סקר חדש
סקר חדשצילום: דיירקט פולס

סקר מנדטים חדש של מכון "דיירקט פולס" מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום (ראשון), הליכוד היתה המפלגה הגדולה בישראל עם 35 מנדטים.

מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד זוכה ב-20 מנדטים, סיעת ש"ס בראשות דרעי זוכה בתשעה מנדטים ומפלגת יהדות התורה עם שמונה מנדטים בסך הכל.

חמש רשימות מקבלות שבעה מנדטים כל אחת מהן: הרשימה המשותפת, ''הציונות הדתית'', כחול לבן בהנהגת בני גנץ, מפלגת העבודה וישראל ביתנו.

סיעת רע''מ מקבלת חמישה מנדטים בסקר, "תקווה חדשה" של גדעון סער עם ארבעה מנדטים ומפלגת ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט נותרת מחוץ לכנסת עם 2.9%.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 30 באוקטובר, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 637 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

בתוך כך, גורמים בכירים בליכוד שוחחו עם ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) בניסיון לשכנע אותו להתנגד לתקציב המדינה ובכך להפיל את הממשלה ולהוביל את ישראל לבחירות חדשות.

לערוץ 7 נודע כי כלפון קיבל הבטחה לשריון ברשימת הליכוד לכנסת הבאה לצד מינויו לשר בממשלה הבאה, אם היא תוקם על ידי הליכוד.

לצד בכירי הליכוד וגורמים באופוזיציה, גם גופים חוץ-פרלמנטריים מפעילים לחץ כבד על ח''כ כלפון, פונים לרבנים מהקהילה הצרפתית ואף שוקלים להטיס לישראל רבנים מפריז שישפיעו על כלפון וישכנעו אותו להפיל את הממשלה.

''האופוזיציה עובדת שעות נוספות ליצירת לחץ בתוך הקואליציה לפני ההצבעה על התקציב", אומר ח"כ כלפון לערוץ 7. ''אבל התקציב טוב לעם ישראל, לעולים, לזוגות הצעירים ולציונות הדתית. אני אצביע בעד התקציב'', הוא מבהיר.

ח״כ קיש: ״לא ניכנס עם רע"מ למשא ומתן בעתיד״חדשות כאן 11

אחרי תקופה ארוכה שבמדינת ישראל לא עבר תקציב, ולאחר שהממשלה הקודמת התפרקה מסיבה זו, יגיע השבוע תקציב המדינה לישורת האחרונה - אישור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

מדובר בהצבעה גורלית לא רק בהיבט הכלכלי של העברת תקציב למדינה אלא גם בהיבט הפוליטי, שכן אם תקציב המדינה לא עובר - הממשלה נופלת.

המתח בקואליציה רב, שכן מספיק חבר כנסת אחד שלא יצביע יחד עם הקואליציה כדי להפיל את הממשלה. זאת כיוון שח"כ עמיחי שיקלי מימינה מתכוון להצביע נגד התקציב, ובכך יחסי הכוחות לקראת ההצבעה על התקציב יהיו 61 אצבעות בעד התקציב ו־59 נגד.

בממשלה מכינים מענה לתרחיש שבו אחד מחברי רע"מ "יבריז" מהמשמעת הקואליציונית, ומנהלים הידברות שקטה מול אנשי הרשימה המשותפת, גם מפלגה שיש בה פיצולים, כדי שאלו ייעדרו במקרה הצורך.

הבכיר ברע"מ והקשר לחמאסחדשות 13

גורם בקואליציה הגיב הבוקר (ראשון) בשיחה עם ערוץ 7 לתחקיר חדשות 13 על הקשר בין מפלגת רע''מ לארגון החמאס ברצועת עזה, ואמר כי מדובר על אירוע שהתרחש בעת כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואושר על ידו.

''לא יעבור שקל אחד בתקציב המדינה ליתומים ואלמנות בעזה", הבהיר הגורם. ''זה פייק מופרך שלא ברור מה מקורו ושכמוהו נראה עוד רבים עד העברת התקציב. מי שטוען אחרת - שיציג עובדות. שקר, גם אם חוזרים עליו באלף ציוצים - נשאר שקר''.

עוד מוסיף הגורם בהתייחסות לתחקיר של חדשות 13: ''כל האירוע המתואר בכתבה התרחש בזמן כהונת הממשלה הקודמת, מי שצריך להישאל האם אישר את הכניסה לעזה ומאילו סיבות, הוא ראש הממשלה דאז נתניהו, שבחוצפה שלא תתואר עוד משתף את הכתבה על הנסיעה לעזה - שאושרה במשמרת שלו.

''ראש הממשלה בנט לא אישר שום דבר דומה", ציין הגורם. ''התקציב לחברה הערבית הולך רק לצרכים אזרחיים - חינוך, בריאות, תעסוקת נשים וכדומה''.

גם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס מאס בהתקפות החוזרות ונשנות עליו ועל מפלגתו, והחליט להגיב בנחרצות. בפגישה שקיים עם בכיר בליכוד, שעל פי הדיווחים מקורב ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, הבהיר: "בפעם הבאה שזה יקרה, תהיה תגובה מאוד משמעותית שתזיק לנתניהו אישית - ולליכוד תדמיתית".

הבוקר (ראשון) הוא שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הנושא, וגם התייחס לתחקיר בעניין מפלגתו שפורסם ב'ערוץ 13' במהלך סוף השבוע.

ח"כ עבאס הסביר מדוע הוא זועם על הקו שנוקטת מפלגת הליכוד והעומד בראשה כנגדו: "שיח פוליטי צריך לנהל בצורה נקייה, ללא האשמות שווא. הסיפור שלי עם הליכוד ארך, לא חודשים, אלא מאז אפריל 2019 אנחנו מתדיינים, מקיימים מתווה או דרך חדשה". עוד הוסיף: "אם אתם רוצים להמשיך בקו הזה ולעשות דה־לגיטימציה, אני אספר את האמת על הקשר, הדיאלוג ומה שהובטח לנו. על כל הנושאים שהיום הוא מנסה להתנער מהם".

כמו כן, התייחס להזמנתו את חבר הכנסת קיש לביצוע פוליגרף: "הוא הכחיש את הדברים, אז נראה מי אומר אמת ומי לא. אנחנו, רע"מ, כוח פוליטי־ערבי שמנסה להשתלב בפוליטיקה הישראלית ובחברה. אנחנו לא מעוניינים להיות בריב או בקונפליקט עם אף גורם פוליטי. אבל יש גורמים שרוצים לקחת אותנו החוצה מהתהליך, ואנחנו לא נרשה להם לעשות את זה".

בהמשך, הגיב לטענות שעלו בתחקירה של אילה חסון ב'חדשות 13', על קשר לכאורה בין מפלגת רע"מ לחמאס: "אין שום קשר בינינו לבין תנועת החמאס". אף על פי כן, בכיר ברע"מ תועד בכנס בעזה עם בכיר בחמאס. על כך אמר עבאס: "גם אתה יכול להיות במחיצתו של מישהו שאתה לא מכיר או לא הזמנת".

לדבריו, העמותה המדוברת "פועלת 20 שנה, לוקחת מהעשירים שתורמים ונותנת לעניים ישירות, רק לאזרחים עניים יתומים ואלמנות", והבהיר: "כל המידע חשוף לגורמי הביטחון. מישהו רוצה להגיד לנו שמדינת ישראל היא מדינת בננה, שאין ארגוני ביטחון ורשויות חוק? בכתבה הזויה הזאת אין מידע חדש, הכול מפורסם, הכול היה בשידור חי והכול היה בתקופות של נתניהו".

עם זאת, סירב להכחיש באופן חד משמעי שהעמותה מעבירה כספים גם למשפחות של טרוריסטים. כשנשאל בנושא, השיב: "אנחנו לא מעבירים כסף במזוודות של דולרים, ואתם יודעים מי העביר את זה בצורת כסף מזומן. 20 שנה העמותה פועלת, ב־12 שנה האחרונות תחת ממשלתו של נתניהו".

יו"ר רע"מ התייחס לשבוע הדרמטי בו עתיד לעבור בתום 3 שנים תקציב המדינה, והתחייב: "סיעת רע"מ מחויבת לקואליציה. כולנו נצביע בעד. אני סומך על כל חברי רע"מ, הם מרגישים את האחריות ויודעים שהחברה הערבית כולה מחכים לרגע הזה שהתקציב יאושר".