ניתוח די יפה של המצב של הרב יוסי אליצורדי"מ

בס"ד

"הגירוש מיהודה ושומרון החל"

בשבועיים האחרונים אנו חווים רצף ארועים מהיר ואינטנסיבי בישוב יצהר. הצבא הורס בתים, ותגובות של תושבים – שבאו בעקבות ההרס המופרע של בתים יקרים ומושקעים – מוצגות על ידי הצבא כמשהו נורא ואיום.

עד כאן – התופעה מוכרת, אבל דומה שיש כאן חידוש, שגם דחף את הארועים למקום אליו הגיעו. אמחיש את החידוש בשתי נקודות:

  1. אחרי ההשתלטות המזעזעת על הישיבה ביצהר התראיין עדי מינץ, יו"ר מליאת מועצת יש"ע, לערץ 7 והסביר שמעשה ההשתלטות אינו נכון בעיתוי זה. מדוע? כי עד שהתפתח תהליך של הוצאת הקיצונים מיצהר והוקעתם – מהלך שכבר מבשיל וקורם עור וגידים – כעת ההשתלטות על הישיבה לא תמצא חן בעיני הציבור ומשרתת את "הקיצונים".
  2. בערב החג, בעוד שוטרי מג"ב יושבים ומחללים את מבנה הישיבה וכמה ימים אחרי ההרס האדיר למבנים ביצהר – נפגשו ראשי המועצות ביו"ש ל"הרמת כוסית" עם האלוף ניצן אלון, החתום על צו הכיבוש של הישיבה, והרוח החיה מאחורי הרס הבתים ורדיפת היהודים באזור. המטרה הרשמית היתה "מחזקים את ידי צה"ל"... .

הדוגמאות הללו מעידות על מהלך שבו הצליחו השלטונות לזרוע פירוד, וביתר חריפות – בוגדנות, בקרב הציבור ביו"ש.

טועה מי שחושב שיש כאן איזה סכסוך נקודתי, איזה מישהו לא חכם מצד זה או מצד אחר או מכל הצדדים יחד. יש כאן מהלך מתואם ומתוכנן, שהוא תחילת גירוש היהודים מיו"ש. נאמר את זה אחרת: ברגעים אלה אנחנו חווים את כפר מימון, ואת מסמוס המאבק.

כבר היינו בסרט הזה, בו חשובי הציבור והרבנים בוגדים בציבור ומשתפים פעולה בסירוס המאבק, תוך תיאום עם אדריכלי הגירוש. אז זה היה בוריאציה אחת, היום זה בוריאציה אחרת.

היום זה עובד ככה: השלטון מטיל את אימתו בעזרת מעשי הרס אלימים כלפי אנשים אישיים. שגיא קייזלר, למשל, איבד בית ששוה למעלה ממליון ₪ כנקמה אישית על כך שהעז למחות מול איש המנהל האזרחי שמתנכל ליהודים. מה מרויח השלטון מהנקמנות? פחד אצל ה"ילידים". כל האזרחים מנסים לברוח, לא להיות חלק מהעסק. למה ראש המועצה צריך צרות? הוא בסדר, זה רק ההוא וההוא שעשה משהו, אני דוקא ילד טוב.

וכך הבוגדנות מחלחלת, וגדלה התחושה ש"אם אפגין נאמנות לפריץ - לי זה לא יקרה"; הנער ההוא מיצהר שניקב צמיג – זה כל הבעיה, חוץ מזה - באמת הכל בסדר, וזה שהרסו בתים – זה באשמתו. וגם אם כבר מצליחים לבוא בטענות כלפי השלטון – הם מסתכמות ב: "אל תענישו קולקטיווית", כלומר: תפגעו רק באלה שלא חברים שלכם (וממילא הם גם לא חברים שלנו, כמובן..).

יש לזה עוד דוגמאות: בישוב בת עין הצליחו השלטונות לזרוע אוירת אימה, וכך לייצר דיבורים על גירוש חלק מהמשפחות בישוב; באש קודש הצליחו השב"כ – בלחץ מתואם ותוך העברת "מסרים סודיים" (תמיד ה"מסרים הסודיים" הללו נשמעים ממש חשובים ומרשימים..) – לשכנע את תושבי הגבעה לגרש תושב מהישוב; ביצהר נוצרת מחלוקת ולראשונה מזה שנים רבות הישוב יוצא ומגנה פעילים למען ארץ ישראל.

נכון, תמיד המחלוקות מוצאות לעצמן כסות של אידיאולוגיה או מתבססות על מתחים קודמים, אבל השלטון והפחד ממנו יוצרים חוסר איזון ואוירת אימה – במקום דיון בריא. הפחד מהשלטון והלחץ שהוא יוצר מביא לאוירה מפוחדת, ולתקיעת סכין בגב חברים (תוך היזכרות שהם בכלל לא חברים שלי..), במקום לעצור ולזכור מי קרוב אלי ומי מאיים וכוחני, מי שותף למלחמה על ארץ ישראל ומי דואג – במקרה הטוב – ל"שלטון החוק" הלא שויוני.

שלא תהיה טעות – מה שקורה ביצהר הוא הפרומו לגירוש מיו"ש כולה. ההחלטה להיות יחד עם השלטונות בכל מחיר מסרס את המאבק, ומקפיא את הפעילים.

ומה אנחנו עושים? אפשר להרגיש את אימת הפריץ, להתכנס כל אחד לפינתו, לפחד לעזור לחברים, וגם אם לא לבגוד בפועל – לבגוד בזה שנימנע מ"להכניס את עצמנו לצרות" (עד שהן תגענה אלינו, הבאים בתור...). ואפשר – וצריך – לא להיכנע! להחליט שכולנו כאן יחד, שאם יש לנו איזה ויכוח – נפלא לנהל אותו (וזה לא סוד שהיו, ישנם ויהיו חילוקי דעות בינינו), אבל ברגע שבו גורם חיצוני ומלחיץ מנסה להתערב – אומרים לו: אתה? מי אתה בדיוק? כולנו יחד נגדך, ולא ניתן לך לנסות לפלג בינינו.

ובנימה אישית: כאיש חינוך בישיבת "עוד יוסף חי" היו – ויהיו – לא מעט חיכוכים ביני לבין התלמידים. זה העבודה שלי... . בין החיכוכים גם כאלה שקשורים למאבק על ארץ ישראל. כלל נקוט בידינו: את הבעיות החינוכיות שלנו אנחנו פותרים אצלנו, ולא משתפים בחינוך אנשים כוחניים מהממסד האלים. הסכמנו להפסיד הרבה, הרבה מאד, למען הגישה הזו, והיא נראית לנו קריטית לכולנו: הציבור החם שרוצה להתאחד סביב מנהיגי אמת, צדיקים – מסכים לשלם הרבה מחיר בגשמיות, ובלבד שלא יצליחו ליצור פירוד בינינו. דרך זו היא ארוכה שהיא קצרה: אמנם בתחילה היא נראית קשה, והאיום נראה גדול – אבל ברגע שמחליטים להיות יחד פתאום מרגישים עד כמה אנחנו חזקים, קשורים לצדיק גדול, וממילא קשורים לרבונו של עולם – ואילו הצד השני מבולבל, מתוסכל, דואג כל אחד לעצמו ולקידום שלו, מפורד וחלש.

דוקא עמידה כזו שלנו, תביא גם את היהודים השבויים במערכת להתחבר לאוירה הטובה של היהודים הצדיקים, וכך – בדרך ממילא – לא נזדקק עוד לדינים וגבורות.

שנזכה להרבה פה – סח, ולהרבה הרבה שמחת חג!

הרב יוסף אליצור

ר"מ בישיבת עוד יוסף חי

הליכה ביחד היא חשובה...אדם כל שהוא

אבל אי אפשר לדרוש רק מהמתונים לוותר למען האחדות.

"לנהל את הויכוחים בפנים" זה ביטוי יפה, השאלה מה המשמעות המעשית. אם המשמעות המעשית היא שכל נער יפעל על פי הבנתו, גם אם רוב גדול של הציבור ורבניו חושבים שהמעשה שהוא עושה רע מוסרית, וגורם נזק חמור לכלל הציבור. והדבר היחיד שהם יוכלו לעשות זה לנסות לשכנע אותו, (אם הוא בכלל יסכים להקשיב..), אני ממש לא בטוח שזה טוב.

אנסח את זה כשאלה, מחכה לתגובתכם...אדם כל שהוא

מה הדרך של המתיישבים לעבוד ביחד?

אפשרות אחת, לשבת ביחד לדון על הנושאים עד שכולם יסכימו למסקנה אחת. [הסיכוי שזה יקרה נראה לי נמוך מאוד..]

אפשרות שנייה, להכריע על פי הרוב. [רק שאז דעתם של נוער הגבעות ושות' תתבטל לגמרי, אני לא חושב שהם יסכימו..]

אפשרות שלישית, שההנהגה של היישובים מצד אחד ושל עוד יוסף חי וכדו' מהצד השני, יגיעו לפשרות מסוימות, שכוללות גם דברים שבהם כל אחד פועל ע"פ הבנתו. [נראה לי האפשרות המועדפת, החסרונות - לא בטוח שיצליחו להגיע להסכמה, הנוער לא כ"כ כפוף להנהגה כל שהיא]

אפשרות רביעית, כל אחד פועל ע"פ הבנתו, ואף אחד לא מערב את השלטונות, לא מגנה בתקשורת, מגבה מול הצבא וכדו'. [החסרון, ההנהגה בעצם נמסרת למיעוט, כל נער גבעות, מקבל החלטות בעצמו, וכולם חייבים לשאת במחיר של מעשים שהם מלכתחילה מתנגדים להם]

לא הבנתי,די"מ

למה צריך לעבוד ביחד?

 

 

אני ישמח לעבוד ביחד עם אנשים,אבל מי שחושב שצריך למסור אותי למשטרה אז מבחינתי אין הבדל בינו לבין שוטר.

ומי שמגנה סתם מצחיק אותי.....

הרב אליצור מדבר על זה לאורך המאמר...אדם כל שהוא

הוא מדבר על "להחליט שכולנו כאן ביחד" לעומת זריעת הפילוג ופירוד השורות.

כך שחשבתי שאתה מסכים לנקודה הזאת, שהיא הנקודה המרכזית במאמר שהבאת.

 

למה גם אני הזדהתי עם המחשבה הזאת? אני צריך יותר פנאי ומחשבה כדי לענות על השאלה הזאת.

אני לא מסכים איתו בכל דבר,די"מ

אני מסכים בזה שהמאמר מציג את רשעות הממסד.

גם אני לא מסכים איתו בכל דברותן טל

אני מסכים בזה שהמאמר מציג את הצורך באחדות (לא מחוייב מי צריך "לוותר יותר" בשם האחדות, ולא בטוח שאני מסכים איתו בכל מילה לגבי מי זה שצריך כמעט אך ורק הוא "לחזור בתשובה" על כל מיני מעשים -אבל הצורך באחדות ובהחלטות משותפות ולא בפירוד, עם זה אני מסכים בלב שלם למרות שאני לא רואה מצב כזה מגיע או יגיע. אולי בעתיד, עם קצת פחות אגו מכל הצדדים כולם.)

 

חג חירות שמח

נתחיל בנקודה של מי שחושב שצריך למסור אותך למשטרה..אדם כל שהוא

מדובר (לפעמים) על אדם שהתנגד מלכתחילה למעשים שלך (כמובן, לא שלך אישית, אתה לא עובר על החוק חלילה...), יש בהם אפילו פגיעה בערכיו, ועכשיו כתוצאה מהם מופעלת נגדו ענישה קולקטיבית, או לחץ ואיומים, ואתה מצפה ממנו לסבול בגלל המעשים שעשית, ולא למסור אותך/ לגרש אותך מהיישוב.

איך דבר כזה יקרה, בלי שגם אתה תעשה מאמצים למען האחדות? 

 

אבל יש כאן משהו מעבר לעימות הזה, אתה רוצה מדינה יהודית בין הפרת לנילוס, האם כמה מאות נערי גבוהות יכולים להחזיק לבד את השטח הזה? על כמה קמ"ר אתה מסוגל לשמור? אתה רוצה לבנות את בית המקדש, יש לך תקציב לזה? אתה רוצה מערכת משפט שמתנהלת ע"פ התורה, כמה אנשים יש לך בנוער הגבוהות שמסוגלים לפסוק בדיני ממונות, כמה בתי דין הם יצליחו לאייש? אתה רוצה מדינה שכל מערכותיה מתנהלות ע"פ התורה, ביררת את השאלות שנוגעות לניהול מערכת הבריאות ע"פ ההלכה?

שימסור,בעייה שלו,אני ילחם בו.די"מ

אני יכול גם להבין את הנקודת מבט של המח"ט או השוטר ואנא ערף מי,מה זה משנה?

 

 

בקשר לסוף היו פה מליון שרשורים כאלה.

הנה כמה http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t626375

עוד אחד- http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t626380

ועוד-http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t624027

והשרשור שנראה לי הכי קשור-http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t613862#6803809

אתה בטוח שזו רק בעיה שלו?אדם כל שהוא

כי לדעתי זו גם בעיה שלך, כי מלחמה חזיתית מול תושבי הישובים עשויה לגרום לך נזקים גדולים. 

וגם בעיה של ההתיישבות כולה, כי מלחמות פנימיות בתוך ההתישבות, שמגיעות לכדי אלימות עשויות להקשות ולהמאיס את החיים ביישובים, ונותנות סיוע למלחמת ההתשה נגד היישובים.

מה לעשות,אני לא יכול להתעסק בכל דברדי"מ
ובקשר לסוף..אדם כל שהוא

אני מעתיק את השאלה מהשרשור האחרון שציינת אליו ואת התשובה שלך -


אפשר להביא גאולה לעם בלי העם?

כן ולא.  די"מ

השאלה מה אתה מגדירה "עם העם" 

אני מאמין שרוב העם תכל'ס איתנו אבל הוא מושפע מאוד מהתקשורת ועוד דברים.

ברגע שאנחנו נתקדם הלאה וניהיה בשלב הרבה יותר מתקדם נצטרך להתעסק בזה,ואני מאמין שזה יהיה הרבה יותר קל ממה שחושבים.

עכשיו זה לא העניין למרות שזה חשוב.

 

אני מבין שאתה חושב שצריך את התמיכה של העם בהמשך, אבל  חושב שזה יותר קל ממה שחושבים. [אני מניח שאתה חושב שחלק מהעניין הוא שההתקדמות בתהליך הגאולה תסחוף אחריה את העם.]

 

אבל במקביל כאן אתה פוגע בקשר שלך אפילו עם אלה שמכירים אותך שלא דרך התקשורת. ומשאיר משקעים של שנאה להמשך הדרך. [בשביל פעולות קטנות שערכם מפוקפק בלאו הכי]

ובנוסף, גם אם כדי להגיע לשלב המתקדם שאתה מדבר עליו, אינך צריך את כל העם, אבל האם אתה לא צריך אפילו קבוצה בסיסית, קצת יותר גדולה מנערי הגבעות ועוד יוסף חי, שתכלול גם אנשים נוספים בעלי כשרונות ונסיון? הרי כאן אנחנו לא מדברים על תושבי צפון תל אביב, אלא בעיקר (אם הבנתי נכון), על יושבי גב ההר.

אני מקווה שהוא אומר זאת רק כלפי חוץיזהר

אבל באמת הוא מבין שעדי מינץ וכל החבר'ה האלה כבר מזמן תפסו צד במאבק נגד שלטונות הרשע, וזה לא הצד שלנו.

נראה לי שעדי מינץ היה רק דוגמא והוא מדבר על אנשיםדי"מ
הרבה יותר קרובים
לא מסכים!מופים

יש חור גדול מאד בטענות שלו -

אין החלטת ממשלה על גירוש

למעשה אין אפילו דיבורים על זה

כך שאין סיבה להניח שעכשיו יתחיל גירוש

 

עם עיקר דבריו אני מסכים שחבל שאתם לא מאוחדים

אבל נראה שזה טבע האדם, לא?

 

אין דיבורים על גב ההר?? אין דיבורים על יו"ש?אלירז

אמממ... אני לא בטוחה שאתה בעניינים..

 

והביקורת על האחדות לא מופנית רק לציבור הגבעות ונספחיו

אלא לכל הציבור האמוני באשר הוא.. בטח ביש"ע וגם מחוצה לה..

 

אני לא כ"כ מבינה איך ה"אתם" הזה בתגובות שלך -

מסתדר עם ערבות הדדית של עם ישראל.. ?

אתה לא חלק מחבר'ה שאכפת להם? לך אין שום השפעה בעולם?

אני באמת לא עד כדי כך מעודכןמופים

אבל ממה ששמעתי אין דיבורים על נסיגה מאז אולמרט והשטויות שלו על ההתכנסות

 

וכשני אומר "אתם" אני מתכוין פשוט לכל מי שנלחם על מדיניות הימין.

כי אני אישית לא "אמוני" כלשונך, 

כלומר מבחינתי אנחנו בגלות, וצריך לכופף את הראש לפריץ (במקרה כאן - מדינת ישראל) וללמוד לזרום עם שגיונותיו עד כמה שניתן, כל עוד הוא לא פוגע בתורה, שאז - אף שעל!

 

ממילא מלחמה שיש למדינה עם ההתיישבות היא לא מלחמה שלי. היא כואבת לי כמו כל ניסיון לגרש יהודים מביתם, אבל כמו שלא נלחמנו בגירוש ספרד, ולא בשום גירוש אחר, (וסבא שלי גורש מאלג'ר, כך שאנחנו יודעים מה זה), כך לא נילחם במדינה הציונית (שוב כל עוד היא לא נלחמת בתורה)

 

כך שליבי איתכם, אבל דרכי הפעולה שלנו שונות

 

האם נילחם בכם? נמסור אותכם למשטרה? נגנה אותכם?

לא נראה לי. אתם אחים שלנו

אבל ממילא אף אחד לא מבקש מאיתנו לגנות, אף אחד לא מקשר בינינו, כך שאני באמת מרגיש מחוץ לתמונה

 

קראתי את הדברים שלך, ולא הבנתי משהו.יושב תהילות
לגרש יהודים מביתם, בגלל שלא רוצים שיהודים ייתישבו בא"י,
ובכללי לא לאפשר התיישבות בחלקי א"י,
זה לא נקרא להלחם בתורה?? זה לא פוגע בתורה??
תסביר.
^^^ פוגע במצוה ששקולה כנגד כל המצוותחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך י"ח בניסן תשע"ד 10:07
ושמצוה זאת מזרימה קדושה מיוחדת ללימוד התורה.
לאמופים

לגרש יהודים מביתם זה לא להילחם בתורה

זה להילחם ביהודים

 

ולגבי לא לאפשר התישבות יהודית בא"י, אתה חוזר למחלוקת ישנה שלנו

מצות ישוב א"י שייכת בכל א"י, אפשר לגור במקום אחר, ואתה מקיים בדיוק את אותה מצוה

 

אתה לא מדבר על ישוב א"י, אלא על כיבוש א"י

ובזה לדעתינו לא מחויבים בזה"ז שאנחנו בגלות

 

כמו שכבר אלפיים שנה לא באו יהודים להילחם כאן על הארץ, ואף אחד בזמן הרשב"א לא חשב להילחם כאן על עצמאות מדינית

(גם לגור כאן לא גרו רק מתי מעט, בגלל בעיות טכניות חמורות, אבל על כיבוש אף אחד לא דיבר בכלל)

 

 

 

אתה מצחיק.די"מ
ישוב הארץ זה מחלוקת (למרות שיש כל מיני הסברים שגם לשיטת הרמבם זה מצווה)אבל כיבוש הארץ מפורש גם ברמבם.
אם אפשר לדבר נחמד...מופים

ישוב א"י נפסק להלכה בשו"ע בכמה מקומות

כיבוש א"י לא

ואין רמב"ם על כיבוש א"י בזמן הגלות. למעשה אין ראשונים על זה בכלל

 

ונמאס לי כבר להתווכח על זה. כל פעם שאני מדבר כאן מתחילים להתווכח איתי על זה

תקבלו את זה שיש לנו דעה, מגובה ברבנים בקנה מידה עצום, 

אני בסך הכל אומר שבגלל שזה דעתינו אני לא מרגיש חלק מהמלחמה שלכם, ומסתכל עליכם מבחוץ

בפשטות אין שום סיבה שמצווה תבטל,אם אתה טוען שכןדי"מ

אתה זה שצריך להוכיח.

סליחה שאני חוזר שוב לנושא הזה..אדם כל שהוא

יש לך מקור כתוב מנומק של השיטה הזאת?

אני מכיר פוסקים שאומרים שפיקוח נפש דוחה (כיום עכ"פ) את יישוב/ כיבוש הארץ, אבל לא נראה לי שהם אומרים שאין מצווה בהגדלת היישוב היהודי, ובשלטון ובעלות יהודית בכמה שיותר שטחי ארץ ישראל כאשר הדבר אינו גורם לסכנת נפשות. (אם נוציא כרגע את שיטת סאטמר מהדיון).

האמת שאני מחפש משהו ערוךמופים

הבאתי למעלה קישור למה שמצאתי על הנושא

אבל זה לא מאמר מנומק, ולצערי לא מצאתי משהו יותר מפורט

 

פשוט אצל הדת"לים זה נושא מרכזי, וגם אצל סאטמר זה נושא מרכזי..., אבל אצל החרדים זה לא נושא שיש בו נפ"מ, כולנו יודעים את המסקנה הסופית, והרבנים לא רואים צורך לפרט בדיוק.

 

אז כמו שקשה למצוא מאמר למשל על מליקת עולת העוף, אם צריך להבדיל במליקה את שני הסימנים לגמרי או לא, (מחלוקת תנאים, ויש על זה המון חומר בגמרא) כי זה לא נושא מרכזי ביהדות, ואין בו נפ"מ למעשה, כך הנושא של כיבוש הארץ לא נושא מרכזי לדעת החרדים.

כשיבוא המשיח נדון בזה.

 

אני יודע שיש מאמר ארוך של הרב עובדיה על שטחים תמורת שלום בתחומין, ואני מאמין שאמצא שם רמז לנושא, אבל אין איפה להשיג אותו.

חומר על הנושא...אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך י"ט בניסן תשע"ד 22:39

המאמר של הרב עובדיה נמצא גם בספר "משא עובדיה", שנמצא באוצר החכמה, באותו ספר יש גם מאמר על ישוב א"י בזמן הזה.

ועיין בספר ישוב א"י של הרב ישראל זאב מינצברג (ת"ח גדול, היה דיין בבית הדין של החסידים בירושלים), בפרק א' נוקט שיש לשלושת השבועות משמעות הלכתית, ואף על פי כן, הוא אינו אומר כפי מה שהבאת בשם שו"ת פאת שדך.

 

העיקרון של מה שאני אומר כתוב בדבריומופים

הוא רק אומר שבעיקרון שייכת מצות כיבוש גם היום, אם יש אישור של השלטון של הגויים

כלומר שמצות כיבוש לא בטילה, אלא שאסור למרוד באומות מכח השבועות, וממילא הדבר היחיד שאפשר זה לנסות לכבוש בהסכמה

 

זה יותר מדויק, אבל לא עקרוני לענייננו

כן עקרוני לענ"ד..אדם כל שהוא

כי לפי זה, אם אתה מכריע שאין חובה לעזוב את היישוב, אזי במילא קיימת מצוות כיבוש א"י בקיומו, ועזיבתו מנוגדת למצווה.

 

אבל בזמנינו היישוב הוא מרידה בגוייםמופים

הרי  הערבים לא מאשרים לך לגור שם

זה לא "כיבוש בהסכמה"...

לא בטוח בכלל...אדם כל שהוא

גם לשיטה זו, שכאשר גויים דורשים ממך לעזוב מקום שאתה כבר מחזיק בו עליך לעזוב. מלבד זאת, אם נכריע שדווקא עזיבת היישוב תגרור סכנה, מסתבר ששלושת השבועות בטלות, וממילא מצות ישוב א"י חוזרת לתוקפה.

 

על כל פנים נראה לי שהעמדה של הרב עובדיה היא שצריך להחזיר שטחים במקום של פיקוח נפש, אבל לא כאשר הגויים דורשים ואין בכך פיקוח נפש.

 

אבל מה שיוצא בצורה יותר ברורה מהדברים, שזה לא עניין של חול, שהשלטון יכול להחליט לגביו מה שהוא רוצה, אלא או מצווה או עבירה.

גם לגרש יהודים בגירוש ספרד היה פשע ורשעמופים

אין ספק בזה

אני רק אומר שזה לא כפיה על הדת

 

מלבד מה שאם המדינה מפנה ישוב, היא לא מכריחה אף אחד לעבור עבירה, מקסימום היא עוברת עבירה בעצמה (המחוקקים או החיילים) 

כך שאין כאן שום גזירה על הדת של מי שלא עשה כאן כלום

 

וגם בזמן יהושע שודאי היה מצוות כיבוש, המצוה הזאת תלויה בנסיבות צבאיות, והיה הרבה שבטים שלא הצליחו לכבוש את נחלתן, וחיו עם זה, "כי רכב ברזל להם",

כך שגם אם יש מצות כיבוש, אם יש מדינה שמכריחה לא לכבוש את ארץ ישראל, זה לא גזירת שמד, זה פשוט בעיה צבאית שצריך לחכות לשעת הכושר עד שנוכל לקיים את המצוה הזאת

אבל היא לא אוסרת מסיבות צבאיותדי"מ
אני מתכוין שהיא בעצמה בעיה צבאיתמופים

הרי גם אתה בעצמך לא יוצא ברגע זה להילחם במדינה

אתה מחכה לשעת הכושר

אבל ברור שכיבוש כולל פעולה צבאית,לא?די"מ
לא בהכרחמופים

אפשר לכבוש גם בפעולה דיפלומטית בלי יריה אחת

אבל גם אם עושים פעולה צבאית, לא יוצאים להילחם במלחמת התאבדות.

שקולים את הנתונים, את הכוחות של האויב, ויוצאים למלחמה בעיתוי הכי נוח מבחינתנו

 

(אני אומר דברים פשוטים, לא?)

לא זכורה לי מלחמת ישראליהודה סעדה

שבה היינו בכוחות עודפים או שווים, כל המלחמות היו כשלאויב היה צבא "כחול אשר על שפת הים", אם פספסתי משהו ספר לי...

לא יודע למה החלטת כךמופים

כמובן לא רק לערך המספרי יש תפקיד, במלחמת העולם השניה 100 רגלים לא היו שווים טנק אחד

 

יש טקטיקה, יש מורל, יש גבורה מיוחדת של חיילים, יש תנאי שטח, יש עוד נתונים

 

אבל לא נראה לי שמלחמות ישראל היו מלחמות שאין בהם סיכוי וסומכים על הנס. ממש לא.

 

יש מציאות כזאת. לכאורה מלחמת דוד בגולית היתה כזאת, והוא סמך על סימן משמים שעשו לו עם הארי והדוב, אבל לא נראה לי שכל המלחמות בנביאים היו כאלה

דוד המלך התיעץ באחיתופל, שאל אורים ותומים, לא הלך "על עיוור"

 

ואתה אישית ההוכחה החיה לדברי...

אם אתה חושב שאפשר לסמוך על ה' ולא לשקול שום שיקול צבאי - למה אתה לא הולך לכבוש את עזה, יהודה ושומרון שתחת הרשות הפלסטינית, דרום לבנון, סוריה בחלק של הארץ המובטחת, וצפון סיני?

קח איתך 5 חלוקי נחל ותזרוק אותם על כל הערבים שתפגוש בדרך!

יונתן ושלישו לא ניצחו כך את הפלישתים?

 

מה עם החשמונאים?די"מ
לחשמונאים לא היה כ"כ מה להפסיד...אדם כל שהוא

הם היו במצב של גזירת שמד, שבו צריך לההרג ולא לעבור, אז למה לא לפחות לנסות להלחם?

[וכשהם נלחמו הם עשו את כל ההשתדלות הריאלית שהייתה באפשרותם, עם תכסיסי מלחמה מתוחכמים וכדו', אבל זה לא כ"כ הנושא כאן]

בדיוקמופים
מלחמות ישראל הן מלחמותיהודה סעדה

שנעשו עם כל ההשתדלות האפשרית בלי יתרון חיצוני ברור ליהודים, השתדלות וביטחון מובילים לניצחון במלחמה.

על מה שכתבת בסוף אין לי תשובה, אנסה לברר בעזרת ה'.

בטח שזה עקרונידי"מ
כי אז זה חוזר למחלוקת על שלושת השבועות.

וברור ששלושת השבועות זה לא נפקא מינה.....
לא נראה לי שקראת את דבריומופים

הספר שם מתייחס לשלושת השבועות להלכה, ודן בדברי האבנ"ז איך מצות ישוב א"י בזה"ז מסתדרת עם שלושת השבועות

 

 

 

מופים - באיזה זרם אתה ומשפחתך מגדירים עצמכם?אלירז
חרדי-ספרדי-הרב עובדיהמופים
==ראש יהודיאחרונה
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך