שאלה לבניםמשיח בן דוד

 

כן מצחיק נכנסתן ..תצאו זה לא מעניין בנות ..

 

שומעים?

אני עד היום הורדתי בגילוח בפאות ובזקן בערך 2.5 מ"מ אורך שערה ..

עכשיו אני רואה דעות שאומרות 4 5 מ"מ זה הגבול ואסור מתחת אליו

 

לדעתי גם 2.5 מ"מ יכול להכנס להגדרה של "שאפשר לכוף את השערה"

מה אומרים?

מה זה "לדעתי"? ניסית?אדם כל שהוא


בטח שניסיתימשיח בן דוד

 

2.5 מ"מ משאיר הרבה יותר מסתם זיפים

ו..ממה שזכור לי אפשר לכוף את השערה ..בקטנה..

אז איפה הגבול בעצם בקטע הזה?

התכוונתי האם ניסית לכוף.אדם כל שהוא


אבל ממה שאני זוכרמשיח בן דוד

 

נראלי אפשר לכוף

וחוץ מזה אם אומרים לא לעשות פחות מ-3 מ"מ ...וזה 2.5 ...

אז כנראה שזה גם אפשרי לכוף במצב כזה..

אבל זה ללכת על חבל דק ..בקטע הזה

לכן אני רוצה לדעת מה המחמיר ..

אז תנסהדי"מ
יש הבדל בין פאות לזקןתרחיב לבי

בזקן צריך שלא יהיה כעין תער, שזה בערך כל זיפים שלא תשאיר.

 

בפאות - זכור לי במעומעם 3-5 מ"מ.

אני לא עובר את מספר 2 במכונה [בלי נדר] מהסיבה הזו

אני יודע את ההבדל שישמשיח בן דוד

 

לכן אני מפחד ותמיד במכונה אני שם על 6 בפאות

אבל עכשיו אני קונה חדשה moser , ו..אני רוצה תמיד לעשות את ה-2.5 לכן אני שואל ..

גם אני ראיתי שזה בין 3-5 אבל..שאלה מה המחמיר ומה המקל ..

מי בעל הדעה הזאת?שמש אא
ראיתי בכל מיני אתרי הלכה ושאלות ששאלו רבניםמשיח בן דוד

 

וזה בערך הטווח כמו שכתב תרחיב ליבי .. 3-5

 

אין פה איזה פורום בסגנון איפור וטיפוח לגברים?...(;dora


זהו שלא ..חיפשתימשיח בן דוד

 

חשבתי באמת שצריכים לאפשר גם לבנים לקבל פורום כזה

הפרישה(הספר של הסמע על הטור) מסביר שצריך שיראו שערותחפש
ולפיו זה יהיה מותר
מה הכוונה שיראו שערות?משיח בן דוד

 

הרי גם זיפים נחשב שרואים אותם?

מה נחשב שערה?

נראה לי שכן.חפש
וככה גם משמע מהגמ במכות כי כתוב שאסור להשוות את לפני האוזן למאחורי האוזן ומאחורה הכל חלק.
בכל אופן צריך לפתוח את הסוגיה במכות ובטושע ביוד. אני בשמירה אז קת קשה לי לפתוח....
אני זוכר 5 ממאילתי
תמיד מסתפר על חמש. וזקן תמיד על שלוש או מכונת תספורת על 0 הפוך כדי לא להסתבך עם אלוקים
יודע מה הבעיה אחי..משיח בן דוד

 

שכעושים בזקן מספר נמוך מהפאות זה נראה טיפה מצחיק לא?

תמיד הזקן מגולח קצת יותר מהשיעראילתי
זה אותו יחס למי שמתגלח לגמרי .. הזקן שלו כביכול מספר יותר נמוך מהפיאות.. בד"כ אני משאיר זיפים וקצוץ..( מסתפר פעם בחודש שונא שיער )
כן אתה צודק אבל זה קצת מפריע בשילוב אתה מבין ..משיח בן דוד

 

אני מתאים לי אם הייתי יודע בוודאות ש - 2 מ"מ על הכל זה סבבה

זה היה מושלם .. עד היום עשיתי 2.5 אני מקווה שזה לא היה איסור..

זה רק בספר ..בבית אני מוריד 3 ברגיל ובפאות על 6 ...

 

לפי מה שכתב "חפש" ..אין עם זה בעיה..... עם 2.5 ..

אבל צריך לבדוק את זה עוד ..כי הוא בעצמו לא בטוח כל כך

לא הבנתי...אילתי
את הראש אתה מספר על מספר יותר נמוך מהפיאות? זה לא מוזר קצת? כלומר השלוש סנטים מהעצם ולמעלה על שש וכל השאר שלוש? ואם יש לך תשובה תגיד! ( תשובה למס הס"מ שמותר..) אני מת לספר הכל על 3
שמע מה אני עושהמשיח בן דוד

 

אני שאני הולך לספר שלי הוא עושה לי 4 או 4.5 בשיער

ומוריד לי 2.5 בפאות ובזקן

 

אבל בבית שלי אני בפאות עושה על 6 והשאר על 3

אז יוצא שבפאות נשאר יותר מהזקן אבל לא יותר מהראש כי תכלס זה גודל עם הזמן ..

 

אז בכללי הספר שלי דתי והוא מבין בהלכות והכל

אז אם עד היום עשה לי על הפאות והזקן 2.5 ...אני מניח שהוא יודע מה הוא עושה

למרות - שידעתי עד היום שלפי ההלכה אולי זה להקל ...ואני רוצה לכתחילה להחמיר ..

לכן שאלתי פה אם יש מצב שהחל מ-3 מ"מ זה גם לדעת המחמירים ..

 

אם זה נכון , אז למה שיהיה בעיה לעשות הכל 3?

אם זה נכון אין שום בעיה..אילתי
אני מספר את עצמי לבד על חמש תמיד ומישהו שנמצא בסביבה עושה לי את המאחורה.. אם תמצא מקור שמתיר 3 ממ אני ממש אשמח!
חח אני עובד על זה משיח בן דוד


נשמח אם גם הבנים שפה שמבינים דבר או שנייםמשיח בן דוד

 

יעשירו את הידע שלנו ...זה יכול להיות נחמד

מה השאלה? אם מותר להסתפר בפאות 3? מותרכמעין הנובע
ו-2.5 או 2 , אגב מאיפה לך?משיח בן דוד


נראה לי שאסור מתחת ל3. אבדוק לך בלי נדר בבוקרכמעין הנובע
אני מספרת את הבנים בבית
עדן הספרית פשש... משיח בן דוד

 

תחזרי עם תשובה עם מקור בבקשה חיוך

 

ו- ואוו זה יפה שאת ספרית .. חצי חיוך

אוקי. אם לא אגיב תכתוב פה שובכמעין הנובע
חח סבבה , עד מתי זה "אם אני לא אגיב" ?משיח בן דוד


אממ שאלה טובה. עד מחר בצהריים או שני בבוקר חחכמעין הנובע
חח אוקי ..סומכים עליך פה עדן ..כל הבנים בפורום מחכים משיח בן דוד


בעז"ה. (רק ב2016- בחורה בודקת לבנים הלכות )כמעין הנובע
והיא גם לא נלחצת מפנצ'רים...הייזל
חחח אני מדמיין אותך עם הדלי מים והפיקותמשיח בן דוד


פחח יאלה שתבוא לסדר לי ..היא עושה גם גבות?משיח בן דוד

 

 

הדעה המקלה זה 3 מ''ממיסטר גינגי
המחמירים זה 4-5
יש לך מקור?אילתי
אם תוכל בבקשה לעזורכמעין הנובע
@חסדי הים


סליחה, אני עסוקה מאוד ולא אתפנה לזה בימים הקרובים.
מקווה שיענו לפניי.
עזרה מישהו .. ? משיח בן דוד


טוב, לשלוח לך בפרטי מס' פל'?..הייזל
לא שלי! של הרב של המקום שבו גדלתי. (הייתי שואלת בעצמי, אבל מוזר לי לשלוח לו כזו שאלה...)
סבבה בכייףמשיח בן דוד

 

הוא פוסק הלכה?

כמובן.הייזל
אל תשכח לעדכןאילתי
סליחה על ההקפצה.כמעין הנובע
הבטחתי לבדוק, אז בדקתי.
מותר מינימום להסתפר על 3, והחמירים מסתפרים על 5.
יש ספר הלכתי שמציין את המ"מ ואלו הרמות שנקבעו להלכה ומצוין גם שם.
אין לי את הספר ואת שמו המדוייק, ולכן שאלתי ת"ח והוא אמר שזה מה שפסקו להלכה.

מקווה שהועלתי.
שבוע טוב.
@משיח בן דוד
מעניין... אני ראיתי אחרת...מבקש אמונה

בספר "אין למו מכשול" כתוב שמותר אפילו קצוץ מאד העיקר שזה לא נראה כמו תער.

(זה לפי דעת הרא"ש) 

זה לא שמעתי בחיים.. לא יודעת.כמעין הנובע
כי השערה חייבת להתקפל ל2 או להחזיק אותה (2דעות), אז איך ניתן קצוץ?
ככה גם משמע משולחן ערוך.מבקש אמונה

סימן קפא

ג אֵינוֹ חַייב אֶלָּא בְּתַעַר. וְיֵשׁ אוֹסְרִים בְּמִסְפָּרַיִם כְּעֵין תַּעַר, וְיֵשׁ לָחוּשׁ לְדִבְרֵיהֶם.

 באר היטב כעין. שגוזז במספרים סמוך לבשר כעין תער. ש''ך:

 

השאלה היא, מאיפה הגיע המסקנה שהשערה בפאה חייבת להתקפל? זה אני לא יודע...

עדן ומבקש אמונה ..משיח בן דוד

 

היה לי על זה וויכוחון באיזה אתר של בית הוראה ..

היה מישהו שטען שאין מקור לקטע של ה"לכוף את השערה" (להתקפל )

ובית ההוראה טענו שזה לא חומרה אלא יש להחמיר לדעת המחמירים ..זה מסקנתם ..

ההוא שטען שאין מקור לכוף את השערה גם טען שאין מקור לחצי ס"מ ! הוא טוען כמו מבקש אמונה שהעיקר

שלא יהיה תער ..או אולי יראה כתער כמו שכתב מבקש אמונה..

 

אני לקחתי את המכונת גילוח שלי עכשיו ועשיתי 2.5 מ"מ כמובן לא בפאות

רק לא מצאתי פינצטה בישביל לבדוק אם אפשר לכוף את זה ...מה שעשיתי בדקתי פחות או יותר

אז התוצאה שלי יצאה כזאת: חלק מהשערות יכלתי להרגיש שאפשר לכוף אותם ..וחלק לא! חלק אולי כתוצאה מלחץ שהפעלתי על המכונה קצץ מעט יותר ..ואז יצא שאולי בקושי אפשר לכוף ...

לכן פתאום הבנתי לדעת ה-3 מ"מ למה צריך 3 שעדיף אבל .! זה לא אומר שברור שאין אפשרות לכוף כי יש מצב שכן עוד לא יצא לי לבדוק למה אין לי פינצטה ...דבר שני ..הלוואי שהיה 2.7 איפשהו במכונות בקושי סכין של 2.5 יש ...אני עדין בחיפושים אחרי זה..

 

בקיצור , לפי מה שהבנתי עד עכשיו מכל מה שקראתי זה בערך ככה:

 

אין מקור לעניין של הלכוף את השערה , העיקר שלא יראה כתער .., היה דעות שראיתי שאו לקפל ולכוף או רק שיהיה אפשר לתפוס בציפרוניים או כל דבר דק אחר את השערות .. , ואם נילך לפי השיטה של ה"עיקר לא יראה כתער" יוצא שאפילו זיפים מותר שזה בכלל מוזר ..בקיצור , בלאגן אחד שלם ! קשה מאוד לדעת מה ומי ..

 

@עדןעדן

@מבקש אמונה

 

 

(אז אני מבינה שלא הועלתי לך, לא נורא.)הייזל
אני מעדיף לברר את זה יותר כימשיח בן דוד

 

העניין הוא שגם אם אשאל רב הוא יתן לי את התשובה הכללית של ה-5 עד 3 מ"מ

אני מחפש בכלל האם זה רק חומרה או שזה משהו אחר

במיוחד שאני רואה מאה דעות שסותרות זו את זה ..ובעיקר יש לי חשש שמחמירים פה על דבר שלא כל הפוסקים חשבו להחמיר בו ..

 

ההוא מהאתר טען שהחצי ס"מ זה גדול הדור אחד אמר וזו לדעתו ולא נפסק להלכה...אז

שמעו אני לא יודע מה לעשות

אתה יכול להחליט מה אתה רוצה שתהיה התשובה,הייזל
לגגל ולקוות שמישהו פעם הזכיר באופן כלשהו שאולי והיה אם...
זה ממש לא מה שאני עושהמשיח בן דוד

 

אני לא מקווה ולא נעליים ..אני יחייה עם זה שאפשר להוריד רק 3 מ"מ ..למרות שזה כל כך שונה ......

אבל ...אני באמת מחפש מה ומו , כי אם אתם שואלים אותי ? יש פה משהו שנהוג בכל הקטע הזה שלא נראה לי מחייב לפי ההלכה בצורה של דין גמור שאין לעבור , זה נראה כאילו ..יודעים מה? ראיתי תשובה של רב שגם אמר שאם רואים שערות זה מספיק אבל אני לא סגור על זה ולא זוכר איפה ראיתי את זה אז אל תקחו את זה כעובדה מוגרמת ...אין מה לעשות זה מבלבל מידי

זה מה שאני שאלתי בישבילך וזו התשובה המפורטת שקיבלתי.כמעין הנובע
אם מסבך אותך, למה שלא תתקשר לרב שלך?

@משיח בן דוד
פירטתי את הסיבה בהודעה הקודמתמשיח בן דוד

 

אני יכול בקלות לשאול את הרב שלי אבל כשאני רואה שזה לא החלטי ויש על זה דיון פתוח

זה מבלבל כל כך .. מצד אחד חצי ס"מ מצד שני עד 3 מ"מ מצד שלישי העיקר שיוכלו לתפוס את השערות , מצד רביעי העיקר שלא יראה כתער...איך אפשר לקבוע מה הנכון?!?

לפי הרב שלך ולפי מי שאתה הולך.כמעין הנובע
במיליון נושאים יש מחלוקות בהלכה. אז מה? מה נעשה?
מחליטים ללכת על פי רב אחד ולא משנה מה, מה שהוא אומר עושים.
גם אם בא וגם אם לא בא, וגם אם יש דעות אחרות שסוברות אחרת מדבריו.
(כל עוד מדובר על רב ירא שמים ועדיף כמה שיותר מוכר).
השאלה היא לא אם לשמוע לרב או לאמשיח בן דוד

 

השאלה היא למה לי להחמיר במקום שלא צריך להחמיר בו

האם כל מי שיש לו רב הולך לפי פסיקותיו בהכל הכל הכל? אני לא...

אני בודק ומשתדל להחמיר בהמון דברים ואני בודק ומחפש את המקורות דווקא בגלל הפחד של לעשות משהו שיעבור על התורה - קיצור השאלות שנשארו פתוחות:

 

1.מאיפה המקור של לכוף את השערה?

2.השולחן ערוך מה שמבקש אמונה כתב:

סימן קפא

ג אֵינוֹ חַייב אֶלָּא בְּתַעַר. וְיֵשׁ אוֹסְרִים בְּמִסְפָּרַיִם כְּעֵין תַּעַר, וְיֵשׁ לָחוּשׁ לְדִבְרֵיהֶם.

 באר היטב כעין. שגוזז במספרים סמוך לבשר כעין תער. ש''ך:

איך זה מסתדר עם הלכוף שערה?

3.למה יש דעות שאומרות שרק אם נתפוס את השערות זה בסדר?

4.ומאיפה בה העניין של החצי ס"מ ?? לפי גיל מהאתר הזה עם התגובות והוויכוחון שהיה הוא כותב

שזה דעה של גדול הדור אחד ולא נפסק להלכה...לפי מה שהבנתי..

 

ב-ל-א-ג-ן

 

עדן מה שאת אומרת לכאורה סותר את השו"ע

אנסה לברר לך שוב.כמעין הנובע
מה שכן אתה צריך להבין שיש מחלוקות רבות בהלכה בנושאים כה רבים.
זו החלטה שלך אם להחמיר או לא, אבל חובתך לקיים את מה שחכמים חייבו אותנו.

לגמרי צודק שאתה רוצה מקורות, אני פשוט פחות בקיאה בזה, אבל אעשה השתדלות..
שוב, אתה יכול גם לשאול את הרב שלך את כל השאלות שציינת ולבקש שיוכיח לך תשובות ממקורות (יהיה גם יותר מהר, וגם אותי אישית היה מרגיע יותר לשאול את הרב שלי ושהוא יוכיח לי בעניין כה חשוב, אבל לשיקולך).
את נשמה, עדן...הייזל
אממ |קצת מובכת |כמעין הנובע
חן חן לך (:

לא שעשיתי/ אמרתי משהו מיוחד אבל שיהיה.. תודה!

ואם כבר, בשבילך-
דואגת לנו ..אין עליה ! רציני ! משיח בן דוד

 

האכפתיות שלה פשוט יפה חיוך

אממ..כמעין הנובע
תודה

עזוב אותך, משיח.הייזל
תגדל שיער. זה הכי כיף!
מאיפה את יודעת???מחיכא

להזכירך מדובר לא על השיער במקום שא-ת-ן מגדלות...!

 

ואני בטוח שאין פה איזה משהו שאת רוצה לספר לנו... ;)

כמעין הנובע
גם גבות, גם לגדל שיער, מה נהיה?







.צ.
בלי לפגוע חלילה בבנים שעושים גבות (לפי איך שמותר)
חח את לא מבינה איזה שוני יש בין ה-3 ל-2.5משיח בן דוד

נשמע בקטנה אבל זה שונה ..

עזבו את זה שגם לקטע של מהיכן עד היכן הפאות גם אין לפי מה שראיתי ובדקתי עד עכשיו-איפה אסור ומותר ואיפה זה נקרא פאות ואיפה לא...בלאגן שלם

אם זה לקפל לשניים אזאילתי
גם אחד זה אפשרי..
אתה יכול להביא ציטוט מדוייק מהספר "אין למו מכשול" (?)משיח בן דוד

@מבקש אמונה

 

שאלה אם הוא מדבר שם בפאות או בזקן זה שונה לגמרי

אני אחפש ציטוט מדוייק.. אבל וודאי שמדובר על פיאותמבקש אמונה

סימן קפא- איסור גילוח הפיאות ובו י"ב סעיפים

 

א פְּאוֹת הָרֹאשׁ הֵם שְׁתַּיִם. סוֹף הָרֹאשׁ הוּא מְקוֹם חִבּוּרוֹ (א) לַלֶּחִי מִיָּמִין וּמִשְּׂמֹאל.

 באר היטב  (א) ללחי. אצל האוזן וזה אסור אפילו למי שהוא קרוב למלכות ט''ז לדעת הטור:


ב בֵּין שֶׁגִּלַּח הַפֵּאוֹת בִּלְבַד, בֵּין שֶׁגִּלַּח כָּל הָרֹאשׁ עִם הַפֵּאוֹת, חַיָּב.


ג אֵינוֹ חַיָּב אֶלָּא בְּתַעַר. וְיֵשׁ אוֹסְרִים בְּמִסְפָּרַיִם (ב) כְּעֵין תַּעַר, וְיֵשׁ לָחוּשׁ לְדִבְרֵיהֶם.

 באר היטב  (ב) כעין. שגוזז במספרים סמוך לבשר כעין תער. ש''ך:

אני חושב שיש פה בלבולמחיכא

בין 3 מ"מ למספר 3 במכונה שהוא לרוב 9 מ"מ.....

לא דווקא הם מדברים על מ"מ ..גם אני חשבתי שיש בילבול בקטע הזהמשיח בן דוד


אני מדבר על התגובות פה. לא על הרבנים והספרים..מחיכא


לפי מה שהם כותבים ה-3 וה-5 נראה שמדברים על מ"ממשיח בן דוד

 

כי על זה הוויכוח שמזה בעצם חצי ס"מ ? 5 מ"מ, ויש דעות שאפשר עד 3 מ"מ

והשאלה היא האם מותר 2.5 .....

תקראו את זה:משיח בן דוד

@עדןעדן

@אילתי

@מבקש אמונה

 

תראו לפי מה שכתוב בסיכום ...שאלה מזה קטנות מאוד ...מ-3 מ"מ אפשר למשל לכוף את השערה ..כנראה..

אז שכאן כתוב שאין חובה לכוף את השערות . .  יתכן שזה קטן מ-3 מ"מ כלומר שכתוב "קטנות מאוד"...אבל זה רק לפי מה שאני מבין מכל זה....

--------------------

 

 

השבוע במסגרת הדף היומי (נזיר לט - מא) אנו לומדים על האופן שבו נזיר המתגלח עובר על האיסור לגלח בזמן נזירותו.

מסוגייתנו זו ניתן ללמוד דינים הנוגעים להקפת פאת הראש ופאת הזקן, במאמר זה נדון רק בנושא של פאת הראש.

לדעת הרמב"ם (עבודה זרה יב, ו) השחתת פאת הראש אסורה רק בתער ממש, ואילו לדעת הרא"ש (מכות ג, ב -ג) האיסור לגלח את פאות הראש קיים גם כאשר האדם מסתפר במספרים כעין תער.

מהי הכוונה מספרים כעין תער?

תוספות (נזיר לט, א ד"ה בתער) ביאר שמדובר כשהוא עוקר את השערה מהשורש, ולמרות שהוא תולש ולא חותך עם סכין, זה 'כעין תער' כלומר, התוצאה היא שהשערה עקורה.

הבן איש חי (תורה לשמה שפט) כתב שיש להוכיח מהדין בפרה אדומה שהשערות נחשבות בה לשערות רק אם אפשר לכופף את השערה, ולגעת עם הקצה בשורש, שהוא הדין בפאות הראש אין לגלח אותם באופן שלא ניתן לכופף את השערה (לכוף ראשה לעיקרה). אולם יש להקשות על דמיון זה שהרי באיסור השחתת פאות ראש חל איסור לגלח את הפאות, ולא בהכרח שיש איסור על כך שלא יהיו שערות, בניגוד לפרה אדומה שהשאלה בה האם יש שערות בפועל או לא.

מנחת יצחק (ד, קיג) הוכיח מדברי הרמב"ם (ה, יא) שכתב לגבי נזיר שהתגלח ש'אם הניח ממנו כדי לכוף ראשה לעיקרה אינו לוקה שאין זה כעין תער', ומזה למד שאם חותך גם במספרים יותר מזה, הדבר אסור. אלא שיש לדחות את דבריו, שכן לדעת הרמב"ם כפי שהובא לעיל, איסור הקפת פאת הרא"ש אינו אסור כלל במספרים אלא רק בתער ממש. ואילו לדעת הרא"ש שהאיסור לגלח פאות הראש הוא גם במספריים כעין תער, הרי הוא עצמו פירש במסכת נזיר (לט, ב ומ, א) שמספריים כעין תער הכוונה היא לגילוח צמוד ממש. כך יוצא שלמעשה לא ניתן לצרף את שיטות הרמב"ם והרא"ש לחומרא, ולפי כולם מותר לגלח את פאות הראש במספריים באופן צמוד ביותר.

שולחן ערוך (יורה דעה קפא, ג) פסק שיש להחמיר כדברי הרא"ש: 'אינו חייב אלא בתער, ויש אוסרים במספרים כעין תער, ויש לחוש לדבריהם', אך למעשה אין מקור להחמיר ולהצריך גם במספרים שיהיה ארוך באורך כדי לכופף את השערה. הביאור הלכה (סימן רנב) גם הוא כתב שיש להשאיר בשערות 'לפחות קצת מן הקצת'.

בכך יש ללמד זכות על הנוהגים היתר בדבר ומסתפרים במכונה ממש סמוך לבשרם. אמנם, יש מגדולי הדור שכתבו שלכתחילה וודאי צריך שיהיה בשערה שיעור כדי לכפוף ראש השערה לשורשה.

סיכום:
ישנו דיון בפוסקים מהו האיסור לקצוץ פאת הראש, והאם איסור זה חל גם במספרים, ולא רק בתער. גם אם איסור זה חל במספרים כעין תער, יתכן שהכוונה כשאינו משאיר כלל שערות, ועל כן אם האדם משאיר שערות קטנות מאוד, ואין זה כמו תער ממש, הוא אינו עובר על הקפת כל הראש. לכתחילה וודאי יש להשאיר יותר. (מתוך שו"ת במראה הבזק חלק ט)

אין לך בעיה כל עוד יש שיער כלשהו.אבני אקדח
אלא אם כן אתה חושש לשיטת הרא"ש.
לפי הרמב"ם והוא נפסק להלכה בשו"ע כדעה ראשונה כל האיסור לגלח הוא בתער, או במספרים כעין תער.
תודה רבה אם אפשר לשאול עוד שלושה שאלות..משיח בן דוד

 

אז מאיפה בעצם הגיע כל העניין של החצי ס"מ ?

והלכוף את השערה?..זה לא כדעת הרמב"ם?

 

ומהי שיטת הרא"ש?

אתה יכול לראות קצת לגבי הדברים האלה כאן-אדם כל שהוא
תודה רבה ..צריך קצת זמן בכדי לעבור על הכלמשיח בן דודאחרונה

 

וגם להבין את הכל ,

ראיתי וידאו שכתוב שם ככה העתקתי הכל מהוידאו:

 

אורך השערות שצריך להשאיר כדי שלא יהיה איסור הקפת פיאות הראש

 

א.דעת רוב הראשונים והש"ך והחכמת אדם :
מותר לגזור עד סמוך לבשר , ובתנאי שהשערות יהיו ניכרים בעין ולא רק במישוש היד

 

ב. דעת רע"א ועוד אחרונים שלמדו מדברי הרמב"ם(בהלכות נזיר):
צריך שישאר באורך השערות כדי לכוף ראשן לעיקרן.
מחשש איסור תורה כך נוהגים הרבה מהמדקדקים.
שיעור כדי לכוף הוא כ- 3.5 מ"מ (אני מוסיף מעצמי שראיתי שהכי מחמיר זה 5 מ"מ)

 

בוידאו כתוב בהערה נוספת כך:
מה שמפורסם שמותר להסתפר במספר 2 במכונת תספורת
אינו מדויק כיון שיש הבדלים בין סוגי מכונות התספורת

 

@אבני אקדח

@אדם כל שהוא

@מבקש אמונה

@עדןעדן

@אילתי

 

לפי מה שאני מבין מכל זה בינתיים :

כל עניין הלכוף השערה זה מהרמב"ם ולמדו ממנו את כל העניין של הלכוף השערה למרות שלפי מה שהבנתי הוא לא אמר זאת במפורש ! .. עכשיו , תוסיפו את זה שיש מלא מהראשונים שפסקו שהעיקר שרואים שערות ולא משנה מה האורך , אבל בגלל שזה איסור תורה ראוי להחמיר בזה ...

ככה הבנתי מכל מה שקראתי וזכרתי עד עכשיו ..וכתוב שם גם בספר שהביא "אדם כל שהוא" שם כתוב שצריך ממש לברר את הכל לעומק ולא להסתפק בידיעה כללית של ההלכה כי זה איסור תורה

 

 

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך