אילוסטרציה
אילוסטרציהISTOCK

בשוק האיפור היום תוכלי למצוא מגוון רחב של מייקאפים בגימורים שונים ובמרקמים שונים. על הסקאלה הרחבה נוכל למצוא מצד אחד את המייקאפים העמידים יותר, אלו שנותנים לעור מראה מאט, ובצד השני נמצאים המייקאפים הלחותיים יותר שנותנים לעור מראה זוהר וקורן.

לפני שניכנס להעדפות וטעם אישי, יש עניין חשוב שאת צריכה לקחת בחשבון לפני שאת בוחרת את המייקאפ שלך, ובכלל את הלוק הכללי – מה סוג העור שלך?

אם העור שלך נוטה לשמנוניות או מעורב (בחלקו שמנוני ובחלקו יבש) ואת יודעת שבתוך זמן קצר מרגע הנחת המייקאפ את נוטה להבריק באיזור הT (איזור המצח-אף-סנטר שיוצר את האות T במרכז הפנים שלך) כדאי שתלכי על מייקאפ עם גימור מאט. מייקאפי מהסוג הזה בדר"כ מכיל ריכוז יותר גבוה של פודרה בתוכו ולכן הוא שומר על גימור מאט לאורך היום אפילו אם את נוטה להבריק באופן טבעי. הוא בדרך כלל עמיד יותר וישמור על האיפור שלא יזוז על אף הפרשת השומן הטבעית בפנים.

המלצה נוספת- קחי איתך פודרה לטאצ'-אפ בתיק לכל מקרה שלא יבוא. גם דפים סופחי שומן יכולים לעזור מאוד בשעות קשות.

הנחה של חומרים נוספים בוהקים כמו שימר או סומק עם ברק עלולים להעניק לך מראה מזיע ולא מחמיא, לכן נסי להשתמש במוצרים עם גימור מאט. אם את מחפשת דרך להרים את עצמות הלחיים או לתת פוקוס למרכז הפנים, במקום להניח שימר באיזורים הגבוהים נסי את שיטת ההארות וההצללות עם "מוצרים רטובים" (מוצרי סטיק, לא אבקתיים) מעל המייקאפ ולפני הפידור. כך תקבלי מראה מחוטב גם ללא הברקות.

אם תרצי "לשבור" קצת את המראה המאט תוכלי להשתמש בשפתון לחותי או גלוס מעל השפתון שייתן נגיעה של זוהר.

מראה עור מאט
מראה עור מאטצילום: ISTOCK

לא זוכרת איך מחטבים את הפנים בשיטת ההארות וההצללות? הנה תזכורת

לעומת זאת, אם את בעלת עור יבש או רגיל- השתמשי במוצרים שדווקא יעניקו יותר לחות לעור. מייקאפ עם ריכוז פודרה גבוה יעניק מראה עייף לעור, פודרתי מידי ולא מחמיא. מייקאפ לחותי יהפוך את העור לזוהר, חי, ובעל ברק. רק צריך לקחת בחשבון שהוא לרוב פחות עמיד. אם את בעלת עור רגיל הייתי ממליצה לך לפדר לפחות באיזור הT כדי לוודא שלא תבריקי מידי בגלל האקסטרה לחות במייקאפ.

אם את מרגישה שהעור נראה מבריק מידי ואת רוצה דווקא מייקאפ פחות זוהר, תוכלי להשתמש בשימר מבריק על האיזורים הגבוהים בפנים כדי להגביה אותם אפילו יותר.

מראה עור לחותי וזוהר
מראה עור לחותי וזוהרצילום: ISTOCK

אם את לא רוצה להשתמש במייקאפ לחותי, או שיש ברשותך כבר מייקאפ עם גימור טבעי, תוכלי לערבב מעט שימר נוזלי לתוך המייקאפ על מנת לתת למייקאפ גימור זוהר.

ספרי לי איך את אוהבת את המייקאפ שלך ואת הלוק הכללי?

יעל בלום מאפרת מקצועית ומעבירה סדנאות אישיות. לכל שאלה, שיתוף או התייעצות בנושאי טיפוח, איפור ואסתטיקה מוזמנות לפנות אליי באינסטגרם העסקי שלי yael_blum_makeup . בואו, יהיה כיף 😊 מוזמנות לפנות באהבה גם במייל [email protected].