אחזה מסר מועבר לדור הצעיר כשמעשן סמים משוריין בבית היהודי?שודד ים
מסר סביר יחסיתיזהר

ביחס למסר שמועבר להם כשבראש המפלגה עומד אדם שאין לו בעיה להצטלם מחובק עם נשים זרות.

וראש מפלגת יחד צדיק עולם שהוא בעד הסכמי אוסלויצור .. =]
ואומר בפירוש שהוא שמאלני
אה. וואלה..יזהר

אחי, פתח את בשבע הטרי בעמ' 6.

יצור - איך אתה לא מתבייש לשקר?שודד ים


לא מתבייש בדעה שלי וזה לא שקריצור .. =]

תפסיקו לחשוב שהאמת רק רק איתכם

כי ראית מודעה עם גזירי עיתון אז קבעת שהוא שמאלני?!ציוני
כןיצור .. =]

זה סתם פרובוקציות

 

תכלס בבית היהודי היו הרבה יותר אנשים שעשו למען גוש קטיף

 

אני לא זוכר שראיתי את אלי ישי "נלחם" נגד הפינוי

 

אבל ראיתי את אבי וורצמן,הרב רונצקי זבולון כלפה ועוד המון פעילים וחכים שנלחמו 

יפה! אתה מסתמך על גזירי עיתון של משמיצים!ציוני
אני מסתמך עד עדויותיהם של אנשי ההתשייבות, המעידים שהוא עזר להם בזמן הגירוש, וגם עזר להם ביהודה ושומרון.
אגב, נפתלי בנט בהיותו מנכ"ל מועצת יש"ע שלח מכתב תודה לאלי ישי על עזרתו להתיישבות ביהודה ושומרון!
מי? ענת רות?מרדכי
אם אתה מאמין למודעות, אז כאן יש הרבה יותר הוכחות למה הוא נאממרדכי
בס"ד

רק נזכיר, כמובן - שעצם זה שישי מראש הצטרף לממשלת אולמרטותן טל

וברק - זה מה שאפשר את הקמת אותן ממשלות מראש בידי השמאל. ככה שלהתהלל בכך שלאחר שאפשרת במודע הקמת ממשלת שמאל, מנעת בסוף איזה תהליך כזה או אחר - אז נשאלת השאלה "מדוע לא מנעת את זה מראש באי הסכמה להיכנס לקואליציה?"

 

זה לא שישי חשב שאולמרט או ברק הם חסידי ארץ ישראל גדולים במיוחד, כאשר הצטרף אליהם לכתחילה - כן?

האם באמת זה מה שאפשר את ממשלות השמאל?אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"ג באדר תשע"ה 20:51

אזכיר את הנסיבות -

ברק נבחר לראשות הממשלה בבחירה ישירה ברוב גדול.

בממשלתו, אגב, הייתה חברה גם המפד"ל. [וגם אותה אני לא מאשים].

לאולמרט היו 29 מנדטים, ואילו לליכוד היו רק 12 (ולעבודה 19).

ביג דילהשפיץ!
אפשר לחשוב שלעשן סמעם קלים פה ושם זה כזה נורא..

כמו שיזהר כתב לא לשמור נגיעה זה יותר נורא..
ביג דיל, יש שם בעייה אחת? אז מה, יש שם עוד בעיות...שודד ים
איזה מסר מועבר כשהרבה מעשני סיגריות משוריינים ביחד?ותן טל

סיגריות הן גורם המוות מספר אחד היום בעולם, כנראה - בגלל היותן הגורם המרכזי על פי הרפואה, לתמותה מסרטן ובפרט סרטן הריאות.

 

ידוע שאחוז המעשנים בציבור החרדי גדול משמעותית, בטח משמעותית מאחוז המעשנים בציבור הדתי לאומי.

 

#רק_אמרתי

מי מעשן ב'יחד'?ציוני
מי אמר לך שהם מעשנים?שודד ים
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך כ"ג באדר תשע"ה 20:11
נא לכבד את האחר בצורת הדיבור
ומה שאמרת (שמעשן סמים = בהווה) זה כן בסדר להגיד?ותן טל

כאשר ינון מגל אמר בפירוש שעישן בעבר וכעת מששוריין אינו מעשן סמים (ובכל מקרה דובר על קלים, אגב) - משמע שמה שכתבת ש"מעשן סמים משוריין בבית היהודי" - זה שקר מוחלט. אבל מסתבר שאת השקר הזה אין לך בעיה להגיד.

 

מעניין.

הוא אמר שהפסיק לעשן סמים רק מרגע ששוריין ורק כדי להיות מפוקסהמרקד

זה לא שהוא רואה בזה בעיה ולכן נגמל, אלא שהוא פשוט הפסיק באופן זמני לעשן סמים כדי להיות מפוקס בעבודת הכנסת.

זה לא משנה את העובדות. כעת הוא אינו מעשן סמים.ותן טל

ולכן האמירה "מעשן סמים משוריין ברשימה" היא לא נכונה. לא משנה אם הוא רק "הפסיק זמנית" או לא זמנית (ואם יהיה בכנסת כעת במשך 5 קדנציות ברצף? ובכל הזמן הזה לא יעשן כדי להיות מפוקס? גם 20 שנים יחשבו בעיניך "זמני"?

 

מודדים אדם על פי מה שהוא עכשיו - כעת הוא לא מעשן סמים והצהיר את זה. וזה העניין. שכאשר רוצים לתקוף אפשר לקחת גם את ה"לשעבר" ולהפוך ל"מעשן סמים משוריין ברשימה".

 

שיהיה. אני רק מצביע על הכשל בהגדרה, שכל אחד יחשוב על ההגדרה הזאת מה שבא לו.

משנה העיקרוןהמרקד

הוא הפסיק לעשן סמים, לא בגלל הבעייתיות שבעישון סמים, אלא רק כדי להיות מפוקס בכנסת, אך הוא עדיין לא רואה בזה דבר שלילי ולא שולל חזרה לעישון לאחר סיום כהונתו כח"כ.
מה שמשנה זה הרמה העקרונית. הוא הפסיק לעשן סמים רק באופן זמני, אך הוא לא רואה את הסמים כמשהו שלילי ובעייתי, זה נחשב בדיוק כאילו הוא מעשן סמים בהווה.

לא ברור לייזהר

למה אתה טורח כל כך? מה העניין?

לדעתך ככה. במציאות, ולדעתי - העובדה היא שהוא לא מעשן.ותן טל

 

יותר מכך נראה לי שסתם שנינו נטחן מים, אז בוא נעצור את זה כאן - כל אחד הבהיר את עמדתו יפה, שנינו יודעים שאני לא אשתכנע ממך ושאתה לא תשתכנע ממני - והקוראים, ובכן, הם נחשפו לדעות שנינו. אז אין טעם להמשיך.

 

כל טוב ושבוע טוב.

וזה שהוא תומך בלגליזציה, זה בסדר?ציוני
אולי הוא מתאים יותר למפלגת 'עלה ירוק'.
אני לא מספיק מבין ביתרונות וחסרונות הקנאביס, אני מודהותן טל

ולכן אין לי באמת יכולת להתייחס עניינית לקנאביס. אין לי דרך לדעת באמת האם קנאביס הורג יותר מסיגריות או נרגילה, למשל - ואת הסיגריות עדיין לא שמעתי שמי שתומך בעישון או בכך שיהיה מותר לעשן סיגריות, הוא "תומך בלגליזציה" בצורה שנשמעת כאילו זה אסון איום ונורא.

 

לסיגריות כבר התרגלו כאן, זה העניין - ולכן אף שזה הורג מאות ואלי ויותר מאלפי אנשים מידי שנה (בארץ ובעולם) - אנשים לא חושבים על זה בצורה הזאת.

 

אני למשל, אשמח להבין למה לא כל רבני החרדים בארץ ובעולם, לא מוציאים פסק הלכה חד משמעי שיפורסם ציבורית, שיש איסור הלכתי מובהק ומוחלט לעשן סיגריות או נרגילות. 

 

הרי אני מקווה שאנשי ההלכה לא מתווכחים עם אנשי הרפואה שקובעים חד משמעית שלסיגריות אחוזים גבוהים בסיבות לסרטן (ובכלל גם מחלות לב) שהם הסיבות הרציניות למוות מוקדם בעולם ולא טבעי - ואם כן, כיצד הרבנים לא מורים שיש בזה פיקוח נפש דאורייתא ושאסור לעשן באופן מוחלט?

 

שאלה גדולה.

 

למשל, לא שמעתי על פסק של הרב מאזוז בעניין - אם מישהו מכיר פסיקה של הרב מאזוז בעניין סיגריות אשמח שיגיד לי איפהלמצוא אותה (ומתנצל מראש - למרות ששמעתי לא מעט פסיקות של גדולי דור ציונים דתיים נגד סיגריות, אין לי ספציפית עכשיו יכולת להביא מקור - אולי במשך חודש ניסן אצליח לאסוף את המקורות הנדרשים)

אין רב שיאמר: "מותר לעשן סיגריות בצורה מזיקה"ציוני
הוכח מדעית - אם תעשן סיגריה אחת ליום, לא תינזק בריאותית מכך.
זה שבפועל אנשים עוברים את הגבול המותר, זה כבר בעיה שלהם.
הנזק של סמים קלים פוגע גם בראש, בדומה לאלכוהול!
יש לך מקור מדעי לכך שסיגריה אחת ביום לא מזיקה?ותן טל

ודבר שני, גם לו יצוייר שסיגריה אחת ביום היא לא מזיקה בריאותית, הרי ברור שזה פיקציה סיגריה אחת ביום. בסיגריות יש ניקוטין, חומר ממכר - ולכן להציג את זה :  "הי, סיגיריה אחת ביום זה לא מזיק בריאותית ולכן לא צריך להגיד שזה אסור, ומי שעובר את הגבול זה כבר בעיה שלו" - זה ממש מטופש, לדעתי. אתה מכיר מישהו שיכול הלחזיק מעמד עם סיגריה אחת ביום בלבד ולא יתמכר להמשיך לכמות נכבדת הרבה יותר של סיגיריות ביום, למשך שנים?

 

אני אישית, לפחות, ממש לא מכיר ככה אנשים. אופתע אם תגיד לי שאתה מכיר. כיוון שכאמור, החומר הממכר מאוד מאוד משפיע בקטע הזה...

חיפשתי זריז באינטרנט:ציוני
http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4127955

וכן, אני מכיר אנשים שסתם מעשנים בארועים מיוחדים, וביום-יום לא מעשנים בכלל!
חסום לי ברימון ברמה כעת. אשמח שתעתיק לכאן מה שכתוב שם.ותן טל

בכל מקרה, לי אישית לא יצא להכיר אנשים כאלו שמעשנים פעם ב.. - ואני מכיר לא מעט מעשנים כולל חברים טובים (לצערי).

 

סיגריות זה ממכר וזה פשוט וברור ומובן...

העתק המאמר עד הקטע הרלוונטי:ציוני
"
המלצה מרופא: 2 סיגריות ליום זה בסדר

מי קבע שרק ירקות זה בריא, שלא כדאי לכעוס, שזמן איכות עם הילדים מפצה על הכל? ב"זמנים בריאים" ב"ידיעות אחרונות" מפרקים לכבוד השנה החדשה את הקלישאות הנושנות, ומסבירים שמותר אפילו לעשן סיגריה ביום ולהפסיק לחשוב חיובי

אריאלה איילון
פורסם: 03/10/2011 10:48

השנה החדשה מביאה איתה הזדמנות נדירה לעשות סדר בארון המושגים המיושנים שלנו, אלה שכבר אינם רלוונטיים ומעודכנים. זה הזמן למהר ולהיפטר מהם, ובמקומם לאמץ תובנות עדכניות, שישפרו את איכות החיים שלנו.
 
"אבל מהו בעצם אותו מונח מחייב 'איכות חיים‭"?'‬ תוהה פרופ' רחל לוי שיף, פסיכולוגית קלינית והתפתחותית באוניברסיטת בר-אילן ויו"ר הסתדרות הפסיכולוגים לשעבר. "מה זה כולל: סביבת מגורים ירוקה? דירה מרווחת ושקטה? סקי בחו"ל כל שנה? או אולי דווקא חיים שיש בהם תחרות ועשייה ומאמץ, אכזבה ושמחה, הם דווקא אלה שעונים טוב יותר להגדרה המחייבת 'איכות חיים‭"?'‬
 
קחו למשל את המודעות לשמירה על הבריאות - תחום שהתפתח מאוד בעשור האחרון. תחת כל עץ רענן, בכל חוג במתנ"ס המקומי או עלון פנימי של מפעל, מספקים לנו עצות לחיים בריאים ונכונים. כך תעשה וכך אל תעשה. אבל לא כל מה שהיה נכון ומומלץ לפני עשר שנים, או אפילו שלוש, שמר בהכרח על תוקפו. חוקרים בעולם הרפואה והפסיכולוגיה מגיעים לתובנות חדשות ומנסחים כללים שמשנים את עולם המושגים הישן.
 
ההמלצה להימנע מעישון, למשל. עד היום שמענו בלי סוף שמעשנים חייבים לחדול מההרגל המגונה הזה, בתוספת רשימה ארוכה של מחלות ותחלואים שהוא גורם. "אף רופא בעולם לא ימליץ על עישון", מבהיר פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי שיבא, "אבל בהבנה חדשה ומתקדמת יותר, שמקבלת באחרונה יותר אישוש, התחלנו להתיר מעט את הרסן.
 
"קיימת הבנה שסיגריה אחת ביום, או אפילו שתיים, לא יזיקו לליבו של איש. לעומת זאת, דווקא הימנעות מוחלטת עלולה לפתח תסכול, שיוביל בסופו של דבר לעישון מאסיבי. אז כשחולה מבקש ממני אישור לעשן, אני מאשר זאת - אבל מסייג ומגביל את כמות הסיגריות‭."‬
 
מופתעים? יש עוד כמה קלישאות או הנחיות כאלה שהגיע הזמן לנתץ.
...
"


איזה טיפשי ונניח שהם מעשנים האם הם עברו על החוק?yair3


מעניין. פתאום החוק זה הדבר היחיד שמעניין אתכם?ותן טל

הבריאות ופיקוח נפש לא חשובים?

לא אבל זה מה שמעניין אותך ופתאום זה לא משמעותי בעינייך?yair3


חוק זה הדבר היחיד שעניין אותי? מתי אי פעם שמעת שאמרתיותן טל

את זה?

 

החוק מעניין אותי, זה נכון - אבל הוא לא קדוש בעיני, ממש לא.

 

אםכבר, אז אזכיר התבטאות שלי בנוגע לבנייה ביו"ש - אמרתי שאני תומך גם באלו שבונים מאחזים לאחוקיים ומקווה שיצליחו ושמתוך הבנייה הלא חוקית, המדינה תבוא גם להכשיר בדרכים שונות את המאחזים עד שיהפכו ליישובי קבע, או שיגיעו להסדרים שבסופו של דבר יגרמו לריבוי תושבים ביהודה ושומרון.

 

אבל כן אמרתי גם, מודה, שכאשר מפנים מאחזים בלתי חוקיים, או איזה קראוון שניצב על איזו גבעה ולא קיבל אישור - אפשר להבין גם את המדינה בקטע הזה, בסופו של יום יש חוק והמדינה צריכה לשמור עליו גם אם אנחנו לא אוהבים את זה.

 

בקיצור, בסופו של יום - אני מודע לכך שבמציאות היומיומית במדינה לא הכל עובד "לפי הספר" - אבל מודע גם לכך שבסופו של יום המדינה היא הממונה על אכיפת הסדר. אני עצמי מאוד משתדל לא לעבור סתם ככה על חוקי המדינה, אכן. אבל אני לא חושב שהם בהכרח קדושים לגמרי לגמרי.

 

 

הוא אמר שלא מזמן השתמש. זה נחשב מעשן סמים.שודד ים
ויש המון גדולי דור חרדים נגד עישון סיגריות, למשל:שודד ים
והוא גם אמר שהפסיק (אז יגידו "רק כי אמר שייכנס לכנסת וזהותן טל

לא טוב בכנסת" - אבל בפועל אמר שהפסיק עם זה, ורק הודה שאכן לא מזמן עישן) - ולכן הייתי מצפה לדייק ולכתוב "מעשן סמים לשעבר משוריין בבית היהודי". יש הבדל עצום, כמובן, בין שני הניסוחים.

אין הבדל, זה עניין עקרוני. הוא בעד עישון חשיש.שודד ים
וזה משדר שסמים 'קלים' זה בסדר.
אח"כ ממשיכים עם סמים קשים יותר וההמשך ידוע (לא הוא אבל צעירים).

וצודקים מי שאמרו שגם בנט בהתנהגותו בעניינים שהזוכרו, בפרט שזה בפרהסייה, משדרת מסר בעייתי, בלשון המעטה.
טוב אז מעשן סמים קלים עד לרגע השריון נמצא בבית היהודיyair3

וביחד משורינים חרדים שעצם חרדיותם כבר הופכת אותם למעשני סיגריות בעיני ותן טל הצדיק והלא מדבר לשון הרע על אף אחד אבל טוב מאוד בסטיגמות על חרדים

תרשה לי לא להגיב על התגובה הזאת שיהיה בהצלחה בכל מקרה..ותן טל

 

מאחל לכל הציבור הדתי לאומי והתורני בהצלחה בבחירות הקרובות.

 

 

יש לך שמות להשמצה הזאת?מרדכי
כאשר ההשמצה שכאילו ינון מגל מעשן סמים עכשיו, תיפסק, אניותן טל

אטרח להביא שמות ל"השמצה" שלי, או להסיר אותה גם.

 

בנתיים הן מדברי שודד ים, והן מדברי אלי ישי, השתמע כאילו ינון מגל מעשן כיום סמים - מה שלא נכון.

 

על זה לא שמעתי הזדעקות כאן מצד תומכי יחד.

 

שיהיה.

 

 

לטובת המתדיינים, אנסה לסכם את המהלך שהיה כאןיזהר

ינון מגל עישן סמים בקביעות במשך שנים, עד לרגע בו שוריין, "כדי להישאר מפוקס", כך לטענתו.

מכאן יוצא בוודאי שהגדרתו כ"מעשן סמים", זהו שקר חמור ועוול בל יכופר.

 

לא זו בלבד שזהו שקר נורא ואיום - עצם האמירה הזו מתירה לכל מאן דהו לשקר גם כן, על חברי המפלגה המתחרה. אבל לא סתם לשקר. כי הרי אם נתאפס לרגע, נבין שהגדרת ינון מגל כמעשן סמים, זו לכל היותר חוסר דיוק לשוני קל. הרי במהות ההבדל דק מן הדק עד לא נבדק (אגב, גם מחללי שבת בפרהסיא לא עושים זאת רוב הזמן. לא רק בשאר ימות החול, אלא אף בשבתות רוב הזמן עובר עליהם ללא חילול שבת). אבל ההיתר - הו, הוא כבר היתר גורף. אפשר לשקר בדברים ללא כל בסיס והקשר.

 

ידע הציבור יזהר.

 

ומאיפה הבאת את ההשמצה שהוא עישן בקביעות במשך שנים סמים?ותן טלאחרונה

 

אם מסתמכים על הודאתו בלבד, הרי שלשאה אם עישן סמים, ענה: כן..לא מזמן כל כך". מכאן לא משתמע מה שאתה מנסה להגיד כאילו עישן במשך ש-נ-י-ם סמים ב-ק-ב-י-ע-ו-ת.

 

בנוסף אמר גם שלפני 15 שנה היה בגואה ומה שקורה בגואה נשאר בגואה. גם מאמירה זאת לא משתמע מה שניסית להגיד כאן כבדרך אגב, שהוא ש-נ-י-ם מעשן ב-ק-ב-י-ע-ו-ת סמים.

 

אז בסדר, לנסות בכל זאת להגחיך את מה שאמרתי, אפשר, וזה אפילו לגיטימי - אבל לפחות תעשה את זה בלי להגיד דברים לא נכונים, ותיצמד לכל הפחות למה שנאמר באמת במציאות, סבבה? הרי אתה לא יכול להוסיף מעצמך על מה שמגל ל-א אמר. ובשום מקום הוא לא אמר, למיטב ידיעתי, שהוא עישן בקביעות במשך שנים סמים (ואני יכול להעיד על עצמי שאני די עוקב אחרי הבית היהודי במערכת הבחירות האחרונה ואם לא נתקלתי באמירה כזאת שלו זה כנראה אומר משהו. אם יש לך בכל זאת מקור שבו הוא אומר מה שאמרת - תביא וישפוט הציבור).

 

כל טוב ושבוע טוב.

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך