סיפור הזוי ששמעתי השבתאורה2x

קצת גרם לי לפקפק.. כאילו מישהו מסתלבט כתב את זה והיום לומדים את זה ברצינות עצוב

 

אז הנה הסיפור בתימצות:

 

שלמה המלך רצה לבנות את בית המקדש

לשם כך הוא היה צריך תולעת שתעזור לו

אבל אוי התולעת הייתה אצל שני שדים

הלך בניהו בן יהוידע לשדים וביקש את התולעת

אממה התולעת בכלל אצל האשמדאי (רב השדים!)

כאן יש סיפור שלם איך הוא מחפש את האשמדאי 

מפה לשם הוא גרם לאשמדאי להשתכר מיין

ואז הוא קשר אותו באזיקים עם שם השם ולקח אותו לשלמה המלך

שלמה המלך אילץ אותו לספר לו איפה התולעת

ומה מסתבר? התולעת בכלל אצל תרנגול הבר!

חושב

לסיכום כי אין לי כוח להמשיך: בסוף התולעת הגיעה לשלמה המלך ובית המקדש נבנה!

אגב, בשלב מסויים בזמן כהונתו של שלמה המלך זה בכלל לא היה הוא אלא האשמדאי שהשתלט עליו... מת

אגב, זה היה הדף היומי של יום שישיתרחיב לבי

הדף היומי של שבת היה חולני...

מחלות מוזרות ותרופות לא פחות...

מישהו מכיר מקורות שמקרבים את זה לשכל?!

@ד. 

@חסדי הים

@שום וחניכה

אכן, והרמב"ם לא עוזר לקרב את הדברים לשכל?אורה2x

הוא עוסק הרבה ברפואה

אם תמצאי לי פירוש שלו על הגמרא הזאת זה ממש ישמח אותי!תרחיב לבי


יש משהו בספר של הרב נחום אליעזר רבינוביץ'אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך י"א באדר תשע"ו 22:56

נראה לי שזה מאמר בספר "דרכה של תורה". זכור לי שזה הסבר יפה ומעניין.

במקום שנגמר השכל מתחיל האמונהמושיקו
שמאמינים שהתורה האמת הכל נשמע יותר הגיוני..
למדתי בישיבה גבוהה כמה שנים...תרחיב לבי

כמו ששמעתי מר' אשר וייס כמה פעמים,

גדולי ישראל לא צריכים שנוותר להם...

 

חשוב לי להבין את התורה בשכל שלי,

ואם משהו נראה לי רחוק - חשוב לי לראות פירוש שמתיישב על לבי...

חפש ב(אגדות )מהרשאמושיקו
על אגדתות יש לו פירושים נפלאים ומתוקים
זה לא סוג התירוצים שאני מחפש (בלי לדעת מה כתוב...)תרחיב לבי

למדתי את זה מתוסכל היום...

אל תחפש את ה'אני' בתורה אלא את השכל האלוקימושיקו
זה יעזור יותר להבין.
אם עדיין לא מתקבל שכל חפש במהר"ל.
יש לו גם פירוש יפה על אגדתות
גם המהר"ל בטח לא יעזור...תרחיב לבי

הוא יראה שיש עומק, כדרכו בקודש, אבל לא יישב את הפשט.

מצאתי התייחסות חסידית מענינת לנושאמושיקו

ספר הזכרונות, כמו רשימות ושיחות רבות של הרבי הריי"צ, מלאות בסיפורי מופתים, אודות היחס לחפצים של צדיקים ועל ניסים ונפלאות שנעשו על ידם, ואפילו סיפורים על שדים ורוחות – כל זה כדי להשריש בלב היהודי את האמונה שלמעלה מן השכל, את הקדושה האלוקית, ללא התחשבות בעניני העולם
הסתכלתי קצת במהר"ל..אדם כל שהוא

http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14201&st=&pgnum=128&hilite=

בשביל להבין איך הוא מסביר צריך להתבונן הרבה יותר ממה שהתבוננתי, אבל נראה שהוא נוקט שכל התיאור כאן הוא של התרחשות רוחנית, ולא שהדברים קרו כפשוטם.

 

נקודה מתוך שיטת הרבי ביחס לאגדתות בגמראחיה רוז

זה קטע מעובד מתוך השיחה הידועה של הרבי על רבא ור' זירא.

אתה יכול לחפש את המקור.אגב, יש קצת הבדל בין המוגה ללא מוגה, אז מקסימום תחפש את שניהם.

 

"יש המבקשים לראות בסיפור זה של הגמרא, דברים שהם על-דרך הדרש והסוד. כלומר, שמקרה שחיטתו של רבי זירא בידי רבה, לא אירע כפשוטו, אלא רק משל היה.

בהקשר זה הם מציינים לגמרא במסכת בבא-בתרא (דף עג, עמוד ב), שבה מופיע רצף של תיאורים מפיו של רבה בר בר חנה, כאשר ברור לכול שסיפורים אלה לא התרחשו בפועל, אלא הם דברי אגדה הרומזים לעניינים רוחניים.

אבל קיים הבדל רב בין שתי הסוגיות. סיפוריו של רבה בר בר חנה, מופיעים אכן בחלק האגדה שבגמרא. לעומתם, המקרה ברבה ורבי זירא, מופיע בהקשר הלכתי מובהק, כסיוע וחיזוק לפסק ההלכה המחייב להשתכר בפורים "עד דלא ידע"; כאומר, הנה - רבה ורבי זירא קיימו בפועל את ההלכה והשתכרו "עד דלא ידע".

על-כרחך שסיפורם של רבה ורבי זירא אכן אירע בפועל ממש ואינו עוסק בנסתרות ורמזים."

 

שים לב שהרבי מתייחס לזה שהרבה אגדתות בגמרא רומזים לדברים רוחניים. רק שבסוגיה שעליה הרבי מדבר יש נפקא מינא להלכה ולא יתכן ללמוד הלכה ממעשה שקרה רק ברובד רוחני.

 

[ממש לא ברורה לי ההנחה של הרבי זצ"ל שזו סוגיא הלכתית]תרחיב לבי


טוב, בשביל זה צריך עכשיו לפתוח גמרא וגם שרשור חדשחיה רוז

כדי לדון האם סוגית רבא ור' זירא בפורים היא סוגיה הלכתית או לא

 

מה שנוגע לעניינינו זה העיקרון שאם זו לא ב=סוגיה הלכתית זה לא חייב להיות גם ברובד הגשמי.

 

לדעת הרמב"ם וכמה מהגאוניםימ''ל

דברי חז"ל ביחס לרפואה (ומדע בכלל, כמו למשל אסטרונומיה) אינם מחייבים ולאו דווקא נכונים יותר מדברי חכמים גויים. יש סוגיה בגמרא (פסחים דף צד ע"ב) שמובא שם ויכוח בין חכמי ישראל לחכמי אומות העולם בעניין מדעי (אסטרונומי) שמשליך על ההלכה והגמרא מכריעה שחכמי אומות העולם צודקים. על זה נאמר "תורה בגויים - אל תאמין, חכמה בגויים - תאמין".

 

לגבי שדים, כישופים, קמיעות וכדו' - הרמב"ם כותב בכמה מקומות (במורה נבוכים ובפירוש המשנה) שאין דברים כאלה ושזה דברים שאנשים המציאו מתוך אינטרס. כמובן, יש הרבה שחלקו עליו בתקיפות בגלל שלכאורה חז"ל גם חשבו שהדברים האלה קיימים. לדעת הרמב"ם ואותם גאונים אפשר להסביר שחז"ל לאו דווקא האמינו בזה אלא היו מספרים סיפורים כאלה בדרשות כדי למשוך את תשומת הלב של הציבור ולהעביר דרכם מסרים אבל היה ברור שלא מדובר בסיפורים שבאמת היו. יש בגאונים שכתבו שהסיפורים האלה הם בכלל חלומות שחז"ל חלמו והיו מספרים אותם אם חשבו שיש בהם מסר (במיוחד לגבי סיפורים שחז"ל מספרים שהם בעצמם ראו שדים או דברים הזויים כמו צפרדע בגודל של 60 כפרים וכדו'). וכמובן אפשר לומר שכך היה מקובל להאמין בתקופת חז"ל וזאת הייתה התפיסה 'המדעית' של זמנם ואנחנו לא חייבים לקבל את זה כמו שכתבתי בהתחלה.

מדע וכוחות טומאה הם שני דברים שוניםמושיקו
לא לדעת הרמב"םימ''ל


דיון הלכתי שלםמושיקו
מסוכם כאן יפה.
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/maaliyot/yediat-2.htm
אגב חכמות אומות עולם התקבלו רק בגלל שהגמרא כתורה פסקה כך.
אני כתבתי לדעת הרמב"ם+גאונים, לא אמרתי שאין חולקים עליו...ימ''ל


בקישור שהבאתי יותר מסבירים מחולקים מושיקו
בקישור שהבאת מסבירים את השיטות השונות ורק לגבי עניין מסויםימ''ל

מדובר שם רק לגבי כשפים לסוגיהם, לא לגבי שדים, זה עניין דומה אבל שונה. אני הזכרתי את דעת הרמב"ם הרציונאליים שבנינו מן הסתם יעדיפו אותה...

תמיד יש הרבה מפרשיםמושיקו
כל אחד צריך דעה מסוימת בשביל להרגע
הכל נכון, אבל מה נעשה עם הראשונים שחולקים?תרחיב לבי

למשל הרשב"ם אומר שאל לנו לומר שאגדות רבה בר בר חנה לא היו כפשוטן,

שהרי הוא אומר 'לדידי חזי לי'.

אז ברור שכולם יכולים לומר שזו ראיית השכל או הלב, "ולבי ראה" וכו',

אבל הרשב"ם לא אמר כך, ונראה לי שהוא הכיר את הפסוק הזה בקהלת...

אפילו המהר"ל, לגבי אגדות החורבן כתב בנצח ישראל שהמספרים האסטרונומיים המופיעים שם הם כפשוטו.

70 פנים לתורה..מושיקו
וכל אחד מהם אמור להיות מובן לי כלומד תורה!תרחיב לבי

אי אפשר להביא מקור מהזוהר הק' (ע' פנים) ולפטור את כל העמל...

תלוי אם למדת 100/101 פעמים..מושיקו
לא שמעתי על תלותתרחיב לבי

בין מספר הפעמים שעברת על סוגיא לבין החובה להבין אותה על בוריה...

 

פשוט שכל חזרה מוסיפה גם הבנה, כדברי הגמ'

"אם קרית לא שנית אם שנית",

ופירש רש"י: "לא חזרת עליו פעם שנית כדי שתתבונן בו"

אז זהו. שלא כל דבר מתקבל בשכל וצריך להביןמושיקו
מצד שני תורה ענינה הבנה והשגה וצריך להתייגע בשביל זה
התורה היא אלוקית ואין סופית והשכל שלנו גשמי ומוגבלציף
כמה שתתיגע בתורה הרבה דברים לא תבין.
וגם מה שאפשר להבין צריך לדעת שזה אלוקי.
כדאי להזכיר...אדם כל שהוא

שחלק מהחולקים על הרמב"ם בכמה מהנקודות שהזכרת, מסכימים שחלק מהאגדתות צריך לפרש שלא כפשוטן.

 

כמה מחכמי ישראל, שדרכם שונה מהרמב"ם, וגם לדעתם לא כל האגדתות כפשוטן - כוזרי, רשב"א, מהר"ל ורמח"ל.

המהרש"א בסוגיא, סובר שכל הרפואות מדויקות, רק בימינו אוליחסדי הים
נחסר או לא נדייק באחד המרכיבים, לכן אי אפשר לעשות את הרפואות האלו היום.

בתשובות הגאונים יש, שכל התרופות שם נאמרו לפי חכמת הרופאים בימיהם.
יש גם מושג שנשתנו הטבעיםחיה רוז

סוג של אבולוציה..

 

לא ליפול עלי. אני יהודיה מאמינה.. צוחק

 

קודם כל זה כתוב בגמראחיה רוז

וברגע שמדברים על שדים ודברים רוחניים, צריך להבין שלא מדובר על עוד סוג של חיה, רק לא נראית....

 

לצורך העניין כתוב גם שהיצר המתאווה מכונה שד.

היצר הרע מכונה שד משדין נוכראין.

(יש גם שד משדין יהודאין..)

 

יש כוחות רוחניים שונים שיש להם משלים גשמיים שונים.

 

מה היה בדיוק עם אשמדאי? אילו חלקים בסיפור קרו בגשמיות כפשוטו ומתי מדובר בכוח רוחני שהשתלט על אדם גשמי וכדומה? אני לא יודעת.

בזמן שהאשמדאי השתלט על השלטוןאורה2x

שלמה המלך הסתובב בעיר וכולם חשבו שהוא משוגע שחושב שהוא המלך..

לא נשמע שזה היה רק רוחני, כי היו ממש שני שלמה המלך.

בסוף האמינו לשלמה המלך כי הוא חזר על אותו דבר שוב ושוב בניגוד למשוגע סטנדרטי שמלמל הרבה שטויות.

הכל נחמד, וכולנו למדנו אמונה וכו'...תרחיב לבי

תקראי את הסיפור שם (גיטין דף סח) ותסבירי אותו בלי הגשמה...

לא שאי אפשר, אבל זה די מורכב...

מורכב בוודאי. ואני לא מתיימרת להסביר בעצמי..חיה רוז

אבל ברור לי ששד זה לא חיה בלתי נראית שמתגלית לפעמים.

וכיוון שאני לא יודעת מה זה כן בדיוק, אני לא יכולה להתחיל לפרש מה היה שם...

הרבה פעמים מסיפורים כאלו בגמרא אפשר ללמוד הרבה גם אם לא מבינים מה היה במציאות.

 

יש כמה שיטות:

1. להגיד- שטויות.... זה לא קרה.

2. הכל קרה בדיוק ככה.

3. אם חזל אומרים אז זה קרה בוודאי. השאלה באיזה רובד. אולי זה היה ברובד הגשמי שאנחנו מכירים, אולי ברובד רוחני, אולי חלק וחלק. וכדומה.

בסיפור עם אדם בעל שם יש תיאור מדויק שלהם..מושיקו
זה שיש מפרשים זה לא מוריד מהגשמיות שלהם
זה שלפעמים כוחות רוחניים מתלבשים בדברים גשמייםחיה רוז

לא סותר שמלכתחילה מדובר בדברים רוחניים.

 

אדמור הזקן מביא בתניא את זה שהכוח המתאווה לדברים אסורים זה שד משדין נוכראין והכוח המתאווה לדברים מותרים זה שד משדין יהודאין.

 

איזה מתוך הכוחות האלו שנמצאים בך דומים במקצת לתיאורים בספר הזכרונות?

כל דבר הוא כח רוחני שמתלבש בדבר גשמי או שלאמושיקו
בנוגע לכוחות הטומאה יש דוגמאות מספר הזכרונות ,סיפור מאדמוה"ז שנכנס לבית מרזח מלא שקצים גדולים וקטנים ועד הסיפור עם הישיבה במוריסטאון לפני 70 +-שנה (לא בטוח עד כמה הכל נכון,אבל יש בזה נקודות נכונות)
מסכימה עם הכותרת.חיה רוז

כשאתה מדבר על שקצים גדולים וקטנים- הרי שהם דבר גשמי הגיוני. זה שהם הגיעו בגלל כוחות טומאה, הגיוני. כי כל דבר משתלשל מרוחניות.

 

לסיפור בישיבה במוריסטאון יש בסיס. רק שהוא מנופח כרגיל. בינינו, הם לא "שוכפלו".

 

בין זה לבין לדמיין אדם שיושב על כסא המלוכה אב הוא בעצם שד בפני עצמו,  ושיכול להיות שכולנו רואים מישהו וחושבים שהוא אדם והוא שד, הדרך רחוקה.

 

איך תיאור כזה מסתדר לך עם מה שאדמור הזקן אומר בתניא?

כתוב במפורש שראו רגלי תרנגלותמושיקו
אותו תיאור אגב בספר הזכרונות.
וכנראה יש לאותם כוחות להתחבש בגוף ולהידמות למישהו אחר (בלי קשר לתיאורי מוריסטון)
ברור שכוחות רוחניים יכולים להתלבש במציאות גשמיתחיה רוז

כל העולם הזה זה כוח רוחני בסופו של דבר.

 

אבל לקרוא קטע מחלק האגדתא שבגמרא ולומר שחייב להיות שהוא קרה כולו ברובד הגשמי, זה לקחת את זה למקום אחר. 

ברגע שזה כתוב.זה קרהמושיקו
סיפור עם רבה ורב זירא זה מתנגש עם הנהגה שעל פי הלכה שצדיקים שכמותם בטוח לא עברו עליה ועל זה לכאורה התירוץ וההסבר.
אם זה לא מתנגש עם הלכה רק עם השכל זה לא אומר שזה לא קרה


נ.ב.אולי כדאי להביא את הסיפור על אדם בעל שם..
לא זה מה שהרבי אומר. (כותבת לך כחבדניק)חיה רוז

תקרא שוב מה שהרבי כותב בקטע שהבאתי.

 

לא הנקודה שהם עברו על ההלכה.

 

הדיון ההלכתי הוא האם לחייב להשתכר בפורים. הסיפור הנ"ל מובא כאסמכתא לאחת הדעות.

 

אחד האמוראים סבר סברה הלכתית והביא את הסיפור שלהם כהוכחה לטענתו.

 

האם אמורא יכול להביא אסמכתא הלכתית מאגדה הרומזת לעניינים רוחניים? הגיוני שלא.

 

אבל הרבי במפורש אומר שאם זה לא דיון הלכתי אז גם אם כתוב, וזה קרה, זה לא מחייב שזה קרה ברובד הגשמי.

 

קרה ברובד הרוחני לא שווה ללא קרה.

 

אלא אם כן אתה תופס רק את הגשמיות כאמיתית.

הרבי מבאר נקודה שהם השתכרו והיתה 'שחיטה' שהובילה להיפך החייםמושיקו
והשיחה היא הסבר איך זה קרה.

יש הבדל עצום בין אותם דברי אגדה שהרבי מפנה אליהם לסיפור אודות רבה ורב זירא.
והסיפור עם השמיק שנוגע בפועל לבנין ביהמ"ק כפי שמוזכר בכו"כ מקורות מבוססים..

הביאור של הרבי מגיע אחרי שהרבי מוכיח שהשאלה היא אכן שאלהחיה רוז

יש כאלו שמנסים לומר, אין שום שאלה על מה שקרה. זה בכלל לא קרה בגשמיות.

בא הרבי ואומר- זה נוגע להלכה ולכן זה חייב להיות גם בגשמיות.

 

וודאי שיש הבדל בין האגדתות השונות. זה מה שהרבי אומר. שיש הבדל. 

וההבדל הוא- האם זה נוגע להלכה או לא.

 

אם זה נוגע להלכה- חייב להיות שקרה גם ברובד הגשמי.

אם זה לא נוגע להלכה- יכול להיות שקרה ברובד רוחני בלבד.

 

ומה זאת אומרת מקורות מבוססים? סיפורי רבה בר בר חנה מופיעים בגמרא. זה מקור מספיק מבוסס לדעת שנינו. לא?

בנוגע לסיפור השמיר והמסתעף זה נוגע להלכהמושיקו
שלא מרימים ברזל על אבני ביהמק.
הסיפור מופיע בהקשר ישיר לזה
אתה יכול לשלוח קישור?חיה רוז

אם יש בזה נפקא מינה להלכה, אתה צודק.

 

אבל אם זה רק מופיע בהקשר, אז אני עדיין לא מסכימה.

כלומר, האם זה מופיע כאסמכתא הלכתית או כמשהוחיה רוז

שלעינינו נראה אסוציאטיבי.

 

סיפורי הגמרא זה להביא הוכחה להלכהמושיקו
הסיפור הנ"ל מביא אסמכתא לחציבת אבני המקדש.

אם זה מופיע בלימוד הדף היומי זה אמור להופיע בקובבץ הלימוד הצבעוני
בשביל לומר שזה מביא הוכחה להלכה בעניין אבני המקדש..אדם כל שהוא

אז צריך -

א. לומר שיש באמת הלכה כזו לגבי אבני המקדש. [בתורה ש=יש הלכה לגבי המזבח, לא כל המקדש].

ב. לומר שהלכה מתבססת באיזה שהוא אופן על הסיפור.

 

יש לך מקורות לשתי הטענות האלה?

ברזל לא נכנס לבית המקדש הראשון והשנימושיקו
ברמה זו או אחרת.
כי ענין הברזל ובית המקדש מושללים.
יש דיון שלם איך וכמה אבל בגדול זו ההלכה.
רוב הלכות השו"ע נלמדות מסיפורים..

נ.ב.בבית המקדש השלישי יהיה ברזל בגלוי
א. אם אתה אומר שזו ההלכה, אז..אדם כל שהוא

יש כאן בעיה של שינוי ההלכה. [אפשר אולי ליישב באופן כזה או אחר].

ב. הרמב"ם הביא את זה איפה שהוא? [ובפרט שהרמב"ם בהלכות בית הבחירה כתב תיאור של בית המקדש השני, ולא של השלישי].

ג. מניין לך שזו לא מידת חסידות של שלמה המלך [כי הוא ידע את העניין שאתה מדבר עליו]?

ד. מה הוסיף הסיפור על הפסוקים בספר מלכים, לעניין ההלכה?

יש הלכה שברזל לא יגע באבני המזבחמושיקו
ויש ענין שברזל לא יכנס לבית המקדש.
על זה יש דיון איך בדיוק.
בכל מקרה השמיר נוגע בעיקר לאבני המזבח..
הגמרא שם עוסקת בניין מקדש שלמה.אדם כל שהוא

במזבח לא מספיק שלא יגע ברזל, צריך להיות אבנים שלמות.

כמדומני שהשמיר לא יעזור כלל לבניית המזבח.

 

אבנים שלימות או שלא נגע בהם ברזל?מושיקו
אלא נחצבו על ידי שמיר וכו?
מחר אעיין שוב בזה
אאלט השמיר הוא הפתרון האולטימטיבינפש חיה.
דווקא כי הוא חותך מדוייק
והוא לא ברזל
לכן נברא.
ועיי"ש.
למקדש, לא למזבח.אדם כל שהוא


גם שלמות וגם שלא נגע ברזל.אדם כל שהוא

לא נגע ברזל אפילו אם לא פגם את האבן, ושהאבן לא נחתכה/נפגמה אפילו בלי ברזל.

הלכתית מותר לחצוב ולסתת את האבן עם ברזל. רק לא בתוךלשם שבו ואחלמה

בית המקדש. 

שלמה השתמש בשמיר כדי להחמיר מעבר למה שההלכה דורשת. 

התגלגלנו לעניין המזבח.אדם כל שהוא


ואבנים שנפגמו במקדש?מושיקו
לא במזבח?
שיכינו אבנים חדשות מחוץ למקדש ויחליפו את הפגומותלשם שבו ואחלמה


איך יפרקו חומה?מושיקו
אגב השמיר היתה בעיקר לחרוט אבני האפוד והחושן
המקדש נבנה מאבני גזית.אדם כל שהוא


"לא תבנה אתהן גזית" מדובר על מזבח.נפש חיה.
ככל הידוע לי גם את אבני המזבח מותר לסתת עם ברזל ובלבד שזהלשם שבו ואחלמה

יהיה מחוץ למקדש. 

אבל אני בטוח בזה

@די"מ

תסתכל שם ברשינפש חיה.
תראה פרק א' בהלכות בית הבחירה הלכות יד-טז.אדם כל שהוא


אבני מקדש חובה שיהיו שלימותמושיקו
אסור שיגע בהם ברזל. בסיד שעליהם כן
לא נכון. רק אבני המזבחדי"מ
צודקמושיקו

שילוב של שעה + כתיבה מפלפון

המקדש אולי. בטוח לא המזבח.די"מ
כן, ודאי. המזבח לא, והמקדש כן.אדם כל שהוא


לא צריך סיפור בגמרא כי זה מקרא מפורשחיה רוז

וְהַבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ אֶבֶן שְׁלֵמָה מַסָּע נִבְנָה וּמַקָּבוֹת וְהַגַּרְזֶן כָּל כְּלִי בַרְזֶל לֹא נִשְׁמַע בַּבַּיִת בְּהִבָּנֹתוֹ

 

נסה לבדוק בגמרא ולהוכיח איזה עניין הלכתי מסתמך על הסיפור הזה.

 

לא השערה. תבדוק האם באמת זה מופיע תוך כדי דיון הלכתי ומישהו אומר שאפשר ללמוד מזה.

לא כל סיפורי הגמרא הם חלק ממהלך לימוד הלכתיחיה רוז

א. תבדוק את זה בגמרא.

ב. תקרא שוב את דברי הרבי שמציין שאכן יש סיפורים בגמרא שהם להלכה.

ההלכות בשו"ע מתבססות בעיקר על סיפורי הגמראמושיקו
לא על הפלפולים וכו
מכיר את אמרת חזל הידועה-חיה רוז

כל ריבוע הוא מלבן אבל לא כל מלבן הוא ריבוע?

 

לא חולקת אתך על כך שהרבה הלכות נלמדות מסיפורים.

חולקת אתך על כך שמכל סיפור נלמדת הלכה.

 

ואני שואלת שוב-

לא להשתמש בברזל למזבח זה פסוק מפורש בתורה.

זה ששלמה לא השתמש בברזל בכל המקדש זה פסוק מפורש בנביאים.

 

איזו הלכה באים חז"ל ללמד מהסיפור על אשמדאי?

 

איך כן יכלו לשפץ בתוך בית המקדשמושיקו
בכלל.
או איך כן לבנות את המזבח בפרט.
בפסוקים מודגש מה לא.
ההלכה באה לומר איך כן לעשות
לא פוסקים הלכה על העבר.על העבר מספרים סיפורים.חיה רוז

איך יכלו זו שאלה מעניינת שיכולים לענות עליה בסיפור שחלקו קרה ברבדים רוחניים

כי זה לא נוגע למעשה בפועל שלנו.

 

ואשמח לשמוע את התייחסותך לדברי הרבי אכן יש סיפורים בגמרא שלא קרו כפשוטם והם לא להלכה.

הלכה נפסקת על פי סיפורי הגמראמושיקו
זה דבר ברור וידוע ללומדי השו"ע.

יש הבדל גדול בין סגנון דברי האגדות שהרבי מפנה אליהם לסיפור עם המלך שלמה ורבה ורב זירא.

הן בסגנון והן בתוכן

וגם אם הסיפורים לא קרו הם מגיעים ללמד משהו ואפילו הלכה!.
קדימה, תן לי הלכה אחת שנפסקה על יד הסיפור הזה!חיה רוז

ושוב, להזכיר, בניית בית המקדש על ידי שלמה הייתה לפני הגמרא כך שחז"ל לא פוסקים כאן הלכה לשלמה המלך.

 

למה ללכת מסביב. זה נוגע להלכה? תן לי הלכה כזו.

האם איסור שימוש בברזל בבית המקדש זו הלכה?מושיקו
שמתי לב עכשיו, בעקבות מה שלשם כתב..אדם כל שהוא

שהרמב"ם כותב -  "ואין מפצלין את אבני הבניין בהר הבית--אלא מפצלין אותן ומסתתין אותן מבחוץ, ואחר כך מכניסין אותן לבניין:  שנאמר "אבנים גדולות אבנים יקרות, לייסד הבית--אבני גזית" (מלכים א ה,לא), ואומר "ומקבות והגרזן כל כלי ברזל, לא נשמע בבית בהיבנותו" (מלכים א ו,ז)."

כך שמצד אחד יש הלכה לגבי זה, מצד שני לכאורה היא לא מבוססת על הסיפור, ואדרבה, היה מותר לסתת בחוץ בלי השמיר.

ראיתי איפשהו שאכן שלמה עשה לפנים משורת הדיןלשם שבו ואחלמה


יש מחלוקת בזהמושיקו

האם השתמשו בשמיר לסיתות האבנים מחוץ לבית המקדש או לא

 

ובכו"כ מקומות נוקטים כדיעה שגם מחוץ לבית המקדש השתמשו בתולעת גם בחציבה

זה שהשתמשו זה לא אומר שיש מעכב. וברמבם מםפורשלשם שבו ואחלמה
שזה לא חובה
בערך. וגם אם כןחיה רוז

זה לא אומר שהסיפור הזה הובא להוכיח את זה.

 

עד כמה שהבנתי (ואני לא באמת יודעת ארמית וכזה, אז אתה מוזמן לעיין ולתקן)

הסיפור מופיע במסכת גיטין בהשתלשלות הדברים בעקבות הזכרת מי שכתב גט תחת השפעת שכרות כשחז"ל מכנים את זה שנכנסה בו שדה מסוימת וכותבים את שמה. 

משם מגיעים סיפורי שדים למיניהם. וזה אחד מהם.

האם זו הוכחה להלכה בנוגע לגט? איזו הלכה השתנתה בעקבות הסיפור הזה?

תעיין שם יותר ממה שאני יכולה כבת שלא למדה גמרא על הסדר ותסביר לי.

 

בנוגע לברזל בבית המקדש:

 

"וברזל לרב למסמרים לדלתות השערים ולמחברות הכין דוד"

 

שימוש בברזל היה, רק שכנאמר במלכים, לא השתמשו בו לחתוך.

 

הרמב"ם:

 

"כשבונין ההיכל והעזרה בונים באבנים גדולות. ואם לא מצאו אבנים – בונים בלבנים[8]. ואין מפצלין את אבני הבניין בהר בית, אלא מפצלין אותן ומסתתין אותן מבחוץ ואחר כך מכניסין אותן לבנין. שנאמר אבנים גדולות אבנים יקרות ליסד הבית אבני גזית. ואומר ומקבות והגרזן כל כלי ברזל לא נשמע בבית בהבנותו"

 

מה הסיפור שלנו מוסיף על הפסוק ממלכים בנוגע להלכה זו?

 

יש סיפורים/הלכות שמגיעים בסמיכות לדברים אלו או אחריםמושיקו

שהגמרא מביאה.

 

יש סיפור שלם שמביאים עם פרטים שונים

 

ההבדל בין הגמרא הנידונת כאן לסיפורים עם הגיטין

אתה לא עונה על השאלותחיה רוז

הגמרא לא פוסקת הלכות לשלמה המלך שבא לפניה.

 

א. איזו הלכה היא למדה אותנו מכל סיפור השדים?

ב. תוכיח שאכן ההלכה נלמדה/התחזקה בעקבות הסיפור הזה. שיש כאן איזושהי הוספה על הפסוק במלכים.

ג. לא התייחסת לכך שהרבי אומר שאכן לאכל סיפור בגמרא קרה ברובד הגשמי. עדיין מבחינתך כל סיפור חייב להתרחש גם ברובד זה. אם לא היית חבדניק, לא היית מביאה לך את זה כאסמכתא אלא כדעה נוספת. אבל כמו שאני מבינה מהודעותיך בד"כ הרבי הוא אכן אסמכתא בשבילך. למה אתה מתעלם במקרה הזה מדבריו? לאורך כל השרשור עקפת את זה.

אנסה לענותמושיקו

א.ההלכה היא לגבי איך חותכים ללא ברזל - הדים וכדו זה חלק מהסיפור.

ב.במלכים לא מוסבר מה כן - כתוב מה לא  - הרמבם כספר הלכות הוא מסביר מה כן

הלימוד לכאורה משם (אין מקור אחר).

ג.יש כמה סוגי אגדתות - יש הבדל גדול בין האגדתות שהרבי מפנה אליהם לבין סוג האגדתות של סיפורי המלך שלמה.

 

לכן יש אמנם דברים שהם ברובד הרוחני ויש כאלו שהם בגשמי ויש כאלו שהם גם וגם..

 

הבאתי דוגמא למעלה לגבי העוף ששמר על השמיר "זיז שדי" שהוא מובא בגמרא במקום אחד - וכל הסיפור מבואר כדברי אגדתא רוחניים שלא היו בגשמיות ובמקום אחר הוא מובא בסיפור שהיה בגשמיות.

 

 

כלומר, שנינו מסכימים שיש אגדתות שהם רק ברובד הרוחניחיה רוז

ויש שהם לגמרי בגשמיות.

ויש מעורב.

 

אז סבבה.

 

לא מסכימה בנוגע להלכה הנלמדת כאן, אבל זה פלפול טכני ולא עקרוני, אז שיהיה.

אם אתה צדק ונלמדת מכאן הלכה- אז זה חייב להיות בגשמיות.

אם אני צודקת וזה לא ממש מלמד הלכה, אז זה יכול להיות ברוחניות.

 

אם הגענו להסכמה על המשוואה הזאת, אני מרוצה

 

הוכחה למשל בסיפור רבא ור' זיראחיה רוז

"אמר רבא מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי רבה ורבי זירא עבדו סעודת פורים בהדי הדדי איבסום"

 

רבא אומר שחובה על אדם להתבשם בפורים וממשיך באותה נשימה לספר שרבא ור' זירא התבשמו.

זו נקראת הוכחה... אסמכתא לדעתו בהלכה.

 

יבואו כאלו ויגידו שזו הסתייגות עד כמה לשתות. לא משנה.. זה נוגע לדיון ההלכתי. לא כתוב בתורה להשתכר. לא כתוב גם במגילת אסתר להשתכר. אז רבא מביא לדבריו אסמתכתא ממנהג של צדיקים.

 

 

ברור שאת צודקת, אבל...תרחיב לבי

שלמה המלך רצה למצוא את השמיר (תולעת חזקה).

בשביל זה הוא תפס שד ושדה, וייסר אותם כדי שיגלו לו איפה היא נמצאת.

אח"כ הוא שלח את בניהו בן יהוידע להביא את אשמדאי מלך השדים.

כדי לתפוס אותו הוא גרם לו להשתכר,

ותוך כדי שהלכו לארמונו של שלמה הוא התחכך בבתים וכו' ועקר אותם.

 

כל התורות יפות, עד שהן מגיעות להסביר מילה אחרי מילה בסוגיא...

כל זה לא סותר את זה שאין לי ספק שאת צודקת, אבל זה יותר מורכב

ביאור של כל פרט צריך לבוא מתוך ידע אמיתיחיה רוז

והבנה בשדים....

 

אם אין ביאור כזה בנמצא כבר, קשה לי להאמין שיש הרבה כאן בפורום שמבינים בהם צוחק

איפה השרשור על אמיתיות התורה?מושיקו
זה אחד מהסיפורים המרתקים על התורה..

ואגב שדים ורוחות קיימים.
ברגע שתשמעי תיאורים בני זמננו לא תישני בלילה..

כיום הם כבר לא בארץ ישראל אבל זה דבר שקיימים!!
לא מאמין בזה.אילתי
תכף תגיד שיש גם רוחות רפאים, וקראת 'המהפך'.. אאל"ט זה מחשבות כך שיכול להיות שמחשבות בצורת אשמדאי היו קיימות לו בראש אי אלו שנים..
כל המידע שיש לי זה ממקורות יותר חזקים מהמהפךמושיקו
וקשה לי לאכזב ולהפחיד. שדים ורוחות זה דבר שקיים.

רוחות רפאים לא מכיר מקור תורני מוסמך
אני לא זוכר איפה כתובאילתי
אולי חסדי הים או תרחיב ליבי יוכלו לעזור אבל כתוב שאם היה אפשר לראות את כל המזיקים והשדים אז לא היה אפשר לזוז וזה שיש מאות אלפים בכל מטר. איך אתה מסביר את זה?
דווקא הזכרת את הדף הזה בברכות היום... ה לדעתיתרחיב לבי


איך שזכור ליציף
לפי דברי הרבי גם בחו"ל זה לא אותו דבר כמו פעם. בגלל החשמל שיש הרבה אור גם בלילות
.
אור גשמי או רוחני?מושיקו
או גם וגם
גם וגם.אחד תלוי בשני.ציף
האור הרוחני בעולם ברבוי בגלל הקריבה לגאולה ולכן יש אור גשמי ברבוי וגם לכן השדים והמזיקים מתמעטים (גם בגלל הגשמי שאש ואור מגרש אותם וגם בגלל הרוחני)
את כותבת בזילזול כלפי הגמראלשם שבו ואחלמה
אני מעדיף לחשוב שלא ידעת שאלו חזל
מאשר לחשוב שאת מזלזלת בהם.
לא זילזלתי. אמרתי שזה גרם לי לפיקפוק.אורה2x

כתבתי כאן בפורום כדי לקבל הסבר לעניין ולא ביקורת מתנשאת.

גם אני שמעתי את זה השבת!ואהבת לרעך
ולא הבנתי, מה לא הגיוני בסיפור? או שלא הבנתי למה זה נראה לך הסתלבטות.
לי היה קשה עם הנפקא מינה, מה לומדים מהסיפור.
הסתלבטות בגלל - שדים, תולעת, תרנגול.. הרגיש לי הזויאורה2x


אין מציאות של "בכל עושה ה' שליחותו?" למה זה מופרך בעינייך?נפש חיה.


נו ו?ואהבת לרעך
לא הגיוני שיש שדים, תולעת או תרנגול?
אני שמעתי את זה בגרסה של דוכיפת
נשמה- את נשמעת מזלזלת. וזה לא עובד ככה. סליחה על החריפות.נפש חיה.

ה "סיפורים" האלו מבוססים על דברי חזל ואגדתות. ואלו לא המצאות כפי שטועים בהן. 
יש מקום ללמוד את זה לעומק ובכלל- להבין שלא הכל אנחנו מבינים .
גם אם נראה לנו ככה.

לא מזלזלת. תוהה.. קצת מפקפקת..אורה2x


אז סליחה. אבל שתדעי שזה דברים שמבוססיםנפש חיה.

אני לא מספיק מבינה כדי להגיד לך
אבל יכולה להגיד 
שדברים כאלה
בהחלט יכולים להיות לא מובנים
אבל כשמסתכלים על המקור עצמו מבינים יותר.
ומכירה את הסיפור.
אין מצב להגיד שזה מומצא . הזוי- אולי. מומצא או מופרך- לא.

נראה לי שאם תחפשי חומר בנושא
זה יוכל לענות לך.

[אולי יותר בעניין של- מה זה האגדתות האלה ואיך להתייחס אליהן]

ואני עדיין חושבת שלהגיד הזוי על אגדות חזל זה לא ראוי כלל!נפש חיה.
אחדammyy admin

הסיפורים המדהימים על שלמה המלך.. 

 

ולומר על זה - הזוי, מפוקפק 

לא ראוי. 

 

הזכיר לי>>טיח

 

ישן...

 

ובנוגע לדיון שמעלי,

לדעתי שאלות שנשאלות ממקום אמיתי ומעמיק מביא למקום טוב.

יש בסיפורים אלו עומק שחז"ל רצו ללמד אותנו והננו בענוה ניגשים אליהם

חמוד! תודהאורה2x

שולחת את זה למי שסיפר לי את הסיפור.

 

כשאני חושבת על זה שוב אחרי שקראתי פה את התגובות וההסברים שנכתבו למעלה, אני מבינה שתחושת הפיקפוק שלי נובעת מהדרך בה סיפרו לי את הסיפור.. מעניין מה היה קורה אם הייתי שומעת את זה אחרת..

 

תודה לכל המגיבים  

ותודה גם למבקרים שנותנים תחושה נעימה בפורום ורצון לשתף. לא תמיד חייבים להגיב לידיעתכם.

רק קחי את הסרטון בערבון מוגבל מאוד!טיח

סיפורי התנ"ך וחז"ל שהופכים לסרטונים או ציורים לרוב אינם מראים את המקור בצורה המדוייקת.

 

הסרטון הזכיר נוסטלגיה...

חחח... עכשיו אני נזכר שראיתי את זה שהייתי ילדימ''ל

זה היה בערוץ הראשון. היה אז טרנד להגחיך את הדת...

לטמטם את הציבור ולגרום לאנשים לחשוב שככה אומרים שהיה.

פטישהמום חושב

 

בכללי, עד שאין תירוץ טוב אני נוקט בדעת הרמבם במקרים כאלה.די"מ
לא חושב שצריך ללהילחץ מכל מדרש/סיפור/אמרה מוזרה של חז"ל
רק זה? יש לי בשבילך רשימה של דברים "הזויים"מבקש אמונה

*הקב"ה אין לו גוף.

 

*הוא נמצא בכל מקום בו זמנית, ויודע בו זמנית מה כולם עושים וחושבים.

 

*הוא מעולם לא נולד ואף פעם לא ימות.

 

*האדם הראשון יצא מחתיכת בוץ.

 

*האשה יצאה מחתיכת עצם.

 

*כל היאור במצרים הפך לדם, וכו' כל עשר המכות ההזויות.

 

*הים נקרע ובני ישראל עברו בתוכו. 

 

להמשיך???

 

 

אלו דברים שהקב"ה עשהאורה2x
והקב"ה כל יכול.

אולי אם הייתי שומעת גם את המעשה הזה מילדות וגדלה עליו היה לי יותר קל לתפוס אותו. כששמעתי אותו לראשונה השבת, היה תמוה בעיני המרדף אחרי התולעת והשדים.

ואל תמשיך
טוב לא ממשיך אבל רק רציתי להבהיר נקודהמבקש אמונה

"הזוי"  זה לא סיבה לא להאמין  

 

אגב, לא מופרך כל כך ואפילו מצוי שחיה משתמשת בדברים מסויימים לצורך ההישרדות שלה

ויש גם כאלה דברים בטבע שחיות משתפות פעולה...

( לדוגמא, ציפור בתוך פה של תנין והוא לא אוכל אותה כי היא אוכלת את השאריות. וכו' )

 

ושדים זה דבר שהגמרא מדברת עליו הרבה, וראיתי שהמאירי כותב שהוא מאמין באמונה שלמה שזה היה במציאות.

 

זהו זה מה שרציתי להגיד

והרמב"ם טוען שזה לא קיים. אז כנראה זה לא כזה פשוט..די"מ
ואני לא מאמין בשום דבר הזוי.
אז אל תאמין בקב"ה ובנשמות..מבקש אמונה

אולי תגיד לי אתה למה נשמה זה סבבה ושד לא?

כי נשמה זה בתוך הגוף? גם היא יום אחד יוצאת ממנו וחיה בלי גוף.

אז מה הבעיה שיהיה יצור חי בלי גוף?

 

זה לא הזוי.די"מ
אז אתה זה שמחליט מה הזוי ומה לא.. טוב לדעתמבקש אמונה

אז מה כן הזוי?  ילמדנו רבינו...

מה שסותר את המדע זה הזוי.די"מאחרונה
להגיד ש1+1=3 זה הזוי.

אבל צריך להבין שיש סוגים שונים של מדע.
ולא תמיד מה שהמדע אומר עכשיו בוא מוכרח.
נניח זה שהמדע לא מכיר בקיומם של יצורים מסויימים זה לא אומר שהם לא קיימים אלא שלא גילו אותם.

לדוגמא, להגיד שהעולם לא מבחינה מדעית לא קיים מיליארדי שנים זה הזוי.
יש לזה תשובה פשוטה לדעתי מדוע זה כלללא סוצר את האמונה בתורה. אבל לעשות כותרת מגוחכת כמו של סרוגים זה הזוי.

אבל, לדוגמא אחת הטענות של ביקורת המקרא היה על ביות גמלים. הם טענו שהגמלים בויתו לאחר תקופת האבות. ומכך שבסיפורי המקרא הם מתוארים החיות מבויתות זה הוכחה שזה נכתב מאוחר יותר התקופה בה הגמלים היו מבויתים על ידי אדם שככה הכיר את העולם.
אבל כיום, התגלו דברים חדשים ומוסכם שביות הגמלים היה מוקדם יותר והם כן היו מבויתים בתקופת האבות.

קיומם של שדים, ויותר מזה כל הסיפור המתואר שם, נקודת ההנחה שזה דבר הזוי. הזוי והגיוני.
כי כמו שאני מאמין בקיומו של האל ייתכן שישנם עוד כוחות לא מוכרים ופיזים.
וזה, בדיוק מה שהפריע לרמב"ם כי הוא ראה בזה כפירה להגיד שיש עוד כוחות.
כמובן שהצד השני יענה שהם מקבלים את הכוח מהקב"ה. בכל מקרה זה דיון בפני עצמו.

אבל נקודת ההנחה שלי היא אמונה רציונלית. ולכן כשאני שומע סיפור הזוי בלי להכיר את המקורות שלו כמו שנשמע שזה המקרה פה עם @אן_שירלי אני אסתכל עליו כהזוי.
סתם ככה אני אישית מאמין לגמרי בשדים ורוחותלשם שבו ואחלמה
וכישופים
ואנרגיות
והילות
וגילגול נשמות
ושכל זה קיים ופעיל ונוכח גם במציאות שלנו היום אפילו בארץ ישראל, כן, אפילו מכשפים ומכשפות.
ולא מבין איך אפשר
שלא להאמין בזה, אבל אני מאמין שיש כאלה שלא מאמינים בזה למרות שזה נשמע לי הזוי.
גם אני מאמין בזה. אבל אני לא חושב שזה הזוי.די"מ
ואני חושב שנקודת ההנהלה שזה הזוי.
זה^די"מ
(נראה לי) בדיוק הסיבה שהרמב"ם קרא לזה כת הטיפשים.

להשוות בלי למצמץ בין הסיפור הנ"ל לכל הדברים האלה זה פשוט מגוחך
צריך לדעת איך לקרוא כאלו מדרשיםנפתלי הדג
בד"כ, המסר בהם הוא נסתר, מעבר לתוכן הטכני הפשוט שלהם. האם יש באמת שדים? מעבר לזה, האם כל מה שקרה בסיפורים הללו באמת קרה במציאות?
זה לא משנה, כי זאת אינה מטרתם. קצת כמו סיפורי ר"נ או להבדיל משלי איזופוס, הסיפורים הללו באים ללמד אותנו תכנים מעבר למסר הברור שיוצא מהם.
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך