצת יש"ע, אמנה, סמוטריץ'- לא מקבלת כלום. חוץ מהריסות וחורבן, כמובן.

לא רק סטרוקברגוע

כל הישובים ב"התיישבות הצעירה" שאושרו זה עבודה גם של סמוטריץ

כן, זה נכון, אבל הכתבה המפוצצת שהבאת, זה סטרוק.ימח שם עראפת
ומר סמוטריץ', עם היישובים שאושרו, החריב עוד ועוד גבעות, שוב ושוב. היישובים האלה היו מאושרים בכל אופן, זה לא שסמוטריץ' ביצע פה מהלך חסר תקדים. אבל על ההרס שהוא מנחית על יהודים צדיקים שמחרפים נפשם כדי להציל את האדמות מכיבוש ערבי, אין לו מחילה. האכזריות בה משפחות חלוצים נזרקות מביתן לפנות בוקר, לגשם ולקור, הריסת הבית על תכולתו, זוהי רשעות שהשר סמוטריץ' אחראי לה.
היו מאושרים בכל אופן?? כאן איבדתי אותךברגוע

וסמוטריץ לא שר הבטחון, הוא לא יכול למנוע את כל הפינויים בגבעות

כן. מאז ומעולם אושרו יישובים.ימח שם עראפת

ביבי בהבטחת הבחירות שלו הבטיח להצהיר ריבונות על יו"ש, טראמפ עכשיו מגבה אותו על זה.

סמוטריץ' מקדם את זה, ללא ספק. אבל גם לפניו אושרו יישובים, וגם אחריו יאושרו יישובים.


סמוטריץ' לא שר הביטחון, נכון, אבל לידיעתך הוא אחראי על המנהל האזרחי, שהוא הגורם שמחליט האם להחריב את הגבעה. כל גבעה שנחרבת, תחת פיקודו של סמוטריץ' היא נחרבת. סמוטריץ' בשתיקתו עושה הרבה יותר נזק מהתועלת שהוא עושה כשהוא מדבר. ארבעת הפצועים מלפני חודשיים וחצי, מהשתוללות השוטר שלא הועמד למשפט, ונשקו שב אליו, עדיין מחכים להתערבות השרים סמוטריץ' וסטרוק, כאשר יש לציין שהאירוע קרה 2 קילומטר מהבית של סמוטריץ'. בשתיקתו הוא מפקיר את דם בחורינו!!! דם נערים קדושים שמחרפים נפשם בגבעות ושומרים על כולנו מטבעת החנק הערבית!!!


סמוטריץ', הלנו אם לצרנו?!

באמת?ברגוע

כמה ישובים אושרו לפני סמוטריץ? נגיד בעשר שנים האחרונות


המהלך של אישור ישובים חדשים התחיל הרבה לפני שטראמפ נבחר.


לסמוטריץ יש אמנם דריסת רגל במנהל האזרחי, אבל בכל הנוגע לפינוי של גבעות חדשות זה נשאר בידי הצבא ושר הבטחון.

כן, באמת.ימח שם עראפת
הכשרת מאחזים - נתונים עיקריים - שלום עכשיו


ללא ספק סמוטריץ' מקדם את העסק, אבל העסק היה מתקדם גם בלעדיו. נכון, זה היה קורה לאט יותר, אבל זה לא שהמאחזים שהוא מסדיר במאבק חיים כמו קומי אורי או מעוז אסתר, אלו מאחזים שהממשלה גם ככה הכניסה אותם תחת כנפיה, גם אם על הנייר הם לא מוסדרים. חוות גלעד ואביתר למשל, לא מוסדרים, אבל לא נראה לי שמישהו מתכנן לפנות אותם, הם כבר בתהליך ההסדרה של הממשלה. הם יוסדרו עם סמוטריץ' או בלעדיו.


לא הבנתי מה אתה גוצה לומר בזה שהמהלך התחיל לפני שטראמפ נבחר. מה הקשר? הבטחת הבחירות של ביבי הייתה לפני המהלך של סמוטריץ', וביבי וטראמפ עכשיו מקדמים את העסק של הכרזת ריבונות על יהודה ושומרון.


לא, סמוטריץ' אחראי על המנהל האזרחי, וזו הבטחת הבחירות שלו, לנטרל אותו.

אתה מסתכל על הכל בתור שחור או לבן, מפנים או לאברגוע

זה קצת יותר מורכב מזה.

יש ישובים שאולי לא היו בסכנת פינוי מיידי, אבל לפני שהסדירו אותם הם לא יכלו לבנות בתים ולהתרחב, וגם לא היה להם תשתיות של חשמל ומים מוסדרות, ואפילו לא יכלו להקים שם לדוג' גנים או מוסדות ציבור, כי מבחינה רשמית הם לא ישוב קיים.

ויש גם הבדל בין להסדיר מאחז בתור שכונה של ישוב קיים (מה שעשו עד סמוטריץ), לבין לתת להם סמל ישוב.

 

ברור שהכי טוב היה להסדיר את כולם, אבל יש מקומות שהרבה יותר מסובכים מבחינה משפטית.

 

לגבי הסמכויות של סמוטריץ:

"סמוטריץ' לא יקבל סמכות למנות את ראש המנהל ואת מתאם פעולות הממשלה בשטחים... אך ימנה סגן אזרחי מטעמו לראש המנהל האזרחי. מדובר במינוי אישי של סמוטריץ', שיורשה להנחות מקצועית קצינים הקשורים לחיים האזרחיים ביו"ש (קציני מטה), אך יהיה כפוף פיוקדי לראש המנהל האזרחי.

בסמכות הסגן החדש יהיה לטפל בפלישות ישנות לקרקעות פלסטיניות, כך שפיקוד המרכז והמנהל באזרחי, כריבון בשטח, יחזיקו בסמכות לטפל ב"פלישות טריות" ולפנותן. הסמכות לפינוי מאחזים בלתי-חוקיים תחת ההגדרה "פלישה טרייה" תיוותר בידי הצבא."

נחתם הסכם בסוגיית העברת סמכויות המנהל האזרחי לסמוטריץ'

אתה מסתכל על זה בצבעוני של חשישימח שם עראפת
אתה מסתכל על זה כאילו הוא הקים את היישובים הללו, ולא. והיה להם כבר מים וחשמל, אפילו שהם לא היו מוסדרים. למה? כי המדינה הכניסה אותם תחת כנפיה כבר מזמן, ורק ההסדרה על הנייר עוד לא קרתה.


לא ביקשתי מסמוטריץ' להסדיר גבעות, ביקשתי שלא יחריב אותן.


"בסמכות הסגן החדש יהיה לטפל בפלישות ישנות לקרקעות פלסטיניות, כך שפיקוד המרכז והמנהל באזרחי, כריבון בשטח, יחזיקו בסמכות לטפל ב"פלישות טריות" ולפנותן. הסמכות לפינוי מאחזים בלתי-חוקיים תחת ההגדרה "פלישה טרייה" תיוותר בידי הצבא."


פלישה טרייה- פחות משלושה חודשים על הקרקע. הגבעות שפונו בשבועות האחרונים נמצאות שם יותר זמן. אחריותו של סמוטריץ'.

לא, ממש לא כל הזמןימח שם עראפת
ובתור מי שגר ביישוב "מוסדר" אני מעיד שגם לנו נופל החשמל הרבה, כשזה קורה אצלם זה קורה גם אצלנו, החשמל בכל השומרון לקוי. 
לא מכירבאנגי
את הפוליטיקה ביו’’ש (למרות שגם אני מתגורר ביו’’ש..) אבל אני רק שאלה, למה שלא תפעילו לחץ פוליטי על השר כץ בליכוד? למה לתקוף רק את בצלאל? לדעתי כץ האחראי הישיר על המערכת, והוא עדיף בהרבה מגלנט.
ללא ספק. העניין הוא שסמוטריץ' דתי,ימח שם עראפת
ולא זו בלבד, אלא שהוא גם מתנחל. כל הקמפיינים שלו הם עבור הציבור הסרוג החלוץ, הוא דובר בשמנו ופועל בשמנו. השר כ"ץ עושה הרב טוב, ועליו אין לי תלונות, מכיוון שהוא לא דתי ולא מתיימר לייצג אותי, ואין לי ציפיה ממנו. השר סמוטריץ' מתיימר לייצג את הציבור שלי, להשתייך אליו, בעודו רומס ברגל גסה את אותו ציבור.
סמוטריץ' מזכיר לי את השיר הזה,ימח שם עראפת

למרות שיש כמה שינויים, אבל העיקרון ברור:

איזה שיר זה? ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב?קעלעברימבאר
איך להדק את החגורה- שמעון ישראלי.ימח שם עראפת
אבל עדייןבאנגי
למען השם, תלחצו על כץ שיפסיק את ההריסות!
יש מי שעושה את זה.ימח שם עראפת
שיפסיק את ההריסות, שיפסיק את הצווים המנהליים. פשוט אין לי תרעומת עליו, אז אני לא דן לגביו בדפי הפורום
בצלאל קורא את הפורום?באנגי
לא, אבל תומכיו כן.ימח שם עראפת
אני חושב שאלירז טועהמשה

(אגב,  @אלירז, למקרה שלא ידעת  ).

 

היא טועה בענק. כי המהלך שהוא עושה שם להבנתי הצרה (ולא הצבעתי לו) הוא מהלך שמשנה בכלים של "העולם הזה" את המציאות שם. זה נכון גם בגבעה שאני משתייך אליה (סוג של) ומגיע לבקר שם ובעוד הרבה דברים. זה אומר שעל מאחזים שקיבלו ניירות לא יציקו יותר וכמויות התושבים שמאשרים (אכן, אלפי יחידות דיור) ישנו את האזור בצורות שגבעה חמודה עם בניה קלה ועז לא ישנו.

זה נכון  מאוד גם לגבי אזורי תעשיה, אבל גם ובעיקר  עוד דברים שבשבילם צריך יישוב מסודר עם בניה צפופה וגבוהה.

המהלך של להיפטר מיעוץ משפטי עויין למשל הוא קריטי בעיניי, ועוד כמה מהלכים שם. תקרא קצת את שלום עכשיו ותלמד.

אני יודע שאתה טועה.ימח שם עראפת

אתה פשוט לא נמצא בשטח מספיק כדי להבין שבנייה, רחבה ככל שתהיה, לא מספיקה כדי לעצור את ההשתלטות הערבית. כשמרחיבים יישוב, מתרחקים מאה מטר, חמש מאות מטר גג, וזה התחום שנבנה, ונכבש. כל שאר השטח, ממשיך להיכבש על ידי ערבים.

כשמקימים גבעה מול היישוב, הגבעה נכבשת והופכת להיות מחוץ לתחום של הכיבוש הערבי. השטח בינה לבין היישוב נכבש גם הוא, ואין שם דריסת רגל יותר לערבים.

כשרועים עדר עיזים מהגבעה, כל דונם שהעדר מתקדם, אחרי כמה חודשים ערבים לא מתקרבים אליו יותר, נוא נכבש.

הבנייה שמרחיבה את היישוב כובשת עוד קילומטר, במקרה הטוב ממש, לכיוון מסויים.

גבעה עם עדר עיזים שרועה את העדר שני קילומטרים מהגבעה, מכל הצדדים, כובשת הרבה יותר דונמים. אני מציע שתסתכל בנתוני שלום עכשיו, כמה כיבוש יהודי נעשה על ידי שטחי המרעה.

ועוד יותר מכך, יישוב שמתרחב לא מונע מהערבים להישאר במקומם, ולכבוש בעזרת העדר שלהם עוד שטח.

גם אם היהודים בנו לכיוונם, הם יכולים להמשיך לרעות מסביב.

לעומת זאת גבעה עם עדר לא מניחה לערבים לרעות בשטחי המרעה שלה, והם נאלצים לעזוב. שוב ושוב מפרסמים בשלום עכשיו על "הבדואים המסכנים" שבורחים מביתם. הבדואים הללו אידיאולוגים חזקים מאד, אבל ברוך ה' בחורינו חזקים יותר. בחווה שאני נמצא בה ברוך ה' כבר גירשו שלוש מאהלי בדואים, במרחקים של קילומטרים מהחווה, ובמקום אחת הבדואיות קמה חווה חדשה.

מאהל אחד היה רועה עדר עיזים ענק, של 400 ראש בערך, והוא עזב מכיוון ששטחי המרעה שלו כותרו על ידי החווה שלנו מלמטה ועל ידי חווה אחרת מלמעלה.


ולא רק בדואים בורחים. הגבעות מצליחות לעצור את השתלטות הכפרים, שמנסים לסגור על צירי יו"ש, כמו צ. המשטרה הבריטית למשל, שמשני צידי הואדי הם החלו לכתר אותנו בבתים.

הגבעות פועלות במסירות נפש, ועוצרות את הבנייה הערבית שמשתוללת ביו"ש. ולא רק לעצור הם מצליחים, אלא גם לגרש. מפעם לפעם עוזבים עוד ערבים את בתיהם שבשולי הכפר.

בזכות יהודים קדושים שמוסרים נפשם על הארץ, וממשיכים לרעות לכיוון הכפר, למרות הסכנה ולמרות גלי התקיפות של האנרכיסטים והמחבלים, אנחנו עדיין יכולים לנסוע בכבישים.

היום ברוך ה' יש רצף יהודי של גבעות וחוות לאורך ציר אלון, רצף שנשמר למרות התנכלויות המשטרה והאנרכיסטים, ושהצליח לקום ללא תמיכתו וללא עזרתו של השר סמוטריץ'.


כל המהלכים של סמוטריץ' מקסימים, אבל כמות תושבים שתהיה סגורה בגטו לא תעזור במיוחד. סמוטריץ' מפתח ערים, הגבעות מוודאות שיהיה בכלל אדמה שיוכל לבנות עליה.

בסוף לשמאלנים לא אכפת מטובת הערביםקעלעברימבאר

במקום לעזור לבדואים שיעזבו את רעיית הצאן ויעברו למקצועות מכניסים יותר, אז האיחוד האירופי וקרנות בחול ושמאל בארץ ואבו מאזן מקבעים אותם ברעיית צאן כך שיישארו עניים. לשמאל לא באמת אכפת מהם.

אותו דבר, השמאל טוען שסיפוח הבקעה ימנע עתודות שטח חקלאיות בעתיד לערבים. כאשר מה שבאמת טוב להם כלכלית זה שהמגזר החקלאי אצלם יצומצם ויעברו למקצועות מכניסים יותר.


 

אנחנו מדינה משגשגת יותר אז יש לנו יכולת כלכלית להשקיע בחקלאות ובצאן, וחוץ מזה שזה ערך ליישוב הארץ זה גם חשוב במקרה של מצור על המדינה בזמן מלחמה שלא יגיעו סחורות מהעולם.


 

אבל השמאל כהרגלו מטומטם.

מה אתה חושב, שהערבים לא רוצים את זה?!ימח שם עראפת
הבדואים הם אידיאולוגים לא פחות מהיהודים, הם מוסרים את נפשם על כיבוש הארץ, הם לא רוצים לעזוב את מה שהם עושים. ישראל בנתה עיר שלמה לבדואים בנגב, העיר לא אוכלסה ברובה.
אתה גם חושב שזה עסק לא כלכלי,ימח שם עראפת

אבל הפרות ברמת הגולן למשל יקרות מאד, הרבה יותר מהבשר הפשוט שאתה קונה בסופר, שגודל ברפתות דחוסות ומלאות מחלות.

ולא רק ברמת הגולן, חפש 'בשר החוות' תמצא עוד בשר איכותי, של חלוצים.

הערבים מגדלים גם הם צאן, בתנאים טובים, והם יכולים להרוויח ממנו טוב.

לא חשבתי שזה לא כלכליקעלעברימבאר
רק הסברתי למה לנו זה כלכלי ולערבים לא
גם לערבים זה כלכלי, אפילו יותר מלנוימח שם עראפת

אתה לא מבין בזה פשוט.

זה תלוי בהרה גורמים, יש חוות שמפסידות כספים על העדר שלהם, בגלל שהם מגדלים אותו בשביל כיבוש אידיאולוגי, ומרכזים כוחות בכיבוש ולא בהגדלת העדר, ויש בדואים שעושים אותו דבר.

לעומת זאת יש מגדלי בקר שעושים זאת לרווח, וגם ערבים מגדלים צאן לרווח.

הערבים לא ירוויחו יותר אם במקוםקעלעברימבאר

לגדל צאן יעברו לתעשיה?

בדרך כלל כיום מדינות ש50 אחוז הם חקלאים הם עניות.

אנחנו שיש לנו פחות מ10 אחוז חקלאים והרבה תעשיה והייטק אז זה כלכלי לנו שיהיו כמה שיותר חקלאים ויותר רועי צאן. אבל  לערבים זה לא נראה לי כלכלי, עדיף שיעברו לתעשיה

שמעת על תעשיית הבשר?ימח שם עראפת
וכמה ערבים כבר נראה לך עוסקים בחקלאות? היית פעם ביו"ש? לא לכל ערבי פה יש שדה או עדר. ויש פה גם הרבה ערבים עשירים, מכוניות יוקרה הן דבר נפוץ פה.


מי אמר לך שהערבים עוסקים 50 אחוז בחקלאות?

בטוח הם עוסקים בצאן ובחקלאות יותר מאיתנוקעלעברימבאר
ובדרך כלל מדינת עולם שלישי זקוקה לצמצום המכזר החקלאי והצאן ולהגדלת המגזרי המתועש כדי להתקדם כלכלית
אני הרבה ביו"שקעלעברימבאר

לא ספרתי כמה ערבים חקלאים וכמה לא, אבל ברור שיש יותר ערבים חקלאים על חשבון המגזר התעשייתי

מה זה התעשייתי?! על איזו תעשייה אתה מדבר?!ימח שם עראפת
כל עבודה שבדרך כלל עובדיםקעלעברימבאר
בעולם המודרני, שהיא לא חקלאות או מקנה
למשל בנייה? או רוקחות? או רפואה?ימח שם עראפת
תבדוק את אחוזי עובדי הבניין הפלסטינים. המוסכניקים. הרוקחים. הרופאים.
גם בתעשיה יש רמות שונות של פיתוחקעלעברימבאר

אבל בטח ששקיעה בחקלאות ובצאן לא יקדם את הערבים כלכלית קדימה.  הודו התקדמה כי הרבה עברו מחקלאות לשירות לקוחות בטלפון. ודיברתי בעיקר על הערבים ביו"ש, שם אין הרבה רוקחים

בקיצור אני בעד רועי הצאן היהודים ביו"שקעלעברימבאר
אז למה אנחנו מתווכחים?
שאלה טובה, תכל'סימח שם עראפת
כי אתה אומר שטויות
לידע כללי.. בשר החוות נסגר מזמןצו חיוך
מי אמר לך את זה?ימח שם עראפת
מה אכפת לי מה הם חושביםקעלעברימבאר
אכפת לי מה האמת לפי התורה ומה טוב להם כלכלית (למרות שצריך לבדוק האם כלכלה טובה לפסלטינים אין משמעותה יותר חומרי נפץ שמייצרים)
אתה לא חושב איך לעזור להם,ימח שם עראפת
ולכן לא מעניין אותך מה הם רוצים. השמאל רוצה לעזור להם, לכן כן מעניין אותם מה הם רוצים.
השמאל לא עוזר להםקעלעברימבאר
השמאל מקבע אותם במחשבות דמיוניות שמביאים עליהם רק אומללות שהם מביאים על עצמם בסוף
אתה חי בסרטימח שם עראפת
התפיסה הזאת לא נובעת מהשמאל, היא נובעת מהערבים שרואים בשטח מה הם יכולים לעשות.
זה נובע מהאסלאמיזם של הערביםקעלעברימבאר
ומהערביות שלהם.


אם הם היו דואגים לכלכלה של עצמם אז מזמן הם היו מתחננים שנספח את יו"ש ונביא להם כמה שיותר תיקונים למוסכים בחאוורה

אתה חושב בצורה שגויהימח שם עראפת

אתה חושב שהערבים הם סוג של מסכנים מחוסרי עבודה שזקוקים לנו והם טיפשים מכדי להבין זאת.

העניין הוא שהערבים לא רוצים כלכלה. הם רוצים לגרש אותנו מהארץ, והם מוכנים לסבול בשביל זה. המטרה של הערבים היא לא להשיג כלכלה טובה, אלא להשיג את הארץ.

המנהיגים שלהם, לו רצו, היו יכולים לסדר כלכלה מצויינת ביו"ש. הם מקבלים תקציבי עתק מידי שנה. אבל הם מושחתים, והם מעדיפים לייצר מציאות שהכפרים נראים מוזנחים ועלובים ותחת כיבוש, ולא לפתח אותם, כדי להמשיך לקבל תקציבים ותמיכה מהעולם, ולהגיע לכיבוש הארץ.

מסכים איתךקעלעברימבאר
רק מציין שהם מביאים על עצמם את העוני
בקיצור, אני מחזק את ידיהם של כל רועי הצאן והחקלאיםקעלעברימבאר

היהודים ביו"ש ובכל חלק אחר מהארץ.

 


 

זה מועיל לנו תורנית, לאומית, בטחונית וכלכלית.


 

עלו והצליחו!

אתה מדבר בכלל לא באותו רובדמשה

אין דבר כזה גבעה (או עדר) בלי מערכת מאחוריו. המערכת שמאחוריו של עדר מפסיד כסף שנועד לתפוס שטח כוללת את היישוב ליד שהם מושכים ממנו חשמל ומים ועד ברובד הרחוק יותר למשרדים של הבנק בתל אביב שמספק חשבון בנק כדי שיהיה אפשר לתרום להחזיק את הגבעה, וחברת סלולר שמרימה אנטנה ביישוב  כדי שלרועי הצאן יהיה אינטרנט בכיס בזמן שהם רועים את הצאן.

 

זה שני דברים שונים. יש לך את הקצה שמתחכך עם המערכת ועושה עבודה שהמערכת לא יכולה לעשות, ויש לך את המערכת שצריכה לעשות את  העבודה שלה. זה לא סותר.

אתה יכול להסביר לי על מה בדיוק אתה מדבר?ימח שם עראפת

איזו מערכת בדיוק? מערכת שתומכת בגבעות? לא קיים. אלו אנשים פרטיים שעושים הכל בעצמם, מכספם ומתרומות. לא מתמיכת מערכת.


על איזה דברים שונים אתה מדבר? כל התאוריה הזו נורא נחמדה, אני פשוט לא מבין איפה בדיוק זה נכנס לפרטי התכל'ס. אני לא יודע על איזה קצה שמתחכך ואיזה מערכת שצריכה לעשות את העבודה שלה אתה מדבר, אני יודע שיש גבעות, שקובעות מציאות בשטח, ויש יישובים, שנחנקים בבנייה ערבית.

אני יודע שיש יהודים צדיקים שמוסרים את הנפש, בלי מים זורמים, ובלי חשמל, ויש סמוטריץ' שמאשר להחריב את בתיהם ומגרש אותם מנקודות אסטרטגיות שהן קריטיות כדי לשמור על היישובים ביו"ש.

אני יודע שסמוטריץ' משפר יישובים קיימים, אבל במקביל הופך אותם לגטו יהודי. ואם זה לא סותר בעיניך, הבעיה לא אצלי.

אתה פשוט עיוור לראות איך המערכת עובדתמשה

זה נכון שהאנשים האלה עושים את הכל בעצמם, ועדיין. גם לממן קו חשמל מהיישוב ליד  זה אומר שיש ישוב ליד וכשיש פלאפון בכיס מישהו דאג שתהיה לו קליטה.

 

המנהל (שכרגע הראש שלו זה השר במשרד) לא  באמת יכול לא להרוס גבעות ואתה יודע את זה. יש מערכת שלמה שקיימת עשרים שנה שחייבת להרוס משהו כי אחרת הם לא מרגישים טוב ולא יכולים לישון בלילה. זה נכון שזה צריך להשתנות אבל זה המצב כרגע. אז עושים מה שאפשר, עוזרים למי שעוזרים. זה פשוט לא הוגן לפרסם כזה פוסט כשיודעים מה קורה במקומות שבהם למשל אין בעיה של "קרקעות ערבים" (שזה עיוות ארור בפני עצמו, אבל כרגע  כנראה עוד לא בשלה העת להתמודד איתו). מידיעה - אין כמעט פינויים והריסות ועקירות במקומות שבהם אין בעיה של קרקע והם מתפתחים יפה מאוד.

לא הבנתי מה אתה רוצה לומר בזה.ימח שם עראפת

לגבי החשמל, רוב הגבעות חיות על חשמל סולארי או גנרטור, או אפילו בלי.

ולא, הקליטה לא נועדה לאנשי הגבעות, לחלקם אכן אין קליטה. יש מי שקונים סים של חברה ערבית, כדי שיהיה להם קליטה בכל מקום.

הקליטה שיש נועדה לאנשי היישובים, בהם אכן המערכת תומכת. לא הייתה כוונה לאף אחד שאנשי הגבעות יהנו ממנה, הקליטה הייתה שם עוד לפני שקמה הגבעה, או שגם עכשיו היא לא קיימת.


המנהל לא יכול להרוס גבעות?! מה אתה אומר. אתה פשוט מדומיין, ועיוור לראות מה שקורה בשטח. המנהל אחראי על כל ההרס בגבעות. כרגע הראש שלו זה השר, ובדיוק לכן אני מתרעם עליו.

המערכת לא יכולה לישון בלילה?! מי לא ישן בלילה, מי חתם על האישור להרס הגבעות?! סמוטריץ' לא ישן בלילה כי הוא חייב להרוס משהו?! מי במערכת לא ישן כי חייבים להרוס משהו?! מי לא מרגיש טוב והיה מוכרח לחתום על אישור להרס גבעות שמגנות על היישובים ביו"ש?!

מה זה עושים מה שאפשר?! מה זה עוזרים למי שעוזרים?! אתה מבין שבעוד סמוטריץ' משפר את איכות החיים של יישוב מסויים, הוא זורק משפחות עם ילדים קטנים מביתם, לגשמים והרוחות?! אתה מבין שסמוטריץ' מסייע להפיכת היישובים הללו לגטו יהודי?! אתה מבין שסמוטריץ' כפוי טובה כלפי הנערים הצדיקים ששומרים לו על הבית?! שמאפשרים לו לנסוע ברכב היוקרה שלו על כבישי השומרון בדרכו לכנסת?!


"מידיעה אין כמעט פינויים במקומות שבהם אין בעייה של קרקע והם מתפתחים יפה מאד." אולי תוכל לספר לי מאיפה הידיעה הזו, ולמי שייכות הקרקעות בהן הוחרבו בתי היהודים בחודש האחרון?!

אתה באמת לא מבין שהמנהל האזרחי לא השתנהמשה

וכל היועצי אחיתופל שלו?

 

אז משחקים עם המערכת הקיימת. ועושים מה שאפשר. אני מתקשה להבין איך זה לא ברור לך.  יכול להיות שאפשר היה לעשות את זה טוב יותר. אם אני מבין נכון המערכת של הממשלה הזו עכשיו עובדת לא רע עבור חלק מהחוות והגבעות (גם בשטחי הקו הירוק, אגב) נגד כל "הדרג המקצועי".

תקרא את הכתבה הזו אצל האנטישמים למשל ותבין קצת מה מהות המהפיכה פה ומול מה מתמודדים: "חוק גזעני": אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה שתאפשר הקמת מבני מגורים בשטחי מרעה | כלכליסט.

 

האם זה מושלם? לא.

 

אתה באמת לא מבין שזה לא משנה?!ימח שם עראפת

הם צריכים את הגושפנקא של סמוטריץ' לכל פינוי כזה, והוא מספק להם אותה. המנהל האזרחי אנטישמים, אבל סמוטריץ' הוא משת"פ.


אני מסכים בהחלט שיש מי שדואג לחוות בממשלה, (לגבי הגבעות ממש לא, חוץ מלימור סון הר מלך אולי) אבל זה לא מפחית מחומרת מעשיו של סמוטריץ'. אתה מסתכל על המערכת, ולא מתייחס לברגים שלה. אני בוחן את הברגים, כי חלק מהם מתיימרים לייצג אותי, אז נא ונא בבקשה.

הכתבה שהבאת, עם כל חשיבותה, לא קודמה על ידי סמוטריץ', אלא על ידי רוטמן.


יש לי בטן על סמוטריץ' ספציפית. כמובן ששתיקתם של שאר הח"כים כשיהודים צדיקים שוכבים בבית חולים עקב השתוללות שוטר חמורה, אבל סמוטריץ' מגדיל לעשות אפילו מהם. הוא לא רק שותק, הוא גם מאשר למנהל להשתלח באנשי הגבעות הצדיקים.


האם הממשלה הנוכחית עושה טוב? כן, ללא ספק, ישנם שיפורים ניכרים ועצומים. האם זה סמוטריץ'? ממש לא. השינויים שמקדם סמוטריץ' חשובים, אבל השינויים שמקדמים שאר חברי הקואליציה חשובים פי כמה.

מי כתב את זהדורין השמיני

נראה לי הוא מנסה לחרחר ריב זה פשוט הורס לי את כול התמימות

כתוב, אלירז פייןימח שם עראפת
אני שלחתי את זה פה. אם זה הורס לך את התמימות זה דבר מבורך, כי תמימות מהסוג הזה כנראה אינה תמימות כי אם טיפשות.
לא בטוח אם זה אמיןדורין השמיני
מה לא אמין?! אתה עיוור?!ימח שם עראפת
זו המציאות! סמוטריץ' מחריב את הגבעות בחודשים האחרונים, וממנף את הבנייה ביישובים.
היה משהו בסיגנון הזה גם בעולם קטןדורין השמיני

אני יותר מאמין עכשיו

ימח שם עראפת
תודה לך על אמונתך, שהשתכנעת שאני דובר אמת אחרי שהתעדכנת בחדשות מעלון השבת השבועי
אל תדאג זה לא אישידורין השמיני

מבחינתי עלוני שבת זה המקור הכי אמין (-:

ימח שם עראפת
תזכיר לי להתחיל לשלוח את דעותיי למדורים בעולם קטן
הייתה גם כתבה הפוכה בעולם קטן..ברגוע
איזו כותרת קיבלנו בראשי....ימח שם עראפת
מי אחראי למחדל הזה?
משה גם חרג ממנהגו בקודשדורין השמיני

ושם תמונה שהיא לא מצ'אט ג'יפיטי

זה דבר שהולך להשפיע הרבה שנים קדימהמשה

גם על בניה לא חוקית בשטח השיפוט של המועצה המקומית וגם על בניה חוקית שתתאפשר שם בהמשך.

כן, ישפיע על גודל הגטאות.ימח שם עראפת
די נו,משה

נערי גבעות זה מעולה (אני בעצמי מתכנן לעשות ליל סדר במקום לא מוסדר), אבלזה לא במקום מערכת ממסודת שעובדת באופן חוקי בצד שלנו. זה רק הקדימון.

הקדימון הזה קריטי כי בלעדיו לא תהיה לך "מערכת"ימח שם עראפתאחרונה

נערי גבעות זה הd9 שמפלס את השטח, זה הקומנדו שמטהר אותו, וממשיך הלאה, לשטחים נוספים.

ה"מערכת" אלו הקבלנים השמנדריקים שבאים להקים בסיסים אחרי שהקומנדו כבר טיהרו את השטח.


אם הקומנדו יגורש, השטח לא יטוהר, הקבלנים לא יוכלו לבנות, והאשמה תוטל על סמוטריץ', בין היתר. כשם שהרצי הלוי אחראי למחדל שמחת תורה, למרות שיש תחתיו פקודים רבים שלא בהכרח שמעו לו.

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
בהחלט הגיע הזמן לדוןשדמות בחולות

גם בזה.

 

השאלה היא כמה יש עוד לחדש?

 

מיותר. נתחיל ישר מזריקות בוץנקדימון

אין מה לדון בזה.

צריך עובדות הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם, צריך אכיפה (ועובדות לגביה הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם), וצריך שכל אחד יחנך בבית את עצמו ואת ילדיו.


נגמר. הלאה לפוליטיקה הזולה הבאה.

נוראזיויק
מה אכפת לנו מה קורה באוסטרליה?איתן גיל
חבל שלא מכבדים וכותבים בפורום כשכאן שבת...הסטורי
וואי לא שמתי לבזיויק
ועוד ניק עם שם כזה... מזעזע
הוא כותבקעלעברימבאר
מאוסטרליה , כשהוא כתב היה שם יום חול עדיין. הוא דתי שומר שבת
לא עדיין, אלא כבר יצאה שם שבת. וזה לא מכבדהסטורי
שזה יופיע כך בפורום שכתב היום ב16:15. לא בכל הודעה הוא מציין שהוא יורד שירד לאוסטרליה.
מנהלי ערוץ 7 לא יכולים לסגור את האתר והפורום בשבת?קעלעברימבאר
לא יודע וזה לא משנההסטורי
מינימום של דרך ארץ מצד יורד, זה לא לנפנף.
אהזיויק

מה יהודי עושה בחוץ לארץ?? 🤨

האמת שגם מי שבחלל מעל ארץ ישראל אז השמש אצלו יכולהקעלעברימבאר
לשקוע בשעה אחרת. השאלה איך מתחשבים בזמנים הלכתית בחלל, והאם להיות בחלל מעל הארץ זה נחשב יציאה מהארץ
אגב, מי שגר סמוך לקו התאריך יכול בגלל לדלג על שבת.ספק

לפי חלק מהדעות, לפחות... נדמה לי שבתקופת מלחמת העולם השניה, יהודים שברחו ליפן לא ידעו באיזה יום לשמור שבת... 

 

זה לא הנושא אבל אנחנו עדין בגלות…סיעתא דשמייא1

… אנחנו מתפללים שלש פעמים ביום באופן הזה.

עוד לא החליטו לשנות את הנוסח.

זה ממש לא תירוץ להשאר בחו"ל. האם בגללקעלעברימבאר

שאנחנו מתפללים השיבה שופטינו אז זה מתיר לעוות צדק ומשפט?

 

גם אין קשר בין שינוי הנוסח לשאלה אם אנחנו בגלות. כן נפסק לא לקרוע על ערי יהודה וירושלים כי הם בשלטון ישראל, ונפסק לומר הלל בברכה ביום העצמאות כי יצאנו בו מעבדות לחירות (כלומר סיום שעבוד מלכויות סיום הגלות)

לא רוצה לפתח את הנושא כאן אבל על כל…סיעתא דשמייא1
… מה שכתבת יש עדין חילוקי דעות בתוכינו ולאף אחד אין מונופול על האמת לכן עובדתית המציאות לא כל כך תואמת למה שהצגת.
גם אם אנחנו תיאורטית בגלות, עדיין יהודיקעלעברימבאר

צריך לגור בארץ.

גם סטמר לא נמנעים מלגור בארץ

מוכן לשים כסף שהוא לא דתיארץ השוקולד
וגם לא באוסטרליה
הוא דתי מאוסטרליה, אתה יכול לבקש ממנוקעלעברימבאר
פירוט בפרטי גם
אני בטוח שגם זה וגם זה הוא לאארץ השוקולדאחרונה
בא נתערב על כרטיס טיסה.סיעתא דשמייא1
כרטיס חד כיווני לארץ ישראל🙂קעלעברימבאר
זה היה בטעות מן הסתםקעלעברימבאר
זו לא פעם ראשונה וכבר העירו לו על זההסטורי
פשוט פתח צי את הטלפון….סיעתא דשמייא1

… עם יציאת השבת וקראתי חדשות נוראות על מוות בתאונת דרכים של איש יקר שזכיתי להכיר אותו ואת משפחתו בביקורי בארץ ובאופן ספונטני כתבתי את מה שכתבתי מתוך סערת רגשות. מצטער אם גרמתי למישהו עגמת נפש.

לגופו של עניין תרבות הנהיגה בארץ היא זוועתית, האכיפה רשלנית וקורבנות תאונות הדרכים בארץ זה לא גזרה מהשמיים.

כשליחנו (או שליח השטן) לאוסטרליהאיתן גיל

מצופה ממך לעדכן אותנו, איך נאכפים חוקי התנועה בארץ הקנגורו.

יש הרבה יותר אכיפה…סיעתא דשמייא1

…ניידות ממושבות נמצאות בכל פינה לזהות נהגים שנוסעים ללא רשיון , ללא משמעת נתיבים, ללא נתינת זכות קדימה וכדומה. . מצלמות מהירות ונסיעה באור אדום יש בכל פינה .

הכל עניין של הפניית תקציבים למקומות הנכונים.

אני שומע כל הזמן פרסומות חסרות תכלית של הרלב"ג ושואל את עצמי למה להוציא תקציבי פרסום יקרים במקום לתקצב יותר ניידות, מצלמות ועוד אמצעים יעילים לפתרון הבעיה.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

מסכים עם כל מילה שכתבת כאןארץ השוקולד
אבל אם לא מטפלים בכך כעת זה יכול לקרות שוב לצערנו ועל כך אני מלין.


לי היה ברור בטרם המלחמה שחרדים לא יעזרו לנו במלחמה הקרובה, השאלה היא מה יהיה במלחמה הבאה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפתאחרונה
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה
אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?

אולי יעניין אותך