גרושה חייבת בכיסוי ראש.. ? יש לי חברה כזאת, לא מבינה אותה..חלושששש
הגרוש שלה אומנם חרדי והיא ד"ל...

גם אם אין ילדים חייבת לא קשוראריק מהדרום
ואם קשה לה, יש לה על מי לסמוך
איך תתחתן ככה??חלושששש
ע''י חופה וקידושין.שירוש16
מה ז''א 'איך'? בידיוק כמו שאר הנשים.
זה אומנם לא כ''כ מקובל במחוזות מסוימים אבל זו תופעה שקיימת.
הכיסוי חוסם לה אפשרויות. זה ברור, הרי, לא?חלושששש
אף בחור נורמאלי לא יחשוב לברר עליה בגלל האות.. חוסם אפשרויות בפירוש.
לא ברור בכללאריק מהדרום
ברור שכן.חלושששש
נניח שאתה רווק מחפש שידוך, רואה 2 צדיקות בביה"כ אחת עם והשנייה בלי...על מי תחשוב לברר ? על מי לא?
אם הוא יודע שהיא גרושהאריק מהדרום
זה יכול גם להיות לתועלת שהוא רואה שהיא נאמת לשו"ע ולא פועלת מאמוציות גם אם יש לא מעט ספרי שו"ת שיתירו לה ללכת בלי כיסוי ראש.
נניח שלא יודע..חלושששש
הסטטוס שלה ממילא כבר מצמצם לה אפשרויות..הכיסוי עוד יותר.
לא כזהאריק מהדרום
ואם חוששת שתשאל רב.
ומה רע בכך שתהיה העדפה לרווקה?ארוון


מצד הבחור לא רע. אבל כל אחת צריכה בסוף לדאוג גם לעצמה, לא?חיה רוז


גם בחור שמעשן חוסם לעצמו אפשרויות.שירוש16

וגם בחורה שמוכנה לשים רק חצי כיסוי ראש לאחר החתונה חוסמת לעצמה אפשרויות.

 

אין הבדל בין גרושה ללא כיסוי לרווקה עם מוגבלויות אחרות.

ממש לא אותו דבר. כיסוי זה סימן היכר שמרחיק גברים.חלושששש
וסיגריות זה סימן היכר שמרחיק נשים.שירוש16

מי שלא מעוניין בגרושה לא יתפלא מתחת לחופה שהיא לא רווקה. הוא ידע על כך מקסימום 5 דק' לאחר תחילת השיחה. אם לא ידע לפני כן.

 

בחור לא מתעניין בכיסוי אלא בבנ"א שלובש אותו. (או לא לובש אותו)

כך שהכיסוי רק מעיד על הקשר של האישה להלכה. ולא מהווה אינדיקציה לגבי הסטטוס שלה.

זה מה שאת חושבת. את כבחורה.חלושששש
ירתיע בחור ממוצע לצאת עם מישהי עם כיסוי מאשר בלי.
יותר מרתיע לצאת גם גרושה מאשר רווקה.שירוש16

נכון.

הכיסוי לא משנה בכלום.

זה אולי שוק, אבל אחרי 5 דק' מתרגלים לזה.

(ההוא כן משחק בתפקיד פסיכולוגי בכל עיניין אבל כשמדובר בבניית קשר לנצח יש הרבה על מה לחשוב חוץ מכיסוי ראש).

למה חוסם לה אפשרויות?ה-מיוחד
אם הוא יודע שהיא גרושה אז מה זה משנה אם היא עם כיסוי ראש או בלי
גם זה שהיא אסורה לכהן מצמצם אפשרויות. אבל זה לא הופך להיתרחיה רוז

יש מצוות שונות שהן לא קלות. זו לא טענה להתיר דברים באופן כללי. לפעמים במקרה פרטי רב יתיר. 

 

אני יגלה לך סוד.ammyy admin
בעבר יצא לי להכיר מלא גרושות.
ואלו שהיו עם הכיסוי התחתנו יותר מהר מאלו שהורידו.
איך? אין לי מושג, אבל זאת הייתה המציאות.
אולי כי הן שמרועל ההלכה אז ה' עזר להן יותראנא ה הושיע נא


עקרונית חייבת (שו"ע) ויש מתירים, במיוחד אם היא בשידוכין.ימ''ל


זו שאלה הלכתית כלל לא פשוטה.שירוש16
האם בכלל צריכה ללבוש כיסוי ראש.

בגלל הסיבה של 'אין מורידים בקדושה' הכריעו שגרושה כן תלבש כיסוי ראש.
אבל זה כלל לא פשוט לומר שבאופן גורף הן מחויבות בכך.
ציטוט מהשולחן ערוךימ''ל

"לא תלכנה בנות ישראל פרועות ראש בשוק, אחת פנויה ואחת אשת איש", לא קשור ל"מעלין בקודש ולא מורידים".

חחח הזכרת ליימ''ל

את זה - מטיל פצצה...

 

צירוף מקרים?

ציטוט מהמם.שירוש16
שווה אפס בלי המפרשים שלו.
אנחנו לא קראים.
עיין קודם במפרשים, תלמד את הסוגיה, ואז תחזור... .
המפרשים מסבירים שמדובר בגרושה ואלמנה או גם ברווקהימ''ל
תלוי במפרש, לא מצאתי מי שמסביר "פנויה" בתור נשואה... וחיפשתי הרבה…
אבל מהניסוח שלך אני מבין שאת/ה כן מצאת אז אשמח לקבל שם של אחד.
מה הקשר קראים???אביחי מנחם
אסור ללמוד פשט שו"ע? בכלל, איך למדו לפני שנכתבו לו פירושים?
פירושי אחרונים זה תורה מסיני...

ואגב, השו"ע (וזה נכון להרבה פוסקים אחרים וגם לרמב"ם) כתבו את ספריהן בשביל שהמון העם ילמד מהם. לפי פשטם.
אין בעיה ללמוד פשט.שירוש16

אם אתה יכול לרדת לסוף דעתם של גדולי עולם שנפטרו ממזמן ללא עזרתם של מפרשים- סבבה.

 

אחרת תצטרך להעזר במפרשים.

 

(ע"ע "היסטוריה יהודית)

להעזר כן. אבל זה לא אומר שהציטוט לא שווה כלום בלי מפרשיםאביחי מנחם
ומחילה, טבל ההשוואה שלך לקראות דמגוגית בטירוף
לדעתך.שירוש16

לענ"ד אין אפשרות להבין את שו"ע ללא מפרשים.

ומי שבכל זאת מנסה לפאנח את הכוונות שעומדות מאחורי המילים בכוחות עצמו- נכשל. (ברוב המקרים)

אז את טועהאביחי מנחם
השו"ע לא נכתב כצופן קבלי לפני 3000 שנה ומיועד ליחידי סגולה שיכולים להבין דבר מתוך דבר. הוא נכתב בצורה פשוטה ביותר לפני 500 שנים וייועד להמון העם.
ברור שהלכה למעשה רצוי וצריך לעיין במפרשים. ויש ישיבות שמעודדות בחורים להקיף כמה שיותר שו"ע בלי אף מפרש (אם עושים את זה ברמב"ם היומי למה שזה לא יעבוד בשו"ע?)

נ.ב. בשביל ללמוד כמו שצריך צריך להסתכל בב"י. להבין את השו"ע בלי הב"י זה באמץ יכול ךגרום לעיוותים. אבל זה ממש לא אותו הדין לגבי שאר המפרשים, מכיוון שזה נכתב על ידי מרן בעצמו.
התבלבלתי..שירוש16

אז..

"ברור שהלכה למעשה רצוי וצריך לעיין במפרשים."

או-

"לענ"ד אין אפשרות להבין את שו"ע ללא מפרשים."

 

אתה מסכים עם כך שצריך ללמוד עם מפרשים או מתנגד לכך?

באמת התבלבתאביחי מנחם
ב"י זה לא עוד פירוש אלא המקור של כל דין מהש"ס והראשונים כפי שכתב מחבר השו"ע בעצמו.
השו"ע נפסק להמון העם ואין בעיה כלל ללמוד אותו בלי שום מפרש. וכדאי ללמוד את הב"י כדי להבין יותר טוב.
אני חלקתי עלייך על הקביעה שציטוט מהשוע לא שווה כלום בלי פירוש ועל ההשואה שלך לקראות.
כי לא קראת את השירשור מתחילתו.שירוש16

אני הבאתי הלכה.

@ימ"ל היא פסוק בלי הפרשנים כלל כדי לסתור את הקביעה שלי.

אני הגבתי- שא"א לפסוק כך ללא מפרשים. (לא שהפס' לא שווה. ח"ו. התורה היה דברי אלוקים חיים. אלא שבגלל שהוא לא הביא פרשנים הוא לא יכול לקבוע כלום מהפסוק ולכן הפסוק לא שווה מבחינת קביעתו ההלכתית)

 

הוא ניסה לקבוע הלכה עפ"י פסוק ללא מפרשים. ובמילים אחרות- קראות.

לפחות לפני שאת מאשימה אותי פעם שנייה בקראותימ''ל

@שירוש16 הייתי מצפה שתגיבי לזה - המפרשים מסבירים שמדובר בגרושה ואלמנה או גם ברווקה (ורק בשביל הפרוטוקול - דווקא למדתי את הסוגיה הזאת כמה פעמים מהגמרא, רמב"ם, בית-יוסף, שו"ע ונושאי הכלים כמה פעמים ופעם אחרונה דווקא לא מזמן).

לגופה של הטענה - יש הלכות שבאמת קשה להבין בלי מפרשים ואפילו לימוד מהמקורות, בדרך כלל סוגיות רחבות עם הרבה פרטים ומקורות (כמו בישול בשבת) או שהלשון בהם משתמעת לכמה פנים. ההלכה הזאת לא כזאת (יש מחלוקת במפרשים האחרונים אם במילה "פנויה" מדובר דווקא בגרושה ואלמנה או גם ברווקה, אבל בגלל שהנושא הוא כיסוי ראש לגרושה לא ראיתי צורך לציין זאת כי זה לא רלוונטי לעניין).

 

 

אני לא חושבת שאתה מצפה שאגיב למה שלא נכתב.שירוש16
הערה בסוף היא שיכתוב ולא היתה בתגובה המקורית.
אין לי שום אפשרות להגיב לדברים שלא נכתבו.
לא הבנתי מילה ממה שכתבת. לא ערכתי כלום, מה לא נכתב?ימ''ל


א. אני מצפה שאם הובהר לך שטעית ושהציטוט כן הובאימ''ל

אחרי עיון במפרשים לא תמשיכי לטעון ולהתעקש שאני קראי (על התנצלות אני מוותר).

 

חוץ מזה - גם אם לא הייתי מעיין במפרשים מראש יש הבדל גדול מאד בין זה לקראות אבל אני חושב שכבר כמה פה אמרו לך את זה אז חבל להתווכח על העניין.

 

ב. לגופו של ציטוט - בסדר, עיינו במפרשים וראינו שאין דרך לעקם את הפשט (כן, יש דבר כזה פשט...) ולהסביר שפנויה זה בעצם דווקא נשואה ולא גרושה ולפחות על פי השולחן ערוך גרושה חייבת בכיסוי ראש. עכשיו את מסכימה שהציטוט המהמם שווה משהו?

אני מגיבה לפי סדר הדברים.שירוש16

קרא את השירשור מתחילתו ועד סופו ותבין שהגבתי לאביחי מנחם ולא לתגובה שלך.

אביחי שאל "מה הקשר קראים" והסברתי לו על סמך התגובה שלך ציטוט מהשולחן ערוך - צעירים מעל עשרים (שהופיעה ללא מפרשים) ושלי (שהסבירה את עמדתי בנושא ציטוט סתמי ללא מפרשים) .

לא התייחסתי לתגובה שציטטת מכיוון שאביחי ואני כלל לא התייחסנו אליה. (בנצלו"ש הספציפי הזה)

 

(אני מבינה שציפית שאגיב לתגובה הזאת. בחרתי שלא מסיבות שונות)

 

 

 

 

ח"ו. לא אמרתי שאתה קראי. 

השוואתי את הצורה של כתיבת התגובה לקראים. ולא למושג "קראות".

"הקראים שוללים את הטענה לפיה ביחד עם התורה שבכתב ניתנו למשה פירושים אלוה-ים. לגישתם, כל הפירושים אנושיים וניתן לחלוק עליהם." (בעדיבות ויקי)

אנחנו לא בשיטה שלהם. אצלנו לכל סייג בתורה יש פירוש שעליו מסתמכים. וגם לתורה שבע"פ (הרי שו"ע הוא סוג של תמצות הגמרא שהיא תושב"ע) יש מפרשים בסיסיים. (אף אחד לא מיתמר ללמוד גמרא להלכה ללא רש"י וכו').

בסדרימ''ל

אם היית פשוט שואלת בצורה עניינית היית מקבלת תשובה והכל היה מובן.

אני מאמין שלפחות בדיעבד את מבינה את הטעות שלך לגבי הבנת הציטוט הספציפי שהבאתי וכן לגבי ההבדל בין יחסי הפשט-עיון בספרי הלכה לבין התורה והגמרא.

פסוק? ציטוט מספר הלכתי הוא פסוק?לשם שבו ואחלמה

איך קובעים הלכה אם לא על פי ספר הלכה?!?! 

מה זה "ללא מפרשים"?! השולחן ערוך עצמו הוא פרשנות וסיכום של ספרי הלכה קודמים לו

אולי גם אסור ללמוד מפרשים ללא המפרשים שעליהם?

 

קראות זה לכפור בתורה שבעל פה, זה משהו אחר לגמרי שבכלל לא קשור לכאן

זה כמו שתאשימי אותו שהוא אינדיאני

קראות זה להבין את התורה שבכתב ללא פירושה המקובל שבע"פאביחי מנחם
לצטט שו"ע בלי אחרונים זה לא קראות.
אפשר ללמוד שו"ע גם בלי מפרשים כלל, כולל ב"יאריק מהדרום
ובתנאי שמה תעשה הלכה למעשה יהיה מה שהרב שלך יורה לך.
כנ"ל טור, רמבם, ריף, קיצו"ע, חיי אדם ושאר הפוסקים.
הבנתי.שירוש16

אבל לזרוק פסוק ולקחת ממנו הלכה למעשה זו טעות מדרגה ראשונה.

 

אגב, הערה שלי כוּונה לפסוק שהביא @ימ"ל ולא ל-@ אביחי מנחם.

ימל לא הביא פסוק. הוא הביא ציטוט משו"עחיה רוז

לפי כל לומדי התורה בעם ישראל מותר להציע ציטוט משו"ע בדיון הלכתי. זה הבסיס.

 

לפסיקת הלכה פונים לרב.

 

אבל לימוד לומדים.

 

הכל בסדר, את יכולה לטעון שזה לא להלכה היום, להביא את המפרשים שלדעתך מציגים משמעות שונה.

אפשר להמשיך את הדיון.

 

קראות לא קשורה פה....

מסכים לחלוטין. זה מה שטענתי במהלך כל השרשוראביחי מנחם
ההערה לגבי הב"י הייתה שלדעתי וכך שמעתי ממספר רבנים שבשביל לפסוק כדאי לראות את הב"י. והב"י זה לא "עוד פירוש" אלא דברי מרן בעצמו. בשביל לדעת את שורת ההלכה זה לא נצרך, אבל אף פעם לא כדאי לדעת רק את שורת ההלכה אלא גם את המקור של כל דין מהש"ס והראשונים.
בפועל הרבה מהן הולכות בלימשה

אני זוכר לפחות שלוש שתיארו בפרוטרוט את תהליך ההסרה שהיה אפילו בשרותים של בית הדין.

 

מה נכון? לא יודע, ושלא נדע.

שלוש זה לא פרופורציונאלי לשאר הגרושות בישראל.שירוש16
אני מאמינה שאתה רק מודע לכ- 30%. אישתך אולי יותר. ואני מודעת להרבה מעבר. (סביבות 80/90%)
ובמילים אחרות- תחשוב שעל כל שלוש גרושות שאחתה מכיר יש עוד 7 שאתה לא מודע על מצבן.

כך שא''א לקבוע ש''הרבה'' מהן הולכות בלי.
לא הרבה. כמובן לא הרוב.
וזה מאוד תלוי בסביבת מגורים ולמגזר אליו היא משייכת את עצמה.

יש להן על מי לסמוך.
סתם בשביל הפרופורציה-
זה כלל לא פשוט להגיד שבכלל מותר להן להמשיך ללבוש כיסוי.
"הרבה" זה לא אחוזים, זה שיש תופעה כזומשה

אם הייתי יודע יותר הייתי מדייק (ולמען האמת, מיעוט רבות שתיים).

 

בדיון ההלכתי הזה אני לא מבין יותר מדי, זו האמת.

אני מכירה גרושה צעירהכולנובשמחה
בלי ילדים, נשואה חצי שנה וקיבלה היתר ללכת בלי כיסוי ראש..
לצערנו ישגם הרבה שנוסעות בשבת. זה לא ראיה לכלום. אני לא בעדאנא ה הושיע נא

פאה , אבל אצל גרושה יש יותר מקום לפאה 

אנשים תופסים את כיסוי הראש כסימן היכר לנישואים אבלחיה רוז

אבל זו לא הסיבה היחידה ללבישת הכיסוי.

 

הסיבה היא ששיער באישה זה ערווה.

 

כמו שכבר ציינו פה, בעבר גם רווקות היו הולכות עם כיסוי. (כשהייתי ביסודי הגיעו אלינו עולות חדשות מתימן. הן באו לביה"ס עם כיסוי ראש). באותם זמנים הכיסוי בכלל לא התחיל להיות סימן היכר ובכל זאת הייתה חובה לכסות את הראש.

 

יש רבנים שמתירים במקרה הצורך, נכון.

אבל מראש ההסתכלות היא כזאת- לאחר ששער האישה כבר הוגדר כערווה והיא כבר עלתה מדרגה בצניעות, לחזור אחורה פתאום?

 

אגב, יש לי חברה גרושה שהרב שלה אוסר פאות אבל לה הוא אמר שתכסה אבל היא יכולה פאה...

(אני חבדניקית, אצלנו פאה זה לכתחילה לכולן, אבל לפי הפסיקה של אותו רב הוא מצא לה דרך מיצוע יפה)

בעיקרון צריכה ללכת עם כיסוי ראש אבלא.פיל
אבל יש כאלה שמתירים להן.
וכשהיא עם ילדים אולי זה יותר בקטע חינוכי חשוב ממש.
מה הילדים יחשבו כשיש להם אמא בלי כיסוי ראש ?
אבל זה נראה שבעיקר צעירות בלי ילדים מקבלות היתר
מה הילדים יחשבו באמת?לשם שבו ואחלמה
הם יחשבו שאמא שלהם גרושה ולכן היא בלי כיסוי ראש. מה הבעיה?
לדעתי לא... ואם לפי ההלכה חייבתשמח בני בחלקך
יש לה על מי לסמוך כדי שידעו שהיא פנויה ובכך תוכל להכיר יותר בקלות.

מה קשור שבעלה חרדי? אין להם קשר כבר והיא לא הולכת על פיו.
כי לחרדים נטייה להחמיר . חשבתי שזאת חומרה ולא עיקר הלכה.חלושששש
לחרדים יש נטיה ללכת ע"פ ההלכהכמעין הנובע
גם ליהודים שומרי תו"מ שלא מגדירין עצמם חרדים דווקא...חלושששש
אנחנו מסכימות?
מסכימות.כמעין הנובע
לדתל אין נטיה שכזו?שמח בני בחלקך
לא אמרתיכמעין הנובע
יש על זה בתחומיןהרש

לסיכום המאמר - גרושה ואלמנה צריכות ללכת עם כיסוי ראש, אולם יש דעות מקילות כדי שיהיה להן אופציה יותר קלה להתחתן וכו'. הכרעה מה לעשות - רק עפ"י הרב שלהן (ולא עפ"י מאמרים או דעות בפורום..)

למדתי על זה לא מזמן מאיזשהו רבעלות השחר.
יש עניין שברגע שמתרגלים לראות אותה עם כיסוי ראש ופתאום היא מסירה בעקבות הגירושין, יש בזה משהו כביכול לא צנוע שהמשהו שהיה מכוסה כרגע גלוי אבל אותו רב שאמר ציין שראוי לנהוג כך אבל אין איזו חובה..

אני יכולה להבין גרושה שרוצה להוריד את כיסוי הראש, הזדמנות גם להכיר סתם כך או מאפשר לבחורים להתחיל ולהציע לה..מה שלא יקרה עם כיסוי ראש.

ההלכה לפעמים גורמת לי לקצת אנטי
שתשים פאהצריך עיון
|בורח|
תכלס פיתרון מעולהאביחי מנחם
פיתרון מעולה אבל לא חלק מבחינה הלכתיתימ''ל

לפי הפוסקים שמחייבים כיסוי ראש לגרושות כמו לנשואות ואוסרים פאה לנשואות. הרב שלי למשל מתיר פאה לגרושות שיוצאות לפגישות שידוכין כי לדעתו מותר מעיקר הדין (אבל לא לכתחילה) גם לנשואות ללכת עם פאה.

נכוןאביחי מנחם
זה באמת יכול להיות פתרון מעולה לרוב הגרושות מכיוון שרוב הפוסקים מתירים פאות.
לא יודע איך אתה מודד רובימ''ל

אבל נראה לי שהפוסק המקובל ביותר שהכי הרבה הולכים לפיו הוא הרב עובדיה זצ"ל והוא למשל אסר בתקיפות ללכת עם פאה. אבל אני מעדיף לא להיכנס לסוגיה של פאה כי כבר היה שרשור כזה לפני שבוע-שבועיים.

אצל האשכנזים יש כמעט תמימות דעים שפאה מותרתאביחי מנחם
ואצל הספרדים נכון שהגר"ע אסר, אבל רבים אחרים התירו. ביניהם: כף החיים, הישכיל עבדי, הגרב"צ עוזיאל, הגר"ש משאש והרב קאפח.
לא לכולם זה כפיתרון וכאופציה כלל לכיסוי ראש.כמעין הנובע
כל הפוסקים האוסרים זאת על הסף..

וגם רואים שזה פאה..
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך